(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير ارشاد:
كاريكاتور روزنامه شرق توهين به كل جامعه و رزمندگان است
تازه ترين اخبار از تحركات انتخاباتي گروه ها و احزاب
در مكتب امام
نامه مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام به كميسرعالي حقوق بشر
هتاكان به اديان الهي را مجازات كنيد
هيئت منصفه مطبوعات
خبرگزاري رويترز را مجرم شناخت
سرتيپ اسماعيلي خبر داد
استقرار بيش از 3 هزار پايگاه پدافندي در سراسر كشور
سفير ايران در مسقط:
دارندگان سلاح هاي هسته اي حق ندارند پرچمدار امنيت جهاني باشند
پس از نقاشي كودكانه و اظهارات مضحك نتانياهو صورت گرفت
خيال پردازي هاي ليبرمن درباره ايران
رئيس سازمان صنايع هوايي كشور خبر داد
رونمايي از موتورهاي توربوفن در آينده اي نزديك
رئيس ديوان عدالت:
تبديل «صندوق» به «سازمان» در تامين اجتماعي دور زدن قانون بود
شهادت 3 زائر ايراني در انفجار بغداد
بيانيه وزيران خارجه
شوراي همكاري خليج فارس و آمريكا عليه ايران
احمدي نژاد در مراسم دانش آموختگي دانشگاه علوم انتظامي:
نيروي انتظامي شمشيري برنده در برابر متجاوزان به مرزها و امنيت ملت ايران است


وزير ارشاد:

كاريكاتور روزنامه شرق توهين به كل جامعه و رزمندگان است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، امكان برداشت هاي اتفاقي از كاريكاتور روزنامه شرق را رد كرد و گفت: اين كاريكاتور يا توهين به كل جامعه و مردم و يا توهين به نيروهاي رزمنده است.
سيدمحمد حسيني در جريان بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي در گفت وگو با ايرنا تأكيد كرد: سوابق و مجموعه كارهاي اين كاريكاتوريست نشان مي دهد با هدف، برخي كارها را انجام مي داده و اين طور نيست كه از كار وي تفسير و برداشتي صورت گرفته باشد.
وي تصريح كرد كه چنانچه گذشته كاري و كاريكاتورهايي كه وي در مناسبت هاي مختلف و در قضاياي سياسي، مسايل فرهنگي و بين الملل ارائه كرده است را كنار هم بگذاريم اين اطمينان حاصل مي شود كه اين اثر يا توهين به كل جامعه و مردم بوده و يا توهين به نيروهاي رزمنده است.
حسيني درباره تصميم هيئت نظارت بر مطبوعات مبني بر توقيف روزنامه شرق توضيح داد: هيئت نظارت، دور از فضايي كه در جامعه حاكم است پس از بررسي همه جانبه به اين جمع بندي رسيدند و اين تصميم توسط هيئت هفت نفره نظارت صورت گرفته است و وزير ارشاد يكي از اعضاي اين هيئت است و ما تابع تصميمات جمع هستيم.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي كشور يادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمي تواند يك نشريه را توقيف يا لغو امتياز كند بلكه اين امر در حيطه اختيارات دادستاني است كه مي تواند راسا وارد شود و ما وظيفه خود را در اين رابطه انجام داديم.
وزير ارشاد، نقش هاي مختلف وزارت ارشاد را در ابعاد سياستگذاري، نظارت و حمايت دسته بندي كرد و گفت: وزارت ارشاد، جنبه هاي سياستگذاري و حمايتي را مدنظر دارد كه البته بعد نظارتي را نمي توان ناديده گرفت و وقتي يك مطلبي يا كاريكاتوري در نشريه اي ارائه مي شود كه واكنش هاي جدي در جامعه ايجاد مي كند اين خواسته مردم و نيروهاي متدين و ارزشي است كه با اين گونه موارد برخورد شود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي كشور در واكنش به برخي اظهارنظرها كه روزنامه شرق به خاطر يك كاريكاتور توقيف شده است، اظهار داشت: اينكه برخي مي گويند به خاطر يك كاريكاتور روزنامه توقيف شده، صحيح نيست و عملكرد روزنامه شرق به گونه اي بوده كه بارها در گذشته به آن تذكر داده شده و چندين بار توقيف شده است اما با اين وجود، اين روزنامه از يك مشي برخوردار است كه آن را ادامه مي دهد.
به گفته حسيني، در عين حال كه همه توقع دارند وزارت ارشاد از مطبوعات حمايت كند اما در جايي كه به جامعه مطبوعاتي ما آسيب برسد اين توقع هست كه اين وزارتخانه وظيفه نظارتي خود را انجام دهد.
گفتني است كيهان قبلاً به برخي تخلفات روزنامه شرق از جمله تجليل و تطهير يك عنصر مشهور بهايي و پادوي رژيم پهلوي، سياه نمايي عليه وضعيت فرهنگي كشور و... اشاره كرده بود.
 


تازه ترين اخبار از تحركات انتخاباتي گروه ها و احزاب

فعاليت هاي انتخاباتي گروه ها و احزاب با نزديك شدن به انتخابات سال 92 سرعت بيشتري گرفته است.
در همين ارتباط، قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: فعاليت هاي ستادهاي انتخاباتي مشترك ميان جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي در سراسر كشور آغاز شد.
پرويز سروري قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفت وگو با فارس، گفت: اين جمعيت در حال حاضر به صورت منسجم با برگزاري سلسله جلسات در راستاي انتخابات رياست جمهوري وارد عمل شده است.
وي با اشاره به اينكه جمعيت ايثارگران و رهپويان در انتخابات آتي به صورت مشترك فعاليت خواهند كرد، افزود: ستادهاي مشترك اين دو تشكل سياسي در سراسر كشور فعاليت هاي خود را به منظور شركت در انتخابات آغاز كردند.
سروري درباره معرفي حداد عادل به عنوان گزينه مورد نظر جمعيت رهپويان در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: به طور حتم حداد عادل به عنوان يك چهره شناخته شده و قابل اعتماد در ليست انتخاباتي اين جمعيت قرار خواهد داشت، اما موضوعي كه اهميت دارد اين است كه در شرايط فعلي جمعيت رهپويان به صورت مصداقي و با حمايت از يك فرد در چارچوب انتخابات رياست جمهوري هيچ گامي برنداشته است.
از يك چهره خاص
حمايت مي كنيم
معاون بين الملل حزب موتلفه اسلامي نيز گفت: فعاليت هاي انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي پس از برگزاري كنگره اين حزب به صورت رسمي آغاز خواهد شد.
حميدرضا ترقي معاون بين الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: اين حزب در راستاي ورود به فعاليت هاي انتخاباتي رياست جمهوري هنوز بر روي هيچ گزينه و فرد خاصي به جمع بندي نرسيده است.
وي افزود: به طور حتم بعد از برگزاري كنگره، حزب موتلفه اسلامي در 13 مهر به صورت مصداقي و با حمايت از يك چهره خاص فعاليت هاي خود را به صورت رسمي آغاز خواهد كرد.
ترقي تصريح كرد: در حال حاضر حزب موتلفه اسلامي از هيچ فرد و گزينه خاصي حمايت نمي كند.
اسماعيل حق پرستي عضو حزب اسلامي كار نيز گفت: حسين كمالي با توجه به رايزني هاي صورت گرفته به صورت شفاف موافقت خود را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.
دبيركل جبهه ايستادگي ايران اسلامي نيز گفت: موتور انتخاباتي جبهه هنوز روشن نشده است.
حجت الاسلام حبيبي بابيان اين مطلب، به ايسنا اظهار كرد: فضاي جامعه هنوز انتخاباتي نشده است و در واقع موتور انتخابات آن طور كه بايد و شايد روشن نشده است.
راي مردم فقط
به نامزدهاي گفتماني
از سوي ديگر؛ آيت الله علم الهدي عضو مجلس خبرگان رهبري نيز با بيان اينكه مردم كاملا موقعيت گفتماني افراد را تشخيص داده و طبق آن راي مي دهند گفت: اگر نامزدهاي آينده طبق يك گفتمان ورود نكنند راي نخواهند داشت.
احتمال همكاري
جامعه روحانيت مبارز
و جامعه مدرسين
حجت الاسلام علي ابراهيمي مسئول دفتر جامعه مدرسين نيز با بيان اينكه احتمال همكاري جامعه روحانيت مبارز و مدرسين در انتخابات سال 92 وجود دارد گفت: اين تشكل با نزديك شدن به ايام انتخابات شاخص هاي كلي را مطرح خواهد كرد.
 


در مكتب امام

حماقت صهيونيست ها
قضيه آنها، قضيه دفاع از يك فرد (نويسنده منحرف) نيست.
قضيه، حمايت از جريان ضداسلامي و ضدارزشي است كه بنگاه هاي صهيونيستي و انگليس و آمريكا به راه انداخته اند. و با حماقت و عجله، خود را روبه روي همه جهان اسلام قرار داده اند.
صحيفه امام ـ ج21ـ ص290

 


نامه مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام به كميسرعالي حقوق بشر

هتاكان به اديان الهي را مجازات كنيد

مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام در نامه اي به كميسرعالي حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار برخورد جدي با هتاكان به مقدسات و پيامبران هر يك از اديان شد.
در بخشي از اين نامه كه براي خانم «ناوي پيلاي»، كميسرعالي حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال شده، آمده است؛
«اگر نهاد يا سازمان مورد اعتماد و مستقلي مجري پيگيري محكوميت و محاكمه عاملان اين اقدام شنيع و قبيح (توهين به پيامبر يك دين الهي) بود، آيا چنين اتفاقات ناگواري روي مي داد؟
چرا دولت آمريكا و فرانسه مورد مؤاخذه جدي قرار نمي گيرند و عاملان اين اقدامات غيرانساني محاكمه نمي شوند؟ چرا فعاليت ها و اقدامات صهيونيست ها كه هميشه در اين هتاكي ها به مقدسات اديان نقش دارند محكوم نمي شود و مورد بازخواست قرار نمي گيرند؟ آيا با معيارهاي حقوقي جهان امروز حرمت و قداست هولوكاست بيش از مقدسات ديني است؟
مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام به نمايندگي از تشكل هاي دانشجويي مسلمان فعال در 28 كشور، ضمن محكوم نمودن توليد فيلم اهانت آميز به ساحت پيامبر اكرم(ص) و هرگونه توهين به مقدسات اديان الهي؛ اعتراض، راهپيمايي و اقداماتي مبني بر جلوگيري از تكرار اين چنين حوادث را حق خود دانسته و حمايت از اعتراض هاي مقدس مردم كشورهاي مسلمان در مخالفت با چنين اقداماتي را وظيفه خود مي داند.
از شما انتظار مي رود ضمن تدقيق هرچه وسيع تر و عالمانه تر در بندهاي شوراي اجرايي حقوق بشر و لزوم محكوم نمودن توهين به پيامبران هر يك از اديان، با تعريفي صحيح از آزادي بيان و عقيده لزوم احترام به عقايد ساير پيروان از اديان مختلف را پيگيري نموده و در تصويب ساز و كارهايي در ممنوعيت حمله به نهادها و معتقدات مذهبي تمام اديان، جهت تأمين هرچه بيشتر صلح و امنيت بين المللي همت بورزيد».
 


هيئت منصفه مطبوعات

خبرگزاري رويترز را مجرم شناخت

دبير هيئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدير خبرگزاري رويترز در ايران به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به اتفاق آراء مجرم شناخته شد.
علي اكبر كساييان اظهار داشت: جلسه رسيدگي به اتهامات «پريسا حافظي» رئيس دفتر خبرگزاري رويترز در ايران برگزار شد و پس از ختم رسيدگي، هيئت منصفه مطبوعات وارد شور شد كه بر اين اساس نامبرده در خصوص اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به اتفاق آراء مجرم شناخته شد.
وي به ايسنا گفت: متهم در خصوص اتهام نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي نيز به اتفاق آراء مجرم شناخته شد و ضمنا با اكثريت آراء مستحق تخفيف دانسته نشد.
دادگاه خبرگزاري رويترز صبح يكشنبه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي «مدير خراساني» برگزار شد.
گفتني است خبرگزاري رويترز به دليل گزارشي كه در ماه فوريه منتشر كرده بود محاكمه شد. اين گزارش رويترز تصاوير و اسامي شماري از رزمي كاران نينجا را دربر داشت كه طي آن رويترز دولت ايران را متهم كرده بود كه پس از تربيت آدم كش ها، آنها را به خدمت مي گيرد!
تصاوير ويديويي كه خبرگزاري رويترز منتشر كرد، نينجاهاي ايراني را در حال تمرين در باشگاهي در شهر كرج نشان مي داد. در سرتيتر اين گزارش دختران نينجاي ايراني آدمكش ناميده شده بودند!
اين خبرگزاري چندين روز بعد از انتشار آن خبر تلاش به اصلاح گزارش خود كرد. اين در حالي است كه رسانه هاي غربي به طور گسترده از گزارش اوليه رويترز براي ارائه تصويري منفي از ايران استفاده كردند.
بانوان رزمي كار مدت كوتاهي پس از انتشار اين تصاوير در اينترنت، شكايتي را عليه اين خبرگزاري تنظيم و به دادگاه ارائه كردند.
در پي اين شكايت دفتر خبرگزاري رويترز در ايران تعطيل و مدير اين خبرگزاري در ايران به اتهام اقدام عليه نظام جمهوري اسلامي از طريق نشر اكاذيب و تشويش عليه اذهان عمومي به دادگاه احضار شد.
مدير اين خبرگزاري در حال حاضر به قيد وثيقه آزاد شده است.
 


سرتيپ اسماعيلي خبر داد

استقرار بيش از 3 هزار پايگاه پدافندي در سراسر كشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش گفت: امروز بيش از 3 هزار نقطه پدافندي در نقاط مختلف سراسر كشور ايجاد شده است و هيچ نقطه گلوگاهي در اين بخش وجود ندارد.
سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: رادارهاي «ثامن»، «شهاب» و «مطلع الفجر» از جمله رادارهاي كاملاً بومي هستند كه توانايي كشف و شناسايي اهداف با سطح مقطع پروازي بسيار پايين و در زمان بسيار كم را دارا هستند.
وي با بيان اين كه اين گونه نيست كه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) فقط در يك فضا، دهليز يا در يك دره از يك رادار استفاده كند، گفت: براي مقابله با هرگونه پرنده ناشناسي از چندين رادار و طيف هاي مختلف فركانس استفاده مي كنيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش با تأكيد براين كه خودكفايي قرارگاه در ارتقاي سطح رادارهاي تك طيفي و تك فركانسي به چند طيفي، به رغم اعمال تحريم ها از سوي غرب در قرارگاه پدافند هوايي انجام شده است، افزود: اگر به اين دانش دست نمي يافتيم، در زمان جنگ الكترونيكي محكوم به شكست بوديم و نمي توانستيم بسياري از پرنده هاي دشمن را شناسايي كنيم.
وي در ادامه تأكيد كرد كه اين قرارگاه با تعامل و همكاري خوب نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح، يك فضاي بسيار خوبي را براي برگزاري اين اجلاس فراهم كرد.
اميرسرتيپ اسماعيلي با بيان اين كه پدافند هوايي جزء يكي از موضوعات مهم مورد توجه فرمانده معظم كل قوا است به طوري كه ايشان 236 مرتبه درباره اهميت پدافند هوايي و بخش دفاع هوايي سخن گفته اند، يادآور شد: رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوايي در دوران دفاع مقدس فرموده اند كه پدافند هوايي در اين دوران توانسته است اقدامات و ابتكارات بسيار مهمي را خلق كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش در ادامه يادآور شد: امروز بيش از سه هزار نقطه پدافندي در نقاط مختلف سراسر كشور ايجاد شده است و هيچ نقطه گلوگاهي در اين بخش وجود ندارد.
سرتيپ اسماعيلي ادامه داد: امروز دفاع از مراكز حياتي، حساس و هسته اي كه به عهده اين قرارگاه سپرده شده، براي جمهوري اسلامي ايران بسيار حائز اهميت است چرا كه اين مراكز حيثيت ملي كشور محسوب مي شود.
وي به دستاوردهاي پدافند هوايي در زمينه سامانه هاي موشكي مورد نياز قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش اشاره كرد و گفت: قرارگاه علاوه بر بومي سازي و بهينه سازي سامانه هاي قبلي همانند هاگ، سامانه جديدي به نام «مرصاد» را وارد عرصه پدافندي كشور كرده كه اكنون در حال گسترش اين سامانه در سطح كشور هستيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) يكي از ويژگي هاي مهم و منحصر به فرد سامانه موشكي مرصاد را قابليت بسيار خوب آن در برابر جنگ الكترونيك دانست.
وي رايانه اي شدن و اخذ تصميم گيري در زمان بسيار كم توسط موشك پيشرفته مرصاد را يكي ديگر از شايستگي هاي اين سامانه موشكي دانست و افزود: امروز مفتخريم كه موشك هاگ را كه يك موشك پيشرفته فوق متوسط است، با نام مرصاد و قابليت تاكتيكي و متحرك بودن در شرايط مختلف آب و هوايي كشور بكار گرفته ايم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش با بيان اين كه در بخش موشك هاي برد بلند، اين پروژه بين صنعت، دانشگاه و پدافند هوايي با نام «باور 373» كليد خورده است، گفت: حدود 30 درصد اين پروژه انجام شده است و اميد داريم با تكميل آن در آينده، اين سامانه كه كاملاً بومي است به شبكه يكپارچه پدافند هوايي كشور اضافه شود.
وي در ادامه به دستاورهاي اين قرارگاه در بخش درگيري و سامانه اي توپخانه اي ارتفاع پايين يا موشك هاي دوش پرتاپ اشاره كرد و افزود: امروز در زمينه اين نوع سامانه ها كه براي اهداف با ارتفاع پايين استفاده مي شوند، به توليد بومي در صنعت رسيده ايم كه به وفور در پدافند هوايي وجود دارد.
اميرسرتيپ اسماعيلي ادامه داد: علاوه بر اين، سامانه هاي اطلاعاتي، شناسايي الكترونيكي يا شنود الكترونيكي با نام «صياد 40» در قرارگاه پدافند هوايي توسط متخصصان متعهد ايراني طراحي و توليد شده و اكنون در اين قرارگاه بهره برداري مي شود.

 


سفير ايران در مسقط:

دارندگان سلاح هاي هسته اي حق ندارند پرچمدار امنيت جهاني باشند

سفير ايران در عمان تاكيد كرد آنهايي كه سلاح هاي هسته اي را در زرادخانه هاي خود انبار مي كنند، حق ندارند خود را پرچمدار امنيت جهاني قلمداد كنند.
حسين نوش آبادي سفير كشورمان در مسقط طي سخناني در دانشكده ستاد فرماندهي وزارت دفاع عمان به روابط دو كشور اشاره كرد و گفت: روابط تاريخي مثبت و علايق مشترك دو كشور جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان باعث گسترش روابط و توسعه مناسبات در بسياري از زمينه ها شده و روابطي ممتاز در مقايسه با ساير كشورهاي همسايه و منطقه به وجود آورده است.
نوش آبادي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه صلح و امنيت بين المللي از جمله مسائل حاد جهان امروز ما است و خلع سلاح هاي كشتار جمعي و فاجعه بار، يك ضرورت فوري و يك مطالبه همگاني است، گفت: در دنياي امروز، امنيت، پديده اي مشترك و غيرقابل تبعيض است.
وي افزود: آنها كه سلاح هاي ضدبشريت را در زرادخانه هاي خود انبار مي كنند، حق ندارند خود را پرچمدار امنيت جهاني قلمداد كنند. اين بي شك نخواهد توانست امنيت را براي خود آنها به ارمغان آورد. امروز با تاسف فراوان ديده مي شود كه كشورهاي دارنده بيشترين تسليحات هسته اي، اراده اي جدي و واقعي براي حذف اين ابزارهاي مرگبار از دكترين نظامي خود ندارند و آن را همچنان عامل رفع تهديد و شاخصي مهم در تعريف جايگاه سياسي و بين المللي خود مي دانند. اين تصور، به كلي مردود و مطرود است.
سفير ايران با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران استفاده از سلاح هسته اي و شيميايي و نظائر آن را گناهي بزرگ و نابخشودني مي داند، اظهار داشت: ما شعار «خاورميانه عاري از سلاح هسته اي» را مطرح كرده ايم و به آن پايبنديم. اين به معني چشم پوشي از حق بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي و توليد سوخت هسته اي نيست. استفاده صلح آميز از اين انرژي، براساس قوانين بين المللي، حق همه كشورها است. همه بايد بتوانند از اين انرژي سالم در مصارف گوناگون حياتي كشور و ملتشان استفاده كنند و در اعمال اين حق، وابسته به ديگران نباشند.
نوش آبادي اضافه كرد: طنز تلخ روزگار ما آن است كه دولت آمريكا كه دارنده بيشترين و مرگبارترين سلاح هاي هسته اي و ديگر سلاح هاي كشتار جمعي و تنها مرتكب به كارگيري آن است، امروز مي خواهد پرچم مخالفت با اشاعه هسته اي را به دوش بگيرد.

 


پس از نقاشي كودكانه و اظهارات مضحك نتانياهو صورت گرفت

خيال پردازي هاي ليبرمن درباره ايران

وزير خارجه رژيم صهيونيستي در اظهاراتي خيال پردازانه مدعي شد تحريم ها مردم را عليه نظام جمهوري اسلامي به خيابان ها خواهد كشاند!
پس از اظهارات بي پايه و اساس نخست وزير رژيم اسرائيل و افتضاح ناشي از نقاشي كودكانه وي در مجمع عمومي سازمان ملل، وزير خارجه اين رژيم در مصاحبه با روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» مدعي شد تحريم ها عليه ايران موجب بروز ناآرامي داخلي شده و مردم را عليه نظام به خيابان خواهد كشاند و نظام سرنگون مي شود.
«آويگدور ليبرمن» در اين مصاحبه مدعي شد ايران در آينده شاهد انقلابي مانند انقلاب التحرير در مصر خواهد بود.
وي در حالي اين ادعاي واهي را مطرح كرده كه به شعارهاي ضد صهيونيستي در ميدان التحرير اشاره اي نكرده است.
وزير خارجه رژيم صهيونيستي در ادامه اختلافات ميان اين رژيم و آمريكا را به زيان هر دو طرف دانست و اعلام داشت كه با تمام كارهايي كه نخست وزير اسرائيل انجام مي دهد موافق نيست.
وي در خصوص روابط تل آويو با واشنگتن گفت: در مورد متحدي جدي همچون آمريكا، هيچ جايگزين درستي وجود ندارد، ما (آمريكا و اسرائيل) ديدگاه هاي متفاوتي داريم اما در انتها چيزي كه ميان ما مشترك است بسيار بيشتر از اختلافات است. به نظر من گفت وگوهاي ما با آمريكا نبايد از طريق رسانه ها انجام شود.
ليبرمن در حالي خواهان ادامه اقدامات كشورهاي غربي عليه ايران است كه نتانياهو به شدت خواهان شدت عمل اين كشورها و تعيين خطوط قرمز عليه جمهوري اسلامي است.
دفاع نتانياهو
از نقاشي مضحكش
در حالي كه انتقادها از «بنيامين نتانياهو» به دليل اقدام احمقانه اش در نشان دادن نقاشي بمب هسته اي در سازمان ملل همچنان ادامه دارد، ولي در مصاحبه با شبكه هاي تلويزيوني رژيم اسرائيل به دفاع از اين كار خود پرداخت.
نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت هدفش از اين اقدام جلب توجه جهاني به موضوع فعاليت هسته اي ايران بوده است.
وي با رد غير ضروري بودن نمايش نقاشي مذكور مدعي شد؛ برعكس، اين كار روش موثري براي انتقال پيام بود. اين اقدام كه ايده هاي پيچيده را بگيريم و آنها را ساده سازيم، كار دشواري است. لازم است فكر زيادي صرف اين كار كرد كه من انجام دادم!
در همين حال روزنامه آلماني تاكس اشپيگل، در گزارشي به تحليل اين اقدام نتانياهو پرداخت و نوشت: سخنراني نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل به عنوان «بمب بي بي» قدم به تاريخ گذاشت.
نويسنده در ادامه با تاكيد بر اينكه اين نقاشي براي شخص نتانياهو مهمتر از محتواي سخنراني اش بود و اين انتقادي بود كه برخي به وي وارد كردند همچنين تصريح كرد: اين نمايش تصويري نتانياهو در مطبوعات اسرائيلي به اقدامي بي مورد، غيرضروري، كودكانه و در برخي موارد تمجيد بدون انتقاد هوادارانش را در پي داشت.
تاگس اشپيگل در ادامه نوشت: البته نتانياهو در سخنراني اش خيلي بيشتر از تنها يك تصوير مشكوك را ارائه داد. زماني كه ما دقيقتر اين نقاشي را بررسي مي كنيم مي فهميم ادعايي كه وي امروز درباره ايران مطرح مي كند بسيار مشابه دلايل و توجيهات نادرست رئيس جمهوري سابق آمريكا، جرج بوش مبني بر وجود سلاح هاي كشتار جمعي در عراق به بهانه حمله به اين كشور است. در آن زمان (قبل از حمله به عراق) نيز مفصلا درباره وجود سلاح هاي كشتار جمعي كه البته مشخص شد در اين كشور وجود ندارد توضيح داده شد. نتانياهو نيز از اورانيوم با غناي هفتاد درصد در برنامه هاي هسته اي ايران سخن مي گويد و اين در حالي است كه تا به حال همه كارشناسان از تلاش ايران براي غني سازي اورانيوم حداكثر بيست درصد سخن گفته اند.
به اين ترتيب به ادعاي نتانياهو و براساس خط قرمزهايي كه وي به سادگي مشخص كرد، ايران ديگر خيلي با غني سازي اورانيوم 90 درصد فاصله اي ندارد. هرچند كه براي سلاح هسته اي اورانيوم با غناي 93 درصد لازم است.
«تاگس اشپيگل» در ادامه اين مطلب خود نوشت: حداقل برخي از مطبوعات اسرائيلي اين پرسش را مطرح مي كنند كه اصلا نتانياهو اين خطوط قرمز در نقاشي اش را براي چه كسي كشيده است و به اين نتيجه رسيده اند كه براي خود نتانياهو و براي اسرائيل و اما نه براي آمريكا كه رئيس جمهوري آن در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل به صورت آگاهانه از تعيين هرگونه محدوديت و خط قرمز براي ايران خودداري كرد و نه براي ايران كه بدون توجه به اين اقدامات اسرائيل برنامه هاي اتمي خود را پيش مي برد.
همچنين نخست وزير كانادا با اشاره تلويحي به اختلاف اين كشور با رژيم صهيونيستي بر سر مسائل هسته اي ايران گفت ما براي ايران خط قرمز تعيين نخواهيم كرد اين كار، كار ديگران است نه ما.
به گزارش مهر به نقل از «اوتاوا سيتيزن»، «هارپر» نخست وزير كانادا كه بعد از ديدارش با نخست وزير رژيم صهيونيستي سخن مي گفت، تاكيد كرد: ما براي حل مسئله هسته اي ايران از طريق صلح آميز فقط با متحدانمان همكاري مي كنيم و در اين خصوص خط قرمز تعيين نخواهيم كرد، زيرا اين كار مي تواند سبب شعله ور شدن جنگ شود.
نخست وزير رژيم صهيونيستي كه پيشتر از هارپر به علت تعطيل كردن سفارت كانادا در تهران تشكر كرده بود اين بار نيز قبل از ديدار با وي، نخست وزير كانادا را قهرمان بزرگ آزادي و دوست بزرگ اسرائيل خوانده بود.
گفتني است با وجود فشارهاي «نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي، «اوباما» رئيس جمهور آمريكا هم از تعيين خط قرمز براي ايران خودداري كرده است.
 


رئيس سازمان صنايع هوايي كشور خبر داد

رونمايي از موتورهاي توربوفن در آينده اي نزديك

منوچهر منطقي با اشاره به برگزاري نمايشگاه هوايي در كيش گفت: در اين نمايشگاه كه به زودي در كيش برگزار مي شود، چند محصول جديد از جمله موتورهاي توربوفن رونمايي مي شود.
رئيس سازمان صنايع هوايي كشور در نشست خبري كه به منظور برگزاري سومين نمايشگاه ملي توانمندي هاي صنايع هوايي و فضايي صورت گرفت، گفت: پيش نويس سند هوافضا در شوراي تبليغات فرهنگي مصوب شده كه تا سال 1404 فعاليت هاي تعيين شده انجام شود. در اين سند توجه ويژه اي به بخش خصوصي شده است.
منوچهر منطقي با بيان اينكه تمركز نمايشگاه ملي توانمندي هوايي بر روي قطعات است، گفت: يكي از موضوعات اين نمايشگاه بحث هوانوردي عمومي است. اين نمايشگاه به دنبال تشكيل مجموعه ساخت قطعات و زيرساخت ها با توجه به شركت هاي خصوصي و دانش بنيان است. اولويت اول ما در اين نمايشگاه پشتيباني از ناوگان هوايي است.
رئيس سازمان صنايع هوايي كشور همچنين با اشاره به برگزاري نمايشگاه هوايي كيش، گفت: در اين نمايشگاه كه در آينده برگزار مي شود چند محصول جديد از جمله موتورهاي توربوفن رونمايي مي شود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر تاثير نوسانات نرخ ارز در صنايع هوايي گفت: نرخ ارز به همه صنايع تاثير مي گذارد اما با توجه به محصولاتي كه ما در كشور داريم و خواهان زيادي در خارج دارد، به دنبال افزايش صادرات هستيم تا تاثير نوسانات ارزي كمتر شود.
منطقي درخصوص تاسيس پارك فناوري هوايي نيز گفت: اولين فاز آن آغاز شده و فاز تكميلي پارك فناوري هوايي را در بهمن ماه شاهد خواهيم بود.
رئيس سازمان صنايع هوايي كشور تاكيد كرد: ساخت هواپيماهاي 150 نفره را سازمان صنايع هوايي موج 1 به عهده گرفته است كه از ظرفيت عظيم علمي و دانشگاهي بهره مي برند و از اول تير ماه كارش آغاز شده است.
منطقي با اشاره به توانمندي هاي ايران در حوزه تاكسي هوايي، گفت: پروژه اي كه با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري آغاز شده، تا 15 منطقه در كشور به عنوان كانون هاي آموزشي، پشتيباني و استفاده از رئيس سازمان صنايع هوايي كشور در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: نياز اصلي كشور ما هواپيماهاي 100 تا 150 نفره است كه پروژه هواپيماهاي 150 نفره تصويب شده و به دنبال تصويب طرح هواپيماهاي 100 نفره هستيم و از طرفي به دنبال اورهال و بهينه سازي هواپيماهاي پهن پيكر با گنجايش بيش از 250 نفر هستيم.
منطقي در ادامه با بيان اينكه با 27 كشور در سه حوزه صادرات فناوري، خدمات (تعميرات اساسي هواپيما) و زير سامانه ها و محصولات رابطه داريم كه صادرات بالگرد يكي از اين موارد است.
وي افزود: حجم صادرات ما در صنايع هوايي در سال گذشته 50 ميليون دلار بود و به دنبال آن هستيم كه آن را به 75 ميليون دلار در سال برسانيم.
در ادامه نشست خبري ايرج ابراهيمي رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران نيز اظهار داشت: نمايشگاه ملي توانمندي هاي صنايع هوايي و فضايي ايران امسال از 19 الي 21 مهر ماه در مركز همايش هاي هوايي برگزار مي شود.
وي افزود: اميدواريم با توجه به سند 1404 دولت و مجلس راهي را براي بخش خصوصي در صنعت هوايي باز كنند.
به گزارش فارس، ابراهيمي در پايان اظهار داشت: اين نمايشگاه فرصتي است تا توان بخش خصوصي به معرض نمايش گذاشته شود تا مسئولين آنها را مشاهده و اعتماد بيشتري به اين بخش داشته باشند.
 


رئيس ديوان عدالت:

تبديل «صندوق» به «سازمان» در تامين اجتماعي دور زدن قانون بود

رئيس ديوان عدالت اداري تاكيد كرد كه تبديل «صندوق» به «سازمان» در تامين اجتماعي دور زدن قانون بود.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره شكايت جديد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به ديوان عدالت اداري از سعيد مرتضوي اظهار داشت: تاكنون شكايتي به ديوان عدالت اداري نرسيده است.
رئيس ديوان عدالت اداري كشور در پاسخ به اين سؤال كه آيا بررسي دوباره وضعيت سعيد مرتضوي به شكايت نياز دارد يا نه؟ ادامه داد: اين مسئله مستلزم شكايت نيست و اگر ديوان تشخيص بدهد كه مغاير قانون است مي تواند ورود پيدا كند. وي تصريح كرد: آقايان قانون را دور زدند و صندوق را به سازمان تبديل كرده اند و شرايط آن را هم تغيير دادند.
حجت الاسلام منتظري درباره چگونگي اجراي حكم ديوان عدالت درخصوص مرتضوي با وجود ابقاي وي در سازمان تامين اجتماعي، خاطرنشان كرد: حكم ديوان عدالت اداري كه درباره نقض تصميم وزير بود، اجرا شد اما آنان از طريق تغيير اساسنامه تامين اجتماعي و تبديل صندوق به سازمان توانستند قانون را دور بزنند.
 


شهادت 3 زائر ايراني در انفجار بغداد

يك پايگاه خبري عراقي از وقوع انفجاري در پايتخت اين كشور و شهادت 3 زائر ايراني خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري «اصوات العراق»، در پي وقوع يك انفجار انتحاري در منطقه «المدائن» بغداد، 3 زائر ايراني شهيد و 18 نفر ديگر زخمي شدند.
جزئياتي از اين انفجار در دست نيست.
 


بيانيه وزيران خارجه

شوراي همكاري خليج فارس و آمريكا عليه ايران

وزيران امور خارجه شوراي همكاري خليج فارس و آمريكا در پايان نشست مشترك خود در شهر نيويورك عليه ايران بيانيه صادر كردند.
در همين زمينه، روزنامه الوسط چاپ بحرين نوشت: وزيران امور خارجه شوراي همكاري خليج فارس شنبه شب نشست مشتركي را با هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا در حاشيه شصت و هفتمين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك برگزار كردند.
الوسط تصريح كرد كه وزيران امور خارجه كشورهاي شوراي همكاري و آمريكا در اين نشست بيانيه اي را صادر و در آن آنچه را حمايت مالي و تسليحاتي ايران از نظام سوريه و دخالت مداوم ايران در امور داخلي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس خواندند، محكوم كردند.
اين روزنامه نوشته است كه وزير امور خارجه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس و آمريكا در اين بيانيه از ايران خواستند تا به موازين بين المللي در اين زمينه احترام بگذارند.
به نوشته الوسط، اين وزيران همچنين به اهميت مبارزه با دزدي دريايي اشاره كرده و از پيشرفت صورت گرفته در ايجاد مركز عمليات دريايي در بحرين مطلع شدند و بر حمايت خود از تلاش ها براي محافظت از گذرگاه هاي آبي بين المللي و جلوگيري از هرگونه تهديد احتمالي براي بستن تنگه هرمز تاكيد كردند و مخالفت خود را با تروريست و افراط گرايي از هر نوع ابراز داشتند.
وزراي شوراي همكاري خليج فارس در پايان اين نشست همچنين درباره اهميت برگزاري چنين نشست هايي كه بر تقويت همكاري و هماهنگي بين دو طرف تاكيد دارد، توافق نظر كردند.
 


احمدي نژاد در مراسم دانش آموختگي دانشگاه علوم انتظامي:

نيروي انتظامي شمشيري برنده در برابر متجاوزان به مرزها و امنيت ملت ايران است

رئيس جمهور گفت: تمام دنيا ببينند كه نيروي انتظامي ياري مهربان براي آحاد مردم، شمشيري برنده در برابر متجاوزان به مرزها و امنيت ملت ايران است.
محمود احمدي نژاد ديروز در بيست ونهمين مراسم دانش آموختگي دانشگاه انتظامي افزود: تمام جنگ ها و فاصله ها و له شدن شخصيت انسان ها به خاطر فقدان حاكمان صالح و حكمراني صالح است.
وي با تاكيد بر اينكه امروز جامعه بشري در يك سير تاريخي به نقطه اي رسيده است كه ضرورت اين مسئله را درك و آن را مطالبه مي كند، گفت: مسئوليت بزرگ ملت ايران اين است كه الگوي متعالي حاكمان صالح و حكمراني صالح را در برابر جهانيان قرار دهد.
رئيس جمهور تصريح كرد: استكبار تا به امروز حاكمان خود را برتر از ملت ها و مالك اموال آنها مي دانستند و هزينه هاي سنگين بر دوش ملت ها براي مصارف غيرضروري و سلطه طلبي هاي خود تحميل مي كردند.
وي با بيان اينكه در نقطه مقابل اين حاكمان، حكمراني صالح به دنبال خدمت به مردم و در كنار مردم بوده است، خاطرنشان كرد: از نگاه ما و اسلام حكومت در خدمت مردم است نه سربار مردم، همانطور كه پايه اصلي تنظيم رابطه حاكمان با مردم، عشق و محبت به مردم است.
احمدي نژاد با بيان اينكه حكومت بايد عدالت، انصاف و برادري را بين مردم مستقر كند، تاكيد كرد: اين مسئله مستلزم آن است كه حكومت در دل خود عادل باشد.
وي گفت: جمهوري اسلامي برپا شده تا الگويي اينچنين براي جامعه بشريت بنا كند.
رئيس جمهور با بيان اينكه نيروي انتظامي مسئوليت سنگين، متنوع، گسترده و غيرقابل تعطيل دارد، تاكيد كرد: هر قدر زمان مي گذرد و ارتباطات اجتماعي بيشتر مي شود زواياي جديدي بر ماموريت هاي نيروي انتظامي اضافه مي گردد.
وي با اشاره به اينكه نام نيروي انتظامي در هر حادثه بايد نقطه آرامش و امنيت مردم باشد، خاطرنشان كرد: شايد رمز سردوشي پذيرش مسئوليت سنگين الهي و اجتماعي بر دوش انساني است كه خود را آماده فداكاري و تلاش براي اعتلاي جامعه كرده است.
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي بايد در دل مردم و در كنار مردم و دلسوز مردم باشد، خاطرنشان كرد: خدا را سپاسگزاريم كه به خاطر مديريت خوب آقاي احمدي مقدم و همكارانش گام هاي خوبي در اين جهت برداشته شده است.
وي گفت: بايد گام ها را محكم تر كنيم تا سرعتمان براي رسيدن به هدف متعالي بيشتر شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه تمرين عشق، خودسازي و دفاع از حقوق مردم بايد به طور مستمر در نيروي انتظامي حضور داشته باشد، عنوان كرد: دانشگاه علوم انتظامي بايد قلب تپنده نيروي انتظامي در توليد انديشه دانش، آموزش و پرورش هاي گوناگون باشد.
گفتني است پيش از صحبت هاي رييس جمهور، سردار احمدي مقدم- فرمانده نيروي انتظامي- به ايراد سخنراني پرداخت و رييس دانشگاه علوم انتظامي نيز گزارشي از فعاليت هاي اين دانشگاه ارائه كرد. رييس عقيدتي سياسي اين دانشگاه نيز سوگندنامه دانشجويان فارغ التحصيل را قرائت كرد.
در اين مراسم همچنين توسط پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (پليس فتا)، مانور عمليات مقابله با حملات سايبري اجرا شد.
همچنين با حضور رييس جمهور، به نمايندگان دانشجويان فارغ التحصيل درجه سردوشي اعطا شد و از تعدادي از دانشجويان، اساتيد و فرماندهان ممتاز اين دانشگاه نيز تقدير به عمل آمد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14