(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16  آبان  1391 - شماره 20350

يادداشت خبرنگار
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني:
 140هزار تاكسي به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور اضافه شد
براي نخستين بار 300 گرم زعفران در مينودشت برداشت شد
نماينده ولي فقيه در خوزستان خواستار شد
افزايش اختيارات استان هاي مرزي براي توسعه روابط با همسايه ها
بهره برداري از 120 واحد مسكن مهر در چايپاره
پروژه هاي عمراني و زيربنايي لرستان شناسنامه دار شدند
پاي صحبت مردم
نزديك شدن به پايان ذخيره مفيد سد استقلال هرمزگان
مرحله دوم توسعه فرودگاه بين المللي كيش پايان يافت
آغاز ساخت پاركينگ زير سطحي درمشهد
استاندار: فارس درگردشگري منحصر به فرد است
امام جمعه جاسك خواستار شد برنامه ريزي براي شناورهاي بدون مجوز
300 مدرسه در اصفهان به تابلوهاي تلاوت نور مجهز شدند
مديركل تعاون خراسان جنوبي: لازمه مقابله با تحريم ها حمايت از سرمايه ايراني است
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره): كاركرد محوري مساجد در جامعه بايد احيا شود
ايران در كيهان


يادداشت خبرنگار

صف هاي طولاني بانكها
در كردستان
افزايش قيمت ارز، خدمات نظام بانكي در مناطق مرزي استان كردستان را تحت تاثير قرار داده است.
سالانه تعدادي از نيروهاي انساني براي انجام فعاليت هاي اقتصادي به ويژه كارگري راهي شمال عراق مي شوند. تا قبل از افزايش ناگهاني نرخ ارز امور به صورت عادي انجام مي شد و كارگران ايراني شاغل در آن سوي مرز با اندكي تفاوت نسبت به ايران حقوق و مزاياي خود را دريافت مي كردند؛ اما با ايجاد تغييرات در ارزش ارز از آنجا كه كارگران ايراني حق الزحمه خود را با دينار و دلار دريافت مي كردند درآمدشان به شدت افزايش مي يافت و اين افزايش درآمد كه ناشي از افزايش نرخ دينار عراقي بود، كارفرمايان عراقي را واداشت تا حقوق و مزاياي كارگران ايراني را با پول رايج ايران به آنان پرداخت كنند.
در شهرهاي مرزي بانه، مريوان و سقز روي آوردن كارفرمايان كردستان عراق به ريال ايراني براي پرداخت دستمزد كارگران ايراني موجب شده است كه آنها روزانه مبالغ هنگفتي از ريال ايراني را خارج و به عنوان دستمزد به كارگران خود پرداخت كنند. در اين ميان علاوه بر اينكه كارگران ايراني بايد ضرر و زيان را متحمل شوند، كارفرمايان عراقي نيز از طريق افراد سودجو و دلالان در شهرهاي مرزي اقدام به برداشت منابع بانكي كرده و از اين ناحيه خدمات نظام بانكي در اين شهرها را با اختلالاتي مواجه كرده اند.
شنيده ها حاكي است كه هم اينك در بازار شهرهاي بانه، مريوان و سقز ايران چكهاي 500 هزار ريالي تا 700 هزار ريال در بازار سياه خريد و فروش مي شود و بانكها نيز از ارائه پول هاي درشت به مشتريان خود ناتوان هستند و عابر بانكها نيز قادر به پرداخت پول هاي درشت به مشتريان نيستند.
تشكيل صف هاي طولاني در بانكها به شدت مردم را آزار مي دهد و وقت آنان را تلف مي كند.
موضوع كمبود پول هاي درشت اينك حتي به سنندج نيز سرايت كرده و بانكها از ارائه چك بانك هاي 500 هزار ريالي عاجز هستند.
اميد است مسئولان نظام بانكي كشور فكري براي اين معضل پيش آمده كرده و نگذارند اين مشكل به ساير شهرهاي كشور سرايت كرده و موجب سرگرداني و نگراني بيش از حد مردم صبور كردستان شود.
سنندج- خبرنگار كيهان


مديرعامل اتحاديه تاكسيراني:

 140هزار تاكسي به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور اضافه شد

بابل- خبرنگار كيهان:
بيش از 140هزار دستگاه تاكسي نوسازي و به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور اضافه شده است.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور با بيان اين مطلب در نشست كارگروه بازرگاني اتحاديه تاكسيراني كشور در شهرستان بابل افزود: در سال هاي اخير در بخش سخت افزاري اقدامات خوبي انجام شده است ولي در بخش نرم افزاري نياز به تلاش بيشتري وجود دارد.
بابك هاشمي تصريح كرد: قديمي بودن قوانين يكي از معضلات تاكسيراني است كه اين قوانين بايد به روز شود. وي درباره برنامه هاي اتحاديه تاكسيراني كشور گفت: اصلاح دفترچه رانندگي از سنتي به هوشمند، استفاده از فناوري هاي نوين براي نظارت بر فعاليت تاكسي ها و افزايش فرهنگ حمل و نقل عمومي از جمله برنامه هاي آينده اين اتحاديه است.
هاشمي در ارتباط با اقدامات كنوني اتحاديه تاكسيراني كشور گفت: افزايش درآمدهاي غيرمستقيم، كاهش هزينه ها، ارائه تسهيلات براي بيمه درماني و بازنشستگي، كاهش هزينه بيمه شخص ثالث از جمله برنامه هاي در حال اجراي اين اتحاديه است.


براي نخستين بار 300 گرم زعفران در مينودشت برداشت شد

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار 300 گرم محصول زعفران در روستاي كلوكند دهستان قلعه قافه شهرستان مينودشت برداشت شد.
مديرجهاد كشاورزي مينودشت با اعلام اين خبر افزود: امسال براي اولين بار در سطح يك هزار متر مربع زعفران در روستاي كلوكند كشت شد.
عيسي قرباني گفت: كشت اين محصول به صورت آزمايشي در يك هزار متر زمين اين منطقه انجام شد كه خوشبختانه محصول خوبي در اين زمين برداشت شده است.
مديرجهاد كشاورزي مينودشت تاكيد كرد: با موفقيت آميز بودن كشت زعفران در اين منطقه قرار است در سال آينده يك هزار متر مربع ديگر به كشت زعفران اختصاص يابد.
قرباني گفت: برداشت خوب اين محصول نشان داد، منطقه مستعد براي كشت زعفران است كه اميدواريم كشاورزان اين منطقه براي كشت آن در سال هاي آينده اقدام كنند.
وي افزود: توسعه كشت اين محصول درافزايش سطح درآمدي خانواده هاي روستايي اين منطقه نقش زيادي دارد.
 


نماينده ولي فقيه در خوزستان خواستار شد

افزايش اختيارات استان هاي مرزي براي توسعه روابط با همسايه ها

اهواز- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در خوزستان خطاب به دولت و مجلس گفت: پيشنهاد مي كنم به استان هاي مرزي اختيارات بيشتري براي توسعه ارتباط با كشورهاي هم جوار داده شود.
آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري در همايش روز ملي صادرات با تاكيد بر اينكه براي انجام فعاليت هاي اقتصادي بايد از مركزگرايي در كشور پرهيز كنيم، اظهار داشت: پيشنهاد بنده اين است كه با اعطاي اختيارات بيشتر به استان هاي مرزي براي برقراري ارتباط با كشورهاي همجوار، امكان تعامل بيشتر براي آنان را برقرار كنند تا بين اين استان ها رقابت ايجاد شود كه لازم است در اين روند صادركنندگان و مديران استان ها تشويق شوند.
وي در ادامه با بيان اينكه اگر دشمنان ما به امكانات زياد، اسلحه و بمب هاي اتمي مجهز هستند، ملت ما نيز داراي سرمايه هاي مادي و معنوي بسياري است، افزود: باتوجه به وجود امكانات و منابع خدادادي فراوان در كشور در صورت عدم دستيابي به اهداف مورد نظر در فعاليت هاي اقتصادي موضوع را بايد در ضعف نيروهاي انساني جستجو كرد.
 


بهره برداري از 120 واحد مسكن مهر در چايپاره

چايپاره- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از 140 واحد مسكن مهر در شهرستان چايپاره 140 خانوار صاحب مسكن شدند.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان چايپاره گفت: زير بناي واحدهاي مرحله نخست 90 مترمربع و براي هركدام از اين واحدها 20 ميليون تومان تسهيلات كم بهره پرداخت شده است.
اسكندرنژاد افزود: هم اينك 132 واحد هم با پيشرفت 95درصد در حال ساخت است كه تا دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه كرد: در مرحله دوم اين طرح هم 200 واحد ساخته مي شود كه در حال حاضر اين واحدها 25درصد پيشرفت دارند.
اسكندرنژاد گفت: اين واحدها هم 100 مترمربع زير بنا دارند و براي هركدام از اين واحدها 25ميليون تومان تسهيلات پرداخت شده و اوايل سال آينده افتتاح خواهند شد.
 


پروژه هاي عمراني و زيربنايي لرستان شناسنامه دار شدند

دوره چگني -خبرنگاركيهان:
پروژه هاي عمراني، زيربنايي و توليدي لرستان شناسنامه دار شدند.
استاندار لرستان در جلسه بررسي بودجه سال 92 استان با اعلام مطلب فوق گفت: با تهيه نقشه راه براي طرح هاي در دست اجرا اطلاعات مربوط به آنها شامل 10 شاخص از قبيل زمان شروع، تاريخ تعيين شده براي تكميل و بهره برداري، ميزان اعتبار مورد نياز، مبلغ تخصيص يافته، ميزان پيشرفت فيزيكي و ... ثبت گرديده كه در هر لحظه ميزان پيشرفت كارها در دسترس است.
به گزارش خبرنگارما، دكتر حبيب الله دهمرده با بيان اين مطلب كه قانونمندي و اعمال نظم و منطق در روند اجراي پروژه ها موجب استفاده بهينه از زمان، سرمايه و نيروي انساني مي شود، خاطر نشان ساخت: هرجا پروژه اي با كندي پيشرفت مواجه شد به دليل عدم حضور مدير بوده لذا مديران بايد با تلاش شبانه روزي براي توسعه و آباداني استان تلاش كنند.
وي تصريح كرد: دريافت مجوز ماده 215 يك پروژه باعث مي شود تا به مدت چندين سال اعتبارات ملي بيشتري به لرستان بيايد و بهره برداري از همان يك پروژه مضاعف نيز فوايد زيادي نصيب مردم مي كند.
 


پاي صحبت مردم

ملاقات مردمي را سامان دهيم
سه شنبه هاي هر هفته در ادارات بابل روز ملاقات مردمي است و رئيس اداره حضور دارد تا پاسخگوي ارباب رجوع باشد.
اين عمل كه كاملا منطبق با اصول اداري و پاسخگويي است و هيچ شك و شبهه اي در مفيدبودن آن نيست، در عمل و به مرور زمان كمرنگ شده و فقط بعضي از ادارات در شهر هستند كه مسئول اداره در اين جلسات حضور پيدا مي كند.
طبق تحقيقات صورت گرفته كيهان، در اكثر ادارات روساي آنها يا در اداره نبوده اند يا اگر حضور داشتند زمان كمي را به اين مهم اختصاص دادند. در هر صورت شايسته است كه اين امر مهم به خوبي اجرا شود.
بابل- خبرنگاركيهان
چرا ميوه در سمنان قيمت واحد ندارد؟
مردم سمنان از اينكه ميوه در نقاط مختلف شهر با قيمت هاي متفاوت عرضه مي شود گله مندند.
تعدادي از اهالي سمنان در تماس تلفني با كيهان گفتند: اختلاف قيمت عرضه ميوه در نقاط مختلف شهر گاه به بيش از 15000 ريال در هر كيلو مي رسد.
آنها افزودند: فاصله جنوب تا شمال، شرق تا غرب شهرستان برخلاف مراكز استان هاي ديگر يك و در نهايت دو كيلومتر است و اين اختلاف قيمت ها به هيچ وجه قابل توجيه نيست.
يكي از شهروندان سمناني مي گويد: برخي فروشنده ها تفاوت قيمت را با درجه كيفيت ميوه توجيه مي كنند اين درحالي است كه همان ميوه با همان كيفيت و درجه در برخي نقاط شهر با قيمت بسيار پايين تري عرضه مي شود.
وي افزود: البته هم مردم، هم مسئولان مي دانند كه برخي فروشنده هاي ميوه در سطح شهر اجاره بهاي بيشتري بابت مغازه خود مي پردازند و متاسفانه اين اجاره بها را با اجحاف از جيب مشتري مي پردازند.
شهروندان سمناني انتظار دارند مسئولان نسبت به ساماندهي قيمت ها و برخورد با گران فروش ها اقدام عاجل به عمل آورد.
سمنان- خبرنگار كيهان
سمناني ها از يك دفتر پليس +10 انتقاد دارند
تعدادي از مردم سمنان با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان در اين شهر از مكان نامناسب يكي از دفاتر پليس +10 در اين شهر انتقاد كرده خواستار اقدام مسئولين مربوط شدند.
به گزارش خبرنگار ما، آنها گفتند: دفتر اين مركز خدمات رساني در طبقه سوم يك ساختمان لچكي و ناهمگون قرار دارد كه براي رسيدن به آن بايد بيش از 25 پله غيراستاندارد و با شيب تند را طي كرد. ضمن اينكه فضاي كافي براي مراجعان وجود ندارد و تنها حضور ده نفر كافي است كه فضاي آن كاملا پر شود.
اين افراد همچنين اظهارداشتند: دسترسي افراد معلول و كهنسال غيرممكن است ضمن اينكه برخلاف دفاتر ديگر ساعت شروع به كار آنها بعد از ساعت 8 صبح است اين نيم ساعت تاخير موجب ازدحام تعداد زيادي مراجعه كننده در راه پله و معابر محل مي شود.
معترضين خواستار اقدام فوري مسئولين امر براي رفاه حال مردم شدند.
سمنان- خبرنگاركيهان
 


نزديك شدن به پايان ذخيره مفيد سد استقلال هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
تنها دوماه تا رسيدن به پايان ذخيره مفيد سد استقلال باقي مانده است.
مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي با اعلام اين خبر افزود: حجم كل سد استقلال 240 ميليون مترمكعب و حجم كنوني 58/99 ميليون مترمكعب و حجم مفيد سد استقلال 17/79 ميليون مترمكعب است.
زيرراهي گفت: سد استقلال ماهانه به طور متوسط 7/5 ميليون مترمكعب خروجي دارد، در صورتي كه در ماه جاري بارندگي نداشته باشيم تا پايان آذرماه سد استقلال به حجم مرده مي رسد و ديگر به روش هاي معمولي نمي توان آب سد را برداشت كرد.
وي افزود: چنانچه در ماه هاي آينده شاهد نزولات جوي نباشيم و با چالش خشكسالي مواجه شويم، از ساير ظرفيت ها نظير 15 حلقه چاه حفاري شده در دشت ميناب براي مصارف شرب، سيستم چاه قنات سد شميل و 12 حلقه چاه در پايين دست سد شميل جهت تامين آب كشاورزي دشت ميناب و آب شرب شهر بندرعباس استفاده خواهيم كرد.
مديرعامل آب منطقه اي هرمزگان در پايان خواستار آمادگي مردم با وضعيت پيش رو شد و گفت: مردم بايد صرفه جويي بيشتر در مصارف آب را به طور جدي مورد توجه قرار دهند.


مرحله دوم توسعه فرودگاه بين المللي كيش پايان يافت

كيش- خبرنگاركيهان:
مرحله دوم بازسازي توسعه فرودگاه بين المللي كيش با اضافه شدن يك هزار و 600مترمربع به فضاي ترمينال ها به پايان رسيد.
مديركل فرودگاه بين المللي جزيره كيش با اعلام اين خبر گفت: تغيير و جانمايي جديد كانترهاي پرواز، به سهولت تردد مسافران و افزايش فضاي سالن ترانزيت منجر شده است.
وي افزود: بزودي 600مترمربع به فضاي سالن ترانزيت افزوده خواهد شد كه در كل ظرفيت افزايش مسافر در اين سالن به 800 نفر خواهد رسيد.
گفتني است: تا پايان سال 1391 دو هزار مترمربع به فضاهاي ترمينال ها افزوده مي شود.
 


آغاز ساخت پاركينگ زير سطحي درمشهد

مشهد-خبرنگاركيهان:
عمليات اجرايي بزرگ ترين پاركينگ زير سطحي كشور در مشهد آغاز شد.
اين پاركينگ در فضايي به وسعت 33هزار متر مربع در چند طبقه تحتاني احداث مي شود. هدف از اجراي اين طرح نوسازي بافت هاي فرسوده شهري و نيز كمك به رفع معضل ترافيك و كمبود پاركينگ بوده است.گفتني است، پاركينگ زير سطحي كشور كه در محل بلوار قره ني مشهد در حال احداث است تا 6 ماه ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.


استاندار: فارس درگردشگري منحصر به فرد است

شيراز- خبرنگاركيهان:
استان فارس با برخورداري از قابليت هاي مذهبي فرهنگي و تاريخي منحصر به فرد يكي از خاستگاههاي كشور در عرصه گردشگري است.
استاندار فارس با بيان اين مطلب در همايش مديران سازمان تأمين اجتماعي كشور در شيراز گفت: حضور سالانه 10ميليون گردشگر در فارس فرصت خوب و منبع درآمد مناسبي براي اين استان است.
حسين صادق عابدين اظهار داشت: شهرشيراز با وجود حرم مطهر حضرت احمدبن موسي(ع) و مفاخري چون سعدي و حافظ به جرئت مي توان گفت كه از فضاي معنوي، فرهنگي و ادبي منحصر به فردي برخوردار بوده و شهر توريستي بسيار مناسبي است.
وي افزود: براي بهره گيري مناسب از اين داشته ها و قابليت هاي ارزشمند زير ساخت هاي مورد نياز هنوز آن گونه كه ضروري و شايسته است براي شيراز فراهم نشده است و بايد در اين زمينه اهتمام بيشتري داشته باشيم و با جديت عمل كنيم.
وي گفت: صنعت گردشگري مي تواند منبع تأمين درآمد خوب و پايداري براي استان فارس مهيا كند و رونق گرفتن اين صنعت راهكار مناسبي براي معرفي فرهنگ و تاريخ اين استان است.
وي اضافه كرد: كشور ما هنوز به خوبي از قابليت هاي صنعت گردشگري بهره لازم را نگرفته و شايد يكي از دلايل آن اتكاي به درآمد نفت است.


امام جمعه جاسك خواستار شد برنامه ريزي براي شناورهاي بدون مجوز

جاسك - خبرنگاركيهان:
امام جمعه جاسك گفت: ساماندهي شناورها اقدام پسنديده اي است اما در ارتباط با بيكاري شناورهاي فاقد مجوز بايد برنامه ريزي شود.
حجت الاسلام والمسلمين جواد غلامي افزود: بايد به عواقب طرح ساماندهي شناورها مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به هزينه 4 ميليارد توماني طرح پرورش ميگو در جاسك گفت: سازمان شيلات بايد جوابگو باشد كه چرا نسبت به راه اندازي مزارع پرورش ميگو در اين شهرستان اقدامي انجام نداده است.
امام جمعه جاسك از سازمان شيلات ايران خواست نسبت به واگذاري مجوز صيد به شناورهاي فاقد مجوز اقدام كنند و در غير اين صورت بيش از 2هزار نفر به بيكاران منطقه اضافه خواهد شد وهرگونه عواقب به عهده سازمان شيلات است.


300 مدرسه در اصفهان به تابلوهاي تلاوت نور مجهز شدند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مسئول قرآن و عترت اداره كل آموزش و پرورش اصفهان از تجهيز 300 مدرسه درسال تحصيلي جاري به تابلوهاي تلاوت نور خبر داد.
«مهدي نم-نبات» با اعلام خبر فوق گفت: با نصب اين تابلوها روزانه قرآن كريم در اين مدارس ختم مي شود.
به گزارش خبرنگارما، وي افزود: درصدد نصب تابلوهاي تلاوت قرآن در 200 مدرسه ديگر از مدارس استان تا پايان سال تحصيلي هستيم.
وي اظهارداشت: آموزش و پرورش استان اصفهان هرساله برنامه هاي اجرايي بسياري را در زمينه موضوعات قرآني در مدارس و در ميان دانش آموزان برگزار مي كند و سال تحصيلي جاري نيز فعاليت هاي قرآني در مدارس به صورت ويژه اجرا مي شود.
وي با بيان اين كه اجراي فعاليت هاي قرآني در مدارس سبب معرفت افزايي دانش آموزان مي شود افزود: دانش آموزان با بهره گيري ازمباحث و آموزه هاي قرآني مي توانند در تمام عرصه هاي زندگي خود پيشرفت كنند.
مسئول قرآن و عترت اداره كل آموزش و پرورش اصفهان، به انعقاد توافقنامه اي با اداره اوقاف و امور خيريه استان براي برگزاري مسابقات قرآني اشاره و اضافه كرد: براساس اين توافقنامه، مرحله آموزشگاهي مسابقات قرآني دانش آموزان با همكاري مشترك با اداره اوقاف و امور خيريه برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه اجراي طرح محافل قرآني ويژه دانش آموزان يكي از برنامه هاي اجرايي آموزش و پرورش است، افزود: اين محافل در سه سطح آموزشگاهي، شهرستاني و استاني برگزار مي شود.
 


مديركل تعاون خراسان جنوبي:

لازمه مقابله با تحريم ها حمايت از سرمايه ايراني است

بيرجند- خبرنگاركيهان:
انتخاب موضوع اقتصادي براي شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در سال هاي اخير نشان دهنده خط مشي كلي نظام در راستاي مقابله با تحريم ها و ياوه گويي هاي دشمن است.
مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان خراسان جنوبي ضمن بيان اين مطلب گفت: وظيفه مسئولان در اين دوران حمايت از توليدكنندگان، وظيفه كارفرمايان و توليدكنندگان توليد كالاها و خدمات قابل رقابت و با كيفيت و وظيفه مصرف كنندگان استفاده از كالاها و خدمات داخلي بوده و اگر هر بخش به وظيفه خود عمل كند هيچ تهديدي بر ايران اثرگذار نخواهد بود.
وي با بيان اين مطلب كه لازمه مقابله با تحريم ها حمايت از سرمايه ايراني است به برگزاري جشنواره كارآفرينان برتر در استان اشاره كرد و گفت: داوري در اين جشنواره به صورت الكترونيكي بوده و داوران براساس مدارك ارائه شده و تطبيق آن با واحدها اقدام به معرفي واحدهاي برتر كردند.
عابدين محمدي تيم داوران را متشكل از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و وزارت صنعت، معدن و تجارت و اساتيد دانشگاه اعلام و اظهار داشت: در اين جشنواره مجموعه تفريحي هتل كوهستان در بخش خدمات و بنياد توسعه كارآفريني در بخش تعاون به عنوان كارآفرينان برتر كشوري انتخاب شدند.
 


سرپرست كميته امداد امام خميني(ره): كاركرد محوري مساجد در جامعه بايد احيا شود

همدان- خبرنگار كيهان:
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: كاركرد محوري مساجد در جامعه، بايد احياء شود.
حسين انواري در همايش «زكات و مسجد محوري» كميته امداد امام خميني استان همدان افزود: امروزه كاركرد ديني و محوري مساجد در جامعه تضعيف و تا حدودي به فراموشي سپرده شده و يا به كاركردهاي ديگر تبديل شده است.
وي ادامه داد: مساجد در اسلام فقط مكاني براي اقامه نماز نيست، هر چند در حال حاضر حتي در اقامه نماز هم با كاهش سرمايه گذاري در آنها مواجه هستيم و رهبر معظم انقلاب نيز بارها در اين باره تذكر داده اند.
وي اضافه كرد: لازم است تا با احياي كاركردها، مساجد باز هم محور تمام فعاليت هاي محله و نقطه اتكاي محرومان باشد تا دوباره به عنوان مكان واقعي نشر معارف ديني و عرصه راه رسم زندگي به مردم، مورد توجه قرار بگيرد.
انواري اعلام كرد: در همين راستا طرح مسجد محوري از سوي كميته امداد كشور مطرح شده كه مطابق آن، هسته هاي مردمي حمايت از محرومان در مساجد ايجاد و همه برنامه هاي ما در اين مكان هاي مقدس پيگيري مي شود.
وي خاطرنشان ساخت: در اين طرح بايد كليه مراكز فرهنگي و فرهنگسراها نيز به مساجد و مراكز ديني متصل شوند تا از جذب جوانان به عرفان هاي كاذب و راه هاي انحرافي جلوگيري شود.
 


ايران در كيهان

احداث كتابخانه
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مشكل زمين احداث كتابخانه استاندارد در گنبدكاووس رفع شد.
محمدتقي قزل سفلي معاون سياسي اجتماعي فرماندار گنبدكاووس در جلسه ستاد بزرگداشت هفته كتاب اين شهرستان كه در محل شهرداري گنبدكاووس برگزار شد. گفت: با مساعدت شوراي اسلامي شهر و شهرداري يك قطعه زمين براي احداث كتابخانه استاندارد در نظر گرفته شد.
در ادامه جلسه محمدرضا داورزني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس ضمن قدرداني از حمايت هاي شهرداري شوراي اسلامي اين شهر در پرداخت به موقع نيم درصد درآمدهاي شهرداري به انجمن كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان قدرداني و بر لزوم ارائه پيشنهادات از سوي اعضاي جلسه براي برگزاري باشكوه برنامه هاي هفته كتاب و كتاب خواني تاكيد كرد.
پيشرفت پروژه شبكه آبياري
نقده- خبرنگار كيهان: شبكه آبياري زهكشي پاياب سد حسنلو در آذربايجان غربي با 91 درصد پيشرفت در حال اجراست.
فرماندار شهرستان نقده با اعلام خبر فوق گفت: اين طرح خط انتقال به طول حدود 9 كيلومتر انجام شده و براي اجراي آن تاكنون 7 و نيم ميليارد تومان هزينه شده است. يوسفي افزود: براي اتمام اين طرح به 3 ميليارد تومان ديگر نياز است.
فرماندار نقده اضافه كرد: اراضي تحت پوشش اين طرح 8 هزار و 526 هكتار است كه 25 روستا را سيراب مي كند.
همايش ائمه جماعات
ورامين- خبرنگار كيهان: همايش يك روزه ائمه جماعات مناطق 7 گانه ورامين برگزار شد. در اين همايش كه حجت الاسلام والمسلمين علي اكبري رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد نيز به عنوان سخنران حضور داشت. احكام اعضاء شوراي ناحيه شهرها و شهرستان هاي منطقه ورامين صادر و معارفه آنها انجام شد.
شوراي فرهنگ عمومي و بررسي سبك زندگي
گناباد- خبرنگار كيهان: دغدغه هاي اخير رهبر انقلاب در مورد سبك زندگي در شوراي فرهنگ عمومي گناباد بررسي شد. رئيس شوراي فرهنگ عمومي و امام جمعه گناباد گفت: اين شورا دغدغه هاي اخير رهبر انقلاب در خصوص سبك زندگي ايرانيان را در دستور كار قرارداده است. حجت الاسلام والمسلمين صادقي نسب افزود: رهبر حكيم نظام در ديدار اخير خود با جوانان نخبه خراسان شمالي حدود 20 محور مرتبط با شيوه زندگي ايرانيان را در قالب پرسش مطرح و از نخبگان و صاحبان فكر و انديشه دعوت كردند تا درباره اين موضوعات چاره جويي كنند. وي از اعضاي شوراي فرهنگ عمومي شهر گناباد خواست از اين پس محورهاي مورد تاكيد رهبري را مورد بررسي و تبادل قرار دهند.
راه اندازي تلفن گوياي شهرداري
مراغه - خبرنگار كيهان: سامانه تلفن گوياي شهرداري مراغه راه اندازي شد. با راه اندازي اين سامانه ارباب رجوع و شهروندان در طول شبانه روزي مي توانند از طريق تماس با اين شماره از راهنمايي موردنظر بهره مند شوند. لازم به ذكر است چارت موردنظر تلفن گوياي شهرداري حوزه فني شهرسازي و ساختماني دريافت پروانه كسب و عوارض سالانه خودرو طراحي شده است.
صادرات محصولات كشاورزي
¤ دوهزار و 176 تن فرآورده هاي كشاورزي در نيمه نخست امسال از مراغه به خارج از كشور صادر شده است. رئيس اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي مراغه با اعلام خبر فوق گفت: اين ميزان فرآورده به ارزش 49 ميليارد و 745 ميليون ريال طي 82 فقره مجوز صادراتي به خارج صادر شده است. مددي افزود: اين فرآورده ها شامل انواع خشكبار و كشمش بوده كه به كشورهاي استراليا و روسيه و مجارستان و آلمان و كانادا و هلند و تركيه و امارات سودان و ليبي-ارمنستان و گرجستان و آذربايجان و عراق صادر شده است.
جشن ازدواج اعضاي هلال احمر
راميان- خبرنگار كيهان: به مناسبت سالروز ازدواج ملكوتي حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) جشن ازدواج 40 زوج عضو جمعيت هلال احمر در شهرستان راميان برگزار شد. حسين شكي رئيس جمعيت هلال احمر شهرستانهاي آزاد شهر و راميان در اين خصوص گفت: اين مزدوجين، جوانان عضو هلال احمر از شهرستانهاي مينودشت، آزادشهر، كلاله و راميان بودند. وي در مورد عضويت اين افراد در هلال احمر نيز گفت: برخي از عروس و دامادها هر دو در اين جمعيت عضويت دارند و برخي زوجين نيز يك نفرشان عضو اين جمعيت هستند.
تاكيد بر آموزش هاي مهارتي
اهواز- خبرنگار كيهان: آموزش مهارت براي كسب روزي حلال، عبادت است. مديركل آموزش فني و حرفه اي خوزستان در جلسه شوراي اداري و آموزشي اداره كل فني و حرفه اي استان خوزستان با اعلام مطلب فوق افزود: توانمندسازي جوانان در بعد مهارتي از كارهاي بسيار مهم است كه خداوند آن را به عنوان يك عبادت مي پذيرد. رحمان قلاوند با بيان اين كه آموزش هاي مهارتي از ارزش بسيار زيادي در زندگي نسل جوان جامعه برخوردار است، اظهار داشت: فني و حرفه اي با آموزش مهارت، آموزش هاي زندگي را به جوانان ارائه مي دهد.
گراميداشت روز جهاني استاندارد
كلاله- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز جهاني استاندارد، از دانش آموزان برتر مسابقات استاني و مديران فعال در عرصه فرهنگ سازي استاندارد تجليل شد. در اين مراسم محمد محمدزاده مديرآموزش پرورش كلاله گفت: رعايت استاندارد فقط به مواد غذايي و يا لوازم خانگي اختصاص ندارد، بلكه اين امر به عرصه گسترده اي از زندگي انسان ها و اقتصاد كشور ارتباط دارد كه توجه اساسي به آنها، علاوه بر اينكه بهبود كيفي زندگي انسانها را به ارمغان مي آورد، بلكه از خيلي خطرات و آسيب ها جلوگيري مي كند.
در اين آيين از 6 دانش آموز برتر مسابقات استاني مقاله نويسي و نقاشي با موضوع استاندارد، همچنين از 6 فرهنگي فعال در اين زمينه با اهداء لوح يادبود و جايزه تقدير بعمل آمد.
اقدام خيرخواهانه براي ايتام
¤ در آستانه عيد سعيد قربان يك خير كلاله اي در اقدامي خداپسندانه گوشت قرباني مددجويان بهزيستي شهرستان كلاله را تامين كرد.
مديركل بهزيستي استان گلستان در مراسم اهداي قرباني هاي اين خير نيكوكار، در كلاله، اظهار داشت: يك خير به نام قهرمان كرمي، با خريد و اهداء 4 راس گوساله به ارزش 120 ميليون ريال، گوشت قرباني مددجويان بهزيستي اين شهرستان در عيد سعيد قربان را تامين كرده است. وي اقدام اين خير را در نوع خود نادر دانست و افزود: براساس محاسبه صورت گرفته به هرمددجوي بهزيستي كلاله 4 تا 5 كيلوگرم گوشت قرباني مي رسد كه ان شاالله در روز عيد سعيد قربان در كنار خانواده هاي خود بهره مند خواهند شد.
طرح نوسازي صنايع
اهواز- خبرنگار كيهان: طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع در استان خوزستان اجرايي مي شود. مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان خوزستان گفت: اجراي طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع براي كمك به پايداري صنعت و پروژه هاي خدمات مشاوره اي و فرآيند كلينيكي در بخش غيردولتي است كه اجراي آن از سال گذشته در خوزستان آغاز شده است. «طاهري» افزود: سقف تسهيلات جهت نوسازي ماشين آلات را 1500 ميليون ريال و در زمينه بهينه سازي مصرف انرژي و رفع عارضه هاي عمومي 1000 ميليون ريال عنوان كرد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14