(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 25  آبان  1391 - شماره 20358

تشديد بهداشت اماكن عمومي در ايام محرم
مصطفي نجار تأكيد كرد
محدوديت فعاليت شبكه هاي قاچاق مواد مخدر با تقويت سيستم هاي تبادل اطلاعاتي
10 نفر در حادثه سقوط بالگردجان باختند
عرفي خبر داد
برگزاري امتحانات نهايي فقط در دو پايه سوم متوسطه و پيش دانشگاهي
انتقاد رئيس پليس راهنمايي و رانندگي از عملكرد شوراي عالي ترافيك
فرمانده نيروي انتظامي:
بازجويي از ماموران بازداشت شده در پرونده ستار بهشتي ادامه دارد
ريزش پل، آزاد راه فتح را مسدود كرد
اعلام محدوديت هاي آمد و شد آخر هفته در محورهاي البرز
حوادث كوتاه از كشور
درخواست شوراي شهر از شوراياري محله شيان، لويزان و ولي عصر(عج)
مردم از هرگونه ساخت وساز در بوستان لويزان جلوگيري كنند
هشدار درباره عوارض مسموميت ناشي از وسايل گرمايشي
تبادل شاهزاده عربستاني با 5 زنداني انگليسي
فساد اخلاقي اسقف انگليسي
حبس ابد براي دانشجوي سعودي
خواهران مسن


تشديد بهداشت اماكن عمومي در ايام محرم

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ابلاغ شيوه نامه ويژه اي به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور مبني بر تشديد نظارت هاي بهداشتي در ايام محرم خبر داد.
دكتر «محمد كاظم ندافي» گفت: توزيع نذورات در مراسم عزاداري،مساجد،تكايا و هيئت ها مي تواند احتمال بروز بيماري هاي مرتبط با آب و غذا به ويژه بيماري هاي روده اي را افزايش دهد.
وي افزود: در اين شيوه نامه از معاونين بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي خواسته شده تا ضمن برقراري كشيك ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، كنترل و نظارت هاي بهداشتي را در اين ايام تشديد كنند.
رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت تأكيد كرد هرگونه پخت و پز بايد در مكان هايي با شرايط بهداشتي صورت گيرد و همه افراد درگير در توزيع، آب، چاي و غذا بايد داراي كارت معاينه پزشكي معتبر باشند.
ندافي خاطرنشان كرد براي پخت و توزيع نذورات بايد از فرآورده هاي خام دامي با كشتار مجاز يا بسته بندي شده مورد تأييد سازمان دامپزشكي استفاده شود؛ همچنين در تهيه و پخت غذا و براي مصرف روي سفره ها بايد از نمك هاي بسته بندي يددار تصفيه شده استفاده شود.
وي گفت: دست اندركاران پخت غذاها همچنين بايد از روغن هاي با ترانس پايين داراي مجوز ساخت وزارت بهداشت استفاده كنند.
براساس اين گزارش، تهيه و نصب وسايل اطفاي حريق به منظور كنترل و جلوگيري از آتش سوزي هاي احتمالي در تكايا، مساجد و هيئت ها و نيز توزيع آب،شربت يا شير در بين دسته هاي عزاداري با ليوان يك بار مصرف و نيز تأكيد بر نصب تابلوها و يا اطلاعيه هاي ممنوعيت استعمال دخانيات در مكان هاي برگزاري مراسم از ديگر موارد شيوه نامه بهداشتي ماه محرم است.
 


مصطفي نجار تأكيد كرد

محدوديت فعاليت شبكه هاي قاچاق مواد مخدر با تقويت سيستم هاي تبادل اطلاعاتي

 دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، بر محدود كردن فعاليت شبكه هاي قاچاق مواد مخدر با تقويت سيستم هاي تبادل اطلاعاتي كشورهاي منطقه تأكيد كرد.
مصطفي محمد نجار در نشست پاياني كنفرانس منطقه اي استراتژي مبارزه با مواد مخدر كه در هتل بين المللي سرينا اسلام آباد برگزار شد، با بيان اينكه مبارزه بي امان عليه مواد مخدر نيازمند عزمي راسخ است، گفت: جمهوري اسلامي ايران تاكنون تلاش هاي مؤثري در تقويت و توسعه همكاري و هماهنگي كشورها براي اجراي برنامه هاي مورد توافق در ابعاد مختلف جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام داده است.
وي با تأكيد بر اينكه بايد به پيچيدگي هاي مربوط به روند توليد و قاچاق مواد مخدر توجه ويژه اي داشت، افزود: يكي از فعاليت هايي كه منجر به محدود كردن فعاليت شبكه هاي قاچاق مواد مخدر مي شود، تقويت سيستم هاي تبادل اطلاعاتي در سطح كشورهاي منطقه است.
دبير كل ستاد، وضعيت جاري در افغانستان را نگران كننده دانست و اظهار كرد: هر چند كه ما تاكنون از انجام هرگونه اقدام در جلوگيري از كشت، برداشت و توليد مواد مخدر از طريق احياي برنامه هاي توسعه جايگزين دريغ نكرده ايم، اما با اين حال مسئله مواد مخدر و مبارزه با آن بايد به درستي در جوامع منطقه و بين المللي پيگيري شود.
محمدنجار تأكيد كرد: توافق بين جمهوري اسلامي ايران، پاكستان و افغانستان مي تواند به تدوين دستورالعمل و تنظيم چارچوب براي تبادل اطلاعات و همكاري در كنترل مرزي و مؤثر و تحكيم بخشيدن به عملكرد كشورهاي منطقه در مسير مبارزه با قاچاق مواد مخدر كمك شاياني كند.
وي گفت: حضور مقامات عالي رتبه از كشورهاي جنوب غربي و مركزي آسيا در اين كنفرانس، فرصت خوبي را براي تبادل نظر و تدوين مكانيسم مشترك در مبارزه با چالش مواد مخدر فراهم كرد.
دبير كل ستاد با تأكيد بر اينكه ظرفيت هاي فراواني براي ارتقاي سطح همكاري هاي موجود به صورت كمي و كيفي وجود دارد، افزود: سه كشور ايران، پاكستان و افغانستان با طرح ابتكار سه جانبه در مسير مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش مي كنند و قرار است ششمين نشست وزراي اين سه كشور در آينده در تهران برگزار شود.
وي در ادامه، همكاري هاي سه جانبه تهران-اسلام آباد- كابل را الگوي مناسبي براي كشورهاي عضو سازمان ملل متحد در استفاده از قابليت هاي موجود در انجام تعهدات و تحقق اصل مسئوليت هاي مشترك در زمينه مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد.
محمدنجار در پايان از تلاش هاي دفتر مبارزه با جرم و جنايت و مواد مخدر سازمان ملل متحد (UNODC) در ايجاد مراكز منطقه اي براي تبادل اطلاعات منطقه آسياي مركزي و تأسيس مركز هماهنگي برنامه ريزي هاي مشترك قدرداني كرد.

 


10 نفر در حادثه سقوط بالگردجان باختند

10 نفر در حادثه سقوط بالگرد در مشهد كشته شدند.
رئيس مركز فوريت هاي پزشكي 115 مشهد از مرگ 10 نفر در حادثه سقوط بالگرد در مشهد خبر داد.
رضا وفايي نژاد در گفت وگو با خبرگزاري فارس در مشهد اظهار كرد: صبح ديروز يك فروند بالگرد متعلق به هوانيروز كه در اجاره اورژانس 115 مشهد بود در حين انجام عمليات دچار حادثه شد و سقوط كرد.
وي افزود: اين بالگرد در حال انتقال مصدومان حادثه واژگوني يك ميني بوس در محور ملك آباد، به بيمارستان سوانح طالقاني مشهد بود كه در منطقه خين عرب سقوط كرد.
رئيس مركز فوريت هاي پزشكي 115 مشهد در ارتباط با تلفات اين حادثه تصريح كرد: در اين حادثه 10 نفر از سرنشينان بالگرد فوت كرده و يك نفر نيز به شدت مصدوم شده كه به بيمارستان منتقل شد.
با توجه به تلاش هاي كادر پزشكي اما او نيز فوت كرد.
شايان ذكر است در همين رابطه محمدزاده مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش خراسان رضوي در ارتباط با سانحه ديدگان حادثه سقوط بالگرد در منطقه خين عرب مشهد با تاييد فرهنگي بودن كشته شدگان اظهار كرد: كشته شدگان بالگرد صبح ديروز فرهنگيان منطقه احمدآباد مشهد بودند.

 


عرفي خبر داد

برگزاري امتحانات نهايي فقط در دو پايه سوم متوسطه و پيش دانشگاهي

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش با اعلام نحوه برگزاري امتحانات در تمام پايه هاي تحصيلي گفت: در دو پايه سوم متوسطه و پيش دانشگاهي، امتحان نهايي برگزار مي شود.
عبدالامير عرفي، رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس، به نحوه برگزاري امتحانات دانش آموزان در تمام پايه هاي تحصيلي اشاره كرد و گفت: در پايه هاي اول تا چهارم ابتدايي، ارزشيابي تحصيلي دانش آموزان به صورت «كيفي-توصيفي» است و توسط معلم براساس فعاليت هاي كلاسي انجام مي شود.
وي افزود: در پايه پنجم ابتدايي بخشي از ارزشيابي دانش آموزان به صورت «كيفي-توصيفي» است و بخش عمده آن كمي است كه در اختيار معلم و به صورت كتبي است.
عرفي به نحوه امتحانات دانش آموزان در پايه ششم ابتدايي اشاره كرد و گفت: در اين پايه، امتحانات به صورت كتبي و در سطح منطقه است و با سوالاتي كه معلمان پايه ششم همان منطقه طرح مي كنند، به طور هماهنگ برگزار مي شود.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش در خصوص نحوه برگزاري امتحانات مقطع راهنمايي نيز گفت: امتحانات در پايه دوم و سوم راهنمايي نيز به صورت تلفيقي شامل نمرات كلاسي و فعاليت هايي كه دانش آموز در كلاس انجام مي دهد و نمره كتبي امتحان است.
وي با بيان اينكه امتحانات در مقطع متوسطه، به صورت كتبي برگزار مي شود، گفت: در 11 درس رشته علوم انساني و 10 درس رشته هاي علوم تجربي و رياضي سال سوم متوسطه و 4 درس پيش دانشگاهي، امتحان نهايي برگزار مي شود.
 


انتقاد رئيس پليس راهنمايي و رانندگي از عملكرد شوراي عالي ترافيك

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از دستگاه هاي متولي در امر ترافيك و عدم توجه ملي به موضوع ترافيك پايتخت انتقاد كرد.
سردار حسين رحيمي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه بيش از 20 دستگاه اجرايي در ترافيك تهران دخيل اند، اظهار كرد: بايد بررسي شود كه سهم اين دستگاه ها در حل معضل ترافيك تهران چقدر بوده، در حالي كه فقط اين سؤال از پليس مطرح مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با انتقاد از عملكرد شوراي عالي ترافيك كشور، گفت: شوراي عالي ترافيك بگويد براي ترافيك تهران چه كرده است. 5/2 سال است كه فرياد مي زنيم، سرويس ادارات را جمع كرده اند و اين امر موجب شده شمار خودروهاي تك سرنشين در تهران به شدت افزايش يابد، اما هيچ كس پاسخگو نيست.رحيمي با اشاره به تهيه طرح كارشناسي براي كنترل الكترونيكي محدوده زوج و فرد و ارائه آن به شوراي عالي ترافيك، گفت: متأسفانه بيش از 6 ماه است كه اين طرح را به شوراي عالي ترافيك فرستاديم، اما هنوز تكليفش معلوم نيست و علي رغم آمادگي پليس و شهرداري، هنوز پاسخي در اين خصوص دريافت نكرده ايم و منتظر جلسه شوراي عالي ترافيك هستيم.
رحيمي با انتقاد از عملكرد برخي مسئولان و نهادها در خصوص ترافيك پايتخت گفت: قطعاً برخي از مسئولان نهادها بايد در خصوص ايجاد ترافيك و اتلاف وقت مردم و هدر دادن آن به دادگاه رفته و در اين خصوص پاسخگو باشند.وي پمپ بنزين ها و پمپ گازها را يكي ديگر از معضلات ترافيك تهران عنوان كرد و گفت: متأسفانه به دليل عدم گسترش اين جايگاه ها در سطح شهر تهران، علي رغم قول مسئولان، اين مراكز به مناطق گره ترافيكي تهران تبديل شده اند.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با انتقاد از خروج خودروهاي فرسوده، گفت: متأسفانه تعداد زيادي خودروي فرسوده در خيابان هاي تهران تردد مي كنند و يكي از علل ترافيك در برخي شب هاي گذشته، خرابي اين خودروهاست كه خيلي راحت خراب شده و يك معبر را بند مي آورند.رحيمي از ابلاغ دستورالعمل جديد برخورد با خودروهاي فرسوده اي كه در معابر خراب شده و منجر به انسداد معبر مي شوند، خبر داد و گفت: بر اين اساس ضمن توقيف و انتقال اين خودروها به پاركينگ، مالكانشان نيز براي پاسخگويي در خصوص ايجاد مشكل و انسداد معبر و تضييع حقوق شهروندي، به مراجع قضايي معرفي مي شوند.وي به موضوع حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: متأسفانه حمل و نقل عمومي نيز به ميزان مورد نياز گسترش نيافته و از سوي ديگر ميزان ورود خودرو به تهران نيز به هيچ عنوان متناسب با ظرفيت معابر پايتخت نيست كه در اين خصوص نيز هيچ اقدامي صورت نمي گيرد.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با ابراز گلايه از تاكسيرانان و مسئولان اين بخش، گفت: متأسفانه در زمان بارندگي بسياري از تاكسي ها از سطح شهر غيب شده و يا به دنبال دربستي مي گردند كه اين امر موجب مي شود تعداد زيادي از مسافران روي زمين مانده و حضور مسافران در سطح معبر موجب ايجاد بار ترافيك سنگين مي شود.
رحيمي در عين حال از استفاده مردم از خودروهاي شخصي نيز انتقاد كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد در زمان بارندگي ناگهان شمار خودروهاي سطح شهر 50 درصد افزايش مي يابد كه اين امر موجب ايجاد ترافيك در معابر مي شود.
 


فرمانده نيروي انتظامي:

بازجويي از ماموران بازداشت شده در پرونده ستار بهشتي ادامه دارد

كرمانشاه-خبرنگاركيهان:
با دستور ويژه رئيس قوه قضائيه پرونده ستار بهشتي (وبلاگ نويس) در دادسراي تهران تحت رسيدگي است.
اين خبر را سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم فرمانده انتظامي كل كشور در جمع خبرنگاران بيان داشت و تصريح كرد: در حال حاضر ماموريني كه در اين رابطه دستگير شده اند در اختيار دادسرا براي بازجويي هستند.
وي افزود: نيروي انتظامي هيچ قصوري را نمي پذيرد و اگر ثابت شود ماموران فوق الذكر مقصر باشند با آنان برخورد خواهد شد.
احمدي مقدم در ادامه اظهار داشت: مجرميني از قبيل وبلاگ نويسان معمولا پس از دستگيري ارشاد شده و با تعهدات از بازداشت آزاد خواهند شد و جرمي كه ستار بهشتي مرتكب شده است قطعا سزايش مرگ نيست، لذا نيروي انتظامي در اجراي قانون براساس موازين شرعي و قانوني عمل مي كند و هرگز محلي براي افراط و تفريط نيست.
احمدي مقدم در خاتمه از دسته جات عزاداري خواست با نظمي خاص مراعات شهروندان را كرده و از ايجاد سروصدا در ساعات پاياني شب خودداري كنند و آرامش بيماران و سالخوردگان را برهم نزنند.
 


ريزش پل، آزاد راه فتح را مسدود كرد

وردآورد- خبرنگار كيهان:
در اثر بارش هاي اخير تهران، پل رودخانه كن در آزاد راه فتح در آستانه تخريب كامل قرار گرفت.
بارندگي سه شنبه شب تهران سبب جاري شدن سيلاب در رودخانه كن شد. اين سيل به پايه هاي پل رودخانه كن در آزاد راه فتح آسيب جدي رساند و اين پل را در آستانه ريزش و تخريب كامل قرار داد. به گزارش خبرنگار ما سيلاب خاك زيرپايه هاي پل را با خود برد و خطر ريزش آن سبب شد آزاد راه فتح به طور كامل مسدود و راه بندان سنگيني در اين محور پرتردد ايجاد شود.
براساس گزارش هاي دريافتي عوامل شهرداري منطقه 9 تهران در بستر رودخانه كن در محدوده پل آزاد راه فتح مشغول عمليات عمراني بودند كه همين عمليات موجب سست شدن خاك بستر و ساحل رودخانه و در نهايت خاك زير پايه هاي پل شد.
براساس آخرين خبر 12 پايه پل رودخانه كن به طور كامل فرو ريخته است و معاونان شهردار تهران براي بررسي اين حادثه در محل حضور پيدا كرده اند.
 


اعلام محدوديت هاي آمد و شد آخر هفته در محورهاي البرز

رئيس پليس راه استان البرز، محدوديت آمد و شد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي اين استان در پايان هفته جاري را اعلام كرد.
سرهنگ «همايون شريفي» ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: براساس اين محدوديت ها، حركت انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا ساعت 22 و 30دقيقه جمعه 26آبان ماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.
وي افزود: همچنين تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا ساعت 22 و 30 دقيقه جمعه 26 آبان از 15 كيلومتري بالاي مرزن آباد (دزدبن) به سمت كرج يك طرفه خواهد بود.شريفي ادامه داد: اين محدوديت ها به منظور تخليه بار ترافيكي خودروهاي ورودي از سمت تونل كندوان به كرج و بالعكس اعمال شده است.وي يادآور شد: در اين مدت تردد انواع تريلر و كاميون در محور كرج-چالوس ممنوع است.رئيس پليس راه استان البرز گفت: ممنوعيت تردد موتورسيكلت نيز تا پايان محدوديت در محور كرج-چالوس و بالعكس ادامه دارد.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف 320 هزار ليتر گازوييل قاچاق
قشم- خبرنگاركيهان: فرمانده يگان درياباني قشم از كشف 320 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوييل در آب هاي ساحل اين جزيره خبر داد.
در اين ارتباط 4 فروند لنج باري توقيف و 27نفر به اتهام قاچاق سوخت دستگير و تحويل مقامات قضايي جزيره قشم شدند.
كشف مواد مخدر در خاتم
يزد- خبرنگاركيهان: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ عبدالحسين پوررفيعي فرمانده انتظامي خاتم بيان داشت: ماموران ايستگاه بازرسي خاتم الانبيا حين كنترل خودروهاي عبوري در محور شهر بابك- هرات به يك دستگاه كاميونت مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي خاتم خاطرنشان كرد در بازرسي اوليه از خودرو محرز شد كه حامل بار گندم است ولي با بازرسي دقيق تر 58 كيلوگرم حشيش كشف و ضبط و راننده دستگير شد.
كشف قرص هاي روانگردان در بوكان
بوكان- خبرنگاركيهان: در اجراي طرح امنيت اجتماعي در اين شهرستان بيش از 277هزار قرص روانگردان، آلات و ادوات مصرف مواد، تعداد قابل توجهي ترازوي ديجيتال، شوكر برقي، اسپري دفاع شخصي و بي سيم از قاچاقچيان مواد مخدر كشف و ضبط شد. همچنين 75 نفر از اعضاي 8 باند توزيع مواد مخدر دستگير و 200 نفر از معتادان هم بازداشت و براي بهبود به مراكز ترك اعتياد معرفي شدند.
دستگيري 2كيف قاپ در اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان 2 نفر سارق كيف قاپ جلوي بانك ها در اصفهان دستگير شدند. متهمان به ده ها فقره كيف قاپي اعتراف كردند.
كشف 25 تن روغن خوراكي قاچاق در يزد
يزد- خبرنگاركيهان: ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي يزد توانستند يك انبار انواع روغن خوراكي را شناسايي كنند.
حين بازرسي محرز شد كه فرد محتكر بدون اخذ هيچگونه مجوزي 25 تن انواع روغن خوراكي مايع را در ظرف هاي مختلف نگهداري مي كند كه در اين زمينه پرونده اي تشكيل و متهم براي سير مراحل قانوني به مرجع ذيربط معرفي شد.
قتل داماد توسط برادر عروس
برازجان- خبرنگاركيهان: جوان 24ساله اي كه براي ديدن نامزد خود به روستاي دهلي بنو رفته بود سر سفره ناهار هدف گلوله برادر عروس قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
گفته مي شود خانواده عروس و داماد اختلافات قبلي داشتند كه با پادرمياني ريش سفيدان برطرف شده بود.
 


درخواست شوراي شهر از شوراياري محله شيان، لويزان و ولي عصر(عج)

مردم از هرگونه ساخت وساز در بوستان لويزان جلوگيري كنند

اعضاي شوراي شهر با اشاره به اهميت تاريخي محله لويزان و موقعيت گردشگري بسيار خوب بوستان لويزان از اهالي محله خواست كه هرگونه ساخت وساز غيرمجاز توسط شهرداري را گزارش كنند.
به گزارش خبرنگار ما، عليرضا دبير عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران روز سه شنبه در جلسه علني اين شورا با تاكيد بر اهميت بوستان لويزان براي استراحت و آسايش مردم تهران گفت: نبايد اين بوستان با ساخت وسازهاي غيرمجاز از شكل تفريحگاهي خود خارج شود.
وي تاكيد كرد: شهرداري به هيچ عنوان حق ندارد مجوز ساخت وساز در اطراف اين بوستان صادر كند و اگر تخلفي در اين رابطه مشاهده شد مردم موظف هستند براي دفاع از حقوق و حريم خود هرگونه اطلاعاتي در اين رابطه را از طريق شوراياري محل به شوراي شهر منتقل كنند.
وي خطاب به اعضاي شوراياري محله شيان، لويزان و شهرك ولي عصر(عج) گفت: اين محله يك منطقه تاريخي و مذهبي است و نبايد بيش از اين تغييراتي در آن داده شود.
در ادامه اين جلسه دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمراني شوراي شهر نيز ضمن تشكر از گزارشي كه درخصوص مسائل و مشكلات محله ارائه شد گفت: شهرداري منطقه 4 بايد طرح ويژه اي براي حفظ زيبايي هاي منطقه لويزان طراحي و به شورا ارائه كند.
وي تاكيد كرد: اين منطقه با توجه به اينكه يك منطقه تاريخي و مذهبي است در دايره توجهات مسئولان شهري مظلوم واقع شده است و به شدت نياز به احيا دارد.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر هم در اين جلسه بر ضرورت احياي اين منطقه و جلوگيري از هرگونه ساخت وسازهاي غيرمجاز و غيرمنطقي گفت: بزرگراه بابايي جنگل هاي لويزان را به دو بخش تقسيم كرده و همين مسئله باعث تغييراتي شده كه اين جنگل را از شكل طبيعي خود خارج كرده است. در حالي كه ما بايد تلاش كنيم كوچه باغ هاي اين منطقه طراوت اوليه خود را حفظ و از تهران زدگي به دور باشد.
در اين جلسه يكي از اعضاي شوراياري محل در گزارشي با اشاره به ويژگي ها و تاريخچه محله شيان، لويزان و شهرك ولي عصر(عج) از مسئولان شهرداري منطقه و شوراي شهر خواست كه نسبت به بازسازي محلات و قبور شهداي اين محله و احداث مكاني به عنوان سراي محله اقدام كنند.
وي از نبود قرارگاه پليس راهنمايي و رانندگي در اين محله و جلوگيري از توسعه شهري و ايجاد كمربند حفاظتي به عنوان گوشه اي از مشكلات اين محله ياد كرد.گفتني است در اسفند ماه سال 84 شهرداري تهران در راستاي ساخت بزرگراه زين الدين حدود 12 هزار اصله از درختان پارك لويزان را از ريشه در آورد.
اين بزرگراه در ادامه اتوبان همت از خيابان شريعتي تا بزرگراه امام علي(ع) به بهره برداري رسيد و در ادامه از اراضي پارك جنگلي لويزان عبور كرده است.


 


هشدار درباره عوارض مسموميت ناشي از وسايل گرمايشي

يك متخصص ايمونولوژي با بيان اين كه وسايل گرمايشي مثل پكيج ها ضمن مصرف اكسيژن موجود در آپارتمان از خود گازهاي سمي توليد مي كنند، اظهار داشت: اثرات سوء گازهاي سمي اين قبيل وسايل گرمايشي بر سلامت در درازمدت ظاهر مي شود.
دكتر جواد محمدي با بيان اينكه با يك آزمايش ساده در منزل مي توان چنين اثرات سوئي را مشاهده كرد، توضيح داد: اگر به گياهان و گلهايي كه در منزل وجود دارد، دقت كنيد مي توانيد اثرات سوء گازهاي متصاعد شده از پكيج را مشاهده كنيد به اين صورت كه اگر يك گياه گل ده را در محيطي كه پكيج وجود دارد، قرار دهيد گل دهي اش متوقف مي شود.
وي اظهار كرد: اين اتفاق را مي توان به ساكنان واحد آپارتماني هم تعميم داد، البته با اين تفاوت كه اثرات سوء گازهاي سمي بر سلامت انسان در درازمدت ظاهر مي شود.
محمدي تصريح كرد: پكيج براي احتراق به ناچار اكسيژن محيط را جذب مي كند و در اثر فرآيند احتراق، گازي سمي توليد و در محيط آپارتمان متصاعد مي كند يعني از يك سو اكسيژني را كه بايد توسط ساكنان آپارتمان استنشاق شود را مورد استفاده قرار مي دهد و از سوي ديگر با توليد گاز سمي در فضاي محدود و بسته واحد مسكوني در درازمدت اثرات سو غيرقابل جبراني را براي سلامت ساكنان ايجاد مي كند.
اين متخصص ايمونولوژي با بيان اينكه آمار و ارقامي در اين زمينه وجود ندارد، ادامه داد: احتراق پكيج تعادل هواي داخل منزل را بهم مي زند.
محمدي تأكيد كرد: در همه جاي دنيا سيستم هاي شوفاژ، ايمن ترين و كم خطرترين سيستم هاي گرمايشي هستند چرا كه محيط موتورخانه در بيرون از فضاي آپارتمان ها قرار دارد و احتراق موتورخانه تأثيري در اكسيژن مصرفي ساكنان آپارتمان ندارد. اگر به آمار سازمان آتش نشاني و مراكز درماني هم مراجعه كنيد مي بينيد هيچ آماري دال بر مسموميت و مرگ ناشي از شوفاژ وجود ندارد اما سيستم هاي گرمايشي كه در داخل منازل نصب مي شوند مانند پكيج، منشأ مسموميت و مرگ خاموش هستند.
وي ادامه داد: چنانچه اگر اين مورد در منازل است براي اين مسئله توصيه مي شود افراد منزل حتماً از بخور سرد در محيط خانه استفاده كنند و با توجه به اين نكاتي كه عرض كرديم شوفاژها بهتر از پكيج هستند.
محمدي با توصيه نسبت به ضرورت توجه به سيستم گرمايشي منزل هنگام خريد يا اجاره آپارتمان گفت: يكي از نكات اساسي اين است كه هميشه اجازه بدهيد هواي كافي براي تنفس شما و جهت سوختن بخاري گازسوز و پكيج به اتاق برسد. وجود روزنه هاي زيردرها براي اين كار مفيد هستند بنابراين روزنه هاي زيردرها را با وسايلي همچون پارچه، پتو و... مسدود نكنيد.
 


تبادل شاهزاده عربستاني با 5 زنداني انگليسي

منابع خبري انگليس از تصميم لندن براي مبادله شاهزاده عربستاني محكوم به حبس ابد با 5 انگليسي در بند عربستان خبر دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، روزنامه ديلي تلگراف انگليس در شماره روز سه شنبه نوشت: براساس اين تصميم شاهزاده سعود بن عبدالعزيز بن ناصر آل سعود نوه پادشاه عربستان كه به جرم كشتن يكي از خدمتكارانش به حبس ابد محكوم شده است با 5 انگليسي محبوس در زندان هاي عربستان مبادله مي شود.
در اين خبر آمده است به احتمال فراوان اواخر سال ميلادي كنوني نوه دختري پادشاه عربستان با يك فروند هواپيما به عربستان منتقل خواهد شد تا توافق رياض و لندن براي تبادل زندانيان اجرايي شود.
شاهزاده سعود بن عبدالعزيز يكي از 11 زنداني عربستاني در زندان هاي انگليس است و به احتمال فراوان توافق لندن و رياض براي مبادله زندانيان شامل 10 زنداني ديگر نيز خواهد شد.
شاهزاده سعود بن عبدالعزيز، 34 ساله، در پرونده قتل بندر عبدالعزيز 32 ساله كه فوريه گذشته اتفاق افتاد، با حكم محكوميت دادگاه انگليسي مواجه شد و براساس حكم صادره حداقل بايد 20 سال زنداني شود.
 


فساد اخلاقي اسقف انگليسي

در ادامه رسوايي هاي اخلاقي كه اخيرا به خبر غالب در رسانه هاي انگليسي تبديل شده است، پليس اين كشور از بازداشت اسقف سابق انگليس به اتهام تجاوز جنسي عليه كودكان خبر داد.
فارس به نقل از خبرگزاري «رويترز» نوشت: پليس انگليس اعلام كرد كه اسقف سابق كليساي اين كشور سه شنبه به اتهام آزار جنسي پسر بچه هاي 12 ساله دستگير شد.
به گفته پليس انگليس «پيتر بال» 80 ساله اسقفي است كه به اتهام تجاوز جنسي عليه 8 پسر بچه و مرد جوان در زنداني در غرب انگليس به سر مي برد.تجاوز اين اسقف انگليسي به اين قربانيان در اواخر دهه 1980 و اوايل 1990 ميلادي صورت گرفته است.
اين اسقف زماني در خانه اش توسط پليس دستگير شد كه كليساي انگيس اطلاعات مربوط به تحقيقات داخلي خود را در اختيار كارآگاهاني قرار داد كه مشغول تحقيق درباره جرايم جنسي تاريخي در اين كشور هستند.
رويترز همچنين به نقل از پليس انگليس نوشته است كه يك مرد ديگر كه يك كشيش بازنشسته انگليسي است و 67 سال سن دارد نيز در جنوب انگليس بازداشت شده است كه اتهام اين كشيش نيز تجاوزهاي جداگانه عليه دو پسر بچه در سال هاي 1981 و 1983 ميلادي است.خبر دستگيري اين اسقف انگليسي به اتهام آزار جنسي كودكان يك هفته بعد از آن گزارش مي شود كه اتهامات متعددي از سوءاستفاده هاي جنسي، كارمندان شبكه تلويزيوني «بي بي سي» و مشاهير اين كشور را احاطه كرده به طوريكه اخيرا، تحقيقات پليس انگليس درباره سوءاستفاده هاي جنسي صورت گرفته توسط مجري سابق تلويزيون «بي بي سي» اين كشور به نام «جيمي سويل» امروزه بر بحث هاي عمومي اين كشور غلبه كرده است.
پليس انگليس اعلام كرده است كه تاكنون بيش از 200 دختر جواني كه قرباني آزار و اذيت هاي جنسي جيمي سويل بوده اند، شناسايي شده اند.
 


حبس ابد براي دانشجوي سعودي

يك دانشجوي سعودي در آمريكا به اتهام تلاش براي دست زدن به اقدامات تروريستي به زندان ابد محكوم شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، اتهامات «خالد الدوسري» (22 ساله) تلاش براي دستيابي به بمب براي اقدامات تروريستي و تخريب تاسيسات و حمله به منزل «جرج بوش» رئيس جمهور سابق در شهر «دالاس» بوده است.
تيم وكلاي الدوسري در جلسات دادگاه مدعي شدند شرايط محاكمه وي در دادگاه وجود ندارد، ولي پس از آزمايش توانايي هاي ذهني، قاضي دادگاه تاكيد كرد اين محاكمه ادامه مي يابد.
قاضي دادگاه گفت: مدارك مطرح شده عليه الدوسري ثابت مي كند كه وي به دنبال آن بوده كه به مواد شيميايي و برخي مواد خطرناك كه در ساخت بمب استفاده مي شوند، دسترسي پيدا كند. علاوه بر اين ويدئوها و اطلاعات موجود در رايانه شخصي الدوسري نشان مي دهد كه او در حال تحقيق درباره نيروگاه هاي هسته اي آمريكا و منازل 3 سرباز آمريكايي بوده كه در زندان ابوغريب در عراق خدمت مي كردند.
 


خواهران مسن

خواهران دوقلوي انگليسي توانستند ركورد مسن ترين خواهران دوقلوي جهان را از آن خود كنند.
اين خواهر دوقلو در 15 نوامبر سال 1909 ميلادي متولد شدند و توانستند اين عنوان را كسب كنند.
«الين» گفت: من ساعت چهار بعدازظهر 15 نوامبر و خواهرم با يك ساعت تاخير به دنيا آمد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين دو در 29 دسامبر 2011 ميلادي توانستند به ركورد مسن ترين خواهرهاي دوقلوي جهان دست يابند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14