(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 25  آبان  1391 - شماره 20358

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خط سه سويه دشمن (يادداشت روز)
كلاغ (گفت و شنود)
دعوت رئيس جمهور از نمايندگان
براي شركت در يك نشست صميمي
رئيس جمهور در نشست مشترك هيئت دولت با جوانان نخبه:
ملت ايران دست متجاوز را قطع خواهد كرد
آيت الله كعبي:
قبول قانون پيش شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات است
كيهان و خوانندگان
دي ولت: راز قدرت خامنه اي پاسداري از ميراث خميني است (خبر ويژه)
نسخه آزمايش شده و عبرت آموز دولت وحدت ملي (خبر ويژه)
پشت پا زدن عضو مجمع روحانيون به شرط گذاري ناكام خاتمي (خبر ويژه)
گاز كدام نقش استراتژيك را در جنگ سوريه ايفا مي كند؟ (خبر ويژه)
شهادت فرمانده بلند پايه حماس در حمله صهيونيست ها به غزه


خط سه سويه دشمن (يادداشت روز)

رصد اطلاعات آشكار در فضاي رسانه اي به وضوح نشان مي دهد كه مهم ترين دستور كار دشمن در شرايط فعلي مواجهه با انتخابات سال 92 در ايران است.
البته جغرافياي بازي دشمن مشتمل بر چند «سناريو» و كليد زدن چند «پروژه» و به صحنه آوردن «تاكتيك» هاي مكمل خواهد بود و بدون شك ترفندها و دسيسه هاي چند لايه را برمي گزيند.
اين نوشته تلاش مي كند محورهايي از بازي دشمن در ميدان انتخابات 92 مبتني بر داده هاي آشكار و اتفاقات و رويدادهاي جاري طي هفته هاي گذشته را رهگيري نمايد.
البته سرنخ تحركات دشمن براي انتخابات پيش روي را مي توان از پايان انتخابات مجلس نهم در اسفند سال گذشته مورد واكاوي قرار داد.
مشاركت بالاي مردم در انتخابات 12 اسفند سال 90 و رقم زدن حماسه ديگري ثابت كرد كه سناريوي دشمن به نتيجه نرسيده و پروژه ها و تاكتيك هاي به صحنه آمده عليه ملت ايران ابتر مانده است.
از همين روي؛ سال 91 براي دشمن پس از شكست سنگين در سال 90 و انتخابات مجلس نهم و از سوي ديگر در پيش بودن انتخابات سال 92 حياتي و راهبردي محسوب مي شود.
اكنون و در شرايطي كه 6 ماه تا انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است بايد ديد تحركات و دسيسه هاي دشمن براي تاثيرگذاري بر انتخابات بر چه محورهايي بنا شده است.
1- از جمله محورهاي اصلي و هميشگي دشمن كه اين روزها در بستر فضاي رسانه اي پررنگ تر و برجسته تر شده است؛ «عمليات رواني بر ذهن مسئولان» است.
رسانه هاي ضدانقلاب و بيگانه به صورت زنجيره اي و در حجمي انبوه يك «جنگ نرم اقتصادي» را تدارك و ساماندهي كرده اند. ايجاد نارضايتي اقتصادي فراگير، هدف اصلي اين جنگ تمام عيار اقتصادي است.
دشمن براي تحقق اهداف شوم خود در اين جنگ اقتصادي «پروژه تحريم» ها را در ابعاد و مختصات بي سابقه اي به صحنه آورده است.
نكته گفتني اين است كه ابزار «تحريم» ها عليه جمهوري اسلامي مقوله نامأنوسي براي ملت ايران نبوده و همواره در سه دهه گذشته پروژه تحريم ها به عنوان يك اقدام نرم اقتصادي از سوي دشمن به كارگيري شده است اما آنچه طي ماه هاي اخير درباره تحريم ها قابل اعتناست، بزرگ نمايي بيش از حد تحريم ها از يك سو و عمليات رواني بر ذهن مسئولان در اين باره از سوي ديگر است.
در همين راستاست كه مشاهده مي شود دشمن پيش از تصويب و اعمال تحريم ها عليه كشورمان ابتدا به واژه سازي و مانور رسانه اي پرداخت. ماه ها قبل از اينكه تحريم هاي ژوئن و ژوئيه عليه ايران اعمال شود رسانه هاي زنجيره اي دشمن به صورت گسترده اين محورها را انعكاس و پوشش دادند كه؛ الف- تحريم ها به اصطلاح فلج كننده و گزنده است. ب- تحريم نفتي و بانك مركزي ايران فروپاشي اقتصاد ايران را رقم خواهد زد. پ- تاثيرگذاري تحريم ها براي منزوي كردن ايران قطعي است و...
پمپاژ رسانه اي گسترده و مستمر بر اينكه «تحريم ها اثر كرده است» با هدف عمليات رواني، ذهن مسئولان را نشانه گرفته تا «تدبير»ها كه خنثي كننده «تحريم» ها است به مرحله «تصميم گيري» و «اجرا» نرسد.
آنچه در اين ميان مهم است تلاش و تحرك و پويايي و اعتماد به نفس مسئولان است تا راه دور زدن تحريم ها و پروژه سوزي دشمن را بيشتر از گذشته در پيش بگيرند، تجربه نمايند و به عنوان يك نسخه حيات بخش به ميدان آورند.
شواهد و قرائن غيرقابل خدشه حاكي از آن است كه دشمن در «پروژه تحريم»ها دچار اشتباه در محاسبات بوده و همين نقطه روشن است كه مي تواند بازي دشمن در عمليات رواني بر ذهن مسئولان را بسوزاند. به عنوان نمونه گزارش دو روز پيش آژانس بين المللي انرژي حاوي واقعياتي است كه ادعاي پيش گفته -اشتباه در محاسبات پيرامون پروژه تحريم ها- را اثبات مي كند.
براساس گزارش آژانس بين المللي، توليد و صادرات نفت ايران در ماه اكتبر (ماه گذشته) افزايش يافته است.
اين رويداد در حالي است كه تحريم هاي آمريكا در ژوئن و اتحاديه اروپا در اول ژوئيه به اجرا درآمده و قرار بوده «گزنده» و «فلج كننده» و... باشد تا بالاترين و بيشترين اثرگذاري تحريم ها در طول تاريخ به منصه ظهور برسد، اما آيا چنين شده است؟ پاسخ منفي است و تحريم هاي غربي در حوزه نفت كه با آب و تاب فراواني مانور رسانه اي داده مي شد با شكست مواجه شده است.
جالب اينجاست كه حتي شبكه تلويزيوني بي بي سي در همين خصوص نتوانسته «ترديد»ها را از سيماي «تحريم»ها كنار بزند و اين پرسش چالش برانگيز را مطرح نموده است؛ «چطور علي رغم افزايش تحريم ها، فروش نفت ايران بيشتر شده؟!» بنابراين ماهيت تحريم ها مخلوطي از اهرم هاي اقتصادي به اضافه عمليات رواني و رسانه اي است كه واقعيت هاي اقتصادي نشان مي دهد سهم جنگ رواني دشمن در اين ميان بيشتر است. نكته حائز اهميت اين است كه در اين شرايط مسئولان اقتصادي و دولت وظيفه خطير و حساسي را بر دوش دارند و آن اينكه در وهله اول عمليات رواني دشمن را بر ملا نمايند و در وهله بعد با تدابير ويژه و برنامه ريزي هاي علمي و در پيش گرفتن «اقتصاد مقاومتي» هر روز از دامنه فشارها بكاهند.
2- اما محور ديگري كه مكمل «عمليات رواني بر ذهن مسئولان» است پروژه مشغول سازي مسئولان به كارهاي فرعي و حاشيه اي است. به عبارت روشن تر گاهي اوقات دشمن با برنامه ريزي هاي تودرتو و چندلايه و هدايت فضا به سمت و سويي خاص تلاش مي كند تا مسئولان و تصميم گيران كشور از فرمول و قاعده اصلي-فرعي كردن امور غفلت نمايند.
البته اين موضوع را نيز نبايد از قلم انداخت كه گاهي هم دشمن طراحي و برنامه ريزي خاصي ندارد يا در طراحي و برنامه ريزي با شكست مواجه شده ولي متأسفانه برخي از مسئولان ناخواسته در زمين دشمن بازي مي كنند.
اينجاست كه اگر چنين احتمال و فرضي رنگ واقعيت و عينيت مي گيرد بلافاصله شاخك هاي دشمن به كار مي افتد و براي ادامه كار طراحي مي كند تا سوار بر موضوع شود.
در شرايط فعلي هرگونه اقدامي از سوي مجلس يا دولت و يا دستگاه قضايي و يا هر كانون و مركز ديگر نظام كه در افكار عمومي نشانه اي از تقابل قوا برجاي بگذارد مي تواند بهره برداري دشمن را در پي داشته باشد.
3- از ديگر محورهاي دشمن در مواجهه با انتخابات سال 92، تلاش براي زير سؤال بردن نهادهاي ارزشي نظام است. مقارن با اين تحركات توطئه آميز بايد هجمه دشمن را به ساختار حقوقي نظام آدرس داد.
البته آنچه اين روزها، دشمن در جهت تضعيف ساختار نظام، دنبال مي كند اعتبارزدايي از قوه قضاييه است كه براساس ادعاهاي واهي و پمپاژ شايعات و شبهات پيرامون دستگاه قضا در دستور كار قرار گرفته است.
انتشار گزارش هاي حقوق بشري عليه قوه قضاييه ايران و تحركات سياسي و مغرضانه احمد شهيد در قالب به اصطلاح گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر جمهوري اسلامي از جمله شواهد آشكاري است كه به وضوح نشان مي دهد حمله رسانه اي به قوه قضاييه آغاز شده است. از طرف ديگر؛ محكومان و مجرمان امنيتي از سوي نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري جايزه[!] مي گيرند.
اما سؤالي كه پيش كشيده مي شود اين است كه اگر دشمن با عمليات رواني بر ذهن مسئولان اجرايي و اقتصادي، «دولت» را نشانه گرفته و با دميدن در طرح مسائل فرعي و پرتنش، «مجلس» را از نظر دور نداشته است با چه هدف و منظوري حمله به «قوه قضاييه» را كليد زده است؟
پاسخ را مي توان در وظايف خطير و حساس و بعضا منحصر بفرد قوه قضاييه در تامين امنيت و پيشگيري از جرايم دانست. اگر دشمن خط فتنه و بي ثبات سازي سياسي تا بزنگاه انتخابات را دنبال مي كند- كه قرائن بر آن گواهي مي دهد- مي داند كه اين قوه قضاييه است كه مي تواند با برهم زدگان امنيت ملي و آشوبگران و فتنه گران برخورد كند و توان دستگاه قضايي در اين زمينه پروژه نهايي دشمن در تضعيف ساختارها را ناكام مي گذارد.
بنابراين عجيب نخواهد بودكه تا زمان ايام انتخابات علاوه بر سوژه سازي عليه دولت و مجلس، هر روز سوژه و موضوع جديدي عليه قوه قضاييه نيز از سوي دشمن طراحي شده و در مقياسي گسترده مانور رسانه اي بر روي آن داده شود.
و بالاخره بايد گفت در چارچوب ساختار ويژه نظام طراحي ها و تحركات دشمن در قالب محورهاي عمليات رواني و سناريوهاي تو در تو عليه قواي سه گانه براي مواجهه در انتخابات 92 به مانند تمامي انتخابات گذشته كه دشمن از آن به عنوان بزنگاهي براي به بار نشاندن پروژه هاي خود بدان چشم طمع دوخته بود به نتيجه نخواهد رسيد و اين مهم در گرو هوشياري و همدلي مسئولان قواي سه گانه و پرهيز از اقدامات انفرادي و جزيره اي در شرايط حساس كنوني است.
حسام الدين برومند
 


كلاغ (گفت و شنود)

گفت: روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف» به نقل از ژنرال «ديويد ريچاردز» رئيس ستاد ارتش انگليس نوشته است كه ارتش انگليس احتمالا در اواسط زمستان به سوريه حمله مي كند.
گفتم: غلط كرده به قبر ملكه انگليس خنديده!... اما حالا چرا اواسط زمستان؟!
گفت: ژنرال ريچاردز گفته است «براي اين كه گرماي تابستان در منطقه سربازان انگليسي را اذيت نكند»!
گفتم: سربازاني كه طاقت گرماي تابستان را ندارند چگونه مي خواهند از آتش سنگين ارتش سوريه و حزب الله و حماس و مردم منطقه جان سالم به در ببرند؟!
گفت: مرد حسابي! انگليس دارد قمپز در مي كند! وگرنه خودش مي داند كه اين روزها مردم منطقه براي انتقام 200 ساله از انگليس ثانيه شماري مي كنند.
گفتم: چه عرض كنم؟! كلاغه به عقاب گفت؛ بال و پرم رو مي بيني؟! اسفند دود كن! عقاب كه از پررويي كلاغ عصباني شده بود با چنگالش يك ضربه به كلاغ زد و بال و پرش رو پخش و پلا كرد. كلاغه در حالي كه داشت سقوط مي كرد گفت؛ هيكلم رو مي بيني؟! بگو اي ول!
 


دعوت رئيس جمهور از نمايندگان

براي شركت در يك نشست صميمي

رئيس جمهور از عموم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي شركت در يك نشست صميمي دعوت كرد.
حسينعلي حاجي دليگاني عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان از ديدار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رئيس جمهور در روز يكشنبه هفته آتي خبر داد و گفت: در جلسه هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با احمدي نژاد كه در تاريخ 30 مهر ماه و در راستاي تلاش جهت ايجاد همدلي بيشتر بين رؤساي سه قوه و براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر همدلي بيشتر بين رؤساي قوا انجام شد، رئيس جمهور اظهار تمايل كرد كه نشست ديگري با حضور همه نمايندگان مجلس برگزار شود.
وي ادامه داد: اين دعوت هم اكنون توسط لطف الله فروزنده، معاون پارلماني رياست جمهوري صورت گرفته و اين نشست ساعت 19روز يكشنبه 28 آبان ماه و در محل سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري انجام خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان با اشاره به محورهاي اين نشست اظهار داشت: در اين نشست مسائل مربوط به ارز، معيشت و مسائل روز كشور بحث و بررسي خواهد شد ضمن آنكه موضوع طرح سؤال نيز از جمله محورهاي اين نشست است.
انتقاد از دعوت احمدي نژاد
از سوي ديگر؛ نماينده سؤال كنندگان از رئيس جمهور با انتقاد از دعوت احمدي نژاد از نمايندگان در آستانه برگزاري جلسه طرح سؤال گفت: پسنديده نيست در آستانه طرح سؤال، دعوتي از نمايندگان صورت بگيرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران عوض حيدرپور نماينده شهرضا در مجلس در حاشيه نشست علني ديروز بهارستان گفت: حضور نمايندگان در اين جلسه اشكالي ندارد اما بايد گفت اگر قرار باشد از اين جلسه استفاده ابزاري شود درست نيست.
حيدرپور در پاسخ به اين سؤال كه آيا ممكن است در جلسه نمايندگان با رئيس جمهور تصميمي براي جلسه طرح سؤال گرفته شود يا خير، اظهار داشت: علي القاعده اين مسئله يكي از فرضيات است، ضمن اينكه بنده نمي توانم كسي را متهم كنم اما دعوتي كه صورت گرفته با عباراتي كه در نامه است و رويه متعارفي كه زير پا گذاشته شده، سناريويي است كه ما به عنوان نمايندگان باسابقه بر آن وقوف كامل داريم، همچنين اطلاعاتي در اين باره داريم كه در آينده منتشر خواهيم كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: ما از رئيس جمهور سؤالات مشخصي داريم كه در صحن علني خواهيم پرسيد، رئيس جمهور بايد خود را براي سه سؤال اصلي در حوزه معيشت مردم، گندم و خودرو نيز آماده كند و اين در حالي است كه هزار سؤال فرعي در ساير زمينه ها وجود دارد كه بايد از احمدي نژاد پرسيد.
دعوت براي
تحت تاثير قراردادن سؤال
يك عضو هيئت رئيسه مجلس نيز با اشاره به دعوت رئيس جمهور از نمايندگان گفت: روش منطقي تر اين بود كه اگر دعوتي صورت مي گيرد از طريق هيئت رئيسه انجام شود اگر چه منعي هم در اين رابطه وجود ندارد.
جواد جهانگيرزاده ادامه داد: از نوع دعوت و عنوان دعوت به نظر مي رسد كه دولت مي خواهد همه آثار اين موضوع را به عهده نمايندگان بگذارد؛ چرا كه در اين نامه قيد شده كه با تقاضاي عده اي از نمايندگان اين ديدار صورت مي گيرد اين در حالي است كه دولت مي تواند خيلي صريح بگويد علاقه مند است جلسه اي با نمايندگان بگذارد.
اين عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به تشكيل جلسه پيشين دولت و مجلس در دولت و به ميزباني پاستور، يادآور شد: منطقي تر اين بود كه اين بار دولت به مجلس مي آمد اما به نظر مي رسد اين دعوت براي تحت تاثير قرار دادن موضوع سؤال از رئيس جمهور باشد.
عليرضا زاكاني سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز گفت: دعوت رئيس جمهور از نمايندگان هر چند وقت يك بار صورت مي گيرد.
 


رئيس جمهور در نشست مشترك هيئت دولت با جوانان نخبه:

ملت ايران دست متجاوز را قطع خواهد كرد

دومين اجلاس وحدت و انسجام ملي جوانان ايران اسلامي با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در ساختمان اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد.
محمود احمدي نژاد در اين مراسم با اشاره به ويژگي هاي ملت سرافراز ايران اظهار كرد: همه بدخواهان كه خود را در مركز قدرت جهاني مي بينند و تمام بدخواهان در داخل كشور كه غافلانه و خودخواهانه با آنها همراهي خواهند كرد، بدانند كه ملت ايران هرگز از رسيدن به عزت دست برنخواهد داشت.
احمدي نژاد گفت: اگر برخي كه به نمايندگي از ملت ايران در صحنه حضور دارند، بد عمل كنند اين ملت همانند يك رودخانه زلال تمام آلودگي ها، بداخلاقي ها و خودخواهي ها را پالايش مي كند و آن آلودگي ها را نيز پاك خواهد كرد.
وي افزود: ملت ايران به دنبال استقرار صلح و عدالت در سرتاسر جهان است و البته اولويت آن نيز ايران عزيز اسلامي است.
رئيس جمهور با بيان اينكه در سفر به نيويورك در پاسخ به برخي خبرنگاران كه اصرار داشتند، فضا عليه ايران را ملتهب نشان دهند، از آنان سوال كردم كه اصولا جنگ با ايران به چه منظور بايد انجام شود و چه كسي جرأت جنگ با ايران را داشته و تصور مي كند كه مي توان با جنگ اين ملت را ساقط كرد، گفت: ملت ايران كه شعر، ادب، پاكي، محبت، عدالت، برادري و بسياري از زيبايي هاي ديگر در ارتباطات و فرهنگ آنها وجود دارد، اهل حمله و تجاوز به هيچ كشوري نيستند، اما در دفاع بسيار پيشرفته و قدرتمند بوده به گونه اي كه تاريخ نشان داده كه هر دستي به سمت ايران دراز شود، قطع خواهد شد.
در اين مراسم پيش از سخنان رئيس جمهور و آغاز جلسه مشترك هيئت دولت با جوانان، ده مرده استاندار لرستان به نمايندگي از استانداران سراسر كشور سخناني را ايراد كرد.
همچنين قرائت سوگندنامه به طور گروهي از سوي جوانان و بيان مطالبات جوانان ايراني اسلامي جهت طرح در نشست هيئت دولت توسط يكي از جوانان از ديگر برنامه هاي اين همايش كه عنوان صلح و عدالت جوانان را داشت، بود.
از مصوبات اين جلسه هيئت دولت مي توان به تخصيص بودجه براي حمايت از پژوهش هاي نخبه هاي استاني و همچنين رفع موانع جذب نخبگان استان ها در دستگاه هاي اداري، رفع مشكل وام ازدواج و احداث و فعال كردن پارك هاي علم و فناوري در سراسر كشور اشاره كرد.
يكي از مصوباتي كه در اين جلسه به تصويب رسيد، بحث احياي سازمان ملي جوانان بود، پس از مطرح شدن اين پيشنهاد از سوي جوانان حاضر، رئيس جمهور به محمدرضا رحيمي معاون اول خود دستور داد تا در اولين فرصت لايحه احياي سازمان ملي جوانان به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، جلسه مشترك هيئت دولت با جوانان نخبه و برگزيده با هفت مصوبه و قول رئيس جمهوري براي بازديد جوانان كشور از جزاير سه گانه خليج فارس و طرح هاي عمراني و صنعتي بزرگ كشور همچون عسلويه به پايان رسيد.
 


آيت الله كعبي:

قبول قانون پيش شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات است

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه متخلفان فتنه 88 امروز مدعي شده اند، گفت: پيش شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتي قبول قانون اساسي است.
آيت الله عباس كعبي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه فعاليت انتخاباتي براي همه افراد آزاد است و همه افراد حق دارند در انتخابات شركت كنند، ادامه داد: ما خواهان مشاركت عظيم و حداكثري در انتخابات هستيم. اما پيش شرط مشاركت انتخاباتي قبول قانون اساسي و انطباق با آن است.
آيت الله كعبي درباره اظهارات اخير برخي اصلاح طلبان، تاكيد كرد: قانون شكنان و كساني كه تخلفات قانوني بي شماري در سال 88 داشته و قانون انتخابات را با خدشه وارد كردن به حماسه 40 ميليوني زير پا گذاشتند، امروز مدعي شده و به تكاپو افتاده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به اصلاح طلبان گفت: اگر انتخابات از نظر شما در سال 88 درست بود و تقلبي صورت نگرفته چرا به اين بهانه حماسه ملت را به فتنه تبديل كرديد و اگر قائل به تقلبيد چطور دوباره اطمينان مي كنيد.
وي ادامه داد: مشخص است كه اصلاح طلبان مي خواهند با استفاده از شرايط آزاد انتخابات جريان خود را بازسازي كرده و فتنه جديدي بيافرينند، اما ملت و مسئولان باهوش و بصير مراقب هستند و اجازه نخواهند داد كه فتنه گران با آبروي كشور بازي كنند.
كعبي با بيان اينكه هيچ كس نمي تواند براي قانون گذار شرايط را تعيين كند، خاطرنشان كرد: طبق اصل 115 قانون اساسي كساني كه مي خواهند رئيس جمهور شوند بايد از رجال مذهبي سياسي، با تقوا و مومن به مباني انقلاب اسلامي باشند لذا تشخيص اين مباحث برعهده شوراي نگهبان است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اي اهل زمين عيد گذشت و خبر از يار نيامد
بر زخم دل فاطمه غمخوار نيامد
چند روز اگر مانده كه با ناله بگوييم
اي اهل حرم مير و علمدار نيامد
8769---0919
¤ با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در مورد آرامش در جامعه و بين قوا، درست نيست دوباره صحبتهايي شود كه در جامعه تنش ايجاد كند، آقاي رئيس جمهوري فرمودند هر وقت مي خواهيم پولي به مردم بدهيم مانع مي شوند در حالي كه هنوز سبد كالاي ماه رمضان مردم داده نشده است اين چه صحبتهايي است در اين شرايط بيان مي كنند؟
ميرزاخاني
¤ ياد شهيد حسن تهراني مقدم را در سالگرد شهادت اين بزرگوار گرامي مي دارم. اين شهيد بزرگوار خدمات ارزشمندي براي كشور انجام داد و علي رغم فشارها، تمام توان خود را درست در عرصه نظامي در اختيار هم ميهنان خويش قرار داد. اميد است شاگردانش راه او را در همه بخش هاي صنعت كشور ادامه دهند.
محمودي
¤ وقتي تركيه با آن همه خيانتهايش در امور سوريه و آذربايجان به طور غيرمستقيم به ويراني مساجد و حسينيه اقدام مي كند و خانه دوم اسرائيل مي شود، و كردستان عراق بدون اجازه دولت مركزي با تركيه همنوا شده با اسرائيل قرارداد نظامي 12 ميليارد دلاري مي بندد و طارق الهاشمي عامل صهيونيست ها را در خاك خود پناه مي دهد، ديگر رابطه با آن ها چه معنايي دارد؟
دبيري
¤ به قوه قضائيه و سخنگوي آن تبريك مي گويم كه با صداقت تسهيلات ويژه اي كه براي يكي از فتنه گران در زندان انفرادي قائل شده اند را به استحضار ملت مي رسانند. كجاي دنيا براي زنداني فتنه گر انفرادي تلفن، ملاقاتهاي متعدد با خانواده فراهم مي سازند و با علم به تمارض او را راهي بيمارستان مي كنند؟ واقعا اين قوه چه پاسخي به خانواده شهداي فتنه 88، جوانان زنداني فريب خورده سياسي در فتنه 88 و ملت دارند؟
خواهر شهيد طباخي
¤ انتظار ما از رئيس جمهور پر كار كشورمان آقاي احمدي نژاد اين بود كه در چهارسال دوم با افرادي كه پول بيت المال را پس نمي دهند برخورد جدي را شروع مي كرد و با حمايت مردم گام به گام پيش مي رفت ولي متأسفانه ايشان به جاي رسيدگي به اين مسائل اصلي براي خودش حاشيه درست كرد و امروز فقط گزارش افراد بدهكار به دولت و بانك ها را به مردم مي دهد. پس مبارزه با ثروت اندوزان چه شد؟
ميرزايي
¤ مهدي هاشمي از عوامل فتنه 88 كه سه سال به سير و سفر پرداخت و با آموزش كامل وارد كشور شد و طي اين سه سال هيچ مشكل بيماري نداشت آيا پس از ورود به اوين مشكل قلبي و ... پيدا كرد؟ انتظار ملت از قوه قضائيه اين است كه در اين قضايا كوتاه نيايد.
5199---0910
¤ صحبت هاي آقاي اژه اي سخنگوي قوه قضائيه در مورد امتيازهاي قائل شده در خصوص فرزند آقاي هاشمي بيانگر محدوديت اين قوه در اجراي عدالت و وجود تبعيض آشكار در آن است.به صراحت عرض مي كنم وجود اين مشكل در اين قوه چالش بزرگ براي انقلاب مي باشد كه بايد چاره انديشي شود.
4652---0912
¤ وقتي مي بينم عده اي مرفه بي درد جامعه با سوءاستفاده از شرايط اقتصادي كشور به ثروت هاي كلان رسيده و پشت فرمان خودروهاي 300 تا 400 ميليون توماني در بزرگراههاي تهران جولان مي دهند و به ريش مردم مي خندند غصه ام مي گيرد و از مسئولين عصباني مي شوم.
8113---0938
¤ از قوه قضائيه درخواست مي شود همان طوري كه با قاطعيت با قاچاقچيان موادمخدر برخورد مي كند و آنها را به جوخه اعدام مي سپارد با مفسدين اقتصادي نيز همين كار را بكند.
8516---0919
¤ قيمت تراكتور 70% افزايش يافته است از وزيرمحترم جهاد كشاورزي درخواست مي شود به مشكلات قشر كشاورز رسيدگي نمايد. راستي سازمان حمايت از مصرف كننده چه نقشي در اين ميان دارد؟ سازمان تعزيرات به چه كاري مشغول است.
3292---0911
¤ تمام سايت هاي بانك ها در خصوص وام ازدواج به روي زوج هاي جوان بسته است. بنده واقعا در اين مسئله مانده ام كه با اين حساب وام ازدواج را براي چه و چه كساني تصويب و ابلاغ كرده اند؟
7084---0935
¤ عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور شهرستان زنجان هستم از سال 89 موضوع تبديل وضعيت دستياري به پيماني خودم را پي گيري مي كنم ولي جواب نگرفته ام. دليل آن هم اين است كه دانشگاه پيام نور پرونده علمي و صلاحيت عمومي بنده را به وزارت علوم ارسال كرده ولي مسئولين وزارت به قراردادهاي بعد از سال 89 توجه ندارند. جالب اين است كه در سال 90 براي بنده مجوز علمي صادر كرده اند.
0647---0912
¤ بيمه از ده قلم داروي تجويز شده براي جانبازان فقط يك قلم را قبول مي كند و پول آن را پس از گذشت چند ماه مي پردازد. بقيه داروها را بايد با قيمت آزاد از بازار تهيه بكنيم.
5177---0913
¤ شهرداري اهواز مطالبات پيمانكاران را بعد از گذشت چند سال از تحويل كار هنوز پرداخت نكرده است. با توجه به پايين آمدن ارزش پول كشور واقعا از هر جهت متضرر شده ايم.
4751---0916
¤ اتوبوس هاي خط ميدان نوبنياد - حكيميه به حدي فرسوده هستند كه دود اگزوز آنها به داخل سرايت مي كند. رفع اين مشكل مگر چقدر هزينه دارد كه مسئولين شركت واحد آن را پشت گوش مي اندازند.
4406---0912
¤ مديريت خطوط اتوبوسراني پرسرعت تهران با اينكه در دست دولت نيست و توسط شهرداري اداره مي شود مع الوصف كرايه اين خطوط را افزايش داده اند. چرا؟
رضايي
¤ براي جلوگيري از احتكار از دولت تقاضا داريم كه كالاها و ارزاق اساسي را به صورت كالا برگ در اختيار مردم قرار دهد. مردم به اين اتفاق راضي هستند.
8425---0911
¤ پيشنهاد مي كنم براي كاهش نرخ بيكاري پسران جوان به عنوان تكيه گاه اقتصادي خانواده ها و مبارزه با بدحجابي به كارگيري دختران در فروشگاهها، بوتيك ها، بازار و شركت ها و اماكن عمومي ممنوع شود؟!
1706---0913
¤ از استاندار محترم خراسان رضوي درخواست مي شود مشكل حقوق حدود سيصد نفر از نيروهاي اداره منابع طبيعي استان را كه بيش از 2 ماه حقوق دريافت نكرده اند، حل كنند.
5496---0915
¤ لطفا تكليف تاكسي هاي فرسوده را مشخص كنيد از تاريخ 11/90 ثبت نام كرده ام 10 ماه است بيكار هستم و ماشينم جلوي در منزل خاك مي خورد.
اوشاني
¤ مسئولان استاني و كشوري كه درصدد اشتغال و جلوگيري از مهاجرت بي رويه هستند بايد در ايجاد دانشكده هاي فني و مهندسي و كشاورزي، عمران و دامداري در مناطق محروم مثل سراب تلاش مضاعفي نمايند والا شاهد ورود بي رويه مردم منطقه به پايتخت خواهيم بود.
هموطني از سراب
¤ از مديريت سامانه 1888 شهرداري تقاضا دارم پرسنل خود را اضافه كنند چون متاسفانه تعداد نفرات پرسنل اين سامانه كم است و به دفعات بين 12، 7، 9 دقيقه در حال انتظار مانده ام تا يكي از اپراتورها پشت خط بيايد. با وجود اين همه تحصيل كرده در كشور بهتر است آن ها را به كار بگيريد.
يك شهروند
¤ وزير بهداشت مي خواهند اورژانس بدون پاركينگ بسازند چطور ممكن است اورژانس بدون پاركينگ ساخت؟ بر فرض كه شهرداري از شما پول بگيرد يا نگيرد و شما اورژانس بدون پاركينگ بسازيد فقط به ضرر مردم است. كار خلاف، خلاف است.
يك شهروند
¤يكي از طرفداران روزنامه هاي زنجيره اي و جيره خواران بيگانه بودم و مخالف روزنامه كيهان اما الان به حقانيت كيهان پي بردم و اكثر مطالب آن را مفيد براي كشور و وطن مي دانم.
حسين حق طلب- رشت
¤ مسير رفت و آمد ساكنان شهرك 15خرداد ورامين نه آسفالت دارد و نه روشنايي. از مسئولان تقاضا داريم اين مشكل ما را هرچه زودتر برطرف كنيد.
يكي از اهالي
¤ باتوجه به فوت همسرم و داشتن 2فرزند 17 و 10ساله (پسر و دختر) و هر دو معلول جسمي و ذهني و نبود بيمه و نداشتن منبع درآمد و باتوجه به نياز شديد اين 2فرزند به مراقبت قادر به تامين زندگي و پرداخت هزينه هاي درماني هر ماهه آنها نيستم از افراد خير درخواست مي شود براي رضاي خدا مساعدت نمايند. به عنوان مثال به علت نداشتن حمام فرزندانم را با آب داغ و كتري شست وشو مي دهم.
روستاي خسرو پاكدشت- گودرزي
¤ چطور در كيهان گفته مي شود تخم مرغ شانه اي 7200 ولي در ياسوج كيلويي 4600تومان به فروش مي رسد (هر شانه 2كيلوگرم است) از مسئولين امر در استان درخواست رسيدگي دارم.
1363-0917
¤ اكنون كه بحمدالله با اقدام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گروه هاي ويژه بازرسي به منظور نظارت بر نمايندگي هاي متخلف تشكيل و آغاز به كار نموده اند جا دارد مديرعامل محترم و سرپرستي ويژه بازرسي در زمينه نظارت بر عملكرد نمايندگي سايپا در شهرستان مباركه اصفهان تدبيري انديشيده و به لحاظ نگراني و ايجاد اضطراب در بازار توسط اين نمايندگي اقدامي بنمايند.
عليرضا احمدپور
¤ حضرت امام صادق(ع) مي فرمايند: زياد در جست و جوي عيوب ديگران مباش وگرنه بي رفيق مي ماني زيرا احدي بدون عيب نيست.
6263-0938
¤ همواره آقاي شريعتمداري براي شما دعاي خير مي كنم كه واقعا يك تنه در برابر همه خائنان ايستاده ايد. خدا خيرتان دهد.
امامي طلبه و دانشجوي علوم سياسي
¤ بارها آقاي اصغرزاده در مناظره گفتند كه ما هم در كيهان بوديم بنده در جواب ايشان مي گويم بله بوديد و ليكن كيهان شما باب طبع دشمنانمان بود ولي كيهاني كه از زمان آقاي شريعتمداري شكل گرفته براساس ارزشها و اصول انقلاب اسلامي است و عليه دشمنان نظام.
آقا ملايي از كرمان
¤ پل جاده مخصوص كرج به تهرانسر چند ماه است كه آماده بهره برداري است ولي گويا آقاي شهردار مترصد تاريخ خاصي است كه آن را به مناسبتي خاص افتتاح نمايند. به ايشان بفرماييد مگر يك پل زدن براي اين مردم خوب چقدر منت دارد؟!
يوسف منصوري
¤ به متوليان امر كه ميلياردي و ميليوني به حلقوم فوتباليست ها مي ريزند عرض مي كنم كه اگر در اين دنيا نتوانستم جلوي شما را بگيرم قطعا در آخرت جلوي شما را خواهم گرفت.
سيدمجتبي صفوي
¤ برنامه مكث كه در ساعت20/8 در برنامه شبكه 3 پخش شد واقعا ناراحت كننده بود از طرفي كاهش رشد جمعيت و از طرفي آلوده كردن قشري از جوانان. متوليان فرهنگي و اجرائي به چه امري مشغولند؟ مجلس به كدام امر مهم سرگرم است؟ آيا اگر فرزند يكي از آنها آلوده مي شد باز هم مثل الان بي تفاوت بودند؟
0692-0918
¤ پدرم جانباز 25درصد بود و در سال 85مبلغ 19ميليون تومان از موسسه قوامين اردبيل وام گرفت و در سال89 به رحمت ايزدي رفت. حال موسسه قوامين مدعي است بايد خانواده متوفي مبلغ هفتادميليون تومان بپردازد! از مسئولين امر درخواست مي شود با توجه به مشكلات و گرفتاري خانواده متوفي و فرزندان متعدد نسبت به حل اين مشكل مساعدت نمايند.
يك شهروند اردبيلي
¤ وقتي عالم را محضر خدا بدانيم و گناه نكنيم بعضي از عبارت ها و جمله ها مثل اين جمله كه اين مكان مجهز به دوربين مدار بسته است خود به خود رنگ مي بازد. ولي اغلب حرف شنوي ما از جمله دوم بيشتر است واقعا جاي تاسف دارد.
6763-0919
¤4سال است كه به صورت نيروي شركتي در راه آهن ايستگاه فيروزكوه مشغول كار هستم. علي رغم تاكيد دولت مبني بر تبديل نيروهاي شركتي به قراردادي مستقيم متاسفانه مسئولين امر مساعدت و همكاري نمي كنند.
4086-0912
¤ قديمي ها مي گفتند: اگر هندوانه در مغازه آهنگري ديديد دست نزنيد چون احتمال اينكه دست شما بسوزد وجود دارد. حال به آمريكايي ها مي گوييم اگر هواپيماي بدون سرنشين آنها نيز در نزديكي حريم هوايي كشور مقتدر جمهوري اسلامي ديده شود سوزانده مي شود.
6091-0915
¤ برخي از جرايد با چاپ مطالب و تمجيد فراوان يكي از سران فتنه درصدد روي كار آوردن او هستند. اين نشانه سوءاستفاده از آزادي مطبوعات و خيانتي آشكار به نظام است بايد جلوي اين تحركات گرفته شود.
سليمان بلغار
¤ تحريم هاي 33 ساله آمريكا عليه ملت شريف ايران به يك بازيچه تبديل شده و حالت مضحك پيدا كرده است. به همين دليل است كه مي گوييم آمريكا و اروپا كوچك تر از آن هستند كه بتوانند خللي در نظام مستحكم جمهوري اسلامي وارد كنند. درخصوص جنگ رسانه اي نيز كه از بدو انقلاب به صورت ناجوانمردانه شروع شده و توقف نداشته راه به جايي نخواهند برد چرا كه ملت، سرزنده و بيدار هستند و از مواضع بر حق خويش عقب نشيني نمي كنند.
بختياري
¤ اخباري مبتني بر خريد سنگين تسليحاتي عربستان از آمريكا منتشر شده است البته اين ما را نگران نمي كند كويت هم 40 سال از آمريكا ادوات خريد و صدام در عرض هفت ساعت آن جا را اشغال كرد. اين تسليحات به درد افراد بي ايمان نمي خورد و ان شاءالله مايه نگراني ملت مسلمان هم نيست و نخواهد شد.
يك شهروند
¤ صحبت هاي سراسر احساسي آقاي زيبا كلام به عنوان استاد دانشگاه را از طريق يكي از برنامه هاي سيماي جمهوري اسلامي گوش دادم. به ايشان بفرماييد تحصيلات خود را مجددا از كلاس اول شروع كند چرا كه راه را اشتباه آمده است.
6315-0911
¤ آقاي زيباكلام در مناظره شبكه چهار مدعي بود، دين اسلام آمده آخرت ما را درست كند نه دنيا، حتي اگر نظر او را بپذيريم باز هم اين دنياست كه مزرعه آخرت است. همچنين او گفته خيلي ها كافرند اما خوب زندگي مي كنند فكر كنم منظورشان غرب است و بايد به اين آقا بگويم كه حيوانات قوي بخصوص شير در جنگل خوب زندگي مي كند، بدانيد زندگي خوب غربي هاي مورد نظر ايشان هم قانون جنگل و حق وتو در سازمان ملل است. بنابراين خدا دين را براي سعادت دنيا و آخرت انسان ها فرستاده است و اين مكتب الحادي است كه مي خواهد خوشبختي يك قوم خاص را براي قرباني كردن بشريت تامين كند و حتي بدون آنكه خود متوجه باشد قرباني مي شود.
گل محمد نوراني
¤ از نمايندگان مجلس مي خواهم آنقدر كه درباره صلاحيت رياست جمهوري آينده تغيير انجام مي دهند، مهم تر از آن شوراهاي شهر و روستاست كه همزمان با انتخابات برگزار مي شود. براي اين شوراها چه فكري كرده اند؟ آيا اين انتخابات با همان شرايط قبل برگزار مي شود يا ما شاهد اين خواهيم بود كه باز هم افراد فاقد صلاحيت وارد شورا شوند كه بر سر انتخابات شهردار و مسائل ديگر شهر معامله خواهند كرد؟
مرشدي
¤ همان طور كه فتنه گران فتنه سبز كل انتخابات 88 را از جانب دشمنان كنترات گرفته و به آشوب كشانده بودند، جريان انحرافي هم انتخابات 92 را از سوي اربابان غربي خود كنترات گرفته است. جريان انحرافي با چمبره زدن بر گلوگاه هاي اقتصادي كشور و تاسيس شركت هاي ساختگي زير مجموعه شركت هاي دولتي به پولشويي عظيمي در كشور مي پردازند و رانت خواري مي كنند و متاسفانه دولت چشم خود را روي آنها بسته است. جريان انحرافي در اين شرايط مي خواهد به صورت مصنوعي فضاي شعب ابي طالب ايجاد كند و ملت را به ستوه آورد، آن موقع يك ژست گشايشگري به خود بگيرد و براي انتخابات آينده شعارهاي اقتصادي و رفاهي با محوريت تعامل با دنياي آزاد سر دهد. بنابراين همه بايد هوشيار باشيم.
علي اميدوار
¤ آقايان نمايندگان مگر شما همه كارهاي كشور را به نحو احسن انجام داده ايد كه هر روز موضوع سؤال از رئيس جمهور را مطرح مي كنيد.
0233-0912
¤ در پايان برنامه ديروز، امروز، فردا هفته گذشته نظرسنجي به عمل آمده از مردم در رابطه با موضوع سؤال مجلسيان از رئيس جمهور نشان داده شد كه بالاي 79 درصد موافق اين كار بودند. اين آمار نشان مي دهد كه مردم بابت مشكلات اقتصادي از آقاي رئيس جمهور رضايت ندارند.
0950-0919
¤ بهترين و جامع ترين لبيكي كه از طرف سران قوا به محضر رهبر معظم انقلاب داده شد لبيك آيت الله لاريجاني رئيس محترم قوه قضائيه بود كه همه از آن لذت برديم. توفيق عمل خالصانه براي همه مسئولين نظام خواهانيم.
9005-0913
¤ با توجه به اينكه تاكيد مقام معظم رهبري بر پرهيز از اختلاف به افكار عمومي مبدا و غايتي دارد، و بروز اختلاف تا پايان انتخابات را موجب بروز التهاب در جامعه دانسته اند، طرح سؤال از رئيس جمهور به بهانه اختيارات قانوني مجلس توجيه ناپذير است. ايجاد اختلاف و بازي با افكار عمومي خارج از حيطه عمل قانوني خود ذاتا خيانت است و نيازي به انذار مقام عظماي ولايت ندارد.
1606-0914
¤ اميدواريم و از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري مي خواهيم موضوع سوال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از ايشان را به شوخي نگيرد. مردم پاسخهاي مستدل و اقناع كننده مي خواهند.
0767:0912
¤ به عنوان شهروندي كه از بدو تولد انقلاب اسلامي شاهد ظهور و بروز و رشد اين انقلاب بودم، الان از صميم قلب نگران اين انقلاب هستم و تقاضا دارم با تمام كساني كه معيشت مردم و چه فرهنگ ايراني- اسلامي مردم و نظام اسلامي را به هر شكلي از احتكار و فتنه گري يا هر اسم ديگري كه مي شود برايش گذاشت، نشانه رفته اند، برخوردي انقلابي شود چرا كه براي رسيدن به امروز شريف ترين انسانها خون، مال و جان و آسايش خود را خرج اين انقلاب محمدي كردند و نياز به هيچ اغماضي نيست.
8605:0912
¤ وقتي مقام معظم رهبري فرموده اند هر كس احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف و تنش در جامعه بكار گيرد خيانت به ملت كرده است مي توان نتيجه گرفت كه طرح سياسي سؤال نمايندگان مجلس از رياست محترم جمهوري در اين شرايط حساس كشور جز ايجاد تنش و تشنج در جامعه سودي براي مردم نخواهد داشت. پس بهتر است مجلس و دولت با همكاري و همدلي اقدام به گره گشايي از مشكلات مردم بكنند.
علي نژاد
¤ اگر تاكنون مسئولان و دولتمردان حداقل مطالب همين ستون كيهان و خوانندگان را مي خواندند، تمام مشكلات كشور مرتفع مي شد و بين مسئولان هيچ نفاق و اختلافي پيش نمي آمد و همه با وحدت و يكدلي مي توانستند در كنار يكديگر امور كشور را به پيش ببرند ولي متاسفانه برخي از ادارات به خواسته هاي مردم بي توجه هستند.
بوربور
¤ اگر تنگه هرمز امروز توسط جمهوري اسلامي بسته شود كار دشمن تمام است. ما را از چه مي ترسانند.
3419:0935
¤ مشخص كنند كدام دستگاه مسئول بهداشت و پاكيزگي سرويس هاي بهداشتي مكان هاي عمومي مانند جاده هاي بين شهري، امام زاده ها و... مي باشد بلكه مردم از طريق دستگاه مربوط موضوع را پيگيري كنند.
6216:0935
¤ مجلس مي تواند با تعديل در بودجه ورزش كشور فكري هم به حال خانواده هاي بدون سرپرست و بي خانمان بكند تا كي بايد شاهد هزينه پول هاي ميلياردي براي فوتباليست ها باشيم.
4061:0917
¤ بنويسيد تردد فراوان اتوبوس هاي مخصوص آموزش رانندگي در خيابان هاي شهرستان خوراسگان اصفهان مردم اين شهر را كلافه و عصباني ساخته است. حداقل محدوديتي قائل بشوند يا اين كار را در بعضي از ساعت هاي شبانه روز مجاز كنند.
0142:0913
¤ براي حفظ جان مردم در خيابان شريعتي شهرستان اراك لازم است كه يك پل هوايي در ابتداي اين خيابان براي عبور عابرين از عرض خيابان نصب شود. اميدواريم شوراي شهر و شهردار محترم موضوع را مورد توجه و رسيدگي قرار بدهند.
2978:0918
¤ ترميم و اصلاح قسمتي از جاده روستايي ميداود به روستاي سرحاني در شهرستان باغملك خوزستان از دو سال قبل شروع شده ولي هنوز كار تمام نشده است. چرا بايد در ترميم اين قسمت از جاده مذكور كه بيش از 500 متر نيست، تا اين حد كوتاهي صورت بگيرد و مسئولين امر موضوع را پشت گوش بيندازند.
2843:0916
¤ يك نفر به دولت بگويد يارانه اي كه در نيمه دوم آبان ماه پرداخت كرده مربوط به يارانه مهر ماه شهروندان است چرا به اسم آبان ماه پرداخت كرده اند.
8908:0938
¤ دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور مركز ساري هستم نه وام شهريه و نه وام تغذيه هيچ كدام را نگرفته ام. روزهايي كه به دانشگاه مي آيم فقط يك وعده غذا با خود همراه مي آورم. جرأت اعتراض به مسئولين دانشگاه را نيز ندارم چاره را در اين ديدم كه با روزنامه شما مطرح بكنم اميدوارم چاپ شود.
4073:0933
¤ بهترين وقت استفاده از سالن هاي ورزشي آموزش و پرورش شهر دلفان در اختيار ساير نهادها و دستگاه ها مي باشد ناراحت از اين هستيم كه امكانات به اسم ورزش دانش آموزي است ولي به كام ديگران تمام مي شود.
8303:0916
¤ از مسئولين طرح هدفمندي يارانه درخواست مي شود نسبت به پرداخت يارانه 7 ماهه اول فرزندم كه اكنون به 2 سال نزديك شده اقدام نمايند.
0792:0912
¤ در شرايطي كه استكبار ما را تحريم كرده و مشكلات اقتصادي و گراني به مردم فشار مي آورد، بذل و بخشش هاي رئيس جمهور به ورزشكاران فوتبالي چه معني و مفهومي دارد.
يك شهروند
¤تأسيس پايگاه پنجم سپاه پاسداران در بندر لنگه را تبريك و دست مريزاد مي گويم كار ارزشمندي بود و نشان داد كه برادران سپاه تحت تأثير هياهوها و جنجال هاي داخلي و خارجي قرار نمي گيرند و از وظيفه خطير خود غفلت نمي كنند ما در كنار اينكه روز به روز به خودكفايي مي رسيم، از همكاري با متحدان خود نبايد غفلت كنيم.
محمود روشن دل
¤ متعجبم از اين كه ايران به نمايندگي از سران كشورهاي غيرمتعهدها عليه كشتار مسلمانان ميانمار و سوريه كه مستقيما با هماهنگي يا طراحي آمريكا و اروپا انجام مي گيرد و درست كار نازي ها را تكرار مي كنند، هيچ اقدامي به عمل نمي آورد.
هموطني از سراب
¤ بريده باد دستي كه عليه ولي فقيه زمان توطئه مي كند. اگر فكر مي كنند با گراني كاذب و تحريم مي توانند بين ملت و مولايشان جدايي بيندازند كور خوانده اند ما هرگز نقش كوفيان را بازي نخواهيم كرد حتي اگر از آسمان سنگ ببارد.
خراساني
¤ برخي از نمايندگان علي رغم داشتن تحصيلات دانشگاهي متأسفانه هيچ شم سياسي ندارند و نمي توانند موقعيت فعلي سياسي، اقتصادي و جهاني كشورمان را تشخيص دهند و با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در اين برهه اقدام به طرح سؤال از رئيس جمهور مي نمايند.
عليمرداني
¤ از شهرداري محترم پاكدشت درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه هاي خاكي پشت شهرداري اقدام نمايند تا با هر بارندگي در كوچه هاي گل آلود براي اهالي مزاحمت ايجاد نشود.
7642-0919
¤ با توجه به تبليغات در روزنامه همشهري مبني بر تحويل 15 روزه و فوري خودرو اقدام به ثبت نام در مردادماه 91 نمودم ولي در عمل ديدم آنچه كه در روزنامه منعكس شده با آنچه عملا اجرا مي شود كاملا متفاوت است (از طريق ليزينگ) پس از واريز مبلغ هفت ميليون و 600 هزار تومان در ساختمان سامان واقع در خيابان كارگر تقاضاي 300 هزار تومان حق دفتري نمودند يك هفته بعد نيز براي دادن به اصطلاح شناسه 300 هزار تومان ديگر طلبيدند و بعد به دفتر بعدي معرفي شدم كه آنجا نيز 800 هزار تومان مطالبه نمودند يعني يك ميليون و 400 هزار تومان بدون دليل و بي جهت از ما گرفتند. وقتي 15 روزه ما به 90 روزه رسيد انصراف خود را اعلام كردم و پولهاي واريزي را پس گرفتم ولي تا به حال موفق به گرفتن يك ميليون و چهارصدهزار تومان خود نشده ام از مسئولين دستگاه نظارتي درخواست مي شود به اين دفاتر ليزينگ نظارت بيشتري داشته باشند.
ارشدي پور- پزشك
¤ طوفان سندي در آمريكا نوعي عذاب الهي براي دولتمردان اين كشور به خاطر جنايت هايي است كه مرتكب مي شوند. افسوس كه از اين حوادث كمتر درس عبرت گرفته مي شود.
8166-0912
¤ بنده كه بازنشسته تأمين اجتماعي هستم با اين تورم و گراني قادر به اداره زندگي نيستم ولي صاحبين شغل آزاد مثل بناها روزي حداقل 60 هزار تومان درآمد دارند. چرا بايد يك عده مثل بنده زير دست و پا له بشويم.
7933-0937
¤ كاش در مناظره آقاي شريعتمداري مدير مسئول كيهان با آقاي اصغرزاده از قبل تدبير مي شد كه فردي هم سنگ با آقاي شريعتمداري براي اين مناظره دعوت مي شد. يك طرف عقل و منطق و سند و طرف ديگر حرف هاي قشنگ احساسي بدون هيچ پشتوانه عقلي و علمي خيلي تناسب ندارد.
6593-0912
¤ در پي خصوصي سازي امور خدماتي حرم حضرت عبدالعظيم بي كار شدم . مدت چهار سال است كه زندگي بر بنده و خانواده ام خيلي سخت مي گذرد. از همه شما و افراد نيكوكار تقاضاي كمك دارم.
3599-0939
¤ خيلي از بدحجابي ها ريشه در برنامه هاي سيماي جمهوري اسلامي دارد. در حال حاضر هنگام ظهر برنامه اي تحت عنوان خانواده هاي موفق نشان داده مي شود كه فوتباليست هستند. خدا شاهد است پوشش بعضي از خانم ها به حدي بد است كه به صورت سياه و سفيد نشان داده مي شوند.
پژند
¤ آقاي نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني چون به دولت انتقاد مي كند كه چرا جلوي صادرات تخم مرغ را گرفته است. آيا ايشان خبر دارد كه قيمت هر شانه تخم مرغ در مازندران به 9 هزار تومان يعني هر عدد تخم مرغ 300 تومان رسيده است.
يوسفي
¤ بيني و بين الله شهرداري شهر قرچك در مورد گسترش فضاي سبز در اين شهر خوب كاركرده ولي در ارتباط با ساخت و سازهاي غيرمجاز اصلا نظارت و كنترلي ندارد. در طول يك هفته روي منازل يك طبقه دو تا سه طبقه غيرمجاز ساخته مي شود. به نظر مي رسد تعدادي از افراد در شهرداري با اين ساخت و سازهاي غيرمجاز كنار مي آيند.
احمدي
¤ به هم وطني كه در مقاله چاپ شده خود در كيهان 15/8/91 فيلم اختاپوس را فيلم مناسب براي كودكان كشورمان نديده و سخت انتقاد كرده است عرض مي كنم اگر قرار باشد به اين صورت پنبه فيلم هاي كودكان ساخت داخل زده شود ديگر انگيزه اي براي توليد فيلم هاي ايراني باقي نمي ماند و كودكان معصوم ما مجبور مي شوند پاي آثار خارجي بيگانه با فرهنگ كشورمان بنشينند.
0514-0910
 


دي ولت: راز قدرت خامنه اي پاسداري از ميراث خميني است (خبر ويژه)

يك نشريه آلماني تأكيد كرد وفاداري به آرمان هاي امام خميني(ره)، راز قدرت آيت الله خامنه اي است.
دي ولت مي نويسد: ما در غرب آن قدر دين را ضعيف كرده و به حاشيه رانده ايم كه هميشه قدرت و توانايي آن را دست كم مي گيريم. ما متوجه نمي شويم كه مي توان براي خدا جنگيد و كشت يا كشته شد. حكومت ايران و انقلاب اسلامي هيچ شكي باقي نگذاشته كه دستورهاي خدا بالاتر از زندگي عادي است. [آيت الله] خميني در سال 1980 حمله عراق را اين گونه تفسير كرد كه ما خاك را نمي پرستيم، ما الله را مي پرستيم. اين چيزي نيست جز شهادت طلبي. در بسياري از كتاب هاي فعلي مدرسه اين گفته زياد نقل شده از خميني آمده است كه «يا ما در شادي پيروزي اسلام در جهان دست يكديگر را خواهيم فشرد يا زندگي ابدي و شهادت را برمي گزينيم. در هر دو حالت پيروزي و موفقيت از آن ماست.»
اين نشريه مي افزايد: هرچند بيش از 20 سال از درگذشت بنيانگذار انقلاب اسلامي سپري شده اما محبوبيت او به قوت خود باقيست. تمام كتاب هاي آموزشي موجود تنها نقل قول هاي خميني را شامل نمي شوند بلكه تعاليم امامي را هم كه در اين فاصله همچون خدا پرستش مي شود[!؟] در بر دارند. طبق اعتقاد شيعه كوتاه زماني قبل از ظهور، دنيا پر از ستم و در هم گسيختگي است و در آخر امام برون آمده از غيب، اشرار را مجازات مي كند.
نويسنده دي ولت با اشاره به اينكه ايراني ها رهبري را جانشين امام زمان مي دانند، نوشت: آنچه خامنه اي واقعاً به آن معتقد است، خواسته ها و سفارش هاي مقتدايش خميني است. اين پيروي رمز قدرت و ماندگاري اوست. هر آن چه در اين بيست ساله در ايران رخ داده باشد هيچگاه ميراث خميني زير سؤال نرفته است.
دي ولت در ادامه تحليل خود مي افزايد: ميراث خميني شهيدپروري، انزجار از آمريكا و اسرائيل، و نهضت جهاني است كه همگي چالشي براي غرب هستند. بدين ترتيب باز دارندگي و مهار چنين رژيمي بي اثر مي شود.

 


نسخه آزمايش شده و عبرت آموز دولت وحدت ملي (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني مي گويد «نسخه كوچك طرح دولت وحدت ملي همان بود كه ما در دولت بعد از جنگ (سازندگي) انجام داديم».
وي در مصاحبه با سايت انتخاب گفته است: براي اجراي اين طرح بايد مجموعه اقداماتي كه ما را از وضع نامساعد فعلي در عرصه بين الملل و داخل خارج كند، بهره گرفت. البته نسخه كوچك اين طرح، همان بود كه ما در دولت بعد از جنگ انجام داديم. وي مي افزايد: در حال حاضر مشكل اصلي با خارجي هاست. در زمان جنگ هم اوضاع همينطور بود. ما اولويت را داديم به اصلاح روابط خارجي و از قطعنامه شروع كرديم.
هاشمي ادامه داد: در آن دوره درعرصه داخل هم اختلافات تشديد شده بود. راهكار من اين بود كه دولتي تشكيل دهيم كه تركيبي از جناح هاي مؤثر انقلاب (محافظه كاران، مستقل ها و راديكال ها) باشد.
وي در حالي كه مجالس چهارم و پنجم بيشترين همكاري را با هاشمي داشتند، ضمن متهم كردن تلويحي مجلس به تندروي مي افزايد: در زماني كه اكثريت مجلس در اختيار نيروهاي راست بود، در مواجهه با مجلس، بنا را بر تعديل و تفاهم گذاشتيم.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: الان هم دولت اگر تركيبي از اين مجموعه باشد، البته با قيد اينكه رئيس دولت روي آنها نفوذ داشته باشد، مي توان اميدوار بود.
هاشمي با بيان اينكه «ما تا آخر 8 سال، كارمان را بدون دردسر انجام داديم» گفت: هم رابطه مان با نهادها و قواي ديگر بسيار خوب بود و هم در عرصه بين الملل دستاوردهاي خوبي داشتيم.
وي با اشاره مجدد به دولت وحدت ملي افزود: من از اين طرح، يك ايده آل غيرواقعي نمي خواهم. نظر من اين است كه اين طرح بايد با هماهنگي تمام جريانهاي مؤثر در انقلاب شكل بگيرد.
او در پايان گفت وگو با «انتخاب» مي گويد: در سال هاي اخير، اكثر طردها و برخوردها نسبت به يك جريان بوده كه تعداد كمي هم نيستند.
آقاي هاشمي البته، درباره فرجام دولت به اصطلاح وحدت ملي خود توضيح نمي دهد. وي و اطرافيانش بعدها مكرراً به عنوان افتخار خود و به عنوان استدلال در برابر اصلاح طلبان اعلام كردند كه دولت [ساختار شكن و افراطي] اصلاحات، از دل دولت سازندگي جوشيد. در واقع خطوط موازي «راديكاليسم و تنش در داخل» و «سازش طلبي در قبال آمريكا» و «ليبراليسم فرهنگي» به تدريج در دولت سازندگي و به واسطه حضور عناصري چون عطاءالله مهاجراني و عبدالله نوري و خاتمي پديدار شد. اين در حالي بود كه جريان حاكم بر مجالس وقت بيشترين همكاري را با دولت سازندگي به عنوان ضرورت كشور مبذول مي داشت اما برآيند آن همكاري يكسويه، تغيير فاز ناگهاني رئيس دولت و حزب تابع وي در دولت سازندگي به سمت حمايت از حلقه اي بود كه بعدها عنوان اصلاح طلبي را براي خود انتخاب كردند. در چنان وضعي امثال ناطق نوري (رئيس مجلس وقت) دور زده شدند و حتي هاشمي در نماز جمعه القاي تقلب به نفع ناطق و به ضرر خاتمي را نيز مطرح كرد، حال آن كه اقتضاي بيطرفي و ادعاي وحدت ملي كذايي، عدم جانبداري از خاتمي و تخريب عملي رقيب وي بود. البته بعدها افراطيون جبهه اصلاحات به خيال اينكه قدرت را به دست گرفته اند و نيازي به امثال هاشمي ندارند اقدام به تخريب وي در انتخابات مجلس ششم (سال 78) كردند. اما اين اتفاق عبرت آموز و فراموش نشدني مانع از حمايت جريان نفاق فرصت طلب از آقاي هاشمي در انتخابات سال 84 و سپس در تحركات مغاير با وحدت و منافع و مصالح ملي در سال 88 نشد.
درباره مسئله سياست خارجي و تنش زدايي نيز شايان يادآوري است كه نگاه خاص آقاي هاشمي در اين عرصه، مانع از ايراد اتهام بي سابقه عليه وي در دادگاه ميكونوس نشد.
 


پشت پا زدن عضو مجمع روحانيون به شرط گذاري ناكام خاتمي (خبر ويژه)

يك عضو مجمع روحانيون اعلام كرد: اينكه گفته شود زندانيان بايد آزاد شوند تا ما در انتخابات شركت كنيم، درست نيست.
مجيد انصاري در گفت و گو با روزنامه زنجيره اي اعتماد تصريح كرد: اينكه گفته شود زندانيان بايد آزاد شوند تا ما در انتخابات شركت كنيم هيچ الزام و شرطي بين اين دو مساله وجود نداشته و ندارد. آقاي خاتمي بيشترين تلاش را در اين زمينه داشته اند و چوب اين تلاش را هم ايشان خورده و هم ما مي خوريم. حتما از جناب آقاي ميرحسين موسوي و آقاي كروبي بايد رفع حصر شود و اين مطالبه جدي و دائمي اصلاح طلبان است. اما معناي اين مطالبه اين نيست كه اگر اينها محقق نشد ما تمام حقوق سياسي ديگري كه در نظام داريم را ناديده بگيريم و صرف نظر كنيم و انتخابات را داوطلبانه به رقيب واگذار كنيم و بگوييم كه چون حصر و حبس وجود داشته است ما نيامده ايم. اين يك نارسايي است...
در حالي كه برخي محافل اصلاح طلب مي كوشند خود را بي ميل به انتخابات نشان دهند، انصاري گفته است: ما به هيچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاكميت نبوده و نيستيم. چراغ را ما بايد سبز كنيم.
وي با اين حال نه درباره انفعال طيف متبوع خود در انتخابات مجلس توضيح روشني ارائه كرد و نه درباره رفتارهاي ساختارشكنانه و ضدانقلابي فتنه گران همسو با اصلاح طلبان در فتنه سال 88 موضع گرفت. انصاري البته اين را هم گفت كه دوم خرداد76 ديگر تكرار نخواهد شد و «آقايان راه هاي جلوگيري از غافلگيري را ياد گرفته اند».
وي بدون مرزبندي روشن با آشوبگراني كه در فتنه 88 اقدام به هتاكي عليه امام حسين(ع)، جمهوري اسلامي و امام و رهبري كردند، خواستار آشتي ملي شد و افزود: در جلسات بسيار زيادي شاهد هستيم كه دوستان اصولگرا و اصلاح طلب كه به هر دليلي يكديگر را ديده اند و سر يك ميز نشسته اند در تحليل شرايط كشور و شناسايي تهديدات بالقوه و بالفعل داخلي و خارجي و ارائه راه حل ها حدود 90 درصد مشابه يكديگر سخن مي گويند. حتي در برخي از موارد مي بينم كه اصولگرايان از اصلاح طلبان تندتر حرف مي زنند. اصولگرايان و اصلاح طلبان در يك مقطع زماني گرفتار رفتارهاي ساختگي عناصر افراطي شدند كه اينها آتش بيار معركه بودند تا بين دو جناح سياسي اختلاف اساسي بيندازند. اما در حال حاضر كه كشور در شرايط خاصي قرار گرفته است بسياري از اصلاح طلبان و اصولگرايان واقعي با حفظ مواضع اصولي خودشان در موضوعات مختلف و اختلاف نظرهايي كه درباره شيوه هاي اجرايي دارند درباره رفع خطرات و برگزاري انتخابات درست، اداره عاقلانه كشور، حرف مشترك دارند.
برخلاف اظهارات اخير مجيد انصاري، طيف اصلاح طلب هرگز-به جز استثناهايي- حاضر نشده اند با فتنه گران و عناصر منحرف مرزبندي اصولي صريحي را اعلام و اعمال كنند در حالي كه اصولگرايان نوعاً كوشيده اند با افراطيون و عناصر منحرف اين مرزبندي ها را اعلام و اعمال كنند و اين تفاوت اصلي اصولگرايان با مدعيان اصلاح طلبي است.
پايگاه اينترنتي رجانيوز درباره سخنان اخير عضو مجمع روحانيون نوشت: مجمع روحانيون مبارز بعد از شورش هاي مشكوك تهران در 25 و 26 خرداد 88، اقدام به انتشار بيانيه اي كرد كه طي آن از هواداران موسوي و كروبي خواسته شده بود تا در 30 خرداد 88 با حضور در كف خيابان، پروژه ابطال انتخابات را پيگيري كنند، مساله اي كه رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد و در نماز جمعه تاريخي تهران بر آن خط بطلان كشيدند و از همه گروه ها و افراد خواستند تا اگر هم اعتراضي به نتيجه انتخابات دارند، از طريق قانوني پيگيري كنند اما در عمل اتفاق ديگري افتاد و اين گروه تنها ساعاتي مانده به بعدازظهر روز 30 خرداد، از پس گرفتن فراخوان خود براي حضور در خيابان خبر داد و اين در حالي بود جداي از حضور تعدادي از فريب خوردگان در خيابان آزادي، تعداد قابل توجهي از عناصر مسلح ضمن حضور در حدفاصل ميدان انقلاب تا آزادي، افتضاح روز 30 خرداد 88 را رقم زدند.
 


گاز كدام نقش استراتژيك را در جنگ سوريه ايفا مي كند؟ (خبر ويژه)

يك روزنامه لبناني به بررسي نقش خط لوله گاز قطر در بحران سوريه پرداخت.
روزنامه الاخبار با بيان اينكه پرونده گاز بخش مهمي از عوامل پشت پرده درگيري در سوريه است، نوشت به نقل از منابع موثق در يك شركت بزرگ نفت غربي به جزئيات طرح قطر (و مورد حمايت آمريكا) براي احداث خط لوله جديد به منظور ارسال گاز قطر به حمص و از آنجا به اروپا دست يافته است. شهر حمص و حومه آن موقعيت مهمي از نظر جغرافيايي دارد.
الاخبار يادآور شد؛ اين طرح به هر يك از كشورهاي تركيه و اسرائيل نيز مزاياي راهبردي در معادله تجارت جهاني گاز يا رفع نياز آنها مي دهد. هدف از اجراي اين طرح احداث خط لوله اي است كه از قطر شروع مي شود و از خاك عربستان و سپس از خاك اردن ( از عبور از خاك عراق خودداري مي كند) عبور مي كند و به خاك سوريه به ويژه حمص مي رسد. اين خط لوله در حمص به سه منطقه منشعب مي شود يكي از آنها به طرف لاذقيه در ساحل سوريه و ديگري به طرف طرابلس در شمال لبنان و لوله سوم به طرف تركيه كشيده مي شود.
اين روزنامه افزود: هدف اصلي طرح، رساندن گاز قطر و اسرائيل به خاك اروپا است تا به همه كشورهاي اروپايي توزيع شود و اهداف زير محقق گردد؛ يكي رقابت با انحصار روسيه در تامين گاز اروپا، ديگري آزادسازي تركيه از ادامه وابستگي به واردات گاز از ايران و سوم دادن فرصت به اسرائيل براي صدور گاز خود به اروپا از طريق زميني و ارزان. به گزارش العالم در ادامه اين تحليل آمده است: گاز قطر براي صادرات زميني به اروپا مسيري جز حمص سوريه ندارد؛ مگر اينكه از طريق دريايي كه هزينه بسيار بالاتري دارد، منتقل شود.
حمايت آمريكا، قطر و تركيه از افراد مسلح مخالف در شمال سوريه و منطقه حمص و همچنين حومه دمشق، براساس وضع اين مناطق سوريه صورت مي گيرد كه لوله هاي گاز بايد از آنجا به سمت تركيه و طرابلس عبور كند.
خاطرنشان مي شود قطر هفته گذشته ميزبان گروه هاي معارض سوريه براي ايجاد ائتلاف جديدي موسوم به «ائتلاف ملي انقلاب سوريه و نيروهاي مخالف» بود. روز گذشته 6 كشور مرتجع عضو شوراي همكاري خليج فارس (قطر، عربستان، بحرين، امارات، كويت و عمان) ائتلاف مذكور را به رسميت شناختند. دولت هاي عربي نيز از ائتلاف مذكور كه خود آن را به نام دموكراسي راه اندازي كرده اند، اعلام حمايت كردند.
طنز ماجرا حمايت شيخ نشين هاي مرتجع، خودكامه و سركوبگر حاشيه خليج از دموكراسي و حقوق بشر در سوريه است، حال آن كه طيفي از همين گروه هاي معارض اقدام به جنايت جنگي و ترورهاي نيابتي كرده اند. با اين وجود جبهه ارتجاع عربي - عبري - غربي طي 20 ماه گذشته نتوانسته از عهده حاكميت سوريه كه مستظهر به حمايت مردمي است برآيند.
 


شهادت فرمانده بلند پايه حماس در حمله صهيونيست ها به غزه

جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با حمله وحشيانه هوايي به غزه، «احمد الجعبري» فرمانده گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس را به شهادت رساندند.
به گزارش شبكه خبري العالم در پي شهادت الجعبري، گردان هاي عز الدين قسام نيروهاي خود را در غزه به حالت آماده باش كامل در آوردند.
بر اساس اين گزارش ساعتي پس از حمله اي كه به شهادت احمد الجعبري فرمانده گردان هاي عزالدين قسام منجر شد، منابع نظامي رژيم اشغالگر از آغاز حمله گسترده هواپيماها و توپخانه هاي اين رژيم به مراكز مقاومت در نوار غزه خبر دادند.
به گزارش العالم، مراكز پليس غزه و برخي از مراكز و دفاتر حماس هدف سلسله حملات گسترده اشغالگران صهيونيست قرارگرفت. بنا بر اين گزارش تاكنون بيش از 10 پايگاه مورد اصابت گلوله هاي توپ قرار گرفته و ستون هاي دود و آتش آسمان غزه را فرا گرفته است.
همچنين خبرهاي تاييد نشده از شهادت يكي ديگر از فرماندهان حماس به نام رائد العطار حكايت مي كند كه صحت آنها تاكنون مورد ترديد است. تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه ارتش اين رژيم به حالت آماده باش كامل درآمده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14