(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده نيروي دريايي سپاه:
 به محرمانه ترين اطلاعات دشمن دسترسي داريم
وزارت خارجه:
آمريكا در اقدامات تروريستي گذشته ، حال و آينده منافقين مسئول است
درپرتو وحي
ديروز در ميدان آزادي طنين انداز شد
شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل در زنجيره بزرگ دانش آموزي
كاردار يمن در تهران به وزارت خارجه احضار شد
لاريجاني در ديدار با اعضاي شورايعالي نظام پرستاري:
مجلس براي كمك به پرستاران آماده است
ضمن استقبال از انتقاد كيهان
دكتر عباسي: سخنانم با الحيات خلاف منافع ملي نبود
با حضور مجتهدزاده انجام شد
رونمايي از كتاب «زنان بصير ايران اسلامي»
سرلشكر فيروزآبادي:
رويكرد آمريكا به القاعده و منافقين
بخاطر رونق جنگ هاي ارزان قيمت در جهان اسلام است
اخبار ادبي و هنري
قائم مقام صندوق توسعه ملي اعلام آمادگي كرد
پرداخت 25 ميليارد دلار تسهيلات ارزي به متقاضيان
افتتاح دهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز
مخترع ملكاني آب مصنوعي توليد كرد
سمفوني شقايق
براي شهيد برونسي ساخته مي شود
هيئت عالي رتبه مسيحيان كاتوليك
از حرم حضرت معصومه(س) ديدن كردند
محكوميت توهين به ساحت پيامبر اكرم(ص)
 توسط اديان الهي در اصفهان
تا سال 2030 جوانان زير 18 سال
60 درصد ساكنان شهرها خواهند بود
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي:
پرداخت 390 هزار تومان براي هر كس كه بي سوادي را باسواد كند


فرمانده نيروي دريايي سپاه:

به محرمانه ترين اطلاعات دشمن دسترسي داريم

فرمانده نيروي دريايي سپاه تاكيد كرد كه امروز نيروهاي سايبري ما به راحتي به محرمانه ترين اطلاعات دشمن دست يافته اند و اصول نبرد سايبري به نحو مطلوبي ارتقاء پيدا كرده است.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه طي سخناني در مراسم افتتاح سامانه هاي فناوري اطلاعات نيروي دريايي سپاه، با اشاره به ماهيت انقلاب اسلامي و ماهيت نظام سلطه استكباري، خاطرنشان كرد: دشمني ما با آمريكا، دشمني حق با باطل است.
فدوي ضمن تقدير از دست اندركاران راه اندازي سامانه هاي فناوري اطلاعات نيروي دريايي سپاه، گفت: ما بايد دائما خودارزيابي داشته باشيم و در حوزه هاي مختلف، خود را با آن چه بايد باشيم مقايسه كنيم و نقاط قوت خود را تقويت و نقاط ضعف خود را برطرف كنيم.
وي با اشاره به فعاليت روزافزون دشمن در فضاي مجازي و تشكيل شبكه هاي ماهواره اي افزود: ضد انقلاب در يك ماه گذشته به طور قابل ملاحظه اي به شبكه هاي فارسي زبان خود، افزوده است و با توجه به روندي كه شاهد آن هستيم، ما بايد در اين حوزه ها با بهره گيري از متخصصانمان، با جديت و عزم بيشتري ورود پيدا كنيم.
فدوي در بخش ديگري از سخنان خود، به موضوع امنيت و حفاظت از اطلاعات اشاره كرد و گفت: اگر در سيستم هاي ما امنيت لازم وجود نداشته باشد، دشمن به راحتي مي تواند از اطلاعات مجموعه ما استفاده كند.
وي افزود: دشمن امروز حاضر است براي به دست آوردن كوچكترين اطلاعات ما، ميلياردها هزينه كند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: امنيت اطلاعاتي براي سپاه، به منزله يك شاه كليد است و بايد در اولويت قرار گيرد.
به گزارش فارس، وي در پايان افزود: بحمدالله امروز نيروهاي سايبري ما به راحتي به محرمانه ترين اطلاعات دشمن دست يافته اند و اصول نبرد سايبري به نحو مطلوبي ارتقاء پيدا كرده است.
 


وزارت خارجه:

آمريكا در اقدامات تروريستي گذشته ، حال و آينده منافقين مسئول است

وزارت خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي با اشاره به خروج نام منافقين از ليست گروه هاي تروريستي آمريكا تاكيد كرد: آمريكا در قبال اقدامات تروريستي گذشته، حال و آينده منافقين مسئول است.
در بيانيه وزارت خارجه آمده است: دولت آمريكا سرانجام پس از سالها پنهانكاري در حمايت از گروهك تروريستي منافقين، با خارج ساختن نام اين گروهك منفور از فهرست تروريستي آن كشور، بر فهرست بلند اقدامات ضدايراني خود افزود و با اين اقدام خود بار ديگر ثابت نمود كه رفتارهاي اين كشور با هيچ منطقي سازگاري ندارد.
وزارت خارجه در ادامه تاكيد كرده است: اگر چه اين گروهك پيش از اين نيز آزادانه و بدون هيچ مانعي در آمريكا فعاليت مي نمود اما دولت آمريكا با اين اقدام مغاير با مسئوليت هاي بين المللي خود ثابت نمود كه همچنان با نگاه ابزاري به پديده تروريسم از معيارهاي دوگانه در اين خصوص استفاده مي كند و تروريسم از نظر اين كشور به تروريسم خوب و بد تقسيم مي شود.
وزارت خارجه در ادامه ضمن محكوميت شديد اين اقدام غير مسئولانه دولت آمريكا كه با بيش از دو سال فعاليت هاي پوششي و علني برخي مقامات رسمي اين كشور در حمايت از خارج ساختن نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست مزبور صورت گرفته است اعلام كرد: اين گونه اقدامات مغاير با تعهدات حقوقي و بين المللي آمريكا و باعث مسئوليت آن دولت در كليه اقدامات تروريستي گذشته، حال و آينده اين گروهك خواهد شد كه بايد در قبال آن پاسخگو باشد.
فاش شدن اقدامات تروريستي منافقين
همزمان با خروج منافقين از ليست گروه هاي تروريستي اسناد محرمانه وزارت دادگستري آمريكا از برنامه ريزي منافقين براي عمليات تروريستي خبر داد.
به گزارش موسسه راهبردي ديده بان، در گزارش اداره تحقيقات لس آنجلس كه به وزارت دادگستري آمريكا ارائه شده مشخص شده كه گروهك منافقيبن در طول سال هاي 2001 تا 2004 ميلادي در طرح ريزي و انجام عمليات تروريستي دست داشته اند.
در ادامه اين گزارش به مراكز اصلي استقرار منافقين در كشور عراق و همچنين منطقه «اوورسورواز» در شهر پاريس به عنوان مكان هاي طرح ريزي عمليات هاي تروريستي اشاره شده است.
اداره تحقيقات لس آنجلس گزارش خود را بدين شرح ادامه مي دهد: ضبط هم زمان و هماهنگ چندين مكالمه تلفني از سران منافقين نشان داد كه اين افراد از اعمال تروريستي خاصي كه شامل بمب گذاري مي باشد، سخن مي گويند.
تحقيقات اداره نظارت بر منطقه وابسته به پليس فرانسه (DST) به همراه پليس منطقه كلني (Cologne) آلمان نيز كه از شنودهاي تلفني عوامل منافقين در آلمان و فرانسه بدست آمده، مدارك مشابهي ارائه داده است كه برنامه ريزي اين گروه براي ترور را نشان مي دهد.
همزمان با خروج 100 عضو ديگر گروهك تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف وزارت دادگستري آمريكا همچنين فاش كرد سلاح هاي شيميايي صدام در پادگان اشرف نگهداري مي شد.
خروج از ليست تروريست ها براي استفاده مجدد
در همين حال عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: آمريكا وقتي ديد گروهك منافقين در حال پراكنده شدن هستند براي استفاده مجدد و تعقيب اهداف خود آنها را از ليست تروريستي خارج كرد.
اسماعيل كوثري با اشاره به حذف گروهك منافقين از ليست تروريستي بيان داشت: آمريكايي ها عامل تشكيل گروهك ها براي بزرگ جلوه دادن خود هستند و به همين منظور به منطقه خاورميانه و با شعار مبارزه با تروريسم لشكركشي مي كنند، اما خودشان در پنهان با اين گروهك ها جلسه گذاشته و آنها را حمايت و تقويت مي كنند.
اعتراض شخصيت ها
و گروه هاي عراقي
شخصيت هاي سياسي عراق نيز حذف منافقين از فهرست تروريست ها را در راستاي اعمال فشار بر ايران دانستند و تاكيد كردند كه از نظر بغداد اين گروهك همچنان تروريستي است و بايد از عراق اخراج شود.
احمد الشريفي كارشناس مسائل راهبردي امور عراقي اقدام واشنگتن مبني بر حذف نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست سازمان هاي تروريستي را بيانگر در نظر گرفتن نقشي جديد براي عناصر اين گروهك در منطقه دانست.
وي در گفت وگو با فارس تصريح كرد: سازمان مجاهدين خلق [منافقين] بخشي از رژيم صدام بود كه از سوي آمريكا نيز حمايت مي شد و آمريكا از اين سازمان در راستاي منافعش در منطقه و حتي در طول جنگ عراق با كويت بهره برداري مي كرد به ويژه اينكه آمريكا مي خواهد نقش جديدي به اين گروهك در منطقه دهد.
اين كارشناس عراقي در پاسخ به اينكه آيا آمريكا مي خواهد با حذف نام منافقين از فهرست سازمان هاي تروريستي بر ايران فشار آورد، گفت: نقش گروهك مجاهدين خلق [منافقين] در قبال جمهوري اسلامي ايران بسيار ضعيف شده است و تنها يك نام تبليغاتي از آن باقي مانده است، اما در گذشته اين گروهك نقش زيادي در حملات تروريستي در ايران ايفا كرده و تمام اين اقدامات را با حمايت رژيم صدام انجام مي داد.
آمريكا قصد اعزام منافقين
به سوريه را دارد
جمعه العطواني عضو فراكسيون همپيماني ملي عراق نيز در اين باره گفت كه واشنگتن با حذف نام گروهك منافقين از فهرست سازمان هاي تروريستي به دنبال ايجاد هرج و مرج و اختلافات مذهبي در داخل جمهوري اسلامي ايران است و سركرده هاي اين گروهك پس از اتمام ماموريت شان در عراق به سوريه اعزام خواهند شد.
علي الموسوي مشاور اطلاع رساني نخست وزير عراق نيز گفت: تصميم واشنگتن مبني بر حذف نام گروهك منافقين از فهرست سازمانهاي تروريستي هيچ ارتباطي با ما ندارد و بغداد به اخراج اعضاي اين گروهك از عراق پايبند است.
وي افزود: ما سازمان منافقين را همچنان تروريستي و حضور آن در خاك عراق را غيرقانوني مي دانيم كه بايد هرچه سريع تر از كشور اخراج شوند. از تمام دولت ها نيز مي خواهيم كه با ما همكاري كنند تا از شر اين سازمان رهايي يابيم.
موسوي تاكيد كرد: قانون اساسي به ما اجازه نمي دهد كه به سازمانهايي كه عليه ملتمان جنايت مرتكب شده اند، پناه دهيم. ضمن اينكه وجود اين سازمان در خاك عراق، بر روابط ما تاثير منفي مي گذارد لذا نمي توانيم به آنها در كشور جايي دهيم.
 


درپرتو وحي

اي پيامبر! به همسرانت بگو...
قرآن كريم:
اي پيامبر!
به همسرانت بگو: اگر شما زندگي دنيا و زرق و برق آن را مي خواهيد بياييد تا با هديه اي شما را بهره مند سازم (حق و حقوق مالي شما را بپردازم) و شما را به طور شايسته اي رها كنم (و طلاق بدهم).
و (لي) اگر شما خدا و پيامبرش و سراي آخرت را مي خواهيد (دنبال ماديات و زرق و برق دنيا نباشيد و در عرصه معنويات و كارهاي خير سرعت و سبقت بگيريد و بدانيد كه) خداوند براي نيكوكاران شما پاداش عظيمي آماده ساخته است.
سوره احزاب
آيات 29-28
 


ديروز در ميدان آزادي طنين انداز شد

شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل در زنجيره بزرگ دانش آموزي

دانش آموزان در يك زنجيره طولاني در ميدان آزادي انزجار و تنفر خود از اهانت كنندگان به پيامبرگرامي اسلام و مقدسات ابراز و حمايت آمريكا و اسرائيل از اين اقدام موهن را به شدت محكوم كردند.
در پي اهانت به ساحت مقدس نبي اكرم(ص)، دانش آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدايي و راهنمايي آموزش و پرورش منطقه 9 تهران از دانشگاه شريف تا ميدان آزادي زنجيره دانش آموزي تشكيل دادند.
حدود 2هزار دانش آموز دختر دبيرستاني نيز دور ميدان آزادي زنجيره دانش آموزي تشكيل دادند و توليد و انتشار فيلم وقيحانه توهين به پيامبر اسلام را محكوم كردند.
دانش آموزان تهراني در محكوميت انتشار فيلم موهن، شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» را سر دادند.
در پايان اين مراسم، بيانيه دانش آموزان و فرهنگيان آموزش و پرورش منطقه 9 تهران در محكوم كردن اهانت به پيامبر اسلام قرائت شد.

 


كاردار يمن در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در پي ادعاهاي يكي از مقامات يمن درباره دخالت ايران در امور داخلي اين كشور، كاردار يمن در تهران به وزارت خارجه جمهوري اسلامي احضار و مراتب اعتراض ايران نسبت به اين اظهارات به وي ابلاغ شد.
حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص ادعاهاي اخير يكي از مقامات يمن در خصوص به اصطلاح دخالت كشورمان در امور داخلي اين كشور و همچنين كشف شبكه هاي جاسوسي در اين كشور، ضمن مردود دانستن اين ادعاها اظهار داشت: انتظار مي رفت دولتمردان جديد يمن راه ناصواب گذشتگان را ادامه ندهند و با توجه به ميزان تغييراتي كه در دولت اين كشور ايجاد شده، خود را با واقعيت هاي جديد منطبق كنند. اما متاسفانه مشاهده مي شود، عده اي منش و رفتار گذشتگان را در پيش گرفته اند.
اميرعبداللهيان افزود: شيوه پيشينيان كارايي نداشته و ايراد اتهام هاي ناصحيح نه تنها خدمتي به منافع دو كشور نكرده، بلكه راه را براي دشمنان روابط خوب دو كشور هموار مي كند.
معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار يمن قرار داشته و حامي ثبات، امنيت، وحدت و استقلال اين كشور است، ابراز اميدواري كرد كه وضعيت در يمن به گونه اي باشد كه آحاد مردم و همه جريان هاي سياسي در تعيين آينده كشورشان تأثيرگذار باشند.
لازم به ذكر است در همين چارچوب كاردار يمن در تهران نيز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض كشورمان نسبت به اين اظهارات به وي ابلاغ شد.
 


لاريجاني در ديدار با اعضاي شورايعالي نظام پرستاري:

مجلس براي كمك به پرستاران آماده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي شورايعالي نظام پرستاري بر آمادگي پارلمان براي كمك به پرستاران اعلام آمادگي كرد.
علي لاريجاني با دسته بندي صحبت هاي اعضاي شورايعالي نظام پرستاري تاكيد كرد: اگر قانوني اضافه بر قوانين موجود و قانون بهره وري نياز است بايد پيشنهادات ارائه شده و تا آنجايي كه امكان دارد اين پيشنهادات در مجلس مطرح شود و با ارجاع به كميسيون بهداشت و درمان در صحن علني مجلس مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
وي با اعلام آمادگي مجلس براي كمك به پرستاران متذكر شد: بحث ديگري كه در اين رابطه مطرح است عدم اجراي قانون مي باشد كه اين موضوع بايد از سوي معاونت نظارت مجلس پيگيري شود تا قانون به صورت كامل اجرا گردد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه كشورهاي ضعيف تر و كوچك تر از ايران با اتكا به نيروي انساني خود رشد خوبي داشته اند، توضيح داد: نيروي انساني تحصيل كرده علاقه مند به كار، بهره وري را بالا مي برد.
وي با بيان اينكه متوسط ساعت كاري مفيد در كشور بسيار كم است، اعلام كرد: هر چقدر از ميزان كار مفيد كم شود ضرر براي كشور بيشتر است و كشور در اين زمينه نياز به كاوش جديد و روش نوين دارد تا اخلاق حرفه اي در كارهاي مختلف غني شود.
 


ضمن استقبال از انتقاد كيهان

دكتر عباسي: سخنانم با الحيات خلاف منافع ملي نبود

 دكتر فريدون عباسي با اشاره به انتقادهاي صورت گرفته درباره مصاحبه اخيرش با الحيات، گفت: در مصاحبه با روزنامه الحيات صحبتي خلاف منافع ملي نكردم كه بر روند مذاكرات تاثير سوء بگذارد.
رئيس سازمان انرژي اتمي درباره انتقاد مدير مسئول روزنامه كيهان از سخنان وي در گفت وگو با روزنامه الحيات، گفت: شريعتمداري نسبت به مسائل كشور دلسوز بوده و با انتقادات خود مي خواست هشدار دهد كه از دستاوردهاي كشور بهتر حفاظت شود.
وي با بيان اين كه شريعتمداري مجاز به نقد صحبت هاي من است، تصريح كرد: اما مناسب بود كه وي اصل صحبت ها را مطالعه مي كرد، يعني اگر به الحيات استناد كرده و همان را مطالعه مي كرد متوجه مي شد كه من صحبتي خلاف منافع ملي نكردم كه بر روند مذاكرات تاثير سوء بگذارد، صحبت هاي من ممكن است در روند مذاكرات تاثير مثبت داشته باشد، اما به طور قطع تاثير منفي ندارد.
معاون رئيس جمهور با بيان اين كه صحبت هاي من واقعيت هايي بوده كه در جلسات خصوصي نيز به طرف هاي گفت وگو كننده اطلاع مي داديم، افزود: ما بارها از طرف مذاكره كننده خواستيم كه نگرش خود را در گزارش دهي به شوراي حكام عوض كند تا اين موضوع منجر به صدور قطعنامه و فشار بيشتر ضد ايران نشود، ولي از آن جا كه صحبت هاي ما اثر نكرده و طرف مقابل منش و روش گزارش دهي خود را عوض نمي كرد باعث شد من در مصاحبه با الحيات اين موضوع را مطرح كنم كه آژانس نبايد در بررسي هاي خود از اطلاعاتي كه سرويس هاي امنيتي در اختيارش مي گذارند استفاده كند، بلكه بايد به اطلاعات بازرسان خود استناد كند.
عباسي ادامه داد: من در مصاحبه خود به درستي به تشريح موضوع پرداختم تا هم افكار عمومي در داخل و هم جامعه جهاني اطلاع داشته باشند كه ما در چه شرايط سختي به تكنولوژي دست پيدا مي كنيم. در اين زمينه به تناسب و با هماهنگي هايي كه در داخل خواهيم داشت، مطالب ديگري را در آينده هر جا كه منافع مان اقتضا كند و لازم باشد اطلاع رساني مي كنيم؛ با اين حال من از نقد شريعتمداري بر سخنان و تفكرات خودم استقبال مي كنم، زيرا همين نقدهاست كه براي آينده مفيد بوده و مسير درست آينده را پيش روي ما قرار مي دهد.
وي ضمن اشاره به بخشي از مصاحبه اش با روزنامه الحيات، مبني بر اين كه «گاهي اوقات ما به سرويس هاي امنيتي خارجي كه قصد جاسوسي داشتند، اطلاعات غلطي منتقل مي كرديم، چون چاره ديگري براي گمراه كردن جاسوسان خارجي نداشتيم. گاهي خودمان را ضعيف و گاهي نيز قوي تر از آنچه واقعا بوديم جلوه داده ايم» گفت: هفت سال پيش تهران متوجه شد كه ماموران اطلاعاتي سازمان جاسوسي بريتانيا (ام.آي6) اطلاعاتي را در مورد ايراني هايي كه در چارچوب برنامه هاي هسته اي ايران با آژانس همكاري داشته اند، جمع آوري كرده اند. دانشمندان هسته اي ايران نيز كه بعدها از سوي جاسوسان صهيونيست به قتل رسيدند در ميان همين افراد بودند.
عباسي تاكيد كرد:بازرسان آژانس افرادي متخصص و حرفه اي هستند و اطلاعاتي كه از مجموعه هاي صنعت هسته اي ايران به دست مي آورند حاصل بازرسي حضوري و اندازه گيري ها در محل است و ارتباط كارشناسان ما با بازرسان آژانس بر مبناي تكاليف جمهوري اسلامي ايران در مقابل آژانس و رعايت و حفظ حقوق كشور بوده است.
او ادامه داد: ايران در برابر بازرسان بسيار شفاف، واقعي و فني عمل مي كند ولي نبايد هيچ گونه مجال يا زمينه اي براي بدخواهان ملت ايران فراهم شود تا بتوانند از همكاري فني و حرفه اي ما با آژانس بين المللي انرژي اتمي سوءاستفاده كنند.
در فردو امكان جاسازي
ابزار جاسوسي نيست
رئيس سازمان انرژي اتمي درباره رد اظهارات وي در نشست عمومي آژانس بين المللي انرژي از سوي روزنامه انگليسي ساندي تايمز مبني بر دخالت نداشتن بازرسان در قطع برق سايت فردو و اين كه علت قطع برق فردو انفجار يك ابزار نظارتي جاسوسي مخفي شده ميان صخره ها بوده كه پس از آن كه سربازان ايراني قصد جابه جايي آن را داشتند، منفجر شده است تاكيد كرد: اين كه گفته مي شود مواد منفجره جاسوسي در اين منطقه منفجر شده به هيچ وجه صحت ندارد، چون اطراف سايت فردو منطقه حفاظت شده است ضمن آن كه انفجار مورد اشاره در كيلومترها دورتر از سايت فردو اتفاق افتاده است.
او در توضيح چگونگي تلاش براي قطع برق سايت فردو ادامه داد: كابل هاي برق بين دو دكل نزديك شهر قم با استفاده از مواد منفجره قطع شدند. چون آنها مي دانند كه قطع برق به دستگاه هاي سانتريفيوژ آسيب مي زند؛ اين ها توصيه فني بوده كه به خرابكارها داده شده بود تا اين كار را انجام دهند.
به گزارش ايسنا، عباسي تاكيد كرد: ولي از آن جا كه در مجتمع ها برق اضطراري و سيستم هاي ثابت كننده ولتاژ پيش بيني شده دركار آسيب رساني موفق نبوده اند، مدت هاست كه از اين سيستم ها براي جلوگيري از اختلال در برنامه غني سازي استفاده مي كنيم و هم چنان در آينده اين حفاظت هاي فني را انجام خواهيم داد.
گفتني است مدير مسئول كيهان در اين باره ضمن تاكيد بز صداقت دكتر عباسي به خبرنگار روزنامه گفت؛ به نظر مي رسد منظور آقاي دكتر عباسي از اطلاعات غلط به آژانس، اطلاعات گمراه كننده درباره هويت و نوع فعاليت دانشمندان هسته اي كشورمان بوده است كه از بيم درز اين اطلاعات از بازرسان آژانس به سرويس هاي جاسوسي بيگانه و مخصوصا MI6 انگليس صورت پذيرفته بود. اين اقدام كاملا معقول و پسنديده است ولي روزنامه الحيات كه به تحريف موذيانه شهرت دارد، اظهارات دكتر عباسي را به گونه اي منتشر كرده است كه گويي ايشان درباره فعاليت هسته اي كشورمان اطلاعات گمراه كننده داده است و حال آن كه تمامي فعاليت هسته اي ايران مورد بازرسي هاي پي درپي بازرسان آژانس قرار دارد و دوربين هاي پلمب شده آژانس در اين مراكز، همه فعل و انفعالات انجام شده را ثبت مي كند بنابراين احتمال ارائه اطلاعات غلط عملا نزديك به صفر است. شريعتمداري در ادامه گفت؛ انتظار اين بود و اكنون نيز هست كه دكتر عباسي به تحريف موذيانه مصاحبه خود در الحيات رسما اعتراض كنند ولي گويا ايشان اين اقدام را ضروري نمي دانند.
 


با حضور مجتهدزاده انجام شد

رونمايي از كتاب «زنان بصير ايران اسلامي»

سرويس اجتماعي-
رئيس دفتر امور زنان و خانواده از كتاب «زنان بصير ايران اسلامي» و همچنين 6 عنوان كتاب در حوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت رونمايي كرد.
به گزارش كيهان، صبح ديروز طي مراسمي با حضور مريم مجتهدزاده و فاطمه آليا، نماينده مجلس شوراي اسلامي، از كتاب زنان بصير اسلامي و 6 عنوان كتاب در حوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت رونمايي شد.
بنابراين گزارش زنان بصير شامل زناني است كه از چند وجه به شهدا و ايثارگران منسوب مي شوند، مانند بانواني كه بطور همزمان همسر شهيد، مادر شهيد و مادر جانباز و... هستند.
در اين مراسم فاطمه آليا، نماينده مجلس شوراي اسلامي طي سخناني گفت: شهدا مشروعيت نظام و سرمايه اجتماعي ما هستند و برعهده ماست كه براي 7 هزار شهيد زن و 4 هزار زن جانباز جنگ تحميلي كارهاي ماندگاري انجام دهيم.
وي افزود: سرگذشت اين بزرگان به ما چگونه زندگي كردن را مي آموزد و ادامه حيات طيبه ما متصل به وجود اينهاست. ما بايد بياموزيم كه اين شهدا چگونه رفتند و چگونه به اين مراحل خودسازي رسيدند كه از همه چيز ببرند تا به خالق برسند.
مريم مجتهدزاده، رئيس مركز امور زنان و خانواده نيز در اين مراسم اظهار كرد: زنان در طول دفاع مقدس بعد از پيروزي انقلاب در به ثمر رساندن انقلاب اسلامي نقش بي بديلي داشتند و كمتر كسي مي تواند نقش آنان را انكار كند بخصوص در طول دفاع مقدس.
وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي زنان هويت يافته و به خودباوري رسيده بودند، توانستند تمام معادلات دشمن را برهم زنند. آنان به تعلقات قلبي شان فائق آمدند و با تأسي از حضرت زينب (س) همسو و فرزندانشان را راهي جنگ كردند.
مجتهدزاده تصريح كرد: اگر نقش زنان در عرصه هاي جنگ نبود چه كسي مي توانست تداركات پشت جبهه را انجام دهد، خانواده را مديريت كند و جوانان را راهي جبهه كند، پرستاري از مجروحان جنگي را چه كسي مي توانست برعهده بگيرد؟
وي ادامه داد: نمي توان نقش زنان را تنها به تهييج احساسات همسو و فرزندان براي اعزام به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل و فعاليتشان در پشت جبهه ها محدود كرد. تلاش ها و از خودگذشتگي هاي آنان در طول جنگ فراموش نشدني و ماندگار است.
مجتهدزاده گفت: بركاتي كه زنان ما از دفاع مقدس گرفته بودند از خود گذشتگي، سادگي و ساده زيستي بود. آنها از خودهايشان گذشتند تا به درجات بالا رسيدند. خصلتي كه دشمن هميشه سعي دارد آن را كمرنگ و بتدريج محو نمايد تا به اهداف خبيثش دست يابد.
گفتني است در انتهاي اين مراسم از زنان بصير كه بيوگرافي آنان به صورت كتاب به چاپ رسيده است و نويسندگان آن تجليل به عمل آمد.
 


سرلشكر فيروزآبادي:

رويكرد آمريكا به القاعده و منافقين
بخاطر رونق جنگ هاي ارزان قيمت در جهان اسلام است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: روي آوردن آمريكا به القاعده و منافقين در شرايط فلاكت بار اقتصادي اين كشور استراتژي جديد آمريكا در رونق جنگ هاي ارزان قيمت با استفاده از تروريست ها در جهان اسلام است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني معاونت فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در جمع تعدادي از مسئولين لشكري پيرامون حمايت دولت آمريكا از تروريست ها اظهار داشت: روي آوردن آمريكا به القاعده و منافقين اعلام استراتژي جديد آمريكا است كه با استفاده از تروريست ها جنگ هاي ارزان قيمتي را در شرايط فلاكت اقتصادي اين كشور در جهان اسلام دنبال كند.
وي در ادامه اعلام داشت: آمريكا بعد از سالها ژست ضد تروريستي و مبارزه با القاعده، امروز با القاعده در سوريه هم پيمان مي شود و از آنها براي اجراي اهداف خود استفاده مي كند و از علني شدن چنين اقدام سخيفي نيز ابايي ندارد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت:امروز مي شنويم كه منافقين تروريست و قاتل بيش از 17هزار تن از مردم ايران و شركت در قتل غيرمستقيم هزاران رزمنده در جبهه هاي دفاع مقدس با انجام جاسوسي براي صدام، اعلام رفاقت خود را علني مي كند و منافقيني را كه سال ها در فهرست تروريستي آنها قرار داشت و به تروريست بودن آن ها اعتراف كرده بود از فهرست تروريست ها خارج مي كند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور در بخش ديگري از سخنانش بيان داشت: جامعه آمريكا در وضعيت تحول بسر مي برد و دولت هاي حاكم توان پاسخگويي به مطالبات مردمي را ندارند و لذا خروش نخبگان و مردم آمريكا عليه صهيونيزم، دولت آمريكا را مجبور به دست و پا كردن جايگزين هايي براي بيش از 60 سال استفاده از تروريسم دولتي صهيونيست ها كرده است و امروز مي خواهد افسردگي صهيونيست ها را با القاعده و منافقين جبران كند و اين آغاز سقوط آمريكا است.
 


اخبار ادبي و هنري

نشانه شناسي مهره نشان دار انگليس در خانه هنرمندان!
با وجود موضوع هاي مهم و حياتي فرهنگي كه لازم است نهادهاي فرهنگي به آنها بپردازند، خانه هنرمندان ايران از يك نويسنده مطرود ايراني كه سال ها قبل از انقلاب مقيم كشور انگليس بوده تجليل كرد.
اين مركز فرهنگي كه با بودجه بيت المال اداره مي شود به تازگي نشستي را تحت عنوان نشانه شناسي آثار ابراهيم گلستان برگزار كرد. گلستان، نويسنده اي بريده از فرهنگ و جامعه ايران است كه در تمام دوران زندگي اش نه تنها هيچ گاه حاضر به بازنمايي اعتقادات، ارزش ها، آرمان ها، مبارزات و رنج هاي مردم سرزمينش نشد كه علاوه بر فروختن قلم و دوربين خود به دولت ضد بشر انگليس و جاسوسي و خبرچيني براي سازمان هاي امنيتي آن دولت، در كاخي كه ماحصل اين فعاليت ها بود زندگي اشراف و اعياني خود را در لندن ادامه مي دهد.
گفتني است، روزنامه كيهان پيشتر به بازخواني و بررسي فعاليت هاي ابراهيم گلستان از جمله در تاريخ هاي شنبه 23 آبان 1388 (صفحه ادب و هنر) و 20 فروردين سال 87 (صفحه پاورقي) «نيمه پنهان» پرداخته است.
خانه هنرمندان ايران متاسفانه تبديل به پاتوقي براي تجمع فعالان شبه فرهنگي ضدانقلاب شده است.
حمايت بيش از هشت هزار هنرمند و اصحاب رسانه از تحريم اسكار
هشت هزار و 350 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سراسر كشور با صدور بيانيه اي ضمن محكوم نمودن فيلم اهانت آميز به ساحت قدسي پيامبر گرامي اسلام(ص) از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تحريم اسكار قدرداني كردند.
جمال شورجه، فرج الله سلحشور، شهريار بحراني، محمود فرشچيان، مجتبي رحماندوست، رحيم مخدومي، گل علي بابايي، محسن علي اكبري، جهانگير الماسي، حميد بهمني، حبيب بهمني، نادر طالب زاده، رضا برجي، رضا توكلي، جهانبخش سلطاني، مشفق كاشاني، علي معلم دامغاني، حميد سبزواري، محمد علي بهمني، عليرضا قزوه، يوسفعلي مير شكاك، محمدعلي مجاهدي(پروانه)، علي محمد مودب، مصطفي محدثي خراساني، حسين اسرافيلي، پرويز بيگي حبيب آبادي، جواد محقق، سعيد بيابانكي، محمدجواد محبت، سيدنظام الدين موسوي، مصطفي كواكبيان، سيدمحمود دعايي، بيژن مقدم، محمدكاظم انبارلويي و از جمله اين شخصيت ها هستند.
اجراي «شب آفتابي» در بزرگ ترين صحنه نمايش ايران
برنامه تلفيقي «شب آفتابي» از نيمه مهر در فضايي به مساحت شش هزار متر مربع اجرا مي شود.
اين برنامه تلفيقي هنرمندانه از نمايش، نور و موسيقي و جلوه هاي ويژه است كه اكنون آخرين مراحل پيش توليد را پشت سر مي گذارد.
در اين نمايش بيش از 600 هنرمند، هنرور و عوامل هنري و اجرايي در عظيم ترين صحنه تئاتر كشور به مساحت شش هزار متر مربع به ايفاي نقش خواهند پرداخت. اين مكان در بوستان ولايت قرار دارد.
كارگرداني اين نمايش تلفيقي كه دهمين سال خود را پشت سر مي گذارد برعهده «بهزاد بهزادپور» است. مخاطبان در اين برنامه سفري به اعماق تاريخ خواهند داشت، به گونه اي كه با گذر از ديوار زمان و مكان، وقايع و اتفاقات و برش هايي از تاريخ را به شكلي زنده و واقعي در اطراف خود مي بينند.
توليد يك فيلم ضدايراني در ايران!
دو روز پيش فيلمي ضد ايراني در سينماهاي لس آنجلس به روي پرده رفت، اما نكته قابل تأمل اين است كه اين فيلم در خاك كشورمان تصويربرداري و توليد شده است! اين فيلم 90 دقيقه اي روايتي مستند از دوران كار و زندگي يك بسكتباليست شاغل در يك تيم ايراني از سال 2008 تا 2009 است كه در نهايت با افشاي چهره واقعي اش مشخص مي شود كه به دنبال مقاصد سياسي است.
براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، همچنين در اين اثر چهره زنان ايراني نيز بسيار غير واقعي نشان داده شده است. با توجه به اينكه اين اثر ضدايراني در كشور ايران و بدون دريافت مجوز ساخته شده، مسئولان فرهنگي بايد پاسخگوي بروز چنين عملي باشند.
رونمايي از پنج اثر هنري در مركز بسيج رسانه ملي
همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس، پنج اثر هنري در مركز بسيج رسانه ملي رونمايي شد. در اين مراسم كه شماري از مسئولان، بسيجيان، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در اين سازمان حضور داشتند، نرم افزار چند رسانه اي «جنگي كه بود، جنگي كه هست» و كليپ هاي «قرن محمد(ص)»، «مشرق جان»، «پلاك عاشقي» و «نخل سبز» كه تمامي آنها در بسيج رسانه ملي طراحي و توليد شده اند رونمايي شد. همچنين در ادامه اين برنامه از همسران جانبازان رسانه ملي كه مجروحيت بالاي 70 درصد دارند، تجليل شد.
 


قائم مقام صندوق توسعه ملي اعلام آمادگي كرد

پرداخت 25 ميليارد دلار تسهيلات ارزي به متقاضيان

قائم مقام صندوق توسعه ملي كشور گفت:امسال براي پرداخت 25ميليارد دلار تسهيلات ارزي به متقاضيان در بخش هاي مختلف آمادگي داريم.
سيد محمد قاسم حسيني، روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا در بوشهر افزود: همچنين مي توانيم 6 هزار ميليارد تومان تسهيلات ريالي به متقاضيان پرداخت كنيم.
وي اظهار داشت: سال گذشته حدود 21 ميليارد دلار قرارداد پرداخت تسهيلات ارزي داشتيم كه از اين ميزان به ارزش 11ميليارد دلار طرح پذيرفتيم و براي پرداخت به بانك مركزي معرفي شدند.
قائم مقام صندوق توسعه ملي گفت: منابع بسيار خوبي به صورت ارزي و ريالي براي توسعه در اختيار اين صندوق قرار گرفته است و با پيش بيني تمهيدات لازم شرايط را براي پرداخت تسهيلات به طرح هاي شهرهاي كمتر توسعه يافته تسهيل كرده ايم.
وي ادامه داد: در پرداخت اين تسهيلات نرخ سود و سهم آورده متقاضيان به نوعي پيش بيني شده است كه استان هاي كوچك و كمتر توسعه يافته تمايل بيشتري براي ارايه طرح و دريافت تسهيلات از صندوق توسعه ملي داشته باشند و ما مشتاق پذيرش طرح هاي بيشتري از اين استان ها هستيم.
حسيني اضافه كرد: طرح هاي ارايه شده به صندوق پس از ارسال به بانك و تأييد بانك از نظر داشتن توجيه اقتصادي و فني تسهيلات ارزي و ريالي دريافت مي كنند و 100درصد طرح هايي كه توسط بانك تأييد شده تأمين منابع شده است.
قائم مقام صندوق توسعه ملي گفت: منابع صندوق براساس قانون برنامه به ارز است اما مجلس مجوز پرداخت تسهيلات به صورت ريالي تا سقف 20درصد را صادر كرده است.
حسيني افزود: همچنين يك هزار ميليارد تومان براي حفظ اشتغال از محل سرمايه در گردش در نظر گرفته شده است.
 


افتتاح دهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز

تبريز-خبرنگار كيهان:
دهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز، ظهر روز شنبه در محل نمايشگاه هاي بين المللي اين شهر افتتاح شد.
در اين نمايشگاه كشورهاي روسيه، فرانسه، انگليس، آلمان، هلند، تركيه، مصر، لبنان، هند و عربستان سعودي با 40هزار عنوان كتاب حضور دارند و در مجموع 110 هزار عنوان كتاب از سوي يك هزار ناشر عرضه شده است.
نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز در 6 سالن با 13هزارمترمربع فضاي نمايشگاهي تا 14مهرماه جاري برپا خواهد بود و 60 ناشر آذربايجان شرقي با 6هزار و 500 عنوان كتاب، در آن حضور دارند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز جمهوري اسلامي ايران با صدها عنوان كتاب در موضوعات بيداري اسلامي، دفاع مقدس و ادبيات، در نمايشگاه بين المللي كتاب در شهر فرانكفورت آلمان شركت مي كنند.
محمدعظيمي مديرعامل موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران ديروز در افتتاحيه نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز گفت: ايران با 700 عنوان كتاب در نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت كه به مدت 5 روز برپا خواهد بود، شركت مي كند.
وي افزود: كتاب هاي ايراني نمايشگاه كتاب آلمان شامل شعر، ادبيات، دين، دفاع مقدس و بيداري اسلامي است.
عظيمي اظهار داشت: شخصيت والاي پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد(ص) نيز در قالب كتاب هاي وزين و ارزشمندي، در نمايشگاه فرانكفورت، معرفي خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به اهميت نمايشگاه بين المللي تبريز گفت اين نمايشگاه داراي جايگاه كشوري بالايي است و حضور كشورهاي مطرح در كتاب جهان، اعتبار آن را افزايش داده و علاقه مندي مردم منطقه به كتاب نيز، بر وزانت نمايشگاه افزوده است و موجب شركت ناشران بيشتري در نمايشگاه هاي كتاب تبريز مي شود كه حضور يك هزار ناشر در دهمين نمايشگاه كتاب، گوياي اين واقعيت است.
مديرعامل موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران در عين حال يادآور شد: هر سال بيش از 70 هزار عنوان كتاب در ايران منتشر مي شود و سالانه بيش از 30 نمايشگاه استاني نيز توسط موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران، ترتيب مي يابد. وي افزود: نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز يك افتخار فرهنگي است.
 


مخترع ملكاني آب مصنوعي توليد كرد

براي نخستين بار در جهان يك مخترع ملكاني توانست آب مصنوعي توليد كند.
«شاهين زوارقي» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اين ماده از گياهي به نام آلويرا درست شده است، افزود: اين ماده 3 نوع كاربرد دارد كه در مرحله اول مي تواند آب هاي غيرقابل آشاميدن را تصفيه و به آب آشاميدني تبديل كند و آن را از حالت اسيدي به حالت خنثي برگرداند.
وي گفت: اين ماده آب هايي را كه RH خيلي بالايي دارند قابل آشاميدن مي كند و مي تواند در بيابان، مناطق كم آب و شور، كمك شاياني در حل مشكل آب آشاميدني داشته باشد. اين اختراع در اداره كل ثبت آثار و اختراعات به ثبت رسيده و 3 سال روي آن كار تحقيقي صورت گرفته است.
شاهين زوارقي جوان 26 ساله ملكاني تاكنون 54 اثر ثبت شده ملي و جهاني در كارنامه علمي خود دارد و جزو 10جوان نخبه برتر كشور است.
 


سمفوني شقايق

براي شهيد برونسي ساخته مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سمفوني «شقايق» كه به زندگي اخلاقي و جهادي سردار خراساني دفاع مقدس، شهيد عبدالحسين برونسي مي پردازد را به دفتر موسيقي اين وزارتخانه سفارش داد.
به گزارش كيهان، همچنين با سفارش دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد، كتاب خاك هاي نرم كوشك به نويسندگي سعيد عاكف كه روايتي از زندگي شهيد برونسي است توسط عبدالرضا رضايي در قالب شعر درآمده است.
اين مجموعه در ويژه برنامه اي با موضوع دفاع مقدس در قالب سمفونيك فاخر و با عنوان «شقايق» به اجرا در خواهد آمد.
گفتني است؛ سردار شهيد عبدالحسين برونسي، فرمانده تيپ 18 جوادالائمه (ع) از يگان هاي خراسان در دفاع مقدس است، كه از مشهورترين فرماندهان اين خطه به شمار مي آيد. پيكر اين شهيد بزرگوار پس از 27 سال، ارديبهشت ماه 1390 در عمليات تفحص كشف و در مشهد به خاك سپرده شد.
 


هيئت عالي رتبه مسيحيان كاتوليك

 از حرم حضرت معصومه(س) ديدن كردند

هيئت عالي رتبه مسيحيان كاتوليك از آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر مقدس قم ديدن كردند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه اين هيئت هشت نفره با حضور در حرم مطهر، ضمن بازديد از بخش هاي مختلف آستانه مقدسه، با حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد صادقي، مديركل روابط عمومي و امور بين الملل حرم كريمه اهل بيت(س) گفت وگو كردند.
ابوت تيماتي، رهبر اسبق بنديكت هاي كاتوليك در اين ديدار طي سخناني اظهار داشت: احساس من در حرم حضرت معصومه(س) مانند همان احساسي است كه با حضور در معابد و صومعه هاي مقدس پيدا مي كنم و احساسم نسبت به حضرت معصومه(س) مانند احساسم به حضرت مريم(س) است.
ويليام استادلارك، مدير بخش گفتگوي بنديكت ها و ديگر اديان به ويژه شيعه نيز در اين ديدار، گفت: حرم حضرت معصومه(س) جايگاهي است كه مي توان در آن روح ايمان و دعا را به خوبي احساس كرد.
به گزارش روابط عمومي آستانه مقدسه قم، هيئت بنديكت هاي كاتوليك مسيحيت براي شركت در دوره پنجم گفت وگوي شيعه، كاتوليك و همايش «دوستي در اديان» كه با همكاري موسسه بين المللي مطالعات اسلامي حوزه علميه قم برگزار مي شود، به ايران دعوت شده اند.
 


محكوميت توهين به ساحت پيامبر اكرم(ص)

توسط اديان الهي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
اديان الهي مستقر در اصفهان طي بيانيه مشتركي اقدام ناشايست عوامل استكبار جهاني مبني بر ساخت فيلم اهانت آميز به پيامبر اسلام را محكوم كرده و خواهان مجازات مسببان و عاملان آن شدند.
دبيرخانه اديان توحيدي، انجمن هاي زرتشتيان و كليميان، شوراي خليفه گري ارامنه اصفهان و جنوب ايران و دفتر تبليغات اسلامي اصفهان در بيانيه مشترك خود آورده اند: دين نياز اساسي بشر است و گرايش به دين و آموزه هاي آن در كنار احساسات و عواطف پاك و لطيف معنوي در تمام اديان، جايگاهي والا و شايسته دارد و بر دين داران و جامعه ديني است كه در پاسداشت آن بكوشند و از مرزها و حدود آن مراقبت كنند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: بي ترديد موج معنوي گرايي و دين خواهي، پسند معاندان نيست و هر از گاهي شاهد اقدامات سفيهانه اي براي مقابله با اديان و آموزه هاي ديني بوده ايم و اين تلاش ها هر چند محكوم و محتوم به شكست است، خود بيانگر شدت استيصال و درماندگي آنان در مقابل امواج دين گرايي است.
اديان الهي اصفهان در ادامه بيانيه خود مقابله با هتاكان و حرمت شكنان را وظيفه تك تك مؤمنان دانسته و اعلام كرده اند: دبيرخانه اديان توحيدي هيچ بهانه اي از جمله آزادي بيان را براي انجام اين گونه اعمال نمي پذيرد و از تمام مومنان و انسان هاي آزاده و نيز از دولت ها و مجامع حقوقي و بين المللي مي خواهد كه با اين اقدام موهن برخورد كنند.
 


تا سال 2030 جوانان زير 18 سال

60 درصد ساكنان شهرها خواهند بود

دبيركل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز جهاني اسكان بشر گفت؛ ميزان قابل ملاحظه اي از ساكنان شهرها جوانان هستند و 60 درصد آنان را تا سال 2030 جوانان زير 18 سال تشكيل خواهند داد.
به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در اين پيام آمده است: نيمي از جمعيت جهان هم اكنون در شهرهاي بزرگ و كوچك زندگي مي كنند، ضمن اينكه دو سوم جمعيت جهان در مدت كمي بيش از عمر يك نسل شهرنشين خواهد بود بنابراين به همان نسبت ازدياد جمعيت انسان ها در محيط شهري، بايد تلاش ها براي كاهش فقر جهاني و ارتقاي توسعه پايدار افزايش يابد.
اين پيام مي افزايد: عملكرد خوب مديريت توسعه شهري در تمامي مناطق وجود دارد و مي توانيم از نمونه كارهاي انجام شده ياد بگيريم، اما راه طولاني براي تبديل آرمان شهرهاي پايدار و فراگير به واقعيت داريم.
بخش ديگري از اين پيام اضافه مي كند: جوانان كه تا سال 2030، بيشترين ميزان جمعيت شهرها را تشكيل مي دهند بايد به شغل آبرومند و آموزش با كيفيت دسترسي داشته باشند.
در اين پيام آمده است: كنفرانس ريو +20 امسال درباره توسعه پايدار، اهميت شهرها را براي جوامع پايدار از منظر زيست محيطي، اجتماعي و اقتصادي به رسميت شناخت و بر اهميت مشاركت جهاني در اجراي «دستور كار اسكان» تاكيد كرد.
اين پيام ادامه مي دهد: در اين كنفرانس همچنين بر نقش كليدي شهرداري ها در ايجاد تصويري از شهرهاي پايدار، از برنامه ريزي براي نواحي شهري جديد گرفته تا احياي شهرها و محله هاي قديمي تاكيد شد.
 


رئيس سازمان نهضت سوادآموزي:

پرداخت 390 هزار تومان براي هر كس كه بي سوادي را باسواد كند

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي براي هر كسي كه مسئوليت باسواد شدن يك بي سواد را بر عهده بگيرد به طور ميانگين 390 هزار تومان دستمزد مي پردازد.
علي باقرزاده در گفت وگو با فارس با اشاره به طرح باسواد كردن افراد بي سواد توسط افراد متقاضي گفت: در اين طرح با دو شرط با افراد قرارداد مي بنديم.
وي شرط اول را انتخاب فرد بي سواد با توجه به بانك اطلاعاتي موجود دانست و گفت: فرد بي سوادي كه اكنون در اين طرح باسواد شده است بايد در آزموني كه توسط نهضت برگزار مي شود نمره قبولي كسب كند.
وي اضافه كرد: ممكن است آموزش دهنده، فرد بي سواد را به خوبي تحت پوشش قرار دهد اما اين فرد در امتحان در يك درس حد نصاب لازم را به دست نياورد؛ در اين صورت بايد آموزش دهنده براي او كلاس جبراني بگذارد تا اين فرد استاندارد و ميانگين سواد را داشته باشد.
وي با بيان اينكه دستمزد آموزش دهنده براي باسوادي هر نفر به طور ميانگين 390 هزار تومان است، گفت: اين ميزان در مناطق مختلف با توجه به شرايط آن منطقه، كمتر يا بيشتر است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14