(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17  آبان  1391 - شماره 20351

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد شديد هيئت نمايندگي ايران
به گزارش حقوق بشري بان كي مون
اعتراض تهران به كانادا درباره ضبط غيرقانوني اموال ايران
درپرتو وحي
منافي پور در نشست خبري اعلام كرد
مراسم شيرخوارگان حسيني در يونسكو ثبت مي شود
تشييع و خاكسپاري پيكر پاك يك شهيد در همدان
از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا صورت مي گيرد
اعمال فشار به سوئيس براي پيوستن به سياست هاي ضد ايراني
با احكام جداگانه دانشجو
 12 رئيس و سرپرست در دانشگاه آزاد ابقا شدند
اخبار ادبي و هنري
وزيركشور در مراسم معرفي استاندار جديد خراسان رضوي:
 تحريم هاي غرب ، بي اثر مانده است
دانشكده نفت و گاز دانشگاه ايلام به بهره برداري رسيد
وزير فرهنگ تونس در يزد:
انقلاب تونس و ايران زمينه هاي مشترك بسياري دارند
نماينده قزوين در مجلس خبرگان رهبري:
هنر مسئولان خدمت به مردم باشد نه اختلافات سياسي
معاون وزير آموزش و پرورش:
دانش آموزان نقش ممتازي در دفاع مقدس ايفا كردند
خواهر و برادر سنندجي برنده مسابقات نورنبرگ آلمان شدند
رئيس انجمن تغذيه ايران:
كاهش مصرف شير موجب كمبود ويتامين D در مردم شده است


انتقاد شديد هيئت نمايندگي ايران

به گزارش حقوق بشري بان كي مون

در جريان نشست كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك، جمهوري اسلامي ايران به گزارش دبير كل اين سازمان درخصوص وضعيت حقوق بشر در كشورمان پاسخ داد.
يك عضو هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در اين نشست ضمن اشاره به ماهيت قطعنامه هاي حقوق بشري صادره عليه جمهوري اسلامي ايران به عنوان مبناي چنين گزارشاتي كه برآمده از اقدام كاملا «سياسي، مغرضانه، گزينشي و دوگانه» معدودي از كشورهاي گروه غرب به شمار مي رود، مفاد گزارش دبير كل را غيرقابل قبول خواند و مطالب و اطلاعات مندرج در آن را غيرموثق، تحريف شده، نادرست و غير معتبر دانست.
وي همچنين ضمن انتقاد از عدم انعكاس و اعمال نقطه نظرات و پاسخ هاي ارائه شده از سوي كشورمان در گزارش دبير كل و همچنين عدم اشاره به اقدامات و تحولات و پيشرفت هاي مثبت حقوق بشري كشورمان در گزارش ياد شده چنين رويكردي را نادرست، غيرمنطقي و غيرحرفه اي دانست و بر ضرورت اصلاح رويكرد مذكور تاكيد كرد.
نماينده كشورمان تاكيد كرد: چنين اقداماتي باعث كاهش اعتبار و مشروعيت سازوكارهاي بين المللي حقوق بشر و تضعيف توان و ظرفيت كشورها براي حمايت و ارتقاي حقوق بشر خواهد گرديد.
وي در بخشي ديگر از سخنراني خود با اشاره به ارتكاب موارد عديده نقض حقوق بشر از سوي بانيان اصلي قطعنامه حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي ايران، ادعاهاي حقوق بشري كشورهاي ياد شده و همزمان درخواست كانادا براي لغو ماموريت گزارشگر ويژه نقض حقوق بشر در سرزمين هاي اشغالي فلسطين را مضحك و قابل تأمل دانست.
نماينده كشورمان در ادامه ضمن اشاره به سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر تلاش همه جانبه در جهت حمايت و ارتقاي حقوق بشر در سطوح مختلف ملي، منطقه اي و بين المللي براساس تعاليم و آموزه هاي عاليه ديني، قانون اساسي و تعهدات پذيرفته شده بين المللي بر استمرار اين تعهد در حرف و عمل تاكيد ورزيد.
وي همچنين بر فعاليت همه جانبه كشورمان براي تحقق حقوق بشر و ايجاد جامعه اي پيشرفته براساس اصول عدالت، برابري، استقلال، آزادي هاي مشروع و توسعه اقتصادي و اجتماعي و نيز همكاري و تعامل سازنده با سازوكارهاي حقوق بشري در چارچوب منشور ملل متحد در عين اجتناب از اعمال استانداردهاي دوگانه، سياست زدگي و تقابل تاكيد كرد.
گفتني است؛ پيش از اين احمد شهيد گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر ايران در ماه اكتبر، سومين گزارش خود عليه كشورمان را مشتمل بر ادعاهايي تكراري و واهي منتشر كرده بود.
 


اعتراض تهران به كانادا درباره ضبط غيرقانوني اموال ايران

 سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در واكنش به اقدام دولت كانادا براي ضبط اموال دولت ايران در اين كشور، گفت: جمهوري اسلامي ايران دولت كانادا را مسئول نقض مقررات بين المللي مي داند.
به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «رامين مهمانپرست» حكم قاضي دادگاهي در آنتاريوي كانادا را خلاف اصول منشور ملل متحد و مغاير با نص صريح كنوانسيون وين 1961 روابط ديپلماتيك و 1963 روابط كنسولي و در تناقض آشكار با مقررات حقوقي عرفي بين المللي دانست.
وي تصريح كرد: مصونيت دولت و اموال آن به عنوان اصل تثبيت شده و ديرپاي حقوق بين الملل، ركن ركين و بنيادين روابط بين الدولي است و چنانچه اجازه داده شود كه اين اصل (مصونيت اموال دولت ها در خاك يكديگر) بدين شكل و تحت تاثير ملاحظات كاملا سياسي خدشه دار شود، به معناي فرو ريختن نظام بين المللي مبتني بر برابري حاكميت ها خواهد بود.
مهمانپرست با بيان اين كه انگيزه هاي سياسي در وراي اين اقدام بر هيچكس پوشيده نيست، گفت: اين كه بلافاصله پس از تعليق روابط سياسي و بستن سفارت ايران در كانادا، دادگاه هاي كانادايي بر روي اموال ملت ايران دست مي گذارند، به خوبي انگيزه هاي دولت كانادا را روشن مي كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران ضمن رد هرگونه مداخله در اقدامات تروريستي در هر نقطه از جهان و محكوميت شديد اين اقدام سياسي دادگاه كانادايي، دولت كانادا را مسئول اين نقض مقررات بين المللي مي داند.
مهمانپرست در ادامه خواستار توقف فوري اين روند شد و افزود: بديهي است حق پيگيري سياسي و حقوقي اين اقدام دولت كانادا براي دولت جمهوري اسلامي ايران محفوظ است.
بررسي حكم ضبط اموال ايران در كانادا
در نشست كميسيون امنيت ملي
در همين حال، عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه اين كميسيون بررسي حكم ضبط اموال دولت ايران در كانادا را با حضور علي اكبر صالحي وزير امور خارجه و معاون حقوقي وي در نشست روز سه شنبه در دستور كار خود قرار داده است، افزود: مصونيت دولت ها و اموال آنها به عنوان يك اصل ثبت شده در حقوق بين المللي، يكي از اركان بنيادين روابط بين المللي است و اين اصل نبايد تحت تاثير ملاحظات سياسي، خدشه دار شود.
«محمدحسن آصفري» با اشاره به اينكه دولت جمهوري اسلامي ايران بايد هرچه سريع تر نسبت به اين اقدام غيرقانوني موضع گيري كند، گفت: با توجه به اينكه اموال ايران در كانادا، از حق و حقوق ملت ايران به شمار مي آيد، دستگاه وزارت خارجه نبايد موضعي انفعالي داشته باشد. اين دستگاه بايد به واسطه سفارتخانه اي كه مسائل دولت ايران و كانادا را پيگيري مي كند، پيگير اين موضوع باشد و با تنظيم شكايتي، هرچه سريعتر عكس العمل جدي نسبت به اين موضوع انجام دهد.
عضو كميسيون امنيت ملي، اقدام دولت كانادا را نقض مقررات بين المللي دانست و تصريح كرد: از آنجا كه هيئت حاكمه دولت كانادا تحت تاثير لابي صهيونيست ها، سياست هاي اعلامي آمريكا و صهيونيست ها را ديكته مي كند، انگيزه هاي سياسي اين اقدام بر هيچ كس پوشيده نيست.
گفتني است، روز دوشنبه دادگاهي در «انتاريوي» كانادا، دستور توقيف اموال ايران در اين كشور از جمله سفارت ايران در اتاوا و مركز فرهنگي پيشين ايران در تورنتو را صادر كرده است.
 


درپرتو وحي

هرگز از رحمت خداوند نااميد نشويد!
قرآن حكيم
بگو:
اي بندگان من كه (با انجام گناه) بر خودتان اسراف كرده ايد!
از رحمت خداوند (در هيچ شرايطي) نااميد نشويد كه (در صورت توبه كردن و اصلاح گذشته نامناسب خويش) خداوند همه گناهانتان را مي آمرزد (از اين همه رحمت و بخشش خدا هم تعجب نكنيد) زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است. سوره زمر- آيه 53
 


منافي پور در نشست خبري اعلام كرد

مراسم شيرخوارگان حسيني در يونسكو ثبت مي شود

دبير مجمع جهاني حضرت علي اصغر(ع) گفت: مراسم شيرخوارگان امسال، صبح هشتمين روز محرم با حضور 2 ميليون كودك در 2 هزار نقطه جهان برگزار مي شود.
به گزارش فارس، نشست خبري مجمع جهاني حضرت علي اصغر(ع) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
در اين نشست داود منافي پور، دبير مجمع جهاني حضرت علي اصغر(ع) با اشاره به اينكه رسالت اين مجمع اشاعه فرهنگ حق و حق طلبي در جهان است، ابراز داشت: اكنون بحث در دنيا بر سر شبهه حق و باطل است و بايد گفت نقطه تمايز و آشكار شدن حق در دنيا تنها با پرداختن به واقعه كربلا مهيا مي شود، زيرا اگر اين ماجرا آشكار شود، آن گاه استكبار جهاني نمي تواند عرضه اندام كند.
وي با اشاره به اينكه امسال در روز هشتم ماه محرم شاهد برگزاري بيش از 2 هزار جلسه عزاداري حضرت علي اصغر(ع) در سراسر دنيا خواهيم بود، ادامه داد: در 10 سال پيش با دو هزار كودك اين جريان را آغاز كرديم و امسال در پايان دهمين سال با حضور دو ميليون كودك اين برنامه را اجرا خواهيم كرد و اميدواريم در 10 سال دوم 200 ميليون نفر در جهان اسلام در اين مراسم حضور پيدا كنند.
دبير مجمع جهاني حضرت علي اصغر با اشاره به اينكه در برخي از كشورهاي اهل تسنن حضور مادران و كودكان در اين مراسم بسيار چشمگير بوده است، به طوري كه از دو ساعت قبل از شروع برنامه در محل حضور داشته اند، افزود: در اين مراسم فقط به روضه خواني امام حسين(ع) با زبان مرثيه و حزن مي پردازيم و هيچ گونه جريان سازي سياسي در آن پرداخته نمي شود.
منافي پور با بيان اينكه در برنامه كوتاه مدت مجمع سعي مي شود كه اين اثر معنوي ثبت يونسكو شود، افزود: فراخواني جهاني از هنرمندان، شعرا، نويسندگان و ستايشگران اهل بيت، توليد فيلم كوتاه، فيلم بلند، نمايش، موسيقي، تحقيق علمي، جامعه شناسي و روانشناسي نسبت به اين حركت، همچنين برگزاري نقاشي كودك در سطح بين الملل با حضور 70 شبكه تلويويون خارجي، تهيه و توليد ميزگردهاي علمي براي پاسخگويي و رفع شبهات شبكه هاي صهيونيستي، ارتباط با سازمان هاي بين المللي كه هدفشان كودك است، تشكيل يك گروه پزشكي با گرايش طب كودك براي كودكان صعب العلاج و تأسيس بيمارستان حضرت علي اصغر(ع)، راه اندازي شبكه تلويزيوني كه در امر زنان و كودكان فعاليت مي كنند، ساخت مقام حضرت علي اصغر در كربلاي معلي از جمله برنامه هاي كوتاه مدت اين مجمع است.
 


تشييع و خاكسپاري پيكر پاك يك شهيد در همدان

پيكر پاك شهيد «علي اكبر همتي» روز سه شنبه در شهر همدان تشييع و در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از همدان در اين آيين كه نماينده ولي فقيه در استان، استاندار همدان و جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، مشايعت كنندگان با سر دادن شعار «حسين حسين شعار ماست-شهادت افتخار ماست» پيكر اين شهيد را از مقابل مسجد جامع همدان به سمت گلزار شهدا تشييع كردند.
پاسدار شهيد «علي اكبر همتي» روز شنبه هفته جاري هنگام پاكسازي مناطق آلوده به مين در مريوان، بر اثر انفجار مين به جمع شهداي انقلاب اسلامي پيوست.
اين پاسدار شهيد به هنگام شهادت 48 سال سن داشت و 3 فرزند از وي به يادگار مانده است.
استان همدان بيش از 8 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
 


از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا صورت مي گيرد

اعمال فشار به سوئيس براي پيوستن به سياست هاي ضد ايراني

گزارش هاي منتشره حاكي از آن است اتحاديه اروپا و آمريكا، سوئيس را براي همراهي با سياست هاي ضد ايراني خود تحت فشار گذاشته اند.
خبرگزاري رويترز با اشاره به اين خبر گزارش داد: در حالي كه سوئيس خط مشي غرب در رابطه با تحريم اقتصادي ليبي و سوريه را دنبال كرده است اما درباره ايران بر سياست سنتي بي طرفي خود تأكيد كرده و در برخي تدابير مصوب اروپا و آمريكا مشاركت نكرده است.
واشنگتن و بروكسل (اتحايه اروپا) در سال جاري تحريم عليه ايران را با اين اتهامات كه تهران به دنبال تسليحات هسته اي است، افزايش داده اند. اما ايران مي گويد برنامه هسته اي اين كشور صلح آميز است.
اتحاديه اروپا ممنوعيتي را بر واردات نفت از ايران اعمال كرد كه از ژوئيه اجرايي شد. تحريم هاي جديد آمريكا به كاخ سفيد اجازه مي دهد كشورهاي ثالثي را كه با ايران تجارت مي كند از دسترسي به نظام مالي آمريكا محروم كند.
سوئيس مي گويد برخي از اين تدابير زياده روي است.
ديديه بوركهالتر، وزير امور خارجه سوئيس به رويترز گفت: ما تحريم هايي را كه از نظر ما زياده روي است و گرايش به سمت «تغيير رژيم» دارد، به اجرا در نمي آوريم يا آن ها را به شكلي متفاوت اعمال مي كنيم.به ويژه اين مسئله درباره بانك مركزي، محدوديت هاي مالي و تحريم نفت مطرح است.
بنابراين گزارش، دولت سوئيس تصميم گرفت به تحريم اتحاديه اروپا درباره نفت ايران در ماه ژوئيه نپيوندد و بانك مركزي ايران را در فهرست تحريم ها قرار نداد. اين شكاف وقتي عميق تر شد كه در ماه اكتبر اتحاديه اروپا به تشديد دوباره تحريم ها راي داد.
وزير امور خارجه سوئيس از اظهار نظر درباره برنامه هاي سوئيس براي تمديد تحريم ها در ماه جاري خودداري كرد.
به گزارش ايسنا، يك منبع ديپلماتيك غربي گفت: بر كسي پوشيده نيست كه آمريكا و اتحاديه اروپا با هم پيمان نبودن سوئيس مشكل دارند. فكر مي كنم اين به دلايل اقتصادي و نمادين براي كشورهايي كه شانه به شانه هم ايستاده اند مهم است.
يك منبع ديپلماتيك اتحاديه اروپا گفت كه اين بلوك در حال حاضر از سوئيس درخواست مي كند كه به آخرين روند از اقدامات اتحاديه بپيوندد.
سوئيس عضو اتحاديه اروپا نيست اما بروكسل مي تواند بر سياست برن (پايتخت سوئيس) نفوذ داشته باشد و علت آن اهميت اتحاديه اروپا به عنوان يك شريك تجاري است.
 


با احكام جداگانه دانشجو

 12 رئيس و سرپرست در دانشگاه آزاد ابقا شدند

12 نفر از روساي واحدهاي دانشگاه آزاد با حكم رئيس دانشگاه آزاد در سمت خود ابقا شدند.
فرهاد دانشجو با صدور احكام جداگانه اي، حميدرضا كمالي اردكاني سرپرست واحد اردكان، محمود آقاجاني رئيس واحد سيرجان، محمود دهقاني اشكذر رئيس واحد اشكذر، مرتضي رمضاني رئيس مركز آموزش آبسرد، محمد نريماني راد رئيس واحد ايلخچي، مجيد خزاعي رئيس واحد جيرفت، كاظم نعمت الله ماهاني رئيس واحد زرند، جليل بيك رئيس واحد مهريز، ابوالفضل جعفر قليخاني رئيس واحد علوم و تحقيقات سيرجان، اصغر پوربهزادي رئيس مركز آموزش منوجان، كرامت تيموري زاده رئيس مركز آموزش شهر خاتم و مجيد زينلي نژاد رئيس مركز آموزش ماهان را در سمت هاي خود ابقا كرد.
وي با صدور حكمي صادق طرفي را به عنوان سرپرست مركز آموزش شوش منصوب كرد.
 


اخبار ادبي و هنري

كتابي كه در هشت ماه به چاپ شصت و چهارم رسيد
مدير نشر«اسراء» از تجديد چاپ كتاب «مفاتيح الحيات» نوشته آيت الله جوادي آملي براي شصت و چهارمين بار پس از گذشت هشت ماه از انتشار خبر داد و گفت: اين اثر با توجه به نوسانات قيمت كاغذ با همان قيمت قبلي روانه بازار نشر مي شود.
مصطفي امرائي، مدير مركز بين المللي نشر «اسراء» در گفت و گو با توانا درباره كتاب «مفاتيح الحيات»، بيان داشت: به زودي چاپ شصت و دو تا شصت چهار كتاب «مفاتيح الحيات» منتشر و روانه بازار نشر مي شود.
استقبال گسترده «شب آفتابي» را تمديد كرد
اجراي برنامه شب آفتابي به كارگرداني بهزاد بهزادپور به علت استقبال كم نظير مخاطبان تا 25 آبان تمديد شد.
وحيد ملتجي، رئيس ستاد ارتباطات اين برنامه با بيان مطلب فوق افزود: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده قرار بود شب آفتابي يك ماه در بوستان ولايت اجرا شود كه استقبال كم نظير مخاطبان از اين برنامه با وجود سرماي هوا، باعث تمديد آن به مدت 10 روز و تا 25 آبان شد.
وي با اشاره به آمار شركت كنندگان يازدهمين سال اجراي شب آفتابي يادآور شد: هر شب به طور ميانگين سه هزار نفر براي شركت در شب آفتابي به بوستان ولايت مي آيند و عده اي نيز به سبب كمبود جا موفق به شركت نمي شوند و تاكنون بالغ بر 90 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به تماشاي شب آفتابي نشسته اند.شب آفتابي برنامه اي تركيبي است كه حاوي برش هايي هنرمندانه از وقايع مهم تاريخي، از حضرت آدم (ع) تا حضرت امام زمان(عج) است.
ثبت يك هزار و 500 اثر در هفتمين سوگواره هنر عاشورايي
دبيرخانه مركزي محافل و جشنواره هاي حوزه هنري از پايان يافتن مهلت ارسال آثار هفتمين سوگواره هنر عاشورايي خبر داد.
پس از اعلام فراخوان اين سوگواره تا تاريخ 15 آبان، حدود يك هزار و 500 اثر در سامانه مجازي دبيرخانه مركزي محافل و جشنواره هاي حوزه هنري به ثبت رسيد.
براساس تقويم اجرايي اين سوگواره، انتخاب آثار تا اواخر آبان توسط هيئت داوران متشكل از محمدعلي بني اسدي، علي اكبر صادقي، محمدحسين حليمي، كوروش پارسانژاد و محمد خزايي صورت مي گيرد.
گفتني است، با اضافه شدن بخش تصويرسازي به اين سوگواره، آثار از فضاي طراحي هاي نوشتاري صرف خارج شده و شكلي نوين از تصويرسازي اين واقعه مذهبي و تاريخي مي يابند.
بنابراين گزارش هفت آذر، زمان افتتاح نمايشگاه و معرفي برگزيدگان اين سوگواره در نظر گرفته شده است.
حمايت از فيلم موهن با چاشني دروغ!
در حالي كه فيلم موهن و ضد ايراني «يك خانواده محترم» موجي از اعتراض و انتقاد را نسبت به خود برانگيخته، يكي از فيلم سازان سابق عرصه سينماي دفاع مقدس از اين فيلم دفاع كرد!
عزيزالله حميدنژاد در يادداشتي كه منابع خبري آن را منتشر كرده اند، فيلم «يك خانواده محترم» را انتقاد از اختلاس دانسته و اين در حالي است كه ضديت اين فيلم با اساسي ترين و اصلي ترين ارزش هاي كشورمان به قدري واضح و مبرهن است كه حتي خبرگزاري هاي خارجي نيز «يك خانواده محترم» را فيلمي عليه نظام، انقلاب اسلامي توصيف كرده اند.
نكته قابل تأمل در يادداشت اين كارگردان اين است كه اعتراضات نسبت به اين فيلم را تنها به يك خبرگزاري خاص محدود دانسته كه بايد پرسيد آيا ايرانياني كه در جشنواره فيلم كن، برنامه اكران «يك خانواده محترم» را ترك كردند، اعضاي خبرگزاري خاص بودند؟ جاي شگفتي است كه برخي تحت تأثير روابط و براي دفاع از افراد و جريانات خاص تن به دروغ گويي مي دهند!
آغاز همايش سراسري شعر هيئت و زيبايي شناسي مداحي
چهارمين همايش سراسري شعر هيئت و زيبايي شناسي مداحي، امروز در همدان آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان در همدان، مجتبي روشن روان، مدير انجمن شعراي اهل بيت(ع) استان همدان و دبير اجرايي همايش، گفت: همايش شعر هيئت و زيبايي شناسي مداحي براي چهارمين سال متوالي روزهاي 18 و 19 آبان برگزار مي شود.
وي افزود: در اين همايش، 500 نفر از شاعران و مداحان برجسته و نخبه سراسر كشور حضور دارند.
دبير اجرايي همايش شعر هيئت و زيبايي شناسي مداحي بيان داشت: تعداد يك هزار و 700 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه اين همايش رسيد كه از اين ميان، 21 اثر برگزيده شد. به گفته وي، محرم و صفر، پيامبر اعظم(ص)، حضرت امام هادي(ع)، حضرت امام حسن عسگري(ع)، پيوند عاشورا و انتظار و نوحه موضوع هاي اين همايش است.
 


وزيركشور در مراسم معرفي استاندار جديد خراسان رضوي:

 تحريم هاي غرب ، بي اثر مانده است

مشهد-خبرنگاركيهان:
در مراسمي با حضور وزيركشور، محمدحسين فروزان مهر به عنوان استاندار جديد خراسان رضوي معرفي شد.
مصطفي محمدنجار در مراسم معارفه استاندار جديد خراسان رضوي اظهار داشت: در سايه درايت مردم و مديريت دولت، استعمار غرب اذعان داشته كه هرگونه تحريم بر كشور ايران بي اثر مانده است.
وي تصريح كرد: در عبور از تحريم ها، الگوي كارآمدي نظام اثبات شد، چرا كه در راستاي حكومت ولايي، و همدلي مردم توطئه هاي دشمن بي نتيجه ماند.
وي با قدرداني از زحمات محمود صلاحي استاندار سابق خراسان رضوي، تصريح كرد: در حال حاضر گزينه هاي مختلفي براي به كارگيري صلاحيت در پست هاي مديريتي وجود دارد و منتظر پذيرش يكي از اين گزينه ها از سوي وي هستم.
همچنين استاندار سابق خراسان رضوي در اين مراسم اظهار كرد: مشروعيت حضور هر شخص در هر سمتي در نظام جمهوري اسلامي كه برآمده از خون هزاران شهيد است، به تاييد و تبعيت محض از رهبر معظم انقلاب است. محمود صلاحي با اشاره به شايعات منتشر شده پس از بركناري خود از استانداري در رسانه ها، گفت: پس از بركناري از سمت استانداري خراسان رضوي، تاكنون هيچ پيشنهادي براي پذيرش مسئوليتهاي وزارت كشور، معاون وزير كشور و... كه در رسانه ها به آن پرداخته شده، نداشته ام.
استاندار جديد خراسان رضوي نيز با اشاره به وجود پتانسيل هاي ارزشمند خراسان رضوي در حوزه هاي مختلف، افزود: حاشيه نشيني به عنوان يكي از موضوعات اساسي است كه در صدر توجهات ما از اين پس قرار خواهد گرفت، چرا كه در حال حاضر بيش از 30درصد جمعيت مشهد را تحت پوشش قرار داده و نيازمند تدابير خاص در جهت حل اين معضل هستيم.
محمدحسين فروزان مهر، با اشاره به توسعه صادرات در خراسان رضوي از طريق فعال سازي 4 بازارچه مرزي در اين استان، تصريح كرد: با مشاركت بخش خصوصي به عنوان يك بخش ضروري در استان، مي توانيم زمينه توسعه صادرات را فراهم كنيم.
گفتني است، استاندار جديد خراسان رضوي داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي برنامه ريزي سيستم ها از موسسه عالي پژوهش در برنامه ريزي و توسعه است و پيش از انتصاب به سمت استاندار خراسان رضوي، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود.
 


دانشكده نفت و گاز دانشگاه ايلام به بهره برداري رسيد

با حضور معاون وزير علوم و استاندار ايلام دانشكده نفت و گاز دانشگاه ايلام با دو هزار و 700 متر زير بنا به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري مهر از ايلام، به منظور احداث اين دانشكده 21 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات كمك به طرح هاي توسعه و عمران مناطق نفت خيز هزينه شده است.
طبق گفته مسئولان اين دانشگاه براي ترم بهمن ماه امسال با پذيرش دانشجو فعاليت هاي آموزشي خود را آغاز مي كند.
گفتني است دانشگاه ايلام در حال حاضر داراي پنج دانشكده كشاورزي، دانشكده ادبيات و علوم انساني، دانشكده فني و مهندسي، دانشكده علوم پايه و دانشكده پيرا دامپزشكي است. دانشگاه ايلام داراي 62 رشته تحصيلي در مقاطع كارداني، كارشناسي ارشد و دكترا با دو هزار و 407 دانشجوي پسر و هزار و 597 دانشجوي دختر است.
 


وزير فرهنگ تونس در يزد:

 انقلاب تونس و ايران زمينه هاي مشترك بسياري دارند

يزد-خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ تونس با اشاره به اينكه انقلاب تونس و ايران زمينه هاي مشترك بسياري دارند، گفت: اولين هدف انقلاب تونس جلوگيري از استبداد و ديكتاتوري بود و اكنون به دنبال ثبات و دستيابي به اهداف متعالي انقلاب هستيم.
مهدي مبروك وزير فرهنگ كشور تونس در ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با اشاره به اينكه در كشور تونس حركت مردمي صورت گرفت و مردم استبداد را سرنگون كردند، اظهار داشت: در انقلاب تونس مردم ما نيز مثل انقلاب ايران با تقديم شاخه هاي گل به سربازان به آنها اعلام كردند كه حركت آنها فقط در راه اجراي عدالت و رفع ظلم است.
به گزارش خبرنگار ما، وزير فرهنگ كشور تونس با اشاره به مشتركات انقلاب اسلامي ايران و كشور تونس، گفت: هدف ما تقويت همبستگي و توسعه روابط دو كشور براي خدمت به جهان اسلام و جامعه بشريت است.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران و كشور تونس مشتركات زيادي دارند و سعي داريم تا نخبگان جامعه را به حركت واداريم تا در كنار ما باشند، بيان كرد: مردم تونس اهل افراط و تفريط نيستند و خوشبختانه در انتخابات اخير نيز اسلام گرايان معتدل مسند قدرت را در اختيار گرفتند.
به گفته وي اولين هدف انقلاب تونس جلوگيري از استبداد و ديكتاتوري بود، و در حال حاضر نيز مردم تونس به دنبال ثبات انقلاب و دستيابي به اهداف متعالي انقلاب هستند و همه با هم و در كنار هم براي تحقق آن تلاش دارند.
آيت الله محمدرضا ناصري، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نيز در اين ديدار گفت: ما با مردم تونس قبل از انقلاب ارتباط داشتيم و خداوند به آنها نيز توفيق داد تا در مسير نابودي ظلم حركت كنند.
وي با تأكيد بر اينكه اين تندروها باعث تفرقه در خطوط مردم شده و باعث تضعيف انقلاب مي شوند و هدف دشمنان نيز همين است، گفت: دشمنان سعي دارند تا مردم را به مسائل جزئي درگير كنند تا از هدف اصلي انقلاب خود غافل شوند.
امام جمعه يزد اظهار داشت: خوشبختانه در كشور تونس، انقلابيون و مسندداران حكومت تاكنون به صورت متعادل پيش رفته اند و بايد مواظب باشند كه افراد افراطي مذهبي نتوانند عرض اندام كنند.
آيت الله ناصري با بيان اينكه ما با مردم تونس و مبارزان تونس از سال هاي قبل از انقلاب ارتباط داشتيم، خاطر نشان كرد: در نجف و مكه اعلاميه ها را به جوانان مبارز تونس مي داديم و آنها همواره همراهان خوبي براي مبارزان انقلابي ايران بودند.
ناصري، مردم تونس را مردمي سليم دانست و اظهار اميدواري كرد: خداوند متعال مردم مبارز اين كشور را در مسيري كه انتخاب كرده اند، موفق و پيروز كند.
به گفته وي، آنچه كه در مورد انقلاب هاي كشورهاي اسلامي سبب نگراني ما شده، رخنه افراطي ها به صفوف مسلمين است زيرا آنها درصدد هستند تا در ميان مسلمانان تفرقه ايجاد كنند.
امام جمعه يزد با بيان اينكه اين تفرقه ها ملي و مذهبي است، تصريح كرد: اين تفرقه ها معمولاً مردم را از مسير انقلاب منحرف و آنها را سرگرم مسائل پيش پا افتاده مي كند.
وي گفت: البته انقلابيون و مردم تونس به اين مسئله واقف هستند و در حال پيش روي در مسير درست و اصلي هستند، اما بايد مراقب بود كه افراطيون وارد صفوف مردم نشوند و با تندروي ها و افراط هاي خود، صفوف مردم را دچار آسيب نكنند.
 


نماينده قزوين در مجلس خبرگان رهبري:

هنر مسئولان خدمت به مردم باشد نه اختلافات سياسي

قزوين-خبرنگار كيهان:
نماينده قزوين در مجلس خبرگان رهبري گفت: هنر مسئولان بايد خدمت به مردم باشد نه دامن زدن به اختلافات سياسي.
امام جمعه تاكستان با بيان اينكه سخنان و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب همواره بايد سرلوحه و فصل الخطاب مسئولان و كارگزاران نظام اسلامي باشد، اظهار داشت: راهبردها و سخنان انديشمندانه و دلسوزانه معظم له در مقطعي سخت انقلاب را از گزند توطئه ها و دسيسه ها محفوظ داشته است.
آيت الله علي اسلامي با اشاره به اينكه گاهي ممكن است برخي اختلافات بين مسئولان به جرايد و رسانه ها كشانيده شود، كه اين به هيچ عنوان متناسب با يك جامعه توانمند و فرهيخته نيست، افزود: گسترش اختلافات هميشه موجب آزار و اذيت روحي و رواني مردم و دلسوزان نظام اسلامي مي شود.
وي با اشاره به اينكه مسئولان و سران قوا نيز به فاصله بسيار كمي از تذكر دلسوزانه، حكيمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به فرمان ايشان لبيك گفته و عزم مجدد خويش را در خدمت به ملت جزم كردند، بيان كرد: در اين قضاياي اختلاف ها چيزي به جز ياس و نااميدي براي معاندان و دشمنان نظام اسلامي نماند و اهداف آنان نيز ناكام شد.
اسلامي ادامه داد: هيچ يك از مسئولان نبايد در هيچ زماني با اختلاف و عدم تفاهم سبب فراهم آمدن خوراك تبليغاتي براي دشمنان نظام اسلامي شوند و هنر مسئولان و متوليان انقلاب اسلامي بايد خدمت به مردم و دستگيري از محرومان باشد.
 


معاون وزير آموزش و پرورش:

دانش آموزان نقش ممتازي در دفاع مقدس ايفا كردند

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان شهيد در دوران دفاع مقدس نقش ممتازي ايفا كردند و هم اكنون نيز به نوعي در حراست از ارزش هاي انقلاب نقش ايفا مي كنند.
حسين هژبري و هيئت همراه به نمايندگي از وزير آموزش و پرورش با حضور در منزل پدر حامد بزي از شهداي حادثه تروريستي چابهار و همچنين تعدادي از خانواده هاي شهداي تاسوعاي اين شهرستان افزود: شهدا اگرچه به ظاهر از ميان ما رفته اند اما براساس اعتقادات ديني و اسلامي ما، آنها هميشه زنده و در تاريخ ماندگار هستند.
وي تصريح كرد: مردم و مسئولان ايران قدردان شهدا و خانواده هاي آنان هستند و ايثارگران را مايه افتخار و عزت خود مي دانند.
معاون وزير آموزش و پرورش با استناد به برخي آيات و روايات مختلف در خصوص جايگاه شهيد و شهادت، گفت: بايد اذعان كرد كه شهيدان در دامن پدران و مادران پاكدامن پرورش يافته اند.
در اين ديدار فرماندار و شماري از مسئولان محلي چابهار نيز حضور داشتند. در حادثه تروريستي 28 مهرماه گذشته با هدف انفجار در جمع نمازگزاران جمعه چابهار دانشجوي بسيجي حامد بزي و دانش آموز بسيجي مرتضي آسوده از بسيجيان انتظامات مسجد امام حسين(ع) به شهادت رسيدند.
 


خواهر و برادر سنندجي برنده مسابقات نورنبرگ آلمان شدند

سنندج-خبرنگار كيهان:
دانشجويان مخترع كردستاني 2 مدال طلا و نقره را در مسابقات و نمايشگاه اختراعات و اكتشافات نورنبرگ آلمان كسب كردند.
اين خواهر و برادر سنندجي «افسون» و «اشكان زندي» نام دارند و 2 مدال طلا و نقره را در مسابقات نورنبرگ آلمان كسب كردند.
به گزارش خبرنگار ما در مسابقات و نمايشگاه اختراعات و اكتشافات نورنبرگ كه از 11 تا 14 آبان ماه سال جاري (يكم تا 4 نوامبر 2012) در كشور آلمان برگزار شد، افسون زندي دانشجوي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كردستان و مهندس اشكان زندي دانشجوي كارشناسي ارشد رشته الكترونيك دانشگاه صنعتي امير كبير موفق به كسب 2 مدال طلا و نقره و عنوان برترين اختراع سال شدند.
اين مخترعان جوان كه با 2 طرح «گوشي پزشكي الكترونيكي با قابليت ايجاد شبكه و قابليت هاي ديگر» و دستگاه «تبديل كننده انرژي چرخشي به الكتريسيته» در اين نمايشگاه حضور داشتند، از سوي هيئت داوران و هيئت عالي موفق به كسب 2 مدال طلا و نقره و كسب عنوان برترين اختراع سال در اين دوره از مسابقات شدند.
افسون و اشكان زندي در همين دوره از مسابقات، موفق به دريافت مدال برترين اختراع سال كشور روسيه از سوي دولت اين كشور شدند و گفتني است، در اين نمايشگاه كه يكي از مهمترين و برترين نمايشگاه هاي جهاني در نوع خود به شمار مي آيد، كشورهاي مطرحي نظير آلمان، آمريكا، فرانسه، روسيه، ژاپن، چين و كره جنوبي حضور داشتند.
 


رئيس انجمن تغذيه ايران:

كاهش مصرف شير موجب كمبود ويتامين D در مردم شده است

كاهش مصرف شير منجر به كمبود ويتامين D در بين مردم شده است.
رئيس انجمن تغذيه ايران در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اصفهان افزود: هم اكنون ميزان مصرف شير در بين خانواده هاي ايراني كمتر از يك سوم حد مورد نياز است كه اين امر منجر به كمبود ويتامين D در بين مردم شده است. مجيد حاجي فرجي افزود: براي افزايش مصرف شير در بين خانواده هاي ايراني بايد به فرهنگسازي، آموزش، توليد شير با طعم و مزه هاي متنوع، افزايش كيفيت شير و افزايش توليد با هزينه كم پرداخت.
وي افزود: تلاش بسياري در 20 سال گذشته براي آوردن شير به سفره مردم و مصرف روزانه آن صورت گرفت اما همچنان مي بينيم كه مردم خريدن نوشابه را به شير ترجيح مي دهند.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا كه آيا افزايش قيمت شير تاثيري در ميزان مصرف آن داشته است، اظهار كرد: همراه با قيمت شير، قيمت نوشابه نيز افزايش يافت اما حتي خانواده هاي كم درآمد خريد نوشابه را به شير ترجيح مي دهند.
وي درباره توزيع شير در مدارس گفت: موضوع با اهميت در اين زمينه، كيفيت شيري است كه بين دانش آموزان توزيع مي شود.
وي شير را ميان وعده بسيار مهمي براي كودكان و نوجوانان دانست و افزود: مذاكراتي با توليدكنندگان شير به منظور افزايش كيفيت آن صورت گرفته است. مصرف روزانه شير و لبنيات در روز بايد دو ليوان باشد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14