(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16  آبان  1391 - شماره 20350

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دوگانه هاي انحرافي (يادداشت روز)
آيت الله خاتمي: اعلام اطاعت سران سه قوه از رهنمودهاي رهبري قابل تقدير است
تفنگ دو لول (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس كميسيون شوراها:
كميسيون تبليغات براي انتخابات رياست جمهوري تشكيل مي شود
بيانيه انتقادي دانشجويان بسيجي:
اصلاح قانون انتخابات نبايد به تغيير غيرمستقيم قانون اساسي بينجامد
مذاكرات سران عربستان و فرانسه درباره ايران
معاون بازرسي ويژه دفتر رئيس جمهور:
پرونده اي در خصوص ارز و عاملان مرتبط به ما ارجاع نشده است
آدم عاقل كه حماقت نمي كند! ماجراي لغو تصميم 2 سال پيش نتانياهو (خبر ويژه)
فيگارو: ايران نيروي هوايي اسرائيل را به چالش كشيد (خبر ويژه)
ايستادگي مقابل ديكتاتوري آمريكا علت اصلي دشمني با ايران است (خبر ويژه)
اصلاح طلبان كه هيچي اپوزيسيون هم به جنبش سبز بي اعتنا شده (خبر ويژه)
رهنمود منافقين به اپوزيسيون از فرصت انشقاق استفاده كنيد! (خبر ويژه)


دوگانه هاي انحرافي (يادداشت روز)

امروز- 6نوامبر- موعد برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكاست. هرچند در نظام انتخاباتي دو حزبي آمريكا بالاخره اوباما يا رامني به كاخ سفيد راه خواهند يافت اما اين دوره از انتخابات آمريكا داراي شرايط و ويژگي هايي هست كه در گذشته آن را تجربه نكرده است.
در شرايط كنوني مشكلات آمريكا منحصر به نظام انتخاباتي اين كشور نيست و مسايل گوناگوني به مشكل ديرينه و كهنه آمريكايي ها يعني نظام كالج انتخاباتي گره خورده است.
نظام كالج انتخاباتي به عنوان يك مشكل ساختاري بيش از دو قرن است كه مردم آمريكا را به دردسر انداخته و چالشي استراتژيك را رقم زده است.
ناگفته پيداست مردم آمريكا بيش از دويست سال است كه در بن بستي گرفتار شده اند كه رئيس جمهور نه بر مبناي كسب اكثريت آراء مردمي بلكه براساس گزينش در كالج انتخاباتي برگزيده مي شود.
نكته گفتني اين است كه در اين دوره از انتخابات آمريكا، علاوه بر اين مشكل ساختاري، مشكلات ديگري ظهور و بروز يافته كه ستون انتخابات آمريكا را بيش از پيش شكننده كرده است.
«مشكلات اقتصادي» آمريكا طي سال هاي اخير در صدر اين مشكلات است تا جايي كه چهار روز پيش «سي ان ان» نيز در گزارشي تصريح مي كند؛ «مشكلات اقتصادي پاشنه آشيل انتخابات آمريكاست.»
همچنين جنبش اعتراضي و فراگير وال استريت از ديگر مشكلاتي است كه حتي رسانه هاي غربي اذعان مي كنند نمي شود اين جنبش گسترده را انكار كرد.
كارشناسان و تحليلگران آمريكايي معتقدند اين جنبش اعتراضي كه طي ماه هاي گذشته ابتدا از نيويورك شروع شده و به سرعت ديگر شهرهاي آمريكا را دربرگرفته است بر انتخابات آمريكا تاثير خواهد گذاشت.
گفتني است؛ سال گذشته و در همان اوايلي كه اين جنبش شكل گرفت؛ «اصلاح در ساختار انتخاباتي آمريكا» از جمله خواسته هاي مجمع سياسي و انتخاباتي جنبش وال استريت بود كه كانون هاي قدرت و ثروت اين خواسته را سركوب كردند.
عاملي كه ارتباط ميان جنبش وال استريت با انتخابات در پيش روي آمريكا را برملا مي سازد اختلاف و شكاف طبقاتي ميان فقرا و ثروتمندان در آمريكاست كه با شكل گيري و قوام جنبش وال استريت موسوم به جنبش 99درصدي، بيش از هر زماني در تاريخ آمريكا به چشم مي آيد.
گزارش هاي منتشره حاكي از آن است كه براي جنبش فراگير وال استريت تفاوتي ميان اوباما و رامني نيست زيرا در هر صورت نماينده يك درصد ثروتمند آمريكا- در مقابل 99درصد- به كاخ سفيد راه خواهد يافت.
مشكل ديگري كه در ميانه وضعيت وخامت بار اقتصادي آمريكا و اعتراضات گسترده جنبش وال استريت براي دو نامزد آمريكايي دردسرساز شده هزينه هاي هنگفت انتخاباتي اين دوره است كه نسبت به دوره هاي قبلي بصورت نجومي افزايش يافته است.
نيويورك تايمز اخيرا در گزارشي در اين باره مي نويسد؛ «براساس آخرين گزارش ها نامزدهاي انتخاباتي تاكنون 6 ميليارد دلار را صرف تبليغات تلويزيوني كرده اند و اين در حالي است كه انتخابات قبلي 700 ميليون دلار هزينه دربرداشت.»
مشكل ديگر اين است كه به موازات اعتراض به نظام كالج انتخاباتي در آمريكا و اينكه چرا حزب سومي اجازه شكل گيري پيدا نمي كند دهها ميليون نفر در انتخابات شركت نخواهند كرد.
از جمله فعالان ضدجنگ و طرفدار محيط زيست كه خواسته بخشي از مردم آمريكا در شكل گيري حزب سوم را پيگيري مي كند، «جيل استاين» است كه اعلام كرده 90 ميليون در انتخابات 6 نوامبر شركت نمي كنند.
و بالاخره در اين قسمت بايد به طوفان سندي در آمريكا در روزهاي گذشته اشاره كرد كه زندگي مردم را در چند ايالت فلج كرده است.
برخي رسانه هاي خارجي در گزارش ها و تحليل هاي خود خاطرنشان نموده اند كه طوفان سندي مسير رقابت هاي انتخاباتي آمريكا را تغيير داد.
اما پس از توضيحاتي درباره شرايط كنوني انتخابات آمريكا و مشكلاتي كه ورود به كاخ سفيد را براي هر نامزدي دوچندان و پرهزينه كرده است؛ آنچه موضوع اصلي اين نوشته را در برمي گيرد اين است كه علي رغم اين شرايط و وضعيت دشوار واشنگتن، چرا مباحثي حاشيه اي و انحرافي درباره تاثير انتخابات آمريكا بر موضوع ايران مطرح مي شود.
برخي از رسانه هاي بيروني و بعضا داخلي تلاش مي كنند پيرامون انتخابات آمريكا و موضوع ايران، دوگانه هاي انحرافي مطرح نمايند.
به عنوان نمونه، اين خط كه براي ايران، رئيس جمهور شدن اوباما بهتر است يا رامني از جمله اين دوگانه هاي انحرافي است.
تمركز رسانه ها بر «رامني يا اوباما؟» ناظر بر مواضع جمهوري اسلامي در حالي است كه بدون شك انتخاب رامني يا اوباما براي ايران هيچ تفاوتي نخواهد داشت چون محرز است كه سياست هاي خصمانه و كلي واشنگتن عليه كشورمان تغييري نخواهد كرد.
به قول طلبه ها اين بحث كه رامني يا اوباما براي ايران بهتر است ثمره عملي ندارد و تنها در قالب يك مباحثه و نزاع تئوريك قابل پرداختن است.
همچنانكه مناظره اخير اوباما و رامني درباره سياست خارجي و موضوع ايران به روشني نشان داد كه مواضع و رويكردهاي آن دو و هر دو حزب دموكرات و جمهوري خواه در مسايلي مانند «تحريم» هاي ضدايراني، برنامه هسته اي كشورمان، جنايات اسرائيل و ... مشترك است و نقطه اختلافي مشاهده نمي شود.
از ديگر دوگانه هاي انحرافي درباره ايران كه با توجه به نتيجه انتخابات آمريكا مطرح مي شود دوگانه «جنگ احتمالي يا تشديد تحريم» ها عليه كشورمان است.
اين استنباط كه اگر اوباما يا رامني برگزيده شود نوع گزينه آمريكا در مواجهه با ايران اسلامي فرق خواهد كرد نيز مبناي مستحكم و قانع كننده اي ندارد. چرا؟ چون گزينه نظامي بر ضد ايران قابليت عملياتي شدن ندارد.
آمريكا در شرايط بحراني اقتصادي و كسري بودجه اي كه از مرز 16 هزار ميليارد تومان گذشته و هر روز بر آن افزوده مي شود در موقعيت سازوكار جنگي نيست و سخن از جنگ احتمالي باوضعيت شكننده اقتصادي (بحران مالي و بانكي)، اجتماعي (جنبش 99 درصدي وال استريت) و سياسي ( بحران افول مشروعيت) تنها يك ژست و بلوف محسوب مي شود.
بنابراين بدون كمترين ترديدي بايد گفت هر كدام از دو نامزد آمريكايي به كرسي رياست جمهوري برسند در مواجهه باايران پروژه تحريم هاي ضد ايراني را ادامه خواهند داد.
دوگانه انحرافي ديگر نقش رژيم صهيونيستي در روي كار آمدن اوباما يا رامني است. اين خط به دنبال القاء اين مطلب است كه نامزد مورد حمايت اسرائيل اگر به كاخ سفيد راه پيدا كند مقدمات حمله احتمالي رژيم جعلي صهيونيستي به تاسيسات هسته اي كشورمان فراهم خواهد شد.
جالب اينجاست كه در رسانه هاي غربي و عبري دو ديدگاه در فضاي رسانه اي دنبال مي شود. به عنوان مثال اگر خبرگزاري فرانسه گزارش مي دهد كه گزينه صهيونيست ها و از جمله شخص نتانياهو براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا، ميت رامني است، از سوي ديگر؛ روزنامه صهيونيستي هاآرتص اخيراً مدعي شد كه اسرائيل از انتخاب اوباما استقبال مي كند.
سؤالي كه پيش كشيده مي شود اين است كه پمپاژ اين دوگانه ها در فضاي رسانه اي با چه هدفي است؟
آيا درگيري و مواجهه ايران اسلامي با آمريكا يك درگيري تاكتيكي است كه با تغيير نام ها يا واژه ها يا گزينه ها، صحنه عوض شود؟
بدون ترديد پاسخ منفي است چرا كه درگيري ايران اسلامي با آمريكا- شيطان بزرگ- يك درگيري ماهوي و ماهيتي است و طرح دوگانه هاي انحرافي نمي تواند اين موضوع را كتمان و پنهان نمايد.
از سوي ديگر؛ پمپاژ مسايلي حاشيه اي و دوگانه هاي انحرافي به اين خاطر است كه شرايط به گونه اي خطير و حساس توصيف شود كه ايران را به سمت عقب نشيني از اصول وادار كند.
به عنوان مثال روي جنگ طلبي و مواضع راديكال رامني و حمايت اسرائيل از او مانور داده مي شود تا در صورت پيروزي اوباما در انتخابات، خط سازش بر ايران تحميل شود. گويا كه ايران بايد از اين به اصطلاح «فرصت» پس از «تهديد» رامني استفاده كند.
جماعتي در داخل از هم اكنون دندان تيز كرده اند اين خط انحرافي را پيش ببرند تا پس از انتخابات 6 نوامبر- بيشتر با اين ارزيابي كه اوباما رئيس جمهور باقي خواهد ماند- فضاي انتخابات رياست جمهوري ايران در خرداد 92 را بر مسير سازش منطبق نمايند كه البته طرفي نخواهند بست و گفتني ها در اين خصوص را پي خواهيم گرفت.
حسام الدين برومند
 


آيت الله خاتمي: اعلام اطاعت سران سه قوه از رهنمودهاي رهبري قابل تقدير است

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم، گفت: نامه نگاري مسئولان به رهبر معظم انقلاب بايد همراه با اطاعت عملي از فرمايشات ايشان باشد.
حجت الاسلام سيداحمد خاتمي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در جمع دانش آموزان و تاكيد ايشان بر ضرورت عدم وجود التهاب در جامعه، با توجه به نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات افزود: بايد فضاي جامعه، فضايي آرام و دور از تشنج باشد تا شاهد برگزاري انتخاباتي باشكوه و باحضور حداكثري مردم باشيم.
وي با بيان اين كه براي ايجاد چنين فضايي سران سه قوه نقش موثري دارند و آنها بايد زمينه ساز فضاي آرام در جامعه باشند، گفت: آنها در اين راستا بايد بكوشند، اختلافات خود را رسانه اي نكنند.
خاتمي در گفت وگو با ايسنا افزود: همواره بين مسئولان عالي كشور اختلاف سليقه بوده است و وجود اختلاف سليقه امري طبيعي است، ولي آنچه كه ناپسند است، اين است كه اين اختلاف سليقه به ميان مردم كشيده شود.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين با تاكيد بر اين كه مصلحت كشور اقتضا مي كند كه مسئولان از رسانه اي كردن اختلافات خود بپرهيزند و در جلسات خصوصي و در نهايت با تدبير مقام معظم رهبري اين اختلافات را حل كنند، افزود: اين كه سران سه قوه در پي صحبت هاي مقام معظم رهبري نامه دادند و اطاعت خود را از رهنمودهاي مقام معظم رهبري اعلام كردند، شايسته ستايش است، ولي اين نامه نگاري ها بايد همراه با اطاعت عملي باشد و عملا بايد به رهنمودهاي ايشان گوش دهند.
خاتمي با تاكيد بر اين كه بايد به صورت ايجابي سخن گفت و نه سلبي، تصريح كرد: انتظار از مسئولان اين است كه در عمل نيز از رهنمودهاي مقام معظم رهبري اطاعت و به برگزاري انتخابات در فضاي آرام كمك كنند.
 


تفنگ دو لول (گفت و شنود)

گفت: يك عضو فراري جبهه اصلاحات در تحليلي نوشته است: «بايد به اين توهمات پايان بدهيم و اين واقعيت را بپذيريم كه نيروهاي سپاه و وزارت اطلاعات از ما باسوادتر و تحصيلكرده تر و باهوش ترند.»
گفتم: حالا چي شده كه به اين واقعيت اعتراف كرده؟!
گفت: در ادامه تحليل خود نتيجه گرفته كه؛ «آنها با نفوذ در ميان اپوزيسيون و يا از طريق رسانه هاي خود، ما را وادار به اتخاذ مواضع مضحك مي كنند و به پرستيژ اپوزيسيون لطمه مي زنند.»
گفتم: خب! مثلا چي؟!
گفت: نوشته است؛ به عنوان مثال ما را وادار مي كنند با چيزي مخالفت كنيم كه وجود خارجي ندارد و يا تصوير غلطي از آن به ما القاء كرده اند.
گفتم: راست ميگه؛ يارو يك پتو خريده بود كه عكس دو تا پلنگ روش بود و شب ها با تفنگ دولول مي رفت زير پتو!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ پيام هاي ولايتمدارانه سران محترم قواي سه گانه به محضر رهبر معظم انقلاب و اعلان به تبعيت از فرامين واجب الاطاعه آن رهبر فرزانه و نيك انديش براي ما مردم بسيار مسرت بخش بود.
8220---0912
¤ به برخي ها كه وضعيت كشور را بحراني ترسيم مي كنند مي گويم وضعيت كشور بحراني نيست وضعيت آن كساني كه از ولايت فاصله گرفته اند و مي گيرند بحراني است.
4147---0937
¤ به هيئت پارلمان اروپا بايد گفت اگر راست مي گوييد چرا به زنداني هاي اروپا و آمريكا سر نمي زنيد كه به خاطر فشار زندگي روانه زندان ها شده و دارند شكنجه روحي مي شوند.
دبيري- سراب
¤ يكي از مسئولين دولت اصلاحات كه در دوره مسئوليت حزبش تا توانستند به صداقت و درستكاري ضربه زدند اخيراً مصاحبه كرده و گفته در جامعه نه صداقت وجود دارد و نه درستكاري! بنويسيد مردم به خوبي متوجه پلشتي هاي آنان در عالم سياست هستند.
2088---0915
¤ مدعيان اصلاحات بهتر است اول جواب خيانت هاي خود را در فتنه 88 بدهند و بعد خودشان را دوباره به راي ملت بگذارند.
7414---7390
¤ در مناظره برنامه ديروز، امروز، فردا آقاي اصغرزاده از لزوم مذاكره با آمريكا دم مي زد به ايشان بفرماييد در اين 33 سال آيا جز ايجاد مشكل براي نظام ما كاري هست كه آمريكا نكرده باشد به فرمايش امام راحل(ره) مذاكره گرگ و ميش چه مفهومي مي تواند داشته باشد؟ همچنين ايشان به ادبيات رئيس جمهور ايراد مي گرفتند چطور خودشان رعايت ادب را نكردند؟ بكار بردن لفظ پدرسوخته در برابر بينندگان ميليوني چه چيزي را ثابت مي كند؟ مدعيان اصلاح طلبي فقط مي خواهند با جوسازي جامعه را به هم بريزند.
1145---0935
¤ از مناظره آقاي شريعتمداري با آقاي اصغرزاده خيلي تشكر مي كنم اين گفت و گو راه حل هاي خوبي جلوي پاي ما گذاشت. آقاي شريعتمداري نشان داد كه چگونه مي توان در يك مناظره به افكار عمومي لطمه نزد. او تمام رشته هاي طرف مقابل را پنبه كرد. ما مي خواهيم اين گفت وگوها ادامه داشته باشد.
يك شهروند
¤ بغض استكبار جهاني و منافقين داخلي از روزنامه دليل روشني بر حقانيت مسير كيهان است.
2181---0912
¤ موضوع رابطه با آمريكا هميشه از سوي افرادي مطرح مي شود كه هيچ گونه استدلال عقلي و منطقي نيز پشت خواسته شان نيست در ضمن بنويسيد هر كدام از دو نامزد فعلي آمريكا راي بياورد به حال كشور ما فرقي نمي كند چرا كه در هر حال آمريكا شيطان بزرگ است و رابطه با شيطان معنا ندارد.
اميدي
¤ با اين همه جنايت آمريكا عليه ايران و كشورهاي مسلمان در گذشته و حال واقعاً واي به حال آن اصلاح طلبي كه بخواهد به دست دادن با دولتمردان آمريكايي افتخار كند. بنويسيد اصلاح طلبان را چه شده كه تا اين حد از خود خواري نشان مي دهند.
شيوايي از دانشجويان پيرو خط امام و رهبري
¤ برخي كانديداهاي احتمالي از حالا به انجام سفرهاي استاني مبادرت مي ورزند كه اين كار از نظر مردم با توجه به مشكلات و تورم و گراني و كارهاي به زمين مانده صحيح نيست و تبليغات زودهنگام محسوب مي شود و مردم آگاه و بصير به اين رفتارهاي خلاف قانون عكس العمل منفي نشان مي دهند. پيشنهاد مي شود به جاي اين سفرها به رفع مشكلات جامعه بپردازند.
بوربور
¤ ظاهراً نظارت بر كارخانه هاي توليد تراكتور و ادوات كشاورزي از ديد مسئولان دور مانده است. از مسئولان تعزيرات و وزارت صنعت و معدن مي خواهيم در مورد افزايش قيمت لجام گسيخته تراكتور كشاورزي كه در فروردين امسال 16 ميليون تومان بود و تا اين تاريخ به 19ميليون رسيده و شايعه شده است كه قرار است به 24ميليون تومان هم افزايش يابد فكري بكند. تو را به خدا جلوي اين گراني ها در بخش كشاورزي را بگيريد.
خادم لو
¤ روزنامه كيهان تنها جريده اي است كه به مشكلات دانشجويان رسيدگي مي كند و مطالب ما را درج مي كند اما مسئولان خيلي براي رفع اين مشكلات تلاش نمي كنند. نظارتي بر ضوابط دختر و پسر در دانشگاه ها نيست؟ بسياري براي جلب توجه وارد اين محيط فرهنگي مي شوند و متأسفانه وضعيت تغذيه و غذاي دانشجويان هم خيلي پايين است. لطفاً در مورد نظارت بيشتر مسئولان فرهنگي در دانشگاه ها هم گزارشي تهيه نماييد.
يك دانشجو
¤ آقاي نيكزاد همان طور كه تصميم گرفتيد از مناطق زلزله زده بازديد كنيد بايد متوجه شده باشيد كه آذربايجان شرقي تشنه مساعدت هاي شماست. بزرگراه بستان آباد- سراب كه به قتلگاه مسافران مشهور است عنايت ويژه اي مي طلبد.
دبير بازنشسته
¤ براي مقابله با طراحي هاي دشمن بايد نقطه ضعف هاي خود را تشخيص دهيم. ما بايد طرح يك زندگي ساده را پايه ريزي كنيم و قناعت را در مناسبت هاي مختلف ختم و عروسي و حتي مراسم عاشورا... سرلوحه عمل خود قرار دهيم. در اين صورت است كه قيمت دلار پايين مي آيد و زندگي به حالت عادي برمي گردد.
ميرزاخاني
¤ از شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي و شركت گاز استان اصفهان درخواست مي شود نسبت به نصب جايگاه پمپ بنزين و پمپ گاز در ابتداي محور هنجن-سرآسياب در محدوده پاسگاه انتظامي 25كيلومتري نطنز اقدام نمايند تا مردم روستاهاي اطراف اين منطقه در مضيقه نباشند.
شفيعي
¤ از مسئولين آموزش و پرورش بپرسيد كه فرهنگيان شهرستان مباركه كي سبد كالاي ماه مبارك رمضان را دريافت مي كنند.
عبدا... ايرانپور
¤ مي خواستم از مديريت بانك سپه كه هر روز ظهر و مغرب اقدام به پخش اذان از بلندگو در ميدان فردوسي تهران مي كند تشكر ويژه كرده باشيم. اميدوارم اين كار توسط ساير مؤسسات و سازمان ها الگو و همگاني شود.
يك شهروند تهراني
¤ كشور ما نبايد در برابر تحريم هاي گسترده تر منفعلانه برخورد كند. اين ظاهرا يك جنگ است ايران بايد هشدار دهد كه در صورت گسترده تر شدن تحريم هاي يك جانبه غرب مذاكره با آنها را به تعليق در مي آورد. وقتي آنها مي بينند ما در هر شرايطي با آنها مذاكره مي كنيم گستاخانه تر عمل مي كنند.
يك شهروند
¤ امروز خطاها و خيانت هاي 30 سال قبل بعضي از افراد مسئول را در پاورقي كيهان مي خوانيم و ناراحت مي شويم اميدوارم طوري نباشد كه 30 سال بعد عده اي خطا و خيانت هاي امروز بعضي از ما را بخوانند و غمگين بشوند.
5796-0912
¤ در مجله پيام خانواده آشنا مطلبي در خصوص حمله بازي «انگري بردز» چاپ شده است در اين بازي جديد حمله به يك سياره اي است كه نقشه كشور ما، برج ميلاد و مسجد را نشان مي دهد، و بچه هاي ما خود به خود به كشورمان توسط اين بازي حمله مي كنند و اكثرا روي لباسها و كيف و دفتر اين تصاوير چاپ شده است. نبايد كشورمان و بچه هاي ما تحت تأثير رسانه هاي بيگانه قرار گيرند. مسئولان فرهنگي بايد جلوي ورود اين بازيها و اين تبليغات را بگيرند.
عباسي
¤ حذف 4 صفر از واحد پول ملي مورد نظر بانك مركزي به مثابه آن است كه هزار تومان خود را بدهيد و يك ريالي تحويل بگيريد در حالي كه براي مرتفع نمودن تنگناهاي حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني با اختصاص سود بانكي 22% به سپرده هاي بلندمدت 5 ساله كافي است با مبنا قراردادن يك صد ريال ايران به عنوان پايه ايراني و قانوني و فقط با حذف يك صفر از واحد پول و متعاقبا حذف يك صفر از نرخ ارزهاي بيگانه تا حدود زيادي مشكلات فزاينده در عرصه اقتصادي را كاهش يافته تلقي نمود.
گودرزي
¤ وقتي در ايران نمايندگاني به نام اصول گرايي به مجلس راه پيدا مي كنند سپس راه خود را كج كرده و با مدعيان دروغين اصلاحات متحد و دمساز مي شوند از آقاي مرسي رئيس جمهور مصر چه توقعي داريد؟
9005-0913
¤ دولت نبايد دنبال حاشيه سازي باشد و طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب از حاشيه ها دور باشد و از بي تدبيري هاي تعمدي پرهيز كند و به حاشيه ها نپردازد.
5661-0912
¤ به نمايندگي از ساكنين روستاي ابيانه مراتب تشكر خود را ازفرد بزرگواري كه مدت 40 روز است در اين روستا مشغول انجام گازرساني اماكن مذهبي و حسينيه اين منطقه است اعلام مي كنم.
1085-0912
¤ چرا مسئولان حقوق بازنشستگان را پرداخت نمي كنند؟ مگر آنها نمي دانند كه با اين كار سوژه به دست مخالفان نظام و بيگانگان مي دهند؟
يك شهروند
¤ آقاي احمدي نژاد نكند شما هم قشر بازنشسته جامعه را به درخت كشيده تشبيه كرده چون مستمري مهرماه را از ياد برده ايد. آبان است و از حقوق مهرماه خبري نيست.
يك بازنشسته
¤ اقدامات مرسي در اعزام سفير به اسرائيل نشان مي دهد كه وي در حال اجراكردن سياست هاي اسرائيل و آمريكا در اين منطقه است. لذا مسئولان بايد هوشيار باشند.
يك شهروند
¤ شهرداري بايد با شركت هايي كه با چسباندن برچسب هاي تبليغاتي بر در و ديوار خانه ها و منازل مسكوني چهره شهر را زشت مي كنند برخورد نمايد.
يك هموطن
¤ آنهايي كه از قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران خوشحال مي شوند ايراني نيستند و صلاح مملكت خويش را نمي دانند چنين افرادي خائن به وطن هستند.
محمد جوادي
¤ تعاوني مسكن شماره 2 دادگستري با پروژه اي تحت عنوان سيمرغ اسلامشهر از سال 86 شروع به كار كرده ولي هنوز گودبرداري هم نشده است تكليف ما كه 5 سال پولمان در آنجا خوابيده و كسي كاري براي ما نمي كند چيست؟
يك متقاضي
¤ شركتهاي ماكاروني سازي كشور از كاهش ارزش پول كشور در حال سوءاستفاده هستند. آن ها گندم را به نسبت نرخ بين الملل به قيمت ارزان خريداري مي كنند و ماكاروني را با نرخ ارزان صادر مي كنند در تركيه ماكاروني ايران ارزان تر از قيمت گندم عرضه مي شود. آنها فكر مي كنند دولت ايران ارزان فروشي براي خروج رقبا مي كند در حالي كه متقابلا امسال براي اولين بار طي 10 سال اخير دولت مجبور شد 3 ميليون تن گندم وارد كند تنها راه چاره اين است كه صدور موادي كه با آرد و گندم توليد مي شود موقتا ممنوع شود.
كاشاني
¤ آشفته بازيهايي كه توسط دلالان در بازار كالاهاي داخلي اجرا و به واسطه بيگانگان هدايت مي شود، ذهن نسل سوم را نبايد نسبت به انقلاب و نظام بدبين كند. هرچه سريع تر بايد وضعيت اقتصادي كشور به حالت سابق برگردد و صنايع و كارخانه هاي توليدي در سال توليد ملي كمر همت ببندند و از كالاي داخلي بايد حمايت شود.
يك شهروند
¤ از صدا و سيما تقاضا داريم فيلمهاي تاريخي را بيشتر پخش كنند. اين سريالهاي خانوادگي جز بدآموزي هيچ پيامد ديگري ندارد.
وحيدي
¤ تيم جريان انحرافي در آستانه انتخابات مشاوره و آدرس غلط به رئيس جمهور مي دهد و او را مي خواهد فريب دهد. به اين فريب ها نبايد توجه كرد و نبايد بهانه به دست دشمن داد.
يك پيام
¤ وقتي بيماران ما براي تامين داروهاي خود با مشكل مواجه هستند علاوه بر گيرندگان ارز مرجع براي ماشين هاي لوكس بايد مسئولاني كه اين ارز را در اختيار آن ها قرار داده اند مجازات شوند.
يك شهروند
¤ رژيم نامشروع آل خليفه مردم روستاي اكر را از همه طرف مورد محاصره قرار داده و به بهانه هلاكت يكي از مزدوران خود مي خواهد كل مردم روستا را نسل كشي كند. چند كودك بر اثر استنشاق گاز خفه شده اند، دنيا نظاره گر است و مجامع مدعي حقوق بشر هيچ صدايي از آنها برنمي خيزد. وزارت امور خارجه ما بايد اين جنايت را محكوم كند.
رضايي
¤ از سران سه قوه خواهش داريم وحدت خود را حفظ نمايند چرا كه حفظ وحدت آنها نشان دهنده قدرت بيشتر جمهوري اسلامي در سراسر جهان است.
اميني
¤ جهاد كشاورزي از نظر حقوقي بين ادارات جامانده است اكثر نيروها يا مدرك كارشناسي دارند يا كارشناسي ارشد. اما نسبت به ديگر ليسانس ها در ادارات مختلف حقوق بسيار ناچيزي مي گيرند. آيا اين مشكل را وزير بايد حل كند يا دولت؟
يكي از كاركنان
¤ سال 84 از كارخانه مشهد پتروشيمي سهام خريدم. متاسفانه طي سال هاي اخير هيچ سودي به ما تعلق نگرفته است و در عوض پاداش مديران خود را زياد كرده است و ما مردم كه براي تهيه سرپناه كمي سرمايه گذاري كرده ايم نبايد هيچ سودي ببريم.
يك شهروند
¤ براي تهيه جهيزيه دخترم كه نامزد مي باشد نياز شديد به كمك افراد خير دارم.
درويشي
¤ از دولت و مجلس درخواست مي شود شرايطي را فراهم نمايند كه كارمندان متقاضي بيش از 20 سال خدمت بتوانند بازنشسته شوند با حقوق 20 سال خدمت20 روز در ماه و 25 سال خدمت 25 روز حقوق در ماه و...
0262-0939
¤ براي فرستادن دخترم به خانه بخت كه مدت هاست نامزد مي باشد به علت ناتواني در تهيه جهيزيه امروز و فردا مي كنم. از مومنين خير درخواست مساعدت مي نمايم.
يك هموطن از قم
¤ فاضلاب منازل خيابان 17 شهريور تهران چند روزي است كه بالا زده است از سازمان آب و فاضلاب درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل اقدام نمايند تا مجبور به ترك منزل نشويم.
1914-0919
¤ وقتي تملق گويي آقاي دعايي از آقاي مدعي اصلاح طلبي را در روزنامه خواندم از خداوند خواستم كه عاقبت همه ما را ختم به خيركند. واقعا وقتي خدا در كار نباشد كار بشر به كجا مي رسد كه فردي مثل آن آقاي رفوزه شده را حجت دين خود قرار مي دهد!
4789-0912

¤ از آقاي كامران نجف زاده عزيز و ديگر خبرنگاران مي پرسم شما هيچ گاه اشتباه لفظي و گفتاري نمي كنيد كه در زير ذره بين پنجشنبه وزير محترم نيرو ( برادر شهيد) را اين طور به زير ذره بين مي بريد و با آبروي او بازي مي كنيد كه يك لفظ (آمده ام را) گفت تشريف آورده ام؟ رسانه ملي چرا چنين مواردي را پخش مي كند.
خانم رستگار
¤ از مسئولين امر در پاكدشت درخواست مي شود به وعده هاي داده شده به شهروندان شهرك نرگس رسيدگي نمايند. يكي از مشكلات مردم عدم تامين روشنايي بلوار پارچين است.
حسن حري ساكن شهرك نرگس
¤ با توجه به نقش منافقين كوردل در جنگ تحميلي و در عراق عليه ملت و كشور ايران و عراق و با توجه به اخراج آنها از عراق و خارج شدن از ليست گروه هاي تروريستي توسط آمريكا شايسته است رسانه ملي و مطبوعات نسبت به معرفي چهره كريه آنها به جهانيان اقدام نمايند.
يك جانباز جنگ تحميلي
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايد: بنده ديگري مباش كه خداوند سبحان تو را آزاد آفريده است.
6263-0938
¤ براي اولين بار مي خواستم از پايانه جنوب با اتوبوس خط 4 به پايانه افشار بروم با كمال تاسف ديدم اول ايستگاه فاقد كارت خوان است. پس اين همه تبليغات دولت الكترونيك و... چيست. واقعا براي مسئولين شهرداري متاسفم.
9912-0919
¤ چرا بانك تجارت شعبه زيست خاور مشهد نوبت ارز دانشجويي را براي آخر دي ماه اعلام مي كند؟ تكليف دانشجوياني كه تا چند روز ديگر بايد در دانشگاه ثبت نام كنند چيست؟ در ضمن چرا ارز شهريه دانشجويي را نمي دهند؟ چرا هيچ نظارتي بر امور بانك ها نيست؟
8157-0915
¤ اگر ايران همان ابتداي بحران سوريه به اين كشور نيرو ارسال مي كرد كار به اينجا كشيده نمي شد. مطمئن باشيد اگر سوريه سقوط بكند سراغ لبنان مي روند بعد هم نوبت به ايران مي رسد.
6271-0914
¤ فرماندهان نيروي انتظامي اعلام كردند رانندگان مقصر جاده اي اجازه رانندگي در ناوگان حمل مسافر را نخواهند داشت. عرض مي كنيم اين تصميم شما درست ولي بعد از كشته شدن چه تعداد از هم وطنان در جاده هاي كشور به اين تصميم رسيديد؟
8516-0919
¤ ما ز دين و رهبر و كشور حمايت مي كنيم
اين حمايت را به حد بي نهايت مي كنيم
نقد دولت لازم و تخريب كار دشمن است
حرف دشمن هر كه زد او را شماتت مي كنيم
8100-0912
¤ ده سال پيش كه آقاي خرم وزير دولت آقاي خاتمي در ايستگاه قطار نيشابور تعداد 400 نفر را به كشتن داد صداي هيچ كس بلند نشد. ولي امروز در حادثه جانگداز كشته شدن 26 دانش آموز در جاده بروجن و در يك سفر مقدس، عده اي حرف هاي بي ربط مي زنند و عقده گشايي مي كنند. بنويسيد انصاف هم خوب چيزي است ولي افسوس كه بعضي ها با آن بيگانه هستند.
2796-0935
¤ در يك برنامه پزشكي سيماي جمهوري اسلامي شاهد چهره اي بودم كه ايشان در ايام فتنه از فعالان اين حادثه بود. چرا مسئولين صدا و سيما موضوع فتنه و فتنه گران را فراموش كرده اند. درحالي كه افراد فتنه گر خسارت به جان و آبروي مردم و نظام زده اند و تا توبه نكرده اند نبايد تحويل گرفته شوند.
يك هم وطن
¤ از اول سال تحصيلي تا آخر آن انواع و اقسام جشنواره و اردوهاي گوناگون ترتيب مي دهند بعد توقع دارند كه دانش آموزان افت تحصيلي هم نداشته باشند. وقت آن رسيده كه به اين پراكنده كاري ها پايان داده شود.
0347-0912
¤ بالاي 20 روز است كه اتومبيل سمند بنده علي رغم برخورداري از كارت طلايي به خاطر خرابي يك قطعه در تعميرگاه مركزي شماره 6 تهران متوقف مي باشد. متاسفانه هيچ مسئولي پاسخگو نيست. راهنمايي كنيد به كجا شكايت بكنيم كه ترتيب اثر بدهند.
9563-0912
¤ توصيه هاي مسئولين به رعايت اخلاق در صورتي موثر خواهد افتاد كه خود عامل و پايبند به گفته هاي خود باشند. از قديم گفته اند سخن كز دل برآيد لاجرم بر دل نشيند. موفق باشيد.
6263-0938
¤ آقاي هاشمي اگر خدمات داشته خطاهاي فاحشي نيز مرتكب شده است و حتي خيلي از مشكلات امروز ريشه در سياست هاي اقتصادي ايشان در گذشته دارد. باعث تاسف است كه با اين حال يك عده مرفه بي درد از ايشان به عنوان ناجي نام مي برند.
6344-0918
¤ خدايا كمكمان كن هميشه در ركاب ولايت باشيم نه آن گونه كه از غيرتمان آن پير سفر كرده جام زهر نوشيد. خدايا خود حافظ رهبر عزيزتر از جانمان باش.
8847-0919
¤ حال كه دشمنان عليه ايران هم قسم شده اند و هر روز تحريم ها را شديدتر مي كنند شايسته است مسئولين ما هم ترس را كنار گذاشته و مردانه وارد ميدان بشوند و تنگه هرمز را بر كشتي هاي آن ها ببندند. بايد به آمريكا ضرب شست خود را نشان بدهيم. منتظر مصوبه مجلس در اين زمينه هستيم.
6574-0937 و 6866-0937
¤ مدتي است كه در برخي توليدات صداوسيما اصراري است بر حذف انگليس و گفتن بريتانيا؟ از مسئولين محترم اين رسانه درخواست مي شود علت اين امر را براي مردم تبيين نمايند. اكنون كه جوانان ما با شرارت ها و خباثت هاي انگليس به ويژه در دهه هاي اخير و فتنه ها آشنا شده اند آيا عده اي در تلاشند با اين اقدام ذهنيت آنان را نسبت به اين شيطان تغيير دهند؟ از مطبوعات انقلابي نيز درخواست اطلاع رساني در اين خصوص دارم؟
رضواني
¤شصت و نه سال رفته است و هنوز
شست تو باخبر نگشته ز حق
لحظه اي به خود آي اي غافل
واي اگر دفترت خورد دو ورق
لحظه ي مرگ و لحظه ي حشر
كه شود چهره ات به رنگ شفق
بگزي دست بر دندان
دگران برده اند از تو سبق
5105-0912

¤ از وقتي شنيده ام كه بعضي از شكست خوردگان قديمي در انتخابات مجددا قصد دارند نامزد بشوند بي اختيار ياد اين ضرب المثل قديمي افتادم كه گفته اند: كفني چاق بكنم و زندگي از سر گيرم.
3529-0912
¤ بعضي از افرادي كه در مديريت هاي خود درگذشته نمره قبولي نگرفته اند انتخابات رياست جمهوري آينده را فرصتي مي دانند كه دق دلشان از مردم را خالي بكنند فلذا از الان خط و نشان كشيده اند و مدام سياه نمايي مي كنند. مثلا مي گويند مردم خسته شده اند!
8853-0912
¤ در كشور ونزوئلا رقيب چاوز وقتي در انتخابات شكست خورد درست يك ساعت پس از اعلام نتايج آراء مردانه تبريك گفت و شكست خود را پذيرفت ولي در كشور ما رقيب شكست خورده از آقاي احمدي نژاد قبل از شروع شمارش آراء مصاحبه مي كند و خود را رئيس جمهور پيروز معرفي مي كند. اي كاش بعضي ها اخلاق را از كافران بياموزند!
1347-0912
¤ كبوتر با كبوتر باز با باز كند همجنس با همجنس پرواز؛ حكايت حال دو غاصب است: اسرائيل غاصب سرزمين هاي فلسطينيان را غصب كرده و آمريكاي جنايتكار نيز سرزمين سرخپوستان را.
فاطمه صادقي از بابلسر
¤ باز هم سربلندي حزب الله، باز هم نفوذ به قلب دشمن بشريت، باز هم نداي «الله اكبر» باز هم شنيدن نصرمن الله و فتح قريب باز هم همه با هم؛ اذا جاء نصرالله والفتح.
1345-0912
¤ مقاومت نتيجه مي دهد. رژيم اشغالگر قدس كه به بهانه اسارت چند سرباز خود به دست حزب الله به لبنان حمله كرد و پس از دريافت ضرب شست حزب الله در جنگ 33 روزه عقب نشيني نمود، امروز وقتي پهپاد ايوب حزب الله بر فراز فلسطين اشغالي پرواز كرد حتي جرأت نگاه چپ را به خود نداد. همچنين نخست وزير شجاع عراق برخلاف نظر آمريكا و مزدوران منطقه اي اش با سياست ضدمردمي آنها مخالفت مي كند اين در حالي است كه بخشي از نظاميان آمريكا در عراق حضور دارند. قابل توجه برخي خواص آلوده به چرب و شيرين دنيا كه هميشه شرايط كشور را به خاطر استكبارستيزي بحراني مي نامند.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ به كساني كه ادعا مي كنند اگر دوباره جنگ شود به عنوان اولين نفر راهي جبهه ها مي شوند مي گويم خوب تحريم و فشار اقتصادي نيز نوعي جنگ است پس آب به آسياب دشمن نريزند.
8847-0919


رئيس كميسيون شوراها:

كميسيون تبليغات براي انتخابات رياست جمهوري تشكيل مي شود

رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس گفت: كميسيون تبليغات شامل پنج نفر از مسئولان كشوري براي نظارت بر تبليغات يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تشكيل مي شود.
امير خجسته با اشاره به جلسه روز يكشنبه كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس افزود: اعضاي اين كميسيون بررسي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري را در كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس به پايان رساندند و اين اصلاحيه براي تصويب نهايي به هيئت رئيسه مجلس ارجاع داده شد. وي با اشاره به انتخاب اعضاي كميسيون تبليغات در جلسه يكشنبه اين كميسيون به منظور نظارت بر تبليغات يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: دادستان كل كشور، وزير كشور، رئيس سازمان صدا و سيما، دبير هيئت اجرايي مركزي انتخابات و رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما به عنوان اعضاي اين كميسيون انتخاب شدند.
خجسته به موضوع ديگر مورد بحث يكشنبه اين كميسيون اشاره كرد و گفت: با اصلاح صورت گرفته در قانون انتخابات رياست جمهوري، بنا شد مناظره ها ميان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به صورت ضبط شده انجام شود.
وي ادامه داد: تنها در شرايطي اين مناظره ها مي تواند به صورت مستقيم پخش شود كه با كميسيون تبليغات، هماهنگي هاي لازم صورت گيرد و اگر در پخش زنده به فرد مقابل توهين شد، فردي كه به او توهين شده است بايد بيايد و از حق خود دفاع كند.
وي در گفت و گو با ايرنا ادامه داد: براساس اصلاح ديگر قانون انتخابات رياست جمهوري بنا شد اگر فردي در انتخابات تخلف كرد، دادگستري مستقيما با وي برخورد كند.
خجسته تاكيد كرد: در جلسه يكشنبه اين كميسيون، محمدحسن ابوترابي فرد، نايب رئيس اول مجلس، جمعي از مسئولان وزارت كشور و سازمان صدا و سيما حضور داشتند.
 


بيانيه انتقادي دانشجويان بسيجي:

اصلاح قانون انتخابات نبايد به تغيير غيرمستقيم قانون اساسي بينجامد

بسيج دانشجويي دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي، طي بيانيه اي طرح اصلاح قانون انتخابات را اقدام غيرمستقيم مجلس براي تغيير قانون اساسي دانست كه به نوعي موجب تبديل ساختار نظام به «ديكتاتوري پارلماني» مي شود.
بسيج دانشجويي دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي با صدور بيانيه انتقادي نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات كشور تصريح كرده است؛
مجلس طرحي را در دستور كار قرار داده است كه در واقع مي خواهد براي ملت رئيس جمهور انتخاب كند.
مجلسي كه گاه ديده شده به راحتي تحت نفوذ زدوبندهاي سياسي قرار مي گيرد. هنوز ملت خاطره تيرماه 90 و يك شنبه سياه را فراموش نكرده است، كه پرامضاترين طرح مجلس هشتم را در مورد وقف دانشگاه آزاد با 260 امضا تحت نفوذ سياسي رقم زد.
در اين بيانيه آمده است؛ بسيج دانشجويي دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي در راستاي منويات رهبري مبني بر مطالبه گري تخصصي، خواستار تجديدنظر در طرح مذكور بوده و در اين راستا چند نكته را گوشزد مي كند:
1- با اجراي نظام انتخاباتي مد نظر مجلس، عملا يكي از مهم ترين فيلترهاي انتخاب رئيس جمهور، مجلس خواهد بود، و اين يعني ناديده گرفتن اصل مهم تفكيك قوا (اصل پنجاه و هفتم قانون اساسي). بنابراين مجلس با حمايت از فرد مورد نظر راه را براي برگزيده شدن وي به منصب رياست جمهوري هموار مي نمايد و اين فرد وامدار و به تبع آن مطيع مجلس خواهد شد. پرواضح است با اين طرح نهادي كه بايد ناظر بر مجري باشد خود مجري را نيز برمي گزيند و بر همه حقوقدانان روشن است كه يكي شدن ناظر و مجري به راحتي منجر به فساد در نظام سياسي و اداري مي شود.
2- پرداختن به اين طرح در حالي كه كمتر از هشت ماه به انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است آن هم با قيد دو فوريت ( دو فوريت معمولا براي طرح هايي است كه خطر يا ضرري فوري كشور را تهديد مي كند) اين شائبه را ايجاد مي كند كه مجلس درصدد تاثيرگذاري باندي و حزبي و گروهي بر انتخابات رياست جمهوري خرداد 92 است. حال آن كه كشورهايي كه گويا اين طرح از نظام آنان ملهم شده است در چنين مواقعي براي رفع اين شبهات قانون مصوب جديد را در مورد انتخابات نزديك در فاصله چند ماه موثر و مجري نمي دانند. و جا دارد مجلس محترم كه قصد خدمت به انقلاب اسلامي را دارد، خود را از اين شائبه دور كند.


مذاكرات سران عربستان و فرانسه درباره ايران

رئيس جمهور فرانسه و پادشاه عربستان در ديداري دو ساعته در خصوص مسائل مختلف از جمله ايران با هم بحث و تبادل نظر كردند.
رومن ندل، سخنگوي رئيس جمهور فرانسه پس از ملاقات دو ساعته فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه با عبدالله، پادشاه عربستان در جده به خبرگزاري فرانسه گفت: رئيس جمهور با ملك عبدالله درباره روند صلح خاورميانه، برنامه هسته اي ايران، بحران سوريه و نيز همكاري ميان دو كشور مذاكره كرد.
خبرگزاري رسمي عربستان نيز گزارش داد كه دو طرف درباره «تحولات مربوط به مسئله فلسطين و وضعيت فعلي در سوريه» و نيز روابط دو جانبه مذاكره كردند.
اين اولين ديدار اولاند با عبدالله پس از روي كار آمدنش در ماه مه سال جاري بود. اين سفر پس از ديدار كوتاه اولاند از بيروت انجام مي گيرد كه در آن متعهد شد از لبنان در برابر تهديد بي ثباتي ناشي از بحران سوريه حمايت كند.
اولاند به خبرنگاران همراهش در هواپيما پس از سفر به بيروت گفت: سفر به عربستان در درجه اول سياسي است.
وي افزود: فرانسه همواره نقش فعال در خاورميانه داشته است. ما فعال ترين كشور در مسائل مربوط به سوريه، لبنان و روند صلح خاورميانه هستيم.
بنا به گفته همراهان اولاند، برنامه هسته اي ايران از موضوعاتي بود كه در دستور كار سفرش قرار داشت.
كاخ اليزه روز جمعه مدعي شده بود كه عربستان از اقدامات ايران به شدت نگران است.
همچنين شبكه خبري الجزيره در گزارشي به مذاكرات سران فرانسه و عربستان درباره ايران و سوريه پرداخت و افزود كه اولاند به خبرنگاران گفت كه پاريس و رياض درباره تشديد تحريم ها عليه ايران براي «پيشگيري از حركت رو به جلوي» ايران با برنامه هسته اي «توافق» دارند.
براساس اين گزارش دو كشور در عين حال بر مذاكره با ايران به عنوان راهي براي حل اين مسئله تأكيد كردند.
بنابر اين گزارش اولاند در اظهاراتي بي اساس با نسبت دادن تسليحات هسته اي به برنامه هسته اي ايران مدعي شد كه «قصد ايران» براي دستيابي به چنين تسليحاتي «تهديدي براي كل منطقه و جهان» است.
 


معاون بازرسي ويژه دفتر رئيس جمهور:

پرونده اي در خصوص ارز و عاملان مرتبط به ما ارجاع نشده است

معاون بازرسي ويژه دفتر رئيس جمهور گفت: تاكنون پرونده اي از سوي رئيس جمهور در خصوص بازار ارز، نوسانات مرتبط و يا دخالت هاي خارجي به ما ارجاع نشده است.
«غلام عباس زارع» معاون بازرسي ويژه دفتر رئيس جمهور در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه آيا بازرسي ويژه دفتر رئيس جمهور درباره موضوع نوسانات ارز و عوامل دخيل در آن ورودي داشته است، يا خير گفت: پرونده هايي كه در بازرسي ويژه دفتر رئيس جمهور مورد بررسي قرار مي گيرد، موضوعاتي است كه به طور مستقيم از سوي رئيس جمهور به ما ارجاع شده باشد.
وي افزود: تاكنون پرونده اي از سوي رئيس جمهور در خصوص بازار ارز، نوسانات مرتبط با آن و يا دخالت هاي خارجي در اين خصوص به ما ارجاع نشده است.
زارع تصريح كرد: ممكن است در آينده موضوعي براي تحقيق در اين باره به ما ارجاع شود، اما تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.


آدم عاقل كه حماقت نمي كند! ماجراي لغو تصميم 2 سال پيش نتانياهو (خبر ويژه)

تلويزيون رژيم صهيونيستي اذغان كرد ارتش اين رژيم ناتوان از درگيري نظامي با ايران است و به همين دليل نيز 2 سال پيش با خواسته بنيامين نتانياهو و ايهود باراك مخالفت كرده است.
شبكه 2 تلويزيون اسرائيل در گزارشي گفت نتانياهو و وزير دفاع وي در سال 2010 دستور خود براي حمله به تأسيسات هسته اي ايران را لغو كردند. لغو اين خواسته به دليل مخالفت ژنرال گابي اشكنازي فرمانده وقت ارتش و داگان رئيس وقت سازمان موساد صورت گرفت.
اين گزارش مي افزايد: در نشست عالي وزيران كابينه اسرائيل، بنيامين نتانياهو تصميم گرفت تا ميزان آمادگي نيروهاي ارتش را به سطح «اف مثبت» برساند كه علامتي بود براي اينكه نيروهاي مسلح بايستي آماده اقدام نظامي باشند. مئيرداگان با اين اقدام مخالفت كرد و گفت كه چنين تصميمي تنها بايد از سوي كابينه امنيتي اسرائيل كه متشكل از 15 وزير است اتخاذ شود.ژنرال اشكنازي نيز از اين نگران بود كه افزايش سطح هشدار، زنجيره اي از حوادث به دنبال داشته باشد كه مي تواند اوضاع را از كنترل خارج كرده و به يك درگيري گسترده منجر شود.
ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل، در گفت وگو با شبكه دو تلويزيون خصوصي اسرائيل اظهار داشت اشكنازي به نتانياهو گفته بود كه ارتش اسرائيل آماده نيست و تجهيزات عملياتي لازم براي حمله موفقيت آميز به تاسيسات هسته اي ايران را در اختيار ندارد.
براساس اين گزارش «اشكنازي پس از واگذاري سمت خود، به دستياران نزديكش گفته بود به اين نتيجه رسيدم كه چنين حمله اي يك خطاي استراتژيك است. داگان رئيس موساد، نيز بعدها اعلام كرد ايده حمله به ايران «احمقانه» است».
يادآور مي شود همان زمان بسياري از مقامات صهيونيستي و حتي كساني چون ايهود باراك اعلام كردند جنگ با ايران، جهنم واقعي را براي اسرائيل درست مي كند.


فيگارو: ايران نيروي هوايي اسرائيل را به چالش كشيد (خبر ويژه)

با وجود سپري شدن چند هفته از افشاي نفوذ پهپادهاي تجسسي حزب الله به عمق آسمان فلسطين اشغالي و منطقه استراتژيك نقب، اين موضوع مهم همچنان موضوع مورد توجه محافل رسانه اي غرب است.
روزنامه فرانسوي فيگارو در اين باره نوشت: مشكل جديد اسرائيل با پهپادهاي ايران است كه گفته مي شود تصاويري را از مناطق حساس مخابره كرده اند. اين هواپيماي بدون سرنشين 6 اكتبر (15 مهرماه) حدود 30 دقيقه در آسمان منطقه نقب كه مركز اتمي ديمونا در آن قرار دارد، حركت كرد. گفته مي شود پهپاد مذكور از لبنان به مديترانه رفته و از طريق آسمان غزه وارد نقب شده است. اين پهپادها معمولاً به روش كنترل از راه دور يا پيروي از نقاط از قبل تعيين شده در مسير موقعيت ياب (جي پي اس) عمل مي كنند.
فيگارو مي افزايد: مهم تر از اين موضوع كه آيا پهپاد مورد اشاره تصاوير را به مركز مخابره كرده يا نه، اصل پرواز يك پهپاد در آسمان اسرائيل است و اين امر يك پيروزي براي حزب الله و ايران محسوب مي شود. اسرائيل كه از زمان جنگ اكتبر 1973 داراي نيروي هوايي كارآزموده و زبانزدي در خاورميانه است، اكنون شاهد آن است كه آسمان اش در يك مدت زمان نسبتاً طولاني توسط يك پهپاد دشمن مورد رصد قرار گرفته. بدين ترتيب ايراني ها نشان داده اند كه آنها نيز توان پرواز در آسمان اسرائيل را دارند.
روزنامه فرانسوي در پايان گزارش خود نوشت: ايراني ها مي گويند هواپيماهاي بدون سرنشيني در اختيار دارند كه قادر به ريختن بمب با شليك موشك هستند. اسرائيل بيم آن دارد كه پهپاد حامل مواد منفجره مي تواند به اهداف داخل قلمرو آن ضربه بزند. استفاده از اين پهپادها كه به دليل پرواز در ارتفاع پايين به سختي قابل شناسايي و رديابي اند، طي دهه اخير بسيار افزايش يافته. اسرائيل به عنوان يكي از اولين سازندگان هواپيماهاي بدون سرنشين، اكنون خود با تهديد جديدي از طرف پهپادها مواجه شده است.


ايستادگي مقابل ديكتاتوري آمريكا علت اصلي دشمني با ايران است (خبر ويژه)

يك مجله آمريكايي در گزارشي تصريح كرد ايران چون مقابل ديكتاتوري كاخ سفيد ايستاده، مورد دشمني و فشار واشنگتن است.
نشريه نيشن در اين تحليل كه به قلم اريك والبرگ و تحت عنوان «ايران در مقابل ابرقدرت جهاني» منتشر شده، با اشاره به تروريسم اقتصادي آمريكا عليه ايران مي نويسد: سؤال اين است كه دليل اعمال تحريم ها چيست؟ آيا واقعاً دليل تحريم ها نگراني هاي مربوط به احتمال دستيابي به سلاح هسته اي عليرغم اعلام عدم تمايل ايران به ساخت سلاح هسته اي و عضويت ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي است؟ خير. علاوه بر نقش ايران در انگيزش بيدارسازي اسلامي در خاورميانه، دليل مهم ديگري نيز وجود دارد و آن اينكه آمريكا مي گويد ديكتاتوري ما و ديكتاتوري دلار را بپذيريد! از سال 2008 ايران تلاش مي كند تا نفت خود را با ارزي به غير از دلار آمريكا از زمان افتتاح بورس نفت به فروش برساند.
اين نشريه از قول استيو هانك استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپكينز نوشت: اما لزومي ندارد ايران ديكتاتوري دلار را بپذيرد و آن را جايگزين كند. اين امر مضحك است. دليلي ندارد ايران در فروش نفت صرفاً دلار بگيرد.
نشريه نيشن در بخش ديگري از تحليل خود مواضع خارجي دولت آمريكا را مجرمانه توصيف كرد و نوشت: مسئله مهم آمريكا اين است كه ايران به ديكتاتوري امپراطوري دلار ملحق شود. اما ايرانيان ملتي غيرتمند هستند و آن چنان كه تاريخ گواهي مي دهد تا آخرين نفس براي سرنوشت خود خواهند جنگيد.
والبرگ نويسنده اين تحليل درباره سرانجام فشارها و دشمني هاي آمريكا عليه ايران نوشت: آمريكا با انتقام خواهي تاريخ در قبال اقدامات مجرمانه خود روبرو مي شود. هم اكنون كشورهايي مانند هند، روسيه و چين از حوزه اطاعت آمريكا خارج شده اند. اين امكان وجود دارد كه كشورهايي كه بهار عربي در آنها اتفاق افتاد با ايران در زمينه اتخاذ سياست عدالتجويانه در منطقه خاورميانه همراه شده و با يكديگر به منظور حذف سلطه امپرياليستي در منطقه همكاري نمايند. شايد يك روز از «دلاري شدن» تنها اسمي باقي مانده باشد و دلار به زباله دان تاريخ بپيوندد.
يادآور مي شود اريك والبرگ متخصص رشته اقتصاد از دانشگاه هاي كمبريج انگليس و تورنتوي كانادا مي باشد و در نشرياتي چون گلوبال ريسرچ قلم زده است. وي همچنين مشاور سازمان ملل است.


اصلاح طلبان كه هيچي اپوزيسيون هم به جنبش سبز بي اعتنا شده (خبر ويژه)

عناصر گروهكي فعال در فتنه سبز نسبت به جدايي راه اصلاح طلبان از جنبش سبز در انتخابات ابراز نگراني مي كنند. اين طيف معتقدند جمع ميان «حمايت فتنه و عوامل» با «حضور در انتخابات جمهوري اسلامي طبق روند جاري» ممكن نيست و بنابراين قرباني شدن فتنه سبز اولين ارمغان نقد تمايل اصلاح طلبان به پذيرش ساختار موجود است.
دراين باره «مرتضي-ك» از اعضاي متواري گروهك ملي-مذهبي كه در پاريس پناهندگي گرفته، در تحليلي با عنوان «انتخابات يا جنبش سبز» نوشت: ظاهرا اين پرسش به جا نيست و كساني خواهند گفت وقتي جنبشي در كار نيست، انتخابات وسيله اي است براي تكان دادن جنبش. حساب افراد خوش بين مشاركت به كنار؛ اما آيا آنها كه ضمن همدلي با جنبش سبز عزم سياست ورزي انتخاباتي دارند به لوازم كنش خود واقفند؟ اكنون موسوي و كروبي در حبس خانگي به سر مي برند چنان كه تعداد قابل توجهي از چهره هاي ارشد ستادهاي آنان ياهمراهانشان يا زنداني اند يا زيرتهديد. مشاركت در انتخابات مي تواند با تاكيد و اصرار بر لزوم آزادي موسوي و كروبي و نيز ديگر زندانيان جنبش سبز، آغاز شود. بسته به واكنش اقتدارگرايان حاكم- كه چندان غيرقابل پيش بيني نيست- مي توان سياست ورزي واقع بينانه و عيني را تعقيب كرد.
وي در سايت نداي سبز آزادي مي افزايد:اما اگر نقطه عزيمت مشاركت در انتخابات آتي، آزادي رهبران و زندانيان جنبش سبز نيست، نامزد مدعي اصلاح طلبي و حمايت از جنبش سبز، دست كم بايد از همان ابتدا، و در كنار ديگر برنامه ها و شعارها و وعده هاي خود، اصرار و تاكيد بر تغيير روش حاكميت در قبال زندانيان جنبش سبز را مطرح كند. واكنش نهادهاي مسلط و بازوهاي اجرايي مركز ثقل قدرت، باز تكليف بسياري از كنشگران را براي تنظيم نسبت سياست ورزي خود در متن انتخابات آتي را مشخص خواهد ساخت. در اين حوزه نيز پيش بيني چگونگي مواجهه حاكميت، كار سختي نيست.
اين عضو گروهك ملي-مذهبي در ادامه تصريح بر موضع روشن حاكميت نسبت به فتنه گران، درباره تقلاي اصلاح طلبان براي بازگشت به فضاي سياست و انتخابات و بي اعتنايي به جنبش سبز هشدار داد و نوشت: اگر قرار بر شركت در هر انتخاباتي و با هر كيفيتي باشد؛ اگر قرار بر فعال شدن در انتخابات باشد، بي اعتنا به وضع سران و زندانيان جنبش؛ اگر قصد از مشاركت در انتخابات، حضور در ساختار سياسي قدرت باشد به اميد و آرزوي اصلاحات تدريجي؛ اگر فعال شدن در انتخابات، بي توجه به ماهيت اقتدارگراي حاكميت، صورت گيرد؛ اگر حضور در انتخابات بي تحليل دقيق از ساختار سياسي قدرت باشد و بي اعتنا به نقش مركز ثقل قدرت؛ به نظر مي رسد كه در اين موقعيت ها و اوضاع، «انتخابات» مفهومي قابل جمع با «جنبش سبز» نخواهد بود. جنبش سبز خاطره اي از ياد رفته و متعلق به دهه هاي پيش نيست.
در همين حال پايگاه اينترنتي روز آن لاين كه از پاريس به روز رساني مي شود، در تحليل مشابهي به نشست چندي پيش گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان با برخي اعضاي حزب مشاركت (در كلن آلمان) نسبت به عقب نشيني هشدار داده و خاطر نشان كرد: در همين همايش، يكي از اعضاي اتحاد جمهوري خواهان ايران گفته است كه در انتخابات رياست جمهوري سال آينده اگر يك «اصولگراي معتدل» نامزد شود، در انتخابات شركت خواهند كرد. اين اظهارنظر از زبان سران يكي از ائتلاف ها در اپوزيسيون جمهوري اسلامي، قابل تامل است. اگر اين گفته را به عنوان خواسته بخشي از اپوزيسيون به شمار آورده و آن را با خواسته هاي جريانات تشكيل دهنده اين ائتلاف در گذشته مقايسه كنيم، خواهيم ديد كه سطح اين خواسته ها چه اندازه كاهش يافته است. در واقع نوعي عقب نشيني مشاهده مي شود.
نويسنده مي افزايد: اين تغيير سطح مطالبات و بازتعريف اين بخش از اپوزيسيون تنها به دليل خلا استراتژي و ضعف تشكيلاتي آنان است. اپوزيسيوني كه بيش از سه دهه از فضاي داخل جداست، فاقد هرگونه تشكيلات منسجم بوده و خاصيت بسيج نمودن خود را از دست داده، هيچ اميدي به تاثيرگذاري ندارد. به همين دليل به اين استراتژي روي آورده كه «در شرايط خفگي، هر نوع مجراي تنفس غنيمت است».
روز آن لاين در ادامه تحليل خود نوشت: تكيه بر اين اصل نشان مي دهد كه اپوزيسيون هنوز تحليل درستي از كانون هاي قدرت و توزيع قدرت در ايران ندارد. روي آوردن به اصلاح طلبان نشان از عدم شناخت از جامعه و عرصه سياسي ايران است. در واقع آنان به دنبال خلأ استراتژي خود، به دنبال استراتژي اي هستند كه خيلي وقت است ابداع كنندگان آن اعلام شكست كرده اند. اگر اپوزيسيون به ضعف خود پي برده، بهتر است كه ضعف هاي خود را جبران كند و در پي سازماندهي و متشكل كردن خود باشد، نه اينكه از مطالبات خود عقب نشيني كند و سطح آنها را كاهش دهد. كاهش سطح مطالبات، و تغيير تاكتيك و استراتژي براساس ضعف خود، يك بازي سياسي قلمداد نمي شود؛ اين امر تنها به از دست دادن جايگاه اپوزيسيون مي انجامد، و اين يعني تضعيف هرچه بيشتر آنان در آينده.
يادآور مي شود استدلال اصلاح طلبان درباره فتنه سبز و آشوب 3 سال پيش اين است كه اين امر باعث اخراج اختياري و خود خواسته آنها از حوزه فعاليت سياست مشروع و قانوني شد و در عمل اين طيف را در صف گروهك هاي برانداز تابلودار قرار داد، حال آن كه ورشكستگي اغلب آنها آشكار بود.
 


رهنمود منافقين به اپوزيسيون از فرصت انشقاق استفاده كنيد! (خبر ويژه)

عضو مركزيت گروهك منافقين از گروه هاي ضدانقلاب خواست از اختلافات ميان اصولگرايان و به ويژه نامه نگاري هاي اخير سران قوا در ايران عليه يكديگر استفاده كنند.
«حسين-ب» كه مدتي است دموكرات شده و به گروهك هايي نظير اتحاد جمهوري خواهان نزديك شده، مي نويسد: چرا اپوزيسيون از انشقاق درون رژيم و نامه نگاري هاي اخير احمدي نژاد و صادق لاريجاني بهره نمي گيرد؟ نامه احمدي نژاد به لاريجاني به لحاظ محتوا و زبان به كار گرفته شده، يكي از اسناد بي نظير جمهوري اسلامي است. پاسخ صريح لاريجاني به او نيز اين شكاف را عميق تر كرد. اپوزيسيون بايد از اين شكاف بهره برداري كند.
وي در ادامه اين مطلب كه يك روز قبل از تذكر رهبر معظم انقلاب به سران 3قوه- و نامه بعدي سران قوا به محضر ايشان درباره كنار گذاشتن اختلاف ها- در يكي از سايت هاي اپوزيسيون منتشر شده، تصريح مي كند: برخي سخنان احمدي نژاد را حتي خاتمي هم نگفت. بسياري اين مواضع را جسارت و شجاعت او مي دانند و برخي به انتخابات آينده ربط مي دهند و فرار از مسئوليت مي دانند اما انگيزه ها هر چه باشد اپوزيسيون بايد از اين انشقاق بهره گيرد. بهره گيري از كوچك ترين اختلاف درون يك حاكميت، يكي از عادي ترين حربه هاي هرگروه اپوزيسيون است. چرا هيچ گروهي از اپوزيسيون با خطاب قرار دادن احمدي نژاد از او نخواست وعده رعايت حقوق اساسي ملت را به مرحله اجرا درآورد؟ كمترين نتيجه طرح چنين خواست هايي دامن زدن به انشقاق درون حاكميت و تحكيم مواضع طرفين در برابر يكديگر است. علاوه بر اين، ادعاهاي او را به محك مي زند و كساني را كه فريفته شده اند، پراكنده مي كند. واقعيت اين است كه ما احمدي نژاد را همواره غاصب دانسته و هيچ به بازي نگرفته ايم. اما براي خطاب قرار دادن وي لازم نيست ادعاي كسب اكثريت قاطع آرا توسط وي را به رسميت بشناسيم. وقت آن است كه اپوزيسيون اين نگاه خود را تغيير دهد تا شايد بتواند از شكاف موجود بهره برداري كند.
گفتني است نامه سران 3 قوه به محضر رهبر انقلاب و لبيك به رهنمود ايشان درباره كنار گذاشتن اختلافات، باعث تلخكامي محافل ضدانقلاب و رسانه هاي آنان شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14