(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 شهریور 1391 - شماره 20305

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولايتي در گفت و گو با الاهرام:
آمريكا و غرب جرات حمله به مهم ترين كشور اسلامي جهان را ندارند
علامه حسن زاده آملي از بيمارستان مرخص شد
ايران در ماتم شهادت رئيس مذهب جعفري
چشم به راه سپيده
مدير مسئول كيهان در همايش طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور :
تاريخ به سوي تشكيل امت اسلامي با پرچمداري ايران در حال چرخش است
تأكيد سفير ايران در لاهه بر همكاري بيشتر اعضاي«نم» در سازمان منع سلاح هاي شيميايي
با پيام مراجع تقليد و حضور رئيس مجلس
چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان در تبريز آغاز به كار كرد
در چهارمين اجلاس «سيكا» مطرح شد؛
هشدار صالحي به امكان سرايت ناامني در سوريه به كل منطقه
مهمان پرست انتشار فيلم آمريكايي اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) را محكوم كرد
سفير اسبق اسرائيل در آمريكا: اسرائيل طبق معمول مقابل ايران تنهاست
شوراي ملّي پژوهش آمريكا:
پدافند موشكي آمريكا داراي نقص و فاقد آمادگي مقابله با موشك هاي ايران است
لايحه دادرسي كيفري در كميسيون حقوقي بررسي شد
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:
تامين ارز بانرخ مرجع براي قطعه سازان و خودروسازان مقدور نيست
از نيمه دوم امسال كارت ملي هوشمند صادر مي شود
رئيس مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي: بازسازي مناطق زلزله زده رو به شتاب است
چهارمين استاندار بوشهر در دولت احمدي نژاد رسما آغاز به كار كرد
رئيس گروه خشكسالي پژوهشكده هواشناسي: تابستان امسال پرباران بود
دانشگاه فرهنگيان از نيمه دوم سال تحصيلي فعال مي شود
از روز شنبه در تهران هفته هنري چهار محال و بختياري برگزار مي شود
كميته امداد 23 شهريورماه برگزار مي كند جشنواره قرآن و اذان دانش آموزان مددجو
در اعتراض به توهين يك فيلم آمريكايي به پيامبر اعظم(ص) د
انشجويان برابر سفارت سوئيس تجمع مي كنند


ولايتي در گفت و گو با الاهرام:

آمريكا و غرب جرات حمله به مهم ترين كشور اسلامي جهان را ندارند

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: اقدامات شكست خورده آمريكا در عراق و افغانستان اين كشور را بر آن داشت تا به تبعات حمله به ايران فكر كند.
علي اكبر ولايتي، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در گفت وگو با روزنامه ي الاهرام، چاپ مصر با اشاره به اين كه خطر تقسيم جهان عرب و اسلام همچنان وجود دارد، افزود كه همبستگي ميان دولت هاي عربي و اسلامي با ملت هاي شان تنها عامل تضمين عليه طرح هاي تقسيم است.
او درباره توطئه تقسيم جهان عرب بعد از وقوع انقلاب ها در كشورهاي عربي گفت كه طرح تقسيم در تعدادي از كشورهاي عربي به شكل مشخصي وجود دارد و نمونه هاي زيادي را مي توانيم ببينيم از جمله ليبي كه دست هاي پنهاني به دنبال تقسيم آن به دولت هاي كوچك هستند هم چنان كه در سودان اتفاق افتاد و مناطق جنوبي اعلام جدايي كرد تا دولتي مستقل باشد. امپرياليسم آمريكا و صهيونيست جهاني به همين مقدار بسنده نخواهند كرد و همواره در راستاي تغذيه درگيري هاي جدايي طلبانه در شمال و شرق سودان تلاش خواهد كرد.
ولايتي ادامه داد كه آن ها در حال حاضر نيز در جهت تحريك مردم جنوب فعاليت مي كنند تا بتوانند كنترل مناطق نفتي سودان را به دست آورند.
ولايتي با اشاره به مساله فلسطين و نقش مصر در اين باره بيان كرد كه دولت و ملت مصر طي سال ها از مساله فلسطين حمايت كردند و همواره از آن حمايت مي كنند. مهم ترين تهديد آن چيزي است كه ملت مصر در طول انقلاب خود عليه آمريكا و اسراييل ارائه كرد. زماني كه طرح هاي آمريكايي و صهيونيستي در مصر با شكست مواجه شد آن ها تصميم گرفتند تا درگيري ها را به ساير كشورها بكشانند.
مشاور مقام معظم رهبري درباره مساله هسته اي ايران و تهديدهاي نظامي عليه اين كشور نيز تاكيد كرد كه اين تهديدها، تنها تهديدهاي لفظي است چرا كه توطئه هاي شكست خورده آمريكا در عراق و افغانستان آمريكا را بر آن داشته است تا خوب درباره تبعات اين رويارويي قبل از انجام آن فكركند. همچنين اين كشور جرات انجام اقدام نظامي عليه ايران را ندارد. آمريكا و متحدانش اگر توانايي حمله به ايران را داشتند، انجام مي دادند اما شكي نيست كه آن ها كاري انجام نخواهند داد. ايران مهم ترين كشور اسلامي در جهان است از اين رو آن ها بايد قبل از آن كه براي حمله نظامي عليه ايران كاري بكنند، حساب و كتاب هاي شان را خوب انجام دهند


علامه حسن زاده آملي از بيمارستان مرخص شد

علامه حسن حسن زاده آملي ظهر ديروز از بيمارستان شريعتي تهران مرخص شد.
اواخر هفته گذشته، ايشان با لغزش از پله ها دچار ترك خوردگي در ناحيه ران پاي چپ شده بودند، اما هم اكنون وضعيت عمومي اين عالم رباني مساعد بوده و جاي نگراني براي سلامتي ايشان وجود ندارد.
علامه حسن زاده آملي از روز شنبه اين هفته به دستور پزشك معالج و با هدف جلوگيري از ازدحام جمعيت در بيمارستان به بخش آي سي يو منتقل شد و تحت مراقبت ويژه قرار داشت. اين عالم رباني ظهر چهارشنبه از بيمارستان ترخيص شد.
شب گذشته آيت الله صادق آملي لاريجاني در بيمارستان شريعتي تهران از علامه عيادت كرد. در روزهاي گذشته علي لاريجاني رئيس مجلس و مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت از علامه حسن زاده آملي عيادت كردند.
كيهان ضمن شكرگزاري به آستان ربوبي، براي اين عالم رباني طول عمر با عزت و فرصت خدمت بيشتر به اسلام و مسلمين را از خداوند تبارك و تعالي مسئلت مي كند.


ايران در ماتم شهادت رئيس مذهب جعفري

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مردم سراسر كشور با شركت در دسته هاي عزاداري در غم شهادت رئيس مذهب جعفري به سر و سينه زدند.
بنا بر گزارش هاي رسيده از سراسر كشور، مردم عزادار ايران با نوحه سرايي براي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و برپايي آئين هاي سوگواري، عشق خالصانه خود را به آن امام معصوم به نمايش گذاشتند.
مراسم تشرف عزاداران مكتب جعفري
به حرم رضوي
همزمان با 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم تشرف عزاداران مكتب جعفري به حرم منور رضوي با شكوه خاصي روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين مراسم با حضور گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) و هيئت هاي عزاداري روز چهارشنبه در ميدان شهداي مشهد برگزار شد و شركت كنندگان با قرائت زيارت بقيع و ذكر توسل در مصائب سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشك ماتم ريختند.
مراجع تقليد با پاي پياده تا حرم مطهر حضرت معصومه عزاداري كردند
حضرات آيات وحيد خراساني و صافي گلپايگاني براي عرض تسليت به ساحت مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) از بيوت خود با پاي پياده عازم حرم مطهر كريمه اهل بيت(س) شدند.
به گزارش ايرنا، خيل عظيم عزاداران و برخي مسئولان اين دو مرجع تقليد را تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) همراهي كردند.
گفتني است، حضرات آيات صافي گلپايگاني و وحيد خراساني براساس سنتي ديرينه در مناسبت هاي مختلف مذهبي همراه با دسته جات عزاداري با پاي پياده به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حركت مي كنند.
دسته هاي عزاداري سنتي در سوگ امام صادق(ع) در شيراز به راه افتاد
دسته هاي عزاداري سنتي همراه با سينه زني و نوحه خواني روز چهارشنبه براساس يك سنت چهل ساله از محل آستان قدسي حضرت احمد ابن موسي شاهچراغ(ع) در شيراز به راه افتادند تا در سوگ ششمين ستاره آسمان امامت در محل مدرسه خان شيراز تجمع و عزاداري كنند. بنابراين گزارش، آيت الله اسدالله ايماني، نماينده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شيراز به همراه شمار زيادي از عزاداران صادق آل محمد، پيشاپيش راهپيمايي كنندگان به سمت مدرسه خان شيراز حركت كردند.
امت عزادار در سومين حرم اهل بيت(ع) همچنين با تجمع در مقابل آستان قدسي حضرت احمد ابن موسي (ع) شهادت امام صادق(ع) را به اين امامزاده بزرگوار تسليت گفتند.
 


چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
طلوع پنهاني
در امتداد خزان، روزها زمستاني
و در غياب شما، آفتاب زنداني
جسارت است ولي يك سؤال مي پرسم
چقدر در پس پرده حضور پنهاني؟
ببين براي شما جمعه ندبه مي خوانند
نوادگان زمين خسته از پريشاني
چه وقت مي رسد آقا نگاهتان باشد
براي شب زدگان آيت غزل خواني؟
چرا نمي رسي اي منتقم ببين امروز
به نيزه ها شده قرآن به دست شيطاني
دوباره پنجره ها، زل زدن به غربت شهر
در انتظار شما، اي طلوع پاياني
علي سليماني
دست خالي شوق
خدا كند كه بهار رسيدنش برسد
شب تولد چشمان روشنش برسد
چو گرد بر سر راهش نشسته ام شب و روز
به اين اميد كه دستم به دامنش برسد
هزار دست پر از خواهشند و گوش به زنگ
كه آن انارترين روز چيدنش برسد
چه سالها كه درين دشت، خوشه چين ماندم
كه دست خالي شوقم به خرمنش برسد
بر اين مشام و بر اين جان چه مي شود يارب!
نسيمي از چمنش بويي از تنش برسد
خداي من دل چشم انتظار من تا چند
به دور دست فلك بانگ شيونش برسد؟
چقدر بر لب اين جاده منتظر ماندن؟
خدا كند كه از آن دور توسنش برسد
سعيد بيابانكي
به كنعان برگرد
دلم دوباره ببين كه شده پريشانت
عزيز فاطمه اي جان من به قربانت
براي روز ظهورت، براي آمدنت
چقدر مانده كه كامل شوند يارانت؟
بگو چگونه بيايم چگونه آقاجان
به جستجوي تو و خيمه و بيابانت
به كه قسم بخورم بي تو من كم آوردم
بس است اين همه دوري بس است هجرانت
تو را قسم به صبوري قلب منتظران
عزيز فاطمه برگرد سوي كنعانت
عدالت علوي تو خواب اين شهر است
فداي آن لبه ذوالفقار برانت
اگرچه لايق احسان تو نبودم من
هميشه شامل من بوده است احسانت
از اين حجاب پر از ابر آسمان، آخر
ظهور مي كند آن روي ماه پنهانت
مهرداد مهرآبي
 


مدير مسئول كيهان در همايش طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور :

تاريخ به سوي تشكيل امت اسلامي با پرچمداري ايران در حال چرخش است

حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان در همايش طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور در دانشگاه شهيد عباسپور طي سخناني شگردهاي دشمن در جنگ افكار و عمليات رواني را تشريح كرد.
شريعتمداري اظهار داشت: ما اكنون در شرايط حساس و نه بحراني قرار داريم. بحران زماني است كه مولفه هاي اقتدار يك نظام روي قوس نزولي قرار گرفته باشد، اما حساسيت در اوج اقتدار هم مي تواند وجود داشته باشد و ما امروز در اين نقطه قرار داريم.
به گزارش ايسنا، وي افزود: ما امروز دوران تشكيل نظام اسلامي را پشت سر گذاشته ايم و در مرحله تشكيل امت واحده اسلامي هستيم، راه درازي پيموده ايم و از گردنه هاي سخت و گاه نفسگير عبور كرده ايم. همه شواهد حكايت از آن دارد كه دنيا آبستن حادثه جديدي است همان كه رهبر معظم انقلاب با عنوان پيچ بزرگ تاريخ از آن ياد مي كنند. وي گفت؛ دشمن نيز در اين نكته با ما اتفاق نظر دارد و كتمان نمي كند كه ايران اسلامي در حال نصب تابلوهاي راهنمايي اين پيچ بزرگ است. وي با اشاره به نمونه هايي از مستندات برگرفته از دشمنان نتيجه گرفت؛ در آن سوي پيچ بزرگ تاريخ شاهد تشكيل امت اسلامي با پرچمداري ايران خواهيم بود.
شريعتمداري با اشاره به نااميدي دشمن از كاربرد جنگ سخت به تشريح شرايط كنوني كشور و توضيح شگردهاي دشمن براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي پرداخت و گفت: هركسي كه بتواند افكار عمومي را در دست بگيرد، مي تواند رفتار عمومي را نيز مديريت كند و اين مبناي جنگ نرم است. در جنگ افكار ماشين جنگي ديگر صدرنشين نيست، توپخانه ها جاي خود را به رسانه ها داده اند.
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اين كه ما و حريف هر يك دو نقطه قوت و ضعف داريم، افزود: در جنگ افكار دو عامل اصلي نقش تعيين كننده دارد، يكي رسانه ها و ديگري پيام، نقطه قوت حريف رسانه است. حريف با رسانه هاي دوربرد خود بدون آنكه از شما اجازه بگيرد، وارد خانه شما مي شود، اما رسانه هاي ما اينگونه نيستند، هرچند در اين عرصه در حال ترميم هستيم و گام هاي بلندي برداشته ايم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داريم.
وي ادامه داد: نقطه ضعف حريف كه البته نقطه قوت ما محسوب مي شود، پيام است. حريف پيام جذابي كه مخاطب تشنه آن باشد ندارد از اين روي در عرصه جنگ نرم دست به تقلب مي زند، يعني يا به جاي پيام اصلي پيام آلوده مي فرستد مانند ترويج فساد و فحشاء و يا اين كه واقعيات را قلب مي كند. وي گفت؛ اين در حالي است كه پيام اسلام ناب محمدي(ص) هر روز خيل عظيمي از مخاطبان را به خود جذب مي كند و به قول حضرت امام(ره) دنيا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) است.
وي انگاره سازي را يكي از شگردهاي دشمن در جنگ افكار دانست و گفت: انگاره تصويري از واقعيت است، كه با واقعيت فاصله دارد. به طور مثال در رسانه هاي ديداري دوربين تلويزيون شما را به محل واقعه مي برد و شما احساس مي كنيد كه با چشم خود در حال مشاهده واقعيت هستيد و حال آن كه واقعيت را فقط آنگونه مي بينيد كه دوربين به شما نشان مي دهد، نه آنگونه كه واقعا هست.
شريعتمداري در ادامه، به نمونه هاي ديگري از شگردهاي عمليات رواني دشمن نظير «انگشت روي نقطه ايده آل»، «تكرار ادعا»، «مارپيچ سكوت» و... همراه با مصاديق آن اشاره كرد و گفت؛ حريف با انگشت گذاشتن روي نقطه ايده آل، و هدف نهايي، مي كوشد گام هاي بلندي را كه به سوي آن نقطه برداشته شده است، كم اهميت جلوه دهد. مثلا در جنگ تحميلي نقطه ايده آل ما دفع فتنه از جهان بود و در اين راه گام هاي بلندي برداشتيم كه تحولات و انقلاب هاي اسلامي اين روزها، از جمله نتايج آن است. وي درباره شگرد تكرار ادعا گفت؛ حريف يك ادعاي دروغ را، به طور پيوسته از رسانه هاي خود تكرار مي كند با اين منظور كه تكرار ادعا نهايتا به پذيرش بخشي از آن در افكار عمومي شود. مدير مسئول كيهان كاركرد شگرد «مارپيچ سكوت» را خاموش كردن نظر مخالفان معرفي كرد و گفت؛ در اين شگرد با نسبت دادن اتهاماتي نظير مرتجع، تماميت خواه، محافظه كار و امثال آن به صاحبان نظر مخالف، تلاش مي كنند تا آنان را مرعوب كرده و براي دور ماندن از اين اتهامات، آنها را وادار به سكوت كنند و فضاي جامعه را با آنچه واقعا هست متفاوت جلوه دهند. وي در همين زمينه به ماجراي كودتاي نوژه اشاره كرد و گفت؛ بازداشت شدگان كودتاگر در مقابل اين سؤال كه چگونه تصور مي كرديد كه مي توانيد يك انقلاب بزرگ با پشتوانه عظيم مردمي را ساقط كنيد؟ پاسخ مي دادند «به ما گفته بودند همه با هم هستند»!
در ادامه اين نشست شريعتمداري به سؤالات حاضران و طلاب پاسخ گفت.
وي در پاسخ به اينكه نظر شما درباره شخص آقاي احمدي نژاد چيست؟ گفت: قاعده كلي اين است كه شما بر روي معيارهاي اصلي حركت كنيد و اين مانع از قبيله گرايي و حزب گرايي مي شود. ما معيارهاي مشخصي داريم كه آموزه هاي تعريف شده نظام هستند و با نظرات رهبري كدگذاري شده است، ما هركسي كه با اين معيارها همخواني داشته باشد به همان ميزان حمايت مي كنيم. به صراحت مي گويم كه هر جا زاويه اي بوده كيهان اولين جايي بود كه به آن نقد داشته است.
شريعتمداري در پاسخ به انتقاد يكي از طلاب درباره تندروي روزنامه كيهان گفت: برخي اوقات چون ديگران ساكت اند، مي گويند ما تندروي مي كنيم، اما با تمام اين شرايط حتي بسياري از مسائل را مطرح نمي كنيم و تنها با مسئولان مربوطه در ميان مي گذاريم. ما چهار ماه قبل از آنكه فساد مالي بزرگ كشف شود به آن پرداخته و حتي اسم بانك آريا را نيز مطرح كرده بوديم، و البته نمي دانستيم كه ميزان سوءاستفاده در اين سطح كلان است.
 


تأكيد سفير ايران در لاهه بر همكاري بيشتر اعضاي«نم» در سازمان منع سلاح هاي شيميايي

سفير ايران در لاهه بر همكاري بيشتر كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در سازمان منع سلاح هاي شيميايي براي تأثيرگذاري بر تحولات اين سازمان تأكيد كرد.
در جلسه اي كه با حضور سفراي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در سازمان منع سلاح هاي شيميايي و با هدف تدوين بيانيه مشترك عدم تعهد و چين براي ارائه به هفتادمين نشست شوراي اجرايي سازمان كه قرار است 4 تا 7 مهر ماه در لاهه هلند برگزار شود، تشكيل شد، سفير كوبا به عنوان هماهنگ كننده گروه، رياست اين گروه را به كاظم غريب آبادي سفير ايران در هلند و نماينده دائم كشورمان در سازمان منع سلا ح هاي شيميايي تحويل داد.
وي با تبريك به كشورمان به مناسبت برگزاري موفقيت آميز اجلاس شانزدهم سران اين جنبش در تهران، ابراز اميدواري كرد كه در دوره سه ساله رياست ايران شاهد گسترش همكاري ها و نقش آفريني بيشتر و مؤ ثرتر عدم تعهد در تحولات و مناسبات بين المللي باشيم.
پس از سخنان سفير كوبا، سفير و نماينده دائم كشورمان طي سخناني ضمن قدرداني از زحمات سفير كوبا در پيشبرد اهداف و برنامه هاي جنبش عدم تعهد در سازمان طي سه سال گذشته، بر سياست كشورمان در دوره سه ساله رياست بر اين جنبش مبني بر حفظ و تعميق انسجام، همبستگي و وحدت در درون جنبش و ارتقاي جايگاه آن تأكيد كرد و خواستار همكاري و همفكري بيشتر كشورهاي عضو اين جنبش در سازمان منع سلاح هاي شيميايي به منظور تأثيرگذاري بر روندها و تحولات اين سازمان شد.
در ادامه نيز برخي از سفراي كشورهاي عضو عدم تعهد ضمن تبريك به مناسبت برگزاري موفقيت آميز نشست تهران، براي سفير كشورمان در دوره رياست بر اين جنبش در لاهه آرزوي موفقيت كردند.
در حال حاضر بيش از 114 كشور از اعضاي جنبش عدم تعهد، عضو كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي هستند و از اين تعداد نيز 19 كشور عضو شوراي اجرايي اين سازمان مي باشند كه 41 عضو دارد و مهمترين ارگان تصميم گير سازمان منع سلاح هاي شيميايي محسوب مي شود.
به دليل عدم عضويت كشور مصر در سازمان منع سلاح هاي شيميايي، طي سه سال گذشته كوبا مسئوليت هماهنگي فعاليت هاي جنبش عدم تعهد در اين سازمان را برعهده داشته است.


با پيام مراجع تقليد و حضور رئيس مجلس

چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان در تبريز آغاز به كار كرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و پيام مراجع تقليد در مصلاي امام خميني(ره) تبريز گشايش يافت.
در اين مراسم علي لاريجاني با اشاره به زيبايي هاي قرآن گفت: جوانان ما بايد در مفاهيم قرآن تدبر داشته باشند تا نسل هاي بعدي بيدار شوند و نسل كنوني پايدار بماند. بنابراين كشف مفاهيم قرآن بسيار اهميت دارد.
وي از امام صادق«ع» به عنوان احياگر فقه شيعي نام برد و افزود: بركات زيادي از امام صادق«ع» به شيعه و جهان اسلام رسيده است.
لاريجاني گفت: امام صادق«ع» پايه گذار تفكر اصيل اسلامي در فقاهت و حوزه كلام بودند.
به اين همايش قرآني، آيت الله جوادي آملي، آيت الله جعفر سبحاني و كامران دانشجو وزير آموزش عالي پيام دادند.
به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالله جوادي آملي در پيام تصويري خود به اين مسابقات اظهار داشت: قرآن شفاست براي اينكه مي خواهد جامعه برين بسازد و نه تنها خاورميانه بيدار را به مقصد برساند، بلكه جهان خفته را بيدار و آنها را به مراحل ياد شده برساند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه واژه مرض با بيش از 12 بار در قرآن مربوط به مرض هاي اعتقادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي و مانند آن تكرار شده، اضافه كرد: اگر جامعه اي بخواهد متمدن بشود، بايد بداند كه تمدن او در تدين اوست و اگر تدين نبود اين بيماري هاي فراگير او را درهم مي كوبيد.
آيت الله جوادي آملي با بيان اين كه به بركت نظام الهي، خاورميانه بيدار شده است، گفت: اين بيداري را بايد ارج نهاد.
آيت الله جعفر سبحاني نيز در پيامي به چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان گفت: قرآن كتاب قرن ها و زمان هاي بي نهايت است. با اينكه متجاوز از 14 قرن است كه پژوهشگران روي مفاهيم و حقايق قرآن كار مي كنند هنوز جاي تحقيق باقي است.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: نورافكني و ايمان آفريني قرآن به يك زمان و يا به يك امت مخصوص نبوده، بلكه پيوسته تا روز رستاخيز نورپاش و رهنماست و گذشت زمان و دگرگوني تمدن ها در رهبري آن تأثيري ندارد.
براساس همين گزارش، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پيام خود خطاب به دانشجويان جهان گفت: قرن حاضر، قرن قرآن و قرن بيداري اسلامي در اقصي نقاط جهان است و دانشجويان مسلمان در همه كشورهاي اسلامي به ويژه دانشجويان مسلمان ايراني تحت تأثير انقلاب اسلامي و انديشه هاي تابناك بنيانگذار جمهوري اسلامي و تعاليم عاليه قرآني، مسئوليت خطير روشنگري و راهنمايي ديگر اقشار اجتماعي به خصوص جوامع دانشگاهي را بر عهده دارند و اين رسالت الهي آنان است.
دكتر كامران دانشجو تصريح كرد: بالاترين بازدهي و بهره وري از صنعت برتر آفرينش، مشروط به قرائت و فهم مفاهيم مندرج در كتاب هدايت و منوط به اجراي اوامر و ترك نواهي و عمل به مجموع رهيافت هاي فردي و اجتماعي زيست انساني در قرآن اعم از عبادي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي و ساير ساحت هاي حيات بشري است.
در اولين روز برگزاري چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان پس از پخش پيام تصويري آيت الله جوادي آملي زيارتنامه امام صادق«ع» قرائت شد كه فضاي معنوي اين مراسم را دوچندان كرد.
گفتني است اين دوره از مسابقات سه شنبه با شركت 120 قاري و حافظ قرآن كريم از 52 كشور جهان در تبريز شروع به كار كرد و تا شنبه ادامه خواهد داشت. چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان توسط داوران ايران، مصر، عراق، لبنان و مالزي داوري مي شود. اخبار و گزارش هاي اين مسابقات توسط پنج شبكه جهاني به اطلاع عموم رسانده مي شود.


در چهارمين اجلاس «سيكا» مطرح شد؛

هشدار صالحي به امكان سرايت ناامني در سوريه به كل منطقه

وزير امورخارجه ايران در چهارمين اجلاس «سيكا» با هشدار نسبت به تحولات سوريه گفت: ناامني در سوريه به كل منطقه سرايت مي كند.
علي اكبر صالحي همزمان با بيستمين سالگرد تاسيس كنفرانس تعامل و اعتمادسازي آسيا (سيكا) و در چهارمين اجلاس وزراي خارجه كشورهاي سيكا در شهر آستانه پايتخت قزاقستان طي سخناني همكاري هاي بين المللي را بهترين راه فراروي كشورها براي مقابله با چالشهاي كنوني در جهان دانست.
صالحي همچنين در خصوص موضوع سوريه نيز بر اين اعتقاد قوي ايران تاكيد كرد كه كشورهاي طرفدار صلح و ثبات در منطقه، به همراه دوستان سوريه بايد زمينه را براي برگزاري گفت وگويي هدفمند ميان دولت سوريه و معارضين به منظور يافتن راه حلي مورد قبول طرفين هموار نمايند و چنين حركتي موجب تضمين بازگشت صلح و امنيت به اين كشور و توقف خونريزي خواهد شد.
وزير امور خارجه با هشدار نسبت به امكان تسري يافتن ناامني و بي ثباتي در سوريه به كل منطقه، آن را تنها در جهت منافع نامشروع حاميان سياست «تفرقه بينداز و حكومت كن» در منطقه دانست.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان تسليحات هسته اي را غيرانساني ترين سلاح توصيف كرد و حفظ و نگهداري تسليحات هسته اي راهبردي و غيرراهبردي و مدرن سازي مستمر اين تسليحات و تكيه بر دكترين هاي نظامي نوين را كه توجيه گر استفاده از اينگونه سلاح ها به خصوص عليه كشورهاي فاقد سلاح هسته اي هستند، بزرگترين تهديد عليه بشريت دانست.
صالحي در حاشيه اين اجلاس با رئيس جمهور و وزير خارجه قزاقستان نيز ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار وزير امور خارجه كشورمان گزارشي از برگزاري موفقيت اجلاس سران عدم تعهد در تهران ارائه نمود.
رئيس جمهور قزاقستان نيز در اين ديدار ضمن اعلام حمايت از حقوق جمهوري اسلامي ايران در خصوص فعاليت صلح آميز هسته اي بر اعلام مواضع كشورش در اين زمينه در مجامع بين المللي تاكيد كرد.
نورسلطان نظربايف در ادامه از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از سيكا و شركت فعال در اجلاس هاي مرتبط با آن تقدير و تشكر كرد.
رئيس جمهور قزاقستان همچنين در اين ديدار بر ضرورت تسريع در اتمام پروژه راه آهن ايران - تركمنستان و قزاقستان تاكيد كرد.
همچنين وزراي امور خارجه ايران و تركيه در حاشيه اجلاس سيكا با هم ديدار و گفت وگو كردند.
در ديدار علي اكبر صالحي و داود اوغلو درباره مهمترين موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه اي و بين المللي به ويژه تحولات سوريه، بحث و تبادل نظر شد.
كنفرانس تعامل و اعتمادسازي در آسيا (سيكا) در سال 1992 با ابتكار قزاقستان پايه گذاري شد كه هم اكنون داراي 24 عضو و 11 ناظر است.در اجلاس آستانه، رياست سيكا از تركيه به چين منتقل شد.
 


مهمان پرست انتشار فيلم آمريكايي اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان انتشار فيلم آمريكايي اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام (ص) را اقدامي نفرت انگيز دانسته و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران توهين به مقدسات اسلامي را قويا محكوم نموده و با احساسات جريحه دار شده امت اسلامي ابراز همدردي مي نمايد.
رامين مهمان پرست افزود: دولت جمهوري اسلامي ايران در ادامه هشدارهاي قبلي تاكيد مي كند سكوت سيستماتيك و مستمر دولت آمريكا نسبت به اين گونه اقدامات منزجركننده كه در راستاي اسلام ستيزي انجام مي شود، عامل اصلي استمرار اين اقدامات است.
مهمان پرست تاكيد كرد: اسناد متعدد سازمان ملل و يونسكو بر تعهدات دولت ها در زمينه پرهيز از انتشار تنفر فرهنگي تاكيد مي كند و دولت امريكا فراتر از اين تعهدات حقوقي از نظر اخلاقي هم مسئوليت مستقيمي در توقف اين روند خطرناك گسترش تنفر فرهنگي و توهين به مقدسات امت عاليه اسلام را دارد.
 


سفير اسبق اسرائيل در آمريكا: اسرائيل طبق معمول مقابل ايران تنهاست

سفير اسبق رژيم صهيونيستي در آمريكا با اشاره به اينكه نفع آمريكا در خاورميانه دور كردن خود از موضع اسرائيل در قبال ايران است، اعلام كرد اسرائيل بايد به اين حقيقت كه هميشه در قبال ايران تنها بوده است، عادت كند.
به گزارش پايگاه عبري زبان »عاروتص شوع«، »زلمان شوال« سفير اسبق رژيم صهيونيستي در آمريكا اعلام كرد كه اسرائيل بايد به اين باور كه هميشه در مواجهه با ايران تنها بوده است، عادت كند.
سفير اسبق اسرائيل در آمريكا در ادامه مصاحبه خود با اين پايگاه عبري زبان اعلام كرد كه اسرائيلي ها نبايد انتظار داشته باشند كه آمريكا در نبردهاي اسرائيل بجنگد.
اين مقام صهيونيستي با اشاره به اينكه زمانيكه موضوع ايران مطرح مي شود، منافع اسرائيل و آمريكا از يكديگر جدا مي شود، اعلام كرد: ما بايد به اين حقيقت كه طبق معمول (در قبال ايران) تنها هستيم، عادت كنيم.
شوال در ادامه گفت: وضعيت فعلي يادآور شرايط جنگ 6 روزه ( جنگ سال 1967 ميلادي) است؛ زمانيكه اسرائيل هيچ حمايتي از سوي آمريكا دريافت نكرد و حقيقتا دولت «جانسون» به اسرائيل صراحتا اينطور اعلام كرد كه اگر پيشقدم شود و فعالانه به مصر حمله كند، در اين صورت بايد به تنهايي پيامدهاي اين حمله را متحمل شود و اين در تضاد با اين حقيقت بود كه مصر متعهد به بستن تنگه »تيران« و اقدام جنگي شده بود.
به گزارش فارس، سفير اسبق رژيم صهيونيستي در آمريكا اينطور ادامه داد كه آمريكا در صورتي كه نياز باشد و براي مثال اگر اينطور به نظر برسد كه اسرائيل در حال شكست خوردن است، از اسرائيل پشتيباني مي كند؛ شوال گفت: اما وقتي نوبت به تصميم گيري درباره چگونگي دفاع اسرائيل از خودش مي رسد، اسرائيل نبايد انتظار داشته باشد كه آمريكا پيشنهاد كند.
اين مقام اسبق اسرائيلي در ادامه مصاحبه خود گفت كه نفع آمريكا در حوادث خاورميانه اي كه ايران را احاطه كرده، اين است كه به مراتب خود را دورتر از نگراني هاي اسرائيل درباره ايران هسته اي قرار دهد؛ بر اساس اعلام شوال، تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر در آمريكا، اين سوال كه اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران چطور مي تواند روي كمپين انتخاباتي آمريكا تاثيرگذار باشد، يكي از موارد مهم و برتر رئيس جمهور باراك اوباما است.


شوراي ملّي پژوهش آمريكا:

پدافند موشكي آمريكا داراي نقص و فاقد آمادگي مقابله با موشك هاي ايران است

هيئتي متشكل از دانشمندان و كارشناسان برجسته نظامي آمريكا پس از يك بررسي دو ساله به اين نتيجه رسيدند پدافند موشكي آمريكا داراي نقائصي اساسي است كه اين كشور را در برابر موشك هاي دوربرد ايران آسيب پذير مي كند.
به گزارش روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز، هيئتي از دانشمندان و كارشناسان برجسته نظامي شاغل در «شوراي ملي پژوهش» آمريكا پس از انجام يك بررسي دو ساله نتيجه گرفتند پدافندهاي دفاع موشكي آمريكا داراي «نقص هايي اساسي» است كه اين كشور را در برابر حملات دور برد از طرف ايران آسيب پذير مي كند.
اين شورا در گزارشي به دولت اوباما پيشنهاد كرد با تغيير در استراتژي هاي دفاعي خود براي مقابله با حملات «موشك هاي دوربردي كه ايران در حال ساخت آنهاست» آماده شود.
«شوراي ملّي پژوهش» يكي از بازوهاي «آكادمي ملّي علوم» در آمريكا است كه از طرف كنگره آمريكا مجاز است به دولت پيشنهادهاي علمي و فنّي ارائه دهد.
در گزارش 239 صفحه اي اين شورا كه به نوشته روزنامه نيويورك تايمز به زبان بسيار فنّي نوشته شده است به دولت آمريكا پيشنهاد داده است اصلاحاتي انجام شود تا سامانه ضد موشكي اين كشور موثرتر شود.
به گزارش فارس، اين روزنامه آمريكايي همچنين گزارش مذكور را ضربه اي به اوباما دانست كه از سامانه پدافندي بوش انتقاد كرده و وعده داده بود سامانه اي قوي تر، هوشمندتر و سريع تر راه اندازي كند. گزارش اين شورا نتايج راهبرد اوباما را ضعيف ارزيابي كرد.
 


لايحه دادرسي كيفري در كميسيون حقوقي بررسي شد

لايحه دادرسي كيفري اعاده شده از شوراي نگهبان در جلسه كميسيون حقوقي مجلس بررسي شد.
محمدعلي اسفناني، سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس، در مورد دستور جلسه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: لايحه دادرسي كيفري اعاده شده از سوي شوراي نگهبان در جلسه روز سه شنبه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس بررسي شد.
اسفناني در مورد جزئيات اين جلسه اظهار كرد: تمام موارد مورد اشكال شوراي نگهبان در لايحه دادرسي كيفري به جز يكي از آنها تصويب شده است و آن يك مورد باقيمانده براي بررسي به جلسه بعد موكول شد.


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:

تامين ارز بانرخ مرجع براي قطعه سازان و خودروسازان مقدور نيست

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تامين ارز با نرخ مرجع براي قطعه سازان خودرو و شركت هاي خودروسازي محمل قانوني ندارد و قابل اجرا نيست.
به گزارش ايرنا، غلامرضا شافعي شامگاه سه شنبه در بابلسر اظهار كرد: امروز توان تخصيص ارز با نرخ مرجع براي واردات مواد اوليه صنايع را نداريم.
وي گفت: ارز با نرخ مرجع فقط براي تامين كالاهاي اساسي، دارو و وسايل و تجهيزات درماني است.
شافعي، همچنين خواستار كنترل نرخ ارز در كشور شد و افزود: بانك مركزي در تثبيت قيمت نرخ ارز به صورت جدي بايد وارد عمل شود.
بنابراين گزارش، نخستين خط كامل توليد و مونتاژ مجموعه كمربند ايمني و كيسه هواي خودرو در شركت ايمن سازان خودروي انديشه در بابلسر شامگاه سه شنبه با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداري قرار گرفت.
در اين مراسم مديرعامل شركت ايمن سازان خودروي انديشه گفت: با آغاز توليد و مونتاژ دو قطعه ايمني خودرو در اين شركت، 180 نفر به كارگران آن اضافه شده و هم اكنون 580 نفر در شركت مشغول كارند.
علي ملايي افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، سالانه يك ميليون قطعه كمربند ايمني و 500 هزار كيسه هواي خودرو در اين شركت توليد و مونتاژ مي شود.
او به اهميت نصب كمربند ايمني و كيسه هواي خودرو در كاهش تلفات و خسارات ناشي از تصادفات اشاره كرد و ادامه داد: براساس آمار بيمه ايران، سالانه 25 هزار نفر بر اثر تصادفات جان باخته، 200 هزار نفر زخمي شده و 150 ميليارد ريال خسارت وارد مي شود.
ملايي گفت: براساس بررسي هاي كارشناسي مراجع صاحب صلاحيت مشخص شده است كه با نصب كمربند ايمني و كيسه هوا در خودروها تا 75 درصد از ميزان خسارات و تلفات كاسته خواهد شد.
وي با بيان اين كه بخشي از مواداوليه اين شركت وارداتي است و هر سه ماه 10 ميليون يورو مواد اوليه نياز است، افزود: با توجه به افزايش نرخ ارز، قيمت تمام شده قطعات توليدي در اين شركت تا دو برابر افزايش يافته است.
گفتني است، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در حاشيه بهره برداري از اولين خط كامل توليد و مونتاژ مجموعه ايمني كيسه هواي خودرو در بابلسر با اشاره به اينكه بخشي از منابع مالي خودروسازان در بخشهاي ديگر غيرتوليدي هزينه شده است، گفت: تبديل اين منابع مالي براي پرداخت مطالبات قطعه سازان يكي از راههاي پرداخت مطالبات است.
شافعي، به مصوبات حمايتي دولت اشاره كرد و گفت: بخشي از بهره بانكي تسهيلات قطعه سازان و خودروسازان نيز توسط دولت به عنوان حمايت از توليد پرداخت مي شود.


از نيمه دوم امسال كارت ملي هوشمند صادر مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال استان يزد از آغاز صدور كارت ملي هوشمند از ابتداي نيمه دوم سال خبر داد.
«سيدمحمد طباطبايي» از كارت هوشمند ملي به عنوان دروازه ورود به دولت الكترونيك يادكرد و افزود: صدور اين كارت در نيمه دوم سال جاري آغاز مي شود.
وي همچنين روند تعويض شناسنامه ها را مثبت ارزيابي كرد و اظهار كرد: تاكنون 60هزار شناسنامه تعويض شده است.
طباطبايي از ارائه 5 درصد خدمات ثبت احوال در فضاي مجازي خبر داد و گفت: يازده خدمت اين سازمان در 5 دفتر پيشخوان دولت ارائه مي شود و تا پايان امسال اين خدمات در 5 دفتر ديگر نيز ارائه مي شود.
راه اندازي گنجينه اسناد هويتي و صدور شناسنامه جديد براي شهدا از ديگر برنامه هايي بود كه مديركل ثبت احوال استان يزد بدان پرداخت.
وي آخرين آمار جمعيتي شهر يزد را 582 هزار و 602نفر اعلام كرد و از وقوع 10هزار و 846 نفر ولادت، 2هزار و 280 نفر وفات، 5هزار و 528 نفر ازدواج و 564 نفر طلاق، از ابتداي سال جاري تاكنون در استان خبر داد.


رئيس مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي:

بازسازي مناطق زلزله زده رو به شتاب است

تبريز- خبرنگار كيهان:
اگر چه روند بازسازي ها در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي رو به جلو است ولي نياز به شتاب بيشتر دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: مجلس در قالب بازسازي مناطق زلزله زده طرحي را آماده مي كند تا در اين مورد به دولت كمك كند.
علي لاريجاني كه براي بازديد از مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي به اين خطه سفر كرده بود، اظهار داشت: عمليات خاكبرداري، وقت گير است و حضور هيئتي از مجلس در منطقه به خاطر قرار داشتن در كنار مردم و برآورد مشكلات است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر خود به منطقه در حالي وارد روستاي «زنگ آباد» ورزقان شد كه بارندگي اخير سبب از بين رفتن مصالح ساختماني شده بود كه براي بازسازي منازل زلزله زده به اين روستا آورده شده بود.
لاريجاني در اين روستا گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي و فرا رسيدن سرماي زودرس اين منطقه، ضرورت دارد تا پايان عمليات بازسازي منازل زلزله زدگان، آنان در كانكس استقرار يابند. وي خواستار تلاش بيشتر مسئولان براي رفع مشكلات زلزله زدگان شد.
 


چهارمين استاندار بوشهر در دولت احمدي نژاد رسما آغاز به كار كرد

بوشهر-خبرنگار كيهان:
با حضور مصطفي محمدنجار وزير كشور، فريدون حسن وند نماينده سه دوره مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي رسما به عنوان استاندار جديد بوشهر معرفي شد.
حسن وند چهارمين استاندار دولت احمدي نژاد در استان بوشهر است كه بعد از علي افراشته، ابوطالب شفقت و محمدحسين جهانبخش سكان هدايت استان بوشهر را به دست گرفته است.
براي نخستين بار در دولت احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه استانداران جديد و قديم بوشهر هر چهار نماينده بوشهر حضور داشتند و اين نشان از عزم نمايندگان براي تعامل با استاندار جديد است.
حسن وند در حالي به ساختمان استانداري بوشهر مي رود كه تا پيش از اين علاوه بر مديريت اداره اطلاعات در شهرستان هاي انديمشك، شوش و دزفول سابقه اجرايي آنچناني نداشته است، ضمن اينكه سه دوره نمايندگي در مجلس و ارتباط خوب با دولتمردان و نهاد رياست جمهوري از وي فردي قدرتمند در عرصه سياسي ساخته است.


رئيس گروه خشكسالي پژوهشكده هواشناسي: تابستان امسال پرباران بود

رئيس گروه خشكسالي پژوهشكده هواشناسي با بيان اينكه ميانگين بارندگي در كل كشور تابستان 91 معادل
58/12ميليمتر بود گفت: تابستان امسال 5 ميليمتر بارندگي بيشتر از نرمال در كشور رخ داد.
عباس رنجبر در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: تابستان سال گذشته ميانگين بارندگي در كشور برابر 77/12ميليمتر بود كه اندكي از بارندگي امسال بيشتر بود و ميانگين بلندمدت بارندگي كشور در فصل تابستان معادل 8 ميليمتر است كه تابستان امسال حدود 5 ميليمتر بيشتر از آن بارندگي داشتيم.
به گفته وي، استان هاي خراسان جنوبي، خراسان رضوي، چهارمحال بختياري، آذربايجان غربي، قزوين، زنجان، گلستان، آذربايجان شرقي، تهران، اردبيل، كردستان، گيلان، خراسان شمالي و مازندران به ترتيب بيشترين افزايش بارندگي نسبت به ميانگين طولاني مدت را در فصل تابستان جاري داشته اند.
رنجبر با بيان اينكه در تمام اين استان ها بارندگي بيش از 10درصد نسبت به ميانگين بلندمدت افزايش داشته اظهار داشت: اما در استان هاي سمنان، اصفهان، همدان و مركزي بارندگي در تابستان امسال برابر بارندگي نرمال و در استان هاي كرمانشاه، كرمان، قم و خوزستان مقدار بارش كمتر از نرمال بوده است.


دانشگاه فرهنگيان از نيمه دوم سال تحصيلي فعال مي شود

معاون متوسطه وزير آموزش و پرورش از آغاز فعاليت نخستين دانشگاه فرهنگيان واقع در شهرك غرب از نيمه دوم سال تحصيلي خبر داد.
«ابراهيم سحرخيز» در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اينكه اين دانشجويان هم اكنون در مراحل مصاحبه به سر مي برند، افزود: دانشجويان مورد مصاحبه از طريق كنكور سراسري و در مقطع كارشناسي پذيرفته شده اند.
سحرخيز افزود: اين دانشجويان بعد از گذشت يك سال و گذراندن چندين واحد تحصيلي، به عنوان كارآموز وارد چرخه تدريس مي شوند.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: اين دسته از دانشجويان ضمن گذراندن دوره هاي نظري و كسب دانش تخصصي لازم براي تدريس، به صورت عملي نيز به تدريس خواهند پرداخت.
سحرخيز افزود: اين افراد در قالب دوره هاي كارورزي و حق التدريسي وارد سيستم آموزش و پرورش مي شوند تا آموخته هاي خود را در عمل ارايه دهند.
وي ادامه داد: از بين 50 هزار نفر پذيرفته شده دانشگاه فرهنگيان، 25 هزار نفر پس از قبولي در مصاحبه هاي تخصصي پذيرفته خواهند شد.


از روز شنبه در تهران هفته هنري چهار محال و بختياري برگزار مي شود

شهركرد-خبرنگار كيهان:
هفته هنري چهار محال و بختياري از تاريخ 25 تا 29 شهريور ماه امسال در فرهنگسراي نياوران تهران برگزار مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اعلام اين خبر افزود: در هفته هنري كه در فرهنگسراي نياوران به استان چهار محال و بختياري اختصاص دارد، 200 اثر از هنرمندان استان در زمينه هاي گوناگون در معرض ديد عموم قرار مي گيرد. حسين گنجي اين آثار هنري را در رشته هاي گرافيك، طراحي، عكاسي، خوش نويسي، نگارگري، تذهيب و همچنين نمايش صنايع دستي، مد و لباس، سوغات، توليدات استاني و اعلام كرد.
وي سپس گفت: در اين هفته نمايش هاي بومي و محلي چهار محال و بختياري و موسيقي بختياري، شاه نامه خواني، شعرخواني توسط هنرمندان هم اجرا مي شود.
 


كميته امداد 23 شهريورماه برگزار مي كند جشنواره قرآن و اذان دانش آموزان مددجو

معاون امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: كميته امداد در نظر دارد براي ارتقاء سطح معلومات قرآني و شناسايي استعدادهاي قرآني ويژه دانش آموزان عضو كانونهاي دائم، موقت و پيروان ولايت اين نهاد براي اولين بار جشنواره قرآني و اذان يادواره امام هادي(ع) و همچنين سرود رهپويان ولايت را برگزار كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، اكبر ميرشكار با بيان اين مطلب گفت: كميته امداد امام(ره) در راستاي غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تحت پوشش به عنوان اولين دستگاه آغازكننده بحث اوقات فراغت به يك ركورد جديدي دست پيدا كرد و امسال براي اولين بار برنامه هاي كميته امداد در اردوگاهها و كانونها تا 30 شهريورماه ادامه خواهد داشت، برنامه هاي اوقات فراغت در اردوها بخشي از آن برنامه ها بود كه تعداد 50 هزار نفر از اين برنامه ها بهره مند شدند و بخش ديگر آن كانونهاي فرهنگي اعم از كانونهاي موقت، دائم و پيروان ولايت كه نزديك به 200 هزار نفر از اين برنامه ها بهره مند شدند.
وي هدف از اين برنامه ها را ايجاد انگيزه در دانش آموزان و جوانان و نوجوانان، نشاط و شادابي در بين آنان دانست و افزود: از طريق برگزاري جشنواره نسبت به شناسايي استعدادهاي برتر دانش آموزان در زمينه هاي هنري و قرآني اقدام شده است و از همه مهم تر هدف اين است كه بتوانيم در جهت تحقق فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تربيت 10 ميليون نفر حافظ قرآن در كشور امسال براي اولين بار، جشنواره فرهنگي هنري در رشته قرآن، حفظ و قرائت و همچنين اذان و رشته سرود ويژه برادران در سراسر كشوردر مرحله اول به صورت استاني از تيرماه جاري آغاز شد و بعد از مرحله استاني كه برترينها مشخص شدند برنامه ريزي صورت گرفت تا مرحله كشوري آن در تعدادي از اردوگاههاي كشور برگزار شود.
اكبر ميرشكار خاطرنشان كرد: در مرحله استاني تعداد 10 هزار نفر در اين جشنواره شركت داشته اند، همچنين در زمينه حفظ و قرائت قرآن و اذان تعداد هزار نفر دختر و پسر به عنوان نفرات برتر به رقابت مي پردازند، در مرحله نهايي سرود هم 600 نفر فقط پسر شركت دارند كه آن هم در سه اردوگاه انجام مي شود كه جمعا 9 اردوگاه كميته امداد از 23 تا 26 شهريور ماه ميزبان هزار و 600 نفر دانش آموز در مرحله نهايي جشنواره فرهنگي هنري تحت عنوان رهپويان ولايت يادواره امام هادي(ع) هستند.
گفتني است به رتبه هاي اول قرآني و اذان بخشي از هزينه هاي مربوط به سفر عتبات عاليات و براي رشته ها و رتبه هاي ديگر هم با مشاركت خانواده ها هزينه هاي مربوط به سفر زيارتي مشهد تامين مي گردد.
 


در اعتراض به توهين يك فيلم آمريكايي به پيامبر اعظم(ص)

دانشجويان برابر سفارت سوئيس تجمع مي كنند

دانشجويان در اعتراض به انتشار فيلم توهين آميز به ساحت پيامبر اكرم(ص) امروز مقابل سفارت سوييس در تهران (حافظ منافع آمريكا) تجمع مي كنند.
ابوالفضل چمندي، دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور در گفت وگو با فارس، گفت: اعضا و فعالان اين اتحاديه دانشجويي به همراه ساير دانشجويان تهراني ساعت 12 پنجشنبه(امروز) 23 شهريور مقابل سفارت سوييس در تهران (حافظ منافع آمريكا) تجمع مي كنند. وي توهين يك فيلم تبليغاتي ساخته شده در آمريكا به ساحت پيامبر اعظم(ص) را عامل برگزاري اين تجمع عنوان كرد.
اين فعال دانشجويي همچنين ضمن محكوم كردن توهين به مقدسات اسلامي از سوي آمريكايي ها، از تمامي آحاد مردم و دانشجويان خواست تا در تجمع ياد شده حضور پيدا كنند. به گفته چمندي، دانشجويان نماز ظهر و عصر خود را مقابل سفارتخانه سوييس در تهران اقامه مي كنند.




صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14