(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 مهر 1391 - شماره 20314

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني در صحن مجلس:
آمريكا و غرب در آتش خشم مسلمانان گرفتار مي شوند
در مكتب امام
با تلاش فناوران ايراني
پهپاد رادار گريز با قابليت حمل 100 كيلوگرم بار در كشور ساخته شد
خارج از دستور
تجليل از پيشكسوتان و خلبانان نخستين عمليات هوايي ارتش
طي بيانيه اي صورت گرفت
انجمن اسلامي دانشجويان 12 دانشگاه كشور خواستار به مجازات رسيدن اهانت كنندگان به مقدسات شدند
حجت الاسلام روحاني:
خاتمي شريك فتنه است
ايهود باراك:
در موضوع هسته اي ايران نمي توانيم روي دنيا حساب كنيم
رئيس سازمان پدافند غيرعامل:
ايران به بانك هاي آمريكا حمله سايبري نكرده است
مراسم قدرداني از برگزيدگان برنامه هاي مناسبتي ماه مبارك رمضان سيما
امير نصيرزاده خبر داد
برگزاري رزمايش بزرگ نيروي هوايي در جنوب كشور تا پايان سال
در تجمع دانشگاهيان و طلاب صورت گرفت
اهتزاز پرچم هاي «محمدرسول الله» مقابل سفارت فرانسه
با حضور سفيران ايران، چين و روسيه در دمشق
كنفرانس گروه هاي مخالف دولت سوريه برگزار شد


لاريجاني در صحن مجلس:

آمريكا و غرب در آتش خشم مسلمانان گرفتار مي شوند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فيلم موهن آمريكايي گفت: آمريكا و غرب در آتش خشم مسلمانان گرفتار مي شوند.
علي لاريجاني در جلسه علني ديروز مجلس به فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي دراهانت به ساحت مقدس پيامبر عظيم الشأن اسلام اشاره و تصريح كرد: ساختن اين فيلم موهن وكاريكاتور در نشريه فرانسوي نمونه ديگري از اشتباه غرب است چرا كه ساحت پيامبر اعظم در عالم آنقدر بلند است كه با اينگونه رفتارهاي حقيرانه كوچك نمي شود؛ اين فرهنگ غرب و سياست مداران آن هستند كه سبك سري خود را نشان دادند و پشت سنگر دروغين آزادي بيان بزرگترين توهين را به آزادي و تفكر كردند.
لاريجاني اضافه كرد: اين لجاجت غيرانساني توهين به رسول الله(ص) نه تنها قدرت منطق و ايستادگي در آزادي را نشان نمي دهد، كه به لات بازي در سياست در ساحت سياست بين المللي شبيه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي مجدداً به آمريكا و غرب هشدار مي دهد كه تا دير نشده اين رفتار سفيحانه را اصلاح كنند و با كشتار مردم در تظاهرات، حجم دشمني را گسترش ندهند چرا كه در آتش اين خشم مقدس گرفتارتر مي شوند.
وي در ادامه به تحريم هاي خصمانه عليه جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: با تحريم هاي شرق و غرب، ايران تحريم ها را به فرصت استقلال در بنيه دفاعي و صنعتي خود تبديل كرد كه امروز قدرت مهم منطقه به شمار مي رود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ماجراجويي آمريكا در اشغال عراق، افغانستان، لبنان و غزه تكرار شد، گفت: همه اين ماجراجويي هاي پرخسارت، نتيجه محاسبات غلط و شناخت ناقص آمريكا و غرب و هوسراني آنان در سلطه گري بوده است.
وي ادامه داد: متأسفانه غرب به جاي پذيرفتن نظام هاي مردم سالار در بين مسلمانان مجدداً بناي تحقير و سلطه گري دارد.
گزارش فرمانده قرارگاه
پدافند هوايي به مجلس
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) در صحن علني مجلس به بررسي مهمترين اقدامات اين قرارگاه در 4 سال اخير پرداخت.
اميرفرزاد اسماعيلي يادآور شد: در دوران سازندگي و تا 1387فرماندهي پدافند هوايي به عنوان يكي از فرماندهي هاي عمده نيروي هوايي ارتش در راستاي تقويت دفاع هوايي اقدامات شايسته اي از حيث دستيابي به خودكفايي در تأمين، نگهداري و بهينه سازي تجهيزات پدافندي به انجام رسانيده است.
وي افزود: با تغيير ماهيت تهديدات و مشخصات و مختصات نبردهاي آينده در سال 1387با ابلاغ فرمان حكيمانه فرماندهي معظم كل قوا حضرت امام خامنه اي پدافند هوايي از نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي جدا شد و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) تحت تابعيت ارتش جمهوري اسلامي ايران در شهريور ماه همان سال تشكيل شد كه حاكي از درايت و هوشمندي فرمانده كل قوا است.
اسماعيلي همچنين ادامه داد: به فضل پروردگار در سال هاي اخير با حمايت فرماندهي معظم كل قوا و تمامي مسئولان و دلسوزان نظام شاهد رشد شتابان مجموعه پدافند هوايي ايران اسلامي در تمام عرصه ها هستيم. براساس ماموريت ابلاغي مصوبه فرماندهي كل قوا قرارگاه پدافند هوايي ماموريت دارد دفاع مؤثر، مستمر، پايدار از آسمان جمهوري اسلامي ايران را در برابر هرگونه تهديد با بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي پدافند هوايي كشور در قالب شبكه يكپارچه به تأكيد بر اصل پدافند زمين پايه ايجاد كند كه در همين راستا يگان هاي پدافند هوايي در سايت هاي راداري، ايستگاه هاي جمع آوري اطلاعات سينگالي، مواضع پدافند زمين به هوا، مراكز فرماندهي و كنترل سامانه هاي ارتباطي و... به طور شبانه روزي در زمان صلح و جنگ به صورت مستمر آسمان كشور را با هوشياري كامل رصد كرده و عليه هرگونه اقدام خصمانه دشمنان پاسخ داده و اقدام تاكتيكي متناسب را اجرا مي كنند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) بر همين اساس گفت: در طول برگزاري اجلاس سران غيرمتعهد بيش از 50 مورد اخطار هوايي به هواپيماهاي فرامنطقه اي و منطقه اي داشتيم كه قصد نزديكي به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را داشتند.
وي افزود: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش به عنوان متولي اصلي دفاع از آسمان جمهوري اسلامي ايران با پراكندگي بيش از 3 هزار نقطه در كشور به عنوان يكي از اركان اصلي تامين امنيت به تعبير فرمانده معظم كل قوا اولويت اول نيروهاي مسلح و خط مقدم دفاع از كشور است لذا ايجاب مي كند كه به منظور تشريح تهديدات هوا فضاي منطقه اي و فرامنطقه اي و ارائه راهكارهاي دفاعي به وكلاي ملت و ايجاد هماهنگي و انسجام بيش از پيش اركان نظام در جلسات مرتبط كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حسب مورد حضور يابد.
طرح جديد مجلس براي مقابله با يارانه ارزي دولت
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تدوين طرحي خبر داد كه اجازه هرگونه افزايش يارانه نقدي از محل درآمدهاي ارزي را از دولت سلب مي كند.
محمد سقايي گفت: تمام درآمدهاي ارزي به بانك مركزي واريز مي شود و هرگونه برداشت از اين درآمدها نياز به مجوز قانوني دارد.
وي افزود: طرحي در مجلس در حال تدوين بوده كه تا امروز به امضاي برخي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه نيز رسيده است؛ تدوين اين طرح در مقابل طرح جديد دولت براي پرداخت يارانه دو يا سه برابري به مردم از محل مابه التفاوت درآمدهاي ارزي است.
الياس نادران نماينده مردم تهران نيز در اين زمينه گفت: دولت اخيراً از مقامات خواسته نرخ ارز آزاد را به صورت يارانه نقدي بين مردم توزيع كنند كه اين كار خيانت به اقتصاد ملي است.
عضو كميسيون مجلس تأكيد كرد: اين كار به هر قصدي صورت گرفته باشد، اگر خيانت فاعلي نباشد خيانت فعلي است و آثار خيانت آن بر اقتصاد ملي تحميل مي شود، چرا كه اين موضوع نقدينگي را بالا خواهد برد.
وي بر همين اساس خاطرنشان كرد: در شرايطي كه فقط ظرف 3 سال گذشته نقدينگي كشور بيش از 25درصد افزايش داشته ونسبت به ابتداي دولت احمدي نژاد بيش از 4 برابر يعني 300 درصد افزايش داشته با اين افزايش قيمت ها موج جديدي از شوك قيمت در بازارها خصوصاً در كالاهاي مصرفي مردم شاهد خواهيم بود.
طرح دوفوريتي براي استعفاي كانديداي رياست جمهوري
خبر ديگر از مجلس اينكه تعدادي از نمايندگان مجلس با امضاي طرحي دو فوريتي خواسته اند تا كانديداي انتخابات رياست جمهوري هم 6 ماه قبل از برگزاري انتخابات استعفا دهند.
به گزارش فارس حدود 40 نفر از نمايندگان مجلس با امضاي طرح دو فوريتي خواسته اند تا كانديداي انتخابات رياست جمهوري هم مثل كانديداي انتخابات مجلس 6 ماه قبل از انتخابات از سمت هاي خود استعفا دهند، اين طرح، طرحي جدا از اصلاح قانون انتخابات است و در قالب دو فوريت ديروز تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است.
رئيس كميسيون شوراهاي مجلس نيز گفت: براساس رايزني هاي صورت گرفته طرح اصلاح قانون انتخابات چهارشنبه اعلام وصول مي شود.
امير خجسته رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تاكنون 120 امضا براي طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس جمع آوري شده است.
وي افزود: نمايندگان امضا كننده نظراتي را در رابطه با اين طرح اعلام كردند و قرار شد اين نظرات در كميسيون مورد بررسي قرار گيرد.
خجسته گفت: براساس رايزني هاي صورت گرفته با هيئت رئيسه مجلس قرار شد بعد از اعمال اصلاحات قانون انتخابات اين طرح روز چهارشنبه اعلام وصول شود.
مخالفت مجلس با الزام هيئت رئيسه به قرائت نامه نمايندگان
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز با دو فوريت و يك فوريت طرح استفساريه ماده 115 آئين نامه داخلي مجلس موافقت نكردند.
پس از سخنان حميد رسايي طراح اين طرح مهرداد لاهوتي و سيدحسين نقوي حسيني به عنوان مخالفان و ايرج نديمي و عليرضا زاكاني با عنوان موافقان اين طرح صحبت كردند كه نمايندگان مجلس پس از استماع سخنان قانع نشدند و با دو فوريت اين طرح موافقت نكردند.
براين اساس دو فوريت طرح استفساريه ماده 115 آئين نامه داخلي مجلس با 92 رأي موافق، 78 رأي مخالف و 25 رأي ممتنع از مجموع 227 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب نرسيد كه پس از آن هيئت رئيسه يك فوريت آن را به رأي گذاشت كه اين بار نيز نمايندگان با 96 رأي موافق، 75 رأي مخالف و 19 رأي ممتنع به اين يك فوريت نيز رأي مثبت ندادند و در نهايت اين طرح به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار گرفت.
گفتني است حميدرسايي نماينده تهران در مجلس گفت: وقتي بيش از نيمي از نمايندگان يك بيانيه را امضا مي كنند هيئت رئيسه نمي تواند بگويد تشخيص اهميت آن با ما است و بايد بيانيه را در صحن علني قرائت كند. عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران نيز گفت: نبايد مسيري دنبال شود كه گام به گام دست نمايندگان در اظهارنظر نسبت به مسائل مهم كشور بسته شود.
نقوي حسيني نماينده ورامين به عنوان مخالف طرح استفساريه ماده 115 آئين نامه نيز گفت: هفته گذشته در همين مجلس براي حمايت از مرتضوي امضا گرفته شد اين بيانيه در رسانه ها مطرح شد و نظم و شأن مجلس را زير سؤال برد.
مخالفت مجلس با فوريت تسريع در بازسازي مناطق
زلزله زده
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز با بررسي شدن طرح تسريع در روند بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي مخالفت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز دو فوريت طرح تسريع در روند بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي را مورد بحث و بررسي قرار دادند و با 99 رأي موافق، 74 رأي مخالف و 26 رأي ممتنع از 237 نماينده حاضر در جلسه، با دو فوريت اين طرح مخالفت كردند.
سپس وكلاي ملت در رأي گيري ديگري، با 110 رأي موافق، 55 رأي مخالف و 27 رأي ممتنع از 237 نماينده حاضر در جلسه، يك فوريت طرح مذكور را نيز به تصويب نرساندند كه براين اساس رسيدگي به اين طرح به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار مي گيرد.
مهدي هاشمي نماينده تهران به عنوان طراح و دومين موافق دوفوريت طرح مذكور، محمدعلي بزرگواري نماينده كهكيلويه و بويراحمد و محمد قسيم عثماني نماينده بوكان به عنوان مخالفان و همچنين حسينعلي شهرياري به عنوان موافق دوفوريت اين طرح در صحن علني سخنراني كردند.
تذكر به خاطر درخواست ويزا براي 160 نفر
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي تذكري كتبي خواستار توضيح رئيس جمهور پيرامون علت درخواست رواديد از دولت آمريكا براي هيئت 160 نفري به منظور شركت در اجلاس سازمان ملل شد.
زهره طبيب زاده نوري نماينده تهران طي تذكر كتبي خواستار توضيح رئيس جمهور پيرامون اين موضوع شد.
وي همچنين در تذكري به وزير كشور بر رسيدگي به نحوه برخورد نامناسب پليس امنيت با دانشجوي بسيجي ناهي از منكر تأكيد كرد.
نمايندگان مجلس همچنين سكينه عمراني و سليمان عباسي را به عنوان ناظران مجلس در شوراي ملي ايمني زيستي انتخاب كردند.
مجلسي ها دوفوريت طرحي را به تصويب رساندند كه در صورت تصويب نهايي آن بند ك ماده 20 و بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم اصلاح مي شود.
 


در مكتب امام

امان از رياست طلبي!
«از اول عالم تا حالا، از اين قدرت هاي جابر هرچه به مردم رسيده است، از اين حب اشتهار، رياست، حب قدرت و از اينها بوده است كه اساسش همه از «حب نفس» است... حب قدرت است كه آمريكا را وادار مي كند كه اين جنايت هايي كه در طول تاريخ بي سابقه است انجام بدهد و حب سلطه و رياست است كه شوروي را برمي انگيزد كه اين طور با مردم دنيا و مظلومين دنيا رفتار كند.»
صحيفه امام - ج 16- ص 459
 


با تلاش فناوران ايراني

پهپاد رادار گريز با قابليت حمل 100 كيلوگرم بار در كشور ساخته شد

محققان يكي از شركت هاي فناور موفق به طراحي و ساخت پهپاد رادارگريزي شدند كه به گفته آنها صد در صد قطعات آن توليد داخل بوده و مي تواند ضمن حمل يكصد كيلوگرم بار با برد كنترلي يكصد كيلومتر به مدت سه ساعت در آسمان پرواز كند.
مهندس عباس جم، مديرعامل شركت سازنده پهپاد ليكو ، اظهاركرد: اين هواپيماي بدون سرنشين، ضمن بهره مندي از ويژگي هاي منحصر به فرد داراي وزن حدود 53 كيلوگرم بوده و قابليت حمل يكصد كيلوگرم بار را دارد كه در نوع خود بي نظير به شمار مي رود.
وي در خصوص ديگر ويژگي هاي اين پهپاد ايراني عنوان كرد: سوخت اين هواپيما بنزين معمولي و ظرفيت سوخت گيري آن 30 ليتر است كه با اين ميزان بنزين، توانايي پرواز سه ساعته در سقف پروازي 16 هزار پايي از سطح زمين را دارد. همچنين برد كنترلي آن يكصد كيلومتر است.
مديرعامل اين شركت فناور در ادامه خاطرنشان كرد: اين هواپيما به گونه اي طراحي شده كه قابليت نصب انواع سيستم هاي الكترونيكي و مخابراتي را داراست. از جمله اين تجهيزات مي توان به دوربين هاي اين پهپاد اشاره كرد كه تصاوير را به صورت پخش زنده به ايستگاه ارسال مي كند. برخورداري از سيستم خلبان خودكار يكي ديگر از ويژگي هاي »ليكو« است تا اين هواپيما در مسافت هاي طولاني براساس برنامه مسير، حركت كرده و مجددا به پايگاه باز گردد.
وي در خصوص مشخصات فني اين هواپيما به ايسنا گفت: پهپاد «ليكو» به صورت صد در صد در داخل و توسط محققان كشور طراحي و ساخته شده است.
وي فرود پهپاد در كمترين طول از مسير باند را يكي ديگر از ويژگي هاي «ليكو» برشمرد و افزود: از اين هواپيما مي توان در مقاصد امداد و نجات، شناسايي، گشت زني، حمل بارهاي سبك، مقاصد نظامي و فيلمبرداري و غيره استفاده كرد. همچنين هزينه قطعات يدكي و تعمير و نگهداري اين هواپيما بسيار كم بوده و در صورت تجاري سازي صرفه جويي ارزي زيادي را براي كشور در پي خواهد داشت.
 


خارج از دستور

تجليل مجلس از رشادت هاي ايثارگران
رئيس مجلس در جلسه ديروز از چند تن از ايثارگران ارتش جمهوري اسلامي ايران تجليل كرد.
به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم گراميداشتي در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي برگزار شد كه در اين مراسم علي لاريجاني رئيس مجلس از رشادت هاي ايثارگران و رزمندگان تجليل كرد.
در اين مراسم از امير فرزاد اسماعيلي، امير جانباز احمد كريمي، امير جانباز شاهرخ شهرام، امير جانباز سيداسماعيل موسوي و امير جانباز حسين اشتري تقدير و تجليل شد.
همچنين در جلسه علني ديروز مجلس از تعداي از جانبازان مجلس شوراي اسلامي از جمله مجتبي رحماندوست، غلامعلي جعفرزاده، بهرام بيرانوند و شهروز افخمي تقدير و تجليل به عمل آمد.
تجمع معلمان پيش دبستاني مقابل مجلس
تعدادي از مربيان پيش دبستاني ديروز براي چندمين بار مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
اين چندمين بار است كه مربيان پايه پيش دبستاني براي تحقق مطالباتشان مقابل مجلس تجمع مي كنند.
تجمع كنندگان شعارهايي همچون؛ مدرسه ها باز شده مربي اخراج شده را سر مي دادند.
تجمع كنندگان به فارس گفتند كه ما چندين سال است كه در آموزش و پرورش كار كرده ايم ولي به ما اعلام شده كه مي خواهند اخراجمان كنند.
امضاي 60 نماينده براي استيضاح
وزير ورزش
نماينده مردم اسدآباد در اخطاري به هيئت رئيسه مجلس خواستار اعلام وصول طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان شد كه با 60 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است.
بهروز نعمتي نماينده اسدآباد در جلسه علني يكشنبه در اخطاري خطاب به محمد حسن ابوترابي فرد كه رياست جلسه مجلس را برعهده داشت گفت: چرا در حالي كه نمايندگان مي توانند با 10 امضا وزير را استيضاح كنند، طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان با امضاي 60 نماينده و مخالفت شخص شما اعلام وصول نمي شود؟
نعمتي كه پيش از اخطار خود بارها با فريادهاي بلند در صحن علني خواستار بيان اخطار خود شده بود و هر بار با مخالفت ابوترابي مواجه مي شد، گفت: شما طبق آئين نامه قسم خورديد و بايد به اين قسم خود پايبند باشيد چه دليلي دارد كه استيضاح عباسي را اعلام وصول نمي كنيد.
ابوترابي فرد نيز درخصوص اعلام وصول استيضاح وزير ورزش و جوانان گفت: در بخشي از آئين نامه درخصوص استيضاح وزيران به رئيس مجلس و گاهي نيز به رئيس جلسه اشاره شده است و درخصوص تقاضاي استيضاح در آئين نامه آمده است تقاضاي استيضاح مجلس بايد در جلسه علني به رئيس مجلس داده شود و همين موضوع است كه اين مورد را تاكنون متوقف ساخته است.
 


تجليل از پيشكسوتان و خلبانان نخستين عمليات هوايي ارتش

پيشكسوتان و خلبانان نخستين عمليات هوايي ارتش در دوران دفاع مقدس، تجليل شدند.
در اين مراسم جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره توان نيروهاي مسلح كشورمان گفت: مواردي كه لازم بود ارائه شود در رژه 31 شهريور مشاهده كرديم.
امير سرتيپ موسوي افزود: اگر الان واقعه اي مثل 31 شهريور 59 اتفاق بيفتد، اين آمادگي را داريم كه ماموريت خودمان را انجام بدهيم و از كشورمان دفاع كنيم.
وي گفت: ما براي انجام ماموريتمان در بالاترين حد آمادگي هستيم و دائم خود را در سنگر مي بينيم.
سرتيپ موسوي افزود: در نيروي هوايي ارتش به ويژه در سالهاي اخير در زمينه تدوين و ارائه نقش نيروي هوايي در دوران دفاع مقدس، كارهاي خوب و ارزنده اي انجام شده است. وي گفت: بسياري از توانمندي هاي اين نيرو در جنگ تحميلي، هنوز ناشناخته مانده است.
در ادامه اين مراسم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش نيز گفت: برگزاري ايام خاص مثل هفته دفاع مقدس، روز ارتش، روز سپاه و دهه فجر بهانه اي است تا رشادت ها و ايثارگري هاي آن دوران مطرح شود.
حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم افزود: جامعه اي كه بتواند آرمان شهدا، ايثارگران و جانبازان را به خوبي درك و ترويج كند، معنويت در آن گسترش مي يابد.
وي با اشاره دلاورمرديهاي نيروي هوايي ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: مردم از صميم قلب نيروي هوايي را دوست دارند.
در ادامه اين مراسم تعدادي از خلبانان پيشكسوت كه در عمليات اولين پاسخ حضور داشتند، به بيان خاطره پرداختند.
در اين مراسم ضمن تجليل از غرور آفرينان عمليات اولين پاسخ ، از اولين ها در نيروي هوايي از جمله شهيد فكوري و سرلشكر خلبان شهيد حسن لشكري تجليل شد.
اولين عمليات هوايي كشورمان در دفاع مقدس تنها دو ساعت پس از حمله ددمنشانه رژيم بعث عراق به فرودگاهها و پايگاههاي كشور در ساعت 4 بعد از ظهر 31 شهريور 59 انجام شد.در اين عمليات سه گروه پروازي از پايگاههاي شهيد نوژه همدان و بوشهر به عراق حمله ور شدند و نخستين پاسخ دندان شكن را به ياوه گويي هاي رژيم بعث دادند.در اين عمليات سرلشكر خلبان شهيد محمد صالحي و سرلشكر خلبان خالد حيدري به عنوان نخستين شهداي عمليات برون مرزي نيروي هوايي ارتش نام خود را در تاريخ جاودانه كردند.
 


طي بيانيه اي صورت گرفت

انجمن اسلامي دانشجويان 12 دانشگاه كشور خواستار به مجازات رسيدن اهانت كنندگان به مقدسات شدند

انجمن اسلامي دانشجويان 12 دانشگاه كشور طي بيانيه اي خواستار برخورد قاطع و سريع با اهانت كنندگان به پيامبر اسلام(ص) شدند.
انجمن اسلامي دانشجويان دوازده دانشگاه كشور در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) بيانيه اي صادر كردند كه در ابتداي اين بيانيه آمده است: اين انسان هاي سخيف كه دم از اخلاق و تمدن مي زنند و خود را صادر كننده فرهنگ جهاني مي دانند آيا نمي دانند كه نژادپرستي و تبعيض نژادي توهين آشكارا به كرامت و برابري انسان هاست؟ يا شايد در منطق آنها جمع نقيضين محال نيست! اين جسارت ها و اهانت ها به مقدسات ديني اسلام و مسلمين تا به كجا؟ امروز دنيا بيدار شده است و تمام انسان هاي آزاده دنيا اعم از مسلمان و غير مسلمان دست در دست هم براي براندازي قدرت پوشالي نظام سلطه متحد شده اند. مگر بيداري اسلامي را نمي بينند؟ مگر جنبش وال استريت را نمي بينند؟ مگر اعتراضات گسترده مردم كه روز به روز بر دامنه آن افزوده مي شود را نمي بينند؟ مگر خشم و انزجار جهاني را نسبت به خود نمي بينند؟
در ادامه اين بيانيه آمده است؛ متهمين اصلي اين جنايت فرهنگي و اعتقادي يعني دولت آمريكا، اگر درادعاي خود مبني بر دخالت نداشتن در اين جريان صادقند بايد به گفته رهبري معظم انقلاب، عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالي آن را كه دل ملت هاي مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند. البته دانشجو بيدار است همانطور كه امروز جامعه جهاني بيدار شده است، ما را از قدرت هاي پوشالي خود نترسانيد چرا كه مقتداي ما حسين بن علي است همان امامي كه تمام داشته هايش را براي اسلام و آزادي گذاشت. به زودي زود نابوديتان فرا خواهد رسيد و ما معتقديم كه آن روز دور نخواهد بود.
 


حجت الاسلام روحاني:

خاتمي شريك فتنه است

عضو سابق مجمع روحانيون مبارز در باره بازگشت خاتمي به عرصه سياسي كشور گفت: خاتمي با سكوت خود شريك و حامي فتنه شد و از نگاه مردم، فتنه گران مردود و منفورند.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني عضو سابق مجمع روحانيون مبارز درباره بازگشت بدون هزينه اصلاح طلبان به عرصه سياسي كشور اظهار داشت: اگر مسئولان هم بپذيرند كه اصلاح طلبان به عرصه سياسي كشور بازگردند قطعا مردم نخواهند پذيرفت چرا كه ماهيت آنها برملا شده و از نگاه مردم، فتنه گران مردود و منفورند.
حجت الاسلام روحاني با بيان اين كه حتي اگر اصلاح طلبان توبه كنند مردم آنها را نمي بخشند و نمي توانند به آنها اعتماد كنند يادآور شد: در مقطعي كه ملت ما يكپارچه مقابل فتنه 88 ايستاد آنها صف خود را از مردم جدا كرده و عملكرد منفي داشتند و دست به كارشكني عليه نظام زدند.
رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي تصريح كرد: جريان اصلاح طلبي در حال حاضر يك جريان بي اعتبار و بي آبروست كه دست و پا زدن آن نيز هيچ نتيجه اي نخواهد داشت.
وي درباره بازگشت خاتمي به عرصه سياسي كشور به فارس گفت: او با سكوت خود از فتنه حمايت كرد هر چند كه حوادث به تدريج مشخص شد، از اين رو آنها در فتنه شريك هستند و خاتمي و موسوي خوئيني ها از نظر مردم زير سؤالند.
حجت الاسلام روحاني با تاكيد بر اين كه اصلاح طلبان با اين مواضع راه به جايي نمي برند تصريح كرد: آنها به محض اين كه بوي انتخابات به مشامشان رسيده انقلابي شده و فرصت را غنيمت شمرده اند در حالي كه اين موضوع از چشم مردم پنهان نمي ماند و در واقع آنها به اين سادگي نمي توانند خود را تبرئه كنند.
وي در ادامه به خطرات جريان انحرافي اشاره كرد و افزود: جريان انحرافي تلاش دارد با توطئه و نيرنگ قدرتي را كه به دست آورده حفظ كند در حالي كه تلاش آنها نيز بي فايده خواهد بود.
حجت الاسلام روحاني با تاكيد بر اين كه جريان انحرافي نمي تواند در ميان مردم نفوذ كند، چرا كه ماهيت آنها روشن شده است به برخي حيف و ميل هاي بيت المال از سوي اين جريان اشاره كرد و گفت: آنها سعي دارند راي مردم را بخرند و اعتبار كسب كنند اما بايد بدانند كه مردم مانند پيش از 28 مرداد با پول، هياهو و هوچي گري فريب نمي خورند.
عضو سابق مجمع روحانيون مبارز با اشاره به مشكل تراشي اقتصادي در زمينه تورم، گراني و فضاي كاذبي كه به وجود آمده است ادامه داد: مردم توطئه هاي سخت تر از اين را نيز خنثي كرده اند.

 


ايهود باراك:

در موضوع هسته اي ايران نمي توانيم روي دنيا حساب كنيم

وزير جنگ رژيم صهيونيستي در مصاحبه اي بار ديگر به تنها بودن اين رژيم در طرح حمله به تاسيسات هسته اي اذعان كرد.
«ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي در مصاحبه اي كه بخشي از آن در رسانه هاي صهيونيستي منتشر شده، گفته است كه اسرائيل نمي تواند در موضوع پيشگيري از دستيابي ايران به توانايي ساخت تسليحات هسته اي، به دنيا متكي باشد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل، باراك ضمن اذعان به وجود برخي اختلافات ميان او و «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي ادعا كرده است كه با وجود اين اختلافات، او و نتانياهو در موضوع چگونگي برخورد با ايران هم راستا هستند.
وزير دفاع رژيم صهيونيستي افزوده است كه اميدوارم دنيا مقاومت كند، و در هر صورت به ايران اجازه دستيابي به توان هسته اي را ندهد. (اما) آيا ما مي توانيم 100 درصد به اين اتكا كنيم؟ من مي گويم نه».
وزير دفاع رژيم صهيونيستي اضافه كرده است كه «نخست وزير و من در موضوع ايران چشم در چشم هستيم».
 


رئيس سازمان پدافند غيرعامل:

ايران به بانك هاي آمريكا حمله سايبري نكرده است

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور ادعاي غربي ها مبني بر حمله سايبري ايران به بانك هاي آمريكايي را رد كرد.
سردار غلامرضا جلالي ديروز در نشست خبري در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه گفته مي شود ايران مسئول حملات سايبري صورت گرفته عليه بانك هاي آمريكايي است، اظهار داشت: اينكه آنها چنين ادعاهايي مي كنند، براي مشروعيت بخشيدن به حملات خودشان است و ما نبايد در زمين آنها بازي كنيم.
وي افزود: براي بازدارندگي بايد توان خود را آنقدر بالا ببريم تا دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد.
جلالي، ادامه داد: اينكه يك شخص يا گروهي از مسلمانان به خاطر ناراحتي از اهانت به پيامبر اسلام(ص) تصميم به هك سايت هاي غربي بگيرد، يك موضوع است اما ما رسما اعلام مي كنيم هيچ گونه حمله اي نداشته ايم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه اين ادعاي غربي ها قابل بررسي است، اظهار داشت: پليس فتا در كشور ما تمام اقدامات هك و حمله را رديابي مي كند و خود آنها هم مي توانند اين موضوع را بررسي كنند.
خاطرنشان مي شود؛ مقامات آمريكايي ادعا كردند ايران به تلافي تحريم هاي اقتصادي اعمال شده عليه تهران در پس حملات سايبري اخير به بانك ها و ديگر موسسات آمريكايي قرار دارد.
در همين زمينه جوزف ليبرمن، رئيس كميته امنيت كشور و امور دولتي سناي آمريكا ادعا كرد حملات اخير به وب سايت هاي «جي.پي مورگان چيس» و بانك «آمريكا» توسط ايران انجام گرفته است.
واشنگتن پست به نقل از وي مدعي شد: معتقد نيستم كه اين حملات فقط توسط هكرهايي انجام گرفته باشد كه از مهارت كافي براي ايجاد اختلال در وب سايت ها برخوردارند بلكه فكر مي كنم اين كار توسط ايران انجام گرفته است.
ليبرمن ادعا كرد كه اين تلاش ها پاسخي به «تحريم هاي اقتصادي» جدي است كه آمريكا و متحدين اروپايي اش عليه موسسات مالي ايران اعمال كرده اند.
براساس گزارش خبرگزاري هند و آسيا، جامعه اطلاعاتي آمريكا از توان سايبري ايران ابراز نگراني كرده است و يك مقام عالي رتبه اطلاعاتي آمريكا اوايل فوريه ادعا كرد كه عمليات هاي اطلاعاتي ايران عليه آمريكا از جمله حملات سايبري در ماه هاي اخير به لحاظ عمق و پيچيدگي افزايش داشته است. رويترز نيز پيش تر در گزارشي اين ادعا را عليه ايران مطرح كرده بود.
همچنين رئيس سازمان پدافند غيرعامل در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سؤالي در خصوص تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: به نظر مي رسد اين تهديدات بيشتر در عرصه اقتصادي بوده و آنها مردم را هدف گرفته اند تا با تهديدات اقتصادي و ناامن كردن فضاي سرمايه گذاري مردم را عليه حكومت بشورانند. تهديدات رژيم صهيونيستي بيشتر با اين هدف صورت مي گيرد.
جلالي با اشاره به اينكه گاهي يك فرد يا يك گروه و گاهي يك كشور دست به حملات سايبري عليه ديگران مي زند، اظهار داشت: برخي كشورها به صورت رسمي و غيررسمي مسئوليت حملات به ايران را پذيرفته اند كه در اين صورت تكليف ما روشن است اما اينكه آنها چقدر در اين خصوص موفق بودند را بايد در عرصه عمل ديد.
وي ادامه داد: ويروس استاكس نت براي عقب انداختن فعاليت هاي هسته اي ما به مدت 2 سال به كارگيري شد اما در عمل مي بينيم كه فعاليت هاي ما در اين عرصه با موفقيت ادامه دارد هرچند ما نمي توانيم به جزئيات اين ويروس اشاره كنيم اما مي توانيم بگوييم سيستم هسته اي ما نسبت به اين موارد واكسينه شده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه هدف ما ارتقاي بهداشت سايبري با ايمن سازي ساختارهاست تصريح كرد كه نسبت به گذشته كارهاي مهمي صورت گرفته و همين ويروس استاكس نت نيز براي ما بركات زيادي داشت كه ما را هوشيار كرد اما نسبت به وضعيت مطلوب بايد تلاش خود را زيادتر كنيم.
جلالي با سخت توصيف كردن پيش بيني حملات آينده در فضاي سايبري اضافه كرد: يكي از ويژگي هاي حملات سايبري بي مرز بودن و سخت بودن ردگيري آنهاست اما ما در تلاشيم تا بتوانيم هرچه بيشتر سيستم هاي خود را براي مقابله با اين تهديدات آماده كنيم.
 


مراسم قدرداني از برگزيدگان برنامه هاي مناسبتي ماه مبارك رمضان سيما

مراسم قدرداني از برگزيدگان برنامه هاي مناسبتي ماه مبارك رمضان در تالار مولاناي مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين رئيسي معاون اول قوه قضائيه و جمعي از مديران و برنامه سازان صدا و سيما برگزار شد، از برگزيدگان برنامه هاي مناسبتي ماه مبارك رمضان 91 قدرداني شد.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در اين مراسم با اشاره به اهميت نامگذاري هفته اول مهر با عنوان هفته دفاع مقدس به نقش رسانه ملي در نمايش فداكاري هاي دليرمردان هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: هر قدر خاطرات جنگ را در رسانه بزرگ و فهيم ملي بيان كنيم؛ نسل كنوني و نسل جديد كشور با آن دوران و نگراني ها و دليري هاي دهه اول انقلاب آشناتر مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني تاريخ دوران دفاع مقدس را شناسنامه و هويت مردم ايران دانست و اضافه كرد: براي حفظ اين هويت هر قدر رسانه ملي سرمايه گذاري كند بازهم كم است.
وي در ادامه بهترين وسيله براي بيان ارزش هاي دفاع مقدس را رسانه ملي خواند و تأكيد كرد: هيچ يك از رسانه هاي مكتوب يا مجازي ظرفيت صدا و سيما را ندارند و بايد پذيرفت به دليل گستردگي مخاطب، اين رسانه مؤثرترين وسيله براي بيان ارزش هاي آن دوران است.
وي در ادامه بزرگترين عامل اقتدار كشور را فرماندهي معظم كل قوا دانست و گفت: هم اكنون شاهد رشد و تعالي و ترقي نيروهاي مسلح نسبت به گذشته هستيم و دشمنان ما مي دانند در صورت هرگونه تعدي به كشورمان جوانان اين مرز و بوم جواب دندان شكني به آنان خواهند داد.
در ادامه اين نشست، معاون اول قوه قضائيه و رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما مهمترين رسالت رسانه ملي را ترويج و ارتقاء كرامت انسان دانست و گفت: تنها در كنار كريمان است كه مي توان به فرهنگسازي در اين زمينه اميد بست. بنابراين به شما دست اندركاران توليدات تلويزيوني توصيه مي كنم؛ مخاطبان خود را با اين افراد آشنا كنيد.
حجت الاسلام رئيسي در ادامه، صدا و سيما را داراي سهمي بزرگ در موج جديد بيداري اسلامي دانست و افزود: آنچه شما مي گوييد عشق به خوبي ها و دلدادگي به ارزش هاست، واژه هايي كه در دل و جان افراد ريشه دارد.
دكتر دارابي معاون سيما ديگر سخنران مراسم تقدير از برگزيدگان توليدات ماه مبارك رمضان بود كه در سخناني كوتاه از آغاز فعاليت دو ساعته شبكه تخصصي سلامت سيما خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه اين شبكه در آينده نزديك به طور رسمي افتتاح شود.
وي يادآور شد: راه اندازي شبكه هاي تخصصي علاوه بر جذب مخاطب خاص با هدف پر كردن خلأهاي موجود در حوزه هاي مختلف به وجود آمده است.
معاون سيما در ادامه با ارائه آماري از اهم فعاليت هاي شبكه ها گفت: مهمترين و مؤثرترين ساختار برنامه سازي كه مخاطبان بسياري نيز دارد؛ قالب نمايشي است و در رويكرد جديد سيما به نقش اين قالب برنامه سازي توجه ويژه اي شده است و ساخت بيش از 50 فيلم و 16سريال در زمينه دفاع مقدس شاهد اين مدعاست.
وي تبيين و روشنگري در مورد دوران اول و دوم پهلوي را از ديگر برنامه هاي توليدي در تلويزيون خواند و به توليد 45 سريال و 50 فيلم با هدف آگاهي بخشي به مردم در راستاي سياست انگليس در نهادينه كردن فرهنگ غرب اشاره كرد.
گفتني است اين مراسم با معرفي برگزيدگان برنامه هاي ماه مبارك رمضان و نيز تقدير از علي نصيريان بازيگر تلويزيون و سينما كه در فيلم «شكارچي شنبه» ايفاي نقش كرده است، به پايان رسيد. علي نصيريان اعلام كرد برخلاف تصور برخي كه «شكارچي شنبه» را فيلمي تبليغاتي مي دانند او بازي در آن را به صورت دلي پذيرفته است. سپس برگزيدگان برنامه هاي ماه مبارك رمضان براساس بيانيه هيئت داوران معرفي شدند.
 


امير نصيرزاده خبر داد

برگزاري رزمايش بزرگ نيروي هوايي در جنوب كشور تا پايان سال

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از برگزاري رزمايش بزرگ نيروي هوايي ارتش تا پايان امسال در منطقه جنوب كشور خبر داد.
امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده روز يكشنبه در حاشيه مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان شركت كننده در عمليات «اولين پاسخ» در 31 شهريورماه در جمع خبرنگاران، افزود: رزمايش هايي كه جمهوري اسلامي ايران برگزار مي كند، صلح آميز بوده و نشان مي دهد كه ايران و كشورهاي منطقه قادر به تامين امنيت خود هستند.
نصيرزاده خاطرنشان كرد: حضور نيروهاي فرامنطقه اي در خليج فارس، نامشروع بوده و ضرورتي به اين حضور وجود ندارد.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر اين كه حضور نيروهاي فرامنطقه اي در منطقه تامين كننده امنيت براي كشورهاي منطقه نيست، تصريح كرد: در صورت همكاري كشورهاي منطقه با يكديگر آنها خود به تنهايي قادر به تامين امنيت منطقه هستند.
 


در تجمع دانشگاهيان و طلاب صورت گرفت

اهتزاز پرچم هاي «محمدرسول الله» مقابل سفارت فرانسه

دانشجويان، اساتيد و طلاب در اعتراض به انتشار كاريكاتور توهين آميز به پيامبر اعظم(ص) در يك نشريه فرانسوي مقابل سفارت اين كشور در تهران تجمع و سوگواري كردند.
بعد از ظهر ديروز، دانشجويان، اساتيد و طلاب در اعتراض به انتشار كاريكاتور توهين آميز به پيامبر اعظم(ص) در يك نشريه فرانسوي مقابل سفارت اين كشور در تهران تجمع كردند.
دانشجويان توهين به پيامبر اعظم(ص) را اندوهي در قلب مسلمانان توصيف كردند و با دست نوشته هايي تسليت خود را به مسلمانان جهان اعلام كردند.
دانشجويان با در دست داشتن دست نوشته هايي با مضمون «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «برادران شيعه برادران سني اتحاد اتحاد»« و... انتشار كاريكاتور توهين آميز به پيامبر اعظم(ص) را محكوم كردند. دانشجويان با به اهتزاز در آوردن پرچم هاي «»محمدرسول الله» شعار«مرگ بر آمريكا» و«مرگ بر اسرائيل» سر دادند.
 


با حضور سفيران ايران، چين و روسيه در دمشق

كنفرانس گروه هاي مخالف دولت سوريه برگزار شد

كنفرانس گروه هاي مخالف دولت سوريه با حضور سفيران ايران، چين و روسيه در دمشق برگزار شد.
به گزارش ايسنا، 15 حزب مخالف دولت سوريه صبح ديروز با حضور سفيران ايران، روسيه و چين براي انجام گفت وگو و مذاكره در خصوص حل بحران سوريه كنفرانسي برگزار كردند .
يك مقام آگاه در سفارت ايران در دمشق با تاييد اين خبر گفت: اين 15 حزب مخالف مداخله خارجي، مسلح كردن معارضين و جنگ طايفه اي هستند و در عين حال خواهان تسريع در روند اصلاحات در كشورند و رايزني هاي نيز با ايران انجام داده اند .
وي گفت: نشستي با حضور 15 حزب آغاز به كار كرده است كه محمدرضا رئوف شيباني، سفير ايران در سوريه در اين نشست حضور دارد. تاكيد آنها بر حضور ايران نشان مي دهد كه طرف هاي معارضه سوري نقش ايران در حل اين بحران را مهم مي دانند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14