(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3  آبان  1391 - شماره 20340

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير اسبق امور خارجه اسرائيل:
اقدام نظامي عليه ايران جرقه اي در انبار خشم ملت هاي منطقه است
احمدي نژاد در نشست انجمن هاي علمي ايران:
بايد توان مردم براي پاسخ به نيازهاي تاريخي و زماني به صحنه بيايد
درپرتو وحي
اميرعبداللهيان خبر داد
گفت وگوهاي ملي سوريه به زودي در يكي از كشورهاي منطقه يا تهران برگزار مي شود
پيام تسليت نماينده رهبري
در انجمن هاي اسلامي دانش آموزان درباره حادثه بروجن
سفير عراق در تهران:
تحويل سلاح به مخالفان سوري بايد متوقف شود
اخبار ادبي و هنري
قم در سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)
غرق در عزا و ماتم بود
تا پايان آبان ماه 10 هزار واحد مسكوني
به زلزله زدگان آذربايجان شرقي تحويل مي شود
وزير آموزش و پرورش:
اردوهاي راهيان نور دانش آموزي اجباري نيست
افزايش نرخ خريد تضميني پيله تر ابريشم درسال آينده
برگزاري يادواره سرداران شهيد خوزستان در اصفهان
7 نفر از مصدومان حادثه واژگوني اتوبوس
با هواپيماي اختصاصي اعزام شدند
به مدت 3 روز با انتخاب حداكثر 10 كد رشته صورت مي گيرد
آغاز تكميل ظرفيت آزمون سراسري از 8 آبان
پالايشگاه اصفهان خريد خارجي قطعات ماشين آلات را قطع كرد


وزير اسبق امور خارجه اسرائيل:

اقدام نظامي عليه ايران جرقه اي در انبار خشم ملت هاي منطقه است

وزير اسبق امورخارجه رژيم صهيونيستي با اشاره به تهديدات مقامات تل آويو عليه ايران هشدار داد كه عملي شدن اين تهديدات همانند جرقه اي در انبار باروت خشم ملت هاي منطقه است.
به گزارش خبرگزاري قدس «شلوموبن عامي» وزير امور خارجه اسبق رژيم صهيونيستي (در سال هاي 2001-2000) كه اكنون معاون مركز بين المللي صلح موسوم به «تولدو» (Toledo) است و در زمينه مسائل مربوط به خاورميانه تحقيق مي كند در تحليلي نوشت: هدف رژيم صهيونيستي از جنگ احتمالي با ايران مقابله با تهديد اتمي ايران نيست بلكه تل آويو قصد دارد ضمن جلوگيري از قدرت گرفتن ايران در منطقه خود اين مقام را در بين كشورهاي خاورميانه بدست آورد.
«شلوموبن عامي» در اين تحليل از پيشرفت هاي هسته اي ايران به عنوان شبحي ميان مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا ياد كرده و عنوان داشته است كه نتانياهو با راه اندازي اين موج سعي دارد با سوءاستفاده از توان آمريكا جنگي را عليه ايران راه اندازي كند تا هم مانع از بسط قدرت ايران شود و هم خود را در منطقه به رتبه اي كه ايران در پي آن است برساند.
وي افزود: اما فشار به آمريكا براي اقدام نظامي عليه ايران همراه با مداخلات نخست وزير رژيم صهيونيستي در برنامه هاي تبليغاتي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور به نوعي رقابت در قدرت نمايي بين نتانياهو و اوباما تبديل شده است.
در ادامه اين تحليل آمده است: دليل اسرائيل براي حمله به ايران تنها سركوب كشوري قدرتمند به نام ايران نيست بلكه نوعي زهر چشم گرفتن از كشورهاي منطقه است و اين همان تفكر نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير جنگ است كه به نام خاورميانه بزرگ سعي در اجراي آن دارند.
وزير اسبق خارجه رژيم صهيونيستي مي نويسد: آمريكا ابرقدرتي است كه توانمندي هايش در عرصه هاي سياسي و نظامي در خاورميانه با مانعي بزرگ به نام ايران برخورد كرده و تصميم به حذف اين مانع دارد حتي با اقدام نظامي ولي براي اين كار بررسي هاي زيادي را انجام داده است تا ضررهاي آينده اين اقدام را به حداقل برساند. اما آمريكا بايد متوجه باشد عواقب اقدام عليه ايران شايد آمريكا را سال هاي زيادي از خاورميانه دور كند. ما مي دانيم كه آمريكا براي اقدام عليه ايران هسته اي از اسرائيل داراي موقعيت مناسب تري مي باشد. ولي واشنگتن هزينه هايي را كه براي اين اقدام خواهد پرداخت به خوبي بررسي كرده و در تحقيقات انجام شده كه «زبيگنو برژينسكي» و «برنت اسكوكرافت» مشاوران سابق امنيت ملي آمريكا نيز آن را تاييد كرده اند مشخص شده است كه حمله به ايران نه تنها نمي تواند مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته اي شود بلكه اين هزينه تنها حالت تأخيري دارد و اين در حالي است كه اصولاً ايران چنين قصدي را به واقع داشته باشد.
در بخش ديگر از اين تحليل آمده است:
راه حل كلي براي توقف ايران هسته اي اعمال فشار براي چندين سال پياپي است. و در صورتي كه اين فشارها نتوانست ايران را متوقف كند طرح براندازي اجرا مي شود كه آمريكا مي بايست متعهد تامين هزينه هاي اين اقدام باشد و تمامي توان خود را در عراق و افغانستان بكار گيرد و همچنين نبايد فراموش كرد كه آن طرح قديمي كه تصور مي شد اعراب بطور سنتي با ايران و هرگونه پيشرفت هايش مخالف هستند بعد از خيزش در ميان ملت هاي منطقه و بروز تحركات ضدآمريكايي در اين كشورها تقريبا منسوخ شده است.
بن عامي اذعان مي كند كه دولت هاي اسلام گراي روي كار آمده بعد از سرنگوني رژيم هاي قبلي اگرچه ممكن است با ايران هسته اي موافق نباشند ولي مي بايست همواره چهره ضد آمريكايي از خود بروز دهند تا در بين مردمشان از محبوبيت برخوردار باشند و همين دليل خوبي است تا شرايط براي آمريكا به منظور اقدام نظامي عليه ايران مساعد نباشد.
در بخش پاياني اين تحليل آمده است: اقدام آمريكا عليه ايران همانند جرقه اي در انبار باروت است كه ملت هاي منطقه را برافروخته و سيل عظيمي بر ضد آمريكا و اسرائيل راه مي اندازد و در خاورميانه همه گير خواهد شد. براي اقدام نظامي بر ضد ايران مي بايست ابتدا دلايل مشروعي تهيه كرد كه سازمان ملل يكي از اصلي ترين آنها مي باشد ولي چين و روسيه پرقدرت سد محكمي در برابر اين طرح هستند. باتلاق افغانستان و عراق كارنامه مناسبي را براي آمريكا نزد اروپائيان و غربي ها نشان نمي دهد و ايالات متحده نمي تواند روي مشاركت آنان در حمله به ايران حساب كند.
 


احمدي نژاد در نشست انجمن هاي علمي ايران:

بايد توان مردم براي پاسخ به نيازهاي تاريخي و زماني به صحنه بيايد

رئيس جمهور از توان مردم به عنوان تواني كه بايد براي پاسخ به نيازهاي تاريخي و زماني به صحنه بيايد نام برد و تاكيد كرد كه قدرتمندترين دولت تاريخ نيز نمي تواند تمام نيازها را برآورده كند.
محمود احمدي نژاد در نشست انجمن هاي علمي ايران كه در ساختمان مجلس قديم برگزار شد، با تاكيد بر اين كه انجام همه كارها توسط دولت، شدني نيست، افزود: قدرتمندترين دولت تاريخ نيز نمي تواند تمام نيازها را برآورده كند، مگر دولت چقدر توان دارد؟ تواني كه بايد به عرصه بيايدو به اين نيازهاي تاريخي و زماني پاسخ دهد، توان مردم است. ما نزديك به 76 ميليون نفر جمعيت داريم و اگر اين 76 ميليون انسان همه در يك راستا حركت كنند، توان ها هم افزا مي شود و يك ظرفيت بي نهايت در كشور ايجاد مي شود و در پي اين موضوع، همه طرح ها قابل تحقق است و هيچ قدرتي نمي تواند با اين نيرو برابري كند و هنر دولت نيز در اين است كه راه را باز كند كه تمام توان ها در يك مسير قرار بگيرد و مهمتر از همه توان مردم است. سياست ها را بايد مردم جلو ببرند، كارهاي علمي را بايد خود مردم انجام دهند.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به اهميت موضوع جهاني شدن گفت: ما آينده را بايد بسازيم و همان چه را كه اراده كنيم، آينده مي شود. در واقع بايد گفت هر چه را اراده كنيم و در آن راستا حركت كنيم تحقق پيدا مي كند.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود در اين ارتباط با بيان اين كه امسال بودجه از جهات گوناگون تحت فشار است، تاكيد كرد: اما كار علمي نمي تواند متوقف شود و اگر قرار باشد، از اين فشارها با هزينه هاي كمتري عبور كنيم، نيازمند كار علمي و مشاركت و همكاري عالمان هستيم.
وي با بيان اينكه انجمن هاي علمي مي توانند كارهاي مهم و بزرگي را انجام دهند و برخي از آنها نيز مشغول انجام چنين كارهايي هستند. ادامه داد: انجمن هاي علمي مي توانند مرجع خوبي براي علم و فناري كشور باشند.
احمدي نژاد با بيان اين كه اين انجمن ها مي توانند در تدوين و معرفي استاندارها در قضاوت و ارزيابي ها مشاركت مستمر داشته باشند، اظهار كرد: در واقع اين انجمن هاي علمي با پتانسيل عظيمي كه دارا مي باشند، مي توانند در پروژه هاي كلان كشور و ارتباطات بين المللي نقش موثر و ارزشمندي را ايفا كنند.
رئيس جمهور افزود: برخي از دوستان در اين جلسه پيشنهاد دادند كه همان طور كه نظام مهندسي و يا پزشكي در كشور وجود دارد، نظام مديريت نيز ايجاد شود كه ما نيز از اين امر استقبال مي كنيم و پيشنهاد خوبي است.
احمدي نژاد در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به صحبت هاي يكي از سفراي مقيم ايران در مراسم بزرگداشت حافظ گفت: برخي از سياست ها و سياستمداران فرهنگ و انسانيت ما را گروگان گرفته اند و نمي گذارند ارتباطات برقرار شود. به نظر من كساني كه نمي گذارند اين ارتباطات انساني برقرار شود مي دانند كه با برقراري اين ارتباطات، آنها جايگاه شان را از دست مي دهند.
به گزارش ايسنا، رئيس جمهور گفت: چند سال پيش نامه نوشتم و پيشنهاد دادم كه بين ايران و نيويورك ارتباط مستقيم هوايي برگزار شود، مي دانم كه چرا موافقت نكردند، البته برخي ها در داخل با اين چيزها مخالف هستند.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه فردوسي هويت تاريخي ايرانيان را زنده كرد، اظهار داشت: معلوم است كه نبايد حاكم آن زمان از فردوسي استقبال مي كرد، خدا خيلي فردوسي را دوست داشت، و كسي كه فردوسي را طرد كرد منفور تاريخ شد. او جانش را براي زنده كردن هويت ايراني قرار داد.
وي افزود: اين كه مي گويند فردوسي با زنده كردن هويت ايران، ضداسلام است كوته بين اند، چرا كه هويت ايراني يعني هويت توحيدي، عدالت و انساني و مرزي ندارد. حوزه فرهنگي ايران تمام دنياست، توحيد، عدالت و احترام به ديگران موضوعي جهاني است.
گفتني است، در اين نشست اعضاي 19 انجمن علمي زيرمجموعه مركز ملي جهاني شدن حضور داشتند و تعدادي از روساي انجمن هاي علمي در حضور رئيس جمهور به ارائه گزارش از كارهاي صورت گرفته پرداختند.
همچنين در اين مراسم از كتاب هاي منتشر شده توسط انجمن از جمله «گزارش هاي دوره اول مميزي توسعه علوم» و «تحليل فردوسي و جهاني شدن» توسط احمدي نژاد رونمايي شد.
در اين مراسم علاوه بر رئيس جمهور، كامران دانشجو وزير علوم و مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي حضور داشتند.
 


درپرتو وحي

وسيله تقرب به خداوند بجوييد
قرآن حكيم:
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
از (مخالفت با دستورات الهي) پرهيز كنيد و وسيله اي (1) براي تقرب به او بجوييد؛ و در راه او جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد.
سوره مائده - آيه 35
1- اميرالمومنين علي(ع) در خطبه 110 نهج البلاغه وسايل تقرب به خداوند را اينطور معرفي فرموده است: ايمان به خدا و پيامبر، جهاد، نماز، زكات، روزه، حج و عمره، صله رحم، صدقه پنهاني و آشكار، نيكوكاري، يادخدا، پيروي از راه و رسم پيامبر(ص) و عمل به قرآن.
 


اميرعبداللهيان خبر داد

گفت وگوهاي ملي سوريه به زودي در يكي از كشورهاي منطقه يا تهران برگزار مي شود

معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه اعلام كرد كه به زودي گفت وگوهاي ملي سوريه با حضور نمايندگان تمامي اقوام، گروه هاي سياسي، معارضين و همچنين نمايندگان حكومت در يكي از كشورهاي منطقه يا احتمالاً تهران برگزار خواهد شد.
«حسين اميرعبداللهيان» پس از ديدار «ميخائيل باگدانوف» نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه با «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه ايران در جمع خبرنگاران تصريح كرد: به زودي گفت و گوهاي ملي سوريه به عنوان فاز دوم پس از گفت وگوهاي هفته گذشته و همچنين گفت وگوهايي كه دو هفته پيش در سوريه داشتيم، در يكي از كشورهاي منطقه يا احتمالاً در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش ايرنا، معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه افزود: البته برخي گروه هاي معارض اين مسأله را رد كرده اند اما تلاش ها براي متقاعد كردن آنها ادامه دارد.
اميرعبداللهيان گفت وگوها با معاون وزير خارجه روسيه را مفيد دانست و تأكيد كرد: تهران و مسكو قوياً از مردم سوريه و طرح اصلاحات آقاي بشار اسد حمايت مي كنند.
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه ادامه داد: محور گفت وگوها در مورد تحولات سوريه، لبنان، يمن، بحرين و همچنين موضوع فلسطين بود؛ گفت وگوهايي روشن و دقيق داشتيم و تبادل نظر كرديم.
وي اظهار داشت: معتقديم پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران كه هفته گذشته توسط رئيس جمهوري براي آتش بس در سوريه مطرح شد و مورد تأييد آقاي اخضرابراهيمي و بسياري از طرف ها قرار گرفت، اولين و مهمترين گام براي برقراري ثبات و آرامش و جلوگيري از صدور اين ناامني به برخي از كشورهاي همسايه است.
وي اضافه كرد: در اين چارچوب راه هاي تضمين هرچه بيشتر ثبات و تداوم اين آتش بس را با آقاي باگدانوف مورد تأكيد قرار داديم.
 


پيام تسليت نماينده رهبري

 در انجمن هاي اسلامي دانش آموزان درباره حادثه بروجن

نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در پيامي درگذشت دانش آموزان دختر را در سفر راهيان نور به بازماندگان آنان تسليت گفت.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علي اكبري در بخشي از اين پيام تاكيد كرده است: خواهران دانش آموزي كه برخاسته از ديار دلاوران چهارمحال و بختياري و شهرستان شهيدپرور بروجن بودند در اين حادثه جانگداز و تاثربرانگيز با مرگي شهادت گونه به نزد حضرت دوست شتافتند. اينك ماييم و يك دنيا سوگ و اندوه از اين ماتم بزرگ در فقدان جمعي از آينده سازان ايران اسلامي.
اين جانب به نمايندگي از مسئولان و اعضاي عزيز انجمن هاي اسلامي دانش آموزان كشور، فقدان دردناك اين زائران عزيز شهيدان را به پيشگاه حضرت ولي عصر(عج) و مقام معظم رهبري و مردم عزيز استان چهارمحال و بختياري به ويژه معلمان و دانش آموزان شهرستان بروجن و نيز اعضاي گرانقدر انجمن هاي اسلامي اين استان تسليت و تعزيت مي گويم.
 


سفير عراق در تهران:

 تحويل سلاح به مخالفان سوري بايد متوقف شود

سفير عراق در ايران هشدار داد كه تحويل سلاح به مخالفان دولت سوريه اشتباه بزرگي است كه پيامدهاي ناگواري خواهد داشت.
«مجيد الشيخ» در گفت وگو با ايسنا درباره سفر اخير اخضر ابراهيمي به كشورهاي منطقه درباره بحران سوريه از جمله عراق و پيشنهاد آتش بس براي عيد قربان اظهار كرد: عراق هميشه به دنبال آتش بس در سوريه بوده است و اميدواريم آتش بس تجربه و فرصتي باشد كه درگيري ها و كشتار در سوريه پايان يابد.
اين ديپلمات عراقي ادامه داد: جنگ، ملت سوريه و زيرساخت هاي اين كشور را متضرر مي كند.
سفير عراق در ايران خاطرنشان كرد: تحويل سلاح به مخالفان دولت سوريه اقدام اشتباهي است و ما مخالف آن هستيم. همچنين محاصره سوريه بيش از آن كه دولت را متضرر سازد به ملت سوريه آسيب مي رساند. ما معتقديم مخالفان و دولت بشار اسد بايد بر سر ميز مذاكره بنشينند و تحويل سلاح به مخالفان متوقف شود تا آنها به يك راه حل مشترك دست پيدا كنند.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو درباره ميله گذاري مرزي ميان ايران و عراق با بيان اين كه 95 درصد آن انجام شده است، گفت: بعد از مرزهاي زميني به سراغ مرزهاي آبي مي رويم. ابتدا رسوب زدايي بايد انجام شود تا خوردگي هاي ايجاد شده در خشكي خاك عراق كه بعد از جنگ در اثر غرق شدن كشتي ها ايجاد شده است به جاي خود بازگردد.
سفير عراق در ايران خاطرنشان كرد كه مهمترين مسأله اين است كه در زمينه مرزهاي زميني تفاهم خوبي ميان دو طرف وجود داشت كه اميدواريم در زمينه مرزهاي آبي نيز به همين شكل باشد.
وي همچنين درباره سفر رئيس جمهور كشورمان به عراق با بيان اين كه زمان اين سفر دور نيست گفت كه هنوز زمان دقيق آن مشخص نشده است.
 


اخبار ادبي و هنري

مستهجن ساز ضدانقلاب، مجوز گرفت!
به گزارش برخي سايت هاي خبري كارگردان نمايش مبتذل «هدا گابلر» دوباره دست بكار شده و اين بار با تئاتر «كابوس نامه» به روي صحنه بازمي گردد!
سال89 بود كه انتشار صحنه هايي از نمايش «هدا گابلر» واكنش هاي گسترده اي را برانگيخت. نمايشي كه در آن به مفاهيمي هم چون، ترويج اباحه گري و لذت گرايي، ابتذال و عادي سازي چند همسري، اختلاط زن و مرد، ارائه مضامين نيست گرايانه و ترويج نهيليسم، استفاده از نمادهاي يك فرقه انحرافي موسوم به «بردگي جنسي و فراماسونري» و ديگر اقدامات ضدارزشي، اشاره شده است.
«وحيد رهباني» (كارگردان اين نمايش) فارغ التحصيل از دانشگاه يورك در تورنتو كانادا، اين نمايش را با بازي دوستان خود «لوون هفتوان» مقاله نويس نشريه اينترنتي «گذار» و «ساسان قهرمان» سردبير همان نشريه به اجرا درآورد؛ نشريه اي كه تحت حمايت مستقيم و همه جانبه موسسه آمريكايي «خانه آزادي» بوده و اين روزها ارتباط «خانه آزادي» و نشريه «گذار» با سرويس جاسوسي آمريكا (سيا) مورد اعتراف دوست و دشمن است. نام وحيد رهباني در كنار نام هاي معلوم الحالي چون محسن مخملباف، شهرنوش پارسي پور، عباس ميلاني و اسماعيل خويي؛ ذيل بيانيه اي ديده مي شود كه 10 روز پس از برگزاري انتخابات باشكوه 22 خرداد1388، نظام جمهوري اسلامي را «تهديدي براي صلح جهاني» مي خواند. اما داستان از اين هم فراتر مي رود؛ رهباني در سال 1387 با نشريه «چكاوك هفته» به سردبيري «خسرو شميراني» (از اعضاي فرقه ضاله بهائيت) به همكاري پرداخت. شميراني نيز در نشريه «هفته» چاپ كشور كانادا، سخن به مدح و ثناي رهباني مي گشايد و او را از بهترين كارگردانان تئاتر معرفي مي كند!
محروميت فرزندان يك نويسنده بخاطر انديشه هاي انقلابي
نويسنده متعهد و انقلابي كشورمان با اشاره به دشواري هاي كار در عرصه هنر انقلابي گفت: پسران من از انديشه افرادي كه مخالف من هستند، مصون نبوده اند و از كنكور مقطع دكتري و حتي مسائل ديگر نيز محروم شدند.
به گزارش مشرق، محمدرضا سرشار در همايش «هنر متعهد انقلابي» كه در مهديه پيامبر اعظم(ص) دانشگاه شاهد برگزار شد، در پاسخ به اين سوال كه آيا در راه هنر متعهد انقلابي دشواري هايي هم تحمل كرده ايد، گفت: پسران من از انديشه افرادي كه مخالف من هستند، مصون نبوده اند و از كنكور مقطع دكتري و حتي مسائل ديگر نيز محروم شدند.
وي يادآور شد: كساني كه راه دوستي را در پيش مي گيرند، خداوند رعب و ترس آنها را در دل دشمنان قرار مي دهد و تهديدهاي مخالفان تاثير جدي در زندگي من نداشته است.
سرشار عنوان كرد: در تمام عمرم ، هيچ گاه در برابر انديشه هاي غيرديني احساس حقارت نكردم و افرادي كه خداوند را نمي شناسند، قابل ترحم نبوده و اينها افرادي كوچك هستند.
تحريم خواننده مشهور مصري به دليل همكاري با صهيونيست ها
گروهي از آهنگسازان و شعراي مصري، عمرو دياب خواننده مشهور مصري را به دليل همكاري با مردوخ (رئيس مافياي رسانه هاي صهيونيستي) تحريم كردند.
به گزارش فارس، به نقل از پايگاه خبري نورت مصر، گروهي از آهنگسازان و شعرا از همكاري با عمرو دياب خواننده مشهور مصري در آلبوم جديدش امتناع كردند.
بنابر اين گزارش، اين اقدام آهنگسازان و شعراي مصري پس از آن رخ داده است كه اين خواننده مصري حاضر شده تا ترانه هاي خود را به روبرت مردوخ تهيه كننده صهيونيست و شريك بزرگ شبكه روتانا بفروشد.
هفتمين جشنواره سراسري فرش برگزار مي شود
هفتمين جشنواره سراسري فرش و دستبافته هاي عشايري ايران از تاريخ سوم لغايت 12آبان ماه سال جاري در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار مي شود.
سعيد محمدزاد اكبري مدير هفتمين جشنواره سراسري فرش و دستبافته هاي عشايري ايران گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره شناساندن فرهنگ اصيل عشاير ايران و آشنايي مردم با اين فرهنگ غني مي باشد. وي افزود: در اين جشنواره حدود 40 غرفه كه 20 غرفه عشايري و 20 غرفه فرش هاي نفيس از استان هاي چهارمحال بختياري، فارس، تبريز، قم، اصفهان و ديگر استان ها عرضه خواهد شد.
همچنين از برنامه هاي جانبي اين جشنواره سياه چادر عشايري، نان پزي توسط عشاير، نمايش بافت زنده فرش و موسيقي سنتي است.
 


قم در سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)

 غرق در عزا و ماتم بود

شهر مقدس قم در سالروز شهادت پنجمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام محمدباقر(ع) غرق در عزا و ماتم شد.
به گزارش ايرنا، شيفتگان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در اين روز غمبار با برپايي آيين هاي عزاداري، در سوگ شهادت آن امام همام اشك ماتم ريخته و بر سر و سينه زدند.
قم ديروز يكپارچه عزا و ماتم شده و ازهر كوي و برزني صداي دسته هاي عزاداري و مداحي، مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به گوش مي رسيد.
حرم كبريايي حضرت فاطمه معصومه(س) نيز يكپارچه سياه پوش شد و از دوشنبه شب گذشته برنامه هاي عزاداري در اين مكان مقدس برپا و دسته هاي عزاداري در حالي كه پرچم هاي سياه بر دست و بر سر و سينه مي زدند در اين مكان مقدس به سوگواري پرداختند.
هيئت هاي عزاداري نيز در قالب دسته هاي سينه زن و زنجيرزن در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اجتماع كرده و در سوگ شهادت امام پنجم شيعيان بر سر و سينه زده و اشك ريختند.
در بيوت آيات عظام تقليد و دفتر رهبر معظم انقلاب نيز آيين هايي به همين مناسبت طي دوشنبه شب و ديروز برپا شده و سخنرانان درخصوص زندگاني آن حضرت مطالبي را بيان كردند.
مسجدمقدس جمكران و مقابر امامزادگان نيز در اين روز غمبار شاهد برگزاري آيين هاي عزاداري و سخنراني با حضور زائران و مجاوران بود. مسلمانان خارجي مقيم قم نيز با برگزاري آيين هاي سوگواري به شيوه سنتي عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند.
 


تا پايان آبان ماه 10 هزار واحد مسكوني

به زلزله زدگان آذربايجان شرقي تحويل مي شود

تبريز خبرنگار كيهان:
پيش بيني مي شود تعداد واحدهاي تحويلي به زلزله زدگان استان تا پايان آبان ماه جاري به بيش از 10 هزار واحد برسد.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب گفت: اين هفته 3 هزار واحد با 5 هزار كانكس اسكان موقت، تحويل ساكنان منطقه زلزله زده مي شود و در هفته بعد بيش از 2 هزار و 400 واحد، در اختيار مردم قرار داده خواهد شد.
احمد علي رضا بيگي تصريح كرد: تا آخر ماه جاري تعداد واحدهاي تحويلي به بيش از 10هزار خواهد رسيد
به گزارش استانداري آذربايجان شرقي، وي در عين حال گفت: انشعاب هاي مورد نياز واحدها، پيش بيني شده و انشعابات خانه هاي جديد كه سابقه انشعاب ندارند، بدون دريافت هيچگونه هزينه اي داير مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه دولت قادر بود زلزله زدگان را در اردوگاه هاي موقت، تا پايان فصول سرما اسكان دهد ولي به خاطر تبعات اجتماعي و فرهنگي آن و نيز رضايت خاطر مردم، اين كار را نكرد، افزود: دولت براي رضايتمندي زلزله زدگان، خانه هايي را كه بيش از 30 درصد آسيب ديده اند، مشمول نوسازي قرار داد در حالي كه 5 هزار و 500 واحد مسكوني به طور كامل در زلزله آذربايجان شرقي، ويران شد.

 


وزير آموزش و پرورش:

اردوهاي راهيان نور دانش آموزي اجباري نيست

وزير آموزش و پرورش شركت دانش آموزان در اردوهاي راهيان نور را امري اجباري ندانست و تاكيد كرد حضور يا عدم حضور در اين اردوها نمره اي به شركت كننده اضافه يا از او كسر نمي كند.
به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه افتتاح همزمان 30 واحد آموزشي در استان فارس، در جمع خبرنگاران افزود: گذراندن درس آمادگي دفاعي به معناي الزام به حضور در اردوهاي راهيان نور نيست.
وزير آموزش و پرورش ستاد راهيان نور در هر استاني را متولي اعزام دانش آموزان به اين اردوها دانست و با تاكيد بر اين كه تمام قوانين مربوط به چنين اردوهايي در كتابچه قوانين ثبت شده است، گفت: بعد از اين بايد بسيج، آموزش و پرورش، مديران استان ها براي اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور به گونه اي برنامه ريزي كنند كه از بهترين امكانات استفاده شود.
حاجي بابايي گفت: در سال هاي گذشته هم خيلي از دانش آموزان به اين اردوها نرفته اند، اما موضوع آمادگي دفاعي منحصر به اين دوره نيست، از ابتداي انقلاب اسلامي آموزش هاي نظامي در كشور رايج شده و تاكنون ادامه دارد.
وي همچنين با اشاره به تاثر عميق رهبر معظم انقلاب از واقعه تلخ حادث شده براي دانش آموزان دختر شهرستان بروجن، گفت: تلاش هاي خوبي در گذشته در راستاي ممانعت از وقوع چنين حوادثي انجام شده است و امروز هم بايد همه توانمان را بر پيشگيري از چنين رويدادهاي تلخي متمركز كنيم، اما هيچ فردي نمي تواند قول بدهد كه هيچ وقت چنين حوادثي اتفاق نمي افتد.
حاجي بابايي تصريح كرد: من تنها به عنوان وزير آموزش و پرورش مي توانم قول بدهم كه تمام توان را به كار مي گيريم تا چنين اتفاقاتي كه قابل پيشگيري است به وقوع نپيوندد.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: بسيج، آموزش و پرورش و مديران كل آموزش و پرورش استان ها بايد كمك كنند تا با آماده كردن بهترين امكانات براي برگزاري هر نوع اردو شاهد كوچكترين اتفاقي نباشيم.
وي در عين حال با بيان اين كه دانش آموزان راهي شده به اردوهاي راهيان نور بيمه هستند، گفت: اگر چه ضايعه اي مانند فوت جبران پذير نيست.
 


افزايش نرخ خريد تضميني پيله تر ابريشم درسال آينده

رشت-خبرنگار كيهان:
نرخ خريد تضميني هر كيلو پيله تر ابريشم توليدي سال آينده 110هزار ريال خواهد بود.
اين مطلب را مديرعامل شركت سهامي پرورش كرم ابريشم كشور عنوان و با بيان اينكه در سال جاري هر كيلو پيله تر ابريشم86 هزار ريال از نوغانداران خريداري شده است گفت: هيئت دولت نرخ تضميني هر كيلو پيله تر ابريشم توليدي سال 92 را 110 هزار ريال تعيين كرده كه 28 درصد بيشتر از قيمت امسال است.
فرزام پوررمضان با اشاره به اينكه 30 هزار خانوار نوغاندار گيلاني 60 درصد پيله ابريشم كشور را توليد مي كنند افزود: 50هزار خانوار نوغاندار 13 استان كشور امسال با توليد 800 تن پيله تر ابريشم 68 ميليارد و 800 ميليون ريال درآمد كسب كردند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: پيله تر ابريشم توليد نوغانداران كشور در 1200 كارگاه سنتي ابريشم كشي تربت حيدريه و 4 كارخانه صنعتي گيلان و خراسان رضوي به نخ ابريشم تبديل مي شود.
 


برگزاري يادواره سرداران شهيد خوزستان در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
يادواره سرداران شهيد استان خوزستان در مجتمع دانشگاهي حضرت امير المومنين(ع) اصفهان برگزار شد.
فرمانده مجتمع دانشگاهي حضرت امير المومنين(ع) در اين يادواره گفت: در غروب روزهاي خوزستان همان حالات دفاع مقدس تجسم مي شود.
سرتيپ مهدي كليشادي افزود: خوزستان تفسير صفاء صميميت و ايثارگري است.
فرمانده سپاه ولي عصر(عج) خوزستان نيز در اين مراسم گفت: در زمان جنگ تحميلي بيش از 2 ميليون نفر از جمعيت خوزستان به اقصي نقاط كشور مهاجرت كردند.
«سرتيپ حسن شاهوارپور» افزود: پيش از هشت سال دفاع مقدس خرمشهر داراي 70 روستا بود كه در طول جنگ تحميلي 40 روستاي آن به طور كامل نابود شد.
وي اضافه كرد: هنگام تهاجم عراق به ايران براي شهادت شهيد قنوتي جايزه تعيين شده بود و وقتي فرمانده عراقي وي را دستگير كرد رو به نيروهايش گفت ايشان خميني(ره) است و با سر نيزه به جمجمه شهيد قنوتي زد و به فيض عظيم شهادت نائل شد.
فرمانده سپاه ولي عصر(عج) خوزستان با بيان اينكه در طول 8 سال دفاع مقدس عوارض روحي و رواني بسياري به مردم ما وارد شد، اظهار داشت: اگر امروز بعضي ها از دشمن مي ترسند در مباحثي مانند محاصره اقتصادي بايد بدانند مردم آن روزها در آن شرايط چگونه مقاومت مي كردند.
در ادامه يادواره سرداران شهيد استان اصفهان، مادر شهيدان حقيقي طي سخناني گفت: رزم ياران اصفهان در هر جايي از جبهه هاي غرب و جنوب حضور داشتند كليد مشكلات بودند چرا كه صبورانه، شجاعانه و دليرانه در اين فضاها حضور پيدا مي كردند.
وي ادامه داد: ما نبايد مظلوميت و غربت عزيزانمان را در جبهه ها از ياد ببريم.
 


7 نفر از مصدومان حادثه واژگوني اتوبوس

با هواپيماي اختصاصي اعزام شدند

رئيس بيمارستان گلستان اهواز گفت: هفت نفر از مصدومان حادثه اتوبوس بروجن با هواپيماي اختصاصي به مقصد چهارمحال و بختياري اعزام شدند.
به گزارش ايسنا، حبيب حي بر با بيان اينكه وضعيت عمومي مصدومان حادثه واژگوني اتوبوس نسبت به قبل بهتر شده است، اظهار كرد: «علي حسيني»، صاحب اتوبوس، تحت عمل جراحي 12ساعته بر روي ستون فقرات قرار گرفت؛ دو عمل جراحي در اتاق عمل بيمارستان گلستان بر روي ستون فقرات وي انجام شد و پس از آن وي به هوش آمد.
وي افزود: اين عمل جراحي براي جلوگيري از آسيب نخاعي انجام شد و اكنون وي در بخش مراقبت هاي ويژه جراحي اعصاب و ستون فقرات تحت مراقبت است.«مريم باباخانيان» هم وضعيت بهتري دارد و سطح هوشياري وي در حال افزايش است و به عدد هفت رسيده است. البته براي بازگشت اين عزيز، ما به لطف خدا اميدواريم و تيم پزشكي و پرستاري بيمارستان گلستان هم با تمام وجود در حال خدمت به وي و بقيه سانحه ديدگان است.
حي بر تصريح كرد: به غير از «مريم باباخانيان» و «علي حسيني» بقيه هفت بيمار به همراه خانواده هايشان با هماهنگي ستاد راهيان نور با هواپيماي اختصاصي به استان چهارمحال و بختياري اعزام شدند.
رئيس بيمارستان گلستان اهواز گفت: «ايران مقدسي» و «فاطمه آقايي» هم كه نياز به مراقبت هاي تكميلي دارند، با هماهنگي پزشك معالج اعزام شدند؛ مراقبت از اين دو بيمار نيازمند زمان است و در تمام مراكز درماني مراكز استانها قابل انجام است؛ حال عمومي اين دو عزيز نيز رضايت بخش است.
وي ادامه داد: «زينب خدادادي»، «مريم اشراقيان»، «مهسا عبدالهي»، «الناز علايي» و «اسماعيل پاكروان» نيز از لحاظ پزشكي ترخيص هستند، فقط نيازمند مراقبت و استراحت پزشكي در منزل با هماهنگي پزشكان استان چهارمحال و بختياري هستند.
حي بر گفت: اكنون حال عمومي و روحيه بيماران و همراهان بسيار خوب است و به حالت عادي برگشته اند و از روند بهبود نيز رضايت كامل دارند. «مرضيه اماني» و «محدثه زمان پور» هم كه در روزهاي نخست ترخيص شدند.
رئيس بيمارستان گلستان اهواز اظهار اميدواري كرد كه مريم باباخانيان نيز هرچه زودتر بهبود يافته و هوشياري خود را به دست آورد.
همچنين، مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار كيهان در شهركرد اظهار داشت: 4 نفر از دانش آموزان مجروح بروجني كه در بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد بستري شده بودند، طي دو روز آينده مرخص مي شوند.
سيدهدايت الله حسيني اسامي اين دانش آموزان را كه با تلاش كادر درماني بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد بهبود يافته اند را زهرا آذريادگان، زهرا شمسي، زهرا نفر و سهيلا ريگي اعلام كرد.
 


به مدت 3 روز با انتخاب حداكثر 10 كد رشته صورت مي گيرد

آغاز تكميل ظرفيت آزمون سراسري از 8 آبان

متقاضياني كه در آزمون سراسري سال جاري مجاز به انتخاب رشته شدند مي توانند از هفته آينده در فرايند تكميل ظرفيت اين آزمون شركت كنند.
به گزارش مهر، داوطلباني كه در آزمون سراسري سال جاري شركت كرده و براساس كارنامه نتايج اوليه مجاز به انتخاب رشته شده اند از 8 تا 10 آبان ماه مي توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org و پس از پرداخت مبلغ 2 هزار و 800 تومان از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي، نسبت به ثبت نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر 10 كد رشته) به روش اينترنتي، اقدام كنند.
در صورت قبولي نهايي اين دسته از داوطلبان در اين گزينش، قبولي قبلي آنان لغو خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضي، در دوره هاي روزانه پذيرفته شوند و يا قبولي قبلي آنان دوره روزانه باشد، حتي با دادن انصراف از تحصيل نيز حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال بعد را نخواهند داشت.
در صورت قبولي نهايي اين دسته از داوطلبان در اين گزينش، با آنان همانند دانشجوي انتقالي رفتار خواهد شد.
تمام داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1391 شركت كرده و براساس كارنامه نتايج اوليه مجاز به انتخاب رشته شده اند، مي توانند متقاضي كد رشته هاي تحصيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي شوند. نيمسال پذيرش دانشجو در هر يك از كد رشته محل ها بسته به امكانات و نظر دانشگاه يا موسسه محل قبولي، خواهد بود.
 


پالايشگاه اصفهان خريد خارجي قطعات ماشين آلات را قطع كرد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس واحد تحقيق و ساخت پالايشگاه اصفهان گفت: هم اكنون بيش از 70 درصد كالاهاي مورد نياز پالايشگاه اصفهان، از داخل تامين مي شود.
مسعود متولي با اشاره به اينكه تعداد اقلام ساخته شده براي اين پالايشگاه در سال 90، بيش از 1900 قلم بوده، ميزان هزينه صرف شده براي تهيه اين تجهيزات را حدود 695 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: اگر مي خواستيم همين تعداد كالا را از خارج وارد كنيم، بايد رقمي بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه مي كرديم. وي ادامه داد: براساس آمار مذكور، براي جايگزيني كالا و تجهيزات داخلي در پالايشگاه اصفهان طي سال 90، رقمي بالغ بر يك ميليارد تومان صرفه جويي شده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14