(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مهر 1391 - شماره 20326

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جزئياتي از سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي
گروگان هاي آزاد شده ايراني در ليبي به تهران بازگشتند
درپرتو وحي
قشقاوي خبر داد
تشكيل هيئت ويژه براي پيگيري آزادي زائران ايراني در سوريه
سفير ايران در بغداد:
هواپيماهاي ايراني بازرسي شوند مقابله به مثل مي كنيم
پشت پرده تحريم ها
وزير دفاع انگليس: تحريم ايران ابزاري براي ناآرامي هاي خياباني است
رئيس جنبش عدالت جهان:
ايستادگي ايران در برابر سلطه آمريكا نمونه اي مثال زدني است
يمن: خبر اخراج سفير ايران در صنعا صحت ندارد
ارتش دزد آل خليفه
ايران تجاوز رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي را محكوم كرد
سفير ايران در رم:
رژيمي منزوي است كه بعد از 60 سال به دور خود ديوار مي كشد
با حضور دكتر نسرين سلطانخواه
نيروگاه خورشيدي دانشگاه شيراز افتتاح شد
آسوشيتدپرس ادعا كرد
ايران بخشي از اورانيوم 20 درصد خود را به پودر تبديل كرده است
نتايج تكميل ظرفيت كنكور دانشگاه آزاد اعلام شد
آغاز ثبت نام آزمون فراگير ارشد پيام نور
اخبار ادبي و هنري
نرخ سود تسهيلات بافت هاي فرسوده در شهرستان ها 4 درصد اعلام شد
با حضور آيت الله امامي كاشاني
ساخت بزرگترين كتابخانه استان اصفهان آغاز شد
استاد برجسته فيزيك هسته اي ايران:
توقف غني سازي اورانيوم تسليم شدن در برابر غرب است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
هنر ايران باعث شگفتي همگان است
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي:
قوانين شهرداري ها در كميسيون شوراها اصلاح مي شود
دانش آموز مازندراني ايده پرداز برتر كشور شد
در ليگ برتر كشور تيم ووشو خراسان رضوي به پيروزي رسيد
سفر يك روزه وزير راه و شهرسازي به اردبيل
معاون وزير ورزش و جوانان خبر داد
تشكيل شبكه هاي جوان در حوزه بيداري اسلامي
معاون وزير راه اعلام كرد
كاهش 6 درصدي تلفات جاده اي روستايي كشور
اعتراض مردم همدان عليه فيلم موهن به ساحت پيامبر(ص)


جزئياتي از سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي

رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه اين هفته مقارن با 19 مهرماه وارد فرودگاه بجنورد خواهند شد .
به گزارش فارس، رهبر انقلاب پس از ورود به خراسان شمالي براي ديدار با مردم و سخنراني در جمع آنان به استاديوم تختي عازم خواهند شد .
فرودگاه- ميدان بازرگاني- چهارراه نادر- چهارراه اميريه- چهارراه همت- مسير حركت رهبرمعظم انقلاب به ورزشگاه تختي بوده كه مردم اين استان در طول مسير به ابراز احساسات به ولي فقيه خود خواهند پرداخت .
رهبر معظم انقلاب به مدت پنج روز در بجنورد حضور خواهند داشت و در جمع روحانيان، نخبگان، دانشجويان و ... رهنمودهاي ارزنده اي را ارائه مي كنند.
علاوه بر حضور رهبر معظم انقلاب در بجنورد، ايشان به شهرستان هاي شيروان و اسفراين سفرهاي يك روزه اي را خواهند داشت.
بنابر اين گزارش، هيئت هايي به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب به شهرستان هاي جاجرم، مانه و سملقان، فاروج و گرمه سفر كرده و ضمن ديدارهاي عمومي، در نشست هاي شوراي اداري اين شهرستان ها شركت خواهند كرد .
آيت الله حبيب الله مهمان نواز در گفت وگو با فارس با اشاره به سفر رهبر انقلاب اظهار كرد: استقبال گسترده و شايسته از مقام عظماي ولايت در حقيقت حمايت از نظام اسلامي بوده كه به طور يقين مردم هميشه در صحنه خراسان شمالي حماسه بزرگي را رقم خواهند زد.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: حضور مردم خراسان شمالي در استقبال از مقام معظم رهبري در هفته جاري تكليف ديني و شرعي است.
وي با تاكيد بر اينكه مردم اين استان در زمان حضور معظم له در خراسان شمالي از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت حداكثر بهره گيري را داشته باشند، افزود: سخنان مهم رهبري در زمان حضور خود، راه گشاي بسياري از مسائل خواهد بود.
همچنين، مجمع نمايندگان خراسان شمالي با صدور بيانيه اي به مناسبت حضور رهبر انقلاب مردم را به شركت در اين مراسم دعوت كردند.
دربخشي از اين بيانيه آمده است: بي ترديد مردم ولايت مدار استان با حضوري حماسي و سراسر شور و شعورشان تجديد بيعتي بي سابقه و تاريخي با آرمان هاي معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) خواهند نمود و تجلي شكوه ولايت مداري خود را چه زيبا به نمايش خواهند گذاشت.
گفتني است، شهردار بجنورد فضاي شهر را آماده استقبال از رهبر انقلاب دانست و اظهار كرد: شهرداري بجنورد در پنج كميته تبليغات و اطلاع رساني، حمل و نقل، بهداشت، پذيرايي و اسكان و فني و عمراني استقبال از رهبري عضويت دارد.
كيوان دژهوت با اشاره به اينكه از ماه ها قبل شهرداري براي زيباسازي اين شهر خود را آماده كرده است، افزود: هم اكنون معابر اين شهر به ويژه مسير حركت معظم له از فرودگاه به استاديوم تختي به طرز شايسته اي آماده و آذين بندي شده است.
 


گروگان هاي آزاد شده ايراني در ليبي به تهران بازگشتند

هفت گروگان ايراني كه روز شنبه آزاد و تحويل سفارت جمهوري اسلامي ايران در طرابلس شده بودند، صبح ديروز (يكشنبه) وارد تهران شدند.
اين هفت شهروند ايراني روز گذشته و پس از رايزني هاي گسترده وزارت امور خارجه پس از چندين ماه به گروگان گرفته شدن در شهر بنغازي ليبي توسط گروه هاي مسلح، آزاد شدند و به كشور بازگشتند.
هيات هفت نفره مسئولان هلال احمر جمهوري اسلامي كه به دعوت رسمي سازمان هلال احمر ليبي به اين كشور سفر كرده بودند، دهم مرداد ماه سال جاري از سوي يك گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازي ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند.
در اين مدت، هيئت هاي مختلف كنسولي و سياسي ايران با مسئولان ليبيايي مذاكره كردند.
همچنين وزير خارجه ليبي در سفر به تهران با مسئولان جمهوري اسلامي ايران و نيز خانواده ايرانيان ربوده شده در ليبي ديدار و گفت وگو كرد.
اين موضوع همچنين در مذاكرات وزير امور خارجه ايران با همتاي ليبيايي خود در اجلاس مكه و اخيرا نيز در نيويورك مورد پيگيري قرار گرفته بود.
محمد شهاب الدين محمدي عراقي معاون امور بين الملل و حقوق بشر دوستان هلال احمر، غلامرضا شاه رضايي معاون بهداشت، درمان و توانبخشي هلال احمر، فردين بلوچي مديرعامل سازمان تداركات پزشكي هلال احمر، محمد عباسي مديركل حوزه رياست هلال احمر، سيد منتظر شبرمديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران، سيدحسن موسوي مشاور رياست جمعيت هلال احمر و محمدعلي شريفي فرد كارشناس امور بين الملل جمعيت هلال احمر 7 عضو هيئتي هستند كه در ليبي ربوده شده بودند.
اظهارات وزير اطلاعات
در جمع خانواده هاي 7 ايراني آزاد شده از ليبي
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه بيداري اسلامي تحولات عظيمي در منطقه به وجود آورده و استكبار براي اثرگذاري بر اين تحولات راهي باطل را در پيش گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در جمع خانواده ها و گروگان هاي آزاد شده جمعيت هلال احمر از كشور ليبي، اظهار داشت: بازگشت كاركنان جمعيت هلال احمر از كشور ليبي را به عنوان موفقيتي بزرگ به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبري تبريك مي گويم.
وزير اطلاعات با بيان اينكه مدت سپري شده براي ربوده شدگان جمعيت هلال احمر به عنوان ذخيره آخرت آنها، از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح كرد: اين افراد توانستند از طريق ارتباط با خداوند متعال دوره سازندگي خاصي را سپري كنند.
وي با تشكر از سربازان گمنام امام زمان(عج) ادامه داد: از همه كساني كه به سربازان گمنام امام زمان (عج) براي آزادي ربوده شدگان ليبي كمك كرده اند، قدرداني مي كنم.
مصلحي با اشاره به اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص آزادي ربوده شدگان هلال احمر در ليبي، گفت: وزارت امور خارجه، هلال احمر و مجموعه هاي ديگر به كمك سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند، ربوده شدگان هلال احمر را كه براي ياري به مردم آسيب ديده ليبي به اين كشور سفر كرده بودند، آزاد كنند.
وزير اطلاعات با تاكيد بر بيداري اسلامي افزود: بيداري اسلامي توانسته تحولات عظيمي را در منطقه به وجود آورد و جمهوري اسلامي در راستاي اين تحولات تصميم گرفت به مردم آسيب ديده انقلاب هاي اخير ياري برساند.
مصلحي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي تحولات بيداري اسلامي در راستاي دستيابي به سرمنزل مقصود گام برمي دارد.
وي با بيان اينكه استكبار بايد بداند تلاش هايش در اثرگذاري بر بيداري اسلامي به ثمر نمي نشيند، تصريح كرد: استكبار جهاني مي خواهد از بيداري اسلامي به نفع خود بهره برداري كند ولي بايد توجه كند كه راهي باطل را در پيش گرفته است.
وزير اطلاعات در ادامه گفت: امروز مردم منطقه و دنياي اسلام با هوشياري وظايف و تكاليف خود را مي دانند و در هر مقطعي متناسب با آن اقدام مي كنند.
مصلحي با اشاره به آزادي ربوده شدگان هلال احمر خاطرنشان كرد: نكته جالب درباره اين افراد سابقه ايثارگري آنها در دوران دفاع مقدس است كه اين امر نشان از ادامه مسير ايثارگري و همراهي با گفتار و تربيت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب دارد.
همچنين در ادامه نماينده جمعيت هلال احمر با تاكيد بر اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار داشت: وزارت اطلاعات با همراهي سربازان گمنام امام زمان(عج) و به كمك وزارت امور خارجه توانست آزادي ربوده شدگان هلال احمر در كشور ليبي را رقم بزند كه امري قابل تقدير و ستايش است.
وي با اشاره به اقدامات صلح جويانه كاركنان هلال احمر به مردم آسيب ديده ليبي خاطرنشان كرد: اميدوارم مجموعه هلال احمر بتواند به فعاليت هاي بشردوستانه خود در جهت نظام جمهوري اسلامي ايران و انقلاب گام بردارد.
 


درپرتو وحي

به مؤمنان بگو...
قرآن مجيد:
(اي پيامبر!)
به مؤمنان بگو:
چشم هاي خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گيرند و عفاف خود را حفظ كنند. اين (كار) برايشان پاكيزه تر است (و بدانند كه) خداوند از آنچه (در پنهان و آشكار) انجام مي دهند آگاه است.
سوره نور
آيه30
 


قشقاوي خبر داد

تشكيل هيئت ويژه براي پيگيري آزادي زائران ايراني در سوريه

معاون پارلماني و كنسولي وزارت امور خارجه گفت كه سفارت ايران در سوريه پيگير آزادي زائران ايراني در اين كشور بوده و وزارت امور خارجه در اين خصوص هيئت ويژه اي تشكيل خواهد داد.
حسن قشقاوي معاون پارلماني و كنسولي وزارت امور خارجه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد آزادي زائران ايراني در سوريه، گفت: در پي تهديدهاي ربايندگان، رايزني ها و فعاليت هاي مضاعف در اين خصوص آغاز شده و وزير امور خارجه ايران نيز با وزراي خارجه قطر، سوريه و تركيه گفت وگو و رايزني هاي لازم را انجام داده است تا هر سه كشور پيگير اين مسئله باشند چرا كه تلاش هاي همه جانبه مي تواند مؤثر واقع شود از اين رو اميدواريم مذاكره روز گذشته وزير امور خارجه ايران با اين سه كشور نتيجه بخش باشد.
وي ادامه داد: دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران به صورت لحظه اي در حال پيگيري اين مسئله است و سفارتخانه هاي ايران در سوريه و تركيه به صورت فعال اين مسئله را پيگيري مي كنند و در صورت لزوم نيز براي پيگيري هاي بيشتر هيئتي ويژه در آينده تشكيل خواهد شد.
قشقاوي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه هدف ربايندگان از ربودن زائران ايراني چيست، افزود: تروريست هاي فعال در سوريه سعي دارند از ربودن زائران ايراني به مطالبات خود دست پيدا كنند و اگر از كشورمان مطالبه اي داشته باشند ما نقشي در اين خصوص نداريم چرا كه مواضع جمهوري اسلامي ايران نفي خشونت، كنار گذاشتن سلاح، و دعوت همه طرف ها براي گفت وگوهاي ملي بوده و ما بر اين مسائل تأكيد مي كنيم و اگر آنها ديدگاه هاي خلافي در اين زمينه داشته باشند، جمهوري اسلامي ايران مشي اصولي خود را در اين زمينه پيگيري مي كند.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا ايران تاكنون با گروگان گيرها مذاكره كرده است، تصريح كرد: زماني كه اينگونه حوادث اتفاق مي افتد ممكن است مستقيم يا غيرمستقيم از جهات مختلف مذاكراتي صورت گيرد اما اينكه از طرف جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص مذاكراتي صورت گرفته است يا خير نمي توان پاسخ دقيقي داد و آنچه كه اهميت دارد مجموعه تلاش هاي مؤثر در مورد آزادي زائران ايراني است كه قطعاً انجام مي شود.
معاون امور كنسولي وزارت امور خارجه در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اين تهديدها را تا چه اندازه جدي مي گيريد، خاطرنشان كرد: اميدواريم كه چنين تهديدهايي هرگز صورت عملي به خود نگيرد چرا كه ما در گذشته نيز تجربه هاي موفقي در خصوص آزادي ديگر هموطنان زائر داشته ايم.
 


سفير ايران در بغداد:

هواپيماهاي ايراني بازرسي شوند مقابله به مثل مي كنيم

سفير ايران در بغداد با هشدار نسبت به تكرار بازرسي هواپيماهاي ايراني كه به مقصد سوريه پرواز مي كنند، گفت: در صورت تداوم اين روند از سوي عراق، مقابله به مثل مي كنيم.
حسن دانايي فر در حاشيه سفر وزير دفاع ايران به بغداد در گفت وگو با خبرنگاران بيان كرد: آنچه كه عراق در خصوص بازرسي از هواپيماهايي كه به سوي سوريه در حركت هستند، انجام داد، متناسب با عرف ديپلماتيك دو كشور نيست و با توافقنامه هاي امنيتي و معاهده حمل و نقل هوايي دو كشور تعارض دارد.
سفير ايران ادامه داد: متاسفانه دولت عراق هواپيماهاي ايراني را مجبور كرد تا براي بازرسي فرود بيايند كه به چيزي هم دست نيافت.
دانايي فر گفت كه مسئله تحت بازرسي قرار دادن هواپيماهاي ايراني تناسبي با عرف بين الملل ندارد چرا كه ادعاهاي سابق آمريكا مبني بر اقدام ايران براي انتقال سلاح به سوريه، ادعاهايي واهي است.
به گزارش ايسنا، وي افزود كه ايران از دولت عراق مي خواهد تا از تكرار اين اقدام در قبال هواپيماهاي ايراني كه حامل شهرونداني براي سفر به سوريه هستند، خودداري كند.
 


پشت پرده تحريم ها

وزير دفاع انگليس: تحريم ايران ابزاري براي ناآرامي هاي خياباني است

وزير دفاع انگليس طي اظهاراتي هدف اصلي از تحريم هاي ضد ايراني را ناآرامي هاي خياباني و در نهايت تسليم ايران عنوان كرد.
«فيليپ هاموند» وزير دفاع انگليس در مصاحبه با هفته نامه انگليسي «آبزرور»، خواستار تشديد اعمال فشارهاي جهاني بر برنامه هسته اي ايران شد و ادعا كرد كه اين اعمال فشارها بر ايران بايد تا مرحله اي كه بقاي نظام ايران توسط مردم اين كشور تهديد شود، ادامه داشته باشد.
وزير دفاع انگليس ضمن ادعاي ديوانه وار بودن برنامه هسته اي ايران، در ادامه اظهارات ضد ايراني خود ادعا كرد كه نشانه هايي مبني بر اختلاف ميان مقامات ايراني درباره برنامه هسته اي اين كشور ديده شده است.
هاموند همچنين مدعي شد: صحبت اعمال يك تحريم عمومي بخش بازرگاني و همچنين بستن راه هاي باقي مانده دسترسي ايران به كانال هاي بانكداري بين المللي، مطرح است. ما مي توانيم قطعا درد (ناشي از تحريم ها عليه ايران) را بيشتر كنيم.
وزير دفاع انگليس همچنين افزود: تنها مسئله اي كه احتمال دارد نظام ايران را تسليم كند اين است كه آنها شاهد يك تهديد بر مبناي واقعيت باشند و اين تهديد را درك كنند. اين مقام انگليسي گفت: اگر سطح اعمال فشارهاي اقتصادي بر ايران به اختلال بالقوه و تهديدكننده نظام اين كشور و ابراز مخالفت در خيابان هاي تهران تبديل شود، در اين صورت اين تحريم ها احتمالا مسير (پيش روي ايران) را تغيير خواهند داد.
هاموند در ادامه، با ادعاي اينكه هيچ كسي موضع ايران در اعلام اينكه غني سازي اورانيوم اين كشور داراي مقاصد مسالمت آميز است را باور نمي كند، طي اظهاراتي متناقض گفت؛ هيچ كسي درصدد آسيب بيشتر مردم ايران نيست و تغيير نظام ايران نيز هدف نيست.
وزير دفاع انگليس مدعي شد كه تحريم ها صرفا براي تحت فشار قرار دادن ضروري تهران به دست كشيدن از برنامه هسته اي اش به كار گرفته مي شوند.
در انتهاي اين خبر، ضمن پرداختن به اينكه تحريم هاي فعلي اعمال شده عليه ايران در شرايط فعلي بيشتر شامل ممنوعيت معاملات نفتي است، آمده است كه قانونگذاران كنگره آمريكا نيز در راستاي اعمال تحريم هاي جديد و ممنوعيت هاي جامع تجاري جديد بر ساير كالاهاي ايراني در تلاشند.
همچنين «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا بر افزايش تحريم ها عليه ايران براي كوتاه آمدن از حق هسته اي خود تاكيد كرد.
وي در اين زمينه گفت، ما اميدواريم كه مهم ترين كاري كه آنها (ايران) در اين مرحله انجام مي دهند تعامل جدي با جامعه بين المللي در تلاش براي حل اين مسئله باشد.
وي افزود: اميدواريم اين كار را انجام دهند اما اگر اين كار انجام نگيرد، جامعه بين المللي به اعمال تحريم هاي بيشتر ادامه خواهد داد.
پانتا تاكيد كرد كه آمريكا و متحدانش در تلاش براي متوقف كردن فعاليت هاي غني سازي اورانيوم ايران متحد هستند.
وزير دفاع آمريكا مدعي شد كه اعتراضات اخير تهران نشان مي دهد تحريم ها «تاثير قابل توجهي» بر اقتصاد ايران داشته اند.
پيش از اين نيز بان كي مون دبيركل سازمان ملل طي اظهاراتي اذعان كرد كه تحريم ها، مردم ايران را نشانه گرفته و نقض حقوق اين كشور است.
 


رئيس جنبش عدالت جهان:

ايستادگي ايران در برابر سلطه آمريكا نمونه اي مثال زدني است

رئيس جنبش عدالت جهان، ايستادگي مردم و رهبري ايران در مقابل آمريكا را ستود و آن را نمونه اي كم نظير از ايستادگي يك ملت در برابر سلطه دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دهمين نشست گفت و گوي تمدن ها كه از چهارشنبه گذشته در جزيره رودوس يونان آغاز و روز شنبه پايان يافت، محققان و انديشمنداني از كشورهاي مختلف جهان به ارائه مقاله و ايراد سخنراني در خصوص گفت و گوي تمدن ها پرداختند.
چاندرا مظفر رئيس جنبش عدالت جهان و از سخنرانان اين همايش با اشاره به موضوع هسته اي ايران گفت: ايستادگي مردم و رهبري ايران را در طول 33 سال گذشته در برابر سلطه آمريكا، نمونه اي كم نظير از ثبات قدم و ايستادگي واقعي يك ملت و رهبري آن در برابر اين سلطه است كه به رغم تحريم هاي گسترده، ترورها، توطئه ها و حتي تهاجم سايبري، همچنان به مقاومت خود ادامه داده و مي دهد.
چاندرا مظفر افزود: مقاومت بر حق ملت ايران براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي، علي رغم تهديدهاي آمريكا و اسرائيل بيانگر استمرار اين ايستادگي است.
وي پيوند ميان سوريه و ايران با كشورهاي مخالف سلطه آمريكا در منطقه آمريكاي لاتين نظير كوبا، ونزوئلا، اكوادور و برزيل را نيز پلي در برابر اين سلطه دانست.
براساس اين گزارش، نوام چامسكي استاد دانشگاه و تحليلگر مسائل بين المللي هم در روز پاياني اين همايش در سخناني كه به صورت ويدئو كنفرانس پخش مي شد، از قدرت هاي بين المللي خواست براي ايجاد خاورميانه اي عاري از سلاح هسته اي تلاش كنند و اسرائيل را از اين موضوع معاف نكنند.
وي گفت: بدبختانه اسرائيل اعلام كرده است كه در خاورميانه بدون سلاح هسته اي شركت نخواهد كرد و از سالها قبل اين طرح كه اسرائيل نبايد شامل منطقه عاري از سلاح هسته اي باشد نيز در ميان سياسيون آمريكا ريشه دوانيده است و پيش بيني مي شود موضع فعلي اوباما رئيس جمهوري آمريكا هم همين باشد.
چامسكي در خصوص احتمال اقدام نظامي عليه ايران گفت: تنها اين حادثه در خليج فارس مي تواند به آساني جنگ جديدي را با نتيجه اي هولناك باعث شود ولي اين امر مي تواند با ديپلماسي و مذاكره به آساني مرتفع شود، به شرط آنكه نيروهاي مورد قبول به طور شايسته با همدردي بين المللي و احترام متقابل در آن شركت كنند.
 


يمن: خبر اخراج سفير ايران در صنعا صحت ندارد

يك مقام ديپلمات يمن اخبار منتشر شده مبني بر قصد صنعا براي اخراج سفير ايران از اين كشور را رد كرد.
به گزارش فارس به نقل از رسانه هاي يمني، يك مقام ديپلماتيك يمني اخبار منتشر شده مبني بر قصد صنعا براي اخراج سفير ايران در يمن را تكذيب كرد.
اين در حالي است كه چند روز پيش ادعا شده بود كه در سايه تنش هاي به وجود آمده ميان تهران و صنعا، قرار است، سفير ايران از يمن اخراج شود.
اين منابع مدعي شده بودند كه اخراج سفير ايران از صنعا منوط به تصميم «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهور يمن است يا اين كه در پاسخ به اقدام مشابه ايران، چنين تصميمي گرفته مي شود.
 


ارتش دزد آل خليفه

سربازان ارتش آل خليفه بحرين با سوءاستفاده از تظاهرات مسالمت آميز مردم عليه حكومت بحرين اقدام به سرقت و دزديدن اموال مردم مي كنند.
بنابر گزارش رسيده در حالي كه مردم براي رسيدن به آزادي و حقوق واقعي شان دست به تظاهرات مي زنند ارتش آل خليفه از موقعيت استفاده كرده و در نبود مردم اموال آنان را به تاراج مي برد.
در اين تصوير گروهي از اعضاي پليس بحرين در حال سرقت پياز و ميوه از بازار هستند. گويا حرام خوري و كشتار انسان هاي بي گناه مرام وابستگان به آل خليفه است.
 


ايران تجاوز رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي را محكوم كرد

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان اقدام تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در هتك حرمت به مسجدالاقصي را شديدا محكوم كرد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در هتك حرمت به مسجدالاقصي و مقدسات اديان آسماني در قدس شريف و تعرض ددمنشانه به نمازگزاران جمعه را شديدا محكوم كرد.
وي از نهادهاي بين المللي و منطقه اي مسئول به ويژه سازمان همكاري اسلامي خواست ضمن برخورد مسئولانه با تجاوزات آشكار رژيم صهيونيستي، مانع روند يهودي سازي قدس شريف و تقسيم قبله گاه اول مسلمين جهان شوند.
 


سفير ايران در رم:

رژيمي منزوي است كه بعد از 60 سال به دور خود ديوار مي كشد

اظهار داشت: تاكنون بيش از 25بار آژانس به طور رسمي اعلام كرده كه هيچ انحرافي در فعاليت هاي هسته اي ايران مشاهده نشده است. علاوه بر تعهداتي كه جمهوري اسلامي ايران نسبت به قوانين و مقررات بين المللي دارد، به لحاظ انساني، ديني و اسلامي نيز جمهوري اسلامي ايران هرگونه حركت به سمت توليد، انباشت و استفاده از سلاح كشتار جمعي و هسته اي را حرام مي داند و رهبرمعظم انقلاب نيز به صراحت اعلام كردند كه جمهوري اسلامي هرگز به دنبال تسليحات هسته اي نيست.
حسيني اظهارات نخست وزير رژيم صهيونيستي را به يك طنز تاريخي شبيه دانست و به فارس گفت: رئيس رژيمي اين حرف ها را بيان مي كند كه خود بزرگترين تهديد بين المللي و منطقه اي به شمار مي رود. اساس اين رژيم نامشروع و براساس اشغال و غصب سرزمين ملت فلسطين بنا شده است.
وي خاطر نشان كرد: منزوي آن رژيمي است كه بعد از 60 سال با دست خود دور تا دورش را ديوار بلند مي كشد تا از دنيا جدا شود. اين يعني انزوا در سطح بين المللي و منطقه اي.
سفير ايران در ايتاليا با ذكر اين نكته كه ما تهديدات نظامي رژيم صهيونيستي را جدي نمي گيريم، عنوان كرد: ملت ايران به ضعف اين رژيم اطمينان دارد و از طرفي به قدرت و توان سفير ايران در رم با بيان اينكه ايران منزوي نيست و هراسي از انزوا ندارد، گفت: منزوي رژيمي است كه بعد از 60 سال با دست خود دور تا دورش را ديوار بلند مي كشد تا از دنيا جدا شود.
سيدمحمدعلي حسيني سفير جمهوري اسلامي ايران در رم درباره سخنراني اخير نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل و ادعاهاي وي درباره برنامه هسته اي ايران، خاطر نشان كرد: آنچه نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل بيان كرد توهماتي بيش نيست و كسي اين قبيل اظهارات را جدي نمي گيرد، حتي رهبران آمريكا.
سفير ايران اضافه كرد: نتانياهو تلاش دارد اهداف و اغراض سياسي خود را با استفاده از تريبون سازمان ملل به گوش جهانيان برساند. البته تهديد مقامات اين رژيم عليه ايران موضوعي نيست كه اخيرا در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح شده باشد؛ بلكه اين قبيل تهديدات، تهمت ها و افتراها از سوي اكثر مقامات صهيونيستي به انحاي مختلف عليه مردم ايران صورت گرفته است.
حسيني با بيان اينكه فعاليت هاي هسته اي ايران به شهادت بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان تنها مرجع صلاحيتدار بين المللي، مسالمت آميز است، نظامي خودمان هم اطمينان داريم و برخورد ما با هرگونه تجاوز و متجاوزي پشيمان كننده خواهد بود.
 


با حضور دكتر نسرين سلطانخواه

نيروگاه خورشيدي دانشگاه شيراز افتتاح شد

نيروگاه خورشيدي دانشگاه شيراز در حالي امروز افتتاح شد كه مشكلات فني برقراري ارتباط ويديو كنفرانس براي مراسم افتتاح كه همزمان در برخي ديگر از دانشگاه هاي كشور نيز صورت مي گرفت، حاشيه هاي مختلفي را به همراه داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، از چند روز قبل روابط عمومي دانشگاه شيراز پيامكي با مضمون «افتتاح نيروگاه خورشيدي با حضور مقامات استاني توسط دكتر سلطانخواه معاون علمي رياست جمهوري به صورت ويديو كنفرانس يكشنبه 16 مهر ماه ساعت 10 صبح در دانشگاه مهندسي شماره يك» به رسانه ها ارسال كرد در حالي كه اين مراسم در ساعت 11:45 بدون ارتباط تصويري برگزار شد.
تمام دعوت شدگان از ساعت 10 صبح در دانشگاه مهندسي شماره يك جمع شدند و پس از مدتي تأخير پس از بازديد از صفحه هاي نصب شده در برروي پشت بام به دانشگاه شماره دو مهندسي رفتند.
اما اولين موردي كه در اين مراسم در ساختمان شماره دو به چشم آمد عدم مكان يابي مناسب براي برگزاري چنين افتتاح مهمي بود كه محل ويديو كنفرانس را اتاقي كمتر از 12 متر قرار دادند كه اين محل با تعداد دعوت شدگان همخواني نداشت.
با راه اندازي ويديو كنفرانس داستان هاي جديدي آغاز شد، عدم كيفيت مطلوب صدا و تصوير نيز باعث شد كه در زمان ارتباط با ديگر دانشگاه ها صداي مركز حضور مسئولان به دانشگاه نرسد و دستور افتتاح به طريق پانتوميم داده شد.
از طرفي ديگر بر روي صفحه تصويري، دانشگاه هايي كه آماده افتتاح بودند از طريق چت آمادگي خود را به مركز اعلام مي كردند كه در بالاي اين صفحه نام دانشگاه شيراز به گونه اي جالب و چشمگير قابل رؤيت بود كه از همان دقايق اوليه آمادگي خود را اعلام كرده بود.
زير ساخت اين برقراري ارتباط به گونه اي مشكل داشت كه برخي از دانشگاه هاي كشور صداي مركز اصلي را دريافت نمي كردند و از طرفي مركز اصلي نيز تصوير و يا صداي دانشگاه ها را نداشت.
پس از گذشت ساعتي يكي از مسئولان كه تنها صداي آن به گوش مي رسيد اعلام كرد كه به دليل كمبود وقت يك دانشگاه ديگر ارتباط خواهد گرفت كه همان يك دانشگاه نيز به جاي اينكه افتتاح را در دستور كار قرار دهد در مرحله اول تلاوت آياتي از قرآن كريم را انجام داد و سپس از مسئولان حاضر در آن مراسم دعوت كرد كه براي چيدن روبان بلند شوند و سپس زماني به طول انجاميد كه ساماندهي اين دعوت شدگان انجام شود و پس از چيدن روبان نيز مراسم اهداي لوح تقدير به برخي از حاضران در دستور كار قرار گرفت.
اين وضعيت در حالي بود كه اگر اين دانشگاه فعاليت خود را سريعتر انجام داده بود فرصت به دانشگاه هاي ديگر مي رسيد.
اما پس ازاين دانشگاه، مشكلات ديگري براي سيستم ارتباطي ايجاد شد كه زماني كه اين سيستم درست شد اپراتور اعلام كرد مسئولان در سالن مركزي حضور ندارند.
اين درحالي بود كه مسئولان اعلام كرده بودند اين مراسم با حضور معاون رئيس جمهور انجام خواهد شد اما در اين مراسم نه تنها فرصت به دانشگاه شيراز نرسيد بلكه بسياري از دانشگاه هاي ديگر كشور كه شايد رتبه هاي پايين تري از دانشگاه شيراز داشته باشند به صورت مستقيم در اين مراسم شركت كردند.
از طرفي ديگر برخي از مسئولان حاضر در جلسه اعلام كردند كه سيستم ويديو كنفرانس را دانشگاه اصفهان تهيه كرده در حاليكه دانشگاه مجازي شيراز براي راه اندازي سيستم بسيار مطلوب اعلام آمادگي كرده بود.

 


آسوشيتدپرس ادعا كرد

ايران بخشي از اورانيوم 20 درصد خود را به پودر تبديل كرده است

پس از ادعاي روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز درباره ارائه «طرح 9 گام» ايران به 1+5 اين بار خبرگزاري آسوشيتدپرس مدعي شد كه تهران بخشي از اورانيوم 20 درصد خود را براي جلب اعتماد غرب به پودر تبديل كرده است.
اين خبرگزاري به نقل از كارشناسان سازمان ملل گزارش داد، ايران به منظور كاهش نگراني هاي بين المللي بر سر برنامه هسته اي خود، يك سوم اورانيوم غني شده با غلظت بالا را براي راكتور تحقيقاتي تهران به پودر تبديل كرد. اين فعاليت نشان مي دهد ايران در تلاش است براي از سرگيري مذاكرات هسته اي با قدرت هاي جهان، حسن نيت خود را نشان دهد و همزمان قصد دارد درخواست هاي آمريكا و ساير كشورها براي توقف غني سازي با غلظت بالا را تعديل كند.
آسوشيتدپرس در ادامه به نقل از «حسين نقوي» نماينده مجلس شوراي اسلامي ادعا كرد كه ايران با تبديل بخشي از ذخاير غني شده 20 درصدي خود به اكسيد اورانيوم (U308) در قالب پودر «اقدام اعتمادساز جدي و ملموس» انجام داده است.
آسوشيتدپرس مدعي شد كه ظاهرا اين اقدام بخشي از يك استراتژي گسترده تر براي درخواست لغو تحريم هاي غرب در ازاي طرح هاي گام به گام براي كنار گذاشتن غني سازي اورانيوم است. ايران همواره بر صلح آميز بودن خواسته هاي هسته اي خود تاكيد داشته است اما هيچ مصالحه اي اساسي در خصوص ذخاير 20 درصدي خود پيشنهاد نكرده است.
براساس اين گزارش اولي هاينونن، معاون پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي كه تا 2010 مسئوليت پرونده ايران را در اين سازمان به عهده داشت گفت كه ايران اورانيوم كافي براي تامين سوخت چند سال راكتور تحقيقاتي تهران را دارد و آزمايشگاه ها براي ساخت مواد بيشتر در اين سطح مجهز هستند.
اين گزارش حاكي است: تاكنون پيشنهادات ايران با مقاومت غرب روبه رو شده است.
اين گزارش با ذكر اين كه برنامه غني سازي 20 درصدي ايران از موضوعات محوري مذاكرات است، افزود: ايران مي گويد به اين درجه غني سازي براي راكتور تحقيقاتي پزشكي كه مي تواند ايزوتوپ هايي براي درمان سرطان توليد كنند، نياز دارد. ايران هم چنين اعلام كرده است كه قصد دارد راكتورهاي تحقيقاتي بيشتري بسازد. آمريكا و متحدانش مي خواهند ايران توليد 20 درصدي را متوقف و باقي مواد را به خارج از كشور منتقل كند.
آسوشيتدپرس افزود: اين بن بست باعث وقفه در گفت وگوهاي ايران و گروه شش كشور (اعضاي دائم شوراي امنيت و آلمان) شده است.
چند روز پيش نيز روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز مدعي شده بود كه ايران طرحي شامل 9 گام به 1+5 براي از سرگيري مذاكرات پيشنهاد كرده است كه دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اين ادعا را تكذيب كرد.
 


نتايج تكميل ظرفيت كنكور دانشگاه آزاد اعلام شد

نتايج تكميل ظرفيت آزمون سراسري و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد ديروز 16مهرماه از سوي مركز آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد.
نتايج تكميل ظرفيت آزمون سراسري و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي از طريق پايگاه اطلاع رساني اعلام نتايج مركز آزمون به آدرس www.azmoon.com قابل دسترسي است.
نتايج انتخاب رشته مجدد داوطلبان نيز در اين مرحله اعلام خواهد شد و پذيرفته شدگان مي توانند نتيجه خود را در سايت مركز آزمون مشاهده كنند.
پذيرفته شدگان مي توانند در زمان اعلام شده به واحدهاي دانشگاهي مورد نظر براي ثبت نام مراجعه كنند. براي ثبت نام پذيرفته شدگان، داشتن مدرك تحصيلي، اصل شناسنامه عكس دار، كارت ملي، ارائه مدرك مشخص كننده خدمت وظيفه عمومي(مخصوص برادران) و 6 قطعه عكس الزامي است.
 


آغاز ثبت نام آزمون فراگير ارشد پيام نور

ثبت نام آزمون فراگير دانشگاه پيام نور از ديروز در سايت سازمان سنجش آموزش كشور آغاز شد و تا 22 مهرماه ادامه دارد.
داوطلبان آزمون فراگير كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور مي توانند پس از خريد كارت اعتباري و دريافت دفترچه راهنما نسبت به ثبت نام در مقطع كارشناسي ارشد فراگير سال 91 دانشگاه پيام نور اقدام كنند.
براساس اين گزارش، در اين دوره پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد فراگير دانشگاه پيام نور يك هزار و 800 رشته محل و 26 هزار ظرفيت در نظر گرفته شده است.
همچنين دوهزار و 400 نفر از داوطلبان در دوره هاي مجازي فراگير كارشناسي ارشد ادامه تحصيل مي دهند.

 


اخبار ادبي و هنري

بازداشت بازيگر معترض به سياست نفتي آمريكا
داريل هانا، بازيگر 51 ساله آمريكايي به دليل اعتراض به تجاوز شركت هاي نفتي آمريكايي به مالكيت شخصي شهروندان آمريكايي توسط پليس فدرال دستگير شد.
به گزارش مهر، اين بازيگر كه مقابل تجهيزات ساخت لوله هاي نفتي در يكي از شهرهاي ايالت تگزاس تحصن كرده بود، توسط پليس فدرال دستگير شد. اين در حالي است كه دليل دستگيري وي تجاوز به حريم خصوصي يكي از شركت هاي بزرگ نفتي اعلام شده است.
اين بازيگر 51 ساله در شرايطي در مقابل سرمايه گذاري هفت ميليارد دلاري اين شركت نفتي ايستاده كه از فعالان مهم حوزه محيط زيست در آمريكا بوده است و حتي در سازمان ملل متحد نيز سخنراني كرده است.
وي بارها از سياست هاي ضد محيط زيستي آمريكا انتقاد كرده و پيش از اين نيز در چند مورد توسط پليس دستگير شده است.
مجلس همچنان مخالف «لاله» است
عضو كميته هنر و رسانه كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اعضاي كميسيون فرهنگي براي ساخت پروژه ميلياردي «لاله» توجيه نشدند و موافقت كميسيون فرهنگي براي ساخت اين پروژه واقعيت ندارد.
جمشيد جعفرپور نماينده شهرستان لارستان، خنج و گراش عضو كميته هنر و رسانه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با فارس درباره اظهارنظر اخير رئيس سازمان سينمايي مبني بر توجيه نمايندگان مجلس براي توليد پروژه «لاله»، گفت: پروژه ساخت فيلم «لاله» در ابتدا كه مطرح شد با اعتراضاتي از سوي نمايندگان مجلس علي الخصوص اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس روبرو شد و اعضاي كميسيون خواستار توضيحاتي راجع به پروژه از زبان مسئولين وزارت ارشاد شدند. دكتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي در كميته حضور پيدا كردند و توضيحاتي دادند كه متاسفانه توضيحات نظر اعضاي كميسيون را جلب نكرد و موافقت كميسيون با محتواي فيلم و مبالغ اعلام شده براي هزينه پروژه را به دست نياورد.
وي در ادامه گفت: در كميسيون فرهنگي مجلس توافقي براي توليد فيلم «لاله» وجود ندارد؛ البته اعضاي كميسيون نقطه نظراتي داشتند كه مطرح شد اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است. اعضاي كميسيون فرهنگي براي ساخت پروژه ميلياردي «لاله» توجيه نشدند و موافقت كميسيون فرهنگي براي ساخت اين پروژه واقعيت ندارد و كماكان اعضاي كميسيون بر مواضع خود كه انتقاد به ساخت اين پروژه است پابرجا هستند.
دبير جشنواره تئاتر ماه: اگر تئاتر شهرستان ها كم سو شود
تئاتر تهران محو خواهد شد
دبير نهمين جشنواره تئاتر ماه گفت كه در جشنواره تئاتر ماه تلاش شده است بر تقويت تئاترهاي شهرستاني تمركز شود.
به گزارش خبرنگار كيهان رحمت اميني در نشست خبري اين جشنواره، از تاكيد حوزه هنري بر تئاتر گروه هاي شهرستاني خبر داد و افزود: اگر تئاتر شهرستان ها كم سو شود تئاتر تهران محو مي شود!
رحمت اميني تصريح كرد: گروه هاي تئاتري خوب در شهرستان ها بايد از لحاظ مادي و معنوي تقويت شوند و امكانات مناسب در اختيارشان قرار گيرد تا مانع از مهاجرت هنرمندان به تهران شويم.
جشنواره تئاتر ماه از 25 تا 29 مهر برگزار مي شود. در اين جشنواره 25 اثر از شهرستان ها و 11 اثر از تهران به روي صحنه مي رود. اين جشنواره در سه بخش: صحنه اي، خياباني و كودك برگزار مي شود.
سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس با 6000 كتاب
برگزار مي شود
رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس بسيج و سپاه از ارائه بيش از 6000 عنوان كتاب در سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس در شيراز خبر داد. به گزارش مهر، سرتيپ پاسدار احمد حق طلب در نشستي خبري با اشاره به رشد هر ساله نمايشگاه و برطرف شدن كاستي هاي موجود در آن گفت: نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس امسال از رشد كمي و كيفي قابل توجه تري نسبت به دو دوره قبلي برخوردار شده است و از حضور قابل توجهي از ناشران بهره مي برد. وي ادامه داد: اين نمايشگاه روز جمعه 21 مهر در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي شهر شيراز آغاز به كار مي كند و هشت روز ادامه خواهد داشت.
حق طلب همچنين به حضور 102 ناشر از سراسر كشور در اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: اين تعداد حضور با رشد نزديك به 18 درصد نسبت به سال قبل همراه شده است.
مدير شبكه سه سيما تغيير كرد
مدير شبكه سوم سيما تغيير كرد. طي حكمي از سوي معاون رئيس صدا و سيما در امور سيما، مجيد زين العابدين به سمت مدير شبكه سه سيما منصوب و جايگزين علي اصغر پورمحمدي شد. مجيد زين العابدين قبل از اين قائم مقامي شبكه سه سيما را بر عهده داشته است. طي حكم دارابي، علي اصغر پورمحمدي نيز به سمت مشاور عالي معاون سيما منصوب شد.
 


نرخ سود تسهيلات بافت هاي فرسوده در شهرستان ها 4 درصد اعلام شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
120هزار واحد مسكوني در بافت فرسوده كشور تا پايان امسال نوسازي و احيا مي شود.
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در مراسم معارفه سرپرست اداره بافت فرسوده اداره كل راه و شهرسازي قزوين با اعلام خبر فوق گفت: اين ميزان واحد مسكوني از محل اعتبارات تخصيصي سالهاي گذشته نوسازي شده است كه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد جمور افزود: با تصويب كارگروه مسكن وزارت راه و شهرسازي امسال بانك هاي عامل يكصدهزار فقره تسهيلات براي نوسازي بافت فرسوده با نرخ سود دوران مشاركت 20درصد و فروش اقساطي 15 درصد پرداخت مي كنند.
وي ادامه داد: همچنين در اين كارگروه نوسازي 50هزار واحد مسكوني با استفاده از تسهيلات مسكن مهر خود مالكي مصوب شده است كه اين تسهيلات براي افراد متاهل يا سرپرست خانوار و داراي فرم«ج» سبز پيش بيني شده است.
جمور در ادامه با اشاره به تسهيلاتي كه براي انبوه سازان در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است گفت: اين افراد مي توانند در مرحله سوم دريافت وام، متقاضيان فروش اقساطي خود را معرفي كنند و واحدهاي مسكوني زير پنج واحد هم تا مرحله فروش و تكميل ساختمان براي معرفي متقاضيان فرصت دارند.
وي، نرخ سود تسهيلات بانكي براي انبوه سازان در بافت فرسوده شهر تهران را 9 درصد، مراكز استانها هفت درصد و در شهرستانها چهاردرصد اعلام و اضافه كرد: هم اكنون براي ساخت و ساز سنتي در بافت فرسوده 200 ميليون ريال، نيمه صنعتي 220ميليون ريال و صنعتي 250 ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي شود.

 


با حضور آيت الله امامي كاشاني

ساخت بزرگترين كتابخانه استان اصفهان آغاز شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
كار ساخت بزرگترين كتابخانه استان اصفهان با عنوان كتابخانه مركزي امام عصر(عج) در كاشان و توسط آيت الله امامي كاشاني آغاز شد.
اين كتابخانه در زميني به مساحت 5هزار و زيربناي 10هزارمترمربع در 4طبقه و در جوار مسجد تاريخي 800 ساله ميرعماد كاشان احداث مي شود.
امام جمعه موقت تهران در اين مراسم از كتاب به عنوان يكي از مهمترين اركان پژوهش نام برد و گفت: كتاب هايي بايد در قفسه هاي كتابخانه ها باشد كه بتواند نيازهاي اساسي پژوهشي در همه رشته ها را برآورده سازد.
وي متذكر شد: انتظار مي رود با احداث كتابخانه بزرگ ولي عصر(عج) كاشان و تهيه كتاب هاي مرجع براي كتابخانه و استفاده اهل پژوهش قدم هاي موثري در اين زمينه برداشته شود.
 


استاد برجسته فيزيك هسته اي ايران:

توقف غني سازي اورانيوم تسليم شدن در برابر غرب است

استاد برجسته فيزيك هسته اي كشور گفت: متوقف ساختن غني سازي اورانيوم تسليم شدن در برابر غرب است.
پروفسور رسول خدابخش روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ايران اسلامي در بحث هسته اي همواره به دنيا ثابت كرده كه ساخت سلاح اتمي با آرمان هاي انقلاب، افكار و انديشه هاي انقلابي ملت ايران مغاير است.
وي اضافه كرد: برخلاف شفافيت و حسن نيت ايران، غربي ها همواره با مسئله هسته اي ايران منافقانه برخورد كرده اند و با گستاخي مسائلي را به ايران تكليف مي كنند كه در شأن ملت مسلمان و انقلابي ايران نيست.
خدابخش گروه مذاكره كننده با ايران را آلت دست آمريكا دانست و اظهار داشت: امروز نام گروه 1+5 بايد آمريكا به اضافه آمريكا، نامگذاري شود زيرا 5 دولت ديگر هيچ اراده اي از خود ندارند و آنچه آمريكا و جريان هاي صهيونيستي ديكته مي كنند بر زبان مي آورند.
وي خواسته هاي غرب از ايران را توهين آميز، غيرمنطقي و نامعقول دانست و افزود: دشمنان ايران همچنان در آتش خشم و كينه خود مي سوزند و بزرگترين نگراني آن ها موفقيت و پيشرفت هاي روزافزون ملت ايران است.
پروفسور خدابخش گفت: بدون شك مي توان گفت آژانس بين المللي انرژي اتمي جولانگاه جاسوسان آمريكايي و اسرائيلي است، بازرسان آژانس در بازديدهاي مكرر خود از تأسيسات هسته اي ايران اطلاعات محرمانه را در اختيار اين جاسوسان گذاشته و اقدام به طراحي توطئه هاي مختلفي كرده اند كه شهادت دانشمندان هسته اي يكي از نقشه هاي شوم آنان است.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

هنر ايران باعث شگفتي همگان است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در مدتي كه وزير ارشاد هستم بارها در شهرهاي مازندران حضور يافتم و مازندران به اندازه برخي كشورها افتخارات و مشاهير دارد.
به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساري، سيدمحمد حسيني صبح ديروز به مناسبت بزرگداشت هفته هنر، در مراسم افتتاحيه هفته هنر مازندران اظهار داشت: هنر ايران باعث اعجاب و شگفتي همگان است، يك اثر هنري مي تواند پاسخي روشن براي همه تبليغات منفي عليه ما باشد.
وزير ارشاد افزود: اينكه آنها بخواهند مردم ايران را بي منطق نشان دهند با يك كار هنري پاسخ همه آنها داده مي شود.
حسيني يادآور شد: شاعران ما از ديرباز دعوت به صلح و انسان دوستي مي كردند و هيچ وقت از ابزار هنر براي توهين به ديگران استفاده نمي كردند، برعكس غرب كه امروز مي بينيم به پيامبر ما توهين مي كنند.
وي خاطر نشان كرد: نوع دوستي در بيان شاعران، حكيمان و هنر ما تجلي يافته و فكر مي كنيم بهترين راه مقابله با هجمه فرهنگي اين است كه بتوانيم هنر را به دنيا معرفي كنيم و اكنون درها باز است.
حسيني در ادامه بيان داشت: اگر تلاش كار كنيم مي توانيم دنيا را به زيبايي هاي واقعي آشنا كنيم.
 


نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي:

قوانين شهرداري ها در كميسيون شوراها اصلاح مي شود

نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي گفت: پالايش و اصلاح قوانين شهرداري در كميسيون شوراها مطرح شده كه با تحقق اين اقدام بسياري از مشكلات مديريت شهري برطرف مي شود.
به گزارش فارس ، داوود محمدي در همايش شوراهاي اسلامي و شهرداران شهرستان قزوين كه در سالن باغستان جهاد كشاورزي در قزوين برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق افزود: با پالايش و اصلاح قوانين شهرداري ها در كميسيون شوراها مي توان خدمات مفيدتري به مردم ارائه داد.
وي با بيان اينكه عدم آشنايي مديران به مقررات و قوانين موجب مشكلات بسياري مي شود، يادآور شد: قوانين شهرداري ها در كتابي به صورت گنگ و مبهم نوشته شده كه برخي از مديران با مطالعه اين كتاب نمي توانند فهم و درك درستي از برخي مطالب آن داشته باشند.
نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سند راهبردي و اساسي مديريت شهري بايد براي شهرداري تدوين شود، بيان كرد: اين سند به عنوان نقشه راه مي تواند كمك مهمي به شوراهاي اسلامي كنند تا خدمات بهتري را به مردم ارائه و رضايت آنان را كسب كنند.
محمدي يادآور شد: پژوهش و تحقيقات در تدوين سند مديريت شهري از جايگاه والايي برخوردار است كه اين اسناد بايد طبق آن نوشته شود تا نتايج مطلوب تري به دست آيد. وي ادامه داد: با عدم تبعيض امكانات شهري بين مردم مي توان رضايت آنها را از ارائه خدمات افزايش داد.
نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه بودجه نويسي ناقص موجب عدم رضايت مردم مي شود، بيان كرد: اين برنامه بايد به صورت كامل باشد تا مردم از برنامه هاي اجرايي رضايت داشته باشند.
 


دانش آموز مازندراني ايده پرداز برتر كشور شد

ساري- خبرنگار كيهان:
در دومين جشنواره بين المللي تحقيق و توسعه ايران دانش آموز مازندراني به عنوان ايده پرداز برتر كشور انتخاب شد.
به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران سيد محمد رضا موسوي مجد دانش آموز پايه چهارم ابتدايي دبستان شهيد اكبرزاده بابل كه در اين جشنواره شركت كرده بود با طرح ساخت آيفن چند منظوره توانست رتبه برتر در قسمت ايده پردازي را كسب كند.
در اين جشنواره 141 ايده پرداز نامزد دريافت جايزه بودند كه پس از داوري 10 ايده برتر دانش آموزي و 10 ايده برتر دانشجويي و 5 پايان نامه انتخاب شدند.
اين جشنواره بين المللي با هدف ارج نهادن به فعاليت هاي پژوهشي و تلاش پژوهشگران در بخش صنعت و معدن از سال 1390 از سوي انجمن تخصصي مراكز تحقيق و توسعه صنايع و معادن، برگزار مي شود.
 


در ليگ برتر كشور تيم ووشو خراسان رضوي به پيروزي رسيد

مشهد-خبرنگاركيهان:
تيم ووشو خراسان رضوي در هفته نخست مسابقات ليگ برتر كشور با عنوان «جام ستارگان» تيم زنجان را از پيش رو برداشت.
هفته اول ليگ برتر ووشو كشور در آكادمي ووشو تهران برگزار شد و تيم خراسان رضوي توانست با نتيجه 10 بر 3 تيم زنجان را شكست دهد. گفتني است، در حال حاضر تيم ووشو خراسان رضوي پس از نفت تهران در جايگاه دوم جدول رده بندي ليگ برتر كشور قرار دارد و در ديدار بعدي خود، سه هفته آينده در تهران به مصاف تيم رنگ فيروزه شيراز خواهد رفت.
 


سفر يك روزه وزير راه و شهرسازي به اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
وزير راه و شهرسازي از بهره برداري از 5/1ميليون واحد مسكن مهر و روستايي تا پايان سال جاري خبر داد.
علي نيكزاد در سفر يك روزه به اردبيل از پروژه راه آهن اردبيل- ميانه و مسكن مهر بازديد و در جلسه شوراي مسكن و حمل و نقل استان شركت كرد.
وزير راه و شهرسازي در جريان اين سفر گفت: در حال حاضر در سطح كشور
5/1ميليون واحد مسكن مهر و روستايي در دست احداث است و با بهره برداري از اين پروژه ها تعداد واحدهاي مسكن مهر احداثي در سطح كشور به بيش از 4 ميليون و 129هزار واحد خواهد رسيد.
وي در ارتباط با مسكن مهر اردبيل گفت: سهم استان از مسكن مهر 111 هزار واحد است كه تاكنون 38 هزار واحد مورد بهره برداري قرار گرفته و 10هزار واحد ديگر نيز در دست احداث است.
نيكزاد با اشاره به پروژه راه آهن اردبيل- ميانه گفت: اين پروژه 175كيلومتر طول دارد و 102كيلومتر از آن آماده ريل گذاري است، 5 پيمانكار در حال اجراي اين پروژه اند و تلاش مي شود تا پايان دولت دهم وضعيت آن به يك مرحله مطلوب و قابل قبول برسد.
وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه هم اكنون يك هزار پروژه راه سازي با سرمايه گذاري 700 هزار ميليارد ريال در حال اجراست، افزود: به منظور تجهيز فرودگاه هاي كشور تعداد هشت دستگاه آيرلس خريداري شده است كه با حل مشكل ترخيص آنها نسبت به نصب آنها اقدام خواهد شد.
معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان حمل و نقل و راهداري كشور نيز كه در اين سفر علي نيكزاد را همراهي مي كرد در اردبيل گفت: تا پايان امسال 25 استان كشور مجهز به مركز مديريت راه ها مي شوند.
شهريار افندي زاده افزود: امسال 3هزار و700 كيلومتر از شبكه هاي جاده اي كشور به دوربين هاي ثبت سرعت مجهز مي شوند.
 


معاون وزير ورزش و جوانان خبر داد

تشكيل شبكه هاي جوان در حوزه بيداري اسلامي

معاون امور جوانان وزير ورزش با اشاره به تشكيل شبكه «رايحه نجابت» در مازندران گفت: برنامه بعدي شبكه جوانان فعال در موضوعات جهادي و شبكه سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه بيداري اسلامي است.
«محمد صادق اكبري» در حاشيه سفر به مازندران در گفت و گو با فارس در مياندرود اظهار داشت: براساس ماده واحده مصوبه مجلس شوراي اسلامي سازمان ملي جوانان و تربيت بدني با وظايف و تشكيلات وزارت ورزش و جوانان تشكيل شد و از آن استنباط مي شود كه اين وزارتخانه بايد كار سازمان ملي جوانان را مانند گذشته دنبال كند.
وي از تدوين راهبردهاي پنج گانه به عنوان راهبردهاي عفاف و حجاب خبر داد و افزود: نگاه اساسي اين است كه موضوع جوانان را در سطح كشور گسترش دهيم و در اين راه تمام استانداران موظف شدند ستادهاي امور جوانان استاني به رياست استاندار و دبيري مديركل هاي استان ها تشكيل دهند.
معاون ساماندهي امور جوانان وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه دو شبكه در گذشته با عناوين «انديشه ناب» با محوريت انديشه هاي شهيد مطهري و شبكه دوم با محوريت ديدگاه هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي شكل گرفته است، اظهار داشت: سومين شبكه نيز با محوريت رايحه عفاف و حجاب است كه در مازندران با موضوعيت حجاب و عفاف آغاز به كار مي كند. اكبري در پايان تصريح كرد: اين شبكه ها با بهره مندي از منويات رهبر معظم انقلاب راه اندازي شده است.
 


معاون وزير راه اعلام كرد

كاهش 6 درصدي تلفات جاده اي روستايي كشور

سلماس- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي در امور روستايي از كاهش 6 درصدي تلفات جاده اي روستايي كشور در سال جاري خبر داد.
ميرشفيع افزود: در 6 ماهه نخست سال جاري تلفات جاده اي روستايي در مقايسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد كاهش يافته است.
وي در گفت وگو با خبرنگاران به بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي اشاره كرد و گفت: از 150 هزار كيلومتر راه روستايي بالاي 20 خانوار در كشور 98 هزار كيلومتر آسفالت شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه براي آسفالت راه هاي باقيمانده 1هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار نياز است، افزود: 65 درصد از راه هاي روستايي آسفالت شده است.
 


اعتراض مردم همدان عليه فيلم موهن به ساحت پيامبر(ص)

همدان- خبرنگار كيهان:
مردم همدان با برپايي راهپيمايي با شكوه توطئه آمريكايي صهيونيستي توهين به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام(ص) را محكوم كردند.
اقشار مختلف مردم شهر همدان اعم از روحانيان، كارمندان، دانشگاهيان، كارگران، فرهنگيان، دانش آموزان، بازاريان و... در حالي كه آيت الله محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان پيشاپيش آنها حركت مي كرد، راهپيمايي پرشكوه خود را از ميدان امامزاده عبدالله آغاز كردند.
راهپيمايان با سردادن شعارهايي از جمله مرگ برآمريكا، مرگ بر اسرائيل، لبيك يا محمد(ص)، مرگ بر شياطين، واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، الله اكبر و لااله الاالله و...، مسير راهپيمايي را تا ميدان امام خميني(ره) همدان پيمودند.
در پايان راهپيمايي قطعنامه راهپيمايي در محكوميت عمل ضد ديني و ضد بشري توهين به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) رسول نور و رحمت قرائت شد و هر بند آن با تكبير انبوه حاضران به تأييد رسيد.
به گزارش خبرنگار كيهان مشابه اين راهپيمايي پرشكوه در شهرستان هاي ملاير، نهاوند، تويسركان، بهار، رزن، كبودرآهنگ، اسدآباد و فامنين نيز برگزار شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14