(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24  آبان  1391 - شماره 20357

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نيويورك تايمز گزارش داد
جنگ با ايران منافع آمريكا در سراسر جهان را به خطر مي اندازد
بازتاب گسترده رزمايش ولايت4 در رسانه هاي جهان
رويترز: توان موشكي ايران اعجاب انگيز است
درپرتو وحي
ديدار مقامات صهيونيستي با مشاور امنيت ملي آمريكا
درباره ايران و سوريه
جلالي در ديدار هيئت آلماني:
تحريم هاي دارويي جنايت بارترين اهرم غرب عليه ملت ايران است
رونمايي از سامانه هاي موشكي «صافات»، «يا زهرا 3» و «قادر»
در دومين روز رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4
سفير ايران در باكو:
آمادگي داريم در مناقشه قره باغ ميانجيگري كنيم
با حضور وزير علوم انجام شد
اعطاي دكتراي افتخاري به شهيد تهراني مقدم
رايزني صالحي با وزير مشاور در امور خارجه سودان
سفير ايران در لبنان:
انتخابات آزاد تنها راه حل مسئله سوريه است
با ادعاي نقض حريم سرزميني
عربستان از ايران به سازمان ملل شكايت كرد
قاضي مدير خراساني:
پرونده متهمين اختلاس بيمه به ديوان عالي كشور مي رود
از امروز به مدت 10 روز
آغاز رزمايش گردان هاي بيت المقدس در سيستان و بلوچستان
الحيات گزارش داد
تمايل ايران براي بررسي عضويت مجدد سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي
همكاري سه جانبه ايران ، پاكستان و افغانستان
براي مقابله با سوداگران مرگ
آغاز ثبت نام آزمون دستيار فوق تخصصي از 11 آذر
اخبار ادبي و هنري
رئيس جامعه المصطفي العالميه:
صداقت و اخلاص دو ركن عزاداري در ايام محرم است
با حضور وزير نيرو صورت گرفت
بهره برداري از سامانه انحراف آب سد سردشت
نماينده سازمان بهداشت جهاني:
ايران از سازمان بهداشت جهاني در راه اندازي مراكز بهداشتي جلوتر است
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح:
رژيم صهيونيستي به فكر مقابله با موشك هاي دست ساز رزمندگان غزه باشد
استاندار گيلان خبر داد
اختصاص 200 ميليارد ريال براي ميدان گازي سردار جنگل رودسر
شبكه استاني البرز
امروز راه اندازي مي شود
راه اندازي مجموعه ليزردرماني در شهر خوي
تا پايان سال جاري 59 بيمارستان در كشور به بهره برداري مي رسد
نماينده ولي فقيه در مازندران:
خيران به احداث مدارس ديني هم توجه داشته باشند
ساخت دستگاه كمباينشن تراپي در كاشان


نيويورك تايمز گزارش داد

جنگ با ايران منافع آمريكا در سراسر جهان را به خطر مي اندازد

يك روزنامه آمريكايي با انتقاد از موافقان حمله نظامي به ايران اذعان كرد كه عملي شدن اين تهديد منافع آمريكا را در سراسر جهان به خطر مي اندازد.
روزنامه نيويورك تايمز با انتشار يادداشتي به قلم «راجر كوهن» ستون نويس با سابقه خود، بر ضرورت برقراري مذاكرات ميان آمريكا و ايران تاكيد كرده و نوشته است كه مردم آمريكا در انتخابات اخير، به صلح راي دادند.
كوهن در ابتداي اين يادداشت آورده است: «ميت رامني» (نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري) در آخرين مناظره انتخاباتي بيش از 10 بار از واژه «صلح» و «صلح آميز» استفاده كرد، گويي كه روح «جان لنون» يا «ماهاتما گاندي» در او دميده شده بود. اما مردم آمريكا فريب نخوردند. آنها در انتخاب مجدد باراك اوباما به صلح راي دادند و با به راه انداختن جنگي ديگر در كمي بيش از 10 سال در يك كشور اسلامي ديگر، مخالفت كردند.
در ادامه اين مطلب آمده است: آمريكايي ها از جنگ هاي تريليون دلاري خسته شده اند. نظرسنجي اخيري كه شوراي امور خارجي شيكاگو انجام داده، 67 درصد آمريكايي ها بر اين عقيده بوده اند كه جنگ عراق ارزش نداشته و 69درصد نيز گفته اند كه آمريكا از زمان پيش از حمله به افغانستان در برابر تروريست امن تر نشده و 71درصد هم اعلام كرده اند كه تجربه عراق بايد به آمريكا بياموزد كه از اين به بعد در استفاده از نيروي نظامي، محتاط تر باشد.
براساس اين گزارش، رامني را جنگ طلباني چون «جان بولتون» نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل احاطه كرده بودند، و مديون ميلياردرهايي چون «شلدون آدلسون» بود و به علاوه فردي مثل «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل او را تحريك مي كردند، و به همين جهت روي كار آمدن او خطري واقعي بود و اين احتمال وجود داشت كه آمريكا را به جنگ با ايران بكشاند. در اين صورت، قطعا هرگونه راهكار ديپلماتيك براي حل بحران پرونده هسته اي ايران تا مدت ها به تعويق مي افتاد.
كوهن در ادامه با اشاره به اينكه اسرائيل در برابر برنامه هسته اي ايران و ادامه غني سازي اورانيوم ناشكيباست، نوشته است كه اوباما قول داده است كه به هر ترتيب از دست يابي ايران به تسليحات هسته اي جلوگيري كند و همين امر موجب شده تا احتمال درگيري نظامي همچنان وجود داشته باشد.
وي در ادامه نوشته است: جنگ با ايران تبعات مخربي هم خواهد داشت؛ هم براي خاورميانه در حال انتقال، هم براي منافع آمريكا در افغانستان تا مصر و همين طور براي اقتصاد جهان.
 


بازتاب گسترده رزمايش ولايت4 در رسانه هاي جهان

رويترز: توان موشكي ايران اعجاب انگيز است

رونمايي از سامانه هاي موشكي «صافات»، «يا زهرا 3» و «قادر» در دومين روز از رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 4 بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته است.
خبرگزاري رويترز ديروز در گزارشي به بازتاب برگزاري رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت 4 پرداخت و از آن به عنوان بزرگترين رزمايش دفاع موشكي كشورمان ياد كرد.
در اين گزارش آمده است: پس از حمله هفته گذشته جنگنده هاي ايراني به يك پهپاد آمريكايي، روز دوشنبه رزمايشي گسترده در ايران آغاز شده كه نيمي از مساحت اين كشور را در بر مي گيرد. اين رزمايش در مساحتي بالغ بر 850 هزار كيلومتر مربع در شمال شرقي، شرق و جنوب شرقي ايران برگزار مي شود.
رويترز در ادامه به نقل از «پل بايفر» تحليلگر امور دفاعي در لندن گزارش داد كه نبايد توانمندي نظامي ايران را دست كم بگيريم چون ارتش ايران تشكيلاتي اعجاب انگيز دارد.
وي تاكيد كرد: آن ها بشدت مشغول فعاليت در استفاده و توسعه امكانات نظامي خود هستند و در شرايط موجود بهترين عملكرد را داشته اند.
خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي اعلام كرد: نيروي هوايي ايران رزمايشي گسترده را آغاز كرده كه يكي از ژنرالهاي ايران از آن به عنوان هشداري جدي به تهديدكنندگان جمهوري اسلامي ايران ياد كرده است.
به گزارش مهر، شبكه تلويزيوني الجزيره نيز ديروز در گزارشي مفصل با گنجاندن تصويري از پرتاب موشك فاتح در رزمايش پيامبر اعظم 7 كه اخيرا برگزار شد، اعلام كرد: پس از حمله اخير به پهپاد آمريكايي بر فراز خليج فارس و تنشهاي موجود ميان اين دو كشور، ايران رزمايش بزرگي را روز دوشنبه در شرق اين كشور آغاز كرده است.
الجزيره در ادامه با اشاره به مواضع محكم مقامات ارشد نظامي ايران درباره تجاوز به حريم اين كشور تاكيد كرد: در رزمايش آسمان ولايت 4 قريب به 8 هزار نظامي ارتش و سپاه مشاركت دارند.
شبكه العربيه نيز با اشاره به اينكه ايران اخيرا به آمريكا درباره نقض حريم هوايي اين كشور هشدار داده است، افزود: رزمايش بزرگي امروز در ايران با عنوان مدافعان حريم ولايت آغاز شد كه در آن نيروي هوايي سپاه و ارتش ايران بصورت مشترك عمليات انجام دادند.
العربيه در ادامه به مناطق برگزاري اين رزمايش در استانهاي خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، فارس، كرمان و هرمزگان اشاره كرده كه در نهايت پهنه اي 850 هزار كيلومتري را تشكيل مي دهد.
از سوي ديگر، شبكه خبري روسيا اليوم در گزارشي اعلام كرد: اين رزمايش گسترده با مشاركت نيروي دريايي، زميني و هوايي ايران انجام مي شود.
شبكه فرانس 24 عربي هم آغاز رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت را بازتاب داد و اعلام كرد: با وجود اينكه اين رزمايش تنها چند روز پس از موضع پنتاگون درباره حمله به يك پهپاد آمريكايي در خليج فارس آغاز شده اما گفته مي شود برنامه آن از پيش تدوين شده است.
شبكه تلويزيوني المنار گزارش داد: «رزمايش نيروهاي دفاع هوايي جمهوري اسلامي ايران كه هفت روز طول خواهيد كشيد از ديروز آغاز شده است و قرار است در اين رزمايش هشت هزار سرباز، هواپيماهاي جنگنده ايراني، هواپيماهاي بدون خلبان و سامانه هاي دفاع هوايي شركت كرده اند و اين رزمايش نيمي از مساحت ايران را پوشش مي دهد.»
«اسكاي نيوز» هم در اين باره گزارش داد، ايران قدرت هوايي اش را در حدود نيمي از مساحت كشور به نمايش مي گذارد.
روزنامه الدستور اردن، شبكه الميادين، روزنامه الحيات چاپ لندن، روزنامه مصري الاهرام، شبكه تلويزيوني الحره عراق و ده ها شبكه، خبرگزاري و روزنامه منطقه اي و فرامنطقه اي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 4 را بازتاب دادند.
 


درپرتو وحي

كم فروشي، فساد است!
قرآن حكيم:
... پيمانه و وزن را با عدالت تمام دهيد و (بر اشياء و اجناس) مردم عيب نگذاريد (تا آنها را مفت از دستشان در آوريد) و از حقشان كم نكنيد و در زمين به فساد نكوشيد.
سوره هود
آيه 85
 


ديدار مقامات صهيونيستي با مشاور امنيت ملي آمريكا

درباره ايران و سوريه

سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا از ديدار مشاور امنيت ملي اين كشور با همتاي صهيونيست خود در كاخ سفيد با محور امنيت منطقه اي و ايران و سوريه خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري «بيزينس لاين»، «تام دانيلون» مشاور امنيت ملي آمريكا ديروز سه شنبه با همتاي صهيونيستي خود درباره طيف وسيعي از موضوعات امنيت منطقه اي، از جمله سوريه و برنامه هسته اي ايران به گفت وگو پرداخت.
اين گفت وگو در اولين ديدار سطح بالاي ميان مقامات تل آويو و واشنگتن بعد از پيروزي مجدد «باراك اوباما» نامزد حزب دموكرات آمريكا در انتخابات رياست جمهوري 2012 اين كشور صورت گرفته است.
«تامي ويتور» سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا دراين باره اعلام كرده است كه دانيلون در اين ديدار ميزبان هيئتي از مقامات ارشد صهيونيستي به رياست «ياكوف آميدور» رئيس شوراي امنيت ملي اسرائيل بود.
ويتور با صدور بيانيه اي اعلام كرد: ديدارهاي امروز جديدترين ديدارهاي مربوط به مجموعه رايزني هاي سطح بالا بين آمريكا و اسرائيل بوده است كه مطابق با شراكت دو جانبه قوي ما و به عنوان بخشي از تعهد غيرقابل تزلزل ما به امنيت اسرائيل برگزار شد.
 


جلالي در ديدار هيئت آلماني:

 تحريم هاي دارويي جنايت بارترين اهرم غرب عليه ملت ايران است

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با بيان اينكه مردم خط مقدم تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي هستند از تحريم هاي دارويي به عنوان جنايت بارترين نوع تحريم ها ياد كرد.
كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با هيئت پژوهشي آلمان مشتمل بر بيژن جير سرايي نماينده ايراني تبار پارلمان آلمان، واكر پورتز سرپرست گروه، مدير اجرايي SWP، اعضاي هيئت مديره بنياد كوربر، جمعي از مشاوران پارلمان آلمان و برخي از وزارتخانه هاي اين كشور و اساتيد دانشگاهي آلمان ديدار كرد.
وي افزود: چنانكه در مسئله هسته اي ايران مشاهده مي شود جمهوري اسلامي ايران با اينكه قائل به قواعد مهم بين المللي و عضو معاهده NPT است و همه وظايف خود را به خوبي انجام مي دهد اما با دشمني قدرت هاي بزرگ مواجه شده است.
وي گفت: براين اساس و به عنوان يك مجموعه پژوهشي و دانشگاهي بايد به اين سؤال كه علت برخورد دوگانه آژانس پاسخ آكادميك و نه سياسي ارائه دهيم.
نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين سؤال مطرح است كه چرا يك كشوري كه NPT را امضا نكرده است مي تواند بمب اتم داشته باشد و كشورهاي ديگر را تهديد به حمله نظامي كند و مورد حمايت نيز قرار گيرد و در مقابل كشوري مانند ايران كه هم عضو NPT بوده و هم نظارت هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي را پذيرفته است نمي تواند از حقوق مشروع خود برخوردار شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مردم ايران در خط مقدم تحريم ها قرار دارند، تأكيد كرد: آيا تحريم هاي دارويي كه ضد ملت ايران اعمال مي شود جنايت بارترين بار را روي آنها ايجاد نمي كند؟
جلالي تأكيد كرد: البته مسئله هسته اي ايران صرفاً مسئله اي حقوقي نيست، چرا كه اگر حقوقي بود تاكنون حل شده بود و براين اساس مسئله هسته اي ايران اكنون به مسئله اي سياسي تبديل شده است.
 


رونمايي از سامانه هاي موشكي «صافات»، «يا زهرا 3» و «قادر»

در دومين روز رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4

در دومين روز از رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 4 كه از روز دوشنبه هفته جاري با رمز يا «محمد رسول الله (ص)» در مناطق شرق، شمال و جنوب شرقي كشور آغاز شده است، انواع سامانه هاي جديد موشكي مورد رونمايي و بهره برداري قرار گرفت.
سامانه موشكي
يا زهرا(س) 3
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش، درباره سامانه موشكي يا زهرا 3 كه ديروز در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4 آزمايش شد، با اشاره به اين كه اين سامانه موشكي «ارتفاع پائين است» گفت: ما اين نياز را به متخصصين فني پدافند هوايي و صنعت دفاعي مطرح كرديم و با گذشت مدت زمان كوتاهي، اين سامانه را تحويل گرفتيم.
امير اسماعيلي ادامه داد: در رزمايش مشترك و سراسري مدافعان آسمان ولايت 4، روي اين سامانه موشكي فقط تست تحقيقاتي صورت نمي گيرد بلكه بايد هدف را به صورت واقعي بزند، يعني اعتقاد بالايي به اين سيستم دفاعي داريم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش، متحرك بودن را از ويژگي هاي بارز موشك يا زهرا(س) 3 عنوان و تصريح كرد: در آماد و پشتيباني تهيه قطعات الكتريكي، هيچ نقطه گلوگاهي در اين سامانه نداريم.
وي استقرار در شرايط زميني متفاوت را از ديگر مشخصات بارز اين سامانه معرفي كرد و افزود: سامانه موشكي يا زهرا(س) 3 در تمام شرايط آب و هوايي و جوي قابليت استقرار را دارد.
سامانه توپخانه اي صافات
امير اسماعيلي در ادامه از رونمايي سامانه توپخانه اي «صافات» خبر داد و گفت: اين سامانه به شكل الكترونيك عمل مي كند و يك سامانه غير فعال است كه به هيچ عنوان توسط دشمن كشف نمي شود ولي به راحتي دشمن را كشف مي كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه اين سامانه بسيار متحرك بوده و در شرايط جوي متفاوت نيز آزمايش شده است، افزود: سامانه توپخانه اي صافات در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4، هدف واقعي را مورد اصابت قرار مي دهد و به تست آزمايشگاهي بسنده نخواهيم كرد.
وي نقطه زني، حجم بالاي آتش، هدايت آتش به سمت هدف و دقت بالا را از ويژگي هاي منحصر به فرد اين سامانه توپخانه اي عنوان كرد.
سامانه موشكي قادر
اسماعيلي در ادامه با اشاره به رونمايي سامانه موشكي جديد قادر در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4 نيز اظهار داشت: سامانه موشكي قادر كاملاً متحرك است و شليك موشك ها بدون پياده سازي و استقرار لانچرها توسط اين سامانه انجام مي شود و اين سامانه مي تواند در كمتر از 30 دقيقه مستقر و آماده شليك شود.
وي گفت: زمان عكس العمل اين سامانه و حركت به سوي هدف و احتمال كشف آن توسط دشمن بسيار پايين است.
فرمانده پدافند هوايي ارتش همچنين با بيان اينكه سامانه «مرصاد» كه يك سامانه پيشرفته موشكي برد متوسط است در اين رزمايش مورد استفاده قرار مي گيرد كه با مرصاد سال گذشته كه مورد آزمايش قرار گرفت بسيار متفاوت است.
امير اسماعيلي همچنين تصريح كرد: تفاوت در جنگ الكترونيك و نوع رهگيري و شليك موشك، از تفاوت هاي آشكار مرصاد امسال با مرصاد سال گذشته است.
امير سرتيپ شهرام، سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4 نيز كشف و شناسايي هواپيماهاي متجاوز (دشمن فرضي) توسط سامانه هاي راداري و دستور پرواز هواپيماهاي اسكرامبل جهت تعقيب و درگيري با آنها، مقابله با ايجاد اختلال الكترونيكي دشمن بر روي سامانه هاي راداري، خنثي سازي طرح هاي عمليات رواني دشمن فرضي، اجراي اقدامات تأميني، كمك رساني و اعزام اكيپ هاي درماني را از ديگر عمليات هاي پيش بيني شده براي اين مرحله از رزمايش عنوان كرد.
شليك موفق موشك هاگ به يك فروند پهپاد
در دومين روز از رزمايش مدافعان آسمان ولايت4، يك فروند موشك پدافند هوايي هاگ به سمت يك فروند هواپيماي بدون سرنشين به عنوان هدف شليك شد و آن را منهدم كرد.
اين سامانه با قدرت تحرك پذيري بالا با استقرار بر روي يك دستگاه خودرو به سمت هدف شليك كرد.
 


سفير ايران در باكو:

آمادگي داريم در مناقشه قره باغ ميانجيگري كنيم

سفير ايران در باكو اعلام كرد تهران آمادگي دارد در مناقشه قره باغ ميان جمهوري آذربايجان و ارمنستان ميانجيگري كند.
محسن پاك آئين، سفير جمهوري اسلامي ايران در باكو در مصاحبه با خبرگزاري ترند آذربايجان، در پاسخ به پرسشي در مورد موضع ايران در مناقشه قره باغ گفت: اين مناقشه موضوعي 20 ساله است و جمهوري آذربايجان و ارمنستان براي حل و فصل اين مناقشه، مكانيسم گروه مينسك را انتخاب كرده اند و تاكنون مكانيسم ديگري را نپذيرفته اند. به اعتقاد من گروه مينسك در اين مناقشه بي طرف نيست و به همين دليل حل و فصل مناقشه قره باغ موفق نبوده است. سياست گروه مينسك طولاني كردن حل اين مناقشه است و گاهي حل اين موضوع را در يك دوره 20 ساله مي بينند كه اين امر نه به نفع آذربايجان و نه به نفع امنيت منطقه است. به نظر من كشورهاي منطقه بايد وارد اين موضوع شوند چون كشورهاي فرامنطقه اي انگيزه اي قوي براي حل موضوع را ندارند. ورود سازمان همكاري اسلامي نيز مي تواند مفيد باشد.
ايران به عنوان رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد و عضو فعال سازمان همكاري اسلامي نيز آماده ميانجيگري است و آمادگي دارد مساعي خود را براي پايان دادن به درگيري ها، بازگشت شرايط به وضعيت اوليه، احترام به مرزها و خاتمه درگيري ها به كار گيرد. منطقه قره باغ يك درگيري و نقطه تخاصم در نزديكي مرزهاي ما ايجاد كرده و طبيعي است كه نگران وجود تنش در اين منطقه باشيم و اگر بتوانيم كمكي به حل و فصل موضوع كنيم، دريغ نخواهيم كرد.
به گزارش فارس، وي در مورد وضعيت زندانيان دو كشور و مبادله آنها نيز اظهار داشت؛ بين ايران و آذربايجان قرارداد تبادل زندانيان امضا شده و در مقاطع مختلفي هم تبادل زنداني داشتيم و در آينده هم قرار است ادامه پيدا كند. به دليل اينكه دو كشور هم مرز هستند گاهي ترددهاي غير مجازي انجام مي شود و بالاخره هر دو كشور با مشكلي به نام مواد مخدر مواجه هستند كه از برخي از كشورهاي منطقه مثل افغانستان به اين منطقه مي آيد.
در حال حاضر حدود 200 زنداني ايراني در آذربايجان و حدود 50 زنداني آذري در ايران وجود دارد. در چارچوب مبادله زنداني ها ما در حال مذاكره هستيم و ان شاء الله به تدريج مبادله مي شوند.
 


با حضور وزير علوم انجام شد

اعطاي دكتراي افتخاري به شهيد تهراني مقدم

با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري دكتراي افتخاري رشته هوافضاي دانشگاه تربيت مدرس به شهيد حسن تهراني مقدم اعطا شد.
دكتر كامران دانشجو وزير علوم در مراسم اعطاي دكتراي افتخاري به شهيد حسن تهراني مقدم در دانشگاه تربيت مدرس، گفت: شايد شهيد مقدم، تشنگان قدرت و پست و مقام را بيدار كند و در مسير ولايت قرار دهد.
وي با بيان اينكه خدمت به خلق براي رضاي خدا، ايثارگري، انسجام وحدت، محبت و بي ادعايي را با خود همراه دارد، به گونه ديگري از خدمت اشاره كرد و گفت: نوع ديگر از خدمت، خدمت به خلق خداست كه براي پست و مقام و قدرت است كه به همراه خود خودخواهي و خودشيفتگي، كينه و نزاع و تفرقه مي آورد چرا كه نام و شهرت مي طلبد.
دانشجو افزود: به عنوان نمونه افرادي كه به دنبال نام هستند براي تيتر شدن در اخبار و روزنامه ها چه ها كه نمي كنند و در عين بداخلاقي ، بزرگترين دروغ ها را در روزنامه هايشان مي گويند.
وي با بيان اينكه اينگونه افراد لاف ولايتمداري مي زنند اما در گروي پست و مقام دنيوي هستند، ادامه داد: برخي مي گويند كه براي بازگشت دير نيست ولي هيچ زماني به ولايت و مردم 9 دي بازنگشتند. حتي برائت از فتنه را در كلام هم قائل نيستند و پرمدعا هستند و خود را مالك كشور مي دانند. وقتي فرصت مي آورند 18تير به بار مي آورند و وقتي فرصت از دستشان گرفته مي شود فتنه 88 را مي سازند.
وزير علوم در خاتمه ادامه داد: اما چه زيباست در عين بي ادعايي، دانشمند بودن و بدون چشم داشت عاشق خدمت گزاري مردم بودن و در واقع در عين بي نامي، نام آور شدن.
در اين مراسم همچنين سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در سخناني افزود: در طراحي مدل جديد اقتدار ايران بعد از انقلاب كه ما را به عنوان قطب جديد در جهان قدرت معرفي مي كند انسان هايي چون شهيد حسن تهراني مقدم نقش منحصر به فردي دارند.
وي با اشاره به همكاري نزديك وي با شهيد حسن تهراني مقدم گفت: ايشان راز بزرگي و جاودانگي ما را تشخيص داده بودند و مي دانستند با قدرت هاي بزرگ چگونه صحبت كنند. او نقاش ايده، تفكر و انديشه بود و در مسيرهاي بلندپروازانه و با اعتماد حركت مي كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، در حاشيه برگزاري مراسم اعطاي دكتراي افتخاري به شهيد حسن تهراني مقدم پس از پخش دو سرود توسط گروه سرود رهپويان وصال و قرار گرفتن فضاي مراسم در حال و هواي معنوي برخي از ميهمانان اين مراسم از جمله وزير علوم و سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه و برخي ديگر از حضار اشك هايشان جاري شد.
 


رايزني صالحي با وزير مشاور در امور خارجه سودان


وزير امور خارجه كشورمان در مسير سفر به چند كشور آفريقايي با وزير مشاور در امور خارجه سودان ديدار و گفت و گو كرد. علي اكبر صالحي دوشنبه شب در مسير سفر به چند كشور آفريقايي، طي توقف كوتاهي در فرودگاه خارطوم از سوي «صلاح ونسي» وزير مشاور در امور خارجه سودان مورد استقبال قرار گرفت. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت امور خارجه، دكتر علي اكبر صالحي و «صلاح ونسي» در مذاكراتي كوتاه با يكديگر راه هاي توسعه روابط دوجانبه و تحولات منطقه اي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

 


سفير ايران در لبنان:

انتخابات آزاد تنها راه حل مسئله سوريه است

غضنفر ركن آبادي در ديدار با نماينده ويژه برزيل در خاورميانه، انتخابات آزاد را تنها راه حل موضوع سوريه عنوان كرد.
سزاريو ميلانتونيو نيتو، نماينده ويژه برزيل در امور خاورميانه در محل سفارت كشورمان، تحولات لبنان و منطقه را با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران مورد تبادل نظر قرار داد.
نماينده ويژه برزيل با اشاره به وجود اجماع بين المللي پيرامون حفظ ثبات و استقرار در لبنان، نسبت به موفقيت و جديت دولت لبنان در پيشبرد امور اين كشور ابراز خوشحالي كرد.
وي در اين ملاقات موضع صريح كشورش در مورد بحران سوريه مبني بر رد هرگونه دخالت خارجي، محكوميت اقدامات مسلحانه و خشونت در اين كشور و ضرورت يافتن راه حل مسالمت آميز و سياسي در داخل سوريه و از طريق گفت وگو را مورد تاكيد قرار داد.
سزاريو ميلانتونيو نيتو هرگونه تلاش براي دخالت در تعيين سرنوشت سوريه از طريق ارسال سلاح و اعمال زور را غيرقابل توجيه و مخالف آشكار قوانين بين المللي برشمرد كه موجب برهم خوردن امنيت و ثبات در تمام منطقه مي گردد.
سفير كشورمان نيز ضمن آرزوي موفقيت براي دولت و ملت لبنان در غلبه بر فتنه انگيزي هاي داخلي و خارجي، توجه به حفظ وحدت و ثبات در لبنان را در جهت خنثي سازي اين فتنه ها ضروري دانست. ركن آبادي همچنين توقف خشونت در سوريه و برقراري گفت و گو و تعيين سرنوشت سياسي اين كشور از مسير اجراي انتخابات آزاد را تنها راه حل منطقي در سوريه عنوان كرد.
 


با ادعاي نقض حريم سرزميني

عربستان از ايران به سازمان ملل شكايت كرد

عربستان با ادعاي نقض حريم هوايي و زميني از ايران به سازمان ملل متحد شكايت كرد.
«عبدالله المعلمي» سفير عربستان در سازمان ملل مدعي شد كه ايران به حريم زميني عربستان در نزديكي چاه هاي نفتي و گازي تجاوز كرده است.
روزنامه سعودي «عكاظ» نيز نوشت كه معلمي تصريح كرد: مقامات سعودي به «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل ابلاغ كرده اند كه بالگردهاي ايراني بارها بر فراز ميدان گازي در «الحصبه» پرواز كرده اند و علاوه بر آن دو قايق تندروي نيروي دريايي ايران متعرض كشتي وابسته به شركت سعودي «آرامكو» شده اند.
وي افزود كه شكايت نامه اي عليه تهران به بان كي مون داده شده است كه در آن درباره اقدام ايران در «نقض توافق نامه هاي مرزي و معاهده هاي رسمي دوجانبه» توضيح خواسته است.
سفير عربستان در سازمان ملل اعلام كرد كه دولت سعودي خواستار دخالت بين المللي در اين باره نيست اما به دنبال بررسي اقدامات عملي لازم و مناسب براي تعامل با اين مسئله است. ضمن اينكه عربستان حق پاسخ مناسب به اين تجاوز براي دفاع از اراضي و منابع نفتي را براي خود محفوظ مي داند.
به گزارش فارس وي تاكيد كرد كه عربستان پيامي در اين رابطه به وزارت خارجه ايران فرستاده است.
اين در حالي است كه مقامات ايراني در روزهاي اخير از توقيف يك فروند شناور عربستان سعودي به دليل ورود غيرمجاز به آب هاي استان بوشهر در جنوب ايران خبر دادند. ايران تمامي ساحل شمالي خليج فارس و عربستان سعودي بخش عمده ساحل جنوبي اين دريا را در اختيار دارند.
 


قاضي مدير خراساني:

پرونده متهمين اختلاس بيمه به ديوان عالي كشور مي رود

رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران گفت: پس از پايان مهلت قانوني ابلاغ، پرونده متهمين اختلاس از بيمه و استانداري براي رسيدگي به اعتراضات به ديوان عالي كشور ارسال خواهد شد.
سيامك مديرخراساني با اشاره به صدور حكم متهمان پرونده اختلاس بيمه و استانداري گفت: حكم متهمين اختلاس تقريبا به همه متهمان ابلاغ شده است.
رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه هنوز مهلت ابلاغ تمام نشده است، خاطرنشان كرد: پس از پايان يافتن مهلت قانوني ابلاغ، پرونده همراه با تمامي اعتراضات براي رسيدگي به اعتراضات به ديوان عالي كشور فرستاده خواهد شد.
گفتني است، قاضي مدير خراساني از آغاز رسيدگي به پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران و استانداري تهران از يكم خرداد ماه امسال در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران خبر داده بود كه پيش از اين نيز سه جلسه دادگاه در سال 89 برگزار شده بود.
 


از امروز به مدت 10 روز

آغاز رزمايش گردان هاي بيت المقدس در سيستان و بلوچستان

در ادامه رزمايش هاي «الي بيت المقدس» سازمان بسيج رزمايش 10 روزه دفاع از كوي و برزن از چهارشنبه (امروز) به مدت 10 روز در استان سيستان و بلوچستان آغاز مي شود.
«نصرالله سيف» معاون عمليات سازمان بسيج مستضعفين در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به دنبال سلسله رزمايش هاي بسيج در سال 91 با نام «الي بيت المقدس»، از فردا -24 آبان- رزمايش دفاع از كوي و برزن به مدت 10 روز در استان سيستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه «اين رزمايش با محوريت گردان هاي بيت المقدس و در پنج مرحله انجام خواهد شد»، اظهار كرد: اين رزمايش با هدف ارتقاي توان و آمادگي رزم گردان هاي بيت المقدس براي مقابله با انواع تهديدات سخت، نيمه سخت و نرم دشمنان برنامه ريزي شده است.
معاون عمليات بسيج اضافه كرد: از ابتداي امسال 13 رزمايش الي بيت المقدس در 13 استان كشور انجام شده است و اين رزمايش تا پايان سال در استان هاي باقيمانده ادامه خواهد داشت كه در مجموع در سال 91، 32 رزمايش را در تمامي استان ها برگزار خواهيم كرد.
سيف همچنين از برگزاري رزمايش الي بيت المقدس در استان اصفهان در تاريخ هاي 25 و 26 آبان خبر داد و افزود: رزمايش اصفهان در يك مرحله انجام مي شود اما در استان سيستان و بلوچستان با توجه به گستردگي اين استان، رزمايش در پنج مرحله و در شمال، جنوب، غرب، شرق و مركز استان انجام خواهد شد.
وي در ادامه، درباره اهداف و دلايل تشكيل گردان هاي بيت المقدس در سازمان بسيج مستضعفين گفت: گردان هاي جديد بيت المقدس در سال 91 و براي تكميل سازمان رزم گردان هاي عاشورا و الزهرا بسيج سازماندهي شده اند.
اين گردان ها از بين بسيجياني كه تمام آموزش هاي لازم در همه رسته هاي آموزشي را ديده اند تشكيل شده است.
معاون عمليات بسيج با بيان اينكه «يكي از ويژگي هاي اصلي گردان هاي بيت المقدس، واكنش سريع در مقابل هر نوع تهديد با هر نوع سناريو و در برابر هر دشمن است»،افزود: بعد از سازماندهي و انجام آموزش هاي ويژه براي نيروهاي گردان هاي بيت المقدس، رزمايش هاي خود را براي آزمايش و سنجش نتايج آموزش ها و اجراي طرح هاي عملياتي كه در قرارگاه امام هادي(ع) سازمان بسيج پيش بيني و بررسي شده است، برنامه ريزي كرديم.
وي درباره دلايل برگزاري سلسله رزمايش هاي الي بيت المقدس به صورت منطقه اي در سراسر كشور، توضيح داد: هر منطقه ويژگي هاي خاص خود را دارد و ما فارغ از مسائل داخلي هر استان، با توجه به نوع تهديدات دشمن در هر منطقه رزمايش هاي خود را تعريف مي كنيم.
 


الحيات گزارش داد

 تمايل ايران براي بررسي عضويت مجدد سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي

روزنامه الحيات از تمايل ايران براي رفع تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي در نشست آتي اين سازمان خبر داد.
روزنامه الحيات چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت؛ ايران تمايل دارد موضوع عضويت دوباره سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي، در نشست آتي اين سازمان بررسي شود.
به گزارش «مهر» ايران در نظر دارد با حضور در سي و نهمين نشست وزيران خارجه كشورهاي عضو همكاري اسلامي كه فردا در جيبوتي برگزار مي شود، موضوع لغو تعليق عضويت سوريه را مطرح كند.
 


همكاري سه جانبه ايران ، پاكستان و افغانستان

براي مقابله با سوداگران مرگ

حضور كشورهاي بيگانه در منطقه موجب افزايش ناامني شده است و تنها راه استقرار امنيت و مبارزه با اشرار و قاچاقچيان همكاري مشترك كشورهاي منطقه است.
وزير كشور در ديدار با همتاي پاكستاني خود در اسلام آباد با اشاره به مطلب فوق افزود: برخورد قاطع با قاچاقچيان و اشرار بايد از نقطه آغاز آن يعني كشت موادمخدر در افغانستان صورت گيرد.
مصطفي محمدنجار با توجه به توسعه مناسبات اقتصادي و سياسي دو كشور ايران و پاكستان اظهار كرد: دولتهاي دو كشور براي افزايش مبادلات اقتصادي، توسعه بازارچه هاي مرزي را در دستور كار خود قرار داده اند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در اين ديدار وزير كشور پاكستان نيز مناسبات كشورش را با ايران حائز اهميت دانست و گفت: ارتباط پاكستان و ايران هميشه با اشتراكات زياد و بدون اختلاف بوده است. رحمان ملك خاطرنشان كرد: در زمينه مقابله با توليد و توزيع موادمخدر با تشكيل گروه مشترك سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان با سوداگران مرگ مقابله مي كنيم.
 


آغاز ثبت نام آزمون دستيار فوق تخصصي از 11 آذر

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي از آغاز ثبت نام سي امين دوره آزمون دستيار فوق تخصصي از 11آذرماه خبر داد.
دكتر جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون دستيار فوق تخصصي از 11آذرماه از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir، گفت: ثبت نام در اين دوره از آزمون تا ششم دي ماه ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اين كه آزمون فوق تخصصي پزشكي 12بهمن ماه برگزار مي شود، گفت: ساير اطلاعات مرتبط با مشمولين ثبت نام و شركت در آزمون همراه با آغاز ثبت نام طي دستورالعمل از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

توقف ساخت فيلم مبتذل توسط وزارت ارشاد
يك فيلم مبتذل و موهن به كارگرداني بهرام بهراميان در ميانه ساخت از سوي وزارت ارشاد توقيف شد.
چند روز پيش روزنامه كيهان از ساخت يك فيلم با شوخي هاي غيراخلاقي و وهن ارزش ها خبر داده بود كه روز گذشته رسانه ها اعلام كردند، در حالي كه 60 درصد از تصويربرداري اين فيلم گذشته بود اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حكم توقف آن را صادر كرد.
تهيه كننده فيلم ياد شده «محمد.ك» داراي پرونده تخلفات متعدد در برخي نهادهاي امنيتي است.
شبكه ضدايراني نيامده تعطيل شد
روزهاي پخش رسمي شبكه وابسته به صهيونيست ها به يك ماه نرسيده كه معاون فراري وزير ارشاد اصلاحات و سردبير ارشد اين شبكه با افشاي اختلاف عميق در پشت پرده، خبر از شكست و تعطيلي اين رسانه وابسته داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبكه ماهواره اي «رها تي وي» كه با سرمايه گذاري اميرحسين جهانشاهي يكي از سلطنت طلبان وابسته به سازمان هاي جاسوسي غرب اداره مي شود با اجير نمودن چند خبرنگار و با سرپرستي علي اصغر رمضان پور معاون آقاي مسجد جامعي وزير ارشاد در دوران اصلاحات راه اندازي شده بود با بالا گرفتن اختلافات بين سران اين شبكه وابسته راه نيفتاده تعطيل شد.
اين شبكه ضدايراني كه با تبليغ فراوان و پخش آزمايشي چند ماهه قصد داشت جبهه جديدي بر ضد جمهوري اسلامي به سركردگي مستقيم صهيونيست ها ايجاد كند از چند روز قبل در ظاهر به سبب بعضي از اختلالات فني پخش خود را متوقف كرده بود.
علي اصغر رمضان پور همكار و دوست قديمي وزير ارشاد خاتمي كه تا قبل از مشغول به كار شدن در اين شبكه با بنگاه خبرپراكني بي بي سي همكاري مي كرد، ديروز عصر با انتشار بخشي از استعفانامه اش گوشه اي از مافياي حاكم بر اين شبكه را افشا كرد.
رمضان پور با اشاره به درگيري ميان سرمايه گذار و هيئت امناي غربي شبكه، با اعتراض به تحقير خود و دوستانش كه بايد همانند برده در خدمت هيئت مديره بودند به سانسور خبري در اين شبكه اعتراض كرده و استعفاي خود را اعلام نمود.
نامه اعتراض آميز بسيج دانشگاه امام صادق(ع) به ضرغامي
بسيج دانشگاه امام صادق(ع) در نامه اي سرگشاده خطاب به عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما نسبت به ساخت فيلم ضدايراني « يك خانواده محترم» اعتراض كرد.
اين تشكل دانشجويي در نامه خود خطاب به رئيس رسانه ملي با تاكيد بر اينكه چوب حراج به آبروي ايران اسلامي زده ايد، نوشت: توقع دانشجويان تلاش براي عدم انتشار و پخش فيلم ]يك خانواده محترم[ در كشورهاي ديگر و اعلام برائت بين المللي عوامل از اين اثر غيرهنري و هتاكانه است كه اين مهم با درايت و تدبير قابل انجام است. لازم بود صدا و سيما اقدام به تنوير افكار عمومي مي كرد كه رسالت اصلي آن دستگاه است و با انعكاس بخش هايي از اين اثر و نقد كارشناسان كه اين روزها از همه جا به غير از رسانه ملي شنيده مي شود مردم را نسبت به اين مسئله كه ابعاد جهاني پيدا كرده است آگاه مي كرد.
«يك خانواده محترم» به كارگرداني مسعود بخشي و تهيه كنندگي محمد آفريده فيلمي موهن عليه انقلاب و نظام است كه در آن علاوه بر توهين به حضرت امام خميني(ره)، ايرانيان به عنوان مردمي عقب مانده و متوحش معرفي مي شوند. اين فيلم در جشنواره ابوظبي تقدير شده بود.
سريال «پايي كه جا ماند» توليد مي شود
مجموعه اي تلويزيوني با اقتباس از كتاب «پايي كه جا ماند» نوشته «سيدناصر حسيني پور» به كارگرداني «سيروس مقدم» توليد مي شود.
حسيني پور، جانباز و آزاده جنگ تحميلي است كه در اين كتاب، خاطراتش از اسارتگاه هاي مخفي عراق را روايت كرده است.
كتاب «پايي كه جا ماند» كه تحسين رهبر فرزانه انقلاب را در پي داشته به تازگي به چاپ بيست و هفتم رسيده است.
 


رئيس جامعه المصطفي العالميه:

صداقت و اخلاص دو ركن عزاداري در ايام محرم است

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس جامعه المصطفي العالميه و امام جمعه ميبد صداقت و اخلاص را دو ركن عزاداري ايام محرم دانست و گفت: بايد نسل جوان ميدان دار عزاداري هاي حسيني شوند تا پيام عاشورا نظير مقاومت و دفاع از انقلاب و اهل بيت در ميان نسل جوان موج بزند.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي در جمع اعضاي هيئت هاي عزاداري شهرستان ميبد با اشاره به عظمت و جايگاه سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) گفت: خداوند تبارك و تعالي رازي را در وجود اباعبدالله الحسين(ع) و حادثه عاشورا قرار داده است و همين سر الهي عاشورا را ماندگار كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، امام جمعه ميبد در ادامه عاشورا را مكتب درس آموز دانست و افزود: نوحه سرايي، عزاداري، سوگواري و گريه همه براي زنده نگه داشتن مكتب عاشوراست و مبادا روزي عزاداري ما از مكتب و درس هاي بزرگ عاشورا جدا شود.
اعرافي گفت: عاشورا مدرسه اي است كه در آن درس هايي گوناگون است كه هيئت هاي عزاداري بايد درهاي حسينيه ها را باز كنند و پرچم ها را به اهتزاز درآورند تا فوج فوج جوانان در كلاس عاشورا درس بگيرند.
امام جمعه ميبد افزود: صدها درس در مكتب عاشورا است كه بايد دست جوانان را بگيريم و گام به گام نسل جوان را به اين مكتب نزديك كنيم.
وي رعايت حقوق مردم را يكي از مهمترين درس هاي عاشورا بيان كرد و افزود: سالار شهدا در شب عاشورا و در حالي كه در محاصره لشگريان يزيد قرار داشت زمين اطراف را خريد تا بعد از شهادتش قبر او در زمين غصبي نباشد.
وي با بيان اين كه امروز اگر در حسينيه ها و مساجد مردم و جوانان با حق الناس آشنا شدند اين عزاداري هاي شما عاشورايي است. وي در بخش ديگر از بيانات خود با اشاره به شرايط حساس كشورمان گفت: عاشورا بايد با شرايط امروز ما گره بخورد و عاشوراي امسال بايد روح حماسه و جهاد و پايداري را در جامعه و جوان ما زنده كند.
 


با حضور وزير نيرو صورت گرفت

بهره برداري از سامانه انحراف آب سد سردشت

اروميه- خبرنگار كيهان:
با حضور وزير نيرو و استاندار آذربايجان غربي سامانه انحراف آب سد سردشت به بهره برداري رسيد.
مهندس نامجو در آئين بهره برداري از سامانه انحراف آب سردشت گفت: اين وزارتخانه 4 هزار ميليارد ريال در احداث اين سد سرمايه گذاري مي كند.
سيستم انحراف آب سد سردشت شامل 2 تونل 682 متري و 627 متري هر يك به قطر 7 متر است كه با بهره برداري از اين سيستم انحراف آب، امكان اجراي بدنه اصلي سد فراهم مي شود.
همچنين طي اين مراسم احداث بدنه اصلي سد و همچنين نيروگاههاي توليد برق اين سد نيز آغاز شد.
سد سردشت هم اكنون با ارتفاع 114 متر احداث مي شود و با بهره برداري از اين سد 7 هزار و 800 هكتار از اراضي كشاورزي منطقه آبياري و با احداث نيروگاههاي برق آبي در مجموع 150 مگاوات برق توليد خواهد شد.
امكان افزايش صادرات برق، ايجاد اشتغال، محروميت زدايي از منطقه و امكان انتقال 300 ميليون متر مكعب آب به ساير حوزه ها از جمله مزاياي اجراي اين طرح است.
 


نماينده سازمان بهداشت جهاني:

ايران از سازمان بهداشت جهاني در راه اندازي مراكز بهداشتي جلوتر است

ساري- خبرنگار كيهان:
نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران گفت: طرح پزشك خانواده بهترين روش براي ارتقا سلامت خانواده هاست.
جيهان طويلا در نشست با اعضاي هيات رئيسه و معاونان دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: توجه به سلامت جسم و روح جوانان نيازمند تعامل چندين سازمان است در حالي كه به نظر مي رسد در ايران توجه جدي به اين افراد نمي شود.
وي با بيان اين كه جمعيت جوان به خدماتي نياز دارد كه بايد به آن توجه شود گفت: اين افراد با مشكلاتي از قبيل فشار خون، ديابت، كاهش فعاليت بدني، مصرف سيگار روبه رو هستند و يا روبه رو خواهند شد.
طويلا گفت: كمك به توسعه سيستم بهداشتي يكي از اهداف سازمان بهداشت جهاني در ايران محسوب مي شود.
نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران با اشاره به فعاليت دانشگاه علوم پزشكي مازندران در حوزه هاي سلامت به ويژه پزشك خانواده اظهار داشت: طرح پزشك خانواده يكي از بهترين روش ها در ارتقاي سلامت خانواده ها محسوب مي شود.
وي هدف اصلي اجراي طرح پزشك خانواده را كم كردن فاصله ها و استفاده همگان از امكانات موجود و عدالت اجتماعي عنوان كرد و گفت: اين طرح در ارتقا وضعيت سلامت به ويژه در مناطق شهري حايز اهميت است.
نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران با بيان اينكه كشور ايران در راه اندازي مراكز بهداشتي از سازمان بهداشت جهاني نيز جلوتر بوده است افزود: در سال هاي گذشته مشكل اصلي در حوزه سلامت، مرگ و مير مادران باردار و كودكان بوده است ولي با توجه به تغيير شيوه زندگي، مشكلاتي از جمله چاقي، بيماري هاي عفوني و ابتلا به سرطان نيز شيوع يافته است كه بايد به اين مقوله نيز توجه كرد.
 


معاون ستاد كل نيروهاي مسلح:

رژيم صهيونيستي به فكر مقابله با موشك هاي دست ساز رزمندگان غزه باشد

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح كشور گفت: رژيم صهيونيستي بهتر است ابتدا به فكر مقابله با موشك هاي دست ساز رزمندگان غزه باشد.
سرتيپ جزايري در گفت و گو با خبرنگاران در محل سالن شهداي كرخه نور پادگان شهيد قهرمان همدان، افزود: به صراحت مي گويم كه رژيم صهيونيستي قادر به اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران نيست و حتي نمي تواند جلوي نفوذ موشك هاي دست ساز رزمندگان غزه را به خاك خود بگيرد.
وي ادامه داد: البته اينكه كسي ادعا كند ما به لحاظ تجهيزاتي مشابه بعضي كشورهاي قدرتمند و مطرح دنيا هستيم، قابل قبول نيست اما اگر ادعا كنيم كه اكنون تجهيزاتي نظامي را در داخل كشور توليد مي كنيم و به سامانه ها و فناوري هاي علمي دسترسي داريم كه به خوبي مي توانيم از خود در مقابل هرگونه حمله دشمن دفاع كنيم، حرف حقي است.
وي اضافه كرد: دنيايي كه به نام قدرت هاي بزرگ مطرح هستند امروز دچار مشكلات عديده اي شده اند به طوري كه مضيقه مالي در اروپا، گريبان كشورهاي اين قاره را گرفته است و آمريكا نيز از لحاظ موضوعات مرتبط با ليبرال دموكراسي نزد افكار عمومي خود و نيز در سياست خارجي به شدت با مشكل مواجه شده است.
سردار جزايري خاطرنشان ساخت: از سوي ديگر پيدايش بيداري اسلامي و روند رو به جلوي حركت هاي مردمي در بسياري از كشورهاي منطقه، نشانگر آن است كه بايد منتظر آينده اي جديد در نظام جهاني باشيم كه پيچ تاريخي مد نظر رهبر معظم انقلاب نيز مبتني بر همان آينده است.
وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مي تواند و بايد كه سهم عمده اي را در نظام آينده جهان به خود اختصاص بدهد چرا كه برخلاف غربي ها، ايران خواهان نظمي برپايه يك صلح جهاني براي همه و برپايه خواسته هاي عمومي همه ملت ها و كشورهاي جهان است، اما غرب اين صلح را براساس منافع خود و به طور يكجانبه مي خواهد.
معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه به پيام رهبر انقلاب درباره سبك زندگي اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از راهبردهاي اصلي دشمن در جنگ نرم، تلاش جهت تغيير سبك زندگي مردم است تا با تبديل سبك ايراني اسلامي به غربي، به خواسته خود يعني تغيير ساختار دست يابد.
وي افزود: در جامعه ما، سال ها نسبت به اين موضوع غفلت شده و دچار صدمات زيادي شده ايم كه اكنون براي جلوگيري از صدمه بيشتر و ترميم خرابي ها نياز به كار جهادي و انقلابي داريم اما اين كار از عهده يك دستگاه و يك سازمان خارج است و لازمه آن همكاري همه مديران فرهنگي و سياسي و اجتماعي در كنار مراكز دانشگاهي و آموزشي است كه از قبل مراقبت لازم را برابر ترويج سبك زندگي غربي نداشتند.
جزايري سپس انتخابات رياست جمهوري در سال آينده را يادآور شد و ادامه داد: با توجه به اتفاقات ناگوار سال 88، دستگاه هاي ذي ربط برنامه ريزي ها و اقدامات لازم را معمول داشته اند و دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي و سياسي نيز اشراف لازم را به موضوع دارند تا انتخابات سالم و رو به جلويي در پيش داشته باشيم.
وي تصريح كرد: دشمن تلاش بسيار دارد كه محيط داخل كشور را ابتدا آشفته نشان دهد و بعد به آشوب بكشد كه هم مردم و هم سازمان ها و احزاب و گروه ها و دستگاه هاي متولي بايد توجه و هوشياري لازم را داشته باشند.
وي شائبه دخالت نيروهاي مسلح در انتخابات را رد كرد و اظهار داشت: كساني كه مدعي اند نيروهاي مسلح در انتخابات دخالت دارند تا به امروز نتوانسته اند سند قابل قبولي را براي ادعاي خود ارائه دهند، البته كاركنان نيروهاي مسلح نيز جزء آحاد مردم و شهروندان جامعه اند و مانند ساير مردم، حضور فعال و هدفمند در انتخابات داشته و خواهند داشت و لذا سازمانهاي ذي ربط تلاش مي كنند تا آنها به بهترين گزينه ها دست پيدا كنند.

 


استاندار گيلان خبر داد

اختصاص 200 ميليارد ريال براي ميدان گازي سردار جنگل رودسر

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از اختصاص 200 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سايت پشتيباني ميدان گازي سردار جنگل رودسر خبر داد.
كيهان هاشم نيا گفت: در نشستي كه با وزير نفت داشتيم علاوه بر اختصاص اين اعتبار مقرر شده است هر ماه نشستي مشترك به رياست ايشان در زمينه آخرين روند پيشرفت ساخت سايت پشتيباني ميدان گازي سردار جنگل رودسر برگزار شود.
وي با اشاره به اينكه 120 هزار هكتار از زمينهاي مورد نياز براي اجرايي كردن ساخت سايت پشتيباني ميدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر آماده تحويل است افزود: براي تسريع در اجراي اين طرح يك كميته استاني به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري بصورت هفتگي و يك كميته شهرستاني با مسئوليت فرماندار رودسر بصورت روزانه كارها را پيگيري مي كنند.
وي يادآور شد: براساس برآورد اوليه، حجم گاز ميدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر 50 ميليارد فوت مكعب است كه با مصرف 10 سال كشور برابري مي كند ضمن اينكه در اين ميدان يك لايه نفتي با ظرفيت 2 ميليارد بشكه كشف شده است.
 


شبكه استاني البرز

امروز راه اندازي مي شود

كرج-خبرنگار كيهان:
بخش خبر تلويزيوني مركز البرز امروز به صورت آزمايشي روي شبكه جام جم راه اندازي مي شود.
مدير كل صدا و سيماي مركز البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: بخش خبر تلويزيوني مركز البرز چهارشنبه، امروز- با حضور مسئولان كشوري و استاني به صورت آزمايشي روي شبكه جام جم راه اندازي مي شود.
ناصر صفار گفت: با گذشت بيش از دو سال از تصويب راه اندازي صدا و سيما از سوي هيات دولت در اين استان، توانستيم با برطرف كردن بخشي از چالش هاي موجود، بخش خبر اين واحد را در ساختمان كنوني صدا و سيماي البرز راه اندازي كنيم.
وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي ها، مقرر شده است پخش برنامه مركز البرز از جام جم به مدت يك ماه در قالب لوگوي شبكه، كليپ و نما آهنگ صورت مي گيرد، پس از آن پخش دو بخش خبري و يك بخش نشست خبري، از اين شبكه آغاز خواهد شد.
صفار افزود: استان البرز نخستين مركزي است كه به صورت ديجيتال بر روي شبكه جام جم پخش برنامه خواهد داشت.
وي بيان كرد: اكنون با راه اندازي شبكه البرز بر روي جام جم به لحاظ جغرافيايي 70 درصد پوشش استاني خواهيم داشت.
 


راه اندازي مجموعه ليزردرماني در شهر خوي

خوي- خبرنگار كيهان:
نخستين و پيشرفته ترين مركز ليزر درماني غرب و شمال غرب كشور در شهر خوي راه اندازي شد.
دكتر محمدرضا هاشم زاده مدير مركز ليزر درماني در آيين افتتاح آن گفت: اين مركز با 8 دستگاه مجهز و پيشرفته و مورد تاييد وزارت بهداشت و درمان و سازمان دارو و غذاي آمريكا(FDA) و با مدارك رسمي از جامعه جراحان ايران در خوي راه اندازي شده است.
وي اهداف راه اندازي چنين مركزي را كاهش هزينه هاي ليزر درماني توسط مردم شمال غرب و غرب كشور عنوان كرد و گفت: با راه اندازي اين مركز بيماران به جاي مراجعه به تهران كه مشكلات رفت و آمد و اقامت و هزينه هاي زيادي دربر دارد، در شهر خوي مداوا مي شوند.
هاشم زاده توريسم درماني را از ديگر اهداف مهم راه اندازي اين مركز عنوان كرد و گفت: اين مركز با توجه به اين كه امكانات پيشرفته و خدمات درماني مهمي در آن راه اندازي شده است، شهر خوي را به عنوان يك شهر گردشگرپذير در سطح منطقه مطرح مي كند.وي تصريح كرد: براي راه اندازي اين مجموعه ليزر درماني بيش از 6 ميليارد ريال هزينه شده است. در آيين گشايش اين مركز جمعي از مسئولان، مردم و پزشكان شهرستان خوي حضور داشتند.
 


تا پايان سال جاري 59 بيمارستان در كشور به بهره برداري مي رسد

اروميه- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: 164 باب بيمارستان با بيش از 24 هزار تخت بيمارستاني در كشور در دست ساخت است.
مديرعامل ساختمان هاي دولتي و اماكن عمومي كشور در بازديد از بيمارستان در حال ساخت بوكان گفت: ساخت اين تعداد بيمارستان جديد در كشور يك ركورد جالب توجه و بي سابقه در بيمارستان سازي در كشور به شمار مي ايد.
وي با اعلام اينكه امسال 59 بيمارستان را جزو طرح هاي مهر ماندگار قابل افتتاح قرار داده ايم افزود: با اتمام و بهره برداري از اين بيمارستان ها 5 هزار و 500 تخت به ظرفيت موجود بيمارستان هاي كشور افزوده خواهد شد.
معاون وزير راه و شهرسازي روند ساخت 95 بيمارستان را در كشور مطلوب خواند و هزينه اجراي اين طرح ها را 7 هزار و 500 ميليارد ريال ارزيابي كرد.
براي اجراي طرح توسعه بيمارستان شهيد قلي پور كه هم اكنون از 70 درصد پيشرفت برخوردار است 80 ميليارد ريال اعتبار هزينه مي شود.
بيمارستان بوكان 96 تخت دارد كه با اجراي طرح توسعه به 240 تخت ارتقا مي يابد.
 


نماينده ولي فقيه در مازندران:

خيران به احداث مدارس ديني هم توجه داشته باشند


ساري-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران گفت: ضرورت احداث مدارس علوم ديني احساس مي شود كه نياز است خيران به ساخت مدارس ديني توجه ويژه داشته باشند.
آيت الله نورالله طبرسي در ديدار با اعضاي مجمع خيران سلامت استان مازندران اظهار داشت: جامعه اي كه سالم باشد پيشرفته تر است.
وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در نظام جمهوري اسلامي سازمان هاي مردم نهاد از جمله خيرين سلامت و خيرين مدرسه ساز شكل گرفته و خدمات خوبي نيز توسط آنها صورت گرفته است.
آيت الله طبرسي تصريح كرد: با توجه به گسترش اسلام ضرورت احداث مدارس علوم ديني احساس مي شود كه نياز است خيران مدرسه ساز در اين راستا ورود پيدا كنند.
طبرسي با اعلام اينكه غربي ها از رشد روزافزون اسلام در هراس هستند، افزود: ساختن فيلم هاي موهن نشان از ترس غربي ها از اسلام است.
 


ساخت دستگاه كمباينشن تراپي در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان موفق به اختراع دستگاه كمباينشن تراپي(درمان تركيبي) در اين دانشگاه شد.
با اختراع اين دستگاه توسط رسول مختاري، سرعت التيام در زخم هاي مزمن، ديابتي، بستروتروما افزايش مي يابد.
اين دستگاه كه در مدت 5/2 سال با هزينه 25 ميليون ريال ساخته شده است علاوه بر كار واكيوم، كار شست و شوي خودكار زخم، كمباينشن تراپي(درمان تركيبي) و اكسيژن درماني را همزمان انجام مي دهد و در بهبود سريع زخم كاربرد دارد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14