(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17  آبان  1391 - شماره 20351

انتقاد صدر از سكوت سازمان ملل در قبال تحريم دارويي ايران
گزارش شوراي شهر درباره ابهامات مالي شهرداري در سال 88
قاتل فراري رئيس باند سارقان مسلح
از سوي وزير كشور ابلاغ شد
دستورالعمل برخورد جدي با مراكز غيرمجاز درمان
هشدار پليس نسبت به شيوه جديد كلاهبرداري پيامكي
به زودي اجرايي مي شود
آزمايش رانندگان مشكوك به مصرف الكل
همزمان با هفته بسيج انجام مي شود
ويزيت رايگان در 32 استان كشور
تدابير وزارت بهداشت براي پيشگيري از ورود بيماري ها به كشور
آغاز ثبت نام آزمون دستياري از 11 آذر
كشف جسد طلافروش در جاده فومن
شلاق عاقبت اختلاف با شاهزاده سعودي
هتل نفرين شده
اعلام زمان نبش قبر ياسر عرفات
لبخندي به بزرگي جهان
آغاز به كار هفته آشنايي با اسلام در دانشگاه كانزاس


انتقاد صدر از سكوت سازمان ملل در قبال تحريم دارويي ايران

رئيس كل سازمان نظام پزشكي با ارسال نامه اي به بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد از سكوت اين سازمان نسبت به تحريم دارويي و پزشكي ايران از سوي كشورهاي غربي و اروپايي با محوريت آمريكا، شديداً انتقاد كرد.
در بخشي از متن پيام دكتر سيد شهاب الدين صدر به دبيركل سازمان ملل متحد آمده است: «سازمان ملل متحد يك نهاد بين المللي مستقل است كه با هدف برقراري صلح، امنيت و عدالت در ميان كشورها و جلوگيري از جنگ، فقر و شكاف هاي ناعادلانه در جهان شكل گرفته است. آنچه به اين سازمان هويت و اعتبار مي بخشد، حركت در مسير آرمان هاي انساني و اخلاقي است و آنچه اين سازمان را از اعتبار ساقط مي سازد آن است كه به جاي آن كه سازماني به منظور ايجاد اتحاد و همدلي ميان تمامي ملت ها باشد، سازماني تشريفاتي و تحت تسلط ابرقدرت هاي جهاني باشد كه با پشتوانه اعتبار اين سازمان ژست دموكراتيك و شعارهاي صلح جويانه و مدافع حقوق بشر، در پي توجيه جنايت ها، جنگ افروزي ها، ماجراجويي ها، تحريم هاي غيرانساني و ناعادلانه و غارت و چپاول منابع طبيعي و ملي كشورهاي بي گناه باشد.»
صدر در ادامه پيام خود خطاب به بان كي مون آورده است: «اقدام غيرانساني اخير كشورهاي غربي و اروپايي با محوريت شرارت آمريكا در خصوص تحريم اقلام دارويي و تجهيزات پزشكي به ايران، بار ديگر نقاب از چهره ظالمان و مستكبران برداشت و مهر تأييدي بر اين مدعا شد كه انرژي صلح آميز هسته اي ايران، تنها بهانه اي است به منظور هجمه غيرانساني و ضدبشري بر مردم ايران و انقلاب اسلامي و مردمي آنان.»
در ادامه پيام رئيس كل سازمان نظام پزشكي آمده است: «انرژي صلح آميز هسته اي به منظور تأمين انرژي نسل هاي امروز و فردا حق مسلم تمام ملت هاي جهان است و ملت ايران نيز براي دفاع از حقوق قانوني خويش تا آخر خواهد ايستاد و هزينه تمام تحريم هاي مالي، اقتصادي و نفتي را خواهد پرداخت و آنچه همواره عامل پيشرفت و ترقي ملت ايران چه در زمان هشت سال جنگ تحميلي و چه اكنون بوده است، اعتماد به نفس، تكيه بر توليد ملي، تلاش در جهت خودكفايي و اراده راسخ ملت شريف ايران است.»
وي خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد مي گويد: «سؤال اينجاست، براساس كدامين قانون و مجوز و بر مبناي كدامين معيار اخلاقي، ديني و انساني قدرت هاي شيطاني و كشورهاي مستكبر، دارو و نيازهاي اوليه بهداشتي و درماني را بر روي كودكان و زنان و مردان يك ملت تحريم مي كنند و سازمان مللي كه جنابعالي در مسند رياست آن تكيه زده ايد سكوت اختيار مي كند؟ سؤال ديگر اين است، آيا سازمان مللي كه شوراي امنيت آن كه به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران، داراي ساختار و ساز و كار غيرمنطقي و غيردموكراتيك و ديكتاتورمآبانه است، خواهد توانست امنيت را براي ملت و مردم جهان به ارمغان بياورد؟»
 


گزارش شوراي شهر درباره ابهامات مالي شهرداري در سال 88

شوراي شهر ديروز بيش از نيم ساعت از جلسه علني خود را به گزارش حسابرس مستقل اين شورا درباره ابهامات موجود در گردش مالي اداره كل املاك و مستغلات شهرداري تهران اختصاص داد و خواستار رفع اين ابهامات توسط شهرداري شد.
خالقي حسابرس مستقل در گزارش خود به ده ها مورد قراردادها و بده بستان هاي مبهم با بار مالي چندين هزار ميليارد ريالي اشاره كرد و گفت: اين حسابرسي مربوط به سال مالي منتهي به تاريخ 29/12/88 مي باشد كه هنوز رفع ابهام نشده است.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر در پايان اين گزارش با اشاره به كلان بودن اين ابهامات گفت: موارد اعلام شده بزودي به شهرداري ارسال مي شود و توقع داريم كه پاسخ آن داده شود. وي ابراز اميدواري كرد كه در حسابرسي سال 90 مشكلات مالي در شهرداري به كمتر از اين موارد برسد.
در همين حال حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران كه در اين جلسه حضور داشت به ايسنا گفت: اخبار مربوط به كسري 3هزار ميلياردي بودجه شهرداري صحت ندارد و متمم ارائه شده بودجه براي تحقق افزايش درآمدها و صرف آن در پروژه هاي نيمه تمام شهري است.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درخصوص پروژه هايي كه دچار كمبود رديف اعتباري شدند گفت: پرداخت 100 درصدي هزينه هاي واگن هاي مترو كه قرار بود 50درصد آن توسط دولت پرداخت شود و 100درصد آن توسط شهرداري تامين شد يكي از اين موارد است. شورا مصوب كرده بود كه شهرداري 730 ميليارد به مترو كمك كند كه تا اين لحظه 280 ميليارد از تعهداتش بيشتر كمك كرده است.
تعداد غرفه محصولات ارگانيك در ميادين بايد افزايش يابد
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران خواستار افزايش غرفه هاي عرضه كننده ميوه و سبزيجات ارگانيك و كاهش قيمت اين نوع ميوه ها در ميادين شد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس مهدي چمران ديروز در جلسه علني شوراي شهر پس از گزارش مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري درخصوص حسن اجراي مصوبه ساماندهي و ارتقاي كيفيت محصولات قابل عرضه از طريق سازمان ميادين گفت: خلوتي جايگاه هاي عرضه محصولات ارگانيك يكي به خاطر گراني آن است و ديگري نشان از اين است كه مردم هنوز به اين محصولات به عنوان كالاي لوكس نگاه مي كنند نه به عنوان محصول سالم.
وي تاكيد كرد: اگر تعداد غرفه هاي مربوط به اين كالاها در ميادين افزايش يابد و كار فرهنگي هم در كنار آن صورت گيرد بزودي شاهد كاهش قيمت و افزايش استقبال مردم از ميوه و تره بار ارگانيك خواهيم بود. در همين رابطه معصومه آباد و پروين احمدي نژاد از گراني 2 تا 5/2 برابري محصولات ارگانيك در ميادين شهرداري انتقاد كردند و به مديركل سازمان ميادين در مورد ورود گوشت استراليايي بدون پوشش به تهران سوال كردند.
معصومه آباد تاكيد كرد، در حالي كه گوشت گرم را نمي توان بيش از 72 ساعت بدون پوشش نگه داشت مردم چگونه مي توانند به اينگونه واردات مواد پروتئيني اعتماد كنند.پروين احمدي نژاد هم با اشاره به عرضه مرغ فله اي در برخي از ميادين تصريح كرد: اسامي مياديني را كه در اين رابطه تخلف مي كنند براي بررسي ارائه خواهم كرد.به گزارش خبرنگار ما حسين صفايي مديرعامل ميادين ميوه و تره بار شهرداري نيز در پاسخ به سوالات و تذكرات اعضاي شوراي شهر گراني پنجاه درصدي مرغ هاي فاقد آنتي بيوتيك از مرغ معمولي امري طبيعي است اما اين رقم هيچگاه بيشتر از اين مقدار نرسيده است بنابراين موارد اعلام شود تا رسيدگي كنيم.
وي تاكيد كرد: قيمت محصولات ارگانيك 30 تا 40 درصد بيشتر از ساير محصولات است و خوشبختانه نظرسنجي ها نشان مي دهد كه مشتريان تهراني حاضرند بيش از اين ميزان هم براي مصرف محصولات سالم بپردازند. صفايي درباره ورود گوشت گرم بدون پوشش استراليايي هم گفت: تا هنگامي كه اين گوشت به شركت هاي بسته بندي ميادين تره بار نرسد ما مسئوليتي دراين باره نداريم اما با وجود اين كه اطلاع دارم استراليايي ها استانداردهاي لازم را رعايت مي كنند، سازمان دامپزشكي هم كنترل هاي لازم را انجام مي دهد.
صفايي درخصوص افزايش غرفه هاي عرضه كننده محصولات ارگانيك در ميادين هم گفت: در حال حاضر 35 غرفه در ميادين موجود است كه تا 15آذر اين تعداد به 75 غرفه مي رسد و تا پايان سال نيز ما شاهد فعاليت 100 غرفه خواهيم بود.
اعتراض فرمانداري وارد نيست
بنابراين گزارش در جلسه ديروز همچنين نامه اعتراض فرمانداري به مصوبه ممنوعيت احداث ابنيه در عرصه بوستان ها و فضاهاي سبز شهر تهران مطرح و پس از بررسي هاي لازم اعضاي شوراي شهر به اتفاق آرا اين اعتراض را وارد ندانستند. دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر دراين باره گفت: در متن ماده واحده شوراي شهر با احداث هرگونه ابنيه به غير از نمازخانه، سرويس بهداشتي و كتابخانه و پست هاي برق ممنوع است و در عين حال با هرگونه احداث ابنيه در بوستان ها و فضاي سبز بيش از 30 هزارمترمربع با تاييد كميسيون فني مستقر در سازمان پارك ها و براساس ضوابط طرح جامع و تفصيلي موافقت شده است.

 


قاتل فراري رئيس باند سارقان مسلح

پزشكي با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران اعلام كرد: مطب وي واقع در خيابان آيت ا كاشاني-خيابان لاله مورد سرقت افراد مسلح قرار گرفته است.
به گفته اين پزشك، روز حادثه وي به همراه يكي از همكارانش در داخل مطب حضور داشتند كه دو نفر جوان تحت عنوان بيمار وارد مطب شدند.
يكي از آنها به بهانه گرفتن سيگار و آب معدني از مطب خارج شد و پس از حدوداً 5 دقيقه، به همراه دو نفر ديگر كه مسلح به اسلحه كمري و سلاح سرد بودند، وارد مطب شده و ضمن قدرت نمايي و تهديد با اسلحه و چاقو، هر دو نفر ما را مجبور به خوابيدن بر روي زمين كردند؛ سارقان كه مجموعا 4 نفر بودند پس از بستن دستان هر دو نفر ما، شروع به ضرب و شتم كرده و اقدام به سرقت مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد، كارت عابر بانك و همچنين داروهاي داخل مطب به ارزش تقريبي دو ميليون تومان كرده و بلافاصله از محل متواري شدند.
كارآگاهان اداره يكم با مراجعه به محل سرقت و انجام بررسي هاي ميداني موفق به شناسايي يك شعبه بانكي و دو مغازه طلافروشي مجهز به دوربين هاي مدار بسته در نزديكي محل سرقت شدند كه با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مدار بسته موفق به شناسايي خودرو يك دستگاه خودرو پژو پرشيا سفيد متعلق به سارقان شدند كه پس از سرقت با استفاده از آن از محل متواري شدند.
با شناسايي خودرو پرشيا سفيد رنگ، كارآگاهان با شناسايي مالك خودرو و انجام تحقيقات اطلاع پيدا كردند كه خودرو چندين بار به صورت قولنامه اي خريد و فروش شده است.
با ثبت مشخصات خودرو در سيستم جامع پليس، دستور توقيف خودرو به همراه دستگيري سرنشينان آن به كليه مراكز انتظامي كشور اعلام شد كه در مورخه 28/1/1391 عوامل گشت پليس آگاهي موفق به شناسايي خودرو و دستگيري سرنشين آن در محدوده شرق تهران شدند.
با انتقال سرنشين خودرو پرشيا به اداره يكم و انجام تحقيقات، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه خودرو در مورخه 23/1/1391 توسط سارقان و به صورت قولنامه اي به فروش رسيده است؛ بلافاصله چهره نگاري از خريدار خودرو انجام و تصاوير بدست آمده از فروشنده خودرو با تصاوير چهره نگاري شده توسط شاكي پرونده مورد مطابقت قرار گرفت و كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه فروشنده خودرو با هويت عليرضا.ق يكي از سارقان داخل مطب بوده كه پس از ارتكاب سرقت، اقدام به فروش خودرو نموده است.
با شناسايي دقيق «عليرضا.ق» (25 ساله) به عنوان يكي از اعضاي گروه، كارآگاهان با انجام مراقبت هاي پليسي موفق به شناسايي خانه اي ويلايي در شهرك جعفريه واقع در جاده ملارد شدند كه با شناسايي اين ويلا، كارآگاهان اداره يكم در ادامه تحقيقات خود اطمينان پيدا كردند كه اين محل، مخفيگاه سارقان مسلح است كه اعضاي گروه، در زمان سرقت هاي خود در آنجا تردد داشته و پس از انجام سرقت هاي خود نيز تهران را به مقصد شهرهاي غرب كشور ترك مي نمايند.
با توجه به تجميع اطلاعات و همزمان با انجام تحقيقات پليسي جهت شناسايي تمامي اعضاي گروه، مراقبت هاي شبانه روزي از اين محل (مخفيگاه متهمان) در دستور كار كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت تا نهايتا در حاليكه تمامي اعضاي گروه سارقان مسلح به صورت دقيق مورد شناسايي قرار گرفته بودند، در مورخه 11/8/1391 كارآگاهان در ادامه تحقيقات و مراقبت هاي نامحسوس خود از حضور متهمان در مخفيگاهشان اطلاع و اطمينان پيدا كردند.
در زمان اجراي عمليات دستگيري، با توجه به مسلح بودن متهمان و احتمال هرگونه درگيري مسلحانه ميان سارقان و كارآگاهان، دستگيري غافلگيرانه متهمان در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت؛ كارآگاهان در اولين مرحله از عمليات دستگيري متهمان، در ساعت 00:8 مورخه 11/8/1391، ابتدا «عليرضا.ق» (25 ساله) و «محمد.ك» (27 ساله) را كه با يك دستگاه خودرو زانتيا سفيد رنگ از مخفيگاهشان خارج شده بودند، در محدوده شهرك جعفريه و قبل از هرگونه اقدام جهت مقاومت و يا فرار دستگير كردند. در مرحله دوم دستگيري و در حاليكه سه نفر ديگر از اعضاي گروه به صورت پياده از مخفيگاه خود خارج شده بودند، كارآگاهان اقدام به اجراي مرحله دوم عمليات دستگيري كرده و در حاليكه هر سه متهم قصد مقاومت و استفاده از سلاح سرد در برابر آنها را داشتند، با استفاده از قانون بكارگيري سلاح سركرده گروه سارقان مسلح به هويت محمد.م (27 ساله) را از ناحيه پاي چپ مورد هدف گلوله قرار داده و علاوه بر دستگيري وي، دو عضو ديگر گروه به اسامي يحيي.ك (27 ساله) و حسين.ز (33 ساله) را نيز دستگير و در بازرسي از مخفيگاه متهمان علاوه بر كشف انواع سلاح سرد موفق به كشف يك قبضه اسلحه كمري به همراه دهها تير جنگي شدند. در مرحله سوم نيز كارآگاهان براي دستگيري آخرين عضو گروه، با اخذ نيابت قضايي به غرب كشور رفته و سعيد.ح (29 ساله) را نيز در مورخه 13/8/1391 دستگير و به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.
ارتكاب جنايت توسط
سركرده گروه
در ادامه تحقيقات و با بررسي سوابق متهمان، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه تمامي اعضاي گروه سارقان مسلح از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت و مواد مخدر بوده و سركرده گروه (محمد.ق) نيز از سال گذشته (1390) به اتهام ارتكاب جنايت در غرب كشور و قتل يك نفر با شليك گلوله جنگي، تحت تعقيب قرار دارد.
 


از سوي وزير كشور ابلاغ شد

 دستورالعمل برخورد جدي با مراكز غيرمجاز درمان

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با موادمخدر از ابلاغ دستورالعمل برخورد جدي با مراكز غيرمجاز درمان و كاهش آسيب اعتياد از سوي وزير كشور و دبيركل ستاد خبر داد.
بابك دين پرست در خصوص برخورد با مراكز غيرمجاز درمان اعتياد گفت: امسال استانداردسازي اين مراكز در دستور كار اين ستاد قرار داده شده و تاكنون اقدامات بسيار خوبي در اين راستا صورت گرفته كه مهم ترين آنها ابلاغ آيين نامه اجرايي ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر است.
وي افزود: در آن آيين نامه به دقت و به طور كل، 8 نوع مركز قانوني درمان اعتياد به منظور فعاليت در حوزه هاي درمان و كاهش آسيب تعريف و پس از تاييد وزراي كشور، بهداشت و تعاون به تاييد جلسه ستاد رسيد و به سراسر كشور ابلاغ شده است.
اين مقام مسئول در ستاد ادامه داد: در آن آيين نامه، پيش بيني خوبي براي برخورد با مراكز غيرمجاز درمان اعتياد از جمله تشكيل كميته نظارت كشوري و استاني با عضويت نمايندگان تام الاختيار وزارتخانه هاي بهداشت و تعاون، سازمان نظام پزشكي و ستاد شده و مقرر گرديده است كه اين چهار ركن اصلي فرآيند نظارت بر مراكز درمان و كاهش آسيب را برعهده داشته باشند.وي همچنين خبر داد: حدود سه هفته پيش، ابلاغيه اي مبني بر برخورد جدي با مراكز درمان و كاهش آسيب اعتياد به همه استانداران، دادستاني كل كشور، وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي ابلاغ شد.
معاون كاهش تقاضا ستاد با بيان اينكه مراكز غيرمجاز درمان شناسايي و پلمب مي شوند، گفت: اين فرصت به مراكز داده شده تا به دستگاه هاي قانوني براي اخذ مجوز مراجعه كنند.دين پرست تاكيد كرد: طبق ماده 12 آيين نامه ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر، وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي به مدت يك ماه فرصت دارند تا صلاحيت افرادي كه علاقه مند به راه اندازي مراكز مجاز درماني هستند را تاييد يا رد كنند.وي ادامه داد: از زماني كه صلاحيت فردي براي دريافت مجوز تاييد شد، اين دو دستگا به مدت دو ماه فرصت دارند تا مجوز اين مراكز را صادر كنند.
دين پرست گفت: اگر فردي در اخذ مجوز و پاسخگويي از سوي اين دستگاه ها با مشكل مواجه شد، مي تواند به شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان مربوطه و حتي شوراهاي فرعي شهرستان هاي آن استان مراجعه و مشكلات خود را مطرح كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: افرادي كه قصد راه اندازي مراكز درمان اعتياد و فعاليت در اين حوزه را دارند بايد از مجاري قانون مجوز لازم را كسب كنند و همچنين مراكز مجازي كه مرتكب تخلف مي شوند مشمول برخورد جدي قانون خواهند شد.

 


هشدار پليس نسبت به شيوه جديد كلاهبرداري پيامكي

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس آگاهي استان يزد گفت: در راستاي جلوگيري از شيوه كلاهبرداري پيامكي به مردم هشدار داد و از آنها خواست در صورت دريافت پيامكي مبني بر برنده شدن در طرحي قبل از هر اقدامي با آن سازمان يا شركت تماس گرفته و از برنده شدن خود مطمئن شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس يزد، با توجه به اينكه اخيرا شيوه اي از كلاهبرداري در سطح كشور علي الخصوص استان يزد شايع شده كه عده اي كلاهبردار با استفاده از تلفن هاي اعتباري همراه اول و ايرانسل، پيامكي با اين محتوا كه شما از طرف شركت هاي همراه اول يا ايرانسل و يا سازمان هاي ديگر و به واسطه طرح هاي مختلف برنده 10ميليون ريال جايزه شده ايد و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن فوق (همان شماره ارسال كننده پيام) تماس بگيريد به تلفن هاي مردم ارسال و بعد از وسوسه شدن شخصي و تماس با شماره مورد نظر با شيوه هايي خاص و اظهارات متقلبانه شخص را به نزد دستگاه عابربانك مي كشانند.
به گزارش خبرنگار ما، برپايه اين گزارش در ادامه مبالغ قابل توجه زير 30ميليون ريال از طريق انتقال وجه از كارت مالباخته به كارت هاي افتتاح حساب شده با مدارك جعلي يا سرقتي منتقل و بعد از آن با اظهارات متقلبانه و با فرمان شخص كلاهبردار، رمز دوم كارت مالباخته را فعال كرده و شماره رمزي كه خود مي دهد را روي كارت فعال و بعد از آن از طريق رمز دوم به دست آمده شده مبالغي نيز از مسير خريد شارژ يا خريد اينترنتي از كارت شاكي برداشت مي كنند.
بر اين اساس رئيس پليس آگاهي استان يزد در راستاي جلوگيري از اين شيوه كلاهبرداري به مردم هشدار داد و از آنها خواست در صورت دريافت پيامكي مبني بر برنده شدن در طرحي قبل از هر اقدامي با آن سازمان يا شركت در يزد تماس و از برنده شدن خود مطمئن شويد و به اينگونه پيامك ها اعتماد نكنيد.
همچنين براي انتقال وجه يا جايزه به حساب شما نياز به حضور شما نزد عابربانك نبوده و فقط بايد از طريق شماره 16رقمي روي كارت، پول به حساب شما واريز شود و هيچ اطلاعات ديگري به افراد بيگانه ندهيد.در فعال سازي رمز دوم حساب خود دقت كنيد و رمز را فقط خودتان تعيين و نزد خود محفوظ داريد و اگر كسي از رمز دوم حساب شما مطلع شود مي تواند از طريق اينترنتي كل حساب شما را خالي كند.
 


به زودي اجرايي مي شود

 آزمايش رانندگان مشكوك به مصرف الكل

رئيس اداره سلامت اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: شيوه نامه آزمايش رانندگان داراي رفتارهاي پرخطر و مشكوك به مصرف الكل تدوين شده و به زودي در سراسر كشور اجرايي مي شود.
دكتر «عباسعلي ناصحي» در اين رابطه افزود: با همكاري مشترك كارشناسان وزارت بهداشت و پليس راهور نيروي انتظامي، رانندگان داراي رفتارهاي پرخطر در جاده ها متوقف شده و موارد مشكوك مورد آزمايش قرار مي گيرند.
وي ادامه داد: در صورت تأييد مصرف الكل از سوي رانندگان، آنان به مراجع قضايي معرفي شده و مجازات مي شوند.
رئيس اداره سلامت اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، اظهار داشت: اين آزمايشات شامل آزمايش علايم باليني و آزمايش تست تنفسي با دستگاه هاي ويژه اي است.
ناصحي تصريح كرد شواهد نشان مي دهد درصدي از تصادف ها به دليل سوء مصرف مواد از جمله الكل است و اميدواريم با انجام اين كار، آمار مصرف الكل در بين رانندگان كاهش يابد.
 


همزمان با هفته بسيج انجام مي شود

ويزيت رايگان در 32 استان كشور

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور با اشاره به فرا رسيدن هفته بسيج از برپايي 22 بيمارستان صحرايي و ثابت و ارائه ويزيت رايگان در 32 استان كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي، محمد رئيس زاده با اشاره به برنامه هاي امداد و درمان سازمان بسيج جامعه پزشكي به مناسبت هفته بسيج در سال جاري اظهار داشت: در اين زمينه تيم هاي بهداشتي و درماني عمومي به مناطق محروم به 11 استان اعزام مي شوند و در 32 استان ويزيت رايگان در مطب ها و مراكز بهداشتي و درماني صورت مي پذيرد.
وي با اشاره به اهداء خون اعضاي بسيج جامعه پزشكي در 2 استان به همراه طرح سنجش سلامت از اعزام تيم هاي تك تخصصي به مناطق محروم نيز خبر داد و افزود: 2 مورد اعزام تيم هاي فوق تخصصي به خارج از كشور نيز در هفته بسيج صورت مي پذيرد.
رئيس زاده تصريح كرد: در اين زمينه با برپايي بيمارستان هاي صحرايي در 4 استان و برپائي بيمارستان هاي ثابت در 18 استان در هفته بسيج جامعه پزشكي صورت مي پذيرد.
وي با اشاره به عملكرد ارائه خدمات بيمارستان هاي صحرايي در سال 91 بيان داشت: در اين زمينه 30 هزار 193 ويزيت عمومي، 26 هزار و 561 ويزيت تخصصي، 5 هزار 415 ويزيت دندانپزشكي، 703 جراحي، 11 هزار 369 خدمات پرستاري و پيراپزشكي و 8هزار و 157 خدمات پاراكلينيك به همراه خدمات اورژانس، بستري و آموزش هاي بهداشتي فرهنگي انجام شده است.
رئيس زاده در ادامه با اشاره به عملكرد بيمارستان هاي صحرايي و ثابت سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در سال 91 تصريح كرد: در اين زمينه تيم هاي تك تخصصي و فوق تخصصي سازمان نيز خدمات متعددي از جمله جراحي، ويزيت تخصصي، خدمات پاراكلينيك، خدمات پيراپزشكي و بستري را ارائه كرده اند.
 


تدابير وزارت بهداشت براي پيشگيري از ورود بيماري ها به كشور

رئيس اداره مراقبت بيماري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از آغاز و اجراي برنامه ها و ارزيابي هاي نوين براي پيشگيري از ورود بيماري هاي واگير به كشور خبر داد.
دكتر «محمود سروش» در اين رابطه افزود: هرچند وزارت بهداشت همواره برنامه هاي مراقبتي براي پيشگيري از ورود بيماري ها به كشور داشته است اما با اجراي برنامه هاي نوين در سال جاري، اين اقدامات تشديد مي شود.وي اظهار داشت: طبق برنامه هاي نوين، به محض بروز و شيوع يك بيماري واگير در كشورهاي ديگر به ويژه كشورهاي همسايه، سريعا اطلاعات لازم به پايگاه هاي بهداشتي داده مي شود و آنها در حالت آماده باش قرار مي گيرند.رئيس اداره مراقبت بيماري هاي وزارت بهداشت درباره اقدامات معمول وزارت بهداشت براي پيشگيري از ورود بيماري ها به كشور نيز به ايرنا گفت: ظرف شش سال اخير پايگاه هاي مراقبت هاي بهداشتي در همه مرزهاي دريايي، هوايي و زميني مستقر شده است و بيماريابي، ايمن سازي و گزارش دهي بيماري ها از جمله وظايف آنان به شمار مي رود.سروش افزود: همچنين تمام كودكان كمتر از 15 سال غير ايراني بايد قبل از اخذ گذرنامه براي مسافرت به ايران تحت پوشش واكسن فلج اطفال قرار گيرند.

 


آغاز ثبت نام آزمون دستياري از 11 آذر

دبير شوراي پزشكي تخصصي وزارت بهداشت، از آغاز ثبت نام چهلمين دوره آزمون دستياري از 11 آذر ماه خبر داد و گفت: ثبت نام تا 6 دي ماه ادامه خواهد داشت.
دكتر اميرمحسن ضيايي، گفت: اين آزمون در روز پنج شنبه 5 ارديبهشت 92 برگزار خواهد شد.
ضيايي در خصوص ظرفيت پذيرش اين دوره از آزمون نيز تأكيد كرد: ظرفيت هاي جديد آزمون با توجه به بخش هايي كه مجوز توسعه مي گيرند افزايش مي يابد.
وي در خصوص ثابت ماندن محتواي آزمون چهلم با آزمون سي ونهم گفت: تعداد داوطلبان 15000 تا 16000 نفر هستند و همه ظرفيت هاي اين آزمون هر ساله اشغال خواهد شد.
دبير شوراي پزشكي تخصصي وزارت بهداشت با اعلام اينكه درصد افزايش ظرفيت آزمون مشخص نيست، گفت: در توسعه ظرفيت هاي آزمون دستياري محدوديت داريم زيرا بايد به تعداد كافي بيمارستان، استاد و بيمار داشته باشيم تا دستيار بپذيريم.
 


كشف جسد طلافروش در جاده فومن

رشت- خبرنگاركيهان:
جسد بي جان طلافروش تولم شهري در جاده سراوان شهرستان فومن كشف شد.
جسد بي جان صاحب يك طلافروشي در تولم شهر شهرستان صومعه سرا پس از يك روز مفقودي در حالي كه از ناحيه گردن و پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در يكي از شاليزارهاي اطراف جاده سراوان در شهرستان فومن پيدا شد.
به گفته شاهدان عيني، بر روي صورت و بدن مقتول جراحات زيادي ناشي از چاقو ديده مي شد.
بنابر اظهار كسبه همجوار اين طلافروشي، مقتول در روز حادثه بدون درگيري به همراه چند نفر از مغازه طلافروشي خود خارج شد و ديگر به مغازه بازنگشت.
از مغازه طلافروش چيزي به سرقت نرفته و كارآگاهان شهرستان فومن درصدد پيدا كردن قاتل يا قاتلان اين طلافروش هستند.
 


شلاق عاقبت اختلاف با شاهزاده سعودي

به گزارش العالم، شيرين فريد مسئول هماهنگي انجمن زندانيان عربستان اعلام كرد كه زن مصري زنداني روز دوشنبه 50 ضربه تازيانه خورده است و بدين ترتيب تاكنون متحمل 450 ضربه تازيانه شده است.
وي ضمن محكوم كردن اين اقدام غيرانساني دادگستري عربستان، گفت: نجلا از ديروز اعتصاب غذا كرده و وضع جسماني وي به هيچ وجه امكان تحمل ضربات تازيانه را به وي نمي دهد. تنها گناه او، اختلاف مالي با دختر وليعهد عربستان است. اين زن مصري در پي اين اختلاف مالي به 3 سال زندان و 500 ضربه شلاق محكوم شد.
روزنامه فرانسوي لوموند در اين باره نوشت: نجلا در سال 2007 براي تاسيس شركت «خدمات مراسم عروسي» به عربستان رفت. اين شركت به سرعت پيشرفت كرد تا جايي كه به افراد نزديك به خاندان سعودي هم خدمات ارائه مي داد. در اين ميان يكي از شاهزادگان زن سعودي، تعدادي از سهام شريك سعودي نجلا را خريد و با سرمايه گذاري 2 ميليون ريالي در اين شركت، به نجلا پيشنهاد كرد كه رستوراني داير كند.
اما پس از مدتي روابط نجلا با اين شاهزاده و نزديكان او رو به تيرگي نهاد و او در جريان يكي از سفرهايش به مصر، باخبر شد كه دفتر شركتش در رياض بازرسي و تعطيل شده است. نجلا در سال 2009 هنگام بازگشت به عربستان، بازداشت شد.
 


هتل نفرين شده

هتل فونيكس واقع در شهر پيونگ يانگ در كره شمالي كه مرتفع ترين هتل در جهان محسوب مي شود پس از 25 سال انتظار سرانجام سال آينده ميلادي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
طرح هتل فونيكس كره شمالي كه در اين كشور به هتل نفرين شده، شهرت يافته است از سال 1987ميلادي آغاز شده بود كه به دليل نبود بودجه كافي براي ساخت آن، ادامه روند عمليات عمراني اين پروژه با تعليق مواجه شده بود. اين هتل 105طبقه دارد و داراي 330 متر ارتفاع است.
 


اعلام زمان نبش قبر ياسر عرفات

ديپلمات غربي روز دوشنبه اعلام كرد كه نبش قبر ياسر عرفات رئيس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين 26 نوامبر (6آذرماه) انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از رام الله، تيمي از كارشناسان سوئيسي به عنوان يكي از دو گروهي كه قرار است تحقيقات موازي از علت مرگ عرفات به عمل آورد، وارد كرانه باختري شد و قبرش را كه در مقبره اي در مقابل مقر دولت فلسطيني در رام الله قرار دارد، به مدت يك ساعت مورد بازرسي قرار داد.
اين دو تيم به طور جداگانه و به درخواست بيوه عرفات و تشكيلات خودگردان فلسطين كه هر يك نسبت به تحقيقات طرف مقابل سوء ظن دارند، اقدام مي كنند.
مساله تحقيقات جديد از علت مرگ عرفات پس از آن مطرح شد كه يك لابراتوار سوئيسي به تازگي رده هايي از ايزوتوپ راديواكتيو مرگباري را تحت عنوان پلونيوم 210 در لباس هايي كه گفته مي شود متعلق به وي است، كشف كرد. اين كشف به طرح اتهاماتي مبني بر مسموم شدن عرفات منجر شد.
مرگ عرفات در يك بيمارستان فرانسوي در نوامبر 2004 براي بسياري به صورت يك راز باقي ماند. گرچه دليل مرگ عرفات بلافاصله سكته اعلام شد، اما علت اصلي بيماري اي كه وي در هفته هاي آخر عمرش از آن رنج كشيده، هيچگاه مشخص نشد. اين مساله به طرح فرضياتي در خصوص ابتلاي وي به سرطان، ايدز يا مسموميت دامن زده است.
بسياري در جهان عرب معتقدند كه عرفات توسط رژيم صهيونيستي كشته شد اما تل آويو با وجودي كه عرفات را سدي در راه سازش تلقي مي كرد، اين اتهام را رد مي كند.
 


لبخندي به بزرگي جهان

تعداد 768 تن توانستند با پوشيدن لباس هايي به رنگ زرد و سياه بزرگ ترين لبخند جهان را در كرواسي خلق كنند.
بنابر اعلام مسئولان ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين 768 تن با جمع شدن در يكي از ميدان هاي كرواسي در سال 2011 در گينس ركورددار شدند.
به گزارش پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، پيش از اين، ركورد بزرگ ترين لبخند جهان توسط يك گروه با 551 شركت كننده در لتوني به دست آمده بود.
 


آغاز به كار هفته آشنايي با اسلام در دانشگاه كانزاس

هفته آشنايي با اسلام به همت انجمن دانشجويان دانشگاه كانزاس آمريكا از 15 آبان ماه، در محل اين دانشگاه آغاز به كار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني (Kansan)، دانشجويان مسلمان دانشگاه كانزاس با هدف معرفي مسلمانان و دين اسلام اقدام به برگزاري هفته آشنايي با اسلام در اين دانشگاه كرده اند.
«ايشا كينسيد»، رئيس انجمن دانشجويان مسلمان دانشگاه كانزاس گفت: تصورات نادرست فراواني در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد و ما اميدواريم كه بتوانيم نشان دهيم اسلام حقيقتا چگونه ديني است و تا حدي تصورات نادرست موجود را اصلاح كنيم.
هفته آشنايي با اسلام تا روز جمعه، 19آبان ماه، هر روز از ساعت 10 صبح تا 4 بعد ازظهر در دانشگاه كانزاس برگزار مي شود.
اصول اسلام، زن و حجاب، تصورات نادرست در مورد مسلمانان، شخصيت هاي برجسته اسلامي و پخش مستند «زندگي حضرت محمد(ص)» از جمله برنامه هايي است كه در طول اين هفته برگزار خواهد شد.
برگزاري مسابقات قرائت قرآن كريم نيز از ديگر برنامه هايي است كه روز پنجشنبه، 18آبان ماه، از سوي انجمن دانشجويان مسلمان دانشگاه كانزاس در محل اين دانشگاه برگزار خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14