(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3  آبان  1391 - شماره 20340

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي در ديدار رئيس جديد دفتر حفاظت منافع مصر:
ظرفيت هاي ايران و مصر بنياني براي ثبات منطقه است
ايستگاه آخر مناظره هاي انتخاباتي در آمريكا
اوباما : شديدترين تحريم هاي تاريخ عليه ايران اعمال شده است
رامني: بدهي هاي كلان از آمريكا كشوري قدرتمند نمي سازد
در مكتب امام
الميادين: مناظره اوباما-رامني نشان داد
جرات سخن گفتن درباره اقدام نظامي عليه ايران را ندارند
نظر 3 مرجع تقليد در باره كنترل جمعيت اعلام شد
عليزاده :
دادسرا درخواست رفع بازداشت مهدي هاشمي را نپذيرفت
سياستمدار پاكستان:
تحريم هاي غرب باعث پيشرفت ايران شده است
هاشمي رفسنجاني:
اسلام عامل وحدت مردم است
نمايندگان قانع نشدند
طرح سؤال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه ارسال شد
امضاي تفاهم نامه ديوان محاسبات و دولت
براي استفاده از شبكه الكترونيكي
تسليت رئيس مجلس و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
به مناسبت درگذشت حجت الاسلام مرواريد
فيلم همكار فيلم هاي مستهجن هاليوود دچار بحران شد
استعفاي دسته جمعي عوامل فيلم ميلياردي «لاله»
جلالي خبر داد
برگزاري اولين مانور سايبري در كشور
رئيس ديوان عالي كشور:
مسئولان معيشت مردم و مشكلات اقتصادي را در اولويت قرار دهند
امشب در ميدان رسالت تهران صورت مي گيرد
تجمع بزرگ مردمي در بزرگداشت پيامبر اعظم«ص»


صالحي در ديدار رئيس جديد دفتر حفاظت منافع مصر:

ظرفيت هاي ايران و مصر بنياني براي ثبات منطقه است

وزير خارجه ايران ظرفيت هاي اقتصادي و زمينه هاي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي ايران و مصر را بنياني براي ثبات منطقه خواند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «خالد عماره» رئيس جديد دفتر حفاظت منافع مصر در ايران ديروز (سه شنبه) با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار با اشاره به تقويت روابط و مناسبات دوجانبه و توسعه همكاري ها در همه زمينه ها تصريح كرد: ايران آمادگي دارد با توجه به تاريخ و تمدن مشترك دو ملت دستاوردهاي خود را در حوزه هاي علمي و فناوري براي رشد و توسعه مصر به خدمت گيرد.
وزير امور خارجه كشورمان حضور رئيس جديد دفتر حفاظت منافع مصر در كشورمان را فرصت جديدي براي توسعه مناسبات تهران و قاهره قلمداد كرد و افزود: وجود ظرفيت هاي مناسب اقتصادي، سياحتي و زمينه هاي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي مشترك فيمابين دو كشور مي تواند بنياني براي ثبات منطقه اي با بهره گيري از ظرفيت هاي تاريخي، فرهنگي و تمدني مشترك ايران و مصر باشد.
رئيس جديد دفتر حفاظت منافع مصر در كشورمان نيز در اين ديدار ظرفيت هاي تاريخي، فرهنگي و تمدني دو كشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: ايران و مصر از حوزه تمدني عميق برخوردارند و زمينه هاي فعاليت مشترك در ابعاد منطقه اي و بين المللي با ديدگاه هاي مشترك براي دو طرف وجود دارد.
وي گفت: مصر همواره از حقوق مسلم ايران در فعاليت هسته اي صلح آميز دفاع كرده و با توجه به ظرفيت مشترك دو كشور در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و تجاري براي توسعه مناسبات آمادگي داريم.
خالد عماره افزود: من به عنوان نماينده دولت و ملت مصر حامل پيام هاي مودت و توسعه همكاري هاي مشترك بين دو كشور ايران و مصر از طرف وزير امور خارجه كشورم هستم.
تقديم پيش نويس استوارنامه سفير جديد سوئد در تهران
به صالحي
«پيتر تيلور» سفير جديد سوئد در ايران ديروز ضمن ديدار با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقديم وي كرد.
صالحي در اين ديدار با اشاره به پيشرفت ها و توسعه كشورمان در زمينه هاي مختلف علمي، پزشكي و فناوري گفت: زمينه ها و ظرفيت هاي بسيار زيادي براي توسعه همكاري هاي فيمابين وجود دارد و ما آماده توسعه روابط در زمينه هاي اقتصادي، تجاري، فرهنگي و علمي هستيم.
وي ايران را شريك طبيعي اتحاديه اروپا ذكر كرد و افزود: ايران شريك قابل اعتمادي براي اروپاست و بايد روابط ما براساس همكاري و اعتماد متقابل باشد.
 


ايستگاه آخر مناظره هاي انتخاباتي در آمريكا

اوباما : شديدترين تحريم هاي تاريخ عليه ايران اعمال شده است
رامني: بدهي هاي كلان از آمريكا كشوري قدرتمند نمي سازد

ميت رامني نامزد جمهوريخواهان در آخرين مناظره تبليغاتي با اوباما از بدهي هاي كلان آمريكا به عنوان بزرگترين تهديد امنيت ملي آمريكا ياد كرد و اوباما نيز در مقابل از شديدترين تحريم هاي تاريخ عليه ايران در طول 4 سال گذشته سخن گفت.
رامني و اوباما در اين مناظره در حالي كه تلاش داشتند نشان دهند در سياست هاي كلان چون حمايت از اسرائيل و مقابله با ايران اشتراك نظر دارند در بحث بدهي هاي كلان آمريكا دست به افشاگري عليه يكديگر زدند.
در حالي كه اوباما از شديدترين تحريم هاي تاريخ عليه ايران سخن مي گفت رامني بدهي هاي كلان آمريكا را به رخ اوباما كشيد و گفت: اينكه رئيس جمهور ايران مي گويد بدهي هاي آمريكا از اين كشور يك كشور قدرتمند نمي سازد وحشتناك است.
در آخرين مناظره انتخاباتي باراك اوباما كانديداي دموكرات ها و ميت رامني كانديداي جمهوريخواهان كه عصر دوشنبه با محوريت سياست خارجي در ايالت فلوريدا برگزار شد ابتدا رامني ايران را بزرگترين تهديد خواند و مدعي شد ايران در طول 4 سال گذشته به سلاح هسته اي نزديكتر شده است.
وي خاورميانه را منطقه اي خواند كه بزرگترين نگراني براي كل جهان و به ويژه آمريكا است.
رامني در ادامه با بيان اينكه ايران بزرگترين تهديد امنيت ملي است كه آمريكا با آن مواجه است سوريه را تنهاترين متحد ايران در جهان عرب دانست و گفت: سوريه مسير ايران به دريا و به سوي مسلح كردن حزب الله در لبنان است كه متحد ما اسرائيل را تهديد مي كند.
در حالي كه بخش اعظم اين مناظره به بحث تحريم هاي آمريكا و متحدانش عليه ايران گذشت رامني در بخش ديگري از اين مناظره به بدهي هاي كلان آمريكا در طول سالهاي گذشته اشاره كرده و گفت: وقتي رئيس جمهور ايران مي گويد بدهي هاي كلان از آمريكا يك كشور قدرتمند نمي سازد وحشتناك است. وي به نقل از آدميرال مولن رئيس ستاد مشترك آمريكا بدهي هاي اين كشور را بزرگترين تهديد امنيت ملي آمريكا دانست و گفت: اقتصاد ما ضعيف است.
در بخش ديگر اين مناظره كه به خطوط قرمز اسرائيل و ايران مربوط بود اوباما رئيس جمهور آمريكا گفت:اسرائيل يك دوست واقعي و بزرگترين متحد ما در منطقه است، اگر اسرائيل مورد حمله قرار گيرد آمريكا در كنار اسرائيل خواهد ايستاد و من در سراسر دوران رياست جمهوري ام به آن اشاره كرده ام.
وي با بيان اينكه ما قوي ترين همكاري نظامي و اطلاعاتي در طول تاريخ را ميان آمريكا و اسرائيل داشته ايم گفت: تا وقتي من رئيس جمهور هستم ايران به انرژي هسته اي دست نخواهد يافت.
اوباما سپس تأكيد كرد: ما قوي ترين ائتلاف را سازماندهي كرده و قوي ترين تحريم ها در طول تاريخ را عليه ايران اعمال كرده ايم. اوباما ادعا كرد كه اين تحريم ها ايران را فلج كرده است ولي پاسخ نداد كه آيا اين تحريم ها خللي در برنامه هسته اي ايران و نيز پيشرفت كشورمان ايجاد كرده است يا نه؟
وي با اشاره به تحريم هايي كه به سركردگي دولت او بر ايران اعمال شده است، گفت: كاري كه ما در رابطه با تحريم ها انجام داديم اكنون ايران را با يك انتخاب روبرو مي سازد، آنها مي توانند مسير ديپلماتيك را انتخاب كنند و به برنامه هسته اي شان پايان دهند يا اينكه مجبورند با جهاني متحد و رئيس جمهور آمريكا روبرو شوند كه گفته است قصد نداريم هيچ گزينه اي را از روي ميز كنار بگذاريم.
وي انتقادي را كه از چندي قبل در مواقع مختلف از رامني در قبال ايران داشت، تكرار كرد و افزود: اختلاف نظري كه من با فرماندار رامني دارم اين است كه در دوران جريان مبارزات (انتخاباتي) اغلب طوري حرف زده كه گويا ما بايد به اقدام نظامي زودهنگام دست مي زديم. من فكر مي كنم اين اشتباه است زيرا وقتي قرار است مردان و زنان جوان را در مسير آسيب قرار دهيم، من همواره اين را درك مي كنم كه اين بايد آخرين دستاويز و نه اولين دستاويز ما باشد.
اعلام سرسپردگي رامني به رژيم صهيونيستي
در پايان وقت اوباما براي صحبت كردن، نوبت به رامني رسيد كه بلافاصله به سرسپردگي دولت احتمالي خود به رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و گفت: قبل از هر چيز مي خواهم بر همان نكته اي كه رئيس جمهور گفت تاكيد كنم، كه اگر من رئيس جمهور آمريكا باشم و زماني كه رئيس جمهور آمريكا باشم ما در كنار اسرائيل خواهيم ايستاد و اگر به اسرائيل حمله شود، از آنها حمايت خواهيم كرد، نه فقط به شكل ديپلماتيك و فرهنگي، بلكه به لحاظ نظامي.
رامني با بيان اينكه كار اوباما در تحريم هاي وسيع ايران را تأييد مي كنم گفت: در صورت پيروزي اين تحريم ها را تشديد خواهم كرد.
توافق براي مذاكره مستقيم صحت ندارد
اوباما درباره ادعاي روزنامه نيويورك تايمز درباره توافق اصولي ايران و آمريكا براي مذاكرات مستقيم نيز گفت: اينها گزارشات روزنامه است و صحت ندارد.
رئيس جمهور آمريكا در اظهارنظري تأمل برانگيز گفت: افرادي در ايران هستند كه آرمان هاي ما براي زندگي بهتر را دنبال مي كنند.
ايران جز ضعف آمريكا چيزي نديده است
در ادامه اين مناظره رامني با بيان اينكه آمريكا در برابر ايران ضعف نشان داده است گفت: ايراني ها در مواقع حساس چيزي جز ضعف از آمريكا نديده اند.
رامني در ادامه و در اظهارنظري عجيب مدعي شد دولت آمريكا در دوران اغتشاشات خياباني سال 88 سكوت كرده بود، اين ادعا در حالي است كه دولت آمريكا در طول فتنه 88 بيشترين همراهي و همگامي را با سران و فعالان فتنه داشته است.
اوباما نيز ضمن انتقاد از رامني به نفع بردن او از سرمايه گذاري در شركتي كه با ايران معامله داشته اشاره كرد و گفت: ما شديدترين تحريم ها را داشته ايم و در واقع وقتي ما در حال هماهنگي ائتلافي بين المللي براي اطمينان يافتن از اينكه تحريم ها موثر هستند، بوديم، شما در حال سرمايه گذاري در يك شركت نفت چيني بوديد كه با بخش نفتي ايران تجارت مي كرد.
گفتني است اوباما و رامني در پاسخ به سوالي در زمينه واكنش آمريكا به احتمال حمله رژيم صهيونيستي به ايران سكوت كرده و از پاسخ صريح طفره رفتند.
 


در مكتب امام

روشنفكران متعهد!
خودتان را از شر «ايسم» و «ايست» نجات دهيد!
روشنفكران متعهد و مسئول!
بياييد تفرقه و تشتت را كنار گذاريد و: به مردم فكر كنيد.
و براي نجات اين قهرمانان شهيد داده، خود را از شر «ايسم» و «ايست» شرق و غرب نجات دهيد. روي پاي خود بايستيد و از تكيه به اجانب بپرهيزيد.
صحيفه نور - ج 12 - ص 23
 


الميادين: مناظره اوباما-رامني نشان داد

جرات سخن گفتن درباره اقدام نظامي عليه ايران را ندارند

استاد دانشگاه در واشنگتن در گفت وگو با شبكه تلويزيوني الميادين، تاكيد كرد دو نامزد دموكرات و جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا حتي جرات سخن گفتن درباره اقدام نظامي عليه ايران را به خود ندادند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الميادين، سيف دعنا، درباره تاكيد اوباما و رامني بر تشديد تحريمها بر ايران خاطر نشان كرد: رامني تلاش كرد در اين مورد موضع خود را متفاوت از اوباما جلوه دهد تا حمايت اسرائيل را به دست آورد. اما در عمل موضع نامزد جمهوريخواهان در مورد ايران با اوباما متفاوت نبود. موضع آمريكا در مجموع تشديد تحريم اقتصادي عليه ايران است. به عبارت ديگر اوباما و رامني حتي جرات سخن گفتن درباره امكان دخالت نظامي در ايران يا توسل به زور عليه اين كشور را به خود ندادند. اين حرف كه گزينه نظامي آخرين گزينه در برابر ايران است، ابهام آميز است. اوباما و رامني هيچ برنامه مشخصي به جز تحريم اقتصادي براي جلوگيري از دستيابي ايران به قدرت هسته اي ارائه نكردند.
وي درباره مناظره باراك اوباما و ميت رامني تصريح كرد: اوباما و رامني هر كدام در اين مناظره تلاش كردند خود را رهبري قوي و مسئوليت پذير نشان دهند. اوباما تلاش كرد رامني را بي تجربه و جسور نشان دهد كه خواهان جنگ است.
دعنا افزود: اين جمله اوباما كه سوريها خود سرنوشت كشورشان را تعيين كنند، دقيقا مطابق بيانيه نشست ژنو با روسيه است. در واقع اوباما به اين ترتيب به نقش كليدي روسيه براي حل بحران در سوريه اذعان كرد و مخالفت خود را با دخالت نظامي در سوريه اعلام كرد. رامني هم در اساس موضع متفاوتي با دولت اوباما ندارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،اين كارشناس عرب اضافه كرد: رامني در اين مناظره تلاش كرد وجهه ترسناكي از اسلام و مسلمانان ترسيم كند. او در اين باره به تسلط اخوان المسلمين بر قدرت در مصر اشاره كرد. اوباما و رامني در مورد مصر بر اجراي توافقنامه كمپ ديويد تاكيد كردند.
 


نظر 3 مرجع تقليد در باره كنترل جمعيت اعلام شد

آيات عظام لطف الله صافي گلپايگاني، ناصر مكارم شيرازي و حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد در قم در پاسخ به استفتايي، نظر خود را در باره كنترل جمعيت بيان كردند .
به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، در اين استفتاء آمده است: در وضعيت كنوني با توجه به سوء استفاده مشركان و مخالفان اهل بيت (ع) از طرح كنترل جمعيت، وظيفه دولتمردان، رسانه ها، مطبوعات، اساتيد حوزه و دانشگاه، نويسندگان و گويندگان و تمام ارادتمندان مكتب اميرالمومنين (ع) و فرزندان معصوم (ع) ايشان و پيروان ولايت فقيه كه ادامه ولايت اميرالمومنين(ع) است، به منظور تحكيم بنيان خانواده ها و حفظ بافت سياسي و اجتماعي كشور اميرالمومنين (ع) چيست؟
آيت الله صافي گلپايگاني در پاسخ به اين استفتا اعلام كرد: در اسلام و تعاليم سازنده آن كه همه جوانب حيات بشر را شامل است، داشتن اولاد و فرزندان متعدد مورد تشويق و ترغيب است و تا حدي تاكيد شده است كه حضرت رسول اكرم (ص) به كثرت امت خود بر امم ديگر مباهات مي فرمايند، ثواب هايي كه در توليد مثل و تربيت اولاد براي پدر و مادر مقرر شده است، به قدري جالب و عظيم است كه سزاوار نيست والدين با جلوگيري در بارداري، از اين همه ثواب خود را محروم سازند و آن را كنترل كنند.
آيت الله مكارم شيرازي نيز در پاسخ اين استفتا بيان كرده است: در تمام مواردي كه كنترل مواليد سبب تغيير بافت جمعيت و ضربه زدن به مباني مكتب اهل بيت (ع) مي شود، همه وظيفه دارند در حد توان خود جلوي اين معضل را بگيرند . همچنين در پاسخ آيت الله نوري همداني آمده است:در چنين شرايطي وظيفه پيروان اهل بيت (ع) اين است كه با رعايت موازين شرعي و مقررات حكومت اسلامي، از امكانات خود استفاده كنند و اجازه ندهند چنين امري واقع شود و مسئولان و رسانه ها و دانشمندان وظيفه دارند مردم را آگاه كنند و خطر آن را براي مردم توضيح دهند.
 


عليزاده :

دادسرا درخواست رفع بازداشت مهدي هاشمي را نپذيرفت

وكيل مهدي هاشمي با اعلام خبر عدم پذيرش درخواستش براي تبديل قرار بازداشت از سوي دادسراي امنيت، گفت كه اين درخواست را از طريق پست سفارشي به دادسرا ارسال خواهد كرد.
محمود عليزاده درباره آخرين وضعيت مهدي هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: به استناد بند (ه) ماده (3) قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب، هرگاه متهم موجبات بازداشت را مرتفع ببيند، مي تواند از بازرس درخواست رفع بازداشت كند.
وي به فارس گفت: براي بازداشت موقت يك ماه زمان در نظر گرفته شده امروز (روز سه شنبه) يك ماه از بازداشت مهدي گذشته و من مراجعه كردم تا تقاضاي تبديل قرار بازداشت وي به قرار وثيقه را ارائه دهم.
وي با بيان اينكه مسئولان دادسرا برخلاف روال پذيرفته شده و بند (3) قانون حقوق شهروندي از پذيرش درخواستم خودداري كردند مدعي شد: از نظر ما موجبات بازداشت مهدي كه در ماده 32 قانون آئين دادرسي كيفري آمده، مرتفع شد نه بيم فرار و نه بيم تباني و نه بيم امحاي ادله وجود دارد.
عليزاده افزود: مسئولان دادسرا مي توانستند درخواستم را بگيرند ولي با آن مخالفت كنند تا ما هم بر اساس قانون عمل كنيم اما اصلا به من اجازه ورود به دادسرا ندادند.
وي تصريح كرد كه درخواست خود را براي تبديل قرار بازداشت موقت مهدي هاشمي به قرار وثيقه، از طريق پست سفارشي براي دادسرا ارسال خواهد كرد.
 


سياستمدار پاكستان:

تحريم هاي غرب باعث پيشرفت ايران شده است

سياستمدار و نماينده سابق مجلس سناي پاكستان با تاكيد بر اينكه تحريم هاي سه دهه گذشته غرب عليه ايران باعث پيشرفت و رشد جمهوري اسلامي ايران شده است، گفت: ايستادگي ملت ايران در برابر فشارهاي غرب ستودني است.
اقبال ظفر جهگرا ديروز در گفت وگو با ايرنا خاطر نشان كرد: ديكتاتوري آمريكا امروز در جهان مشهود و سياست هاي اعمال فشار آن بر ساير كشورهاي جهان چهره اين كشور را در سطح بين الملل منفورتر كرده است.
وي گفت: واشنگتن بيش از آنكه با ديگر كشورهاي جهان روابط خوب برقرار كند و در تلاش براي توسعه آن باشد، به نظامي مستبد و از هم گسيخته در دنيا تبديل شده است.
دبيركل حزب مسلم ليگ پاكستان شاخه نواز ( PML-N ) با اشاره به مقاومت دولت و ملت ايران در برابر فشارهاي غرب افزود: جمهوري اسلامي ايران عليرغم توطئه ها بمنظور عدم ترقي، در تمامي زمينه ها پيشرفت كرده و به كشوري قدرتمند در جهان تبديل شده است.
وي بر اين عقيده است كه ايران همواره به دنبال سياست هاي خارجي مستقل بوده و هرگز تحت تاثير سلطه غرب قرار نخواهد گرفت.
اقبال ظفر خاطر نشان كرد: دولت جمهوري اسلامي خواهان روابط قوي با كشورهاي جهان است و ايراني ها در طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نشان داده اند كه هرگز در زمينه استقلال، حاكميت و تماميت ارضي خود با احدي معامله نمي كنند.
وي با بيان اين ايده كه تحريم ها نمي تواند كشورهاي مستقل و آزاد را از دستيابي به اهداف و پيشرفت هاي مد نظر متوقف سازند، گفت: كشورهايي مانند ايران هميشه تصميم گيري هاي خود را بر اساس حفظ منافع ملي كشورشان اتخاذ مي كنند و نيازي به استفاده از ايده هاي غرب ندارند.
اين سياستمدار پاكستاني با تاكيد بر اينكه آنان (غربي ها) نبايد با افزايش تحريم ها مردم ايران را تحت فشار قرار دهند، خطاب به دولتمردان آمريكا گفت: واشنگتن مي بايست ضمن بازبيني و تامل مجدد در زمينه اجراي سياست هاي خارجي خود هرچه سريعتر از تهديد كشورهاي ديگر جهان بويژه ايران دست بردارد.
 


هاشمي رفسنجاني:

اسلام عامل وحدت مردم است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت، «اسلام» را اساس و عامل وحدت مردم در سراسر كشور دانست.
آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در جمع اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي استان گلستان با اعلام اين مطلب و با اشاره به لزوم ارائه الگوي صحيح و رحماني از اسلام و تفسيري كارآمد از مكتب اهل بيت(ع) تاكيد كرد: اگر خداي ناكرده اسلام و مكتب اهل بيت به دليل عملكرد بد، بي تدبيري ها و ناكارآمدي ها صدمه ببيند، وحدت ارضي كشور نيز صدمه خواهد ديد.
وي هموطنان اهل سنت كشور را همراه و دلسوز انقلاب و نظام اسلامي خواند و گفت: اقليت ها و اقوام كشور همواره وحدت ارضي و سياسي را مدنظر داشته و در كنار همه مردم، ايراني يكپارچه و متحد را خواستارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت، امام خميني(ره) را يكي از نوادر و نوابغ تاريخ معاصر جهان و اسلام خواند و با اشاره به كار بزرگ ايشان در ايجاد نهضت، سرنگوني استبداد و تاسيس نظام جمهوري اسلامي بر مبناي مكتب اهل بيت(ع) تصريح كرد: در مقطعي از دوران مبارزه، امام راحل به جرم تدريس فلسفه در حوزه هاي علميه مورد اهانت قرار مي گرفتند كه متاسفانه امروز هم عقبه همان تفكر و انديشه متحجر وجود دارند و آثار سوء خود را در جامعه مي گذارند.
وي افزود: نظام جمهوري اسلامي سرمايه بزرگ تشيع و جهان اسلام است كه پس از 1400 سال بر مبناي ارزش هاي مكتب اهل بيت شكل گرفته و خداوند با ايجاد اين نظام در ايران اسلامي با امكانات فراوان اقتصادي، مادي و فرهنگي و نيز مردمي صبور، وفادار و دلسوز حجت را بر همه ما براي ايجاد الگويي متعالي، اسلامي و الهي تمام كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها، وي درباره حضور بيشتر و موثر در عرصه سياسي كشور و حل مشكلات تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران مديون خون مجاهداني است كه همه هستي و وجود خود را صرف اعتلاي آن كرده اند و من و امثال من سربازان كوچكي از خيل سربازان بي شمار انقلاب بوده و خواهيم بود و من از هرگونه كمكي در صورت وجود گوش شنوا، براي رفع مشكلات دريغ نكرده و نخواهم كرد.
 


نمايندگان قانع نشدند

طرح سؤال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه ارسال شد

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه طراحان سؤال از پاسخ هاي نمايندگان رئيس جمهور قانع نشدند افزود: طرح سؤال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه مجلس ارسال شد.
غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: موضوع سؤال نمايندگان از رئيس جمهور روز سه شنبه مورد بررسي قرار گرفت و درباره پاسخهاي نمايندگان رئيس جمهور در اين جلسه توضيحاتي ارائه شد.
وي افزود: بعد از ارائه توضيحات از سوي نمايندگان رئيس جمهور در جلسه روز يكشنبه، عوض حيدرپور نماينده شهرضا كه به عنوان نماينده طراحان سؤال در كميسيون حضور داشت گفت كه پاسخ هاي نمايندگان رئيس جمهور را قانع كننده نمي داند.
سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس به فارس گفت: بعد از قانع نشدن حيدرپور از پاسخ نمايندگان رئيس جمهور طرح سؤال را به هيئت رئيسه ارسال كرديم.
عليرضا منادي عضو هيئت رئيسه مجلس نيز با بيان اينكه در شرايط كنوني تعداد امضاهاي طرح سؤال از رئيس جمهور تقريباً در مرز نصاب است گفت: پس گرفتن و اضافه كردن امضا براي طرح سؤال تا يكشنبه 14 آبان ممكن است.
نماينده مردم آذرشهر و اسكو و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به طرح سؤال از رئيس جمهور گفت: طبق آيين نامه جديد مجلس نمايندگان تنها تا زماني كه رئيس مجلس از رئيس جمهور براي حضور در صحن علني دعوت مي كند، مي توانند امضاي خود را پس بگيرند.
وي افزود: با توجه به اينكه يكشنبه هفته جاري نمايندگان رئيس جمهور به كميسيون برنامه و بودجه آمده بودند، طبق آيين نامه رئيس مجلس يك هفته بعد كه يكشنبه آينده كاري مجلس (14 آبان) مي شود، در صورتي كه 74 امضا پاي طرح سؤال باشد، از رئيس جمهور براي حضور در صحن علني دعوت خواهد كرد.
منادي در پايان گفت: منتفي شدن يا نشدن طرح سؤال از رئيس جمهور در روز يكشنبه هفته آينده مشخص خواهد شد چرا كه آيين نامه مانعي براي اضافه شدن امضا براي طرح سؤال نديده است.
 


امضاي تفاهم نامه ديوان محاسبات و دولت

براي استفاده از شبكه الكترونيكي

به منظور بهره مندي ديوان محاسبات از سامانه نظارت الكترونيك (سنا) شبكه الكترونيكي دولت بين ديوان محاسبات كشور و مشاور رئيس جمهور در حوزه فن آوري اطلاعات تفاهم نامه امضاء شد.
«عبدالرضا رحماني فضلي» رئيس ديوان محاسبات در مراسم امضاء تفاهم نامه سامانه «سنا»، گفت: هدف اصلي از اجراي طرح نظارت الكترونيك اقدام در جهت سياست هاي پيش گيرانه ديوان محاسبات است.
وي افزود: با اجراي اين طرح ديوان مي تواند خلاف هاي مالي دستگاه ها و سازمان هاي دولتي را به صورت برخط ( on line) رصد و به جمع آوري، تحليل و پردازش داده هاي مالي پرداخته و در حين كار، به دستگاه هاي خاطي تذكر بدهد تا اين دستگاه ها ضمن اطلاع، عملكرد خود را اصلاح كنند.
رئيس ديوان محاسبات تصريح كرد: مركز اطلاعات ( DATA CENTER) ديوان محاسبات كاملا مستقل از شبكه دولت است، براي صرفه اقتصادي و پرهيز از موازي كاري تنها از بستر شبكه دولت براي دسترسي به اطلاعات سازمان ها يا نهادهاي دولتي استفاده كرده و پردازش اطلاعات به طور مستقل در مركز ديوان محاسبات صورت مي گيرد.
كارگري، مشاور رئيس جمهور در حوزه فناوري اطلاعات در اين مراسم افزود: ضريب امنيت شبكه دولت بالاست از اين رو به مسئولان ديوان محاسبات اين اطمينان را مي دهم كه به راحتي از بستر شبكه دولت براي نظارت الكترونيك استفاده كنند.
گفتني است، اين تفاهم نامه را صبح ديروز رحماني فضلي رئيس كل ديوان و كارگري مشاور رئيس جمهوري در فن آوري اطلاعات در محل ديوان امضاء كردند.
 


تسليت رئيس مجلس و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام

به مناسبت درگذشت حجت الاسلام مرواريد

علي لاريجاني و اكبر هاشمي رفسنجاني در پيام هاي جداگانه اي درگذشت حجت الاسلام محمدتقي مرواريد را تسليت گفتند.
در پيام علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به مناسبت درگذشت اين نماينده سابق مجلس خبرگان آمده است؛
آن مرحوم از مبارزين سال هاي قبل از انقلاب و از ياران صميمي نظام جمهوري اسلامي بودند.
اينجانب اين ضايعه را به روحانيت، مردم متدين استان ايلام و بيت مكرم ايشان تسليت گفته براي آن عالم جليل القدر رحمت و مغفرت و براي بازماندگان صبر و شكيبايي از درگاه خداوند متعال مسئلت مي كنم.
در بخشي از پيام هاشمي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز آمده است؛
درگذشت اين عالم رباني كه در مبارزات قبل از انقلاب و همچنين پس از پيروزي انقلاب در سنگرهاي مجلس خبرگان رهبري و نمايندگي امام (ره) در جهادسازندگي ايلام و جبهه هاي دفاع مقدس تلاش هاي مستمر و مؤثري داشت را به علما و مردم شهيدپرور استان ايلام تسليت مي گويم.
از درگاه خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان به ويژه جناب عالي، خانواده محترم و عموم مردم غرب كشور صبر و اجر مسئلت مي كنم.
 


فيلم همكار فيلم هاي مستهجن هاليوود دچار بحران شد

استعفاي دسته جمعي عوامل فيلم ميلياردي «لاله»

گروه ادب و هنر-
فيلم جنجالي «لاله» كه با اعتراض هاي فراواني مواجه شده است، با استعفاي دسته جمعي عوامل توليد آن، با بحران روبرو شد.
روز گذشته خبرگزاري ها اعلام كردند كه عوامل توليد فيلم «لاله» به صورت دسته جمعي از همراهي با اين پروژه استعفا دادند و تهيه كننده آن نيز تغيير كرد.
دليل استعفاي عوامل اين فيلم عدم هماهنگي ها و پيشرفت كار و همچنين نبود آينده اي روشن براي توليد فيلم «لاله» اعلام شده است.
فيلم «لاله» از پروژه هاي سفارشي سازمان سينمايي است كه از چندي پيش به كارگرداني اسي نيك نژاد (همكار فيلم هاي مستهجن هاليوود) و با موضوع حضور يك دختر ايراني در مسابقات جهاني رالي در دستور كار قرار گرفت. علاوه بر حضور فرد بدسابقه اي چون نيك نژاد كه در كارنامه اش كارگرداني حتي يك فيلم سينمايي نيز ثبت نشده و مدتي در هاليوود مشغول سرويس دهي به ضداخلاقي ترين فيلم هاي آمريكايي بود، رويكرد فمنيستي و مغاير با ارزش هاي اسلامي اين فيلم موجب برانگيخته شدن اعتراض هايي نسبت به آن شده است. به گفته كارشناسان آگاه به محتواي فيلم نامه اين اثر، «لاله» داراي رويكرد پررنگ فمنيستي است و تم اصلي آن پيرامون تلاش هاي يك زن براي دست يابي به موفقيت در جامعه ايران (به زعم فيلمنامه لاله) است. ضمن اينكه تعيين بودجه هشت ميلياردي براي اين فيلم، ديدگاه هاي انتقادي را نسبت به آن افزايش داد.
نخستين بار روزنامه كيهان طي يادداشتي با عنوان «رالي با يك فيلمساز بدنام» نسبت به كليد خوردن چنين طرحي در سينماي ايران هشدار داد. كيهان حتي در يادداشت ديگري سرنخ اين ماجرا را معرفي كرد و نوشت: «چنانچه نماياندن منزلت زن ايراني از طريق يك دختر رالي باز حاصل مي شود و همه جست وجو و سعي فيلمساز متحول شده جناب رياست در اين مسابقه رالي خلاصه مي شود كه خيلي زودتر از ايشان حدود چهار سال پيش تلويزيون BBC به اين مهم پي برده و خود آن بنگاه سخن پراكني ضد ايراني، بي كم و كاست تلاش كرد تا اينگونه منزلت زن ايراني را در جهان بسط دهد.»!
كيهان در يادداشت روز دوم مرداد اين روزنامه نيز به فيلم «لاله» پرداخت و نوشت: «آقايان دست اندركار امور سينمايي كشور! لطفا چند دقيقه اي از اوقات روزانه خود را به شنيدن و خواندن گزارش ها و اخبار رسانه هاي آمريكايي، اروپايي، صهيونيستي و نيز دقايقي را به رصد گزارش ها و اخبار رسانه هاي منطقه اختصاص بدهيد، تا از جايگاه و نقش برجسته اي كه زنان مسلمان كشورمان در تحولات عميق و ضداستكباري اين روزها در منطقه و جهان داشته و دارند باخبر شويد و... در اين صورت، بي ترديد و به يقين از معرفي دختر «رالي باز» به عنوان نماد زن ايراني، شرمنده مي شويد.»
نكته قابل تأمل اينكه موضوع فيلم «لاله» در رسانه هاي خارجي نيز بازتاب يافت و از جمله روزنامه تلگراف چاپ لندن با رويكردي حمايت آميز به اين مسئله پرداخت و به قلم «رابرت تيت» نوشت: «لاله صديق(قهرمان فيلم لاله) نمادي از زنان ايراني است كه براي استقلال فكري خود در جامعه اي مردسالار به مبارزه مي پردازند.»
پس از اين بود كه اعترض به فيلم «لاله» به يك جريان فراگير نزد دلسوزان انقلاب تبديل شد و از رئيس حوزه علميه قم گرفته تا هنرمندان متعهد و نمايندگان اصولگراي مجلس به اين فيلم معترض شدند. حتي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به طور جدي وارد عمل شد و برخي نمايندگان ملت، وعده ممانعت از ساخته شدن فيلم «لاله» را دادند.
با اين حال مديريت سازمان سينمايي به شكلي عجيب و بدون هيچ گونه منطق و استدلالي پاي اين فيلم ايستاد و مجوز ساخت آن را صادر كرد.
اما مخالفت ها همچنان ادامه پيدا كرد و در نتيجه روز گذشته خبر استعفاي دسته جمعي عوامل اين پروژه، آن هم در مرحله پيش توليد منتشر شد كه گوياي به بن بست رسيدن «لاله» است. چرا كه در تاريخ سينماي پس از انقلاب، چنين اتفاقي بي سابقه است و نهايت بحران براي يك پروژه، كنار كشيدن يك يا چند نفر از عوامل بوده است. به نظر مي رسد در اين شرايط منطقي ترين تصميم، لغو كامل پروژه لاله باشد. چون همچنان كه عوامل مستعفي اين طرح نيز اعلام كرده اند، اين فيلم سرانجام روشن و مشخصي ندارد و تنها ثمره آن وارد نمودن خسارات مالي و معنوي به فرهنگ و سينماي كشورمان است.
ضمن تقدير از حركت عوامل توليد فيلم «لاله» در پرهيز از همكاري با پروژه اي مشكوك و ضدفرهنگي، از آقاي جواد شمقدري رياست محترم سازمان سينمايي نيز انتظار دست برداشتن از لج بازي درباره اين فيلم مي رود.
 


جلالي خبر داد

برگزاري اولين مانور سايبري در كشور

رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت :كشورهاي عضو ناتو و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از جمله كشورهايي هستند كه در حوزه سايبري مانور برگزار كرده اند و مانور ما در واقع اولين مانوري است كه در كشور برگزار خواهد شد .
سردار« غلامرضا جلالي« در نشستي كه به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غيرعامل با شعار بازدارندگي، مقاومت ملي و توسعه پايدار برگزار شد، گفت: روز 8 آبان با عنوان سالروز پدافند غيرعامل به تصويب فرمانده معظم مقام كل قوا رسيد و پس از آن، رئيس جمهور همين مصوبه را هفته گذشته ابلاغ كردند و روز 8 آبان به عنوان روز پدافند غيرعامل در تقويم كشور ثبت شد.
وي اظهار داشت: سال گذشته پدافند غيرعامل نزديك به يك هزار مانور انجام داد و امسال تلاش كرديم هم حوزه ها و هم تعداد مانورها را افزايش دهيم. مانور مديريت بحران يكي از مانورهايي است كه در مدارس به صورت سراسري در يك هزار مدرسه انجام خواهد شد. اين مانور بيشتر با حوادث انسان ساز و غيرطبيعي سر وكار دارد و با آموزش و پرورش نيز هماهنگي هاي لازم در اين زمينه انجام شده است .
جلالي ادامه داد: مانور سايبري با هماهنگي هاي انجام شده در پنج يا شش حوزه مهم برگزار خواهد شد و زيرساخت هاي سايبري مورد تست نفوذ قرار مي گيرند. كشورهاي عضو ناتو و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از جمله كشورهايي هستند كه در حوزه سايبري مانور برگزار كرده اند و مانور ما در واقع اولين مانوري است كه برگزار خواهد شد .
رئيس سازمان پدافند غيرعامل همچنين اظهار داشت: مجموعه مانورهايي كه برگزار مي كنيم براي تست آمادگي كشور است، اين مانورها مي تواند پيام رسان آمادگي ملت باشد و ارتباطي به دوري و نزديكي تهديدات ندارد .
جلالي با اشاره به برگزاري مانور دفاع سايبري در چهارمين روز از هفته پدافند غيرعامل گفت: در اين روز از سند راهبردي دفاع سايبري رونمايي خواهد شد. اين سند به وسيله متخصصان داخلي طراحي شده است و در آن مدل جديد دفاع سايبري نشان داده مي شود .
به گزارش ايسنا، وي در ادامه، از رونمايي از طرح هاي عمده پدافند غيرعامل خبر داد و گفت: طرح هاي ذخيره استراتژيك گاز در قم و همچنين اورژانس هسته اي در بيمارستان فارابي اصفهان به منظور درمان و رفع آلودگي هاي هسته اي و ارتقاء بهداشت كشور را افتتاح خواهيم كرد . همچنين بهره برداري از محصولات سايبري مانند VPNبومي از ديگر برنامه هاي ما در هفته بزرگداشت پدافند غيرعامل است .
 


رئيس ديوان عالي كشور:

مسئولان معيشت مردم و مشكلات اقتصادي را در اولويت قرار دهند

رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به تحريم هاي دشمن از مسئولان خواست معيشت مردم و اقتصاد كشور را در اولويت كارهاي خود قرار دهند.
آيت الله محسني گركاني در نشست هفتگي ديوان عالي كشور با طرح اين سؤال كه در مقطع كنوني راه حل آشتي دادن جامعه و مسئولان با اخلاق اسلامي و برون رفت از وضعيت موجود چيست، گفت: همه ما با فرهنگ دين و قرآن بزرگ شده ايم اما متأسفانه جامعه ما در سراشيبي سقوط دين و اخلاق حركت مي كند و معنويت در جامعه در حال كاهش است.
اگر ما بخواهيم مدينه فاضله را ايجاد كنيم بايد سطح فرهنگ عمومي، مخصوصاً در مسئولين و سپس در ميان مردم و جوانان بالا برود و تا زماني كه اين اتفاق نيفتد، ما همچنان با چالش هاي جدي روبرو هستيم.
رئيس ديوان عالي كشور تصريح كرد: اكنون كه كشور دچار تحريم هاي دشمن از يك طرف و تشتت ها از طرف ديگر گرديده است مسئولين كشور بايد به دو نكته مهم و اساسي توجه نمايند؛ اول معيشت مردم و اقتصاد كشور و دوم تدبيري اتخاذ كنند كه بازار اقتصاد و اخلاق اسلامي توأماً رواج پيدا كند. اين كار بايد از بالا شروع شود. ما نبايد به بيان اين مسئله بسنده كنيم كه مقام معظم رهبري فرمايشات خوب و راه گشايي را بيان مي كنند، ما هم بايد از روش و اخلاق و سخنان ايشان پيروي كنيم.
به گزارش روابط عمومي ديوان عالي كشور وي افزود: سران سه قوه، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات، اساتيد دانشگاه ها، روحانيون، ائمه جمعه و بويژه آموزش و پرورش مسئوليت سنگيني در اين راستا به عهده دارند و همه اينها مسئولند. بنده هم مسئولم و همه ما مسئوليم زيرا ساختار تربيت و انسان سازي جوان هاي اين مملكت به عهده اين نهادها است و اينها بايد به پا خيزند. بايد تربيت و اخلاق و اقتصاد را توأماً ببينند و دنبال كنند و اگر اين وحدت اتفاق بيفتد مطمئن باشيم دشمن هيچ غلطي نمي تواند بكند. منتها نقص در خود ماست. ما بايد اول خودمان را بسازيم و جامعه مان را متشكل به شكل اخلاقي و اسلامي بكنيم. آنگاه جوانها هم دنبال ما خواهند آمد.
 


امشب در ميدان رسالت تهران صورت مي گيرد

تجمع بزرگ مردمي در بزرگداشت پيامبر اعظم«ص»

در پي توهين اخير به ساحت مقدس پيامبر اعظم«ص» تجمع بزرگ اهالي شمال شرق تهران امشب در ميدان رسالت برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مراسم كه امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الرسول«ص» ميدان رسالت برگزار مي شود، جمع كثيري از مردم بويژه بسيجيان و وبلاگ نويسان ارزشي حضور دارند و در آن آيت الله زابلي استاد برجسته اخلاق درباره شخصيت پيامبر بزرگ اسلام«ص» سخن خواهد گفت.
در اين مراسم همچنين شخصيتها و مسئولاني چون استاندار تهران و رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي، فرمانده انتظامي تهران بزرگ و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور خواهند داشت و سخنراني خواهند كرد.
در اين جلسه همچنين قرار است به ديكتاتوري رسانه اي غرب در حذف شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي ايران بر روي ماهواره هات برد اعتراض شود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14