(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 25  آبان  1391 - شماره 20358

كشتي همدان در حسرت ليگ برتر
فدراسيون فوتبال از يك سوراخ دوبار گزيده شد
مقصران اصلي پنهان شده اند!
ره آورد سفر مسئولان ورزش به ماكائو چه بود؟!
هيچ كس پاسخگو نيست!
تيم ملي پومسه در صورت تامين نشدن اعتبارات اعزام نمي شود
فدراسيون تكواندو خواستار كمك از سوي رئيس جمهوري شد


كشتي همدان در حسرت ليگ برتر

در حالي كه فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد از اين هفته آغاز خواهد شد، جاي خالي نماينده اي از همدان به شدت احساس مي شود.
در شرايطي كه سال گذشته استان همدان با دو نماينده يعني «تله كابين گنجنامه» همدان و «شهرداري ملاير» در ليگ حاضر شد، اما امسال عدم تيمداري در ليگ باعث نارضايتي هاي فراواني در سطح استان همدان شده است.
سال گذشته نيز بسياري از كارشناسان بر اين عقده بودند تا به جاي دو تيم نه چندان قدرتمند، يك تيم شش دانگ روانه مسابقات شود و امسال هم مي شد با تدابيري انديشمندانه تر، منتخبي از همدان، ملاير، نهاوند و ساير كشتي گيران خوب و نامدار استان را روانه ليگ كرد تا همچنان همدان خود را به عنوان يكي از طلايه داران ورزش اول كشور معرفي كند.
خيلي بدبينانه به ماجرا نگاه كنيم، تنها ثمره تيمداري در ليگ قبل، ظهور «مهران ميرزايي» بود، كشتي گيري كه قهرمان جوانان جهان شد و بدون شك جانشين خوبي براي بزرگاني چون «رضا يزداني» خواهد بود و وزن 96 كيلوگرم تيم ملي را در سال هاي آتي بيمه خواهد كرد.
امثال ميرزايي براي رويارويي با نفرات بزرگي چون يزداني فقط ميدان ليگ را مناسب مي بينند، پشت خط مانده ها و جوانان كشتي بايد ميدان هايي چون ليگ را تجربه كنند تا آب ديده شده و سال هاي بعد سند افتخار ورزش استان را به نام خود بزنند و اين همت مسئولان را مي طلبد كه انگار امسال در غفلت به سر مي برند.امسال جاي خالي همدان در ليگ به چشم خواهد خورد و نمي توان اين را كتمان كرد، مگر «صادق گودرزي» و «ميثم مصطفي جوكار» دوست ندارند براي همدان كشتي بگيرند؟
گرچه مطالبات سالهاي قبلشان هنوز وصول نشده اما اين بزرگان امسال هم تمايل حضور در همدان را داشتند و اين مديران استان بودند كه بايد براي كشتي استان دل مي سوزاندند.سال گذشته مجتمع توريستي گنجنامه همدان حمايت هاي نسبتاً خوبي از كشتي به عمل آورد و ملايري ها هم با حداقل ها خود را به جاده ليگ رساندند، اما مشكلات از سرچشمه ها نشات مي گيرد.
حمايت هاي گنجنامه از كشتي لازم بود ولي كافي هم نبود و به همين دليل از بودجه عمراني استانداري مبالغي در اختيار كشتي قرار گرفت.
سوال اينجاست كه چرا امسال اين حمايت ها دريغ شد و مديران استان نتوانستند در تيمداري موفق باشند؟با همه اين تفاسير هيئت كشتي همدان نزديك به 20 ماه است با سرپرست اداره مي شود و موفق به برگزاري انتخابات مجمع نشده اند. واقعيت اينجاست كه هيئت كشتي استان همدان با بلاتكليفي دست و پنجه نرم مي كند و نتيجه اين بلاتكليفي عدم حضور در ليگ مي شود، مسئله اي كه ضربات سنگيني به كشتي استان وارد خواهد كرد.
ميثم مصطفي جوكار و محمد سلطاني امسال براي فولاد ماهان و صادق گودرزي براي ثامن الحجج بر روي تشك مي روند و بدون شك نفراتي چون مهران ميرزايي هم بدون تيم نخواهند ماند.


 


فدراسيون فوتبال از يك سوراخ دوبار گزيده شد

مقصران اصلي پنهان شده اند!

فدراسيون فوتبال كه سابقه يك بار ناكامي با دو مربي در رده هاي ملي فوتسال و نوجوانان را داشت، با انتخاب مجدد آنها و تاكيد بر انتخاب درستش زمينه دو ناكامي ديگر را فراهم آورد تا تيم هاي جوانان و فوتسال قرباني اين تصميمات اشتباه شوند.
زماني كه تيم فوتبال نوجوانان ايران با هدايت اكبرمحمدي نتوانست به موفقيتي دست يابد و نسلي از بازيكنان آينده دار فوتبال كشور سرخورده شدند، فدراسيون فوتبال به جاي بركناري اين مربي، او را به عنوان سرمربي تيم جوانان انتخاب كرد و پاداش ناكامي اش را داد! اتفاقي كه تنها در ايران رخ مي دهد و يك سرمربي ناكام را به جاي فرستادن به خانه اش به يك رده بالاتر مي فرستند.
تيم جوانان ايران هرچند در دور مقدماتي بازي هاي خوبي انجام داد و بازيكنانش نشان دادند كه مي توانند نسل خوبي را براي فوتبال ايران بسازند، اما آنجا كه نياز به پشتيباني فكري و روحي از روي نيمكت و بازگرداندن جوانان به بازي بود، بازهم اتفاق مثبتي روي نيمكت نيفتاد و تيمي كه از كره جنوبي گل زودهنگامي خورده بود، آنقدر بازي را «وا» داد و بي برنامه حمله كرد كه پشت دفاعش به اتوباني براي رفت و برگشت مهاجمان كره تبديل شد و ثمره اش شكست 4 بر يك برابر چشم بادامي ها بود.
اكبر محمدي از كجا آمده و چگونه سرمربي تيم هاي نوجوانان و جوانان ايران شده به اين مطلب ارتباطي ندارد چرا كه كساني مقصر هستند كه او را به اين مراحل رسانده اند و هدايت دو نسل آينده دار فوتبال كشور را به او سپرده اند. آنهايي مقصرند كه به جاي انتخاب هاي شايسته و ضابطه مند به برخي ارتباطات ديگر فكرمي كنند و به احساسات و عواطف مردمي كه عاشقانه فوتبال را دوست دارند توجهي نمي كنند.
اين اتفاق درمورد تيم ملي فوتسال نيز رخ داد و فدراسيون فوتبال بازهم سرمربي تيمي كه عنوان قهرماني آسيا را از ايران گرفت را سرمربي نگه داشت تا فوتسال ايران كه اميد مي رفت حداقل در بين هشت تيم برتر دنيا قرار بگيرد، به تيمي ببازد كه براي اولين بار حضور در جام جهاني را تجربه مي كرد.
همان زمان بسياري از رسانه ها به فدراسيون فوتبال هشدار دادند كه مربيان ناكام و شكست خورده كه امتحانشان را پس داده اند را مجدد در راس كار فني تيم هاي ملي قرارندهد. اما هرچه رسانه ها اصرار مي كردند لجبازي فدراسيون فوتبال بيشتر از قبل مي شد و تا جايي پافشاري كردند كه حالا احساسات مردم زير پاهاي آن له شده است.
شكست تحقيرآميز جوانان برابر كره جنوبي و عملكرد دور از انتظار و ضعيف تيم ملي فوتسال در جام جهاني دو نمونه بارز از ثمرات تصميمات اشتباه مسئولان فدراسيون فوتبال بود كه هر چقدر مي بازند بازهم در خواب اين باخت ها تصميمات اشتباه تري مي گيرند.
اين تصميمات اشتباه البته معطوف به اين فدراسيون نيست و قبل ازاين نيز فوتبال ايران شاهد چنين ناكامي هايي بوده است. اگر اينطور نبود حسرت حضور در المپيك براي ما 40 ساله نمي شد و حسرت حضور جوانان در جام جهاني 14ساله نمي شد.
فدراسيون فوتبال از يك سوراخ دوبار گزيده شد و حالا تنها اميدش موفقيت تيم ملي بزرگسالان و راهيابي اين تيم به جام جهاني است. حالا فقط اميد فدراسيون به مردان كي روش است تا شايد در كنار صعود تيم نوجوانان به جام جهاني مرهمي باشند بر زخم هاي عميق ناكامي جوانان و فوتسال.
 


ره آورد سفر مسئولان ورزش به ماكائو چه بود؟!

هيچ كس پاسخگو نيست!

در حالي كه خطر تعليق بيش از هر زمان ورزش ايران را تهديد مي كند، مسئولان وزارت ورزش و كميته ملي المپيك پاسخ روشني در خصوص جلسه برگزار شده در ماكائو ارائه نمي دهند.
همه اميدمان به جلسه ماكائو بود تا مسئولان ورزش كشورمان در ديدار با مسئولان آسيايي و جهاني بتوانند نگراني هاي مربوط به تعليق را از جامعه ورزش و مردم دور كنند. البته پيش از برگزاري اين جلسه ابهاماتي در خصوص رفتن وزير ورزش ايران به ماكائو مطرح شد اما سرانجام وي اعلام كرد كه تنها براي حضور در برنامه تجليل از ستارگان آسيا كه دو نماينده كشورمان در آن حضور دارند به ماكائو سفر خواهد كرد و برنامه اي براي ديدار با مديران ورزش آسيا وجود ندارد اما به هر حال اين خبر اعلام شد كه عباسي در اين سفر ديداري با شيخ احمد و المسلم داشته اما خروجي اين جلسه اعلام نشد.
اجلاس عمومي شوراي المپيك آسيا بهترين فرصت ممكن را براي ورزش ايران به وجود آورد تا ابهامات مربوط به اساسنامه و اعزام ورزشكاران و مسائل مربوط به تعليق مطرح شود. محمد علي آبادي و بهرام افشارزاده به عنوان رئيس و كميته ملي المپيك و محمد عباسي، وزير ورزش و جعفري ملك، مدير كل بين الملل وزارت ورزش راهي ماكائو شدند. در حالي كه همه ورزشكاران و مسئولان ورزش كشور منتظر خروجي جلسات خصوصي وزير و مديران كميته با مسئولان آسيايي بودند اما خبري از اين جلسه به بيرون درز نكرد و هيچ كدام از مسئولان كشورمان در اين خصوص صحبت نكردند تا ابهامات همچنان باقي بماند كه بالاخره تكليف ايران چه مي شود. تعليق مي شويم؟ مي توانيم در مسابقات شركت كنيم؟ و چند سوال ديگر كه پاسخي براي آن وجود ندارد.
بارها با بهرام افشارزاده تماس گرفته شد اما وي در هر بار تماس اعلام كرد در جلسه به سر مي برد و در نهايت نيز اين موضوع مطرح شد كه در اين خصوص وزارت ورزش پاسخگو است. هر چند وزير ورزش توضيحات مختصري در خصوص اجلاس ماكائو اعلام كرد اما هيچ كس متوجه نشد كه بالاخره خطر تعليق ورزش برچيده شده است يا خير؟!
اين اتفاق در حالي رخ داده و مسئولان از دادن پاسخ به مردم خودداري مي كنند كه خبرها حاكي از اين است كه 15 آذر در صورتي كه پاسخ شفاف به شوراي المپيك آسيا و كميته بين المللي المپيك درباره اصلاح اساسنامه كميته و فدراسيون ها داده نشود، ورزش ايران تعليق خواهد شد.
خبرگزاري فارس در همين خصوص به مطالب جالب توجه اي اشاره كرده است ، به گفته فارس اين خطرها بيخ گوشمان است و مسئولان ورزش ايران پاسخگو نيستند. آيا بايد به طور رسمي و با ارسال نامه تعليق اين موضوع را باور كنيم؟ تا كي مسئولان ورزش ايران مي خواهند با گفتن »هيچ مشكلي وجود ندارد، همه چيز آرام است، اساسنامه به اصلاح احتياج ندارد« شرايط را آرام جلوه دهند؟ نكته قابل توجه اينكه يكشنبه هاي هر هفته جلسه مشترك بين اعضاي كميته و وزارت ورزش برگزار مي شد اما اين جلسه اين هفته برگزار نشد تا همچنان در بي خبري باشيم و دستمان از همه جا كوتاه. بايد منتظر بود و ديد آيا كسي مي تواند به اين پرسش ها پاسخ دهد و نگراني را از ورزش ايران دور كند؟
 


تيم ملي پومسه در صورت تامين نشدن اعتبارات اعزام نمي شود

فدراسيون تكواندو خواستار كمك از سوي رئيس جمهوري شد

براي شركت در جام جهاني آروبا از اعتبار شخصي خود استفاده كرده ام و اميدوارم رئيس جمهوري فكري براي برطرف شدن مشكلات مالي ورزشي كشور بكند.
سيدمحمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو با بيان اين جملات از وضعيت نه چندان مطلوب اين فدراسيون خبر داد و گفت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان قول مساعد داده اند تا با پرداخت بخشي از بودجه بتوانيم روز پنجشنبه (امروز) راهي جام جهاني تكواندو شويم. فدراسيون تكواندو روي اين قول حساب ويژه باز كرده است، چرا كه ما در شرايط مالي بدي هستيم.
رئيس فدراسيون تكواندو در پاسخ به اين سؤال كه چگونه هزينه هاي سفر به آروبا تامين شده است گفت: سالهاست كه با آژانس ها و ارگان هاي مختلف كار مي كنيم و هنوز آنقدر اعتبار دارم كه بتوانيم مقدمات سفر را بدون پول فراهم كنم، اما بايد پول آنها را بزودي پرداخت كنيم.
وي افزود: تكواندو فدراسيوني است كه اردوها، مسابقه هاي داخلي و پيكارهاي مهم بين المللي زيادي دارد و اكنون براي شركت و برگزاري اين برنامه ها با مشكلات زيادي روبرو شده است.
رئيس فدراسيون تكواندو ادامه داد: تا به امروز 48 درصد از بودجه خود را دريافت كرده ايم و اين مسئله براي ما سخت است كه بگويند توانايي ارائه 52 درصد باقي مانده را نداريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه در شرايط فعلي امكان اعزام تيم ملي پومسه به مسابقه هاي جهاني وجود دارد، گفت: اگر بزودي به ما كمك نشود اعزام اين تيم منتفي خواهد شد. با اين شرايط ما حتي نمي توانيم اردوهاي خود را برگزار كنيم و اعزام نيز غيرممكن است.
پولادگر در خصوص آمادگي تيم ملي ايران براي حضور در جام جهاني آروبا و دفاع از عنوان قهرماني گفت: اعضاي تيم در آمادگي خوبي قرار داشته و براي موفقيت انگيزه بالايي دارند، اما نحوه برگزاري مسابقه ها باعث نگراني است، زيرا از سيستم ويديو ريپلي استفاده نمي شود و نوع هوگوهاي جديد و مبارزات خيلي شناخته شده نيست.
تيم ملي تكواندوي ايران به منظور حضور در شانزدهمين دوره جام جهاني 2012 تكواندو كه به ميزباني شهر سانتاكروز واقع در آروبا برگزار مي شود امروز از طريق هلند راهي آروبا مي شود.
يوسف كرمي، عليرضا نصر آزاداني، كوروش رجلي، بهزاد ايلخاني، مهران عسكري، وحيد عيسي بيگلو، روح الله طالبي، مسعود حجي زواره، فرزاد عبدالهي و جلال خدامي نمايندگان كشورمان در اين دوره از رقابتها هستند.
همچنين فريبرز عسكري به عنوان سرمربي، مهدي بي باك مربي و علي محمد بسحاق مربي بدنساز تيم را همراهي مي كنند.
شانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني 2012 تكواندو از تاريخ 2 لغايت 5 آذر ماه و حضور 16 تيم برتر جهان با قوانين جديد در آروبا برگزار مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14