(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مهر 1391 - شماره 20326

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
موافقت مجلس با فوريت
طرح توقف اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها
در مكتب امام
آيت الله كعبي:
ملت از فتنه اقتصادي هم عبور مي كند
خارج از دستور
آقا تهراني:
نپذيرفتن مشكلات و متهم كردن ديگران قابل قبول نيست
با پيام رئيس جمهوري
بيست وششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان در اصفهان گشايش يافت
سردار جلالي:
مجموعه موازي غني سازي فردو از شاهكارهاي پدافند غيرعامل است
فرمانده دافوس سپاه خبر داد
آمادگي سپاه براي حضور در صحنه جنگ هاي هوشمند و دانش بنيان
موافقت محمد مرسي با دريافت وام از صندوق بين المللي پول
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان آغاز شد
جمعيت ايثارگران:
 رفتارهاي زودهنگام انتخاباتي براي جامعه مضر است


موافقت مجلس با فوريت

طرح توقف اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها

نمايندگان مجلس با فوريت توقف اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها موافقت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز يك فوريت طرح اصلاح اجزاي 44 و 45 قانون بودجه سال 1391 كل كشور را مورد بحث و بررسي قرار داده و به تصويب رساندند.
اجزاي44 و 45 بودجه 91 مربوط به قانون هدفمندسازي يارانه ها بود كه در صورت تصويب نهايي جزئيات طرح مذكور در مجلس، اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها متوقف مي شود.
وكلاي ملت با 179 رأي موافق، 17 رأي مخالف و 20 رأي ممتنع از 240 نماينده حاضر در جلسه يك فوريت طرح مذكور را به تصويب رساندند.
اجراي قانون يارانه ها
در شرايط نزول نرخ تورم
حجت الاسلام مصباحي مقدم به عنوان طراح اين طرح گفت: ما قانون خوبي را در زمينه هدفمند كردن يارانه ها تدوين كرديم و در مقام اجرا هم تمام همت مان اين بود كه اين قانون با همه ويژگي هايش اجرايي شود تا آثار و بركات آن در جامعه ديده شود.
مصباحي مقدم برهمين اساس يادآور شد: اصلاح توليد ملي و كاهش اتكا به توليد انرژي، صرفه جويي هاي اساسي در توليد و نوآوري هاي جديد در محصولات، ترجيح دادن مصرف توليدات ايراني، صرفه جويي اساسي در كشور، تأمين منابع لازم براي بيمه بيكاري و جوانان جوياي كار و... از جمله اهدافي بود كه در اين طرح پيش بيني شده بود اما متأسفانه شرايط به گونه ديگري رقم خورد.
نماينده تهران در خانه ملت همچنين خاطرنشان كرد: دولت در راستاي اجراي قانون يارانه ها، مبلغ 9 هزار ميليارد تومان از بانك مركزي استقراض كرد و بيشتر يارانه ها توزيع شد و ميزان يارانه هاي توزيع شده از درآمد حاصل از اصلاح قيمت ها بيشتر بود.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: هم اكنون در شرايطي هستيم كه با تلخي تمام ناگزيريم اجراي فاز دوم قانون يارانه ها را متوقف كنيم چرا كه معلوم نيست چگونه قرار است اجراي اين قانون دنبال شود؛ ما نمي خواهيم اينطور شود ولي نمي توانيم فاز دوم يارانه ها را اجرايي كنيم.
وي با اشاره به اينكه ما در شرايطي هستيم كه نرخ تورم رو به رشد است تصريح كرد: نوسانات نرخ ارز مردم را نگران كرده است و مديريت خوبي در اين زمينه انجام نگرفته؛ قانون هدفمندسازي يارانه ها بايد در شرايطي كه نرخ تورم رو به نزول باشد اجرايي شود و قانون يارانه ها بايد در شرايط ثبات اقتصادي اجرايي شود.
اجراي قانون در شرايط آرام اقتصادي
نماينده بجنورد در مجلس نيز با تأكيد بر لزوم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها در شرايط آرام اقتصادي اعلام كرد: مردم به اندازه كافي از گراني ها و ضعف مديريتي آسيب ديده اند.
موسي الرضا ثروتي در سخناني در موافقت با فوريت طرح توقف اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها اظهار داشت: طرح مذكور به همه مردم ايران مربوط مي شود و همه شما قطعاً پيام مردم را دريافت كرده ايد و مي دانيد كه مردم به اندازه كافي از گراني ها آسيب ديده اند.
وي افزود: نمونه بارز اين مسئله تنش هايي است كه بوجود آمد اما خوشبختانه اين موضوع به خوبي مديريت شد تا مشكلات ديگري بوجود نيايد.
ثروتي ادامه داد: دولت سال گذشته اختيار داشت 20 درصد اصلاح قيمت ها را انجام دهد ولي انجام نداد.
به گفته وي سال گذشته رقم 22 هزار ميليارد تومان از محل اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها درآمد حاصل شد ولي 40هزار ميليارد تومان هزينه انجام شد؛ بايد پرسيد دولت اين 18 هزار ميليارد تومان مابه التفاوت را از كجا آورده كه هزينه كرده است؟
اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: 18 هزار ميليارد تومان شامل فروش نفت بدون واريز به خزانه و 9 هزار ميليارد تومان استقراض از بانك مركزي مي شد.
وي در خاتمه گفت: مردم به اندازه كافي از ضعف مديريتي در كشور آسيب ديدند و هدفمندي يارانه ها بايد در يك شرايط آرام اقتصادي اجرايي شود نه در شرايطي كه هر روز قيمت ها در حال صعود است و همه بايد بدانيم كه اين طرح به نفع مردم است.
بحران خاصي در زمينه مسائل اقتصادي نداريم
نماينده مردم مشهد نيز در مخالفت با فوريت اين طرح گفت: در زمينه مسائل اقتصادي بحران خاصي نداريم.
جواد كريمي قدوسي اظهار داشت: مزيت بسيار برجسته كشور ما از نظر اقتصادي ذخاير عظيم گاز و نفت و وجود پالايشگاه هاي توانمند است.
وي ادامه داد: هدف اين بود كه اگر در زمينه مصرف انرژي و فرآورده هاي نفتي و گازي مديريتي انجام شود توان خوبي براي سرمايه گذاري و اشتغال و رشد قابل توجه در زمينه مسائل اقتصادي به وجود مي آيد لذا اين موفقيت بايد ادامه يابد.
اين نماينده مجلس در خاتمه با ذكر اين نكته كه در زمينه مسائل اقتصادي بحران خاصي نداريم، تصريح كرد: اگر دولت و مجلس همفكري لازم را داشته باشند، مشكلات كشور حل مي شود و عموما مردم هم براي حل مشكلات آمادگي دارند به شرطي كه شرايط به خوبي مديريت شود.
امضاي 93 نماينده
پاي طرح سوال
از رئيس جمهور
خبرگزاري مهر ديروز از امضاي 93 نماينده پاي طرح سوال از رئيس جمهور خبر داد.
براساس اين گزارش طرح سوال از رئيس جمهور كه از چندي پيش درخصوص وضعيت آشفته بازار ارز از سوي جمعي از نمايندگان پيگيري مي شود تا امروز 93 امضا دارد.
هفته گذشته اين طرح بيش از 60 امضا داشت و تا آخر هفته به نصاب لازم رسيده بود، اما يكي از امضاكنندگان در گفتگو با مهر از افزايش تعداد امضاها در جلسه يكشنبه مجلس به 93 امضا خبر داد و گفت: طراحان اين طرح به دنبال جمع آوري امضا تا بيش از 100 امضا هستند تا در صورتيكه امضاكنندگان تحت فشار امضاي خود را از طرح برداشتند، طرح مذكور نصاب لازم را براي ارائه به هيئت رئيسه مجلس اسلامي داشته باشد.
فوريت طرحي
براي تحقيق و تفحص
از بانك مركزي
يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: طرح تحقيق و تفحص از بانك مركزي روز چهارشنبه اين هفته يا يكشنبه آينده به هيئت رئيسه تحويل داده مي شود. ايرج نديمي نماينده لاهيجان در گفت وگو با فارس گفت: فوريت طرح تحقيق و تفحص از بانك مركزي براساس ماده 233 آئين نامه تقاضا شده است.
وي افزود: رئيس كل بانك مركزي و وزير امور اقتصاد و دارايي بايد پاسخ دهند كه چه افرادي بالاتر از يك ميليون دلار ارز گرفته اند و اين ارزها را در كجا مصرف كرده اند.
آمادگي مجلس براي همكاري با دولت
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: مجلس اين آمادگي را دارد كه با هر لايحه اي كه دولت براي كاهش نرخ ارز ارائه كند همكاري نمايد.
محمدحسن آصفري در گفت وگو با فارس افزود: واقعيت اين است كه موضوع ارز تنها با ارائه برنامه از سوي دولت قابل حل است.
محسن صراحي عضو كميسيون اقتصادي مجلس نيز گفت: روساي سه قوه با گرفتن تصميم جدي و عدول نكردن از آن مي توانند بازار ارز را به خوبي كنترل كنند.
حسينعلي شهرياري نماينده زاهدان نيز در يك اخطار گفت: متأسفانه در حالي كه ارز مورد نياز براي كالاهاي غيرضروري همچون چوب بستني در نظر گرفته شده است توجهي به داروهاي مورد نياز از جمله بيماران سرطاني نشده است.
علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در پاسخ به اين اخطار گفت: ارز مورد نياز براي داروهاي اساسي در اولويت دولت قرار دارد.
استيضاح وزير ورزش
از دستور خارج شد
بهارستان نشينان در جلسه علني ديروز پس از 80 دقيقه بحث و بررسي استيضاح وزير ورزش را به دليل اولويت مسائل اقتصادي از دستور كار خارج كردند.
در ادامه جلسه علني يكشنبه بحث استيضاح وزير ورزش و جوانان كه در دستور كار مجلس قرار داشت و توسط سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس قرائت شد، قوت گرفت، به دنبال ورود مجلس به دستور كار استيضاح، جمعي از نمايندگان با تجمع در هيئت رئيسه خواستار تغيير دستور شدند كه لاريجاني اعلام كرد دستور تغيير نمي كند.
گفتني است از 40 نفري كه استيضاح را امضا كرده بودند تعداد زيادي پس گرفتند و در نهايت استيضاح با 11 امضا در دستور كار مجلس قرار گرفت.
بعد از آنكه جمعي از نمايندگان اعتراض داشتند و جهانگيرزاده، عضو هيئت رئيسه اعلام كرد كه گزارش بعدي در دستور كار قرار گيرد، لاريجاني گفت: گزارش را نمي توانيم عوض كنيم اول استيضاح است.
كامران نماينده مردم اصفهان در حالي به پشت تريبون رفت كه عده اي از نمايندگان همچنان به استيضاح وزير اعتراض مي كردند.
در حالي كه حسن كامران به عنوان نخستين نماينده حامي استيضاح وزير ورزش مشغول نطق بود مصباحي مقدم نماينده تهران با صداي بلند مخالفت خود را با استيضاح در شرايطي كه مسائل اقتصادي از اولويت برخوردار است اعلام كرد.
در بين نطق كامران كه در حمايت از استيضاح عباسي سخن مي گفت علي لاريجاني گفت: به دليل انصراف يكي ديگر از نمايندگان استيضاح منتفي شد اما بعد از لحظاتي مجددا اعلام شد كه به دليل تقاضاي يك نماينده ديگر براي استيضاح وزير ورزش اين استيضاح همچنان ادامه دارد!
بعد از سخنان كامران حسينعلي حاجي نماينده شاهين شهر به عنوان موافق ديگر طرح استيضاح پشت تريبون قرار گرفت.
در حاليكه سخنان حاجي همچنان ادامه داشت يكباره علي لاريجاني رئيس مجلس اعلام كرد استيضاح از حد نصاب لازم قانوني برخوردار نيست.
با پس گرفتن امضاها توسط برخي از نمايندگان استيضاح وزير ورزش و جوانان از دستور كار مجلس خارج شد و همين موضوع سبب شد تا نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در حالي كه فرياد مي زد به پشت تريبون بيايد و بگويد: به هر شكل نمايندگان حق قانوني دارند تا تذكر دهند و سوال و استيضاح و تحقيق و تفحص و عدم كفايت رئيس جمهور را مطرح كنند.
محمد قسيم عثماني نماينده مردم بوكان در مجلس كه يكي از امضاكنندگان طرح استيضاح وزير ورزش بود با پس گرفتن امضاي خود اعلام كرد: استيضاح وزير ورزش را به دليل وضعيت اقتصادي با افتخار پس مي گيرم.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرد: نمايندگان براي پيگيري مشكلات اقتصادي استيضاح وزير ورزش را پس گرفتند.
لاريجاني همچنين از حضور عباسي وزير ورزش و جوانان در مجلس تقدير و تشكر كرد.
موافقت مجلس با دو فوريت طرحي براي بيمه كشاورزي
نمايندگان مجلس با 205 راي با فوريت بررسي طرحي موافقت كردند كه در صورت تصويب نهايي اعتباري معادل 8 هزار و 500 ميليارد ريال براي توسعه بيمه كشاورزي در قالب حق بيمه سهم دولت و مازاد خسارات پرداختي تامين و پرداخت مي شود.
نمايندگان همچنين با دو فوريت طرح حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي موافقت كردند.
وكلاي ملت همچنين با بررسي دو فوريتي طرح تمديد مهلت اجراي آزمايشي قانون مديريت خدمات كشوري موافقت كردند.
 


در مكتب امام

اگر درست و بجا برخورد نكنيد
همه مسئوليد!
از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسير ملت و كشور اسلامي است و مخالف با حيثيت جمهوري اسلامي است بطور قاطع اگر جلوگيري نشود همه مسئول مي باشند. و مردم و جوانان حزب اللهي اگر برخورد به يكي از امور مذكور نمودند به دستگاه هاي مربوطه رجوع كنند و اگر آنها كوتاهي نمودند، خودشان مكلف به جلوگيري هستند.
صحيفه نور - ج21 - ص 196
 


آيت الله كعبي:

ملت از فتنه اقتصادي هم عبور مي كند

عضو خبرگان رهبري گفت: ملت ايران با موفقيت از «فتنه اقتصادي» اخير عبور مي كند و با همكاري و همياري مردم و مسئولان به لطف الهي اين تنگناها را پشت سر مي گذارد.
آيت الله عباس كعبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با فارس، درباره تهاجم اقتصادي به كشورمان و راه حل برون رفت از فشارها اظهار داشت: در مسائل اخير نبايد به دنبال مقصر باشيم بلكه به جاي آن بايد با هم افزايي و همكاري راه حل عملياتي جهت عبور از تحريم ها و حل مشكلات پيدا كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه راهبرد اقتصاد مقاومتي و بسيج همه ظرفيت هاي داخلي براي كار، توليد و سرمايه گذاري باعث شكوفايي اقتصادمان خواهد شد، تصريح كرد: قطعا اين شيوه در كنترل التهابات ارزي موثر است.
عضو مجلس خبرگان رهبري به لزوم اطلاع رساني صحيح در زمينه كنترل التهابات اقتصادي و ارزي اخير اشاره كرد و افزود: اطلاع رساني دقيق و شفاف به عزم ملي براي عبور از مشكلات و تقويت روحيه اميد در ميان مردم و همچنين كاهش التهابات كمك خواهد كرد.
وي متذكر شد: هيج شكي نيست كه التهابات اخير در بازار ارز بخشي از جنگ همه جانبه اقتصادي عليه كشورمان است و دشمن همانند سال 88 براي انتخابات 92 برنامه دارد و درصدد است از طريق تحريم ها بر كشورمان فشار وارد كند.
آيت الله كعبي تاكيد كرد: دشمنان با تبليغات دامنه دار رسانه اي درصددند قشر مستضعف جامعه را به خيابان ها بكشانند و آشوب و التهاب اقتصادي ايجاد كنند در حالي كه مردم بصير، هوشمند و دشمن شناس هستند و در ميدان دفاع از انقلاب ايستادگي مي كنند.
عضو جامعه مدرسين در پايان يادآور شد: ملت ايران با موفقيت از «فتنه اقتصادي» اخير عبور مي كند و با همكاري و همياري مردم و مسئولان به لطف الهي اين تنگناها را پشت سر مي گذارد.
 


خارج از دستور

حضور دانشجويان ناجا در جلسه علني مجلس
گروهي از دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي ميهمان جلسه علني ديروز مجلس بودند.
اين دانشجويان به مناسبت هفته نيروي انتظامي با لباس مخصوص ناجا در جلسه علني حاضر و شاهد مذاكرات مجلس شدند.
همچنين گروهي از دانش آموزان دختر نيز در جلسه علني ديروز مجلس حضور داشتند.
لاريجاني آزادي ايرانيان ربوده شده در ليبي را تبريك گفت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي آزادي ايرانيان ربوده شده توسط گروه هاي تروريستي در ليبي را تبريك گفت: علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود اظهار داشت: از دولت ليبي كه در آزادي ايرانيان ربوده شده توسط گروه هاي تروريستي نقش بسزايي داشت، تشكر مي كنم و آزادي اين عزيزان را تبريك مي گويم.
وي افزود: ايرانيان ربوده شده در ماموريتي در سازمان هلال احمر براي كمك به مردم ليبي به اين كشور سفر كرده بودند كه توسط گروه هاي تروريستي ربايش شدند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه با دولت و پارلمان ليبي براي آزادي ايرانيان ربوده شده مذاكرات بسياري انجام شد، گفت: با دولت و پارلمان ليبي ابتدا براي آزادي ربوده شدگان تماس تلفني برقرار كرديم كه مطلع شديم اين عزيزان آزاد شدند.
لاريجاني در پايان از خانواده ايرانيان ربوده شده در ليبي به علت صبري كه داشتند، تشكر كرد.
 


آقا تهراني:

نپذيرفتن مشكلات و متهم كردن ديگران قابل قبول نيست

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد از نوع مواجهه برخي افراد با مشكلات گفت: نپذيرفتن مشكلات و متهم كردن ديگران قابل قبول نيست.
حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني نماينده مردم تهران در مجلس در حاشيه جلسه علني روز يكشنبه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر گذر از پيچ تاريخي يا فتح قله هاي بزرگ اشاره كرد و گفت: مسئولان بايد ولايت مدار باشند و درك درستي از زمان و شرايط داشته باشند تا دشمن سوءاستفاده نكند.
وي با بيان اينكه كشور نيازمند آرامش جدي است و در آستانه انتخابات جامعه بايد آرامش داشته باشد، اظهار داشت: مسئولان بايد با اتحاد و همدلي مشكلات اقتصادي مردم را حل كنند و حل مشكلات اقتصادي نيازمند فكر، انديشه، تدبير و تدبر است نه اينكه خدايي ناكرده مشكلات را به گردن يكديگر بياندازند كه اين كار قابل قبول نيست.
آقا تهراني با بيان اينكه نپذيرفتن مشكلات و متهم كردن ديگران قابل قبول نيست، افزود: اينكه كسي مشكلات را به گردن ديگران بيندازد كار درستي نيست و فرقي نمي كند اين افراد چه كساني باشند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس همچنين گفت: اينكه كسي حرف گنده اي مي زند و ديگري هم جوابش را مي دهد كار بچه گانه اي است و مردم هم از اين كارها خوششان نمي آيد، مقام ولايت هم از اينگونه اقدامات نفرت دارد.
به گزارش فارس، وي با طرح اين سوال كه با متهم كردن ديگران و انداختن مشكلات به گردن يكديگر چه كسي سود مي برد؟ اظهار داشت: اخيرا براي يك كار فرهنگي به يكي از كشورها رفته بودم، جوانان آن كشور، ملت ما را الگو قرار داده اند، پس ما بايد شرايط را درك كنيم و اجازه ندهيم دشمن از شرايط سوءاستفاده كند.
 


با پيام رئيس جمهوري

بيست وششمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان در اصفهان گشايش يافت

اصفهان-خبرنگار كيهان:
بيست وششمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان با پيام رئيس جمهوري صبح ديروز در اصفهان گشايش يافت.
در پيام رئيس جمهوري آمده است: جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان كه در پرتو عزمي همگاني و با بهره گيري از آموزه هاي غني و متعالي معارف اسلامي انجام مي پذيرد، مي تواند پاسخگوي نيازهاي انسان هاي آزاده و حقيقت جو در گستره عالم باشد كه تشنه هنري ناب با ويژگي هاي اخلاقي و انساني اند.
اين پيام مي افزايد: با برگزاري اين جشنواره بزرگ، بار ديگر بهار سينماي كودك و نوجوان را در ديار هنرپرور اصفهان جشن مي گيريم تا شاهد درخشش و بالندگي هنرمندان جوان كشور عزيزمان باشيم.
هنر تصويري و تاثيرگذار سينماي كودك و نوجوان ايران جايگاهي شايسته در سطح جهان دارد، و اين جشنواره از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و فرصت مغتنمي براي دستيابي به نيازهاي هنري و فرهنگي پوياترين قشر جامعه يعني كودكان و نوجوانان است كه سرنوشت آينده كشور را رقم خواهد زد و حركت نويدبخش در حوزه هاي فرهنگي و هنري نيز در سايه توجهات ويژه به هنرمندان جوان اوج خواهد گرفت.
رئيس جمهور در بخش ديگري از پيام خود يادآور شده است: همان گونه كه تلاشهاي ثمربخش علمي نخبگان ما الهام بخش بسياري از كشورهاي جهان شده است حركت در جهت توليد آثار سينمايي كودك و نوجوان نيز مي تواند نگاه ها را متوجه نبوغ و ارزش هاي جوانان ما كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در پيامي به بيست وششمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان، تلاش براي رونق سينماي كودك و نوجوان را امري ضروري دانست و اظهار داشت: سامانه ذهن كودك لوح فشرده خامي است كه مي توان از هر چه بهشتي است سرشار و يا هر چه پلشتي است، بارش كرد. كودك، زمين بكري است كه مساعد هر تغييري است؛ چنانچه بنيان و شالوده اش محكم باشد هر بنايي را برمي تابد.
وي در ادامه با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه «سينما كليد پيشرفت است» آورده است: اگر اين فرمايش در اين مورد به كار گرفته شود انقلابي در تربيت كودك صورت مي گيرد. نقشي كه فيلم بر ذهن كودك مي گذارد تنها از جنبه بصري نيست. روائي بودن، عاطفي بودن، موسيقي مناسب، بازيگران ماهر، هدفي را تعقيب كردن و پايان معقول، يك فيلم را در ذهن كودك به قلم و چكشي براي حكاكي ابدي تبديل مي كند.
وي خواستار ساخت فيلم هايي خوش ساختار، مفرح، جذاب و باورآفرين براي كودكان شد. بيست وششمين جشنواره بين المللي كودك و نوجوان از ديروز در اصفهان آغاز به كار كرد و تا 21 مهر ماه ادامه خواهد داشت.
مدير اجرايي جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: امسال بالغ بر 39 كشور در اين جشنواره شركت كردند و بالغ بر 60 داور براي انتخاب بهترين فيلم ها از بين 300 شركت كننده معرفي شدند كه 10 نفر از آنها در بخش بين المللي جشنواره به داوري خواهند پرداخت.
جعفر شهيدي همچنين گفت: امسال حدود 200 فيلم در دو بخش ملي و بين المللي جشنواره شركت كرده اند كه در بخش بين المللي فيلم ها شامل آثار پويانمايي بلند، آثار كوتاه، پويانمايي كوتاه، فيلم هاي سينمايي بخش آسيا، مرور آثار سرزمين هاي اسلامي و فيلم هاي اقتباسي كودكانه است و بخش مسابقه سينماي ايران نيز شامل مسابقه فيلم هاي ويديويي كوتاه، نيمه بلند و بلند و آثار پويانمايي كوتاه است.
وي افزود: تاكنون حدود 280 فيلمنامه به بخش بين المللي جشنواره رسيده است.
شهيدي گفت: در 80 مدرسه كارناوال شادي به راه خواهد افتاد و تماشاي فيلم ها براي دانش آموزان رايگان است.
مدير امور سينماهاي ستاد اجرايي استاني اين جشنواره از ايجاد بانك بازيگران و برگزاري غرفه هاي تست بازيگري از كودكان و نوجوانان در طول ايام برگزاري جشنواره خبر داد.
سيدمحمد طباطبايي از برگزاري كارگاه تخصصي فيلمنامه نويسي و فيلم سازي در ايام برگزاري جشنواره خبر داد و افزود: كالسكه هاي شادمانه با حركت در سطح شهر اصفهان آغاز جشنواره را نويد دادند.
وي گفت: كتاب راهنماي معرفي فيلم هاي جشنواره منتشر شد كه به هنرمندان و اهالي رسانه حاضر در جشنواره اهدا مي شود.
 


سردار جلالي:

مجموعه موازي غني سازي فردو از شاهكارهاي پدافند غيرعامل است

رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: پروژه هاي مهمي در بخش مخابرات، صدا و سيما و حوزه هسته اي به انجام رسيده است؛ كه از جمله اين پروژه ها مجموعه موازي غني سازي فردو است كه از شاهكارهاي پدافند غيرعامل است.
سرتيپ غلامرضا جلالي در جلسه معاونت فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با تأكيد بر اهميت پدافند غيرعامل در دستگاه هاي اجرايي، اظهار داشت: ما در واقع با تمام دستگاه هاي اجرايي ارتباط برقرار مي كنيم در آيين نامه اي كه توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده است تمام دستگاه هاي اجرايي موظف هستند دبيرخانه اي را براي تسهيل ارتباط خود با اين سازمان داشته باشند و طبق تفاهم نامه هايي كه با دستگاه هاي اجرايي انجام گرفته است مصوب شده تمام دستگاه هاي اجرايي كشور ارتباط سازنده و مثبتي با اين سازمان برقرار كنند. اين تفاهم نامه ها طبق اولويت در تمام دستگاه هاي اجرايي در بازه زماني حدوداً 2 ساله صورت گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي سازمان پدافند غيرعامل گفت: يكي از برنامه هاي ما، مقابله با تهديدات سخت است كه شامل مستحكم سازي بخش هاي اجرايي كشور، ساخت پناهگاه ها و امثال آن است كه در اين زمينه پروژه هاي مهمي در بخش مخابرات، صدا و سيما، هسته اي به انجام رسيده است، از جمله اين پروژه ها مجموعه موازي غني سازي فردو است كه از شاهكارهاي پدافند غيرعامل است.
جلالي ديگر اقدامات سازمان را ايجاد حوزه علمي و دانشگاهي، ايجاد قرارگاه پرتويي (حوزه نشت و حملات هسته اي)، قرارگاه زيستي و قرارگاه پدافند سايبري كه بخشي از اقدامات مهم و گسترده سازمان پدافند غيرعامل است را برشمرد.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل آموزش محوري را از اصول مهم سازمان برشمرد و افزود: ما برنامه 5 ساله پدافند غيرعامل را در تمام دستگاه هاي اجرايي با دستور سلسله مراتب به تصويب رسانده و هم اكنون اين برنامه ها قابل اجرا خواهند بود. تلاش ما اين است كه در مباحث سياسي دستگاه هاي اجرايي وارد نشده و با رويكرد حفظ منافع ملي برنامه ها را پيش ببريم.
 


فرمانده دافوس سپاه خبر داد

آمادگي سپاه براي حضور در صحنه جنگ هاي هوشمند و دانش بنيان

فرمانده دافوس سپاه پاسداران با اشاره به توانمندي ها و مؤلفه هاي قدرت اين نهاد انقلابي گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز آمادگي كامل دارد تا در صحنه جنگ هوشمند و دانش بنيان از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دفاع كند.
سرتيپ دوم پاسدار عباس نيلفروشان، فرمانده دانشكده فرماندهي و ستاد سپاه (دافوس) در گفت وگويي ماهيت جنگ هاي آينده را دانش بنيان توصيف و تشريح كرد: با توجه به تغيير ماهيت جنگ ها از وضعيت سنتي به مدرن و انطباق سطوح مختلف آن اعم از تاكتيك، عمليات و راهبرد در هم تنيده شدن طيف هاي مختلف تهديد و جنگ ميدان جنگ هاي آينده هوشياري بيشتري را طلب مي كند.
وي افزود: سرعت فزاينده نبرد و استفاده مناسب از زمان، پالايش اطلاعات و انتقال سريع آن به رزمندگان، سيستم فرماندهي و كنترل هوشمند دقيق از ديگر ويژگي هاي جنگ هاي آينده است.
فرمانده دافوس سپاه با برشمردن وجوه تمايز جنگ هاي آينده با جنگ هاي گذشته گفت: هم افزايي ناشي از تركيب حسگرهاي پيشرفته فناوري اطلاعات و ابزارهاي تحليل و پردازش، جنگ هاي آينده را از جنگ هاي گذشته متمايز مي كند.
وي با اشاره به مؤلفه ها و شاخص هاي برتر سپاه در عرصه جنگ هاي نوين اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با توكل به خدا، روحيه خودباوري و بهره گيري از تجارب گذشته و تكيه بر فناوري بومي، با طراحي مكانيزم ها و سيستم هاي مناسب قادر است ضمن ايجاد اختلال در سيستم هاي تهاجمي دشمن صحنه عمليات هاي مختلف را به خوبي اداره كند.
نيلفروشان با بيان اين كه سيستم فرماندهي و كنترل سپاه با تكيه بر شبكه هاي داخلي و غيرقابل اخلال بهترين روش اداره جنگ را به نمايش خواهد گذاشت، به نقش نيروي هوافضاي سپاه در مديريت جنگ هاي آينده اشاره و تصريح كرد: اين نيرو قادر است علاوه بر پشتيباني از صحنه جنگ و عمليات مشترك در يك نبرد موازي اهداف كليدي دشمن را مورد هدف قرار داده و منهدم سازد.
وي خاطرنشان كرد: ساختار منعطف، پويا و متناسب با تهديدات سپاه مي تواند با تركيب و تلفيق نيروهاي مردمي و بسيج، تيم هاي عملياتي با دسته ها و تركيبات مختلف راه اندازي و در يك ساختار منظم به منظور دفاع از كشور آنها را هدايت كند.
فرمانده دافوس سپاه با تأكيد بر اين كه امروز قدرت بازدارندگي سپاه تمام اهداف دشمن در سطوح مختلف و طيف هاي گوناگون جنگ را دربر مي گيرد، گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران امروز با ايجاد قدرت بازدارندگي مطلوب اجازه تجاوز به دشمني كه مدتهاست در حال تيز كردن چنگال و دندان هاي خود است را نمي دهند.
وي افزود: دشمنان انقلاب اسلامي به خوبي دريافته اند كه اگر شروع كننده تجاوزي بر عليه ايران باشند تمام كننده آن نبوده و ملت ايران تا پاي جان از آرمان هاي خود دفاع مي كند.
نيلفروشان مكانيزم اصلي جنگ هاي آينده را تخريب اراده ها عنوان و تصريح كرد: برهمين اساس مبناي اصلي آنچه در دانشكده فرماندهي و ستاد سپاه (دافوس) مورد تأكيد قرار مي گيرد، تربيت انسان هايي خدا محور و خودباور است كه در شرايط سخت و در برابر مشكلات قادر به حفظ خود و نيروهاي تحت امرشان باشند.
فرمانده دافوس سپاه در پايان وضعيت فعلي رژيم غاصب صهيونيستي را اسفناك تر از هر زمان ديگر توصيف و با اشاره به تهديدات اين رژيم بر عليه ايران تصريح كرد: اكنون رژيم جعلي و اشغالگر قدس با بحران و شكافهاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، قومي و سياسي روبه رو است و با منطبق شدن جنگ بر اين مشكلات اسرائيل از درون پوسيده و منهدم مي شود، از اين رو در صورت هرگونه حماقتي از جانب رژيم صهيونستي بايد پاره پاره هاي تل آويو را در اعماق مديترانه جست وجو كرد.
 


موافقت محمد مرسي با دريافت وام از صندوق بين المللي پول

رئيس جمهور منتخب مصر، موافقت خود را با دريافت وام 5 ميليارد دلاري از صندوق بين المللي پول اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر روز يكشنبه ضمن اعلام موافقت خود، به محافل محافظه كار در كشورش اطمينان داد كه دريافت وام پنج ميليارد دلاري از صندوق بين المللي پول با اصول و قوانين مالي اسلامي، مغايرتي ندارد.
براساس اين گزارش، مرسي طي سخناني با اشاره به اين وام هاي بهره دار، كه قوانين مالي اسلامي آن را منع مي كند گفت: اين وام «ربا» محسوب نمي شود و سود و زيان آن بين بانك و مشتري تقسيم مي شود و من هيچگاه نمي پذيرم مردم مصر با پول ربا زندگي كنند.
اين در حالي است كه پيروزي انقلاب مردمي 25 ژانويه و انباشته شدن ديون بين المللي در كنار بيكاري و بحران شديد اقتصادي، رئيس جمهور مصر را ناچار به دريافت وام از صندوق بين المللي پول كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از قاهره، كريستين لاگارد مديركل صندوق بين المللي پول روز شنبه آمادگي خود را براي اعطاي وام 5 ميليارد دلاري به مصر اعلام كرد و گفت: ما هيچ پيش شرطي در مورد اعطاي وام به مصر در نظر نگرفته ايم و آمادگي پرداخت آن در مدت زمان كوتاه را داريم.
در همين حال، قرار است گروهي از كارشناسان صندوق بين المللي پول هفته آينده براي گفت وگو با مقام هاي مصري در زمينه اعطاي وام 5 ميليارد دلاري راهي قاهره شوند.
«جري رايس» سخنگوي صندوق بين المللي پول نيز اعلام كرد: برنامه اصلاحات اقتصادي مصر كه تا به حال نيز اجرا نشده است، بايد بتواند به لحاظ اقتصادي از اقشار آسيب پذير جامعه محافظت كند.
از سوي ديگر، محمد مرسي رئيس جمهور مصر در يك سخنراني به مناسبت سي و نهمين سالگرد جنگ ششم اكتبر، گزارشي از عملكرد يكصد روزه رياست جمهوري خود را ارائه كرد.
رئيس جمهور مصر كه در جمع هزاران نفر از مردم قاهره سخنراني مي كرد، ضمن دفاع از اقدامات خود اظهار داشت: اقتصاد مصر در مسير احيا قرار گرفته است.
مرسي ضمن تاكيد بر تعهد دولت مصر براي مقابله با فساد در كشور خاطرنشان كرد: متاسفانه مديريت نامناسب، موجب شده است تا بسياري از منابع كشور به هدر برود.
رئيس جمهور مصر با تمجيد از نقش ارتش و نيروهاي مسلح در جنگ اكتبر و انقلاب 25 ژانويه، متذكر شد: مرزهاي مصر كاملا امن است و ما قادر هستيم امنيت مرزهاي خود را تامين كنيم و ممكن نيست در حق فلسطينيان كوتاهي كنيم.
 


با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان آغاز شد

همدان- خبرنگار كيهان:
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان آغاز شد.
در پيام دكتر سيد محمد حسيني آمده است: «دنياي كودكان دنياي خاصي است و تفاوت ها و تمايزات آن با دنياي بزرگسالي آشكار است، بي ترديد رشد هر جامعه اي در گروي توجه و برنامه ريزي دنياي كودكان است. به عبارتي رشد فرهنگي كودكان دروازه ورود به رشد عمومي جامعه آينده خواهد بود».
در بخش ديگري از اين پيام چنين آمده است: «نام فرهنگي و مهندسي آن، ارتباطي مستقيم با دنياي كودكان دارد، همچنان كه معمار كبير انقلاب اسلامي پس از قيام سال 1342، كودكان درون گهواره را سربازان خود ناميدند و هم آنان بودند كه در جواني و ميانسالي نظام انقلاب اسلامي را بنا نهاده و مستحكم ساختند».
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه تأكيد كرده است: «تئاتر كودكان و نوجوانان با ايجاد روحيه مشاركت،ابتكار، خلق و آفرينش، عامل سازنده شخصيت و هويت فرهنگي و روشي براي درك مفاهيم پيچيده به زبان زنده و نمايشي است،اما تحقق اين تأثيرگذاري همچنان در گروي هدفمندي و بالندگي تئاتر كودكان و نوجوانان است كه يقين دارم هنرمندان سخت كوش اين رشته و برنامه ريزان دلسوز در معاونت هنري،اداره كل هنرهاي نمايشي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان در نيل به تعالي آن گامهاي ارزنده اي را با سرافرازي برخواهند داشت».
بنابرهمين گزارش،مراسم افتتاحيه نوزدهمين دوره جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان،امسال به صورت غيرمتمركز و به صورت جشن هاي عمومي در پنج نقطه شهر همدان برگزار شد تا كودكان و نوجوانان بويژه ساكنان چند نقطه پايين شهر نيز حضوري محسوس و همراه با شادي در جشنواره داشته باشند.
در جشنواره نوزدهم كه از روز گذشته (16 مهرماه) آغاز شده، 38 اثر در بخش مسابقه ها شامل صحنه اي، خياباني، نمايشنامه نويسي و بين الملل حضور دارند.
همچنين در بخش بين الملل 6 اثر از چهار كشور ايتاليا، اسپانيا و سوئيس رقابت دارند و هنرمنداني از هلند نيز كارگاه آموزشي برگزار خواهند كرد.
در مجموع طي ايام برپايي جشنواره، بيش از 300 نفر از هنرمندان و از جمله 60 هنرمند خارجي، مهمان شهر همدان هستند.
نمايشنامه ها در 6 سالن شهر همدان شامل سالن تئاتر فجر، مجتمع فرهنگي هنري بوعلي سينا، كانون مهديه، مجتمع فرهنگي سينمايي شهيد آويني،سينما كانون و پلاتوي كانون،به روي صحنه مي رود. جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان تا 22 مهر ماه در همدان ادامه دارد.
 


جمعيت ايثارگران:

رفتارهاي زودهنگام انتخاباتي براي جامعه مضر است

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي تاكيد كرد كه رفتارهاي زودهنگام انتخاباتي براي فضاي رشد و پيشرفت كشور مضر است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: دبيران استان ها و مسئولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، حركت ها و رفتارهاي زودهنگام انتخاباتي را مضر به حال فضاي متعادل و آرامش بخش براي رشد و پيشرفت كشور مي داند؛ متاسفانه بعضا هم مشاهده مي شود برخي با دامن زدن به فضاي انتخاباتي، به سوءاستفاده از جايگاه سياسي و اجتماعي براي اهداف انتخاباتي خود مي پردازند و اخلاق اسلامي را در پاي دعواهاي انتخاباتي شان قرباني مي كنند.
اين بيانيه مي افزايد: در اين فضا انتظار مي رود مسئولين بي توجه به بگومگوهاي سياسي، با همدلي و تبعيت از مقام معظم رهبري، جنگ اقتصادي را به خوبي با تدبير، عقلانيت، ايمان به خدا، مقاومت و وحدت مديريت كنند.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: اكنون بايد همه جريانات سياسي متعهد به انقلاب، گفتمان ارزشي و اصولگرايي و شاخص هاي آن را پررنگ كرده و با شناخت آسيب ها، راهبردهاي اصلاح وضع موجود و حركت به سمت هويت گفتمان اصولگرايي را به عنوان برنامه اصلي دولت آينده در پيش روي مردم ترسيم شود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14