(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15  آبان  1391 - شماره 20349

11معترض در يورش ماموران آل سعود بازداشت شدند
مركل: حل بحران اروپا 5 سال طول مي كشد
مجلس عوام انگليس امروز براي خروج نظاميان از افغانستان تصميم مي گيرد
سازمان ملل: سران قطر و عربستان در خونريزي هاي سوريه دست دارند
تلاش واشنگتن براي متحد كردن مخالفان بشار اسد در اجلاس دوحه
در اعتراض به اظهارات اخير رئيس تشكيلات خودگردان
مردم غزه عكس هاي محمود عباس را آتش زدند
بيانيه علماي بحرين در حمايت از مبارزات ضد آل خليفه
وزير خارجه سابق اسرائيل فاش كرد
ليوني: با برخي از سران عرب رابطه جنسي داشتم
نامزد اسبق انتخابات رياست جمهوري:
حاكميت نظام 2 حزبي در آمريكا نوعي ديكتاتوري است
چها رسوي پنج قا ره
آنگ سان سوچي بار ديگر حاضر نشد نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كند
خبرنگاران يوناني عليه فساد دولتي به خيابان ها ريختند
تجمع مصري ها در قاهره شكنجه در زندان ها را متوقف كنيد
زد و خورد معترضان وال استريت با پليس در آستانه انتخابات آمريكا


11معترض در يورش ماموران آل سعود بازداشت شدند

منابع خبري از بازداشت 11تن از مخالفان رژيم آل سعود در اين كشور خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، اين افراد در جريان تلاش نيروهاي رژيم سعودي براي متفرق كردن تحصن خانواده هاي افراد بازداشت شده در مقابل دادگاه شهر «البريده» در استان «القصيم» در روز شنبه بازداشت و روانه زندان شدند.براساس اين گزارش، شركت كنندگان در اين تحصن، خواستار آزادي فوري فرزندان خود شدند كه سال ها بدون محاكمه در زندان هاي مخوف رژيم سعودي به سر مي برند، اما با يورش ناگهاني ماموران امنيتي و پليس آل سعود مواجه شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
اين در حالي است كه آمارهاي ارائه شده از سوي نهادهاي بين المللي از زنداني شدن بيش از 35 هزار تن از مردم عربستان در زندان هاي آل سعود حكايت مي كند. اين افراد بدون اينكه تفهيم اتهام و يا حتي محاكمه شوند سال ها در بازداشت به سر مي برند.
 


مركل: حل بحران اروپا 5 سال طول مي كشد

صدراعظم آلمان تصريح كرد بحران اقتصادي اروپا حداقل تا پنج سال آينده حل نخواهد شد.
«آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان روز شنبه در كنگره حزب منطقه اي «اتحاديه دموكرات مسيحي» در «استرنبرگ» گفت: بحران بدهي و اقتصادي، منطقه يورو هنوز پايان نيافته است و ما بايد پنج سال ديگر يا بيشتر صبر كنيم.
«مركل» تصريح كرد: بسياري از سرمايه گذاران به اجرايي شدن وعده هاي داده شده باور ندارند و اروپا بايد براي متقاعد كردن سرمايه گذاران بين المللي مبني بر سودبخش بودن سرمايه گذاري در اروپا تلاش كند.مركل، به عنوان رهبر عضو اصلي اتحاديه اروپا و منطقه يورو همواره بر اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي از سوي كشورهاي بحران زده اروپايي تاكيد كرده است. اين فشارها گاهي تا آنجا پيش رفته كه اگر رهبر يكي از كشورهاي اروپايي اندكي مقابل آن مقاومت كرده، با تهديداتي همچون اخراج از اتحاديه اروپا و منطقه پولي يورو مواجه شده است.
 


مجلس عوام انگليس امروز براي خروج نظاميان از افغانستان تصميم مي گيرد

مجلس عوام انگليس امروز مسئله خروج نيروهاي اين كشور از افغانستان را مورد بررسي قرار مي دهد.
به گزارش پرس تي وي، امروز «كميته عالي مجلس عوام انگليس خروج نيروهاي اين كشور از افغانستان را مورد بررسي قرار مي دهد. در اين نشست «پل فلين» و «جرمي كوربين» از نمايندگان مخالف جنگ سخنراني خواهند كرد. اين دو نفر كه عضو «گروه عقب نشيني از افغانستان» هستند، فروردين گذشته طي نامه اي به نخست وزير انگليس، خواستار عقب نشيني فوري نظاميان انگليسي از افغانستان شده بودند.
ماه گذشته «جرج اوزبورن» وزير دارايي انگليس نيز به جمع درخواست كنندگان خروج فوري نظاميان از افغانستان پيوسته است.
از سال 2001 تاكنون، بيش از 440 نظامي انگليسي در افغانستان كشته شده اند.
مشاركت نظامي انگليس در جنگ افغانستان تاكنون 3/17 ميليارد پوند بر بودجه سالانه دفاعي انگليس تحميل كرده است.
 


سازمان ملل: سران قطر و عربستان در خونريزي هاي سوريه دست دارند

نماينده كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل متحد در خاورميانه تأكيد كرد دستان آل سعود و آل ثاني به خون سوري ها آغشته است.
به گزارش خبرگزاري مهر، هيثم ابوسعيد در گفت وگو با تلويزيون سوريه اظهار داشت، قطر و عربستان مسئول ريخته شدن هر قطره خون در سوريه هستند و جامعه جهاني بايد اين كشورها را براي توقف حمايت تسليحاتي از گروه هاي مسلح تحت فشار قرار دهد.
وي افزود، ما از موضع گيري اين كشورها در قبال حوادث سوريه تأسف مي خوريم و آن را محكوم مي كنيم.
ابوسعيد تأكيد كرد، سازمان ملل از اين كشورها خواسته به اقدامات خود پايان دهند.
نماينده كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل همچنين گفت، ما علاوه بر قطر و عربستان از تركيه نيز مي خواهيم به حمايت از افراد مسلح پايان دهند. ابوسعيد تصريح كرد، جامعه جهاني قدرت و محبوبيت مردمي بشار اسد را مي داند و اطمينان دارد كه اگر انتخابات دموكراتيك باشد انتخاب مردم سوريه به طور مشخص بشار اسد خواهد بود.
ابوسعيد درباره مأموريت اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه گفت، كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل از مأموريت ابراهيمي حمايت مي كند و حاضر است براي موفقيت آن هر كاري كه لازم باشد انجام دهد. وي همچنين افزود، 95 درصد افراد مسلح در سوريه از اتباع غيرسوري تشكيل شده اند كه با حمايت كشورهاي ديگر در سوريه حضور دارند.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه نيز ضمن انتقاد از آمريكا به خاطر تشويق مخالفين سوري براي براندازي رژيم بشار اسد تأكيد كرد كه موضوع واشنگتن ما را نگران كرده است.
«الكساندر لوكاشويچ» اعلام كرد: آمريكا اعلام كرده كه به تلاش هاي خود براي فشار بر دولت بشار اسد از طريق اعمال تحريم ادامه مي دهد و از مخالفين سوري خواسته تا دولتي را در سوريه تشكيل دهند.
وي افزود، اين موضوع در واقع نشان دهنده ترغيب مخالفين به برافروختن آتش جنگ و عدم سازش نكردن با دولت اسد و تأكيد بر بركناري وي است.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز اخيراً ضمن انتقاد از حمايت هاي خارجي از مخالفان دولت سوريه تأكيد كرده است: نبايد يك طرف درگيري به ادامه خشونت و خونريزي تشويق شود، در عوض بايد براي برقراري آتش بس سريع و آغاز روند سياسي بين گروه هاي درگير ميانجيگري كرد.وي روز گذشته سفر خود به مصر و اردن با هدف گفت وگو درباره بحران سوريه را آغاز كرده است.
لاوروف در ديدار با محمد مرسي رئيس جمهور مصر و پادشاه اردن راه هاي خروج سوريه از بحران كنوني را بررسي خواهد كرد.
اين در حالي است كه فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه نيز به لبنان سفر كرد و در ديدار با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان حمايت خود از مأموريت اخضر ابراهيمي را اعلام كرد.
از ديگر اخبار سوريه اينكه ارتش سوريه با پاكسازي برخي از مناطق شهر حلب آرامش را به اين مناطق بازگرداند.
حمله ارتش سوريه به يك مركز تجمع عناصر وابسته به گروهك تروريستي ارتش آزاد در استان ادلب در شمال غربي سوريه باعث كشته شدن دست كم 30 تروريست شد.
حمله يگان هاي ارتش سوريه به مراكز تجمع تروريست ها در شهر ديرالزور نيز ده ها كشته و زخمي بر جاي گذاشت.
ساير رويدادها
¤ سازمان همكاري اسلامي اعدام سربازان ارتش سوريه و شكنجه آنان توسط نيروهاي مسلح مخالف سوريه را به شدت محكوم كرد.
¤ ارتش رژيم صهيونيستي از ورود سه تانك ارتش سوريه به منطقه غيرنظامي مرزي در بلندي هاي جولان و آماده باش كامل اين رژيم در اين منطقه خبر داد.
¤ گروه هاي مختلف مذهبي و مردمي سوريه با شركت در همايش همدلي ملي در دمشق بر ضرورت اتحاد و يكپارچگي تأكيد كردند.
 


تلاش واشنگتن براي متحد كردن مخالفان بشار اسد در اجلاس دوحه

شوراي مخالفان دولت سوريه نشست چهار روزه اي را با هدف تشكيل كميته رهبران جديد سياسي در دوحه پايتخت قطر آغاز كردند.
به گزارش شبكه خبري العربيه،هدف از برگزاري اين نشست كه با نظارت آمريكا از روز گذشته برگزار شده است تشكيل كميته رهبران جديد سياسي است كه دولت موقت سوريه را در تبعيد اعلام كنند.
دولت آمريكا خواستار شده است كه در اين نشست بدنه رهبري جديد شامل رهبران مخالفان در تبعيد و فرماندهي نظامي تشكيل مي شود. تحليلگران معتقدند هدف از برگزاري اين نشست تغيير موضع آمريكا در قبال حوادث سوريه است.
به اعتقاد اين تحليلگران كاخ سفيد به اين باور رسيده كه امكان سرنگوني نظام سوريه با تكيه بر استراتژي در پيش گرفته شده توسط آمريكا در ابتداي بحران وجود ندارد به همين دليل بايد كليه تلاش ها در جهت ايجاد هماهنگي و يكپارچگي بين نيروهاي مخالف باشد.
شبكه خبري المنار نيز با پوشش اين نشست خبري اعلام كرد غرب تلاش مي كند مخالفان سوري را با يكديگر هماهنگ كند.
المنار افزود، اين نشست پس از آن برگزار مي شود كه واشنگتن اعلام كرد شوراي ملي مخالفان سوريه كه مقر آن در اسلامبول است نماينده همه مخالفان سوري نيست.
غرب به رهبري آمريكا در حالي براي هماهنگ كردن مخالفان سوري تلاش مي كند كه پيشتر تلاش هاي تركيه و قطر براي اين منظور ناكام مانده است.
آمريكا،فرانسه، قطر، عربستان و تركيه از حاميان مالي و نظامي گروه هاي مخالف بشار اسد هستند.


در اعتراض به اظهارات اخير رئيس تشكيلات خودگردان

مردم غزه عكس هاي محمود عباس را آتش زدند

مردم غزه در محكوميت اظهارات اخير رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين وي را خائن خواندند و تصاويرش را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهركنندگان خشمگين فلسطيني با سر دادن شعارهايي عليه محمود عباس وي را خائن خواندند.
مردم غزه از محمود عباس خواستند بابت اظهارات اخير خود از ملت فلسطين عذرخواهي كند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند، ملت فلسطين حتي از يك وجب از خاك فلسطين چشم پوشي نخواهد كرد و با خائنان به سرزمين فلسطين به شدت برخورد خواهد كرد.
مردم غزه با شعار عباس برو، تو خائني نه نماينده فلسطينيان اظهار داشتند ما شهداي بي شماري داده ايم و نمي پذيريم كه محمود عباس همه آنها را بر باد دهد.
محمود عباس در اظهارات اخير خود فلسطين را فقط شامل غزه و كرانه باختري اعلام كرده و گفته بود كه تمايلي به بازگشت به شهر صفد در الجليل كه زادگاه وي است ندارد.
وي به طور تلويحي به حذف حق بازگشت آوارگان فلسطيني اشاره و اعلام كرد كه بقيه اراضي اشغالي در سال 1948 جزو اسرائيل است.
اظهارات محمود عباس با استقبال شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي روبه رو شد. وي سخنان محمود عباس را شجاعانه توصيف كرد.
اين در حالي است كه اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين اظهارات محمود عباس را بي نهايت خطرناك توصيف و تاكيد كرد كه سخنان او با حقوق ارضي فلسطين در تضاد كامل است.
هنيه گفت، ابومازن حق شش ميليون آواره فلسطيني را ناديده گرفته است.
وي تاكيد كرد، هيچ كس حق ندارد حتي از يك وجب از خاك فلسطين چشم پوشي كند.
جنبش حماس نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بايد به خاطر اظهارات ضد فلسطيني خود از ملت فلسطين عذرخواهي كند.
در اين بيانيه آمده است: كسي كه از حق بازگشت آوارگان فلسطيني چشم پوشي مي كند بايد از نمايندگي و رهبري مردم فلسطين نيز چشم پوشي كند و اگر مبادرت به اين امر نكند ملت فلسطين وي را به رسميت نخواهد شناخت.
جنبش حماس در ادامه بيانيه بر حق مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگري تاكيد كرده است و آن را يك حق مقدس دانسته است كه تمامي اديان آسماني آن را بيان كرده اند.
در بخش ديگر بيانيه آمده است: تشكيل كشور مستقل فلسطين در اراضي 1967 نبايد به بهاي شناسايي رژيم غاصب صهيونيستي يا عادي سازي روابط با اين رژيم يا چشم پوشي از حقوق ملت فلسطين محقق شود.
 


بيانيه علماي بحرين در حمايت از مبارزات ضد آل خليفه

چند تن از علماي بحريني در بيانيه اي عليه رژيم آل خليفه هرگونه تهديد عليه شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در بيانيه علماي بحريني آمده است هرگونه حمله به شيخ عيسي قاسم حمله به همه علماي بحريني و توهين به وي، توهين به همه شيعيان و مردم بحرين محسوب مي شود.
در اين بيانيه از مردم و علماي بحريني دعوت شده است تا با حضور در نمازجمعه اين هفته منطقه «الدراز» به امامت شيخ عيسي قاسم حمايت قاطع خود را از رئيس شوراي علماي بحريني اعلام كنند.
گفتني است رژيم آل خليفه بارها به شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته شيعه بحريني اهانت كرده است. اين در حالي است كه شيخ عيسي قاسم در خطبه هاي نمازجمعه خود بارها تاكيد كرده از اين تهديدها نمي ترسد و همچنان مردم را به مقاومت و پايداري در قبال رژيم استبدادي آل خليفه دعوت خواهد كرد.
از سوي ديگر سازمان بين المللي كار به شكايت سازمان ها و اتحاديه هاي بين المللي كارگري عليه رژيم بحرين رسيدگي مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك منبع مسئول در سازمان بين المللي كار اظهار داشت، اين سازمان امروز به شكايت 12 سازمان بين المللي عليه دولت بحرين به علت اخراج گروه زيادي از افراد از مشاغلشان رسيدگي مي كند.
اين كارگران و كارمندان خارجي به اتهام شركت در تظاهرات از كار خود اخراج شده اند.
رژيم آل خليفه از آغاز انقلاب بحرين گروه زيادي از كارگران و كارمندان بخش دولتي و خصوصي را به علت شركت در تظاهرات مسالمت آميز مردمي از مشاغل خود اخراج كرده است.
بسياري از اين كارگران و يا كارمندان اخراجي به غير از اخراج شدن مدتي را نيز در زندان هاي آل خليفه به سر برده اند.
در همين رابطه رژيم آل خليفه در راستاي سركوب هرچه بيشتر قيام مردمي بحرين يك فعال برجسته حقوق بشر را بازداشت كرد.


وزير خارجه سابق اسرائيل فاش كرد

ليوني: با برخي از سران عرب رابطه جنسي داشتم

وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي به برقراري روابط نامشروع با پادشاه قطر براي كسب اطلاعات سودمند اعتراف كرد.
به گزارش «شبكه خبر»، روزنامه «يديعوت احارونوت» چاپ سرزمين هاي اشغالي، اظهارات «تزيپي ليوني» وزيرخارجه سابق اسرائيل را با نشريه آمريكايي «تايم» منتشر كرده است. وزير سابق خارجه رژيم صهيونيستي در اين مصاحبه گفته است، براي منافع اسرائيل، روابط جنسي برقرار كرده است و اگر بار ديگر لازم باشد، اين كار را تكرار خواهد كرد!
ليوني گفت: به هنگام فعاليت خود در سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) چنين عمليات ويژه از جمله برقراري روابط جنسي با برخي شخصيت هاي مهم اروپايي و منطقه اي و از آن جمله برخي سران عرب داشته است كه از آنها باج خواهي كند و آنان را به دام موساد بيندازد.
ليوني گفت: اگر رژيم صهيونيستي به اطلاعات نياز داشته باشد، باز هم رابطه جنسي برقرار خواهد كرد و يا افراد را خواهد كشت.
ليوني در حالي به اين موضوع اعتراف كرد كه يكي از سرشناس ترين خاخام هاي رژيم صهيونيستي از برقراري روابط جنسي زنان صهيونيست با دشمنان تل آويو براي دريافت اطلاعات پرده برداشت و آن را مباح دانست و گفت: شريعت يهوديت به زنان اجازه مي دهد تا با دشمن براي دريافت اطلاعات مهم روابط جنسي برقرار كنند.
براساس اين گزارش ليوني اعتراف كرد كه در دوران فعاليت خود در موساد به عنوان جاسوس با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير كنوني قطر كه در آن دوران در دربار فعاليت داشت رابطه داشته است. ليوني علاوه بر اعتراف به داشتن روابط با پادشاه كنوني قطر به برقراري ارتباط جنسي با «حمد بن جاسم» نخست وزير قطر نيز اذعان كرد.
وي داشتن روابط با اين دو مقام قطري را نمونه اي از بهترين موفقيت هايش در دوران تصدي مسئوليت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي عنوان كرد.
اين در حالي است كه بسياري از سياستمداران عرب و رسانه هاي جمعي جهان از روابط نزديك پادشاه قطر با ليوني به هنگام تصدي سمت وزارت امورخارجه خبر داشتند.
تزيپي ليوني كه متولد سال 1958 ميلادي در سرزمين هاي اشغالي است دومين زن در تاريخ اسرائيل است كه توانسته است به مسند وزارت خارجه تكيه كند.
 


نامزد اسبق انتخابات رياست جمهوري:

حاكميت نظام 2 حزبي در آمريكا نوعي ديكتاتوري است

نامزد اسبق انتخابات رياست جمهوري آمريكا، سيستم دو حزبي حاكم بر اين كشور را «ديكتاتور مآبانه» خواند و تصريح كرد همين سيستم عامل وخامت اوضاع اقتصادي آمريكاست.
«رالف نادر»، نامزد اسبق انتخابات رياست جمهوري آمريكا در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راشاتودي» به شدت از حاكميت نظام دو حزبي بر آمريكا انتقاد كرد و گفت، اين سيستم سبب شده سال به سال شاهد بدتر شدن اوضاع اقتصادي كشور باشيم.
وي برگزاري مناظره هاي انتخاباتي بين دو حزب اصلي و مهيا نبودن امكان برگزاري چنين مناظره هايي براي احزاب سوم را مضحك خواند و افزود: هيچ جاي دنيا نمي توان چنين رقابت هايي را مشاهده كرد، ما در آمريكا شاهد رفتار ديكتاتورمآبانه از سوي دو حزب هستيم.به اعتقاد «نادر» هر دو حزب جمهوريخواه و دموكرات يك هدف مشترك را دنبال مي كنند و آن هدف چيزي نيست جز رسيدن به دلارهاي وال استريت.
وي ضمن اشاره به 30 ميليون كارگر آمريكايي كه حقوق كافي دريافت نمي كنند افزود: اوباما يا رامني كدام يك مي توانند نماينده اين 30 ميليون كارگر باشند. اين دو كانديدا نماينده وال استريت هستند.
 


چها رسوي پنج قا ره

دستگيري تروريست خطرناك
نيروهاي عراقي توانستند عامل انفجارهاي اخير در «كاظمين» و «جكوك» را دستگير كنند. اين فرد براي عمليات تروريستي ديگري برنامه ريزي كرده بود. مقدار زيادي مواد منفجره و اسلحه مجهز به صدا خفه كن و دو خودروي بمب گذاري شده آماده انفجار نيز همراه با دستگيري اين تروريست خطرناك كشف و ضبط شده است.

حق رأي براي پاكستاني ها
نظرسنجي ها در پاكستان نشان مي دهد 43 درصد مردم اين كشور معتقدند كه بايد در انتخابات آمريكا حق رأي داشته باشند، چون نتيجه اين انتخابات بر سرنوشت آنها نيز - شهروندان آمريكايي - اثر مي گذارد. به اعتقاد پاكستاني ها، واشنگتن به طور مستقيم و غير مستقيم در امور داخلي اين كشور دخالت دارد.
13كشته در 10 عمليات
وزارت كشور افغانستان اعلام كرد نيروهاي اين كشور طي 10 عمليات پاكسازي جداگانه، 13 شبه نظامي طالبان را كشتند و 25 تن ديگر از آنها را دستگير كردند. در اين عمليات 250 كيلوگرم مواد منفجره و تعداد زيادي سلاح سبك و سنگين نيز كشف و ضبط شد.

دفاع اردوغان
«رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه و رئيس حزب «عدالت و توسعه» اظهار داشت، اين حزب كه در سال 2002 به قدرت رسيده، يك انقلاب در فضاي سياسي تركيه ايجاد كرده است. وي گفت كه اين حزب به ميراث كودتاهاي نظامي در كشورش پايان داده است.

ممانعت از پرواز در آسمان ليبي
مسئولان هواپيمايي ليبي به هواپيماي حامل «اسامه النجيفي» رئيس مجلس عراق اجازه ادامه پرواز به سمت تونس را ندادند و اين هواپيما را مجبور كردند كه به قاهره برگردد. پس از سه ساعت توقف هواپيماي مذكور در قاهره بالاخره مقامات طرابلس اجازه دادند هواپيماي فوق به سمت تونس پرواز كند.


آنگ سان سوچي بار ديگر حاضر نشد نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كند

برنده ميانماري جايزه صلح نوبل اعلام كرد كه نمي تواند از مسلمانان كشورش در مقابل نسل كشي حمايت كند.
به گزارش فارس «آنگ سان سوچي» در ديدار با «خوزه مانوئل باروسو» رئيس كميسيون اروپا در «نايپيدرا» پايتخت ميانمار در پاسخ به نگراني شديد باروسو در مورد خشونت هاي صورت گرفته عليه مسلمانان اين كشور گفت: نمي تواند در حمايت و طرفداري از مسلمانان روهينگيا سخن بگويد.
خبرگزاري فرانسه درباره اين ديدار نوشت «آنگ سان سوچي» با سكوت خود در برابر خشونت هاي ميانمار حاميان بين المللي اش را نااميد كرد.
آنگ سان سوچي در حالي اعلام كرد كه نمي تواند درباره نسل كشي مسلمانان ميانمار موضعي بگيرد كه طبق آمارهاي رسمي در درگيري هاي اخير در دو هفته گذشته بيش از 100 هزار نفر آواره شده اند و تمامي روستاها و 4 شهر منطقه مسلمان نشين راخين به كلي سوخته و خاكستر شده اند.
خوزه مونوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا نيز در ديدار با سوچي اظهار داشت: ما عميقا نگران حوادثي هستيم كه در ميانمار رخ مي دهد. ما اميدواريم همه رهبران مذهبي خويشتنداري را توصيه كنند.
باروسو اضافه كرد: اتحاديه اروپا آماده است 4 ميليون يورو كمك هاي بشردوستانه به ميانمار ارائه دهد. البته اگر دسترسي به مناطق درگيري تضمين شده باشد.
سوچي در سال 1989 از سوي دولت اين كشور بازداشت شده و در سال 1991 برنده جايزه صلح نوبل شد، او تا سال 2010 را در بازداشت خانگي به سر مي برد. او نهايتا با حمايت آمريكا و كشورهاي غربي آزاد شد و از آن زمان تاكنون هيچ موضع قاطع و مشخصي در مورد نسل كشي و آواره شدن هزاران مسلمان هموطنش نگرفته و تنها يك بار بدون اشاره به مسلمانان خواستار رعايت حقوق اقليت ها شده است.


خبرنگاران يوناني عليه فساد دولتي به خيابان ها ريختند

خبرنگاران يوناني در اعتراض به «پنهانكاري دولت» و دستگيري چند خبرنگار تظاهرات ضد دولتي برگزار كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشاتودي، هزاران نفر از خبرنگاران يوناني به دنبال دستگيري سردبير يك نشريه كه اقدام به انتشار اسامي گروهي از دولتمردان فاسد كرده بود، راهپيمايي كردند.
اين نشريه اسامي دولتمرداني را كه در بانك هاي سوئيس حساب دارند و سابقه فرار مالياتي نيز داشته اند را منتشر كرده است. دولت يونان فرد دستگير شده را به اتهام نقض حريم خصوصي بازداشت كرده است.
خبرنگاران يوناني در تظاهرات خود اعلام كردند، دولت بحران زده يونان با اين اقدام تلاش مي كند در خصوص فسادهاي مالي خود پنهانكاري كند.
آخرين خبرها حاكي است، به دنبال بالا گرفتن اعتراض ها خبرنگار بازداشت شده آزاد شده است.
اجراي سياست هاي سنگين رياضتي به بهانه مقابله با بحران اقتصادي مردم يونان را به شدت خشمگين كرده است. در اين فضا انتشار خبر در خصوص فساد مالي مقامات اين كشور باعث تشديد نارضايتي هاي مردمي مي شود. مردم يونان از خود مي پرسند، چگونه دولتي كه چندين مرتبه به بهانه وجود بحران اقتصادي اقدام به افزايش ماليات ها كرده، خود از پرداخت ماليات فرار مي كند؟!


تجمع مصري ها در قاهره شكنجه در زندان ها را متوقف كنيد

هزاران تن از مردم مصر با برپايي تظاهرات، خواستار گنجانده شدن قيد ممنوعيت شكنجه در قانون اساسي جديد اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از مردم مصر روز شنبه به دعوت برخي از احزاب و گروه هاي مخالف دولت، با برپايي تجمع اعتراض آميز در قاهره، پايان دادن به رفتارهاي وحشيانه در زندان هاي مصر و همچنين آوردن ماده ممنوعيت شكنجه در قانون اساسي جديد مصر را خواستار شدند.
براساس اين گزارش، خانم «عايده سيف الدوله» از مدافعان حقوق قربانيان خشونت طي سخناني اظهار داشت: نزديك به 16هزار تن غيرنظامي در دادگاه هاي نظامي مصر از زمان سرنگوني رژيم مبارك تاكنون شكنجه و محاكمه شده اند.
به گفته اين مدافع حقوق مدني، از زمان روي كار آمدن «محمد مرسي» به عنوان رئيس جمهور مصر، مركز النديم كه زير نظر وي اداره مي شود بيش از 150مورد شكنجه را ثبت و گزارش كرده است.
اين تظاهرات در حالي برگزار شده است كه مجمع قانون اساسي مصر در حال تدوين قانون اساسي جديد در اين كشور است.
از سوي ديگر منابع مصري از كشته شدن سه تن از ماموران پليس به دست افراد مسلح در شهر مرزي «العريش» در صحراي سينا و مجاورت مرز رژيم صهيونيستي خبر دادند.به گفته منابع امنيتي مصر، افراد مسلح ابتدا خودروي پليس را متوقف كردند و سپس يكي از آنها به سوي سرنشينان خودرو آتش گشود كه اين امر به كشته شدن سه تن از اين افراد انجاميد.
در همين حال صدها تن از مردم و ماموران پليس شهر العريش با تحصن در جاده بين المللي «العريش به رفح»، خواستار برخورد جدي دولت مرسي با ناامني و افراد مسلح در صحراي سينا شدند.
 


زد و خورد معترضان وال استريت با پليس در آستانه انتخابات آمريكا

در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا صدها نفر از مردم «پورتلند» در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي تظاهرات كردند.
صدها نفر از اعضاي جنبش ضد سرمايه داري وال استريت در پورتلند به همراه گروهي از مردم عادي آمريكا روز شنبه در منطقه «لويد» واقع در شمال شرقي پورتلند، در انتقاد به حذف خدمات عمومي و اجتماعي راهپيمايي كردند.
به نوشته رسانه هاي آمريكايي، پليس آمريكا پس از آگاهي از برپاشدن اين تظاهرات، با استفاده از اسپري فلفل اقدام به پراكندن معترضان كرد. پليس در توضيح علت برخورد با معترضان گفت آنها اجازه برگزاري اين راهپيمايي را نداشتند.
به گفته پليس پورتلند، شماري از معترضان نيز دستگير و روانه بازداشتگاه شده اند.
براساس گزارش هاي منتشر شده، پليس آمريكا پس از آن به معترضان حمله كرد كه گروهي از جوانان در بزرگراه چهاردهم با انبوهي از نيروهاي پليس برخورد كرده و به هشدارهاي آنها توجهي نكردند. پليس ضد شورش آمريكا در جريان ماموريت خود از ده ها خودرو مخصوص و صدها مامور ويژه استفاده كرد.
اين تظاهرات از سوي اعضاي جنبش «تسخير پورتلند» برگزار شد. «نيكلاس كالب» سخنگوي اين جنبش در اين باره اعلام كرد، اين تظاهرات عمدا در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري برگزار شد تا بدين ترتيب صداي اعتراض قربانيان رياضت هاي اقتصادي و نظام سرمايه داري به گوش نامزدهاي انتخاباتي و تامين كنندگان هزينه هاي اين انتخابات برسد.
انتخابات رياست جمهوري آمريكا با حضور باراك اوباما و ميت رامني قرار است روز سه شنبه 16آبان ماه برگزار شود. برخي گزارش ها حاكي است هزينه تبليغات اين دو چيزي بالغ بر 8 ميليارد دلار شده است!
طوفان سهمگين «سندي» نيز كه ايالت هاي شرقي آمريكا را درنورديده است حدود 50 ميليارد دلار خسارت وارد كرده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14