(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 تير 1391 - شماره 20260

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتراف رئيس سابق موساد: تحولات منطقه بيداري اسلامي است نه بهار عربي
سيدحسن نصرالله: رهنمودهاي حكيمانه آيت الله خامنه اي راهگشاي بسياري ازمشكلات مابوده است
با حكم رئيس جمهور اعضاي هيات امناي دانشگاه فرهنگيان منصوب شدند
مراسم ثبت جهاني باغ فين كاشان با حضور رئيس جمهوري برگزار شد
آيت الله مصباح يزدي: برقراري امنيت بايد با همكاري بين بخشي در ارگان ها همراه باشد
محمدنجار: هماهنگي با شوراي نگهبان براي انتخابات آتي درحال انجام است
ديروز انجام شد
ديدار چهره به چهره رئيس جمهوري با مردم شهر ري
آيت الله محمدي گلپايگاني: ايجاد فاصله بين مردم و نظام ازمقاصد دشمن در اعمال تحريم هاست
كاروان هاي استقبال از ماه مبارك رمضان به راه افتادند
به رغم تحريم ها خريد نفتي ايتاليا ، ژاپن ، چين و مالزي از ايران افزايش يافت
سازمان بسيج مستضعفين در بيانيه اي اعلام كرد
سكوت مجامع بين المللي فاجعه نسل كشي در ميانمار را تشديد كرده است
چشم به راه سپيده
ايران اقدام تروريستي ديروز دمشق را محكوم كرد
با حضور معاون وزير صنعت معدن و تجارت
احداث كارخانه توليد محصولات دارويي در شهميرزاد آغاز شد
دستيار ويژه رئيس جمهور اعلام كرد
صدور اوراق مشاركت براي تامين منابع طرح هاي مهر ماندگار
از هفته آينده نفت براي نخستين بار از پارس جنوبي استخراج مي شود
ساعات كار مراكز معاينه فني تهران در ماه رمضان
تجمع اعتراضي كارگزاران مخابرات استان همدان
كنترل مراكز عرضه زولبيا، باميه، آش و حليم در ماه رمضان
معاون سازمان فني و حرفه اي خبر داد
 2 هزار مربي حق التدريس در كشور استخدام مي شوند
5 رقم جديد دانه روغني كلزا معرفي شد
نخبگان روستايي شناسايي مي شوند
اختصاص 70 ميليارد ريال براي طرح هاي اوقات فراغت
اخبار ادبي و هنري


اعتراف رئيس سابق موساد: تحولات منطقه بيداري اسلامي است نه بهار عربي

رئيس پيشين سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي اعتراف كرد كه ناميدن «بهار عربي» كاملا كار اشتباهي است و كساني كه اين اسم را براي آن انتخاب كرده اند صرفاً مشتاقان وقايعي بوده اند كه در اروپا و در سال 1848 رخ داده كه «بهار كشورها و ملت ها» ناميده شد.
پايگاه خبري تحليلي المانيتور دراين باره نوشت: ميرداگان رئيس پيشين موساد كه از سوي روزنامه كالك ليست در اسرائيل دعوت به اجلاس «گفتمان سران» شده بود در حضور شركت كنندگان گفت كه معتقد است، ايران بدنبال دستيابي به سلاح هسته اي نمي باشد، اما با احتياط هر چه بيشتر در حال پيشرفت در اين فن آوري است.
براساس اين گزارش ، وي افزود:حمله نظامي به ايران كار بسيار خطرناكي است و عواقب ناگوار و نامعلومي را بدنبال خواهد داشت. ايران به دنبال دستيابي فوري به سلاح هسته اي نيست اما بسيار مايل است به سرعت به توانمندي برسد كه در صورت لزوم بتواند سلاح هسته اي توليد كند.
داگان ادامه داد: في الواقع تمايل ايران براي رسيدن به آن توانمندي به نوعي خريداري بيمه و ضمانت بقاي نظام در مقابل دخالت هاي خارجي خواهد بود، مضافاً اين كه مي تواند نفوذ خود در منطقه را افزايش دهد اما مطلبي كه حائز اهميت مي باشد اين است كه ايران با سرعت هر چه تمام و بدان شكلي كه در اسرائيل توصيف مي شود بدنبال دستيابي و ساخت بمب هسته اي نيست.
وي اضافه كرد: هرگونه حمله نظامي به ايران صرفا اين بهانه را به دست آنها خواهد داد كه براي دفاع از نفس با سرعت هرچه بيشتر در جهت ساخت سلاح هسته اي در حركت باشند لذا راه حل هاي ديگري وجود دارند كه مي توان بدون اعمال خشونت و قدرت در قبال تهران اتخاذ شوند.
اين گزارش مي افزايد: وي در عين حال گوشزد كرد كه حمله نظامي عليه ايران نه تنها باعث خواهد شد تا ايران سرتاسر اسرائيل را در تيررس موشكي خود قرار دهد، بلكه بدون ترديد باعث خواهد شد تا حزب الله لبنان نيز به طور فعالي در كنار ايران ايستادگي كند.
داگان در باره تحولات منطقه اي نيز گفت: وقايع اتفاق افتاده در منطقه باعث شده چالش هاي احتمالي بسياري بر سر راه اسرائيل قرار داشته باشد و واقعا ً نمي توان گفت كه آينده براي اسرائيل چگونه شكل خواهد گرفت.
وي افزود: تغيير و تحولات بسياري در ساختار سياسي كشورهاي همسايه اسرائيل رخ داده است و هر يك از كشورها موازنه قدرت مختص خود را دارند. وضعيت بوجود آمده براي اسرائيل با مخاطراتي همراه است.
داگان معتقد است ناميدن «بهار عربي» كاملا كار اشتباهي است و كساني كه اين اسم را براي آن انتخاب كرده اند صرفاً مشتاقان وقايعي بوده اند كه در اروپا و در سال 1848 رخ داده كه «بهار كشورها و ملت ها» ناميده شد.
داگان گفت: وقايع رخ داده شده در تونس، مصر، ليبي و حتي سوريه به خاطر اين است كه تمامي اين جوامع اسلامي هستند و در تمامي جوامع قدرت در دست خانواده اي به خصوص بوده است كه سلسله وار قدرت به اشخاص بعدي منتقل شده است.
رئيس سابق موساد گفت: يكي از رهبران عرب در گذشته مي گفت مهم نيست كه راي گيري چگونه برگزار شود، بلكه از آن مهم تر اين است كه آراء چگونه و توسط چه كساني شمرده شوند. در تمامي كشورهايي كه حكام آن كنار گذاشته شده ديده ايم كه مخالفين گروه هاي اسلامي بودند كه ارتباط زيادي با هم وطن هاي خود داشته و حتي در مساجد و يا در مسير رفتن به مساجد از استبداد حاكم با هم صحبت مي كرده اند و لذا گروه هاي مسلمان توانستند جايگاه عظيمي ميان مردم كشور خود پيدا كنند.
اروپائي ها نرسيدن به راه حلي پايدار را تقصير اسرائيل مي دانند و اين درست همان نقطه اي است كه ساختار سياسي اسرائيل در آن ناكام مانده است. فلسطيني ها دقيقاً درخواست هاي خود را مي شناسند و آن را مطرح ساخته اند، درحالي كه اسرائيل حتي در اين زمينه نيز ناكام مانده است.
 


سيدحسن نصرالله: رهنمودهاي حكيمانه آيت الله خامنه اي راهگشاي بسياري ازمشكلات مابوده است

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان گفت: بدون شك ايستادگي رهبري و ملت عزيز و غيور جمهوري اسلامي ايران در كنار ملت لبنان، نقش بسزايي در پيروزي لبنان در جنگ 33 روزه داشته و رهنمودهاي حكيمانه مقام معظم رهبري، راهگشاي بسياري از مشكلات بوده است.
به گزارش ايرنا ، غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در ملاقات با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله، پيام كتبي «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان به مناسبت سالروز پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه را تقديم وي كرد.
دبيركل حزب الله نيز در اين ديدار،اين پيروزي را متقابلا به ملت عزيز ايران تبريك گفت.
وزير امور خارجه كشورمان در اين پيام ضمن تبريك پيروزي بزرگ مقاومت اسلامي لبنان بر اشغالگران صهيونيست در جنگ 33 روزه كه به شكست خفت بار غاصبان صهيونيست انجاميد، اظهار داشت: بي شك اين پيروزي فتح الفتوح مقاومت و مايه عزت و سربلندي جهان اسلام است و نقطه عطفي در تاريخ مبارزات مسلمانان برضد دشمن غاصب به شمار مي رود.
در پيام وزيرخارجه كشورمان آمده است: يقينا اين پيروزي ميراث ارزشمند امام خميني (ره) و مرهون رهبري داهيانه مقام معظم رهبري و فداكاري رهبري و جوانان عزيز حزب الله و مقاومت اسلامي لبنان و خون هاي پاك شهيدان و صبوري خانواده هاي معزز و معظم آنهاست. صالحي در بخش ديگري در پيام خود آورده است: مقاومت و مردم لبنان در جريان جنگ 33 روزه چشم فتنه را كور كردند و درس عبرتي فراموش نشدني به دشمنان داده و آنان را از دستيازي به لبنان بازداشتند و بي ترديد اين پيروزي انشاء الله مقدمه پيروزي هاي ديگر مقاومت در آينده خواهد بود.
 


با حكم رئيس جمهور اعضاي هيات امناي دانشگاه فرهنگيان منصوب شدند

رئيس جمهور با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حكمي «غلامعلي حدادعادل»،«حجت الاسلام و المسلمين حميد پارسانيا» و«سوسن كشاورز» را به عنوان اعضاي هيات امناي دانشگاه فرهنگيان منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «محمود احمدي نژاد» به موجب اين حكم ، غلامعلي حدادعادل،حجت الاسلام و المسلمين حميد پارسانيا و سوسن كشاورز را براي مدت چهار سال به عنوان «عضو هيات امناي دانشگاه فرهنگيان» منصوب كرد.
بر اساس اين گزارش، اين حكم با استناد در اجراي تبصره بند (11) ماده (7) اساسنامه دانشگاه فرهنگيان مصوب 6 دي 1390 شورايعالي انقلاب فرهنگي صورت گرفته است.


مراسم ثبت جهاني باغ فين كاشان با حضور رئيس جمهوري برگزار شد

كاشان - خبرنگار كيهان:
مراسم ثبت جهاني باغ فين و فرش كاشان با حضور رئيس جمهوري در كاشان برگزار شد.
اين مراسم به منظور نكوداشت ثبت جهاني باغ فين كاشان به عنوان يكي از 9 باغ ايراني ثبت شده در فهرست جهاني سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) برگزار شد كه سال گذشته به عنوان 13 اثر ايراني در اين فهرست جهاني به ثبت رسيد.
اين مراسم همچنين اقدامي در جهت نكوداشت مهارت هاي بافت فرش در شهرستان كاشان بود.
رئيس جمهوري در اين مراسم ثبت آثار در يونسكو را اقدامي موثر دانست و افزود: زماني كه آثار انساني يك ملت در جهان ثبت مي شود نگاه انديشمندان و اهل ذوق و هنر به آن ملت معطوف مي شود.
محمود احمدي نژاد همچنين بر لزوم صيانت از ميراث فرهنگي ملموس و معنوي تاكيد كرد و گفت: تمام سنت هايي كه در زندگي ما جاري است ريشه معنوي، آسماني و انساني دارد و براي زندگي بهتر است.
احمدي نژاد، صيانت از ميراث فرهنگي را ماموريت و موجوديت ما و راه آينده كشور دانست.
سازمان يونسكو در سال 2011 پرونده باغ هاي ايراني را به دليل دارا بودن معماري خاص و منحصر به فرد در فهرست ميراث جهاني اين سازمان به ثبت رساند.
اين پرونده شامل 9 باغ پاسارگاد و ارم در استان فارس، پهلوان پور و دولت آباد در استان يزد، فين و چهلستون در استان اصفهان، اكبريه در استان خراسان جنوبي، عباس آباد در استان مازندران و شاهزاده ماهان در استان كرمان است.
لوح ثبت جهاني باغ فين كاشان توسط «آريا گونوان اوسيس» نماينده سازمان علمي، آموزشي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) روز چهارشنبه در جشن ثبت جهاني اين اثر تاريخي تقديم رئيس جمهوري اسلامي ايران شد.
در آيين اعطاي اين سند ثبت جهاني جمعي از ايثارگران و خانواده هاي شهدا، شماري از سفيران كشورهاي خارجي مقيم تهران، معاونان رئيس جمهوري، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و استاندار اصفهان حضور داشتند.


آيت الله مصباح يزدي: برقراري امنيت بايد با همكاري بين بخشي در ارگان ها همراه باشد

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) بر لزوم همكاري بين بخشي در ارگانها براي برقراري امنيت تاكيد كرد.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در ديدار با فرمانده انتظامي استان قم گفت: وظيفه حفظ امنيت داخلي بر عهده نيروي انتظامي است كه بر اساس تقسيم كار، براي هر نهاد و ارگاني كار خاص و وظيفه مشخصي تعيين شده است ولي اين ارگان ها مانند اندام هاي بدن با يكديگر رابطه ارگانيك داشته و نمي توان بين آن ها مرز بندي كرد ولي در عين حال تقسيم كار و مسئوليت هاي مختلف و عدم تداخل در كارها بايد با يك همكاري بين بخشي وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: براي امنيت داخلي كشور هم بايد چنين همكاري و هم فكري هايي در بين ارگان هاي مربوطه وجود داشته باشد، مسئله امنيت تنها به برخوردهاي فيزيكي بين 2 نفر مربوط نيست بلكه گاهي مسئله گسترش پيدا مي كند و با اصل نظام و براندازي نظام و ديگر فعاليت هاي زيرزميني ارتباط پيدا مي كند، همكاري بين نيروي انتظامي با وزارت اطلاعات تا اينجا ضرورت دارد و نمي شود گفت آن يك وزارت خانه ديگري است و اين هم ارگاني ديگر است كه نبايد با يكديگر مداخله كنند.
اين استاد برجسته حوزه علميه افزود: رابطه ديگري كه در اين روزها مطرح است، رابطه نيروي انتظامي با قوه قضاييه است، درست است كه ما تفكيك قوا داريم و در كار يكديگر نبايد دخالت كرد ولي اگر اين همكاري وجود نداشته باشد اقدامات نيروي انتظامي و قوه قضاييه به جايي نخواهد رسيد.
وي اظهار داشت: در اين چند سال اخير شاهد بوديم كه احيانا اقداماتي كه عموم مردم و بزرگان دين پسنديده اند توسط نيروي انتظامي انجام گرفته ولي به ثمر نرسيده است، به دليل اينكه آن طور كه بايد و شايد هماهنگي با دستگاه هاي مربوطه نبوده است.
به گزارش مهر، وي افزود: سياستگذاران كلان كشور بايد در سامان دهي به فعاليت هاي بين بخشي اهتمام داشته باشند و آن را به گونه اي سامان دهند كه تفكيك قوا و تفكيك ارگان ها مانع تحقق اهداف نظام نشود و در هر صورتي ارتباط ميان آنها محفوظ باشد.


محمدنجار: هماهنگي با شوراي نگهبان براي انتخابات آتي درحال انجام است

وزير كشور اعلام كرد هماهنگي هاي لازم ميان اين وزارتخانه و شوراي نگهبان براي برگزاري انتخابات آتي رياست جمهوري و انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در حال انجام است.
مصطفي نجار روز چهارشنبه در پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران اظهار اميدواري كرد كه اين انتخابات نيز همانند تمام دوره هاي گذشته انتخابات پس از انقلاب اسلامي هر چه باشكوه تر برگزار شود.
وي همچنين درباره فعاليت هاي جاري وزارت كشور اظهارداشت: كارها در اين وزارتخانه به خوبي و با هماهنگي پيش مي رود و با توجه به اين كه وزارت كشور مسوول پيشبرد سياست هاي داخلي در سراسر كشور است ما از طريق استانداران، فرمانداران و بخشداران در خدمت همه اعضاي دولت هستيم تا در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي كارها را به خوبي جلو ببريم.
وزير كشور با بيان اين كه جلسات بسياري درمورد مسايل اقتصادي برگزار كرده ايم، افزود: برنامه ما اين است كه استانداران به ويژه در مناطقي كه بازارچه هاي مرزي وجود دارد، بيش از پيش فعال شوند.
 


ديروز انجام شد

ديدار چهره به چهره رئيس جمهوري با مردم شهر ري

ديدار چهره به چهره ديروز رئيس جمهوري با مردم شهر ري با استقبال مردم اين شهرستان مواجه شد.
رئيس جمهور در اين ديدار صميمانه مشكلات آنها را رسيدگي و دستورات لازم را صادر نمود.
پس از پايان ديدار رييس جمهور با مردم وزرا، معاونين وزرا و برخي مسولان استان تهران همچنان در محل ديدار مردمي وزرا و رييس جمهور با هيات دولت حضور داشتندو پاسخگوي سوالات آنها بودند .
رئيس جمهور نيز در پايان ديدار چهره به چهره خود با مردم شهر ري در جمع خبرنگاران پاسخگوي سوالات آنها بود.
 


آيت الله محمدي گلپايگاني: ايجاد فاصله بين مردم و نظام ازمقاصد دشمن در اعمال تحريم هاست

رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد فاصله بين مردم و نظام اسلامي از طريق اعمال تحريم ها، از روحانيون خواست با روشنگري، پرده از نيت شوم بدخواهان نظام جمهوري اسلامي بردارند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله «محمد محمدي گلپايگاني» روز چهارشنبه در گردهمايي بزرگ علما، طلاب و روحانيون استان گيلان كه در مصلاي امام خميني(ره) رشت برگزار شد، افزود: آنچه امروز بيش از همه دنيا و خيال استكبار ر ا به هم ريخته و آينده قدرت هاي سلطه گر را زير سوال برده گسترش روز افزون بيداري اسلامي متاثر از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران است.
وي با اشاره به سخنان نوروزي مقام معظم رهبري در مشهد مقدس اظهار كرد: دستيابي ايران به دانش صلح آميز هسته اي، بهانه دشمنان است و بدخواهان نظام اسلامي، قصد غارت منابع غني انرژي ايران را دارند.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ايران با هزار كيلومتر خط ساحلي در جنوب و منابع عظيم نفتي و گازي، در تحولات منطقه بسيار تاثيرگذار است گرچه برخي از كشورهاي سر سپرده منطقه سعي دارند با رويكرد استقلال خواهانه ايران مقابله و با استكبار همسو باشند.
وي همچنين به وابستگي غرب به منابع انرژي ايران اشاره و خاطرنشان كرد: مسئله اصلي دشمنان، زمينه سازي براي غارت درازمدت انرژي منطقه خليج فارس است و آنهايي كه خيال مي كنند اگر ايران اندكي كوتاه بيايد آمريكا سازش مي كند، اشتباه فكر مي كنند.
آيت الله محمدي گلپايگاني خطاب به روحانيون حاضر دراين همايش توصيه كرد وضعيت كشور را در زماني كه تحت تحريم هاي گسترده قرار داريم، براي مردم توصيف كنند و از فرصت حضور حداكثري مردم در مساجد و تكايا در ماه مبارك رمضان بهره بگيرند.
 


كاروان هاي استقبال از ماه مبارك رمضان به راه افتادند

در آستانه ماه مبارك رمضان كاروان هاي استقبال از اين ماه مبارك در شهر به راه افتاده اند.
اين كاروانها با برگزاري مراسم مفرح در محلات حلول اين ماه پرخير و بركت را جشن مي گيرند. كاروان هاي شادي تا سي ويكم مرداد ماه در سطح شهر در حركت خواهند بود.
بنابه اين گزارش در آستانه ورود ماه مبارك مساجد، حسينيه ها و مراكز فرهنگي شهر نيز با تدارك برنامه هاي مختلف به استقبال ماه مبارك رمضان رفته اند.
شهرداري منطقه 7، برگزاري جشنواره بزرگ مشكات، نمايشگاه قرآني، جشن ميلاد كريم اهل بيت، برگزاري سفره اطعام ايتام را تدارك ديده است. همچنين برگزاري مسابقه هاي جام رمضان جشن مغفرت و راه اندازي بازارچه خيريه و جلسات متعدد قرآن نيز از ديگر برنامه هاست.
بنابه گزارش هاي رسيده، مساجد ورودي غربي پايتخت نيز عطر رمضان به خود گرفته اند. به گزارش شهرداري منطقه 9، 36 مسجد در اين منطقه با كمك جوانان جارو، گردگيري، عطرافشاني و غبارروبي شدند.
برج ميلاد نيز با بيش از 30 برنامه ديني فرهنگي، همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان تا ساعت 2 بامداد ميزبان شهروندان است.
همچنين قرار است جشنواره اي با نام «رمضان ميراث مسلمانان» از سوم تا 14مرداد در اين برج برگزار شود. غرفه پاسخ به سوالات شرعي نيز از ساعت 18 تا 23 در لابي برج ميلاد آماده پاسخگويي به شهروندان است.


به رغم تحريم ها خريد نفتي ايتاليا ، ژاپن ، چين و مالزي از ايران افزايش يافت

يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس، از افزايش واردات نفتي ايتاليا، ژاپن، چين و مالزي از ايران خبر داد و افزود: با قطع صادرات نفت ايران به برخي كشورها قيمت جهاني و نفت ايران به زودي به مرز 120 دلار در هر بشكه مي رسد.
علي علي لو در گفت وگو با ايسنا، گفت: اولين كشورهايي كه از ناحيه تحريم نفتي ايران آسيب ديدند كشورهاي هم پيمان آمريكا هستند. نياز كشورهاي واردكننده نفت و ناتواني عربستان از پوشش كسري نفت ايران موجب گران تر شدن نفت در بازارهاي بورس شده است.
نماينده مردم شبستر از افزايش خريد نفتي از سوي كشورهاي ايتاليا، ژاپن، چين و مالزي از جمهوري اسلامي ايران خبر داد و افزود: 19 كشور خود را از تحريم هاي نفتي غرب معاف كرده و برخي از آنها رسما اعلام كرده اند نفت بيشتري از ايران خواهند خريد. وزير نفت نيز رسما اعلام كرده است با روش هاي جديدي كه براي فروش نفت به اجرا گذاشته شده است اثر تحريم هاي نفتي از بين خواهد رفت.
اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس از احتمال افزايش قيمت نفت ايران از بشكه اي 90 به 120 دلار سخن گفت و افزود: با آغاز قطع صادرات نفت جمهوري اسلامي ايران بستر افزايش قيمت جهاني نفت ايران به وجود آمده و بر اساس پيش بيني تحليل گران نفتي بين الملل به زودي قيمت نفت به مرز 120 دلار در هر بشكه خواهد رسيد.


سازمان بسيج مستضعفين در بيانيه اي اعلام كرد

سكوت مجامع بين المللي فاجعه نسل كشي در ميانمار را تشديد كرده است

سازمان بسيج مستضعفين در بيانيه اي نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم و اعلام كرد: سكوت ننگين مجامع حقوق بشري و بين المللي و داعيه داران دفاع از حقوق انساني، فاجعه نسل كشي در ميانمار را تشديد كرده است.
در بخشي از اين بيانيه كه توسط معاونت روابط بين الملل اين سازمان منتشر شده ، آمده است: بر اساس آخرين گزارش هاي منابع خبري نزديك به يك هزار نفر از مسلمانان مظلوم ميانمار در جريان حملات متعصبانه و نژاد پرستانه گروهي از بوديست هاي ساكن اين كشور قتل عام شده و صدها هزار نفر ديگر نيز آواره شده اند.
معاونت روابط بين الملل سازمان بسيج مستضعفين دراين بيانيه خاطر نشان كرد كه اسفناك تر آن كه جنايات انجام شده كه مصداق بارز نسل كشي و جنايت عليه بشريت محسوب مي شود با سكوت كامل دولت هاي غربي و آمريكا، مجامع بين المللي و محافل حقوق بشري غرب همراه است.
معاونت امور بين الملل سازمان بسيج مستضعفين در اين بيانيه افزود: اين بي تفاوتي آشكار و سكوت ننگين مجامع حقوق بشري و بين المللي و داعيه داران دفاع از حقوق انساني به عمق فاجعه افزوده و بوديست هاي افراطي را در تشديد حملات و تعدي عليه مسلمانان جري تر ساخته و شرايطي به مراتب اسفناك تر از گذشته پديد آورده است.
 


چشم به راه سپيده

Email: sepideh@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

خورشيد آدينه
از نسل گل و بهار و آئينه تويي
منظومه انتظار ديرينه تويي
ما منتظران وعده ديداريم
خورشيد زلال روز آدينه تويي
¤¤¤
برمي گردي
ديديم تو را دوباره برمي گردي
از باغ پر از ستاره برمي گردي
گفتند كه چاره نيست بر درد فراق
انگار براي چاره برمي گردي
¤¤¤
صلوات
خواهي كه در پناه كرامات سرمدي
ايمن شوي ز فتنه و ايمن ز هر بدي
لبريز كن ز عطر گل نور سينه را
با ذكر سبز يك صلوات محمدي(ص)
¤¤¤
شكوه رويايي
در انتظار تو در كوچه هاي تنهائي
دلم سراچه خون شد چرا نمي آئي
ببر ز پرده دل رنگ خستگي ها را
به زخم هاي بشر مرهمي، مداوائي
بيا ببين قلم كج نگار دجالي
كشيده چهره زشتي به جاي زيبائي
در اين زمانه زمين جاي زندگاني نيست
مگر به شكل دگر عالمي بيارائي
در انجماد خزانيم و انتظار بهار
بيا شكوفه ببار اي شكوه رويائي
حسين حميدي
¤¤¤
من نمي گويم!
تا نام دوست مي شنوم از زبان خويش
آئينه پيش آرم و بوسم دهان خويش
نامش چو غير مي برد، از هوش مي روم
واي از دمي كه مي شنوم از زبان خويش
من كمترم از آن كه بگويم ظهور كن
خود صاحب زماني و داني زمان خويش
¤¤¤
گواه حضور
گواه حضورت، تمام وجودم
فضا شد معطر ز عطر سجودم
تو درياي آبي و من قطره، هرگز
كه بي تو ندارد، بقايي وجودم
¤¤¤
بانگ حضور
در حجم بي تاب دلم، ياد تو غوغا مي كند
گنجينه حس مرا، نام تو زيبا مي كند
از متن ناب خاطره، شعر حضورت را دلم
در اشتياق ديدنت، مستانه پيدا مي كند
وا كن به سوي شوق من، آغوش گرم عاطفه
بانگ حضورت نازنين، چشم مرا وا مي كند
بوي غريب نرگست از ردپاي انتظار
راز وجود سبز تو در ديده افشا مي كند


ايران اقدام تروريستي ديروز دمشق را محكوم كرد

وزير امور خارجه در تماس با همتاي سوري با محكوميت اقدام تروريستي در دمشق گفت: اقدامات جنايتكارانه و تروريستي با حمايت بيگانگان نمي تواند معيار كسب امتياز و اقتدار سياسي براي حاكميت بر مردم سوريه باشد.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عصر چهارشنبه در تماس تلفني با وليد معلم، همتاي سوري اش با تسليت ضايعه فقدان وزير دفاع سپهبد داوود راجحه و نايب رييس ستاد مشترك ارتش، عاصف شوكت در حادثه تروريستي و جنايتكارانه، مراتب تسليت دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران را به دولت و ملت جمهوري عربي سوريه ابلاغ كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين مكالمه تلفني يادآور شد بي ترديد ملت بزرگوار سوريه با عزم و اراده اي راسخ در دفاع از حاكميت ملي، ثبات و امنيت خود ايستادگي خواهد كرد.
او در پايان تاكيد كرد: بي ترديد تحقق آمال و نيات مشروع و صادقانه ملت بزرگوار سوريه از طريق راهكار سياسي، مسالمت جويانه و مشاركت فراگير آنان در سرنوشت سياسي آينده اين كشور رقم خواهد خورد، از اين رو اقدامات جنايتكارانه و تروريستي با حمايت بيگانگان نمي تواند معيار كسب امتياز و اقتدار سياسي براي حاكميت بر اين مردم باشد.
 


با حضور معاون وزير صنعت معدن و تجارت

احداث كارخانه توليد محصولات دارويي در شهميرزاد آغاز شد

احداث كارخانه توليد محصولات دارويي ديروز در مراسمي با حضور معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرك صنعتي شهميرزاد در استان سمنان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين كارخانه كه با زيربناي 30هزار متر مربع احداث مي شود انواع داروهاي مورد نياز بيماران قلبي، داروهاي تسكين دهنده درد و محصولات شيميايي توليد مي كند. در اين واحد 100 ميليارد ريال سرمايه گذاري مي شود و بهره برداري از آن30 نفر اشتغالزايي به همراه دارد.
توليد محصولات دارويي و مواد اوليه دارويي از برنامه هاي اين واحد است. اين كارخانه در چهار مرحله ايجاد مي شود كه ديروز كلنگ اجراي سه مرحله آن به زمين زده شد.
ظرفيت اين واحد توليدي سالانه 62 تن مواد اوليه دارويي و 200 تن محصولات دارويي شامل قرص، كپسول و مواد تزريقي است.
اين واحد با مشاركت 60 درصدي سرمايه گذار هندي و 40 درصد ايراني به مدت دو سال احداث مي شود. توليد داروهاي ضد سرطان نيز در اين كارخانه توليد خواهد شد.


دستيار ويژه رئيس جمهور اعلام كرد

صدور اوراق مشاركت براي تامين منابع طرح هاي مهر ماندگار

250 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي تامين منابع طرح هاي مهر ماندگار صادر شده و بيشتر اين اوراق به فروش رفته است.
دستيار ويژه رئيس جمهور روز سه شنبه با اعلام اين مطلب در «نشست ستاد مهر ماندگار خراسان جنوبي» در بيرجند افزود: تكميل پروژه ها در سال پاياني فعاليت دولت دهم زمينه را براي دولت جديد در اجراي كارهاي عمراني بزرگ فراهم مي كند لذا دولت جديد نيز مي تواند در مسير كارهاي عمراني ديگر گام بردارد.
دستيار ويژه رئيس جمهوري از چندين طرح عمراني مهر ماندگار در بيرجند مركز خراسان جنوبي بازديد كرد و از نزديك در جريان پيشرفت فيزيكي اين طرح ها قرار گرفت.
«محرابيان» ادامه داد: در خراسان جنوبي نيز با توجه به استعدادهاي فراوان اين استان 34 «طرح مهر ماندگار» مصوب و ابلاغ شده كه در قالب برنامه مشخص و با توجه به بودجه، در حال اجرايي شدن است.
وي با تاكيد بر اينكه تخصيص اعتبارات در سال 91 نيز مورد توجه است افزود: اين موضوع از منابعي از قبيل صرفه جويي ها و اعتبارات مازاد نفت محقق مي شود.
«محرابيان» همچنين از فروش سهام شركتهاي دولتي به منظور بهره مندي از سرمايه هاي كمكي براي طرح هاي مهر ماندگار خبر داد.
وي گفت: بيش از 3 هزار ميليارد تومان از مطالبات پيمانكاران براي دريافت اعتبارات محقق شده است.
دستيار ويژه رئيس جمهور افزود: مجموع اين اعتبارات به علاوه اعتبارات دستگاه ها، فرصت طلايي براي تكميل طرحهاي مهر ماندگار است.


از هفته آينده نفت براي نخستين بار از پارس جنوبي استخراج مي شود

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس گفت: براي نخستين بار از هفته آينده نفت از منطقه پارس جنوبي از بخش مشترك استخراج و از ابتداي سال آينده عمليات بهره برداري نفت از اين ميدان مشترك آغاز خواهد شد.
موسي سوري اعلام كرد: ايران با انعقاد قراردادي براي 470 روز حفاري دو چاه توصيفي و توسعه اي را آغاز كرده است.
او اظهار داشت: هم اكنون در محل دكل مستقر شده حفاري در عمق 1100 متري در حال انجام است كه نتيجه آن استخراج نفت از بزرگترين منطقه گازخيز جهان است.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس ادامه داد: منطقه پارس جنوبي از يك لايه عظيم نفتي برخوردار است كه با تكميل حفاري ها و به دست آوردن اطلاعات به زودي ميزان نفت خام اين منطقه نيز اعلام خواهد شد.
سوري اضافه كرد: منطقه پارس جنوبي افزون بر اينكه بزرگترين منبع گازي جهان است از يك لايه عظيم نفتي برخوردار است كه از دو بخش مشترك و غير مشترك تشكيل شده است.
وي گفت: در بخش غير مشترك آن 14 كيلومتر حفاري شده و پيش بيني مي شود تا پايان سالجاري به 21 كيلومتر حفاري برسد.
سوري گفت: از ابتداي سال 92 توليد نفت از لايه نفتي پارس جنوبي در بخش غير مشترك آغاز خواهد شد.
وي اظهار داشت: حفاري ها در اين بخش با هدف توليد 35 هزار بشكه نفت خام در روز در حال انجام است.
سوري افزود: با تامين يك شناور پالايشگاهي در بهار سال 92 جهان شاهد توليد نفت خام از منطقه پارس جنوبي خواهد شد.
 


ساعات كار مراكز معاينه فني تهران در ماه رمضان

مراكز مكانيزه معاينه فني پايتخت در ايام ماه مبارك رمضان از ساعت 8صبح تا 4 عصر باز هستند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران، مراكز ياد شده از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا چهار عصر و روزهاي پنجشنبه تا ساعت 13به مراجعه كنندگان عزيز خدمات معاينه فني ارائه مي دهند و علاوه بر آن دو مركز بيهقي و الغدير در روزهاي جمعه نيز از ساعت هشت صبح تا 14باز هستند.بنابراين گزارش با توجه به فرارسيدن ايام پربركت ماه مبارك رمضان، تمامي نمازخانه هاي مراكز معاينه فني پايتخت و همچنين ساختمان ستادي، از هر نظر آماده سازي شده و با كتب و ادعيه مخصوص اين ماه و شعارهاي مرتبط با ارزش هاي والاي روزه داري فضاسازي شده است و علاوه بر كاركنان، پذيراي مراجعه كنندگان محترم نيز مي باشند.
اين گزارش در خاتمه يادآور مي شود همزمان با پايان يافتن ماه مبارك رمضان موج دوم سفرهاي تابستاني آغاز مي شود و سلامت وسيله نقليه در طول سفر اهميت بيشتري پيدا خواهد كرد و به همين دليل پيش بيني مي شود در مورد خودروهاي فاقد معاينه فني با جديت هرچه بيشتر اعمال قانون صورت پذيرد بنابراين توصيه مي شود شهروندان منتظر آغاز سفرها و شلوغي مراكز معاينه فني نشوند و در ايام ماه مبارك رمضان كه اين مراكز فرصت بيشتري براي ارائه خدمات دارند نسبت به معاينه فني خودروهاي خود اقدام كنند.


تجمع اعتراضي كارگزاران مخابرات استان همدان

همدان-خبرنگار كيهان:
جمعي از كارگزاران شركت مخابرات همدان با برپايي تجمعي به عدم حل مشكلات متعدد خود اعتراض كردند.
در اين تجمع، كارگزاران شركت مخابرات استان، براي چندمين بار خواستار رسيدگي به مسايل حقوقي و بيمه اي و مطالبات معوقه و نيز اعمال مقررات قانون كار در ارتباط باشغل خود شدند.
بنابه گفته يكي از معترضين، برخي از كارگزاران 18 ماه و عده اي نيز 8 ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند.
معترضين همچنين حقوق و حق الزحمه دريافتي خود را بسيار ناچيز مي دانند. يكي از كارگزاران نهاوندي در اين باره گفت: حقوق دريافتي به ويژه براي كارگزاران روستايي ماهانه 170 تا 200 هزار تومان است در حالي كه برخي اوقات كار ما 24 ساعته است و مبالغ فوق در شرايط اقتصادي فعلي به هيچوجه جوابگوي نيازهاي يك خانواده نيست.
يكي ديگر از تجمع كنندگان نيز با ابراز گلايه از پاسخگو نبودن مسئولان اظهار داشت: اين اولين بار نيست كه اعتراضات خود را اعلام مي كنيم، اما تاكنون پاسخي دريافت نكرده ايم.
وي ادامه داد: مسئولان استاني در قبال ما سليقه اي عمل مي كنند و مديران كشوري هم مي گويند كه در مورد كارگزاراني مانند ما، دستورالعملي وجود ندارد.
در همين زمينه، مدير روابط عمومي مخابرات استان همدان از پيگيري امور جهت برطرف شدن مشكلات كارگزاران اين شركت خبر داد.
وي افزود: مشكل كارگزاران مخابرات تنها مختص استان همدان نبوده و يك موضوع كشوري است.
به گزارش خبرنگار ما، در جريان اين تجمع، خبرنگاران حاضر كه جهت پوشش خبري تجمع، فعاليت مي كردند با برخورد بد و قهرآميز و حتي فيزيكي از سوي عوامل حراست شركت مخابرات همدان مواجه شدند.دو خبرنگار خانم از خبرگزاري هاي ايرنا و ايسنا، توسط عامل حراست شركت مخابرات كه يك مرد بود، موردتوهين قرار گرفته و كار وي به برخورد لفظي و حتي برخورد فيزيكي با دو خبرنگار مذكور منجر شد.
 


كنترل مراكز عرضه زولبيا، باميه، آش و حليم در ماه رمضان

معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به فوايد مفيد روزه و نظارت كارشناسان بهداشتي بر اماكن غذايي از جمله قنادي ها در ماه مبارك رمضان گفت: روزه براي استراحت گوارش و گردش خون بسيار مفيد است.
احمدرضا فرسار با اشاره به فرا رسيدن ايام ماه رمضان در قالب توصيه هاي بهداشتي به مردم اظهار داشت: مردم بدانند كه روزه گرفتن براي استراحت گوارش و تنظيم گردش خون آنان بسيار مفيد است.
وي افزود: البته بايد به برخي توصيه ها از جمله پرهيز در غذا خوردن در زمان افطاري توجه كنند و حتما نيز سحري كاملي بخورند.
فرسار با بيان اينكه با توجه به اينكه مصرف زولبيا و باميه براساس باورهاي سنتي مردمان در بين خانواده ها جا گرفته است اظهار داشت: با اين حال توصيه به مصرف زولبيا و باميه زياد نمي شود و مردم سعي كنند از عسل و خرما بيشتر استفاده كنند.
وي با اشاره به شرايط روزه در سال جاري كه به دليل گرما و طولاني بودن ساعات روزها بسيار طولاني مي شود، تصريح كرد: افراد دقت كنند كه اين باور كه چاي پس از سحري مي تواند باعث پيشگيري از تشنگي شود درست نيست زيرا دفع مكرر كليه را در بر دارد و افراد سعي كنند پس از سحر چاي پررنگ نخورند زيرا باعث تشنگي مي شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: تمام مكان هايي كه در آنجا حليم و آش به خصوص قنادي ها كه زولبيا و باميه فروخته مي شوند مورد نظارت كارشناسان بهداشتي قرار مي گيرند.
وي خاطرنشان كرد: مردم سعي كنند در ايام ماه مبارك و پس از خوردن غذاي سحري از ميوه هايي كه به آرامي آب آزاد مي كند از جمله هندوانه و خربزه بيشتر مصرف كنند تا در ايام ماه مبارك كمتر تشنه شوند.


معاون سازمان فني و حرفه اي خبر داد

 2 هزار مربي حق التدريس در كشور استخدام مي شوند

معاون اداري و پشتيباني سازمان فني و حرفه اي كشور از اخذ مجوز براي استخدام 2 هزار مربي حق التدريس در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها «اژدر وليخاني» روز چهارشنبه در جمع كاركنان اداره كل فني و حرفه اي استان زنجان، فاصله حقوقي ميان نيروهاي پيماني و حق التدريسي را بسيار بالا دانست و افزود: به دليل نبود قرارداد كاري ثابت، اين سازمان نمي تواند امكانات و مزاياي خود را در اختيار اين نيروها قرار دهد.
معاون اداري و پشتيباني سازمان فني و حرفه اي كشور، به وجود 271 مركز فاقد چارت اداري از ميان 700 مركز موجود در سطح كشور اشاره كرد و افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تمام مراكز چارت دار شدند.
وي به كاهش ساعات اداري از 44 ساعت آموزشي به 24 ساعت اشاره كرد و گفت: كارمندان 20 ساعت باقي مانده را بايد صرف مطالعه و تاليف كنند.
در پايان اين همايش از 21 فعال عرصه مهارت آموزي و دانش آموزان و دانشجويان نمونه تجليل شد.


5 رقم جديد دانه روغني كلزا معرفي شد

معاون بخش تحقيقات دانه هاي روغني كشور، از معرفي پنج رقم دانه روغني كلزا خبر داد.
«بهرام عليزاده» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در كرج، اظهار داشت: خصوصيات اين ارقام پرمحصول و زودرس بودن است كه سه رقم آن مساعد كشت بهاره است كه در سواحل خزر و اقليم گرم جنوب كشور قابليت كاشت را دارد و دو رقم ديگر نيز مناسب كشت در اقليم سرد ايران است.
وي اضافه كرد: اين ارقام در گردهمايي برنامه ريزي سالانه بخش تحقيقات دانه هاي روغني كه سه شنبه در موسسه تحقيقات اصلاح، تهيه نهال و بذر كشور در كرج برگزار شد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
 


نخبگان روستايي شناسايي مي شوند

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي -هنري مساجد از شناسايي نخبگان روستاها در قالب يك طرح ملي در كشور خبر داد.
حجت الاسلام «حميدرضا ارباب سليماني» روز چهارشنبه در حاشيه گشايش دهمين كانون فرهنگي -هنري مصلاهاي كشور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در رشت اظهار كرد: اين طرح در چهار رشته فرهنگي، ادبي، هنري و قرآني انجام مي شود.
وي افزود: يكي از اولويت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توجه به مسائل فرهنگي روستاهاست.
حجت الاسلام ارباب سليماني با بيان اينكه هر حركت فرهنگي در روستاها بايد با محوريت مسجد شكل بگيرد، گفت: كانون هاي فرهنگي- هنري مساجد در روستاها توسعه يافته است.
وي با اشاره به فعال بودن 13هزار و400 كانون فرهنگي -هنري در مساجد كشور ادامه داد: پنج هزار كانون از تعداد ياد شده، در مساجد روستاها فعاليت مي كنند.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر لزوم حمايت از اختراعات و ابداعات فعالان مساجد اضافه كرد: علاقه مندان مي توانند آثار خود را در سايت الكترونيكي «فرهنگ روستا» معرفي كنند تا مورد رتبه بندي قرار گيرد.


اختصاص 70 ميليارد ريال براي طرح هاي اوقات فراغت

معاون امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: امسال 70 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي برنامه هاي فرهنگي و طرح هاي اوقات فراغت اين نهاد اختصاص يافت.
به گزارش ايرنا، علي اكبر ميرشكاري روز چهارشنبه در نشستي با كاركنان كميته امداد هرمزگان افزود: در تابستان امسال 600 هزار دانش آموز و110 هزار دانشجو تحت پوشش اين نهاد در سطح كشور از برنامه هاي طرح اوقات فراغت و خدمات كميته امداد بهره مند مي شوند.وي بيان داشت: برگزاري اردوهاي خانوادگي 10روزه براي خانواده هاي زيرپوشش اين نهاد از ديگر برنامه هايي است كه امسال اجرا مي شود.وي ادامه داد: تا پايان تابستان 9 هزار نفر از دانش آموزان و دانشجويان تحت پوشش اين نهاد به اردوي زيارتي مشهد مقدس اعزام مي شوند.


اخبار ادبي و هنري

واكنش سينماگران ايراني
به كشتار بي رحمانه مسلمانان در ميانمار
جمعي از كارگردانان سينما به كشتار بي رحمانه مسلمانان در ميانمار واكنش نشان دادند.
«جمال شورجه» كارگردان سينما در اين زمينه به فارس گفت: با شنيدن اين خبر به ياد فرمايشات مقام معظم رهبري افتادم، ايشان فرمودند هر كجا ظلم و ستمي صورت مي گيرد، وظيفه مسلمانان است كه فرياد برآورند و اين مظلوميت را به گوش جهانيان برسانند، اين وظيفه ما مسلمانان است.
كارگردان «33روز» ادامه داد:وقتي مجامع غربي در اين زمينه سكوت كرده اند، نشان مي دهد كه اين كار جزو منافع شان به حساب مي آيد.
«انسيه شاه حسيني» ديگر كارگردان سينما در اين زمينه اظهار داشت: به نظر من هنرمندان شاخك هاي حسي قوي دارند و بايد نسبت به اين فاجعه سريعا واكنش نشان دهند.
بنابراين گزارش، «حبيب الله بهمني» نيز در اين زمينه گفت: به جاي اين كه دنبال پول و شهرت باشيم بايد به داد اين مردم برسيم و از طريق سينما مردم جهان را آگاه سازيم.
«پرويز شيخ طادي» هم با اشاره به لزوم فعاليت جمعي در اين باره اظهار داشت: سينماي ما در داخل و خارج از كشور در اين زمينه خوب كار نكرده و متاسفانه بر سر كوچكترين و جزيي ترين مسائل در حال دعواها هستيم و هركسي ساز خود را مي زند و هيچ گاه متمركز نيستيم.
فيلمساز آمريكايي:سرنگوني هواپيماي ايراني
كمتر از حادثه 11سپتامبر نبود
فيلمساز آمريكايي با بيان اينكه هدف قرار دادن هواپيماي ايراني كمتر از حادثه 11سپتامبر اهميت نداشت، گفت: متاسفم كه رئيس جمهور آمريكا بعد از اين حادثه به جاي عذرخواهي از ملت ايران رويكرد نامناسب خود را ادامه داد.
به گزارش فارس، اسكات فرانك فيلمساز و تهيه كننده آمريكايي در نخستين همايش بين المللي هنر، زبان و تكنولوژي كه در هتل پرديسان مشهد مقدس برگزار مي شود اظهار كرد: ايران فرصت طلايي براي تاثيرگذاري بر سينماي غرب دارد.
فرانك با انتقاد از رويكرد مسئولان آمريكا در قبال ايران تاكيد كرد: در فيلم جديد خود تلاش مي كنم تا رويكرد انساني و احساسي نسبت به مسئله هواپيماي ايراني در سال 1988 در خليج فارس داشته باشم و بسيار متاسفم كه رئيس جمهور وقت آمريكا بعد از اين حادثه دلخراش به جاي عذرخواهي از ملت ايران رويكرد نامناسب خود را همچنان ادامه داد.
فرانك يادآور شد: حادثه سقوط هواپيماي ايراني كمتر از حادثه 11سپتامبر اهميت نداشت و بسيار متعجبم كه چرا مطبوعات و رسانه هاي بين المللي به آن نپرداختند.
فروش خوب «شور شيرين» در پرديس سينمايي آزادي
فيلم سينمايي «شور شيرين» به كارگرداني جواد اردكاني در پرديس سينمايي آزادي فروش قابل قبولي داشته است.
به گزارش سوره سينما اين فيلم كه سه هفته قرارداد اكران عمومي دارد، پنجشنبه و جمعه گذشته دو ميليون و دويست هزار تومان در سينما آزادي فروش كرد، طي هفته اي كه پشت سر گذاشتيم، اين فيلم روزانه 400 هزار تومان در اين سينما فروش داشته است.
اين فيلم با 16سينما در 17 روز فروشي معادل 55 ميليون تومان داشته است.
آغاز به كار گردان سايبري سياسي مركز بسيج رسانه ملي
گردان سايبري سياسي مركز بسيج رسانه ملي در قالب يك همايش در سالن شهيد رضوان مركز بسيج سازمان صداوسيما افتتاح شد.
در اين همايش علي اصغر جعفري رئيس بسيج صداوسيما با پيچيده توصيف كردن دنياي ارتباطات و فضاي مجازي گفت: هم اكنون در جهان دو جريان حق و باطل آشكارا و با بهره گيري از همه ظرفيت هاي ممكن، فعالانه حضور دارند و در تلاش اند تا با استفاده از ظرفيت هاي موجود بر افكار عمومي مردم تاثيرگذار باشند.
وي با تاكيد بر اينكه بسيج رسانه ملي اين ظرفيت را دارد تا تحركات مجازي دشمن را مديريت نمايد افزود: انتظار مي رود بسيج رسانه ملي به دليل تخصص در حوزه فرهنگي، رسانه اي، ارتباطات و مفاهيم تهديدات نرم ميداندار عرصه فعاليت هاي مجازي و جنگ سايبري شود.
در اين گردهمايي، دو كارگاه آموزشي با عناوين «بسيج سايبري و فضاي مجازي» و «امنيت در فضاي مجازي» توسط اساتيد برجسته ارائه شد كه هدف استقبال حاضران قرار گرفت.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14