(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مهر 1391 - شماره 20331

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الزمان مطرح كرد
نگراني غرباز توافق امنيتي ايران و عراق
مؤسسه آمريكايي بروكينگز:
پهپاد ايراني موازنه قدرت را درمنطقه برهم زد
در مكتب امام
اخضر ابراهيمي امروز به تهران مي آيد
مقام روس:
گروه 1+5 پيشنهاد جديد براي ارائه به ايران آماده مي كند
ادامه واكنش ها به پرواز پهپاد مقاومت
هاآرتص: جنگ احتمالي بعدي با حزب الله براي ارتش اسرائيل دشوارتر خواهد بود
تفاوت «اخلاق» با فقه ، حقوق وعرفان
شجوني خبر داد
انتخاب پورمحمدي به معاونت سياسي جامعه روحانيت
دريادار حبيب الله سياري:
ناوگروه هاي نيروي دريايي، اقتدار جمهوري اسلامي ايران
را در آب هاي آزاد به نمايش مي گذارند
رئيس سازمان سينمايي كشور:
دبيرخانه دائمي جشنواره فيلم كودك در اصفهان راه اندازي شود
در سالگرد تجاوز نظامي به افغانستان
آمريكايي ها جنگ طلبي عليه سوريه و ايران را محكوم كردند
با حضور انديشمندان از 35 كشور دنيا
نشست جهاني دهه غدير آغاز به كار كرد
مديرمسئول روزنامه توقيف شده «كارگزاران»:
 160 صفحه گزارش از تخلفات كرباسچي و عطريانفر به دادگاه ارائه كردم
محسن رضايي:
تصميمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري نگرفته ام
آغاز فعاليت گروهك تروريستي منافقين در سوريه


الزمان مطرح كرد

نگراني غرباز توافق امنيتي ايران و عراق

يك روزنامه عراقي با اشاره به ديدار سردار وحيدي وزير دفاع ايران و نوري المالكي نوشت: امضاي توافقنامه بين ايران و عراق موجب نگراني غرب شده است.
روزنامه عراقي«الزمان»، به قلم «نيدال شلليثي» و «كريم عبدزاير» در خصوص «ديدار وزير دفاع ايران با نخست وزير عراق» نوشت: امضاي توافق دفاعي بين دو كشور ايران و عراق غرب را نگران مي كند.
بر اساس اين گزارش منابع نزديك به نخست وزير عراق اعلام كردند كه «مالكي» از وزير دفاع ايران «احمد وحيدي» كه با او در بغداد ملاقات داشت، خواسته است تا براي پاسخ به پيشنهاد ايران در مورد امضاء توافق نامه نظامي و امنيتي با عراق زمان بيشتري به او وقت بدهد. «مالكي» قصد دارد تا زمان روشن شدن موضع آمريكا در مقابل نقض قوانين هواپيمايي تركيه منتظر بماند.
در ادامه اين گزارش با اشاره به اينكه ملاقات«وحيدي» با «مالكي» ناقض خواسته آمريكا از عراق نبود، نوشت : «وحيدي» اولين وزير دفاع ايران است كه از عراق ديدن كرده است، اين ملاقات برنامه ريزي شده بود و هيچ ربطي به تقاضاي آمريكا از عراق براي عدم موافقت با هواپيمايي ايران به منظور انتقال مهمات به سوريه از طريق خط هوايي عراق نداشته است.
الزمان در پايان با اشاره به اين كه « ايران به دنبال فصل تازه اي در رابطه با عراق است» نوشت : «وحيدي» به لزوم امضاء دو سند همكاري نظامي ميان دو كشور اشاره كرد. او گفت كه ملاقاتش با عراق به منظور گشودن فصل تازه اي در روابط دفاعي ميان دو كشور بوده است و اشاره كرد كه آنها دو سند همكاري نظامي را كه امضاي آنها مورد بررسي است در دست كار دارند و موضوعات جديد نيز در اين جلسه مطرح شده است.
 


مؤسسه آمريكايي بروكينگز:

پهپاد ايراني موازنه قدرت را درمنطقه برهم زد

بازتاب گسترده نفوذ يك فروند پهپاد ساخت جمهوري اسلامي ايران به عمق خاك سرزمين هاي اشغالي توسط حزب الله لبنان و نگراني و وحشت مقامات رژيم صهيونيستي از اين توانمندي مقاومت، در رسانه هاي خارجي همچنان ادامه دارد.
انديشكده «بروكينگز» در گزارشي به قلم «جان ويلاسنور» درباره مختصات و ويژگي اين پهپاد ايراني نوشت: اخبار وسيعي درباره انهدام پهپادي منتشر شده است كه در 6 اكتبر وارد حريم هوايي اسرائيل شده بود و اين نشان مي دهد كه، در اين شرايط سخت، چگونه اين هواپيما مي تواند فرضيه هاي پيشين درباره ميزان توانايي ايران در خاورميانه را باطل كند. اين براي اسرائيل بسيار خطرناك است. پهپاد از روي مديترانه وارد حريم هوايي اسرائيل شد و قبل از اينكه در جنوب هربون ساقط شود، در مسيري از غرب به شرق و از روي مناطق مسكوني و پايگاه هاي نظامي در نجو در حال پرواز بود. در ويدئويي كه توسط نيروي دفاعي اسرائيل منتشر شده است موشكي را مي بينيم كه از يك جت جنگنده پرتاب و به هواپيماي متجاوز اصابت مي كند. مقامات اسرائيلي معتقدند كه اين پهپاد احتمالاً در يك مأموريت تجسسي با هدف پايگاه هسته اي «ديمونا» بوده است. ويدئو نشان مي دهد كه اين هواپيما در ارتفاع بالا پرواز كرده و اين استفاده از موشك هوا به هوا را امكان پذير مي كرده است. علاوه بر اين، با مشاهده تصاوير ويدئويي قبل از برخورد و مقايسه اندازه آن با اندازه موشك پرتاب شده مي توان نتيجه گرفت كه اين هواپيما نسبتاً كوچك بوده است.
در ادامه اين مطلب آمده است، حادثه 6 اكتبر به شكل غيرقابل انكاري نشان مي دهد نيرويي در منطقه وجود دارد كه توانايي فراهم كردن يا ارتقاء يك پهپاد و استفاده از آن براي نفوذ به حريم هوايي اسرائيل را دارد. بنابراين از آنجا كه در حال حاضر كل اسرائيل در تيررس پهپاد ايراني هست كه از جنوب لبنان اعزام مي شوند، اين روند تكنولوژيكي اين پتانسيل را دارد كه آرايش نيروها را در منطقه به كل دگرگون كند.
بروكينگز در پايان اين گزارش آورده است: از ديد كلي تر، اين رويداد بر جهاني شدن تكنولوژي پهپاد دلالت دارد. هواپيماهاي بدون خلبان به مانند نوع خلبان دار آن، ليست بلند بالايي از كاربردهاي غيرنظامي بسيار مفيد را شامل مي شوند. مانند هواپيماهاي خلبان دار، هواپيماهاي بدون خلبان استفاده هاي نظامي هم دارند، از جمله آن عمليات تجسسي در تأسيسات حساس كشورهاي ديگر را مي توان برشمرد. ارتش اسرائيل براي دهه ها از هواپيماهاي عكسبرداري بدون خلبان استفاده كرده است از جمله در سال 1982 در جنگ لبنان. اسرائيل اكنون خود را در معرض پايش دوربين هاي ديگران مي بيند.
روزنامه آمريكايي مك كلاچي هم در تحليلي در اين باره نوشت، حضور پهپاد ايراني مونتاژ شده توسط حزب الله لبنان در نزديكي مركز هسته اي ديموناي اسرائيل نشانگر آن است كه ايران مي تواند به هر حمله اسرائيل به همان شكل پاسخ دهد.
براساس اين گزارش، «مشخص نيست كه ايران بخواهد به ديمونا در پاسخ به حمله اسرائيل حمله كند يا نه اما حداقل، حضور يك پهپاد ايراني در نزديكي تأسيسات هسته اي ديمونا مي تواند طعنه اي بدين معنا باشد كه هركاري اسرائيل ممكن است انجام دهد، ايران نيز قابليت پاسخ محكم به آن را دارد.»
مك كلاچي در ادامه به نقل از يك مقام صهيونيست افزود: اين پهپاد داراي تمام ويژگي هاي لازم بوده و به همين خاطر منجر به نگراني مقامات تل آويو شده است.
شبكه المنار هم در گزارشي اعلام كرد: مقاومت اسلامي برخي از اطلاعات را درباره عمليات ويژه ايوب براساس صلاحديدش اعلام مي كند كه پرسش هاي رواني، نظامي و فني بزرگي را از خود بر جاي گذارد كه شايد دشمن در آينده اي نزديك نتواند به آنها پاسخ دهد. المنار افزود: اطلاعات در اختيار، نشان مي دهد اين پهپاد بيش از سيصد كيلومتر به مدت سه ساعت پرواز كرده و به عبارت ديگر توانسته است به حريم هاي هوايي و عملياتي نيروي هوايي دشمن نفوذ كند. اطلاعات نشان مي دهد اين نفوذ بين ساعت هاي نه تا ده بامداد بوده است.
توانايي پرواز در همه اين مدت و نفوذ به سامانه هاي دشمن، پرسش هايي را درباره حجم اين هواپيما، سامانه هاي هدايت و كنترل، موتورهاي رانشي، دستگاههاي ويژه آن، تجهيزات تصويربرداري، ارسال و ايجاد پارازيت و گمراه كردن دشمن مطرح كرده است. براساس اين گزارش، كارشناسان مي گويند اين هواپيما مي تواند با دقت بالايي تصويربرداري كند.
المنار در ادامه به نقل از عباس فنيش، گزارشگر خود اعلام كرد ما از يك هواپيماي كوچك صحبت نمي كنيم بلكه از هواپيمايي صحبت مي كنيم كه مي تواند دهها كيلوگرم تجهيزات حمل كند و اين چيزي است كه سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان نيز به آن اشاره كرد و گفت هواپيماي مرصاد خواهر كوچك هواپيماي ايوب است. اگر به اين ويژگيها از مسير پرواز بر فراز سرزمين هاي اشغالي تا رديابي اهداف نظامي، امنيتي، راهبردي و حياتي اقتصادي و نفتي افزوده شود بيانگر اين مطالب است كه كنترل بر مسير هواپيماي ايوب و علاوه بر آن گمراه سازي و ايجاد پارازيت نشانگر برتري و احاطه اطلاعاتي هوايي مقاومت اسلامي است. همچنين عبور اين هواپيما از موانع دفاعي و رادارهاي زميني و دريايي و هوايي بيانگر توانايي بالاي هواپيماي ايوب براي دستيابي به اطلاعات دقيق است و در كنار همه اينها هواپيماي ايوب اهدافش را با دقت بسيار بالايي صرف نظر از حجم اين اهداف شناسايي كرده است.
 


در مكتب امام

ملت ايران براي زنده كردن اسلام
قيام كرده است
ملت ايران امروز، براي همين معنا كه اسلام را زنده كند و احكام اسلام را زنده كند، قيام كرده است.
و (ملت ايران) قيامي كرده است كه در تاريخ اسلام (و) در تاريخ ايران سابقه ندارد.
آيين انقلاب اسلامي
گزيده اي از انديشه و آراء امام خميني - ص 432
 


اخضر ابراهيمي امروز به تهران مي آيد

نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور سوريه يكشنبه( امروز) به تهران سفر مي كند.
به گزارش فارس، اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور سوريه به منظور رايزني و تبادل نظر با مقامات كشورمان وارد تهران مي شود.
اخضر ابراهيمي پيش از اين به عربستان و تركيه سفر كرد. وي قرار است روز دوشنبه براي رايزني با مقامات عراقي به بغداد سفر كند.كوفي عنان نماينده مستعفي سابق سازمان ملل در امور سوريه دو بار به ايران سفر كرده بود.
 


مقام روس:

 گروه 1+5 پيشنهاد جديد براي ارائه به ايران آماده مي كند

خبرگزاري ايتارتاس به نقل از يك مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسيه از تلاش گروه 1+5 براي آماده كردن پيشنهاد جديدي براي ارائه به جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
ايتارتاس روز شنبه به نقل از يك مقام وزارت خارجه روسيه ، نوشت: پيشنهاد جديد ديپلماتيك براي دستيابي به پيشرفت در مذاكرات با ايران ارائه خواهد شد.
اين مقام روس گفت: اين پيشنهاد پس از هفته نخست نوامبر و بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا اعلام خواهد شد.
وي افزود كه براساس الگوي گام به گام، پيشنهاد خواهد شد با هر اقدام اعتمادسازانه، يكي از تحريم ها لغو شود و اين ابتكارمي تواند پايه و اساسي براي برگزاري دور بعدي مذاكرات بين 1+5 و ايران در اواخر ماه نوامبر و اوايل دسامبر باشد.
به گزارش ايرنا،جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 در سال جاري سه دور مذاكرات در استانبول ، بغداد و مسكو داشته اند و در جريان اين مذاكرات، بسته پيشنهادات خود را به همديگر ارائه كرده اند.
روسيه از حل و فصل مسايل در مورد برنامه هسته اي ايران از راه مذاكره و در چارچوب گفت و گوهاي گروه 1+5 با ايران حمايت مي كند.
 


ادامه واكنش ها به پرواز پهپاد مقاومت

هاآرتص: جنگ احتمالي بعدي با حزب الله براي ارتش اسرائيل دشوارتر خواهد بود

پرواز هواپيماي بدون سرنشين حزب الله بر فراز سرزمين هاي اشغالي و سامانه دفاعي موسوم به گنبدآهنين اسرائيل، واكنش هاي مختلفي را در پي داشته است.
به گزارش خبرگزاري ها، با وجود گذشت چند روز از پرواز پهپاد مقاومت در عمق استراتژيك سرزمين هاي اشغالي، صهيونيست ها همچنان در سردرگمي به سر مي برند.
به گزارش واحد مركزي خبر، روزنامه صهيونيستي هاآرتص روز شنبه نوشت: مؤسسه امنيتي اسرائيل همچنان به سكوت شديد در مورد تحقيقات صورت گرفته درباره حادثه هواپيماي بدون سرنشين ادامه مي دهد، اما واضح است كه اين هواپيما همانند آن سه فروند هواپيمايي كه توسط حزب الله در پايان حمله اسرائيل به لبنان در 6 سال پيش استفاده شد نيست، زيرا ماموريت آن، تصويربرداري از اهدافي در خاك اسرائيل، آزمايش توان سامانه دفاعي و ايجاد بازدارندگي است.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» اذعان كرد كه نفوذ پهپاد مقاومت به حريم هوايي اسرائيل زيركي و توانايي حزب الله را در رويارويي با اسرائيل مي رساند.
به گزارش پايگاه خبري «النشره» لبنان، روزنامه هاآرتص نوشت: اكنون مشخص شده است كه جنگ احتمالي بعدي، شرايط بسيار دشواري را براي ارتش اسرائيل به وجود خواهد آورد. اين روزنامه صهيونيستي به نقل از يك افسر ارشد ستاد فرماندهي منطقه شمال فلسطين اشغالي نوشت: براي مابهتر است كه برخورد نظامي با حزب الله نداشته باشيم، زيرا بايد بهاي سنگيني را براي اين رويارويي بپردازيم.
اين در حالي است كه خطباي جمعه لبنان طي خطبه هاي خود از عمليات غرورآفرين رزمندگان مقاومت اسلامي لبنان در پرواز هواپيماي شناسايي بدون سرنشين در آسمان جنوب فلسطين اشغالي، تمجيد و از ملت هاي عرب منطقه خواستند تا در فعاليت ها و مبارزات خود از «سيدحسن نصرالله» الگو بگيرند. همچنين شخصيت هاي لبناني از دستاورد جديد حزب الله لبنان در اعزام پهپاد به عمق استراتژيك اسرائيل تمجيد كردند.
«نزيه منصور نماينده پيشين مجلس لبنان گفت: پزواز هواپيماي بدون سرنشين حزب الله بر فراز فلسطين اشغالي، نشانه پيشرفت و توانمندي مقاومت اسلامي لبنان در مقابل دشمن صهيونيستي بوده و موازنه قوا با اين دشمن را دگرگون خواهد كرد.
«سليم الحص» نخست وزير اسبق لبنان نيز از توانايي هاي فني و مهارت هاي بالاي رزمندگان مقاومت اسلامي تمجيد كرد.
«امين حطيط» پژوهشگر مسائل راهبردي لبناني هم گفت: دستاوردهاي اين اقدام جسورانه در آينده آثار مثبتي به همراه خواهد داشت.
«رضوان الفيت» نويسنده و تحليل گر سياسي لبناني نيز خاطر نشان كرد: اين يك دستاورد تاريخي است كه معادله موازنه قوا در آسمان منطقه در آينده را دچار دگرگوني خواهد كرد. عبدالرحيم مراد رئيس «حزب اتحاد لبنان» نيز گفت: عمليات پهپاد ايوب يكي از مهم ترين دستاوردهاي منازعه بين ما و رژيم صهيونيستي است.
 


تفاوت «اخلاق» با فقه ، حقوق وعرفان

اخلاق از علوم انساني است و علوم انساني بدون شناخت انسان ميسّر نيست كه كسي درباره او سخني بگويد. اخلاق با بسياري از علوم انساني ارتباط دارد، ولي از همه آنها جداست؛ يعني با فقه، با حقوق، با كلام، با فلسفه، با عرفان ارتباط دارد، ولي از همه اينها جداست.در فقه گفته مي شود، غيبت حرام است، دروغ حرام است؛ امّا منشأ غيبت كردن چيست، راه بهداشت از اين بيماري چيست، راه درمان اين بيماري چيست، چه كار كنيم كه مبتلا به غيبت نشويم، چه كار كنيم كه اگر مبتلا شديم درمان بكنيم؛ اينها را فن اخلاق به عهده دارد. دروغ اينچنين است، ساير معاصي اينچنين است؛ فقه فقط عهده دار بيان حكم تكليفي يا وضعي آنهاست كه اين كار حرام است يا باطل ! امّا اين مرض را چگونه معالجه كنيم به عهده فقه نيست!
همچنين مسأله حقوق؛ تعدّي به حق ديگران، به ع رض ديگران، به مال ديگران؛ اين را در حقوق تحريم كردند، حدّي براي او ذكر كردند، تعذيري براي او ذكر كردند، محاكمه اي كردند و مانند آن كه صبغه حقوقي دارد. امّا چه كنيم كه به اين آز و طمع مبتلا نشويم، چه كار كنيم كه خويشتن دار باشيم، به حق ديگران تعدّي نكنيم، چه كار كنيم كه اگر مبتلا شديم معالجه بكنيم، درمان بشويم؛ اينها به عهده فقه و حقوق نيست، به عهده فن اخلاق است. در اخلاق گفته مي شود: فلان كار را، يا فلان غذا را، يا فلان روش را اگر داشتيد، به فلان بيماري مبتلا مي شويد؛ ولي در فقه و حقوق اين مسائل مطرح نيست !
بيان بيماري هاي روحي در علم اخلاق
به عنوان نمونه نگاه به نامحرم حرام است؛ امّا حالا اين طمع مرض هست يا نه، اگر كسي مبتلا شد راه درمانش چيست؛ اين به عهده فقه يا حقوق نيست ! در سوره مباركه احزاب به وجود مبارك پيغمبر (ص) دستوراتي داده، بعد به همسران آن حضرت خطاب كرد، فرمود: لا تخضعن ب القول فيطمع الّذ ي ف ي قلب ه مرأ و قلن قولاً معروفاً (1). فرمود: شما وقتي كه با نامحرم حرف مي زنيد؛ مردانه حرف بزنيد، زنانه حرف نزنيد. زيرا آن مردي كه درقلبش مرض است طمع مي كند؛در فقه گفته مي شود گرايش به نامحرم، نگاه به نامحرم حرام است. در حقوق مي گويند: اگر چنانچه كسي آلوده شد، آن مقدار حد يا تعذير بايد درباره اش جاري بشود. امّا نه در فقه و نه در حقوق، هيچ جا صحبت از اين نيست كه اين مرض است ! فقط در فن اخلاق بحث مي شود كه اين مرض است. قرآن كريم كه هم عهده دار تبيين مسائل فقهي است، هم عهده دار تبيين مسائل حقوقي، هم عهده دار تبيين مسائل ديگر؛ مبيّن فن اخلاق هم هست. لذا در سوره احزاب فرمود: كسي كه به نامحرم گرايش دارد، مريض است، اين مرض را بايد معالجه كند. اگر معالجه نكرد، اين بيماري مزم ن مي شود، اين در فن اخلاق است.
تبيين امراض سياسي در علم اخلاق
از نظر گرايش سياسي؛ اگر كسي گرايش به بيگانه داشته باشد، از نظر فقهي حرام است، از نظر حقوقي هم بالأخره محاكمه مي شود، زندان دارد و مانند آن. كسي مملكت خود را بخواهد به بيگانه بفروشد يا بگويد شايد آنها (عوامل رژيم گذشته)برگردند، ما چرا با نظام اسلامي هماهنگي و همكاري كنيم ؟ اين حكم فقهي اش مشخص است كه حرام است، حكم حقوقي اش هم مشخص است كه زندان است و امثال ذلك؛ امّا اخلاق مي گويد: اين كسي كه گرايش بد سياسي دارد، اين مرض سياسي دارد !
اين را در سوره مباركه مائده مشخص كرد، فرمود: فتري الّذ ين ف ي قلوب ه م مرأ يسار عون ف يه م يقولون نخشي ان تصيبنا دائ ره (2). فرمود: يك عدّه كه مريضند، مرتب گوشي دستشان است ببينند با بي بي سي چه تماس بگيرند، با آمريكا چه تماس بگيرند، با فلان راديو ضد انقلاب چه جور تماس بگيرند؛ مرتب گوشي دستشان است! اين از نظرفقهي حرام است و از نظر حقوقي هم محاكمه دارد؛ امّا از نظر اخلاق مي گويد اين مريض است، اين يك مرض سياسي است، او بايد خودش را معالجه كند! اگر معالجه نكند، خداي ناكرده اين بيماري، مزمن مي شود.
فرمود: اين مرض است؛ اگر از آنها بپرسي چرا مرتب دست به تلفني ؟ مي گويد: شايد نظام اسلامي شكست خورد و طاغوت بر گشت؛ ما چرا در اين وسط آسيب ببينيم. فرمود: عسي الله ان يأت ي ب الفتح او امر م ن ع ند ه فيصب حوا علي ما اسرّوا ف ي انفس ه م ناد مين (3). به آنها بگو اميد است ذات أقدس له اين نظام پيروز را پيروز تر بكند، آنگاه شما شرمنده مي شويد؛ چرا اين كار را مي كنيد ؟ اين مربوط به فقه نيست، بله همه مي دانند حرام است؛ اين مربوط به حقوق نيست، همه مي دانند كه محاكمه مي شوند و پرونده هست، اين مربوط به فن اخلاق است كه چه كار كنيم اين مرض بر طرف بشود ! اين اميد بيجا بر طرف بشود، اين ترس بيجا بر طرف بشود؛ اين مي شود «مرض» ، اين را فن اخلاق به عهده دارد.
نسبت ( اخلاق ) با ( عرفان )
مطلب ديگر اينكه اخلاق حالا كه با فقه و حقوق فرق كرد، با عرفان هم فرق مي كند. اخلاق زير مجموعه فلسفه است، عرفان فوق فلسفه است؛ هر كدام از اينها يك پيش فرضي دارند، يك پيش نيازي دارند. اخلاق هائي كه فعلاً رائج است در زمان مرحوم بوعلي تا حال، اينها همه شان زير مجموعه فلسفه بود. يعني روح موجود است، روح مجرّد است، شئوني دارد، سلامت و مرضي دارد، حيات و مماتي دارد، صحت و سقمي دارد و بايد راهش شناسائي بشود. بر اساس يا اصالت الماه يه يا اصالت الوجود يا تشريك وجود فن اخلاق شكل مي گرفت؛ لذا اخلاق زير مجموعه فلسفه است.
شما مي بينيد آنها كه بحث هاي فلسفي و كلامي مي گويند، مجموعه اي از اين امور حكمت را تنظيم مي كردند، نظير حكيم سبزواري در منظومه كه منطقيّات نوشته، الهيّات نوشته، طبيعيّات نوشته، اخلاقيّات نوشته، در منظومه هست؛ ديگران هم همين كار را كرده اند كه اينها زير مجموعه اين حكمت عملي كه بايد و نبايد اين بيماري است، زير مجموعه حكمت نظري معروف است. ولي در عرفان بحث در اين نيست كه عارف مي خواهد آدم خوب بشود ! مثلاً وقتي گفتند فلان جا امتحان آزمون دكترا است، يعني اين شخص ليسانسش را گرفته، فوق ليسانس را گرفته، حالا مي خواهد در دكترا بيايد. يا مثلاً فلان جا امتحان خارج مي كنند، يعني سطوح عاليه را خوب خوانده، امتحان داده؛ حالا مي خواهد در خارج شركت كند.
در اخلاق آدم تلاش و كوشش مي كند كه مريض نشود يا اگر مريض شد سالم بشود؛ بشود آدم خوب، بشود آدم با تقوا، بشود شيخ انصاري، عادل بشود، با تقوا بشود، اهل نماز شب بشود، وارسته بشود، اين حد اخلاق است. امّا در عرفان بحث در اين نيست كه مي خواهند آدم خوب بشوند، اينها آدم خوبند؛ همه شان عادلند، همه شان باتقوايند، همه شان اهل فضيلتند، همه شان به بهشت و جهنّم معتقدند؛ امّا تمام تلاش و كوشش در عرفان اين است كه بهشت را ببيند، نه بهشتي بشود ! جهنّم را ببيند. مي گويد: بله، ما اين را گذرانديم؛ بله بهشت هست، جهنّم هست، حلال هست، حرام هست، همه واجب ها را انجام داديم و مي دهيم؛ مستحبات را انجام داديم، مي دهيم! الآن مي خواهيم تلاش و كوشش بكنيم، بهشت را ببينيم ! اين به اين مرحله كه آمد، وارد حوزه عرفان مي شود.
فرق عرفان و اخلاق بين آسمان و زمين است، اصلاً دو رشته است، دو تشكيلات است، دو مبناست؛يكي زير مجموعه فلسفه است، يكي بالاي فلسفه است، فوق فلسفه است؛ يكي مي خواهد بفهمد آدم خوب بشود؛ يكي فهميده و آدم خوب است، مي خواهد ببيند ! آن چيز ديگر است، اين چيز ديگر است !!
برتري « عرفان » نسبت به ( اخلاق )
اين بيان نوراني وجود مبارك رسول گرامي را هم شيعه ها نقل كرده اند، هم سنّي ها نقل كرده اند؛ از حضرت سئوال كردند: احسان يعني چه ؟ احسان چون 3 قسم است؛ 2 قسمش را همه ما مي دانيم. احسان كردن، ( احسن ) يعني اتي ب ف عل حسن، يعني كار خوب كرد. دوّم اينكه احسن يعني اعطي غيره ش يئاً، به غير خودش يك چيزي داده؛ اين دو قسم را همه ما مي دانيم. امّا آن كه از حضرت سئوال كردند كه احسان چيست، فرمود: احسان ديگر در صبغه اخلاقي نيست كه آدم كار خوب بكند، يا نسبت به ديگري عطائي روا بدارد، اينها نيست كه كار اخلاقي است ! الا حسان ان تعبد الله كأنّك تراه، فا ن لم تكن تراه فنّه يراك (4). احسان اين است كه جوري بگويد: يّاك نعبد و يّاك نستعين (5) كه گويا خدا را داري مي بيني، اين را مي گويند مقام ( كأنّّ ). از اين مقام كه انسان بالاتر آمد، به مقام ( انّ ) مي رسد كه وجود مبارك حضرت امير است، فرمود: ما كنت اعبد ربّاً لم اره (6)؛ من اين نيستم كه خدا را نبينم و بپرستم.
آن مقام ( انّ ) است، ما دونش مقام ( كانّ )است؛ اين مربوط به عرفان است كه آدم مي خواهد مشاهده بكند ! آنجا كه سخن از شهود است و يافتن طعم ايمان است و استشمام بوي بهشت است و شنيدن نعره هاي جهنّم است، اينها جاي عرفان است. آدم اينجا كه نشسته، نعره جهنّّم را مي شنود و مي لرزد؛ بوي بهشت را گفتند به فاصله 500 فرسخ مي آيد، آدم عاق والدين نمي شنود؛ فلان گروه نمي شنوند، استشمام نمي كنند. همان بوئي كه وجود مبارك يعقوب به فاصله 80 فرسخي از پيراهن يوسف استشمام كرد، مؤمنان عارف مي كوشند اينجا كه نشسته اند بوي بهشت را استشمام بكنند؛ اين چه كار به اخلاق دارد ؟ اخلاق نظير همين است كه مثلاً كسي دارد معالم مي خواند، آن دارد درس خارج اصول مي گويد؛ اخلاق و عرفان خيلي فاصله دارد، اخلاق چيز ديگر است، عرفان چيز ديگر است؛ آن چون فوق فلسفه است، در دسترس ما نيست، متأسفانه اهلش نيستيم.
همين معنائي كه زير مجموعه فلسفه است كه ما مي خواهيم آدم خوب بشويم؛ تا ندانيم چه مرض است و راه درمانش چيست و راه بهداشتش چيست؛ موفق نمي شويم متخلّق بشويم ! لذا از اخلاق و فن اخلاق به طب روحاني تعبير كردند؛ به فقه و حقوق نگفتند طب روحاني، به اخلاق گفتند طب روحاني. اين طب، هم بهداشت دارد، هم درمان دارد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق در ديدار بادانشجويان دانشگاههاي علوم پزشكي كشور، طلاب واقشار مختلف مردم ـ
قم ؛ 23/7/ 1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) احزاب/ 32 (2) مائده/ 52 (3) مائده/ 52 (4) مجمع البيان/ 3 ـ 4/ 178
(5) حمد/ 5 (6) التّوحيد ل لصدوق/ 109/ باب ما جآء ف ي الرّؤيه/ ح 6
خوان حكمت روزهاي يكشنبه منتشر مي شود.
 


شجوني خبر داد

 انتخاب پورمحمدي به معاونت سياسي جامعه روحانيت

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز از انتخاب مصطفي پورمحمدي به عنوان معاون سياسي اين تشكل خبر داد.
حجت الاسلام «جعفر شجوني» در گفت وگو با مهر، با اشاره به جلسه هفته اخير جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: در جلسه هفته قبل آيت الله مهدوي حضور نداشتند، بنابراين موضوعات مهمي در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار نگرفت.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز افزود: در اين جلسه سخنگو انتخاب نشد و هيچ نامي از اسامي 10 نفري كه قرار است به عضويت جامعه روحانيت مبارز در بيايند آورده نشد و تنها مصوبات جلسات گذشته مورد ارزيابي قرار گرفت.
وي اعلام كرد: در اين جلسه رسما آقاي پورمحمدي به معاون سياسي اين تشكل منصوب شد.
اين عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا جامعه روحانيت از اعضاي اين تشكل كه به عنوان كانديداي رياست جمهوري مطرح باشند حمايت خواهد كرد؟ بيان داشت: تاكنون هيچ بحث مصداقي در جلسات جامعه روحانيت صورت نگرفته است و تا زماني كه كانديداهاي رياست جمهوري مشخص نشوند اين تشكل سياسي هيچ تصميمي در اين خصوص نخواهد گرفت. شجوني خاطرنشان كرد: جامعه روحانيت قطعا در اين انتخابات با همكاري جامعه مدرسين از كانديدايي حمايت خواهد كرد؛ اما اين حمايت بعد از معرفي كانديداها و ارائه برنامه هايشان صورت خواهد گرفت و از الان هيچ رايزني با كانديداها حتي كانديداهايي كه عضو جامعه روحانيت باشند، نخواهد داشت.
 


دريادار حبيب الله سياري:

ناوگروه هاي نيروي دريايي، اقتدار جمهوري اسلامي ايران
را در آب هاي آزاد به نمايش مي گذارند

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه اعزام ناوگروه هاي اين نيرو به آب هاي آزاد ادامه مي يابد، گفت: اين ناوگروه ها با حضور در آب هاي آزاد و بين المللي اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در بين كشورهاي جهان بيش از گذشته به نمايش مي گذارند.
امير دريادار حبيب الله سياري در گفت و گو با ايرنا، افزود: بيست و دومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش هم اينك در سواحل جيبوتي و در تنگه باب المندب در حال گشت زني و انجام ماموريت است و چهلمين روز ماموريت خود را طي مي كند.
وي خاطرنشان كرد: ناوگروه بيست و سوم نيروي دريايي ارتش نيز آماده است تا پس از خاتمه ماموريت ناوگروه بيست و دوم با استفاده از امكانات ، تجهيزات و اقتدار بيشتر به آب هاي آزاد و بين المللي اعزام شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش درمورد مقابله ناوگروه هاي اين نيرو با دزدان دريايي در چند ماه گذشته، گفت: فعاليت دزدان دريايي به دليل شرايط آب و هوايي و همچنين حضور ناوگروهاي كشورهاي مختلف ازجمله ايران در منطقه بسيار محدود شده است.
امير دريادار سياري با بيان كه كاركنان اين نيرو در شرايط خوب روحي و جسمي بسر مي برند و آماده مقابله با هرگونه تهديد دزدان دريايي در منطقه هستند، افزود: در مرداد ماه 1391 چند درگيري شديد ميان دريادلان نيروي دريايي ايران با دزدان دريايي رخ داد و در شهريور ماه و نيمه اول مهر ماه درگيري با دزدان دريايي نداشتيم.
وي در ادامه به جايگاه دانشگاه فرماندهي و ستاد (دافوس) ارتش در كمك به ارتقاي توان علمي و دفاعي نيروهاي مسلح ازجمله نيروي دريايي ارتش اشاره و خاطرنشان كرد: نقش دافوس در ارتقاي سطح توان دفاعي نيروي دريايي ارتش، بسيار موثر و بالا است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: امروز همه فرماندهان نيروي دريايي ارتش كه ناوگروه هاي ايراني را در آب هاي آزاد و بين المللي هدايت مي كنند، فارغ التحصيل دانشگاه دافوس هستند.
امير دريادار سياري همچنين گفت: اين موضوع براي نيروي دريايي ارتش موجب افتخار است كه فرماندهان و مديران ارشد اين نيرو دانش آموخته دانشگاه دافوس هستند و با دانشي كه در اين مركز فراگرفته اند، مي توانند در عرصه آب هاي آزاد جهان از علم و توانايي استفاده كنند و قدرت جمهوري اسلامي ايران را به معرض نمايش بگذارند.
 


رئيس سازمان سينمايي كشور:

دبيرخانه دائمي جشنواره فيلم كودك در اصفهان راه اندازي شود

اصفهان-خبرنگار كيهان: رئيس سازمان سينمايي كشور بر لزوم راه اندازي دبيرخانه دائمي جشنواره فيلم كودك و نوجوان در اصفهان خبر داد.
«جواد شمقدري» در مراسم اختتاميه بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان گفت: جشنواره كودك به دبيرخانه دائمي يا به اصطلاح كاخ جشنواره نياز دارد تا اصفهان آغوش خود را به روي ميهمانان خارجي باز كند.
وي همچنين افزود: لازم است نكاتي براي اصلاح وضعيت سينماي كوتاه در پژوهشگاه ها جمع آوري شود و علاوه بر اين همكاري اكثر دستگاهها نياز است تا سينماي كودك به جايگاه خود برسد.
رئيس سازمان سينمايي كشور با اشاره به موفقيت دانشمندان و مهندسان ايراني در عرصه علم و دانش افزود: سينماي ايران هم مي تواند به اين مقام و جايگاه برسد و فرهنگ زيبا و مهر و محبت و ميهمان نوازي ايراني ها را به سراسر دنيا منتشر كند و در اين ميان سينماي كودك بيش از گونه هاي ديگر مي تواند اين نقش را اجرا كند.
وي با بيان اينكه سينماي كودك به قصه هاي منسجم تر و قهرمانان بيشتري نياز دارد، گفت: نوجواني كه از پس مشكلات خود عبور كند و براي كودكان و نوجوانان ما الگو شود در سينماي كودك ما كم ديده مي شود و اين اتفاق بايد با تلاش فيلمسازان ما رخ دهد.
شمقدري ادامه داد: در دوره اي سينماي كودك در اختيار جريان شبه روشنفكري قبل از انقلاب بود و اين آفت هنوز باقي مانده و سينماي كودك ما بيش از آنكه بخواهد با كودكان حرف بزند مي خواهد با بزرگترها حرف بزند و ما بايد شرايط را به گونه اي فراهم كنيم كه مسير براي رشد سينماي كودك فراهم شود.
وي اظهار اميدواري كرد پس از تصويب سند سينما به شرايط مطلوبي براي رشد سينماي كودك دست يابيم.
در مراسم اختتاميه بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان، پروانه زرين بهترين فيلم بلند اين جشنواره به فيلم گورداله و عمه غولي رسيد.
در بخش بهترين دستاورد فني و هنري آثار پويا نمايي ديپلم افتخار به نازنين سبحان (ماه و مهربان)، آزاده معزي (من و همسرم و گاومون) و سعادت رحيم زاده (كودكان دشت) و پروانه زرين اين بخش به معين صمدي (راز آن درخت) و جايزه ويژه هيئت داوران به فرنوش عابدي(وال استريت) اختصاص يافت.
در بخش بهترين كارگرداني اثر دستاورد فني و هنري پويانمايي، ديپلم افتخار به امير مهربان (شب گوسفند)، رامين رهبر (ترازو) و محمدعلي سليمان زاده(ننه كلاغ و روباهه) و پروانه زرين اين بخش به هادي يقين لو(چرا اين تلفن زنگ نمي زنه) تعلق گرفت.
در بخش بهترين آثار پويانمايي، ديپلم افتخار به حامد اكرمي(كرماندو)، مونا عبدالله شاهي(خط قرمز) و نيما غضنفري (ماهيگير) و پروانه زرين اين بخش به معين صمدي (آغاز شب) اختصاص يافت.
پروانه زرين بهترين دستاورد فني و هنري سينماي هنري ايران به مجيد يوسف زاده (گورداله و عمه غولي) رسيد و ديپلم افتخار بخش بهترين فيلمنامه سينماي ايران به خسرو صالحي و نادره تركماني(گورداله و عمه غولي) و رضا حيدرنژاد(آقاي مدير) تعلق گرفت.
همچنين در بخش بهترين بازيگر كودك و نوجوان سينماي ايران، ديپلم افتخار به عليرضا مظفري(فرزند خوانده) و علي غفوري فرد(چتر سبز) و پروانه زرين(كودك) به عرشيا صادقي(فرزند خوانده) و پروانه زرين (نوجوان): محمدجواد سلامپور (بزرگمرد كوچك) اختصاص يافت.
در بخش جايزه ويژه هيئت داوران، ديپلم افتخار به بهبود يخچالي به موسيقي (گورداله و عمه غولي)، فاطمه سوسنگرد براي عروسك گرداني گورداله و عمه غولي)، پيام آزادي براي فيلمبرداري (قبيله من) و فرشاد محمدي براي فيلمبرداري (فرزند خوانده) رسيد.
در بخش بهترين كارگرداني سينماي ايران، ديپلم افتخار به حسن آقا كريمي (آقاي مدير)، ناصر رفاهي(چتر سبز) و پروانه زرين آن نادره تركماني (گورداله و عمه غوله) اختصاص يافت. همچنين در بخش بهترين فيلم بلند سينمايي ايران، پروانه زرين به نادره تركماني (گورداله و عمه غوله) تعلق گرفت.
 


در سالگرد تجاوز نظامي به افغانستان

آمريكايي ها جنگ طلبي عليه سوريه و ايران را محكوم كردند

مردم برخي شهرهاي آمريكا در يازدهمين سالگرد تجاوز نظامي كشورشان به افغانستان با حضور در خيابان ها تهديد مقامات كاخ سفيد به جنگ عليه سوريه و ايران را محكوم كردند.
به گزارش فارس به نقل از «كمپين همبستگي با ايران»، در يازدهمين سالگرد تجاوز نظامي آمريكا به افغانستان، هزاران نفر در 15شهر ايالات متحده و هم چنين از شرق تا غرب كانادا طي روزهاي 5 الي 7 اكتبر دست به تظاهرات زده و ضمن محكوم كردن جنايات جنگي در افغانستان، خواستار توقف تحريم هاي اقتصادي و تهديدات جنگي عليه سوريه و ايران شدند.
براساس اين گزارش، شهرهاي نيويورك، سانفرانسيسكو، لوس آنجلس، فيلادلفيا، ديترويت، تالاهاسي، سياتل، اوكلند، مينيا پوليس، بوستون، ريچموند، آلبوكوئركو و كلمبوس از جمله شهرهايي بودند كه فعالين ضد جنگ در يازدهمين سالگرد حمله نظامي به افغانستان خيابان هاي آنها را به اشغال درآوردند.
طيف وسيعي از سازمان ها و ائتلاف هاي ضد جنگ در آمريكا در سازماندهي اين تظاهرات مشاركت داشتند. برخي از اين سازمان ها عبارتند از: ائتلاف يونك، ائتلاف انسر، مركز اقدام بين الملل، كهنه سربازان طرفدار صلح، كمپين همبستگي با ايران، دانشجويان براي صلح در فلسطين، حزب سوسياليسم و آزادي، ليگ بين المللي مبارزات مردمي، كدپينك، اينجا متحد شويد، جهان نمي تواند منتظر بماند و ائتلاف مسلمانان براي صلح.
براساس اين گزارش، شعارهاي «نه تحريم، نه جنگ عليه سوريه و ايران»، «خروج آمريكا از افغانستان، همين حالا»، «بودجه را براي اشتغال و آموزش ما تخصيص دهيد، نه براي جنگ و اشغال كشورها»، «ما پول براي شغل و تحصيل مي خواهيم نه براي جنگ و اشغال»، «ما جنگ نژادپرستانه شما را نمي خواهيم» و «ماشين جنگ را متوقف كنيد» از جانب تظاهركنندگان سر داده شده و بر بسياري از پارچه نوشته ها و پوسترهايي كه با خود حمل مي كردند نيز نوشته شده بود.
همچنين بنا به گزارش هاي واصله، محور اصلي تظاهرات 6 اكتبر در كانادا دفاع از ايران بود. اين تظاهرات كه در نوع خود بي سابقه بود، از هاليفكس در ساحل شرقي تا ونكوور در غرب كانادا برگزار شد و هزاران نفر از فعالين ضد جنگ در آن شركت كردند. سازمانده اصلي اين تظاهرات كه از هفته ها پيش تدارك ديده شده بود، «اتحاد كانادايي براي صلح» بود و تعداد ديگري از سازمان هاي ضد جنگ در كانادا در برگزاري آن مشاركت داشتند.
سخنرانان در اين تظاهرات تبليغات كذب در مورد انرژي هسته اي ايران را پاسخ گفته و ضمن محكوم كردن تحريم اقتصادي و تهديدات جنگي عليه ايران از حق ملت ايران براي توسعه انرژي صلح آميز هسته اي حمايت كردند.
بر روي برخي از پلاكاردهاي اين تظاهرات نوشته شده بود:«جنگ هاي بيشتر براي حفظ منافع اسرائيل، ممنوع» و بيشتر شعارهاي ديگر «دست ها از ايران كوتاه» و «جنگ عليه ايران، نه» بود.
 


با حضور انديشمندان از 35 كشور دنيا

نشست جهاني دهه غدير آغاز به كار كرد

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: در تبليغ غدير خم توجه به مسائل منفي ما را از هدف اصلي خود دور مي كند و نگهداري غدير از جنبه هاي اثباتي آن بسيار سخت تر است.
آيت الله «محمدرضا مهدوي كني» روز شنبه در آيين گشايش اجلاس بين المللي گسترش جهاني دهه غدير بر ضرورت توجه به جنبه هاي اثباتي غديرخم تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: همه بايد به جنبه هاي اثباتي غدير توجه كنيم تا مسلمانان با وحدت بيشتر عزت و عظمت خود را بازيابند. گفتني است، اجلاس بين المللي گسترش جهاني دهه غدير ديروز با حضور آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري و انديشمندان و متفكران از 35 كشور جهان در دانشگاه امام صادق(ع) آغاز به كار كرد.
 


مديرمسئول روزنامه توقيف شده «كارگزاران»:

 160 صفحه گزارش از تخلفات كرباسچي و عطريانفر به دادگاه ارائه كردم

مديرمسئول روزنامه توقيف شده «كارگزاران» با افشاگري درباره حزب مذكور گفت: 160 صفحه از تخلفات كرباسچي و عطريانفر به دادگاه ارائه كرده است.
سيدمرتضي سجاديان در واكنش به ادعانامه دبيركل كارگزاران مبني بر عدم مسئوليت نامبرده در اين حزب، به افشاگري در خصوص «عملكرد كرباسچي» در روزنامه «كارگزاران» پرداخت.
غلامحسين كرباسچي اواخر هفته گذشته با انتشار اطلاعيه اي گفته بود سجاديان در مقطع انتشار كارگزاران به عنوان سمپات ساده اي در برخي جلسات حزب متبوعش شركت مي كرد.
وي همچنين در اين اطلاعيه نوشته بود: سجاديان عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران نيست و در روزنامه هم مسئوليتي ندارد و فقط در مقطعي به دليل ناشناخته بودن و عدم حساسيت روي او، مديريت روزنامه را برعهده داشت اما بعد از مدتي بركنار و فرد ديگري جايگزين وي شد.
در همين حال مرتضي سجاديان تصريح كرد: بنده از بدو انتشار روزنامه كارگزاران مديرمسئول بودم و اين مسئوليت را هم به توصيه دوستان بسيار خوبم در حزب كه افرادي معتقد به نظام و خالص و صادق هستند، پذيرفتم.
مديرمسئول روزنامه كارگزاران اظهار داشت: در همان ايام [انتشار روزنامه] و قبل از اينكه اصلا بحث حوادث 88 و خبري از مسائل اينچنيني باشد، در نامه اي به وزارت اطلاعات نسبت به حضور افراد مسئله دار در برخي رسانه ها از جمله كارگزاران و تحركات شان عليه نظام هشدار داده بودم.
سجاديان افزود: همچنين قريب 160 صفحه گزارش مستند از تخلفات كرباسچي و عطريانفر در روزنامه كارگزاران به دادگاه ارائه كردم كه آقاي صفارهرندي وزير وقت ارشاد هم كاملا در جريان بود و در نامه اي ديگر، هيئت نظارت بر مطبوعات را نيز از وضعيت روزنامه مطلع ساختم.
وي در ادامه به «فارس» گفت: «زماني كه او با شرط معاون اولي با كروبي همراه شد، با پول او خود را احيا كرد و عكسش را روي بيلبوردهاي سراسر كشور بالا برد ولي روز انتخابات همه ديدند كه به كروبي خيانت كرد».
 


محسن رضايي:

تصميمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري نگرفته ام

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: هنوز تصميمي براي حضور در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري نگرفته ام اما به اين موضوع فكر مي كنم.
محسن رضايي در گفت و گو با ايرنا، با بيان اين كه دولت آينده بسيار مهم و تاثيرگذار خواهد بود، اظهارداشت: دولت آينده بايد به مسايل اقتصادي كشور توجه ويژه اي داشته باشد، آرامش را به جامعه بازگرداند و امنيت ملي كشورمان را بيش از پيش تثبيت كند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: حوادثي كه در هشت سال آينده در كشورهايي همچون سوريه، لبنان، عراق و منطقه تنگه هرمز اتفاق مي افتد، در دولت آينده بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
رضايي اضافه كرد: جامعه ما نياز به آرامش بيشتر دارد ، بر همين اساس دولت آينده بايد جزو قويترين دولت هايي باشد كه تاكنون بر سر كار آمده است.
 


آغاز فعاليت گروهك تروريستي منافقين در سوريه

سخنگوي گروهك تروريستي منافقين در اسلو طي بيانيه اي از فعاليت اين گروهك در كشور سوريه خبر داد.
به گزارش مؤسسه راهبردي ديد بان پس از خروج نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست سازمان هاي تروريستي سخنگوي اين گروهك اعلام كرد از اين پس با معارضين دولت سوريه همكاري خواهيم كرد.
سخنگوي اين گروهك تروريستي طي بيانيه اي كه در سايت ها و رسانه هاي وابسته به منافقين درج شد، ضمن حمايت از ارتش آزاد سوريه، از حمايت صريح و جدي از اقدامات تروريستي در سوريه خبر داد.
منافقين دلايل خود مبني بر حضور در تحركات مسلحانه سوريه را حمايت جمهوري اسلامي از دولت سوريه عنوان كردند.
سخنگوي اين گروهك تروريستي همچنين به صراحت اعلام كرد كه اولويت آنها حضور عملياتي و پر تعداد در كشور سوريه خواهد بود و آمادگي دارند كه همه نفرات خود را به اين كشور اعزام كنند.
منافقين پيش از اين نيز در رسانه هاي وابسته به خود از اقدامات تروريستي در سوريه حمايت كرده بودند، اما اين اولين باري است كه اين گروهك به طور رسمي از حضور در سوريه سخن مي گويد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14