(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17  آبان  1391 - شماره 20351

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كمانه بحران سوريه (يادداشت روز)
ساندويچ (گفت و شنود)
تهران به تازه ترين گزارش آمانو واكنش نشان داد
پاسخ قاطع ايران به گزارش جهت دار آژانس
سخنگوي شوراي نگهبان:
تشكيل هيئت نظارت 11 نفره خلاف قانون اساسي است
راه اندازي شبكه ضد ايراني با سرمايه عربستان
كيهان و خوانندگان
چند دفعه بگم غلط كردم؟!
حالا ميخوام برگردم! (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: طرفداران رابطه با آمريكا در ايران منقرض شده اند (خبر ويژه)
خسته، آشفته، افسرده...
همه اينها را جمع كنيد، مي شود اپوزيسيون (خبر ويژه)
قدرت بازدارندگي اسرائيل در حال نابودي تدريجي است (خبر ويژه)


كمانه بحران سوريه (يادداشت روز)

طي 3 تا 4 روز گذشته سلسله حوادث و خبرهايي را با محوريت «سوريه» شاهد بوده ايم. از يك طرف موج خشونت و اقدامات وحشيانه در دمشق، ادلب و حمص به نسبت هفته هاي اخير بشدت بالا گرفت و بعضي از اين جنايات-از جمله سر بريدن 60 نظامي اسير در منطقه «سراقب» در استان شمالي- آنقدر رقت انگيز بود كه وزارت خارجه آمريكا كه از حاميان اصلي جنايت عليه مردم سوريه بود، براي اولين بار محكوم كرد و بر اين اساس دفتر رئيس دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل نيز براي آن بيانيه اي داد. از سوي ديگر در پايان 4 روز جنايت، رئيس جمهور فرانسه ديروز به لبنان و فرانسه سفر كرد و اگرچه بطور تلويحي جنايت اخير ادلب را غيرقابل قبول خواند ولي در همان حال با صراحت از لزوم رسمي شدن حمايت تسليحاتي از گروههاي تروريست مخالف دولت سوريه سخن گفت دولت آلمان نيز در بيانيه اي رسمي ضمن اذعان به اينكه مخالفان مسلح مشروعيت ندارند، اعلام كرد كه از وحدت معارضان حمايت مي كند. در كنار اقدام اين دو كشور اروپايي، شاهد ديدار همزمان نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب و اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با وزير خارجه روسيه در قاهره بوديم. نخست وزير ژاپن هم از برگزاري يك نشست بين المللي در ژاپن در اواخر ماه نوامبر- اواسط آذرماه- براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه دولت سوريه خبر داد. بايد به اين زنجيره برگزاري اجلاس فرداي وزراي خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و نيز نشست معارضان سوريه در دوحه را اضافه كرد. با اين وصف كاملا پيداست كه «وضعيت جديد»ي پيش روي سوريه مي باشد. اما چه وضعيتي؟
1- بيانيه وزارت خارجه آمريكا كه در آن به ناتواني رهبران كنوني تشكيلات وابسته به سازمان اطلاعاتي آمريكا- موسوم به شوراي ملي سوريه- در غلبه بر مردم و دولت سوريه حكايت مي كرد، بيانيه دولت آلمان كه در آن به فضاي متشنج ميان مخالفان دولت سوريه اشاره مي كند، اظهارات اولاند رئيس جمهور فرانسه در فرودگاه طائف كه به عدم مشروعيت مخالفان اشاره مي كرد، اظهارات شيخ حمد بن جاسم نخست وزير قطر خطاب به مخالفان دولت سوريه كه رفتار آنان را «بچه گانه» و «تئاترگونه» خواند و اظهارات عبدالباسط سيدا رئيس دست نشانده تشكيلات موسوم به شوراي ملي سوريه كه در آن به فروپاشي اتحاد مخالفان بشار اشاره كرد، همه از بحراني بودن شرايط مخالفان سوريه حكايت مي كند و اين همه در حالي است كه طي ماههاي گذشته كشورهاي غربي و عربي و تركيه در حمايت همه جانبه از مخالفان سنگ تمام گذاشتند و ملك عبدالله پادشاه عربستان با صراحت اعلام كرد كه 200 ميلياردتومان را براي تغيير نظام سياسي سوريه آماده كرده است!
2- شدت گرفتن اقدامات تروريستي طي روزهاي اخير كه به كشته شدن دهها نفر از مردم سوريه انجاميد و بخصوص پايتخت، ادلب و حمص را تحت تاثير جدي قرار داد در واقع مقدمه اي بود براي سفر اولاند به لبنان و عربستان، ديدار العربي و ابراهيمي با وزيرخارجه روسيه و نيز تشكيل دو اجلاس وزراي خارجه اتحاديه عرب در فاصله كوتاهي در قاهره و دوحه. با اين وصف و با تكيه بر منطق ارتباط پديده هايي كه يك موضوع را تعقيب مي نمايند، مي توانيم بگوئيم افزايش فشار بر ارتش سوريه طي روزهاي اخير سياست متداومي نيست بلكه براي يك هدف سياسي دنبال مي شود و به نظر مي آيد اين هدف سياسي قدرتمند نشان دادن معارضه و جا انداختن ادعاي محفوظ ماندن قدرت عملياتي معارضان مسلح سوري است. اين در حالي است كه سران اين كشورها با اقدامات تعجيلي خود نشان دادند كه مخالفان بشار دچار وضعيت بحراني اند.
3- در تحركات اخير شاهد غيبت نسبي آمريكا، تركيه و عربستان در صحنه تحولات هستيم. غيبت دستگاه سياست خارجي آمريكا تا حدي قابل قبول به نظر مي رسد چرا كه آمريكا طي روزهاي آينده شاهد مرحله پاياني انتخابات رياست جمهوري است اما غيبت عربستان و تركيه و سكوت نسبي مقامات اين كشورها نشان مي دهد كه نه فقط گروههاي معارض مسلح سوري به بن بست رسيده اند بلكه اين بن بست در صحنه منطقه اي و جبهه حاميان معارضه نيز بروز و ظهور دارد. در عين حال اظهارات مقامات قطر در اجلاس معارضان هم نشان داد كه آنان نيز اميد چنداني به موفقيت مخالفان بشاراسد ندارند. او در اجلاس مخالفان گفت: «بايد به خود بيائيد و هوش و حواس خود را باز بيابيد». در عين حال سفر اولاند به عربستان و اظهارات او و در همان حال سكوت دستگاه سياست خارجي عربستان نشان داد كه مأموريت اولاند اين بوده كه عربستان را پاي كار بياورد و سكوت مقامات رياض پس از سفر اولاند نشان داد كه او دستاوردي نداشته است.
4- مهمترين راهكارهايي كه در جريان جلسات اخير و ديدارهاي ديپلماتيك عليه دولت سوريه مطرح شده، تشكيل «دولت در تبعيد» و متحد كردن معارضه سياسي و معارضه مسلحانه بوده است. ايده شكل دادن به دولت در تبعيد به اجلاس دو ماه پيش اسلامبول برمي گردد و قرار بود در اجلاس بعدي- در پاريس- عملاً شكل بگيرد ولي اين اتفاق نيفتاد و به اجلاس بعد- در قاهره- موكول شد كه در قاهره هم اتفاق نيفتاد و بقول امير قطر آن اجلاس به تئاتر اختلافات بدل گرديد. براساس آخرين خبرها اين اتفاق در اجلاس دوحه هم نيفتاد و به نشست پنجشنبه موكول شد و اين در حالي است كه دولت در تبعيد خود به اختلاف بزرگ ميان معارضان تبديل شده است. در اين ميان «عبدالباسط سيدا» رئيس شوراي ملي معارضان، دولت در تبعيد را اقدامي غيرمفيد خواند و پيش از او عمرالشواق و مرح البقاعي كه از رهبران گروههاي مسلح هستند در مقابل شكل گيري دولت در تبعيد موضع منفي گرفته و جدايي خود را از معارضه اعلام كردند. علاوه بر آن «رياض سيف» يكي از اصلي ترين رهبران معارضه كنوني اعلام كرد كه حاضر به پذيرفتن پست نخست وزيري در «دولت در تبعيد» نيست و تعدادي ديگر از سران معارضه گفتند رياض حجاب شايسته نخست وزيري معارضان نمي باشد. با اين وصف كاملاً پيداست كه تحرك جديد فرانسه و بازسازي نقش قطر قادر نيست از اختلافات ميان معارضه كنوني بكاهد و نخست وزيري و كابينه در تبعيد نيز چاره درد نيست چرا كه مشكل معارضه كمبود پست هاي سياسي نيست بلكه فايق آمدن بر مردم و دولت و ارتش سوريه است از اين رو آنان اين ابتكار عربي غربي را غيرعملي مي دانند.
5- واقعيت اين است كه معارضه مسلح كنوني از ابتدا هم نتوانست جمعيت انبوهي را در سوريه با خود همراه كند و از اين رو از آغاز معارضه اي ضد ملي بود. با گذشت نزديك به 14 ماه از درگيري سنگين با ارتش، معارضه نتوانسته است موفقيتي داشته باشد و نام آن هم با اقدامات ضد انساني توأم گرديده و اين خود يك مانع جدي در مقابل آنان براي ايفاي نقش سياسي- حتي اگر دولت بشار سقوط كند- است. با گذشت اين دوره طولاني، حتي همان اندك مردم مخالفي كه به اميد تغيير به معارضه مسلحانه دل بسته و به آنان پناه مي دادند، از آنان نا اميد شده و دور آنان را خالي كرده اند. و به همين دليل است كه معارضان مسلح طي ماههاي اخير بر شدت اقدامات ضد مردمي خود افزوده اند و اين يعني يك روند معكوس كه از يك سو به قدرت بيشتر ارتش سوريه و از سوي ديگر به ضعف رو به گسترش معارضه انجاميده است. در اين فضا غرب و كشورهاي عربي دچار اختلاف و شكاف جدي شده اند. بعضي از آنان پذيرش اين واقعيت كه دولت سوريه ماندني است را غيرقابل تحمل مي دانند و بعضي هم معتقدند چاره اي جز پايين كشيدن فتيله درگيري ها وجود ندارد كه به نظر مي آيد تركيه و آمريكا اكنون به اين نقطه رسيده اند و عربستان در حال تأمل است.
6- پيوند زدن ميان معارضه مسلح و معارضان سياسي خارج از كشور كه رئيس جمهور فرانسه و امير قطر از آن به عنوان ابتكار ياد مي كنند اساسا جديد نيست. پيش از اين رياض الاسعد جريان معارضه مسلح و برهان غليون جريان سياسي خارج از كشور را نمايندگي مي كردند كه اين روزها هر دو منزوي شده اند و طرح وحدت ميان عناصر مسلح با افراد جدا شده از نظام سوريه- شامل عبدالحليم خدام و رياض حجاب- هم مدت هاست دنبال مي شود و به نتيجه نرسيده است. به نظر مي آيد طرح اين موضوع و ابتكار جديد خواندن آن عمدتا با هدف روحيه دادن به مخالفان در حال پراكنده شدن صورت مي گيرد. معارضه مسلح در سوريه طي هفته هاي اخير آمريكا و عربستان را متهم كردند كه به اندازه كافي به آنان كمك نكرده اند و در همان حال امير قطر معارضه مسلح را نابالغ و بي برنامه مي داند اما واقعيت اين است كه نه آمريكا، عربستان و... لحظه اي از حمايت همه جانبه از معارضه طفره رفته اند و نه معارضه مسلح در انجام طيف وسيعي از اقدامات خشن كوتاهي كرده اند. در واقع اختلافات دو طرف ناشي از «شكست در برابر مقاومت» مي باشد و اگر اولاند در سفر به عربستان مي گويد «بايد يك شخصيت ايجاد شود كه نماينده معارضان سوري باشد و با تشكيل دولت و حل اختلافات دروني، كسب مشروعيت كند، دولتي كه بتوان به آن اعتماد كرد و معارضه اي كه بتوان به آن سلاح داد» اين ها نشانه هاي آشكار شكست سنگين يك طرح بين المللي و منطقه اي و به قول بشار اسد «جنگ جهاني» است.
7- نكته آخر اين كه تسليح معارضه مسلح از يك سو در يك دوره طولاني قابل دفاع و ادامه نيست و از سوي ديگر داراي پيامدهاي خطرناكي مي باشد. چرا كه طبيعت بحران هاي امنيتي «سرايت به اطراف» است و از اين رو طي هفته هاي اخير شاهد سرايت شعله هاي بحران امنيتي سوريه به كشورهاي تركيه، لبنان و عربستان بوديم، اين موضوعي است كه طبيعتا اين كشورها را نگران مي كند از اين رو خبرهاي موثق از تلاش عربستان براي ساكت كردن جريان لبناني 14 مارس حكايت مي كند. بيانيه وزارت خارجه آمريكا و نيز اظهارات صريح اولاند در عربستان مبني بر اين كه «بايد دولتي موقت و جناح معارض سازماندهي شده اي وجود داشته باشد كه بتوان به آن اعتماد كرده و سلاح بدهيم و تضمين كنيم كه با اين سلاح ها چه كاري انجام مي گيرد و چگونه به كار برده مي شود.»
سعدالله زارعي
 


ساندويچ (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران سايت ضد انقلابي بالاترين نوشته است؛ «در همه جاي دنيا زندانياني كه اعتصاب غذا مي كنند، لاغر و ضعيف مي شوند.»
گفتم: خب! حالا منظورش چيه؟
گفت: نوشته است؛ «پس چرا در زندان هاي رژيم كساني كه دست به اعتصاب غذا مي زنند چاق و تپل مي شوند»؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو كنار خيابون زير پتو دراز كشيده بود و دوستش مي گفت از گرسنگي مرده و براي كفن و دفنش پول جمع مي كرد. ناگهان يكي از ميان جمعيت متوجه شد كه زير پتو يك چيزي تكان مي خورد. پتو را كنار زد و ديدند يارو داره اون زير ساندويچ مي خوره! رفيقش كه بدجوري خيط كاشته بود، گفت؛ البته اونقدر هم نمرده كه نتونه يك ساندويچ بخوره!
 


تهران به تازه ترين گزارش آمانو واكنش نشان داد

پاسخ قاطع ايران به گزارش جهت دار آژانس

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش سالانه خود به مجمع عمومي سازمان ملل درباره فعاليت هاي هسته اي كشورمان مدعي شد تهران همكاري لازم با آژانس براي رفع برخي ابهامات را نداشته است كه اين ادعا پاسخ قاطع نماينده ايران را در پي داشت.
«يوكيا آمانو» طبق روال گزارش هاي قبلي خود اين بار نيز تلاش كرد ادعاهايي كه سال ها توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته اي ايران مطرح شده را در گزارش خود به مجمع عمومي سازمان ملل بگنجاند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس از سازمان ملل گزارش داد كه يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه در مجمع عمومي اين سازمان اظهار كرد كه گفت وگوها ميان آژانس و ايران در سال جاري تشديد شده است اما در عين حال «هيچ نتيجه ملموسي تاكنون حاصل نشده است».
وي با تاكيد بر اين كه آژانس هم چنان به راستي آزمايي منحرف نشدن برنامه هسته اي ايران از اهداف صلح آميز ادامه مي دهد، مدعي شد: ايران همكاري لازم را ندارد كه ما قادر شويم اطمينان موثقي درباره نبود مواد و فعاليت هاي هسته اي اعلام نشده ارايه دهيم.
وي ادامه داد: بنابراين ما نمي توانيم نتيجه بگيريم كه همه مواد هسته اي در ايران براي اهداف صلح آميز به كار گرفته مي شود. در عين حال مديركل آژانس تاكيد كرد كه آژانس قاطعانه به تشديد گفت وگو با ايران متعهد است.
آمانو گفت: ما به مذاكرات با ايران درباره يك رويكرد ساختاري ادامه خواهيم داد.
وي افزود: اميدواريم بتوانيم بدون تاخير بيشتر به توافق برسيم.
آمانو كه گزارش سالانه خود را در برابر اعضاي جامعه جهاني قرائت مي كرد تاكيد كرد وي همچنان درباره برنامه هسته اي كره شمالي نيز نگران بوده و گفت فعاليت هاي غني سازي اورانيوم و ساخت راكتور آب سنگين پيونگ يانگ شديدا چالش برانگيز است.
وي همچنين از دولت سوريه خواست تا به سوالات درباره ساختمان تخريب شده توسط جنگنده هاي اسرائيلي در سال 2007 پاسخ دهد كه آژانس مدعي است بسيار شبيه راكتور هسته اي است.
مديركل آژانس در گزارش خود به تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي و ده ها كلاهك هسته اي كه اين رژيم در اختيار دارد، هيچ اشاره اي نكرد.
واكنش ايران به گزارش آمانو
«محمد خزاعي» نماينده كشورمان در سازمان ملل در نشست مجمع عمومي اين سازمان كه درباره گزارش سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي برگزار شد، از بي توجهي به زرادخانه هسته اي خطرناك رژيم صهيونيستي در گزارش مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به شدت انتقاد كرد.
وي ضمن تاكيد بر لزوم رعايت اصل بي طرفي و رفتار حرفه اي از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: جمهوري اسلامي ايران همراه با ساير كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها، مخالف تلاش برخي كشورها براي سياسي كردن فعاليت هاي آژانس مانند برنامه همكاري هاي فني است و پايان هرگونه مداخله در امور اين آژانس را خواستار است.
وي افزود: اين گونه اقدامات مي تواند اقتدار، كارآمدي و اعتبار آژانس بين المللي انرژي اتمي را در معرض خطر قرار دهد و اعتبار ان.پي.تي و حق مسلم اعضاي آن براي توسعه تحقيقات، توليد و استفاده از انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز و بدون هرگونه تبعيض را با مشكل مواجه كند.
خزاعي از رويكرد تبيعض آميز، گزينشي، محدودكننده و توام با انگيزه سياسي كشورهاي توسعه يافته در همكاري هاي هسته اي ابراز تاسف كرد و گفت: رژيم صهيونيستي تاكنون به معاهده ان.پي.تي نپيوسته و داراي برنامه خارج از پادمان هاي هسته اي است، اما با اين حال براساس اسناد متقن؛ برخي از قدرت هاي غربي مانند آمريكا، انگليس و فرانسه به رژيم صهيونيستي كمك اتمي كرده اند.
وي افزود: اين رژيم در حال حاضر داراي يكي از بزرگ ترين زرادخانه هاي سلاح اتمي در جهان است كه بسيار مايه نگراني جهانيان شده اما در گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، هيچ اشاره اي به آن نشده است.
نماينده كشورمان نزد سازمان ملل متحد افزود: جمهوري اسلامي ايران مفتخر به اعمال حق مسلم خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي است و در عين حال كاملا به تعهدات حقوقي خود در اين رابطه متعهد بوده و فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا با اهداف صلح آميز بوده و هست.
محمد خزاعي در ادامه سخنان خود درباره مطالعات ادعايي درباره برنامه هسته اي ايران كه در گزارش آژانس به آن اشاره شد گفت: اين ادعاها در واقع گزارش ها و نمودارهاي جعلي نامعتبر هستند و به همين علت، آژانس از در اختيار قرار دادن آن ها به ايران خودداري كرده است.
وي افزود: با توجه به اين كه اكثر اين اطلاعات جعلي توسط رژيم صهيونيستي و متحدان غربي اش تهيه شده است، به راحتي مي توان نتيجه گيري كرد كه اين گونه اطلاعات، همانند كاريكاتور بچه گانه اي كه نخست وزير اين رژيم در اوايل مهرماه در مجمع عمومي نمايش داد، بي اعتبار است.
 


سخنگوي شوراي نگهبان:

تشكيل هيئت نظارت 11 نفره خلاف قانون اساسي است

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به طرح كميسيون شوراهاي مجلس براي انجام اصلاحاتي در قانون انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر قانوني وضع شود كه اختيارات شوراي نگهبان را محدود كند با ايراد مواجه خواهد شد.
عباسعلي كدخدايي در اين باره ادامه داد: اصل ايجاد اصلاحات در قانون انتخابات امري مطلوب است اما اصلاحات عجولانه را توصيه نمي كنيم به ويژه در مواردي كه تجربياتي از گذشته داريم.
وي ادامه داد: در راستاي برخي مصوبات ارسالي از ادوار گذشته به شوراي نگهبان، نگاه اعضاي شوراي نگهبان اين است كه شرايط اصل 115 قانون اساسي حصري است و احراز آنها توسط شوراي نگهبان بايد انجام شود، بر اين اساس اگر قانوني بخواهد وضع شود كه اختيارات شوراي نگهبان را محدود كند ممكن است در آينده با ايراد مواجه شود.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان تصريح كرد: البته ما اكنون نمي توانيم اعلام نظري داشته باشيم و منتظر خواهيم بود كه مصوبه در صحن علني به تصويب برسد و ما پس از دريافت مصوبه اعلام نظر قطعي كنيم.
وي در مورد تشكيل هيئت 11 نفره در طرح مذكور گفت: اگر به هر نوعي در حوزه نظارت و اجرا وارد شوند، يك ايراد است، البته بايد ديد كه حوزه نظارتي و اجرايي كه گفته شده، واقعي است يا خير؛ زيرا ممكن است تفسير ديگري باشد، به عنوان مثال مجلس مطرح كند ما قصد ورود به حوزه نظارتي را نداريم و هدف ما هماهنگي است، بنابراين بايد منتظر ماند و مشاهده كرد كه مصوبه نهايي چه خواهد شد.
كدخدايي در مورد ضرورت وجود نهاد ديگري براي نظارت در امر انتخابات خاطرنشان كرد: قطعا اگر قصد ورود به حوزه نظارت باشد، شوراي نگهبان به استناد اصل 99 قانون اساسي ايراد خواهد گرفت.
سخنگوي شوراي نگهبان در گفت وگو با ايسنا، در مورد سن كانديداهاي رياست جمهوري در طرح اخير نيز يادآور شد: نمايندگي مجلس شرط سني دارد در حالي كه كار اجرايي دشواري را هم برعهده ندارند. اكنون آقايان قياس كردند كه چون براي نمايندگي مجلس شرط سني قرار داده شده، براي رياست جمهوري بايد به طريق اولي وجود داشته باشد. تاكيد مي كنم اين مباحث كارشناسي است و اكنون نمي توان اعلام نظر قطعي داشت.
كدخدايي تاكيد كرد: يكي از مشكلاتي كه در قانون انتخابات وجود دارد، قانونگذار معيارهاي عيني رجل سياسي و مذهبي را بيان نكرده است، در طول سي و چند سال گذشته، شوراي نگهبان براساس برآوردهاي كلي اقدام به اين كار كرده است، بدين معني كه كمبودي در اينجا وجود دارد اما اينكه اين نقيصه با قانون مجلس رفع مي شود يا خير، محل ترديد است.
 


راه اندازي شبكه ضد ايراني با سرمايه عربستان

عربستان سعودي با كمك گروه هاي تروريستي وهابي در حال راه اندازي شبكه ماهواره اي ضد ايراني است.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، گردانندگان اين شبكه كه از عناصر افراطي با تفكرات وهابي و تروريستي هستند، قصد دارند شهروندان عرب زبان در جنوب جمهوري اسلامي ايران را هدف قرار داده و براي تحريك افكار عمومي و فتنه انگيزي به انتشار اخبار دروغ بپردازند.
با وجود ادعاي سران عربستان در خصوص همكاري با آمريكا و غرب در آنچه كه مبارزه با تروريسم ناميده مي شود؛ جريان وهابي سعودي و شبكه هاي ماهواره اي كه از سوي عربستان حمايت مي شوند، همواره از گروه ها و جريان هاي تروريستي ضد جمهوري اسلامي ايران حمايت كرده اند؛ به صورتي كه در يكي از اين موارد، شبكه سعودي «العربيه» در مصاحبه با سركرده گروهك تروريستي «ريگي» پس از انجام چندين انفجار و به شهادت رساندن شماري از شهروندان ايراني، به تبليغ اهداف و دستاوردهاي اين گروهك مي پردازد و اين گروهك تروريستي را «مدافع آزادي» معرفي مي كند.
هفته قبل السفير نيوز به نقل از منبعي آگاه در سفارت عراق در لندن اعلام كرد: شماري از عناصر اين گروهك تروريستي در اروپا با محمد بن نواف بن عبدالعزيز سفير سعودي در انگليس ديدار و از وي درخواست كردند به شبكه مذكور كمك كند. وي نيز به شرط گنجاندن سياست هاي تعيين شده از سوي رياض در برنامه كاري اين شبكه، با اين درخواست موافقت كرد. اين منبع با اشاره به اينكه، اين شبكه با نام رها براساس سياست خبري تدوين شده از سوي شبكه العربيه عربستان سعودي فعاليت خواهد كرد، گفت: در حال حاضر 45 نفر در دفتر اين شبكه در لندن مشغول فعاليت هستند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ بعضي از روزنامه هاي زنجيره اي يا به عبارت بهتر اجاره اي طوري در مورد وضعيت كشور سياه نمايي مي كنند كه نشان بدهند و القا بكنند راه حل مشكلات در مذاكره با آمريكا است!
1906---0915
¤ چه زيباتر مي شد كه سران سه قوه با هم نامه مشتركي را در اطاعت از فرامين رهبر معظم انقلاب مي نوشتند و منتشر مي كردند.
8700---9190
¤ در جواب آن دسته از افرادي كه ناآگاهانه رابطه با آمريكا را حلال مشكلات كشور مي دانند اين قسمت از سخن لسان الغيب حافظ عليه الرحمه را بنويسيد كه مي گويد:
مرغ كم حوصله را گو غم خود خور كه بر او
رحم آن كس كه نهد دام چه خواهد بودن
باده خور، غم مخور و پند مقلد منيوش
اعتبار سخن عام چه خواهد بودن
8516---0919
¤ اگر خداي ناكرده براي جلب نظر تعدادي كشور مستكبر برنامه هسته اي كشور تعطيل بشود غرور ملي ملت ضربه خواهد خورد. كشوري هم كه غرور ملي خود را از دست بدهد بيش از يك قطعه زمين بي خاصيت نخواهد بود.
0962---0983
¤ بايد به دجالان آمريكايي گفت از خشم مردم مظلوم جهان به ويژه انسان هاي بي گناه ميانمار كه در سكوت مرگبار آنان و بلكه همراهي ضمني آنان با جنايتكاران قتل عام مي شوند بترسند. چوب خدا صدا ندارد.
3783---0936
¤ از يادداشت روز آقاي شريعتمداري با عنوان «آبي هاي آب نديده» تشكر مي كنم خداوكيلي حرف دل همه دلسوزان واقعي نظام را زديد فرمايش مولاعلي(ع) كه «هيچ ثروت فراواني نديدم جز اينكه در كنار آن حقي ضايع شده باشد» بيانگر همين حرف است.
نصيري
¤ ما از مسئوليني حمايت مي كنيم كه پيرو ولايت باشند و رضايت ولايت را جلب كنند مي طلبد مسئولين در اين شرايط به رفع مشكلات جامعه و باز كردن گره گراني و تورم و... همت نمايند.
7624---0935
¤ خوب است در سال توليد ملي با هدف ايجاد انگيزه بيشتر در توليدكنندگان و ارتباط بيشتر توليدكنندگان و پژوهشگران مانند بعضي از كشورهاي ديگر مسابقاتي مانند مقاوم ترين كالا، ظريف ترين يا زيباترين كالا، بزرگترين محصول كشاورزي و... برگزار شود.
4712---0916
¤از مسئولين و فرماندهي بسيج مي خواهيم در جذب نيروهاي 30 ساله و بالاتر براي بسيج ملاك هاي سن و مدرك تحصيلي را مانع قرار ندهند.
9006---0912
¤در نمايشگاه امسال مطبوعات بدترين مكان به غرفه هاي مربوط به دفاع مقدس اختصاص داده شد و باعث تعجب همگان گرديد و برعكس نشريات بيگانه با فرهنگ دفاع مقدس در ابتداي ورودي قرار داده شده بودند.
6713---0912
¤در مستند مزاحمت هاي خياباني كه از تلويزيون پخش شد خبرنگار از فرد مزاحم علت مزاحمت ايجاد كردن براي يكي از خانم ها را سوال مي كند جواب مي شنود دليل آن نوع پوشش تحريك آميز بعضي از خانم ها مي باشد. خبرنگار پاسخ مي دهد شايد اين خانم از عروسي برمي گردد؛ آن جوان جواب مي دهد مي تواند يك لباس روي پوشش قبلي بپوشد. سخن بنده توجيه كار خلاف شخص مزاحم نيست ولي خدا وكيلي سخن فرد مزاحم كاشف از يك واقعيت است و چه خوب است كه روي آن قدري فكر شود.
1969---0936
¤هر جرياني كه روح اسلام انقلابي را در نسل هاي جديد زنده كند دشمنان به هر طريقي سعي در مسدود كردن آن دارند. بازديد از مناطق جنگي و منازل شهدا و هر بيننده اي را متحول مي كند و دشمنان نمي خواهند جوانان اين مرز و بوم با فرهنگ شهيد و شهادت آشنا شوند. كساني كه از سر جهل به سخن دروغ رسانه هاي غربي گوش مي دهند بدانند كه دانش آموزان دختر اصلا درس آموزش دفاعي ندارند كه به اجبار به اردوي راهيان نور برده شوند.
خراساني و 8944---0939
¤از يك طرف مسئولين نيروي انتظامي اعلام مي كنند افراد براي تعويض كارت هاي پايان خدمت قديمي خود اقدام نمايند از طرف ديگر وقتي به پليس +10 مراجعه مي كنيم مي گويند فعلا چيزي معلوم نيست. بالاخره تكليف ما چيست؟
4652---0912
¤در شهر بيدخون در نزديكي عسلويه فقط دو بانك تجارت و صادرات شعبه دارند. همين مشكل موجب شده كارگران شاغل در پارس جنوبي براي انتقال پول به خانواده هايشان دچار محدوديت بشوند. در ضمن بنويسيد وضع بهداشت در اين شهر تعريف ندارد.
4832---0913
¤وقتي قيمت تمام اجناس مصرفي به طور سرسام آور بالا رفته چرا دولت حداقل حقوق دريافتي كارگر را از 389 هزار و 500 تومان بالاتر نمي برد.
1895---0911
¤مدت 10 روز است كه لوله آب در منطقه مهدي آباد شوشتر تركيده و آب آشاميدني شهر به هدر مي رود از ابتداي سال تاكنون حدود چهار مرتبه اين اتفاق تكرار شده ولي هيچ مسئولي پاسخگو نيست.
2148---0937
¤چند روز قبل از عيد غدير به چندين بانك براي گرفتن اسكناس هاي نو 100 يا 200 توماني مراجعه كردم دريغ از كمترين همكاري كه يك عدد اسكناس بدهند ولي در برخي از صرافي ها به ده برابر قيمت فروخته مي شد!
5834---0939
¤در ويترين فروشگاه ها، كالاهاي خارجي زيادي كه روي بسته بندي آنها تصاوير زنان نيمه عريان چاپ شده ديده مي شود. چرا نظارت و كنترلي در كار نيست؟
0814---0935
¤مردم زير بار گراني بسيار در رنج و مشقت به سر مي برند چطور با اين تورم و گراني و چند سر عائله مي توان با حقوق پانصد و هفتصد توماني زندگي كرد. خواهشمندم به گوش مسئولين به ويژه رئيس جمهور برسانيد.
5041---0937
¤موتورسيكلت هاي توقيفي شهروندان شوشتري در پاركينگ هاي بدون سقف دادگستري اين شهر مثل نخاله هاي ساختماني رها شده اند. صاحبان اين وسايل نقليه كه از اقشار محروم جامعه هستند به كجا بايد بابت خسارت وارده شكايت بكنند؟ آيا براساس قانون توقيف وسيله نقليه به مفهوم خسارت زدن به آن است؟
2148---0937
¤ از بيانات گهربار امام جعفر صادق(ع): خوش رفتاري با مردم يك سوم خرد است.
6263:0938
¤ از سخنراني آقاي مجيد مجيدي در اجلاس بين المللي اسلامبول كه با زيبايي تمام به تشريح آموزه هاي اسلام در مورد عدالت پرداخت و از طرف ديگر دروغ هاي غرب را در اين مورد افشاء كرد لذت بردم و ايشان را به خاطر برخورداري از وجدان پاك تحسين كردم.
گل محمد نورايي
¤ يكي از خبرنگاران ورزشي در مصاحبه با آقاي رئيس جمهور از ايشان براي برد در بازي با تيم كره جنوبي درخواست جايزه براي فوتباليست هاي كشورمان كرد. عرض مي كنم برد وظيفه فوتباليست هاي ايراني است چرا كه با پول هاي ميلياردي كه دريافت مي كنند باخت از آنان پذيرفته نيست و چنانچه نتيجه بازي را به رقيب واگذار مي كردند بايد جريمه مي پرداختند.
1668:0939
¤ روزنامه ها موضع گيري اخير آقاي لاريجاني را در خصوص حوادث پس از انتخابات سال 88 را چاپ كرده بودند بنده پس از چند بار خواندن موضع گيري ايشان در اين مورد متوجه نشدم كه ايشان قبول دارد كه يك عده فتنه كرده اند يا خير.
7983:0912
¤ يك دانشجوي كرد هستم. پيدا كردن يك منبع موثق و باتجربه براي اطلاع يافتن از حوادث سياسي كشور هميشه دغدغه ام بود. تا اينكه در برنامه ديروز، امروز فردا پاي صحبت ها و سخنان آقاي شريعتمداري مدير مسئول محترم روزنامه نشستم و اعتراف مي كنم كه از تحليل ها و روشنگريهاي ايشان واقعاً بهره مند شدم.
8279:0938
¤ از شوراي شهرستان نظرآباد درخواست داريم خيلي به كارهاي شهردار دخالت نكنند. طي اين 4 سال، 4 شهردار عوض كرده است. دود اين كار فقط به چشم مردم مي رود و لاغير.
يكي از اهالي نظرآباد
¤ برابر قانون اساسي رئيس جمهور پس از مقام معظم رهبري در مقام دوم قرار دارد. اما او نمي تواند در معاهدات بين المللي بخصوص در مورد انرژي اتمي و غني سازي و تنزل غني سازي به ميل خود دخل و تصرفي به عمل آورد و نظرات خود را به ملت و مردم تحميل كند.
عابديني
¤ آقاي هاشمي به تازگي در ديدار مديران ارشد صنايع غذايي كشور گفته كساني در مورد جنگ صحبت مي كنند كه هيچ دستي در جنگ نداشته اند؟ مگر خود ايشان آن موقع كجاي جبهه بوده است؟
يك شهروند
¤ مستكبران بدانند ايرانيان خداشناس مردان روزهاي سخت و طاقت فرسايند. جنگ نابرابر 8 ساله يك نمونه آن است . ايرانيان يك به يك جمع شدند و دريايي شدند و در تمامي صحنه ها دنيارا تكان دادند. ايرانيان ولايتمدار ظرفيت رهبري و راهبري جهان را بارها به رخ كشيدند.
تاجيك
¤ آقاي لاريجاني فرمودند رجال ملي را نبايد تخريب كرد اما رجال ملي چرا وقتي به پست و مقامي مي رسيدند، نه خود و نه هيچ كس ديگري را نمي شناسند؟ خداوند ناظر بر تمام اعمال ماست.
يك شهروند
¤ رهبر معظم انقلاب اسلامي در خراسان شمالي فرمودند بسيج موهبتي از خدا براي اين مملكت است. خواهشمندم اين سخنان گهربار را سرلوحه كارهاي دانشگاهيان قرار دهيد. در دانشگاه بوعلي سينا دانشكده كشاورزي يك دانشجوي بسيجي است كه از سوي استاد خود مورد ظلم واقع شده است. اين دانشجو تمام كرسي هاي آزادانديشي را هدايت مي كرده است. از شما تقاضا داريم به حمايت از دانشجويان بسيجي بپردازيد.
استاد دانشگاه، دانشگاه بوعلي سينا
¤ به مسئولان پيشنهاد دارم حالا كه اتحاديه اروپا هر روز يك بازي براي ما در مي آورد و ما را تحريم مي كند ما هم از تنگه هرمز استفاده كنيم و كشتي هاي باربري آنها را برگردانيم تا حساب كار دستشان بيايد و نتوانند هر روز هر طور كه خواستند با ما بازي كنند.
1081:0912
¤ با قطار سيمرغ از مشهد به تهران مي آمديم. سه كوپه در اختيار داشتيم كه در تمام آنها ملحفه هاي كثيف را پرس كرده و در اختيار ما مسافران قرار داده بودند. پس از اعتراض ما ملحفه يك بار مصرف آوردند. چرا كسي به اين بي نظمي ها نظارتي ندارد؟
يك شهروند
¤ مديرعامل يك مؤسسه اعتباري گفته است رشد نقدينگي180 برابر طي 22 سال اضافه شده است. مجلس بايد به اين موضوع بپردازد. سؤال از رئيس جمهور در اين چند ماه خيلي نتيجه بخش نيست. چرا بايد اين قدر اسكناس چاپ شود و به دست مردم برسد؟
ميرزاخاني
¤ گروهي جانباز مدت 24سال است كه به سخت ترين وضع نفس مي كشند. چرا بايد در درمان و معيشت آنان كه از جان و سلامتي خود گذشت كرده اند كوتاهي بشود.
0326-0912
¤ در هيچ يك از چهار طرف ميدان اصلي شهرري پل هوايي عابر پياده وجود ندارد. همين امر باعث تصادف و ترافيك سنگين شده است. مسئولين شهرداري به فكر اصلاح اين ميدان باشند.
2678- 0912
¤ مسئولين از ميان صدها سوال حداقل به اين سوال بنده پاسخ بدهند اولا وزير ورزش به چه حقي از بيت المال بذل و بخشش هاي غيرمتعارف و ميليوني مي كند، ثانيا چرا اجازه داده اند كه با ارز دولتي اتومبيل هاي اشرافي وارد كشور بكنند.
6396-0912
¤ وزير ورزش و جوانان كه از بيت المال بذل و بخشش مي كند، فرداي قيامت بايد به ديگر جوانان كشور پاسخگو باشد. مگر تنها جوانان فوتباليست حق استفاده از مزاياي اين وزارتخانه عريض و طويل را دارند.
8870-0912
¤ آيا جاي شرمندگي ندارد كه زن يك جانباز كارش به دستفروشي در كنار خيابان برسد ولي بازيكنان تيم ملي فوتبال هركدام مبلغ 20ميليون تومان هديه بگيرند.
0925-0912
¤ پاداش 25ميليوني به فوتباليست هاي بي بضاعت و فقير در اين وادي تورم و گراني چه مفهومي مي تواند داشته باشد؟!
3310-0913
¤ وقتي غرب يك جنگ تمام عيار اقتصادي عليه ما راه انداخته وظيفه مسئولين است كه شرايط كشور را درك كرده و مديريت جهادي داشته باشند.
2991-0916
¤ دولت براي ترغيب مردم به ازدياد نسل بايد بسته هاي تشويقي درنظر بگيرد. بدون تشويق اتفاقي نخواهد افتاد.
4178-0936
¤ لازم است نرخ سود سپرده هاي بانكي افزايش پيدا كند تا با نرخ ارز مبادله اي و مرجع تناسب حاصل شود.
گودرزي
¤ از ساكنين بلوك 19 فاز2 شهرك اكباتان هستم. عرضم اين است كه بنويسيد آلودگي صوتي در بزرگراه شهيد ستاري زندگي را بر ما حرام ساخته است. مسئولين شهرك و شهرداري يك فكري براي نجات ساكنين اين بلوك بكنند.
1679-0912
¤ مردم مخالف هرگونه گراني و افزايش قيمت هاي كالا خاصه كالاهاي اساسي و مايحتاج خود هستند ولي يك سوال در اذهان همچنان باقي است افزايش قيمت كالاهايي كه دولت ارز آن ها را تامين مي كند چطور صورت مي گيرد و چرا اقلام توليد شده قبل اين كارخانه ها هم به نرخ روز محاسبه و تحويل مردم مي شود. ولي برخي كارخانه هاي لبني و انبارهايي كه به عنوان احتكار در تيررس ماموران قرار مي گيرند جريمه هاي آنچناني مي شوند و آن جريمه ها نيز به حساب دولت ريخته مي شود. متضرر اصلي اين ناهنجاري ها مردم هستند كه تحملشان نيز كم شده و در اين وادي كسي به دادشان نمي رسد و هرازگاه خبر مي رسد كه فلان بانك خصوصي و يا شركت و... متهم اين ماجرايند؟ به راستي نمايندگان و دولت چه نقشي در اين معضل و يا جلوگيري از آن دارند و تا به كجا بايد مردم تحمل كنند!؟
طالعي
¤ اگر موضوع سوءاستفاده مالي بعضي از بانك ها صحت دارد چرا بانك مركزي نام اين بانك ها را براي اطلاع عموم اعلام نمي كند تا مردم در اين موسسات سرمايه گذاري نكنند.
4396-0912
¤ در سريال دزد و پليس افراد دزد و قاچاقچي انسان هاي ساده و دست و پا چلفتي و در مجموع قابل ترحم نشان داده مي شوند چرا بايد سطح فيلم و سريال ها تا اين حد تنزل پيدا كند.
1752-0911
¤ با اينكه خطوط تلفن ثابت روستاي ارباستان در لاهيجان به دليل سرقت كابل مدت 8ماه قطع بوده با اين حال اداره مخابرات براي روستائيان قبض هايي بعضا تا 10هزار تومان صادر كرده است. اين كار با هيچ عقل و منطقي سازگار نيست مگر اينكه بگوييم مسئولين امر تصميم گرفته اند پول كابل سرقت شده را از اين طريق به دست بياورند.
2588-0911
¤ خواهرم با رتبه دو هزار در آزمون سراسري نتوانست در رشته پزشكي قبول بشود ولي دوست ايشان با رتبه 6هزار فقط به خاطر اينكه از خانواده ثروتمند جامعه است در پزشكي جزيره كيش درس مي خواند و به ما فخر مي فروشد. چرا بايد در جمهوري اسلامي هركس كه پول دارد بتواند به هركجا برسد و بقيه بايد بسوزند و بسازند.
وكيلي
¤ خطاب به كساني كه در زمان فتنه با فتنه گران بودند يا دستي از دور بر آتش داشتند به ويژه كساني كه در حال حاضر نيز براي آنها خوش خدمتي مي كنند عرض مي شود كه بالاخره يك روز ملت گريبان آنها را خواهد گرفت.
سوري از تهران
¤ از مناجات هاي شهيد چمران: «خدايا تو را شكر مي كنم كه تكامل انسان را در مبارزه و سختي و مشقت قرار دادي و خوشي و آرامش و استراحت و جمود را سبب نيستي و مرگ.»
5559-0937
¤ كساني كه مي خواهند برخي مرده هاي فتنه مثل خاتمي را زنده كنند جزء خواص مردود شده اند.
سوري از تهران
¤ آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشته مبلغ 45 هزار توماني كه دولت بابت يارانه هر ماه به شهروندان مي پردازد باعث تورم شده است. لطفا جواب بدهند چرا از عوارض رواني حقوق هاي چند ميليون توماني نمايندگان بر زندگي مردم چيزي نمي گويند.
طباطبايي
¤ از شهرداري تهران و سازمان زيباسازي درخواست مي شود نسبت به اصلاح كوچه فرخي بالاتر از ميدان ولي عصر(عج) منتهي به خيابان ولي عصر(عج) اقدام نمايند. به علت شيب خيابان زباله ها در كوچه فرخي جمع شده و باعث ورود سيلاب به پاركينگ و حياط و انبار ما مي شود. بارها اين اتفاق افتاده است و ما درخواست رفع مشكل را كرده ايم ولي توجهي نمي شود.
سيفي
¤ اقدام شايسته تماشاگران كره اي را پس از مسابقه فوتبال در جمع آوري زباله ها از جايگاه تماشاگرنماها را از رسانه ملي پخش كنيد تا ما مسلمانان از غيرمسلمان ها ياد بگيريم رسم و آيين خودمان را!
4967-0912
¤ خواستم از طريق روزنامه كيهان از مسئولين پليس راهور آبادان بخواهم كه با متخلفين در معابر كه خودروهاي خود را دوبله و سوبله و... پارك مي كنند برخورد كند.
0460-0916
¤ برخي از افراد با ايجاد تصادف صوري و با هماهنگي برخي مامورين و كارشناسان وظيفه نشناس اقدام به اخذ خسارت مي نمايند. لازم است مسئولين امر به ويژه در تهران و اسلامشهر به اين موضوع توجه نمايند.
3419-0935
¤ ريشه گراني هاي اخير در سوءمديريت برخي مسئولين، بي انصافي و طمع برخي فروشندگان، حرامخوران و دشمنان داخلي و خارجي اين ملت است.
1187-0917
¤ مسئولين نظام وظيفه پاسخ بدهند مدت خدمت سربازي براي مشمولين كه آخر سال 90 دفترچه را پست كردند و در ماه ارديبهشت 91 اعزام شده اند چقدر مي باشد. 18 ماه بايد خدمت بكنند يا 21 ماه. لطفا ما را از بلاتكليفي در بياورند.
8135-0918
¤ ترافيك سنگين و مشكلات اياب و ذهابي كه در اطراف ميدان شهدا تا ميدان امام حسين(ع) به خاطر اجراي طرح پياده روسازي در اين محدوده به وجود آمده شهروندان را سخت عصباني كرده و صداي اعتراض همه را درآورده است- چرا شهرداري با طرح هاي كارشناسي نشده هم بيت المال را حيف و ميل مي كند و هم اسباب زحمت براي شهروندان مي شود.
8949-0912
¤ حركت اتوبوس هاي خاوران- آزادي از ساعت 7 صبح كند مي باشد. مسافرين در ايستگاه هاي بين راه زياد معطل مي شوند. درخواست داريم رسيدگي بكنند.
1607-0918
¤ فرستنده هاي صدا و سيما در شهر جديد پرند با مشكل قطعي صدا و تصوير مواجه شده در نتيجه بعضي از ساكنين منطقه به اين بهانه به دريافت برنامه هاي ماهواره رو آورده اند. براي رسيدگي و رفع هر چه سريع تر مشكل اقدام به تهيه و جمع آوري طومار كرده ايم. اميدواريم مسئولين امر ترتيب اثر بدهند.
9795-0912
¤ از همين نكته كه گروه 14 مارس بعد از بمب گذاري در بيروت زمينه هاي آشوب را فراهم ساخته مي توان فهميد كه بمب گذاري ها كار اسرائيل است و يا گروه 14 مارس كاملا هماهنگ عمل مي كنند. براي رفع اين شر بهترين راه اين است كه حزب الله اولتيماتوم بدهد كه به ازاء هر بمب گذاري در لبنان يك موشك به طرف اسرائيل پرتاب خواهد كرد.
رجبي
¤ چهره مرسي رئيس جمهور مصر و اردوغان نخست وزير تركيه خيلي زود براي مردم اين دو كشور و ديگران رو شد و اين مسئله جاي شكر دارد. چرا كه تكليف روشن است.
6091-0915
¤ از رئيس سازمان فني و حرفه اي بپرسيد در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني چرا در تاسيس آموزشگاه هنرهاي تجسمي در شهرستان بايد دستگاه خارجي (ويدئو پروژكتور) اجباري تهيه كرد؟ درحالي كه اين دستگاه كاملا غير ضروري است.
عزيزي از سيرجان
¤خدا را خوش نمي آيد كه من روزنامه فروش خيابان باشم و براي دو ميليون تومان و خرج زندگي معطل باشم و چيزي در بساط نداشته باشم ولي برخي افراد مثل آب خوردن در نيويورك ميلياردي خرج كنند.
6484:0919
¤ كارگر روزمزد هستم شير خشك را يازده هزار تومان مي خريدم الآن شده 22 هزار تومان البته ما با كار و تلاش بيشتر مقاومت مي كنيم چرا كه به فرمايش رهبري نابودي دشمنان نزديك است اما مسئولين هم به فكر ما باشند و به آن جايگاهي كه ما آن ها را رسانده ايم و به خون شهدا خيانت نشود.
3092:0911
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود به وضعيت درمانگاه شبانه روزي ولي عصر(عج) اراك رسيدگي نمايند.
5619:0918
¤ از مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با ارائه طرحي نسبت به جدا كردن تعزيرات حكومتي از دولت و سپردن آن به دو قوه ديگر و يا نهادهاي تحت امر رهبري اقدام نمايد. چرا كه به همگان نشان داد كه كاري از عهده اش برنمي آيد و يا دولت مانع كار اوست و هيچ اقدامي در برخورد مقتدرانه با گرانفروشان و... انجام نداده است.
بوربور از ورامين
¤ اي آنكه از چشمان سوزانم نهاني
اينك كجايي، كربلا يا جمكراني
گفتم كه شايد عرش باشي مثل عيسي(ع)
اما غلط گفتم، تو بالاتر از آني
اي ماه از خورشيد روشن تر عزيزم
با من بگو امشب كجايي آسماني...
سيدهادي ميري
 


چند دفعه بگم غلط كردم؟!

حالا ميخوام برگردم! (خبر ويژه)

طنزنويس سرخورده نشريات زنجيره اي كه چند سالي در اروپا اقامت گزيده، مي گويد «بيرون آمدن از ايران كار به شدت بيهوده اي است». ابراهيم-ن كه سپر بلاي مهاجراني در افتضاح درازگوش تروا شد، سال گذشته نيز ابراز افسردگي كرده بود. وي اين بار در سايت نداي سبز آزادي نوشت: آنها كه مي خواهند تازه از ايران بيرون بيايند بيشتر فكر كنند. من از صدها نفر شنيده ام اين جمله را كه كاش نيامده بودم. خودم هم قبلا مي گفتم، چون واقعيت اين است كه مدتها توليد نمي كردم يا توليدي نمي كردم كه فكر كنم از فضاي فرنگ استفاده مي كنم. حالا هم چند كار دارم كه بايد همين جا تمام شان كنم. به نظرم مي رسد بيرون آمدن از ايران كار به شدت بيهوده اي است. بخصوص براي كسي كه نمي خواهد فعاليت سياسي و فرهنگي خارج از قاعده حكومت بكند.
گفته مي شود كم آوردن مخارج يللي تللي در اروپا و جدي گرفته نشدن از طرف گروه هاي اپوزيسيون و رسانه هاي آنها، باعث پشيماني و سرخوردگي نامبرده شده است. او خاطرنشان كرده است: آقاجان! من چهار سال قبل تصميم گرفته بودم مطلبي بنويسم و موضوع هم همين بازگشت به خانه بود. اينكه مطلب را ننوشتم به خاطر اين بود كه يك دفعه ماجراي جنبش سبز پيش آمد و اصلاً نوشتن اين مطلب به نظرم آمد خيلي موضوعيت ندارد. نه اينكه موضوعيت ندارد، بلكه گمانم اين بود كه زمانش نيست. ولي خيلي فكر كردم، اساسي هم فكر كردم و همه جوانب داستان را هم بررسي كردم، اصلا جاي معطلي ندارد.
وي با اشاره به حضور عناصر سرخورده در شهرهايي نظير لس آنجلس، كلن و تورنتو مي نويسد: حالا مي بيني طرف از سن چهل سالگي ديگر اصلاً كاري به سياست ندارد، در فرنگ هم جا نيفتاده، دائم هم ناله مي كند. خوب برگرد وطن. يكي در معرض اعدام بوده، حالا 20 سال گذشته، نه خودش ديگر به گذشته اعتقاد دارد و نه دولت و سيستم قضايي كاري به او دارد و نه اصلاً كسي او را مي شناسد. خوب رفيق جان! جناب سرهنگ! تو كه كاري نداري در فرنگ برگرد به يك شهرستاني يا تهران يا هر جاي ديگر زندگي ات را بكن.
«ا-ن» مي افزايد: البته كه چهل درصدي معيارها و اصول شان عوض شده، و شكي نيست كه نمي توانند برگردند. ده هزار نفري هم فكر مي كنند كه اگر برگردند بلافاصله در فرودگاه اعدام مي شوند، در حالي كه في الواقع حداكثر هزار نفرشان ممكن است زير رصد جمهوري اسلامي باشند، به نظر من بين يك تا دو ميليون نفر نه وابستگي به فرنگ دارند ونه دلبستگي و كار خاصي هم نمي كنند و تازه از محيط فرنگ هم حال شان به هم مي خورد. يعني چه كه آدم نه وابستگي مادي و معنوي داشته باشد و نه فضاي فرهنگي فرنگ را دوست داشته باشد، هر روز هم به پاريسي ها و لس آنجلسي ها فحش بدهد و بيست سال يك پا اين طرف جوب يك پا آن طرف جوب علاف مانده باشد؟
وي اين را هم نوشته كه: اصلاً حرف من اين نيست كه وسط اين بزن بزن بروين كه وضع خراب است. بمان و 6 ماه ديگر برگرد. البته اين را هم يادتان نرود و اصلاً به اين فكر نكنيد كه سه ماه يا شش ماه يا يك سال يا ده سال ديگر طول مي كشد تا همه چيز بهتر شود. چنين خبري نيست. بيست سال پيش آمدي چون مي ترسيدي زندان بروي، حالا ديگر اصلاً كسي كاري به تو ندارد. ده سال پيش فكر كردي ببينم خاتمي چه مي كند، نشد آنچه مي خواستي، الان پنج سال است كه منتظري حكومت عوض شود. حالا حكومت هم عوض شود، مردم را چه مي كني؟ قبلاً مي توانستي روحيه مردم را تحمل كني هرچه بيشتر زمان بگذرد آن را هم نمي تواني تحمل كني.
گفتني است «ا-ن» مرداد ماه سال گذشته ضمن مطلبي تصريح كرده بود در جمهوري اسلامي فردي معتدل تر از آيت الله خامنه اي نمي توان يافت و اگر نظام مجبور به برخورد قدرتمندانه با اپوزيسيون شده، به خاطر تندروي هاي اپوزيسيون بوده است.
وي ضمن دعوت مخالفان به سازش با نظام، نوشته بود: من متأسفم كه بايد در چنين شرايطي اين نكته را بگويم ولي كمتر كسي معتدل تر از [آيت الله] خامنه اي و دورتر از او به استبداد در ميان نيروهاي سياسي آن زمان وجود داشت. او تنها [!] روحاني بود كه هنر و ادبيات را به واقع مي شناخت، تندرو نبود. حتي سخنراني او در مخالفت با بني صدر بيشتر بر تخلفات قانوني بني صدر تأكيد داشت. وقتي رئيس جمهور بود دولت به ميزان زيادي در اختيار موسوي بود. از كسي مانند كيومرث صابري مشورت مي گرفت و سعي مي كرد در كار دولت دخالت نكند. تنها او نبود كه شمشير را از رو عليه اصلاح طلبان بست. ما بوديم كه تندروي كرديم.
نبوي با اشاره به اينكه تندروي هاي اصلاح طلبان باعث مواضع شديدتر و بعدي نظام شده، نوشته بود: كشتگان تا سال 88 چقدر بود؟ چند نفر به دلايل سياسي زنداني شدند يا كشته شدند؟ از 1368 تا 1378 را مي گويم. در آن ده سال چند مخالف زنداني يا كشته شدند. طبيعي است وقتي در يك كشور ما روشي را براي تغيير انتخاب مي كنيم كه معناي آن نابودي يك حكومت است آن حكومت هم از خودش دفاع مي كند.
در پي انتشار اين مطالب، سايت بالاترين از اين طنزنويس به زور سياسي شده به عنوان «بازيكني كه گل به دروازه خودي مي زند و اسباب خوشحالي كيهان و سردبير آن حسين بازجو [؟!] را فراهم مي كند» ياد كرد و سايت خودنويس نيز تصريح كرد: «از اتاق فكر اسب تروا بهتر از اين در نمي آيد. او دلقك بازي و سيرك بازي مي كند و اگر قصد خودكشي داشت موفق شد... يك مشكل اين است كه يارو كه هجو ميگه، يا بوش رم مي كنه و ورش ميداره و يكهو خودش رو در لباس مفسر مي بينه! آن وقت هم راضي به تفسير يه قل و دوقل نيست، يكراست ميره سراغ نتايج سياسي گرفتن از تحقيقات عميق جامعه شناسيش!». خودنويس همچنين كاريكاتوري را منتشر كرده بود كه در آن يك درازگوش به اسب تروا مي گويد «تو ديگه خيلي [...] هستي»!

 


نيويورك تايمز: طرفداران رابطه با آمريكا در ايران منقرض شده اند (خبر ويژه)

برنگار روزنامه آمريكايي پس از ملاقات با عباس عبدي او را آخرين گونه در حال انقراض ايرانياني دانست كه به شدت علاقمند رابطه با مقامات آمريكايي هستند.
نيويورك تايمز به تازگي گزارشي از ملاقات همكار خود با اين عضو ظاهرا مستعفي حزب مشاركت منتشر كرد. اين ملاقات مقارن روز 13 آبان (روز ملي مبارزه با استكبار جهاني) انجام شده است. گزارشگر تاكيد مي كند با عبدي در سي و سومين سالگرد تسخير سفارت آمريكا و در حالي كه مردم ضمن تظاهرات مقابل سفارت، اين روز را جشن گرفتند، ملاقات كرده است. «عباس عبدي 55 ساله به جاي پيوستن به جمعيت حاضر در تظاهرات، در كتابخانه اش در زيرزمين آپارتماني شيك كه دو سال پيش آن را ساخت، خواهد بود».
نيويورك تايمز مي نويسد: عباس عبدي گروگانگير سابق كه نسخه اي قاچاقي از فيلم «آرگو» را كه براساس ماجراي گروگانگيري در سفارت آمريكا در تهران در سال 1979 ساخته شده، به تازگي تماشا كرده بر اين باور است كه از يك جهت شرايط خيلي تغيير نكرده است. او مي گويد «تنها راه حل براي برطرف كردن تنش ها پيرامون برنامه هسته اي، مذاكرات پنهاني است». آقاي عبدي همچنان كه مخلوطي از پسته و كشمش و بادام (آجيل) را به مهمانانش تعارف مي كرد، گفت: فكر مي كنم آنها در آن زمان ما را آدم بدها مي دانستند و حالا هم ما را آدم بدها مي دانند.
گزارشگر ضمن بيان اينكه «عبدي موفق شده بيرون زندان بماند و همين باعث شده خيلي ها فكر كنند او هنوز به حكومت وابسته است»، خاطرنشان مي كند: مثل يك گونه در حال انقراض آقاي عبدي به عنوان يكي از آخرين ايرانياني شناخته مي شود كه شديداً علاقه مند رابطه با مقامات آمريكايي است. در سال 1998 آقاي عبدي در چارچوب «ابتكار شخصي» براي كاهش تنش بين دو كشور با گروگان سابقش باري روزن وابسته مطبوعاتي سفارت آمريكا ديدار كرد.
نيويورك تايمز كه چند هفته پيش شايعه مذاكرات پنهان ميان ايران و آمريكا را در قالب عمليات رواني موردنياز دولت اوباما منتشر كرد، از قول عبدي نوشت: بهترين راه حل، مذاكرات پنهاني است و اين دقيقا همان چيزي است كه دارد اتفاق مي افتد(!؟)
نيويورك تايمز مي نويسد: «او مي گويد مشخص است كه ايالات متحده و ايران همانطور كه نيويورك تايمز ماه گذشته نوشت، در حال سبك و سنگين كردن اوضاع براي مذاكره هستند»!
طرف ملاقات با روزن ديپلمات جاسوس آمريكايي در پاريس، در حالي كه بي هيچ سندي مدعي بودند مذاكرات در جريان است، اذعان كرد: رهبران ما پيش بيني مي كنند مصالحه با آمريكا فايده اي ندارد.
به گفته او، «چيزي كه براي ايالات متحده بيشترين اهميت را دارد فهميدن اين نكته است كه با اعمال تحريم ها عليه ايران، يك بازيگر داخلي شده است. مقامات ايران تصور مي كنند كاخ سفيد پنهاني در تلاش است كه از مخالفان براي تغيير نظام سياسي ايران استفاده كند».
 


خسته، آشفته، افسرده...

همه اينها را جمع كنيد، مي شود اپوزيسيون (خبر ويژه)

«اپوزيسيون رژيم اسلامي به شدت در هم ريخته است و طيفي از آنها به سيم آخر زده و اصل استقلال ايران را زير پا گذاشته اند».
پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از گروهك هاي مقيم اروپا با تصريح بر مطلب فوق نوشت: اپوزيسيون ايراني دچار يك آنارشيسم و درهم ريختگي سياسي است كه نظيرش را كمتر در جاي ديگري از دنيا مي توان مشاهده كرد. آنها انبوه سنگرها را دارند كه تا دلتان بخواهد شعار و پلاتفورم در آن هست اما نحوه اثرگذاري آنها همواره بي پاسخ مانده است. يكي از فريبنده ترين شعارها در سال 88 شعار هر نفر يك خبرنگار و هر فرد يك فرمانده بود. القاپذيري ما دوباره گل كرد و يكباره به كشف «جنبش بدون رهبري» نائل آمديم!
اين سايت اينترنتي در ادامه نوشت: حاكميت موفق شده اپوزيسيون را به حاشيه براند ما خود نيز در ايجاد اين بحران نقش روشني داريم. بخشي از اپوزيسيون به سيم آخر زده و اصل استقلال ايران را آشكارا زير پا مي گذارد.قدرت هاي غربي در صدد سر هم كردن آلترناتيوهاي دست نشانده هستند. رژيم هم آنها را به طور تاريخي نامشروع كرده است.
از سوي ديگر سايت خودنويس در تحليل مشابهي نوشت: اپوزيسيون خارج نشين چنان مي گويد و مي نويسد كه انگار در قلب ايران نشسته است. بسياري از خارج نشين ها به خاطر رايانه و اينترنت و تلويزيون هاي ماهواره اي خود را در ايران مي پندارند حال آن كه چنين نيست. آنها هم كه در داخل هستند گاه در ذهن خود به خواسته هايي دامن مي زنند كه گويي در قلب پاريس و لندن نشسته اند و چون امكان پياده كردن آنها را نمي يابند دچار افسردگي و ياس مي شوند.
يكي ديگر از عناصر فراري به نام «رضا -ت» در وب سايت راديو فرانسه خاطرنشان كرده است: واقعيت اين است كه افكار عمومي داخلي 33 سال جدا از اپوزيسيون خارجي و مدعيان هدايت آن زندگي كرده است. اين گروه پير و خسته، اول بايد هويت فراموش شده خود را براي داخل احراز كند.
وي در اين تحليل تصريح كرد كه مدل هاي براندازي انقلاب مخملي مداخله نظامي و كودتا (اروپاي شرقي، ليبي، شيلي و...) هيچ كدام عليه جمهوري اسلامي كارگر نيست.
وي اضافه مي كند: گروهي بدون ذكر الگو، نقش خود را تنها در تبديل شدن ايران به سوريه دوم مي بينند. اين فرضيه همان قدر داراي اعتبار اجرايي و حمايت محلي و در نتيجه شانس توفيق است كه عمليات موسوم به «مرصاد» و يا «فروغ جاويدان» داشت! براساس گمانه زني هاي غيررسمي ولي لمسي، بخش بسيار بزرگي از مردم ايران با جنگ، بخصوص درگير شدن در يك جنگ مخرب داخلي كه روش آرماني يك شاخه از اپوزيسيون خارجي است، قويا مخالف اند.
اين مهره فراري مقيم فرانسه مي نويسد: بي ترديد قدرت پايداري نظام كنوني حاكم بر ايران دهها برابر بيشتر از توان براندازي مجموع اپوزيسيون است، چه رسد به توان و بضاعت پراكنده آنها به صورت جداگانه.
وي خواستار بسيج اپوزيسيون در داخل و بزرگ كردن ترك ها در بدنه نظام شد.
 


قدرت بازدارندگي اسرائيل در حال نابودي تدريجي است (خبر ويژه)

الكس فيشمن تحليلگر روزنامه يديعوت آحارونوت ضمن تاكيد بر تحليل فوق به نقل از منابع نظامي اسرائيل، خاطرنشان كرد: اعتراض ها در درون دستگاه هاي امنيتي افزايش مي يابد و آنها هشدار مي دهند كه اگر بازدارندگي را در مقابله با حز ب الله زنده نكنيم با مسائل غيرمنتظره اي در مرز با لبنان روبرو خواهيم شد.
وي افزود: شواهدي بر اين ادعا كه قدرت بازدارندگي اسرائيل در مقابل حزب الله در حال نابودي تدريجي است، وجود دارد. مدتهاست سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله ديگر مثل گذشته خود را پنهان نمي كند و در ماه هاي اخير به طور روزافزون به صورت علني در انظار ظاهر شده است و به گونه اي رفتار نمي كند كه وي از اهرم هاي اسرائيل (جوخه هاي ترور) نگراني دارد.
اين خبرنگار صهيونيست افزود: موضوع فقط به خود سيدحسن نصرالله محدود نمي شود بلكه كل حزب الله را شامل مي شود و آنها هم نگراني از اسرائيل ندارند به گونه اي كه نيروهاي حزب الله عليه اسرائيل و اسرائيلي ها در خارج و منطقه اقدام مي كنند بدون اينكه هزينه اي بپردازند. آخرين اين حوادث نفوذ پهپاد تجسسي به آسمان منطقه نقب بود.
فيشمن در ادامه تحليل يديعوت آحارونوت نوشت: موشك هاي «اسكاد دي» در لبنان وجود دارد و اگر روشن شود كه موشك هاي ضد هواپيماي پيشرفته نيز به لبنان قاچاق شده است، وضعيت حساس خواهد شد و اگر اسرائيل بعد از ورود 60 هزار فروند موشك انبار شده از سوي حزب الله تا امروز جنگي به راه نيانداخت، تفسير اين موضوع كه جنگي به علت سامانه موشكي ديگري از اين يا آن نوع به راه بيفتند، دشوار خواهد بود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14