(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 25  آبان  1391 - شماره 20358

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آملي لاريجاني:
وظيفه قوه قضائيه رسيدگي عادلانه به پرونده هاست نه تبليغ و سخن پراكني
در صحن علني مجلس قرائت شد
گزارش كميسيون بهداشت در باره بودجه سلامت
در مكتب امام
مهمانپرست:
قطع شبكه هاي ايراني نقض بارز حقوق بشر است
وسوسه هاي فكري و عملي(2)
شيطان، استاد آرايشگري اعمال زشت
وزارت امور خارجه چين:
آژانس همكاري با ايران را تقويت كند
سرتيپ پوردستان:
شكست حصر سوسنگرد نتيجه تدبير رهبر انقلاب در برابر كارشكني هاي بني صدر بود
در پي بهبود حال اين مرجع تقليد صورت مي گيرد
برگزاري جلسات درس اخلاق و عزاداري حسيني آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني
ريابكوف در جمع خبرنگاران:
تحريم ها در موضوع هسته اي ايران مشكلي را حل نمي كند
با برگزاري جشن ملي كتاب
افتتاح كتابخانه صبا در تنب بزرگ و راديو كتاب با حضور رئيس جمهور
تاكيد وزراي كشور ايران و پاكستان بر حل مسائل مرزي
آمادگي 35 دانشگاه علوم پزشكي و بيمه ها براي اجراي طرح پزشك خانواده
سخنگوي دولت عراق خبر داد
اولتيماتوم 7 روزه دولت عراق براي بستن لانه منافقين


آملي لاريجاني:

وظيفه قوه قضائيه رسيدگي عادلانه به پرونده هاست نه تبليغ و سخن پراكني

رئيس قوه قضائيه از صدور سريع دستور رسيدگي دقيق و همه جانبه به حادثه فوت «يك وبلاگ نويس» خبر داد و گفت: تعجب از اين است كه برخي بدون توجه به عزم قوه قضائيه در رسيدگي دقيق به اين حادثه ناگوار، از سكوت اين قوه سخن مي گويند در حالي كه كار ما رسيدگي عادلانه و دقيق و نه سخن پراكني و تبليغ است.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي به وضعيت رسانه ها درباره حملات حقوق بشري عليه قوه قضاييه اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه اين حملات تازگي ندارد، افزود: متاسفانه اين بار نيز به بهانه مرگ يكي از شهروندان كه البته حادثه اي تلخ و ناگوار است، رسانه هاي خارجي و حتي متاسفانه برخي رسانه هاي داخلي سوار بر موجي از اطلاع رساني عليه قوه قضاييه شده اند.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: قوه قضاييه از نخستين لحظه وقوع اين حادثه پيگيري هاي خود را آغاز كرده است و به دادستان تهران دستور داده ام تا با دقت و سرعت و با نظارت دادستان كل كشور پيگير اين پرونده باشند و البته در اين رسيدگي به جنجال هاي رسانه اي توجهي نكنند.
وي در پاسخ به پرسش برخي رسانه ها مبني بر دليل سكوت قوه قضاييه درباره اين حادثه با تاكيد بر اين كه «وظيفه دستگاه قضايي سخن پراكني در باب پرونده ها نيست و البته در قبال سخناني كه عليه نظام يا قوه مطرح شود، پاسخ لازم را خواهد داد» به دستور خود مبني بر رسيدگي همه جانبه به اين واقعه و لزوم مجازات خاطيان در صورت اثبات جرم اشاره كرد و گفت: گرچه اين حادثه به صورت مستقيم ربطي به قوه قضاييه يا زندان اوين ندارد و متهم در اختيار نيروي انتظامي بوده است، با اين حال قوه قضاييه به وظيفه خود تا اين لحظه عمل كرده و دستورهاي لازم صادر شده است و قطعا اگر اثبات شود كه مرگ اين شهروند در اثر اهمال يا شكنجه در زمان بازداشت بوده است، ماموران و مسئولان اين حادثه مجازات خواهند شد.
رئيس دستگاه قضا تصريح كرد: اگر اثبات شود كه اين فرد در اثر شكنجه فوت كرده است، تخلف و جنايت چند مامور بوده است و نبايد به بهانه اي براي تضعيف نيروي انتظامي يا قوه قضاييه تبديل شود.
آملي لاريجاني افزود: تعجب آور است كه رسانه هاي غربي كه انگار بهانه اي براي حمله عليه جمهوري اسلامي ايران يافته اند، فراموش كرده اند كه در زندان هاي گوانتانامو و ابوغريب چنان جنايت هايي عليه زندانيان مرتكب شدند كه روي تمام جنايتكاران تاريخ را سفيد كرده است.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: قوه قضاييه از باب وظيفه انساني، شرعي و قانوني خود به تمام ابعاد اين حادثه رسيدگي مي كند و البته اين رسيدگي ها به شلوغ كاري هاي رسانه اي درباره حقوق بشر ربطي ندارد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، بررسي لايحه اصلاح قانون شوراهاي حل اختلاف ادامه يافت.
 


در صحن علني مجلس قرائت شد

گزارش كميسيون بهداشت در باره بودجه سلامت

در جلسه علني چهارشنبه مجلس گزارش كميسيون بهداشت از كم و كيف بودجه سلامت سال 91 قرائت شد.
گزارش كميسيون بهداشت و درمان در خصوص عدم اجراي جز3 بند45 و 47 قانون بودجه سال 91 كل كشور در صحن علني مجلس قرائت شد.
براساس اين گزارش در اجراي بند «ب» ماده 34 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران كه مقرر مي دارد: به منظور تحقق شاخص عدالت در سلامت و كاهش سهم هزينه هاي مستقيم مردم به حداكثر سي درصد هزينه هاي سلامت، ايجاد دسترسي عادلانه مردم به خدمات بهداشتي و درماني، كمك به تامين هزينه هاي تحمل ناپذير درمان، پوشش دارو، درمان بيماران خاص و صعب العلاج، تقليل وابستگي گردش امور واحدهاي بهداشتي درماني به درآمد اختصاصي و كمك به تربيت، تامين و پايداري نيروي انساني متخصص مورد نياز، 10درصد خالص كل وجوه حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها علاوه بر اعتبارات بخش سلامت افزوده مي شود.
اين گزارش مي افزايد: دولت موظف است اعتبارات مزبور را هر سال برآورد و در رديف خاص در لايحه بودجه ذيل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منظور نمايد تا براي موارد فوق الذكر هزينه گردد و همچنين وفق جزء 3بند 45 قانون بودجه سال 91كل كشور مبلغ شصت هزار ميليارد ريال بدين منظور لحاظ گرديده و در بند 47 قانون بودجه سال 91 نيز تصريح شده است، دولت مجاز به جابجايي اعتبارات موضوع بندهاي 44 تا 48 نمي باشد و موظف است متناسب با تحقق درآمد سهم اجزا 45-2 ،
45-3 و 45-4 را به بخش هاي ذيربط تخصيص دهد.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: متاسفانه تاكنون عليرغم گذشت حدود هفت ماه از سال بنا بر گزارش معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهور، ديوان محاسبات كل كشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اين امر محقق نشده است.
هيچ ارزي به حوزه سلامت داده نشده است
بعد از قرائت گزارش حسينعلي شهرياري رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در مورد عدم اجراي برخي بندهاي بودجه سال 91 كل كشور در صحن علني مجلس اظهار داشت: متاسفانه با وجود افزايش بودجه هاي عمراني كشور بودجه بخش بهداشت افزايش ناچيزي داشته است.
وي افزود: مردم براي پرداخت بيمه هاي خودشان 54 درصد از جيب مي دهند و دولت 20درصد آن را پرداخت مي كند و 17درصد آن را بيمه هاي تامين اجتماعي مي پردازد و 7/6 درصد آن را بيمه هاي خصوصي پرداخت مي كند. در حالي كه در كشورهاي اروپايي مردم فقط 18درصد بابت اين بيمه ها از جيب پرداخت مي كنند و حتي در حال حاضر مردم چيزي در حدود 70درصد هم خودشان پرداخت مي كنند.
بيمارستان هايي كه
پاسخگو نيستند
شهباز حسن پور نماينده مردم سيرجان نيز در سخناني گفت: يكي از معضلات اصلي مردم درمان عزيزانشان است اما امروز شاهديم بسياري از بيمارستان هاي دولتي پاسخگوي نيازهاي اوليه بيماران هم نيستند.
قرائت گزارش كميسيون امنيت ملي
از فوت يك وبلاگ نويس
در ادامه جلسه علني ديروز مجلس سيدحسين نقوي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گزارش مقدماتي كميسيون متبوعش از مرگ ستار بهشتي را قرائت كرد.
وي گفت: اصل موضوع فوت وي در بازداشتگاه نيازمند بررسي دقيق و جدي است و به همين علت كميسيون تصميم گرفت يكي از قضات با تجربه كه داراي درجه ممتاز قضايي و البته عضو كميسيون امنيت ملي است را در چارچوب وظيفه نظارتي خود مأمور كند تا حصول نتيجه نهايي موضوع را شخصاً پيگيري نمايد.
نقوي گفت: اقدام قوه قضائيه به عنوان مرجع مسئول اين حادثه در بازداشت تعدادي از مأموران متهم به بررسي دقيق و كشف حقيقت كمك خواهد كرد و از اين قوه مي خواهيم در صورت احراز تخلف با عناصر متخلف برخورد قانوني شود.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه گزارش خود تصريح كرد: با توجه به اينكه پزشك قانوني اقدام به كالبد شكافي و نمونه برداري با هدف آزمايشات دقيق نموده است، كميسيون منتظر اعلام نتايج اين آزمايش ها مي باشد كه هنوز نتيجه اعلام نشده است. كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر ضرورت دقت لازم نيروهاي عمل كننده براي جلوگيري از حوادث مشابه تأكيد و بر نظارت قوه قضائيه بر اين روند توصيه مي نمايد.
كمك به كميته امداد و
هلال احمر از ماليات معاف شد
بهارستان نشينان در ادامه كليات طرح الحاق كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر به فهرست نهادها و مؤسسات مشمول ماده 172 اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم را مورد بررسي قرار دادند.
نمايندگان پس از سخنان موافقان و مخالفان اين طرح را با 144 رأي موافق، 21 رأي مخالف و 13 رأي ممتنع به تصويب رساندند.
براساس اين طرح وجوه پرداختي خيرين به كميته امداد امام خميني و جمعيت هلال احمر از پرداخت ماليات معاف شد و خود اين دستگاه ها موظف به پرداخت ماليات شدند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس اين مصوبه، اجراي اين قانون از ابتداي سال 92 تا پايان مدت اعتبار برنامه پنجم است كه دولت منابع آن را در بودجه ساليانه كشور پيش بيني مي كند.
همچنين براساس تبصره اي از اين مصوبه، منحصراً بخش هاي حمايتي كميته امداد امام خميني و جمعيت هلال احمر مشمول اين حكم خواهند بود.
از دست مردم فرار نكنيم
آيت الله رضا استادي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با حضور در صحن علني ديروز مجلس با بيان اينكه كساني كه از عدالت صحبت مي كنند، بايد خودشان هم در عمل پايبند به عدالت باشند، اظهار داشت: گاهي اوقات انسان آنچنان درگير كارهاي سياسي مي شود كه از معاد و مبدأ غافل مي شود و فراموش مي كند كه آن دنيا نيز وجود دارد.
وي ادامه داد: براي اينكه انسان بتواند اين غفلت را از خود بزدايد، واعظ دروني و واعظ بيروني ضروري است و اين وعظ است كه مي تواند انسان را گاهي اوقات بيدار كند.
وي گفت: اگر مردم به شما نيازي دارند، از دست مردم در نرويد و نگويي مزاحمند، چرا كه واژه «مزاحم نيستيد، مراحم هستيد» به اين دليل در فرهنگ ما جا افتاده است كه مردم رحمت خدا هستند، نمايندگي جاي خود اما اين نمايندگي نبايد ما را از خدا و قرآن غافل كند.
 


در مكتب امام

عزت خود را با هيچ چيز عوض نمي كنيم
و من مطمئنم كه ملت عزيز ايران يك لحظه استقلال و عزت خود را با هزار سال زندگي در ناز و نعمت ولي وابسته به اجانب و بيگانگان عوض نمي كند.
صحيفه نور-ج 21-ص 56
 


مهمانپرست:

قطع شبكه هاي ايراني نقض بارز حقوق بشر است

قطع شبكه هاي ايراني از روي ماهواره هاي وابسته به دولت هاي غربي مصداق بارز نقض حقوق بشر و آزادي جريان اطلاعات است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به مطلب فوق ادعاي بي اساس سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص ارسال پارازيت بر روي برنامه هاي ماهواره اي را رد كرد و گفت: در اين خصوص رفتارها و معيارهاي دوگانه برخي از دولت هاي غربي مثال زدني است.
رامين مهمانپرست در ادامه تصريح كرد: اين دولت ها بهتر است به جاي هرگونه فرافكني، اقدام به پاسخگويي به افكار عمومي در خصوص اقدامات خلاف موازين بين المللي ياد شده و اصلاح در رفتارهاي خود براساس موازين حقوق بشري كه آزادانه به آن متعهد شده اند، كرده و سياست هاي خود را تصحيح كنند.
همچنين وي ضمن محكوميت تكرار تهاجمات نظاميان رژيم صهيونيستي به غزه كه منجر به شهادت و زخمي شدن دهها تن از مردم غيرنظامي فلسطين شد، آن را نشانه ديگري از خوي ددمنشانه اين رژيم دانست.
به گزارش مهر، سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوميت شديد اين تهاجم، سكوت مجامع جهاني بويژه سازمان هاي حقوق بشري را مشوق تداوم و استمرار جنايات ضدبشري صهيونيست ها ذكر كرد وافزود: به اعتقاد ما يكي از اهداف اين جنايات، سرپوش نهادن بر معضلات و مشكلات داخلي رژيم صهيونيستي است.
 


وسوسه هاي فكري و عملي(2)

شيطان، استاد آرايشگري اعمال زشت

عده اي تصور مي كنند كه شيطان با برخي از انسان ها دشمني خاصي دارد و از ابتداي كودكي بر آنها تسلط پيدا كرده و با اجبار آنها را به سوي گناه و شر مي كشاند، بگونه اي كه ديگر قدرت مقاومت در برابر شيطان را نداشته و سرانجام با فريب شيطان نابود مي شوند: «ف ي الدّرك الأسفل م ن النّار »(1)؛ وقتي از اين افراد سؤال مي شود، در توجيه اعمال زشت خود مي گويند:«شيطان بر ما غالب شد و نتوانستيم در برابر او مقاومت كنيم!». تصور تسلط شيطان بر انسان از القائات شيطان است. قرآن مي فرمايد: « نّه ليس له سلطان»(2)؛ شيطان بر شما تسلطي ندارد. كار شيطان وسوسه و تشويق انسان به عمل زشت است نه آنكه به زور و اجبار انسان را به گناه آلوده كند. البته اگر انسان به اختيار، اراده خود را به دست شيطان بسپارد، ديگر مريد و پيرو محض و بنده شيطان خواهد شد. كساني نيز هستند كه به اختيار، اراده خود را به دست خدا و اولياء خدا مي سپارند :«اللّه ول يّ الّذ ين آمنوا يخر جهم م ن الظّلمات »(3)؛ كساني كه ولايت خدا را بپذيرند و اختيار خود را، به دست خدا بسپارند، خدا متصدي تدبير امور زندگي آنان مي شود. در روايات آمده است:«كنت سمعه الّذ ي يسمع ب ه و بصره الّذ ي يبص ر ب ه و ل سانه الّذ ي ينط ق ب ه و يده الّت ي يبط ش ب ها»(4)، تا جايي كه خدا چشم و گوش انسان مي شود و همه كارهاي انسان را در اختيار گرفته و مي گويد من آنها را انجام مي دهم :« له ي أغن ن ي ب تدب ير ك ل ي عن تدب ير ي و ب اخت يار ك عن اخت يار ي»(5)؛ اگر كسي اختيار خود را حقيقتاً به دست خدا سپرده و با تمام وجود خود را به خدا واگذار كرد و خدا را وكيل خود قرار دهد، خدا نيز او را مي پذيرد و ياري مي كند: «فاتّخ ذه وك يلاً»(6)؛ در مقابل اگر كسي شيطان را وكيل خود قرار داد و به زبان و دل به او گفت: «هر چه تو گويي، ما در خدمت تو هستيم. تو ما را كمك كن، هر راهي كه تو مي روي، ما نيز مي رويم!» به يقين شيطان بر چنين پيروان فروتن و گوش به فرماني تسلط خواهد داشت:« نّما سلطانه علي الّذ ين يتولّونه»(7)؛ كساني كه شيطان را سرپرست و مقتداي خود قرار مي دهند، در حقيقت با اختيار، شيطان را بر خود سوار و مسلط مي كنند.
نوسان انسان ميان جنود الرحمان وجنود الشيطان
انسان در اين عالم آفريده شده است تا دائما خود را بيازمايد. دو گروه، در اين آزمايش ها وجود دارند. يك سو خدا، جنود رحماني، ملائكه، روح الهي و در درون انسان عقل، گرايشهاي مثبت، گرايشهاي متعالي؛ و در يك سو شيطان، جنود شيطاني، شياطين انس، شياطين جن و در درون غرايز حيواني و تمايلات نفساني. انسان در بين، اين دو دسته از عوامل و اين دو گروه، دائما در حال نوسان و آزمايش است. اگر كسي تلاش كرد و اراده خود را به دست ملائكه و به دست روح واولياي خدا سپرد و از خدا خواست تا وكالت او را قبول كند ، از اولياء الله مي شود كه: «لا خوأ عليه م و لا هم يحزنون»(8)، زماني كه از اولياء الله شد، خدا وكيل و متصدي كارهاي انسان مي شود و كارهاي دنيا و آخرت انسان را تدبير مي كند. چنين انساني راحت، آرام و آسوده است: «ألا ب ذ كر اللّه تطمئ نّ القلوب»(9) اضطراب، استرس، فشار روحي، غصه ، غم و ترس، هراس و نااميدي در چنين انسان هايي وجود ندارد.
زيستن اولياء در ساحل آرامش و اطمينان
عارف وارسته، مرحوم حاج سيد رضا بهاءالديني ـ ره ـ نمونه و مجسمه آرامش بود. بيش از چهل سال كه من ايشان را مي شناختم، به ياد نمي آورم كه از ايشان حالت اضطراب، حيرت و نااميدي ديده باشم. هميشه آرام و دل سپرده به حضرت باري تعالي بود؛ آسوده خاطر و بي اضطراب! خدا چنين بندگاني نيز دارد. از سويي بعضي ها نيز هستند كه به اندك حادثه اي مضطرب و هراسان مي شوند. اگر انسان اختيار خود را به دست خدا سپرد، خدا نيز او را حمايت مي كند. اما اگر در برابر دعوت و محبت و مهرباني خدا، از او رو گردانيد، مقدمات تسلط شيطان فراهم مي شود: «تتحبّب ليّ فأتبغّض ليك و تتودّد ليّ فلا أقبل م نك»(10)؛ وقتي در برابر مودت و محبت خدا، انسان بي اعتنايي و دشمني كرد، با چنين رفتاري از سوي انسان، شيطان آرام آرام بر او تسلط پيدا مي كند:« نّما سلطانه علي الّذ ين يتولّونه.»
وسوسه در شناخت
در اين كشاكش نيروهاي متضاد، چه بايد كرد تا در دام و فريب شيطان گرفتار نشويم و از زمره «و الّذ ين كفروا أول ياؤهم الطّاغوت»(11) قرار نگيريم؟ عمده كارهايي كه شيطان نسبت به انسان انجام مي دهد، تصرف در فكر و خيال و قواي ادراكي انسان است. در قرآن كريم بيش از ده نوع كار به شيطان نسبت داده شده است كه انجام همه آنها با وسوسه است. وسوسه يعني چه؟ وسوسه يا در مقام شناخت و يا در مقام عمل است. انسان گاهي وسوسه مي شود كه آيا فلان موضوع درست است يا غلط، آيا حق است يا باطل؟ مثل شك در دين. شك بر اثر وسوسه پيدا مي شود. شيطان مي گويد:«از كجا اين دليل درست باشد. از كجا كساني كه اين راه را رفتند، درست به نتيجه رسيده باشند. انسان هاي ديگري نيز در اين عالم هستند. آنها نيز عقل و شعور دارند كه به اين صنعت ها و تكنولوژيهاي پيشرفته دست پيدا كرده اند؛ از كجا معلوم كه راه آنها درست نباشد؟»؛ اين وسوسه در شناخت است.
شيطان ،استاد آرايشگري اعمال زشت
اما وسوسه در مقام عمل زماني است كه انسان مي خواهد كاري را براي لذت، بهره مندي و يا فرار از رنج و درد انجام دهد. اگر لذت يا بهره اي كه انسان مي خواهد آنرا به دست بياورد حرام باشد، شيطان با وسوسه آن لذت و بهره را در نظر انسان بسيار بالا و بزرگ جلوه مي دهد. شيطان به سراغ همه انسان ها مي آيد. گاهي مي شود انسان نسبت به چيزي علاقه پيدا كرده و آن چيز براي او جذابيت پيدا مي كند. گويا كسي به او مي گويد اين خيلي بيش از آنچه انسان فكر مي كند زيباست. مثل معروفي مي گويد »سركه دزدي، شيرين تر از حلواست!»؛ سركه ترش چون دزدي است، تصور مي كند شيرين است. اين عاملي است كه شيطان براي انسان تزيين كرده و آنرا بيش از حد جلوه مي دهد. قرآن مي فرمايد كار شيطان زينت دادن و آراستن عمل زشت است: «زيّن لهم الشّيطان أعمالهم»(12)؛ در جايي كه عمل زشت است، آنرا زيبا نشان مي دهد.
عسل نشان دادن حنضل و ترسانيدن نيكوكار از فقر!
در آنجايي كه بايد انسان كاري نيك انجام دهد كه مقداري هزينه و زحمت و فكر و تلاش نياز دارد، شيطان دست به كار شده و شروع به ترساندن انسان مي كند مي گويد:«اين كار را نكن، خودت را خسته نكن، اين خيلي زحمت دارد، حالا بگذار باشد تا فردا ببينيم چه مي شود. نياز نيست به آن فقير كمك كني. ديگران هستند كه به او كمك كنند. بيهوده پولها را خرج نكن، خودت محتاج مي شوي!:«الشّيطان يع دكم الفقر«؛ از همين رو سفارش شده اگر مي خواهيد كار خيري انجام دهيد، فوري آنرا انجام بدهيد. اين دو كار اصلي شيطان است يكي تزيين كارهاي زشت و گناه، و ديگري ترساندن و تخويف از انجام كارهاي خوب:« نّما ذل كم الشّيطان يخوّ ف أول ياءه»(13). شيطان كساني كه اختيار خود را به دست شيطان سپرده اند، ترسانده و مي گويد «مي خواهيد برويد جبهه، كشته شويد؟! فرزندت را مي خواهي بفرستي حوزه تحصيل كند تا گرفتار شود، سرانجام آخوندي گدايي است!»؛ اين وسوسه ها براي جايي است كه انسان مي خواهد كار خوبي انجام دهد. در جايي كه مي خواهد انسان را وادار به گناه بكند، كار زشت را جلوه مي دهد و آنرا در نظر انسان، زيبا، دوست داشتني و شيرين مي نماياند. چه بسا انسان پس از چند لحظه متوجه مي شود كه وعده هاي شيطان دروغ بوده است.
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته)
در دفتر مقام معظم رهبري- قم -2/7/87- رمضان 1429
1. نساء / 145. 2. نحل / 99. 3. بقره / 257.
4. وسائل الشيعه ، ج 4، ص 72، باب 17، »باب تأكّد است حباب المداومه علي النّواف ل و ال قبال ب القلب علي الصّلاه «.
5. دعاي عرفه. 6. مزمل / 9. 7. نحل / 100.
8. يونس / 62. 9. رعد / 28. 10. دعاي افتتاح.
11. بقره / 257. 12. انفال / 48. 13. آل عمران / 175.
زلال بصيرت دردهه اول محرم روزهاي فرد منتشر مي شود.
 


وزارت امور خارجه چين:

آژانس همكاري با ايران را تقويت كند

سخنگوي وزارت امور خارجه چين از آژانس بين المللي انرژي اتمي خواست همكاري با ايران را تقويت كند تا موضوع هسته اي تهران حل شود.
هونگ لي، سخنگوي وزارت امور خارجه چين در كنفرانس خبري روزانه اش تاكيد كرد كه پكن همواره معتقد بوده است كه گفت وگو و همكاري تنها راه حل مناسب اين مسئله هست.
به گزارش ايسنا به نقل از شين هوا، كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران 23 آذرماه براي دور جديدي از مذاكرات پيرامون برنامه هسته اي ايران در تهران گرد هم مي آيند.مذاكرات قبلي ايران و آژانس سوم شهريورماه در وين انجام شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه چين گفت كه پكن از تلاش هاي پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل (آمريكا، انگليس، روسيه، چين و فرانسه) به علاوه آلمان براي ارتقاي گفت و گو با ايران حمايت مي كند.
لي افزود: كه چين ارتباط با كشورهاي دخيل را به منظور دستيابي به راه حلي عمومي، درازمدت و مناسب حفظ خواهد كرد. آخرين دور مذاكرات بين ايران و شش قدرت جهاني در سطح عاليرتبه در تاريخ 29 و 30 خرداد در مسكو برگزار شد.
 


سرتيپ پوردستان:

شكست حصر سوسنگرد نتيجه تدبير رهبر انقلاب در برابر كارشكني هاي بني صدر بود

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي از اراده، تدبير و اصرار رهبر معظم انقلاب در برابر كارشكني هاي بني صدر به عنوان مهمترين برجستگي هاي عمليات پيروزمندانه شكست حصر سوسنگرد ياد كرد.
مراسم گرامي داشت سي و دومين سالگرد «عمليات شكست حصر سوسنگرد» در قالب جلسه هم انديشي و تحليل عمليات آزادسازي سوسنگرد در دانشگاه جنگ و فرماندهي ستاد ارتش جمهوري اسلامي در (افوس)، برگزار شد.
در اين مراسم سرلشكر سليمي مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا ضمن تحليل شرايط دفاع مقدس و سال هاي پس از آن، در خصوص شرايط امروز كشورمان خاطر نشان كرد: جنگ كنوني استكبار كه در قالب جنگ نرم طراحي شده، محكوم به شكست است چرا كه رهبري مدبر و مقتدر، هدايت كشتي انقلاب را بر عهده دارد و مردم ولايتمدار ايران اسلامي نيز همچون سال هاي انقلاب و دوران دفاع مقدس آماده صيانت از دستاوردهاي انقلاب هستند.
همچنين در اين جلسه سرتيپ سدهي رئيس دفتر ارتباطات نيروهاي مسلح با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در تحقق راهبرد دفاعي حضرت امام (ره) مبني بر آزادسازي سوسنگرد، گفت: اگر قرار بود اداره جنگ بر مبناي ايده بني صدر مبني بر دادن زمين و گرفتن زمان يعني عقب نشيني از سرزمين خوزستان و واگذاري آن به دشمن صورت پذيرد، قطعاً در همان روزهاي نخستين آغاز جنگ تحميلي، شكست سختي را محتمل مي شديم كه جبران آن غيرممكن بود.
در ادامه اين مراسم جلسات تخصصي با حضور پيشكسوتان دوران دفاع مقدس و دانشجويان دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش به منظور بررسي و تجزيه و تحليل شرايط جنگ به ويژه عمليات آزادسازي سوسنگرد برگزار شد كه در آن، فرماندهان و مسئولين با پرسش و پاسخ به تحليل شرايط پرداختند.
گفتني است، همچنين در مراسمي كه در راستاي بزرگداشت عمليات سوسنگرد با عنوان «فرشته هاي سوسنگرد» در تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، فرمانده نيروي زميني ارتش به تحليل اين عمليات پرداخت.
امير سرتيپ پوردستان درباره برجستگي هاي «عمليات شكست حصر سوسنگرد» نيز اظهار داشت: اراده، تدبير و اصرار مقام معظم رهبري در برابر كارشكني هاي بني صدر، تدين، ولايت مداري و سرعت عمل نيروهاي «تيپ2» زرهي لشكر 92 زرهي خوزستان و مقاومت مدافعين و رزمندگان در داخل شهر سوسنگرد از مهمترين برجستگي هاي اين عمليات به حساب مي آيد.
ستاد كل نيروهاي مسلح نيز با صدور بيانيه اي ضمن گراميداشت سالروز اين عمليات، تأكيد كرد: آزادسازي سوسنگرد و شكست دشمن بعثي در سقوط شهر اهواز قطعه افتخارآميزي در تاريخ كشور به شمار مي رود و به لحاظ آشكار شدن حقايقي چون خباثت و خيانت بني صدر و تفكر ليبرالي حاكم بر اداره جنگ و نيز هوشياري، درايت و سختكوشي مقام معظم رهبري نماينده حضرت امام(ره) در شوراي عالي داراي چنان اهميتي است كه هيچگاه نبايد مورد غفلت قرار گيرد.
 


در پي بهبود حال اين مرجع تقليد صورت مي گيرد

برگزاري جلسات درس اخلاق و عزاداري حسيني آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني

در پي بهبودي نسبي حال آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني، جلسات درس اخلاق ايشان با موضوع نهضت حسيني(ع) از امشب برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله العظمي مجتبي تهراني، اين جلسات از امشب طبق روال سالانه، به مدت دوازده شب در محل دائمي جلسه در خيابان ايران، بن بست شهيد ملكي همزمان با اذان مغرب و عشا آغاز مي شود و پس از نماز جماعت و مداحي ذاكران اهل بيت حاج ميثم مطيعي و حاج احمد چيني، در ساعت 19 با سخنراني آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني ادامه پيدا مي كند.
گفتني است متن و صوت اين جلسات نيز به فاصله 24 ساعت در پايگاه اطلاع رساني اين مرجع تقليد در دسترس علاقه مندان قرار مي گيرد.
 


ريابكوف در جمع خبرنگاران:

تحريم ها در موضوع هسته اي ايران مشكلي را حل نمي كند

معاون وزير خارجه روسيه گفت: از هرگونه مذاكره بين ايران و 1+5 استقبال مي كنيم و معتقديم بايد هر چه سريع تر گفت وگو دنبال شود.
«سرگئي ريابكوف»، نماينده روسيه در مذاكرات ايران و 1+5 پس از ملاقات و گفت وگو با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران پشت درهاي بسته در جمع خبرنگاران گفت: از مذاكرات مسكو زمان زيادي گذشته است، ما از هرگونه مذاكره ميان ايران و 1+5 استقبال مي كنيم و معتقديم بايد هر چه سريعتر گفت وگو دنبال شود.
وي با بيان اينكه موضوع شناسايي حق غني سازي ايران مي تواند يكي از موضوعات مورد بحث در روند مذاكرات باشد تصريح كرد: نمي توانم قبول كنم كه اين موضوع آغاز كننده مذاكرات باشد، اما اين مسئله يكي از موضوعات و دستوركارهاي مذاكرات است.
ريابكوف در خصوص موضوعات ديگر مورد بحث با جليلي عنوان كرد: در ديدارم با سعيد جليلي موارد مختلفي مورد بحث قرار گرفت و فكر مي كنم ديدگاه مشترك با دوستان ايراني داريم مبني بر اين كه هر گونه راه حل به ويژه تلاش براي گزينه نظامي عليه سوريه كاملا غيرقابل قبول است و آن چه در بحث سوريه قابل قبول است ايجاد گفت وگو ميان 2 طرف درگير در سوريه است.
معاون وزير خارجه روسيه گفت: جامعه بين الملل بايد در همين چارچوب عمل كند تا فضايي براي گفت وگوهاي سازنده ايجاد شود.
وي افزود: ما هميشه گفته ايم كه نبايد به گروه هاي تروريستي كمك شود و مساله سوريه بايد داخلي حل و فصل شود.
معاون وزير خارجه روسيه درباره ادامه تحريم هاي يك جانبه عليه ايران و نظر مخالف روسيه و عدم توجه آمريكا به ديدگاه روسيه در اين خصوص گفت: اعتقادي به تاثير تحريم هاي يك جانبه نداريم. بر اين باوريم كه هرگونه تحريمي بايد پيش از اعمال مورد تصويب شوراي امنيت سازمان ملل قرار گيرد تا محافظ صلح و امنيت بين الملل باشد. تحريم ها در موضوع هسته اي ايران مشكلي را حل نمي كند. اين تحريم ها بر زندگي مردم تاثير مي گذارد و اين اشتباه است.
به گزارش فارس سرگئي ريابكوف بر اساس درخواست ديدار با مقامات شوراي عالي امنيت ايران، روز چهارشنبه وارد تهران شد و در اين حضور چند ساعته خود با علي باقري و سعيد جليلي پشت درهاي بسته ديدار و گفت وگو كرد.
آخرين دور مذاكرات ايران و 1+5 خرداد ماه سال جاري در مسكو برگزار شد و در پايان قرار شد اين مذاكرات در سطح كارشناسان فني در تركيه ادامه پيدا كند.
گروه 1+5 از نمايندگان كشورهاي روسيه، چين، آمريكا، فرانسه، بريتانيا و آلمان تشكيل شده است.
گزارش شده است كه نشست نمايندگان 1+5 روز 21 نوامبر در بروكسل برگزار خواهد شد تا احتمال برگزاري دور آتي مذاكرات هسته اي با ايران در اوايل سال 2013 ميلادي بررسي شود.
 


با برگزاري جشن ملي كتاب

افتتاح كتابخانه صبا در تنب بزرگ و راديو كتاب با حضور رئيس جمهور

گروه ادب و هنر-
كاروان اهداي كتاب مردم ايران به جزيره تنب بزرگ و شبكه راديويي كتاب با حضور رئيس جمهور افتتاح شد.
به مناسبت هفته كتاب، آئين جشن ملي كتاب ديروز با حضور رئيس جمهور، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جمعي از كتابداران و اهالي فرهنگ در برج ميلاد برگزار شد. در اين مراسم علاوه بر آغاز حركت كاروان اهداي كتاب مردم ايران به جزيره تنب بزرگ و افتتاح شبكه راديويي كتاب، جشن دو برابر شدن شاخص هاي كتاب و كتاب خواني در كشور نيز برگزار شد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور طي سخناني در اين مراسم، خطاب به كتابداران گفت: اين كه مجموعه كتابخانه ها به دو برابر برسد، كار بزرگي است، اما حرف من درباره نكته اصلي كار شما كتابداران است. كار كتابداري يكي از زيباترين كارهاست. وقتي راجع به كتاب صحبت مي شود، از عبارت دوست خوب استفاده مي شود. فكر مي كنم هر كس به كتابخانه مراجعه مي كند، دو دوست دارد. يك دوست همان كتاب است كه ممكن است انسان با اين دوست قطع رابطه كند و بعد از مدتي به نقض و تكذيب آن برسد.
اما دوست دوم كسي است كه هركس با او آشنا شود، ديگر با او قطع رابطه نمي كند و آن هم عبارت است از يك دوست مهربان و آگاه به نام كتابدار.
رئيس جمهور بعد از افتتاح كتابخانه صبا در تنب بزرگ از طريق ويدئو كنفرانس، گفت: تنب بزرگ در خليج فارس است. اقليتي تلاش دارند با جنجال حقايق را عوض كنند؛ اسم تغيير را مي آورند يا جابه جا مي كنند. در جايي جوانان از من پرسيدند در اين مورد نگراني؟ گفتم نه نگران نيستم. نگراني را آن هايي دارند كه ريشه اي ندارند، اصالتي ندارند و با خط كشي هاي استعماري سرپا هستند. اين ملت در طول تاريخ روي پاي خود ايستاده است.
غلامعلي حدادعادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس و رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در اين مراسم سخنراني كرد و گفت: امروز نگرانيم رشدي كه در جهت كتاب و كتابخواني شاهديم در اثر گراني ها از بين برود چرا كه گراني فوق العاده كاغذ همه را نگران كرده است هم به لحاظ فرهنگي و هم به لحاظ اقتصادي جاي نگراني است.
وي خاطرنشان كرد: در اين صنعت كه در كشور ما وجود دارد ميليون ها نفر در سراسر ايران معيشت خود را مي گذرانند و اگر گراني كاغذ مهار نشود و به بازار نشر كمكي صورت نگيرد جاي نگراني جدي وجود دارد. اميدوارم همين طور كه در اين دولت و 33 سال پس از انقلاب نظام ما به كتاب و كتابخواني اهتمام داشت؛ وزير ارشاد و رئيس جمهور با تدبير در حد امكان كاري كند كه اين افق روشني كه پيش چشم ما وجود دارد و شاهد افزايش شاخص هاي كتابخواني هستيم متوقف نشده و سير نزولي پيدا نكند، ما هم در مجلس اگر كاري از دستمان برآيد انجام مي دهيم. تصديق مي كنم كار دشواري است و مشكلات اقتصادي وجود دارد اما بايد سعي كنيم ضايعات آن در حوزه كتاب، فكر و انديشه به حداقل برسد.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم ضمن تبريك هفته كتاب و شعار اهداي كتاب «به آنها كه دوستشان داريم» اظهار داشت: راه اندازي راديو كتاب در جريان سازي فرهنگي معرفي و نقد كتاب ها گفت و گو با نويسندگان و ناشران مي تواند مؤثر باشد.
وي افزود: قطعاً راديو و تلويزيون به يك شبكه بسنده نكرده و ديگر شبكه ها نيز به اين مقوله خواهند پرداخت. البته وظيفه تبليغ كتاب بر عهده همه رسانه ها است.
وي ضمن اشاره به كتابداران عنوان كرد: كتابداران هم مي توانند در ترغيب همه افرادي كه تريبون داشته و صدايشان به گوش ديگران مي رسد نقش مهمي داشته باشند، آنها با ايجاد انگيزه مي توانند افراد را به اين سو راغب كنند. شاهديم كه مقام معظم رهبري در لابه لاي سخنان ارزشمندشان همواره از كتاب ياد مي كنند و اغلب يادداشتي در كتاب ها مي نويسند تا توجه به كتاب جلب شود. هر فردي در سطح خود بايد اين كار را انجام داده و كتاب را معرفي كند.
وزير ارشاد بيان كرد: امروز جشن دو برابري شاخص هاي كتاب و كتابخواني است كه بيانگر اهتمام دولت و رئيس جمهور است. به اينكه از نظر افزاري و نرم افزاري گام هاي بلندي برداريم. در آغاز دولت نهم يكهزار و 600 كتابخانه وجود داشت و امروز اين ميزان به بيش از دو هزار و 800 كتابخانه رسيده است. البته در اين راستا اعضاي كتابخانه ها هم دوبرابر شده اند.
حسيني ضمن اشاره به اينكه امروز يك هزار و 200 كتابخانه به بخش كودك و نوجوان تجهيز شده گفت: بايد از دوران كودكي اقدام به آشنايي فرزندانمان و انس آنها با كتاب انجام دهيم. اين فرهنگ مطالعه با همت كتابداران بايد در كشور نهادينه شود.
در اين مراسم همچنين شبكه راديويي كتاب افتتاح شد.
حميدرضا وليان مدير راديو كتاب در اين مراسم گفت: امروز راديو كتاب پرچم دانايي برافراشته تا همه اهل كتاب باشيم، دستيابي به اين هدف بي حضور شما محقق نمي شود.
اين مقام مسئول در پايان با اشاره به فركانس راديو كتاب گفت: راديو كتاب به روي فركانس 5/89 موج اف-ام به زودي به شكل رسمي افتتاح و آغاز به كار مي كند اما كار خود را به صورت آزمايشي از ساعت 17هر روز خواهد داشت.
گفتني است، كاروان اهداي كتاب به «كتابخانه صبا» پس از عبور از شهرهاي تهران، قم، كاشان، اصفهان، يزد، رفسنجان، سيرجان، بندرعباس و پس از آن از طريق كشتي كتاب هاي اهدايي را به كتابخانه تنب بزرگ رساند.
طبق گفته وليان اين طرح تاكنون بيش از 13هزار كتاب مفيد و قابل استفاده به اين كاروان اهدا شده است و بيشترين استان همكار كه مشاركت بيشتري در اهداي كتاب داشته «قم» است.
در اين مراسم همچنين از تمبر چند برابر شدن شاخصه هاي كتاب و كتابخواني با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.
 


تاكيد وزراي كشور ايران و پاكستان بر حل مسائل مرزي

مصطفي محمد نجار وزير كشور ايران پس از ديدار با همتاي پاكستاني خود ابراز اميدواري كرد: مسائل مرزي كه بين دو كشور دوست و همسايه وجود دارد به زودي حل و فصل شود.
وزير كشور در اين ديدار ضمن تاكيد بر گسترش روابط تجاري ايران و پاكستان افزود: همكاري هاي اطلاعاتي بين دو كشور در افزايش تدابير امنيتي مرزها به منظور مهار قاچاق مواد مخدر و نفوذ شبه نظاميان نقش مهمي ايفا خواهد كرد.
وي اظهار كرد: اميدوارم كنفرانس مبارزه با مواد مخدر به تدبير راهبردي براي حذف مركز توليد خشخاش در افغانستان كمك كند.
«رحمان ملك» وزير كشور پاكستان پس از اين ديدار در مصاحبه با رسانه ها تصريح كرد: هر دو كشور ايران و پاكستان به منظور مهار قاچاق مواد مخدر و همچنين نفوذ شبه نظاميان تلاش مي كنند صلح و آرامش را به منطقه برگردانند.
همچنين به گزارش فارس، «مصطفي محمد نجار» وزير كشور ايران در حاشيه «كنفرانس مبارزه با مواد مخدر» در اسلام آباد بر لزوم افزايش امنيت مرزي براي مهار قاچاق مواد مخدر و تامين امنيت زائران پاكستاني تاكيد كرد.
گفتني است، كنفرانس منطقه اي مبارزه با مواد مخدر با حضور وزرا و مقامات بلندپايه كشورهاي هند، ايران، تركيه، روسيه، چين، ازبكستان، تاجيكستان، افغانستان، جمهوري آذربايجان، قزاقستان و تركمنستان از روز دوشنبه در اسلام آباد آغاز به كار كرد.
 


آمادگي 35 دانشگاه علوم پزشكي و بيمه ها براي اجراي طرح پزشك خانواده

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از آمادگي 35 دانشگاه علوم پزشكي كشور و بيمه ها براي اجراي برنامه پزشك خانواده خبر داد.
دكتر «مرضيه وحيد دستجردي» تأكيد كرد بيمه ها براي اجراي برنامه پزشك خانواده در سراسر كشور، آماده هستند و سازمان هاي بيمه گذار در اجراي اين برنامه همراه وزارت بهداشت خواهند بود.
وي يادآور شد پنج دانشگاه علوم پزشكي كشور (شامل دانشگاه هاي علوم پزشكي فارس، سيستان و بلوچستان، مازندران، تهران و شهيد بهشتي) برنامه پزشك خانواده را اجرايي كرده اند و 35 دانشگاه علوم پزشكي ديگر براي اجراي اين برنامه كاملاً آماده هستند.
دستجردي افزود: براي اجراي برنامه پزشك خانواده، منتظر هستيم معاونت نظارت راهبردي رئيس جمهوري، بودجه اي را كه بيمه ها براي اجراي اين برنامه لازم دارند در اختيار آنان قرار دهند.
وزير بهداشت تصريح كرد براي اجراي برنامه پزشك خانواده طي هشت ماه آينده- يعني تا پايان دوره دولت دهم- در سراسر كشور به 800 ميليارد تومان، اعتبار نياز است كه مبلغ آن زياد نيست.
براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، هزينه ويزيت و معاينه هاي اوليه، همچنين تأمين داروها به جز داروهاي بيماري هاي خاص، در اجراي برنامه پزشك خانواده براي مردم رايگان خواهد بود.
همچنين ساكنان استان هايي كه برنامه پزشك خانواده در آنها آغاز شده است، مي توانند هرگونه اشكال در ثبت نام اينترنتي پزشك خانواده را به سامانه ارتباطي 8999 اطلاع دهند.
 


سخنگوي دولت عراق خبر داد

اولتيماتوم 7 روزه دولت عراق براي بستن لانه منافقين

سخنگوي رسمي دولت عراق از اولتيماتوم 7 روزه دولت عراق براي بستن اردوگاه اشرف خبر داد.
«علي الدباغ» سخنگوي دولت عراق در گفت وگو با فارس در بغداد اظهار داشت: تخليه كامل اردوگاه اشرف و انتقال اعضاي باقيمانده سازمان مجاهدين خلق[منافقين] كه هم اكنون در اردوگاه مستقر هستند، از هفته آينده آغاز خواهد شد.
وي افزود: هم اكنون 100 نفر از اعضاي سازمان خلق[منافقين] براي فروش اموال خود در اردوگاه اشرف باقي مانده اند، اين سازمان پيش از اين قرار بود تا اواسط ماه نوامبر اردوگاه اشرف را به طور كلي تخليه كند و اموال خود را به فروش برساند اما تاكنون هيچ اقدامي در اين باره صورت نگرفته و آنها همچنان در اردوگاه حضور دارند.
الدباغ با تاكيد بر تصميم دولت عراق مبني بر تخليه كامل اردوگاه اشرف طي هفته آينده،تصريح كرد: اولتيماتوم دولت عراق به سازمان مجاهدين خلق[منافقين] هفته آينده به پايان مي رسد و 100 نفر از اعضاي اين سازمان بايد تا پايان هفته آينده اردوگاه را به طور كامل تخليه كنند و به كمپ ليبرتي منتقل شوند.
تخليه اردوگاه اشرف و انتقال كامل منافقين به اردوگاهي در بغداد نخستين گام در راستاي خارج كردن آنها از خاك عراق است كه توافقنامه آن در اوايل سال 2011 ميان دولت عراق و سازمان ملل به امضا رسيد.
تاكنون طي چندين مرحله اين توافقنامه اجرايي شده و در نوبت هاي مختلف عناصر منافقين از پايگاه اشرف به اردوگاه «ليبرتي» در نزديكي فرودگاه بين المللي بغداد منتقل شده اند و تعداد كساني كه هنوز در اردوگاه اشرف هستند، از 100 نفر تجاوز نمي كند و اين تعداد نيز سرانجام آنجا را تخليه و آن تحويل دولت عراق خواهند داد.
كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل نيز در حال حاضر تلاش دارد تا عناصر اين گروهك تروريستي را در يك كشور ثالث اسكان دهد و يك طرح شفاف در اين زمينه نيز تدوين شده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14