(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 مرداد 1391 - شماره 20268

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راهبرد انتها به ابتدا (يادداشت روز)
خوشامد (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سفير ايران در ديدار با نخست وزير عمان: دولت هاي منطقه به طرح عنان براي سوريه پايبند باشند
پس لرزه هاي تحريم ايران بزرگترين كارخانه خودروسازي فرانسه در آستانه ورشكستگي
هاآرتص اعلام كرد
موضوع هسته اي ايران محور گفت وگوهاي مشاور اوباما و نتانياهو
خروج از حاكميت و تحريم انتخابات خبطي بود كه دير فهميديم (خبر ويژه)
فيگارو: كاخ سفيد تقصير شكست در سوريه را گردن سيا مي اندازد (خبر ويژه)
كنفرانس ايران شناسي تركيه: حمايت ضدانقلاب و تحريم ايرانيان (خبر ويژه)


راهبرد انتها به ابتدا (يادداشت روز)

خروجي اقدامات و سخنان مقامات آمريكايي و صهيونيستي طي چند روز گذشته بر يك محور مانور داده شده است؛ «ايران» و در ذيل اين محور تلاش شده تا گزينه حمله احتمالي به جمهوري اسلامي در قامت يك «واقعيت» پيش كشيده شود.
ابتدا لازم است مروري گذرا داشته باشيم بر آنچه كه حول اين محور طي روزهاي اخير شكل گرفته است.
اخيراً شائول موفاز رئيس حزب كاديما كه سه ماه پيش در يك ائتلاف پر حرف و حديث به دولت نتانياهو پيوسته بود از اين ائتلاف خروج كرد و اما نكته قابل تامل اين است كه موفاز سه شنبه گذشته با شركت در يك كنفرانس مطبوعاتي علت جدا شدنش از اين ائتلاف را زمينه چيني نتانياهو براي حمله به ايران عنوان كرد.
موفاز كه دركارنامه دهه گذشته خود سابقه رياست ستاد كل ارتش و وزارت دفاع را دارد، روز قبل از اين مصاحبه نيز اعلام كرده بود كه نمي تواند بخشي از يك ماجراجويي عملياتي باشد كه آينده اسرائيل را به خطر مي اندازد.
مقارن با اين فضا كه گزينه جنگ با ايران از سوي رژيم صهيونيستي القاء مي شود؛ مثلث نتانياهو(نخست وزير)، ليبرمن(وزير خارجه) و ايهود باراك(وزير جنگ) ادبيات به اصطلاح جنگ طلبانه و تهديدكننده را چاشني سخنان خود مي كنند. نتانياهو بر اين مسئله تاكيد مي كند كه تحريم ها براي متوقف شدن ايران هسته اي كارساز نبوده است. ليبرمن در بروكسل مي گويد كه مذاكرات هسته اي با ايران بايد به پايان برسد و اكنون زمان عمل رسيده است. و ايهود باراك هم در مراسم فارغ التحصيلي كالج دفاعي اسرائيل اظهار مي دارد؛ هزينه مقابله با يك ايران اتمي بسيار بيش از حمله به تاسيسات هسته اي آن است.
به موازات ويراژهاي اينچنيني مقامات صهيونيستي، باراك اوباما جمعه گذشته لايحه اي را براي افزايش همكاري هاي نظامي و امنيتي با اسرائيل امضا مي كند.
گفتني است؛ براساس اين لايحه كه پيش تر به تصويب كنگره رسيده بود، 70 ميليون دلار براي كمك نظامي به رژيم صهيونيستي اختصاص داده شده است. گزارش هاي منتشره در اين باره حاكي است اين رقم هنگفت صرف تامين هزينه هاي نصب تسليحات نظامي مربوط به سامانه دفاع موشكي رژيم صهيونيستي موسوم به «گنبد آهني» خواهد شد. جالب اينجاست كه اوباما به هنگام امضاي اين تعهد جديد آمريكا در قبال رژيم صهيونيستي به انفجار تروريستي در بورگاس بلغارستان كه چند صهيونيست جان باختند اشاره مي كند و آن را در رديف حوادث غمبار و يك چالش براي تمامي دنيا برمي شمارد!
يادآور مي شود مقامات رژيم صهيونيستي در ادعايي گزاف و بي پايه اين حادثه را به ايران نسبت داده بودند!
اما كار به اين جا ختم نشد و در ادامه القاء احتمال حمله به ايران، ميت رامني رقيب اوباما براي انتخابات رياست جمهوري در مصاحبه با رسانه هاي اسرائيلي مي گويد؛ «حمله نظامي آمريكا به مراكز هسته اي ايران نبايد به عنوان يك گزينه نظامي كنار گذاشته شود.»
اكنون پيرامون اين جنجال ها و فضاسازي ها عليه ايران از سوي آمريكا و رژيم جعلي صهيونيستي نكاتي قابل اعتناست؛
1- دعواي موفاز و نتانياهو پيرامون موضوع ايران صرفنظر از جنگ قدرت آنها در مسائل سياسي يك جنگ زرگري تمام عيار است. در واقع منافاتي ندارد كه از يكسو با هم رقيب باشند و از سوي ديگر در يك مورد خاص يك نبرد صوري و با ماهيت و كاركرد رسانه اي به راه بيندازند.
بنابراين همچنانكه سه ماه پيش ائتلاف موفاز و نتانياهو با مانور بر موضوع ايران شكل گرفت؛ اكنون خروج موفاز از اين ائتلاف و سر و صدا كردن درباره اينكه نتانياهو به دنبال حمله به ايران است در قالب يك عمليات رواني قابل ارزيابي است. به تعبير ديگر؛ موفاز و نتانياهو در يك مسئله اجماع نظر دارند و آن مشكلات روزافزون و وضعيت وخامت بار رژيم صهيونيستي است كه اخيراً پايگاه خبري المحيط به نقل از گزارش دستگاه اطلاعاتي آمريكا اين مسئله را به بيرون درز داد كه؛ «تا سال 2025 اسرائيل فرو مي پاشد و در سال هاي آينده شاهد افزايش موج مهاجرت معكوس يهوديان از اسرائيل به كشورهاي اصلي شان خواهيم بود.»
ترديدي نيست كه با اين اوصاف، رژيم صهيونيستي در موقعيتي نيست كه جنگي آنهم با ايران اسلامي را تدارك ببيند و رسانه هاي صهيونيستي نيز به اين مسئله اذعان دارند.
مشكل ديگر، مخالفان سرسخت جنگ با ايران در رژيم صهيونيستي است كه بيرون از دايره جنگ زرگري موفاز و نتانياهو هستند كه به نوشته يديعوت آحارونوت از جمله اين افراد، موشه يعلون (معاون نخست وزير)، بني بگين (وزير مشاور)، دان مريدور (وزير سرويس اطلاعات)، ايلي شاي (رئيس حزب شاس و وزير كشور)، بني گانتس (رئيس ستاد ارتش)، تامير پاردو (رئيس موساد) و... هستند. اين عده علي رغم كينه عميق نسبت به ايران، بر اين عقيده اند كه حمله به ايران مي تواند اسرائيل را با يك فاجعه روبرو كند.
از سوي ديگر؛ اقدامات و سخنان اوباما و رامني در اين باره كه گزينه نظامي عليه ايران روي ميز است در شرايطي است كه افكار عمومي نيز پي برده حناي تهديدات آنها رنگي ندارد.
تحليل گاردين در اين زمينه خواندني است؛ «جهت گيري هاي اخير رامني درباره ايران تلاش براي اطمينان يافتن از آراء يهوديان است». طرفه آنكه شينهوا نيز درباره امضاي لايحه 70 ميليون دلاري از سوي اوباما براي كمك به رژيم صهيونيستي، آن را در جهت تلاش انتخاباتي و جلب رضايت رأي دهندگان يهودي دانسته است.
بنابراين هم ژست اوباما و رامني و هم بلوف هاي نتانياهو، ليبرمن و ايهود باراك درباره گزينه احتمالي حمله به ايران چيزي جز مصرف داخلي و در عين حال منحرف كردن افكار عمومي از پاره اي مشكلات وخيم و حاد كه گلوي كابوها و صهيونيست ها را مي فشارد نيست.
آنچه عيان است كمك 70 ميليون دلاري و پيشتر از آن وعده كمك 3 ميليارد دلاري آمريكا به اسرائيل با كسري بودجه واشنگتن آنهم با عدد نجومي 16 هزار ميليارد دلار همخواني ندارد.
اسرائيلي ها نيز با گستره اعتراضات شديد در سرزمين هاي اشغالي روبرو هستند و موج خودسوزي هاي صهيونيست ها فشار بي سابقه اي را به دولت نتانياهو وارد ساخته است.
2- اينكه آمريكايي ها و صهيونيست ها روي موضوع ايران مانور مي دهند و القا مي كنند كه بايد از گزينه نظامي استفاده شود اعتراف به يك واقعيت است و آن بي خاصيتي و ناكارآمدي گزينه هايي است كه در قالب «استراتژي هوشمند» پيش كشيده بودند. اگر تحريم ها خاصيت به اصطلاح «فلج كنندگي» و «گزندگي» در برابر ايران داشت؛ اين همه سروصدا و شلتاق كاري و هياهوها درباره جمهوري اسلامي چيست؟ دقيقا در اين نقطه است كه «استيصال استراتژيك» آمريكا و رژيم صهيونيستي در چگونگي مواجهه با ايران آشكار مي شود و ژست و بلوف تهديد ايران با برملا شدن ضعف گزينه هاي پيش روي آنها در برابر ايران رنگ مي بازد.
3- اما نكته مهمي كه بايد به نكات بالا علاوه كرد موقعيت مقتدرانه ايران اسلامي است كه به تعبير رهبر انقلاب در شرايط بدر و خيبر قرار دارد و نه شعب ابي طالب.
اين موقعيت باعث شده تا دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي به هراس بيفتند و از همين روي با سروصدا و هياهو در پي عمليات رواني باشند تا ولو بصورت محدود شرايط را به نفع خودشان مصادره كنند و «بلوف»ها و «آرزو»ها را «واقعيت» جلوه دهند. اقتدار روزافزون و الهام بخشي ايران در بستر بيداري اسلامي و از سوي ديگر شرايط رو به اضمحلال رژيم صهيونيستي را نمي توان ناديده گرفت و براي همين است كه اينديپندنت صريحا خاطرنشان مي كند تهديد اسرائيلي ها عليه ايران، «بلوف قرن» است.
4- تجربه تمامي سال هاي گذشته و بخصوص دو، سه سال اخير آشكارا نشان مي دهد صهيونيست ها و آمريكايي ها در يك اقدام مشترك عليه ايران از راهبرد خاصي استفاده مي كنند. با اين توضيح كه حجمي از تهديدها را كليد زده و بر طبل جنگ مي كوبند و بعد وقتي اين فضا به اوج رسيد؛ فتيله را پايين مي كشند و از اول شروع مي كنند به فضاسازي ها و جنجال سازي ها و نقطه پاياني هرچه باشد گزينه نظامي و جنگ نيست و تنها يك دور و سيكل معيوب از دسيسه ها و سناريوها با اهداف عمليات رواني و به اميد تاثيرگذاري بر روي محاسبات ايران انجام مي دهند كه هيچ گاه نتيجه نگرفته اند. اگر غير از اين بود چرا فقط براي جنگ ضرب الاجل تعيين مي كنند و بعد مشمول مرور زمان مي شود. اينها بخشي از واضحات است كه نشان مي دهد در پيچ تاريخي و سرنوشت ساز، حريف فهميده كه يك باخت بزرگ در پيش روي او قرار دارد و طبيعي است كه هرچند وقت يك بار سروصدا و هارت و پورت كند.
حسام الدين برومند
 


خوشامد (گفت و شنود)

گفت: پسر كروبي در صفحه «فيس بوك» خود نوشته است كه اخيراً با خاتمي ملاقات داشته و خاتمي به پدرش سلام بلندبالايي رسانده است.
گفتم: فقط همين؟!
گفت: نه بابا! نوشته كه خاتمي گفته است شرط من براي شركت در انتخابات، آزادي زندانيان و پايان حصر كروبي و موسوي است!
گفتم: باور نكن! براي انتخابات مجلس نهم نيز همين شرط را گذاشته بود و تازه شركت در انتخابات را هم تحريم كرده بود، ولي يواشكي رفت رأي داد.
گفت: اگر پسر كروبي درباره ملاقاتش با خاتمي راست گفته باشه، پس حتما حرف هاي خاتمي براي دلخوشي كروبي بوده است.
گفتم: يارو هنگام برداشت گندم پيش خان رفت و گفت؛ من فلان روز در قهوه خانه از تو تعريف كردم و تو گفتي سر خرمن بيا جايزه ات را بگير و حالا آمده ام! خان نگاهي به او انداخت و گفت؛ مرد حسابي آن روز تو يك چيزي گفتي كه من خوشم آمد، من هم يك چيزي گفتم كه تو خوشت بياد، حساب بي حساب!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤آمريكاي مستكبر، انگليس خبيث، اسرائيل غاصب و بدانند مردم ايران به ويژه آذربايجان هميشه در صحنه حاضر بوده و مانند دژهاي محكمي در برابر استكبار غرب مانند 8 سال دفاع مقدس ايستادگي كرده اند و اين بار نيز در برابر تحريم ها و شعارها و عربده كشي آنها ايستادگي مي كنند و به دفاع از اسلام و كشورمان خواهند پرداخت.
«آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي»
پيمان از نقده
¤درخصوص كشتار بي رحمانه اي كه با دسيسه دشمنان در كشور ميانمار از مسلمانان بي پناه اين كشور شده دستگاه وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران حداقل كاري كه مي تواند انجام بدهد جمع كردن سران كشورهاي اسلامي در يك اجلاس به منظور چاره انديشي است. چرا هيچ حركتي ديده نمي شود؟
عليمرداني
¤امروز تمامي كفر به سركردگي آمريكاي جنايتكار و اسرائيل كودك كش و پادويي رژيم تركيه و دلارهاي نفتي وهابيون و قطر تصميم به سقوط نظام سوريه و انتقام از حزب الله گرفته اند كه ان شاءالله با بيداري مسلمين و دفاع همه جانبه از كيان اسلام، استكبار جهاني اين آرزو را به گور خواهد برد.
خالدي
¤خطاب به دشمنان انقلاب و نظام بنويسيد بر فرض هم كه شرايط كشورمان شرايط شعب ابي طالب شود و مجبور به بستن سنگ بر شكم هاي خود بشويم - كه اين گونه نخواهد شد - ولي زير بار ذلت هرگز نخواهيم رفت و داغ و حسرت تسليم شدن در مقابل زورگويان عالم را بر دلشان خواهيم گذاشت.
6091---0915
¤خطاب به معاون وزير اقتصاد عرض مي كنيم با واگذاري زمين كشاورزي به قطري ها با هدف جذب سرمايه هاي خارجي در حقيقت زمينه خيانت آنها را فراهم ساخته ايد.
6877---0915
¤برخي شخصيت هاي انقلابي كه در فتنه 88 رفوزه شدند با چيدن مهره هاي خود در نهادها و ارگانها و حتي شهرستانهاي كوچك و با تحريك مردم به واسطه گراني فصل جديد فتنه هاي زيرزميني را كليد زده اند كه مراقبت و هوشياري مسئولين امنيتي-قضايي را مي طلبد.
8082---0912
¤آقاي زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در برنامه اواخر سال قبل (پارك ملت) اعلام كردند به علت عدم مراجعه 80% خانواده شهدا و ايثارگران ما فقط به 20% آنها خدمات دهي انجام مي دهيم؟! به اين بزرگوار پيشنهاد مي كنم با توجه به عملكرد اين بنياد بهتر است خيال اين 20% هم راحت شود تا آن جو رواني كاذبي كه در بين مردم براي خدمات دهي و واگذاري مجاني خودرو و منزل و درمان شايع است مرتفع شود چرا كه وظيفه بنياد خدمات دهي به همه اعضاي اين مركز است ثانيا حذف خدماتي چون سهميه بنزين، درمان 180 هزار توماني دندان و ساليانه، عدم اعزام پزشك به منزل و عملا بنياد را ناكارآمد نموده است.
يك جانباز 56% و آزاده
¤با توجه به هيجان كاذب قيمت مرغ و سلطان هاي زالوصفت مرغ و گوشت و احتكار خوراك طيور در كشتي به مدت 7 ماه و عوارض هورموني مرغ و و با توجه به نامگذاري هدفمند رهبر معظم انقلاب اسلامي طي چند سال اخير در بعد اقتصادي شايسته است رسانه ها به فرهنگ سازي مصرف درست و قناعت نسبت به شكستن قيمت ها اهتمام نمايند.
صباغيان
¤پا پس كشيدن مسئولين در زمينه مهار گراني ها و يا پايين كشيدن كركره برخي كاسبان جز به جرم گراني براي مردم قابل قبول نيست. دولت چندي پيش اعلام كرد ذخاير موجود مي تواند پاسخگوي نياز مردم در ماه مبارك رمضان باشد و با تعيين قيمت و عرضه گوشت و مرغ وارد ميدان شد ولي عملا نشان داد چيزي در دست نداشته و مردم سركارند. آيا اين مطلوب دولتيان است كه يك نفر به عنوان سلطان گوشت امور اقتصادي دولت و مردم را بر هم زند؟! و كسي نيز جلودار او نباشد؟!
محمودي
¤ از پليس راهور درخواست مي شود نسبت به اصلاح سيستم قبض ماشيني جديد كه خيلي سريع جوهر آن پاك و محو مي شود اقدام نمايند. براي پرداخت قبض جريمه 72/2/19 خود در فرصت 06 روزه اقدام نمودم كه هيچ نشان و مشخصه اي از تاريخ وقوع، نوع جريمه، مبلغ جريمه نمايان نبود.
اصغر كردبچه، راننده برون شهري
¤ چند سالي است كه شهرداري هاي برخي مناطق تهران كه خود متولي احداث و گسترش فضاهاي سبز محله ها هستند اقدام معكوسي در حذف و تبديل اين فضاها به فضاي مسكوني نموده اند. براي نمونه فقط در يك خيابان پاسدار گمنام منطقه 41 حدود شايد كمتر از 2 كيلومتر بخشي از 4-3 پارك هاي اين خيابان به فضاي مسكوني مثل استخر، مديريت بحران، خانه بهداشت محله، مهد كودك و آموزش و... تبديل شده است. با توجه به وضعيت آب و هواي آلوده تهران از شوراي شهر و ديگر متوليان امر درخواست مي شود مانع اين گونه ساخت و سازها در فضاي سبز مناطق شوند.
طاهري
¤ در گرماي 54 درجه در شهر «كنار تخته» نزديك استان بوشهر با كولر آبي سر مي كنيم و طبعاً پاسخگوي نياز ما نيست. به همين علت چندين نفر مشكل قلبي پيدا كردند و راهي بيمارستان شدند. مسئولين هر سال قول كولرگازي را مي دهند ولي خبري نيست؟ كي اين قولها عملي خواهد شد؟!
0491---7190
¤ چندي پيش برنامه «پيك بامدادي صبح راديو سراسري» شخصي را به عنوان كارآفرين نمونه معرفي كرد و هنوز مصاحبه اش در سايت ها است. اما اين شخص از بنده و دهها نفر ديگر كلاهبرداري كرده و متواري شده است. لطفاً تذكر دهيد بيشتر مواظب باشند تا به عنوان حمايت از توليد ملي از كلاهبرداران حمايت نشود.
9399---3190
¤ طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي ايثارگران و فرزندانشان از پرداخت شهريه معاف مي باشند درصورتي كه دانشگاهها اين شهريه را اخذ مي كنند و بنياد شهيد نيز هيچ مسئوليتي نمي پذيرد. تكليف ما چه مي شود؟
4667---2190
¤ با وجود بالا بودن آمار بيكاري در كشور متأسفانه باز هم خيلي از تبعه افغانستان در كارخانه و كارگاههاي كشور مشغول كارند. چرا مسئولين در اين مورد اقدامي نمي كنند.
8223---8390
¤ راهكارهاي جديد براي حفظ ميوه ها مثل واكس زدن اگرچه از هدر رفتن آنها جلوگيري مي كند ولي وسيله اي براي سهولت احتكار و بالا بردن قيمت ميوه توسط افراد سودجو شده است.
8588---9190
¤ با وجود اين همه شبكه ماهواره اي غرب بر روي آسمان كشورمان، قطع شدن هر از چند گاه شبكه هاي خودي در استان قم و شهرهاي اطراف كه بعضاً تا ده روز هم طول مي كشد چه معنايي دارد؟ به كجا بايد شكايت برد؟
8119---2190
¤ عضو مسكن مهر شهر جديد پرند هستم. از قول بنده بنويسيد دور از انصاف است كه بعد از چند سال انتظار كليد خانه اي را بدون آب، برق و گاز تحويل بدهند و سه قسط عقب افتاده نيز به همراه داشته باشد. مگر قرار نبود وام مسكن مهر را يك سال مهلت بدهند. پس چرا روي قول و قرارهاي خود نيستند.
0193---2190


سفير ايران در ديدار با نخست وزير عمان:

دولت هاي منطقه به طرح عنان براي سوريه پايبند باشند

سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان، در ديدار با نخست وزير اين كشور خواستار پايبندي دولت هاي منطقه به طرح عنان درباره سوريه شد.
حسين نوش آبادي در اين ديدار ضمن تاكيد بر گسترش روابط همه جانبه بين دو كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران و عمان دو كشور تأثير گذار در حوزه خليج فارس بويژه در آبراه حساس تنگه هرمز هستند.
سفير كشورمان در مسقط همچنين نقش دو كشور را درباره تحولات منطقه و بويژه سوريه حائز اهميت برشمرد و گفت: ملت سوريه از يك سو قرباني زياده خواهي برخي جريانات خارجي و داخلي شده اند و از سوي ديگر برخي كشور هاي مدعي حقوق بشر و دمكراسي به دنبال مداخله نظامي در اين كشور هستند.
نوش آبادي راه حل جمهوري اسلامي ايران را براي حل بحران سوريه، گفت و گو و مذاكره بين طرف هاي درگير و دولت قانوني سوريه دانست و پايبندي و كمك به طرح كوفي عنان را وظيفه دولت هاي منطقه و همسايگان اين كشور برشمرد.
وي در ادامه از دولت عمان خواست تا نقش بيشتري را در حل بحران سوريه ايفا كند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان به حق مسلم ملت بزرگ ايران در دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي اشاره كرد و گفت: متاسفانه كشورهاي مستكبر و سلطه گر غربي به جرم اينكه جمهوري اسلامي ايران مي خواهد كشوري آزاد و مستقل باشد، با وضع تحريم ها و فشارهاي اقتصادي بيشتر بدنبال لطمه زدن به راه پيشرفت ملت ايران و ممانعت از دستيابي آنان به حقوق خود هستند كه مطمئناً مانند گذشته با مقاومت ملت بزرگ ايران، مواجه خواهند شد.
وي با توجه به نزديكي زمان برگزاري اجلاس سران كشورهاي غير متعهد در تهران اظهار اميدواري كرد: جمهوري اسلامي ايران شاهد حضور سلطان قابوس پادشاه عمان در اين اجلاس باشد.
در اين ديدار، فهد بن محمود نخست وزير كشور عمان نيز با تشكر و پذيرش دعوت معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران براي سفر به ايران اظهار اميدواري كرد اين سفر تنظيم و انجام شود. وي از نقش سازنده جمهوري اسلامي ايران در منطقه و روابط تاريخي و روبه رشد دو كشور تمجيد و بر اهميت گسترش مناسبات و روابط ميان سلطنت عمان و كشورمان تاكيد كرد.


پس لرزه هاي تحريم ايران بزرگترين كارخانه خودروسازي فرانسه در آستانه ورشكستگي

بحران در صنعت خودروسازي فرانسه با تحريم اقتصادي ايران، يكي از دو غول سازنده خودرو در اين كشور را به آستانه ورشكستگي كشانده است.
پژوي فرانسه كه در كنار «رنو» دو غول بزرگ اتومبيل سازي اين كشور بشمار مي رود، با شروع تحريم هاي اقتصادي عليه ايران بزرگترين بحران اقتصادي تاريخ خود را پيش رو دارد.
پيامد قطع ارتباط اين شركت با ايران به دليل شدت گرفتن تحريم هاي بين المللي و اعلام بيكاري 8 هزار نفر از كارگران پژو نيز زمين لرزه بزرگي را براي كارگران اين شركت رقم زده است. همچنين بحران اقتصادي كنوني در منطقه يورو، صنعت خودروسازي اروپا را با دشواري هاي بزرگ روبرو كرده است و ترديدي نيست كه شكننده ترين اين شركتها، دشواري هاي بيشتري را بايد تحمل كند.
پژو به پاي خودش
شليك كرد
با تحريم ايران، پژو به پاي خودش شليك كرد و به شدت ريشه خود را زد. اين جمله، تعبير يكي از مخاطبان فرانسوي سايت خبري «فرانس 24»، تلويزيون دولتي فرانسه است؛ جمله اي كه شايد در نگاه اول اغراق آميز به نظر برسد اما نگاهي به خيابان هاي تهران و تورق رسانه هاي فرانسوي مشخص مي شود كه اين جمله يك واقعيت بسيار صريح و شفاف است.
به گزارش رجانيوز اوضاع اين روزهاي شركت عظيم خودروسازي «پژو» به قدري وخيم است كه حتي برخي از تحليلگران بازار خودرو از پايان عصر طلايي پژو خبر مي دهند؛ عصري كه با انتخاب «پژو 405 جي ال ايكس» به عنوان خودروي سال اروپا در دهه 90 ميلادي آغاز شد و اكنون، با اعمال فشار كاخ سفيد براي ناديده گرفتن مهم ترين مشتري محصولات پژو به پايان رسيده است.
نشريه فرانسوي «مديا ليبر (رسانه آزاد)» در شماره اخير خود پرونده ويژه اي براي پژو تدارك ديده و درباره اوضاع اين روزهاي نماد خودروسازي اين كشور و خباثت آمريكا در حق فرانسه، نوشته است: «خبرهاي بد براي شركت پژو پشت هم رديف مي شوند. شرايط بد باعث شده تا اين شركت 2500 پست شغلي را در آزمايشگاه ها و 8000 مورد را در كارخانه هاي مختلف خود ملغي اعلام كند. اين ها همه به دليل همسويي فرانسه با سياست هاي ضدايراني ايالات متحده است.
كاهش 31درصدي فروش
پژوي فرانسه با اشاره به زيان از تحريم ها عليه ايران تصريح كرد: فروش اين شركت در نيمه نخست 2012 با كاهش 1/31 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.
شركت فرانسوي پژو سيتروئن در گزارش عملكرد خود در نيمه نخست 2012 به كاهش شديد فروش خود در اثر تحريم ها عليه ايران اذعان كرد.
براساس اين گزارش: فروش محصولات اين شركت در قالب سي كي دي در جهان طي نيمه نخست 2012 با كاهش 1/31 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. ايران محصولات اين شركت را در قالب سي كي دي وارد مي كند.
پژو در گزارش عملكرد خود در اين باره نوشت: فروش واحدهاي سي كي دي اين شركت در نيمه نخست 2012 به 143 هزار واحد رسيد كه كاهش 1/31 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.
اين گزارش افزود: «تحريم هاي فزاينده عليه ايران تامين مالي فروش واحدهاي سي كي دي به مقصد ايران را غيرممكن ساخت كه در نتيجه اين شركت فروش چنين واحدهايي به ايران در نيمه نخست 2012 و در راستاي مقررات بين المللي را متوقف كرد.»
براساس اين گزارش: كل فروش محصولات پژو سيتروئن در جهان طي اين مدت با كاهش 13 درصدي نسبت به نيمه نخست 2012 مواجه شده و به 619/1 ميليون دستگاه رسيده است. از اين رقم 476/1 ميليون دستگاه به صورت مونتاژ بوده كه با كاهش 7/10 درصدي مواجه شده است، 143 هزار دستگاه به صورت سي كي دي بوده و بقيه به صورت توليد كامل در كارخانه هاي اختصاصي اين شركت توليد شده است.
 


هاآرتص اعلام كرد

موضوع هسته اي ايران محور گفت وگوهاي مشاور اوباما و نتانياهو

يك روزنامه صهيونيستي به نقل از منابع آگاه اعلام كرد كه در جريان سفر دو هفته پيش مشاور امنيت ملي آمريكا به سرزمين هاي اشغالي موضوع فعاليت هاي هسته اي ايران محور اصلي گفت وگوهاي دوطرف بوده است.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» به نقل از يك منبع ناشناس مدعي شده است كه تام دانيلون مشاور امنيت ملي آمريكا در سفر خود به اسرائيل، طرح حمله احتمالي به ايران را به «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي ارائه داده است.
اين روزنامه بنا بر اظهارات يكي از مقامات آمريكا مدعي شده است، «تام دانيلون» مشاور امنيت ملي آمريكا در سفر 2 هفته قبل خود به اسرائيل، اين طرح را به نتانياهو ارائه داده است. اين مقام آمريكايي كه خواسته نامش فاش نشود، عنوان كرده است كه نتانياهو در ضيافت شام 3 ساعته اي از دانيلون ميزباني كرده است، و «ياكوف اميدرور» مشاور امنيت داخلي اسرائيل نيز در بخشي از اين جلسه حضور داشته است.
در چند هفته اخير علاوه بر دانيلون «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا و «ويليام برنز» معاون وزير خارجه آمريكا نيز از جمله مقامات ارشد آمريكايي هستند كه در اسرائيل حضور يافته اند.
بنابر اين گزارش، دانيلون در اين ديدار اطلاعاتي در رابطه با توانمندي هاي تسليحاتي و نظامي آمريكا براي مقابله و برخورد با تأسيسات هسته اي ايران، شامل تأسيسات زيرزميني ايران، در اختيار نتانياهو گذاشته است.
از سويي يكي ديگر از مقامات رسمي آمريكايي كه در جريان مذاكرات با اسرائيل نيز حضور داشته، عنوان كرده است كه به عقيده آمريكا، «هنوز فرصت براي ديپلماسي باقي مانده و زمان عمليات نظامي عليه ايران هنوز فرانرسيده است.»
اين ادعا در حالي مطرح شده است كه «تامي ويتور» يكي از سخنگويان شوراي امنيت ملي آمريكا حاضر نشده است جزئياتي از ديدار دوجانبه نتانياهو و دانيلون ارائه دهد.
به گزارش فارس تلاش آمريكا براي آرام كردن دغدغه هاي اسرائيل اين هفته نيز با سفر روز سه شنبه «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا به اسرائيل ادامه خواهد يافت. پانتا همچنين قرار است روز چهارشنبه با نتانياهو، «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي، و مقامات اطلاعاتي و امنيتي ارشد اين رژيم ديدار كند.
هاآرتص در ادامه آورده است كه اسرائيل و آمريكا به دنبال آن هستند تا فشار از طريق تحريم ها ادامه يابد، اما اين فشار تاكنون ثمري نداشته است.


خروج از حاكميت و تحريم انتخابات خبطي بود كه دير فهميديم (خبر ويژه)

تحريم انتخابات مجلس ناكام ماند و اصلاح طلبان اين بار مي خواهند به صحنه انتخابات بازگردند.
پايگاه اينترنتي روزآن لاين در تحليل وضعيت آشفته مخالفان جمهوري اسلامي نوشت: «بعد از بحران سال 88 بهترين عرصه اي كه مي توانست روياي اثربخشي تحريم انتخابات را تحقق ببخشد، انتخابات مجلس نهم بود. چه آنكه عموما انتخابات مجلس از شور و هيجان كمتري نسبت به انتخابات رياست جمهوري برخوردار است، بويژه با وجود فيلتر نظارت استصوابي كه هركس را توان عبور از آن نيست. گروه پشتيبان تحريم كه طلايي ترين فرصت ممكن براي اثبات عدم مقبوليت نظام را بدست آورده بودند، با تمام توان وارد عرصه شدند. از داخل نيز برخي گروه هايي كه همواره خود را در چهارچوب نظام تعريف مي كردند و مي كنند، دم از عدم مشاركت در انتخابات زدند. اينها همه دست به دست هم داد تا بهترين زمينه براي به ثمر نشستن سياست تحريم انتخابات فراهم شود. اما حالا بعد از بهترين شرايط براي اثربخشي تحريم، سؤال از مدافعان سرسخت تحريم اين است كه بعد از انتخابات مجلس چه دستاوردي را توانستند حاصل كنند؟ آيا توانستند عدم مقبوليت جريان حاكم را اثبات كنند؟ آيا حاكميت در برابر اين سياست مجبور به عقب نشيني شد؟ آيا گشايشي در فضاي سياسي و وضعيت حصر و حبس ها حاصل شد؟ مسلما هيچ جواب قانع كننده اي براي اين سؤال ها وجود ندارد. ضمن اينكه همه كساني كه شركت نكردند، الزاما به نيت تحريم به عنوان يك كنش سياسي، نبود. اكنون شرايط به گونه اي است كه تحريم انتخابات به منزله بار كجي مي ماند كه هيچ گاه به منزل نمي رسد. بر همين اساس كمتر در ميان سياسيون ديده مي شود كه حتي صحبت از عدم مشاركت در انتخابات بكنند.
اين پايگاه وابسته به اپوزيسيون مقيم فرانسه در ادامه نوشت: اصلاح طلبان در انفعالي ترين شرايط ممكن به سر مي برند. از آنها به اندازه انگشتان دو دست در مجلس حضور دارند. در چند ماهه اخير، اسامي زيادي از ميان اصلاح طلبان براي نامزدي در انتخابات بيان شده است. اما سيدحسن خميني توسط مجموعه اش، اين موضوع را تكذيب كرد. محمد خاتمي نيز توسط نهادهاي انتصابي به شدت تخريب شده و بعيد به نظر مي رسد، بتواند با اين مجموعه كار كند. بنابراين احتمال نامزديش ضعيف است. انصاري و اسحاق جهانگيري نيز از جذابيت لازم براي رقابت در انتخابات بي بهره اند. مي ماند دومين معاون اول خاتمي، يعني محمدرضاي عارف. اولين نكته در مورد وي اين است كه نگراني از بابت رد صلاحيت او وجود ندارد. چه آنكه جزو معدود افراد از جريان اصلاحات است كه در مجمع تشخيص مصلحت توسط رهبري ابقا شده اما در سوي ديگر ماجرا او راه سختي در جلب حمايت بدنه اصلاح طلبان دارد. چرا كه وي حاضر به همراهي با جنبش سبز نشد و حتي در برهه اي به تقبيح آن پرداخت كه با واكنش موسوي خوئيني ها روبرو شد مبني بر آنكه اصلاح طلبان شديدترين فشارها را تحمل مي كنند، وي در نهادي انتصابي، منصوب مي شود.
روزآن لاين درپايان اين تحليل نوشت: اين دسته از منتقدان و معترضان همانطور كه با عقلانيت و واقع گرايي به اين نتيجه رسيده اند كه فعاليت تنها در چهارچوب فعلي ثمربخش است، بايد به اين واقعيت نيز برسند كه بدون همكاري و رضايت جريان حاكم، فعاليتي درازمدت، امكان پذير نيست. همانطور كه روزگاري عده اي پروژه خروج از حاكميت را تجويز مي كردند، امروز نه تنها از اصلاح طلبي دولت گرا گذشته اند بلكه به اصلاح طلبي منهاي حضور اصلاح طلبان روي آورده اند. يعني مواجهه با واقعيت آنها را به اين سياست رسانده است. مسلما نامزدي كه منطبق بر تمام خواسته هاي معترضان باشد، اساسا اجازه حضور در انتخابات را نخواهد يافت و رد صلاحيت خواهد شد و بر فرض محال در صورت حضور و پيروزي، بعد از آن، با هجمه هاي فلج كننده روبرو خواهد شد.


فيگارو: كاخ سفيد تقصير شكست در سوريه را گردن سيا مي اندازد (خبر ويژه)

با شكست تلاش 16 ماهه آمريكا براي براندازي نظام سوريه، كاخ سفيد قصد دارد مسئوليت اين شكست را به گردن سازمان سيا بياندازد.
روزنامه فرانسوي فيگارو ضمن انتشار اين خبر نوشت: كاخ سفيد، تلاش مي كند عامل بي تحركي در سوريه را از زمين خود خارج و در دامان «سيا» بياندازد تا بلكه بتواند خود را از گرداب سوريه نجات دهد.
اين روزنامه نوشت: نبود يك طرح منسجم از سوي آمريكا و همچنين ناخرسندي مخالفان بشار اسد از مواضع آمريكا سبب شد تا سياستمداران ساكن كاخ سفيد درصدد توجيه برآيند. وتوي قطعنامه هاي سازمان ملل متحد توسط روس ها و چيني ها از پويايي بخش ديپلماتيك در اوضاع سوريه كاسته است. اين نشريه فرانسوي نوشت: آمريكا در بحث سوريه دائما با اسرائيل، تركيه و اردن مشورت مي كند اما هنوز رهبراني كه بتوانند در آينده سوريه نقش قابل ملاحظه داشته باشند يافت نشده است.
فيگارو با بيان اين كه كاخ سفيد، سازمان سيا را در فقدان تحليل كافي از وضعيت داخلي سوريه مقصر مي داند، خاطرنشان كرد: به نظر كاخ سفيد، سيا هنوز نتوانسته است ارزيابي درستي از خواسته و چارچوب هاي مورد نظر شورشيان سوري پيدا كند.
اين نشريه نوشت: بسته شدن سفارت آمريكا در دمشق و نداشتن نيروي انساني مفيد براي اهداف اطلاعاتي موضوعي است كه برنامه هاي آمريكا را در سوريه با مشكل مواجه كرده است.
مجله آمريكايي تايم نيز در گزارش مشابهي به قلم توني كارن تصريح كرد: مخالفان حاكميت سوريه فاقد رهبري معتبر سياسي هستند كه از سوي آنان سخن بگويد و اين فقدان رهبري طي 16 ماه قبل در سوريه ادامه داشته است.
قدرت هاي عربي و غربي بيش از يك سال وقت صرف كرده اند تا شوراي ملي سوريه در تبعيد را به رهبري ملي جايگزين و مشروع اين كشور تبديل كنند اما اين تلاش ها همچنان در خلأ انجام شده است. اين شورا متفرق و ناكارآمد است و بين سازمان هاي مخالف محلي از مشروعيت برخوردار نيست. اين شورا همچنين نفوذي بر ارتش آزاد سوريه ندارد.
در همين حال به گزارش پرس تي وي همزمان با اوج گيري اختلافات در ميان گروه هاي اپوزيسيون، موفق مصطفي السباعي از اعضاي اخوان المسلمين سوريه درباره سفر مناف طلاس(نظامي اخراجي ارتش سوريه) به عربستان در پوشش حج عمره گفت: تلاش براي پاك كردن چهره او بي فايده است او فردي شرابخوار و فاسق است و حتي اگر هفت بار با آب زمزم غسل كند، پاك نمي شود.
از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي خاطرنشان كرد: هيچ راه آساني براي خروج از بن بست در بحران سوريه وجود ندارد. بنابراين آمريكا و متحدانش بايد خواستار همكاري متحدان سوريه(روسيه و به ويژه ايران) شوند گرچه اين كار هم چندان ساده و آسان نيست. دولت آمريكا تصور مي كند شركت دادن ايران در حل بحران سوريه، كمك به ايران در چالش هسته اي است. اما بايد توجه داشت دورنماي تيره تحولات سوريه و زنجيره اي از اتفاقات كه اين امر به طور اجتناب ناپذيري به دنبال خواهد داشت، تهديدي به مراتب خطرناك تر از برنامه هسته اي ايران را متوجه خاورميانه و منافع درازمدت آمريكا در منطقه خواهد كرد و ايران نسبت به روسيه از نفوذ بيشتري بر بشار اسد برخوردار است.
اين روزنامه نوشت: در حال حاضر دولت اسد آنقدر قدرت دارد كه اين جنگ را ادامه دهد و هيچ نشانه اي از تسليم در آن به چشم نمي خورد. اكثر اعضاي علويان سوريه، اقليت هاي مسيحي و كرد در كنار بخشي از جمعيت عرب سني اين كشور هنوز هم اسد را به آنچه منجر به سقوط وي شود، ترجيح مي دهند؛ اما مخالفان از حدود 100 گروه تشكيل شده اند كه هيچ رهبر سياسي ندارند. حتي اگر اسد قدرت را واگذار كند باز هم علوي هاي طرفدار وي و متحدان فرقه اي اسد همچنان به جنگ ادامه مي دهند و بخش عمده كشور را در دست خواهند داشت.
همزمان پاتريك سيل تحليلگر انگليسي در امور خاورميانه با اشاره به شكست اسرائيل در دو جنگ 2006 و 2008 گفت: اتفاقات سوريه فاز سوم جنگ هاي اسرائيل عليه محور مقاومت است اما در حقيقت چيزي تغيير نكرده است.
وي به پرس تي وي گفت: حاكميت سوريه برتري سياسي خود را حفظ كرده و گروه مخالفان نيز از هم گسيخته است آنها نه برنامه سياسي و نه رهبر مشخصي دارند.
همچنين روزنامه اينديپندنت در مقاله اي به قلم رابرت فيسك تاكيد كرد: هدف اصلي دشمني غرب با سوريه، زدن ضربه به ايران است. اما در اين ميان تناقضات آشكاري وجود دارد. كشورهايي چون عربستان و قطر در حالي از ادعاي دموكراسي در سوريه حمايت مي كنند كه هيچ نشاني در خود اين كشورها از دموكراسي ديده نمي شود. آنها نظام پادشاهي موروثي دارند اما آمريكا چشم بر اين تناقض ها بسته است. همچنين توجه داشته باشيم كه 15 نفر از 19 متهم عمليات تروريستي 11 سپتامبر، اتباع سعودي بودند.
يادآور مي شود برخي روزنامه هاي تركيه نيز به هم پيماني دولت اردوغان با رژيم آمريكا در جريان تحولات سوريه هشدار داده اند. روزنامه ملي گازته با هشدار به اردوغان نوشت: شورشيان سوريه وظيفه دارند منطقه را به جنگ بكشانند حتي بين ايران و تركيه و دوباره نظم نوين ظالمانه خود را بر جهان حاكم كنند. تو به خاطر مقاصد سرمايه داري جهانخوار، هواپيمايت را به سوريه مي فرستي و وقتي هواپيمايت را مورد هدف قرار مي دهند و سرنگون مي سازند، مي گويي «اعلان جنگ مي كنيم». اين يعني اين كه بازيچه دست سرمايه داري قرار گرفته اي.
 


كنفرانس ايران شناسي تركيه: حمايت ضدانقلاب و تحريم ايرانيان (خبر ويژه)

با وجود حمايت هاي ضدانقلابيون فراري از «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در تركيه (12 تا 14 مرداد) و تشويق اساتيد ايراني از سوي رسانه هاي غربي براي شركت در آن، با اعلام انصراف دانشگاه هاي تهران و اصفهان تعداد تحريم كنندگان اين كنفرانس صهيونيستي به بيش از 30 استاد ايراني و 7 مركز علمي رسيد.
«مهرانگيز كار»، از فعالان رسانه هاي ضدانقلاب كه در ماجراي خيانت بار «كنفرانس برلين» حضور داشت، ديروز با انتشار مطلبي با عنوان «كهريزك به علاوه حسين شريعتمداري» در سايت «روز آنلاين» (وابسته به سرويس اطلاعات و امنيت هلند) عصبانيت شديد خود را از افشاگري روزنامه «كيهان» درباره نيمه پنهان «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني» در تركيه ابراز كرد. او در مقاله اش از اينكه اساتيد دانشگاه هاي معتبر ايران پس از افشاگري «كيهان» از حضور در آن اعلام انصراف كرده اند و خود را تابع مصالح ملي كشور ناميده اند، ابراز تأسف نمود! همسر سيامك پورزند پس از فحاشي هاي مكرر به مدير مسئول كيهان نوشت: «اخيراً نمونه اي از تاكتيك حسين شريعتمداري با هدف پيشگيري از حضور دانشگاهيان ايراني در كنفرانس دوسالانه ايران شناسي كه در روزهاي 12 تا 14 مرداد ماه قرار است در تركيه برگزار بشود به صورت وقيحانه اي اجرائي شد... خبرهاي ويژه كيهان از موج تازه سركوب خبر مي دهد. خبرهاي ويژه كيهان گاهي فرماني است به نيروهاي امنيتي تا كار دستگيري را شروع كنند و در مواردي از نوع اخير تهديدي است جدي كه هرگاه به آن بي اعتنايي بشود، دودمان آنها كه راهي مي شوند برباد مي رود.»(!)
«مهرانگيز كار» كه خود از جيره خواران بودجه وزارت خارجه آمريكا است و با بنياد اشرف پهلوي از برگزار كنندگان كنفرانس اسلامبول ارتباط نزديكي دارد، به دفاع تمام قد از برگزاركنندگان اسرائيلي، بهايي و سلطنت طلب «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني» در تركيه پرداخته و مي نويسد كه افشاگري كيهان درباره اين دوسالانه «زهرا آگين» و برخاسته از سياستي «ضدملي» و «ضدانساني» شريعتمداري است! «مهرانگيز كار» توضيح نداده است كه از وزارت امور خارجه آمريكا پول گرفتن و در سايت هاي صهيونيستي از اسرائيلي هاي كودك كش دفاع كردن و لاف حقوق بشر زدن، كاري ضدملي و ضدانساني است يا درباره نقشه هاي اين رژيم هاي جنايتكار اطلاع رساني كردن؟!
در حالي كه عوامل تابلودار سرويس هاي اطلاعاتي غرب مانند «مهرانگيز كار» از اقدام «كيهان» براي به هم ريختن سناريوي صهيونيست ها براي «شكار اساتيد ايراني» در شوك و بهت به سر مي برند و دست به ساختن داستان هاي تبليغاتي در پوشش دلسوزي براي دانشگاهيان و علوم انساني مي زنند، عصر ديروز «دانشگاه تهران» و «دانشگاه اصفهان» نيز با ارسال نامه هاي جداگانه اي به كيهان خبر از انصراف اساتيد خود از حضور در كنفرانس اسلامبول دادند. «دانشگاه تهران» در نامه خود ضمن «قدرداني از اطلاع رساني هوشمندانه روزنامه كيهان» نوشت:
سلام عليكم
احتراماً، باعنايت به درج خبري با عنوان «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاههاي ايران» در روزنامه وزين كيهان، دانشگاه تهران ضمن قدرداني از اطلاع رساني هوشمندانه آن روزنامه، به استحضار مي رساند، استادان دانشگاه تهران پس از اطلاع از ماهيت كنفرانس از شركت در اين كنفرانس انصراف داده اند.
محمد صادق ضيايي
مشاور رئيس دانشگاه و مدير كل
حوزه رياست و روابط عمومي
همچنين «دانشگاه اصفهان» نيز در نامه به مدير مسئول كيهان خبر از انصراف 3 استاد ديگر از حضور در كنفرانس اسلامبول داد و نوشت:
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان
احتراماً، به استحضار مي رساند اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي كه اسامي آنها در ذيل آمده و نام آنها به عنوان ارائه كننده مقاله و سخنراني در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» آمده است، پيش از اين انصراف خود را از شركت در اين كنفرانس كه مركزي براي حضور ضدانقلابيون خارج نشين و عوامل وابسته اسرائيلي آنها مي باشد، اعلام نموده اند و بار ديگر تأكيد مي نمايند در اين همايش شركت نخواهند نمود و باقي ماندن نام آنها در سايت همايش از اهداف و برنامه سوء برگزار كنندگان آن است و نسبت به آن نيز اعتراض دارند.
1- دكتر عباس اسلامي راسخ، عضو هيأت علمي گروه زبان دانشگاه اصفهان
2- خانم مولود ستوده، دانشجوي دكتري تاريخ دانشگاه اصفهان
3- آقاي غفار عبداللهي، دانشجوي دكتري تاريخ دانشگاه اصفهان
دكتر علي اكبر جعفري
مدير روابط عمومي
پيش از اعلام انصراف اساتيد «دانشگاه اصفهان» نيز 5 دانشگاه و مؤسسه پژوهشي ديگر شامل دانشگاه هاي «آزاد اسلامي»، «الزهرا»، «تربيت مدرس»، «مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه» و «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي» در نامه هاي جداگانه اي به كيهان ضمن تقدير از افشاگري به موقع روزنامه از حضور در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايراني» اعلام انصراف كردند. در نتيجه بيش از 30 استاد ايراني تاكنون به جمع تحريم كنندگان اين كنفرانس صهيونيستي كه روزهاي 12 تا 14 مرداد در شهر اسلامبول تركيه برگزار مي شود، پرداختند. در عين حال، همچنان برخي از مراكز هنوز اعلام موضع رسمي در خصوص انصراف از اين كنفرانس صهيونيستي نكرده اند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14