(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 18  آبان  1391 - شماره 20352

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتخابات آمريكا مهم بود ؟ (يادداشت روز)
احتياج ! (گفت و شنود)
آخرين واكنش ها به طرح سؤال از رئيس جمهور
آيت الله آملي لاريجاني:
همه بايد در برابر ساختار نظام و قانون اساسي تمكين كنند
سلطانيه:
ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از تسليحات اتمي شركت مي كند
نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي اقامه مي شود
ادعاهاي واهي معاون اشتون درباره برنامه هسته اي ايران
كيهان و خوانندگان
اعتراض همسر يك زنداني به برخورد سودجويانه مافياي سبز (خبر ويژه)
هاآرتص:
بازنده اصلي انتخابات آمريكا نه رامني كه نتانياهو بود (خبر ويژه)
روزنامه اسپانيايي:
اتحاديه اروپا يا عروسك خيمه شب بازي آمريكا و اسرائيل؟! (خبر ويژه)
گزارش سي ان ان از قدرت تلافي جويانه ارتش سايبري ايران (خبر ويژه)
آمريكا زير پاي تركيه را خالي كرد (خبر ويژه)


انتخابات آمريكا مهم بود ؟ (يادداشت روز)

«گران ترين» انتخابات تاريخ در «بدهكارترين» كشور دنيا به پايان رسيد. ميزان بدهي هاي آمريكا اكنون از 16هزار ميليارد دلار گذشته و بنابراين هزينه 6 ميليارد دلاري براي انتخابات رياست جمهوري حتي اگر 2 برابر هزينه انتخابات سال 2000 ميلادي باشد و در برابر چشمان 47 ميليون نفر گرسنه كارتن خواب انجام شود، در ورشكستگي پنهان يك سيستم چيزي را جابه جا نمي كند. طبق آمارهاي موجود، از سال 1972تا امروز به فاصله 40 سال 11انتخابات برگزار شده كه به طور متوسط 45 درصد آمريكايي ها رغبتي به حضور در آن و انتخاب منحصر در ميان 2 نامزد دموكرات يا جمهوري خواه نشان نداده اند. امسال نيز پيش بيني ها بر آن بود كه 90 ميليون شهروند آمريكايي شركت نمي كنند. براي مردم آمريكا، باراك اوباما بهتر بود يا ميت رامني جمهوري خواه؟ براي ديگر كشورها و دولت ها و ملت ها كدام ترجيح دارد؟ حالا كه اوباما انتخاب شده، كدام پرونده هاي چالش برانگيز را پيش رو دارد و نسبت ما با دومين دولت اوباما چه خواهد بود؟ اين انتخابات به خودي خود چه قدر مي تواند براي ما مهم باشد و به چه ميزان از چشم انداز نشانه شناسي و دلالت، پراهميت تلقي گردد؟
1-انتخاب اوباما از نگاه راي دهندگان، انتخاب ميان بد و بدتر است. البته آمريكا در دوره اوباما 6 هزار ميليارد دلار بدهكارتر شد اما خيلي ها در آمريكا مي دانند كه دست كم 4 هزار ميليارد از اين رقم حاصل سياستگذاري به بن بست رسيده نومحافظه كاران (دولت بوش) در دو جنگ عراق و افغانستان بوده است. و نيز آنها شنيدند كه ميت رامني هنوز سوار توسن قدرت نشده، 47درصد آمريكايي هاي فرودست را «مفت خور» خطاب مي كند. اين مصداق همان ضرب المثل معروف است كه مي گويد طرف در جهنم از ترس عقرب جرّاره به مار غاشيه پناه مي برد! ساختار سيستم سياسي- اقتصادي آمريكا همان است كه پاول فارل چند روز قبل از انتخابات در روزنامه وال استريت ژورنال اذعان كرد. «اقتصاد آمريكا تبديل به اقتصاد فرانكشتايني شده، هيولايي كه دچار جنون آدم كشي است و خود را به همراه جماعتي كه او را خلق كرده اند، نابود مي كند. سرمايه داران آمريكايي خود و دموكراسي شان را و به دنبال آن اقتصاد جهاني را نابود مي كنند. اقتصاد فرانكشتايني در اغلب زمينه ها به ورشكستگي رسيده است.»
2- ترجمه عقرب جرّاره و مار غاشيه و اوضاع دوزخي به زبان آلماني مي شود همين گزارش تحليلي كه اشپيگل آن لاين در آستانه انتخابات آمريكا در معرض قضاوت مخاطبان قرار داد. «انتخاب رئيس جمهور براي امپراتوري سقوط كرده! آلماني ها بدشان نمي آيد رامني را نامزد ثروتمندان و اوباما را نامزد مردم ببينند، انتخاب ميان خوب و بد. اين تلقي غلط است. صرف نظر از اينكه چه كسي پيروز شود، آنچه بر آمريكا تسلط مطلق دارد، سرمايه داري است؛ يعني همان قدرتي كه مي تواند ايالات متحده را نابود كند. ارتش سلاحي مي سازد كه ظرف يك ساعت مي تواند به هر نقطه از جهان شليك و آنجا را ويران كند. اما در همين زمان در بروكلين و كوئينز و نيوجرسي تيرهاي حامل سيم برق در كنار خيابان افتاده اند. طوفان ميليون ها نفر را آشفته كرده است. آمريكا كشوري پيشرفته براي طبقات خاص و در حال رشد براي بقيه شهروندان است. در نيويورك بيمارستان ها را تخليه و بيماران را به جاي ديگر مي برند. كسي كه نتواند تضاد موجود در جامعه آمريكا را ببيند، نمي تواند تسلط مطلق، سرمايه داري را درك كند. سرمايه سالاري مطلق آمريكا را به ويراني كشانده و دولت را ناكارآمد ساخته است. اوباما نتوانست در اين وضعيت تغيير ايجاد كند. رامني هم نخواهد توانست».
اشپيگل معتقد است «اروپا در اشتباه است اگر فكر مي كند انتخاب ميان اين دو، ميان خوب و بد است... 4 سال پيش كه اوباما كارش را شروع كرد به نظر مي رسيد اين آغاز دوباره براي آمريكاست ولي اين تصور ناشي از سوء تفاهم بود. او گوانتانامو را تعطيل نكرد و مصونيت جنايتكاران جنگي در دستگاه بوش را لغو ننمود.او بازارهاي مالي را تغيير نداد. قدرت مردم در برابر قدرت بانك ها و كارتل ها و نظاميان هيچ است و رئيس جمهور هم در برابر آنها قدرتي ندارد... براي اروپا فرقي نمي كند كه برنده چه كسي باشد. اينها فقط نشانه هاي شكست آمريكا هستند، علت آن نيستند. نه دموكرات ها و نه تي پارتي ها و جمهوري خواهان هيچ كدام مسلط بر مناسبات نيستند. براي ما اروپايي ها و در عرصه سياست خارجي، نه اوباما كبوتر است و نه رامني شاهين. اوباما هم آدم مي كشد چه فرقي مي كند با سرباز يا هواپيماي بدون سرنشين! روش قتل چه چيزي را براي قربانيان تغيير مي دهد؟ از سوي ديگر برخلاف لفاظي اسرائيل، آمريكا دست به جنگ عليه ايران نخواهد زد زيرا آمريكا در واقع ديگر نمي تواند از عهده چنين جنگي برآيد. از همه اينها گذشته دموكرات ها در جنگ طلبي كم از جمهوري خواهان ندارند... واقعيت اين است كه ما ديگر آمريكا را نمي فهميم. وقتي از آلمان يا اروپا به آمريكا نگاه مي كنيم، فرهنگي ناآشنا مي بينيم. نظام سياسي در دست سرمايه و لابي هاي آن است. آنچه امروز بر آمريكا مسلط است آميزه اي از بي مسئوليتي و سودجويي حريصانه است. افول امپراتوري آمريكا آغاز شده است. ممكن است آمريكايي ها به رغم كوشش هايي كه بكنند نتوانند جلوي آن را بگيرند ولي آنها حتي تلاش هم نمي كنند.»
3- با همه اينها و با وجود انفعال هر دو حزب جمهوري خواه و دموكرات- و نامزدهاي آنان- نفوذ لابي صهيونيستي در آمريكا رو به كاهش است. نتانياهو هرچند پس از پيروزي اوباما به وي تبريك گفت و مقامات صهيونيست اوباما را «بهترين رئيس جمهور براي اسرائيل» خواندند اما طي يك سال اخير روابط دو دولت آميخته با تشنج و تنش كم سابقه بوده است. كار به جايي رسيد كه كساني چون نتانياهو و برخي مقامات ديگر علنا اوباما را سرزنش كرده و از رامني حمايت كردند. البته مسئله به استقلال اوباما و نوكرمآبي رامني برنمي گردد، بلكه به محدوديت هاي قدرت كاهنده حاكميت آمريكا مربوط مي شود. به يك معنا هرچه حلقه مقاومت و بيداري اسلامي با محوريت ايران تنومندتر مي شود، سربالايي مقابل سياست خارجي آمريكا و اسرائيل را تندتر و صعب العبورتر مي كند. اينجاست كه اسب هاي درشكه مجبورند حتي اگر از يك تيره و نژاد باشند، يكديگر را گاز بگيرند. اوباما و نتانياهو البته مجبورند بر سر مسائل مهم خاورميانه با هم بسازند و كار كنند اما واقعيت هاي جهان امروز مدام به تقابل هاي جديد ميان اين دو متحد استراتژيك دامن مي زند.
2 ماه پيش- 7 شهريور، 28آگوست- بود كه نشريه فارين پاليسي تنها گوشه اي از گزارش محرمانه 82 صفحه اي 16نهاد اطلاعاتي آمريكا را با عنوان «ايالات متحده براي خاورميانه بدون اسرائيل آماده مي شود؟» منتشر كرد. در آن گزارش اطلاعاتي تصريح شده بود «اسرائيل بزرگترين خطر براي منافع ملي آمريكاست و به خاطر ماهيت خود مانع از روابط طبيعي واشنگتن با 57 كشور اسلامي شده است. بيداري اسلامي و بهار عربي بخش مهمي از جمعيت 2/1ميليارد نفري مسلمانان را به حركت درآورده تا پيگير موضوع فلسطين باشند... دولت آمريكا ديگر نه امكانات مالي آن را دارد كه از اسرائيل حمايت كند و نه افكار عمومي آمريكا از چنين اقدامي حمايت مي كند... اسرائيل به رژيمي اشغالگر كه در ايجاد دموكراسي شكست خورده، تبديل شده است. مخالفت با اين رژيم آپارتايدي در سطح بين المللي در حال گسترش است و نبايد در ائتلافي شركت كرد كه بيشتر جامعه جهاني با آن مخالف است.» بي دليل نيست كه راديو اسرائيل سه شنبه شب در گزارشي اعلام كرد «تحليلگران اسرائيلي مي گويند نتانياهو از قدرت گيري دوباره اوباما بيمناك است. نتانياهو طرفدار ميت رامني بود و اگر اوباما به قدرت برسد ممكن است انتقام بگيرد. وعده هاي اوباما به مردم آمريكا محقق نشد و به نظر نمي رسد بتواند در دوره دوم نيز آنها را برآورده كند و از جمله اقتصاد را بهبود ببخشد.»
اوباما در اين ميان ناتوان تر از آن است كه چالش هاي مهمي چون مسئله فلسطين و امنيت رژيم اشغالگر، يا بيداري اسلامي و چالش ايران و ديگر پرونده هاي لاينحل منطقه را برطرف كند. او از اينجا رانده و از آنجا مانده است. به تعبير روزنامه فيگارو «اسرائيلي ها در نظرسنجي ها بدون كمترين ترديد، و با اكثريت قابل توجهي اعتماد خود را به رامني اعلام كرده اند. همزمان شهروندان كشورهاي عرب و مسلمان سرخوردگي خود را از عملكرد اوباما پنهان نمي كنند و نسبت به سياست هاي اوباما در خاورميانه ابراز ناخشنودي و يأس مي كنند. براي مثال اقبال عمومي مصري ها به عنوان يك كشور بزرگ خاورميانه نسبت به اوباما تنها طي يك سال 13درصد كاهش يافته است.» اوباما شعار تغيير را سال 2008 از جمله در دانشگاه قاهره و در روزگار حكومت حسني مبارك عرضه كرد و اين در حالي بود كه چند ماه پيش از آن علنا از حمله رژيم صهيونيستي به غزه جانبداري كرده و آن را حق تل آويو دانسته بود. او طرح نيم بند دو دولت مستقل را در سپتامبر 2010 مطرح كرد و 5 ماه بعد، از همين طرح بي مايه با فشار صهيونيست ها عقب نشست. با اين حال به تعبير بي بي سي «كمتر كسي در اسرائيل، ابقاي اوباما را خبر خوشي براي نتانياهو مي داند. اوباما نيز حملات لفظي و انتقادهاي شديد نتانياهو را فراموش نخواهد كرد.»
4- اوباما همان بوش ضعيف شده است همچنان كه آمريكاي 2012، همان آمريكاي آب رفته 2001 است. معدل جنايت در دوره اوباما كمتر از دوره بوش نيست. در منازعات و بحران هاي منطقه از افغانستان و پاكستان تا ليبي و سوريه و لبنان و فلسطين و بحرين و يمن و عربستان و عراق، رد پاي آمريكا در اغلب ناامني ها و جنايت هاي زنجيره اي قابل مشاهده است. اگر هم در بسياري از كشورها بيش از اقدامات موجود مداخله نكرده اند، صرفاً تيغشان نبريده است. آمريكا در عراق، سوريه، لبنان، فلسطين و افغانستان شكست هاي بزرگي به جان خريد. در اين ميان ايران به نحو قدرتمندي - به واسطه بيداري و مقاومت اسلامي و در چارچوب حق استقلال و حاكميت ملت ها- آمريكا را به چالش كشيده است.
گزاره كانوني در تحليل سياست آمريكا اين است كه قدرت اين امپراتوري در ابعاد مختلف، وضعيت كاهنده و در حال فرسايش دروني به خود گرفته است. متقابلا بايد فقط از موضع اقتدار و استقلال با او مواجه شد. در واقع بايد بيش از هر زمان ديگري، موفقيت را در اقتدار و قدرتمندي بيشتر خود بجوييم و نه در شعبده بازي هاي سياسي در رژيمي كه طي يك دهه گذشته در مطبوعات معتبر اروپايي و حتي آمريكايي به عنوان «جمهوري دلقك ها» (CLOWNS REPUBLIC) توصيف شده است. نه فقط براي ما بلكه براي اغلب كشورهاي دنيا و حتي كشورهاي اروپايي، اوباما و دولت متبوع وي حرف تازه اي براي گفتن ندارند. به يقين اگر اقتدار و پويايي و پيش روندگي امروز گفتمان انقلاب نبود، نه آمريكا و نه رژيم اسرائيل در موضع ضعف فعلي نبودند. ما هرچه قدرتمند و منسجم تر و همدل تر باشيم، ضعف و انشقاق در جبهه مقابل فزوني خواهد گرفت و هرچه دچار سستي و اختلاف شويم، آنها متحدتر و جسورتر خواهند شد.
محمد ايماني
 


احتياج ! (گفت و شنود)

گفت: «دولت وحدت ملي» ديگه چيه كه بعضي ها پيشنهاد مي كنند؟!
گفتم: مي گويند دولتي است كه از «طريق انتخابات آزاد و شفاف و قانوني تشكيل شود».
گفت: مگر تاكنون انتخابات ها شفاف و آزاد و قانوني نبوده است؟!
گفتم: مي گويند بايد دلسوزان نظام هم در انتخابات حضور داشته باشند.
گفت: مگر ده ها ميليون شركت كننده در انتخابات جزو دلسوزان نظام نبوده اند؟
گفتم: اي بابا! منظورشان اين است كه عوامل فتنه 88 هم به صحنه بازگردند.
گفت: يعني همان مدعيان اصلاحات كه نتانياهو مي گفت بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند و شيمون پرز مي گفت به نمايندگي از اسرائيل با جمهوري اسلامي درگير شده اند و اوباما مي گفت؛ حمايت از آنها هدف استراتژيك آمريكاست و...؟!
گفتم: آره! دقيقا همان ها را مي گويند و اعلام كرده اند كه نظام به آنها احتياج دارد!
گفت: نظام اسلامي به يك وطن فروش و جنايتكار چه احتياجي دارد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! اگر منظورشان همين باشد كه فاجعه است... يارو به رفقايش مي گفت؛ بدون خيانت، صداقت معني نداره و بدون جنايت، درستكاري معني نداره و... بعد به آنها گفت؛ حالا متوجه شديد كه دنيا به شما احتياج داره؟!
 


آخرين واكنش ها به طرح سؤال از رئيس جمهور

با قرائت طرح سؤال از رئيس جمهور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي بازتاب هاي آن همچنان ادامه دارد.
فراكسيون رهروان ولايت مجلس با صدور بيانيه اي اعلام كرد اين فراكسيون از آغاز ماجراي طرح سؤال از رئيس جمهور داراي هيچگونه موضع فراكسيوني نبوده است. در بخشي از بيانيه اين فراكسيون آمده است:
برخي مسئولان تلاش دارند وضعيت اقتصادي امروز و مشكلات پيش آمده را به دشمني هاي نظام سلطه و تحريم هاي ظالمانه اعمالي منحصر كنند، در حالي كه براساس بررسي هاي انجام شده بسياري از مشكلات امروز اقتصادي در نتيجه سوءتدبير است، به عنوان مثال مي توان از قضيه گراني مرغ پيش از ماه مبارك رمضان، وضعيت نابسامان كشاورزان خصوصاً گندم كاران و همچنين دامداران و... نام برد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت از آغاز اين ماجرا داراي هيچگونه موضع فراكسيون نبوده و جالب است كه تركيب امضاءكنندگان اوليه سؤال نيز نشان مي دهد از هر دو فراكسيون اصولگرا (اكثريت و اقليت) افرادي طرح سؤال از رئيس جمهور را امضا كرده اند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تأكيد شده است: فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت معتقد است، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نمي توانند برخلاف مطالبات موكلان خود عمل نمايند و صرفا بر ضعف ها و بي تدبيري هاي دولت سرپوش بگذارند و بخشي از مشكلاتي را كه امروز شاهد آنيم در نتيجه همان لاپوشاني ها و عدم انجام وظايف و اقدام براساس قانون و دفاع از حقوق مردم است.
سؤال از رئيس جمهور از مصاديق هشدار رهبري است
از سوي ديگر؛ رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز گفت: تلاش ما اين است كه نصايح، دستورها و هشدارهاي رهبر معظم انقلاب را اجرا كنيم و احتمال مي دهيم سؤال از رئيس جمهور از مصاديق هشدار رهبري است.
وي با بيان اين كه سعي مي كنيم راهكارهايي را براي مطرح نشدن سؤال از رئيس جمهوري در صحن علني مجلس پيدا كنيم، گفت: تلاش ما اين است كه در شرايط فعلي در روابط بين قوا بحراني به جامعه كشيده نشود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه ما به هشدارهاي رهبر معظم انقلاب توجه عميق داريم و آن را مهم مي دانيم، افزود: نظر ما اجراي دستورها و نصايح ايشان است.
حدادعادل يادآور شد: برخي از نمايندگان بر تعداد امضاهاي طرح سؤال از رئيس جمهوري شك قوي دارند چرا كه تعدادي از امضاكنندگان اين طرح امضاهاي خود را پس گرفتند ولي هيئت رئيسه به اين مسئله اعتنايي نكرد.
وي اظهار داشت: ما تلاش داريم اين مسئله را از طريق آيين نامه داخلي مجلس حل كنيم، اين موضوع راه حل آيين نامه اي دارد.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم تصريح كرد: حتي تعدادي از نمايندگان مجلس براي هيئت رئيسه قسم خورده اند كه ما قبل از ابلاغ طرح سؤال به رئيس جمهوري امضاهاي خود را پس گرفته ايم.
وي در ادامه به شكايت برخي از نمايندگان از هيئت رئيسه مجلس بدليل عملكرد در قرائت طرح سؤال از رئيس جمهوري اشاره كرد و افزود: بنده اين شكايت را امضا نكرده ام و شكايت از هيئت رئيسه در قالب فراكسيون اصولگرايان انجام نشده است و نمايندگان خود تصميم به اين كار گرفته اند.
تذكر بسيج دانشجويي 313 دانشگاه كشور به مجلس
بسيج دانشجويي 313 دانشگاه كشور نيز در نامه اي خطاب به نمايندگان مجلس تأكيد كردند: آيا نمايندگان ذوق زدگي دشمن را هنگام بروز اختلافات ولو جزيي بين مسئولان كشور نمي بينند.
در بخشي از اين نامه آمده است:
آيا اكنون كه بازار طلا و ارز رو به آرامش مي رود طرح مسئله اي كه باعث متشنج شدن فضاي كشور مي شود، براي درد «نوسانات بازار ارز» دوايي است؟ هرچند كه ذكر اين نكات بدين معنا نيست كه دولت در وظايف خود در مديريت و نظارت بر فضاي اقتصادي كشور كوتاهي هايي نداشته است، تحليل ما دانشجويان آن است كه نكات منفي طرح سؤال از رئيس جمهور در زمان فعلي بيش از نكات مثبت آن است.
در اين نامه از رئيس مجلس خواسته شده است با استفاده از جايگاه خود و با تبيين شرايط كشور براي نمايندگان آنان را از اقدام وحدت شكن در زمان كنوني منصرف كند.

 


آيت الله آملي لاريجاني:

همه بايد در برابر ساختار نظام و قانون اساسي تمكين كنند

رئيس قوه قضائيه استقلال قواي سه گانه به منظور استحكام ساختار سياسي نظام جمهوري اسلامي را بسيار ضروري دانست و گفت: اجراي عدالت از مسير عمل به قانون مي گذرد و همه بايد در برابر ساختار جمهوري اسلامي و قانون اساسي تمكين كنند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي بحث استقلال قواي سه گانه را از مهم ترين آموزه هاي نظام جمهوري اسلامي ايران معرفي كرد و گفت: حسب نص قانون اساسي قواي موجود در جمهوري اسلامي ايران از هم مستقل هستند و زير نظر ولي فقيه انجام وظيفه مي كنند.
وي ادامه داد: البته قواي سه گانه جزايري جدا از هم نيستند و استقلال قوا به معني تعامل نداشتن آنها با يكديگر نيست و حتي مراتبي از استقلال، منافاتي با نظارت يك قوه نسبت به قوه ديگر ندارد.
رييس دستگاه قضايي با تشريح مباني نظام هاي ليبرال دموكراسي، ساختار سياسي جمهوري اسلامي ايران را بسيار پيشرفته و بي بديل در جهان دانست و افزود: نظام جمهوري اسلامي نظامي بر مبناي نظام ليبرال دموكراسي نيست اما فوايد نظام ليبرال دموكراسي را گرفته و نقايص آن را دفع كرده است.
آملي لاريجاني توجه به ارزش هاي اخلاقي و ديني را از مهم ترين مولفه هاي نظام جمهوري اسلامي و حركت به سمت مردم سالاري ديني توصيف و اظهار كرد: هم اكنون در مغرب زمين نيز بسياري هستند كه از اوضاع نابه سامان ايجاد شده درغرب به دليل بي توجهي به ارزش هاي اخلاقي و انساني گلايه دارند و صدايشان بلند است و معتقدند دولت هاي غربي نمي توانند و نبايد نسبت به ارزش هاي اخلاقي جامعه بي طرف باشند.
وي با تاكيد بر اينكه قانون اساسي ايران مبتني بر ايمان به خداوند و حفظ ارزش هاي اخلاقي و ديني است، خاطرنشان كرد: در چنين نظام بي بديلي قواي سه گانه حسب نظر قانون اساسي، مستقل از يكديگر معرفي شده اند و بر استقلال دستگاه قضايي نيز تصريح بيشتري شده است.
آملي لاريجاني عزم تمام مسئولان عالي قضايي را حركت در مسير قانون و اجراي عدالت در مسير قانون دانست و با بيان اينكه برخي ها كه گمان مي كردند دستگاه قضايي قدرت اجراي عدالت را ندارد، اكنون نشانه هاي فراواني در اجراي بدون تبعيض عدالت براي همه افراد و گروه ها را به چشم مي بينند، گفت: عدالت و كمك به استيفاي حقوق فردي و اجتماعي مردم از مسير اجراي قانون مي گذرد و همه بايد نسبت به قانون تمكين كنند و اگر اختلافي هم وجود دارد، مراجع حل و فصل اختلافات نيز از سوي قانون مشخص شده است و هيچ ابهامي در اين زمينه نيست.
وي تصريح كرد: با توجه به نص صريح قانون اساسي، ديگر وجهي براي اختلاف وجود ندارد و همه در هر مقامي بايد دربرابر ساختار جمهوري اسلامي و قانون اساسي تمكين كنند.
رييس دستگاه قضايي، قانون را شيوه و مسير زندگي افراد جامعه دانست و ادامه داد: زندگي پيچيده امروز همه براساس قوانيني است كه براي اصلاح مسير زندگي صورت گرفته است و نمي شود هر كسي بگويد من قانون را قبول ندارم كه دراين صورت سنگ روي سنگ بند نمي شود.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: به ملت بزرگ ايران عرض مي كنيم كه قوه قضاييه هيچ كوتاهي و اهمالي در مسير اجراي قانون نخواهد داشت و همچنان در مسير تحقق عدالت و مبارزه با مفاسد گام بر خواهد داشت.
 


سلطانيه:

ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از تسليحات اتمي شركت مي كند


نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از تسليحات اتمي كه ماه آينده در فنلاند برگزار مي شود، شركت مي كند.
خبرگزاري رويترز از بروكسل گزارش داد: علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي به خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران در نهايت تصميم گرفته است در اين كنفرانس كه درباره خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي است شركت كند.
وي گفت كه ايران «مصمم به شركت فعال» در كنفرانس هلسينكي است كه مي تواند راه را براي جهان عاري از تسليحات هسته اي باز كند.
رويترز افزود: ايران و دولت هاي عربي اغلب مي گويند كه زرادخانه هسته اي اسرائيل (رژيم صهيونيستي) تهديدي براي صلح و امنيت خاورميانه است.
سلطانيه گفت: ما قويا باور داريم كه همه كشورها بايد بسيج شوند تا اطمينان حاصل كنند كه اين هدف بزرگ خاورميانه عاري از تسليحات كشتار جمعي محقق شود.
بنابراين گزارش سلطانيه گفت كه ايران مسئله هسته اي رژيم صهيونيستي را در كنفرانس هلسينكي مطرح خواهد كرد.
وي گفت: ما نمي توانيم اين وضعيت را تحمل كنيم كه اسرائيل (رژيم صهيونيستي) به ان.پي.تي نپيوسته باشد و از قابليت تسليحات هسته اي برخوردار باشد.
براساس اين گزارش هنوز تاريخ مشخصي براي برگزاري اين نشست در پايتخت فنلاند در اواخر سال جاري به منظور مذاكره درباره ممنوعيت رقابت تسليحات هسته اي و ديگر تسليحات كشتار جمعي در خاورميانه تعيين نشده است و ترديدهايي در خصوص اينكه اصلا برگزار مي شود يا خير وجود دارد.
رويترز ادامه داد: حتي اگر اين نشست برگزار شود هنوز اسرائيل (رژيم صهيونيستي) كه باور بر آن است تنها زرادخانه هسته اي خاورميانه را در اختيار دارد نگفته است كه در آن شركت خواهد كرد يا خير. ديپلمات هاي غربي انتظار پيشرفت اندكي را در آينده نزديك دارند.
 


نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي اقامه مي شود

روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران را آيت الله جنتي اقامه مي كند.
در اين مراسم كه از ساعت 45/10 در دانشگاه تهران برگزار مي شود محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص اقتصاد مقاومتي پيش از خطبه ها سخنراني مي كند.
 


ادعاهاي واهي معاون اشتون درباره برنامه هسته اي ايران

معاون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا تاكيد كرد كه زمان براي رسيدن به نتيجه در گفت وگوهاي هسته اي با ايران از اهميت بسياري برخوردار است.
روزنامه استرالين گزارش داد كه هلگا اشميد براي مذاكرات رسمي در سطح عالي رتبه درباره موضوعات مهم جهاني، تهديدهاي امنيتي فراملي و گفت وگوهاي هسته اي با ايران به عنوان بخشي از گفت وگوي دو سالانه استراتژيك استراليا-اتحاديه اروپا در كانبرا به سر مي برد.
بنابراين گزارش اشميد روز سه شنبه در گفت وگو با استرالين مدعي شد كه ايران هنوز «گام هايي تعيين كننده» را در گفت وگوهاي بين المللي با اعضاي دائم شوراي امنيت و آلمان بر نداشته است.
وي در اظهاراتي بي اساس گفت: چالش اصلي ترديد درباره برنامه هسته اي ايران و امكان يك برنامه تسليحات هسته اي است كه قطعا ماشه يك رقابت تسليحات هسته اي در منطقه را مي كشد.
وي ادامه داد: البته اين چيزي است كه بايد از آن جلوگيري شود.
به گزارش ايسنا اظهارات اشميد در حالي بيان مي شود كه جمهوري اسلامي ايران بر صلح آميز بودن مقاصد هسته اي خود تاكيد دارد و اعلام كرده كه به دنبال سلاح هسته اي نيست.
وي همچنين در ادامه اظهارات بي اساس خود گفت كه ايران مسلح به سلاح هسته اي چالشي براي رژيم منع اشاعه هسته اي است و مدعي شد كه اگرچه ايران مذاكرات را انجام مي دهد، اما هنوز مفاد پيشنهادي كه به آن ارائه شده را رعايت نكرده است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ از همه مسئولين مي خواهم كه بيانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم حفظ اتحاد را در عمل نشان دهند.
8878---0919
¤ علي رغم گذشت 33 سال از انقلاب و بيداري اسلامي در منطقه گويا هنوز برخي از انقلابيون ديروز و واداده هاي امروز دنيا را با سه كشور خبيث انگليس و آمريكا و رژيم جعلي برابر مي دانند و مدعي اند كه ايران با «تمام دنيا» دشمني مي كند مگر همين چند روز قبل نبود كه اجلاس سران از 120 كشور در تهران برگزار شد؟ آيا براي آن ها «همه دنيا» يعني مستكبران تشنه به خون ملت هاي عدالت خواه؟
مرداني
¤ ما براي كساني ارزش قائليم كه در خدمت اسلام و انقلاب و ولايت و آرمان هاي پاك شهدا باشند ما براي كساني كه مدعي مالكيت انقلابند ارزشي قائل نيستيم انقلاب را شهدا، مردم و امام راحل(ره) كردند نه مدعيان قدرت طلب. اگر ملت نخواهند آنها نيز مثل برخي ها كه سوختند خواهند سوخت و در نظام جمهوري اسلامي ارزش هر كس به ميزان خدمتگزاري به مردم بدون چشم داشت است.
مهين فرهنگي
¤ از روشنگري هاي همراه با صبر و حوصله آقاي شريعتمداري در مناظره تلويزيوني با آقاي اصغرزاده بسيار لذت بردم. معتقدم اين نوع مناظره ها بايد زياد پخش شود تا مردم با شناخت كامل از جريان هاي سياسي و رويكردهايشان در انتخابات حضور پيدا كنند.
نادري
¤ ملت ايران جز خيانت و توطئه از اصلاح طلبان چيزي نديده اند مردم ما طرح ها و تئوري هاي آنها را كه به استحاله نظام منجر مي شود، فراموش نمي كنند.
4147---0937
¤ يكي از نمايندگان در دفاع از فتنه گران مدعي اصلاحات گفته اصول گرايان با اين جماعت برخورد خوبي نداشتند و بايد توبه كنند. به ايشان بفرماييد خجالت نكشند و بگويند رفتار مردم با عوامل انگليس و آمريكا و اسرائيل خوب نبود چرا سخن خود را مي پيچد و بيان مي كند.
4559---0911
¤ در تاييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري شوراي محترم نگهبان نبايد در رابطه با فتنه گران- حاميان فتنه- ساكتين در فتنه- حاميان 11 روز خانه نشيني و... كوتاه بيايد.
يك شهروند
¤ در جنايت هايي كه عليه مردم مظلوم ميانمار صورت مي گيرد همه كشورهاي اسلامي مقصرند و بايد پاسخگو باشند. اگر دولت هاي اسلامي مماشات نكنند كسي جرأت تعدي به يك عده مسلمان بي گناه نخواهد داشت.
6091---0915
¤ در سال توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني به چه دليل مدت سه ماه است كه هيچ كدام از نمايندگي هاي ايران خودرو و سايپا فروش خودرو ندارند و سايتهاي فروش آنها نيز بسته است ولي توليد همين شركت ها به وفور در بازار آزاد با 10 ميليون تومان اختلاف به فروش مي رسد؟ از وزير محترم صنعت معدن و تجارت درخواست مي شود نسبت به حل موضوع اقدام نمايند.
هدايتي از تهران
¤ اين كار درستي است كه براي سبد غذايي مردم برنامه ريزي مي شود اما آيا براي سبد و سند فرهنگي كشور نيز برنامه جدي صورت مي گيرد؟
2773---0913
¤ مسئولين تعزيرات و سازمانهاي نظارتي و بازرسي چگونه بر فروش نيازمنديهاي مردم در بازار نظارت مي كنند گاهي يك جنس در يك خيابان چند قيمت دارد براي نمونه قند در مغازه اي كيلويي دو هزار تومان چند متر پايين تر 2500 تومان و خيابان بعدي قيمت جديدتر و...؟
يك هموطن از ازناي لرستان
¤ در تاريخ 17/5/91 مبلغ 62 ميليون ريال به حساب سايپا براي خريد پرايد واريز نمودم ولي با گذشت سي روز كاري از تعهد شده خود براي تحويل خودرو پاسخ مشتريان را نمي دهند؟ از وزير صنعت، معدن و تجارت درخواست نظارت جدي بر عملكرد اين شركت را دارم.
مصوبي از خرمشهر
¤ مركز 1888 شهرداري بيشتر تبليغاتي است تا حل مشكل مردم. چرا كه بعد از خسته كردن متقاضي با پاسخ صرف اداري مردم را دست به سر مي كند. امتحانش مجاني است- دسترسي به مديران شهرداري نيز يعني عبوز از يك دژمستحكم. مسئولين چه تدبيري براي حل معضل اساسي و فراگير مردم در نظر دارند.
8949---0912
¤ در شهريور امسال يك دستگاه خودروي ملي سمند را از نمايندگي ايران خودرو زاهدان خريدم 20روز بعد متوجه روغن ريزي آن شدم با گذشت حدود 2ماه مسئولين كمبود قطعه را مطرح مي كنند و خودرو نيز بلااستفاده در منزل خاك مي خورد و زمان گارانتي نيز سپري مي شود. سازمان حمايت از مصرف كننده چه مسئوليتي در قبال اين بي مسئوليتي ها دارد؟ و ما چه چيزي را بپذيريم؟ اين وضعيت را يا داعيه خدمات مشتري مدار ايران خودرو را؟
3914---0915
¤چرا سازمان بيمه اجتماعي براي ماده 45برنامه پنج ساله پنجم جانبازان اين همه شرط و شروط و تبصره قرار مي دهد و از اجراي آن طبق قانون سر باز مي زند؟ به رؤساي قواي مقننه و مجريه اعلام نماييد تا شايد رسيدگي نمايند.
6814---0916
¤نگران سهام هاي خريداري شده خود از شركت هايي مثل شركت ارج هستيم كه حمايت نشوند و در نتيجه ضرر بكنيم. اميدواريم صنايع داخلي مورد پشتيباني قرار بگيرند و ما سهامداران دلگرم بشويم.
8949---0912
¤علي رغم تاكيد مسئولين در دولت و مجلس به انعقاد قرارداد مستقيم با نيروهاي شركتي متاسفانه نيروهاي شاغل در سكوهاي گازي شركت نفت در جنوب كشور حقوق خود را با كسر 40درصدي و با تاخير زياد دريافت مي كنند.
9992---0936
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه2
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 2/8/1391 باعنوان «عدم درج عنوان شهيد خيابان شهيد محمدمهدي فرحزادي» به آگاهي مي رساند: كليه تابلوهاي اسامي معابر به نام شهداي گرانقدر در محدوده منطقه مزين به كلمه شهيد با رنگ قرمز بوده و تابلوهاي راهنماي مسير نيز در صورت نياز داراي عنوان شهيد مي باشد لذا در صورتيكه تابلوي مورد نظر ايشان غيربزرگراهي مي باشد با ارائه نشاني دقيق اعلام فرمايند تا اصلاح شود در صورت بزرگراهي بودن بايد با معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران مكاتبه گردد.
¤سود 10 درصدي بانكهاي عامل براي سپرده گذاران عمره، منافع بانكها را بيشتر از منافع مردم در نظر دارد. با توجه به افزايش شديد نرخ نهايي عمره ضرورت دارد مسئولان سازمان حج و زيارت استان تهران در اين برنامه ها و نرخها تجديد نظر كنند.
فواد كاسب
¤بازنشستگان و مستمري بگيران فرهنگي انديمشك در سالهاي 85 و 86 مبلغي حدود 3 ميليون و برخي نيز 6 ميليون تومان بابت دريافت زمين براساس ابلاغيه كانون فرهنگيان انديمشك به حساب اين كانون واريز نموده اند ولي با گذشت 6-5 سال از واريزي هزينه ها تا به حال هيچ خبري از تحويل زمين و يا وضعيت پولهاي واريزي نيست. از آقاي شيري مسئول كانون استان خوزستان و خانم عطاريان مسئول كانون بازنشستگان كشوري درخواست رسيدگي داريم.
تعدادي از بازنشستگان فرهنگي انديمشك
¤از ناجا و شهرداري درخواست مي شود نسبت به جمع آوري معتادين پارك هاي شوش و دروازه غار و ساماندهي اين منطقه اقدام نمايد.
5112---0911
¤مدت 2 سال است كه معابر عمومي شهرك دانشگاه تهران واقع در كيلومتر 12 جاده كرج در خاموشي مطلق به سر مي برد و هرچه پي گيري كرده ايم نتيجه اي نداده است از مسئولين انتظار اقدام مي رود.
6494---0912
¤با توجه به اينكه هيئت دولت پرداخت كمك هزينه مهدكودك را براي كارمندان خانم مصوب و به كليه دستگاه ها ابلاغ نموده چرا اداره آموزش و پرورش شهريار در اين خصوص اقدامي نكرده و هزينه آن را به حساب فرهنگيان واريز نمي كند؟
2899---0912
¤قرار بود چند وقت قبل خط اتوبوسراني باغ فيض به مترو صادقيه راه اندازي شود ولي هنوز خبري نيست. از مسئولين درخواست اقدام لازم را دارم.
رفيعي
¤در حال حاضر سوءمديريت ها در تامين اجتماعي از جيب بيمه شدگان جبران مي شود چرا از تجربه بانك ها كه هم سرمايه مردم را حفظ مي كنند و هم سود مي پردازند در تامين اجتماعي استفاده نمي شود.
3022---0913
¤ از شهرداري منطقه چهار اهواز درخواست مي شود بيشتر به فكر اصلاح وضع نظافت آسفالت، فضاي سبز و امور عمراني اين منطقه باشد.
7165-0916
¤ با وجود برگزاري مسابقات پيامكي توسط ايرانسل متاسفانه اين شركت طي 5ماه اخير جوايز هيچ يك از مسابقات برگزار شده طي اين مدت را نداده است و پشت سر هم مسابقه جديد اعلام مي كند.
ايرانمنش از تهران
¤ به هم وطناني كه با زبان انگليسي آشنا هستند تماشاي برنامه هاي شبكه پرس تي وي جمهوري اسلامي ايران به ويژه برنامه آقاي جورج گالوي در بعدازظهر روزهاي پنجشنبه هر هفته را توصيه مي كنم.
0767-0912
¤ چرا شبكه خبر به تلفن پيامهاي مردمي پاسخ نمي دهد. تلفن 22013911 و 22013912 تا چندي قبل پيام هاي مردمي را دريافت و پخش مي كرد ولي اخيرا اين برنامه را گويا لغو نموده است.
عليمرداني
¤ امروز از اوجب واجبات احياء فرهنگ غدير در جهان اسلام است. بايد تلاش بكنيم غدير جهاني بشود.
6263-0938
¤ در شهريور 90 خودرو سمند از ايران خودرو خريداري نمودم بعد از يك ماه شروع به روغن ريزي كرد به 4نمايندگي قزوين برده ام 2بار موتورش را تعمير كرده اند باز هم روغن ريزي دارد هر جا آن را پارك مي كنم بايد كارتن به زير خودرو بگذارم با داشتن گارانتي يك سال است كه با مشكل مواجه ام از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
بهرام اميري
¤ از شهرداري خواهشمند است نسبت به نصب 10 متر حفاظ گاردريل به جنوب خيابان دربند، ورودي ظهيرالدوله كه فاقد پياده رو است و جان مسافرين پياده رو در خطر است، اقدام نمايد.
الماسي
¤ علي(ع) زيبايي هر سرنوشت است
اگر الگو شود عالم بهشت است
علي(ع) زيباترين نام جهان است
علي(ع) ذكر لب صاحب زمان است
مريم پارسا از كوهبنان
¤ برادر دلسوز و بي ريا در رابطه با يادداشت روز آبي هاي آبي نديده از دور دستتان را مي بوسم شما را به خدا اين يادداشت ها را ادامه دهيد تا برخي از مخاطبين را از خواب بيدار كنيد.
1277-0914
¤ چند سال پيش در اجراي فرم تعويض ماشين هاي فرسوده بابت پيكان مدل 56 بنده مبلغ 900هزارتومان پول دادند ولي الان يك ميليون و 200هزار تومان پول مي دهند چرا بايد هميشه تبعيض وجود داشته باشد و يك عده را ناراحت بكند؟
3858-0913
¤ حضرت امام خميني(ره) مي فرمودند: آنهايي كه سياست را از دين جدا مي دانند در حقيقت منكر غدير هستند. همچنين از سخنان ايشان است كه ولايت فقيه دنباله همان غدير است.
6008-0912
¤ آيا مسئولين قواي سه گانه و نمايندگان و وزرا نمي خواهند تدبيري براي مهار گراني بيابند؟ براي نمونه يك بطري روغن مايع سرخ كردني يك ليتري از 2800 تومان تا 3500 تومان فقط در يك محل به فروش مي رسد بازنشسته تامين اجتماعي كه ماهيانه 500هزار تومان مي گيرد با جمع كردن پلاستيك از زباله ها و فروش آن به امرار معاش مي پردازد حال كسي كه قادر به اين كار هم نباشد چه بايد كند؟ آن وقت در عوض فوتباليست ها ميليوني و ميلياردي حقوق مي گيرند.
حسين شفيعي
¤ روي تخته سياه بسيار براي دانش آموزان نوشتيم بابا نان داد بابا آب داد ولي نمي نويسيم كه بابا براي حفظ اسلام و انقلاب و ولايت تمام جوانيش را داد، و برخي تمام هستي يعني جانشان را نثار كردند.
2036-0938
¤ از يادداشت روز بسيار زيباي، چه كساني بايد شرمنده باشند، بسيار تشكر مي كنم بنده در ادامه مطلب، به اين افراد مي گويم شما مدتها پيش از آقاي هاشمي و اطرافيانشان به بدي ياد مي كرديد چه شده كه دوباره زير علم او جمع شده ايد؟ نكند بوي انتخابات به مشامتان خورده است؟ ولي بوي كبابي كه به مشامتان خورده از داغ كردن حيواني است كه شير آن را مهاجراني لندن نشين خورد.
4328-0912
¤ از تلاش و كوشش نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي دكتر فياضي در پيگيري امور جانبازان تقدير و تشكر مي كنم.
جانباز احمد خزايي از شهرستان رويان نور
¤ رسول اعظم(ص) مي فرمايند: اگر خدا را چنان كه بايد مي شناختيد، با دعايتان كوه ها از ميان مي رفتند....
6263-0938
¤ بعد از سپري شدن سي و سه سال از سقوط رژيم ستمشاهي و استقرار جمهوري اسلامي بانك پارسيان تاج شاهي را به سردر خود چسبانده است. چه كسي متولي است؟
5892-0913
¤ انجمن هاي صنفي شهرستان اهواز فلسفه وجودي خود را از دست داده اند چرا كه به جز اخذ مبالغ قابل توجه از كسبه در هر سال كار خاص ديگري انجام نمي دهند. در ضمن بايد روشن شود انتخاب شدن در هيات مديره چقدر درآمد دارد كه بعضي نامزدها چند ميليون تومان براي انتخاب شدن خودشان هزينه مي كنند.
4751-0916
¤ دليل اصلي همراهي اخلال گران اقتصادي با دشمنان در آشفته كردن وضعيت اقتصاد كشور عدم قاطعيت در قوه قضائيه است. اگر شهرام جزايري اعدام مي شد اختلاس سه هزار ميلياردي و قضيه بيمه ايران پيش نمي آمد.
0692-0918
¤ دوست و فاميل مرتب به بنده انتقاد مي كنند كه چرا ازدواج نمي كنم عرض مي كنم بنده با حقوق ماهيانه 500هزار تومان در اين شرايط سخت اقتصادي چگونه ازدواج بكنم.
4961-0919
¤ معاون اول رياست جمهوري در حضور مردم سيل زده بهشهر گفت: ما در كنار شما هستيم. كسي كه چنين ادعايي مي كند حداقل يك شب از زندگي خودش را در كنار منزل آب گرفته ما سپري مي كرد.
5880-0911
¤ شيطان هميشه خودخواهي را در ما زنده مي كند تا فكر كنيم هميشه حق به جانب ماست براي همين بر باطل خود اصرار مي كنيم.
6091-0915
¤ مشكلات اقتصادي كشور به خاطر اين است كه سه جماعت فوتباليست ها، پزشكان و بانكي ها همه كاره اقتصاد شده اند و هيچ زماني در زندگي مثل مردم دچار مشكل نشده و نمي شوند.
9005-0913
¤ ورودي خيابان دربند به خيابان ظهيرالدوله در منطقه يك شهرداري پياده رو ندارد. براي اينكه زن و بچه مردم در عبور از اين خيابان امنيت داشته باشند از شهرداري منطقه درخواست داريم با نصب گارد ريل حريم پياده رو براي عابرين مشخص كند.
الماسي
¤ اگر حلقه انحرافي در دولت وجود نداشت و يا رئيس جمهور جلوي فعاليت آن را مي گرفت امروز فتنه گران و حاميان فتنه نمي توانستند اصول گرايان را به خاطر خطاهاي اين حلقه سرزنش و ملامت بكنند و به قول معروف از آب گل آلود براي خود ماهي بگيرند.
7261-0911
¤ برخي با ارز مرجع پورشه وارد كرده اند اما به دانشجوياني كه دوره ارشد را سپري مي كنند ارزي تعلق نمي گيرد. آيا اين عدالت است؟
يك شهروند
¤شهرداري اهواز به منطقه محروم كوت عبدالله هيچ توجهي ندارد. مردم منطقه فقط خواهان آسفالت خيابانها و آرامش هستند. چرا شهرداري بين برخي از مناطق اهواز و اين منطقه كه بسيار هم محروم هستند تفاوت مي گذارد؟
صادقي
¤ از شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي استان اصفهان تقاضا دارم كه ابتداي محور هنجن سرآسياب در محدوده پاسگاه نظامي هنجن از توابع شهرستان نطنز كه روستاهاي زيادي وجود دارد، از آنجايي كه اين فاصله 25 كيلومتر و هسته مركزي براي روستاهاي محدوده محسوب مي شود، لذا از اين شركت مي خواهيم كه در ابتداي اين محور يك جايگاه پمپ بنزين و گاز احداث شود.
ابيانه
¤ حاصل اين همه افزايش درآمد گندم و مواد سوختي و ديگر اقلام از بابت هدفمندي يارانه ها در كجا مصرف شد كه پروژه هاي نيمه تمام بازهم نيمه تمام رها شده است؟
سرابي
¤ تعداد زيادي از زندانيان كه به دليل ديه در بازداشت هستند از اقشار كم درآمد هستند. پيشنهاد مي كنم كساني كه وسايل نقليه دارند ولي آن را بيمه نمي كنند، يارانه شان قطع شود.
9929---0912
¤ چرا به خانواده آزادگان وام و مزاياي زيادي تعلق مي گيرد اما به ما كه خانواده جانباز هستيم هيچ چيزي تعلق نمي گيرد. مگر ما كه درصد جانبازي كمتري داريم براي اين كشور فداكاري نكرده ايم؟
7956---0916
¤ ازقوه قضاييه تقاضا داريم قبل از پايان دولت فعلي و قبل از آنكه منحرفين نفوذكرده در دولت بتوانند از جرائمي كه انجام داده اند فرار كنند، آنها را ممنوع الخروج كنند تا نتوانند از كشور فرار كنند.
يك پيام
¤وضعيت مسلمانان كشور ميانمار تاسف برانگيز است. مسلمانان نبايد در برابر اين شرايط سكوت كنند.
قاسمي
¤ امام خامنه اي (مدظله): «هدف دشمن اين است كه مردم احساس كنند راه حل مشكلات سازش با غرب است و از درون نظام را براي سازش تحت فشار قرار دهند.» همه بايد هوشيار باشند فتنه جديدي در راه است.
5090---0912
¤ هموطن خير گرامي اينجانب علي ضامن افشاري خدمتگزار يك دبيرستان در اصفهان هستم كه متاسفانه حقوق ماهيانه ام به دليل ضمانت خداپسندانه فردي -كه بعد معلوم شد كلاهبردار و شياد است- توقيف شده است. با توجه به عسر و حرج خانواده دست ياري به سوي شما دراز مي كنم تا مرا ياري كنيد.
7745---0913
¤ با سامانه 0213318 مي توان براي سيم كارت هاي اعتباري همراه اول شارژ خريد. اين سامانه هنگام حضور در خارج از شهرها كه شارژ در دسترس نيست مفيد است ولي تماس با اين سامانه هزينه دارد. و وقتي كه موجودي سيم كارت كافي نباشد تماس امكان پذير نيست. آيا اين عجيب نيست؟ از مسئولين همراه اول انتظار رفع مشكل يادشده را دارم.
7855---0913
¤ صاحبخانه ما را جواب كرده و پول پيش مي خواهد. به بانك مراجعه كردم و با ضمانت و چك هاي 26ميليوني همسرم براي وام اقدام نمودم ولي قول يك ماهه بانك به بيش از 2ماه كشيده اما از وام خبري نيست. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي عاجل دارم.
2091---0919
¤ برخي از كاركنان خانم داروخانه ها بويژه داروخانه هاي شبانه روزي و ازجمله داروخانه شبانه روزي ركس واقع در پونك بلوار شهيد اشرفي اصفهاني مقابل دادسراي قدس به مسئله پوشش و حجاب بي توجهي مي كنند و علي رغم تذكر و امر به معروف به ناهنجاري خود ادامه مي دهند. از مسئولين امر انتظار رسيدگي دارم.
8113---0938
¤پولهايي كه بي حساب و كتاب از بيت المال به فوتباليست ها بذل و بخشش مي شود نوعي خيانت به اموال عمومي است. هيچ كس حق ندارد اينچنين نسبت به بذل و بخشش بيت المال اقدام نمايد. بنده به عنوان كارمند بازنشسته روزي نيست كه افراد متعددي به در منزلم مراجعه ننمايند و تقاضاي كمك نكنند. از مسئولين درخواست مي كنم به حاشيه شهرها ازجمله كرمانشاه سري بزنند و بعد اقدام به چنين حاتم بخشي ها كنند.
رمضاني از كرمانشاه
¤ چرا اتوبوسهاي شهرك پارس و تهرانپارس گاهي به ويژه در ايام تعطيل30 تا 45 دقيقه با تاخير در ايستگاهها حضور مي يابند و همچنين سايه بان ايستگاه بوستان چهارم (خ استخر) هنوز تكميل و آماده نشده است؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
يكي از مسافرين مسير يادشده
¤ باتوجه به خواسته رهبر معظم انقلاب و امت با بصيرت و صبور ايران و باتوجه به مصوبه مجلس از نمايندگان انقلابي درخواست مي شود طرح نظارت بر نمايندگان را با جديت پي گيري نماييد. ضمناً كدام انسان عاقل مي پسندد كه در اين چند ماهه پاياني دولت دهم دائم بر طبل استيضاح و طرح سؤال از رئيس جمهور كوبيده شود؟
5016:0912
¤ طرح پياده رو كردن خيابان 17 شهريور غيركارشناسي است و مخل آسايش مردم است و خدا نگذرد از باني آن كه كار و كاسبي را از مردم محل گرفت.
5404:0937
7564:0938
¤ از مسئولين استان گيلان و بندر انزلي درخواست مي شود نسبت به تعويض تابلوهاي غيرمسئولانه نصب شده در بندر انزلي- آبكنار- مسجد محله اقدام نمايند. متأسفانه تابلوي نصب شده به نام شهيدي نصب شده كه چنين فردي شهيد نيست و گويا براي سوءاستفاده چندگانه اين تابلو نصب شده است.
محمد سياوش (پدر دو شهيد)
¤ از معلولين ذهني تحت پوشش سازمان بهزيستي هستم اما تاكنون هيچ گونه كمكي اعم از مالي و كاري از سوي اين سازمان برايم صورت نگرفته است. با داشتن دختر 15 ساله دانش آموز به شدت با مشكل زندگي مواجه هستم به كمك يكي از دوستان دندان مصنوعي گذاشتم و فاكتور آن را به سازمان ارائه دادم كه هيچ توجهي ننمودند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
عسكري مجدآباد كهنه
¤ آيا وقت آن نرسيده به جاي ريخت و پاش هاي ميلياردي به فوتبال بي خاصيت بودجه آن در ساير رشته ها هزينه شود؟
يك هموطن
¤ چرا روزنامه همشهري متعلق به شهرداري تيتر زده كه به خاطر يارانه قتل صورت گرفته است؟ آيا شهرداري كم مشكل در سازمان خود دارد؟ اين نحو كوبيدن رقيب سياسي با توصيه رهبر معظم انقلاب به وحدت چه سنخيتي دارد؟
6985:0935
¤ در تبليغات بعضي از مواد شوينده به جاي كلمه تميز از كلمه پاك كه در فقه بيانگر طهارت شرعي مي باشد استفاده مي شود. مي خواستم تذكر بدهم كه سازندگان و سفارش دهندگان اين نوع آگهي هاي تبليغاتي مرز بين مفاهيم شرعي و عرفي را رعايت كنند.
8516:0919
¤ يكي از مسئولين در وزارت كار گفته طبق ماده 41 قانون كار امكان دو بار افزايش دستمزد كارگر وجود ندارد. بنويسيد چرا وقتي در طول سال چندين بار قيمت ها را بالا مي برند كاري به قانون ندارند ولي وقتي نوبت به حقوق ما كارگران مي رسد قانون و تبصره را به رخ مي كشند.
8913:0911
¤ كارگري هستم كه حقوق ماهانه ام 380 هزار تومان مي باشد در ضمن 250 هزار تومان آن بابت اجاره منزل به جيب صاحبخانه مي رود. مي خواهم سؤال بكنم نماينده كارگران كجا تشريف دارد و آيا اين گرفتاري هاي ما كارگران را احساس مي كند يا خير.
8913:0911
 


اعتراض همسر يك زنداني به برخورد سودجويانه مافياي سبز (خبر ويژه)

همسر يكي از زندانيان اوين اصلاح طلبان و سبزها را متهم به سوء استفاده از بازداشت همسرش و برخي هم طيفان او كرد.
كيوان- الف همسر «نسيم-س» با اشاره به برخي گزارش هاي جهت دار سايت هايي نطير كلمه نوشت: برخورد با موضوع زندانيان هميشه از سوي جريان هاي سياسي مختلف منطبق بر خواست و اراده زندانيان نيست. به عنوان مثال سايت هاي زنجيره اي اصلاح طلبان دو خردادي به گونه اي زننده مي كوشند از آب گل آلود ماهي بگيرند و از اعتراض همسرم و دوستانش به عنوان تبليغي عليه حاكميت استفاده نموده، و بر كوس انحصارطلبي خويش بكوبند. به عنوان مثال سايت به اصطلاح خبري- تحليلي كلمه در خصوص اخبار مربوط به اين اعتصاب غذا مي نويسد «اين اقدام[ مراجعه نيروهاي يگان حفاظت زندان به بند 350 نسوان] با واكنش اعتراضي فائزه هاشمي كه در حال حاضر نماينده و وكيل بند زندانيان و ساير زندانيان سياسي زن است، مواجه شد.» سركار خانم فائزه هاشمي و برادرشان به چه دلائل مشخص يا نامشخصي در مقطع فعلي مي كوشند زنداني بودن خود را به يك حربه تبليغاتي تبديل كنند.
وي در ادامه اين نامه اعتراضي كه در سايت هاي مختلف ضد انقلاب باز نشر يافته، مي نويسد: سايت كلمه در جاي ديگري نوشت كه زندانيان شعار ياحسين ميرحسين و موسوي زنده باد، كروبي پايبنده باد داده اند. هركس از اصول اوليه ارتباطات و رسانه اي اندك اطلاعي داشته باشد متوجه مي شود كه اين خبر به گونه اي كاملاً ناشيانه و صرفاً با هدف مصادره اين اعتراض به نفع جريان اصلاح طلبان دوم خردادي تنظيم شده است. برعكس، اين زندانيان معترض از جمله همسر من در نامه اعتراضي به روشن ترين شكل ممكن آشكار مي سازند كه حركت صنفي با يك خواسته مشخص دارند. اما اگر اصلاح طلبان دوم خردادي مي كوشند با فرصت طلبي مثال زدني خود چنين اقدامات صنفي را به دستاويزي براي هياهوي رسانه اي خويش تبديل كنند وظيفه آن ها كه اين گونه نمي انديشند و اين گونه دست به عمل نمي زنند چيست؟
وي تصريح كرده است: گام نخست برخورد مسئولانه به موضوع است. به جاي به اشتراك گذاشتن خبر يا زدن لايك در فيسبوك و يا انتشار خبر از هر منبعي كه دريافت نموده اند، بايد كوشيد در وهله نخست اطلاعات درست و دقيقي در خصوص موضوع كسب نمود. به عنوان مثال حدود يك ماه پيش كه نسيم براي تحمل دوران محكوميت خود را به زندان اوين معرفي نمود در عرض چند ساعت خبر 6 سال محكوميت او در فضاي مجازي منتشر شد. حال آن كه محكوميت نسيم سه سال حبس تعزيري است. جاي شگفتي و شرمساري است كه دوستان و همفكران نسيم نيز به انتشار همين خبر ياري دادند. مايه سرافكندگي است كه خبر فلان سايتي را كه عمل و انديشه گردانندگانش هيچ ربطي به عمل و انديشه نسيم ندارد ملاك آگاهي خود از موضوع قرار دهيم. اگر سايت هاي نزديك به جنبش سبز اين قدر فرصت طلب هستند كه با انتشار اخبار كذب مي كوشند تبليغ خود عليه جناح حاكم را شديدتر كنند، ما به شيوه اي ديگر گونه، بر واقعيات درست آن گونه كه هستند تأكيد مي كنيم.

 


هاآرتص:

بازنده اصلي انتخابات آمريكا نه رامني كه نتانياهو بود (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي، بازنده اصلي انتخابات آمريكا را نه ميت رامني بلكه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل توصيف كرد.
روزنامه هاآرتص در تحليل خود از انتخابات آمريكا نوشت: بازنده اصلي انتخابات آمريكا، نه ميت رامني، كه بنيامين نتانياهو بود. در تاريخ مناسبات دو كشور سابقه نداشته است كه يك زمامدار سياسي اسرائيل با اقدامي نابخردانه به دخالت در انتخابات آمريكا بپردازد و به سوي جنگ و ستيز آشكار با آمريكا برود؛ او (نتانياهو) حالا كمترين اعتبار را نزد آمريكا خواهد داشت.
بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، تنها دقايقي پس از قطعي شدن پيروزي باراك اوباما و پايان نطق پيروزي رئيس جمهور برگزيده در مقر انتخاباتي اش در شيكاگو، در بيانيه اي تأكيد كرد كه «هم پيماني راهبردي اسرائيل و آمريكا قوي تر از هر زمان ديگر است».
نتانياهو كه در آخرين ماه هاي كارزار نفس گير انتخاباتي آمريكا آشكارا در كنار ميت رامني دوست ديرينه و شريك بازرگاني دهه هاي گذشته خود ايستاده بود، در بيانيه روز چهارشنبه خود گفت: «من به همكاري با دولت اوباما در راه تأمين منافع حياتي براي امنيت مردم اسرائيل ادامه خواهم داد.»
روزنامه هاآرتص مي نويسد: نتانياهو براي تأكيد بر ديدگاهي كه در اين بيانيه مورد تأكيد قرار داده روز چهارشنبه با دن شاپيرو، سفير يهودي آمريكا در تل آويو، نيز ديدار مي كند. به نوشته هاآرتص، در اين ديدار تلاش مي شود كه براي نتانياهو يك گفت وگوي تلفني با اوباما ترتيب داده شود. باراك اوباما دو ماه پيش در جريان سفر نتانياهو به نيويورك و حضور او در مجمع عمومي سازمان ملل از ملاقات با نخست وزير اسرائيل خودداري كرد.
به گزارش راديو فردا اين همان سفري است كه بنيامين نتانياهو در جريان آن «خط قرمز» خود براي ايران را با نشان دادن يك نمودار ساده از تريبون سازمان ملل اعلام كرد، اما دولت آمريكا در واكنش صراحتاً تأكيد كرد كه حاضر به كشيدن خط قرمز در برابر برنامه هسته اي ايران نيست.
براساس اين گزارش، رهبران احزاب اپوزيسيون اسرائيل كه در ماه هاي اخير به شدت از نتانياهو انتقاد كرده و او را عامل ايجاد شكاف در مناسبات اسرائيل و آمريكا دانسته اند، با پيروزي اوباما فرصت را براي تشديد انتقادها از نتانياهو مناسب ديده اند.
شلي يخيموويچ، رهبر حزب اپوزيسيون كارگر به شبكه دوم تلويزيون اسرائيل گفت «ما با دخالت نتانياهو در انتخابات آمريكا مخالف بوديم».
ايتان كابل عضو حزب كارگر نيز گفت: «نتانياهو روي اسب بازنده شرط بندي كرد و مناسبات اسرائيل و آمريكا را به قهقرايي بي سابقه كشاند.»
در همين حال وب سايت روزنامه يديعوت آحارونوت روز سه شنبه به نقل از تحليل گران اسرائيلي نوشت: تيم انتخاباتي نتانياهو نگران است اوباما پس از پيروزي در انتخابات به تلافي جويي از حمايت آشكار نتانياهو از ميت رامني بپردازد و بخواهد از راه هاي مختلف در انتخابات اسرائيل [بهمن ماه] دخالت كند و موجب شكست يا تضعيف جدي نتانياهو و حزب ليكود شود.
 


روزنامه اسپانيايي:

اتحاديه اروپا يا عروسك خيمه شب بازي آمريكا و اسرائيل؟! (خبر ويژه)

يك روزنامه اسپانيايي، اتحاديه اروپا را عروسك خيمه شب بازي آمريكا و اسرائيل در بازي تحريم ها عليه ايران توصيف كرد.
روزنامه «اطلاعات سوم» (ترسرا اينفورماسيون) مي نويسد: اتحاديه اروپا عروسك خيمه شب بازي هيولا مانند براي به رخ كشيدن وحدتي ساختگي است و در واقع از واشنگتن و از راه دور كنترل مي شود. رفتار كشورهايي چون فرانسه در اين نمايش خيمه شب بازي شرم آور است. آنها پيش از اين در امور اسپانيا نيز مداخله جويي كرده اند.
نشريه اسپانيايي با بيان اينكه آمريكا درباره تحريم هاي ايران دروغ مي گويد، نوشت: اگر كسي جرات كند و بگويد ايران سعي دارد همان كاري را انجام دهد كه ديگر كشورهاي اروپايي يا غير اروپايي براي همسان شدن با آمريكا انجام دادند و يا اينكه ايران مشتري سلاح هاي همان كشورهايي است كه عليه او تحريم اعمال مي كنند اين خطر وجود دارد كه در عكس خانوادگي اتحاديه اروپا در بروكسل ظاهر نشود.
اين نشريه يادآور شد: متاسفانه اتحاديه اروپا به جايي رسيده است كه وقتي اسرائيل سرفه مي كند وحشت زده براي پاك كردن دهان آنها مي دود. اعضاي اتحاديه اروپا تحريم ها را به تنهايي انجام ندادند چون آمريكا و اسرائيل همانند عروسك خيمه شب بازي نخ هاي آن را در اين عمليات تكان مي دادند.
نشريه اطلاعات سوم، برخي شركت هاي بزرگ بيمه اي نفتي اروپا را قربانيان بزرگ سياست هاي آمريكا و اسرائيل توصيف كرد و نوشت: در واقع امر، آنها يك كشور بد و شورشي به نام ايران را تحريم نكردند بلكه كشورهاي مصرف كننده را مجازات كردند و هزينه هاي واردات آنها را افزايش دادند. اسرائيل واشنگتن را كنترل مي كند و آنها از اروپا مي خواهند كه به سازشان برقصند.
اين گزارش مي افزايد: تحليل گران معتقدند اقدامات تحريمي، ايرانيان را تحريك و احساسات ملي گرايي آنها را تقويت خواهد كرد.
 


گزارش سي ان ان از قدرت تلافي جويانه ارتش سايبري ايران (خبر ويژه)

شبكه سي ان ان قدرت سايبري ايران را رو به رشد توصيف كرد. اين شبكه آمريكايي مي گويد قدرت سايبري ايران توان اقدامات تلافي جويانه ويرانگر را دارد.
سي ان ان در ادعايي كه از سوي ايران تأييد نشده مي نويسد: گفته مي شود ايران متولي مجموعه اي از حملات گسترده سايبري به تارنماي بانك هاي ايالات متحده در ماه سپتامبر سال جاري بوده و فعاليت هاي آنها را براي مدتي مختل كرد. همچنين «آرامكو»، شركت نفت عربستان سعودي در ماه اوت هدف چندين حمله مخرب بمب ساعتي سايبري قرار گرفت شركت «راس گاز» قطر كه يكي از شركت هاي زيرمجموعه «اكسون موبيل» است نيز هدف حمله هاي هماهنگ و مشابهي قرار گرفته است.
بنا به تحليل شركت امنيتي «CrowdStrike» كه در مورد اين حملات تحقيق كرده، حمله هاي سايبري به بانك هاي ايالات متحده 10 تا 20بار بزرگتر و گسترده تر از حمله سايبري معمولي بوده و دسترسي كاربران به سرويس اينترنتي بانك را مختل كرد. بنا به اعلام اين شركت، حمله به «آرامكو» حدود 30 هزار كامپيوتر، يعني حدود سه چهارم كامپيوترهاي شخصي اين شركت را به ويروسي مخرب آلوده و فعاليت عادي آن ها را مختل كرد.
وبسايت سي ان ان در ادامه گزارش خود نوشت: اين حد از قدرت نمايي ايران در زمينه حملات سايبري چهره اي از اين كشور ارائه كرده كه براي آمريكا و متحدان آن بي سابقه است. جاسوسي سايبري و اينترنتي معمولا از جمله تاكتيك هاي شناخته شده هكرهاي چيني و روسي است و در اين زمينه تا حدودي تازه وارد است. كارشناسان امنيت سايبري معتقدند جاي تعجب نيست اگر ايران پس از فشارهايي كه به دليل تحريم هاي اقتصادي شديد ايالات متحده و اتحاديه اروپا متحمل شده است، اقدامات تلافي جويانه اتخاذ كند. اين واكنش طبيعي است.
راجر كرسي، معاون شركت مشاوره امنيتي «بوز آلن هميلتون» مي گويد «ايران در تلاش است تا توانايي خود براي مختل كردن زندگي و فعاليت هاي گوناگون در غرب را به نمايش بگذارد. بحث ايران اين است كه هرچه كه شما در غرب به ما ظلم كنيد، بدانيد كه بهاي آن را خواهيد پرداخت نمي گذاريم اين دشمني و اعمال فشارها بدون پرداخت هزينه باشد.
سي ان ان در عين حال خاطر نشان كرد: نسبت دادن حمله هاي سايبري به اشخاص و يا نهادهاي خاص در فضاي سايبري كار ساده اي نيست، چون هكرها به سادگي مي توانند هويت خود را مخفي كنند. اما ظن و گمان هاي فزاينده اي در مورد نقش دولت ايران در اين حمله هاي سايبري وجود دارند، با وجود آن كه شواهد مستقيمي از اين امر در دست نيست. ناظران معتقدند دولت ايران از افرادي كه مسئول اين حمله هاي سايبري هستند، حمايت مي كند.
وبسايت شبكه تلويزيوني آمريكايي در ادامه گزارش خود تأكيد مي كند: بيشتر كارشناسان سايبري اتفاق نظر دارند كه ايران، آنگونه كه مهاجمان چيني و روسي توانسته اند به ساختارهاي زيربنايي ايالات متحده و متحدان آن لطمه هاي سنگيني وارد كنند، هنوز توانايي هاي لازم براي چنين ضربه اي را نشان نداده است. اما ايران ثابت كرده كه توانايي ها و بلندپروازي هايش در حال رشد و گسترش است.
شبكه خبري سي ان ان از قول كارشناسان امنيتي مي نويسد: دولت آمريكا بايد خطر سايبري ايران را به طور برابر جدي بگيرد. روش مقابله ايران جنگ غيرمنظم است و بايد در نظر داشت كه در آمريكا اهداف ديجيتال و سايبري بسيار حساس تري وجود دارد كه ايران مي تواند آنها را هدف بگيرد. اگر ايران تصميم بگيرد اقدام جدي تري انجام دهد، وارد يك جنگ نامتقارن خواهد شد و تعداد اهداف ديجيتال مستعد براي حمله سايبري در ايالات متحده بسيار بيشتر از ايران هستند.
 


آمريكا زير پاي تركيه را خالي كرد (خبر ويژه)

آمريكا در ماجراي سوريه زير پاي تركيه را خالي كرد و اردوغان در اين بازي نشان داد كه ناشي و مبتدي است.
روزنامه لبناني الاخبار در ارزيابي فعاليت هاي جديد آمريكا براي تجديد سازمان اپوزيسيون سوريه نوشت: موضع آمريكا درخصوص ايجاد تغييرات اساسي در شوراي ملي سوريه بحث و جدل گسترده اي در محافل عربي و منطقه اي ايجاد نمود، اما كسي درباره نقش تركيه در تحولات ناگهاني منطقه سخن نگفت. دولت اردوغان با ميزباني اولين نشست مخالفان در اواخر مه 2011 در شهر آنتاليا موضعي زودهنگام نسبت به بشار اسد اتخاذ و همه را شگفت زده كرد. تصميم آنكارا به منظور برپايي اردوگاه هاي ويژه آوارگان سوري، حتي قبل از ورودشان به تركيه، به همه ثابت كرد كه دولت اردوغان از ابتدا مي خواست نقش پيشرويي در پرونده سوريه ايفا نمايد. اما از همه مهمتر، هنگامي بود كه آنكارا درهاي اردوگاه هايش را در برابر سربازان جدا شده از نظام دمشق باز كرد تا «ارتش آزاد سوريه» را تشكيل دهند كه منطقه انطاكيه، مركز اصلي آنها و مقر اردوگاههاي آشكار و پنهان آنهاست.
به گزارش العالم، روزنامه لبناني مي نويسد: پس از آن، دولت آنكارا در بهره برداري از سرنگوني هواپيماي تركيه در آسمان سوريه در روز 22 ژوئن 2012 ميلادي و اصابت چند گلوله خمپاره سوري به خاك خود، به منظور جلب حمايت پايتخت هاي غربي نيز به سختي شكست خورد، چون پيمان ناتو نپذيرفت كه در تنش ميان تركيه و سوريه مداخله نمايد، به اين بهانه كه توجيهات تركيه غيرمنطقي بوده و براي اعلام جنگ عليه دمشق كافي نيست.
اين گزارش تصريح مي كند، موضع متخاصم تركيه در قبال دمشق با سخنان تكراري اردوغان و اوغلو آشكار شد و اين دو همه امكاناتشان را به منظور نهادينه كردن دشمني مردم تركيه و حتي پايتخت هاي غربي با اسد به كار گرفتند؛ پيش از اين كه اردوغان به قرباني طرح هاي غرب تبديل گردد و تركيه با همه معادلات منطقه اي اش، در باتلاق سوريه گرفتار شود. در اين ميان، ديپلماسي تركيه ثابت كرد كه بسياري از حقايق مهم به ويژه درباره ايران و سوريه را ناديده گرفته است. همين امر نشان مي دهد كه چرا آمريكا، زير پاي اردوغان و داوود اوغلو را خالي كرد؛ همان كساني كه ادعا مي كردند همه برگ هاي برنده درباره سوريه را در دست دارند.
الاخبار مي افزايد: شوراي ملي سوريه از ابتدا به اين دو نفر تكيه داشت، چه اين كه همه مي دانستند اگر حمايت تركيه نبود، اصولا اين شورا به وجود نمي آمد. اما سخنان هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا ثابت كرد كه آنكارا نسبت به شيوه هاي بازي پنهان و آشكار ديپلماتيك در سياست خاورميانه ناشي است و اين سياست صحنه رقابتهاي پنهان و آشكار ميان پايتخت هاي منطقه است. اين موضوع علت اقدام اخير آمريكا در قبال مخالفان سوري را تفسيرمي كند.
اين روزنامه با اشاره به تشديد مشكلات مربوط به پ ك ك نوشت: سوال مهم آن است كه آنكارا چه سود و منفعتي از اين دخالت ماجراجويانه و خطرناك به دست آورد و به خاطر چه سودي در اين ماجرا وارد شد؟ رسانه هاي گروهي به طور مستمر از شكست سياستهاي اوغلو سخن گفته و وي را مسئول اين شكست خطرناك و همه نتايج و پيامدهاي آن مي دانند. نمونه بارز آن، دور كردن آنكارا از بازي سوريه و اعطاي نقش تركيه به قطر و شيخ حمد بن خليفه آل ثاني - دوست صميمي اردوغان - است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14