(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 مرداد 1391 - شماره 20275

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازتاب جهاني شليك موفقيت آميز موشك فاتح 110
در جمع شعرا و استادان زبان و ادب فارسي رهبر انقلاب :
در مصاف حق و باطل نمي توان بي تفاوت بود
درپرتو وحي
وزير اطلاعات: حملات متقابل سايبري در دستور كار است
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشگاه هاي تهران بزرگ:
جايزه صلح نوبل به مدال افتخاري بر گردن جنايتكاران بين المللي تبديل شده است
عريقات: تهديدات اسرائيل عليه ايران و سوريه تو خالي است
دانشجو خبر داد
اعطاي وام هاي 10 و 20 ميليوني به دانشجويان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد
روزنامه نگار آمريكايي: الگو بودن ايران ؛ آمريكا و اسرائيل را وحشت زده كرده است
سروري: فشار بر غرب در مذاكرات خط مقاومت را تقويت مي كند
عضو كميسيون امنيت ملي: كاهش جمعيت تهديد جدي براي امنيت كشور است
با نظامي خواندن زائران!
 «العربيه» تصاوير زائران ربوده شده ايراني را پخش كرد
سفير ايران در دوحه: 8 نفر از صيادان زنداني ايراني در قطر آزاد شدند
برداشت 990 تن گيلاس از باغ هاي كاشان


بازتاب جهاني شليك موفقيت آميز موشك فاتح 110

به دنبال شليك موفقيت آميز نسل چهارم موشك نقطه زن فاتح 110، كه روز شنبه انجام شد، بازتاب وسيع آن در رسانه هاي خارجي و بين المللي ادامه دارد.
در همين زمينه، به گزارش مهر، راديو اسرائيل با پوشش دادن خبر موفقيت آميز بودن آزمايش موشك فاتح 110 ايران اعلام كرد: نسل قبلي اين موشك در سال 2002 با برد 200 كيلومتر در داخل ايران توليد شد.
راديو اسرائيل افزود: ايران به دنبال ارتقا موشكهايش است به طوريكه بتواند اسرائيل را هدف قرار دهد هر چند پيشتر اين كار را كرده است و اخيرا بيشتر به دنبال ساخت موشكهايي است كه بتواند اهداف دريايي را منهدم كند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز با اشاره به ساخت موفقيت آميز اين موشك در داخل ايران به طور ضمني به وحشت صهيونيستها از اين موشك ايران پرداخته و نوشت: اين موشك براي اسرائيل از اهميت خاصي برخوردار است زيرا (M600) كه كپي قبلي اين موشكها است، به وفور در دست حزب الله لبنان قرار دارد به طوري كه در خانه هاي شخصي در جنوب لبنان انبار شده اند.
از سوي ديگر؛ شبكه آمريكايي «سي بي اس» با اشاره به تحريم تسليحاتي در زمان جنگ تحميلي عليه جمهوري اسلامي ايران نوشت: ايران براي جبران اين تحريمها از سال 1988 شروع به ساخت سلاح هاي مورد نياز خود كرد و در سال 1992 توانست تانك، خودروي زرهي، موشك و هواپيما بسازد.
روزنامه «واشنگتن پست» هم در اين خصوص عينا به انعكاس گزارش شبكه «سي بي اس» پرداخت.
سي بي اس نيوز با اشاره به گزارش ماه ژوئن وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) درخصوص افزايش دقت سلاح هاي ساخت ايران وافزايش قدرت آتش آنها در سالهاي اخير نوشت: ايران اعلام كرده هرگونه حمله نظامي به تاسيسات هسته ايش را به شدت پاسخ خواهد داد و بيش از 35 پايگاه آمريكا را در منطقه در دقايق اوليه اي كه مورد حمله قرار گيرد مورد حمله موشكي قرار خواهد داد و با موشك باران، اسرائيل را محو خواهد كرد.
سايت شبكه «الجزيره انگليسي» هم ضمن اشاره به دقت و توان موشك مذكور در انهدام اهداف دريايي نوشت: فرماندهان نظامي ايران معتقدند كه جنگهاي آينده براساس توان هوايي و دريايي خواهند بود و بر همين اساس فرماندهان نظامي ايران در تلاش هستند تا توان سيستمهاي ضد هوايي و موشكهاي دريايي خود را ارتقا دهند.
سايت هندي «نيوز ترك» با اشاره به برد و دقيق بودن اين موشكها كه قادرند اهداف زميني و دريايي را هدف قرار دهند بدون اشاره مستقيم به تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران نوشت: فرماندهان نظامي ايران بارها اعلام كرده اند كه به هرگونه اقدام نظامي احتمالي عليه ايران پاسخ محكمي خواهند داد.
سايت «آسيا ايج» در اين خصوص با اشاره قابليت اين موشك به هدف قرار دادن اهداف دريايي در خليج فارس و درياي عمان نوشت: ايران با آزمايشهاي موشكي مختلف و برگزاري مانورهاي نظامي، توان نظامي اش در مقابل هرگونه تهديد احتمالي را به رخ مي كشد و با توجه به افزايش تهديدات آمريكا و اسرائيل عليه ايران در سال 2012 شاهد آزمايشهاي موشكي و مانورهاي نظامي بيشتري از سوي ايران در اين سال بوده ايم.
خاطر نشان مي شود؛ موشك هاي پيشرفته فاتح 110 داراي برد بيش از سيصدكيلومتر و با قابليت نقطه زني هستند.
 


در جمع شعرا و استادان زبان و ادب فارسي رهبر انقلاب :

در مصاف حق و باطل نمي توان بي تفاوت بود

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار تعدادي از اساتيد زبان و ادب فارسي و شعرا بر ضرورت قرار گرفتن شعر در خدمت ارزشها، دين ، اخلاق و حركت انقلابي ملت تاكيد كردند.
همزمان با سالروز ولادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي (ع)، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار تعدادي از استادان زبان و ادب فارسي و شاعران جوان با اشاره به اينكه كاروان شعر در كشور با سرعت، دقت و جهت گيري درست به پيش مي رود خاطرنشان كردند: با استمرار اين حركت، كشور عزيز ايران بار ديگر هديه اي ارزشمند به تمدن و فرهنگ جهاني و خصوصاً اين منطقه، اهدا خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شعر علاوه بر اينكه ظرفي براي بيان احساس شاعرانه است بايد در خدمت ارزشها باشد و شاعر در عمل به وظيفه و مسئوليت خود، اين نعمت بزرگ الهي را در خدمت به دين، اخلاق، انقلاب و معرفت افزايي قرار دهد.
ايشان مضمون آفريني و در پي آن، جوششهاي ذوقي را در اين زمينه ضروري دانستند و تصريح كردند: شعر مي تواند به «معرفت ديني و اخلاق مردم» و «حركت انقلابي ملت» خدمت كند و اين كار حتي با يك يا دو بيت شعر انقلابي، اخلاقي و معرفتي در يك غزل محقق مي شود و تأثير مي گذارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهميت سه ركن «لفظ مناسب»، «مضمون سازي و مضمون يابي» و «احساسات لطيف شاعرانه» افزودند: قالب شعر نمي تواند نسبت به مسائل موجود كشور بي تفاوت باشد يا از آن صرف نظر كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ظلم بزرگ هسته اي در حق ايران و ترور دانشمندان را نمونه اي از واقعيات و مسائل موجود كشور برشمردند و تصريح كردند: جبهه استكبار با همه قدرت تبليغاتي و تشكيلات سياسي خود و با خباثت تمام در مقابل ملت ايران ايستاده است و ملت ما هم مقاومت مي كند و اين حادثه ملي نبايد از نظر شاعر متعهد دور بماند، چرا كه در مصاف حق و باطل نمي شود بدون موضع باقي ماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با يادآوري بي تفاوتي برخي مدعيان ميهن دوستي نسبت به مسائل جنگ تحميلي و اشغالگري دشمن خاطرنشان كردند: همين افراد، پوچ گرايي، اهمال گرايي و بي تعهدي به دين، اخلاق و مسائل اساسي كشور و انقلاب را تبليغ مي كنند در حالي كه هيچ واكنشي درباره تعهد به بيگانه و دشمن از خود نشان نمي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان توصيه كردند: كسانيكه در جبهه حق و معنويت، سرمايه هنري خود را خرج مي كنند، دائم مراقب خود باشند و در مسير حق استقامت به خرج دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،در ابتداي اين ديدار تعدادي از شاعران، سروده هاي خود را با مضامين ديني، انقلابي، اجتماعي آييني و بيداري اسلامي قرائت كردند
 


درپرتو وحي

به ظالمان و گناهكاران بگو...
قرآن عظيم:
بگو: اي قوم من!
هركاري مي توانيد بكنيد! من (هم به وظيفه خودم) عمل مي كنم.
اما بزودي خواهيد دانست چه كسي سرانجام نيك خواهد داشت (و پيروزي و رستگاري با چه كسي است. اما) به يقين، ظالمان رستگار نخواهند شد.
سوره انعام- آيه135
 


وزير اطلاعات: حملات متقابل سايبري در دستور كار است

وزير اطلاعات تاكيد كرد كه در راستاي استراتژي تهديد در برابر تهديد حملات متقابل سايبري را در دستور كار داريم.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص حملات سايبري صورت گرفته عليه تاسيسات هسته اي كشورمان اظهار داشت: با همه حملات سايبري جديد، مقابله و نقشه هاي دشمنان در اين زمينه، نقش بر آب شده است.
وي با اشاره به استراتژي تهديد در برابر تهديد يادآور شد: سياست پيش روي ما متناسب با اين استراتژي بوده و براساس آن طراحي مي شود.
مصلحي خاطرنشان كرد: در مقابل هر حمله سايبري، حملات متقابل سايبري را در دستور كار داريم.
 


شوراي تبيين مواضع بسيج دانشگاه هاي تهران بزرگ:

جايزه صلح نوبل به مدال افتخاري بر گردن جنايتكاران بين المللي تبديل شده است

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران در اعتراض به سكوت آنگ سان سوچي در نسل كشي ميانمار طي بيانيه اي تاكيد كرد: به نظر مي رسد جايزه صلح نوبل بيش از آن كه از حاميان صلح و امنيت جهاني تقدير كند، مدال افتخاري بر گردن جنايتكاران و تروريست هاي بين المللي است.
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ در محكوميت كشتار مسلمانان ميانمار نامه اي را خطاب به رئيس كميته جايزه صلح نوبل نوشتند.
در بخشي از اين نامه آمده است: مدتي است اخباري از وقايع جاري در كشور ميانمار به گوش مي رسد كه دل هر انساني كه در پي آرمان آزادي، صلح و حقوق بشر باشد را به درد مي آورد. به نظر مي رسد اين موضوع براي كميته صلح نوبل كه خود را مدعي و داعي صلح و حقوق بشر در سطح بين المللي به حساب مي آورد، داراي جذابيت باشد.
در ادامه اين نامه آمده است: اما نكته اي كه ما را بر آن داشت تا اين نامه را بنگاريم، برخورد شرم آور خانم آنگ سان سوچي برنده ميانماري جايزه صلح نوبل بود كه با سكوت خود در مقابل اين نسل كشي به آرمان صلح طلبي و كرامت انساني خيانت كرده اند، و با اتخاذ موضع صريح نژادپرستانه در قبال مردم مظلوم روهينگيا، آن هم تحت لواي صلح طلبي و به عنوان برنده جايزه صلح نوبل، موجبات ادامه وحشي گري ها را فراهم آورده اند.
اكنون جاي طرح اين سؤال وجود دارد كه چرا جايزه صلح نوبل به چنين شخصيت هاي نژادپرست و ضدبشري اهدا مي شود؟
به نظر مي رسد كه جايزه صلح نوبل بيش از آن كه از كساني كه عمر خود را در جهت ايجاد صلح و امنيت جهاني صرف كرده اند تقدير به عمل آورد، مدال افتخاري بر گردن جنايتكاران و تروريست هاي بين المللي است، اين مسئله تا حدي بزرگ است كه حتي افرادي مانند مناخيم بگين، شيمون پرز، اسحاق رابين، باراك اوباما و... كه دستشان به خون مردم بي گناه فلسطين، عراق و افغانستان آلوده است، نيز موفق به دريافت اين جايزه مي شوند.
اگر واقعا مقصود از اعطاي جايزه صلح نوبل ايجاد صلح و آرامش در سراسر جهان باشد، قطعا كميته جايزه صلح نوبل بايد در مورد ملاك ها و معيارهاي اعطاي اين جايزه به افراد تجديدنظر كرده و با در نظر گرفتن ارزش ها و كرامت هاي انساني و اخلاقي در اين عرصه گام نهد و ضمن پس گرفتن اين جايزه از خانم آنگ سان سوچي از جامعه جهاني براي عملكرد سياسي و غيرانساني خود در اعطاي جوايز صلح، عذرخواهي كند.


عريقات: تهديدات اسرائيل عليه ايران و سوريه تو خالي است

مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد كه تهديدات اسرائيل مبني بر حمله احتمالي عليه سوريه يا ايران، تهديداتي تو خالي است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «سما»، «صائب عريقات» در اظهاراتي در حاشيه مراسم افطاري كه در شهر الطيره برگزار شده بود، در پاسخ به سوالي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه سوريه و ايران گفت: به عقيده من تمامي اين سخنان تهديداتي تو خالي است و من گمان نمي كنم اين اتفاق بيفتد.
وي افزود: به نظر من ايجاد ترس از ايران و نفوذ آن در منطقه بيش از آنكه مربوط به ايران باشد در راستاي اهداف منطقه اي است، اين منطقه نياز به جنگ يا بر طبل جنگ كوبيدن ندارد، منطقه نياز به صلح دارد.
عريقات همچنين تصريح كرد: خطر حقيقي كه منطقه با آن مواجه است، عدم خشك شدن باتلاق اشغالگري اسرائيل است، اين خطري حقيقي است و كليد امنيت، صلح و ثبات در منطقه كليد دموكراسي است كه در پايان دادن به اشغالگري و تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شرقي براي زندگي مسالمت آميز در كنار اسرائيل، نهفته است.


دانشجو خبر داد

اعطاي وام هاي 10 و 20 ميليوني به دانشجويان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از اعطاي وام هاي 10 و 20ميليوني به دانشجويان و اعضاي هيئت علمي خبر داد.
فرهاد دانشجو در جلسه انعقاد تفاهم نامه با بانك صادرات با اشاره به اعطاي تسهيلات به دانشجويان دكترا به مبلغ 10ميليون تومان گفت: اين مبلغ معادل 50درصد شهريه دانشجويان دكتري دانشگاه آزاد در 2 سال تحصيلي است.
وي افزود: اين وام 10ميليون توماني قرض الحسنه است و هيچ سودي به آن تعلق نمي گيرد. همچنين متقاضيان بايد از زمان دريافت وام تا 4 سال مبلغ وام دريافتي را بازگردانند.
وي همچنين از اعطاي وام 20ميليون توماني به 2 هزار نفر از اعضاي هيئت علمي كه در سال 91 و 92 جذب دانشگاه آزاد مي شوند خبر داد و گفت: اين وام به صورت كارت هاي اعتباري خواهد بود و اگر تا 45روز هر ميزان از مبلغي را كه هزينه كنند برگردانند، سودي به آن تعلق نمي گيرد ولي بعد از 45 روز طبق روال ديگر بانك ها سود تعلق مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: مبلغ ذكر شده براي اعضاي هيئت علمي خانم 25 ميليون تومان است و شرايط بازپرداخت آن نيز همانند موارد ذكر شده مي باشد.
دكتر دانشجو همچنين از اعطاي وام با مبلغ 10ميليون تومان به 2 هزار نفر از كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد و گفت: بازپرداخت اين وام نيز همانند ساير موارد ذكر شده است.


روزنامه نگار آمريكايي: الگو بودن ايران ؛ آمريكا و اسرائيل را وحشت زده كرده است

«مارك گلن» روزنامه نگار آمريكايي تأكيد كرد كه ايران الگويي براي كشورهاي منطقه محسوب مي شود و اين همان چيزي است كه آمريكا و رژيم اسرائيل را به وحشت مي اندازد.
مارك گلن كه مخالف تحريم ايران و ترور دانشمندان ايراني است در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد؛ برنامه هسته اي ايران فقط بهانه اي است براي به راه انداختن جنگي عليه جمهوري اسلامي و آمريكا در راه برپايي اين جنگ به تحريم و ترور متوسل شده است.
وي علت دشمني آمريكا و اسرائيل با جمهوري اسلامي ايران را در الگو بودن ايران براي كشورهاي منطقه خليج فارس دانست و افزود: مردم كشورهاي منطقه خاورميانه، برخلاف دولتمردان خود كه عامل دست اسرائيل و غرب هستند، از ايران حمايت مي كنند و آن را الگويي براي كشور خود مي دانند.
گلن در پاسخ به اين سؤال كه ايران چگونه مي تواند در برابر فشارهاي آمريكا مقاومت كند، بيان داشت: مهمترين كاري كه ايران مي تواند بكند، همان كاري است كه هم اكنون مي كند، يعني مقابله رسانه اي عليه اين كشور و برنامه هاي ظالمانه آن و برداشتن نقاب از چهره ايالات متحده تا همه جهان چهره واقعي واشنگتن را ببينند.
وي افزود: با مقاومت و ايستادگي محكم و استوار ايران و نشان دادن اين جنايات، جايگاه جهاني ايران به طور چشمگيري افزايش مي يابد، در حالي كه جايگاه ايالات متحده نزول مي كند.
صدور اطلاعيه هاي رسمي از سوي دولت ايران براي مردم اين كشور و تشويق آنها به سخت كوشي بسيار مهم است و تلاش هاي دشمن براي ايجاد شكاف بين مردم ايران و مداخله خارجي مانند آنچه كه در سوريه شاهد آن هستيم، را نااميد مي كند.
مارك گلن در خصوص اثرات تحريم نفتي بر اقتصاد ايران تصريح كرد كه دور زدن تحريم ها از سوي كشورهاي ديگر نقش بسيار مهمي در اين زمينه ايفا مي كند.
اين كشورها به خصوص چين و روسيه در برابر بلوك اسرائيلي- غربي عليه ايران محكم ايستاده اند.
گلن در مورد اظهارات ضد و نقيض آمريكايي ها درباره فعاليت هسته اي ايران گفت: اسرائيل، آمريكا و كشورهاي غربي نگران فعاليت هسته اي ايران نيستند. فعاليت هسته اي فقط بهانه اي است براي به راه انداختن جنگ عليه ايران از طريق ابزارهاي مختلف، مانند تحريم و ترور. اگر ايران برنامه هسته اي نداشت، اين كشورها صادرات و فروش پسته ايران را بهانه مي كردند.
مسئله اصلي آزار دهنده براي امپرياليسم اين است كه ايران حاضر نيست برده منافع مالي و سياسي اين حيوان دو سر «اسرائيلي- غربي» باشد. ايران تنها كشور در خاورميانه است كه براي يك انقلاب واقعي جنگيد و پيروز شد. اسرائيل و غرب تنها از طريق تجزيه كشورهاي خاورميانه، سردرگم كردن و عقب نگهداشتن آنها مي توانند هژموني خود بر منطقه را حفظ كنند.
وي تأكيد كرد: ايران با وجود آنكه كشوري غيرعربي و شيعي است، الگويي براي ديگر كشورهاي خاورميانه است و اين همان چيزي است كه بيش از هر چيز ديگري اسرائيل و آمريكا را به وحشت مي اندازد؛ زيرا جادوي سياه آمريكا و اسرائيل در ايجاد اختلاف بين اين كشورها و عقب نگهداشتن آنها را باطل مي كند.
وي در خصوص اعمال تحريم هاي غرب عليه اقلام حياتي براي زندگي روزمره مردم در ايران مثل دارو، مواد غذايي، تجهيزات پزشكي و قطعات هواپيماي مسافربري بيان داشت كه تحريم ها در اصل براي آن طراحي شده اند كه بر زندگي روزمره مردم عادي اثر منفي بگذارد، اين دقيقاً همان چيزي است كه واشنگتن مي خواهد. اينجا هدف آن است كه تحريم ها موجب خشم و دلسردي عمومي شود.
اين در حالي است كه مردم ايران 33 سال است كه در برابر اين فشارها ايستاده اند و با ايستادگي خود همه نقشه هاي آنها را نقش بر آب كرده اند.
مارك گلن در خصوص اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر انزواي اقتصادي و سياسي ايران اشاره كرد كه از نظر اقتصادي آنها تنها توانسته اند اوضاع را براي ايران كمي دشوار كنند. اما ايران، با آگاهي از چگونگي جنگ رسانه اي، در برقراري ارتباط با جهان اسلام كه آنجا حاميان بسياري دارد، موفق عمل كرده است.
هر چند ممكن است برخي دولت هاي خاورميانه كه پياده نظام غرب هستند، با ايران سرد برخورد كنند، اما مردم اين كشورها از ايران حمايت مي كنند و ايران را الگويي براي كشورهاي خود مي دانند.


سروري: فشار بر غرب در مذاكرات خط مقاومت را تقويت مي كند

عضو سابق كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه وارد كردن مسيري پر فشار بر غرب در مذاكرات موجب تقويت خط مقاومت مي شود، تاكيد كرد كه مذاكره بدون فشار بر غرب موجي از يأس و نااميدي در كشورهاي انقلابي ايجاد مي كند.
پرويز سروري در گفت وگو با فارس درباره نتايج دور جديد مذاكرات ايران و غرب در شرايط فعلي منطقه و جهان، اظهار داشت: مديريت مذاكرات مي تواند آن را به تريبوني براي بيان حقايق جمهوري اسلامي تبديل كند و عدم مديريت آن نيز تهديد محسوب مي شود از اين رو روند مذاكرات بايد با اقدامات قبلي پيش بيني شود.
سروري با اشاره به تهديد، فشار و تحريم غيرمنطقي از سوي تيم 1+5 عليه كشورمان اضافه كرد كه بايد در راستاي مقابله با فشارها جمهوري اسلامي نيز اقدام عملي انجام دهد و از اين امر در مذاكرات بهره ببرد چرا كه در غير اين صورت صرف حضور در مذاكره فايده اي ندارد.
قائم مقام حزب رهپويان با بيان اينكه غرب در مذاكرات به دنبال وقت كشي و خروج آن از حصول به نتيجه و زمان بندي مشخص است، افزود: چنين مذاكراتي آثار مثبتي براي جمهوري اسلامي ندارد، لذا در مقابل تحريم ها و فشارهاي غرب، جمهوري اسلامي هم بايد از ابزار مناسب بهره ببرد و تيم مذاكره كننده غربي را تحت فشار قرار دهد و القا كند كه ادامه مذاكره در كنار تحريم آثار بدي براي امنيت و اقتصاد غرب دارد.
وي خاطرنشان كرد: مذاكرات در كنار تحريم عملا بازي باخت باخت است و جمهوري اسلامي نمي تواند فقط نظاره گر تحريم ها و فشارهاي غيرقانوني غرب باشد از اين رو اگر مذاكرات با چنين سيستمي پيش رود، به نتيجه نمي رسد. و ما بايد در مقابل فشار غرب به آنها فشار وارد كنيم.
سروري افزود: اگر با اين شيوه مذاكره كنيم هم تريبوني براي بيان مواضع حق جمهوري اسلامي داريم و هم مي توانيم به غرب بفهمانيم كه با ادامه روند سابق، فضا راديكالي شده و خسارت جدي بر مصالح غرب وارد مي شود.
عضو سابق كميسيون امنيت مجلس با بيان اينكه تيم مذاكره كننده ايراني به خوبي مي داند كه آمريكا و غرب به دنبال اين هستند كه با وقت كشي تا زمان انتخابات رياست جمهوري آمريكا اين مذاكرات را ادامه دهند و اجازه خروجي مناسب كه تامين كننده منافع جمهوري اسلامي باشد را ندهند، افزود: امتياز دادن غرب به جمهوري اسلامي موجب تبليغات جمهوري خواهان عليه اوباما مي شود و در عين حال عدم مذاكره با جمهوري اسلامي نيز فشار رواني و اقتصادي بر آمريكا وارد مي كند، از اين رو آنها «عدم به نتيجه رسيدن مذاكرات» را در دستور كار خود دارند.
وي ادامه داد: طبيعي است كه بعد از انتخابات آمريكا نيز يك نوع خلأ در روند مذاكرات ايجاد شود و غرب دوباره يك بازي بي نتيجه را تا انتخابات رياست جمهوري ايران آغاز كند بر همين اساس ما نبايد اجازه دهيم مذاكرات طبق نقشه راهي كه غرب و آمريكا طراحي كرده اند، پيش برود.
سروري خاطرنشان كرد: اگر ايران با وارد كردن مسيري پر فشار بر غرب در مقابل موج تحريم ها و فشارها بايستد موجي از اميدواري در كشورهاي اسلامي و انقلابي ايجاد شده و خط مقاومت تقويت مي شود، در غير اين صورت مذاكرات جمهوري اسلامي با غرب موجي از يأس و نااميدي با خود به همراه خواهد داشت.


عضو كميسيون امنيت ملي: كاهش جمعيت تهديد جدي براي امنيت كشور است

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: كاهش جمعيت بدون توجه به آمايش سرزمين تهديدي جدي براي امنيت كشور محسوب مي شود.
محمدحسن آصفري در گفت وگو با فارس با اشاره به تاكيد رهبرمعظم انقلاب بر افزايش جمعيت اظهار داشت: موضوع جمعيت يكي از پارامترهاي اصلي و تاثيرگذار مطرح در كشورهاست كه اصولا در رصد و آمايش ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي مورد توجه قرار مي گيرد.
وي با اشاره به آمار رو به رشد سن پيري در كشور افزود: متاسفانه سن پيري نسبت به 20 سال گذشته در كشور رو به افزايش بوده كه نشان دهنده مواجهه كشور با كاهش تولد و سن جوان است، لذا اين مسئله بايد به عنوان يك موضوع اساسي و بسيار مهم مورد توجه قرار گيرد.
عضو كميسيون امنيت ملي با اشاره به اثرات سوء كاهش جمعيت در كشور خاطر نشان كرد: چنانچه كشور سمت و سوي پيري را دنبال كند، يقينا نمي تواند ابداعات و اختراعات خود را كه مهم ترين عامل براي ماندگاري كشور است را حفظ كند.
نماينده اراك در خانه ملت با اشاره به بعد امنيتي كاهش جمعيت گفت: كاهش و افزايش جمعيت بدون توجه به آمايش سرزمين تهديدي جدي براي امنيت كشور محسوب مي شود، چرا كه پوشش مرزهاي جغرافيايي نيازمند نيرو، امكانات و تجهيزات است.
يك عضو ديگر كميسيون امنيت ملي نيز در اين راستا گفت: ايران ظرفيت كافي براي افزايش جمعيت را دارد و دولت بايستي شرايط را فراهم كند.
حجت الاسلام وحيد احمدي افزود: در كشورمان به لحاظ داشتن امكانات و ظرفيت هاي موجود در يك مقطع زماني نسبت به رشد جمعيت نه تنها توجه جدي نشد، بلكه تبليغ و مشوق هايي جامعه را به سمت رشد منفي جمعيت سوق داد كه اين مسئله به مصلحت كشور ما نبود كه به همين منظور اين مسئله مورد توجه رهبرمعظم انقلاب قرار گرفت.
احمدي با اشاره به وظيفه مسئولان براي مقابله با روند رو به كاهش نرخ افزايش جمعيت گفت: دولت بايد تمهيداتي را درخصوص تامين زيرساخت هاي لازم با برنامه ريزي مدون و دقيق فراهم كند تا كشور بدون دغدغه بتواند به جمعيت مدنظر برسد.


با نظامي خواندن زائران!

 «العربيه» تصاوير زائران ربوده شده ايراني را پخش كرد

شبكه خبري العربيه با بازسازي شيوه هاي تكراري «القاعده» تصاويري از زائران ايراني ربوده شده توسط گروهك تروريستي ارتش آزاد سوريه را پخش كرد.
اين شبكه سعودي به نقل از گروهك تروريستي ارتش آزاد سوريه ادعا كرد كه ايراني هاي ربوده شده نظامي هستند!
كنسولگري ايران در دمشق شب گذشته با صدور بيانيه اي اعلام كرد: گروه هاي مسلح صبح شنبه 47 زائر ايراني را در مسير حرم حضرت زينب(س) ربودند.
كنسولگري ايران در دمشق افزود: با همكاري مسئولان امنيتي سوريه سرنوشت زايران ايراني را كه صبح شنبه در منطقه حرم حضرت زينب(س) در ريف دمشق توسط گروه هاي مسلح ربوده شده اند، پيگيري مي كند.
در حالي كه شبكه سعودي العربيه در سناريوي تبليغاتي با انتشار تصاوير مذكور تلاش مي كند اين افراد را با نشان دادن «كارت پايان دوره وظيفه» نظاميان ايراني معرفي كند، گروهك ارتش آزاد در ادامه همين تاكتيك اعلام كرد: قبل از اين كه ثابت كند ايران در سوريه دخالت دارد، درباره اين افراد مذاكره نخواهد كرد.
ديروز يك مقام سازمان حج و زيارت به فارس گفت: براساس تصميم نهادهاي ذيربط در ايران سفرهاي رسمي زائران ايراني به سوريه متوقف شده است اما اين زائران ربوده شده خارج از كاروان هاي حج و زيارت ايران به صورت انفرادي به سوريه سفر كرده اند.
 


سفير ايران در دوحه: 8 نفر از صيادان زنداني ايراني در قطر آزاد شدند

سفير ايران در قطر از آزادي 8نفر از صيادان ايراني كه به علت ورود و صيد غيرمجاز در آب هاي قطر بازداشت شده بودند، خبر داد.
عبدالله سهرابي سفير ايران در قطر در اين ارتباط اعلام كرد كه با پيگيري ها و استمرار ملاقات ها با مقامات امنيتي و قضايي كشور قطر، 8 نفر از صيادان ايراني كه از اهالي شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان به دليل ورود و صيد غيرمجاز در تاريخ 25 ارديبهشت سال جاري در آب هاي قطر دستگير و زنداني شده بودند، پس از رسيدگي به پرونده حقوقي كه در مراجع قضايي دنبال شد، آزاد شده و به ميهن اسلامي بازگشتند.
سفير كشورمان اضافه كرد كه اين 8 نفر روز چهارشنبه گذشته با يك فروند لنج ماهيگيري دوحه را به مقصد بندرلنگه ترك كردند.
سهرابي ادامه داد: با مساعدت مقامات قضايي و امنيتي دولت قطر و تلاش هاي بخش كنسولي سفارت از ابتداي سال جاري 25 نفر از ايرانيان زنداني در قطر آزاد شده و به كشور و آغوش خانواده ها بازگشتند.
 


برداشت 990 تن گيلاس از باغ هاي كاشان

كاشان - خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بهبود توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي كاشان از برداشت 990 تن محصول گيلاس از باغ هاي اين شهرستان خبر داد.
سيدمصطفي قمصري، ميزان سطح زير كشت گيلاس در اين شهرستان را 78 هكتار اعلام كرد و گفت: 66 هكتار از اين ميزان به صورت بارور و مابقي به صورت نهال هاي يك تا دو ساله است كه در سال سوم به باردهي مي رسد. وي افزود: منطقه «رحق» كاشان با 45 هكتار زير كشت گيلاس تقريبا نصف توليد اين محصول را در اين شهرستان به خود اختصاص داده است.
به گفته وي امسال به دليل سرمازدگي و خشكسالي در اين شهرستان، عملكرد اين محصول 10 تا 20 درصد كاهش داشته است. قمصري با تاكيد بر ارزش افزوده بالاي ميوه گيلاس به دليل مرغوبيت و كيفيت اين محصول، آن را داراي توجيه اقتصادي براي سرمايه گذاري دانست و تصريح كرد: گيلاس كاشان ازجمله محصولاتي است كه ارزش سرمايه گذاري براي آن وجود دارد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14