(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 دي 1388- شماره 19557
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رحيم صفوي: حوادث بعد از انتخابات كاملا از جنس حوادث 18 تير 78 است
نمايندگان مجلس: مردم بي صبرانه در انتظار محاكمه سران فتنه هستند
احمدي نژاد : استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني از ويژگي هاي برنامه پنجم است
جان بولتون: نيروي هوايي اسرائيل از حمله به ايران مي ترسد
ديدار اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات با رئيس قوه قضائيه
خوزستاني ها چهارشنبه ميزبان رئيس جمهور هستند
آيت الله خاتمي: اجلاس آينده مجلس خبرگان اسفند ماه برگزار مي شود
تحليلگر برجسته آلماني در حوزه بين ا لملل: اتحاد ايران و ونزوئلا واشنگتن را با مشكل مواجه كرده است
با اجرايي شدن تفاهم نامه لغو رواديد شهروندان ايراني بدون اخذ ويزا به ونزوئلا سفر مي كنند
طومار هزاران تن ازمردم تبريزدرحمايت از ولي فقيه



رحيم صفوي: حوادث بعد از انتخابات كاملا از جنس حوادث 18 تير 78 است

مشاور و دستيار عالي فرمانده كل قوا بر دخالت و نقش مستقيم برخي از مسئولان دولت خاتمي در حادثه كوي دانشگاه تهران در سال 78 تاكيد كرد.
سرلشكر پاسدار رحيم صفوي در گفت وگو با هفته نامه پنجره تاكيد كرد: برخي از عناصري كه در دولت و مجلس اصلاحات بوده اند از ماجراي 18 تيرماه حمايت مي كردند و از اين اغتشاشگران به طور خاص عناصري در وزارت كشور و وزارت علوم افرادي بودند كه نمي خواهم اسم آنان را ببرم حتي در آن زمان آن ها حمله به سمت بيت رهبري را نيز مطرح كرده بود و ما پيغامي براي آن ها داديم كه خيلي شكننده بود، به طوري كه پايين تر از خطي كه ماتعيين كرده بوديم نيامدند و تقريبا پنج يا شش روز بود كه از فتنه 18 تير مي گذشت و ما در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كه دكتر حسن روحاني دبيري آن را بر عهده داشت تاكيد كردم كه نيروي انتظامي در اين پنج شش روز درگيري خسته شده و نمي تواند ادامه دهد، و بايد ديگر سپاه پاسداران و بسيج وارد عرصه شوند كه وزير كشور وقت مخالفت مي كرد. اين در صورتي بود كه امنيت تهران بر عهده سپاه پاسداران است و حتي گفت وگوي تندي هم بين اينجانب و وزير كشور صورت گرفت كه در نهايت با مصوبه حضرت آقا سپاه و بسيج وارد عرصه شد و بدون تيراندازي و تلفات انساني ظرف چند ساعت ماجرا را تمام كرد. در خاطرم هست كه بعضي از استان ها در اعتراض به فتنه ضدانقلاب قصد راهپيمايي داشتند كه وزير كشور وقت به استانداري ها دستور داده بود كه اجازه راهپيمايي صادر نشود. وليكن بعد اين راهپيمايي عظيم برگزار شد.
رحيم صفوي در ادامه حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري را ا زجنس حادثه 18 تير 78 دانست و تصريح كرد: با بررسي حوادث آن زمان اين نكته كاملا آشكار مي شود كه در جريان 18 تيرماه سال 78 برخي از عناصر دولت و مجلس از حركات ضدانقلاب حمايت مي كردند و در فتنه اخير كه پس از انتخابات رخ داد برخي از همان عناصر كه در آن زمان در وزارت كشور يا مجلس يا برخي از احزاب سياسي بودند نقش داشتند، با اين تفاوت كه 18 تيرماه محدوده اش در تهران بود ولي فتنه اخير مقداري گسترده تر است و بايد گفت كه برخي از عناصر كه حاميان فتنه 18 تير بودند يا آن را خط دهي مي كردند همان عناصر فعال در فتنه بعد از انتخابات هستند.
البته كار از دست آن ها خارج شده و در فتنه روز عاشورا شاهديم كه ضدانقلاب دخالت مستقيم داشته و برخي از كساني كه در اين روز آمدند و دست به تخريب زدند از عوامل منافقين، اراذل و اوباش و بهائيان و افراد بي دين و گمراه و بازي خورده سياسي بودند كه نسبت به اين روز عزيز حرمت شكني كردند. البته برخي در بيانيه سياسي خودشان اين حرمت شكني را محكوم نكرده و بلكه گفتند كه آن ها بخشي از مردم خداجو بودند.
حضور ميليوني مردم در واكنش به بي حرمتي به ساحت امام حسين(ع) در روز عاشورا نشان داد كه پايه هاي نظام خيلي استوار است و بايد گفت كه حركات اين چنيني كه منجر به تضعيف موقعيت ايران در منطقه مي شود به نفع آمريكا و اسرائيل است. اين را اگر گروه هاي سياسي نمي فهمند لياقت ندارند كه در سطح يك كانديدا در جامعه مطرح شو ند و اگر اين موضوع را درك كنند خيانت است و بايد گفت كه در مورد مسائل اخير نبايد سكوت كرد زيرا سكوت خيانت است و بالاخره بايد موضع خود را روشن كنند كه با حرمت شكني ارزش هاي اسلامي و حركات ضدانقلابي در تهران و آشوبگري و ناامني موافق هستند يا مخالف.

 



نمايندگان مجلس: مردم بي صبرانه در انتظار محاكمه سران فتنه هستند

سرويس سياسي-
باگذشت حدود دو هفته از حماسه عظيم ملت ايران در 9 دي ماه و خواسته عمومي آنان مبني بر محاكمه سران فتنه هنوز قوه قضائيه اقدام قاطعي در اين زمينه انجام نداده است.
اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب اخيراً با بيان اينكه مسئولان در 9 دي ديدند مردم چه مي خواهند تاكيد كردند بايد در اين رابطه با قاطعيت به مر قانون عمل شود.
در همين راستا تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بيانات رهبر انقلاب مبني بر اعمال قانون درباره فتنه گران خواستار محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه و هتاكان به ارزشهاي اسلامي شدند.
مسئولان به خواسته مردم عمل كنند
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، حضور گسترده مردم در تظاهرات 9 دي را يك رفراندوم خواند و گفت: مسئولان ديدند كه ملت چه مي خواهد و شعارهاي مردم را شنيدند لذا حالا موظفند به خواسته مردم عمل كنند و بر اساس مر قانون با اغتشاشگران برخورد كنند.
زهره الهيان در گفت وگو با ايرنا افزود: بيانات بسيار مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم اشاره اي بود به اهميت حضور گسترده و ميليوني مردم در روزنهم دي ماه و اينكه اين حضور گسترده و وسيع در كل كشور همانگونه كه رهبري فرمودند «تجلي دست خداوند براي نظام و انقلاب اسلامي بود كه صورت گرفت» و ايشان هزاران سجده شكر را در قدرداني از مردم با بصيرت كم دانستند.
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در حالي كه حضور گسترده مردمي در روز نهم دي را رفراندومي همه جانبه در جهت تثبيت آرمانها و اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست، تاكيد كرد: حضور مردم با اين انگيزه، كيفيت و گستردگي مسئوليت مسئولان را به جهت برخورد جدي تر با افراد مفسد و اغتشاشگر كه بنا دارند امنيت و منافع ملي را به خطر بياندازند دوچندان كرد.
سكوت نخبگان
قابل قبول نيست
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: با توجه به سخنان رهبر انقلاب درباره حماسه 9 دي، نخبگان سياسي كشور اگر در كنار ملت هستند بايد هرچه سريعتر مواضع خود را صريح اعلام كنند.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر در گفت وگو با ايرنا با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب درباره حماسه 9 دي اظهار داشت: با اين بيانات رهبري، نخبگان كشور كه در پست هاي مهم قرار دارند بايد به خود آيند و بيش از اين مسامحه روا نداشته و مواضع خود را شفاف و صريح بيان كنند.
وي تأكيد كرد: اگر نخبگان سياسي كشور خود را در كنار ملت مي دانند بايد حرف اين ملت را كه در حماسه 9 دي بيان شد، تاييد و خواسته ملت را دنبال كنند.
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس بي تفاوتي نخبگان نسبت به خواسته ملت ايران در 9 دي ماه را قابل قبول ندانست وگفت: سكوت و بي تفاوتي همانند كار همان كساني است كه در برابر اقدامات يزيد ساكت ايستادند و اعلام بي طرفي كردند. رهبر با تاكيد بر اينكه نخبگان و چهره هاي سياسي كشور بايد از بي طرفي خارج شوند، گفت: بي طرفي در چنين مواردي، بخصوص از چهره هاي مشهور نظام كه درباره موارد كوچك اظهارنظر مي كنند، پذيرفته شدني نيست؛ آنها چگونه مي توانند در مسايل مهم كشور ساكت و بي تفاوت باشند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب دستگاه قضايي موظف است هرچه زودتر پاسخ خواسته ملت را بدهد.
رهبر، خواست ملت را رسيدگي به تخلفات فتنه سازي ها و آتش افروزي هاي كساني كه هفت ماه است كشور را در التهاب و شرايط نامطلوبي نگه داشتند، دانست و گفت: اين افراد بايد در برابر آنچه مرتكب شده اند، پاسخگو باشند.
وي افزود: اين وظيفه دستگاه قضايي است كه تخلفات سردمداران فتنه كه تاكنون كسي متعرض آنها نشده را مورد رسيدگي قرار دهد.
محاكمه سران فتنه
هرچه سريعتر انجام شود
فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس نيز گفت: مردم با راهپيمايي چند ده ميليوني خود خواستار محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه هستند.
وي با تأكيد بر اجراي قانون درباره اين افراد افزود: در قانون مصونيتي براي افرادي كه انتسابي به بزرگان دارند وجود ندارد.
آليا سپس با اشاره به حماسه عظيم 9 دي و بيانات رهبر انقلاب در اين باره اظهار داشت: فرمايشات معظم له باعث تسكين و آرامش ملت شده است و ملت مطمئن و در عين حال منتظر هستند كه مسئولين به خصوص قوه قضائيه وظايف خود را به موقع انجام دهد كه اين اطمينان و آرامشي كه در دل ملت ايجاد شده با عملكرد و نظارت عادلانه و به موقع تقويت شود.
نماينده مرم تهران در ادامه به كميته تشكيل شده جهت بررسي حوادث بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: در شرايطي كه مجلس ظرفيت هايي مانند كميسيون اصل 90 و كميته اي كه در كميسيون امنيت ملي طبق قانون دارد تشكيل كميته اي با اين عنوان جاي بحث دارد.
وي به قرائت گزارش كميته بررسي حوادث انتخابات در صحن علني مجلس اشاره و عنوان كرد: گزارش كميته ويژه كه بخشي از آن در مورد تخلفات رخ داده در كهريزك بود كه موجبات رنجش مقام معظم رهبري و مردم را فراهم كرده بود پرداختن به معلول بود نه اصل.
آليا ادامه داد: اگر قوه قضائيه به علت و به محاكمه سران فتنه نپردازد همين معلول ها جاي اصل قرار مي گيرند و جاي علت و معلول عوض مي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: در حال حاضر كساني كه درجه دوم و سوم محسوب مي شوند زير سؤال هستند نه سران و مسببين اين وقايع كه اگر محاكمه صورت پذيرد صرف نظر از اينكه مجازات چه خواهد بود موجب شفاف سازي مي شود.
محسن كوهكن نماينده مردم لنجان در مجلس هم با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري تصريح كرد: ايشان در سخنان خود تاكيد كردند كه برخورد دستگاه قضايي بايد به گونه اي باشد كه هيچ كس برداشت تعلل در مجازات اغتشاشگران و فتنه انگيزان را نداشته باشد زيرا در غير اين صورت برخي بهانه گيران كه به دنبال ايراد گرفتن از رفتار مسئولين هستند به ناامني و ايجاد حواشي دامن خواهند زد.

 



احمدي نژاد : استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني از ويژگي هاي برنامه پنجم است

رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت ويژگي هاي بارز برنامه پنجم كشور را استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني دانست.
رئيس جمهور در جلسه روز يكشنبه هيئت دولت با اشاره به تقديم لايحه برنامه پنجم كشور به مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني و قابل تحقق بودن از ويژگي هاي بارز برنامه پنجم كشور و موثر در انجام وظايف اعضاي دولت است.
وي با تاكيد بر اينكه اميدوارم با تصويب اين لايحه در مجلس زمينه پيشرفت و توسعه كشور براساس عدالت فراهم گردد، گفت: اولاً در لايحه پنجم از همه ظرفيت هاي قانوني موجود استفاده شده است به طوري كه اگر جايي نقض قانوني وجود داشته اين را در برنامه آورده اند.
رئيس جمهور افزود: برنامه پنجم كشور به لحاظ حقوقي طوري تنظيم شده كه همه اهدافي كه براي دستگاه ها و وزارتخانه ها در نظر گرفته شده قابل تحقق است.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با تاكيد بر نقش بالاي رسانه ملي در خنثي كردن هجمه تبليغاتي و رسانه اي دشمنان انقلاب اسلامي بر همكاري و تعامل مستمر و سازنده اعضاي دولت با بخش هاي مختلف صداوسيما تاكيد كرد.
در اين جلسه، رئيس سازمان صداوسيما با ارائه گزارشي در مورد نحوه انعكاس خدمات نظام درعرصه هاي گوناگون، بر لزوم پاسخگويي سريع، شفاف و صريح مسئولان در مقابل مطالبات مردم تاكيد كرد.
ضرغامي با تشريح ساختارهاي جديد در حوزه اطلاع رساني افزود: اعتماد عمومي مهمترين سرمايه رسانه و دولت جمهوري اسلامي است كه بايد با حساسيت بالا از آن مراقبت شود.
براساس اين گزارش، در جلسه هيئت دولت از اقدامات موثر رسانه ملي در بازتاب حماسه 9 دي نيز تشكر شد.
سخنگويان دولت
معرفي شدند
در جلسه يك شنبه هيئت دولت، معاون اول رئيس جمهور و وزير اقتصاد و دارايي به عنوان سخنگويان دولت انتخاب شدند.
محمدرضا رحيمي در حوزه سياسي، فرهنگي و اجتماعي و شمس الدين حسيني در حوزه اقتصاد سخنگويان دولت خواهند بود.

 



جان بولتون: نيروي هوايي اسرائيل از حمله به ايران مي ترسد

نماينده اسبق آمريكا در سازمان ملل با ابراز نااميدي از امكان حمله نظامي آمريكا به ايران اعلام كرد كه نيروي هوايي اسرائيل هم از اين اقدام مي ترسد.
«جان بولتون» در گفت وگو با فاكس نيوز با اشاره به اظهارات ضد و نقيض اخير برخي مقامات صهيونيستي عليه ايران گفت: «من نمي دانم كه اساس و پايه اطلاعات ژنرال اسرائيلي كه مي گويد برنامه هسته اي ايران تهديد نيست چه بوده است ولي كساني كه اين مساله را به دقت مطالعه كرده اند اين نگراني را دارند كه ايران در طول يك سال و يا حتي كمتر از آن به سلاح اتمي دست يابد. باور من اين است كه با همه احترامي كه قائلم ارزيابي وي بي پايه است. به نظر من اين ارزيابي براساس اطلاعات تازه نبوده است و بايد اين مساله را نيز متذكر شوم كه اين ژنرال مخالف استفاده از نيروي نظامي عليه برنامه اتمي ايران بود.»
بولتون در ادامه با اشاره به بخش ديگري از اظهارات اين ژنرال اسرائيلي كه گفته است «اگر در اين ميان كشوري بخواهد از نيروي نظامي عليه برنامه اتمي ايران استفاده كند اين كشور بايد آمريكا باشد زيرا توان نظامي آمريكا بسيار فراتر از اسرائيل است و اين مساله مهمي است. اقدام نظامي اسرائيل بسيار دشوار و خطرناك است. ولي آمريكا مي تواند اين كار را با دشواري بسيار كمتري صورت دهد.» متاسفانه بايد بگويم با توجه به اينكه احتمال اين كار در دولت اوباما و حتي لحاظ كردن انجام آن تقريباً صفر است. سنگيني اين كار اكنون فقط بر دوش اسرائيل افتاده است. اما اطمينان دارم كه بسياري در نيروي هوايي اسرائيل نيز وجود دارند كه اصلاً علاقه اي به اجراي چنين ماموريتي ندارند.
وي در عين حال با خطرناك دانستن حمله به ايران مدعي شده است: مي خواهم روشن بگويم كه اين كار خطرناك است و ممكن است تلفاتي هم به اسرائيل وارد شود. ولي مساله اين است كه سياستگذاران اسرائيل بايد اين موضوع را روشن كنند كه آيا اسرائيل در صورت رسيدن ايران به سلاح اتمي ايمن تر خواهد بود يا در صورت حمله اسرائيل به ايران.
كارشناسان صهيونيست: اسرائيل از توهم حمله به ايران خارج شود
تعدادي از كارشناسان صهيونيستي در بررسي عواقب حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران ضمن اشاره به پيامدهاي ويران كننده اين اقدام توصيه كرده اند كه اسرائيل از توهم حمله به ايران خارج شود.
به گزارش فارس، در ميان برخي گمانه زني ها در اين مورد كه ممكن است اسرائيل عمليات پيش دستانه عليه تاسيسات هسته اي ايران انجام دهد برخي از كارشناسان اسرائيلي توصيه كرده اند كه اسرائيل از اين اقدام جلوگيري كند.
اين كارشناسان صهيونيستي هشدار داده اند كه اسرائيل قدرت انجام يك هجوم قاطع عليه ايران را نداشته و ممكن است با عمل متقابل ويران كننده ايران مواجه شود كه پيشتر هرگز آن را تجربه نكرده است.
«عاموس هارل» يكي از كارشناسان صهيونيستي طي مقاله اي در روزنامه «هاآرتص» نوشت: بايد به طور صريح اعلام كرد كه اسرائيل توانايي انجام حمله اي مستقل عليه ايران را ندارد.
اين موضوع هنوز مورد ترديد قرار دارد كه آيا اسرائيل مي تواند به خود اين اجازه را بدهد كه برخلاف خواسته هاي آمريكا عمل كرده و به تنهايي در برابر پاسخ ايرانيان بايستد و جنگي بدون پايان را عليه ملتي 70 ميليوني آغاز كند.
اين كارشناس صهيونيست تاكيد كرد: بهتر است خود را از اين توهم درباره توانايي ديكته كردن نظم نوين خاورميانه درآوريم.

 



ديدار اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات با رئيس قوه قضائيه

رئيس قوه قضائيه گفت: همه ما بايد مقيد به اجراي قانون باشيم حتي اگر صدور راي و قراري را به مصلحت ندانستيم از تضعيف پرونده كه موجب تزلزل قانون مي شود خودداري كنيم.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه آيت ا آملي لاريجاني رعايت و اجراي قوانين موضوعه را مهمترين ملاك عمل مسئولان در نظام جمهوري اسلامي برشمرده و افزود: ملاك همه مسئولان بايد رعايت قانون باشد كه اجراي دقيق قانون اقبال عمومي را در پي خواهد داشت.
آيت ا آملي لاريجاني با تاكيد بر اهميت و ضرورت نظارت قانوني مستمر بر مطبوعات و رسانه هاي گروهي وظايف هيئت نظارت بر مطبوعات را بسيار مهم و ارزشمند دانسته و اظهار داشت: هيئت نظارت بر مطبوعات با تركيبي كه حسب قانون دارد بايد تلاش نمايد بدون افراط و تفريط وفق مقررات و قوانين موضوعه و با حفظ اعتدال بر مطبوعات و رسانه هاي گروهي و خبرگزاريها نظارت كنند.
رئيس قوه قضائيه با انتقاد از رواج برخي هتك حرمتها و ساختارشكني ها در سطح مطبوعات و ساير رسانه ها خواستار نظارت بيشتر هيئت نظارت بر مطبوعات بر آنها شد و گفت: برخي افراد بي محابا اقدام به برخي ساختارشكني و هتك حرمتها نموده و متاسفانه اينگونه در جامعه تلقي مي شود كه آنان خداي ناكرده در حريم امني قرار دارند و با آنها برخورد يكساني صورت نمي گيرد كه در اين مورد بايد با ساختارشكنان بدون استثنا برخورد قانوني شود.
آيت ا آملي لاريجاني با اشاره به اصل استقلال قضات كه همواره مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبري بوده و در قانون اساسي نيز به آن تصريح شده است تاكيد نمود: همه ما بايد مقيد به اجراي قانون باشيم حتي اگر صدور راي و يا قراري را به مصلحت ندانستيم از راههاي مقرر قانوني به آن اعتراض نماييم و از تضعيف قاضي پرونده كه موجب تزلزل قانون مي شود خودداري نماييم و حفظ استقلال قضائي و استقرار قانون در جامعه به نفع همه ما خواهد بود.
آيت ا آملي لاريجاني نحوه رسيدگي به پرونده هاي تخصصي را بسيار حساس و مهم دانسته و اظهار داشت: همانگونه كه قبلا نيز بارها متذكر شده ام قضات رسيدگي كننده به پرونده هاي تخصصي بايد در آن موضوعات داراي آگاهي لازم باشند و با بصيرت مبادرت به رسيدگي نمايند. اين گزارش حاكي است در ابتداي اين ديدار وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون مطبوعاتي اين وزارتخانه و همچنين ساير اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات جداگانه گزارشي از فعاليتهاي اين هيئت را ارائه نمودند.

 



خوزستاني ها چهارشنبه ميزبان رئيس جمهور هستند

نماينده آبادان در مجلس گفت: رئيس جمهور و هيئت دولت روز چهارشنبه ميهمان مردم خونگرم خوزستان هستند.
سيدعلي موسوي جرف در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته برخي اعضاي هيئت دولت و مشاوران رئيس جمهوري از امروز به خوزستان عزيمت مي كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه رويكرد دولت مسائل فرهنگي و اجتماعي است اميدوارم تصميمات خوبي در اين سفر براي حل مشكلات استان گرفته شود.
نماينده آبادان در مجلس با اشاره به عدم اجراي كامل مصوبات سفرهاي نخست و دوم هيئت دولت به استان خوزستان خواستار تعيين تكليف اين مصوبات شد.
موسوي جرف خاطرنشان كرد: اجراي كامل مصوبات سفر نخست و دوم مي تواند بخش عظيمي از مشكلات موجود در خوزستان را برطرف كند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر يكي از نيازهاي جدي مردم آبادان و خرمشهر اصلاح ساختاري و تشكيلاتي سازمان منطقه آزاد اروند است به طوري كه مردم بيشترين بهره را از فعاليت اين سازمان مهم اقتصادي ببرند.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: ما معتقديم علاوه بر رويكرد فرهنگي و اجتماعي به مسائل اقتصادي و عمراني استان نيز در اين سفر توجه جدي بشود.
موسوي جرف بيان كرد: مشكلاتي همچون آب و فاضلاب، برق، كند بودن چهاربانده كردن مسير ترانزيتي آبادان - ماهشهر و عدم بهره مندي مردم از فعاليت هاي منطقه آزاد اروند از جمله مهم ترين دغدغه هاي فعلي مردم اين منطقه است.
نماينده آبادان در مجلس اضافه كرد: انتظار داريم وزيران و مشاوران و معاونان رئيس جمهور با حضور در مناطق محروم استان از نزديك وضعيت عقب ماندگي استان را مورد بررسي قرار دهند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: سفرهاي استاني دولت بارقه اميدي در دل مردم ايجاد كرده كه اميدواريم با تحقق وعده هايي كه در اين سفر داده مي شود انتظارات به حق مردم تامين شود.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه سفر سوم هيات دولت به خوزستان منشا خير و بركت براي مردم ولايتمدار اين استان شود.

 



آيت الله خاتمي: اجلاس آينده مجلس خبرگان اسفند ماه برگزار مي شود

يك عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري از برگزاري اجلاس آينده اين مجلس در اسفند ماه خبر داد.
آيت الله «سيد احمد خاتمي» در گفت وگو با ايسنا گفت: جلسه هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري كه چهارشنبه گذشته برگزار شد، از جلسات عادي هيئت رئيسه بود. وي افزود: در اين نشست براي اجلاس آينده مجلس خبرگان برنامه ريزي و مقرر شد اوايل اسفند ماه اين اجلاس برگزار شود. خاتمي اظهار كرد: تعدادي طرح در رابطه با آئين نامه خبرگان مطرح بود كه هيئت رئيسه آن را به كميسيون آئين نامه ارجاع داد و در مورد پيشنهاد كميسيون سياسي خبرگان در ارتباط با موضوعي كه در اجلاس اسفند ماه مطرح مي شود، گفت وگو و اتخاذ تصميم شد. وي ادامه داد: اين جلسه مانند ديگر جلسات هيئت رئيسه خبرگان و در واقع يك جلسه كاري بود.
جلسه هيئت رئيسه مجلس خبرگان با حضور آيات هاشمي رفسنجاني، شاهرودي، محمد يزدي، صادق آملي لاريجاني، دري نجف آبادي، سيد احمد خاتمي و ابراهيم رئيسي بعداز ظهر روز چهارشنبه گذشته در دفتر رئيس مجلس خبرگان تشكيل شد.

 



تحليلگر برجسته آلماني در حوزه بين ا لملل: اتحاد ايران و ونزوئلا واشنگتن را با مشكل مواجه كرده است

يك تحليلگر برجسته مسائل بين الملل عنوان كرد براي آمريكا اين مشكل وجود دارد كه نمي تواند به هيچ يك از دو كشور ايران و ونزوئلا حمله كند، چرا كه در آن صورت ديگر هيچ نفتي از ونزوئ

 



با اجرايي شدن تفاهم نامه لغو رواديد شهروندان ايراني بدون اخذ ويزا به ونزوئلا سفر مي كنند

با اجرايي شدن تفاهم نامه لغو رواديد، بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوليواري ونزوئلا، از اين پس شهروندان ايراني مي توانند بدون اخذ ويزا به كشور ونزوئلا سفر كنند.
تفاهم نامه لغو رواديد بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوليواري ونزوئلا كه در فروردين ماه سال جاري توسط روساي جمهور دو كشور امضاء شده بود، اجرايي شد. بدين ترتيب شهروندان ايراني مي توانند از اين پس بدون اخذ ويزا به كشور ونزوئلا سفر كنند.
امضاي اين تفاهم نامه طي سفر «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا به ايران صورت گرفت. ونزوئلا سومين كشور قاره آمريكاي لاتين است كه لغو رواديد را براي شهروندان ايراني به اجرا مي گذارد. پيش از اين، دو كشور نيكاراگوئه و اكوادور نيز محدوديت اخذ ويزا براي سفر شهروندان ايراني را برداشته بودند. تسهيل رفت وآمد بازرگانان و گردشگران از جمله نتايج اجرايي شدن اين تفاهم نامه است كه موجب گسترش و تحكيم روابط تجاري و فرهنگي ايران و ونزوئلا خواهد شد.

 



طومار هزاران تن ازمردم تبريزدرحمايت از ولي فقيه

تبريز- خبرنگار كيهان:
هزاران تن از مردم تبريز با امضاي طوماري حمايت خود را از مقام ولايت فقيه اعلام و بر فدايي ولايت بودن خود تأكيد كردند.
سرتيپ «علي اكبر پورجمشيديان»، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي، ديروز با تحويل اين طومار به آيت الله «محسن مجتهد شبستري»، نماينده ولي فقيه در استان گفت: مردم، فدائيان ولايت هستند و اجازه توطئه و فتنه انگيزي را به هيچ كس نمي دهند و اطاعت از فرامين رهبري و استمرار راه سرخ شهيدان و امام شهدا، رسالت تمام رهروان شهيدان است. نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي نيز، در جمع فرماندهان سپاه عاشورا و بعد از دريافت طومار مردم تبريز گفت: استكبار به دنبال ضربه زدن به اصل ولايت فقيه است و براي اين كار، برنامه دارد ولي مشكل اصلي دشمن، در عدم آشنايي با فرهنگ اسلامي و پايداري امت اسلامي است.
وي افزود: حماسه 9 دي، يك واقعه بزرگ و تاريخي بود و حضور هوشمندانه يك ملت مؤمن و ولايت مدار را نشان داد و مردم متدين آذربايجان نيز، در حماسه تجديد بيعت با ولايت، بصيرت خود را به زيباترين شكل، نمايش دادند و اين حضور، بيانگر عشق و ارادت يك ملت به اصل مترقي ولايت فقيه بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14