(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 مرداد 1391 - شماره 20282

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش يك مجله آمريكايي از بازوي بلند انقلاب اسلامي ايران
سخنگوي وزارت خارجه: ادعاي تركيه درباره نفوذ پ.ك.ك از خاك ايران مردود است
تسليت آيت الله صافي گلپايگاني به بازماندگان حادثه زلزله
مدير شوراي مفتي هاي روسيه:
ابتكار امام خميني(ره) در اعلام روز جهاني قدس محور اتحاد مسلمانان است
نخستين آئين تكريم خادمان نهج البلاغه برگزار شد
فرمانده ناتو در عمليات ليبي: حمله به ايران جهان اسلام را متحد مي كند
تظاهرات اعتراضي مخالفان جنگ عليه ايران در سرزمين هاي اشغالي
پاي درس علي (ع)
پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت حادثه تلخ زلزله آذربايجان
پزشكيان تأكيد كرد
لزوم جايگزيني سياست تنظيم جمعيت با كنترل جمعيت
فارين پالسي: تحريم هاي ايران قابل دور زدن است
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه:
تاكنون 110 هزار نفر براي طرح حفظ قرآن ثبت نام كرده اند
فرمانده تروريست هاي سوريه: درباره ايرانيان ربوده شده مذاكره مي كنيم
آغاز توزيع كارت آزمون كارداني به كارشناسي از 30 مرداد
افشاگري شهرزاد ميرقلي خان از شكنجه شدن در زندان آمريكا


گزارش يك مجله آمريكايي از بازوي بلند انقلاب اسلامي ايران

مجله آمريكايي نشنال اينترست درمقاله اي با عنوان «سلاح مخفي ايران» از سپاه قدس با عنوان «بازوي بلند انقلاب اسلامي» ياد كرد.
مجله آمريكايي نشنال اينترست، در مقاله اي با عنوان «سلاح مخفي ايران» كه توسط شخصي به نام «كوين ليم» نوشته شده است، با اشاره به حوادث سوريه مي نويسد: وقايع سوريه براي ايران داراي عوارضي است. ايران با تحريم هايي مواجه است و اين در حاليست كه حافظ اسد و بشار اسد هر دو از متحدان ايران بوده اند. ضمن آنكه اين دو رهبر سوريه، در كنار حزب الله لبنان و گروه هاي آزاديخواه فلسطيني نيز در محور مقاومت نقشي كليدي را ايفا كرده اند. حزب الله موفق ترين نتيجه عملكرد ايران در بحث صدور انقلاب بوده است اما شكست سوريه مي تواند يك ناكامي براي ايران در صدور انقلاب محسوب شود.
به گزارش مشرق، اين مجله آمريكايي در ادامه مقاله خود آورده است: ايران قابليت هاي نامتقارن فراواني را در خود ايجادكرده است كه توسط بخش هاي مختلفي در اين كشور از جمله سپاه پاسداران، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و... پيگيري و هماهنگي مي شوند.
در ادامه اين مقاله آمده است: يكي از اين بخش ها كه مي توان از آن با عنوان «شناخته شده ناشناس» و محرك اصلي در تدبيرهاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران ياد كرد، واحد قدرتمندي به نام سپاه قدس است كه تمركز اصلي آن بر مسئله صدور انقلاب اسلامي، ايجاد بازدارندگي و مقولاتي از اين دست است.
نشنال اينترست مي افزايد: براساس گزارش گروه جنگ آمريكا در سال 2010، نيروي قدس، مغز متفكر مقابله خارجي با دشمنان جمهوري اسلامي ايران و حامي اصلي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي در سال 2006 بوده است.
به گزارش نشنال اينترست، يك كارشناس از مؤسسه آمريكن اينترپرايز در همين زمينه مي گويد: مداركي رسمي درباره سرلشكر سليماني وجود ندارد اما گفته مي شود او نقش هاي مهمي را در جنگ هشت ساله ايران با آمريكا، در غائله كردستان، در دفع كاروان هاي شرارت و مواد مخدر در شرق ايران و همچنين در افغانستان ايفا كرده است.
اين كارشناس آمريكايي تصريح مي كند: سرلشكر سليماني روابط نزديكي نيز با رهبر جمهوري اسلامي ايران دارد و در حال حاضر چهره اي با نفوذ است كه تبديل به يك اسطوره شده است.
اين نشريه آمريكايي در ادامه مقاله خود از مجموعه تحت امر سردار سليماني با عنوان «بازوي بلند انقلاب اسلامي» ياد مي كند و با طرح ادعاها و تهمت هايي عليه جمهوري اسلامي ايران در خاتمه مي نويسد: معادلات رياضي اينطور مي گويد كه يك جنگ سخت و طولاني در مقابل ايران و رژيم صهيونيستي قرار دارد.


سخنگوي وزارت خارجه: ادعاي تركيه درباره نفوذ پ.ك.ك از خاك ايران مردود است

سخنگوي وزارت خارجه در واكنش به اظهارات معاون نخست وزير و سخنگوي دولت تركيه با مردود خواندن ادعاي نفوذ پ.ك.ك از خاك كشورمان تاكيد كرد كه فرافكني و طرح چنين موضوعاتي نمي تواند به حل مسائل داخلي آن كشور كمك كند.
رامين مهمان پرست با انتقاد از ادعاهاي معاون نخست وزير و سخنگوي دولت تركيه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در طول سه دهه گذشته ملجأ مظلومان منطقه بوده است كه نقطه تبلور آن، حمايت كشورمان از مردم مظلوم فلسطين است و اين امر نشانگر آن است كه ما هيچگاه سياست هايمان را براساس نگاه مذهبي تعريف نكرده ايم و براي تبعيت از اين سياست اصولي خود هزينه هاي فراواني هم پرداخت كرده ايم كه فشار كنوني جهان استكبار عليه ايران يك نمونه بارز آن است.
مهمان پرست اضافه كرد: هرچند در مورد سوريه با همسايه مسلمان خود تركيه اختلاف نظر داريم، ولي اين اختلاف ديدگاه نبايد منجر به بيان مواضع سياسي تفرقه افكنانه شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: به نظر مي رسد نگاهي دقيق تر به تحولات سوريه ما را نسبت به خطرات گروه هاي تندرو براي منطقه و جنايت هايي كه آنان انجام مي دهند روشن كند.
مهمان پرست سياست جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه را پذيرش اصلاحات و انجام آن در يك روند معقول دانست و اظهار داشت: اعتقاد داريم با دخالت و فشار خارجي هيچ اصلاحاتي از اصالت برخوردار نخواهد بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: اظهارات آقاي بلنت آرنچ اگر نتيجه سوء برداشت نباشد مي تواند منجر به همراهي و يا كمك به روندي نامطلوب و كشيده شدن منطقه به منازعات مذهبي و قومي شود، كه منافع جهان اسلام را تامين نخواهد كرد. وي همچنين با مردود خواندن ادعاي نفوذ پ.ك.ك از خاك كشورمان گفت: فرافكني و طرح چنين موضوعاتي نمي تواند به حل مسائل داخلي آن كشور كمك كند.
مهمان پرست خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و تركيه به عنوان دو كشور قدرتمند منطقه بايد از همه توان و ظرفيت خود براي مصون نگه داشتن منطقه ازاين دام تفرقه برانگيز كه فتنه اي آمريكايي- صهيونيستي است استفاده كرده و با رايزني هاي بيشتر به وظيفه اي كه شايسته جايگاه آنان است عمل كنند.
 


تسليت آيت الله صافي گلپايگاني به بازماندگان حادثه زلزله

سرويس شهرستان ها-
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني با صدور پيامي به بازماندگان حادثه زلزله شمال غرب كشور تسليت گفت و براي آنان اجر و صبر مسئلت كرد.
اين مرجع تقليد در پيام خود براي جان باختگان حادثه زلزله غفران الهي و براي مجروحان و مصدومان آن شفاي كامل از خداوند متعال درخواست كرد.
وي با يادآوري ماه مبارك رمضان به عنوان ماه غفران و ضيافت الهي، ضمن ابراز همدردي با مردم مصيبت ديده آذربايجان، تسكين آلام آنان را از خداوند متعال مسئلت داشته و از عموم مردم مسلمان ايران و آذربايجان خصوصا علما و روحانيون خواستند تا به هر وسيله ممكن به كمك و ياري مردم زلزله زده بشتابند.
آيت الله سبحاني تسريع در كمك
به زلزله زدگان را خواستار شد
آيت الله «جعفر سبحاني» از مراجع تقليد در پيامي ضمن تسليت به خانواده هاي درگذشتگان زلزله اهر و توابع آن، خواستار تسريع در رسيدگي به امور زلزله زدگان شد.
به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، در پيام آيت الله سبحاني آمده است: با كمال تاسف و تاثر مطلع شديم كه در حادثه زلزله روز شنبه تعدادي از اهالي شريف و متدين و عالم پرور شهرستان اهر و توابع آن كشته و مجروح شده اند كه با توجه به زمان وقوع زلزله، متاسفانه اكثر قربانيان زنان و كودكان بوده اند.
اين پيام افزوده است: از درگاه خداوند سبحان براي درگذشتگان آمرزش و مغفرت و براي مجروحان و مصدومان شفاي عاجل و كامل و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت مي كنم.
آيت الله سبحاني در اين پيام تاكيد كرده است: ان شاءالله مسئولان محترم و مردم غيور و با ايمان منطقه و ديگر هموطنان عزيز در اين روزهاي پربركت و پرفضيلت به وظيفه اسلامي و انساني خود عمل خواهند كرد.


مدير شوراي مفتي هاي روسيه:

ابتكار امام خميني(ره) در اعلام روز جهاني قدس محور اتحاد مسلمانان است

مدير شوراي مفتي هاي روسيه با تاكيد بر لزوم پرهيز كشورهاي اسلامي از تفرقه تصريح كرد كه اعلام روز جهاني قدس توسط امام خميني(ره) ابتكار مهمي براي مسلمانان جهان است.
«نفيق اسد آشيروف» ديروز در گفت وگو با ايرنا بر لزوم مبارزه با رژيم صهيونيستي تا آزادي سرزمين فلسطين از زير يوغ اين رژيم پوشالي تاكيد كرد و آن را وظيفه هر مسلمان صرف نظر از تعلقات مذهبي و نژادي و قومي خواند.
وي اقدام امام خميني(ره) در اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس را، ابتكاري با ابعاد راهبردي خواند و افزود: دورانديشي امام خميني(ره) در آن دوران حساس موجب شد كه نه تنها ريشه درخت مقاومت در برابر صهيونيست ها و حاميان غربي شان خشك نشود، بلكه محمل جديدي براي اتحاد مسلمانان جهان با محوريت آزادسازي قدس ايجاد شد.
وي اضافه كرد: امام خميني(ره) با طرح روز قدس به طور عملي نشان داد كه مشكلات مسلمانان مانند دانه هاي زنجير به هم پيوسته اند و آنان نبايد اجازه دهند كه دشمنان امت اسلامي با اتكا بر تفاوت هاي مذهبي و نژادي در جهان اسلام تفرقه اندازي كنند و توطئه هاي سوء خود را پيش ببرند.
وي در بخش ديگري از سخنانش از برخي كشورهاي اسلامي كه بجاي كمك به مقاومت ضداسرائيلي به صفوف دشمنان سوريه پيوسته اند انتقاد كرد و اظهار داشت: ملت هاي اسلامي اين سياست خائنانه را هرگز نخواهند بخشيد و سران كشورهاي عربي بايد تا دير نشده از اين راه نادرست و انحرافي برگردند.
آشيروف با تحسين از موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مسئله فلسطين و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي گفت: ايران در حال حاضر تنها موضع محكم عليه رژيم صهيونيستي است و ساير كشورهاي اسلامي بايد اقدامات ايران را الگويي براي اقدمات خود قرار دهند.
 


نخستين آئين تكريم خادمان نهج البلاغه برگزار شد

گروه ادب و هنر-
نخستين آئين تكريم از خادمان نهج البلاغه در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم و با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
در اين آئين از پنج نفر از خادمان بزرگ نهج البلاغه مرحوم سيد علي نقي فيض الاسلام، مرحوم علامه محمدتقي جعفري، مرحوم محمدباقر محمودي، مرحوم محمد دشتي و مرحوم سيدجعفر شهيدي تقدير شد.
همچنين از ميان مترجمان و مفسران نهج البلاغه كه در قيد حيات هستند نيز سيد جمال الدين دين پرور، عزيز الله عطاردي، سيدمحمد جعفري، حسين استادولي، غلامرضا حيدري ابهري و محمدعلي عليقلي هدف تكريم قرار گرفتند.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با بيان اينكه نهج البلاغه نياز به توجه بيشتر دارد، گفت: اگر بخواهيم تقسيم بندي كنيم، خواهيم ديد 241 خطبه نهج البلاغه بيشتر به مسائل زيربنايي مي پردازد. 91 نامه امير المومنين(ع) نيز مسائل مديريتي و اجتماعي و كلمات قصار نهج البلاغه نيز خودسازي و انسان سازي را مطرح مي كند. همه اين ها نشان مي دهد اين كتاب ارزشمند كه برادر قرآن نام گرفته است، همه امور را شامل بوده و تمام مسائل را مد نظر دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي رئيس بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم نيز با بيان اينكه با وجود اين همه عظمت و داشتن 241 خطبه، 79 نامه و 480 حكمت مهجوري نهج البلاغه قابل قبول نيست، خاطرنشان كرد: شخصيت اميرالمومنين(ع)، بلاغت قلم امام اول شيعيان(ع) و جامعيت نهج البلاغه مايه اهميت اين اثر است. بررسي هاي نهج البلاغه پژوهان نشان مي دهد كه اين اثر مطالب و مباني 140 رشته تخصصي را در خود جاي داده است. در پايان اين مراسم، از كتاب 10 جلدي «كتابشناسي حضرت اميرالمومنين(ع)» نوشته سلمان حبيبي رونمايي شد.
بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم امروز به پايان مي رسد.


فرمانده ناتو در عمليات ليبي: حمله به ايران جهان اسلام را متحد مي كند

فرمانده نيروهاي ناتو در حمله به ليبي ضمن مخالفت با هرگونه ماجراجويي نظامي عليه ايران هشدار داد كه اين مسئله باعث اتحاد جهان اسلام خواهد شد.
ژنرال «چارلز بوچارد» فرمانده كانادايي عمليات ناتو در ليبي در مصاحبه با روزنامه صهيونيستي هاآرتص، بر مخالفت ناتو با هرگونه حمله به ايران چه از جانب آمريكا و چه از جانب اسرائيل، تصريح كرد.
وي همچنين ضمن بررسي وضعيت كنوني سوريه، بركناري بشاراسد را موجب بروز هرج ومرج در اين كشور دانست.
به گزارش فارس بوچارد كه 4 ماه پيش از نيروي هوايي سلطنتي كانادا بازنشسته شده، عنوان كرده است كه باور نمي كند اسرائيل چنين گام هاي غيرمنطقي و غيرمسئولانه اي را در جهت حمله به ايران بدون برخوردار بودن از حمايت بين المللي بردارد. وي ادامه داده است كه نه ناتو و نه شوراي امنيت، هيچ يك با حمله به ايران در آينده نزديك موافقت نخواهد كرد.
بوچارد به اوضاع سوريه نيز اشاره كرده و تصريح كرده است كه شرايط در اين كشور كاملا با آنچه كه در ليبي در جريان بود متفاوت است.
وي دارا بودن حاميان قدرتمند را ديگر وجه تمايز ميان ليبي و سوريه دانسته است. به گفته وي معمر قذافي تنها از حمايت چند كشور حاشيه اي بهره مي برد، اما نظام سوريه حاميان قدرتمندي نظير ايران، روسيه و چين داشته و از حمايت گروه هايي نظير حزب الله و حماس نيز برخوردار است.


تظاهرات اعتراضي مخالفان جنگ عليه ايران در سرزمين هاي اشغالي

مخالفان جنگ با ايران در مقابل اقامتگاه وزير جنگ رژيم صهيونيستي در تل آويو دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت، تظاهركنندگان با حمل پلاكاردهايي به نشانه مخالفت با حمله هوايي عليه ايران شعارهاي «نه جنگ مي خواهيم و نه حمله» سر مي دادند. در بين تظاهركنندگان تعدادي از سياستمداران جناح چپ و فعالان سياسي مخالف كابينه رژيم صهيونيستي نيز ديده مي شدند.
آحارونوت نوشت: پليس ضد شورش سرزمين هاي اشغالي يكي از تظاهركنندگان را كه تصويري از ايهود باراك با لباس نازي هاي آلمان حمل مي كرد دستگير كرد.
يكي از سازمان دهندگان اين تظاهرات گفت تمامي روزنامه هاي اسرائيلي اين روزها درباره احتمال حمله نظامي اسرائيل عليه ايران مي نويسند. وي گفت تصميم جنگ عليه ايران برخلاف عقيده و تمايل مردم اسرائيل است و اين يك جنگ احمقانه خواهد بود كه آينده آن را نمي توان پيش بيني كرد.
بنا به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت «تامار زندبرگ» يكي از اعضاي شوراي شهر تل آويو كه در تظاهرات روز گذشته شركت كرده بود مي گويد حضور تظاهركنندگان در مقابل منزل وزير دفاع يعني جرياني كه رسانه هاي اسرائيل دنبال مي كنند برخلاف جرياني است كه شهروندان اسرائيل مي خواهند.
وي گفت: اگر جنگي عليه ايران آغاز شود معلوم نيست آيا قابل مهار و پايان پذير خواهد بود يا خير و يا اينكه چه تلفاتي خواهد داشت.
«شاشار كوتاني» يكي ديگر از تظاهركنندگان اظهار داشت كه مهم نيست كه تهديدات كابينه اسرائيل براي حمله به ايران جدي باشد يا خير. مهم اين است كه اين تهديدات هم اكنون وجود دارد و مي تواند تهديدي براي همه ما باشد.
با وجود آنكه برخي مقامات اسرائيلي از جمله ايهود باراك و بنيامين نتانياهو در هفته گذشته تلاش كردند طوري سخن بگويند كه گويي اين رژيم در آستانه تصميم گيري درباره حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران است، منابع مطلع منطقه اي مي گويند كابينه امنيتي اين رژيم اساسا يك سال است درباره مسئله حمله به ايران حتي بحث هم نكرده است.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز در شماره ديروز خود تصريح كرد كه «ايهود اولمرت» نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي ضمن انتقاد از مواضع جنگ طلبانه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي، عنوان كرد كه هيچ دليلي براي حمله به ايران وجود ندارد.
به گزارش اين روزنامه اولمرت در صحبت هاي خود در يكي از دانشگاه هاي اسرائيل اضافه كرد ابدا هيچ دليلي براي انجام اين اقدام در آينده نزديك وجود ندارد.
وي افزود: بحث هايي كه در مورد ايران مي شود، منعكس كننده واقعيات نيست. ما نبايد هيجاني باشيم. ما بايد آرام بگيريم.


پاي درس علي (ع)

در برابر دشمن
هوشيارانه عمل كن!
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
هرگز پيشنهاد صلح از طرف دشمن را كه خشنودي خدا در آن است رد مكن، كه آسايش رزمندگان، و آرامش فكري تو، و امنيت كشور در صلح تامين مي گردد.
لكن زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتي كردن، زيرا گاهي دشمن نزديك مي شود تا غافلگير كند، پس دورانديش باش، و خوشبيني خود را متهم كن.
حال اگر پيماني بين تو و دشمن منعقد گرديد، يا در پناه خود او را امان دادي، به عهد خويش وفادار باش، و بر آنچه برعهده گرفتي امانت دار باش، و جان خود را سپر پيمان خود گردان، زيرا هيچ يك از واجبات الهي همانند وفاي به عهد نيست.
نهج البلاغه
نامه 53


پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت حادثه تلخ زلزله آذربايجان

حضرت آيت الله خامنه اي در پي حادثه تلخ زلزله در منطقه شمال غرب كشور با صدور پيامي براي خسارت ديدگان و بازماندگان اين حادثه صبر و اجر مسئلت كردند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حادثه تلخ زلزله آذربايجان مايه اندوه عميق گرديد. رحمت خداوند بر درگذشتگان و شفاي عاجل براي مصدومان و صبر و اجر براي بازماندگان و خسارت ديدگان را از خداوند متعال مسئلت مي كنم.
لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزيز مساعي خود را براي كاهش آلام اين عزيزان به كار برند.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيدعلي خامنه اي
22مردادماه 1391


پزشكيان تأكيد كرد

لزوم جايگزيني سياست تنظيم جمعيت با كنترل جمعيت

عضو كميسيون بهداشت مجلس بر لزوم جايگزيني سياست تنظيم جمعيت با كنترل جمعيت تأكيد كرد.
مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح مباحثي پيرامون اصلاح قانون كنترل جمعيت گفت: كنترل جمعيت به معناي ايجاد تعادل در رشد و توليد جمعيت كشور بوده و سياستي كه در عرض چند سال گذشته با عنوان كنترل رشد جمعيت اعمال مي شد، غيركارشناسي بوده است.
وي در ادامه تصريح كرد: طبق آمار منتشره نرخ رشد جمعيتي كشور كاهش يافته و اين مسئله در آينده مشكل ساز خواهد شد لذا بايد با اصلاح قانون كنترل جمعيت چاره اي براي اين مشكل انديشيده شود.
وزير اسبق بهداشت همچنين اظهار داشت: بايد به جاي كنترل جمعيت، تنظيم جمعيت را در دستور كار قرار دهيم تا طي چند سال آينده مشكلي براي رفع نيازهاي جامعه در زمينه هاي مختلف نداشته باشيم.
عضو كميسيون بهداشت مجلس در پايان خاطر نشان كرد: بايد موضوع بررسي كنترل و تنظيم جمعيت با حضور صاحب نظران و مسئولان مربوطه هرچه سريعتر به نتيجه نهايي برسد.


فارين پالسي: تحريم هاي ايران قابل دور زدن است

مجله آمريكايي فارين پالسي با اشاره به ناكارآمدي تحريم هاي غرب عليه ايران در گزارش مفصلي راهكارهايي را ارائه كرد كه از آن طريق مي توان تحريم هاي غرب عليه ايران را دور زد.
فارين پالسي در گزارشي تفصيلي به ارايه راهكارهايي براي دور زدن تحريم هاي غرب عليه ايران پرداخت.
براساس اين گزارش، ايجاد يكسري شركت هاي پيشرو براي توليد كالاهاي بي ضرر مي تواند به ايران كمك كند تا از اين شركت ها به عنوان بانك هاي بازرگاني براي تجارت خود استفاده كند.
اين مجله آمريكايي در ارائه اين راهكارها اينگونه توضيح مي دهد كه يكي از راه حل هاي دور زدن تحريم ها اين است كه از برخي كشورهاي مهم چون مسكو، پكن و يا آنكارا حمايت شود تا اين كشورها بتوانند در عرصه جهاني از ايران حمايت كنند.
فارين پالسي اينگونه در گزارش خود ادامه داد كه مي توان تعداد زيادي از فرودگاه هاي خصوصي اروپا را كشف كرد، فرودگاه هايي كه صادرات و قوانين كنترل در آنجا چندان سخت نيست به عنوان مثال آلمان مكان خوبي است براي آنكه كالاهايي را كه مورد نياز شما است، ذخيره كنيد و از طريق كشف فرودگاه هاي خصوصي مي توان به كشورهاي سوم و سپس ايران سفر كرد و از اين طريق تحريم ها را دور زد.


معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه:

تاكنون 110 هزار نفر براي طرح حفظ قرآن ثبت نام كرده اند

حجت الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه در نشست خبري ديروز از ثبت نام110 هزار نفر براي طرح حفظ قرآن خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان وي ضمن اعلام اين خبر افزود: سازمان اوقاف امسال براي حفظ قرآن توسط 250 هزار نفر در سطح كشور برنامه ريزي كرده است.
شرفخاني اظهار داشت: سامانه جامع تربيت حافظان قرآن نيز در سازمان اوقاف راه اندازي شده است و ما از اين طريق نظارت دقيق بر طرح جامع حفظ قرآن در سراسر كشور داريم.
وي ساير برنامه هاي سازمان اوقاف و امور خيريه را در سال جاري به شرح زير اعلام كرد:
- طرح ضيافت الهي در 1640 امامزاده و بقاع متبركه اجرا شده است.
- در 2000 امامزاده روحانيون استقرار يافته اند.
- در 829 امامزاده و بقاع متبركه جلسات تفسير قرآن برگزار مي شود.
- در 548 امامزاده نمايشگاه محصولات قرآني تشكيل شده است.
در 1302 امامزاده جلسات ترتيل خواني قرآن برگزار شده است.
- در 866 امامزاده و بقاع متبركه محفل انس با قرآن تشكيل شده است. شرفخاني ضمن اعلام اين خبرها افزود:سومين جشنواره فرهنگي «وقف چشمه هميشه جاري» هم برگزار مي شود.
اين جشنواره در سه بخش: فيلم، پوستر و رسانه هاي مكتوب به صورت متمركز برگزار مي شود.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه اهداف برگزاري اين جشنواره را چنين اعلام كرد:
- بسترسازي مناسب براي ترويج فرهنگ وقف در جامعه
- نگاه نو به سنت حسنه وقف
- احياء و بهره برداري بهتر از موقوفات كشور
- نهادينه سازي فرهنگ وقف در جامعه اسلامي
حجت الاسلام شرفخاني در پايان افزود: لازم است كه ما به ترويج مفاهيم قرآني در سطح جامعه بپردازيم. به همين جهت اقدام به برگزاري مسابقه سراسري «سفره آسماني» كرده ايم.


فرمانده تروريست هاي سوريه: درباره ايرانيان ربوده شده مذاكره مي كنيم

فرمانده تروريست هاي سوريه موسوم به ارتش آزاد كه نيروهايش پس از عقب نشيني از دمشق در حال درگيري با نيروهاي ارتش سوريه درحلب هستند، در گفت وگويي اظهار داشت: اگر حمايت هاي ايران نبود، نظام سوريه تاكنون نمي توانست مقاومت كند.
به گزارش مهر «رياض الاسعد» در گفت وگو با روزنامه الاهرام مصر اعلام كرد: ايران از نظام «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه حمايت مي كند و اگر اين حمايتها نبود، نظام اسد تاكنون توان مقاومت نداشت.
وي افزود: ايرانيان بازداشت شده هم اكنون در حال گذراندن مراحل بازجويي هستند و تصميم درباره آنها گرفته نشده است. البته در صورت پايان بازجويي ها درباره آنها مذاكره مي كنيم.


آغاز توزيع كارت آزمون كارداني به كارشناسي از 30 مرداد

توزيع كارت آزمون تجميع شده كارداني به كارشناسي از روز 30 مردادماه آغاز و اين آزمون در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز پنج شنبه دوم شهريورماه برگزار مي شود.
424 هزار و 724 نفر در آزمون كارداني به كارشناسي امسال ثبت نام كرده اند، آزمون اين داوطلبان در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز پنجشنبه دوم شهريورماه برگزار مي شود.
آزمون 33 كد رشته كارداني به كارشناسي با 214 هزار و 491 داوطلب در نوبت صبح و آزمون 60 كد رشته باقي مانده با 210 هزار و 233 داوطلب در نوبت بعدازظهر دوم شهريورماه برگزار خواهد شد.
كارت ورود به جلسه داوطلبان به صورت اينترنتي و از طريق پايگاه سازمان سنجش به نشانيwww.sanjesh.org از روز 30 مردادماه، قابل دريافت است.
براساس اين گزارش، از مجموع متقاضيان آزمون كارداني به كارشناسي امسال 180 هزار و 253 نفر زن و 244 هزار و 471 نفر مرد هستند و آزمون آنها در حوزه هاي امتحاني 135 شهرستان مختلف كشور برگزار مي شود.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفت وگو با ايسنا با اشاره به جزئيات برگزاري آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد گفت: با توجه به سياست هاي وزارت علوم و دانشگاه آزاد مقرر شد كه آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91 به صورت تجميع شده و متمركز برگزار شود، بر اين اساس ثبت نام از متقاضيان اين آزمون در تيرماه انجام شد كه طي آن 424 هزار و 724 نفر ثبت نام كردند و از اين تعداد 44/42 درصد زن و 56/57 درصد مرد بودند.
 


افشاگري شهرزاد ميرقلي خان از شكنجه شدن در زندان آمريكا

زن ايراني زنداني در زندان هاي آمريكا گفت: آمريكايي ها مرا براي 18 ساعت در يك سلول فوق العاده سرد زنداني كرده و به دست و پاهايم زنجير زده بودند.
«شهرزاد ميرقلي خان» زن ايراني كه به اتهامات واهي 5 سال در زندان هاي آمريكا زنداني بود، يك شنبه شب وارد تهران شد.
وي هفته گذشته آزاد شد و پيش از عزيمت به تهران توقفي كوتاه در عمان داشت.
قلي خان پس از بازگشت به كشورمان و ديدار با خانواده خود گفت: احساس مي كنم دوباره متولد شدم و به آغوش خانواده بازگشتم؛ تنها خدا را شكر مي گويم. وي درباره شرايط سخت زندان هاي آمريكا افزود: «18 ماه اول در زندان واقعا سخت و دشوار بود چرا كه از لحاظ جسماني تا آخرين حد شكنجه شدم.»
قلي خان تصريح كرد: «آنها من را نمي زدند اما براي 18 ساعت در يك سلول فوق العاده سرد زنداني بودم در حالي كه به كمر، دست و پاهايم زنجير زده بودند.»
وي افزود: آنها هميشه طوري به من زنجير و دستنبد مي زدند كه پوست بدنم كنده مي شد.
به گزارش فارس، قلي خان در ادامه گفت: اگرچه آمريكايي ها براي من وكيل مدافع در نظر گرفته بودند اما براي شروع كار 2 هزار دلار از من طلب كردند.
گفتني است، شهرزاد ميرقلي خان به اتهام واهي خريد تجهيزات دوگانه به همراه همسرش در اتريش دستگير شد و با گذراندن دوران محكوميت و تبرئه توسط دادگاه اين كشور، به ايران بازگشت، اما در سفري به قبرس در سال 1386 توسط ماموران اين كشور دستگير و به درخواست آمريكا به اين كشور منتقل و در اقدامي غيرانساني و غيرحقوقي به 5 سال حبس در آمريكا محكوم و در 19 دسامبر 2007 در آمريكا زنداني شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14