(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16  آبان  1391 - شماره 20350

حديث دشت عشق
ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال پيش از بازي سرنوشت ساز با ازبكستان
ايران- تاجيكستان؛ فرصتي براي خودنمايي بازيكنان جوان ليگ
اخبار كوتاه از فوتبال
با دلار 2500 توماني پول كي روش را مي دهيم
كفاشيان : برگزاري جام حذفي قطعي نيست !
پيشنهادهاي وزارت ورزش و كميته المپيك براي حل مشكلات
اول برگزاري انتخابات ، بعد اصلاح اساسنامه
برخي حقوق نمي گيرند، عده اي حقوق ميليوني مي گيرند
خالدي: ميرزابنويس فدراسيون كشتي بودم!
من سيتي در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا
رئال مادريد - دورتموند به ميزباني برنابئو
تقوي به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت نشد


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد رضا احتشامي»
مبادا مرگ در رختخواب را بر مرگ در ميدان جهاد ترجيح دهيد
سال 1342 در حومه «ابهر اصفهان» در آشيانه اي سرشار از نور ايمان و معنويت تولد يافت. به گاه فراگيري علم، قدم در محفل استاد نهاد و با عشق و علاقه اي وافر تا مقطع ديپلم ادامه تحصيل داد. به منظور ترويج احكام ديني، مدتي از كلاس هاي «حجت الاسلام قرائتي» بهره برد و سپس به عنوان مدرس به تعليم شاگرداني چند اهتمام ورزيد.
با به پا خيزي گروه هاي توفنده انقلابي، در عرصه هاي تظاهرات شركت داشت و با اين امواج خروشان، همگامي مي كرد.
با پيوستن به بسيجيان غيور، در جلسات و فعاليت هاي فرهنگي مشاركت مي كرد و مواقعي نيز در امور ورزشي اهتمام مي ورزيد. هماره به مطالعه كتاب هاي علمي مي پرداخت و روح پرفتوحش به گلشن رموز عشق تعلق خاطر مي يافت و متعبد حضرت يار مي گشت. در خانواده نيز، فردي مسئول و دلسوز بود. با شروع جنگ تحميلي در سمت مربيگري به قافله حق پيوست و پس از 3 ماه حضور نوراني در جبهه ها سرانجام در تاريخ 19/8/1361، با برخورد تركش به پهلو و شكم در منطقه «عين خوش»؛ براي هميشه به سوي يار پرگشود.
فرازي از وصيت نامه شهيد: «... اي جوانان،مبادا زير بار ذلت برويد و تن به ذلت بدهيد و مبادا مرگ در راحت خواب را بر مرگ در ميدان جهاد ترجيح دهيد. مبادا چشمان خود را ببنديد و پا روي خون شهيدان بگذاريد كه فرداي قيامت در برابر شهدا خجل خواهيد بود...»
 


ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال پيش از بازي سرنوشت ساز با ازبكستان

ايران- تاجيكستان؛ فرصتي براي خودنمايي بازيكنان جوان ليگ

تيم ملي فوتبال ايران امروز درديداري تداركاتي به مصاف تاجيكستان مي رود.
ملي پوشان فوتبال ايران كه خود را براي ديداري حساس برابر ازبكستان در مرحله انتخابي رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل آماده مي كنند، عصر امروز در يك بازي تداركاتي به مصاف تيم ملي تاجيكستان مي روند كه هيچ نام و نشاني در دنياي فوتبال ندارد.
تيم هاي ملي ايران و تاجيكستان تا به حال دو بار روبه روي هم قرار گرفته اند كه هر دو بازي با پيروزي قاطع ملي پوشان ايران همراه بوده است. تاجيكستاني ها كه در حال حاضر در رتبه 136 دنيا قرار دارند چهار بازي اخير بين المللي خود را با شكست پشت سر گذاشته اند و در طول دو سال گذشته فقط يك بار پيروزي را در كارنامه خود ثبت كرده اند كه آن هم مقابل هند بوده است.
هرچند كي روش در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود علت انتخاب تاجيكستان، شباهت نوع بازي اين تيم به ازبكستان نيست اما ايران در حالي به مصاف اين تيم مي رود كه تنها نقطه اشتراك دو تيم ايران و تاجيكستان، زبان آنهاست و دو تيم از لحاظ سطح فني، تاكتيكي، تكنيكي و سابقه در فوتبال به هيچ وجه قابل مقايسه با هم نيستند. بهترين رتبه تاجيكستان در رنكينگ فيفا رتبه 114 بوده كه اين تيم در سال 1997 ميلادي در اين مكان قرار گرفته است.
تيم ملي تاجيكستان متشكل از بازيكنان ليگ داخلي اين كشور است كه بيشتر آنها در تيم استقلال تاجيكستان بازي مي كنند.
تيم ملي فوتبال كه پس از انجام بازي هاي هفته چهاردهم ليگ برتر و از روز جمعه به اردو رفته است، در حال حاضر با 26 بازيكن تمرين مي كند و قرار است پس از ديدار ايران با تاجيكستان سرمربي پرتغالي تيم ملي نفرات نهايي را براي بازي با ازبكستان اعلام كند.
بدون شك اين ديدار فرصتي است براي بازيكناني چون آرش افشين،ميلاد نوري،احمدحسن زاده،شجاع خليل زاده،سيد جلال رافخايي،يعقوب كريمي و... است كه تا كنون كمتر در تيم ملي مورد استفاده قرار گرفته اندو امروز اين فرصت را دارند تا اعتماد كي روش را براي حضور در ليست نهايي بازي با ازبكستان جلب كنند.
ديدار تيم هاي ملي ايران و تاجيكستان ساعت 30:16امروز با قضاوت يدالله جهانبازي در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

برد خفيف تيم ملي فوتسال ايران برابر مراكش
تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدارش از مرحله گروهي مسابقات جام جهاني 2012 تايلند در شرايطي مقابل مراكش به پيروزي دست يافت كه برخلاف پيش بيني ها يك بازي سخت و گره خورده را پشت سرگذاشت.
دومين ديدار از روز پنجم هفتمين دوره مسابقات فوتسال جام جهاني از ساعت 30:15 ديروز بين تيم هاي ملي فوتسال ايران و مراكش برگزار شد كه شاگردان علي صانعي برابر اين حريف آفريقايي به برتري 2 بر يك دست يافتند؛ نتيجه اي كه قبل از اين تصور مي شد تيم ايران بتواند با گل هاي بيشتري مراكش را شكست دهد.
در اين مسابقه كه در سالن هوامارك بانكوك برگزار شد، اصغر حسن زاده(19 دقيقه و 17 ثانيه) و افشين كاظمي(32 دقيقه و 5 ثانيه) براي تيم ايران در اين بازي گل زدند و يوسف المرزي(19 دقيقه و 28 ثانيه) تك گل مراكش را به ثمر رساند. كارلوس گونزالس قضاوت اين بازي را برعهده داشت كه به افشين كاظمي و محمد طاهري از تيم ايران و چرايه و المسرار از تيم مراكش كارت زرد نشان داد.با اين پيروزي شاگردان علي صانعي 4 امتيازي شدند و مراكش هم بدون امتياز قعرنشين اين گروه است.
هافبك پيشين يوونتوس فردا در تهران
هافبك پيشين تيم يوونتوس براي شركت در تمرينات قرمزپوشان چهارشنبه به ايران مي آيد . مسئولان باشگاه پرسپوليس براي رفع نقاط ضعف تيم خود با چند گزينه خارجي وارد مذاكره شدند . يكي از گزينه ها استفان آپيا هافبك دفاعي سي و يك ساله غنايي است كه سابقه حضور در يوونتوس ايتاليا و فنرباغچه تركيه را دارد . رويانيان در گفت وگو با مديربرنامه هاي آپيا شرط گذاشت كه وي بايد در تمرينات حضور پيدا كند و در صورت تاييد كادر فني قرارداد امضا شود كه اين موضوع مورد موافقت مديربرنامه هاي وي قرار گرفت . قرار است آپيا فردا وارد ايران شود و پس از شركت در تمرينات پرسپوليس و در صورت تأييد كادر فني قرارداد خود را با قرمزپوشان به امضا برساند . اين بازيكن حدود دو ماه در هيچ تيمي بازي نكرده و دليل شرط رويانيان براي عقد قرارداد با او همين موضوع بود .
معماي 869 مسي و رونالدو
روز گذشته هواداران ليونل مسي و كريستيانو رونالدو از يك اتفاق عجيب كه اين دو بازيكن برتر فوتبال جهان و پسران اين دو، آن را رقم زده اند پرده برداشتند .
كريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي رئال مادريد 869 روز از ليونل مسي اسطوره آرژانتيني بارسا بزرگ تر است . اما به طرز حيرت انگيزي پسر رونالدو كه نامش كريستيانو رونالدو جونيور است نيز 869 روز از تياگو، پسر ليونل مسي كه جمعه به دنيا آمد بزرگ تر است .
يك شنبه تكليف جام حذفي مشخص مي شود
دبير سازمان ليگ برتر برگزاري جام حذفي را به نتيجه جلسه مشترك يك شنبه با باشگاه ها موكول كرد. علي كاظمي با بيان اين مطلب گفت: از تمام باشگاه ها دعوت كرديم تا در جلسه يكشنبه هفته آينده كميته مسابقات حاضر شوند تا درباره نحوه برگزاري جام حذفي همفكري و تصميم گيري شود. در اين جلسه مشترك باشگاه ها نظرات شان را بيان مي كنند تا چگونگي برگزاري اين بازي ها مشخص شود.وي افزود: آنچه مسلم است به خاطر فشردگي تقويم مسابقات تيم ملي كه رقابت هاي مقدماتي جام ملت ها و بازي ها غرب آسيا هم به آن اضافه شد، امسال برنامه بازي هاي باشگاهي بسيار فشرده مي شود. از طرفي بخاطر محدوديت زماني كه داريم اگر جام حذفي هم برگزار شود بايد تا اواخر فروردين و اوايل ارديبهشت آن را تمام كنيم؛ بنابراين ممكن است مثلا فاصله بين بازي ها كمتر شود.
حضور 3 داور ايراني در رقابت هاي جام باشگاه هاي جهان
از سوي كميته داوران فيفا، سه داور ايراني به عنوان تيم داوري ذخيره در جام باشگاه هاي جهان انتخاب شدند.از سوي كميته داوران فيفا تيم داوري ايراني متشكل از عليرضا فغاني، حسن كامراني فر و رضا سخندان به عنوان تيم داوري ذخيره در رقابت هاي جام باشگاه هاي جهان انتخاب شدند.اين در حالي است كه اين تيم داوري ايراني، يكي از كانديداهاي قضاوت در جام جهاني 2014 برزيل هستند.رقابت هاي جام باشگاه هاي جهان، با حضور قهرمانان قاره ها از 16 تا 26 آذر در توكيو برگزار مي شود.
پيروزي سن ترويدن با 2 گل قوچان نژاد
تيم فوتبال سن ترويدن با دو گل لژيونر ايراني اش در هفته دوازدهم ليگ دسته دوم فوتبال بلژيك به پيروزي مقابل توبيز رسيد.پيكارهاي اين هفته ليگ دسته دوم بلژيكي ها با 4 مسابقه ادامه يافت و سن ترويدن در ميهماني توبيز 2 بر يك برنده شد. زننده گل هاي تيم پيروز ميدان رضا قوچان نژاد، مهاجم ملي پوش ايراني بود. وي در دقايق 78 و 88 (پنالتي) براي سن ترويدن گلزني كرد.
 


با دلار 2500 توماني پول كي روش را مي دهيم

كفاشيان : برگزاري جام حذفي قطعي نيست !

رئيس فدراسيون فوتبال ايران با بيان اينكه برگزاري جام حذفي هنوز قطعي نيست گفت: ما مدافع منافع تيم ملي هستيم ولي هيچ تضميني براي صعود اين تيم به جام جهاني نمي دهم.
علي كفاشيان در حاشيه تمرين صبح ديروز تيم ملي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: بازي با تاجيكستان تصميم كادر فني بوده است و هر تيمي كه كي روش تشخيص بدهد به ايران دعوت مي كنيم. به هر حال حتماً كي روش اين موضوع را بررسي كرده است و به تيم تاجيكستان رسيده است.
وي با دشوار دانستن بازي تيم ملي مقابل ازبكستان گفت: بايد قبول كنيم اين مسابقه از بازي با كره جنوبي هم سخت تر است. اگر بتوانيم ازبكستان را شكست بدهيم كارمان براي صعود به جام جهاني راحت تر است ولي در صورت عدم موفقيت كار ما سخت تر خواهد شد.
كفاشيان به جلسه كي روش با وزير ورزش اشاره كرد و گفت: وزير ورزش دوست داشت با كي روش جلسه اي داشته باشد تا علاوه بر تبريك بابت پيروزي مقابل كره جنوبي نقطه نظرات او را هم بداند.خوشحالم كه اين جلسه برگزار شد چرا كه اگر مشكلات تيم ملي از زبان كادر فني بيان شود بيشتر مؤثر است.
رئيس فدراسيون فوتبال ايران در بخش ديگري از صحبت هايش با تأكيد بر اينكه برگزاري جام حذفي هنوز قطعي نيست گفت: هنوز تصميمي براي برگزاري جام حذفي گرفته نشده است. از يك طرف تيم ها اصرار دارند اين جام برگزار شود و از طرف ديگر هم اولويت فدراسيون تيم ملي است. ما قطعاً اجازه نمي دهيم زماني كه تيم ملي به بازيكنانش احتياج دارد اين بازيكنان در جام حذفي بازي كنند.
وي افزود: براي همين قرار شد جلسه اي را با باشگاه ها برگزار كنيم و شرايطمان را به آنها بگوييم. اگر باشگاه ها شرايطمان را قبول كردند جام حذفي برگزار مي شود در غير اين صورت ما هم قبول نمي كنيم كه جام حذفي برگزار شود.
وي با بيان اينكه با جام حذفي لج نيستيم تأكيد كرد: ما مدافع منافع و برنامه هاي تيم ملي هستيم و براي همين در صورتي كه باشگاه ها با شرايط ما موافقت كنند جام حذفي برگزار مي شود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر تضمينش براي صعود ايران به جام جهاني با برگزار نشدن جام حذفي ادامه داد: من به هيچ عنوان تضمين نمي دهم كه به جام جهاني برويم. ما تمام تلاشمان را انجام مي دهيم اما تضميني در اين خصوص وجود ندارد.
كفاشيان همچنين در خصوص تأمين پول قرارداد كي روش تصريح كرد: ما پول ريالي قرارداد كي روش را تهيه كرده ايم و قرار است با نرخ 2500 توماني دلار پول وي را بدهيم البته در اين خصوص هم مشكلاتي داريم كه در حال رفع آنها هستيم.
وي در پايان درباره انتخابات هيئت فوتبال استان فارس هم اظهار كرد: هنوز مستنداتي براي ابطال اتنخابات پيدا نكرده ايم. رئيس هيئت آنجا انتخاب شده و همه به او راي دادند. در كرمانشاه هم همينطور است، انتخابات رسمي بود و هيچ دليلي براي ابطال وجود ندارد. درباره مدرك تحصيلي رئيس هيئت ها هم بايد بگويم كه مشكل خاصي در اين رابطه از لحاظ قانوني نيست.


پيشنهادهاي وزارت ورزش و كميته المپيك براي حل مشكلات

اول برگزاري انتخابات ، بعد اصلاح اساسنامه

«به IOC قول اخلاقي مي دهيم و بعد از برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك اساسنامه را اصلاح مي كنيم.» اين پيشنهادي بود كه يك شنبه در نشست مشترك كميته و وزارتخانه از سوي حميد سجادي ارائه شد.
سومين نشست مشترك نمايندگان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك روز يكشنبه برگزار شد. در اين نشست مهمترين موضوعي كه از سوي نماينده وزارتخانه طرح شد، بحث «دادن قول اخلاقي به IOC و برگزاري هرچه زودتر انتخابات كميته و اصلاح اساسنامه بعد از برگزاري انتخابات» بود كه با مخالفت نمايندگان كميته ملي المپيك و ارائه راهكاري جديد روبه رو شد.پس از مخالفت با ارائه پيشنهاد وزارتخانه، پيشنهادهاي جديدي مطرح شد. يكي از پيشنهادها، اصلاح هرچه سريعتر اساسنامه و ايجاد تغييرات در همين دوره بود؛ چرا كه با توجه به شرايط حاكم، اصلاح اساسنامه در اين دوره به صلاح است.
دومين پيشنهاد اصلاح اساسنامه طي مدت چهار ماه آينده بود، چرا كه در غير اينصورت با توجه به تغييرات دولت در سال 92، اين موضوع به دست فراموشي سپرده مي شود. البته بعد از روشن شدن وضعيت دولت جديد هم، تا انتخاب وزير جديد و اشراف وي بر روي ورزش ماه ها زمان نياز است. بنابراين، در اين حالت حداقل يك سال انتخابات كميته به تاخير مي افتد و تبعات زيادي براي ورزش در پي دارد.
سومين و آخرين پيشنهاد نمايندگان كميته ملي المپيك هم درخواست از محمد عباسي بود كه اصلاح اساسنامه را در سفر به ماكائو و سفر با ژاگ روگ بپذيرد تا در اين سفر ورزش ايران به نتيجه اي برسد.
مقامات IOC بارها با ارسال نامه هاي متعدد از كميته ملي المپيك خواستند تا اساسنامه اين كميته مطابق اصلاحات انجمن «انوك» در كپنهاگ دستخوش تغييرات شود. تنها در اين شرايط هم به ايران اجازه خواهند داد انتخابات كميته ملي المپيك را برگزار كند.
چنانچه مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان بپذيرند كه طبق درخواست IOC كلمه «عزل» را از اساسنامه اصلاح كنند، نقش دولت را كم رنگ تر و طي مدت كوتاه اساسنامه را اصلاح كنند، مشكلات حاكم بر ورزش برطرف خواهد شد.
جلسه سرنوشت ساز
مجمع عمومي و نشست هيأت رئيسه شوراي المپيك آسيا آخر اين هفته به ميزباني ماكائو و با حضور ژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك برگزار مي شود. با توجه به مشكلات موجود در ورزش و درخواست IOC براي اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك ايران و تأخير در برگزاري انتخابات اين كميته، قرار است محمد عباسي وزير ورزش،محمد علي آبادي و بهرام افشارزاده رئيس و دبير كل كميته المپيك در نشستي با ژاك روگ به طرح مشكلات موجود و بررسي راهكارهاي مختلف براي برون رفت از وضع موجود بپردازند.
محمد علي آبادي در اين خصوص مي گويد كه نمي داند سفر به ماكائو و سوئيس براي ديدار با ژاك روگ مي تواند مشكلات پيش روي ورزش را حل كند يا خير.
رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سؤال كه آيا ديدار با رئيس كميته بين المللي المپيك مي تواند چاره حل مشكلات حاكم بر ورزش ايران باشد؟ اظهار كرد: نمي دانم. اين يك تلاش است. ما بايد سعي كنيم به هيچ وجه چيزي به عنوان تعليق شامل حال ايران نشود.
نشست مشترك مقامات ورزشي ايران با رؤساي كميته بين المللي المپيك و شوراي المپيك آسيا پنج شنبه اين هفته برگزار خواهد شد.


برخي حقوق نمي گيرند، عده اي حقوق ميليوني مي گيرند

خالدي: ميرزابنويس فدراسيون كشتي بودم!

رئيس مستعفي كميته روابط بين الملل فدراسيون كشتي گفت: عده اي در فدراسيون حقوق هاي ميليوني مي گيرند و برخي ديگر چند ماه است حقوق نگرفته اند.
مهدي خالدي درباره مخالفت سرپرست فدراسيون كشتي با استعفايش از كميته روابط بين الملل گفت: اعلام كردم كه ديگر نمي توانم و تمايلي هم براي همكاري با فدراسيون كشتي ندارم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه خطيب اعلام كرده خالدي خواستار معرفي خود به عنوان نايب رئيس كنفدراسيون كشتي آسيا بوده است و به دليل مخالفت با اين خواسته او، اين استعفا صورت گرفته است عنوان كرد: از اين صحبت ها زياد مي شود، وقتي تنها هستم نمي توانم دفاعي كنم.
خالدي افزود: كار رئيس روابط بين الملل فدراسيون چيست؟ يعني مشاور فدراسيون، وقتي قرار است نامه اي به فدراسيون جهاني نوشته شود نبايد نظر من خواسته شود؟ اما خطيب دوست داشت نامه نگاري ها با فيلا با ادبيات خودش باشد و من تنها به ميرزابنويس فدراسيون كشتي تبديل شده بودم و مي گفت هر چه من مي گويم، بنويس. وي تصريح كرد: نامه نگاري با فدراسيون هاي جهاني قواعد و قوانين خاص خودش را دارد، يكي از ايرادات من اين بود. از طرفي ديگر فدراسيون از نظر پرداخت مالي مشكل داشت؛ متاسفانه بودجه اي كه در اختيار فدراسيون قرار مي گرفت به درستي هزينه نمي شد. 50 سال در كشتي بوده ام و با فدراسيون هاي مختلف كار كرده ام و اين موضوع را به خوبي مي دانم.
خالدي خاطرنشان كرد: عده اي در فدراسيون كشتي حقوق هاي ميليوني مي گيرند و برخي ديگر چند ماه است حقوق نگرفته اند. ديگر تمايلي براي ادامه همكاري ندارم و كناره گيري ام قطعي است.
 


من سيتي در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا

رئال مادريد - دورتموند به ميزباني برنابئو

دور برگشت از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود.
تيم فوتبال رئال مادريد كه در آخرين ديدار خود از دور رفت در گروه D با نتيجه 2 بر يك در زمين دورتموند شكست خورد، امشب در روز چهارم اين مسابقات ميزبان نماينده آلمان خواهد بود.
رئالي ها در گروه مرگ با هفت امتياز صدرنشين هستند و با يك پيروزي در ديدار امشب تقريباً صعود خود به دور بعدي را مسجل مي كنند. دورتموند هم با توجه به عملكردش در ديدارهاي قبلي، نشان داده كه مي تواند مدعي شماره يك صعود باشد.
اما مهم ترين ديدار امشب، بين تيم هاي منچسترسيتي و آژاكس در همين گروه برگزار مي شود. منچسترسيتي چنانچه اين ديدار را ببازد بايد با توجه به ديدارهاي دشواري كه با رئال و دورتموند در آلمان خواهد داشت، قيد صعود به دور بعدي اين رقابت ها را بزند.
برنامه كامل بازي هاي امشب به اين شرح است:
گروه A:
¤ دينامو كي يف اوكراين- پورتوي پرتغال
¤ پاري سن ژرمن فرانسه- دينامو زاگرب كرواسي
گروه B:
¤ المپياكوس يونان- مون پوليه فرانسه
¤ شالكه آلمان- آرسنال انگليس
گروه C:
¤ ميلان ايتاليا- مالاگاي اسپانيا
¤ اندرلشت بلژيك- زنيت روسيه
گروه D:
¤ منچسترسيتي - آژاكس هلند
¤ رئال مادريد اسپانيا- دورتموند آلمان
 


تقوي به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت نشد

مهدي تقوي به مرحله سوم اردوي آمادگي تيم ملي كشتي آزاد دعوت نشد.
سومين اردوي تيم ملي كشتي آزاد پس از بازيهاي المپيك، براي شركت در رقابتهاي بين المللي جام علي علي يف روسيه از روز اول آذرماه در محل خانه كشتي تهران برگزار مي شود كه مهدي تقوي دارنده دو مدال طلاي جهان به اين اردو دعوت نشده است. تقوي به اردوي نخست تيم ملي دعوت شده بود اما وي به اردو نيامد. رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام علي علي يف روزهاي 8 تا 10 آذرماه در شهر ماخاچ كالاي داغستان برگزار مي شود.
اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي كشتي آزاد به اين شرح است:
55 كيلو:حسن رحيمي ، محمدطهماسبي زاده و محمدحسين سلطاني
60 كيلو:مسعود اسماعيل پور، بهنام احسان پورو آرش دنگسركي
66 كيلو:محمد نادري و ميثم نصيري
74 كيلو:صادق گودرزي ، مصطفي حسين خاني و ايمان محمديان
84 كيلو:احسان لشگري،احسان اميني و محمد جواد ابراهيمي
96 كيلو:رضا يزداني،عباس طحان،حامدطالبي زرين كمر، الياس بختياري و مهران ميرزايي
120 كيلو:كميل قاسمي ، پرويز هادي و محمدرضا آذرشكيب
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14