(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 مهر 1391 - شماره 20322

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي :
بازار ارز محل تسويه حساب نيست با كمك هم مشكل حل مي شود
در مكتب امام
دو عضو هيئت اجرايي خبر دادند
 عضويت چهره هاي جديد در جامعه روحانيت مبارز راي نياورد
در نشست خبري دانشگاه تهران تشريح شد
جزئيات كنگره شهداي جهاد علمي و 4 جشنواره آن
به نمايندگي از جنبش نم و در مقر سازمان ملل
صالحي خواستار محو كامل سلاح هاي شيميايي و هسته اي شد
رئيس مجلس شوراي اسلامي:
روش هاي رابين هودي در اقتصاد جواب نمي دهد
باهنر:
در شرايط فعلي كشور مخالف استيضاح و سوال از هر مقامي هستم


رئيس جمهور در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي :

بازار ارز محل تسويه حساب نيست با كمك هم مشكل حل مي شود

رئيس جمهور در نشست خبري تاكيد كرد؛ بازار ارز و عرصه اقتصاد محل تسويه حساب هاي سياسي نيست و همه بايد در حل مشكلات پيش آمده در اين موضوع كمك كنند.
محمود احمدي نژاد در نشست خبري ديروز خود با رسانه هاي داخلي و خارجي، با بيان اين كه در روزهاي اخير دو اتفاق مهم در كشورمان روي داد گفت: نخست برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها كه در نوع خود بي سابقه بود. 120 كشور براي تغيير نظم جهان حضور داشتند و وفاقي ايجاد شده و ادبيات جديدي توليد شد كه از اين به بعد يار و ياور همه كشورها هستيم.
وي اتفاق ديگر را حضور نمايندگان ملت ايران در مجمع عمومي سازمان ملل عنوان كرد و گفت: نمايندگان ملت ايران با هوشمندي در اين اجلاس حضور يافتند و با تشريح آرمان ها و ارزش هاي ملت ايران پيام ملت ايران را به گوش همه رساندند و به روند تحولات جهاني در جهت استقرار انساني حركت كردند.
نوسانات ارزي
رييس جمهور در ادامه درباره نوسانات اخير بازار ارز گفت: نوسانات متعلق به امروز نيست و مدتي است بازار ما دچار نوسان است كه در اين روزها شديدتر شده است.
وي با طرح اين پرسش كه «مساله ارز از كجاست؟» گفت: چرا پارسال اين موقع اين حرف ها مطرح نبود؟ روشن است دو عامل دست به دست هم داده اند تا به ملت ايران فشار آورند كه عامل اول، بيروني و دوم عوامل دروني است.
احمدي نژاد به تحريم ها عليه ايران توسط دشمنان اشاره كرد و توضيح داد: خريد نفت از ايران مورد تحريم قرار گرفته است و با توجه به اينكه بخش قابل توجه درآمد ايران از ناحيه فروش نفت است، مساله اي خواهد بود و دوم كه بدتر از آن است، اين است كه مبادلات مورد تحريم قرار گرفته است يعني حتي اگر نفت فروخته شود جابجايي درآمد آن قابل هزينه كردن و جابجايي نباشد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه همه توان دشمن براي اعمال اين تصميم بسيج شده است، تصريح كرد: يك جنگ پنهان، گسترده و سنگين در سطح جهان به صورت پراكنده اتفاق افتاده است و همكاران ما در بانك مركزي و نهادهاي مربوطه تلاش مي كنند تا راه حل ها را پيدا كنند و آنها نيز از طرف ديگر تلاش كرده و اين يك نبرد است.
وي با بيان اينكه موفق شده اند يك مقدار از فروش نفت ما را كاهش دهند، اظهار كرد: ان شاءالله جبران خواهيم كرد و بايد توجه داشته باشيم كه اين يك نبرد است و دشمن در اين عرصه تصور مي كند با اين فشارها مي تواند ملت ايران را در هم بشكند و البته ممكن است تصميمات جديدي نيز بگيرند.
احمدي نژاد با بيان اينكه «پس از مساعدت شدن شرايط، راجع به ابعاد اين نبرد اقتصادي به ملت عزيز ايران توضيحاتي خواهم داد و در رابطه با عدد و رقم ها و چگونگي آنها و اينكه از چه شرايطي عبور كرده ايم موارد لازم را خواهم گفت»، تصريح كرد: از داخل نيز با برخي اقدامات مواجه هستيم از جمله اقدامات عملي در بازار ارز و جنگ رواني، تبليغاتي كه به همراه دشمن عليه دولت سازماندهي شده است.
رييس جمهور با اشاره به اينكه تجارت خارجي در اقتصاد ايران سهم بالايي ندارد، خاطرنشان كرد: اين موضوع مي تواند دستمايه جنگ رواني گسترده باشد كه آثار رواني آن در بازار بالاست.
وي با بيان اينكه «در اقتصاد 1200 ميليارد توماني ايران، 100 ميليارد دلار مبادلات ارزي رقم بالايي نيست»، اظهار كرد: هميشه به نوعي عده اي بازار داخل را به قيمت هاي بيروني و به واردات گره مي زنند كه اين مربوط امروز نيست و بيش از پنجاه سال است كه اينطور است. آيا واقعا امسال ارزي كه بانك مركزي به بازار تزريق كرده است، تكافوي نيازهاي كشور را نكرده است؟ اينطور نيست.
رييس جمهور در ادامه، به آمار واردات و مقايسه آن در شش ماهه اول سال گذشته و امسال اشاره كرد و توضيح داد: ميزان واردات كشور در شش ماهه اول سال گذشته 17 ميليون و 840 هزار تن و در شش ماهه نخست امسال 19 ميليون و 121 هزار، پس به لحاظ وزني بيشتر شده است اما به لحاظ ارزي كمي كاهش دارد. پارسال 5.22 ميليارد دلار كالا وارد شده و الان 5.26 ميليارد كه حدود 10 تا 12 درصد است يعني 10 درصد كالا كم شده است كه ان شاءالله در نيمه دوم جبران خواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اينكه «بانك مركزي ارز كالاهاي وارد شده را با توجه به شرايط موجود تامين كرده است»، گفت: پرسش اين است كه آيا نوسانات به خاطر مشكلات اقتصادي است؟ در حالي كه پاسخ «خير» است.
وي در ادامه گفت: مگر در يك روز صبح تا بعدازظهر چه اتفاق مهم اقتصادي مي افتد؟ كدام شرايط اقتصادي عوض مي شود؟ بانك مركزي كل نيازهاي كشور را به 10 اولويت تقسيم كرده كه اولويت هاي 1 و 2 مواد غذايي است بقيه را هم تنظيم كرده است.
احمدي نژاد اضافه كرد: مركز مبادلات هم تاكيد كرده كه هركس براي صادرات و واردات ارز مي خواهد مي تواند به اين مركز برود؛ مي ماند مقداري ارز براي مسافرتها كه آنرا هم بانك مركزي تامين كرده است. چطور است دو نفر سر يك چهارراه 200 دلار مبادله مي كنند و بقيه آن را سردست مي گيرند به بازار حمله مي كنند و جنگ رواني ايجاد مي شود. من شنيده ام كه شبكه هاي خارجي برنامه هاي را خود را قطع كردند و فقط روي اين مساله مانور مي دهند.
رييس جمهور چنين اقداماتي را جنگ رواني دانست و افزود: مشخص است كه همه اينها يك جنگ رواني است معنايش اين نيست كه مشكلات نداريم اما بخش عمده ي از اين مشكلات را بانك مركزي، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد بر دوش گرفته است اما همه اينها حلقه هاي يك برنامه است. عده اي مي خواهند تمام برنامه هاي دولت را زير سوال ببرند و بگويند دولت باعث اين اتفاقات است.
احمدي نژاد با بيان اينكه بازار ارز و عرصه اقتصاد جاي تسويه حساب هاي سياسي نيست، اظهار كرد: كساني هستند كه خودشان مي دانند چقدر نفع دارند و در جلسات شركت مي كنند ولي در بيرون هم دولت را متهم مي كنند. چطور دي ماه و بهمن ماه سال گذشته مشكلي وجود نداشت و دولت به خوبي اداره مي كرد؟
وي همچنين گفت: من فكر مي كنم ملت ايران به فشارها غلبه پيدا خواهد كرد اگر چه دشمن همه فشارهايش را وارد مي كند.
رييس جمهور با بيان اينكه «فشارها فقط به سمت دولتها نيست بلكه بر روي ملتهاست»، اظهار كرد: همه اينها جنگ رواني است و البته تصميماتي گرفته شده است. البته مردم ما آرام هستند. دشمن يك سنگي را انداخته است ما بايد سنگ را برداريم به سمت خودشان پرتاب كنيم. همه قوا و دستگاه ها هم بايد پشتيباني كنند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: مركز مبادلات ارزي در جلسات مشترك سه قوه به راهكارهايي رسيده است كه نظمي به بازار ارز بدهد و اينطور هرچه بانك مركزي ارز مي دهد معلوم نباشد به كجا مي رود به اندازه نيازهاي كشور ارز است و به ترتيب اولويت پرداخت مي شود. يك مقدار از اينها جنگ و فشار رواني و البته فشار دشمن است دشمن بيشتر از اينكه در ميدان عمل در جنگ رواني موفق بوده است. فرض كنيم مبادلات خارجي ما قطع شد؛ سهمش در اقتصاد ايران چقدر است؟ ما آنچه مربوط به هزينه هاي دولت است مدنظر قرار داده ايم و حد بودجه اعمال شده است. بايد در نقاط ضعف و قوت حمايت كنيم.
مذاكره ممكن است
در ادامه نشست خبري رييس جمهور، خبرنگار شبكه العالم سوال خود را اينگونه مطرح كرد كه در پي نوسانات ارز، سخنگوي كاخ سفيد بيان كرد كه تحريم ها در اقتصاد ايران اثر داشته است، آيا كاهش ارزش پول ملي مي تواند در برنامه هسته اي نوعي بازنگري ايجاد كند و مذاكره اي صورت گيرد؟ كه رييس جمهور پاسخ داد: مذاكره كه در حال انجام است، گفت وگوي 1+5 كه برسر مذاكرات هسته اي است.
خبرنگار مذكور به مذاكره مستقيم با آمريكا اشاره كرد كه رييس جمهور پاسخ داد: مذاكره مستقيم با آمريكا ممكن است؛ اما بايد شرايط آن فراهم شود، اما در اين شرايط من فكر نمي كنم.
خبرنگار مذكور به عقب نشيني ايران پيرامون موضوع هسته اي اشاره كرد كه رييس جمهور پاسخ داد: منظور از ايران چه كسي است؟ اگر منظور احمدي نژاد و ملت ايران است، ما اهل عقب نشيني نيستيم.
22 نفر سرحلقه التهابات
رييس جمهور در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر اين كه آيا برخي دستگاه هاي داخلي در حال ايجاد خلل و التهاب در بازار ارز هستند، گفت: من از اين دستگاه ها مي خواهم كه با تصميمات دولت همراهي كنند و به مسئولان درگير در اين مساله كمك كنند.
وي ادامه داد: يكي از نهادهاي اطلاعاتي گزارش داده است كه 22 نفر در اين التهابات سرحلقه هستند و تمام آشفتگي ها را آنها ايجاد مي كنند. مشخص است كه براي مقابله با اينها چه نهادهايي بايد وارد عمل شوند. با موبايل با همديگر تماس مي گيرند و مي گويند 200 تومان بنداز بالا، 500 تومان بنداز بالا. اين كارها ربطي به اقتصاد ندارد، بلكه التهاب ايجاد كرده اند و مشخص است كه كار غلطي است و اگر مسئولان مربوطه در اين زمينه به وظيفه خود عمل كنند، بخشي از اين التهابات حل خواهد شد.
وي در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ايرنا درباره اين كه رييس مجلس شوراي اسلامي گفته است تحريم ها تاثيري در اقتصاد كشور نگذاشته است، نظر شما چيست؟ گفت: لابد تصميمات ايشان تاثير دارد. بعضي افراد در زمان خوشي هستند. من احترام زيادي براي ايشان قائلم، اما ايشان حتما خبر دارند كه چقدر فروش نفت كاهش پيدا كرده است و بانك مركزي چه مشكلاتي در جابجايي ارز دارد. اين مصاحبه را خوانده ام و متن آن را در اختيار دارم و متاسفم كه با يك خبرگزاري وابسته به نهاد نظامي اين مصاحبه شده است و اين خبرگزاري همه خبرهايش عليه دولت است در حالي كه اين خبرگزاري وابسته به يك نهاد نظامي و امنيتي نبايد وارد اين مسائل شود.
رييس جمهور به التهاب بازار ارز در چند ماه پيش اشاره كرد و گفت: ما در مراسم عزاداري نشسته بوديم كه پيامكي از اين خبرگزاري آمد كه قيمت سكه و ارز اين مبلغ شده است، در حالي كه آن روز بازار تعطيل بود. رييس بانك مركزي مي گفت من تعجب كردم و سري به بازار فردوسي و ساير نقاطي كه ارز خريد و فروش مي شود، زدم و ديدم كه همه مغازه ها تعطيل هستند. اين خبرگزاري در اين روزها هم اين حرف ها را مطرح مي كند.
رييس جمهور با انتقاد از كساني كه مي گويند در اين دولت نقدينگي افزايش يافته است، تصريح كرد: آمارها مي گويند كه در دولت قبل، از ابتداي دولت تا انتها ميزان نقدينگي هشت برابر شده است، در حالي كه در دولت ما تاكنون نقدينگي چهار برابر شده است.
حذف منافقين
از ليست تروريست ها
رييس جمهور در ادامه نشست خبري خود، در برابر پرسش خبرنگار شبكه جهاني سحر، درباره حذف گروهك منافقين از ليست تروريست ها توسط آمريكا پاسخ داد: دامنه حلقه هاي طراحي آنها وسيع تر از اين حرفهاست كه راجع به دلار و ارز و اين موارد گفته مي شود و دنبال كارهاي ديگري هم هستند و به همين خاطر اين گروه را از ليست ترويست ها خارج كردند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه «احمدي نژاد هيچ وقت دروغ نمي گويد»، گفت: راستش را بخواهيد اينكه آمريكا منافقين را از ليست تروريستها خارج كرده است، باعث خوشحالي ماست چون اگر بنا بود تبليغات و خرج كنيم و به دنيا بگوييم دولت آمريكا حامي اصلي تروريسم است و با استاندارد دوگانه برخورد مي كند بايد 500 ـ 600 ميليارد دلار خرج مي كرديم اما حالا خودشان مفت و مجاني اين كار را كردند.
هيچ وقت پيشنهاد مذاكره نداده ام
احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار آريا در رابطه با طرح پيشنهاد مذاكره با آمريكا توسط احمدي نژاد در سازمان ملل و واكنش هاي مصرف در برابر آن گفت: هر اتفاقي مي افتد در فضاي رسانه اي مي افتد و يك جمله اي صادر مي شود تا به آن ور دنيا برسد صدجور اين جمله بالا و پايين مي شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه هيچ وقت پيشنهاد مذاكره نداده ام تصريح كرد: سوال خبرنگار اين بود آيا شما با آمريكا گفت و گو مي كنيد؟ من چه بايد پاسخ مي دادم؟ آيا كسي مي تواند در عرصه بين المللي بگويد من اهل گفت و گو نيستم؟ كدام آدم عاقلي چنين جوابي مي دهد؟ عرصه بين الملل يعني گفت و گو. اصل بر گفت و گو و رابطه است، مگر اين كه استثنايي اتفاق بيافتد مثل رژيم صهيونيستي كه ما آن را به رسميت نمي شناسيم و با آن رابطه نداريم.
وي با اشاره به اينكه پرسش آنها در مورد افغانستان بود، تصريح كرد: من پاسخ دادم ما گفت و گو مي كنيم چون نمي توانيم بگوييم كه گفت و گو نمي كنيم، اما در شرايط عادلانه و احترام آميز. يعني حقوق ملت ايران را بپذيرند و به ملت ايران احترام بگذارند و از موضعي كه دارند پايين بيايند و حرف بزنند. در اين صورت فكر نمي كنم كسي در ايران مخالف باشد. يعني ملت ايران نمي تواند مخالف گفت و گو باشد، اما شرايط گفت و گو مهم است.
كار وزير ارشاد
درباره «شرق» اشتباه بود
در ادامه نشست خبري رييس جمهور درباره روزنامه شرق گفت: به نظرم كار وزير ارشاد قطعا اشتباه بوده است با اين توضيح كه ارزش هاي دفاع مقدس براي همه ملت ايران مقدس است چراكه متعلق به ملت است. اتهامي وارد شده ولي هنوز اثبات نشده است، در حالي كه بايد در دادگاه صالح و در حضور هيات منصفه اين اتهام بررسي شود. كسي نمي تواند نظر شخصي خود را اعمال كند. در هيات نظارت، سه قوه البته بيش از سه قوه (با خنده) حضور دارند كه بايد اين مساله را پيگيري كنند.
احمدي نژاد خطاب به خبرنگار اعتماد گفت: البته يادتان باشد كه اين تصميمات در غياب من گرفته شده است.
بهتر بود درباره «جوانفكر» حوصله مي كردند
در ادامه اين نشست، احمدي نژاد درباره بازداشت جوانفكر گفت: حتما ضرورت مهمي است كه در زمان 10 دقيقه سخنراني من در مجمع سازمان ملل دستگيرشان كرده اند. البته اين اقدام كار خوبي نبود، خودشان هم متوجه شدند. اين مسائل خبر اول شد در حالي كه ما جنايات صهيونيست ها را در سازمان ملل بيان مي كرديم، بايد به خبرنگاران پاسخ مي داديم كه در ايران چه خبر است. شايد بهتر بود كه حوصله مي كردند.
رييس جمهور افزود: اتهامي كه گفتيد به آقاي جوانفكر نسبت داده اند، به ايشان نمي چسبد. روش درستي نيست. اگر بنا باشد اين مساله را باب كنند، خيلي بد مي شود. توهين به رهبري را كسي نمي پذيرد. وي در پايان پاسخ خود به اين پرسش گفت: من با كساني كه بايد در اين باره صحبت كنند، صحبت خواهم كرد.
به شرايط عادي
باز مي گرديم
در ادامه نشست خبري رييس جمهور ، خبرنگار شبكه خبر از احمدي نژاد پرسيد مشخصا برنامه دولت براي كنترل قيمت ها چيست كه رييس جمهور در پاسخ به اين سوال با تاكيد بر اين كه دولت با همه توان و ابعادش درگير اين مساله شده است و اين موضوع را پيگيري مي كند، گفت: بالاخره يك جنگ رواني در ابعاد اقتصادي و رواني ايجاد شده كه ديگران از جمله صداوسيما بايد كمك و پشتيباني كنند.
وي افزود: اين كه فقط انگشت اتهام را به سمت دولت يا شخص ديگري ببرند مشكل را حل نمي كند. ما از حوادث سنگين تر از اين هم عبور كرده ايم؛ بنابراين دعوت و خواهش مي كنم كه همه در مسير كمك به اين موضع قدم بردارند؛ اگرچه كارشناسان نيز در حال بحث و بررسي هاي لازم هستند و من به عنوان رييس دولت از تصميمات آنها به طور كامل پشتيباني مي كنم.
احمدي نژاد گفت: مردم يك مدت مراجعه نكنند. مثلا خريدن ست لوازم آشپزخانه فلان كشور خيلي فوريت دارد؟ البته من ترديد ندارم ما به شرايط عادي برمي گرديم و خيلي ها ضرر مي كنند. حال اگر يك مقدار تصميمات تبيين شود، براي كساني كه مي خواهند واردات صحيح كالا داشته باشند، موثر است.
رييس جمهور خاطرنشان كرد: دولت، بانك مركزي، وزارت اقتصاد، بازرگاني و معاون اول همه در تلاش هستند كه مشكلات را حل كنند، منتهي فراز و نشيب هايي وجود دارد كه ما از آن عبور مي كنيم.
در ادامه رئيس جمهور در پاسخ به خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار لبنان درباره خط قرمز ترسيم شده از سوي رژيم صهيونيستي براي ايران، تصريح كرد: اين نقاشي ابتدايي كه نشان داده شد، بيشتر يك توهين بود. اينها خود را بالا مي دانند و بقيه ملت ها را پايين مي دانند.
رييس جمهور اظهار كرد: آنها فضا را طوري ساماندهي كردند كه اگر ما بي احترامي مي كرديم، در واقع نياز آنها را تامين كرده بوديم. چرا جنگ؟ هر كس حرف از جنگ مي زند عقب افتاده و محكوم است. آنها هم اكنون عصباني اند و حرف از خط قرمز، سرخ و مشكي مي زنند. سطح آن آقا هم همان است. نقاشي اش هم خوب نيست، بايد تمرين كند نقاشي اش بهتر شود.
نگوييد كه جنگ قطعي است
احمدي نژاد در ادامه اين كنفرانس خبري گفت: گروه هاي مختلف با ما در آمريكا ديدار مي كردند و نگران از جنگ بودند، البته اين را هم بگويم وقتي در آمريكا مي گويند كه جو جنگي است به مفهوم اين نيست كه مردم به سمت جنگ مي روند، بلكه يك كار رواني مي شود و طوري وانمود مي كنند كه مردم جنگ را حتمي بدانند، ما هم در ديدارهايي كه با مردم در آنجا داشتيم اين مساله را مطرح كرديم كه چرا بايد جنگ مطرح شود. ما مشكلي نداريم و مشكل در اين زمينه با آمريكاست.
وي افزود: من از برخي افراد در داخل مي خواهم حرف هايي نزنند كه خواسته هاي دشمن را محقق كند، نگوييد كه جنگ قطعي است. ما البته آماده ايم و مهم اين است كه آماده ايم و نگراني نداريم. بالاخره در حال پيشرفت هستيم و من فكر مي كنم كساني در آمريكا و اسرائيل هستند كه گوش كساني كه دم از جنگ مي زنند را بپيچانند و اگر چنين افرادي نباشند، مشكلي هم نيست ما كار خود را مي كنيم و نگران هم نيستيم.
بودجه هاي فرهنگي
چه شده؟
رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه در حوزه فرهنگي، مقام معظم رهبري چه انتقاداتي داشتند و در برابر انتقادات مقام معظم رهبري و ديگران چه كاري انجام داديد؟ گفت:البته انتقادات برخي افراد شخصي است انتقادات رهبري همان انتقاداتي است كه ما هم داريم به صداوسيما و سازمان تبليغات و ساير نهادهايي كه در حوزه فرهنگ فعال هستند. ما 150 ميليارد به سازمان تبليغات داده ايم، سوال اين است كه اين پول چگونه خرج شده است؟ بودجه هاي فرهنگي كه به نهادها داده ايم و 10 برابر شده چه شده است؟ بحث ما تقابل و درگيري نيست، بلكه انتقاداتي از سر دلسوزي و براي تعالي است.
وي تصريح كرد: انتقادات من و مقام معظم رهبري براي تعالي است و نه تكفير، دلسوزانه و از سر محبت است. اشكالات را بايد بگوييم و معناي آن حمله به افراد نيست.
وي افزود: از سوي ديگر نبايد مباحث فرهنگي را به چماق سياسي تبديل كنيم. برخي اينطور هستند و تا تريبوني به دست مي آورند، ديگران را تكفير مي كنند. كسي نبايد ديگري را به ضديت با انقلاب و فرهنگ متهم كند و اين يكي از كارهاي بدي است كه انجام مي شود.
حرفي نمي زنم كه دخالت
در انتخابات آمريكا باشد
در ادامه نشست خبري رييس جمهور، خبرنگار روزنامه ايران ديلي پرسش خود را اينگونه مطرح كرد كه «آيا پيش بيني مي كنيد كه پس از انتخابات آينده آمريكا تغييري چه مثبت و چه منفي در ميان دو كشور ايجاد شود؟»
احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش گفت: در آمريكا راجع به انتخابات اين كشور زياد سوال كردند ولي من اظهارنظري نكردم. دليلش اين است كه نمي خواهم حرفي بزنم كه به نوعي تلاش براي تاثيرگذاري در انتخابات آمريكا محسوب شود اما فكر مي كنم حتما شرايط ميان ايران و آمريكا نمي تواند ادامه بيابد، زيرا دولت هاي متوالي آمريكا از اين شرايط دارند ضرر مي كنند. آنها مجبورند تجديدنظر كنند. راهي جز تجديدنظر وجود ندارد و معلوم است كه درگيري با ايران سودي نداشته است.
شما پيشنهاد دهيد
رييس جمهور در ادامه، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رابطه با وضعيت اقتصادي كه «دلار از 900 تومان به چهار هزار تومان رسيده است و اين چه اقتصادي است كه با يك پيامك زير و رو مي شود؟»، گفت: اقتصاد با يك پيامك زير و رو نمي شود. شما شش ماه عملكرد دوستان را روي ميز بگذاريد و بررسي كنيد.
احمدي نژاد با طرح اين پرسش كه «آيا در اين كشور فقط دولت كار مي كند و جاهاي ديگر اشكال ندارند؟» گفت: يك انتقاد از قوه قضاييه را به من بگوييد. آيا قوه قضاييه قابل انتقاد نيست يا نقش كمتري در امنيت اقتصادي دارد؟ اگر نقش ندارد چطور يك قوه مستقل و هم طراز و يا گاهي بالاتر از رييس جمهور است كه مي تواند رييس جمهور را مورد سوال قرار دهد؟ آيا مجلس نقشي ندارد يا شهرداري اشكالي ندارد؟
وي با بيان اينكه «دليل حملات به دولت را به من گفته اند و من اين دلايل را مي دانم و ملت هم مي داند»، اظهار كرد: در حال حاضر دشمن فشار آورده و مي خواهد با بازي با عدد در خيابان ها و نه در واقع، نگراني درست كند و بگويد اقتصاد ايران را دچار مشكل كرده ايم. پس آيا درست است همه جمع شويم و بگوييم دولت اشتباه كرده است؟ اصلا چنين باشد؛ حالا بايد چكار كرد؟ هر پيشنهادي دولت مي دهد اشكال مي گيريد پس شما پيشنهادي دهيد.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه تازگي ها مطرح كردند كه رييس جمهور نمي خواهد عمل كند و رها كرده است، گفت: شما با دشمن همراهي كرده ايد. مشكل پيدا شده است و باز هم فحشش را هم به رييس جمهور مي دهيد. به لطف خدا از اين عرصه عبور خواهيم كرد. دشمن به جايي نخواهد رسيد ولي با اين روش يك دبيرستان دو كلاسه را نمي توان اداره كند.
وي با بيان اينكه «شش ماه بازار را به هم مي ريزند و حالا مي گويند چرا رييس جمهور درست نمي كند» گفت: مردم بي جهت در فشار هستند كه بخشي از آن توسط دشمن و جنگ است اما بخش زيادي از آن تحميلي به مردم است چون خيلي ها نمي توانند معامله و خريد و فروش كنند پس همه بايد كمك كنند و نگذارند كشور آسيب ببيند.
خداحافظ شما
احمدي نژاد افزود: رييس محترم مجلس به جاي آنكه پنج صفحه مصاحبه كنند و دولت را متهم كند، بايد كمك كند. با يك سوم اين ارز مي توانيم كشور را اداره كنيم به شرط اينكه همه كمك دهند و من فكر مي كنم اين اتفاق بيفتد چون ما چاره اي نداريم جز اينكه همه به هم كمك كنيم.
رييس جمهور ادامه داد: متواضعانه، عاجزانه و برادرانه خواهش مي كنم؛ الان وقت اين نيست كه كسي بخواهد حساب هاي خود را تسويه كند. من كوچكتر از شما هستم، مي گويم كه اگر خيلي حضور من برايتان سخت است، يك خط بنويسيم خداحافظ شما. اگر نه، دولت بايد تا زماني كه هست با قدرت كار را انجام دهد و ملت بداند ما به فضل الهي با قدرت كارمان را دنبال مي كنيم و در دفاع از حقوق ملت كم نمي گذاريم چون براي همين آمده ايم.
سوخت 20 درصد
در ادامه نشست خبري رييس جمهور، خبرنگار شينهوا از احمدي نژاد پرسيد آيا ايران مي خواهد توليد اورانيوم 20 درصد را قطع كند، موضع رسمي ايران در اين راستا چيست؟ كه احمدي نژاددر پاسخ گفت: ما از سوخت 20 درصد براي توليد راديو داروها استفاده مي كنيم و اين سوخت به هيچ كار ديگر نمي آيد. ما طبق مقررات از آژانس درخواست كرديم كه سوخت موردنياز را در اختيار ما قرار دهند. اين كار را انجام ندادند. اصرار كرديم، اما باز هم انجام ندادند.مجبور شديم خودمان توليد كنيم. هزينه هاي توليد سوخت 20 درصد نيز بالاست. تا الان كسي حاضر نشده كه سوخت را در اختيار ما قرار دهد.
راه حل سوريه
رييس جمهور همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار الميادين درباره تحولات سوريه و اين كه اردوغان نخست وزير تركيه و محمد مرسي رييس جمهور مصر سخنراني هاي تندي در مورد سوريه داشته اند و از ايران، روسيه و چين براي تجديدنظر در مورد سوريه دعوت كرده اند، تلاش هاي ايران براي حل بحران سوريه چيست، اظهار داشت: اوضاع سوريه پيچيده شده است و بافت آن چون طايفه اي است، بر پيچيدگي مساله مي افزايد. عدالت و آزادي حق همه ملت هاست. اما برسر شيوه احقاق اين حق اختلاف نظر وجود دارد كه ما معتقديم بايد تفاهم ملي شود، اما برخي قائل به جنگند.
وي افزود: برخي به دولت سوريه و برخي به معارضين براي جنگ كمك مي كنند. البته ممكن است عنصر سومي نيز پيدا شود كه در سوريه دخالت كند، اما ما اينها را قبول نداريم، چراكه به ضرر سوريه است و هرگروهي كه با جنگ به قدرت برسد، معنايش جنگ دائمي در سوريه خواهد بود. راه بحران سوريه تفاهم ملي است و اين كه مردم بايد حكومت را انتخاب كنند.
رييس جمهور ادامه داد: دوستاني كه نظرات خود را داده اند، برخي طرفدار روش جنگند، اما تلاش كرديم تا گروه تماسي تشكيل شود و ميان آنها تفاهم برقرار گردد. راه جنگ راه خوبي نيست و هر نفري كه كشته مي شود، موجب ناراحتي است. بايد تفاهم صورت گيرد، چراكه جنگ حاصلي جز خسارت و ويران كردن اين كشور ندارد.
احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار مبني بر اين كه نظر شما درباره حضور آقاي بشار اسد در حكومت چيست، گفت: ما نمي گوييم كه چه كار كنند، ما مي گوييم كه تفاهم برقرار شود، قطعا بايد در سوريه انتخابات آزاد برگزار شود. ما نمي گوييم چه كسي بماند يا چه كسي برود، ولي اين حق مردم است كه انتخاب كنند.
 


در مكتب امام

ترس استكبار از عملي شدن
فقه و اجتهاد است
همه ترس استكبار همين مسئله است كه فقه و اجتهاد جنبه عيني و عملي پيدا كند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. «راستي به چه علت است كه در پي اعلام حكم شرعي و اسلامي مورد اتفاق همه علما در مورد يك مزدور بيگانه، اينقدر جهانخواران برافروخته شدند و سران كفر و بازار مشترك و امثال آنان به تكاپو و تلاش مذبوحانه افتاده اند؟ غير از اين نيست كه سران استكبار از قدرت برخورد عملي مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئه هاي شوم آنان به هراس افتاده اند و اسلام امروز مسلمانان را يك مكتب بالنده و متحرك و پرحماسه مي دانند و از اينكه فضاي شرارت آنان محدود شده است و مزدبگيران آنان چون گذشته با اطمينان نمي توانند عليه مقدسات قلمفرسايي كنند مضطرب شده اند.»
صحيفه نور - ج 21 - ص 290
 


دو عضو هيئت اجرايي خبر دادند

عضويت چهره هاي جديد در جامعه روحانيت مبارز راي نياورد

ورود اعضاي جديد به جامعه روحانيت مبارز به دليل عدم تصويب موضوع، فعلاً مسكوت مانده و به جلسات آينده موكول شده است.
حجت الاسلام «سيدرضا اكرمي» عضو هيئت اجرايي جامعه روحانيت مبارز درباره جذب اعضاي جديد در اين تشكل به فارس گفت كه هنوز چنين موضوعي تصويب نشده است.
حجت الاسلام«حسين ابراهيمي» ديگر عضو هيئت اجرايي روحانيت مبارز نيز دليل اين امر را «راي نياوردن» اشخاص مطرح شده عنوان كرد و گفت كه اين موضوع مسكوت مانده و به جلسات آتي موكول شده است.
گفتني است، بحث عضويت چهره هاي جديد در جامعه روحانيت مبارز با هدف جوان گرايي در اين تشكل با سابقه روحاني سياسي از تيرماه امسال در رسانه ها مطرح شد.
براساس آنچه اعلام شد قرار بود 10 نفر به عضويت روحانيت مبارز درآيند و در اين ميان اسامي حجج اسلام يوسف صديقي، محمدحسن اختري، عليرضا پناهيان، محمدجواد حاج علي اكبري و ناصر نقويان نيز از سوي برخي رسانه ها مطرح شد.
اكنون با گذشت حدود چهار ماه از اين موضوع، هنوز اين بحث نهايي نشده است اما شنيده شده كميته اي در روحانيت مبارز مشغول بررسي موضوع براي اتخاذ تصميم در اين زمينه است.
همچنين بنابراين گزارش اخيراً دبير كل جامعه روحانيت مبارز با توجه به سوابق سياسي و اجرايي مصطفي پورمحمدي از وي خواسته است گزارشي در خصوص فضاي انتخاباتي كشور تهيه و ارائه كند.
از سوي ديگر، حجت الاسلام جعفرشجوني، جايگزيني حجت الاسلام پورمحمدي در معاونت سياسي جامعه روحانيت مبارز به جاي حجت الاسلام نواب را تأييد كرد.
اين در حالي است كه نواب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از اين جابه جايي اظهار بي اطلاعي كرد.
 


در نشست خبري دانشگاه تهران تشريح شد

جزئيات كنگره شهداي جهاد علمي و 4 جشنواره آن

دبير كنگره شهداي جهاد علمي در نشست خبري اين كنگره در دانشگاه تهران جزييات برگزاري كنگره شهداي جهاد علمي و 4 جشنواره پيش از آن را تشريح كرد.
حجت الاسلام و المسلمين عباس نصيري فرد دبير كنگره شهداي جهاد علمي اظهارداشت: هدف ما به صورت مشخص گسترش فرهنگ جهاد علمي در دانشگاهها است و مخاطبين ويژه آن دانشجويان و اساتيد دانشگاه ها هستند كه به جهت ترويج و پاسداشت علم جهادي با استعمار علمي بيگانگان مبارزه مي كنند كه سمبل آن پنج شهيد بزرگوار احمدي روشن، رضايي نژاد، تهراني مقدم، شهرياري، علي محمدي، هستند كه در پيشرفت و توسعه كشور نقش اساسي داشته اند.
وي با بيان اينكه موضوع مهم اين است كه اين شهدا هيچ كدام در خارج از كشور درس نخوانده اند، اظهارداشت: براي اين 5 شهيد 5 كتاب نوشته شده و نكاتي كه بسياري از آن كمتر اطلاع دارند در آن آماده است و يا كساني كه به عنوان دوستان آنها محسوب مي شود مي گفتند كه ما نمي دانستيم اين شهدا در اين ابعاد فعاليت مي كردند.
حجت الاسلام نصيري فرد اظهار داشت: تقدير و تشكر از زحمات شهيدان جهاد علمي و خانواده هاي آن ها يكي ديگر از برنامه هاي اين كنگره است كه به مدت يك روز در بهمن ماه انجام مي شود.
دبير كنگره شهداي جهاد علمي تصريح كرد: اين كنگره پيش برنامه هايي دارد كه دو تاي آنها جشنواره بين المللي شعر و جشنواره بين المللي فيلم و عكس و فيلم نامه است و دو جشنواره داخلي كه جشنواره آثار خبرنگاران و همايش علمي فراخوان مقاله در محورهاي مختلف در حوزه اساتيد و دانشجويان برگزار مي شود.
وي گفت: در حوزه شعر، شعراي بسياري از كشورهاي اسلامي و حتي غير اسلامي اعلام آمادگي كرده و آثار خود را ارسال كرده اند و در جشنواره بين المللي فيلم و عكس نيز موضوعات گسترده تري مانند ايثار ، مقاومت مبارزه با استعمار علمي بيگانگان و جهاد علمي وجود خواهد داشت.
حجت الاسلام نصيري فرد با بيان اينكه اين جشنواره ها در روزهاي 14 و 15 آذر در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهدشد، افزود: كشورهايي مانند سودان، سوريه و عراق براي حضور در اين جشنواره ها اعلام آمادگي كرده اند زيرا مثلا مركز هسته اي سودان در آمريكا بمباران شد اما آن ها تريبون نداشتند كه در اين باره حرف بزنند لذا در اين جشنواره ها بسياري از هنرمندان اعلام آمادگي كرده اند كه كارهاي زيادي در حوزه هاي فيلم، عكس و شعر انجام بدهند.
 


به نمايندگي از جنبش نم و در مقر سازمان ملل

صالحي خواستار محو كامل سلاح هاي شيميايي و هسته اي شد

وزير امور خارجه كشورمان به نمايندگي از كشورهاي جنبش عدم تعهد در مقر سازمان ملل در نيويورك خواستار محو كامل سلاح هاي شيميايي و هسته اي شد.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به سر مي برد، در نشست عالي رتبه پانزدهمين سالگرد لازم الاجرا شدن كنوانسيون سلاح هاي شيميايي كه در مقر سازمان ملل متحد برگزار شده بود به نمايندگي از جنبش عدم تعهد و به عنوان اولين سخنران تأكيد كرد: اجراي كامل كنوانسيون سلاح هاي شيميايي مي تواند به صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي كمك مؤثري كند.
وزير امور خارجه در اين نشست كه با حضور تعدادي از مقامات ارشد كشورها و شخصيت هاي بين المللي از جمله بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد برگزار شده بود، اضافه كرد: جنبش عدم تعهد به اهميت نقش كنوانسيون سلاح هاي شيميايي ظرف 15 سال گذشته در جلوگيري از اشاعه سلاح هاي شيميايي و همچنين نابودي اين سلاح ها واقف است.
وي گفت: اعضاي جنبش عدم تعهد همچنين مفاد سند نهايي اجلاس سران عدم تعهد در تهران در اوايل شهريور ماه گذشته در تهران كه متضمن موضع اصولي اعضاي اين جنبش در قبال كنوانسيون سلاح هاي شيميايي است را مورد تأكيد قرار مي دهد. صالحي با اشاره به تهديد سلاح هاي موجود كشتار جمعي و به ويژه هسته اي براي بشريت، اهميت محو كامل اين سلاح ها را مورد تأكيد قرار داد و افزود: جنبش عدم تعهد جلوگيري از ظهور و توليد نوع جديد سلاح هاي كشتار جمعي را ضروري دانسته و از اين رو از رصد شرايط و تشديد اقدامات بين المللي لازم در اين رابطه حمايت مي كند.
وزير امور خارجه كشورمان پيوستن كشورهاي غيرعضو به كنوانسيون سلاح هاي شيميايي را عامل ارتقاء صلح و امنيت بين المللي ارزيابي كرد و به نمايندگي از كشورهاي جنبش عدم تعهد از كشورهاي غيرعضو خواست تا در اسرع وقت به اين كنوانسيون بپيوندند و از كشورهاي عضو نيز درخواست كرد تا مفاد اين كنوانسيون را رعايت كنند، چون از اين طريق جهاني شدن اين كنوانسيون مورد تأييد قرار مي گيرد.
صالحي تصريح كرد: جنبش عدم تعهد معتقد است اجراي كامل كنوانسيون سلاح هاي شيميايي مي تواند به صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي كمك مؤثري كند و از اين رو اين جنبش از همه دولت هاي عضو كنوانسيون سلاح هاي شيميايي كه هنوز تعاملي با دبيرخانه فني سازمان منع سلاح هاي شيميايي ندارند، مي خواهد كه گام هاي ضروري را براي اجراي كنوانسيون در سطح ملي بردارند.
گفتني است، در حاشيه برگزاري شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك، علي اكبر صالحي با «لارسن» نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در خاورميانه و همچنين وزير امور خارجه ارمنستان ديدار و گفت وگو كرد.
شركت هاي غربي
كمك كننده به صدام
در توليد سلاح هاي شيميايي مجازات شوند
در همين حال، رامين مهمان پرست سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه كشورمان طي سخناني در نشست مقامات عالي رتبه در خصوص پانزدهمين سالگرد لازم الاجرا شدن كنوانسيون سلاح هاي شيميايي در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك، با اشاره به كمك هاي بيش از 455 شركت عمدتاً غربي به توسعه سلاح هاي شيميايي توسط صدام گفت: صدام به عنوان عامل اصلي استفاده از سلاح هاي شيميايي عليه ايران به سزاي اعمال خود رسيد و حال نوبت مجازات آنهايي است كه به وي در توليد اين سلاح هاي غيرانساني كمك كردند.
وي كه به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران در اين نشست سخن مي گفت، همچنين با اشاره به اينكه ايران اصلي ترين قرباني سلاح هاي شيميايي در دهه هاي اخير است، اظهار داشت: در نتيجه حملات شيميايي صدام به ايران در زمان جنگ تحميلي هشت ساله، بيش از 100 هزار نفر از شهروندان ايراني، شامل 7 هزار نفر از غيرنظاميان شهيد و مصدوم شدند كه تعداد زيادي از مصدومان هنوز هم از شدت صدمات وارده رنج مي برند.
سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ايران براي اجراي مؤثر و متوازن كنوانسيون به ويژه براي امحاي كامل تمامي سلاح هاي شيميايي اهميت زيادي قائل است و در اين راستا معتقد است كه كشورهاي اصلي دارنده سلاح هاي شيميايي (روسيه و آمريكا) كه به تعهد خود در نابود كردن همه سلاح هاي شيميايي خويش پايبند نبوده اند، بايد با سرعت به اقدامات خود ادامه داده و همه ذخاير اينگونه سلاح هاي خود را در كمترين زمان ممكن از بين ببرند.
مهمان پرست همچنين بر لزوم اجراي مؤثرتر كنوانسيون در ارتباط با انتقال مواد و فناوري براي مصارف صلح آميز تأكيد كرد و در اين راستا خواستار اجراي تعهدات كشورهاي توسعه يافته عضو كنوانسيون در اين زمينه شد.
به گزارش فارس، سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود به جنايت صدام در حمله به مردم غيرنظامي سردشت اشاره كرد و با توجه به تصميم كنفرانس اعضاي كنوانسيون مبني بر موافقت با پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد شبكه بين المللي حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي، خواستار تسريع در اجرايي شدن اين تصميم و ايجاد هر چه سريع تر اين شبكه شد.
 


رئيس مجلس شوراي اسلامي:

روش هاي رابين هودي در اقتصاد جواب نمي دهد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه 80 درصد مشكلات كشور ما مديريتي است و تاثير تحريم ها بيش از 20 درصد نيست گفت: روش هاي رابين هودي در اقتصاد هيچ وقت جواب نمي دهد.
علي لاريجاني با بيان اينكه بخشي از مشكلات از برخي رفتارهاي بانكي خلاف قاعده نشأت مي گيرد به فارس گفت: فرض كنيد كه بدهي بانك هاي كشور به بانك مركزي در طول چند سال اخير حدود سه برابر شده است، اين بدهي به طور طبيعي بايد سر موقع پرداخت شود اما وقتي اين كار انجام نشود، به معني پول پرقدرت است، پول پرقدرت اثرات تورمي مضاعفي دارد؛ پس يك بي انضباطي مالي-پولي كشور را به اينجا رسانده است.
مصوبه اي كه اجرا نشد
لاريجاني با اشاره به موضوع هدفمندسازي يارانه ها، تصريح كرد: در قانون هدفمندسازي يارانه ها از ابتدا موضوع تورم مطرح بود، چون مردم كه دلشان نمي خواست 45 هزار تومان در اين جيبشان بگذارند و سه برابر از جيب ديگرشان بردارند، آنها دلشان مي خواست هدفمندي يارانه ها منجر به بهره وري بالاتر در توليد، صرفه جويي و رونق اقتصادي كشور شود؛ به همين دليل در مجلس مصوب شد كه 30 درصد درآمد يارانه ها به بخش توليد اختصاص يابد اما اين مصوبه اجرايي نشد به همين دليل توليد دچار ركود شد.
بخش كمي از مشكلات
مربوط به تحريم ها است
وي با تاكيد بر اينكه اقتصاد ما داراي مشكلات دروني است، گفت: گاهي غربي ها در موضوع تحريم ها خيلي رجز مي خوانند كه ديديد ايران را تحريم كرديم و چه شرايط اقتصادي در داخل ايران پيش آمد؟ ولي واقعيت اين است كه بخش كمي از مشكلات اقتصادي ما مربوط به تحريمهاست و مشكلات اقتصادي ما از ساز وكارهاي دروني نشأت مي گيرد.
رئيس مجلس ادامه داد: اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمايت از توليد ملي نامگذاري كردند، سخن بسيار داهيانه اي است؛ در شرايط فعلي علاج كار اين است كه توليد كشور راه بيفتد و رونق يابد و تا وقتي اين موضوع رخ ندهد، اين مشكلات همچنان باقي است.
لاريجاني تاكيد كرد: مشكلات اقتصادي ما ريشه هايي دارد كه ا گر اين ريشه ها علاج شود خود به خود قيمت ارز كاهش مي يابد.
رئيس مجلس با بيان اينكه هيچ وقت در اقتصاد روش هاي رابين هودي جواب نمي دهد، خاطرنشان كرد: وقتي كه نقدينگي در كشور را بالا مي بردند بايد به اين موضوع فكر مي كردند، حالا هم بايد با مردم گفت وگو كرد و آرام آرام شرايطي را به وجود آورد تا به سمت توليد پيش رفت. در اين صورت نقدينگي سيال كه يك روز به سمت مسكن يا ارز يا به سمت طلا مي رود، كنترل مي شود اما اين اراده بايد وجود داشته باشد.
وي با تاكيد بر اينكه ميزان تاثير تحريم ها در اقتصاد كشور ما بيشتر از 20 درصد نيست، يادآور شد: 80 درصد مسائل و مشكلات اقتصادي ما مربوط به سيستم مديريتي است و اتفاقا موضوع اشتباهي كه غربي ها تصور مي كنند، اين است كه به خاطر تحريم ها توانستند اقتصاد ما را متلاطم كنند، ولي ما خودمان بايد متوجه اين موضوع باشيم.
 


باهنر:

در شرايط فعلي كشور مخالف استيضاح و سوال از هر مقامي هستم

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: طرح سوال از رئيس جمهور كه در حال حاضر در مجلس مطرح شده است، فرايند پيچيده اي را طي مي كند.
محمدرضا باهنر در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي داخلي اظهار داشت: مشكل دولت در اتاق مبادلات ارزي پاسخگويي به برخي از درخواست هايي كه به صورت مشخص ماهيت آنها معلوم نيست لذا انتظار است دولت در اين راستا با دقت عمل بيشتري حركت كند.
باهنر افزود: در جلساتي كه با اعضاي دولت داشته ايم تاكيد كرده ايم كه قيمت هايي كه در شرايط فعلي اعلام مي شود مصنوعي است از اين رو دولت بايد تمهيداتي را اجرا كند تا در شرايطي كه هيچگونه معامله اي انجام نمي شود و فشار تحريم ها نيز بالا است اين قيمت هاي كذايي شكسته شود.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين تصريح كرد: دولت بايد با كمك مجلس بازار آشفته ارز و طلا را سروسامان دهد.
باهنر با اشاره به اينكه تمام تلاشمان را به كار خواهيم بست تا اصولگرايان به صورت يكپارچه در انتخابات شركت كنند افزود: كارگروه جامعه اسلامي مهندسين در راستاي ورود به مصاديق انتخاباتي تشكيل شده است.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره بازداشت فرزندان هاشمي رفسنجاني و علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور گفت: طبق قانون اساسي تمامي شهروندان از حقوق مساوي برخوردار هستند لذا در صورتي كه فردي مرتكب جرمي شود بايد بدون در نظر گرفتن وابستگي هاي وي محاكمه شود.
باهنر درباره حضور علي لاريجاني در انتخابات رياست جمهوري افزود: با توجه به صحبت هاي وي تا به اين لحظه لاريجاني قصد ورود به انتخابات رياست جمهوري را ندارد.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه در شرايط فعلي كشور مخالف استيضاح و سوال از هر مقامي هستم افزود: طرح سوال از رئيس جمهور نيز كه در حال حاضر در مجلس مطرح شده است فرآيند پيچيده اي را طي مي كند و بايد يك چهارم از نمايندگان مجلس طرح سوال از رئيس جمهور را مطرح كنند.
به گزارش فارس، باهنر درباره كسري بودجه دولت با توجه به نوسان بازار ارز و طلا گفت: درآمد عمومي دولت براساس قيمت دلار 1226 تومان بسته شده است لذا از اين رو به طور حتم دولت كسري بودجه را به همراه خواهد داشت.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره صحبت هاي احمدي نژاد در نيويورك اظهار داشت: رئيس جمهور به طور كلي عملكرد موفقي را در نيويورك داشته است اما موضع ايشان درباره ارتباط با آمريكا جاي تامل دارد زيرا در جمهوري اسلامي ايران در راستاي مذاكره با آمريكا تنها شوراي عالي امنيت و شخص رهبري بايد تصميم گيرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14