(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 مرداد 1391 - شماره 20263

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهمانپرست مطرح كرد
بهره گيري از ظرفيت اجلاس غير متعهدها براي حل بحران هاي جهاني
اذعان بي بي سي؛
امارات در دور زدن تنگه هرمز موفق نخواهد شد
احمدي نژاد در پيامي به سيد حسن نصرالله :
جنگ 33 روزه فتح الفتوح مقاومت لبنان و منطقه است
درپرتو وحي
انديشكده آمريكايي: ائتلاف اوباما در تغيير موضع هسته اي ايران شكست خورد
وزير اطلاعات خبر داد
دستگيري تيم ترور شهيد رضايي نژاد
بيانيه جامعه مدرسين در محكوميت نسل كشي مسلمانان ميانمار
سردار جلالي: آمريكا در برابر ايران از تهديد نيمه سخت استفاده مي كند
وزير امور خارجه: اتباع ايراني در سوريه مشكلي ندارند
آيت الله مكارم شيرازي: دروغ و تحريف مهمترين ابزار وهابيون است
روابط عمومي سپاه
شهادت سرلشكر سليماني در انفجار دمشق را تكذيب كرد
يك روزنامه سوئيسي: بر آورد آمريكا درباره سوريه اشتباه بود
دمشق از تهران فاصله نگرفت
افطار زائران در آستان ملكوتي امام هشتم عليه السلام
تكذيب خبر انتقال مقر جنبش جهاد اسلامي فلسطين و رهبران آن به تهران
وكيل سابق وزارت دادگستري آمريكا:
منافقين همپيمان خوبي براي آمريكا نيستند
وزير لبناني: نقش ايران در بازگشت آرامش به سوريه غيرقابل انكار است
پيكر دكتر گنجي به بيرجند منتقل شد
گلف نيوز : وحشت آل سعود از درگيري نظامي اسرائيل با ايران
اخبار ادبي و هنري
گزارش سيماي اقتصاد ايران منتشر شد
جامعه مدرسين حوزه علميه قم
كشتار بي رحمانه مسلمانان ميانمار را محكوم كرد
21 هزار طلبه نماز جماعت مدارس را اقامه مي كنند
معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
جشنواره بزرگداشت حماسه 9دي در همه استان ها برگزار مي شود
18 مهرماه برگزار مي شود جشنواره غذاي سالم
دبيرستاني ها هم شيرخوار مي شوند
كار ساخت پالايشگاه نفت شاهرود آغاز شد


مهمانپرست مطرح كرد

بهره گيري از ظرفيت اجلاس غير متعهدها براي حل بحران هاي جهاني

سخنگوي وزارت امور خارجه بر ضرورت بهره گيري از ظرفيت اجلاس غير متعهدها براي حل بحران هاي جهاني تاكيد كرد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد (نم) در تهران گفت: جنبش عدم تعهد با داشتن حدود 120 عضو يكي از بزرگترين مجموعه هاي بين المللي و تاثيرگذار در عرصه هاي مختلف است و استفاده بهينه از ظرفيت هاي اين جنبش بستگي به اعضا و مديريت اين سازمان دارد.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در دوره جديد رياست جنبش عدم تعهد را به مدت سه سال بر عهده دارد و ما اميدواريم بتوانيم در طرح هايي كه خواهيم داشت كشورها را به فعاليت هاي بيشتر در عرصه هاي مختلف بين المللي وارد كرده و از ظرفيت هايشان براي حل بحران ها و ارتقاي همكاري كشورها استفاده كنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود : اجلاس جنبش عدم تعهد از 5 تا 10 شهريور در مقطع كارشناسي، وزراي خارجه و سپس اجلاس سران برگزار خواهد شد و تصميمات اتخاذ شده با نظر همه اعضا نهايي و به تاييد سران كشورها خواهد رسيد.
وي در مورد پيشنهاد ايران در مورد نحوه تصميم گيري در اين اجلاس ادامه داد: در حال حاضر تيم هاي كارشناسي در حال بررسي و تدوين نقطه نظراتي براي فعال كردن جنبش عدم تعهد هستند و حتما اين جمع بندي نهايي شده و زماني كه اجلاس فعاليت خود را شروع كند رسما اعلام خواهد شد.
مهمانپرست ادامه داد: كشورهايي كه تلاش مي كنند به صورت تصنعي جايگاه كشورمان را در نظر نگيرند در واقع واقعيت هايي را از ديد خود پنهان مي كنند چرا كه جمهوري اسلامي ايران كشوري مقتدر، با نفوذ و مستقل در منطقه بوده و همواره در حل بحران هاي منطقه پيشگام است.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بدون ترديد يكي از اين كشورها براي حل بحران هاي موجود در منطقه است تا با همكاري هاي جمعي بتوانند امنيت و ثبات را در عرصه بين المللي و منطقه برقرار كند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر آخرين اخبار از پيگيري سامانه موشكي اس 300 خاطر نشان كرد: اين يك بحث حقوقي بين دو كشور ايران و روسيه است كه در چارچوب خودش بررسي و اجرا خواهد شد.
 


اذعان بي بي سي؛

امارات در دور زدن تنگه هرمز موفق نخواهد شد

رئيس بخش مشاوره شركت انرژي منار در مصاحبه با بي بي سي تاكيد كرد؛ اگر امارات نفت خود را از طريق خط لوله فجيره در درياي عمان بفروشد از آن استقبال نخواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني بي بي سي، «رابين ميلز» درباره خط لوله جديد امارات عربي متحده كه در يك سال گذشته تلاشها براي سرعت بخشيدن در تكميل آن بيشتر شده است تا هر چه زودتر آماده بهره برداري شود گفت حال بايد ببينيم آيا كشورهاي آسيايي حاضرند روي خريد نفت از اين خط لوله سرمايه گذاري كنند يا خير.
خبرنگار بي بي سي گفت هزينه ساخت اين خط لوله سه ميليارد و پانصد ميليون دلار برآورد شده است كه در نهايت بايد هزينه آن را مشتريان پرداخت كنند از اين روي ساخت اين خط لوله آن گونه كه اميد بود مورد استقبال قرار نگرفت.
«ميلز» گفت مسئله اين است كه اگر امارات بخواهد هزينه خط لوله را با افزايش بهاي نفت تامين كند به نظر من اين مسير مشتري چنداني نخواهد داشت و بيشتر گزينه اي استراتژيك خواهد بود.
 


احمدي نژاد در پيامي به سيد حسن نصرالله :

جنگ 33 روزه فتح الفتوح مقاومت لبنان و منطقه است

رئيس جمهوركشورمان در پيامي به «سيد حسن نصرالله» دبير كل حزب الله لبنان، با تبريك سالروز پيروزي افتخار آفرين مجاهدان فداكار و دلاور مقاومت اسلامي در جنگ 33 روزه، آن را فتح الفتوح مقاومت لبنان و منطقه دانست.
رئيس جمهوري در اين پيام اظهار داشت: رزمندگان مقاومت در اين جنگ 33 روزه توانستند هيمنه پوشالي رژيم اشغالگر و متجاوز را زير پا گذاشته و پايه هاي ظلم و ستم را به لرزه در آورند كه نتيجه آن، عزت و سربلندي ملت ها و سرافكندگي جبهه استكبار و حاميانش بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد در پيام خود به دبير كل حزب الله لبنان افزود: سالروز پيروزي افتخار آفرين مجاهدان فداكار و دلاور مقاومت اسلامي در جنگ 33 روزه را كه در سايه عنايات الهي، رهبري هاي مدبرانه جناب عالي، مجاهدت هاي رزمندگان عزيز، مقاومت مردم مظلوم لبنان و خون هاي پاك شهيدان عزيز محقق شد، به جنابعالي و ملت دلاور و برادر لبنان تبريك مي گويم.
رئيس جمهوري در اين پيام تصريح كرد: امروز كه درخت تنومند مقاومت ثمر داده و ملت هاي منطقه از ميوه هاي دلنشين آن بهره مند مي شوند، بار ديگر چشمان منتظر ملت ها، ثمره مقاومت و بيداري را مي بينند و اشك شوق مي ريزند؛ امروز، خانه عنكبوت از هر زمان ديگر لرزان تر و جبهه مقاومت و ايستادگي از هر وقت ديگري قوي تر و استوارتر است.
احمدي نژاد در پايان اين پيام، استمرار سلامتي و موفقيت دبير كل حزب الله لبنان و مبارزان غيور مقاومت اسلامي و اقتدار روز افزون ملت ها را از خداوند متعال مسئلت كرد.
 


درپرتو وحي

راه و روش دعوت ديگران
به اسلام
قرآن مجيد:
با حكمت و اندرز نيكو(مردم را) به راه پروردگارت دعوت نما.
و با آنها، به روشي كه نيكوتر است، استدلال و مناظره كن. پروردگارت از هر كسي بهتر مي داند كه چه كسي از راه او گمراه شده است و او به هدايت يافتگان داناتر است.
سوره نحل
آيه 125
 


انديشكده آمريكايي: ائتلاف اوباما در تغيير موضع هسته اي ايران شكست خورد

انديشكده «امريكن پراگرس» اذعان كرد ائتلافي كه دولت اوباما آن را شكل داده، نتوانسته موضع هسته اي ايران را تغيير دهد.
«امريكن پراگرس» در مقاله اي به قلم «كن سوفر» نوشت: بعد از اينكه مذاكره كنندگان گروه 1+5 و ايران نتوانستند در مذاكرات مسكو به توافق جدي برسند، هم دولت اوباما و هم شركاي اروپايي اش در خصوص موج جديدي از تحريم ها كه توانايي ايران را در صدور نفت بيش از پيش محدود مي كند، توافق كردند. آمريكا پيش از اين و بر اساس لايحه تحريم 2010، نهادهاي مالي خصوصي را در صورت تعامل با ايران، مجازات مي كرد. اما هم اكنون بانك و نهادهاي دولتي نيز مشمول اين مجازات ها شده اند.
با اين حال، آمريكا هجده كشور از جمله ژاپن، آلمان و انگليس را از تحريم هاي جديد معاف كرده است.
در مورد چين نيز، اين كشور به رغم كاهش 30 درصدي واردات از ايران در سه ماهه اول 2012 ، هنوز معافيت از تحريم ها را دريافت نكرده است. هيلاري كلينتون اخيرا گفت كه چين مسير درست را انتخاب كرده است و اين بدان معناست كه چين نيز به زودي از تحريم ها معاف مي شود.
جداي از تحريم هاي جديد آمريكا، اتحاديه اروپا نيز تحريم كامل نفتي ايران را به اجرا گذاشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران،اين انديشكده آمريكايي بعد از اين همه «آسمان و ريسمان بافتن» اذعان كرد: با اين حال ائتلافي كه دولت اوباما آن را شكل داده است، موضع هسته اي ايران را تغيير نداده است.
 


وزير اطلاعات خبر داد

دستگيري تيم ترور شهيد رضايي نژاد

وزير اطلاعات از دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي نژاد و چند باند تروريستي مرتبط با آن خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام حيدر مصلحي صبح ديروز (يكشنبه) در مراسم سالگرد شهيد رضايي نژاد با بيان اين كه ترور شهيد رضايي نژاد از پيچيدگي خاصي برخوردار بود، افزود: اين ترور ويژگي خاصي داشت و آن متفاوت بودن آن نسبت به ترورهاي قبلي بود. تروريست ها قصد داشتند دستگاه اطلاعاتي ما را منحرف كنند. در ترور شهيد رضايي نژاد برخلاف ترورهاي قبلي از اسلحه كلاش و تيراندازي استفاده شد.
وزير اطلاعات با اعلام خبر دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي نژاد خاطرنشان كرد: تيمي كه اين ترور را انجام داده است دستگير شده است و با اين دستگيري هاي اخير بيش از 30 نفر دستگيري داشته ايم. يكي، دو شبكه بودند كه اقدام به ترور مي كردند.
وي خاطرنشان كرد: تروريست ها تلاش زيادي كرده بودند تا سازمان اطلاعاتي ايران را به انحراف بكشانند اما موفق نشدند.
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به دستگيري دو مجموعه كه در تربيت تروريست ها نقش داشتند، در ايران و خارج از كشور گفت: آنها به نوعي اقدام مي كردند كه ردي از خود باقي نگذارند اما در مواردي دچار اشتباهاتي شدند كه راه براي اقدام باز شد.
وي همكاري مردم را در اين دستگيري ها يكي از عوامل اصلي موفقيت خواند و يادآور شد: مردم خود را در همه مسائل نظام دخيل مي دانند و توانستند با چهره زني به ما اطلاعات خوبي دهند.
مصلحي با اشاره به سرمايه گذاري سنگين موساد با پشتيباني سرويس هاي ديگر اطلاعاتي و جاسوسي يادآور شد: اين سرمايه گذاري براي آن بود كه تيم هاي تروريستي لو نروند، اما با دستگيري اين عوامل تروريستي آنها به انفعال كشيده شدند.
وزير اطلاعات با اشاره به حركت دانشجويان براي جهاد علمي در عرصه هسته اي، اظهار داشت: خبر داريم كه سرويس هاي اطلاعاتي از اين موضوع به استيصال آمده اند.
وزير اطلاعات ادامه داد: عصبانيت استكبار فقط هسته اي نيست و در تمام مقولات علمي به سراغ دانشمندانمان آمدند چرا كه عرصه هايي كه زماني در انحصار آنها بوده، اينك توسط ايران اسلامي شكسته شده است.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه آنها دانشمندان هسته اي ما را كشتند تا علم هسته اي از كشورمان بيرون رود، گفت: با وجود اين شهدا، علم ما الهي و ماندگار شد.
وي افزود: به آمريكا مي گوييم هر تيري در تركش داريد شليك كنيد، چرا كه ما ماندگار هستيم و شما رفتني هستيد و اين شهدا نشانه بقاي ما و نشانه ترس و ضلالت شماست.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اين شهدا باعث سرافرازي امت ما شدند و به جامعه دانشگاهي شهادت اين دانشمندان را تبريك و تسليت مي گوييم.
در اين مراسم مركز پژوهشي كه به زودي افتتاح مي شود، به نام شهيد رضايي نژاد نامگذاري شد.
رونمايي از تمبر يادبود شهيد رضايي نژاد از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
همچنين در ابتداي اين مراسم آرميتا رضايي نژاد دختر شهيد رضايي نژاد طي سخناني گفت: ما زنده ايستاده ايم پاي خون شهيدانمان و دستان پليدي كه خون پاك پدران شهيدمان را ريخته اند، نفرين شدگان تاريخ اند.
وي اين عبارت را به زبان انگليسي نيز قرائت كرد.
در مراسم ديروز كه در مسجد سازمان انرژي اتمي برگزار شد شماري از مقامات لشكري و كشوري از جمله علي اكبر صالحي وزير امور خارجه، سردار وحيدي وزير دفاع، فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي، اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور، سردار فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين، بختياري وزير دادگستري، دانشجو وزير علوم، مصلحي وزير اطلاعات، منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و خانواده هاي شهداي هسته اي كشورمان نيز حضور داشتند.
 


بيانيه جامعه مدرسين در محكوميت نسل كشي مسلمانان ميانمار

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي هدف كشتار فجيع در ميانمار را از بين بردن اسلام دانست و از مجامع بين المللي خواست با تدابير لازم از وقوع چنين حوادث هولناك و تأسف بار جلوگيري كنند.
در بيانيه جامعه مدرسين آمده است: كشتار فجيع و بي رحمانه مسلمانان مظلوم ميانمار در روزهاي اخير توسط گروه هاي تندرو بودايي خشم همه مسلمانان و انسان دوستان جهان را برانگيخته است. بي ترديد هدف از اين كشتارها، نسل كشي و ازميان بردن نام اسلام از ميانمار است؛ چه آنكه امروزه آوازه اسلام كشورهاي مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بيداري اسلامي، صحنه خاورميانه و شمال آفريقا را دگرگون ساخته است، از اين رو قدرت هاي استكباري مي كوشند با تحريك عناصر تندروي كشورها، به سركوب و نابودي مسلمانان بپردازند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آورده شده است: به راستي در دنيايي كه فرياد حقوق بشر و آزادي بيان، گوش ها را كر كرده، اين گونه نسل كشي و مبارزه با آزادي ديني چه توجيهي دارد؟ گناه مسلماناني كه مي خواهند صرفاً به اعمال ديني خود بپردازند و از كمترين حد آزادي برخوردار باشند، چيست؟ و نيز آيا وقت آن نيست كه مجامع بين المللي و در رأس آن شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اين حوادث اسفناك مقابله كنند؟
اين بيانيه افزوده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوم كردن كشتار فجيع مسلمانان مظلوم در كشور ميانمار و ابراز همدردي با خانواده هاي داغدار آنان، از مجامع بين الملل مي خواهد كه با تدابير لازم، از وقوع چنين حوادث هولناك و تأسف بار جلوگيري به عمل آورند.

 


سردار جلالي: آمريكا در برابر ايران از تهديد نيمه سخت استفاده مي كند

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور تاكيد كرد كه آمريكا در برابر ايران از تركيبي از تهديدات اقتصادي، سايبري، عملياتي و نظامي استفاده مي كند.
سردار جلالي در اولين هم انديشي اقتصاد مقاومتي كه در محل اين سازمان تشكيل شد، اظهار كرد: مباحث اقتصادي را از دو منشأ مي توان مورد بررسي قرار داد؛ مديريت اقتصادي داخل، كه به داخل و ساختار مديريت داخلي مربوط مي شود و ديگري تاثير مستقيم دشمن يا تهاجم اقتصادي، كه شايد از ذهن بسياري از مسئولان مغفول مانده و اخيرا مورد توجه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: آمريكا و دشمنان ما مدتهاست از رويكرد انهدام صرف اهداف فيزيكي منصرف شده اند و بر اهداف اقتصادي كه از سال 91 شكل گرفته و از سه- چهار سال گذشته با مفهوم قدرت هوشمند عنوان مي شود، تمركز كرده اند. در اين روش، كشور روبروي يك سيستم مركب و پيچيده قرار گرفته و تمام اجزاي اين سيستم بر يكديگر تاثير مي گذارند و برخورد با آن، بايد سيستمي و هماهنگ باشد. در اين روش، رويكرد دشمن در برخورد با كشور، استفاده از مولفه هاي ديپلماتيك، سياسي، اقتصادي، اطلاعات و حتي فرهنگي- حقوقي است. كاربرد هوشمندانه اين مولفه ها به قدرت هوشمند تعبير مي شود.
جلالي با بيان اينكه « با اين نگاه، سناريوي برخورد با ما يك سناريوي همه جانبه است و عمليات نظامي، يك عمليات مكمل است»، افزود: آمريكايي ها از سه سناريوي قدرت سخت، قدرت نيمه سخت و قدرت نرم در برخورد با كشورهاي هدف استفاده مي كنند. آنها امروزه از قدرت سخت فقط براي تهديد و برهم زدن نظم و امنيت اقتصادي استفاده مي كنند و بكارگيري قدرت سخت با هدف اقتصادي انجام مي شود.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل ادامه داد: آمريكا در برابر كشور ما از تهديد نيمه سخت استفاده مي كند كه اين سناريو، تركيبي از تهديدات اقتصادي، سايبري، اطلاعاتي و عمليات نظامي تكميلي است. رويكرد امروز آمريكا اين است كه تمام مولفه هاي اقتصادي ما را تحت حمله همه مولفه هاي قدرت اقتصادي خود قرار مي دهند و براي ما مشكلات اقتصادي به وجود مي آورند و حتي از قدرت خود در قالب مصوبات شوراي امنيت سازمان ملل سوءاستفاده مي كنند.
وي با اشاره به برخي زيرساخت هاي كشور كه در معرض تهديد دشمن قرار دارد گفت: از جمله زيرساخت هاي اقتصادي ما كه مورد حمله قرار گرفته است، مي توان از سيستم پولي و بانكي، انرژي هسته اي، حمل و نقل دريايي، بيمه و صنعت نفت و پتروشيمي نام برد كه در اقتصاد ما نقش بسيار مهمي دارند.
جلالي با بيان اينكه در تهديد و جنگ اقتصادي، هدف، مردم هستند و مردم بازيگر اصلي در درگيري هاي سياسي محسوب مي شوند، اظهار كرد: تعبير جنگ «مردم محور» به اين معناست كه بايد با انتقال فشار به مردم، ضربه غيرمستقيم از طرف مردم بر دولت وارد شود و ابزار سنجش اين فشار، شبكه هاي اجتماعي و برخي دستگاه هاي جاسوسي هستند. در كنار اينها، عمليات رواني با استفاده از اينترنت و ماهواره نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه استراتژي فشار، به تدريج بر مردم وار مي شود، تاكيد كرد: ما بايد از همه ظرفيت هاي كشور اعم از اقتصادي، اطلاعاتي، نظامي و سياسي كشور استفاده كنيم كه در اين شرايط نياز به يك هماهنگ كننده و راهبرد متمركز اقتصادي داريم و در شرايط جنگ، نياز به وجود آن دوچندان مي شود. نامگذاري امسال با عنوان «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» نشان دهنده توجه مقام معظم رهبري به اين موضوع است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: يكي از راه كارهاي اساسي در كاهش فشار اقتصادي بر مردم، كنترل خروج ارز از كشور است كه مي تواند مورد توجه قرار بگيرد. در كنار اين مسائل بايد مشكلات قانوني داخلي را برطرف كنيم تا مقررات و آيين نامه ها موجب افزايش مشكلات اقتصادي نشوند. همچنين بايد نيازمندي ها را اولويت بندي كنيم و نيازهاي اساسي و اصلي را مد نظر قرار دهيم.
 


وزير امور خارجه: اتباع ايراني در سوريه مشكلي ندارند

وزير امور خارجه ايران تأكيد كرد كه مشكلي در سوريه وجود ندارد كه بخواهيم نگران آن باشيم و دمشق وضعيتي عادي دارد و اتباع ايراني در سوريه مشكلي ندارند.
علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان ديروز يكشنبه در حاشيه مراسم اولين سالگرد گراميداشت شهيد داريوش رضايي نژاد در جمع خبرنگاران، در خصوص وضعيت اتباع ايراني در سوريه با توجه به تحولات اخير گفت: مشكلي در سوريه وجود ندارد كه بخواهيم نگران آن باشيم. دمشق وضعيتي عادي دارد و اتباع ايراني كه در سوريه هستند، مشكلي در اين خصوص ندارند.
صالحي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه استكبار از نگاه مادي خود تصور مي كند با تحت فشار قرار دادن ملت ايران مي تواند آن را تسليم كند، يادآور شد: استكبار نمي داند كه يكي از عوامل محركه ملت ايران مقاومت است و هر كاري انجام دهند ما تسليم نمي شويم و بر مقاومت و پيشروي ملت ايران افزوده مي شود.
وزير خارجه كشورمان ادامه داد: علي رغم تلاش هاي آنها نه تنها در حركت علمي كشورمان خللي ايجاد نشده بلكه جوانان ما جهاد علمي را به پا كردند.
صالحي با اشاره به اينكه هر پديده اي كه ماندگار شود بايد ريشه در اصولي داشته باشد، خاطرنشان كرد: شهادت دانشمندان كشورمان باعث ريشه دوانيدن علم در ايران شد و يقيناً آينده متعلق به ما است.
رئيس دستگاه ديپلماسي در خصوص تحريم هاي اخير نيز گفت: اگرچه اين تحريم ها محدوديت هايي ايجاد كرده، اما ملت ما ايستاده و به خلاقيت و ابتكار روي آورده است.
وي در خصوص ترور شهيد رضايي نژاد با بيان اينكه هدف استكبار از اين گونه ترورها ايجاد يأس و نااميدي در مقابل ملتي است كه 33 سال پيش تصميم گرفت مستقل باشد، گفت: آنها به هر اقدامي دست مي زنند تا يأس و نااميدي را در ملت ايران ايجاد كنند.
 


آيت الله مكارم شيرازي: دروغ و تحريف مهمترين ابزار وهابيون است

يكي از مراجع تقليد دروغ بستن به شيعه و تهمت زدن به تحريف قرآن را از مهمترين ابزارهاي وهابيون عنوان كرد.
به گزارش مهر، آيت الله ناصر مكارم شيرازي بعدازظهر يكشنبه در دومين جلسه تفسير سوره احزاب كه در شبستان بزرگ امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با قرائت آيات و رواياتي در مورد لزوم تدبر در آيات قرآن كريم اظهار كرد: قرآن كريم و روايات ائمه اطهار(ع) به ما دستور مي دهد كه در آيات قرآن تدبر داشته باشيم، يعني وقتي قرآن مي خوانيم خيال نكنيم كه اين آيات الفاظي است كه خواندن آن ثواب دارد بلكه بايد در آيات آن تدبر كنيم.
اين مرجع تقليد اضافه كرد: يكي از نشانه هاي تدبر در قرآن اين است كه خودمان را مخاطب آيات قرآن بدانيم و فكر نكنيم كه اين آيات براي ديگران است.
به گفته آيت الله مكارم شيرازي، قرآن معجزه جاويدان پيامبر است و اين معجزه بايد دست نخورده باقي بماند.
وي ادامه داد: اگر يك نويسنده در گوشه و كنار چيزي در مورد تحريف قرآن گفته، اين عقيده پيروان مكتب اهل بيت نيست ولي وهابي ها آن را تكرار مي كنند.
وي دروغ و تهمت را ابزار وهابيت براي مقابله با شيعيان دانست و تاكيد كرد: البته در ميان اهل سنت هم برخي افرادي هستند كه قائل به تحريف هستند.
آيت الله مكارم با بيان اينكه نسخ در آيات قرآن دو مورد است تصريح كرد: ما به علماي اهل سنت مي گوئيم كه نسخ حكم ممكن است ولي نسخ تلاوت كه از قرآن حذف شود نوعي تحريف است.
اين مرجع تقليد افزود: ما به علماي اهل سنت مي گوئيم كه نسخ تلاوت هم نوعي تحريف است. آنها بايد خودشان را اصلاح كنند و حرفهايي نزنند كه بوي تحريف دهد.
آيت الله مكارم شيرازي با طرح اين سؤال كه چرا ما شيعه شده ايم اظهار داشت: ما به حديث پيامبر عمل كرديم و دست در دامان عترت پيغمبر زديم و توسط عترت پيغمبر توانستيم راه صحيح را پيدا كنيم.
 


روابط عمومي سپاه

شهادت سرلشكر سليماني در انفجار دمشق را تكذيب كرد

مسئول روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها مبني بر شهادت سرلشكر قاسم سليماني از فرماندهان سپاه در انفجار اخير ساختمان شوراي امنيت ملي سوريه را تكذيب كرد.
سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف اظهار داشت: به علت حوادث اخير در سوريه و حمايت ايران از مقاومت در فلسطين، برخي از رسانه هاي عرب با هماهنگي همتايان غربي خود به صورت غير اخلاقي و خصمانه، ايران را مورد هجمه تبليغاتي قرار داده اند.
شريف افزود: اين رسانه ها شايعات فراواني را درباره ايران منتشر كرده اند، كه از جمله آنها ادعاي حضور سردار سليماني در سوريه و در محل انفجار اخير ساختمان شوراي امنيت ملي اين كشور بوده است.
وي خاطرنشان كرد: آنها تلاش مي كنند تا آرزوها و اميدهايشان را با هدف منحرف كردن افكار عمومي مطرح كنند. اين در حالي است كه در سايه بيداري اسلامي اهداف اين رسانه ها و اقداماتشان در زمينه دروغ پراكني ضد ايران و سياست هاي اصولي آن بر همگان روشن شده است.
مسئول روابط عمومي و انتشارات كل سپاه افزود: اين رسانه ها تلاش مي كنند با اين اقدامات به حاميان و مزدوران رژيم صهيونيستي روحيه دهند و روحيه محور مقاومت را تخريب كنند و بر افكار عمومي تأثير بگذارند.
وي خاطر نشان كرد: آنها به خوبي مي دانند كه مردم كشورهاي عربي و اسلامي حامي محور مقاومت و سوريه هستند كه در خط مقدم مقاومت در مقابل توطئه هاي دشمن در منطقه قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران ؛ شريف در پايان تأكيد كرد: اين رسانه ها تلاش مي كنند به همه كساني كه از مسئله فلسطين حمايت و در مقاومت مشاركت مي كنند ضربه بزنند.
 


يك روزنامه سوئيسي: بر آورد آمريكا درباره سوريه اشتباه بود

دمشق از تهران فاصله نگرفت

يك روزنامه سوئيسي به اشتباه آمريكا در برخورد با بحران در سوريه اشاره مي كند و مي نويسد: آمريكا تصور مي كرد كه با فشار بر سوريه اين كشور از ايران فاصله خواهد گرفت اما اين اشتباه محاسباتي بود كه واشنگتن آن را مرتكب شد.
به گزارش مهر، روزنامه تاگس آنسايگر مي نويسد: روزي كه سوء قصد عليه نظام اسد در دمشق صورت گرفت واشنگتن فقط نگراني عميق خود را از افزايش خشونت در سوريه ابراز كرد. كوفي عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب نيز پس از اين امر خواستار به تعويق انداختن راي گيري در خصوص قطعنامه شوراي امنيت عليه نظام سوريه شد. يك روز پيش از آن نيز باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا يك تماس تلفني با همتاي روسي خود داشت تا وي را راضي به راي مثبت به قطعنامه كند كه همانگونه كه انتظار مي رفت بي نتيجه بود.
در بخش ديگري از اين مطلب كه سونيا ذكري آن را به رشته تحرير در آورده آمده است: واشنگتن امروز اختلاف در سوريه را در چارچوب سياستي كه در راستاي سياست آن در قبال ايران همسو باشد مي بيند. آمريكا اميدوار بود كه هر چه فشار بر رژيم اسد افزايش پيدا كند او تلاش خواهد كرد تا از نظام ايران فاصله بگيرد. ولي اين انتظار آمريكا يك اشتباه بود.
در ادامه آمده است: عربستان سعودي و قطر به عنوان دو كشور ثروتمند سني نيز به مخالفان نظام بشار اسد سلاح مي دهند كه در آينده از آنها عليه ايران شيعه استفاده كنند. روسيه نيز از سوي ديگر بر عدم دخالت خارج در امور سوريه تاكيد مي كند كه در اصل مي تواند دليل خوبي باشد .
خانم ذكري در پايان آورده است: جهان هيچ راه حلي براي سوريه پيدا نكرد. شايد چند هفته اي بازهم شانسي وجود داشته باشد تا بتوان راه حلي براي سوريه پيدا كرد. امروز وضعيت دراماتيك در سوريه به يك خشونت وحشتناك خواهد كشيد، حال چه جهان بخواهد يا نخواهد.
 


افطار زائران در آستان ملكوتي امام هشتم عليه السلام

12 هزار روزه دار در قالب طرح اكرام رضوي در حرم مطهر امام هشتم(ع) ميهمان حضرت شدند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين طرح قشرهاي مختلف مردم با حضور بر سر سفره رضوي با غذاي طبخ شده در آشپزخانه حرم مطهر افطار مي كنند.
طبق اعلام مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي تا پايان ماه مبارك رمضان 360 هزار نفر در قالب طرح اكرام رضوي، افطار را ميهمان امام هشتم(ع) خواهند بود.
همچنين در طول ماه مبارك رمضان هر شب بعد از نماز مغرب و عشا 20 هزار بسته افطاري در صحن هاي حرم مطهر رضوي بين زائران توزيع مي شود.
 


تكذيب خبر انتقال مقر جنبش جهاد اسلامي فلسطين و رهبران آن به تهران

جنبش جهاد اسلامي فلسطين انتقال مقر فرماندهي اين جنبش به تهران را تكذيب كرد .
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري شبكه المنار، شيخ نافذ عزام، از اعضاي دفتر سياسي جنبش جهاد اسلامي فلسطين در گفت وگويي اظهار كرد: اخبار منتشر شده مبني بر انتقال مقر و ستاد فرماندهي اين جنبش از دمشق به تهران كاملا نادرست است و رهبران اين جنبش و مقر آن هم چنان در دمشق مستقر هستند و چيزي در اين باره تغيير نكرده است .
چندي پيش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از منابع فلسطيني مدعي شد كه رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين عملا سوريه را ترك كرده اند .

 


وكيل سابق وزارت دادگستري آمريكا:

منافقين همپيمان خوبي براي آمريكا نيستند

وكيل سابق وزارت دادگستري آمريكا هدف منافقين را برافروختن آتش جنگ عنوان كرد و افزود: آنها همپيمان خوبي براي آمريكا نيستند.
جرمي گولكا در مقاله اي در مجله آمريكايي «آمريكن پراسپكت» ضمن فرقه خواندن سازمان منافقين، آنان را هم پيمانان نادرستي خواند كه همكاري آمريكا با آنان منجر به از بين رفتن اعتبار اين كشور در بين ايرانيان مي شود، چرا كه اين همكاري ها چهره حاميان آمريكايي منافقين را مانند انسان هاي فريب خورده نشان مي دهد.
وي ضمن انتقاد از حمايت هاي آمريكايي ها از منافقين نتيجه اين اقدامات را مشروعيت بخشيدن به اهداف اين فرقه دانست كه هيچ طرفداري در ايران ندارد.
گولكا گفت: هدف واقعي مجاهدين خلق خروج از ليست تروريستي آمريكا نيست بلكه آنها در پي اين هستند كه آمريكا را وادار كنند تا آنها را به عنوان دولت جديد در ايران نصب كند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد كه منافقين ممكن است در ظاهر خواهان تغيير رژيم ايران به شيوه اي خشونت بار نباشند، اما تنها راه قابل تصور براي قرارگيري اين گروه به عنوان دولت جديد ايران حمله نظامي آمريكا به اين كشور است.
اين نويسنده آمريكايي در ادامه تصريح كرد كه اين گروهك پس از اينكه از دستيابي به قدرت در ايران با كمك صدام نااميد شد، با بذل و بخشش هاي نظامي اين ديكتاتور عراقي، خود دست به حمله اي عليه ايران زد كه نهايتا منجر به كشته شدن هزاران تن از اعضاي آنان شده و همچنين اعتبار اين گروه را در ميان ايرانيان به كلي از بين برد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، وي در پايان گفت: سران مجاهدين پس از شكست در حمله به ايران اين گروه را تبديل به فرقه نمودند. فرقه اي كه طلاق اجباري، تجرد، جدايي خانواده ها، محروميت از خواب و امثال آن را بر اعضا تحميل مي كند.
 


وزير لبناني: نقش ايران در بازگشت آرامش به سوريه غيرقابل انكار است

وزير حمل و نقل لبنان گفت: ايران مي تواند در بازگشت آرامش به سوريه نقشي مناسب ايفا و از وخيم شدن اوضاع جلوگيري كند.
«غازي عريضي» وزير حمل و نقل لبنان و عضو ارشد حزب دروزي سوسياليست ترقي خواه، در گفت وگو با ايرنا در بيروت، با اشاره به اين كه آمريكا پس از سال 2001 (1380) در اين توهم فرو رفت كه مي تواند به تنهايي رهبري جامعه بين الملل را به دست بگيرد، گفت: آمريكايي ها انفجار تروريستي برج هاي تجارت جهاني را بهانه اين امر قرار دادند،اما آنها مي بايست كه به مشاركت با جهان مي پرداختند.
وي افزود: با وجود تمام اين امور، ما حقوق مسلم ايران را در دستيابي به انرژي هسته اي تاييد مي كنيم.
عريضي با تاكيد بر اين كه در توان حزب سوسياليست ترقي خواه نيست كه در ارتباط خود با ايران پيش شرط تعيين كند، گفت: ايران مي تواند در رابطه با بازگشت آرامش به سوريه نقشي مناسب ايفا و از وخيم شدن اوضاع جلوگيري كند.
وي در خصوص مسئله مقاومت عليه تجاوزگري هاي رژيم صهيونيستي، گفت: ما در صورت ضرورت، تعامل لازم را با مقاومت خواهيم داشت و ديدارهايمان را با برادران حزب الله دايمي است و در خصوص ضرورت مقاومت اتفاق نظر داريم.
عريضي با تاكيد بر اين كه در برخي موضوعات داخلي نيز اختلاف نظرهايي با حزب الله داريم، گفت: به طور كلي بر سر اين مسئله كه اسرائيل تنها دشمن ما است و به شكل دايم كشورمان را مورد هجمه قرار مي دهد، ميان ما اتفاق نظر وجود دارد.
 


پيكر دكتر گنجي به بيرجند منتقل شد

مراسم تشييع پيكر پروفسور محمدحسن گنجي با حضور اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي تهران، پيام نور، امام حسين و سازمان جغرافيا برگزار شد.
مراسم تشييع پيكر دكتر محمدحسن گنجي پدر علم جغرافياي نوين ايران صبح ديروز از محل خانه جغرافيا (منزل شخصي وي) آغاز شد.
پيكر دكتر گنجي پس از انتقال به دانشكده جغرافياي دانشگاه تهران، به مسجد اين دانشگاه براي اقامه نماز توسط حجت الاسلام سيدمحمود دعايي همراهي و سپس براي خاكسپاري به بيرجند منتقل شد.
اين مراسم با حضور قاليباف شهردار، معاون سازمان پرتال سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سردار سرلشكر يحيي رحيم صفوي و جمعي از اساتيد، محققان و دانشجويان دانشگاه هاي تهران، پيام نور، امام حسين و سازمان جغرافيا برگزار شد.
 


گلف نيوز : وحشت آل سعود از درگيري نظامي اسرائيل با ايران

يك سايت خبري در مقاله اي اعلام كرد كه بازنده هر گونه درگيري نظامي ميان ايران و اسرائيل رژيم آل سعود خواهد بود.
گلف نيوز در اين باره نوشت: «ايران تهديد كرده است كه پايگاه هاي نظامي ايالات متحده در سرتاسر خاورميانه و همچنين خاك اسرائيل را طي چند دقيقه مورد هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودي، يكي از اصلي ترين متحدين ايالات متحده در منطقه، از حمله احتمالي اسرائيل به ايران ابراز نگراني شديد كرد زيرا از ترغيب ايران به تهاجم به خاك عربستان و يا شعله ور كردن اعتراضات مردم اين كشور عليه حكومت پادشاهي مي ترسد.»
در ادامه اين گزارش آمده است : حكومت آل سعود به خوبي واقف است اوضاع نابسامان داخلي عربستان و اعتراضات خاموشي كه توسط پليس اين كشور سركوب مي شوند را نمي توانند به مدت طولاني از ديد رسانه ها پنهان كنند. خشم مردم از ظلم روز افزون اين رژيم ديكتاتوري مسئله اي نيست كه بتوان با اتهام زني به كشورهاي همسايه راه حلي براي آن يافت. البته رويترز در مقاله ديگري كه ديروز درخصوص بندر بن سلطان نگاشته بود عربستان را در مقايسه به ديگر كشورهاي صاحب قدرت منطقه، برخوردار از آرامش و ثبات نسبي دانست. رويترز نوشت: «در حاليكه سوريه در آتش آشوب ها مي سوزد، عراق هنوز ضعيف است، و مصر در حال تجربه وضعيت بي ثبات در پي انتقال قدرت است، عربستان سعودي با ثبات ترين كشور عرب در منطقه ديده مي شود.»
به نظر مي رسد موذي گري هاي عربستان در سوريه و بحرين، انتخاب بندر بن سلطان -با وجهه اي كاملا امريكايي-، و گسيل ساختن نيروهاي نظامي بيشتر در منطقه غني از نفت استان شرقي خود همه و همه نشان از فرصت طلبي عربستان و تلاش براي ماهي گرفتن از اين آب گل آلود داشته باشد. عربستان بقاي خود را در تضعيف كشورهاي همسايه مي بيند.
شايد توجه به اين نكته خالي از لطف نباشد كه شكست تحريم ها و عدم توافق بر سر حمله نظامي به ايران عربستان را وضعيت نا متعادلي قرار داده است. تمركز نيروهاي گارد امنيتي در يك نقطه خاص و درگيري همزمان عربستان در بحرين و سوريه خطر بروز اعتراضات داخلي در اين كشور را افزايش خواهد داد.
 


اخبار ادبي و هنري

استقبال از آثار شهيد آويني در نمايشگاه قرآن
آثار شهيد آويني در نمايشگاه قرآن با استقبال بازديدكنندگان مواجه شده است.
بخش روايت فتح در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، مجموعه كتاب و مستندات شهيد آويني را به علاقه مندان عرضه مي كند.
مجموعه كتاب ها و مستندات شهيد مرتضي آويني در بخش روايت فتح نماي نوين عرضه مي شود كه تاكنون با استقبال روبرو شده است.
كتاب هاي «آيينه جادو»، «گنجينه آسماني»، «حلزون هاي خانه به دوش»، «نسيم حيات»، «رستاخيزان» از جمله آثاري است كه در اين غرفه به قلم شهيد مرتضي آويني به علاقه مندان عرضه مي شود. همچنين مستندات شهيد مرتضي آويني از جمله «روايت شيدايي»، «ديدار»، «بر ستيغ جبال فتح»، «علمدار»، «سردار عشق» در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.
پخش مستند زندگي «علامه حسن زاده» از شبكه 4
زندگي علامه حسن زاده آملي در قالب مجموعه مستند از شبكه چهار سيما پخش مي شود.
به گزارش فارس، اين مجموعه با رويكردي كاملا تحقيقي و مستند در 5 قسمت 45 دقيقه اي زندگي، آراء و انديشه هاي آيت الله حسن زاده آملي را به تصوير درآورده تا الگويي براي نسل جوان فرهيخته شود.
به گفته محمد سبحاني تهيه كننده «آيت حسن» اين برنامه در قالب مستند علمي به طرح نظرات اين علامه در زمينه هاي فلسفه و عرفان، رياضي و هيات، تفسير، ادبيات و فقه، طب و پزشكي مي پردازد.
سبحاني گفت: تصويربرداري اين مستند در شهرهاي قم، آمل و شهرهاي اطراف آمل صورت گرفته است و براي بازشناسي و پرداختن به شخصيت خانوادگي و اجتماعي ايشان يا بستگان و شاگردانشان گفت وگو شده است. همچنين براي نقد و بررسي نظرات فلسفي، رياضي و... ايشان با كارشناسان و اساتيد حوزوي و دانشگاهي همچون آيت الله عباسي، دكتر صادق لاريجاني، دكتر منصوري لاريجاني، آيت الله يزدان پناه و... مصاحبه شده است.
حسن طبري آملي مشهور به حسن حسن زاده آملي و علامه حسن زاده روحاني مجتهد، عارف، فيلسوف و مدرس دروس حوزوي است. وي در فلسفه، عرفان، فقه، اصول، ادبيات، رياضيات، علم فيزيك و شيمي و بسياري علوم ديگر تخصص خاصي دارد. و جامعيت علمي و عملي وي سبب شده كه مورد قبول همه صاحب نظران و انديشمندان حوزوي و دانشگاهي قرار گيرد.
«آيت حسن» كاري از گروه معارف و انديشه ديني شبكه چهار سيما است و قرار است در ماه مبارك رمضان از شبكه چهار پخش شود.
محكوميت كشتار بي رحمانه مسلمانان ميانمار
توسط انجمن قلم ايران
در پي كشتار بي رحمانه مردم مسلمان و مظلوم ميانمار توسط بوداييان افراطي، انجمن قلم ايران با صدور بيانيه اي به محكوميت اين اقدام پرداخت.
در اين بيانيه تصريح شده است: در روزگاري كه رسانه هاي گروهي دنياي استكبار و مراكز جهاني مدعي دفاع از حقوق بشر در ارتباط با كوچك ترين حادثه اي كه به منافع آنان گره خورده باشد، هياهوي رسانه اي گسترده اي را ساماندهي مي كنند، در سكوتي معنادار، چشم بر قتل عام زنان، كودكان و مردان مسلمان ستمديده ميانمار فرو بسته اند.
در بيانيه انجمن قلم ايران همچنين آمده است: ما شاعران و نويسندگان ايراني، اين فريادهاي دادخواهي را از آن سرزمين داغديده شنيده، ضمن محكوم كردن اين جنايات هول انگيز و نابخشودني، خواستار توقف سريع، و محاكمه و مجازات عاملان آن هستيم.
ملاقات يك هاليوودي با شهردار اورشليم
در پي ابراز علاقه مقامات رژيم صهيونيستي نسبت به ساخت فيلمي توسط «وودي آلن» درباره فلسطين اشغالي، «وودي آلن» با شهردار اورشليم ديدار كرد.
به گزارش فارس، در حالي كه چندي پيش مقامات اسرائيلي نسبت به ساخت فيلمي توسط «وودي آلن» درباره فلسطين اشغالي، ابراز علاقه كردند، اين فيلمساز هاليوودي در يك ضيافت ناهار كه در منهتن برگزار شد، با «نير باركت» شهردار اورشليم ديدار كرد. در اين نشست «ديان كيتون»، بازيگر هاليوودي نيز حضور داشت.
سخنگوي شهرداري اورشليم در مصاحبه با روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» گفت: آلن به درخواست ما پاسخ مثبت داده و باركت در حال برنامه ريزي يك ملاقات ديگر با آلن است.
«آلن» اوايل سال جاري ميلادي نيز در نيويورك با «شيمون پرز» رئيس جمهور رژيم صهيونيستي، ديدار و درباره لوكيشن هاي مناسب در خاورميانه به گفت وگو نشست.
 


گزارش سيماي اقتصاد ايران منتشر شد

«گزارش سيماي اقتصاد ايران از منظر شاخص هاي بين المللي» به عنوان اولين محصول دانشي مركز ارزيابي و تحليل صنعت و اقتصاد سازمان مديريت صنعتي منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت صنعتي، اين گزارش در برگيرنده 8 شاخص معتبر جهاني شامل: رقابت پذيري جهاني، توسعه نيروي انساني، فضاي كسب و كار، رونق اقتصادي، آزادي اقتصادي، آمادگي شبكه، استعداد جهاني و نوآوري جهاني و نيز يك شاخص پايه، يعني توليد ناخالص داخلي (GDP) است كه ضمن معرفي هر يك از اين شاخص ها، رتبه كشورها و ايران در جهان و منطقه و تحليل نقاط قوت و ضعف كشورمان در هر يك از اين شاخص ها آمده است.
اين محصول اولين گزارش جامع و تحليلي شاخص هاي جهاني صنعت و اقتصاد است كه به ارائه اطلاعات جامع از وضعيت اقتصادي ايران از منظر بين الملل پرداخته و با هدف كمك به سياست گزاران و مديران ارشد كشور در تصميم گيري هاي كلان منتشر شده است.
سرفصل هاي محتواي اين گزارش شامل: معرفي شاخص هاي جهاني، رتبه بندي كشورهاي جهان در هر يك از شاخص ها، رتبه ايران در جهان و منطقه، تحليل وضعيت ايران در هر يك از شاخص ها و زير شاخصها، اولويت هاي بهبود و واژه نامه و اصطلاح نامه اقتصادي مي باشد.
گفتني است بطور كلي شاخص ها از ابزارهاي بسيار مهم مديريتي در اندازه گيري ميزان دستيابي به اهداف تعيين شده و درك موقعيت فعلي به شمار مي رود كه انتخاب مناسب، اندازه گيري به موقع آن و بدنبال آن تعريف برنامه هاي بهبود و اجراي اين برنامه ها، تاثير بسزايي در ارتقاي سطح تصميم گيري هاي اقتصادي دارد بطوريكه نهادهاي معتبر بين المللي از جمله سازمان ملل متحد، مجمع جهاني اقتصاد، بانك جهاني و ... ساليانه اقدام به انتشار شاخص هاي مختلفي در حوزه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و سياسي نموده و كشورهاي مختلف جهان را براساس اين شاخص ها رتبه بندي نموده و بعضا تحليل هايي در اين زمينه ها ارائه مي كنند.
 


جامعه مدرسين حوزه علميه قم

كشتار بي رحمانه مسلمانان ميانمار را محكوم كرد

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي كشتار بي رحمانه مسلمانان مظلوم ميانمار را محكوم كرد و از مجامع بين المللي خواست تا جلوي اين جنايت را بگيرند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم در اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده است: كشتار فجيع و بي رحمانه مسلمانان مظلوم ميانمار در روزهاي اخير توسط گروه هاي تندرو بودايي خشم همه مسلمانان و انسان دوستان جهان را برانگيخته است. بي ترديد هدف از اين كشتارها، نسل كشي و از ميان بردن نام اسلام از ميانمار است؛ چه آنكه امروزه آوازه اسلام كشورهاي مختلف جهان را فراگرفته و امواج خروشان بيداري اسلامي، صحنه خاورميانه و شمال آفريقا را دگرگون ساخته است، از اين رو قدرت هاي استكباري مي كوشند با تحريك عناصر تندروي كشورها به سركوب و نابودي مسلمانان بپردازند.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: به راستي در دنيايي كه فرياد حقوق بشر و آزادي بيان، گوش ها را كر كرده، اين گونه نسل كشي و مبارزه با آزادي ديني چه توجيهي دارد؟! گناه مسلماناني كه مي خواهند صرفا به اعمال ديني خود بپردازند و از كمترين حدآزادي برخوردار باشند، چيست؟! و نيز آيا وقت آن نيست كه مجامع بين المللي و در رأس آن شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اين حوادث اسفناك مقابله كنند؟!
در پايان اين اطلاعيه آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوم كردن كشتار فجيع مسلمانان مظلوم در كشور ميانمار و ابراز همدردي با خانواده هاي داغدار آنان، از مجامع بين المللي مي خواهد كه با تدابير لازم، از وقوع چنين حوادث هولناك و تأسف بار جلوگيري به عمل آورند.
 


21 هزار طلبه نماز جماعت مدارس را اقامه مي كنند

معاون اقامه نماز اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصيلي آينده از 21 هزار طلبه علوم ديني براي برپايي نماز جماعت مدارس استفاده مي شود.
«محمدرضا عاقل زاده» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مجتمع فرهنگي، تربيتي شهيد بهشتي شهر گلمكان از توابع چناران افزود: بيش از 40 هزار واحد آموزشگاهي كشور هم اكنون داراي فضاي مناسب نمازخانه است.
وي اظهار داشت: در اقامه نماز جماعت علاوه بر طلاب علوم ديني از مربيان و معاون پرورشي، دبيران و ساير كادر آموزشي در نبود طلاب استفاده مي شود.
وي گفت: امسال بابت هزينه اياب و ذهاب ائمه جماعات مدارس 15 ميليارد ريال پرداخت شد.
وي همچنين از پخش اذان ظهر همزمان با مسجد در مدارس سراسر كشور خبر داد و افزود:اذان موذنين برتر پنجمين جشنواره اذان دانش آموزي از مدارس پخش خواهد شد. وي اظهار داشت: اقامه نماز با ارائه يك برنامه زمان بندي سراسري ممكن است امكانپذير نباشد، اما تاكيد بر اقامه آن در اول وقت است.
 


معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

جشنواره بزرگداشت حماسه 9دي در همه استان ها برگزار مي شود

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:جشنواره بزرگ تجلي بصيرت با مشاركت همه استان ها در 9دي ماه به پاس قيام مردم كشور در دفاع از ولايت برگزار مي شود.
حميد شاه آبادي در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اين برنامه با مشاركت همگان در سراسر كشور برگزار مي شود و تمركز فعاليت هاي ما در سال جاري تشكيل كار گروه هاي استاني ساماندهي مد و لباس است.
وي ادامه داد: مقرر شده در هر يك از استان ها كارگروه استاني مد و لباس به رياست مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور نمايندگان ادارات كل همان دستگاه هاي استان و نمايندگان مجلس استاني شكل بگيرد.
شاه آبادي تأكيد كرد: بسياري از رشته هاي هنري ما به ويژه هنرهاي بومي در ورطه خطر نابودي واقع شده است و تنها حوزه هايي كه مي تواند ما را از اين بحران نجات دهد آموزش هنر نقاشي و بومي و ايجاد رشته هاي هنري و بومي در دانشگاه علمي كاربردي است.
معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وجود بيش از 5هزار طراح لباس اضافه كرد: وجود طراحي لباس و زيرشاخه هاي آن يك قدم جدي براي جريان سازي در حوزه مسابقات است.
 


18 مهرماه برگزار مي شود جشنواره غذاي سالم

مدير پنجمين جشنواره غذاي سالم گفت: تضمين و گواهي سلامت محصولات و فرآورده هاي غذايي مورد مصرف جامعه در هر كشور مهم ترين شاخص پايداري سلامت اجتماعي و اقتصادي است.
كامبيز آقايي افزود: اين مسئله نه تنها از حيث كمي و كيفي بلكه از نظر الگوهاي مصرف و شاخص هاي اقتصادي و اجتماعي نيز اهميت بسيار دارد.
وي ادامه داد جمعيت رو به افزايش دنيا موجب شده مهم ترين چالش سياستگذاران حوزه توليد و سلامت، تضمين امنيت و سلامت غذا و تعيين راهبردهايي براي دستيابي به اين هدف در بخش توليد و عرضه محصولات كشاورزي و توليدي باشد.
وي اظهار داشت: براي ايجاد اعتماد در مصرف كنندگان در مورد كيفيت و سلامت محصولات و فرآورده هاي توليدي غذايي، بايد سيستم و مقررات متنوعي با عنوان كلي نظام گواهي محصولات توليدي حاكم باشد.
مدير پنجمين جشنواره غذاي سالم گفت: كشور ما با توجه به پتانسيل هايي كه دارد مي تواند علاوه بر تامين نيازهاي غذايي، مازاد بر نياز خود را نيز به كشورهاي ديگر صادرات كند اما امروزه صادركردن توليدات به كشورهاي ديگر داراي استانداردهايي است كه اگر رعايت نشود هم توليدات كشور را با مشكل مواجه مي كند و هم در بازارهاي بين المللي حرفي براي گفتن نخواهيم داشت.
آقايي افزود: برنامه هاي توسعه فرهنگي توليد و مصرف محصولات سالم در سال هاي اخير مورد توجه دست اندركاران امر سلامت قرار گرفته و در حوزه برگزاري جشنواره هاي تخصصي غذاي سالم، سعي بر آن شده كه در قالب برنامه هاي فرهنگي و هنري محصولات سالم به مصرف كنندگان معرفي گردد.
وي با اشاره به اينكه در اين جشنواره توليدكنندگان حامي سلامت مصرف كنندگان حضور خواهند داشت عنوان كرد: اگر امروزه از توليدكنندگان محصولات غذايي سالم حمايت و تقدير شود دوره جديدي در برنامه توسعه سلامت كشور ايجاد شده است و اگر در زمينه كميت به توان بالايي برسيم، مي توانيم از نظر كيفي نيز توليدات خود را ارتقا دهيم.
پنجمين جشنواره و نمايشگاه تخصصي غذاي سالم از تاريخ18 الي 21مهرماه در مركز نمايشگاه هاي كانون برگزار مي شود.
 


دبيرستاني ها هم شيرخوار مي شوند

دبير كميته ملي شير كشور از توزيع شير رايگان درميان دانش آموزان مقطع متوسطه خبر داد.
«عليرضا كريميان» روز شنبه درحاشيه آيين نهمين اختتاميه طرح شير و تغذيه رايگان مدارس استان تهران در اردوگاه شهيد «مصطفي خميني» شهرستان دماوند، اظهار داشت: دربرنامه ريزي صورت گرفته براي شير مدارس، مقرر شد علاوه بر دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي، تمامي دانش آموزان مقطع متوسطه نيز تحت پوشش قرار گيرند.
وي افزود: همچنين مهدكودك هاي تحت پوشش بهزيستي و فرهنگيان شاغل در مدارس نيز امسال در ليست دريافت كنندگان شير رايگان قراردارند.
كريميان خاطرنشان كرد: به رغم اهميت غذايي اين ماده با ارزش، درحالي كه هر ساله دستورالعمل توزيع شير پيش از آغاز سال تحصيلي به استان هاي كشور اعلام مي شود، به دليل طولاني شدن زمان تخصيص اعتبارات، متاسفانه عملا در زمان اعلام شده، توزيع شير انجام نمي شود و توزيع شير به نيمه دوم سال تحصيلي موكول مي شود كه بايد در اين باره چاره اي انديشيد.

 


كار ساخت پالايشگاه نفت شاهرود آغاز شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
كار ساخت پالايشگاه نفت شاهرود آغاز شد.
كار ساخت پالايشگاه نفت شاهرود به ظرفيت روزانه 10 هزار بشكه نفت خام با حضور كاظم جلالي نماينده مردم اين شهر در مجلس آغاز شد. در اين مراسم استاندار سمنان گفت: اين پروژه در 3 فاز صنعتي و 3 فاز عمراني احداث مي شود.
عباس رهي افزود: با بهره برداري از اين پروژه به طور مستقيم براي 500 نفر و غيرمستقيم براي يك هزار و پانصد نفر شغل ايجاد مي شود.
وي گفت: سرمايه گذار اين طرح اقتصادي در مرحله اول 50 ميليارد ريال و در مراحل دوم و سوم نيز 150 ميليارد ريال ديگر هزينه خواهد كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14