(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17  آبان  1391 - شماره 20351

لزوم توجه به وضعيت بهداشت و درمان فريدونشهر
20تيم پزشكي به مناطق محروم طبس اعزام شدند
ايران در كيهان
يك دقيقه با كتاب در گناباد
افزايش 21درصدي ارزش صادرات كنسانتره آذربايجان غربي
شوراي اسلامي رشت با افزايش حق انشعاب فاضلاب مخالفت كرد
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خبر داد
بهره مندي 13 تعاوني از تسهيلات صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون
كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي كاشان:
هدف عزاداري ها بايد احياي عاشورا باشد
مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران:
وقف مشكلات فرهنگي و فقر جامعه را برطرف مي كند
تقاطع هاي غير همسطح در محورهاي استان سمنان احداث مي شود
كارخانه هاي آزمايش در مرودشت بازگشايي مي شود
مسئول بسيج دانش آموزي همدان:
طرح صالحين بسيج در مدارس اجرا مي شود
وعده فرماندار شهرستان:
فعاليت فرودگاه كلاله به زودي آغاز مي شود
پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني مسكن مهر در هرمزگان
250 دانش آموز دختر فيروزآبادي به اردوي راهيان نور رفتند


لزوم توجه به وضعيت بهداشت و درمان فريدونشهر

فريدونشهر با جمعيتي بالغ بر 38 هزار و 300 نفر در 175 كيلومتري مركز استان اصفهان به دليل برودت هوا و صعب العبور بودن راههاي آن پزشكان حاضر به حضور و همكاري در آن نيستند و يا پس از مدتي منطقه را ترك مي كنند.
شهر برف انبار اين شهرستان با 1557 خانوار و افزون بر 5336 نفر جمعيت شهري و 18991 نفر جمعيت روستايي سه روز در هفته اصلا پزشك ندارد و مردم اين منطقه با مشكلات عديده اي دست و پا مي زنند.
فرماندار شهرستان فريدونشهر با اشاره به اينكه ارتقاي سطح بهداشت عمومي از شاخصه هاي اصلي توسعه جامعه است گفت: با عنايت به اهميت موضوع بهداشت در راستاي توسعه همه جانبه با هدف عدالت محوري جهت توزيع عادلانه خدمات در اين بخش كارهاي خوبي صورت گرفته است اما نبود پزشك متخصص و كمبود پزشك عمومي، شهرستان را به عنوان شهرستان محروم مخدوش كرده است.
مهدي سليمي افزود: برخي از ساكنان روستاهاي اين شهرستان هفت ماه از سال را به دليل سردي هوا و صعب العبور بودن مسيرها در روستاهاي خود حبس مي شوند، افزود: متاسفانه شرايط كاري پزشكاني كه به اين شهرستان اعزام مي شوند مناسب نيست و آنان از هيچ امتيازي برخوردار نيستند و اين امر موجب مي شود تا آنان پس از مدت كوتاهي منطقه را ترك كنند.
وي با بيان اينكه آيا پزشكي كه در اين منطقه فعاليت مي كنند نبايد همسطح با ديگر پزشكان مناطق داراي مزايا و حقوق دريافت كند؟ گفت: اين مسئله سبب شده تا پزشكان اعزامي به شهرستان فريدونشهر پس از مدت كوتاهي ميل و رغبت خود را براي فعاليت از دست بدهند و منطقه را ترك كنند.
فريدونشهر- خبرنگار كيهان

 


20تيم پزشكي به مناطق محروم طبس اعزام شدند

طبس- خبرنگاركيهان:
از سوي سازمان بسيج جامعه پزشكي استان يزد، 20 تيم پزشكي به مناطق محروم شهرستان طبس اعزام شدند.
روابط عمومي بهداشت و درمان طبس با اعلام خبر فوق گفت: دراين ميان پزشك متخصص، عمومي، دندانپزشك، پرستار، كارشناس بهداشت و تكنسين دارويي بوده اند كه به مناطق دور افتاده و محروم شهرستان طبس اعزام شدند.
به گزارش خبرنگار ما روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان طبس اضافه كرد: 14تيم پزشكي تخصصي و عمومي، 4تيم آموزشي و 2 تيم كنترل قندخون به مناطق مختلف شهرستان اعزام شدند كه متشكل از 7 تيم تخصصي شامل، متخصصين اعصاب و روان، زنان و زايمان، اطفال، داخلي، گوش و حلق بيني و جراحي عمومي همچنين 2 تيم دندانپزشكي و 5تيم پزشك عمومي بوده اند.
لازم به ذكر است كه در مدت يك روز اقامت خود بالغ بر 2هزار نفر از خدمات اين تيم ها بهره مند شدند كه 400 نفر از خدمات تخصصي و مابقي از ساير خدمات از قبيل ويزيت پزشك عمومي،دندانپزشك ، كنترل قندخون و مشاوره و آموزش استفاده كرده اند.
 


ايران در كيهان

مشاركت در ساخت مناطق زلزله زده
بابل- خبرنگاركيهان: اقدامات دولت در جهت امدادرساني و بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي بي نظير است.
فرماندار بابل با اعلام خبر فوق گفت: مسئوليت ساخت 12واحد در مناطق زلزله زده آذربايجان به شهرستان بابل واگذار شده است كه با كمك هاي مردمي درحال بازسازي است.
معرفي استان كم مصرف در حوزه برق
قزوين- خبرنگاركيهان: معاون شركت توزيع برق استان قزوين گفت: قزوين با سرانه 1747 كيلووات ساعت براي هر خانوار، سومين استان كم مصرف برق كشور است.
چگيني تاكيد كرد: با جهت گيري كه در سال88 صورت گرفت و با برنامه ريزي كه آموزش وپرورش انجام داد پيكي باعنوان پيك برق در ميان دانش آموزان مقاطع ابتدايي تدوين و توزيع شد كه در مصرف برق تاثيرگذار بوده است.
كارت هاي جديد عضويت كتابخانه
يزد- خبرنگاركيهان: كارت هاي عضويت جديد كتابخانه با كاركردهاي ويژه در يزد رونمايي شد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد با اعلام خبر فوق گفت: هدف از ايجاد اين كارت ها، تبديل كارت هاي عادي عضويت كتابخانه ها به كارت هايي با امكانات ويژه فرهنگي است كه دارنده آن به عنوان يك فرد كتابخوان واجد منزلت اجتماعي خاصي است.
پارساييان خاطرنشان كرد: از مزاياي اصلي كارت هاي سطح يك اين طرح عضويت در همه كتابخانه هاي استان يزد است.
مانور پدافند غيرعامل در مدارس
گنبد كاووس- خبرنگاركيهان: مانور پدافند غيرعامل در مدارس شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.
نبي الله آخوندي مدير آموزش وپرورش گنبد كاووس در اين مراسم با اشاره به اهداف اين مانور، گفت: آموزش پدافند غيرعامل در آموزش و پرورش يك سياست كلي است كه طي برنامه ريزي هاي صورت گرفته اجرايي شده است اين موضوع به شكل گسترده به دانش آموزان آموزش داده شود.
شايان ذكر است مانور پدافند غيرعامل نيز در مدارس شهرستان كلاله برگزار شد.
افتتاح ساختمان پيام نور
مرند- خبرنگاركيهان: ساختمان شماره2 دانشگاه پيام نور شهرستان مرند به بهره برداري رسيد
ساختمان شماره2 دانشگاه پيام نور مرند با 2450مترمربع مساحت در سه طبقه به دست استاندار آذربايجان شرقي و مسئولان محلي مورد بهره برداري قرار گرفت.
همايش پياده روي
¤ همايش بزرگ پياده روي خانوادگي در شهرستان مرند برگزار شد. به مناسبت گراميداشت هفته ولايت همايش پياده روي با حضور كثير خانواده هاي مرندي برگزار شد.
شايان ذكر است در پايان مراسم قرعه كشي 47 دوچرخه و جوائز ديگر از جمله بسته هاي فرهنگي از طرف شهرداري بين شركت كنندگان توزيع شد.
عزم جدي قوه قضاييه
اليگودرز- خبرنگاركيهان: دستگاه قضايي در برخورد با مجرمان درنگ نخواهد كرد.
قاضي فتحي دادستان اليگودرز با اعلام مطلب فوق گفت: كساني كه به حيات انساني به عنوان عزيزترين وديعه بشريت تعرض نمايند و مرتكب قتل عمل مي شوند و همچنين افرادي كه براي نواميس مردم مزاحمت ايجاد نمايند بايد بدانند كه برخورد دستگاه قضايي در مقابل آنها بسيار سختگيرانه است. اين افراد تبهكار كه تعدادشان هم بسيار قليل و ناچيز مي باشد بايد مواظب رفتار و عملكرد خود باشند.
صدور بارنامه اينترنتي
ساري- خبرنگار كيهان: صدور بارنامه و ثبت اطلاعات حمل هر نوع كالايي در مازندران اينترنتي مي شود.
نصراله نژاد مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران با اعلام خبر فوق گفت: با اتصال به شبكه هاي اينترنتي اطلاعات لازم درباره حمل بار و اطلاع از محروميت رانندگان متخلف در دسترس تمامي شركت ها قرار مي گيرد و مشكلات موجود در اين باره برطرف مي شود.
13 آبان تجلي دانش آموزان شهيد
¤ 13 آبان تجلي رشادت دانش آموزان شهيد در تاريخ جهان است. مدير كل آموزش و پرورش مازندران با اعلام مطلب فوق گفت: ماموريت جدي معاونت پرورشي و فرهنگي تمركز بر روي برنامه ها با محوريت مقابله با تهديد و جنگ نرم است و همه حوزه هاي آموزش و پرورش اين رويكرد را لحاظ كنند.
كمبودهاي پروژه مسكن مهر
خرامه- خبرنگار كيهان: فرماندار خرامه گفت: كمبودهاي مسكن مهر شهرستان خرامه در كمترين زمان برطرف شود.
دهقان افزود: اميدوارم با بهره برداري از طرح هاي مسكن مهر، مشكل مسكن مردم در اين شهرستان برطرف شود. وي ادامه داد: هدف از تشكيل جلسات مسكن مهر، بررسي ميزان پيشرفت و مشكلات اين بخش است كه بايد نسبت به برطرف كردن اين موانع و تسريع در روند اجرايي آن همت كرد.
اعتراف به ضعف در مناظره ها
همدان- خبرنگار كيهان: نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا در مناظره هاي خود به ضعف مقابل ايران اعتراف كردند.
دكتر سيف معاون عمليات مقاومت مردمي سازمان بسيج مستضعفان كه در رزمايش گردان هاي رزمي واكنش سريع بيت المقدس در همدان و بهار شركت كرده بود با اعلام مطلب فوق گفت: شما بسيجيان آماده حضور در عرصه هاي مختلف براي دفاع از كشور هستيد و دنيا امروز پيام بسيجيان همدان را بشنود كه با اين آمادگي قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس در صحنه هستيد.
اجراي طرح سنجش بينايي
اراك- خبرنگار كيهان: طرح سنجش بينايي كودكان در استان مركزي اجرايي شد. در اين طرح خانواده هاي اين استان براي اطمينان از سلامت بينايي كودكان 3 تا 6 سال خود، با در دست داشتن شناسنامه كودك به مراكز پيش دبستاني، درمانگاهها و مهدكودك مراجعه مي كنند.
برگزاري همايش مشاوران املاك
¤ همايش مشاوران املاك در ساوه برگزار شد. رئيس اتحاديه مشاوران املاك كشور، در همايش مشاوران املاك در ساوه با تاكيد بر طرح «هلوگرام» گفت: با اجراي اين طرح در سايت مشاوران املاك با اداره پست مرتبط و اطلاعات دقيقي از مشتري و مشاوران در قراردادها ثبت مي شود. خسروي افزود: با اجراي اين طرح مشكلات قضايي هم كم مي شود.
 


يك دقيقه با كتاب در گناباد

گناباد- خبرنگاركيهان:
همايش و مسابقه يك دقيقه با كتاب با رويكرد نگاهي به مطالعه و كتابخواني در گناباد برگزار شد.
در اين همايش كه در سالن همايش هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد برگزار شد، 300 نفر از دانش آموزان پسر سالهاي اول و دوم متوسطه گناباد با روشهاي صحيح مطالعه و درس خواندن آشنا شدند.
يكي از مدرسان مهارتهاي مطالعه و تندخواني در اين همايش، مديريت تفكر و كليد گشودن حافظه را طرح سوال و پرسش دانست و افزود: مطالعه كننده بيش از مطالعه بايد درباره موضوعي كه مي خواند براي خود سوال و پرسش طرح كند، زيرا اين كار ذهن را فعال مي كند و درهاي حافظه را مي گشايد.
سعيد كريمي افزود: طرح سوالات پيش از مطالعه بايد حدود سه تا پنج دقيقه به طول انجامد و در اين مدت فرد بايد براي خود 10تا 20 سوال درباره موضوع مورد مطالعه اش مطرح كند.
 


افزايش 21درصدي ارزش صادرات كنسانتره آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
طي سال جاري ارزش ريالي صادرات كنسانتره آذربايجان غربي به ميزان 21درصد افزايش يافت.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با اشاره به اينكه افزايش تقاضاي بازارهاي جهاني علت افزايش صادرات كنسانتره آذربايجان غربي است افزود: كارخانه هاي اين استان سالانه 90هزار تن كنسانتره ميوه توليد مي كنند.
اكبري تعداد كارخانه هاي توليد كنسانتره كشور را 104 واحد عنوان كرد و گفت: از اين تعداد، 19كارخانه توليد كنسانتره ميوه در آذربايجان غربي فعاليت مي كنند.
او افزود: آذربايجان غربي با داشتن 30 درصد از سهم توليد كنسانتره كشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با اشاره به اينكه سالانه حدود يك ميليون تن سيب درختي از باغ هاي استان برداشت مي شود گفت: بيش از 50درصد از ميزان توليدات سيب جذب كارخانه هاي كنسانتره استان مي شود.
اكبري با اشاره به اينكه در 6ماهه اول سال جاري 8هزار و 400تن كنسانتره به ارزش بيش از 26 ميليون دلار صادر شده است گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزني 6درصد و از لحاظ ارزش ريالي 21درصد افزايش يافته است.
او علت افزايش تقاضاي بازارهاي جهاني را بالا بودن كيفيت كنسانتره استان عنوان كرد و افزود: محدود كردن ساكاروز در فرمولاسيون اتحاديه اروپا و استفاده از كنسانتره استان به جاي شكر به علت شيرين بودن آن از جمله دلايل افزايش تقاضاي بازارهاي جهاني است.
 


شوراي اسلامي رشت با افزايش حق انشعاب فاضلاب مخالفت كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
شوراي اسلامي رشت مخالف افزايش قيمت حق انشعاب فاضلاب مشتركان است.
اين مطلب را رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي رشت در جلسه شورا اعلام كرد و گفت: مديرعامل آب و فاضلاب شهرستان رشت و مدير حقوقي مشتركين اين شركت، با حضور در كميسيون توسعه و عمران شورا، خواستار افزايش حق انشعاب مشتركين بودند كه اعضاي شورا به منظور حمايت از شهروندان با اين افزايش قيمت مخالفت كردند.
موسي ناصح اضافه كرد: طبق قانون جديد از اين پس كليه وصولي از متقاضيان و مشتركين آب و فاضلاب در حساب درآمدي جداگانه توسط شركت وصول مي شود و شركت آب و فاضلاب از محل اين درآمدها به مشتركان خدمات خواهد داد.
وي در ادامه سخنان خود با برشمردن ضعف هاي شركت آب و فاضلاب و كوتاهي در اجراي بموقع پروژه هاي آب و فاضلاب گفت: اجراي پروژه تفكيك آبهاي صنعتي، باعث از بين رفتن تاسيسات سنتي فاضلاب شده و ضمن اينكه در بسياري از موارد موجب آلودگي آب آشاميدني نيز شده است.
 


مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خبر داد

بهره مندي 13 تعاوني از تسهيلات صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون

اهواز- خبرنگاركيهان:
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از بهره مندي 13شركت تعاوني به مبلغ 68 ميليارد ريال از تسهيلات صندوق سرمايه گذاري تعاون استان در سال جاري خبر داد.
سيد خلف موسوي افزود: صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون، شركتي كاملا دولتي و داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است و با 120 ميليارد ريال سرمايه در سراسر كشور فعاليت مي كند.
وي خاطرنشان كرد: هدف اصلي اين صندوق، كمك به توسعه بخش تعاوني است كه اين حمايت از طريق تضمين اعتبارها و سرمايه گذاريها و معاملات شركتهاي تعاوني، تضمين اصل و سود تسهيلات اعطايي بانك ها و موسسات مالي و اعتباري به شركت هاي تعاوني و جبران بخشي از خسارت تعاوني ها ناشي از حوادث طبيعي و نوسانات شديد بازار صورت مي گيرد.
وي صدور انواع ضمانت نامه براي شركت هاي تعاوني در تمام بخش هاي اقتصادي را مهمترين رسالت اين صندوق عنوان كرد و گفت: صدور ضمانت نامه هاي اعتباري، شركت در مناقصه و مزايده، پيش پرداخت، ضمانتنامه حسن انجام كار، ضمانتنامه گمركي و استرداد كسور وجه الضمان از جمله اين ضمانت نامه هاست.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، موسوي با اشاره به تشكيل 620 شركت تعاوني توليدي و كشاورزي مهر از ابتداي سال تاكنون هر استان از مسئولان بانك توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون خواست به منظور بهره مندي تعاوني ها از تسهيلات بانكي در روان سازي فرآيند پرداخت وام و صدور ضمانت نامه براي متقاضيان تسريع كنند.
 


كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي كاشان:

هدف عزاداري ها بايد احياي عاشورا باشد

كاشان- خبرنگاركيهان:
اگر هدف اصلي عزاداري ها احياي محرم و فرهنگ عاشورا باشد موفق هستيم و در غير اين صورت انحراف از مسير عزاداري روي مي دهد.
كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان با اعلام مطلب فوق گفت: برگزاري مراسم عزاداري با هدف احياي محرم و فرهنگ شهادت كارساز است اما درصورتي كه خلاف آن باشد مشكل ساز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمين صنعتكار افزود: برخي از مسئولان هيئت هاي مذهبي اشراف كامل به مسائل اسلامي و آموزه هاي ديني را ندارند كه اين امر موجب بروز بدعت ها مي شود. به گفته وي در برخي از برنامه هاي عزاداري افراط و تفريط هايي مشاهده شده كه ريشه در عدم آگاهي مسئولان اين هيئت ها دارد.
كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، همچنين عدم وحدت رويه نزد برخي از مسئولان براي جلوگيري از بدعت ها را يكي از مشكلات اين بخش دانست.
وي با اشاره به اينكه مسئولان هيئت ها بايد افرادي اسلام شناس، دلسوز و داراي تعصب ديني باشند، گفت: كسي كه حسينيه ساخته و پرچم امام حسين(ع) را برافراشته، كار او پرورش روح مردم است كه بايد پيش از اين آموزه هاي ديني را آموزش ديده باشد تا عزاداري ها حالت عاشورايي خود را حفظ كرده و تحت الشعاع القاب رايج نوظهور قرار نگيرد.
 


مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران:

وقف مشكلات فرهنگي و فقر جامعه را برطرف مي كند

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران گفت: تمام مشكلات فرهنگي و فقر جامعه از طريق وقف اين سنت ماندگار برطرف مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيف الله سهرابي افزود: اسلام با اين ابتكار در روح و اخلاق مردم اثر گذاشت به طوري كه آنان از مال خود چشم مي پوشند و با وقف كردن قسمتي از اموال خويش به نفع كساني كه بايد حمايت شوند، وسيله آسايش آنان را فراهم مي كنند و نيازمندي هاي نسل هاي آينده را نيز از طريق وقف تامين مي كنند.
وي تصريح كرد: در حقيقت وقف، خروج مال از ملكيت مجازي انسان و پيوستن به ملكيت حقيقي خالق متعال است.
هدف اصلي از وقف، تامين و تثبيت محل سكونت و منبع ارتزاق و تامين قسمتي از نيازمندي هاي عمومي و گسترش فرهنگ و تشويق به احداث بناهاي فرهنگي، علمي، بهداشتي و مذهبي است.
 


تقاطع هاي غير همسطح در محورهاي استان سمنان احداث مي شود

شاهرود-خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان سمنان گفت: با اجراي طرح مهر ماندگار تقاطع غير همسطح در محورهاي استان احداث مي شود.
منوچهر رحماني از احداث 3تقاطع غير همسطح در محورهاي استان سمنان خبرداد و افزود: بيش از 322 ميليارد ريال اعتبار در طرح مهر ماندگار براي راه و ترابري استان مصوب شده است كه تمامي پروژه ها به سرعت در حال انجام است كه احداث اكثر راه هاي روستايي هم اكنون به اتمام رسيده و يا در حال پايان است.
وي با تاكيد بر همكاري همه جانبه نهادها و دستگاه هاي اجرايي در پيشرفت پروژه هاي مهرماندگار استان افزود: 5 پروژه احداث تقاطع غير همسطح در جزين، سرخه و اميريه با پيشرفت فيزيكي 45درصد و آسفالت راه هاي روستايي با 23 درصد در دست اجراست و 29كيلومتر از محور ترانزيتي تهران - مشهد حدفاصل عباس آباد -كاهك در دست بهسازي است.
 


كارخانه هاي آزمايش در مرودشت بازگشايي مي شود

مرودشت- خبرنگار كيهان:
كارخانه هاي صنعتي آزمايش در مرودشت كه چند سال با ركود مواجه بود، به زودي مجددا راه اندازي مي شود.
برومندي نماينده مرودشت در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه گفت: در گذشته اين كارخانه حدود 2هزار پرسنل داشته و روزانه بيش از هزار يخچال و فريزر توليد مي كرده است و پس از مدتي فعاليت به جهت فروش برخي از اموال و قطعات و تجهيزات آن از فعاليت افتاده و تعداد كارگران آن به 150 نفر رسيده و حقوق كارگران آن پرداخت نشده است.
بنابراين گزارش در جريان بازديد معاون امور اقتصادي وزير صنعت و معدن، فرماندار مرودشت و نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي از كارخانه و شنيدن اظهارات و مشكلات كارگران مقرر شد، با تامين اعتبار از محل منابع سرمايه در گردش بيش از 10 ميليارد ريال حقوق معوقه كارگران پرداخت و كارخانه در آبان ماه سال جاري كار خود را مجددا آغاز كند.
 


مسئول بسيج دانش آموزي همدان:

طرح صالحين بسيج در مدارس اجرا مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مسئول بسيج دانش آموزي سپاه انصار الحسين(ع) گفت: حلقه هاي صالحين بسيج، توان كاهش ناهنجاري ها را در مدارس دارد.
سرهنگ حسن نوروزي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اگر آموزش و پرورش در پي كاهش ناهنجاري ها و ارتقاي ارزش ها در مدارس است، بايد توجه بيشتري به ايجاد و تثبيت حلقه هاي صالحين بسيج داشته باشد.
وي ادامه داد: براساس طرح تحول در سپاه و ايجاد ساختار جديد بسيج، حلقه هاي صالحين راه اندازي شده و هر فردي كه داوطلب عضويت در بسيج است، عضو طرح صالحين نيز مي شود.
نوروزي اضافه كرد: تمامي برنامه هاي بسيج دانش آموزي نيز در فعاليت حلقه هاي صالحين خلاصه مي شود و مهمترين هدف آن آماده سازي براي مقابله با تهديدات جديد به ويژه جنگ نرم دشمن است كه طرح آن براي اجرا به مدارس سراسر استان ابلاغ شده است.
وي اعلام كرد: هم اكنون تعداد 100 حلقه صالحين دانش آموزي در استان فعال هستند و در هر حلقه 20 نفر عضويت دارند.
نوروزي يادآور شد: همچنين در كنار فعاليت حلقه هاي صالحين، طرح آيه هاي تمدن با هدف تقويت رتبه علمي دانش آموزان بسيجي به اجرا در مي آيد و افراد نخبه و داراي معدل بالاي 18 را جهت كسب رتبه هاي زير يك هزار كنكور سراسري آماده مي سازد كه امسال 104 دانش آموز استان تحت پوشش اين برنامه قرار گرفته اند.
 


وعده فرماندار شهرستان:

فعاليت فرودگاه كلاله به زودي آغاز مي شود

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
براساس مذاكراتي كه توسط استاندار گلستان با مسئولان هواپيمايي انجام شده فعاليت فرودگاه كلاله به زودي از سرگرفته مي شود.
فرماندار شهرستان كلاله در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با بيان اينكه فرودگاه كلاله حدود دو ماه پيش در سفر ويژه رئيس جمهور به استان گلستان افتتاح شد، افزود: با تخصيص 30 ميليارد ريال از محل اعتبارات سفر هيئت دولت به استان گلستان عمليات اجرايي احداث تصفيه خانه مجتمع آبرساني زاو كلاله آغاز مي شود.
نورالله نوراللهي با بيان اينكه ميزان بهره مندي استان گلستان از آب شرب بهداشتي 72% است، اظهار داشت: ميزان بهره مندي روستاهاي كلاله از آب شرب بهداشتي 75% است كه نسبت به ميانگين استاني 3% بيشتر است.
وي سپس به فعاليت مخابرات كلاله براي حذف نقاط كور ارتباط تلفني اشاره كرد و گفت: براي پوشش كامل آنتن دهي مخابراتي اين شهرستان 17 دكل مخابراتي نياز هست كه تعدادي از اين دكل ها نصب شده و باقي نيز بزودي نصب مي شوند.
فرماندار كلاله در ادامه از مدير اداره صنعت، معدن و تجارت كلاله به خاطر كنترل بهينه بازار تشكر كرد و با اشاره به نزديك بودن فصل سرما و بارندگي از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست در جهت شتاب بخشي به اجراي پروژه هاي عمراني اقدام كنند.
حجت الاسلام والمسلمين رضا كشيري امام جمعه كلاله نيز به رضايتمندي خود از مديران دستگاه هاي اجرايي كلاله اشاره كرد و گفت: مديران اين شهرستان هم ولايي و دلسوز و هم خدمتگزار مردم هستند.
وي افزود: اگر انتقادي از عملكرد برخي مديران صورت مي شود، صرفا در جهت اصلاح امور و خيرخواهانه است.
امام جمعه كلاله از مسئولان اين شهرستان خواست، براي اعلام برنامه ها و عملكرد دستگاه هاي اجرايي تحت مسئوليت خود از تريبون نماز جمعه استفاده كنند.
محمد استيري مسئول جمعيت هلال احمر كلاله اعلام كرد: طي 6 ماهه اول سال جاري هلال احمر اين شهرستان در آموزش امداد همگاني رتبه دوم را در استان گلستان به خود اختصاص داد، همچنين پايگاه امداد جاده اي جاتال كلاله نيز رتبه اول استان را كسب كرد.
 


پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني مسكن مهر در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و شهرسازي هرمزگان گفت: پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني مسكن مهر توسط بانك هاي عامل در اين استان شروع شد.
مهندس زنديه وكيلي افزود: افزايش سقف وام مسكن از 20 ميليون تومان به 30 ميليون تومان براي ساخت40 هزار واحد مسكوني در شهر بندرعباس و اتمام طرح هاي نيمه تمام مسكن مهر در استان اجرايي شده است.
مديركل راه و شهرسازي استان گفت: افزايش مبلغ وام در استان از مصوبات هيئت وزيران است كه با پيگيري وزير راه و شهرسازي به بانك هاي عامل ابلاغ شده است.
مهندس زنديه وكيلي افزود: براين اساس، واجدين شرايط براي دريافت تسهيلات مسكن مهر به تناسب پروژه هاي در دست ساخت به ميزان 250، 270 و 300 ميليون ريال به ازاي هر واحد مسكوني به بانك هاي عامل معرفي مي شوند.
مديركل راه و شهرسازي استان گفت: در استان 10 هزارو500 واحد مسكن مهر آماده بهره برداري است كه 4 هزار و 500 واحد در شهرهاي بالاي 25 هزارنفر جمعيت 4هزار واحد در شهرهاي زير 25 هزارنفر جمعيت و 2هزار واحد هم در بافت هاي فرسوده قرار دارد.
 


250 دانش آموز دختر فيروزآبادي به اردوي راهيان نور رفتند

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
250 نفر از دانش آموزان دختر دبيرستاني با همكاري آموزش و پرورش و سپاه ناحيه فيروزآباد در قالب اردوي راهيان نور عازم مناطق جنگي شدند.
مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فيروزآباد در مراسم بدرقه اين دانش آموزان بسيجي، شهدا را راهنما و هدايت گر انقلاب دانست و اظهار كرد: براي شناخت اهداف منش و فضايل رزمندگان و ايثارگران 8 سال دفاع مقدس و دفاع جاودانه از شرف، تدين و معنويت انقلاب اسلامي، بايد بستري فراهم شود تا نسل جديد و جوانان و نوجونان از طريق مطالعه و افزايش انگيزه از شهدا الگوبرداري كنند. اردوي راهيان نور اين فرصت را فراهم مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين علي پور برنامه راهيان نور را يك حركت نو و ارزشمند ذكر كرد و گفت: در اين اردوي 3 روزه براي زنده شدن ياد شهدا و فضاي جبهه و جنگ از مناطق جنگي شلمچه، اروندكنار، هويزه و دهلاويه بازديد به عمل مي آيد و برنامه هاي فرهنگي و اخلاقي مختلفي اجرا خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14