(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 18  آبان  1391 - شماره 20352

مركز حقوق بشر عربستان :
انتصاب وزير كشور جديد براي حفظ تاج و تخت آل سعود است
آحارونوت :
اسرائيل ديگر توانايي حمله به حزب الله را ندارد
افزايش انتقادها از سفر تسليحاتي كامرون به منطقه خليج فارس
اوباما بار ديگر رئيس جمهور آمريكا شد
«آقاي تغيير» دوباره آمد 4 سال ديگر بدون تغيير
دروغ، رمز پيروزي!
در جلسه كنگره خلق رئيس جمهور جديد چين امروز انتخاب مي شود
ديدار طارق الهاشمي با افسران موساد در تركيه
27 كشته و 65 مجروح در ناآرامي هاي چند شهر پاكستان
وحشت رژيم بحرين از اوج گيري اعتراض ها
آل خليفه تابعيت 31 شيعه معترض را سلب كرد
دفتر ديويد كامرون خبر داد
انگليس عمليات تروريست ها در سوريه را هماهنگ مي كند
حزب حاكم تركيه
طرح افزايش اختيارات رئيس جمهور را به پارلمان داد


مركز حقوق بشر عربستان :

انتصاب وزير كشور جديد براي حفظ تاج و تخت آل سعود است

مركز دموكراسي و حقوق بشر عربستان از انتصاب وزير كشور جديد عربستان به شدت انتقاد كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، و «علي اليامي» مدير مركز دموكراسي و حقوق بشر عربستان با انتقاد از انتصاب وزير كشور جديد اظهار داشت: «محمد بن نايف» به بي رحمي مشهور است و از هيچ اقدام خشونت آميزي براي خدمت به رژيم آل سعود كوتاهي نخواهد كرد.اليامي خاطرنشان كرد: بي شك روابط سازمان اطلاعات آمريكا (سيا) و عربستان همچنان به قوت خود باقي خواهد ماند و دغدغه اصلي رژيم آل سعود باقي ماندن در قدرت و تسلط بر مردم و سركوب آنان است.پادشاه عربستان سه روز پيش براي شتاب در سركوب اعتراض هاي مردمي، «احمدبن عبدالعزيز» برادر ناتني خود را عزل و شاهزاده «محمد بن نايف» برادرزاده خود را به عنوان وزير كشور منصوب كرد. اين در حالي است كه مناطق مختلف عربستان از 5/1 سال پيش تاكنون، شاهد اعتراضات مردمي بر ضد رژيم آل سعود است.
 


آحارونوت :

 اسرائيل ديگر توانايي حمله به حزب الله را ندارد

رسانه هاي صهيونيستي اذعان كردند حزب الله موشك هاي ضد هواپيما در اختيار دارد و اسرائيل ديگر قدرت تصميم گيري براي آغاز جنگ عليه حزب الله را ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري المنار، روزنامه يديعوت آحارونوت به نقل از چند منبع نظامي اسرائيل هشدار داد كه قدرت بازدارندگي اسرائيل در قبال حزب الله در حال فرسايش است.اين روزنامه افزود، حزب الله 60 هزار موشك از جمله موشك هاي پيشرفته ضدهواپيما در انبارهاي خود ذخيره كرده است و همين مسئله موجب خواهد شد كه اسرائيل توانايي حمله به حزب الله را نداشته باشد.يديعوت آحارونوت همچنين نوشت، سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله ديگر مثل گذشته در مخفيگاه باقي نمي ماند و در ماه هاي اخير در انظار عمومي ظاهر شده و طوري رفتار مي كند كه از اسرائيل باكي ندارد.
 


افزايش انتقادها از سفر تسليحاتي كامرون به منطقه خليج فارس

يك كارشناس تسليحات در انگليس فروش سلاح از سوي كشورش به عربستان را بحث برانگيز و سرپيچي از قوانين اين كشور دانست.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديويد كامرون نخست وزير انگليس كه به منظور فروش تسليحات نظامي به عربستان سفر كرده است، با بي اعتنايي به انتقادات و افكار عمومي كشورش، اقدام به بستن قراردادهاي نظامي چند ميليارد دلاري با شيوخ مرتجع منطقه كرد.
در اين زمينه، «بارابني پيس» كارشناس امور تسليحات در گفت وگو با شبكه خبري «راشاتودي» خاطرنشان كرد: كامرون با فروش تسليحات به كشورهاي خليج فارس كه به سركوب مردم خود مي پردازند، قوانين فروش تسليحات را نقض كرده است.
وي با اشاره به سفر ناگهاني و بحث برانگيز نخست وزير انگليس به امارات و عربستان متذكر شد: آنچه ما در حال حاضر شاهد آن هستيم، اين است كه منافع شركت هاي توليد سلاح بر قوانين انگليس در زمينه حقوق بشر ترجيح داده مي شود و نوعي تناقض در رفتار ديويد كامرون مشاهده مي شود. اين كارشناس تسليحات با انتقاد از سخنان نخست وزير انگليس مبني بر حمايت از بهار عربي در منطقه اذعان كرد: در حال حاضر شاهد تلاشي مضاعف از سوي كامرون براي فروش سلاح به رژيم هاي سركوبگر منطقه هستيم.در همين حال روزنامه انگليسي گاردين در مطلبي با عنوان معامله كلان تسليحاتي با حكام مستبد در منطقه خاورميانه، ديويد كامرون را به باد انتقاد گرفت و نوشت: نخست وزير انگليس در امارات متحده عربي، عربستان سعودي و عمان به امضاي قراردادهاي تجاري و تسليحاتي پرداخت و كوشيد به سران بفهماند كه فروش تسليحات مهم تر از نقض حقوق بشر در اين كشورهاست.
به نوشته گاردين، پيام واقعي سفر كامرون به كشورهاي منطقه اين است كه ما كاري با انقلاب هاي عربي نداريم و روابط تجاري و تسليحاتي ما با مستبدان در منطقه خليج فارس طبق معمول گذشته ادامه دارد.
 


اوباما بار ديگر رئيس جمهور آمريكا شد

«آقاي تغيير» دوباره آمد 4 سال ديگر بدون تغيير

باراك اوباما، نماينده دموكرات ها با كسب حدود 50درصد از آرا در انتخابات رياست جمهوري آمريكا براي چهار سال ديگر در مقام خود ابقا شد.
بنا بر اعلام رسانه هاي آمريكايي، پنجاه و هفتمين انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه روز سه شنبه با حضور «ميت رامني»، نماينده جمهوريخواهان و «باراك اوباما» نماينده دموكرات ها و پس از يكسال رقابت پرهزينه برگزار شد، با پيروزي اوباما به پايان رسيد. هزينه تبليغاتي اين دور از انتخابات بين 6 تا 8 ميليارد دلار اعلام شده كه در تاريخ اين كشور بي سابقه است.
به نوشته اين روزنامه آمريكايي اوباما در اين روز از انتخابات توانست 303 راي الكترال كالج و بيش از 59 ميليون راي را از آن خود كند. ميت رامني، رقيب ميلياردر اوباما نيز توانست 206 راي الكترال كالج و بيش از 57 ميليون راي بياورد به عبارت ديگر اوباما مجموعا 50 درصد و رامني 5/48 درصد از آراء را بدست آورد.
تاكنون سرنوشت 29 راي الكترال كالج مشخص نشده اما مشخص شدن تكليف اين 29 راي نيز تاثيري بر نتايج انتخابات نخواهد داشت.
طبق قوانين انتخاباتي آمريكا، نامزدها بايد حداقل 270 راي الكترال كالج را به دست آورند تا بتوانند به مقام رياست جمهوري برسند.
احزاب مستقل نيز در اين دوره توانستند بيش از يك ميليون و 800 هزار راي را از آن خود كنند. باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 بيش از 69 ميليون راي داشت. بدين ترتيب اوباما نسبت به دوره قبل نزديك به 10 ميليون راي را از دست داده است. رامني ساعاتي پس از اعلام نتايج ضمن پذيرفتن شكست خود، به اوباما تبريك گفت.
و اما در مورد انتخابات كنگره آمريكا بنا به اعلام خبرگزاري آسوشيتدپرس جمهوريخواهان توانستند با كسب اكثريت آرا، مجلس نمايندگان را از آن خود كنند در مقابل اكثر كرسي هاي مجلس سنا نيز به دموكرات ها رسيد.
از 435 كرسي مجلس نمايندگان 911 كرسي به دموكرات ها و 233 كرسي به جمهوريخواهان رسيد و صاحبان 11 كرسي باقي مانده هنوز مشخص نشده است (نامزدها حدنصاب لازم را كسب نكرده اند). از يكصد كرسي مجلس سنا نيز 51 كرسي به دموكرات ها و 45 كرسي به جمهوريخواهان رسيد. دو كرسي به احزاب مستقل و تكليف 2 كرسي نيز هنوز مشخص نشده است.
واكنش ها
رهبران برخي كشورهاي جهان پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا به باراك اوباما تبريك گفتند. ديويد كامرون، نخست وزير انگليس نخستين فردي بود كه بلافاصله پس از اعلام نتايج، پيروزي اوباما را به وي تبريك گفت.
«هرمان فان رامپوي» رئيس اتحاديه اروپا نيز ضمن ابراز رضايت از پيروزي «اوباما» انتخاب مجدد وي را تبريك گفت. «حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان، «محمود عباس»، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، «محمد مرسي»، رئيس جمهور مصر، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي، «حمادي الجبالي»، نخست وزير تونس، «هو جين تائو» رئيس جمهور چين و... نيز در پيام هاي جداگانه پيروزي اوباما در اين دور از انتخابات را به وي تبريك گفتند.
جرج سوروس، ميلياردر صهيونيست آمريكايي و رئيس بنياد جامعه باز آمريكا (بنياد سوروس) نيز از پيروزي اوباما، ابراز خرسندي كرد.
خبرگزاري رويتر در اين باره نوشت: ميلياردر مشهور آمريكايي اعلام كرد پيروزي اوباما در مقابل ميت رامني جمهوريخواه به معناي هموار شدن راه به كارگيري سياست هاي معقولانه تر و مناسب تر خواهد بود. وي همچنين از اينكه آمريكايي ها مواضع افراطي رامني را رد كرده اند، ابراز خوشحالي كرد. باراك اوباما نيز پس از قطعي شدن پيروزي اش اعلام كرد، نسبت به اين پيروزي اطمينان داشت. وي ضمن تشكر از كساني كه از وي «حمايت» كردند. به «رامني» رقيب سرسخت، خود نيز تبريك گفت. وي در عين حال به مردم آمريكا وعده «يك آينده درخشان» را داد. اوباما همچنين تصريح كرد قصد دارد از رامني در اداره امور كشور استفاده كند. اوباما تأكيداتي نيز بر روي مباحثي چون آزادي، موضوع مهاجران، خدمات درماني، همكاري با جمهوري خواهان، بهبود شرايط كاري، بهبود مسائل امنيتي و... كرد و وعده داد در چهار سال آينده روي آنها متمركز خواهد شد.
در حاشيه انتخابات
نماينده سازمان شفاف سازي بين المللي اما از جمله كساني بود كه از نحوه برگزاري انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا گله مند است.
به گزارش روزنامه آلماني «ولت»، آقاي «يورگن كلينكه»، به شدت از روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري در آمريكا ناراضي است، وي گفت مقامات آمريكايي به او آزادي عمل لازم براي نظارت بر روند برگزاري انتخابات را ندادند. وي شرايط برگزاري انتخابات را نيز «غير منطقي» عنوان كرد. نماينده اين سازمان بين المللي گفت: شرايط در شعب اخذ رأي عجيب بود،به اين معني كه ثبت نام رأي دهندگان واقعاً مانند اغلب كشورهاي جهان نبود، ما به عنوان ناظر حتي اجازه حمل دوربين يا موبايل را هم نداشتيم.»
گفتني است، اين سازمان مجموعاً 80 ناظر براي نظارت در انتخابات آمريكا داشت كه اغلب اجازه فعاليت آزاد را نداشتند.
«دونالد ترامپ» ميلياردر معروف آمريكايي نيز پس از شنيدن نتايج انتخابات، سيستم انتخاباتي آمريكا را به باد انتقاد گرفت. اين ميلياردر معروف گفت سيستم الكترال كالج آمريكا سبب شده كشورش مورد تمسخر جهانيان قرار بگيرد. وي در انتهاي پيام اينترنتي خود مردم آمريكا را به «قيام عليه اوباما» فراخواند.
مشاركت ضعيف، يكي ديگر از حاشيه هاي پر رنگ اين دور از انتخابات رياست جمهوري آمريكا است كه توجه بسياري از كارشناسان و رسانه ها را به خود جلب كرد. مشكلات اقتصادي، ناتواني اوباما در انجام وعده هاي داده شده و طوفان سندي، از جمله دلايلي است كه به اعتقاد برخي كارشناسان توانسته به مشاركت مردمي در اين دور از انتخابات تأثير منفي بگذارد. لس آنجلس تايمز با اشاره به اين مشكلات پيش بيني كرد،اوباما فرصتي براي استراحت نخواهد داشت. به نوشته اين روزنامه آمريكايي، اوباما حتي در فاصله اعلام پيروزي تا آغاز دور تازه رياستش بر آمريكا نيز هيچ فرصتي براي استراحت ندارد و بايد هر چه سريعتر به رفع چالش هايي كه كشور دچار آنها شده، بپردازد. از ديگر مسائلي كه انتخابات رياست جمهوري در آمريكا را زير سؤال مي برد، نبود امكانات لازم براي احزاب مستقل (احزاب سوم) براي معرفي كردن خودشان به مردم است. برخي گزارش ها حاكي است به طور ميانگين حدود 40 درصد از واجدان شرايط شركت در انتخابات آمريكا،مايل به رأي دادن به نماينده اي غير از نمايندگان دو حزب اصلي يعني جمهوريخوا هان و دموكرات ها هستند اما بنا به دلايل بسيار (از جمله موانع قانوني، مشكلات مالي) قادر به شناسايي يا رأي دادن به نامزدهاي مورد نظر خود نيستند. به عبارتي اين جمعيت عظيم،مجبور به انتخاب يكي از دو نامزد جمهوريخواه و دموكرات هستند.نكته مهم ديگر اينكه، جمعيتي بين 40 تا 90 ميليون نفر از واجدان شرايط مشاركت در انتخابات آمريكا بنا به دلايل گوناگون هيچ گاه در انتخابات شركت نمي كنند!
روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز اما خبر پيروزي اوباما را با جمله «چهار سال ديگر بدون اميد براي تغيير» منتشر كرد و نوشت: جمهوريخو اهان كنترل مجلس نمايندگان و دموكرات ها كنترل مجلس سنا را به دست گرفتند و كاخ سفيد نيز همچنان در دست دموكرات ها باقي ماند و اين در حالي است كه قطعاً هيچ دستوري در دست دموكرات ها وجود ندارد و همه اينها يعني شروع چهار سال ديگر براي آمريكا بدون داشتن اميد به تغيير خيلي از مردم آمريكا هم در مصاحبه با شبكه هاي خبري گفته اند كه اين انتخابات هزينه سنگيني را بر دوش ماليات دهندگان آمريكايي گذاشته و آنها معتقدند كه بين ميت رامني و باراك اوباما فرقي وجود ندارد.
¤ به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در انتخابات 2012 رياست جمهوري آمريكا حدود 118 ميليون نفر مشاركت داشتند، اين در حالي است كه ميزان مشاركت مردمي در انتخابات سال 2008 بيش از 131ميليون نفر بود. براساس اين گزارش در برخي ايالات حتي ميزان مشاركت بسيار پايين تر از انتخابات سال 2004 است. 90 ميليون نفر از واجدين هم در اين انتخابات شركت نكرده اند.
¤ خانم «سارا پيلين»، فرماندار سابق آلاسكا در واكنش به خبر پيروزي اوباما آن را «نااميدكننده» عنوان داشت و افزود، انتخاب مجدد اوباما «مصيبت بار» خواهد بود. به اعتقاد «پيلين» اوباما در 4 سال آينده نه تنها قادر به حل مشكلات اقتصادي آمريكا نخواهد بود بلكه وضعيت را فاجعه بار هم خواهد كرد.
¤ شكست رامني از اوباما در ايالت ميشيگان، يكي ديگر از حاشيه هاي جالب توجه انتخابات رياست جمهوري آمريكاست. اهميت اين خبر از آن جهت است كه رامني اهل ميشيگان است! اوباما 6/53 درصد و رامني
5/45درصد از آراي اين ايالت را به دست آوردند.
 


دروغ، رمز پيروزي!

فكر مي كنيد براي پيروز شدن در يك انتخابات چه چيزي بيشتر لازم است؟ بدون شك، كلي پول! و همين طور، داشتن شخصيتي «فوق عادي»... اما، نه به معناي مثبت آن!
«جك شيفر»، خبرنگار «رويتر» كه در اين مورد در انتخابات غرب زياد تحقيق كرده، از خودش مي پرسد: «به چه دليل به دروغگوها رأي مي دهيم؟» و جواب مي دهد: «گفتن حقيقت به هيچ وجه براي مبارزات تبليغاتي خوب نيست، چون اگر خوب بود خيلي ها اين كار را مي كردند!» پس، سياستمدارها در غرب مدام دروغ مي گويند كه انتخاب شوند. حالا، اگرچه اين دروغ ها مدام هم برملا مي شود، اما كار همچنان ادامه دارد! اما، فكر مي كنيد به چه دليل؟ «شيفر» جواب مي دهد: «آن طور كه در طول مبارزات تبليغاتي به ما دروغ مي گويند نشان مي دهد كه ما ترجيح مي دهيم حقيقت چيزها را ندانيم! در واقع، رأي دهندگان در مورد خيلي از موضوعات دروغ را به حقيقت ترجيح مي دهند، چرا كه حقيقت درباره اقتصاد، آينده، امنيت اجتماعي و نظام بهداشتي، مهاجرت، جنگ در افغانستان، ماليات ها، بودجه، كسري بودجه و بدهي دولت خيلي غم انگيزتر از آن است كه شهروندان بخواهند آن را در نظر بگيرند. به عبارت ديگر، تا زماني كه رأي دهندگان به كانديداهايي رأي مي دهند كه باعث مي شوند حالشان را بهتر مي كنند، كانديداها هم پشت هم دروغ مي گويند... و پيروز مي شوند! «اما، خطايي كه نبايد مرتكب شد، دروغ گفتن در مورد «خود» است. چرا كه، به گفته «شيفر»، «دروغ گفتن در مورد يك مسئله، معنايش سياستمدار بودن است. دروغ گفتن در مورد مسئله اي حقوقي هم يعني وكيل بودن. حالا، دروغ گفتن درباره ارتباط هاي قدرت در سطح بين المللي، ديپلمات بودن را نشان مي دهد. اما، دروغ گفتن در مورد اين كه خودت كي هستي، يعني حقه باز بودن... و رأي دهندگان حقه بازها را دوست ندارند!»
با اين حال، اين كه بداني چطور دروغ بگويي براي پيروز شدن در انتخابات كافي نيست. بايد كه حس شوخ طبعي سطح بالايي هم داشته باشي. به عنوان مثال، در مقاله اي در مجله «لافامز كوارترلي» مي خوانيم كه «آبراهام لينكلن در تمام طول رياست جمهوري اش مي دانست چطور از شوخ طبعي اش براي جلب محبت مردم و آراي شان استفاده كند! در واقع، شوخي كردن به او اجازه مي داد هم با مخاطبانش ارتباط برقرار كند، و هم تجاربش را با آنها تقسيم كند. «لافامز كوارترلي» اضافه مي كند كه، به هر حال اگر حس شوخ طبعي داشته باشي، دروغ را هم راحت تر مي گويي! به نوشته اين مجله، «اگر سياستمداري براي دروغ گفتن از شوخ طبعي اش استفاده كند، آن را راحت تر مي پذيريم چون از شوخي خوشمان مي آيد...»
¤ سرويس خارجي كيهان
 


در جلسه كنگره خلق رئيس جمهور جديد چين امروز انتخاب مي شود

معاون رئيس جمهور چين به عنوان دبير كل هجدهمين كنگره ملي حزب خلق چين انتخاب شد.
به گزارش فارس «ژي جين پينگ» كه از وي به عنوان رئيس جمهور آينده و رئيس حزب كمونيست چين ياد مي شود به عنوان دبير كل هجدهمين كنگره ملي حزب خلق چين كه از امروز در پكن آغاز مي شود، انتخاب شد.
قرار است در كنگره حزب كمونيست رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور چين انتخاب شود و از ماه مارس 2013 قدرت را رسماً در اختيار بگيرد.
خبرگزاري شينهوا گزارش داد كه همه 38 هيئت شركت كننده در كنگره ملي خلق چين وارد پكن شده اند و همه مقدمات برگزاري بزرگترين همايش رهبران چين فراهم شده است. كارشناسان معتقدند با انتخاب ژي جين پينگ به عنوان رئيس جمهور جديد چين تغيير چنداني در سياست خارجي اين كشور بروز نخواهد كرد.
 


ديدار طارق الهاشمي با افسران موساد در تركيه

معاون فراري رئيس جمهور عراق با افسران موساد در تركيه ديدار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «طارق الهاشمي» در تركيه طي روزهاي گذشته با سه نفر از افسران ارشد دستگاه جاسوسي اسرائيل ديدار و گفت وگو كرده است. به نوشته روزنامه «المستقبل العراقي» الهاشمي از طريق اين افراد توانست نامه اي را براي سياستمداران صهيونيست ارسال كند. الهاشمي كه از طرف دستگاه قضايي عراق به اتهام حملات تروريستي به سه بار اعدام محكوم شده است، اكنون قصد دارد خود را به اسرائيل نزديك كند. منابع خبري طي روزهاي اخير اعلام كرده بودند كه الهاشمي به دعوت «تزيپي ليوني» وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي، قصد دارد به تل آويو برود.
خبر ديگر از عراق حاكي است شش تن از محافظان الهاشمي به طور غيابي به اعدام محكوم شدند. دستگاه قضايي عراق اين افراد را به اتهام فعاليت هاي تروريستي، به اعدام با طناب دار محكوم كرد.
الهاشمي چند ماه پيش در پي صدور حكم بازداشتش از سوي دستگاه قضايي عراق، به منطقه كردستان گريخت و پس از آن به قطر، عربستان و تركيه رفت و هم اكنون در اسلامبول به سر مي برد، اينترپل حكم بازداشت وي را صادر كرده است، اما آنكارا همچنان از الهاشمي حمايت مي كند و اخيرا به وي اقامت دائم داده است.
 


27 كشته و 65 مجروح در ناآرامي هاي چند شهر پاكستان

حملات تروريستي در مناطق مختلف پاكستان 27 كشته و 65 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز يك فرد حامل جليقه انفجاري با عمليات انتحاري خود نزديك يك پاسگاه پليس شهر پيشاور پنج نفر را كشت و 30 تن ديگر را زخمي كرد. «هلال حيدر» از فرماندهان ارشد پليس از جمله كشته شدگان اين حمله اعلام شده است.
ديروز نوار قبايلي شمال غرب پاكستان شاهد انفجار ديگري نيز بود. اين انفجار كه در منطقه «كرم» رخ داد، يك كشته و 4 زخمي به همراه داشت.
شهر بندري و پرجمعيت كراچي نيز در پي ترور سه شنبه گذشته علامه «آفتاب حيدر جعفري» از علماي بزرگ شيعه، ناآرام شد. طي درگيري هاي ديروز كه حداقل در 12 منطقه كراچي روي داد، 14 نفر جان خود را از دست دادند و شمار نامعلومي زخمي شدند. در اين حملات كه به دست عوامل ناشناس انجام گرفت، علاوه بر شيعيان، حاميان دو حزب سني «تحريك» و «جنبش متحد قومي» نيز هدف قرار گرفتند. حداقل زخمي هاي اين حملات خونين به 14 نفر مي رسد. اين حوادث شهر كراچي را به طور كامل تعطيل كرد و مردم از ترس هدف قرار گرفتن، منازل خود را ترك نمي كنند.
افراد مسلح نيز با استقرار در خيابان ها به محض مشاهده افراد مسلح غير خودي به سمت آنها شليك مي كنند.
طي حملات جداگانه با انگيزه سياسي و مذهبي در حيدرآباد نيز چهار نفر كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند. در كويته، مركز ايالت بلوچستان پاكستان، تيراندازي افراد ناشناس به سوي يك خودرو، به كشته شدن سه نفر و زخمي شدن دو تن ديگر منجر شد. پليس اعلام كرد افراد كشته شده از اعضاي جامعه «هزاره» (مسلمانان شيعه) بودند.
خبر ديگر اينكه با نزديك شدن ماه محرم (26 آبان) فرماندهان پاكستاني قصد دارند بيش از 100 هزار نيرو را در ايالت «پنجاب» مستقر كنند و از اين طريق جلو حملات تروريست ها به عزاداران عاشوراي حسيني(ع) را بگيرند.
 


وحشت رژيم بحرين از اوج گيري اعتراض ها

 آل خليفه تابعيت 31 شيعه معترض را سلب كرد

رژيم آل خليفه از وحشت اوج گيري اعتراض هاي ضدحكومتي تابعيت 31 تن از مخالفان را به اتهام واهي سلب كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، چند انفجار مشكوك در منامه پايتخت بحرين بهانه اي شد كه مسئولان رژيم آل خليفه تابعيت 31 نفر را كه همگي شيعه هستند لغو كند.
در ميان اين افراد دو نماينده سابق پارلمان و چند تن از علماي شيعه و يك وكيل هم به چشم مي خورند.
در انفجارهاي مشكوك سه روز قبل پايتخت بحرين دو تبعه آسيايي كشته شدند و يك تن ديگر نيز مجروح شد.
به عقيده ناظران بحريني اين انفجارها پس از ماجراي محاصره العكر بهانه اي براي تشديد فضاي امنيتي در بحرين و سركوب مردم معترض است و توسط مزدوران رژيم صورت گرفته است. آل خليفه پيشتر تهديد كرده بود چنانچه معترضان به خيابان بيايند، تابعيت آنها سلب خواهد شد. ناظران سياسي اين تهديد را ناشي از وحشت رژيم از اوج گيري اعتراض ها مي دانند.
همچنين مسئولان رژيم بحرين چهار نفر را در ارتباط با انفجارهاي دوشنبه هفته جاري در شهر منامه بازداشت كردند.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه 12 سازمان حقوق بشري در نامه اي از گزارشگر ويژه سازمان ملل كه مامور رسيدگي به حق برگزاري تجمع و برگزاري تظاهرات مسالمت آميز است خواستند تا فوري براي آگاهي از حقايق و ميزان نقض حقوق مردم بحرين به اين كشور سفر كند.
اين سازمان هاي حقوق بشري از گزارشگر سازمان ملل خواستند كه از كشورهاي عضو اين سازمان درخواست فوري كند تا به علت اقدام مسئولان بحريني در ممنوعيت اعمال حقوق مندرج در قانون اساسي وارد عمل شده و موارد نقض حقوق مردم بحرين را در گزارش سالانه شوراي حقوق بشر ذكر كنند.
بحرين از بيش از يك سال و نيم پيش شاهد تظاهرات مردمي و انقلاب عليه رژيم آل خليفه است.
نيروهاي امنيتي بحرين با همدستي نيروهاي اشغالگر سعودي به سركوب مردم پرداخته اند كه تاكنون در جريان اين سركوبگري صدها نفر شهيد، زخمي يا بازداشت شده اند.
شواهد سازمان هاي حقوق بشري نشان مي دهد كه شماري از معترضان زير شكنجه شديد رژيم آل خليفه جان خود را از دست داده يا دچار نقص عضو شده و تعدادي از زنان بحريني نيز بر اثر استنشاق گازهاي سمي در جريان تظاهرات مسالمت آميز خود دچار سقط جنين شده اند.
اين در حالي است كه مردم بحرين با وجود اين سركوبگري ها همچنان با آمدن به خيابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستيابي به حقوق از دست رفته خود از جمله اجراي عدالت اجتماعي و روي كار آمدن نظامي منتخب تاكيد مي كنند.

 


دفتر ديويد كامرون خبر داد

انگليس عمليات تروريست ها در سوريه را هماهنگ مي كند

دفتر نخست وزيري انگليس اعلام كرد، هدف ديويد كامرون در سفر دوره اي خود به كشورهاي منطقه سازماندهي و متحد كردن مخالفان سوري عليه بشار اسد است.
به گزارش خبرگزاري ها، دفتر نخست وزيري انگليس اعلام كرد، ديويد كامرون نخست وزير انگليس در سفر منطقه اي خود به خاورميانه درصدد مذاكره با شورشيان مسلح سوري است تا راهي براي متحد كردن آنها بيابد.
سخنگوي اين دفتر اظهار داشت، مذاكره با شورشيان سوري كمك خواهد كرد تا درك بهتري از شرايط واقعي و روابط ميان گروه هاي سياسي و مخالفان به دست آورد.
روزنامه ديلي ميل در گزارشي از تمايل ديويد كامرون براي مسلح كردن مخالفان سوري خبر داد.
در اين گزارش آمده است كه كامرون با نشان دادن چراغ سبز به مقام هاي انگليسي قرار است براي تشكيل ارتش شورشيان براي تغيير رژيم در سوريه اقدام كند.
ديويد كامرون در گفت وگو با ديلي ميل تصريح كرد كه وي از تحريم تسليحاتي اتحاديه اروپا درباره ارسال سلاح به سوريه كاملا نااميد شده است.
كامرون پس از ديدار از امارات متحده عربي به عربستان رفت و با ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان در اين باره مذاكره كرد.
وي در اين ديدار تاكيد كرد بايد بشار اسد را تحت فشار قرار داد تا از قدرت كناره گيري كند.
نخست وزير انگليس همچنين مدعي شد، بايد به بشار اسد اجازه داد تا در امنيت كامل سوريه را ترك كند و از پيگرد قضايي مصون باشد.
كامرون پس از عربستان وارد امان پايتخت اردن شد و با شاه اردن ديدار كرد.
نخست وزير انگليس همچنين از كمپ هاي آوارگان سوري در اردن ديدار كرد.
وي قرار است پس از اردن وارد تركيه شود و ملاقات هاي وي با مخالفان سوري در دو كشور اردن و تركيه صورت خواهد گرفت.
انگليس از جمله كشورهايي است كه بيشترين كمك هاي مالي را به مخالفان سوري كرده است. اين كشور به صورت رسمي بيش از 50 ميليون پوند در قالب كمك هاي بشردوستانه به مخالفان كمك كرده و از اين لحاظ پس از آمريكا در جايگاه دوم قرار دارد.
از سوي ديگر دولت فرانسه اذعان كرد تاكنون چندين ميليون يورو به شورشيان سوري كمك مالي كرده است.
شبكه خبري فرانس24 در گزارشي اعلام كرد از آغاز بحران سوريه كشورهاي خارجي و از جمله فرانسه چندين ميليون يورو به مخالفان مسلح كمك كرده اند تا با رژيم بشار اسد مقابله كنند.
اين در حالي است كه نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور كودكان اعلام كرد تحقيقات در مورد اقدامات خشونت بار مخالفان سوريه عليه كودكان در صورت اثبات مي تواند به درج نام آنها در فهرست شرم سازمان ملل و در نتيجه اعمال مجازات شوراي امنيت عليه آنها منجر شود.
مسئول اطلاع رساني در جنبش «العداله و المستقل» يمن نيز اعلام كرد كه توقيف كشتي حامل اسلحه تركيه در خليج عدن بيانگر افشاي توطئه قطري، آمريكايي و سعودي عليه سوريه است.
صلاح خالد گفت، امروز ابعاد مختلف سفر مقامات تركيه به يمن روشن شده است و اين احتمال كه تركيه، قطر و عربستان با برخي از مقامات سياسي و نظامي يمني براي احداث يك پايگاه نظامي براي آموزش مخالفان مسلح در يمن به توافق رسيده اند تقويت شده است.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه يگان هاي ارتش سوريه چندين مركز تجمع افراد مسلح در شهر نبش در ريف ادلب در شمال غربي سوريه را هدف قرار داده و منهدم كرده اند.
نيروهاي ارتش همچنين محله السيل در شهر حرستا در استان ريف دمشق را پاكسازي كردند. نيروهاي ارتش شماري از تروريست ها كه مردم را مي ترسانده يا مورد اصابت گلوله قرار مي داده اند تعقيب كردند. بيشتر افراد مسلح تك تيراندازاني بودند كه در خانه هاي مردم مستقر شده بودند و از مردم به عنوان سپر انساني استفاده مي كردند.
اين در حالي است كه تروريست ها با حمله به يك اتوبوس در الحسكه در شمال شرقي سوريه ده ها غيرنظامي را به شهادت رسانده يا زخمي كردند.
 


حزب حاكم تركيه

طرح افزايش اختيارات رئيس جمهور را به پارلمان داد

حزب حاكم تركيه طرح افزايش اختيارات رئيس جمهور اين كشور را براي تصويب به پارلمان ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حزب «عدالت و توسعه» ديروز طرح اصلاح سيستم سياسي اين كشور را به مجلس ارائه داد. در صورت تصويب اين طرح، پست رياست جمهوري از حالت تشريفاتي فعلي خارج و اختيارات گسترده به آن داده مي شود.
حزب عدالت و توسعه به اين خاطر درصدد افزايش اختيارات رئيس جمهور برآمد كه «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اين كشور قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري آتي شركت كند.
خبر ديگر اينكه روزنامه «واشنگتن پست» نوشت، حزب عدالت و توسعه تركيه را به لبه پرتگاه جنگ سوق داده است. منظور اين روزنامه، حمايت آنكارا از تروريست هاي سوري است يك تحليلگر ترك نيز احتمال داد نام اين كشور در فهرست سياه قرار گيرد. آنكاراعلاوه بر مداخله در سوريه با جدايي طلبان كرد در جنوب شرق تركيه نيز به شدت درگير است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14