(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17  آبان  1391 - شماره 20351

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خارج از دستور
مجلس تصويب كرد
طرح تحقيق و تفحص از 3 دهه فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي
در مكتب امام
آيت الله جوادي آملي:
علي آقا قاضي سيد مشايخ ما بود
در ديدار بروجردي با حافظ منافع قاهره مطرح شد
مصر در حل سياسي بحران سوريه با ايران هم نظر است
آغاز ثبت نام آزمون دكتري از 7 آذر
لاريجاني:
آرامش در سوريه براي تمام كشورهاي منطقه مفيد خواهد بود
همايش سراسري مداحان بسيجي برگزار شد
با تكرار ادعاهاي واهي كامرون :
 انرژي هسته اي صلح آميز براي ايران قابل پذيرش است
وزير آموزش و پرورش خبر داد:
جذب 45 درصدي دانش آموزان در هنرستان ها
نداشتن غيبت شرط استفاده از معافيت تحصيلي مشمولان
نتانياهو براي انتخاب مجدد به ايران هراسي متوسل شد
تاكيد چين و روسيه بر تداوم گفت وگوها با ايران
دانشجو:
تلاش ما فعال نگه داشتن واحد آكسفورد است
يكي از مقامات سابق آمريكا:
منافقين قطعاً يك گروه تروريستي هستند


خارج از دستور

جلسه غيرعلني مجلس
در مورد سوال از رئيس جمهور
پيش از آغاز جلسه علني ديروز مجلس نمايندگان در مورد بحث داغ سوال از رئيس جمهور جلسه اي غيرعلني برگزار كردند.
به گفته حاضران در جلسه غيرعلني سيدحسن نقوي طي سخناني در اين جلسه از برخي نمايندگان خواسته بود بيش از اين جايگاه مجلس را تضعيف نكنند و نظرات و موضوعات خودشان را به رهبر انقلاب منتسب نكنند.
به گزارش فارس، اين سخنان نقوي باعث عصبانيت حسينيان شده و او از جاي خود برخاسته و با صداي بلند نقوي را مورد خطاب قرار داده و به دنبال اين موضوع حال وي بد شد و آغاز جلسه علني مجلس با تجمع پزشكان مجلسي براي مداواي وي همراه شد.
در جلس غيرعلني وكلاي ملت، علي لاريجاني رئيس مجلس گفت: اينكه برخي مي گويند رهبر انقلاب باطرح سوال از رئيس جمهور مخالف است صحت ندارد، اگر مطلبي بود ايشان به بنده مي گفتند و من به شما اعلام مي كردم؛ طرح سوال از رئيس جمهور اختيار نمايندگان بوده و من نمي توانم دخالت كنم.
بيانيه فراكسيون اصولگرايان
در اعتراض به قرائت سوال
فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم با صدور بيانيه اي اعلام كرد: فراكسيون مدعي نيست كه از راي و نظر رهبري در اين باب اطلاع قطعي و بي واسطه دارد، ما براساس درك و استنباط خود از نظر ايشان عمل كرديم.
در اين بيانيه تاكيد شده است: فراكسيون اصولگرايان سوال از رئيس جمهور را حق قانوني نمايندگان مجلس مي داند و نفس نظارت را وظيفه مجلس مي شناسد و معتقد است عموم نمايندگان كه اين سوال را مطرح كردند نيت خير داشته و مي خواهند در شرايط فعلي كشور كه مردم در فشار اقتصادي به سر مي برند با اعمال حق نظارتي خود در راه رفع مشكلات قدمي بردارند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: مقام معظم رهبري تاكنون در خصوص سوال از رئيس جمهور صريحا خطاب به مجلس مطلبي نفرمودند و نفيا و اثباتا دستوري نداده اند. فراكسيون اصولگرايان نيز مدعي نشده است كه از راي و نظر رهبري در اين باب اطلاع قطعي و بي واسطه اي دارد، ما براساس درك و استنباط خود از نظر ايشان عمل كرده ايم.
فراكسيون اصولگرايان در ادامه تاكيد كرد: فراكسيون اصولگرايان بنا بر آنچه كه گفته شد بر پايه استنباط خود از رهنمودها و هشدارهاي مقام معظم رهبري طرح سوال از رئيس جمهور را در شرايط فعلي كشور از آن جهت كه مي تواند تنش زا باشد به مصلحت نمي داند و با آن مخالف است. اين مخالفت البته به معناي بي اعتنايي به مشكلات مردم نيست بلكه به معني آن است كه ما نمي خواهيم با ايجاد تنش سياسي مردمي را كه دچار مشكلات اقتصادي هستند با مشكل ديگري درگير كنيم.
مجمع نمايندگان روحاني مجلس نيز با صدور بيانيه اي در حمايت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اعلام كردند كه مسئولان نظام به ويژه سران سه قوه بايد با ايجاد روح همدلي توطئه هاي دشمنان را خنثي سازند.
جلسه فراكسيون رهروان ولايت
با محوريت سوال
نائب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس نيز با اشاره به جلسه فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت كه صبح ديروز برگزار شد گفت: در اين جلسه پاسخ رهبري به لاريجاني در مورد سوال از رئيس جمهور اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجو وي افزود: در اين جلسه اعلام شد كه مقام معظم ر هبري در پاسخ به سوال لاريجاني در مورد سوال از رئيس جمهور اعلام كردند كه در اين زمينه نظري ندارند.
 


مجلس تصويب كرد

طرح تحقيق و تفحص از 3 دهه فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي

نمايندگان مجلس با تصويب طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد پرونده اين دانشگاه را در طول مديريت جاسبي بازگشايي كردند.
با راي مثبت نمايندگان، تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي توسط مجلسي ها در حالي كليد خورد كه با تصويب اين طرح داستان رياست 29ساله جاسبي بر اين دانشگاه بازخواني مي شود.
عباس مقتدايي سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز در سخناني در زمينه طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد، گفت: طراحان اين طرح 9 مورد براي انجام اين تحقيق و تفحص را مطرح كردند.
وي هرم هيئت علمي و استانداردهاي آموزشي و پژوهشي، وضعيت فرهنگي دانشگاه، فعاليت هاي دانشجويي و امور فوق برنامه، ساخت و سازهاي عمراني، استفاده از امكانات دانشگاه در امور حزبي و سياسي و همچنين بررسي خريد و فروش مدرك دانشگاه و شعب خارج از كشور را از جمله محورهاي مورد نظر طراحان طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد براي بررسي عنوان كرد.
متقاضيان اين طرح معتقدند كه روشن شدن مواردي كه در اين تفحص درخواست شده است به مديريت جديد اين دانشگاه كمك خواهد كرد.
اين تقاضا با حضور فرهاد دانشجو، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در صحن علني بررسي شد اما نمايندگان عملكرد اين دانشگاه در دوران مديريت جاسبي را بررسي خواهند كرد.
اسناد زيادي كه
در اختيار مجلس است
علي اصغر زارعي نماينده مردم تهران به عنوان موافق اين طرح به پشت تريبون آمد و گفت: دانشگاه آزاد يكي از بزرگترين مراكز آموزشي كشورمان است.
وي افزود: بعد از تغيير و تحولي كه در رياست فعلي اين دانشگاه انجام شد، فرهاد دانشجو اصلاحاتي را در اين دانشگاه داشت ولي وقتي سوالاتي در مورد گذشته دانشگاه آزاد در كميسيون آموزش از فرهاد دانشجو مطرح كرديم، به ما گفتند از بنده در خصوص زمان مديريتي خودم سوال كنيد تا پاسخ دهم؛ اگر در مورد عملكرد 30 ساله دانشگاه سوالي داريد، ما حاضريم با تحقيق و تفحص از دانشگاه موافقت كنيم.
زارعي ادامه داد: در مجلس هفتم يك تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد انجام شد و تمامي ابعاد ساري و جاري دانشگاه اعم از آموزشي، پژوهشي، مالي و مديريتي مورد رسيدگي قرار گرفت ولي اشكالي پيش آمد و در پايان مجلس هفتم گزارش تحقيق و تفحص قرائت شد. لذا نتيجه آن تحقيق و تفحص عملا به كارگيري نشد اما اين اطلاعات هم اكنون در اختيار مجلس و نمايندگان است.
نماينده تهران در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: در فاصله چند سال گذشته هم حوادثي در كشور اتفاق افتاد كه انگشت اتهام به سمت دانشگاه آزاد بود؛ در فتنه 88 هم اين موضوع خودش را نشان داد و اظهاراتي توسط متهمان پرونده فتنه 88 مطرح شد؛ مسئله ديگر موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد بود كه از حوادث تلخ مجلس هشتم است كه بعدا با تجديد نظر در مجلس، موضوع به نحوي جمع شد و كماكان اين موضوعات در سابقه دانشگاه آزاد وجود دارد.
به گفته وي، امروز اسناد زيادي در مجلس از كانال هاي مختلف به خصوص زيرمجموعه هاي دانشگاه آزاد از عملكرد گذشته اين دانشگاه، وجود دارد و در اختيار ما قرار گرفته كه از صحت و سقم اين اسناد اطلاعي نداريم و نمي دانيم واقعيت دارد يا ندارد از اين رو بايد تحقيق و تفحص انجام شود، بايد موضوعاتي مانند استخدام و به كارگيري برخي افراد فاقد صلاحيت و يا پرداخت حقوق 14ميليوني، صحت و سقم برخي شعبات دانشگاه مانند شعبه لندن و... روشن شود.
گفتني است، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 122 راي موافق، 68 راي مخالف و 18راي ممتنع از 233 نماينده حاضر در جلسه با طرح تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي در دوران مديريتي جاسبي موافقت كردند.
قول وزير براي معافيت مالياتي مسكن مهر
در ادامه جلسه علني ديروز مجلس سؤال عوض حيدرپور نماينده شهرضا از سيدشمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
عوض حيدرپور از وزير اقتصاد پرسيده بود: علت اجرا نشدن مصوبات دولت در خصوص معاف بودن مسكن مهر از ماليات چيست؟
پس از توضيحات نماينده سؤال كننده و پاسخ هاي وزير، حيدرپور اعلام كرد: در صورتي كه آقاي حسيني قبول كند مجلس در لايحه اصلاح قانون ماليات، مسكن مهر و ساخت مسكن را كه يك پروژه اساسي است، براي هميشه از پرداخت ماليات معاف كند، نيازي به راي گيري در جلسه براي اين سؤال وجود ندارد و اعلام مي كنند كه از پاسخ هاي وزير قانع شده اند كه وزير اقتصاد نيز با اين پيشنهاد موافقت كرد و بدين ترتيب راي گيري در اين زمينه انجام نشد.
اصلاح لايحه قانون دريايي ايران در مجلس
بهارستان نشينان در جلسه علني ديروز لايحه اصلاح قانون دريايي ايران كه اعاده شده از سوي شوراي نگهبان بود را بررسي و به منظور تأمين نظر آن شورا اصلاح كردند.
نمايندگان مجلس ماده 66 موضوع ماده 5 اين لايحه را به اين شرح اصلاح كردند: اگر بار در معرض تضييع و فساد سريع باشد فرمانده مي تواند در صورت امكان با كسب نظر مالك و در غير اين صورت با اطلاع دادستان محل در داخل كشور و يا كنسولگري دولت جمهوري اسلامي ايران و يا مراجع رسمي و صلاحيت دار محل در خارج از كشور آن را بفروشد و مراتب را فوري به فرستنده و تحويل گيرنده بار اطلاع دهد.
نمايندگان مجلس همچنين مصوب كردند كه فرماندهان و كاركنان كشتي به هيچ وجه حق ندارند بدون اجازه مالك كشتي باري را حمل كنند. فرماندهي كه كشتي را براي منافع ديگران اداره مي كند نمي تواند به هيچ وجه باري را به سود خود حمل كند مگر اينكه از مالك اجازه كسب كرده و قراردادي با وي منعقد كرده باشد.
مجلس در ادامه دو فوريت طرح بازگرداندن اختيارات هيئت امناي صندوق توسعه ملي به اين هيئت را تصويب كرد.
در صورت تصويب نهايي اين طرح اختيارات هيئت امناي صندوق توسعه ملي كه طي مصوبه اي به هيئت عامل اين صندوق تفويض شده به هيئت امنا كه متشكل از سه قوه و بخش خصوصي است بازگردانده خواهد شد.
اعلام وصول سؤال
از وزير ورزش
عليرضا منادي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هم پيش از پايان جلسه علني موارد اعلام وصولي را قرائت كرد.
بر اين اساس سؤال ملي سيداحمدرضا دستغيب نماينده شيراز از محمد عباسي وزير ورزش و جوانان درباره علت عدم اجرايي شدن قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با حوزه جوانان اعلام وصول شد.
 


در مكتب امام

هيچ كس نبايد خود را مطلق
و مبراي از انتقاد ببيند
اگر آقايان از اين ديدگاه كه همه مي خواهند نظام و اسلام را پشتيباني كنند به مسائل بنگرند، بسياري از معضلات و حيرت ها برطرف مي گردد ولي اين بدان معنا نيست كه همه افراد تابع محض يك جريان باشند. با اين ديد گفته ام كه انتقاد سازنده معنايش مخالفت نبوده و تشكل جديد مفهومش اختلاف نيست. انتقاد به جا و سازنده باعث رشد جامعه مي شود. انتقاد اگر به حق باشد، موجب هدايت دو جريان مي شود. هيچ كس نبايد خود را مطلق و مبراي از انتقاد ببيند. البته انتقاد غير از برخورد خطي و جرياني است. اگر در اين نظام كسي يا گروهي خداي ناكرده بي جهت در فكر حذف يا تخريب ديگران برآيد و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتما پيش از آن كه به رقيب يا رقباي خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد كرده است. در هر حال يكي از كارهايي كه يقينا رضايت خداوند متعال در آن است، تاليف قلوب و تلاش جهت زدودن كدورت ها و نزديك ساختن مواضع خدمت به يكديگر است. بايد از واسطه هايي كه فقط كارشان القاي بدبيني نسبت به جناح مقابل است، پرهيز نمود. شما آن قدر دشمنان مشترك داريد كه بايد با همه توان در برابر آنان بايستيد، لكن اگر ديديد كسي از اصول تخطي مي كند، در برابرش قاطعانه بايستيد.
منشور برادري
10/8/1367
 


آيت الله جوادي آملي:

علي آقا قاضي سيد مشايخ ما بود

تبريز- خبرنگار كيهان:
«علي آقا قاضي»، راه مقصود و مقصد را خوب شناخته بود و «سيد مشايخ ما» بود.
عصر روز دوشنبه آيت الله «جوادي آملي» در پيام خود به كنگره بزرگداشت سيد علي آقا قاضي تاكيد كرده است: آن بزرگوار مانند فقها و عرفاي شيعه، انسانيت انسان را تا حد امكان به خوبي مي شناخت.
آيت الله محمدباقر تبريزي، استاد حوزه علميه قم نيز در ادامه اين كنگره كه در تالار وحدت دانشگاه تبريز جريان دارد با اشاره به اين كه بشر با فطرت توحيدي خود عهد و پيمان بسته و معرفت، يقين را به دنبال دارد گفت: مرحوم قاضي به هر دو اينها رسيده بود. عارفي بود كه سير و سلوكش قرآني بود. ثمره حيات طيبه ايشان، تربيت شاگردان مهذب، فاضل و گرانقدري مانند علامه طباطبايي است.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمد خامنه اي، رئيس بنياد حكمت صدرا اظهار داشت: قاضي، مصداق بارز حيات طيبه بود و با تمام توان در تهذيب نفس كوشيد و به معرفت الله رسيد و شاگردان بزرگش، از بركات ايشان هستند.
آقاي سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به ذكر خصوصيات علي آقا قاضي پرداخت و به نقل از شيخ عباس قوچاني گفت: در جلسه اي بوديم كه ناگهان سيد جواني وارد شد و مرحوم قاضي، بحث را قطع و احترام زيادي به آن سيد جوان گذاشت و فرمود: آقا سيد روح الله، در مقابل جور و دولت ظالم بايد ايستاد.بايد مقاومت و با جهل مبارزه كرد. در حالي كه هنوز اثري از انقلاب امام نبود.
آيت الله جعفر سبحاني نيز در پيام خود يادآور شد: ما براي دور كردن افراد از استادنما ها، نياز به ارائه الگويي داريم كه «قاضي»، بهترين الگو در اين زمينه است جوانان را سفارش مي كنم كه از مكتب هاي عرفاني بشري روي برتابند و به عرفان اسلامي، آن هم از طريق تهجد نيمه شبي و دوري از محرمات و مكروهات روي آورند.
 


در ديدار بروجردي با حافظ منافع قاهره مطرح شد

مصر در حل سياسي بحران سوريه با ايران هم نظر است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ديدار با حافظ منافع مصر در تهران با اشاره به ظرفيت ها وفرصت هاي فراوان دو كشور براي همكاري گفت نبايد اجازه برخي مسائل جزيي مانع توسعه و گسترش روابط دوستانه في مابين در عرصه هاي گوناگون شود.
علاالدين بروجردي در اين ديدار افزود: پيوندهاي عميق فرهنگي- ديني و ديدگاه هاي مشترك دو كشور در قبال مسائل جهان اسلام بستر مناسبي براي تحكم روابط برادرانه في ما بين خواهد بود.
بروجردي در ادامه با اشاره به پيشرفت ها و توانمندي هاي فراوان جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي گوناگون تصريح كرد: دستاوردهاي علمي، فناوري و صنعتي ايران محصول سياست هاي جمهوري اسلامي است و ايران آمادگي انتقال تجارب و زمينه هاي مختلف را به كشور مصر دارد. وي در ادامه با اشاره به ديدگاه ها و نظرات مشترك دو كشور در قبال موضوعات مهم مبتلا به جهان اسلام گفت: همكاري ايران و مصر به عنوان دو كشور مهم اسلامي مي تواند در حل بسياري مشكلات مسلمانان و تقويت وحدت، انسجام و همبستگي كشورهاي اسلامي موثر باشد.
خالد السعيد ابراهيم عماري رئيس دفترحافظ منافع مصر در تهران نيز در اين ديدار با تاكيد بر علاقمندي دولت و ملت مصر براي گسترش همكاري هاي برادرانه با ايران گفت: ايران و مصر از ظرفيت هاي فراواني براي همكاري بويژه در بخش هاي صنعتي، بازرگاني، گردشگري و فرهنگي برخوردارند كه با استفاده از آنها به نفع مردم دو كشور است.
وي با اشاره به تاريخ طولاني مراودات مردمي دو كشور گفت: بايد تلاش كرد روابط برادرانه دو كشور در بخش هاي مختلف هر چه بيشتر توسعه و گسترش يابد.
رئيس دفتر حافظه منافع مصر در ايران در ادامه با اشاره به بحران روسيه و تحولات منطقه گفت: ايران و مصر بر ضرورت حل سياسي بحران جامعه سوريه توافق دارند وتنها با گفت وگو و مذاكره مي توان به آرامش وثبات در سوريه دست يافت.
وي با اشاره به ابتكار رئيس جمهور مصر براي حل بحران سوريه افزود: مصر تمايل به ادامه همكاري با ايران در چارچوب طرح چهار جانبه حل بحراني سوريه دارد.
 


آغاز ثبت نام آزمون دكتري از 7 آذر

رئيس سازمان سنجش از متقاضيان شركت در آزمون دكتري خواست كه هفتم آذر ماه براي ثبت نام به سايت اين سازمان مراجعه كنند.
دكتر ابراهيم خدايي در گفت و گو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: متقاضيان تا 12 آذر ماه فرصت براي ثبت نام دارند.
وي با بيان اينكه 99 درصد از ضوابط و شرايط برگزاري سومين دوره آزمون دكتري همانند سال گذشته است،تصريح كرد: البته سهميه مربيان براساس مصوبه مجلس تغيير كرده و از 30 درصد به 10 درصد ظرفيت مازاد كاهش يافته است.
خدايي در خصوص وزن نمره مصاحبه و آزمون كتبي در گزينش نهايي آزمون دكتري،خاطرنشان كرد: در آزمون سال گذشته وزن مصاحبه دو سوم و آزمون كتبي يك سوم بود،اما از آنجا كه تأثير آزمون كتبي بسيار بيشتر است، ممكن است وزن آزمون كتبي تغيير كند ولي بايد در اين خصوص تصميم گيري لازم انجام شود.
وي با اشاره به پيشنهادات مطرح شده از سوي دانشگاه ها در خصوص برگزاري آزمون دكتري به روال گذشته و ارايه اختيار بيشتر به دانشگاه ها، خاطر نشان كرد: ممكن است آيين نامه برگزاري آزمون دكتري تغيير كند، ولي به هيچ عنوان به روال گذشته كه توسط دانشگاه ها برگزار مي شد، باز نخواهد گشت.
دكتر خدايي با بيان اينكه طرح برگزاري آزمون جداگانه زبان ملي براي آزمون دكتري امسال اجرايي نمي شود، گفت: براين اساس آزمون دكتري به روال سال گذشته برگزار مي شود.
خدايي تأكيد كرد: نتايج اوليه آزمون دكتري به صورت كارنامه فروردين ماه 92 منتشر مي شود.
 


لاريجاني:

آرامش در سوريه براي تمام كشورهاي منطقه مفيد خواهد بود

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با سفير سوريه در ايران اظهار داشت: استقرار ثبات و آرامش در سوريه براي تمام كشورهاي منطقه مفيد خواهد بود.
به گزارش مهر، حامدحسن سفير سوريه در تهران در پايان ماموريت خود صبح سه شنبه با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.
لاريجاني در ابتداي اين ديدار با تقدير از زحمات سفير سوريه در طول ماموريت ديپلماتيك در تهران گفت: تلاش هاي فراوان ايشان توانست فضاي جديدي در مناسبات فيمابين بگشايد و دو كشور را وارد عرصه هاي جديدي از همكاري و تعامل دوستانه نمايد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تاكيد بر لزوم استقرار آرامش و ثبات در سوريه يادآور شد: بايد شرايطي فراهم شود كه طي آن مقامات و مردم سوريه بتوانند بدون دخالت نيروهاي خارجي به حل وفصل مشكلات داخلي خود اقدام نمايند.
وي تصريح كرد: استقرار ثبات و آرامش در سوريه براي تمام كشورهاي منطقه مفيد خواهد بود.
آقاي لاريجاني در پايان بر حمايت همه جانبه مجلس شوراي اسلامي از توسعه و گسترش مناسبات و همكاري هاي دوستانه در زمينه هاي مختلف تاكيد كرد.
در ادامه اين ديدار حامدحسن سفير سوريه در تهران با ارائه گزارشي از آخرين تحولات كشورش گفت: توطئه بزرگي بر عليه سوريه شكل گرفته است و طرف هاي منطقه اي و بين المللي در تلاش براي ايجاد ناآرامي ها در داخل خاك سوريه هستند.
وي همچنين خاطر نشان كرد: تروريست ها با وارد كردن سلاح به داخل كشور دست به جنايات بيشماري زده اند.
حامدحسن در پايان از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران طي سال هاي گذشته از مردم سوريه قدرداني كرد.
 


همايش سراسري مداحان بسيجي برگزار شد

همايش سراسري مداحان بسيجي با نام «بسيج امتداد عاشورا» در حسينيه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله تهران(ص) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري رسا همايش سراسري مداحان بسيجي با نام «بسيج امتداد عاشورا» عصر دوشنبه در حسينيه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله(ص) با حضور سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين تهران برگزار شد.
در اين همايش حجت الاسلام عليرضا پناهيان با تاكيد بر اين كه افزايش محبت به ايمان، درك زيبايي ايمان و كرنش در برابر ايمان و ملحقات آن مسائلي است كه مداحان بايد در دل مومنين ايجاد كنند اظهار داشت: اگر مداح اهل بيت(ع) بتواند زيبايي دين را در جان مردم نهادينه كند كار خدايي كرده است.
وي با بيان اين كه در شهر تهران محافل عاشورايي بسيار است اما دسته هاي عزاداري رونق لازم را ندارد گفت: بعد از انقلاب عده اي گفتند به جاي راه انداختن دسته هاي عزاداري تظاهرات مي كنيم در حالي كه امام خميني(ره) فرمودند دسته ها نبايد تبديل به تظاهرات بشود.
در ادامه همايش سردار محمد رضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين كه جايگاه داراي ارزش و قداست مداح اهل بيت(ع) بايد پاس داشته شود ابراز داشت: مقام معظم رهبري فرمودند گاهي تاثير شعري كه شما مي خوانيد از يك ساعت بحث مستدل بيشتر است.
وي با تاكيد بر نقش مداحان در تبيين اقتصاد مقاومتي براي مردم عنوان داشت: اصلاح الگوي مصرف و عدم مصرف كالاي خارجي جزو اركان اقتصاد مقاومتي هستند كه مداحان بايد اينها را براي مردم بيان كنند و چه زيباست آنچه ولايت از ما خواسته است را بازگو كنيم.
لازم به ذكر است در اين همايش مداحان اهل بيت(ع) از استان هاي مختلف به ذكر مصيبت پرداختند و همچنين علوي شاعر اهل بيت(ع) از قم سروده هاي خود را تقديم حضار كرد.
شايان ذكر است در اين همايش خواهران بسيجي مداح اهل بيت(ع) نيز حضور داشتند.
 


با تكرار ادعاهاي واهي كامرون :

 انرژي هسته اي صلح آميز براي ايران قابل پذيرش است

نخست وزير انگليس در اظهاراتي بي اساس دستيابي ايران به آن چه سلاح هسته اي مي خواند را باعث متزلزل تر شدن خاورميانه دانست و در عين حال گفت كه انرژي هسته اي غيرنظامي براي ايران قابل پذيرش است.
روزنامه «نشنال» به نقل از ديويد كامرون، نوشت كه انگليس به مسير دو سويه اعمال فشار از طريق تحريم و در عين حال تعامل از طريق گفت وگوي ديپلماتيك با ايران باور دارد.
وي گفت: ما بايد اين شجاعت را داشته باشيم كه به تحريم ها براي اثركردن زمان بدهيم.
كامرون در مصاحبه با«نشنال» مدعي شد : اما من همچنين به وضوح گفته ام كه اگر ايران گزينه غلط را انتخاب كند، هيچ چيز از روي ميز كنار گذاشته نخواهد شد.
كامرون براي سفري دو روزه به امارات سفر كرد در عين حال روزنامه تلگراف به نقل از كامرون نوشت كه وي مدعي است است ايران براي توليد سلاح هسته اي تلاش مي كند و اين امر خاورميانه را به مكاني بي ثبات تر و خطرناك تر تبديل خواهد كرد.
بنابراين گزارش وي افزود: ما بايد هر كاري را مي توانيم انجام دهيم تا از رخ دادن چنين چيزي جلوگيري كنيم.
وي در عين حال در پرسش و پاسخ 30 دقيقه اي با دانشجويان در ابوظبي گفت: اين كاملا قابل پذيرش است كه ايران انرژي هسته اي غيرنظامي بخواهد.
كامرون ادامه داد: پيامي كه بايد به ايران بفرستيم اين است كه يك مسير صلح آميز وجود دارد، يك مسير وجود دارد كه مي توانيد آن را برگزينيد تا وضعيت طرد شدگي كشورتان رفع شود و آن مسير اين است كه بپذيريد مي توانيد انرژي هسته اي غيرنظامي داشته باشيد اما انرژي هسته اي نظامي نداشته باشيد و آن زمان است كه ما مي توانيم مذاكراتي مناسب داشته باشيم.
ادعاهاي كامرون درباره ايران در حالي است كه وي با سفر به امارات ودامن زدن به توهم ايران هراسي در صدد است تا پروژه فروش تسليحات به اعراب خليج فارس را عملي كند.
 


وزير آموزش و پرورش خبر داد:

جذب 45 درصدي دانش آموزان در هنرستان ها

وزير آموزش و پرورش از جذب 45 درصدي دانش آموزان در هنرستانها و راه اندازي 20 رشته منطبق با بازار كار خبر داد.
حميد رضا حاجي بابايي، صبح ديروز در همايش سراسري توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و كار و دانش در افق 1404 گفت: زماني هنرستانها در سند تحول بنيادين مورد توجه قرار گرفته اند كه آنها رو به افول بوده و گرايش دانش آموزان به هنرستانها در حال كاهش بود اما با تلاش هاي آموزش و پرورش و مصوبه مجلس مبني بر راه اندازي دانشگاهي تحت عنوان دانشگاه فني و حرفه اي در مقطع كارداني و كارشناسي شوق دانش آموزان براي رفتن به هنرستانها افزايش يافت.
وي با تأكيد بر نقش آموزش و پرورش در بحث اشتغالزايي در هنرستانها گفت: تعداد دانش آموزان هنرستاني در سال 84 از 36 درصد به 33 درصد كاهش يافت اما با تحولات صورت گرفته در سال 88 اين آمار به 34 درصد، در سال 89 به 35 درصد، در سال 90 به 38 درصد و در سال 91-92 به 45 درصد افزايش يافته است.
حاجي بابايي اظهار داشت: همچنين در طول 3 سال تحول بنيادين 1600 هنرستان راه اندازي شد و تعداد هنرستانها از 5 هزار و 100 باب در سال 88-89 به 6 هزار و 700 باب در سال 91-92 رسيده است.
به گفته وزير آموزش و پرورش استقبال دانش آموزان تهراني براي رفتن به هنرستان به اندازه اي بود كه ما بعضي از هنرستانها را در دو شيفت برگزار كرديم.
حاجي بابايي در ادامه اين همايش از راه اندازي 20 رشته منطبق با بازار كار، تخصصي شدن هنرستانها در نظام جديد آموزشي، ساماندهي دروس كارورزي، ساماندهي هنرستانها، ساماندهي 243 رشته مهارتي در سه زمينه صنعت، كشاورزي و خدمات و اختصاص رديف بودجه جداگانه براي تجهيز هنرستانها خبر داد و آنها را از ديگر اقدامات صورت گرفته براي توسعه هنرستانها برشمرد.
 


نداشتن غيبت شرط استفاده از معافيت تحصيلي مشمولان

رئيس سازمان وظيفه عمومي شرايط استفاده از معافيت تحصيلي را براي مشمولان اعلام كرد.
سردار سيدحميد صدرالسادات درباره شرايط استفاده مشمولان از معافيت تحصيلي گفت: در قانون جديد خدمت سربازي كه از ابتداي امسال اجرا شد، شرط قبولي مشمول از طريق كنكور و آزمون هاي ورودي در دانشگاه ها، حذف شده است.
وي ادامه داد: مشمولاني كه قصد ادامه تحصيل در دوره هاي مختلف، مانند پودماني، فراگير، بين الملل و ساير مقاطع تحصيلي بدون آزمون را داشته باشند، به شرط نداشتن غيبت، مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند.
صدرالسادات به ديگر ظرفيت هاي موجود در قانون براي استفاده از معافيت تحصيلي مشمولان اشاره كرد و عنوان داشت: فارغ التحصيلان مقاطع مختلف تحصيلي فرصت دارند تا يكسال پس از اتمام تحصيل، خود را براي اعزام به خدمت معرفي نمايند، اين در حالي است كه اين فرصت در قانون قبلي 6 ماه در نظر گرفته شده بود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين تاكيد كرد: فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي نيز چنانچه ظرف مدت يكسال از تاريخ فراغت از تحصيل، در دانشگاه پذيرفته شوند با اخذ معافيت تحصيلي مي توانند به تحصيل خود ادامه دهند.
وي در خصوص سقف تحصيل و استفاده از اين معافيت در مقاطع بالاتر علمي، اظهار داشت: پيش از اين، ادامه تحصيل تا سطح دكتري تخصصي امكان پذير بود كه اين مورد نيز در قانون جديد مورد بازنگري قرار گرفت و هم اكنون مشمولاني كه قصد ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر نيز داشته باشند، مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند.
صدرالسادات ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اجراي قانون جديد خدمت نظام وظيفه، تا هر مقطعي كه وزارت علوم به عنوان يك مقطع تحصيل در داخل يا خارج از كشور تعريف كند، استفاده از معافيت تحصيلي امكان پذير است.

 


نتانياهو براي انتخاب مجدد به ايران هراسي متوسل شد

نخست وزير رژيم صهيونيستي با طرح مجدد موضوع برنامه هسته اي ايران و تهديدآميز جلوه دادن اين پرونده، تلاش كرد از آن به عنوان ابزاري براي انتخاب مجدد استفاده كند.
به نوشته روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، بنيامين نتانياهو اعلام كرد كه اگر مجددا به عنوان نخست وزير انتخاب شود، اجازه دستيابي ايران به سلاح هسته اي را نمي دهد. نخست وزير رژيم صهيونيستي گفته است: «تا زماني كه نخست وزير باشم ايران سلاح هسته اي نخواهد داشت.»
صحبت هاي نتانياهو در يك برنامه ضبط شده از كانال 2 تلويزيون اسرائيل پخش شده است. وي در اين صحبت ها گفته است زماني كه 4 سال قبل دفتر نخست وزيري را تحول گرفته، تحريم هاي كمي اعمال شده بود. وي اعمال تحريم ها عليه ايران را نتيجه تلاش هاي خود براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران دانسته است.
وي همچنين گفته است كه «باراك اوباما» و «فرانسوا اولاند» روساي جمهور آمريكا و فرانسه، با حق اسرائيل براي دفاع از خود موافقت كرده اند.
در اين برنامه بخشي از صحبت هاي «ايهود اولمرت» نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي نيز پخش شد. اولمرت در اين بخش اشاره كرد كه اسرائيل در جنگ با ايران تنها نيست و كشورهاي مختلف از اسرائيل حمايت مي كنند. وي در اين باره گفت: «مي شود يك نفر براي من توضيح بدهد كه ما از چه هواپيماهايي، از چه بمب هايي، و از چه فناوري استفاده مي كنيم؟ آيا اينها را خود ما ساخته ايم يا از بقيه گرفته ايم؟ اگر ما چيزي كم داشته باشيم، چه كسي به ما كمك مي كند؟»
به گزارش فارس نتانياهو در بخشي از صحبت هاي خود نيز مدعي شده است كه در صورت نياز، حاضر است بدون كمك و همراهي آمريكا، به ايران حمله كند. او بحث تهديد نظامي را جزء مهمي از راهبرد پيشگيرانه خود در برابر برنامه هسته اي ايران، خوانده است.

 


تاكيد چين و روسيه بر تداوم گفت وگوها با ايران

كشورهاي چين و روسيه بار ديگر حمايت خود را از روند ديپلماتيك حل موضوع هسته اي ايران اعلام كرده و خواستار تداوم گفت وگوها ميان 1+5 و تهران شدند.
به گزارش نووستي، «ديميتري مدويداف» نخست وزير روسيه در سخنراني خود در مجمع اروپا-آسيا بر اهميت ادامه گفت وگوها در مورد برنامه صلح آميز هسته اي ايران تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه هر كشوري از جمله ايران حق استفاده صلح آميز از برنامه هسته اي را دارد تصريح كرد، آمريكا- اسرائيل و ديگر كشورهاي غربي، ايران را به حركت در مسير توليد سلاح هسته اي متهم مي كنند در حالي كه ايران بارها اين اتهام را رد كرده و اظهار داشته كه برنامه هسته اي ما فقط در جهت رفع برق مورد نياز كشور است.
نخست وزير روسيه همچنين تاكيد كرد كه اين حق هر كشوري است كه برنامه هسته اي صلح آميز را زيرنظر آژانس بين المللي داشته باشد.
وي افزود: سازمان ملل و آمريكا ايران را به طور يك جانبه تحريم مي كنند و خواهان توقف برنامه هسته اي صلح آميز در اين كشور شده اند.
نخست وزير روسيه همچنين تصريح كرد: روسيه بر اين باور است كه حق هر كشوري هست كه اگر امكاناتش را دارد از برنامه هسته اي به طور صلح آميز استفاده كند.
«هونگ لي» سخنگوي وزارت خارجه چين هم در واكنش به گزارش جديد «آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت پكن معتقد است گفت وگو و همكاري هنوز تنها راه حل موضوع هسته اي ايران است.
سخنگوي وزارت خارجه چين افزود: پكن همواره معتقد است گفت وگو و همكاري تنها راه حل صحيح براي موضوع هسته اي ايران است.
وي تاكيد كرد: فوري ترين اقدام براي حل مساله ادامه مذكرات گروه 1+5 با جمهوري اسلامي ايران است.
وي با اشاره به اهميت تقويت همكاري ها بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي، افزود: موضوع هسته اي ايران پيچيده و حساس است، اما اگر طرفين با آن برخورد واقع بينانه اي داشته باشند راه حل نهايي مساله پيدا مي شود.
 


دانشجو:

تلاش ما فعال نگه داشتن واحد آكسفورد است

رئيس دانشگاه آزاد درباره آخرين وضعيت واحد آكسفورد گفت: سعي ما اين است كه اين واحد را به صورت مركز تحقيقاتي، فعال نگه داريم.
فرهاد دانشجو گفت: واحد آكسفورد از قبل پذيرش دانشجو نداشته است و هم اكنون هم پذيرش دانشجو ندارد.
وي افزود: دانشجوياني هم كه در سال هاي قبل پذيرش مي شدند با تخفيف شهريه در دانشگاه هاي ديگر انگلستان تحصيل مي كردند.
رئيس دانشگاه آزاد تأكيد كرد: در حال حاضر برنامه دانشگاه، فعال نگه داشتن واحد آكسفورد به صورت مركز تحقيقاتي است و به دنبال دريافت مجوزها براي اين واحد هستيم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه دريافت اين مجوزها حداقل تا يكي دو سال آينده به طول مي انجامد، گفته بود، اميدواريم فعاليت دوباره آكسفورد تا دو سال آينده تحصيلي از سر گرفته شود.
 


يكي از مقامات سابق آمريكا:

منافقين قطعاً يك گروه تروريستي هستند

يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه آمريكا در دوران رياست جمهوري جورج بوش عليرغم مخالفت با خروج منافقين از فهرست سياه آمريكا معتقد است كه اين گروهك همچنان يك گروه تروريستي است .
«لارنس ويلكرسون» در گفت وگو با شبكه خبري ريل نيوز حذف نام منافقين از فهرست به اصطلاح سياه آمريكا را اقدامي خواند كه از همه جهات بسيار بد بود چرا كه اساساً آمريكا با اين كار اقرار كرد كه يك گروه تروريستي، حال ديگر يك گروه تروريستي نيست .
اين سرهنگ بازنشسته ارتش آمريكا كه به منظور بررسي تفاوت ها و شباهت هاي اوباما و رامني دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا در عرصه سياست خارجي در اين برنامه حضور يافته بود در پاسخ به پرسش ميزبان برنامه كه آيا شما معتقديد رامني و اطرافيان وي از اوباما بدتر هستند به ميچل ريس، مشاور كانديداي جمهوري خواه ميت رامني اشاره و خاطرنشان كرد: من ميچل ريس را به خوبي مي شناسم، او يكي از طرفداران خروج سازمان تروريستي مجاهدين خلق (منافقين) از فهرست تروريستي آمريكا بود .
وي همچنين بيان كرد كه معتقد است منافقين همچنان يك گروه تروريستي هستند .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي تروركشور)، ويلكرسون در آخرين قسمت از سخنان خويش در اين برنامه در مورد سازمان منافقين تصريح كرد: ولي واضح است كه آنها (منافقين) قطعاً هنوز هم يك گروه ترويستي هستند .
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14