(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 تير 1391 - شماره 20260

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به مناسبت نسل كشي دژخيمانه مسلمانان ميانمار و سكوت جهانيان
ما مسلمانيم
رئيس جمهور در آيين افتتاح شبكه هاي ورزش و پويا تاكيد كرد
آمادگي دولت براي افتتاح 2 شبكه درهرماه
در مكتب امام
معيارهاي وحدت و محبت اجتماعي(بخش سوم وپاياني)
وحدت با چه كساني؟
علي لاريجاني: مجلس خواستار جلوگيري از واردات بي رويه محصولات كشاورزي است
آيت الله آملي لاريجاني :
تفسير مصونيت قضايي از اصل 86 قانون اساسي توهم باطل است
رسوايي جديد آمريكا در سناريوي ساختگي عليه ايران
نيويورك تايمز: «ارباب سير» بيمار رواني است
سروري : دست هاي پنهاني در داخل به دنبال ساختن شعب ابيطالب از تحريم ها هستند
رئيس كميسيون شوراها خبر داد
بازنگري مجلس در قانون انتخابات رياست جمهوري
عضو كميسيون انرژي:
افتتاح خط لوله انتقال نفت توسط امارات تبليغاتي است
استقبال سوريه از ميزباني ايران براي گفت وگو ميان معارضين و دولت


به مناسبت نسل كشي دژخيمانه مسلمانان ميانمار و سكوت جهانيان

ما مسلمانيم

محمدرضا محقق
قال رسول الله(ص):
«من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس منهم و من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم؛ هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهي كسي را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست.»
كافي، ج 2، ص 164، ح 5
در سكوت كشته شدند! نه فقط سكوت مدعيان حقوق بشر و سازمان ملل؛ بلكه در سكوت من و تو؛ ما مسلمانان كه «مسلمان» نيستيم! مگر آنكه رسول خدا را- العياذ بالله- دروغگو بپنداريم!!
خشم و بغض و كينه و اشك و سوز و بيچارگي، تمام وجودم را فرا گرفته و دستانم با اين قلم شكسته اي كه در خود گرفته، مي لرزد و مي افتد!
آه اي سپيدي برگ برگ دفتر روزهاي زندگي ام!
اي تيره شبهاي ديجور مظلوميت مسلمانان غريب ميانمار!
اي خداي بيدار اين لحظه هاي غمبار!
با شما مي گويم اگر گوش شنوايي برايتان مانده است و حوصله اي؛ تا به درد دلهاي يك «مسلمان» كه از درستي اضافه شدن اين پسوند، به خويشتن خويش شك كرده، گوش دهيد...
مردم مظلوم و بي پناه ميانمار در كوره هاي آدم سوزي اهالي حيوانيت و سبعيت زنده زنده جزغاله شدند و از كودك و بزرگ و زن و مرد سوختند؛ آن هم پيش چشم همه كساني كه چندي قبل براي حبس چند روزه زني سياستمدار در همين ميانمار، يقه مي دراندند و عربده مي كشيدند و وا حقوق بشرا! سر مي دادند!
متن خبر فاجعه بار است و صحنه ها نابودكننده و كشنده!
«هزاران نفر از مردم مسلمان ميانمار، در حالي از سوي بوداييان افراطي مورد حمله قرار گرفته، كشته شده و سوزانده مي شوند كه در بيشتر موارد، نيروهاي نظامي و امنيتي تنها در نقش ناظر، اين جنايت ها را مي بينند و براي آنان كاري نمي كنند!
اما قضيه تنها به اينجا محدود نمي شود، زيرا دولت ميانمار نه تنها براي جلوگيري از اين جنايت ها كاري انجام نداده، بلكه به گونه اي از آن حمايت نيز كرده است. در همين راستا، «تين سين»، رئيس جمهور اين كشور اعلام كرده، مسلمانان بايد از ميانمار بروند و يا به اردوگاه هاي آوارگان سازمان ملل منتقل شوند.
هرچند كشتار مسلمانان در اين كشور جنوب شرقي آسيا به تازگي گسترش يافته، تبعيض ها عليه آنان سابقه اي طولاني دارد. مسلمانان اين كشور كه عمدتا در منطقه «آراكان» زندگي مي كنند، از سال 1982 حتي از داشتن حقوق شهروندي نيز محروم بوده اند.
در ميانه سكوت و انفعال جامعه جهاني، دولت ميانمار نيز از حركات جديد گروه هاي افراطي بودايي استقبال كرده و در حالي كه اين گروه ها تاكنون بيش از بيست روستا و 1600 منزل را ويران كرده و هزاران نفر را كشته و يا زنده زنده سوزانده اند، دولت اين كشور هيچ كاري در راستاي جلوگيري از آنها انجام نداده است.
دولت اين كشور پيش از اين دستور داده بود، مسلمانان حق ندارند مساجد جديد بسازند و يا مساجد قديمي خود را بازسازي كنند و با استناد به همين قانون، نزديك به 72 مسجد توسط دولت ويران شد. همين امر، جرقه حركات گروه هاي افراطي را زد كه از فوريه سال گذشته ميلادي تاكنون به خشونت عليه مسلمانان و كشتار آنان ادامه مي دهند.
ميانمار، همان كشوري است كه سال ها به دليل حبس يك رهبر دموكراسي خواه به نام «آنگ سان سوچي» تحت تحريم هاي آمريكا و اروپا بود، حال آن كه اكنون كه وي از حبس آزاد و وارد فعاليت هاي سياسي شده، نه تنها غرب، بلكه خود وي نيز هيچ گونه موضع گيري در قبال كشته شدن صدها نفر انسان بي گناه نكرده اند...»
بيش از يك ميليارد مسلمان؛ اين همه كشور اسلامي؛ و سكوت مرگباري كه بر پهنه اين دنياي دوست نداشتني سايه افكنده است!
اصلا چرا مي گويم «مسلمان»؟ انسانيت و وجدان و آزادگي به درد مي آيد از اين همه بي حميتي و وحشي گري؟
مگر مولاي ما نفرمود كه اگر خلخالي از پاي زن يهودي بركشند و مرد مسلمان از اين غم بميرد جاي ملامت ندارد؟!
اي همه كساني كه هنوز مثل من بر صدق واژه مسلماني بر خود شك نكرده ايد بياييد كاري بكنيم!
بياييد به ياري مسلمانان مظلوم ميانمار بشتابيم.
هر كس با هر كاري كه از دستش برمي آيد!
از فرياد تا قدم و قلم و جان و مال.
خيلي ابلهانه و ساده لوحانه و خرفت آلود است اگر بخواهيم منتظر سازمان ملل و نهادهاي بين المللي و مدعيان حقوق بشر و كشورهاي به ظاهر اسلامي بمانيم! نيست؟! بار ديگر اين كلام تكان دهنده رسول خدا را با خود مرور كنيم كه؛
«من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس منهم و من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم؛ هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهي كسي را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست.»
 


رئيس جمهور در آيين افتتاح شبكه هاي ورزش و پويا تاكيد كرد

آمادگي دولت براي افتتاح 2 شبكه درهرماه

رئيس جمهور در مراسم افتتاح دو شبكه ورزش و پويا تاكيد كرد كه رسانه ملي يك ظرف ملي است و بايد تمام سلايق و علايق خوب مردم را پوشش بدهد، ما آمادگي داريم هر ماه دو شبكه افتتاح كنيم.
دكتر محمود احمدي نژاد كه ديروز در آئين افتتاح دو شبكه تلويزيوني ورزش و پويا سخن مي گفت تاكيد كرد: وقتي انسان بزرگ تر مي شود نياز بيشتري به ارتباط پيدا مي كند و رسانه بخشي از ارتباطات و زندگي انسان را تامين مي كند.
وي ادامه داد: من به اوقات فراغت اعتقاد ندارم و هر ساعتي كه كودك پاي تلويزيون است، ساعت پويايي و كمال است. انسان به استراحت، تفريح، يادگيري، ارتباط با ديگران و... نياز دارد و امروز رسانه به خوبي مي تواند بخش مهمي از اين نياز را برطرف كند. خوشحالم كه امروز 17 شبكه فعال است و اين شبكه ها بخشي از نياز اجتماعي را فراهم مي كند.
وي با اشاره به دو شبكه ورزش و پويا اظهار داشت: اين دو شبكه بسيار مهم هستند و من خودم بعضي از پويانمايي ها را ديده ام؛ هم ايراني و هم غير ايراني، داستان آرش، فرمانروايان مقدس و حضرت سليمان را ديده ام.
احمدي نژاد همچنين عنوان داشت: امروز بدون ورزش نمي توان زندگي كرد. ما به لحاظ ذخيره فرهنگي بسيار غني هستيم. اگر يك شبكه بخواهد مباحث تاريخي ما را طرح كند و براي كودك و بزرگسال سازندگي داشته باشد براي هزار سال خوراك داريم. مانند امثال و حكم و داستان هاي مولوي كه هر كدام به شكل هاي مختلف قابل ساخت است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: تاكيد مي كنم كه افتتاح شبكه پويا پايان ماموريت ما نيست، بلكه آغاز راه است و جا دارد شبكه اي ويژه كودكان راه اندازي شود و افرادي نظير آقاي قناد، خاله نرگس، عموپورنگ و... در آن ايفاي برنامه كنند. چون انسان تنوع طلب و زياده خواه است كه البته اين ها بد نيستند و عوامل رشد انسان هستند.
وي ادامه داد: ما هنوز شبكه علمي نداريم يا شبكه خلاقيت، شبكه تاريخ، شبكه كارگر، شبكه سلامت، شبكه ميراث فرهنگي، شبكه ايران شناسي يا يك شبكه اي كه فقط زيبايي ها و عظمت ايران را معرفي كند. چنين شبكه اي برنامه بسياري خواهد داشت يا مثلا عرصه خانواده كه برنامه سازي در آن توقف و پايان ندارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه رسانه نقطه پايان و محدوديت ندارد، گفت: هر روز يك افتتاح جديد است، اميدوارم اين هشت تايي هايي كه راه مي اندازيم به صدتا برسد و آن قدر تنوع باشد كه همه علائق و سلايق و سن ها بتوانند پاسخ خود را در اين شبكه ها دريافت كنند. من يادم هست زماني كه شهردار بودم، پيشنهاد راه اندازي شبكه كابلي را داديم تا مردم هر چه مي خواهند سفارش بدهند. من دوست دارم اين مسابقه را ببينم و شبكه هاي مختلفي نظير شبكه تئاتر داشته باشيم.
احمدي نژاد در ادامه سخنانش خطاب به ضرغامي گفت: اول دوره رياست شما در صداوسيما اين شبكه ها 7 تا و الان 18 تا است. كشور ما سرشار از نيروي انساني توانمند است.
وي در پايان سخنان خود گفت: كار با كودك سخت تر از بزرگسالان است، ظرفيت هاي ويژه اي دارد و امروز هنرمندان فراواني داريم، ضمن اينكه رسانه ملي نيز يك ظرف ملي است كه بايد تمام سلايق و علايق خوب مردم را پوشش بدهد.
رئيس رسانه ملي: راه اندازي شبكه پويا اقدامي انقلابي بود
رئيس رسانه ملي نيز در اين مراسم گفت: شبكه پويا مي بايست چند ماه ديگر راه اندازي مي شد اما با يك حركت انقلابي از امكانات موجود به صورت موازي استفاده شد و در اين تابستان توانستيم اين شبكه را با امكانات قرضي راه اندازي كنيم. مهندس عزت الله ضرغامي كه ديروز در آيين افتتاح دو شبكه پويا و ورزش سخن مي گفت، افزود: دو شبكه ورزش و پويا هديه جمهوري اسلامي ايران به كودكان، نوجوانان و خردسالاني است كه آينده سازان كشور هستند. آن ها بايد با شور و انگيزه اي كه در شأن ايران اسلامي است تربيت شوند و آينده را رقم بزنند.
وي ادامه داد: راه اندازي اين دو شبكه براساس مطالعات، نياز مردم و اهداف فرهنگي تربيتي رسانه ملي طراحي و راه اندازي شده است.
در شبكه هاي ديگر سيما نيز ما برنامه هاي ورزشي و پويانمايي داريم، مثلا 16 ساعت برنامه كودك و نوجوان داريم اما راه اندازي يك شبكه تخصصي تمركز بيشتري را ايجاد مي كند و مخاطبان آن شبكه بهتر مي توانند علايق خود را دنبال كنند.
ضرغامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شبكه ورزش در دو قطب ورزش همگاني و برنامه هاي تخصصي كار مي كند، به ويژه ورزش زنان. ما مي بينيم كه بانوان به دليل مشكلات فرهنگي كه وجود دارد امكان استفاده از برخي امكانات جامعه را ندارند و از اين طريق مي توانيم به آن ها كمك كنيم.
در حوزه قهرماني نيز اطلاع رساني و پخش مسابقات در رشته هايي كه شبكه هاي عمومي كمتر به آن ها مي پردازند در دستور كار ما قرار دارد و تلاش مي كنيم تا امكانات عادلانه درباره همه ورزش ها فراهم شود تا همه علاقه مندان بتوانند از آن استفاده كنند.
وي تصريح كرد: بخش زيادي از انيميشن هاي شبكه پويا نيز ايراني است و حاوي پيام هاي ارزشمند ديني، مذهبي و اجتماعي است. در طول سال هاي اخير توليد انيميشن در كشور ما از 10 درصد به 40 درصد افزايش پيدا كرده است و انيميشن هاي با كيفيت به توصيه تاريخي رهبرمعظم انقلاب كه فرمودند سعي كنيد در حوزه انيميشن خودكفا باشيد، توليد مي شود و اميدواريم اين مورد به سرعت محقق شود.
وي افزود: اين فناوري بومي شده و البته الان گران است اما راه دوري تا توليد و خودكفايي در عرصه انيميشن نداريم. البته انيميشن هاي خوب و خارجي كه جذابيت دارد نيز از اين شبكه پخش مي شود. ما در حال حاضر بسته سوم ديجيتال را در تهران تجربه مي كنيم و با تامين بودجه هشت تاي دوم در شهرستان ها فراهم شده است البته هشت تاي سوم مختص تهران است و اختلالي كه چند روز پيش آمد متعلق به همين موضوع بود كه البته اطلاع رساني كم بود و مردم كمي طول كشيد تا متوجه اين موضوع شوند. همچنين ما الان با انعطاف در شبكه هاي استاني دو شبكه انيميشن و ورزش را در استان ها قابل دسترس كرده ايم به دليل المپيك كه البته در آينده دائم خواهد شد.
رئيس رسانه ملي در ادامه سخنان خود ضمن قدرداني از احمدي نژاد تصريح كرد: حمايت ها و پشتيباني ها و دستورات به موقع ايشان براي تامين اعتبار بانك مركزي نسبت به گذشته اصلا قابل مقايسه نيست و به واسطه پشتيباني هاي موثري كه صورت مي گيرد ما توانستيم اين پيشرفت را داشته باشيم.

 


در مكتب امام

دنيادوستي سرمنشأ همه خطاهاست
حب به دنيا سرمنشأ هر خطيه است.
چنانچه تمام اصلاحات نفساني و اخلاقي و اعمالي از توجه به حق و دار كرامت آن و از بي علاقگي به دنيا و عدم ركون و اعتماد به زخارف آن است.
چهل حديث - حديث پانزدهم ص 208
 

 

معيارهاي وحدت و محبت اجتماعي(بخش سوم وپاياني)
وحدت با چه كساني؟


امام صادق (ع) نامه اي نوشتند و براي شيعيان بلاد مختلف از قم، خراسان و... فرستادند. شيعيان، خود را موظف مي ديدند كه روز جمعه دور هم بنشينند و اين نامه را بخوانند تا آن سفارش ها را فراموش نكنند. امام صادق(ع) در آن نامه سفارش مي فرمايد كه: «در نماز جماعت مخالفان در صف اول حاضر شويد. اگر مريض شدند به عيادتشان برويد. اگر نيازي داشتند به آنها كمك كنيد. اگر به شما ستم كردند تحمل كنيد (تحمّلوا الضّيم م نهم)( الكافي، ج8، كتاب الروضه ، ص2) تا بي جهت بين مسلمانان اختلاف نيفتد و دشمن بر آنها چيره نشود.» بله، اگر كسي عناد داشت و بخاطر هواي نفس، پول، مقام و ... حاضر بود حقايق اسلام را زير پا بگذارد، چه اسم شيعه داشته باشد و چه اسم سني، نبايد نسبت به او محبت داشت. مگر در ميان كساني كه اسم شيعه داشتند ما نمي شناسيم كساني را كه حاضر بودند تيشه به ريشه اسلام بزنند؟! در نظام قبلي، شاه براي تظاهر نماز مي خواند و در كاخش مراسم عزاداري سيدالشهدا (ع) برپا مي كرد. از كاخ گلستان به طور مستقيم صداي مراسم عزاداري پخش مي شد. حج مي رفت و لباس احرام مي پوشيد و عكسش را با لباس احرام در ادارات و جاهاي ديگر مي زدند. طوري تظاهر مي كرد كه بسياري از عالمان ساده مي گفتند: «اين تنها پادشاه شيعه است و ما بايد از او حمايت كنيم؛ چون در عالم، پادشاه شيعه نداريم!» اگر درون دل شاه را مي شكافتيد مي ديديد كه نه تنها شيعه نيست بلكه اصلا اعتقادي به اسلام ندارد. همانطوركه بعدها از رفتارش معلوم شد. صرف اسم شيعه كه كاري را درست نمي كند، از اين رو در ذيل آيه 29 سوره فتح وقتي مي خواهد ثواب آخرتي امت پيامبر را ذكر كند با لحن ديگري غير از لحني كه اوصاف دنيايي آنها را ذكر كرد مي فرمايد: وعد اللّه الّذ ين آمنوا وعم لوا الصّال حات م نهم مّغف ره ً وأجرًا عظ يمًا؛ نمي گويد: ما به همه آنهايي كه با پيامبر بودند وعده مغفرت و اجر عظيم داديم، بلكه مي گويد: «خداوند از ميان آنها به كساني كه ايمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند اجر عظيمي وعده داد.» وقتي اوصاف جامعه اسلامي را ذكر مي كند مي گويد: «امت اسلامي جامعه اي در حال ضعف بود كه كم كم قوت پيدا كرد.» گرچه در بين اين كشتزار وسيع كه بسيار رشد كرد علف هاي هرزه هم هست اما كسي به آنها اعتنايي نمي كند. وقتي مي فرمايد: يعج ب الزّرّاع ل يغ يظ ب ه م الكفّار، اينجا بحث بر سر كشتزار است؛ اما پاي حساب كه به ميان مي آيد كه چه كسي بنا است به بهشت برود، ديگر به صورت كلي نمي گويد همه شما را به بهشت مي برم، بلكه مي گويد: وعد اللّه الّذ ين آمنوا وعم لوا الصّال حات م نهم مّغف ره ً وأجرًا عظ يمًا. پس صرف اسم مسلمان و اسم شيعه كار را درست نمي كند. در برخي از رواياتي كه اوصاف شيعه را بيان مي كنند صريحا آمده است كه كساني كه اسم شيعه دارند اما اين اعمال را انجام نمي دهند از ما نيستند و ما از آنها بري هستيم. در روايت صحيحي كه در اصول كافي آمده از امام باقر (ع) نقل شده است كه مي فرمايد: «فلو قال نّ ي أح بّ رسول اللّه فرسول اللّه خيأ م ن عل يّ؛ (الكافي، ج2 ص74). اگر گفتن اينكه من علي را دوست دارم خوب و كافي بود، مي گفتند ما محمد را دوست داريم.» بايد از آنهايي كه افتخارشان اين است كه مي گويند: «ما علي را دوست داريم« پرسيد كه آيا علي (ع) افضل است يا محمد(ص)؟ اين از ضروريات اسلام است كه پيغمبر اكرم افضل از اميرالمومنين است. پس چرا نمي گويند » محمد (ص) را دوست مي داريم«؟ اگر به گفتن، مشكل حل مي شود، به جاي علي (ع) بگوييد محمد (ص) را دوست مي داريم. صرف گفتن كه مشكلي را حل نمي كند. حضرت در ادامه مي فرمايند: من كان ل لّه مط يعاً فهو لنا ول يأ و من كان ل لّه عاص ياً فهو لنا عدوأ. اهل بيت عليهم السلام آمدند تا مردم را با خدا آشنا كنند. قصد ايشان اين نبود كه مغازه ديگري در كنار مغازه خدا درست كنند و رقيب خدا شوند! اگر ما با اهل بيت عليهم السلام ارتباط داريم و شيعه و دنباله رو آنها هستيم بايد اعمال و رفتارمان به آنها شباهت داشته باشد. مراتب خودي بودن پس در پاسخ اين سؤال كه چه كسي خودي و چه كسي غيرخودي است، بايد گفت: خودي بودن مراتب دارد. بله، هر كس شهادتين گفت در ظاهر مسلمان است و جان و مالش محفوظ است. اين حكمي ظاهري از احكام ظاهري اجتماع است، اما براي دوستي و محبت از صميم قلب، بايد به ايمان افراد نگاه كرد. بايد ديد چه قدر به خدا ايمان دارد؛ چقدر پيغمبر و امام را قبول دارد؛ در دلش چقدر محبت به اهل بيت عليهم السلام هست. اين ملاك محبت ورزي است. اعمال و ادعاهاي ظاهري دردي را دوا نمي كند. گاهي ما وظيفه داريم در مقابل كساني كه به دروغ دم از شيعه گري مي زنند با اسلحه بايستيم. كسي كه حاضر است با آمريكا و اسرائيل سازش كند و براي حكومت به اصطلاح مردم سالاري دموكراتيك! و به خيال خودش براي جمهوري ايراني! حاضر به حذف اسم اسلام، قانون اساسي و ولايت فقيه شود تا خود به حكومت برسد، آيا اين واقعا مسلمان است؟ آيا چنين كسي به خدا اعتقاد دارد؟ اگر چنين كسي مسلمان است پس عمرسعد هم مسلمان بوده است! عمرسعد هم نماز مي خواند. صبح روز عاشورا لشكرش به امامت او نماز جماعت خواند. اگر اسلام به اين امور است پس يزيد و ابن زياد هم مسلمان بوده اند. شمر لعنه الله عليه سال ها در ركاب اميرالمومنين(ع) بود. سرباز علي بود و در جنگ صفين در ركاب اميرالمومنين(ع) با معاويه مي جنگيد. آيا بخاطر اينكه سابقه شركت در جنگ صفين را دارد بايد به او احترام گذاشت؟ ملاك محبت ورزي و خودي بودن، داشتن ايمان واقعي است. بايد ديد دل تا چه اندازه خدا، اسلام و اهل بيت عليهم السلام را را باور دارد. البته اين باور، مراتب دارد؛ از اين رو محبت ما هم بايد مراتب داشته باشد. بايد هر كس را كه ايمانش قوي تر و محبتش به خدا و اولياي خدا بيشتر است بيشتر دوست بداريم و دوستي هر كسي را كه ايمان و محبش به خدا و اولياي خدا كمتر است به همان اندازه كمتر در دل حس كنيم. ملاك ،ايمان است. اگر بنا باشد در جامعه اسلامي كه به فرموده قرآن ابتدا با يك نهال كوچكي پديد مي آيد، كم كم رشد مي كند و بعد جهان را فرا مي گيرد، علف هاي هرز و مسمومي پيدا شود كه كشت زار را بخشكانند، چه بايد كرد؟ با كساني كه حاضرند به روي مسلمانان بخاطر اينكه با حزب آنها مخالفند اسلحه بكشند چگونه بايد رفتار كرد؟ بايد چنين علف هرزه هايي را كند. اين امر شوخي برداري نيست. اينجا جاي تماشا نيست. اگر به خانه و ناموس انسان حمله كنند مي نشيند و نگاه مي كند؟ مگر اسلام ناموس خدا نيست؟! مگر اين نظام ناموس امام زمان(عج) نيست. آيا وقتي ببينيم كه مي خواهند به اين ناموس الهي خيانت كنند بايد بنشينيم ببينيم چه مي شود؟ آيا بايد بگوييم: »لازم است با اينها وحدت داشته باشيم!» وحدت با چه كسي؟! وحدت با دشمني كه مي خواهد ريشه ما را بكند؟! اين وحدت است يا حماقت؟! مگر قرآن نفرمود: أش دّاء علي الكفّار ؟ آيا با كسي كه مي گويد بايد با آمريكا و اسرائيل سازش كرد! و از آنها فرمان مي گيرد، به او پول مي دهند و از او حمايت مي كنند بايد مهربان بود يا سرسخت؟ آيا اينجا جاي وحدت است؟! رهبري؛ ملاك و محور وحدت جامعه اسلامي براي وحدت، محور مي خواهد. محور جامعه اسلامي امام و بعد از امام، جانشين امام است. اگر كسي واقعا طالب وحدت امت اسلامي است و نمي خواهد امت اسلامي از هم پاشيده شود بايد حول محور رهبري جمع شود و او را ملاك قرار دهد. هر كس به او روي مي آورد خودي است و هر كس به او پشت مي كند بيگانه است. روايات ما «حبل الله» را در آيه شريف واعتص موا ب حبل اللّه جم يعًا،( آل عمران، 103). به امام تفسير كرده اند. البته حبل الله به قرآن هم تفسير شده است، اما قرآن و امام از هم جدايي ناپذيرند (لن يفترقا). (الكافي، ج2 ص415). امروز اگر كسي طالب وحدت است بايد گوش به فرمان رهبري باشد. او حافظ اين وحدت و محوري است كه همه بايد دور او بچرخند. اگر از حول او پراكنده شوند اماني براي وحدت امت اسلامي نيست و آبرويي براي اسلام باقي نمي ماند. بي جهت نيست كه همه تيرها به سوي رهبري هدف گيري شده است و به هر شكل ممكن مي خواهند رهبري را تضعيف كنند. گاهي مي گويند«بايد دوره رهبري محدود شود.»، گاهي مي گويند «بايد انتخاب رهبري يك مرحله اي باشد و نيازي به خبرگان نيست.» و گاهي درصدد حذف شرايط ديگر برمي آيند. مقصود اصلي شان حذف رهبري است. معتقدند وقتي مردم مي توانند به رئيس جمهور رأي بدهند ديگر رهبر چه كاره است؟! چنين آرزويي فقط در دل كفار نيست، بلكه برخي بظاهر خودي ها هم چنين آرزويي دارند، اما جامعه ما مسأله رهبري را پذيرفته و آنها نمي توانند با آن مبارزه كنند. اينها هم خودي اند اما در يك مرحله بسيار نازلي. ممكن است سؤال شود كه شما گفتيد ملاك خودي بودن رهبري است. پس چگونه مي گوييد اينها هم خودي اند؟« در پاسخ مي گوييم اينها ادني مراتب خودي اند كه دست كم آنطور كه خودشان مي گويند اصل اسلام يا ضرورياتش را قبول دارند، اما بايد بدانيم كه اگر محبت به اينها با محبت به رهبري تعارض پيدا كرد، ديگر محبت به اينها ساقط است. همانطور كه عرض كردم مهرباني مراتب دارد؛ يعني اگر مرتبه اي با مرتبه بالاتر تعارض پيدا كرد بطوري كه مجبوريم يا اين مرتبه پايين را بگيريم يا آن مرتبه بالا را، بايد آن كسي را انتخاب كنيم كه ايمانش قوي تر است؛ چراكه به رهبري نزديكتر است. بايد اين محور را داشته باشيم. بيانات آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري قم ـ 27/11/89 زلال بصيرت در ماه مبارك رمضان روزهاي فرد منتشر مي شود.

 


علي لاريجاني: مجلس خواستار جلوگيري از واردات بي رويه محصولات كشاورزي است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مجلس خواستار جلوگيري از واردات بي رويه برخي محصولات كشاورزي در جهت حمايت از كشاورزان كشور هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، علي لاريجاني در ديدار با آيت الله محمد مومن كه ظهر سه شنبه صورت گرفت با بيان اينكه مجلس نهم از جهات مختلف وضع خوبي دارد اظهار داشت: مجلس در راستاي احقاق حقوق مردم گام بر مي دارد و اولويت كارهاي خود را به حل مشكلات مردم اختصاص داده است.
وي افزود: مجلس نهم نسبت به مشكلات كشور و تورم نگاه ويژه اي دارد و در اين جهت مسئولان مربوطه و وزراي دولت در ماه هاي اخير براي پاسخگويي به صحن علني مجلس آمدند و در اين جلسات در خصوص حل مشكلات جاري مردم به خصوص قيمت نان و لبنيات بحث شد.
لاريجاني اضافه كرد: با وجود اين كه حجم زيادي از جوانان در بخش كشاورزي و دامپروري مشغول فعاليت هستند و از طرفي ديگر اين افراد درآمد كمي دارند ضروري است كه مسئولان حمايت خود را از اين بخش ها افزايش دهند.
نماينده مردم قم در مجلس خواستار نگاه ويژه اي به مباحث فرهنگي شد و از افزايش اعتبار حوزه فرهنگي ديني در بودجه امسال خبر داد.
در اين ديدار آيت الله مؤمن خواستار رفع كمبودهاي قم در امور عمراني و فرهنگي شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در ديدار با آيت الله مقتدايي گفت: بخشي از كاستي هاي موجود اقتصادي ناشي از تصميمات نادرست است كه به عنوان مثال اگر در اجراي هدفمندي يارانه ها دقت بيشتري مي شد، بخش هاي صنعتي و كشاورزي با مشكلات كمتري مواجه بودند.
وي گفت: كميسيون هايي براي رفع برخي از مشكلات كشور در مجلس تشكيل شده است و كشاورزان و دامداران در ماه هاي اخير دچار مشكلات متعددي شدند كه در اين راستا حمايت از آنها ضروري است.
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه عده اي در مجلس به دنبال جنجال هستند افزود: روحيه اكثر نمايندگان مردم در مجلس اينگونه نيست و اكثر آنها به مسائل مختلف نگاه كلان دارند.
لاريجاني با بيان اينكه بخشي از گراني امروز ناشي از تحريم ها است افزود: برخي از گراني هاي موجود در كشور با برنامه ريزي و مديريت درست مي توانست مهار شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جلسات مشتركي با حضور دولت و مجلس در راستاي رفع مشكل گراني در كشور تشكيل شده است، افزود: تحريم هاي اخير برخي از مشكلات را در زمينه خريد مواد اوليه دامداران و كشاورزان ايجاد كرده است كه همين امر موجب بالا رفتن قيمت محصولات در اين بخش ها شده است.
وي افزود: در بخش صنعت اگر تسهيلات بانكي خوبي تزريق شود بخش عمده اي از مشكلات توليدكنندگان در اين عرصه مرتفع خواهد شد.
وي گفت: كشور امروز داراي شرايط حساسي است كه بايد در رفع مشكلات گراني و اشتغال برنامه ريزي كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين ديدار از خدمات آيت الله مقتدايي در طي دوره مديريت حوزه هاي علميه كشور تقدير كرد و گفت: در سال هاي اخير با مديريت آيت الله مقتدايي اقدامات خوبي در حوزه هاي علميه صورت گرفت.
آيت الله مقتدايي در اين ديدار با اشاره به پايان دوره چهار ساله خود در حوزه هاي علميه سراسر كشور اظهار داشت: در تمام سال هايي كه فعاليت هاي اجرايي داشتم به اندازه اين چهار سال استرس نداشتم و پزشكان به طور جدي بنده را از فعاليت منع كردند و به همين دليل ديگر نمي توانستم مسئوليت حوزه هاي علميه سراسر كشور را برعهده داشته باشم.
وي يادآور شد: به دنبال اين هستيم كه در هر استان يك مدرسه علميه جامع راه اندازي كنيم كه در آن درس خارج و رشته هايي تخصصي تدريس شود.
 


آيت الله آملي لاريجاني :

تفسير مصونيت قضايي از اصل 86 قانون اساسي توهم باطل است

رئيس قوه قضاييه رويكرد اصلي دستگاه قضايي را برخورد عادلانه و بدون تبعيض با تمام مجرمان و متخلفان از قانون دانست.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اين كه همگان بايد به اقتدار و رويكرد عادلانه و بدون تبعيض دستگاه قضايي احترام بگذارند و توقع نداشته باشند كه به دليل انتساب به شخص يا گروهي خاص در صورت تخلف با آنان برخورد نشود، گفت: قانون را بدون اقتدار نمي توان اجرا كرد و در جريان مبارزه با مفاسد اقتصادي و اجتماعي همگان اقتدار قوه قضاييه را مشاهده كردند.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اين كه « توقع رسيدگي نكردن به تخلفات و جرايم به دليل وابستگي به اشخاص و گروه ها توقعي نادرست و غيرمنطقي است » اظهار كرد: متاسفانه از دوره ها و ساليان قبل همواره اين تفكر وجود داشته كه عده اي تصور مي كردند چون وابستگي جناحي دارند و يا به اشخاصي منتسب هستند پس نبايد در صورت تخلف، با آنان برخورد و به تخلفشان رسيدگي شود، اما اعلام مي كنيم كه اين تفكر غلط است و در هيچ كجاي قانون اساسي گفته نشده كه مثلا يك نماينده مجلس داراي مصونيت قضايي است.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با تاكيد بر اين كه « نمايندگان مجلس در مقام اجراي وظايف نمايندگي خود آزادند اما اين مسئله معنايش مصونيت قضايي نيست » افزود: تفسير مصونيت قضايي از اصل 86 قانون اساسي توهم باطل است.
آيت الله آملي لاريجاني همچنين با اشاره به اين كه شوراي محترم نگهبان نيز تاكنون اين اصل را تفسير و چند بار بر آن تاكيد كرده است گفت: تعبير مصونيت قضايي در اصل 86 اصلا وجود ندارد و حتي محتواي آن نيز نيامده است و نماينده و غيرنماينده در مسئله جرم هيچ فرقي با هم ندارند و اگر جرمي مرتكب شدند برحسب رويه قانوني و با رعايت تشريفات موجود در قانون بايد به دادسرا احضار شوند.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين كه « برنامه قوه قضاييه به هيچ وجه كوتاه آمدن از معيار و شاخص خود يعني عمل به قانون نيست » گفت: رسيدگي ها و برخوردهاي قضايي شامل تمام افراد حتي افراد شاغل در قوه قضاييه با طي تشريفات قانوني نيز خواهد بود و توقع ما از همگان اين است كه از دستگاه قضايي توقعات فراقانوني نداشته باشند چرا كه ما حتي اگر شخصا نخواهيم با كسي برخورد كنيم اما حسب وظيفه قانوني خود، بايد در مقابل تمام تخلفات و جرايم، بدون تبعيض بايستيم.
معاون فرهنگي قوه قضاييه منصوب شد
آيت الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه با صدور حكمي حجت الاسلام و المسلمين «هادي صادقي» را به عنوان معاون فرهنگي قوه قضاييه منصوب كرد.
در حكم رييس قوه قضاييه آمده است: « نظر به سوابق علمي و تجربيات ارزشمند جنابعالي در حوزه و دانشگاه به موجب اين ابلاغ به سمت معاون فرهنگي قوه قضاييه منصوب مي شويد.
اميد است با استعانت از ذات اقدس الهي و الهام از آموزه هاي ديني و فرهنگ غني اسلام و با محوريت برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و برنامه سوم پنج ساله توسعه قوه قضاييه و همكاري ساير بخش ها در جهت ارتقاي آگاهي و بينش سياسي، فرهنگي و سلامت روحي كاركنان و خانواده هاي آنها گام برداشته و زمينه ساز بيش از پيش اجراي عدالت و احقاق حق و ايجاد روحيه كار و خدمت در دستگاه قضايي باشيد».
 


رسوايي جديد آمريكا در سناريوي ساختگي عليه ايران

نيويورك تايمز: «ارباب سير» بيمار رواني است

در حاليكه آمريكا سال گذشته مدعي طراحي ترور سفير عربستان در اين كشور توسط يك تبعه ايراني شده بود كه در ادامه رسوايي هاي آمريكا در سناريوسازي عليه كشورمان نيويورك تايمز افشا كرد ارباب سير بيمار رواني است.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نوشت: وكلاي منصور ارباب سير كه در سال 2011 به توطئه ترور سفير عربستان در آمريكا متهم شد روز دوشنبه از يك قاضي در «منهتن» خواستند تا از اظهاراتي كه موكل آنها در حين بازجويي اعلام كرده صرف نظر كنند زيرا منصور ارباب سير از بيماري رواني رنج مي برده است.
به گزارش فارس، نيويورك تايمز ادامه داد: در پرونده جديد دادگاه نشان مي دهد دو كارشناس استخدام شده توسط مقامات دفاعي آمريكا تشخيص داده اند كه منصور ارباب سير از اختلالات دوقطبي رنج مي برده است.
ارباب سير، در پاييز سال گذشته ميلادي در فرودگاه كندي دستگير شد و گزارش ها نشان مي دهد كه در طول 12 روز حبس خود به نقش خود در توطئه ترور سفير عربستان در آمريكا اعتراف كرده است.
دكتر «مايكل فرست» پروفسور روانشناسي باليني دانشگاه كلمبيا گفت: به اين نتيجه رسيده كه ارباب سير احتمالا در حين اين دوران بازجويي احتمالا در بين حالات حملات جنون آميز چرخ مي زده است و گاهي دچار اين حملات مي شده و گاهي از اين حملات رهايي مي يافته است.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه من معتقدم كه ارباب سير در حين بازجويي هاي «اف بي آي» از حملات جنون آميز رنج مي برده است، سوالات جدي در خصوص اين مسئله به وجود مي آيد كه آيا تمامي تصميماتي كه وي در طول اين دوره گرفته، از روي عقل و با شناخت كامل از پيامدهاي آن بوده است يا خير زيرا به طور قطع احتمالا تصميمات وي تحت تاثير بيماري رواني وي قرار گرفته است.
به گفته اين پروفسور، افرادي كه از اختلالات دو قطبي رنج و اغلب در حالت جنون به سر مي برند، از خود احساسات شكست ناپذيري و بزرگنمايي دارند و چنين احساساتي اغلب موجب مي شود آنها در خصوص مواردي توافق كنند كه اصلا در آن مشاركت نداشتند.
دكتر «جوئل مورگان» دومين كارشناس و روانشناس باليني در «مدسون ان جي» گفت: «ام آ ر آي» از مغز ارباب سير نمايانگر اختلالاتي در ذهن وي است.
گفتني است وكلاي ارباب سير از اظهارنظر در اين باره خودداري كرده اند.
 

 


سروري : دست هاي پنهاني در داخل به دنبال ساختن شعب ابيطالب از تحريم ها هستند

قائم مقام جمعيت رهپويان تاكيد كرد كه دست هاي پنهاني در پشت صحنه تحريم ها در داخل وجود دارد كه به شدت تلاش مي كند از وضعيت اقتصادي و معيشتي داخل كشور شعب ابي طالب بسازد و كشور را بر اساس آدرس غلطي كه به ملت مي دهد در مسير سازش و تسليم قرار دهد.
پرويز سروري در گفت وگو با مهر، در خصوص گراني هاي اخير و تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز موضوع تحريم ها از ماهيت وجودي خودش خارج شده و عملا به يك اهرم سياسي تبديل شده كه نوع تاثير گذاري آن مبتني بر خاستگاهي است كه از سوي نظام سلطه اعمال مي شود.
وي با بيان اينكه تحريم موضوعي است كه ايران 33 سال با آن دست و پنجه نرم كرده وآنها را به فرصت تبديل كرده است، گفت: اين رفتار غرب باعث شده تا انسجام ملي در داخل ايجاد شود و ظرفيت هاي داخلي بسيج شوند تا پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه هاي مختلف داشته باشيم و اين همان چيزي است كه نظام سلطه نسبت به آن حساسيت دارد.
قائم مقام جمعيت رهپويان با اشاره به اينكه مقاومت ايران در مقابل تحريم ها و تهديد ها باعث پيشرفت كشورمان شده است، گفت: اهرم تحريم از سوي غربي ها به عنوان چماقي بوده است كه مي خواستند با آن برخي كشورها را در حالت عقب ماندگي نگه دارند تا مجبور به سازش شوند.
سروري در ادامه اظهار داشت: ملت ها نيز در مقابل اين چماق دو راهكار بيشتر نداشتند، يا مانند ملت ايران در مقابل اين زور گويي ها مقاومت مي كردند، يا تن به سازش مي دادند و خواسته هاي نظام سلطه وغرب را انجام مي دادند.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران ثابت كرد مي توان با مقاومت در مقابل تحريم ها و دور زدن آن و تكيه بر ظرفيت هاي داخلي و باور داشتن توانمندي هاي ملي از مرز توقف و عقب گردي گذشت و به فضاي پيشرفت رسيد.
عضو سابق كميسيون امنيت ملي مجلس گفت:غربي ها نگران اين هستند كه مدل مقاومتي جمهوري اسلامي ايران به فرهنگي براي ساير كشور ها تبديل شود و كشور هاي مسلمان در مقابل سلطه گويي هاي غربي ها ايستادگي كنند.
سروري با بيان اينكه مضوعاتي مانند برنامه هسته اي ايران جنگ رواني بيش نيست، گفت: هدف غربي ها از تشديد تحريم ها اين است كه خواسته هاي ظالمانه خود را تحميل كنند.
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران با تحريم زندگي كرده و توانسته است مقاومت را به عنوان يك عنصر موثر به صورت فرهنگ در جامعه در بياورد، گفت: از اين منظر است كه احساس مي كنيم دست هاي پنهاني در پشت صحنه تحريم ها در داخل وجود دارد كه به شدت تلاش مي كند از وضعيت اقتصادي و معيشتي داخل كشور شعب ابي طالب بسازد و كشور را بر اساس آدرس غلطي كه به ملت مي دهد در مسير سازش و تسليم قرار دهد.
عضو سابق كميسيون امنيت ملي مجلس هشتم با اشاره به اينكه برخي مانع تنظيم بازارمي شوند تا زمينه را براي گراني و افزايش قيمت ها فراهم كرده و مقاومت طلايي ملت ايران را متوقف كنند، گفت: اقدام اين عده به نوعي همگرايي و همسازي با سمفوني نظام سلطه است و دستگاه هاي امنيتي بايد اين موضوع را پيگيري كرده و دست هاي پنهان را شناسايي و قطع كنند.
 


رئيس كميسيون شوراها خبر داد

بازنگري مجلس در قانون انتخابات رياست جمهوري

رئيس كميسيون امور شوراهاي مجلس گفت: اين كميسيون هفته آينده قانون انتخابات رياست جمهوري را مورد بازنگري قرار مي دهد تا نواقص آن را برطرف كند.
امير خجسته ادامه داد: مصطفي محمد نجار وزير كشور سه شنبه هفته آينده براي پاسخگويي به سوالات تعدادي از نمايندگان در كميسيون حضور مي يابد.
وي افزود: همچنين يكشنبه هفته آتي آيين نامه داخلي كميسيون را مورد بحث و بررسي قرار داده و تصويب خواهيم كرد.
به گزارش فارس رئيس كميسيون امور شوراهاي مجلس بر همين اساس از بازنگري كميسيون متبوعش در زمينه قانون انتخابات رياست جمهوري خبر داد و تصريح كرد: كميسيون امور شوراها هفته آينده قانون مربوط به انتخابات رياست جمهوري را با حضور كارشناسان مربوطه بررسي كرده و نواقص و كمبودهاي آن را برطرف خواهد كرد.
 


عضو كميسيون انرژي:

افتتاح خط لوله انتقال نفت توسط امارات تبليغاتي است

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: افتتاح خط لوله انتقال نفت توسط امارات كار تبليغاتي است.
سيدموسي موسوي نماينده مردم شهرستانهاي لامرد و مهر و عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات اخير امارات براي افتتاح خط لوله و دور زدن تنگه هرمز اظهار داشت: اگر اراده ايران بر اين باشد كه تنگه هرمز را كنترل كند اين خط لوله نمي تواند كمك چنداني به اماراتي ها كند.
وي افزود: شيوه اي كه اماراتي ها به كار گرفتند شيوه مناسبي نيست و بيشتر به يك پروپاگاندا و كار تبليغاتي شباهت دارد.
به گزارش فارس، اين عضو كميسيون انرژي مجلس تاكيد كرد: اگر ايران در اين رابطه تصميمي اتخاذ كند اين خط لوله كمكي به انتقال حجم عظيم نفت كه از تنگه هرمز عبور مي كند نخواهد كرد.
گفتني است، امارات متحده عربي اخيرا خط انتقال نفت به طول 360 كيلومتر از منطقه حبشان به بندر فجيره در ساحل درياي عمان را افتتاح كرده است.
افتتاح خط لوله حبشان- فجيره توسط دولت امارات در حالي صورت مي گيرد كه اين خط لوله تنها قادر است 9 درصد از ميزان كلي نفت عبوري از تنگه هرمز را منتقل كند.
 


استقبال سوريه از ميزباني ايران براي گفت وگو ميان معارضين و دولت

نماينده مجلس سوريه از پيشنهاد ايران براي ميزباني گفت وگو ميان دولت و مخالفان سوريه در خصوص حل بحران اين كشور استقبال كرد.
شريف شحاده اظهار داشت: پيام دعوت ايران براي گفت وگوي دولت و مخالفان سوريه پيامي صادقانه است، در طول تاريخ روابط ايران و سوريه، تهران همواره خير و صلاح دمشق را خواستار بوده است.
وي افزود: دولت سوريه، پيام گفت وگوي ايران را با آغوش باز خواهد پذيرفت، زيرا مطمئنيم كه ايران براي جلوگيري از پايمال شدن خون مردم سوريه اين پيشنهاد را داده است.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران يكشنبه گذشته از آمادگي تهران براي ميزباني نشست مخالفان و دولت سوريه خبر داد. صالحي در مصاحبه با العالم، اظهار داشت: آمادگي داريم مخالفان را به ايران دعوت كنيم و شرايط لازم براي گفت وگو بين آنها و دولت سوريه فراهم شود، وي تاكيد كرد كه موضوع سوريه بايد به صورت سوري- سوري حل شود، و چيزي از بيرون تحميل نشود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14