(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16  آبان  1391 - شماره 20350

راه اندازي مجهزترين مركز ليزر درماني ديابت
كشف 3 ميليون ليتر سوخت قاچاق طي ماه گذشته
توسط ماموران درياباني قشم انجام شد
توقيف 2 فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب هاي لارك
آمريكا از اقدام هلال احمر ايران قدرداني كرد
ايران طراح راهبردهاي مهم مبارزه با مواد مخدر در سطح جهاني
منصور قمشه خبر داد
فعاليت 110 شوراي حل اختلاف ويژه مددجويان
تابلوهاي بزرگراه هاي تهران ساماندهي مي شوند
كشف شيء مربوط به دوره ساسانيان در شهرضا
با تلاش پژوهشگران دانشگاه اميركبير
سامانه دارورسان درمان سلول هاي سرطاني ساخته شد
دستگيري سركرده سارقان صندوق عقب خودروها
راه اندازي نخستين مركز درمان تخصصي شيشه بانوان
حوادث كوتاه از كشور
توقيف خودرويي با سرعت 200 كيلومتردر گيلان
بارش سيل آسا قرباني گرفت
آسمانخراش نوردي با پاي مصنوعي
پسري با دست هاي متقارن
چند انفجار مهيب مكه را لرزاند


راه اندازي مجهزترين مركز ليزر درماني ديابت

دبير شوراي عالي اطلاع رساني انجمن حمايت از بيماران ديابتي از راه اندازي مجهزترين مركز ليزر درماني ديابت ايران همزمان با 23 آبان ماه امسال روز جهاني ديابت خبر داد.
ناصرالدين اسلامي فرد، خاطرنشان كرد: اين مركز در بيمارستان فوق تخصصي 502 ارتش تاسيس شده است. در اين مركز زخم ها و جراحات ناشي از بيماري ديابت به وسيله ليزر درمان و از قطع پاي مبتلايان به ديابت حاد جلوگيري مي شود.
به گفته وي، طبق آمار منتشر شده در هر 6 ثانيه يك فرد ديابتي در دنيا جان خود را از دست مي دهد و در هر 10 ثانيه يك پا در اثر اين بيماري قطع مي شود.
دبير شوراي عالي اطلاع رساني انجمن حمايت از بيماران ديابتي گفت: طبق آخرين آمار رسمي حدود 7 ميليون ايراني به بيماري ديابت مبتلا هستند و از آنجايي كه ديابت يك بيماري خاموش به شمار مي آيد، پيش بيني مي شود حدود 13 ميليون ايراني به اين بيماري مبتلا باشند كه با توجه به ميزان جمعيت ايران رقم بسيار بالايي است.
اسلامي فرد شايع ترين علل ابتلا به بيماري ديابت در ايران را تغذيه نامناسب و استفاده بيش از اندازه از «فست فودها» به جاي پيروي از رژيم غذايي سنتي دانست و افزود: متاسفانه گرايش به مصرف غذاهاي آماده و سرخ كردني به ويژه در بين جوانان، ميزان ابتلا به بيماري ديابت در جواني و يا در سنين كهنسالي را در كشور ايران افزايش داده است.
دبير شوراي عالي اطلاع رساني انجمن حمايت از بيماران ديابتي، همچنين از برگزاري كنگره بين المللي روز جهاني ديابت همزمان با 23 آبان ماه خبر داد و گفت: اين كنگره امسال با شعار «آموزش و پيشگيري از ديابت» در بيمارستان 502 ارتش برگزار مي شود.
اسلامي فرد افزود: در اين كنگره روساي كميسيون هاي اجتماعي و بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، رئيس شوراي سياست گذاري صدا و سيما و نمايندگاني از سازمان ملل حضور خواهند داشت. در اين كنگره يك روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر متخصصان در زمينه آشنايي با ديابت، عوارض ديابت و جلوگيري از شيوع ديابت در كشور سخنراني مي كنند.
وي اظهار داشت: همچنين نمايشگاهي از 23 تا 25 آبان ماه امسال با حضور شركت ها و سازمان هاي فعال در حوزه سلامت همزمان با برپايي اين كنگره در بيمارستان 502 ارتش برگزار مي شود.
اسلامي فرد ادامه داد: در حاشيه اين نمايشگاه خدماتي رايگان همچون آموزش بيماران ديابتي در زمينه هاي مختلف و انجام آزمايش ديابت به متقاضيان ارايه خواهد شد.


كشف 3 ميليون ليتر سوخت قاچاق طي ماه گذشته

معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني نيروي انتظامي اعلام كرد: ماموران مرزباني و پايگاه هاي درياباني كشور طي يك ماه گذشته 2 ميليون و 940 هزار و 973 ليتر انواع فرآورده هاي نفتي كشف و ضبط كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار «سيدعباس عطايي» گفت: قيمت پايين حامل هاي انرژي در كشورمان نسبت به كشورهاي همسايه موجب شده كه افراد سودجو به هر نحوي به دنبال خروج اين سرمايه ملي از كشور باشند.
وي افزود: دريابانان استان هرمزگان در اين هفته بيش از شش كيلومتر خط لوله را كه از يكي از منازل حاشيه ساحل به عمق دريا كشيده شده بود و مورد استفاده قاچاقچيان براي قاچاق فرآورده هاي سوختي قرار مي گرفت، كشف و جمع آوري كردند.
وي در ادامه با اشاره به كشف 2 ميليون و 940 هزار و 973 ليتر انواع سوخت قاچاق در مهرماه امسال تصريح كرد: كشفيات فرآورده هاي نفتي قاچاق در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل بيش از 130درصد افزايش داشته است.
عطايي همچنين از انهدام چند باند بزرگ مواد مخدر در مرزهاي كشور خبر داد و افزود: مرزداران شرق كشور در ماه گذشته طي 29 درگيري مسلحانه در حريم امنيتي مرز كشور موفق شدند از ورود پنج هزار و 395 كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل ترياك، حشيش، هروئين و مرفين به كشور جلوگيري كنند.
معاون هماهنگ كننده فرماندهي مرزباني نيروي انتظامي افزود: حافظان سرحدات كشور همچنين با توقيف و بازرسي از صدها فروند شناور و خودروي قاچاقچيان از ورود بيش از 82 هزار عدد انواع كالاهاي ممنوعه و بيش از 12هزار عدد انواع كالاهاي ضد فرهنگي به كشور جلوگيري كردند.
وي ادامه داد: همچنين مرزداران كشور طي اين مدت با استفاده از تجهيزات الكترونيكي و اپتيكي از ورود تعدادي از اتباع كشورهاي بيگانه به حريم امنيتي مرز كشورمان مطلع شده و در عمليات منسجم و غافلگيرانه بيش از دو هزار نفر از اين افراد را دستگير و بيش از 30 هزار نفر ديگر را از نقطه صفر مرزي طرد كردند.اين مقام مسئول در مرزباني از تعامل خوب مرزنشينان با مرزداران خبر داد و گفت: با كمك مرزنشينان غيور كشور در اين ماه از ورود بيش از 170 عدد انواع اقلام ضد امنيتي به كشور جلوگيري شد.
 


توسط ماموران درياباني قشم انجام شد

توقيف 2 فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب هاي لارك

قشم- خبرنگار كيهان:
دو فروند لنج حامل سوخت گازوئيل قاچاق كه قصد خروج از آبهاي داخلي به آبهاي بين المللي را داشتند توسط يگان درياباني قشم توقيف شدند.
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم به خبرنگار ما گفت: ماموران اين يگان در 2 عمليات جداگانه موفق شدند لنج هاي حامل سوخت قاچاق گازوئيل كه از روستاي كووه اي قشم قصد خروج 260 هزار ليتر سوخت را داشتند در آب هاي جزيره لارك از توابع قشم در خليج فارس توقيف كنند.
سرهنگ عبدالله لشكري افزود: در اين عمليات ها 18 نفر از خدمه شناورهاي مزبور دستگير و تحويل مقامات قضايي قشم شدند.
 


آمريكا از اقدام هلال احمر ايران قدرداني كرد

نايب رئيس جمعيت صليب سرخ آمريكا در پاسخ به ابراز همدردي و آمادگي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي كمك به آسيب ديدگان توفان سندي در آمريكا با ارسال نامه اي از جمعيت هلال احمر ايران قدرداني كرد.
ديويد ملتزر با ارسال نامه اي ضمن قدرداني از ابراز همدردي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با بازماندگان توفان سندي آمريكا، از پيشنهاد اعزام تيم هاي امدادي و ارسال كمك ها در صورت افزايش نيازها قدرداني كرد و گفت: از طرف جمعيت صليب سرخ آمريكا، مايلم از پيام تسليت و همدردي شما كه جهت وقوع توفان مخرب سندي در سواحل شرقي آمريكا ارسال شد، تشكر نمايم.
ما در صليب سرخ آمريكا از تجارب و توانمندي قوي جمعيت هلال احمر ايران در پاسخگويي به سوانح آگاه هستيم. اعلام همبستگي از جمعيت هاي ملي نظير هلال احمر ايران براي ما بسيار ارزشمند بود و از پيشنهاد اعزام تيم هاي امدادي و ارسال كمك ها در صورت افزايش نيازها قدرداني مي نماييم.


ايران طراح راهبردهاي مهم مبارزه با مواد مخدر در سطح جهاني

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: ايران طراح راهبردهاي مهم و كاربردي براي مبارزه با مواد مخدر در سطح بين المللي است.
بنابر گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار «بهرام نوروزي»، افزود: براي مبارزه با مواد مخدر سرمايه گذاري فراواني شده و اين سرمايه گذاري در سه بخش مهم «به كارگيري و آموزش منابع انساني»، «به كارگيري تجهيزات فني» و «استفاده از ابزار و امكانات مهندسي» براي كنترل مرزهاي كشور صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: اقداماتي كه اكنون براي مبارزه با مواد مخدر صورت مي گيرد، بايد تقويت شود و ما نيز با رصد سواحل جنوب و كريدور جنوب از طريق هوايي، دريايي و زميني بحث كنترل و مبارزه با حمل و نقل و تردد مواد مخدر را پيگيري مي كنيم.
نوروزي، كشفيات كشور در نيمه اول سال جاري را خوب ارزيابي كرد و گفت: از ابتداي سال تاكنون 497 عمليات و درگيري مسلحانه با قاچاقچيان صورت گرفته و كشفيات بسيار بالايي در شرق كشور انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: در هفته گذشته هزار و 758 كيلوگرم مواد مخدر در يك درگيري مسلحانه در حين ورود از مرز كشف شد و شش نفر قاچاقچي مسلح كه بعضي از اتباع خارجي بودند در حين ورود در نقطه صفر مرزي به هلاكت رسيدند.
 


منصور قمشه خبر داد

فعاليت 110 شوراي حل اختلاف ويژه مددجويان

سرويس اجتماعي-
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) از فعاليت 110 شوراي حل اختلاف ويژه خانواده هاي اين نهاد در سراسر كشور خبر داد.
منصور قمشه با اشاره به تشكيل مجمع وكلاي نيكوكار كميته امداد گفت: 3 هزار وكيل نيكوكار و حقوقدان خدمات حقوقي به خانواده هاي كميته امداد ارائه مي كند.
وي با اشاره به ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي كميته امداد به مددجويان افزود: مددجويان كميته امداد امام از پرداخت هزينه دادرسي معاف هستند.
قمشه از مددجويان خواست براي حل مشكلات حقوقي به دفاتر معاضدت حقوقي اين نهاد مراجعه كنند.معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد گفت: با همكاري قوه قضائيه تا پايان سال جاري نيز تعداد دفاتر مشاوره و خدمات قضايي افزايش خواهد يافت.
وي ايجاد 300 هزار فرصت شغلي براي مددجويان را از برنامه هاي امداد در حوزه توانمند سازي تا پايان سال برشمرد و افزود: در صورت تامين اعتبار، تا پايان سال 200 هزار فرصت شغلي در روستاهاي با جمعيت كمتر از 20 هزار نفر ايجاد مي شود.قمشه با اشاره به سرقت از صندوقهاي صدقات گفت: تمام صندوق هاي صدقات قديمي به صندوق هاي جديد تبديل مي شود و صندوقهاي مكانيزه توسعه مي يابد.


تابلوهاي بزرگراه هاي تهران ساماندهي مي شوند

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ساماندهي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي پايتخت خبر داد . وي گفت: 20 تا 30 درصد اين تابلوها نياز به ساماندهي دارد و تلاش مي كنيم تا پايان سال شهري خواناتر داشته باشيم.
وحيد نوروزي با اشاره به اين كه بخش مطالعاتي ساماندهي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي از سال گذشته آغاز شده بود گفت: 22 مشاور تمام بزرگراه هاي مناطق شهر تهران را بررسي و مكان هايي كه براي نصب تابلوهاي راهنمايي و رانندگي مناسب است را شناسايي كردند.
وي ادامه داد: فعاليت اجرايي ساماندهي و استانداردسازي تابلوها از ابتداي سال آغاز شده و تا پايان امسال مشكلات تابلوها برطرف مي شود.
نوروزي با بيان اين كه برخي مشكلات خارجي سبب شد روند ساماندهي تابلوهاي شهري با تأخير همراه شود گفت: تابلوهاي اضافه از سطح شهر جمع آوري و همچنين در مكان هايي كه نياز به تابلوي راهنما دارند اين تابلوها نصب مي شوند.
 


كشف شيء مربوط به دوره ساسانيان در شهرضا

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان شهرضاي استان اصفهان از كشف شيء عتيقه مربوط به دوره ساسانيان خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، «سرهنگ حميد اميرخاني» اظهار داشت: ماموران ايست و بازرسي شهيد امامي اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري به يك نفر از مسافران اتوبوس مسافربري كه به سمت كرج در حركت بود مشكوك و وسايل بار وي را مورد بازرسي قرار دادند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از كيف دستي اين مسافر كه «ع-خ» نام داشت، يك عدد شيء قديمي باستاني را كشف و ضبط كردند.
اميرخاني اضافه كرد: اين شيء قديمي به شكل جام فلزي مسي رنگ بوده، كه براساس نظريه كارشناسان ميراث فرهنگي متعلق به يك هزار و 700 سال پيش و مربوط به دوران ساسانيان است.
فرمانده انتظامي شهررضا افزود: شيء عتيقه تحويل ميراث فرهنگي و متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


با تلاش پژوهشگران دانشگاه اميركبير

سامانه دارورسان درمان سلول هاي سرطاني ساخته شد

نوعي نانو سامانه دارورسان ويژه حمل ماده ضد سرطان موجود در برخي گياهان به ويژه چاي سبز در دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير طراحي و ساخته شد.
سارا شفيعي، پژوهشگر طرح سامانه دارورسان براي درمان سلول هاي سرطاني، چاي سبز را داراي ماده اي ضد سرطاني عنوان كرد و گفت: اين ماده به نام كاتچين تنها به سلول هاي سرطاني حساس است اما زماني كه در اندازه هاي معمول مصرف مي شود، به سرعت در محيط شيميايي بدن از بين مي رود.
وي افزود: براي غلبه بر اين مشكل، مي توان از نانو سامانه رهايش دارو استفاده كرد كه در اين حالت ذرات دارو يا ماده مؤثر گياه كه در ابعاد نانو درآمده اند، توسط ماده مورد نظر بارگذاري مي شود و سپس اثر اين نانوسامانه ها بر روي سلول هاي سرطاني مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي جنس دارورسان طراحي شده در اين طرح را از نانورس سراميكي عنوان كرد و گفت: ذرات اين ماده با داشتن بار الكتريكي مثبت جذب غشاي منفي سلول شده و ماده دارويي همراه خود را وارد سلول مي كنند.
اين پژوهشگر تصريح كرد: اين سامانه در مرحله آزمايش سلولي با موفقيت به نتيجه رسيده و ما توانستيم از آن در انهدام سلول هاي نمونه سرطان پروستات استفاده كنيم.
شفيعي برتري اين تحقيق در مقايسه با ديگر تحقيقاتي كه در مراكز علمي كشورهاي مختلف انجام مي شود را در انتخاب دارورساني زيست سازگارتر از مواد پليمري متداول، كم هزينه تر بودن ساخت آن و نيز توليد آسانتر دانست و گفت: چنين دارورسان هايي در دنيا، در مرحله تحقيقاتي قرار دارند ولي به نتيجه رسيدن آنها مي تواند در آينده مكمل يا جايگزين مناسبي براي شيمي درماني شود.
بنابراين گزارش، در صورت موفقيت در مراحل بعدي طرح، اين ماده مي تواند ابتدا به صورت تزريق در محل توده سرطاني و بعد تزريق داخل وريدي مصرف و براي درمان سرطان هاي مختلف از جمله ريه و پروستات حتي به صورت انتشار يافته به كار رود.
خاطرنشان مي شود، استفاده از ماده مؤثره كاتچين در اين نوع سامانه دارورساني براي اولين بار در اين تحقيق كه در مقطع دكتري مهندسي پزشكي انجام شده، معرفي شده است.
 


دستگيري سركرده سارقان صندوق عقب خودروها

رئيس پليس آگاهي تهران از دستگيري سركرده سارقان صندوق عقب خودروها و همدستانش خبر داد.
سرهنگ محمديان در اين رابطه گفت: با توجه به افزايش روزافزون سرقت صندوق هاي خودرو كه بيشتر موجب سرقت لپ تاپ وسايل نقليه مي گشت سبب شد تا دستورالعمل رسيدگي به آن در اولويت هاي آگاهي قرار گيرد.
وي با اشاره به شناسايي و دستگيري سركرده اين سارقين افزود: با توجه به بهره گيري و جمع آوري اطلاعات گسترده نسبت به چنين سرقت هايي مامورين و كارآگاهان موفق به شناخت (اسماعيل-الف) سركرده سارقان و خريدار سابقه دار لوازم مسروقه شدند كه در قالب هاي 2 يا 3 نفره به صورت مجزا اقدام به سرقت از صندوق خودروها به شيوه زاغ زني مي شدند.
محمديان در رابطه با دستگيري متهمان اذعان داشت: پليس با تجميع اطلاعات به دست آمده از سارقان، توانست (اسماعيل-الف) را در 15شهريور سال جاري در خيابان لرزاده دستگير و به تبع آن در تلاش هاي بي وقفه و همه جانبه ديگر همدستان وي را به نام هاي مصطفي، الياس، امير، سعيد، محمد و مرتضي در محدوده هاي خيابان خراسان، اتابك، منصور و ري دستگير كند.
وي در خاتمه با اشاره به لوازم ضبط شده از اين سارقين خاطرنشان كرد: در بازرسي از آنها صدها لوازم مسروقه اعم از 100 دستگاه لپ تاپ ضبط گرديده و نامبردگان در تحقيقات پليسي به دهها فقره سرقت اعتراف كرده اند و بررسي هرچه بيشتر موضوع همچنان ادامه دارد.
 


راه اندازي نخستين مركز درمان تخصصي شيشه بانوان

با حضور رئيس سازمان بهزيستي كشور نخستين مركز اقامتي درمان تخصصي شيشه (محرك ها) ويژه بانوان ديروز در بوستان چيتگر راه اندازي شد.
همايون هاشمي، در مراسم افتتاحيه اين كمپ گفت: براساس توافق سازمان بهزيستي با وزارت كشور قرار بود 800 كمپ ترك اعتياد در كشور راه اندازي شود.
هاشمي با بيان اينكه يك معتاد حداقل سه خانواده را درگير مي كند، ادامه داد: تلاش مي كنيم تا با تاسيس مراكز اقامتي در قالب كمپ هاي ترك اعتياد، معتادان را تحت درمان هاي تخصصي قرار دهيم و بعد از بهبود نسبي، آنها را به خانواده و جامعه بازگردانيم.
وي گفت: معتادان بهبود يافته مي توانند با استفاده از بسترهاي شغلي و حتي مسكن كه سازمان بهزيستي در اختيار آنها قرار مي دهد همانند ديگر افراد عادي در اجتماع حضور داشته باشند.
هاشمي تاكيد كرد بحث مداخله و مراقبت در زمينه پيشگيري از مصرف مواد مخدر و يا ترك و رهايي از اين مواد در جامعه بسيار ضروري است و بايد تدابير نوين در زمينه مبارزه با مواد محرك اتخاذ كنيم.
گفتني است اين مركز ظرفيت نگهداري 60 نفر از افراد وابسته به مواد محرك زا را دارد كه طول درمان براي هر فرد يك دوره 3 ماهه است.
افزايش سرعت
مصرف شيشه در كشور
گلاره مستشاري در مراسم افتتاح اولين مركز درمان تخصصي محرك هاي ويژه بانوان در كشور، اظهار كرد: افزايش آشپزخانه هاي توليدكننده شيشه در كشور نشان مي دهد كه اين محرك ها از افغانستان وارد نمي شود، بلكه در داخل كشور توليد مي شود.
وي در ادامه هشدار داد: آگاه سازي عمومي براي شناخت عوارض و مشكلات محرك هاي شيشه به اندازه كافي در كشور صورت نگرفته است.
به گفته مستشاري بسياري از زنان و مرداني كه شروع به مصرف محرك ها مي كنند از عوارض اين مواد و شدت اعتيادآوري آنها آگاه نيستند.به گفته كارشناس ارشد دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل، در بازار غيرقانوني فروش محرك ها را تبليغ مي كنند كه محرك ها براي لاغرشدن بسيار موثر است و شادي آور است، اما كسي در زمينه عوارض پس از اعتياد محرك ها اطلاع رساني نمي كند.
وي در ادامه تاكيد كرد: زنان مصرف كننده محرك ها به خاطر نقش جنسيتي و مسائل بيشتري كه دارند نمي توانند به مراكز درماني مختلف مراجعه كنند و ضروري است مراكز خاص زنان با همكاري پرسنل زن گسترش يابد.
به گفته مستشاري درمان سرپايي هسته اصلي درمان اعتياد است، اما براي گروهي از مصرف كنندگان حضور در مراكز اقامتي تنها راه درمان است و اين در حالي است كه از نظر تعداد مراكز درمان اقامتي در كشور با كمبود مواجه هستيم.
 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري راهزنان
خرم آباد- خبرنگاركيهان: دو نفر از اعضاي يك باند سه نفره كه با استفاده از سلاح سرد در پارك جنگلي شوراب راهزني مي كردند با تلاش دادگستري و پليس شهرستان دوره چگني شناسايي و دستگير شدند. اعضاي اين باند با استفاده از سلاح سرد مسافران پارك جنگلي را تهديد و اموال و اشياي قيمتي مسافران را غصب مي كردند.
قطع دست جوان برازجاني
برازجان- خبرنگاركيهان: جوان 27 ساله به نام محمدجواد معارفي اهل آب پخش برازجان هنگام كار در كارگاه مصالح ساختماني خود، دست راستش در دستگاه سيمان پركني گير كرد و قطع شد. وي براي معالجه و عمل پيوند به يكي از بيمارستان هاي تهران منتقل شده است.
نجات پسرعاشق پيشه از مرگ
اصفهان- خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران انتظامي شهرستان شاهين شهر اصفهان جوان 30 ساله عاشق پيشه كه به دليل اختلافات خانوادگي قصد خودكشي از روي يك منبع آب به ارتفاع 20متر را داشت، از خودكشي منصرف شد و از مرگ حتمي نجات يافت.
انهدام باند زورگير در شاهرود
شاهرود- خبرنگاركيهان: اعضاي باند 4 نفره زورگيري كه در رشته بدنسازي فعاليت داشتند، توسط نيروي انتظامي شهرستان شاهرود دستگير شدند. اعضاي باند در عمليات هاي جداگانه به دام افتادند و سركرده 22ساله اين باند به 12فقره زورگيري در شاهرود اعتراف كرده است.
كشف 2 تن مواد مخدر در سراوان
زاهدان- خبرنگاركيهان: در عمليات پاكسازي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان، تعداد 197كيسه ترياك به وزن يك هزار و 970كيلوگرم و 113بسته مرفين به وزن 113كيلوگرم كشف و ضبط شد. تحقيقات براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان ادامه دارد.
 


توقيف خودرويي با سرعت 200 كيلومتردر گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان گيلان از توقيف خودروي جواني كه با سرعت 200 كيلومتر در ساعت در حال حركت بود خبر داد.
سرهنگ جمشاد گفت: تيم گشت پليس راه اين فرماندهي در حين كنترل سرعت، با خودرو سمندي كه با سرعت 170 كيلومتر بر ساعت در حال حركت بود مواجه شدند و به راننده آن فرمان ايست دادند.
وي گفت: راننده 23 ساله اين خودرو بدون توجه به دستور ايست پليس اقدام به فرار كرد اما پليس به تعقيب راننده متخلف پرداخت ولي راننده خودرو سمند همچنان به سرعت خود افزود به طوري كه در محل عوارضي بدون توجه به علايم و كاهش سرعت به رانندگي جنون آميز خود ادامه داد.
جمشاد در ادامه با بيان اينكه تيم گشت پليس راه در يك عمليات تعقيب و گريز 15 دقيقه اي در جاده فومن -سراوان موفق به متوقف كردن خودرو و دستگيري راننده متخلف شد افزود: دوربين هاي كنترل سرعت در زمان فرار راننده متخلف سرعت وي را 200 كيلومتر در ساعت ثبت كرده اند و اين در حالي است كه سرعت مجاز در جاده فومن-سراوان در روز 95 كيلومتر در ساعت است.
بر پايه همين گزارش خودرو راننده متخلف توقيف و راننده نيز به پرداخت مبلغ 3 ميليون و 600 هزار ريال جريمه شد.
 


بارش سيل آسا قرباني گرفت

رسانه هاي محلي هند اعلام كردند كه در پي بارش سيل آساي اخير در استان «آندراپرادش» دست كم 22 تن جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايسنا، كارشناسان هواشناسي اين كشور پيش بيني كرده اند كه بارش شديد باران تا چند روز آينده ادامه خواهد يافت و احتمال وقوع سيلاب در نواحي مختلف اين استان تشديد خواهد شد.به گزارش بي بي سي، حداقل در 6 منطقه از نواحي ساحلي اين استان وضعيت بسياري از مردم نابسامان شده است.هفته گذشته نيز گردباد «نيلام» با سرعت 100كيلومتر در ساعت بخش هايي از اين استان را درنورديد.
اين گردباد به استان مجاور «تاميل نادو» نيز رسيد و در آنجا بيش از 10قرباني برجاي گذاشت كه تعدادي از آنان خدمه يك تانكر نفتي در نزديكي مناطق ساحل مركز اين استان بودند.تاكنون بر اثر طوفان و بارندگي شديد بيش از 1500 خانه ويران و هزاران تن آواره شده اند و به پناهگاه ها هجوم برده اند.


آسمانخراش نوردي با پاي مصنوعي

يك معلول با كمك پاي بيونيك قابل كنترل با قدرت فكر موفق شد از آسمانخراش 103 طبقه اي بالا برود.
به گزارش ايسنا، محققان مركز پزشكي بيونيك در مؤسسه توانبخشي شيكاگو (RIC) در قالب پروژه اي هشت ميليون دلاري و با همكاري دانشگاه هاي واندربيلت و نيوبرونسويك، مؤسسه فناوري ماساچوست (MIT) و وزارت دفاع موفق به طراحي و ساخت پاي بيونيك قابل كنترل با قدرت ذهن شده اند.پاي روباتيك به پيام هاي الكتريكي مخابره شده از عضلات پاسخ مي دهد و يك ريزرايانه وظيفه همگام سازي حركت عضو با پيام هاي مخابره شده را برعهده دارد.
«زاك واوتر» كه در اثر تصادف رانندگي پاي راست خود را از دست داده بود، با كمك پاي بيونيك موفق شد از آسمانخراش 103 طبقه ويليس شيكاگو بالا برود.محققان مؤسسه RIC پيش از انجام اين برنامه چندين ساعت براي همگام سازي عملكرد پاي روباتيك زمان صرف كردند و 11 الكترود بر روي پوست قسمت ران قرار داده شد تا داده هاي دريافتي از مغز را از طريق يك ريزرايانه در اختيار پاي روباتيك قرار دهد.موفقيت در استفاده از پاي بيونيك قابل كنترل توسط قدرت فكر، دستاورد بسيار بزرگي در حوزه فناوري پزشكي محسوب مي شود، اما محققان با توجه به حساسيت اين عضو و خطر سقوط و افتادن از پله ها اعلام كرده اند كه اين فناوري با تكميل تحقيقات در چند سال آينده در اختيار افراد معلول قرار خواهد گرفت.چندي قبل نيز بازوي روباتيك قابل كنترل با قدرت فكر بر روي يك فرد معلول مورد آزمايش قرار گرفت.


پسري با دست هاي متقارن

بيماري نادر يك پسر انگليسي چهار ساله موجب شد كه حركت هاي دو دست او كاملاً متقارن يكديگر باشد.
به گزارش ايسنا، والدين اين كودك گفتند: وقتي «اتان» با يكي از دستانش شيئي را بر مي دارد، دست ديگرش نيز ناخودآگاه همان حركت را انجام مي دهد.
والدين «اتان» پس از پي بردن به اين مشكل فرزندشان او را به پزشك نشان دادند اما پزشكان پس از انجام تصويربرداري از سر او متوجه وجود يك تومور در پشت چشم چپ او شدند.
والدين «اتان» همچنين گفتند: ويژگي فرزندمان باعث شد تا براي علت يابي آن به پزشك مراجعه كنيم اما پزشكان توانستند وجود اين تومور را شناسايي و پيش درمان او را شروع كنند.
حركت متقارن دست هاي «اتان» به گونه اي است كه اگر بخواهد با يك دستش ظرفي را بلند كند و با دست ديگرش قاشق را با مشكل روبرو مي شود. چرا كه هر كدام از دستانش تمايل دارد حركت دست ديگر را انجام دهد.
مادر «اتان» معتقد است ويژگي دستان پسرش موجب شد تا پيش از دير شدن تومور او درمان شود.
 


چند انفجار مهيب مكه را لرزاند

وقوع چند انفجار در محل هتل بين المللي اينتركنتيننتال در مكه مكرمه كه نزديك دفتر شيخ «عبدالعزيز آل الشيخ» مفتي اعظم وهابيون سعودي قرار دارد، موجب آتش سوزي وسيعي در اين شهر شد كه احتمال سرايت آن به خط لوله گاز اصلي مكه مي رود.
به گزارش مشرق، اطلاعات دقيقي از تعداد كشته شدگان و زخمي ها در دست نيست اما اين رسانه ها اعلام كردند كه اين انفجار در يك هتل بين المللي به نام «اينتركنتيننتال» رخ داده است.
به محض وقوع اين انفجار مهيب، 15 گروه از آتش نشانان عربستاني به محل اعزام شدند تا بتوانند آتش به وجود آمده از اين انفجار را مهار كنند.اين هتل در نزديكي مركزي مكه مكرمه قرار دارد. زنداني كه در آن تعداد زيادي از زندانيان سياسي عربستان، حبس شده اند.
گفتني است ساختمان «رابطه علماي جهان اسلام» كه رياست آن بر عهده مفتي اعظم عربستان، «عبدالعزيز آل الشيخ» است نيز در نزديكي اين هتل و محل انفجار قرار دارد.
همچنين يكي از بزرگ ترين لوله هاي انتقال گاز عربستان، در چند صدمتري محل اين انفجار قرار دارد و اين به آن معني است كه احتمال گسترده تر شدن دامنه آتش سوزي و كشيده شدن آتش به اين لوله گازي نيز وجود دارد.چند روز پيش نيز بر اثر وقوع انفجاري در شرق «رياض» پايتخت عربستان يك ساختمان صنعتي فرو ريخت كه بر اثر آن 200 نفر كشته و زخمي شدند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14