(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آبان  1391 - شماره 20354

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طي ديداري در نجف اشرف
تجليل آيت الله نوري همداني از نقش آيت الله سيستاني در وحدت ملت عراق
با تصويب 12 بند ديگر صورت گرفت
ادامه تدوين سياست هاي كلي توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت
در مكتب امام
وزير ارشاد در افتتاحيه هفته كتاب:
آزادي آمريكايي نمي خواهيم
شعار رسمي شيعيان در سوگ سالار شهيدان (ع)
فرمانده كل سپاه:
اقتدار موشكي ايران با همت شهيد تهراني مقدم محقق شد
لاريجاني :
مجلس از تسهيل سرمايه گذاري بين كشورهاي عضو اكو حمايت مي كند
گزارش انديشكده شوراي آتلانتيك از اختلاف واشنگتن و تل آويو بر سر ايران
از فردا آغاز مي شود
رزمايش مشترك مدافعان آسمان ولايت 4
سخنگوي مجمع نمايندگان تهران:
وجود شهرستان ري با همه اختيارات بهترين گزينه است
يو اس اي تودي:
هيچ كس در آمريكا خواستار جنگ با ايران نيست
رئيس دانشگاه جامع امام حسين(ع) :
جمهوري اسلامي ايران در كانون حوادث جهان امن ترين كشور است


طي ديداري در نجف اشرف

تجليل آيت الله نوري همداني از نقش آيت الله سيستاني در وحدت ملت عراق

آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد قم كه براي زيارت اماكن متبركه عراق و همچنين ديدار با مراجع و علماي اين كشور به نجف سفر كرده است، با آيت الله سيستاني از مراجع عظام تقليد عراق ديدار و گفتگو كرد.
آيت الله العظمي حسين نوري همداني در ديدار با آيت الله العظمي سيستاني، ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به اين مرجع تقليد شيعيان در عراق، مقاومت ايشان در برابر استكبار را ستودني عنوان كرد.
وي بيان داشت: شما از علماي بزرگي هستيد كه جامعه اسلامي به داشتن شما افتخار مي كند.
استاد حوزه علميه قم با بيان انديشه هاي امام خميني(ره) و مواضع ايشان در مقابل استكبار گفت: اين افتخار حوزه هاي علميه است كه همواره علماي بزرگ در مقابل ظالمان و استعمارگران ايستادگي مي كنند.
وي تاكيد كرد: يك روز حوزه در تحريم تنباكو، انگليس را به زانو در آورد و يك روز هم امام خميني(ره) از دل اين حوزه ها قيام كردند و انقلاب اسلامي را به وجود آورده كه موجب بيداري اسلامي در تمام كشورها شده است.
آيت الله نوري همداني ضمن قدرداني از مواضع آيت الله العظمي سيستاني در حفظ وحدت مردم عراق و نقش سازنده ايشان در خصوص حفظ حوزه نجف، براي همه علما و مراجع عظام تقليد دعا كردند.
بايد در همه زمينه ها اختلاف ها را كنار گذاشته و اتحاد و همدلي را ايجاد كنيم
آيت الله العظمي سيستاني نيز در اين ديدار ورود آيت الله نوري همداني به نجف اشرف را مبارك عنوان و بر حفظ ارتباط با حوزه هاي علميه تاكيد كرد.
وي ابراز داشت: وحدت، انسجام، يكپارچگي از مهمترين مسائل روز دنيا است و بايد بكوشيم تا در همه زمينه ها اختلاف ها را كنار گذاشته و اتحاد و همدلي را ايجاد كنيم.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به موضوع تقوا و خودسازي و ضرورت پرداختن به معنويت گفت: بايد همه مناطق و شهرها، عالمان بزرگ در دسترس مردم باشند تا مردم با ديدن آنها مسائل را پرسيده و به تهذيب نفس بپردازند.
وي ضمن تاكيد بر زي طلبگي ارتباط با مردم را مهم دانست و گفت: صفاي باطن و اخلاق بايد چراغ مسير باشد و طلاب بايد بر ذي طلبگي مبادرت داشته باشند.
آيت الله سيستاني نسبت به تعميق بخشي در فراگيري علوم اسلامي تاكيد و يك برنامه مدون علمي در جهت آموزش و تعليم را ضروري دانست.
شايان ذكر است اين ديدار كه به مدت 2 ساعت به طول انجاميد، هر دو مرجع تقليد بر اتحاد و وحدت در برابر دشمنان اسلام تاكيد كردند.
در سومين روز از سفر حضرت آيت الله حسين نوري همداني به عراق، ظهر جمعه اعضاي دفتر مقام معظم رهبري در نجف اشرف نيز با اين مرجع تقليد ديدار و گفت و گو كردند.
در ادامه ديدارهاي شخصيت هاي مختلف كشور عراق با آيت الله حسين نوري همداني، فرزند آيت الله سيستاني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار، آيت الله نوري همداني از خدمات و تلاش هاي آيت الله سيستاني در عرصه هاي مختلف تجليل كرد.
وي آيت الله سيستاني را از مراجع بزرگ تقليد و مايه فخر جهان اسلام دانست و تاكيد كرد: ايشان عامل وحدت شيعه و سني بوده و هستند. اين مرجع تقليد همچنين عصر جمعه به شهر كربلاي معلي سفر و حرم مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را زيارت كرد. گفتني است سفر آيت الله نوري همداني به كشور عراق كه از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است تا پنج شنبه هفته جاري ادامه خواهد داشت.اين مرجع تقليد در روزهاي آينده با مراجع تقليد و علماي نجف اشرف ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
 


با تصويب 12 بند ديگر صورت گرفت

ادامه تدوين سياست هاي كلي توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت

در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني پيگيري شد و 12 بند ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.
در اين جلسه، ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني كه از جلسات قبل شروع شده است، پيگيري شد و 12بند ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.
رؤساي كميسيون هاي اقتصادي و حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي و معاون بانك مركزي نيز در اين جلسه حضور داشتند.
پس از مطرح شدن مصوبات پيشنهادي كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري مجمع تشخيص مصلحت نظام موارد ذيل به تصويب رسيد.
ابتدا ماده 10 اين سياست ها به شرح ذيل اصلاح شد:
- تنظيم و تمديد سهم نهادهاي عمومي غيردولتي در توليد ملي و پرهيز از واگذاري اموال و سهام متعلق به دولت و شركت هاي دولتي با هدف رد ديون و يا تأمين مالي فعاليت هاي بودجه اي جاري و عمراني. سپس موارد ذيل به تصويب اعضا رسيد:
- شفاف سازي و به هنگام سازي آمار و اطلاعات و تسهيل دسترسي به آن و اطلاع رساني در مورد ابعاد و فرصت هاي سرمايه گذاران و سرمايه گذاري در رشته هاي مختلف و مقابله جدّي با استفاده از هرگونه رانت (ويژه خواري) اطلاعاتي.
- توانمندي سازي و ارتقاي بهره وري نيروي كار با افزايش انگيزه مهارت و خلاقيت و ايجاد تناسب بين مراكز آموزشي و پژوهشي با نيازهاي بازار كار.
- بسترسازي و ساماندهي اشتغال و حركت نيروي كار ايراني در سطح ملي، منطقه اي و جهاني.
- ارتقاي سرمايه هاي انساني، طبيعي، اجتماعي و فيزيكي با تأكيد بر توسعه نهادهاي مردمي.
- توسعه فرهنگ و نهادهاي حامي سرمايه و كار ايراني و استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران.
- جلوگيري از اتلاف و راكد ماندن سرمايه هاي فيزيكي و انساني ايراني با تأكيد در ايجاد و توسعه ي خدمات فني و مشاوره اي فرا بنگاهي و ارتقاي بازده اقتصادي اين سرمايه ها در بخش هاي مختلف اقتصادي.
- گسترش تنوع ابزارهاي سرمايه گذاري در بازار سرمايه و تكميل ساختارهاي آن و اعمال سياست هاي تشويقي براي حضور عموم مردم و سرمايه گذاران داخلي و بين المللي به ويژه منطقه اي در بازار سرمايه.
- حمايت از محققان و سرمايه گذاران و تشويق ورود سرمايه هاي ايراني به حوزه هاي سرمايه گذاري خطرپذير متضمن تحقيق و توسعه با تأسيس صندوق هاي شراكت يا ضمانت براي سرمايه گذاري در اين حوزه.
- تنقيح و اصلاح قوانين و مقررات (از جمله اطلاع قانون پولي و بانكي، كار، تأمين اجتماعي و ماليات) براي تسهيل فعاليت در بخش هاي توليدي و رفع موانع سرمايه گذاري در سطح ملي با رويكرد ثبات نسبي در قوانين.
- كارآمد كردن نظام توزيع كالاها و خدمات با استفاده از سازوكار شفاف سازي و اطلاع رساني و كاهش واسطه هاي غيرضرور و ناكارآمد.
- گسترش منابع مالي و كارآمد سازي مديريت آن در جهت افزايش ظرفيت توليد ملي و كاهش هزينه هاي تأمين مالي موردنياز به ويژه با ساماندهي، گسترش و حمايت از نهادهاي مالي و توسعه اي و بيمه اي.
- براي تسريع در اجرايي كردن كارآمد اين سياست ها، دولت مكلّف است حداكثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ ابلاغ، راهكارهاي لازم براي عملياتي كردن اين سياست ها را تنظيم و پيگيري قانوني را انجام دهد و گزارش آن را براي انجام وظايف نظارتي به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال نمايد.
ادامه بررسي و تدوين اين سياست ها در جلسات آتي مجمع پيگيري خواهد شد.
 


در مكتب امام

نبايد حمايت بي دريغ محرومين از انقلاب را فراموش كنيم
روحانيت عزيز بايد به اين اصل توجه عميق داشته باشند و افتخار تاريخي و بيش از هزار ساله پناهگاهي محرومان را براي خود حفظ كنند و به ساير مسئولين و مردم توصيه نمايند كه ما نبايد گرايش و توجه بي شائبه محرومين را به انقلاب و حمايت بي دريغ آنان را از اسلام فراموش كنيم و بدون جواب بگذاريم.
صحيفه نور - ج20 - ص129

 


وزير ارشاد در افتتاحيه هفته كتاب:

آزادي آمريكايي نمي خواهيم

وزير ارشاد در مراسم آغازين هفته كتاب خطاب به آمريكايي ها گفت: ما آزادي به سبك شما را برنمي تابيم و نمي توانيم ببينيم كه در كشور اسلامي مسائل اخلاقي زير پا گذاشته مي شود. اگر تصور مي كنيد با تحريم از پا درخواهيم آمد، اشتباه مي كنيد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحيه بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران و تجليل از خادمان نشر صبح ديروز شنبه با حضور وزير ارشاد و جمعي از مسئولان اين وزارتخانه در تالار سينمايي وزارت ارشاد برگزار شد.
سيد محمد حسيني در سخناني در اين برنامه با تقدير از دست اندركاران هفته كتاب امسال، گفت: نام ها و شعارهاي هفته كتاب سمبليك اما قطعاً تأثيرگذار است.
وزير ارشاد افزود: در نظام اسلامي اصل بر ارتقاي سطح آگاهي مردم است و برخلاف نظام هاي ديگر هر چه بصيرت و دانش مردم بيشتر باشد، نظام هم مصونيت بيشتري دارد.
وي ادامه داد: بايد اطلاع رساني و تبليغ درباره كتاب بيشتر انجام شود و فكر مي كنم بايد در اين زمينه جريان سازي هايي صورت گيرد.
حسيني گفت: بايد بتوانيم ميزان توليد و فروش كتاب را افزايش دهيم و در اين زمينه برپايي نمايشگاه هاي استاني قطعاً تأثيرگذار است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين وضعيت انتشار كتاب در ايران را غير قابل مقايسه با كشورهاي منطقه توصيف كرد.
وي در عين حال گفت: امسال به دليل شرايط اقتصادي، ما مقداري ركود داريم و من از همه ناشران كه مشكلات را تحمل مي كنند، تشكر مي كنم، ولي بدانيد كه ما در جريان مشكلات هستيم و با جديت حل آنها را پيگيري مي كنيم.
حسيني همچنين به اقدام اخير دولت باراك اوباما در تحريم برخي دستگاه هاي دولتي ايران از جمله وزارت ارشاد اشاره و اضافه كرد: اين سوغات جديد دولت آمريكا است؛ مي آيند وزارت ارشاد و هيئت نظارت بر مطبوعات را تحريم مي كنند. اصلاً افتخار ما اين است كه هيئت نظارت بر مطبوعات داريم.
وزير ارشاد خطاب به آمريكايي ها گفت: ما آزادي به سبك شما را برنمي تابيم و نمي توانيم ببينيم كه در كشور اسلامي مسائل اخلاقي زير پا گذاشته مي شود. اگر تصور مي كنيد كه با تحريم از پا درخواهيم آمد، اشتباه مي كنيد.
در اين برنامه همچنين علي اسماعيلي سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس ستاد برگزاري هفته كتاب در سخناني با اشاره به مشاركت بيش از 70 دستگاه و تشكل مختلف در جلسات اين ستاد گفت: ستاد هفته كتاب شش بار تشكيل جلسه داده و خروجي آن تدوين يك هزار و 500 برنامه بوده است.
وي در ادامه با برشمردن تعدادي از برنامه هاي هفته كتاب امسال، از برگزاري مراسم سالگرد ورود نخستين دستگاه چاپ به ايران و تجليل از چاپخانه داران برتر در روز پنجشنبه هفته جاري خبر داد.
اين مقام مسئول در وزارت ارشاد با اشاره به فعاليت حدود 150 خبرنگار حوزه كتاب، نقش آنها را در امر كتابخواني مهم توصيف كرد.
سرپرست معاونت امور فرهنگي در ادامه با اشاره به اهميت كتاب در تمدن بشري، يادآور شد: وزارت ارشاد تلاش خود را براي ارتقاي سطح مطالعه در جامعه انجام مي دهد اما مسلماً دستگاه هاي ديگر هم بايد به اين مسئله توجه جدي كنند.
علي اسماعيلي همچنين كتاب مفيد را كتابي دانست كه دست كم به يكي از سؤالات بشر امروزي پاسخ دهد.
در پايان اين برنامه از حجت الاسلام والمسلمين احمد احمدي، ضياء موحد، منوچهر صدوقي سها، سيد حميد روحاني زياراني، علي رواقي، محمد دانش اشراقي، محمد سلحشور، محمد حسين باغشاهي، محمد باقر چوبي انزلي، محمد حسين واحدي حيدريان، حسين خرمي، محمد مشايي، حسن حريري، رضا يوسف زاده، حبيب الله شيرخاني، اسماعيل اغمشه، سيد مهدي صاحب فصول، سيد اسماعيل هاشمي، حسن كيميايي و خانواده زنده ياد محمدرضا عليان جاسبي به عنوان خادمان نشر تقدير شد.
 


شعار رسمي شيعيان در سوگ سالار شهيدان (ع)

اعظم الله اجورنا و اجوركم ب مصاب نا ب الحس ين و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه (ع).
اين شعار رسمي ما در ايام عزاداري سالار شهيدان است. ما دو مطلب را در اين جمله به يكديگر مي گوئيم و آن اين است كه از خداي سبحان مي خواهيم اجر عزاداران را اضافه كند كه مي گوئيم: اعظم الله اجورنا و اجوركم ب مصاب نا ب الحس ين (ع)، اين درخواست اجر است. مطلب دوّم آن است كه از ذات أقدس له مي خواهيم كه ما را جزء كساني قرار بدهد كه به دنبال انتقام باشند از قاتلان سيّد الشهداء و خونبهاي او را بگيرند. مي گوئيم: و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه (1).
معصومين (ع)، پدران معنوي شيعيان
اگر از ما سئوال بكنند به شما چه كه مي خواهي خونبهاي حسين بن علي را بگيري ! ما جواب مي دهيم: ما بچه هاي حسين بن علي هستيم، ما فرزندان اوئيم؛ پدر ما را كشتند !! باز از ما سئوال بكنند به چه دليل شما فرزندان حسين بن علي هستيد ! ما مي گوئيم: در اسلام وقتي پدر و مادر ما ازدواج كردند، ما به دنيا آمديم؛ ما بچه خردسال بوديم، آنها براي ما شناسنامه گرفتند، نامي براي ما انتخاب كردند؛ پدرو مادر ما مشخص است و اين امر طبيعي است. امّا ما وقتي بالغ شديم؛ بايد پدر و مادرمان را خودمان انتخاب بكنيم، شناسنامه و كارت ملّي را خودمان بايد انتخاب بكنيم. آن شناسنامه اي كه طبيعي است، آن را پدر و مادر ما گرفته اند؛ هر كسي كه بالغ شد، بايد شناسنامه داشته باشد. وجود مبارك پيامبر فرمود: انا و عليأ ابوا هذ ه الامّه (2)، من و علي پدران شمائيم؛ شما بيائيد فرزندان ما بشويد، ما شما را به عنوان فرزندي قبول داريم.
اگر اين ندا رسمي بود و پيغمبر و امير المؤمنين (سلام الله عليهما) فرمودند: بيائيد، بچه هاي ما بشويد؛ ما هم اين را شنيديم و گفتيم بچه هاي شمائيم. اگر كسي فرزند علي بن أبيطالب بود، مادر او هم فاطمه زهرا (س) است. ما فرزند اماميم، پدر ما را شهيد كردند؛ چون پدر ما را شهيد كردند، تا روز قيامت ما خونبها طلب مي كنيم: و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه . پس نمي شود به ما بگويند: به شما چه ! نخير، به ما مربوط است، براي اينكه پدر ما را كشتند. مسأله امامت يك امر قراردادي اعتباري نيست؛ ما واقعاً فرزند آنهائيم، اگر شيعه ايم!
جايگاه « مرگ » در مكتب سالار شهيدان (ع)
اين داغ هست براي ما و چون اين داغ هست براي ما، اين شهادت از بهترين روزي هاست ! حارثه بن مالك قبل از جريان كربلا از وجود مبارك پيامبر درخواست شهادت كرد و وجود مبارك ابي عبد الله هم در آن سخنراني رسمي در مكه از همان اوّل به مردم فرمود: مردم ! انسان هرگز نمي ميرد؛ انسان مرگ را مي ميراند. شما اين حرف را در غير از قرآن و اهل بيت جاي ديگر نمي بينيد!
الآن اين 7 ميليارد بشري كه روي زمين زندگي مي كنند، به استثناي كساني كه به مكتب اهل بيت آشنا هستند، اينها خيال مي كنند انسان كه مي ميرد، مي پوسد! ولي قرآن و اهل بيت به ما فهماندند انسان مرگ را مي ميراند؛ مرگ مي ميرد، نه انسان! براي اينكه ما با مردن هستيم و ديگر مرگي در كار نيست؛ ما مرگ را كشتيم! در برزخ مرگ نيست، در قيامت مرگ نيست، در بهشت مرگ نيست؛ هيچ خبري از مرگ نيست ! مائيم كه مرگ را هضم ونابود مي كنيم !
اين بيان نوراني سيّد الشهداء است، فرمود: ما الموت لا قنطره؛ مرگ با شما دست به گريبان نيست، مرگ زير پاي شماست؛ پلي است كه شما از روي مرگ عبور مي كنيد. آن طرف دنيا، يعني برزخ ديگر مرگي نيست، كسي بعد از مرگ نمي ميرد!فرمود: صبراً بن ي الك رام، ما الموت لا قنطره (3)؛ اين بيان رسمي سالار شهيدان است. فرمود: اي فرزندان كرامت ! يك كمي بردبار باشيد، مرگ پلي است زير پاي شما، شما از اين پل مي گذريد؛ هيچ كس نمي ميرد، شما ابدي خواهيد بود !
اين مكتب كجا، آن ديد كجا ! آنها كه خيال مي كنند با مردن مي پوسند، يك كار دارند؛ كساني كه مي گويند: با مردن از پوست به در مي آيند، يك ديد دارند ! اين كجا و آن كجا؟! اگر كسي بينش اش اين باشد كه مي پوسد، مي گويد: من كه الآن جوانم، بايد بهره مادي ببرم؛ آنكه مي گويد: من مرگ را مي پوسانم و با مرگ از پوست به در مي آيم؛ يك بهره دارد، يك ديدي دارد ! آن سخنراني سالار شهيدان (ع) در مكه اين بود: خطّ الموت علي ولد آدم مخطّ الق لاده علي ج يد الفتاه (4). فرمود: يك گردنبند براي يك جوان چقدر زيور است؟ مرگ زيور ماست، ما خود را با مرگ مزيّن مي كنيم. نه اينكه مرگ يك حادثه هولناكي باشد كه ما را زير دست و پا ل ه كند، اينطور نيست ! اگر عدّه اي بعدها گفتند:مرگ اگر مرد است گو نزد من آي (5)، از همين فرهنگ قرآن كريم گرفته اند. بنابراين يكي از برجسته ترين رهنمودهاي آن حضرت اين بود كه به همه بشر لي يوم القيامه فرمود: بشر مرگ را مي ميراند، نه اينكه مرگ بشر را بپوساند و براي هميشه انسان زنده است و الآن اين حسين بن علي زنده است ! سالها قبل از مولوي، جناب فريد الدّين عطار آمده، گفته كه:
صد هزاران طفل سر ببريده شد
تا كليم الله صاحب ديده شد (6)
خون شهيد هرگز از بين نمي رود ! آن شهدائي كه فرعون، آنها را شربت شهادت نوشاند، زمينه پيدايش موساي كليم شده اند؛ اين حرف ها حدأقل مال 900 سال قبل است ! عطار هم از آن بزرگان اهل معرفت است.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه) در جلسه درس اخلاق در ديدار با طلاب، فضلاء، دانشجويان سراسر كشور و اقشار مختلف مردم ، قم ؛ بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ـ 18/ 9/ 1389
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) وسائل الشيعه/ 14/ 509
(2) بحار الأنوار/ 23/ 259
(3) همان/ 6/ 154
(4) همان/ 44/ 366
(5) ر. ك: كلّيات شمس تبريزي/ 498/ غزل 1327
(6) منطق الطّير/ عطار نيشابوري/ 200
خوان حكمت روزهاي يك شنبه منتشر مي شود.
 


فرمانده كل سپاه:

اقتدار موشكي ايران با همت شهيد تهراني مقدم محقق شد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد: بدون ترديد درجه اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي در سال هاي آتي بسيار بالاتر از امروز است.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در مراسم بزرگداشت شهيد حسن تهراني مقدم و يارانش در قطعه 24 گلزار شهداي بهشت زهرا(س) اظهار داشت: امروز جمهوري اسلامي ايران به اقتداري رسيده است كه دشمنان جمهوري اسلامي حتي خيال كوچكترين تجاوز يا تهديد عليه انقلاب اسلامي را ندارند.
وي ادامه داد: خدا را شكر مي كنيم كه تا حد زيادي از اقتدار نظامي و موشكي ايران در زمان حيات شهيد تهراني مقدم و با تلاش هاي او محقق شد و نتيجه اين تلاش ها دستاوردي بزرگ براي نظام بود. بدون ترديد درجه اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سال هاي آتي بسيار بالاتر از آنچه كه امروز است، خواهد بود.
به گزارش ايسنا، فرمانده كل سپاه اضافه كرد: شهيد تهراني مقدم و تمام آنهايي كه چنين هدفي را دنبال مي كنند، زندگي و آسايش خود و خانواده خود را در اين مسير قرار داده اند و از جايگاه بسيار والايي برخوردار هستند.
 


لاريجاني :

مجلس از تسهيل سرمايه گذاري بين كشورهاي عضو اكو حمايت مي كند

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس از تسهيل فضاي كسب و كار، سرمايه گذاري و همكاري هاي نزديك ميان اعضاي سازمان اكو (سازمان همكاري هاي اقتصادي) و همسايگان حمايت مي كند.
علي لاريجاني روز شنبه در ديدار مقامات شركت كننده در هفتمين اجلاس روساي ديوان محاسبات كشورهاي عضو اكو افزود: راهبرد جمهوري اسلامي ايران همواره توسعه و گسترش همكاري هاي مودت آميز و دوستانه در عرصه هاي مختلف با كشورهاي همسايه بوده است.
وي اظهار داشت: در شرايط كنوني كه معادلات سياسي - منطقه اي بسرعت در حال دگرگوني است، همكاري نزديك ميان كشورهاي منطقه از جمله اكو مي تواند در حفظ منافع ملي كشورها و توسعه و پيشرفت همه جانبه آنها موثر باشد.
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي،لاريجاني تعميق همكاري هاي برادرانه ميان مسلمانان و همسايگان را يك آموزه مهم اسلامي خواند.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصويب قوانين مشترك براي ترغيب سرمايه گذاري مشترك و تسهيل ارتباطات اقتصادي، بازرگاني ميان اعضاي اكو را بسيار مهم دانست و افزود: بهره گيري از ظرفيت هاي سرمايه گذاري ميان اعضاي اكو به رشد و توسعه اقتصادي كشورهاي عضو اين سازمان كمك مي كند.
لاريجاني با بيان اينكه كشورهاي عضو اكو با برخورداري از منابع فراوان، نيروي انساني ماهر بايد از فضاي كنوني بين المللي براي آباداني بيشتر و توسعه اقتصادي خود بهره گيرند، خاطر نشان كرد: تقويت همكاري هاي پارلماني ميان اعضاي اكو نقش مهمي مي تواند در اين زمينه داشته باشد.
 


گزارش انديشكده شوراي آتلانتيك از اختلاف واشنگتن و تل آويو بر سر ايران

انديشكده شوراي آتلانتيك در گزارشي به اختلاف ديدگاه واشنگتن و تل آويو بر سر مواجهه با ايران هسته اي پرداخت.
«جاناتان پاديس» در اين گزارش به روال غلط و رايج در غرب فرض را بر حركت ايران به سوي دستيابي به سلاح اتمي قرار داده و تحليل خود را ارائه كرده است.
وي در گزارش خود نوشت: آمريكا مي گويد «گذاشتن تمام گزينه ها روي ميز» براي متقاعدسازي ايران جهت دست كشيدن از تسليحات هسته اي كفايت مي كند و از طريق ديپلماسي و تحريم ها مي توان به اين هدف دست يافت.
اسرائيل معتقد است زمان حساس 2013 است نه سال 2014 و مي گويد ايران تا سال 2013 به سطح مورد نياز غني سازي اورانيوم كه براي ساخت بمب لازم است مي رسد و پس از آن تاريخ اين به ايران بستگي دارد كه چقدر سريع بتواند يك سلاح هسته اي مونتاژ كند.
بنابراين اسرائيل تلاش دارد برنامه ايران را پيش از آن زمانيكه آمريكا فكر مي كند زمان مناسب است متوقف كند.
آمريكا نه تنها درباره زمانبندي گزينه نظامي آسوده خاطرتر است، بلكه نظرش درباره تهديد هسته اي واقعي ايران متفاوت از نظر اسرائيل است. آمريكا راحت تر مي تواند در كنار ايراني هسته اي زندگي كند كه به عقيده بسياري در واشنگتن و ديگر پايتخت هاي اروپايي تهديد محسوب مي شود.
با افزايش تنش هاي جهاني و منطقه اي ناشي از ايراني هسته اي، قيمت نفت بالا مي رود و بالا مي ماند.
شوراهاي امنيت ملي بايد زمان زيادي را براي مديريت بحران هاي بالقوه مانند بستن تنگه هرمز توسط ايران كه مي تواند شريان حياتي نفت را ببندد صرف كنند.
تصميم گيرندگان در اسرائيل درباره تاثير ژئوپليتيك قدرت گرفتن ايران و زوال آمريكا در منطقه نگران هستند. پاسخ هايي كه از جانب اسرائيل داده مي شود با عدم وجود يك ديدگاه واحد اسرائيلي پيچيده تر مي شود. برخي احساس مي كنند مزيت هاي جلوگيري از برنامه هسته اي ايران براي چند سال كه با يك حمله يكجانبه ممكن است ارزش هزينه هاي انساني و اقتصادي ناشي از موشك هاي حزب الله در تل آويو را ندارد.
نتانياهو در كابينه خود و روساي امنيتي اسبق اسرائيل با حمله يكجانبه و تنها به ايران حداقل در آينده نزديك با مخالفت روبرو شده است. «شيمون پرز»، رئيس جمهور اسرائيل به خصوص درباره آسيب احتمالي اين امر به روابط ميان آمريكا و اسرائيل نگران است.
 


از فردا آغاز مي شود

رزمايش مشترك مدافعان آسمان ولايت 4

رزمايش بزرگ و مشترك مدافعان آسمان ولايت 4 از روز دوشنبه اين هفته در منطقه اي به وسعت بيش از 850 هزار كيلومتر مربع برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، اين رزمايش كه در نوع خود رزمايشي بزرگ است كه بخش وسيعي از مرزهاي مقدس جمهوري اسلامي ايران را شامل مي شود، با همراهي يگان هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ساير نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.
به گفته فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران،اين رزمايش با هدف به نمايش گذاشتن اقتدار و آمادگي كامل غيورمردان پدافند هوايي در دفاع از مرزهاي مقدس جمهوري اسلامي ايران در نيمه شرقي كشور برگزار مي شود.
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي افزود: اين رزمايش استان هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و بخش هايي از استان هاي فارس و يزد را دربر مي گيرد.
در اين رزمايش آخرين دستاوردهاي نوين و بهينه سازي شده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران از جمله رادارهاي دوربرد ثابت، متحرك و تاكتيكي، سامانه هاي شنود الكترونيكي ثابت تاكتيكي و پرنده ، انواع ديده بان هاي ثابت و هوشمند مجهز به سامانه هاي الكترونيكي، هواپيماهاي طرح پدافندي و جنگنده بمب افكن هاي نيروي هوايي ارتش، هواپيماهاي ترابري و سوخت رسان و بدون سرنشين شركت خواهند داشت.
سيستم هاي جنگ الكترونيكي آفندي و پدافندي، سيستم هاي موشكي ارتفاع پست، متوسط و بالا و سامانه هاي توپخانه اي با كنترل رادار و بدون رادار نيز در اين رزمايش بزرگ شركت خواهند داشت.
در اين رزمايش، تمامي سامانه هاي راداري، موشكي، توپخانه اي و شنود الكترونيكي كه توسط بخش صنعت و دانشگاه هاي كشور طراحي، ساخته و يا بهينه سازي شده اند نيز به صورت عملي مورد آزمايش قرار مي گيرند.
امير سرتيپ اسماعيلي يادآور شد: با توجه به سياست هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران، پيام اين رزمايش، پيام دوستي، صلح، آرامش و افزايش ثبات درمنافع مشترك به كشورهاي دوست و همسايه است.
وي تاكيد كرد: سياست هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران همچنين پاسخ جدي به هر تهاجم احتمالي از سوي هر كشوري خواهد بود.
 


سخنگوي مجمع نمايندگان تهران:

وجود شهرستان ري با همه اختيارات بهترين گزينه است

سخنگوي مجمع نمايندگان تهران گفت: 3 راه حل براي مسئله جدايي ري از تهران تاكنون مطرح شده است ولي وجود شهرستان ري با همه اختيارات صحيح تر است.
حسين طلا در گفت و گو با فارس ادامه داد: يا شهرستاني به نام ري نبايد داشته باشيم، يا اين كه آن را به تهران بچسبانيم و يا اينكه شهرستان ري با همه اختيارات وجود داشته باشد كه از بين اين سه گزينه سومي صحيح تر است. وي در خصوص آخرين وضعيت جدايي ري از تهران اظهار داشت: توصيه مجمع در اين رابطه اين بود كه جدايي شوراي شهرري از شوراي شهر تهران و به تبع آن انتخاب شهردار تهران همزمان با برگزاري انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا باشد.
طلا با بيان اين كه ري از تهران جدا است، افزود: ري شهرستان است و فرمانداري دارد، ادارات و سازمان هاي مستقل هم در اين شهر وجود دارند و همه مردم ري آنجا را به عنوان شهرستان مي شناسند.
سخنگوي مجمع نمايندگان تهران در همين رابطه اظهار داشت: در حال حاضر با وجود مسائل ذكر شده بايد بگويم كه ري از تهران جدا است ولي سؤال ما اين است كه آيا شوراي شهر ري هم بايد از تهران جدا باشد يا خير؟
حسين طلا در پايان تاكيد كرد: راه حل سوم يعني اين كه شهرستان ري با همه اختيارات وجود داشته باشد صحيح تر است.
 


يو اس اي تودي:

هيچ كس در آمريكا خواستار جنگ با ايران نيست

روزنامه نگار يو اس اي تودي ضمن هشدار درباره پيامدهاي حمله نظامي به ايران براي آمريكا و منطقه تاكيد كرد در آمريكا هيچ كس خواهان حمله به ايران نيست.
«راي لوكر» در گفت وگويي با شبكه تلويزيوني الحره، درباره مذاكرات آينده بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي و اين كه آيا مي توان اين مذاكرات را سرآغاز اقدامات بعدي دانست گفت: هميشه مذاكره كردن از مذاكره نكردن بهتر است.اين كه مذاكرات در ماه آينده برگزار خواهد شد يك پيشرفت است اما پيش از اين نيز شاهد انجام مذاكرات بوده ايم؛ بنابراين نبايد انتظارات خود را از اين مذاكرات بالا ببريم ولي با انتخاب مجدد باراك اوباما به رياست جمهوري آمريكا همه مي دانند كه با چه كسي تعامل مي كنند. بر همين اساس آژانس در حالي با ايران مذاكره مي كند كه مي داند دولت آمريكا براي يك دوره ديگر نيز به كار خود ادامه خواهد داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وي افزود: در آمريكا هيچ كس به دنبال جنگ با ايران نيست. جنگ هاي آمريكا در عراق و افغانستان پيامدهاي منفي انساني و مالي زيادي براي آمريكا در بر داشت. هرگونه دخالت نظامي در ايران بسيار خطرناك خواهد بود و واكنش هايي را به دنبال خواهد داشت و آثار جانبي زيادي در منطقه به جاي خواهد گذاشت.
 


رئيس دانشگاه جامع امام حسين(ع) :

جمهوري اسلامي ايران در كانون حوادث جهان امن ترين كشور است

رييس دانشگاه جامع امام حسين (ع) با بيان اينكه در شرايط كنوني جهان هيچ كشوري احساس امنيت پايدار را ندارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران با توجه به قرار گرفتن در كانون حوادث جهان ،امن ترين كشور است.
سردار حسين ظريف منش ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود: جمهوري اسلامي ايران با اينكه در چهار راه حوادث دنيا حضور دارد اما در معادله امنيت، امن ترين كشور جهان است و دشمنان ناگريز به حركت در مسيري هستند كه ايران تعيين مي كند.
وي اظهارداشت: اگر به پيام رهبر معظم انقلاب درباره انسجام، وحدت و اتحاد توجه داشته باشيم هيچ خوف و ترسي از دشمنان نخواهيم داشت.
رييس دانشگاه جامع امام حسين (ع) با بيان اينكه تمام شيوه ها، ماهيت و مولفه هاي دفاع و امنيت در آموزه هاي اسلامي ما وجود دارد، گفت: بايد با شجاعت، جسارت و جرات اين مفاهيم را از آموزه هاي اسلامي استخراج
كنيم.
سردار ظريف منش ادامه داد: محققان بايد با جرات مولفه هاي دفاع و امنيت را در آموزه هاي اسلام استخراج كنند و بجاي ترجمه و كلي گويي، آموزه هاي اسلامي را به صحنه عمل و اجرا بياورند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14