(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 18  آبان  1391 - شماره 20352

سرپرست ارشاد اسلامي استان خبر داد
حضور 780 ناشر در نمايشگاه كتاب هرمزگان
تجليل از مداحان و پيرغلامان اباعبدالله الحسين(ع) در خوانسار
برگزاري يادمان قيصرامين پور در نيشابور
ايران در كيهان
راهيابي 12 اثر به ششمين جشنواره تئاتر بسيج هنرمندان كرج
بناب ميزبان جشنواره شعر غديريه شمال غرب كشور
استاندار البرز ارائه آمار صوري اشتغالزايي را تقبيح كرد
همزمان با 14 آبان روز مازندران
نمايشگاه آداب و رسوم مازندران درساري افتتاح شد
برگزاري دومين جشنواره ملي صنايع دستي قرآني در يزد
برگزاري نمايشگاه نقاشي و كاردستي دانش آموزان در قشم
افزايش 30درصدي توليد عسل در اردبيل
خانه سرود انقلاب اسلامي
در استان هاي كشور راه اندازي مي شود
دانش آموزان همداني آثار هنري خود را به نمايش گذاشتند
نامگذاري معابر جديدالاحداث اصفهان به نام سرداران شهيد
امام جمعه گناباد:
نوجواني بهترين دوران براي فرهنگ پذيري اسلامي است
حمل و نقل عمومي را در هويزه گسترش دهيم
معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد
اختصاص 7 ميليارد تومان اعتبار به 10 پروژه نيمه تمام جهاد كشاورزي اصفهان


سرپرست ارشاد اسلامي استان خبر داد

حضور 780 ناشر در نمايشگاه كتاب هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره ارشاد هرمزگان از برگزاري دهمين نمايشگاه كتاب هرمزگان با حضور بيش از 780 ناشر خبر داد.
انوشيروان پيشدار اظهار داشت: اين نمايشگاه كه مقرر شده از چهارم تا دهم دي ماه سال جاري در بندرعباس برگزار شود حضور بيش از780 ناشر از سراسر كشور را در خود شاهد خواهدبود.
وي افزود: براساس تدابير انديشيده شده دهمين نمايشگاه بزرگ كتاب استان هرمزگان به لحاظ كيفيت كتب و همچنين ابعاد برگزاري نمايشگاه و حضور ناشران مطرح كشور از دوره هاي قبل بسيار متمايز و در سطح مطلوب تري قرار دارد.
سرپرست اداره ارشاد هرمزگان ادامه داد: اين نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه هاي بندرعباس با بيش از 800 غرفه برگزار مي شود.
پيشدار يادآور شد: علاوه بر ناشران كشوري، ناشران استان هرمزگان نيز در اين نمايشگاه حضوري فعال خواهند داشت و در بخش جنبي نيز از فعالان حوزه نشر كتاب تقدير و تجليل به عمل خواهدآمد.
وي در پايان تصريح كرد: غرفه كودك و نوجوان، نقاشي كودكان، قصه گويي، راديو نمايشگاه، شب شعر با حضور شاعران مطرح، ديدار و نشست با نويسندگان و مولفان استان، نمايشگاه هاي مختلف آثار ديني، قرآني، هنرهاي تجسمي از جمله بخش هاي جنبي دهمين نمايشگاه كتاب استان هرمزگان است.
 


تجليل از مداحان و پيرغلامان اباعبدالله الحسين(ع) در خوانسار

خوانسار- خبرنگاركيهان:
مراسم تجليل از مداحان و پيرغلامان اباعبدالله الحسين(ع) در سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي شهرستان خوانسار برگزار شد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي خوانسار در اين مراسم از برگزاري آزمون كتبي مداحان غرب استان اصفهان در شهرستان فريدن خبر داد و افزود: تعداد 52 نفر از مداحان اين شهرستان موفق به قبولي در اين آزمون شدند و بزودي آزمون شفاهي اين مداحان برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين رحيم از فعاليت بيش از 61 هيئت مذهبي در اين شهرستان خبرداد.
در ادامه آيت الله علوي مديريت حوزه علميه علوي با اشاره به حديث ثقلين و ارزش مدح و مداحي به بيان جايگاه مداحان و آسيب هاي مداحي پرداخت.
در اين گردهمايي از اسماعيل شكري، حسن شريفي، مرتضي صاحبي، نصرت الله صاحبي، اسدالله بصائري، سيدحسين ساجد، حيدر زارعي فر و سيدرضا موسوي از پيرغلامان اباعبدالله الحسين عليه السلام تجليل شد.
 


برگزاري يادمان قيصرامين پور در نيشابور

نيشابور-خبرنگاركيهان:
به مناسبت پنجمين سال در گذشت دكتر قيصرامين پور مراسم بزرگداشتي در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار شد.
در اين برنامه قاسم رضادوست و عباس كرخي دو تن از اساتيد ادبيات نيشابور با اشاره به زندگينامه قيصر امين پور به بررسي و نقد مجموعه دفترهاي شعر وي پرداخته و جايگاه ادبي اين شاعر فقيد را در ادبيات معاصر مورد بررسي قرار دادند.
آنگاه جمعي از شاعران نيشابوري حاضر در اين جلسه به خواندن اشعار خويش پرداختند و در ادامه دو تن از موسيقي نوازان گروه رهاوي نيشابور قطعاتي از اشعار زنده ياد قيصر امين پور را اجرا كردند.يادمان شاعر برجسته «قيصر امين پور» با حضور جمعي از فرهيختگان و دوستداران شعر و ادبيات در تالار اديب به همت كانون فرهنگي «پيغام» و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار شد.قيصر امين پور دوم ارديبهشت 1338 در شهرستان گتوند در استان خوزستان به دنيا آمد.
از آثار وي مي توان به «مثل چشمه، مثل رود» مجموعه شعر «آينه هاي ناگهان» و «به قول پرستو» و... نام برد و «دستور زبان عشق» آخرين دفتر شعر قيصر امين پور بود كه تابستان 1386 منتشر شد.
وي هشتم آبان 1386 در بيمارستان دي درگذشت.
 


ايران در كيهان

همايش وصلت نور
اراك- خبرنگار كيهان: همايش آموزشي «آموزش وصلت نور» جهت نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج در كميته امداد امام خميني آشتيان برگزار شد.
بهمني مدير كميته امداد امام خميني آشتيان گفت: اين همايش با هدف آشنايي زوج هاي جوان با سيره و روش زندگي بزرگان دين همچون حضرت اميرالمومنين(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.
برگزاري جشنواره آب
¤ جشنواره آب با هدف نهادينه كردن فرهنگ مصرف درست آب در بين دانش آموزان در مجتمع آموزشي سما اراك برگزار شد.
زهرا طراوتي مدير روابط عمومي و آموزش همگاني آبفاي استان مركزي با اعلام مطلب فوق گفت : دانش آموزان باارزش و اهميت آب و محدوديت منابع آبي آشنا شدند و روش هاي مصرف بهينه آب را فرا گرفتند.
تكميل پروژه پياده رو
رشت- خبرنگار كيهان: رئيس شوراي اسلامي رشت خواستار اطلاع رساني درست شهردار در زمينه طرح پياده راه سازي خيابان علم الهدي رشت شد.
مباحي رئيس شوراي اسلامي كلانشهر رشت گفت: ضرورت دارد شهردار اطلاع رساني درست و به موقعي از اين طرح، زمان نهايي اتمام طرح و غيره در اختيار شهروندان و بخصوص ساكنان مركزي شهر ارايه دهد تا از بروز شايعات بي اساس پيرامون آن جلوگيري شود.
وي همچنين از شهردار خواست تلاش نمايد تا پيش از سال جديد و خريدهاي نوروزي اين طرح را به اتمام برساند تا مغازه داران اين محدوده متضرر نشوند.
راه اندازي قرارگاه عدالت اقتصادي
نطنز- خبرنگار كيهان: اولين جلسه قرارگاه عدالت اقتصادي شهرستان نطنز تشكيل شد.
سيدامير جعفري فرماندار شهرستان نطنز در اين جلسه ضمن بر شمردن نحوه شكل گيري قرارگاه عدالت به ابتكار استانداري اصفهان در آغاز اجراي فاز اول هدفمند كردن يارانه ها گفت: اولويت اين قرارگاه پيشگيري از مسايل و مشكلات در عرصه هاي اقتصادي شهرستان است.
برگزاري مانور پدافند غيرعامل
سمنان- خبرنگار كيهان: پدافند غيرعامل را به يكي از مهارت هاي زندگي تبديل كنيم. مديركل آموزش پرورش استان سمنان در حاشيه برگزاري مانور پدافند غيرعامل در مدارس استان با اعلام مطلب فوق گفت: در طول زندگي انسان با انواع حوادث طبيعي و غيرطبيعي مواجه است كه با آموزش پدافند غيرعامل مي توان بسياري از خسارات مالي و تلفات جاني را به حداقل ممكن رساند.
در جريان برگزاري مانور پدافند غيرعامل در مدارس سمنان دانش آموزان آموزش هاي لازم براي مقابله با حوادث طبيعي و غير آن عملا تمرين كردند.
تاكيد بر بخش خصوصي در صنعت فرش
ساري- خبرنگار كيهان: حضور پررنگ تر تشكل هاي غيردولتي سبب درخشش فرش ايراني در مجامع بين المللي مي شود.
هاشم پور رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در جلسه كميته فرش استان با اعلام مطلب فوق گفت: ايجاد تشكل هاي استاني براي فرش، گرايش صادرات محوري و توليد سفارشي با توجه به ذائقه مشتريان داخلي و بازارهاي هدف خارجي، تخصيص تسهيلات و اعتبارات به بافندگان واقعي و حمايت و پشتيباني از آنها و برگزاري جشنواره فرش ايراني مي توانند زمينه ساز شكوفايي و بالندگي فرش دستبافت ايراني را فراهم سازند.
افزايش كشت سويا
پارس آباد- خبرنگار كيهان: سطح زير كشت سويا امسال در پارس آباد مغان 300 درصد افزايش يافت.
مدير جهاد كشاورزي پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: سطح زير كشت اين محصول در سال گذشته 600 هكتار بوده كه امسال اين مقدار با افزايش 300 درصدي به 1812 هكتار رسيد.
حسن روحي گفت: پيش بيني مي شود از اراضي زير كشت سويا بيش از چهار هزار تن از اين محصول برداشت شود.
افتتاح حسينيه دانشگاه
بناب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي حسينيه ولايت دانشگاه بناب مورد بهره برداري قرار گرفت.
دكتر حقيقت دوست رئيس دانشگاه بناب در آيين افتتاح و بهره برداري از حسينيه اين دانشگاه گفت: احداث مسجد و حسينيه به عنوان دغدغه اصلي مسئولين دانشگاه بود كه با كمك همكاران اين حسينيه در فضايي به مساحت 300مترمربع با صرف اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال از محل اعتبارات اختصاصي دانشگاه ظرف 4ماه تكميل و مورد بهره برداري قرار گرفته شد.
مسابقات قرآني ويژه خواهران بسيجي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مسابقات قرآن ويژه خواهران بسيجي گنبدكاووس برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات تعداد 15نفر از خواهران بسيجي در سه رشته قرائت، ترتيل و حفظ قرآن كريم به رقابت پرداختند.
در پايان اين دوره از مسابقات فاطمه سيدآبادي، كوثر ميري و سكينه شهدادي در رشته قرائت به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در رشته ترتيل نيز، زهرا پل شكن، معظمه ميرزايي و صبا تاجيان اول تا سوم شدند و در رشته حفظ قرآن نيز، سيده زهرا حسيني، فاطمه مسلمي و طاهر برزا اول تا سوم شدند.
اعتراض به وضعيت حجاب
ورامين- خبرنگاركيهان: وضع ناهنجار بي حجابي و هتك حرمت به باحجاب ها مومنين را كلافه كرده است.
حجت الاسلام محسن زاده امام جمعه خيرآباد ورامين در جمع خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران با بيان مطلب فوق گفت: باتوجه به فشارهاي دشمنان خارجي در قالب تحريم هاي پي درپي و عده اي گران فروش در داخل جان و مال مردم را مورد حمله قرار داده و مسئولين بهتر است به جاي پرداختن به حاشيه هاي سياسي به فكر مبارزه با گران فروشان باشند.
خودروهاي فرسوده
كرج- خبرنگاركيهان: 80هزار خودرو فرسوده تا سال94 در كرج از رده خارج مي شود.
پسنديده مديركل حفاظت محيط زيست استان البرز با اعلام خبر فوق گفت: خودروهاي سواري و وانت شخصي و عمومي و 2هزار و 250دستگاه اتوبوس و ميني بوس فرسوده و همچنين 2هزار دستگاه موتورسيكلت تا پايان سال 94 در كرج از رده خارج مي شود.
 


راهيابي 12 اثر به ششمين جشنواره تئاتر بسيج هنرمندان كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بسيج هنرمندان از راهيابي 12 اثر به بخش مسابقه ششمين جشنواره تئاتر بسيج هنرمندان كرج خبر داد.
فريد سرمست در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان اين جشنواره از ابتداي ارديبهشت ماه آغاز شد و 56 نمايشنامه استاني به دبيرخانه جشنواره رسيد.
وي افزود: پس از بازبيني اين آثار 42 اثر پذيرفته شد و پس از بازبيني نهايي هيئت داوران 12 اثر به بخش مسابقه راه يافت.
وي اظهار داشت: نمايشنامه هاي اين جشنواره اغلب درباره ارزش هاي ديني، انقلابي و دفاع مقدس بود.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان البرز يادآور شد: اين جشنواره از 14 تا 17 آبان ماه جاري در سالن هاي سيروس صابر، فرهنگسراي حافظيه و سالن شهداي سپاه كرج برگزار شد.
 


بناب ميزبان جشنواره شعر غديريه شمال غرب كشور

بناب- خبرنگار كيهان:
دوازدهمين جشنواره شعر غديريه شمال غرب كشور در شهرستان بناب برگزار شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بناب و دبير اين جشنواره گفت: به اين جشنواره 230 اثر از 45 شهرستان استانهاي اصفهان، تهران، خوزستان، خراسان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان و... ارسال شده بود.
محمد پورحمزه افزود: از 230 اثر ارسالي 157 اثر به زبان فارسي و 73 اثر به زبان تركي ارائه شده بود كه پس از داوري اشعار و سروده ها، 10 نفر به عنوان منتخبين دوازدهمين جشنواره شعر غديريه انتخاب شدند.
به گفته دبير جشنواره، منتخبين از شهرستانهاي بناب، تبريز، ملكان، مياندوآب، هشترود، مرند، زنجان، تكاب و آذرشهر بودند.
اين جشنواره با مشاركت شهرداري و شوراي اسلامي شهر بناب برگزار شد.
 


استاندار البرز ارائه آمار صوري اشتغالزايي را تقبيح كرد

كرج- خبرنگار كيهان:
استاندار البرز بر پرهيز از آمارگرايي صوري در اشتغال تاكيد كرد.
علي اصغر عربيان در نشست كار گروه تخصصي اشتغال در كرج اظهار داشت: اعداد و ارقامي كه در اين باره مطرح مي شوند بايد مبناي واقعي داشته و از آمار صوري خودداري شود.
وي با بيان اينكه اهميت موضوع اشتغال بر همه معلوم است، تصريح كرد: وقتي ضريب اشتغال پايين مي آيد به شكل سلسله وار، مشكلات اجتماعي ايجاد مي شود.
وي، از بيكاري به عنوان مهم ترين معضل ياد كرد و گفت: مسئولان نبايد از كوچك ترين موضوعات صرف نظر كنند به ويژه اگر در حيطه مسئوليت آنان باشد.
استاندار البرز بر حضور جدي مديران كل در جلسات كار گروه ها به ويژه كار گروه اشتغال تاكيد كرد و اظهار داشت: در موضوع اشتغال بايد علاوه بر انجام تكليف قانوني، با اعتقاد پيش برويم.
عربيان به مشاغل ايجاد شده اشاره كرد و گفت: آمار مشاغل ايجاد شده در حوزه هاي خارج از بدنه دولت بسيار نگران كننده است.
استاندار البرز خطاب به مديران گفت: مشكلات و موانع بايد به موقع اعلام شود و تعلل در اين زمينه جايز نيست و اگر مشكلي در زمان خودش اعلام نشود، هيچ عذري پذيرفته نيست.
 


همزمان با 14 آبان روز مازندران

نمايشگاه آداب و رسوم مازندران درساري افتتاح شد

ساري-خبرنگاركيهان:
همزمان با 14 آبان روز مازندران نمايشگاه آداب و رسوم اين استان با عنوان «تيرماه سيزده شو» در ساري افتتاح شد.
اين نمايشگاه كه به منظور آشنايي دانش آموزان با آداب و رسوم و فرهنگ مازندراني و ايجاد زمينه مناسب براي انتقال فرهنگ و رسوم اصيل استان برپا شده از 14 آبان آغاز و به مدت 4 روز ادامه داشت.
محمدعلي اميري مديركل آموزش و پرورش مازندران در حاشيه اين نمايشگاه به خبرنگاركيهان گفت: در اين نمايشگاه سبك زندگي به همراه لوازم، پوشاك و ظروف مورد استفاده مردم مازندران در معرض نمايش قرار گرفت.
وي افزود: دانش آموزان با گويش محلي در حالي كه لباس محلي بر تن دارند توضيح لازم را به بازديدكنندگان ارائه كردند.
اميري خاطرنشان كرد: چيدمان، فضاسازي و بهره گيري از ابزار كسب و كار و ظروف مورد استفاده در گذشته هاي دور مازندراني ها، جلوه هاي خاصي را ايجاد كرده است.
ازسوي ديگر رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساري در همايش روز مازندران گفت: 14 آبان، روز بنيان حكومت علويان در اين استان است.
محمد سعيدي گفت: نامگذاري روز مازندران به صورت تصادفي نبوده بلكه ما همه آزمون هاي مختلف را از همه گروه ها عبور داده و با كار عملي و تحقيق و پژوهش به آن دست يافتيم.
رئيس اداره ارشاد ساري گفت: بايد فرهنگ، سنت ها و آيين خود را درسطح ملي و دنيا معرفي كنيم.
سعيدي با اشاره به اينكه بايد فرزندان خود را با فرهنگ مازندراني آشنا كنيم گفت: مازندراني ها در طول تاريخ نسبت زبان و فرهنگ خود را تا به امروز حفظ كرده اند.
 


برگزاري دومين جشنواره ملي صنايع دستي قرآني در يزد

يزد-خبرنگاركيهان:
اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ميزبان دومين جشنواره ملي صنايع دستي قرآني «آيات» شد.
معرفي و شناخت بيشتر صنايع دستي مرتبط با مضامين قرآني، آگاهي دادن به جامعه مخاطب درباره ارزش ها و تاريخ ملي هنرهاي سنتي ايران، ايده سازي و ايده يابي نسل جوان براي خلق آثار جديد، امكان تعامل بينابين جامعه علمي هنري و نسل قديم و جديد از اهداف جشنواره است.
به گزارش خبرنگار ما، برپايه اين گزارش محورهاي جشنواره عبارتند از: نقش مضامين قرآني در بروز خلاقيت هاي جديد هنري، جلوه هاي موضوعات قرآني درصنايع دستي چوبي ( منبت، معرق، محرق چوب، معرق منبت، مشبك)، صنايع مستظرفه (تذهيب، نگارگري ايراني)، صنايع دستي فلزي ( قلم زني،مشبك فلز)، صنايع دستي سراميكي(كاشي هفت رنگ، معرق)، از بخش هاي اين جشنواره هستند.
اين جشنواره همچنين درموضوعاتي مانند انسان از منظر قرآن كريم (منابع: سوره الانسان،العصر با استفاده از تفاسير الميزان، نمونه، كتاب انسان در قرآن نوشته استاد شهيد مرتضي مطهري)، تمام آيات قرآن كريم، قرآن كريم، كتاب بيداري برگزار مي شود.
حداكثر آثار ارائه شده از هنرمند 4اثر خواهد بود و انتخاب آثار در دو مرحله صورت مي پذيرد. چنانچه در جريان برگزاري جشنواره نقض هر يك از قوانين مشروحه پذيرش آثار محرز شود هيئت داوران مجاز به اخذ تصميم مقتضي خواهند بود. جانمايي آثار در فضاي نمايشگاه به عهده تيم اجرايي خواهد بود و آثار پس از بررسي هيئت انتخاب آثار، به نمايشگاه راه خواهند يافت.
گفتني است؛ به كليه هنرمنداني كه آثارشان به نمايشگاه راه پيدا كند گواهي شركت در جشنواره و در صورت چاپ كتاب آثار جشنواره اهدا خواهد شد.
 


برگزاري نمايشگاه نقاشي و كاردستي دانش آموزان در قشم

قشم- خبرنگاركيهان:
به مناسبت روز دانش آموز و عيد غديرخم نمايشگاه يك روزه نقاشي و كاردستي و ميان وعده سالم غذايي در يك دبستان قشم برگزار شد.
در اين نمايشگاه بيش از يكصد نقاشي و كاردستي در زمينه غديرخم و روز 13 آبان و حماسه تسخير لانه جاسوسي به نمايش گذاشته شد.
همچنين در اين نمايشگاه داوران 70 نوع غذاي ميان وعده سالم كه توسط دانش آموزان و اولياي آنها تهيه و به نمايش گذاشته شده بود را مورد ارزيابي قرار دادند و به سه نفر به قيد قرعه هدايايي اهدا شد.
همچنين به تمامي يكصد و بيست دانش آموزي كه در نمايشگاه نقاشي و كاردستي شركت كرده بودند نيز هدايايي اهدا شد.
 


افزايش 30درصدي توليد عسل در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
ميزان توليد عسل در استان اردبيل امسال با 30درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 3 هزار و 300 تن رسيده است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: امسال ميزان برداشت عسل از 157 هزار كلني موجود در استان 3 هزار و 300 تن بوده كه 30درصد از آن مصرف داخلي داشته و 70درصد نيز به كشورهاي همسايه و استان هاي همجوار صادر مي شود.
عليرضا توانا با اشاره به شهرت عسل دامنه هاي سبلان و عطر و طعم مناسب آن ادامه داد: عسل توليدي دامنه سبلان عسل منحصر به فردي است كه طرفداران بسياري در سطح كشور و جهان دارد.
وي گفت: با پرداخت تسهيلات از محل طرح هاي توسعه بخش كشاورزي تلاش مي شود تا توليد سنتي عسل تبديل به توليد مدرن شود و با اين عمل كيفيت و كميت مطلوبي در عمل آوري اين محصول به وجود آيد.
 


خانه سرود انقلاب اسلامي

در استان هاي كشور راه اندازي مي شود

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مدير اجرايي خانه سرود انقلاب اسلامي، از راه اندازي خانه سرود انقلاب اسلامي در همه استان هاي كشور خبر داد.
مجيد منصوري در حاشيه طرح شناسايي و توانمندسازي گروه ها و فعالان عرصه سرود انقلاب اسلامي در گنبد كاووس گفت: راه اندازي خانه سرود انقلاب اسلامي در همه استان ها با هدف احياء و ساماندهي سرودهاي انقلابي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه استان گلستان دومين استان كشور پس از استان خراسان رضوي است كه خانه سرود انقلاب اسلامي در آن راه اندازي مي شود، افزود: شناسايي گروه ها و فعالان عرصه سرود در استان هاي مختلف كشور و حمايت هاي مالي و معنوي از اين گروه ها از ديگر اهداف خانه سرود انقلاب اسلامي است.
منصوري همچنين با اشاره به ظرفيت بالاي سرودهاي انقلابي به ويژه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و دوران جنگ تحميلي و نقش انكارناپذير آن در انتقال فرهنگ و ارزش هاي انقلابي، گفت: امروز احياء و ساماندهي اين سرودها مي تواند همچنان نقش انتقالي خود را به خوبي ايفا كند. وي همچنين از شناسايي 80مربي فني و تخصصي سرود در كشور خبرداد و اظهار داشت: تاكنون 45اثر فاخر از سرودهاي انقلابي در كشور توليد شده است. مدير اجرايي خانه سرود انقلاب اسلامي همچنين از برگزاري دوره آموزش تكميلي ويژه مربيان فني سرود كشور در آذرماه امسال خبر داد و افزود: اين آموزش ها در راستاي احياء و ساماندهي سرودهاي انقلابي انجام مي شود. در پايان اين مراسم عبدالحسين ميرزايي به عنوان مسئول نمايندگي خانه سرود انقلاب اسلامي استان گلستان معرفي شد.

 


دانش آموزان همداني آثار هنري خود را به نمايش گذاشتند

همدان -خبرنگاركيهان:
جشنواره يك هفته با كانون در همدان با استقبال كودكان و نوجوانان مواجه شد.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان همدان، در اين باره، گفت:جشنواره يك هفته با كانون در سراسر كشور همزمان با روز جهاني كودك در 16 مهر ماه آغاز شد اما در همدان به علت تقارن با جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، برگزاري آن به تعويق افتاد و از 6 تا 11 آبان ماه انجام شد.
پرويز ابراهيمي افزود: در اين هفته دستاوردها و روش هاي تربيتي و آموزشي كانون در معرض ديد اعضا و خانواده هاي آنان و ساير مردم استان قرار گرفت.
وي گفت: بيش از 22هزار دانش آموز طي روزهاي برپايي جشنواره،در برنامه هاي ويژه اين هفته شركت كردند و به ديدار از غرفه ها پرداختند.
ابراهيمي خاطرنشان ساخت: در ايام جشنواره يك هفته با كانون، مجموعا هفت غرفه شامل انيميشن،نمايش فيلم، سفالگري، معرفي فعاليت كتابخانه هاي سيار روستايي و پستي،كاردستي، فعاليت ادبي و عرضه محصولات فرهنگي برپا بود كه با استقبال خوبي مواجه شد.
وي اضافه كرد: از آنجا كه همدان قطب سفالگري كشور است، لذا بزرگترين غرفه مربوط به سفال و فعاليت هاي آن بود كه ابتدا كودكان و نوجوانان از روي تصاوير ديوارها با تاريخچه اين صنعت در جهان، ايران و همدان آشنا شده و سپس خود به ساخت اشياء و اجسام گلي پرداختند.
وي يادآور شد: همچنين به دانش آموزان فعال در غرفه ها، كتاب وسرگرمي اهداء شد.
 


نامگذاري معابر جديدالاحداث اصفهان به نام سرداران شهيد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان با نام گذاري دو معبر جديدالاحدث در اين شهر با نام «سرداران شهيد، حسن غازي و علي رضاييان» موافقت كردند.
به گزارش روابط عمومي اسلامي شهر اصفهان، اعضاي اين شورا با نامگذاري ميدان احداث شده در محل تقاطع خيابان هاي امام سجاد(ع) و شهيد لاوي در محدوده شهرداري منطقه6 به نام «سردار شهيد حسن غازي» موافقت كردند.
همچنين خيابان جديدالاحداث ديگري در محدوده شهرداري منطقه10 حدفاصل خيابان حكيم اسدي تاكوي شيخ بهايي به نام «سردار شهيد علي رضاييان» و يك خيابان ديگر در محدوده شهرك صنعتي اميركبير حدفاصل خيابان هاي مهارت تا مشيرالدوله به نام «خيابان پولاد» نامگذاري شد.
همچنين 6بن بست و كوچه به نام شهيدان اسفنديار احمديان، مصطفي شفيعي، حسين آقااميني، مرتضي يزدخواستي، سيدمجتبي حسيني، منصور بهجت آبادي، يك تقاطع غيرهمسطح به نام شهيدان متقي، يك پل عابر پياده به نام شهيد مهراب صالحي و كوچه اي هم در محدوده شهرداري منطقه11 به نام شهيدان حسن پور نامگذاري شد.
 


امام جمعه گناباد:

 نوجواني بهترين دوران براي فرهنگ پذيري اسلامي است

گناباد- خبرنگار كيهان:
بهترين دوران براي پذيرش فرهنگ ناب اسلامي، اعتقادات ديني و ارزشهاي مذهبي نوجواني و در پايه ابتدايي است.
امام جمعه گناباد در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت هفته بسيج دانش آموزي افزود: بسيج حرف هاي بسياري براي گفتن دارد و امروز نوجوانان و جوانان بايد درك كنند كه 36 هزار دانش آموز شهيد از جمله شهيد فهميده، در عمل با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامي را آبياري كردند.
حجت الاسلام والمسلمين صادقي نسب با اشاره به نمونه هايي از رشادت هاي نوجوانان در صدر اسلام گفت: در صدر اسلام نوجواناني بودند كه نزد رسول خدا(ص) مي رفتند و اذن شركت در جهاد را مي گرفتند و در واقعه كربلا نيز نوجوانان از جمله حضرت قاسم(ع) اجازه جهاد گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد. وي در پايان براي جلوگيري از گسست نسلها و جلوگيري از تأثير جنگ نرم دشمنان بر روي جوانان و نوجوانان خواهان برنامه ريزي دقيق و موثر شد.
 


حمل و نقل عمومي را در هويزه گسترش دهيم

شهرستان هويزه ناوگان حمل و نقل بار و پايانه هاي متمركز و ناوگان جابه جايي مسافران درون شهري و بين شهري ندارد.
شهرستان هويزه پس از پايان جنگ تحميلي با ساخت و سازهاي جديد توسعه فراواني يافته است. فاصله زياد مركز شهر و بازار تا محل سكونت افراد از يك طرف و ضعف مالي و افزايش كرايه آژانسها از طرف ديگر مشكل ساز شده است. مردم براي تهيه ملزومات خود گاهي ممكن است چندبار مجبور به مراجعه به بازار باشند. در خانوارهاي پرجمعيت تردد دانش آموزان به مدارس مي تواند هزينه زيادي را براي آنها داشته باشد. اين معضل توجه و همت مسئولان در رفع اين مشكل را مي طلبد.
هويزه- خبرنگار كيهان
 


معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد

اختصاص 7 ميليارد تومان اعتبار به 10 پروژه نيمه تمام جهاد كشاورزي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور آب و خاك، از تخصيص7/7 ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي به منظور تكميل 10 پروژه نيمه تمام جهاد كشاورزي اصفهان خبر داد.
سجادي در جلسه فرمانداري اصفهان افزود: به منظور توزيع سوخت ادوات كشاورزي، اداره آب منطقه اي بايد تا پايان ماه جاري نسبت به تعيين تكليف سوخت چاه هاي كشاورزي غيرمجاز و توزيع سوخت چاههاي مجاز اقدام كنند.
وي ضمن بازديد از بخش هاي آسيب ديده از خشكسالي منطقه شرق اصفهان، از نزديك در جريان مشكلات مربوط به آب و خاك در شهرستان بويژه منطقه شرق قرار گرفت.
«فضل الله كفيل» فرماندار اصفهان نيز با اشاره به اثرات وسيع خشكسالي در بخش كشاورزي گفت: بايد با يك مديريت مناسب اثرات سوء خشكسالي را كاهش دهيم و يكي از اقدامات مؤثر در اين راستا اعطاي تسهيلات به منظور راه اندازي و يا توسعه صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي بوده است.
وي با تاكيد بر رضايتمندي مردم منطقه از اعطاي تسهيلات مذكور افزود: 34 ميليارد تومان از اعتبارات ملي در سال 91 سهم شهرستان در بخش توسعه كشاورزي است كه تاكنون 14 ميليارد تومان جذب شده است.
فرماندار اصفهان با اشاره به 10 پروژه نيمه تمام جهاد كشاورزي اعلام كرد: به منظور تكميل اين پروژه ها به اعتباري بالغ بر 7 ميليارد و هفتصد ميليون تومان نياز است.
وي اظهار داشت: تا پايان سال جاري تمامي دفترچه هاي كشاورزان تعويض خواهد شد.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14