(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مهر 1391 - شماره 20319

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي:
رژيم اسرائيل بدون هيچ تأخيري به معاهده NPT بپيوندد
مشاور بين الملل رهبر انقلاب در جمع خبرنگاران:
هر تغييري در رابطه ايران با آمريكا بايد از طرف رهبرمعظم انقلاب اعلام شود
پاي درس علي (ع)
پس از خودداري رئيس جمهور آمريكا از ديدار با نتانياهو در سازمان ملل كاخ سفيد:
اوباما تلفني از نتانياهو دلجويي كرد!
با حضور رئيس مجلس خبرگان و معاون اول دستگاه قضا برگزار شد
تجمع طلاب و روحانيان تهران در اعتراض به فيلم موهن آمريكايي-صهيونيستي
حمايت بيش از هشت هزار هنرمند سراسر كشور
از تحريم اسكار توسط وزير ارشاد
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي:
كساني كه در كنار دشمنان سوريه قرار گرفتند پشيمانند
اميرعبداللهيان:
دولت ليبي مسئول حفاظت از جان و آزادي اتباع ايراني است
نبيل العربي:
ايران نقش مهمي در حل بحران سوريه دارد
امروز در پاسخ به اهانت كنندگان به ساحت پيامبر اسلام صورت مي گيرد
تشكيل بزرگترين زنجيره دانش آموزي در ميدان آزادي
بداغي:
تعيين مجري ديگري براي انتخابات مغاير قانون اساسي است
محسن رضايي:
اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت اقتصادي نيست
با حضور ايران نشست گروه چهارجانبه
براي حل بحران سوريه در نيويورك برگزار شد
بروجردي:
آلودگي سياسي و اطلاعاتي در ساختار آژانس انرژي اتمي بايد اصلاح شود
تكرار ادعاهاي امارات درباره جزاير سه گانه ايراني
از 22 مهرماه اجرا مي شود
آغاز طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت
افزايش خدمات هلال احمر
در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي
اخبار ادبي و هنري
آب 21 روستاي كاشان با تانكر تامين مي شود
راه اندازي نخستين پايانه ويژه معلولان و نابينايان
ساخت 10 اسكان اضطراري در تهران
سازمان سنجش اعلام كرد
آغاز ثبت نام آزمون دكتري از 7 آذر
مدير كل تعزيرات حكومتي تهران:
پرونده تخلفي درباره قيمت كاغذ تشكيل نشده است
آغاز ثبت نام مدارس بزرگسالان از 15مهر


صالحي:

رژيم اسرائيل بدون هيچ تأخيري به معاهده NPT بپيوندد

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد كه رژيم صهيونيستي بايد بدون هيچ تأخيري به NPT بپيوندد.
علي اكبر صالحي كه براي شركت در شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي برد در اجلاس مقامات عالي رتبه مقابله با تروريسم با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: اسرائيل بايستي تمام تأسيسات هسته اي خود را تحت نظارت كامل پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دهد.
وي كه در اجلاس مقامات عالي رتبه درخصوص مقابله با تروريسم هسته اي در مقر سازمان ملل به نمايندگي از جنبش عدم تعهد سخنراني مي كرد، بر موضع اصولي اين جنبش مبني بر خلع سلاح كامل هسته اي به عنوان اصلي ترين اولويت تاكيد كرد صالحي نگراني اين جنبش درخصوص روند كند خلع سلاح بين المللي و فقدان پيشرفت در حذف كلي سلاح هاي هسته اي از سوي دولت هاي دارنده سلاح هسته اي براساس مقررات حقوقي چندجانبه را اعلام كرد.
وزير امور خارجه ايران تاكيد كرد: جنبش عدم تعهد براصل تخطي ناپذير فعاليت هاي صلح آميز هسته اي تاكيد دارد و معتقد است كه هرگونه حمله يا تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته اي صلح آميز كه در حال فعاليت و يا در حال ساخت است نقض فاحش قوانين بين المللي، اصول و اهداف منشور ملل متحد و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي محسوب مي شود.
صالحي تصريح كرد: جنبش عدم تعهد از دبيركل سازمان ملل و بانيان قطعنامه سال 1995 در خصوص خاورميانه مي خواهد كه در مشورت با كشورهاي منطقه حداكثر تلاش خود را براي تضمين موفقيت كنفرانسي كه قرار است در سال 2012 و با حضور دولت هاي خاورميانه برگزار شود، به كار گيرد.
وي اضافه كرد: در اين كنفرانس موضوع ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته اي و ديگر سلاح هاي كشتار جمعي مورد بررسي قرار مي گيرد و جنبش عدم تعهد تاكيد دارد كه تأخير بيشتر در برگزاري اين كنفرانس جايز نيست.
وزير امور خارجه ايران به نمايندگي از جنبش عدم تعهد تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي به عنوان تنها طرفي كه در منطقه به پيمان منع و گسترش سلاح هاي هسته اي نپيوسته است و حتي قصد خود را براي عدم انجام اين كار اعلام نكرده، بايستي بدون هيچگونه تاخيري به NPT پيوسته و تمام تاسيسات هسته اي خود را تحت نظارت كامل پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دهد.
لازم به ذكر است صالحي روز جمعه در جلسه عالي رتبه مقابله با تروريسم هسته اي با تشريح مصاديق تروريسم هسته اي گفت: كليه دولتها تعهد قانوني دارند كه از هر گونه حمله يا تهديد به حمله عليه تأسيسات هسته اي در حال فعاليت و يا در حال ساخت خودداري كنند.
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اداي احترام به روح بيش از 17000 شهروند ايراني از مقامات عالي رتبه، مردم عادي و به ويژه دانشمندان هسته اي كه توسط گروه هاي تروريستي به شهادت رسيده اند، به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران ديدگاه هاي خود را بيان كرد.
وي در اين زمينه گفت: تأسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران نيز هدف حملات سايبري و خرابكاري مورد حمايت خارجي قرار گرفته و لذا ايران بر جلوگيري از تروريسم هسته اي اهميت زيادي قائل است.
صالحي هرگونه اقدام و با هر وسيله عليه هرگونه تاسيسات كه در آن مورد راديواكتيو وجود داشته باشد يا استفاده و يا تهديد به استفاده از سلاح هسته اي و يا سلاح و يا مواد راديواكتيو با هدف كشتار و يا آسيب رساندن به مردم، تخريب وسيع اموال و محيط زيست، خراب كاري در تاسيسات هسته اي و اجبار و جلوگيري از انجام اقدامي توسط يك ملت، را از مصاديق تروريسم هسته اي خواند.
وي تصريح كرد: هرگونه اقدامات اين چنيني توسط يك دولت، مظهر تروريسم هسته اي و در نتيجه نقض فاحش اصول منشور ملل متحد و قوانين بين المللي است.
رايزني با وليد معلم
علاوه بر اين صالحي در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل با وليد معلم همتاي سوري خود درباره بحران سوريه بحث و رايزني كرد.
توسعه همكاري در تمامي زمينه ها و رايزني درباره ماموريت «الاخضر ابراهيمي» نماينده ويژه سازمان ملل متحد براي حل بحران سوريه از جمله موضوعات مورد بررسي در اين ديدار بود.
طرفين در اين ديدار چگونگي حمايت از طرح ابراهيمي به گونه اي كه مانع از دخالت خارجي در امور سوريه شود را مورد بررسي قرار دادند. وليد المعلم همچنين از حمايت جمهوري اسلامي ايران از ملت سوريه در شرايط فعلي قدرداني كرد.
شركت در اجلاس گروه 77
و چين
علي اكبر صالحي همچنين در سي وششمين جلسه سالانه وزراي امور خارجه گروه 77 و چين كه در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك برگزار شده بود، ضمن تاكيد بر نقش محوري سازمان ملل متحد، اين سازمان را نيازمند اصلاحات دانست.
وزير امور خارجه ايران در اين نشست كه مقامات ارشد سازمان ملل از جمله بان كي مون دبيركل اين سازمان و وزراي خارجه كشورهاي مختلف حضور داشتند، تاكيد كرد: براي انجام اصلاحات در سازمان ملل سه اصل شموليت، شفافيت و موثربودن بايد در نظر گرفته شود و اين سه اصل مي تواند به تقويت نقش مركزي سازمان ملل در اقتصاد جهاني و ايجاد امنيت كمك كند.
وزير امور خارجه ايران تاكيد كرد: گروه 77 و چين تا هر زمان كه متحد باشند، دستاوردها و نتايج دلخواه تا حد زيادي ممكن خواهد شد.
 


مشاور بين الملل رهبر انقلاب در جمع خبرنگاران:

هر تغييري در رابطه ايران با آمريكا بايد از طرف رهبرمعظم انقلاب اعلام شود

مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد كه هر تغييري در رابطه ايران با آمريكا بايد از طرف رهبر انقلاب اعلام شود.
علي اكبر ولايتي در حاشيه مراسم افتتاحيه دوره دكتراي دانشگاه عالي دفاع ملي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در قبال رابطه با آمريكا گفت: سياست كلي جمهوري اسلامي مثل گذشته است و هيچ تغييري نكرده و هر تغييري هم در اين زمينه بخواهد صورت گيرد بايد از طرف رهبر معظم انقلاب اعلام شود.
ولايتي درباره خروج گروهك منافقين از ليست گروه هاي تروريستي آمريكا نيز گفت: اين اقدام نشانه ورشكستگي سياسي آمريكا است.
وي ادامه داد: اينكه يك گروه ضد بشري و تروريستي را از ليست گروه هاي تروريستي خارج كنند و اين گروه بدنام و دوره گرد سياسي را بپذيرند نشانه شكست آمريكا است.
ولايتي همچنين درباره مذاكرات ايران با گروه 1+5 اظهار كرد: ايران هيچ گاه از ابراز تمايل براي مذاكره خودداري نكرده است و هرگاه آنها اعلام كنند كه مي خواهند مذاكره كنند، ما استقبال مي كنيم.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در برابر اين پرسش كه «آيا سياست ايران در مذاكرات تغيير خواهد كرد؟» پاسخ داد: سياست ايران كاملا ثابت است و آنچه كه ايران بر آن پافشاري مي كند، حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي در چهارچوب ان پي تي است و ما به آن متعهد هستيم و اين سياست تغيير نمي كند.
خاورميانه خط جدايي
شرق و غرب
ولايتي همچنين در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي دانشگاه عالي دفاع ملي با بيان اينكه امروز خط جدايي شرق و غرب از خاورميانه مي گذرد گفت: برلين ديروز دمشق امروز است، هيچگاه كشورهاي چين و روسيه مثل امروز به يكديگر نزديك نبودند.
مشاور عالي مقام معظم رهبري به اتفاقات منطقه طي دو سال اخير اشاره و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بايد به نقشي كه مي تواند ايفا كند و ميدان هايي كه براي پژوهش در اين حوزه باز مي شود بپردازد.
وي با بيان اينكه در تعريف آنچه اتفاق افتاده ابتدا اتفاق نظر نبود يادآور شد: به تدريج آنهايي كه برداشت متفاوت از جمهوري اسلامي داشتند پذيرفتند كه تحول اساسي اسلامي در منطقه رخ مي دهد.
ولايتي بر همين اساس به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سال 89 اشاره كرد و گفت: اين بيداري اسلامي است؛ در حالي كه جهان عرب به تبعيت از غرب آن را بهار عربي مي ناميدند اما در واقع هيچ تطبيقي با شرايط موجود نداشت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه بهار عربي يك شكوفايي پان عربيسم است اما ما در هيچ يك از اين حركتها شعار پان عربيسمي نشنيده ايم يادآور شد: همه شعارها اسلامي بود و مشابه حركت هايي بود كه در جمهوري اسلامي ايران و در مقدمه انقلاب اسلامي رخ داد.
وي با بيان اينكه مردم به تبعيت از رهبران خود به ميدان آمده و حركت ها از مسجد و نمازجمعه شروع يا به آنها پايان مي يافت گفت: كساني كه در مصر، ليبي و تونس روي كار آمدند از اسلام گراها بودند.
مبارك متعهد حقير اسرائيل
و آمريكا بود
ولايتي، حسني مبارك را يك متعهد حقير اسرائيل و آمريكا دانست و يادآور شد: وقتي وزير خارجه آمريكا وارد مصر مي شد مبارك به استقبالش مي رفت و در جنگ 22 روزه اگر بيش از اسرائيل بر فلسطين فشار نياورد كمتر از آن نبود؛ در تونس نيز بن علي افسار دست CIA بود.
دبير كل مجمع بيداري اسلامي با تاكيد بر اينكه كشورها به ارزش هاي اسلامي بازگشتند اظهار داشت: در دهه هاي گذشته همه نوع آرماني در مصر و ساير كشورها آزمايش شده بود و در واقع بهار عربي را بايد همان حركت جمال عبدالناصر دانست كه در آن زمان نام مصر به جمهوري متحد عربي تغيير نام يافته و كشورهايي مثل سوريه، سودان و ليبي به آن پيوستند و در زمان سادات دوباره جمهوري عربي مصر شد.
ولايتي تصريح كرد: زماني كه چنين انقلابي در شمال آفريقا شكل گرفت تلاش آمريكا و متحدانش اين بود كه جلوي آن را بگيرند و مبارك ساقط نشود ولي موفق نشدند و بالاخره انتخابات شكل گرفت و اكنون در مصر دولتي روي كار آمده كه مردم حامي آن هستند.
اشتباه محاسباتي آمريكا
در سوريه
وي با بيان اينكه آمريكا مي خواست جبران آنچه را كه در شمال آفريقا از دست داده در سوريه بدست آورد يادآور شد: آمريكا، اسرائيل، ارتجاع عرب، سلفي ها و القاعده نزديك 20 ماه است كه در سوريه ناامني ايجاد كردند و تصور مي كردند حكومت سوريه پس از 20 روز جمع مي شود اما اشتباه كردند.
ولايتي بر همين اساس به قدرت هاي داراي حق وتو كه اكنون بر سر مسئله سوريه رو در روي يكديگر ايستاده اند اشاره و اضافه كرد: اين مسئله اهميت تحولات منطقه را مي رساند و خطي كه بعد از جنگ جهاني دوم وجود داشت امروز از خاورميانه مي گذرد؛ امروز آغاز جنگ سرد با شرايط جديد را مشاهده مي كنيم كه مركز ثقل اين دعوا در همين منطقه خاورميانه است.
مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل ادامه داد: هر نقطه منطقه خاورميانه تعيين كننده است؛ امروز دوستان ما در تركيه خوشحال نيستند كه تنش سوريه به مناطق كردنشين تركيه سرازير كند و تماميت ارضي تركيه، سوريه و عراق بايد محفوظ باشد.
وي تصريح كرد: اين مسئله كه وزير خارجه كشوري بدون اجازه وارد مناطق كردنشين كشور ديگري شود با آتش بازي كردن است و صف بندي قواي بين المللي نشان مي دهد موضوع سوريه حساسيت بين المللي دارد و مثل خط كره شمالي و كره جنوبي است.
پيروزي نسبي سوريه
قطعي است
ولايتي با تاكيد بر اينكه بيش از 50 درصد مخازن انرژي در خاورميانه است و تنها مجموعه فرهنگي كه مي تواند در مقابل غرب بايستد فرهنگ اسلامي است گفت: مجموعه كشورهايي كه پرچمدار ارزش هاي الهي هستند كشورهاي اسلامي اند و ستون فقرات آنها جمهوري اسلامي ايران است كه قدرت 1404 به صورت زودرس خود را نشان داده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه همه قبول دارند كه پيروزي نسبي سوريه در كشورهاي غربي و هم پيمانانشان پيروزي جمهوري اسلامي است گفت: پيروزي هاي مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين و عراق نيز همان پيروزي جمهوري اسلامي ايران است و بايد گفت كه امروز پيروزي نسبي دولت سوريه قطعي است.
وي ادامه داد: كساني كه ابتدا مي گفتند بشار اسد بايد برود اكنون مي گويند نبايد دخالت خارجي در سوريه وجود داشته باشد و معارضين با حكومت بايد از طريق صحبت خواسته هاي خود را مطرح كند.
دنياي آينده چند قطبي است
وي همچنين يادآور شد: به احتمال زياد دنياي آينده چند قطبي است و كشوري مثل چين كه ابرقدرت اقتصادي و روسيه كه ابرقدرت نظامي است بر روي مسئله سوريه جلوي آمريكا ايستادند؛ امروز خط جدايي شرق و غرب از خاورميانه مي گذرد و برلين ديروز دمشق امروز است؛ هيچگاه كشورهاي چين و روسيه مثل امروز به يكديگر نزديك نبودند.
ولايتي تاكيد كرد: در جهان اسلام به طور عام و منطقه خاورميانه به طور خاص بيداري اسلامي با الگو گرفتن از اصول جمهوري اسلامي ايران در حال پيشرفت است.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: ما به عنوان جمهوري اسلامي از هم اكنون به عنوان قدرت تراز اول منطقه مطرح شديم و بايد گفت جمهوري اسلامي ايران بيشترين تاثيرگذاري را در منطقه دارد و خاورميانه مركز ثقل سياسي و بين المللي دنياي آينده خواهد بود.
 


پاي درس علي (ع)

به اين دنيا و مقامات و ماديات آن دلبسته ايد؟!
دنيا خانه اي است پوشيده از بلاها
به حيله و نيرنگ شناخته شده
نه حالاتش پايدار است
و نه مردم آن از سلامت (كامل) برخوردارند
داراي تحولات گوناگون و دوران هاي رنگارنگ، زندگي در آن نكوهيده و امنيت (كامل و واقعي) در آن نابود است.
اهل دنيا همواره هدف تيرهاي بلا هستند كه با تيرهايش آنها را مي كوبد و با مرگ، آنها را نابود مي سازد!
نهج البلاغه
خطبه 226
 


پس از خودداري رئيس جمهور آمريكا از ديدار با نتانياهو در سازمان ملل كاخ سفيد:

اوباما تلفني از نتانياهو دلجويي كرد!

كاخ سفيد در بيانيه اي با اعلام اين كه اوباما و نتانياهو در خصوص برنامه هسته اي ايران هدف مشتركي دارند، درصدد كاهش تنش ها در روابط دولت آمريكا با رژيم صهيونيستي در رابطه با ايران برآمد.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا كه تصميم گرفت با بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي كه به آمريكا سفر كرده بود ديدار نكند، در عوض در تماس تلفني با او گفت و گو كرد و اين در حالي بود كه نتانياهو از سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل براي افزايش فشار بر واشنگتن به منظور تعيين «خط قرمز» براي تهران استفاده كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، كاخ سفيد در اين باره اعلام كرد كه «باراك اوباما» و «بنيامين نتانياهو» در تماس تلفني روز جمعه خود در خصوص جلوگيري از هسته اي شدن ايران موافقت كردند.
دولت اوباما در خصوص اظهارات نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل هيچ اشاره اي نكرد. نتانياهو روز پنجشنبه هفته گذشته هشدار داد جهان تا تابستان سال بعد ميلادي براي متوقف كردن ايران از ساخت بمب فرصت دارد.
براساس اين گزارش رئيس جمهوري آمريكا وعده داد كه آمريكا آنچه كه لازم است تا ايران را از دستيابي به سلاح هسته اي بازدارد، انجام مي دهد اما نتانياهو به اوباما اعمال فشار آورد تا دقيقاً مشخص كند كه چه مسئله اي مانع از مداخله واشنگتن مي شود.
كاخ سفيد تأكيد كرد كه آمريكا و اسرائيل همكاري نزديكي در خصوص تهديد هسته اي ايران داشتند.
در همين رابطه «ميت رامني» نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري2012 آمريكا نيز در يك گفت و گوي تلفني با «بنيامين نتانياهو» در خصوص برنامه هسته اي ايران بحث و تبادل نظر مي كند.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، رامني در اين تماس تلفني از تهديد اخير خود در خصوص اقدام نظامي عليه ايران عقب نشيني كرد.
براساس اين گزارش، رامني گفت بر اين باور نيست كه اقدام نظامي عليه ايران ضروري است.
وي گفت: من بر اين باور نيستم كه در تحليل نهايي ما مجبور خواهيم بود به اقدام نظامي متوسل شويم.
 


با حضور رئيس مجلس خبرگان و معاون اول دستگاه قضا برگزار شد

تجمع طلاب و روحانيان تهران در اعتراض به فيلم موهن آمريكايي-صهيونيستي

طلاب و روحانيان تهران طي تجمعي با حضور رئيس مجلس خبرگان رهبري و معاون اول قوه قضائيه، اهانت استكبار جهاني در ساخت و انتشار فيلم موهن به ساحت پيامبر اسلام(ص) را محكوم كردند.
حجت الاسلام سيد «ابراهيم رئيسي» معاون اول قوه قضائيه در تجمع اعتراض آميز علما، ائمه جماعات و طلاب علوم ديني كه روز شنبه در ميدان فلسطين برگزار شد، در واكنش به اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص)، گفت: استكبار جهاني در يك حركت بسيار جنون آميز و نفرت برانگيز فيلمي را به دست يك كارگردان صهيونيستي آمريكايي با هزينه اي برابر 500 ميليون دلار و حمايت دولت خودخواه آمريكا و كشيش جاهل و نادان آمريكايي عليه محبوب و عشق مسلمانان خاتم انبياء(ص) ساخته اند كه اين حركت حلقه ديگري براي تهاجم به دين و اسلام است.
معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه برخي مي گويند كه در ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر(ص) دولت آمريكا نقشي نداشته است، گفت: اگر دولت آمريكا نقشي نداشته پس چه كسي كارگردان اين فيلم موهن، كشيش آمريكايي قرآن سوز و سلمان رشدي را حفاظت كرده و مي كند؛ اين حركت قطعا با اراده نظام سلطه انجام شده است.
وي كشورهاي مدعي آزادي بيان را دروغگو دانست و تصريح كرد: كشورهايي كه مدعي آزادي بيان هستند پس چرا تلويزيون پرس تي وي، العالم و المنار را كه مخالف منافع آنها هستند از دسترس خارج مي كنند و نمي گذارند كسي در مورد يازده سپتامبر و هولوكاست فكر كند.
رئيسي اهانت به پيامبر عظيم الشأن اسلام را اهانت به تمام اديان و انبياء دانست و گفت: به جان جانان عالم هستي اهانت به پيامبر عظيم الشأن اسلام محمد مصطفي(ص) نه تنها توهين به موسي، عيسي، ابراهيم و آدم است بلكه توهين به تمام معنويت است.
به گزارش فارس، تجمع كنندگان با شعارهاي مرگ بر آمريكا، عزا عزاست امروز مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز، ما اهل كوفه نيستيم نبي تنها بماند و با پلاكاردهاي لبيك يا رسول الله اعلام انزجار خود را ا ز اين فيلم موهن آمريكايي-اسرائيلي اعلام داشتند.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري نيز در اين تجمع حضور پيدا كرد.
 


حمايت بيش از هشت هزار هنرمند سراسر كشور

از تحريم اسكار توسط وزير ارشاد

هشت هزار و 350 نفر از هنرمندان و اهالي قلم و رسانه، در بيانيه اي ضمن محكوم كردن فيلم اهانت آميز به ساحت نوراني پيامبر اعظم(ص) از اقدام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تحريم اسكار حمايت كردند.
در بخشي از اين بيانيه كه با استقبال پرشور اهالي فرهنگ و هنر مواجه شده بود آمده است: اهانت به ساحت قدسي و رحماني پيامبر عشق و آزادگي و رهايي (ص) قلب حضرت ولي عصر«عج» و عشاق خاندان نور و هدايت را به درد آورد و خشم آزادگان جهان مسلمان و غيرمسلمان را برانگيخت. آنهايي كه كمترين آشنايي را با سينماي غرب و ساختار صهيونيستي هاليوود به عنوان اهرم تبليغاتي نظام سلطه دارند مي دانند كه در آمريكا فيلمي مجال ساخته شدن و اكران نمي يابد مگر آنكه كلوني هاي سياسي در طرح و توليد آن نقش آفريني كنند؛ به ويژه فيلم هايي كه برانگيختن باورهاي قدسي گروه بزرگي از انسان ها را نشانه رفته است.
از اين رو خردمندانه است كه مسلمانان روشن ضمير با بصيرتي انقلابي و تدبيري شايسته و مستمر در مقام پاسخگويي به توطئه اخير اهرم شبيه فرهنگي نظام سلطه برآيند تا چنين؛ توطئه هاي خصمانه آتي دشمن در حوزه فرهنگ نيز رنگ ببازد. تحريم مراسم اسكار گامي بزرگ در مسير تقابل با فعاليت هاي تخريبي و ضد ديني نظام سلطه ارزيابي مي شود.
در بين هشت هزار و 350 هنرمند اسامي بسياري از هنرمندان نامي و برجسته كشورمان وجود دارد كه برخي از آنها عبارتند از:
جمال شورجه- فرج الله سلحشور- شهريار بحراني- استاد محمود فرشچيان- مجتبي رحماندوست- رحيم مخدومي- گل علي بابايي- محسن علي اكبري- جهانگير الماسي- حميد بهمني- حبيب بهمني- نادر طالب زاده- رضا برجي- رضا توكلي- جهانبخش سلطاني- مشفق كاشاني- علي معلم دامغاني- حميد سبزواري- محمدعلي بهمني- عليرضا قزوه- يوسفعلي ميرشكاك- محمدعلي مجاهدي (پروانه)- علي محمد مودب- مصطفي محدثي خراساني- حسين اسرافيلي- پرويز بيگي حبيب آبادي- جواد محقق- سعيد بيابانكي- بيژن ارژن- محمدجواد محبت- فاضل نظري- سيد نظام الدين موسوي- مصطفي كواكبيان- سيد محمود دعايي- بيژن مقدم- محمد كريمي- محمد كاظم انبارلويي- ناصر فيض- يدالله كابلي خوانساري- احمد عبدالرضايي- نصرالله افجه اي- جليل رسولي- مسعود ده نمكي- سعيد مستغاثي و...
 


نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي:

كساني كه در كنار دشمنان سوريه قرار گرفتند پشيمانند

همدان-خبرنگار كيهان:
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز تمام كساني كه در كنار آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه سوريه قرار گرفتند، پشيمان هستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد در مراسم نكوداشت آيت ا سيدرضا فاضليان از علماي بزرگ استان همدان و امام جمعه ملاير در مسجد جامع اين شهر افزود: سوريه اكنون در يك جبهه سخت رو در روي استكبار جهاني قرار گرفته است اما همان طور كه آمريكا در عراق و لبنان شكست خورد، در سوريه نيز همين گونه خواهد بود.
ابوترابي فرد در ادامه، يادآور شد: همان گونه كه ملت ايران همواره در مقابل هرگونه تعرض دشمنان ايستادگي كرده و خواهد كرد، براي حفظ و دفاع از مرزهاي انديشه و ايمان نيز به يك جمعيت قابل توجهي از لحاظ كمي و كيفي نيازمنديم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش تاثيرگذار علما در دفاع از مرزهاي ايمان، اظهار داشت: اسوه هاي فقاهت و معرفتي چون امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب قله هاي رفيع اين عرصه هستند كه بايد به آنها چشم دوخته و حركت كنيم.
ابوترابي فرد در زمينه شخصيت آيت ا فاضليان، اظهار داشت: اين شخصيت بزرگوار داراي ابعاد علمي، عرفاني و سياسي است و طي 3 دهه در جايگاه خطيب جمعه، مسئوليت خود را در قبال جامعه به شايستگي به انجام رسانده است.
 


اميرعبداللهيان:

دولت ليبي مسئول حفاظت از جان و آزادي اتباع ايراني است

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان با تأييد سلامتي هفت عضو هلال احمر كشورمان كه در ليبي ربوده شده اند، دولت ليبي را مسئول حفاظت از جان و آزادي اين افراد دانست.
حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان در گفت وگو با فارس، با قدرداني از تلاش هاي به عمل آمده از سوي مقامات رسمي ليبي در قبال هيئت هلال احمر ايران كه در اين كشور ربوده شده اند، طولاني شدن روند آزادي اين هيئت را غيرقابل قبول خواند و دولت ليبي را مسئول حفاظت از جان اين افراد و آزادي آنها دانست.
وي بار ديگر بر ضرورت تلاش هاي همه جانبه مقامات ذيربط دولت ليبي براي آزادي اين افراد تأكيد كرد.
اميرعبداللهيان ضمن تأييد سلامتي هفت عضو هلال احمر در ليبي، از تلاش هاي صليب سرخ جهاني قدرداني كرد و در عين حال اقدامات صورت گرفته تاكنون را كافي ندانست.
 


نبيل العربي:

ايران نقش مهمي در حل بحران سوريه دارد

دبير كل اتحاديه عربي با اين ادعا كه ايران خود بخشي از بحران سوريه است، اذعان كرد كه اين كشور مي تواند نقش مهمي در حل اين بحران ايفا كند.
«نبيل العربي» دبيركل اتحاديه عرب در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه اي «الحيات» چاپ لندن، به سوالاتي درباره بحران سوريه و طرف هاي درگير در اين بحران پرداخت.
وي درباره اميدواري ايجاد شده در مصر درباره طرح ابتكاري«محمد مرسي» رئيس جمهور اين كشور درباره سوريه و جمع كردن ايران و عربستان در چارچوب نشست چهارجانبه درباره سوريه گفت: اين ايده كه از سوي مرسي در مكه مكرمه طرح شد و من نيز در آنجا حاضر بودم، يك ايده درست و مثبت بود. اما بايد پذيرفت كه ايران خود بخش بزرگي از اين مشكل است! و به همين دليل نيز نقش مطلوبي در حل وفصل آن دارد. اما اين چيزي است كه به ايران مربوط مي شود و من نمي توانم درباره آن وارد بحث شوم و نمي دانم كه واقعا چه مي شود.
وي حتي از پاسخ به اينكه به ايران اتهام مي زنند به دمشق سلاح مي رساند و بايد دولت هاي عربي در شوراي امنيت كاري كنند تا مانع اين امر شوند، طفره رفت و گفت: من هيچ پاسخي براي اين امر ندارم زيرا عملي نيست. زيرا درخواست از شوراي امنيت براي صدور قطعنامه عليه ايران به دليل ارسال اسلحه، كاري غير عملي است.
خبرنگار الحيات در ادامه گفت: «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل در مقابل مجمع عمومي سازمان ملل از خطر هسته اي ايران سخن گفت و خطوط قرمزي را وضع كرد. آيا گمان مي كنيد، اسرائيل به ايران حمله مي كند؟
دبيركل اتحاديه عرب گفت: من هيچ اعتمادي به آنچه كه اسرائيل و در راس آن نتانياهو انجام مي دهد، ندارم. آنها هركاري كه مي خواهند، انجام دهند من چيزي نمي دانم.
 


امروز در پاسخ به اهانت كنندگان به ساحت پيامبر اسلام صورت مي گيرد

تشكيل بزرگترين زنجيره دانش آموزي در ميدان آزادي

در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام، بزرگترين زنجيره دانش آموزي امروز در ميدان آزادي تشكيل مي شود.
در پاسخ به اقدام ايادي صهيونيسم جهاني كه با ساخت فيلمي وقيحانه به ساحت مقدس پيامبر اسلام اهانت كرده اند، بزرگترين تجمع دانش آموزي برگزار مي شود.
اين مراسم ساعت 10 صبح در ميدان آزادي برگزار مي شود و دانش آموزان در محكوم كردن اهانت به پيامبر اسلام، طوماري را امضا مي كنند
 


بداغي:

تعيين مجري ديگري براي انتخابات مغاير قانون اساسي است

معاون حقوقي رئيس جمهوري گفت: تعيين مجري ديگري براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري به غير از دولت مغاير اصل 60 قانون اساسي است.
«فاطمه بداغي» در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري كه توسط جمعي از نمايندگان تهيه شده است، اظهار داشت: همانطور كه ساير اعضاي دولت هم تاكيد كرده اند طبق قانون اساسي اعمال قوه مجريه از طريق رئيس جمهوري و وزيران انجام مي شود و تعيين مجري ديگري براي انتخابات خارج از چهارچوب قانون اساسي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وي افزود: مراجع نظارتي در قانون اساسي احصا شده اند و بحث هاي مربوط به انتخابات از موضوعات مهم حوزه حقوق اساسي است.
معاون حقوقي رئيس جمهوري تاكيد كرد: اگر قانون اساسي مسكوت گذاشته شود، بعيد است كه به موجب قانون عادي مطلبي را بتوان ايجاد كرد.
بداغي يادآور شد: مغاير دانستن قوانين با شرع و قانون اساسي برعهده شوراي نگهبان است و بايد منتظر ماند تا اين شورا نظر خود را اعلام كند.
 


محسن رضايي:

اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت اقتصادي نيست

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتي به معناي اقتصاد رياضتي نيست بلكه بايد با اصلاح مديريت اقتصادي، تغيير در قوانين و مقررات و برخورد قوه قضائيه با مفسدان اقتصادي در شرايط تحريم، توليد ثروت داشت.
محسن رضايي تاكيد كرد: الهي شدن در جنگ اقتصادي به اين معناست كه بايد از فساد، حيف و ميل و اسراف خودداري كنيم؛ اگر اجازه دهيم مردم در توليد شركت كنند، همه تحريمها نيز خنثي خواهد شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: بهره برداري مطلوب از فرهنگ دفاع مقدس براي رفع مشكلات مردم، لازمه ادامه فعاليت هاي پس از اين دوران بوده و هست.
به گزارش مهر، وي تصريح كرد: اگر قواعد فرهنگ دفاع مقدس را در جهاد اقتصادي به كار بگيريم، بسياري از مشكلات حل خواهد شد و از سوي ديگر با وجود داشتن منابع بزرگ در كشورمان نبايد تورم داشته باشيم.
تشكيل كميته هاي اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ها
معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها نيز از تشكيل كميته اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ها خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين ميرمجيد سيدقريشي معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در گفت وگو با فارس، در مورد برنامه هاي دفاتر نهاد رهبري در دانشگاه ها در سال تحصيلي جديد گفت: تشكيل كميته اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ها براي تبيين اقتصاد مقاومتي از برنامه هاي ترم جاري براي دانشگاه ها است.
وي افزود: كميته هاي اقتصاد مقاومتي با برگزاري جلسات سخنراني و كارگاهي به تبيين اقتصاد مقاومتي مي پردازند.
 


با حضور ايران نشست گروه چهارجانبه

براي حل بحران سوريه در نيويورك برگزار شد

وزيران امور خارجه تركيه، ايران و مصر بار ديگر بدون حضور همتاي عربستاني در نشستي به بررسي اوضاع سوريه پرداختند.
خبرگزاري نووستي به نقل از «عمر رشدي»، سخنگوي وزارت امور خارجه مصر كه روز جمعه صحبت مي كرد، از قاهره گزارش داد: نشست وزيران امور خارجه گروه چهارجانبه اسلامي براي حل بحران سوريه كه متشكل از مصر، عربستان، تركيه و ايران است، دوباره در غياب سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان برگزار شد.
بنابراين گزارش نشست وزيران گروه چهارجانبه اسلامي در حاشيه شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك برگزار شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه مصر همچنين اطلاع داد كه در نشست نيويورك نتايج سفر وزير امور خارجه ايران به دمشق و گفت وگوي وي با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه مورد بحث قرار گرفت و به علاوه طرف ها درباره نحوه حمايت از ماموريت اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب و موضع مشترك گروه چهارجانبه اسلامي درخصوص برون رفت اين كشور از بحران تبادل نظر كردند.
گفتني است، محمد مرسي، رئيس جمهور مصر در تاريخ 17 اوت در اجلاس فوق العاده سران كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي در مكه تشكيل گروه چهارجانبه را با حضور مصر، عربستان، تركيه و ايران به منظور فراهم شدن راه كارهايي براي پايان دادن به بحران سوريه پيشنهاد كرد.
 


بروجردي:

آلودگي سياسي و اطلاعاتي در ساختار آژانس انرژي اتمي بايد اصلاح شود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه آلودگي هاي سياسي و اطلاعاتي موجود در آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد اصلاح شود.
«علاءالدين بروجردي» در گفت و گو با ايسنا با اشاره به انتقادات جمهوري اسلامي از ساختار آژانس بين المللي انرژي اتمي يادآور شد: همانگونه كه آقاي عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي هم در سخنراني خود در اجلاس اخير شوراي حكام مطرح كردند ساختار حاكم بر آژانس به گونه اي است كه به مسئوليت هاي خودش در اين ارتباط عمل نمي كند.
وي افزود: اطلاعات جمع آوري شده از سوي آژانس پس از بازديد از مراكز مختلف كه نبايد منتشر شود و بايد در اختيار خود آژانس قرار گيرد، متاسفانه منتشر و در نشريات غربي چاپ مي شود كه اين خلاف اصول است.
بروجردي تصريح كرد: اينكه آژانس بايد تغيير ساختار بدهد به اين معناست كه بايد بتواند به رسالت مهم خود كه جنبه غيرسياسي دارد و فني و تخصصي است عمل كند در حالي كه اكنون آلودگي سياسي و اطلاعاتي در ساختار آژانس به چشم مي خورد.
 


تكرار ادعاهاي امارات درباره جزاير سه گانه ايراني

وزير امور خارجه امارات متحده عربي اين بار از تريبون مجمع عمومي سازمان ملل متحد ادعاهاي بي اساس درباره جزاير سه گانه جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس را تكرار كرد.
به گزارش « گلف نيوز» ، «عبدالله بن زايد آل نهيان» وزير امور خارجه امارات متحده عربي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، ادعاهاي هميشگي درباره جزاير سه گانه ايراني خليج فارس را تكرار كرد و مدعي مالكيت كشورش شد.
وي با تكرار ادعاي بي اساس مبني بر اشغال اين سه جزيره توسط ايران بار ديگر در اقدامي تحريك آميز از كشورهاي مختلف جهان خواست تا ايران را به طرح اين مسئله در دادگاه لاهه تشويق كنند .اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران بارها تاكيد كرده است اين جزاير ايراني هستند و بر سر مالكيت آن با كسي مذاكره نخواهد كرد.
 


از 22 مهرماه اجرا مي شود

آغاز طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت

جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از صدور معافيت تحصيلي براي دانش آموزان با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
سردار ابراهيم كريمي در اين باره گفت: براساس قانون ما بايد براي دانش آموزاني كه به سن 17سال تمام مي رسيدند، معافيت تحصيلي دانش آموزي صادر مي كرديم كه امسال در توافقات و هماهنگي هايي كه با آموزش و پرورش صورت گرفت، مقرر شد براي آن دسته از دانش آموزاني كه به سن 17سال تمام يا همان 18 سال رسيده اند معافيت تحصيلي صادر شود.
جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه اين امر با هدف جلوگيري از اقدامات بعدي سازمان براي اعزام اين افراد انجام شده است، خاطرنشان كرد: اين افراد نيز مي توانند همانند دانشجويان براي دريافت معافيت تحصيلي به دفاتر پليس+10 مراجعه و از آنجا درخواست خود را كامل كنند.
به گفته وي در اين صورت ديگر براي دانش آموزاني كه وارد 18سالگي شده اند غيبت لحاظ نمي شود و آنان مي توانند تا سقف سنواتي كه برايشان تعيين شده، ادامه تحصيل بدهند.
كريمي به دانشجويان توصيه كرد كه سريعتر به دفاتر پليس+10 مراجعه كنند تا سازمان بتواند پيش از پايان مهرماه اين اقدامات را انجام دهد.
آغاز طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت از 22مهرماه
جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين از آغاز طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت از 22مهرماه سال جاري خبر داد و گفت: بر اين اساس دارندگان كارت هاي معافيت سال هاي 85 تا 90 مي توانند با مراجعه به دفاتر پليس+10 درخواست تعويض كارت پايان خدمت قديمي خود با كارت هوشمند را ارائه دهند.
وي همچنين در خصوص دارندگان كارت هاي پايان خدمتي كه پيش از سال 85 صادر شده است نيز گفت: براي اين افراد زمان بندي جديد در آينده اعلام خواهد شد.
به گفته جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا كليه افرادي كه از يگان هاي خدمتي مختلف از جمله ارتش، سپاه پاسداران، ستاد كل نيروهاي مسلح و... كارت پايان خدمت دريافت كرده اند بايد نسبت به تعويض كارتشان اقدام كنند.
 


افزايش خدمات هلال احمر

در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي

جيره يك ماهه مايحتاج عمومي براي 20 هزار خانوار روستايي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي توزيع شده است.
به گزارش ايرنا، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور روز شنبه پس از بازديد از مناطق زلزله زده گفت: اين جمعيت حضور مداوم در منطقه دارد و با استقرار ستادهاي ويژه دايمي در شهرستان هاي زلزله زده استان تمام تلاش خود را مصروف و ارائه خدمات به زلزله زدگان كرده است.
محمود مظفر افزود: آنچه وظيفه هلال احمر در زمينه اسكان اضطراري و تامين مايحتاج ضروري بوده اعم از چادر، نايلون، چراغ خوراك پزي، لباس گرم، پتو و اقلام زندگي را به تعداد مورد نياز تامين كرده و در اختيار زلزله زدگان قرار داده است.
وي اظهار كرد: با سرد شدن هوا جمعيت هلال احمر پيش بيني هاي لازم را انجام داده و كيسه خواب، چادرهاي اقليمي و لباس گرم به مقدار مورد نياز فراهم كرده است.
گزارش ديگري در اين زمينه حاكي است يك مركز اسلامي در سوئيس نيز 210 بخاري گازسوز به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اهدا كرد، كه ارزش كلي آن ها 200 ميليون ريال برآورد مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

آمادگي سامانه آزاد ويدئو براي درج فيلم و عكس ارسالي دانشجويان
مدير مسئول روزنامه فرهيختگان گفت: در شش ماه آينده جشنواره اي از فيلم كوتاه و عكس برگزار خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري آنا، عابدي خرسند مدير مسئول روزنامه فرهيختگان در مراسم رونمايي از نخستين سامانه فيلم و عكس دانشجويي كشور و نسخه جديد خبرگزاري آنا و روزنامه فرهيختگان كه در ساختمان فرهيختگان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي داراي دو رسانه است كه با توجه به تغيير مديريتي، اين دو رسانه (روزنامه فرهيختگان و خبرگزاري آنا) وارد تحول جديدي شدند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر خبرگزاري آنا به صورت رسمي خبرگزاري شد، ادامه داد: با توجه به ديدگاه دكتر فرهاد دانشجو، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، خبرگزاري آنا و روزنامه فرهيختگان در راستاي مباحث آموزش عالي در تمام حوزه ها ورود پيدا كرده و به صورت علمي و تحليلي به موضوعات مختلف پرداخته اند. وي عنوان كرد: ما تلاش داريم كه در كنار نقد خبرنگاران از انتقاد دانشجويان نيز استفاده كنيم.
مدير مسئول روزنامه فرهيختگان اظهار داشت: يكي از ابزارهاي ما براي رسيدن به اهداف خود، ايجاد كرسي هاي آزادانديشي است در حقيقت ما به دنبال اين هستيم كه اساتيد دانشگاهي و دانشجويان به راحتي با تلفن همراه خود در محيط دانشگاه، انتقاد، فيلم و عكس خود را در خصوص مسائل دانشگاهي براي ما بفرستند و ما نيز از آن استفاده كنيم.
عابدي خرسند بيان كرد: دانشجويان مي توانند در بحث صنفي دانشگاه آزاد براي ما عكس و فيلم ارسال كنند تا ما استفاده كنيم. در واقع مي توانند اين موضوع را امتحان كنند تا مشاهده كنند كه اين كار را انجام مي دهيم يا نه.
وي با اشاره به اينكه ما در حوزه هاي مذهبي، علمي، اجتماعي و سياسي نيز توليداتي داريم، ادامه داد: در 6 ماه آينده (اوايل سال آتي) جشنواره اي از فيلم كوتاه و عكس برگزار خواهيم كرد.
تجليل از حاج قاسم سليماني در اختتاميه جشنواره فيلم مقاومت
در اختتاميه جشنواره فيلم مقاومت از سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس توسط هنرمندان و برگزاركنندگان جشنواره تجليل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان به كرمان، اختتاميه جشنواره بين المللي فيلم مقاومت جمعه شب در محل باغ موزه دفاع مقدس شهر كرمان با حضور هنرمندان، مسئولين و خانواده هاي شهداي اين شهرستان برگزار شد. در اين مراسم خانواده هاي 5 تن از شهداي اين شهرستان مورد تجليل قرار گرفتند. همچنين از سيداحمد ميرعلايي، رضا ايرانمنش، حسن نجاريان و مرحوم سيدابوالقاسم حسيني به عنوان خادمان سينماي دفاع مقدس تقدير شد.
در بخش معرفي آثار برتر، جايزه ويژه جشنواره فيلم مقاومت به فيلم قلاده هاي طلا رسيد. فيلم روزهاي زندگي نيز جايزه بهترين كارگرداني و بهترين فيلم را به دست آورد. در بخش سينماي بين الملل نيز فيلم ملكه به عنوان بهترين فيلم شناخته شد.رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم با بيان اينكه اسكار به صورت گزينشي عمل مي كند افزود بايد تلاش كنيم به جشنواره هاي خودمان اعتبار ببخشيم.
سرتيپ نقدي خاطرنشان كرد: فيلم هاي دفاع مقدس ما بايد به گونه اي باشد كه مخاطب احساس كند بايد در مقابل ظلم قيام كند و مقاومت خود را ادامه دهد نه اينكه اين فيلم ها باعث ايجاد ياس در جبهه مقاومت شود.وي همچنين از تدوين و تنظيم منشور سينماي دفاع مقدس خبر داد و گفت: اين منشور پس از تكميل مي تواند چراغ راه سينماگران باشد.رئيس سازمان سينمايي نيز در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم مقاومت از مردم خواست با رفتن به سينما به رونق فيلم هاي دفاع مقدس كمك كنند.جواد شمقدري ابراز اميدواري كرد سينماي دفاع مقدس باعث پيشرفت و ارتقاي سينماي ايران شود.
ممانعت مجري شبه اصلاح طلب از انتقادات امين حيايي به برخوردهاي فاشيستي!
مجري راديو كه از همكاران نشريات زنجيره اي محسوب مي شود، مانع طرح انتقادات امين حيايي از برخوردهاي فاشيستي در فضاي سينما شد.
به گزارش آويني فيلم، ماجراي برخورد زشت كارگردان فيلم «مارمولك» با بازيگر قلاده هاي طلا و ديگر برخوردهايي كه با بازيگران اين فيلم در فضاي مجازي و واقعي شده است همگي نشان از يك مافياي كثيف در پشت پرده دارد.اين را مي توان از گفته هاي امين حيايي يكي از بازيگران اصلي «قلاده هاي طلا» هم فهميد، زماني كه در گفت وگويي راديويي در پاسخ به اين سؤال كه چرا كم كار شده ايد؟ گفت: متاسفانه بعد از بازي در يك فيلم سياسي...
منصور ضابطيان كه اجراي برنامه را برعهده داشت و سابقه كاريش در مجلات و نشريات زنجيره اي نظير چلچراغ، پاي وي و ديگر هم مسلكانش را به صداوسيما باز كرده با قطع سخنان امين حيايي قصد انحراف بحث را داشت كه البته موفق نشد.امين حيايي به سؤال نابه جاي ضابطيان توجهي نكرد و ادامه داد: اين رويه خوب نيست كه شرايط را براي بازيگران و عوامل اين فيلم تنگ كنند. هرچند منظور حيايي مشخص بود اما انگار اين حرف ها به مذاق مجري زنجيره اي اين برنامه خوش نيامد كه مصاحبه با او را كوتاه كرد.
گفتني است صداوسيما اين روزها در تسخير بچه ها و نيروهاي برنامه ساز اصلاح طلب درآمده به گونه اي كه مي بينيم راديو هفت، نقره و ديگر برنامه هاي پرخرج سيما و البته صدا به اين افراد واگذار مي شود.

 


آب 21 روستاي كاشان با تانكر تامين مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير كل ستاد مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: در حال حاضر 21 روستاي شهرستان كاشان توسط تانكر، آب رساني سيار مي شود.
منصور شيشه فروش در جلسه شوراي هماهنگي، مديريت بحران شهرستان كاشان در فرمانداري ويژه اين شهرستان اظهار داشت: علاوه بر اين در حال حاضر 3 شهر در شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل تحت تأثير كم آبي قرار گرفته اند.
وي پروژه هاي مديريت خشكسالي اجرا شده در سال گذشته را در كنترل خشكسالي و كاهش بحران بي آبي تأثيرگذار دانست و افزود: اين پروژه ها شامل 100كيلومتر لوله گذاري، بازسازي و مرمت حدود 20 رشته قنات، 100 كيلومتر كانال آب رساني، احداث استخرهاي ذخيره و اجراي 400 هكتار آبياري تحت فشار بوده است.
وي همچنين تأمين آب شهر و روستاهاي كاشان را يكي از مصوبات جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان كاشان اعلام كرد و ابراز داشت: براي مديريت خشكسالي دشت كاشان و آران و بيدگل در يك برنامه ريزي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت، اقداماتي در نظر گرفته شده كه برگزاري همايش علمي با عنوان خشكسالي چالش ها و راهكارها با نگاه به منابع آب و مصارف در دانشگاه كاشان با همكاري شهرستان كاشان نمونه اي از اين اقدامات است.

 


راه اندازي نخستين پايانه ويژه معلولان و نابينايان

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از راه اندازي نخستين پايانه ويژه معلولان و نابينايان كشور تا پايان هفته جاري خبر داد.
به گزارش ايرنا، «يحيي سخنگويي» در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهاني ناشنوايان و كم شنوايان افزود: اين پايانه با 50 خودروي ون مناسب سازي شده در ميدان صادقيه تهران، فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
وي خاطر نشان كرد همچنين 10 دستگاه اتوبوس ويژه ارايه خدمت به معلولان در سطح پايتخت نيز در اين پايانه در نظر گرفته شده است.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: قبلا گفته مي شد اماكن عمومي بايد 30درصد فضاي خود را براي معلولان مناسب سازي كنند اما اين تعيين درصدها هم اكنون در سراسر كشور حذف شده است.
سخنگويي تاكيد كرد در شرايط فعلي ما ديگر به درصد و عدد در زمينه مناسب سازي اكتفا نمي كنيم و فقط به ارزيابي روند اين كار در استان هاي كشور مي پردازيم.
وي گفت: 2 درصد معلولان كشور داراي معلوليت شديد جسمي و حركتي هستند و مكان هاي عمومي در شهر بايد براي آنان مناسب سازي شود.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور افزود: مدارس، دانشگاه ها و معابر عمومي از مهم ترين اماكني هستند كه مناسب سازي بايد به صورت ويژه براي آنان انجام شود تا معلولان بتوانند با ويلچر يا ديگر وسايل كمكي خود به آساني تردد كنند.
سخنگويي گفت: به مسئولان اين اماكن فرصت داده ايم تا دهه فجر امسال گزارش كاملي از عملكرد خود در حوزه مناسب سازي ويژه معلولان به سازمان بهزيستي كشور ارايه كنند تا مكان هايي كه مورد نياز است، مناسب سازي شود.
 


ساخت 10 اسكان اضطراري در تهران

رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران با بيان اينكه 10 اسكان اضطراري در تهران ساخته شده است، گفت: 600 نقطه نيز براي اسكان اضطراري شناسايي شده است.
عزيزالله رجب زاده در خصوص اسكان اضطراري در شهر تهران گفت: 9 اسكان اضطراري ساخته شده و يكي ديگر نيز تا پايان ماه ساخته مي شود.
وي ادامه داد: اسكان اضطراري پارك چيتگر مجهز به بيمارستان است و در حال تجهيز بيمارستان هستيم.
رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران در خصوص ساخت بيمارستان 20 تخت خوابه بحران در پارك چيتگر، گفت: سازه بيمارستان آماده شده و در حال تجهيز آن هستيم.
رجب زاده به اسكان اضطراري در پارك چيتگر اشاره كرد و گفت: 1490 سكو در اين محل احداث كرده ايم كه در هر سكو افراد مي توانند چادر زده و در مواقع بحران اسكان يابند.
رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران ادامه داد: در هر سكو 5 نفر مي توانند اسكان يابند.
وي با اشاره به اينكه در اسكان اضطراري پارك چيتگر زيرساخت ها را فراهم كرده ايم، گفت: آبخوري، سردخانه، آب آشاميدني، سرويس هاي بهداشتي، انبارهاي بزرگ و... فراهم شده است.
به گفته رجب زاده همچنين 200 سكوي ديگر نيز در نزديكي اين محل ساخته شده است.
رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه 600 محله در تهران براي اسكان اضطراري شناسايي شده است، گفت: در اين محله ها اسكان اضطراري نمي سازيم. اما امكانات را فراهم مي كنيم و در آنجا فعال مي كنيم.
رجب زاده يادآور شد: ساخت اسكان اضطراري با هلال احمر است ما شناسايي مي كنيم و نقشه را فراهم، نيازها را بررسي مي كنيم و در اختيار هلال احمر قرار مي دهيم.
 


سازمان سنجش اعلام كرد

آغاز ثبت نام آزمون دكتري از 7 آذر

ثبت نام در آزمون دكتري سال 92 از 7 آذرماه شروع مي شود و دفترچه راهنماي شركت در آزمون دكتري سال 92 ، 24 آبان ماه منتشر خواهد شد.
ثبت نام براي شركت در آزمون دكتري تخصصي از طريق سايت اين سازمان از روز جمعه 7 آذرماه آغاز مي شود و تا 12 آذرماه ادامه دارد.
براساس برنامه زماني پيش بيني شده، آزمون ورودي دوره دكتري نيمه متمركز سال 1392 روز جمعه 18 اسفندماه سال جاري در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور به طور همزمان برگزار خواهد شد.
همچنين دفترچه راهنماي شركت در آزمون از روز چهارشنبه 24 آبان ماه بر روي سايت سازمان قرار خواهد گرفت و اطلاعيه اين سازمان در خصوص شرايط و ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان در نشريه پيك سنجش روز دوشنبه 29 آبان ماه منتشر و همزمان نيز بر روي سايت سازمان قرار داده مي شود.


مدير كل تعزيرات حكومتي تهران:

پرونده تخلفي درباره قيمت كاغذ تشكيل نشده است

مدير كل تعزيرات استان تهران گفت: پرونده اي در زمينه افزايش قيمت كاغذ تشكيل نشده است.
يدالله ملكي مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران در گفت و گو با فارس درباره افزايش قيمت كاغذ گفت: معمولاً پرونده هاي تخلفي كه به صورت گسترده صورت مي گيرد براي رسيدگي فوري در اختيار بنده قرار مي گيرد اما در زمينه افزايش قيمت كاغذ تاكنون پرونده اي تشكيل نشده است.
بنابر همين گزارش بزرگمهر صادقي ئيچ كوهي معاون حقوقي تعزيرات هم در اين گفت و گو تشكيل هر گونه پرونده اي در اين خصوص را رد كرد.
اين در حالي است كه در كمتر از يك ماه گذشته كارگروه حل مشكل كاغد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار كرده و همچنين معاون مطبوعاتي وزير ارشاد از صفر شدن تعرفه واردات كاغذ خبر داده است.

 


آغاز ثبت نام مدارس بزرگسالان از 15مهر

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام مدارس بزرگسالان از 15مهر خبر داد.
ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با بيان اينكه پرونده ثبت نام مدارس روزانه تا دهم مهرماه به طور كامل بسته مي شود، گفت: ثبت نام مدارس راهنمايي و متوسطه بزرگسالان از 15 مهر آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه نظام تحصيلي در پايه پيش دانشگاهي از ترمي واحدي به سالي واحدي تغيير پيدا كرده است، گفت: عناوين دروس پيش دانشگاهي در بزرگسالان نيز منطبق با سيستم پيش دانشگاهي روزانه شده است؛ يعني هر فردي كه بخواهد در بزرگسالان درس بخواند، همان عناوين درسي كه در پيش دانشگاهي روزانه ارائه مي شود، مي گذراند.
سحرخيز اضافه كرد: بازماندگان تحصيلي سال هاي قبل و دانش آموزاني كه بايد در مدارس بزرگسالان درس بخوانند، ملزم هستند، دروس شان را با آيين نامه جديد تطبيق دهند.
وي از ابلاغ آيين نامه ثبت نام مدارس بزرگسالان به تمام مدارس متوسطه بزرگسالان كشور خبر داد و گفت: مدارس بزرگسالان به صورت مشاركتي و با كمك هاي مردمي اداره مي شود كه نرخ شهريه آن نسبت به سال هاي گذشته تغيير چنداني نداشته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14