(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7  آبان  1391 - شماره 20343

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان:
هر گونه تنش آفريني بازي كردن در ميدان دشمن است
رئيس جمهور در جشنواره بين المللي فارابي:
ما در اين عالم كاري جز علوم انساني نداريم
پاي درس علي (ع)
استاد دانشگاه آمريكا:
اردوگاه غرب بر سر تحريم ايران دچار دودستگي شده است
سرلشكر رشيد:
دشمنان ملت ايران در صورت خطا به سرنوشت صدام دچار خواهند شد
مامور سابق سيا:
جوامع اطلاعاتي و نظامي آمريكا به شدت مخالف جنگ با ايران هستند
جشنواره گل هاي داوودي در محلات برگزار شد
دادستان اسبق آمريكا:
سخنان ضد ايراني رامني و اوباما مصرف داخلي دارند
نجابت: مسئولان الزامات جنگ اقتصادي را رعايت كنند
براي ادامه تحصيل در كارشناسي ارشد صورت مي گيرد
ورود بدون آزمون دانشجويان ممتاز 10 دانشگاه به شريف
اخبار ادبي و هنري
نمره 20 وزير به حجاب دانش آموز خوزستاني
دانش آموز خوزستاني از وزير آموزش و پرورش نمره 20 حجاب را گرفت
دكتر دستجردي دانشكده علوم پزشكي سيرجان را افتتاح كرد
با حضور معاون اول رئيس جمهوري
كارخانه كنستانتره سنگ آهن زرند به بهره برداري رسيد
با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين و وزير آموزش و پرورش
 همايش 8 هزار نفري دانش آموزان دختر سراسر كشور در شلمچه آغاز شد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تاسيس راديو كتاب خبر داد
رئيس بسيج مستضعفين:
هيچ ايرادي به اردوي راهيان نور دانش آموزان بروجني وارد نيست
با حضور قائم مقام وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري
پنجمين جشنواره و نمايشگاه فكر برتردر گيلان برگزار شد
تاكيد معاون وزير صنعت بر صدور كالاهاي با ارزش افزوده
مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
گروه هاي هنري استان ها تا 20 ميليون تومان حمايت مي شوند
افزايش 2 برابري اعتبارات بخش آب و خاك كشور
جمع آوري هزار ميليارد ريال زكات در كشور


مدير مسئول كيهان:

هر گونه تنش آفريني بازي كردن در ميدان دشمن است

مديرمسئول روزنامه كيهان تاكيد كرد كه هر جريان، فرد يا گروهي كه در كشور تنش ايجاد كند بدون ترديد در حال بازي كردن در ميدان نظام سلطه خواهد بود.
حسين شريعتمداري در جمع اعضاي شوراي مركزي و دبيران استاني كانون دانشگاهيان ايران اسلامي، با بيان اينكه هرچند تحريم هاي جديد غرب را مي توان گردنه ديگري دانست كه فرا روي جمهوري اسلامي ايران پديد آورده اند اما مروري گذرا بر تاريخ 33 ساله ايران اسلامي نشان مي دهد چنين تحريم هايي را نمي توان به مثابه بحران ارزيابي كرد.
مديرمسئول روزنامه كيهان با اشاره به دشواري هايي كه دشمنان بيروني از نخستين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي براي مقابله با اين نهضت الهي تدارك ديده و به ميدان آورده بودند و برشمردن برخي از آنها نظير جنگ تحميلي، جنگ نفتكش ها، جنگ سفارتخانه ها، بمباران و موشك باران مناطق مسكوني، حضور مستقيم آمريكا در خليج فارس و سرنگون كردن هواپيماي ايرباس جمهوري اسلامي و سپس اهداي مدال شجاعت به فرمانده ناو وينسنس، تحريم هاي اقتصادي و امروزه چالش هسته اي گفت؛ انقلاب اسلامي تاكنون بحران هايي را از سر گذرانده است كه هركدام از آنها به تنهايي براي فروپاشي يك نظام قدرتمند سياسي كفايت مي كرد.
وي به موضوع تحريم هاي جديد غرب عليه ايران اشاره و تصريح كرد: اصلي ترين هدف غرب از تحريم ايران جلوگيري از الگوي پيشرفت در شرايط ايستادگي در برابر غرب است.
مديرمسئول روزنامه كيهان ادامه داد: دشمن تفكر جمهوري اسلامي ايران را مبني بر شيوه زندگي متفاوت از غرب هدف گرفته است و تحريم هايي كه با ادعاي تلاش ايران براي توسعه غيرصلح آميز هسته اي، وضع مي شود، در حقيقت اقداماتي بهانه جويانه محسوب مي شوند.
وي همچنين تصريح كرد: تلاش دشمنان ايران طي 33 سال گذشته همواره ناكام مانده است و دشمن با وجود آن كه ميادين زيادي را اعم از نظامي و سياسي براي شكست دادن انقلاب اسلامي ايران آزموده است، اما همواره در تمامي عرصه ها ناكام مانده است. به گزارش خبرگزاري ها، شريعتمداري هشدار داد: در حال حاضر تمام اميد غرب به بروز اختلاف ميان جريان هاي سياسي داخل كشور دوخته شده است و از اين منظر هر جريان، فرد يا گروهي كه در كشور تنش ايجاد كند بدون ترديد در حال بازي در ميدان دشمن خواهد بود.
 


رئيس جمهور در جشنواره بين المللي فارابي:

ما در اين عالم كاري جز علوم انساني نداريم

رئيس جمهور پس از تجليل از 37 برگزيده ششمين جشنواره بين المللي فارابي وزير علوم و طلاب را دعوت به صرف وقت بيشتري براي شنيدن صحبت هايي در حوزه علوم انساني كرد.
دكترمحمود احمدي نژاد صبح ديروز در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه در برج ميلاد برگزار شد با تاكيد بر اينكه ما در اين عالم كاري جز علوم انساني نداريم گفت: علم در نهاد همه آدم ها موجود است و البته اصل علم و كشف آن و سير علمي بسيار نامحدود است و هيچكس نمي تواند در هيچ مقطعي و ارتفاعي بگويد من عالم هستم.
وي در ادامه تاكيد كرد: هيچ موجودي مهمتر از انسان نيست و همه چيز در اين حيات براي انسان خلق شده است، انسان را اگر برداريم تمام اين موجودات نيز بي مفهوم هستند و خدا انسان را در مرتبه بالاتري خلق كرده است.
وي تاكيد كرد: هر علمي كه انسان را از رسيدن به دايره انساني دور كند علم نيست بلكه جهل است.
احمدي نژاد ادامه داد: كار و تلاش علمي كم نشده است اما الان كجا قرار داريم و چقدر مي توان به نام علم توليد كرد، اما اين علم براي گسترش سلطه گري و تحقير انسان ها است.
وي در ادامه به بيان خاطره اي از ديدار خود با سران يكي از كشورها پرداخت و گفت: با رئيس يك قدرت بزرگ كه من آن را قدرت نمي دانم ديدار داشتم و در اين ديدار به اين شخص گفتم كه چقدر بمب اتم مي سازيد و حيف نيست اين پول هايي را كه مي توانيد براي مردم خرج كنيد صرف ساختن بمب اتم مي كنيد. اين بمب ها را جمع كنيد و پول آن را صرف حل مشكلات مردم كنيد. اين شخص جواب داد نه، رقيب ما امروز سلاح هايي ساخته كه بسيار كشنده تر و مخرب تر از سلاح هاي ماست ما بايد اين بمب را داشته باشيم.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: در جنگ هاي افغانستان و عراق بسياري كشته شدند و جالب آن است كه آن كه مي كشد به خودش جايزه مي دهد. آيا او در پايين ترين مرحله قرار دارد يا گرگ؟ او از حيوانيت به مرحله پايين تر ساقط شده است.
احمدي نژاد گفت: واقعا اين چه نگاهي است و جامعه بشريت را با اين نگاه به كجا مي خواهيم برسانيم؟ ما در اين عالم كاري جز علوم انساني نداريم.
وي تاكيد كرد: وزير علوم و طلاب بايد زمان هاي طولاني تري را براي شنيدن صحبت ها در حوزه علوم انساني داشته باشند.
احمدي نژاد در اين مراسم از هفت برگزيده ويژه اين جشنواره تقدير و لوح افتخار به آن ها داد.
رئيس جمهور از مرحوم استاد عبدالله نوراني به عنوان شخصيت پيشرو در علوم انساني و اسلامي به پاس خدمات علمي ارزشمند وي، سيدمحمدباقر حجتي به عنوان پيشكسوت علوم انساني به پاس تلاش همه جانبه براي تعالي علوم انساني و اسلامي و حجت الاسلام محمدي ري شهري و دكتر جليل تجليل براي مجموعه آثار و خدمات علمي ايشان در راستاي تعالي علوم انساني و اسلامي با اهداي يادمان جشنواره، لوح تقدير و جوايزي تجليل كرد.
وي همچنين از دكتر محمدعلي معلم دامغاني به عنوان مفاخر پژوه برجسته به پاس عمري تكاپوي مجدانه در معرفي شعر و ادب فارسي، دكتر عبدالحميد نقره كار به عنوان نظريه پرداز برجسته براي ارائه نظريه تعامل انسان با ايده هاي فضايي-هندسي در معماري و از دكتر ابوالفضل علي شاهي به عنوان برگزيده رتبه اول بخش جوان گروه علمي فقه، اصول، علوم قرآني و حديث با اهداي لوح يادمان جشنواره و جوايزي تقدير و تجليل كرد.
 


پاي درس علي (ع)

اينطور براي گرفتن ماليات
نزد مردم برو !
فرمان اميرالمومنين علي(ع) به ماموران جمع آوري ماليات:
... در سر راه، هيچ مسلماني را نترسان!
يا با زور از زمين او گذر نكن
و زيادتر از حقوق الهي، از او چيزي نگير
هرگاه به ده و روستا و شهري رسيدي، در كنار آن فرود آي و وارد خانه كسي نشو.
سپس با آرامش و وقار به سوي آنها (مردم آنجا) حركت كن تا در بين آنها برسي.
به آنها سلام كن و در سلام و تعارف و مهرباني كوتاهي نكن سپس مي گويي:
اي بندگان خدا! مرا ولي خدا و جانشين او پيش شما فرستاده تا حق خدا را كه در اموالتان است تحويل بگيرم، آيا در اموال شما حقي است كه به نماينده اش بپردازيد؟
اگر كسي گفت: نه، ديگر به او مراجعه نكن!
نهج البلاغه
نامه 25
 


استاد دانشگاه آمريكا:

اردوگاه غرب بر سر تحريم ايران دچار دودستگي شده است

يك استاد دانشگاه آمريكا تصريح كرد كه مخالفت اخير سوئيس با تحريم هاي غيرقانوني و يكجانبه عليه ايران ساختگي بودن افسانه متحد بودن جبهه غرب عليه ايران را به اثبات رساند.
به گزارش پرس تي وي، «كاوه افراسيابي»، نويسنده و استاد دانشگاه در آمريكا اظهار داشت: «تصور مي كنم كه تصميم سوئيس از چند جنبه بسيار حائز اهميت است. از يك جنبه، بطلان افسانه رويكرد مشترك غربي در قبال ايران را مي رساند.»
وي افزود، عدم همكاري برن با اتحاديه اروپا در زمينه تحريم ها عليه ايران همچنين نشانگر «تفاوت بسيار مهم» بين موضع اتحاديه اروپا در قبال ايران و تحريم هاي محدود سازمان ملل است.
اين تحليلگر مسائل سياسي در ادامه گفت: «برخلاف اتحاديه اروپا، سازمان ملل انجام مبادلات تجاري، انرژي و ساير مبادلات بين ايران و شركاي تجاري اين كشور در سراسر جهان را مجاز مي داند.»
شوراي امنيت سازمان ملل متحد تحت فشار واشينگتن، 4 دور تحريم هاي محدود عليه جمهوري اسلامي ايران وضع كرده است. اما كشورهاي غربي در ادامه اقدامات ضد ايراني خود، تحريم هايي را عليه بخش هاي نفت، مالي، حمل و نقل و تجارت ايران وضع كرده اند.
افراسيابي همچنين تصميم سوئيس را «بسيار به موقع» و «شجاعانه» توصيف كرد كه مي تواند موضع كشورهاي ديگر و از جمله روسيه و چين كه با تحريم هاي يكجانبه عليه ايران مخالف اند را تقويت كند.
افراسيابي افزود، عليرغم اين كه سوئيس عضو اتحاديه اروپا نيست، اما تصميم اين كشور بر روي بقيه كشورهاي اروپايي تاثيرگذار است و فشار را بر سياستمداران خشونت طلب اروپايي كه در خط اسرائيل عليه ايران حركت مي كنند، افزايش مي دهد.
وي اضافه كرد: «بسياري از شركت هاي اروپايي هستند كه مايلند به همكاري خود با ايران ادامه بدهند، اما در نتيجه اين تحريم هاي ناعادلانه و غيرمنصفانه، فعاليت هايشان محدود شده است.»
گفتني است، «ديدير بورخالتر»، وزير امور خارجه سوئيس، روز پنجشنبه پس از ديدار با همتاي روس خود در مسكو تصريح كرد كه برن مخالف هرگونه تحريم يكجانبه عليه ايران است.
«اولين ويدمر اشلامپ»، رئيس جمهور سوئيس نيز ماه گذشته با رد تحريم هاي يكجانبه غرب عليه ايران، اين تحريم ها را «غيرقابل پذيرش» خوانده بود.
ويدمر اشلامپ گفته بود، سوئيس با تحريم ها موافق نيست و به روابط اقتصادي خود با ايران در چارچوب تصميمات سازمان ملل ادامه خواهد داد.
 


سرلشكر رشيد:

دشمنان ملت ايران در صورت خطا به سرنوشت صدام دچار خواهند شد

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه انتخاب گزينه تجاوز و اقدام نظامي از سوي دشمنان خطاي راهبردي حتمي از سوي آنان محسوب مي شود، گفت: به فضل پروردگار و مدافع بودن ملت انقلابي ايران تكليف دشمن را در جنگ تعيين مي كنيم.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني معاونت فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر «غلامعلي رشيد» در جمع فرماندهان و مسئولين نيروي دريايي ارتش، گفت: افزايش سطح تقابل راهبردي ميان جمهوري اسلامي ايران و آمريكا طي يك دهه گذشته به همراه تحولات جديد منطقه اي متاثر از بيداري اسلامي، كشورمان را در برابر تهديدات و فرصت هاي فزاينده و بي نظيري قرار داده است و ماهيت ابعاد تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران متاثر از حضور ساختارمند و درازمدت آمريكا در منطقه در حال تغيير و تحول است.
وي اظهار داشت:برخورداري جمهوري اسلامي ايران از موقعيت ممتاز ژئوپليتيك در ابعاد فيزيكي، انساني، سياسي، اقتصادي و نظامي و علمي و پيشينه فرهنگي و تاريخي اين كشور را براي بهره برداري از فرصت منطقه اي در موقعيت كم نظيري قرار داده است و تبديل نيروي دريايي به يك نيروي راهبردي در چارچوب، (ايران- قدرت منطقه اي) با توسعه همه جانبه در سواحل و عمق دريا با حمايت ملي در تمام زمينه ها، قابل تحقق است.
رشيد گفت: توسعه قدرت جمهوري اسلامي ايران دردريا و برخورداري اين كشور از نيروي دريايي راهبردي در آب هاي ساحلي و بين المللي، موجب افزايش قدرت بازدارندگي ايران در تقابل راهبردي با آمريكا و تامين اهداف و منافع جمهوري اسلامي ايران به ويژه در دريا خواهد بود.
جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: تشكيل نيروي دريايي راهبردي، به مثابه بنيان نهادن شالوده قدرت منطقه اي ايران، مستلزم توسعه زيرساخت هاي قدرت دريايي در سواحل دريا و يك برنامه ريزي 10ساله است. اهداف راهبردي جمهوري اسلامي در آب هاي سرزميني و بين المللي در چارچوب و رويكرد دفاعي- تهاجمي و توسعه اي بايد طراحي و اجرا شود.
رشيد تصريح كرد: دشمنان ملت ايران اين را خوب مي دانند كه چنانچه تجاوز و اقدام نظامي را انتخاب كنند، اولا حتما دچار خطاي راهبردي در محاسبه خواهد شد و ثانيا به فضل پروردگار با توجه به وعده الهي و مدافع بودن ملت مسلمان و انقلابي ايران، در آن جنگ تكليف دشمن تعيين خواهد شد، اين را تجربه 8 سال دفاع مقدس به اثبات رساند و صدام هم اگر زنده مي ماند با توجه به درسي كه ملت ايران به او داد هرگز براي بار دوم جرات حمله به ملت ايران را نداشت. اين مقام ارشد نيروهاي مسلح در پايان تاكيد كرد: نيروهاي مسلح ما به ويژه نيروي دريايي با توسعه قدرت مقابله بازدارنده، ضربه تهاجمي و غافلگيركننده، دشمن را سركوب خواهد كرد و دشمنان ملت ايران در صورت خطا، به سرنوشت صدام و رژيم او دچار خواهند شد.
 


مامور سابق سيا:

جوامع اطلاعاتي و نظامي آمريكا به شدت مخالف جنگ با ايران هستند

يك مأمور سابق سازمان جاسوسي آمريكا اظهار داشت: جامعه اطلاعاتي و نظامي آمريكا به شدت مخالف هرگونه جنگ عليه ايران است.
شبكه تلويزيوني راشا تودي روسيه براي بررسي مواضع نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در قبال موضوع تعيين خط قرمز براي ايران با «فيليپ جرالدي» مامور سابق سيا گفتگويي انجام داد.
مجري گفت: انتخابات رياست جمهوري آمريكا به مرحله نهايي و سرنوشت سازي رسيده است.
باراك اوباما مي گويد در برابر هرگونه فشار اسرائيل مقاومت خواهد كرد ولي ميت رامني بر حمايت از همپيمان آمريكا (رژيم صهيونيستي) تأكيد مي كند. اگر ما فراتر از رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا و وعده هاي مطرح شده نامزدها در آن نگاه كنيم، به نظر شما مواضع واقعي اين دو نامزد در قبال اسرائيل چيست؟
فيليپ جرالدي در پاسخ اظهار داشت: به نظر مي رسد روشن باشد كه ميت رامني تمايل بيشتري براي شروع جنگ از طرف اسرائيل يا پيوستن به چنين جنگي را دارد اما درباره باراك اوباما احتمال مي دهم كه وي واقعيت هاي اين مسئله (جنگ با ايران) از جنبه پيامدهاي منفي بسيار زياد آن را درك مي كند و به شدت نسبت به آن بي رغبت است. با اين حال در مناظره اي كه دوشنبه برگزار شده بود دو نامزد تقريباً مواضع يكساني داشتند و گزينه نظامي را آخرين گزينه خواندند.
مجري راشا تودي افزود: آيا اگر ميت رامني روي تهديدهاي نظامي عليه ايران تأكيد كند باعث افزايش آراء مردم آمريكا به وي خواهد شد؟ آيا اين چيزي است كه مردم آمريكا مي خواهند؟
مأمور سابق سيا در پاسخ گفت: در حزب جمهوريخواه بخشي وجود دارد كه تمايل دارد قدرت نمايي كند. اما واقعيت اين است كه نظرسنجي ها بارها و بارها نشان داد كه مردم آمريكا به شدت از جنگ هايي كه در دوازده سال گذشته صورت گرفته بود خسته هستند و به شدت براي ورود به هر جنگ ديگر، به هر بهانه ديگر و عليه ايران يا هر كشور ديگر بي رغبت هستند.
فيليپ جرالدي در ادامه گفت: هم جامعه اطلاعاتي آمريكا و هم جامعه نظامي و ارتش آمريكا به شدت مخالف هرگونه جنگ عليه ايران هستند. آنها درك مي كنند كه اين مسئله به آساني كنترل خواهد شد و پيامدهاي جدي، هم براي اقتصاد و هم براي امنيت كل منطقه خاورميانه، خواهد داشت.
مجري تلويزيون روسيه افزود: آيا اين احتمال وجود دارد كه اسرائيل بدون دريافت چراغ سبز آمريكا به ايران حمله كند؟
فيليپ جرالدي پاسخ داد: فكر نمي كنم كه اسرائيل تمايل داشته باشد به ايران حمله كند به خصوص اگر درباره موضع گيري آمريكا به جنگ ترديد وجود داشته باشد. آنها (اسرائيلي ها) درك مي كنند كه (در صورت جنگ) پيامدهاي منفي بسيار زيادي براي آنها وجود خواهد داشت.
 


جشنواره گل هاي داوودي در محلات برگزار شد

اراك- خبرنگار كيهان:
يازدهمين جشنواره گل هاي داوودي در مركز تحقيقات گل و گياهان زينتي محلات آغاز به كار كرد.
اين جشنواره با هدف ارائه آخرين دستاوردها و يافته هاي تحقيقاتي و توانمندي علمي گل و گياه در پرورش و توليد گياهان زينتي و ارتقاي فرهنگ توليد و پرورش و نگهداري تا 10 آبان ماه پذيراي علاقه مندان است. دبير اين جشنواره در حاشيه مراسم گشايش گفت: براي نخستين بار در كشور 49 رقم از ارقام جديد گلهاي داوودي اصلاح شده به ثبت نهايي رسيده است.
شفيعي افزود: اين ثبت براساس دستورالعمل جهاني «يوگوف»، توسط مؤسسه ثبت گواهي بذر نهال كشور انجام شده است كه بزودي اين ارقام ثبت شده در اختيار بخش توليد قرار خواهد گرفت.
به گفته شفيعي اين روند موجب رونق داخلي بازار گل و همچنين توسعه صادرات گل و گياه خواهد شد.
 


دادستان اسبق آمريكا:

سخنان ضد ايراني رامني و اوباما مصرف داخلي دارند

رمزي كلارك دادستان كل پيشين آمريكا سخنان تهديدآميز اوباما و رامني عليه ايران را در جهت اهداف انتخاباتي و با مصرف داخلي دانست.
كلارك درباره سخنان تهديدآميز ميت رامني و ادعاي باراك اوباما عليه برنامه هسته اي صلح آميز ايران در جريان مبارزات انتخاباتي آمريكا گفت: اين سخنان براي جلب توجه و مصرف داخلي بيان مي شود.
دادستان اسبق آمريكا در گفت وگو با ايرنا همچنين با تأكيد بر اينكه اولويت رامني و اوباما پيروزي در انتخابات رياست جمهوري است، احتمال وجود پيامدهاي خطرناك اين اظهارات را نيز مورد اشاره قرار داد.
كلارك در ادامه به وجود قدرت هاي پنهان در سياست آمريكا اشاره كرد و گفت: هر يك از دو نامزد دموكرات ها يا جمهوريخواهان كه پيروز شوند، گروه هاي قوي در آمريكا وجود دارند كه همواره تهديدي عليه ايران هستند و براي نمونه نفوذ آن ها را در رسانه هاي آمريكايي مي بينيم كه يك سويه و متعصب تلاش دارند، چهره اي مخدوش از ايران ارائه كنند.
وي همچنين از ايران خواست همواره هوشيار و آماده باشد و به ظرفيت هاي داخلي آمريكا براي مقابله با جريان هاي جنگ طلب در داخل حكومت اين كشور نيز توجه كند.
 


نجابت: مسئولان الزامات جنگ اقتصادي را رعايت كنند

حسين نجابت تاكيد كرد كه ما در شرايط يك جنگ تمام عيار اقتصادي به سر مي بريم و مسئولان كشور بايد الزامات اين جنگ را در نظر بگيرند.
حسين نجابت گفت: ما در شرايط كنوني درگير مشكلاتي هستيم كه بايد مشكلات پيش روي خود را با همدلي و جديت مرتفع كرد و پرداختن به هر موضوعي كه اين روند را كند كند جايز نيست.
وي با اشاره به نامه نگاري هاي صورت گرفته ميان سران قوه مجريه و قضائيه به فارس گفت: امروزه ما در شرايط يك جنگ تمام عيار اقتصادي به سر مي بريم و مسئولان ما بايد الزامات شرايط جنگ را در نظر گرفته و همانند دوران جنگ تحميلي تا رفع فتنه تلاش كنند.
عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه در صورتي كه شرايط كنوني ادامه پيدا كند مردم و رهبري در مقابل آن واكنش نشان خواهند داد، اظهار داشت: از سوي ديگر در كشور خط توطئه اي وجود دارد كه هدف آن ايجاد آشوب و مسئله سازي در كشور است، اين خط كه از خارج از كشور فرمان مي گيرد سعي دارد تا مردم را در تنگنا قرار دهد و اين شرايط ايجاب مي كند كه ما هوشيارتر از گذشته عمل كنيم و در زمين دشمن بازي نكنيم.
 


براي ادامه تحصيل در كارشناسي ارشد صورت مي گيرد

ورود بدون آزمون دانشجويان ممتاز 10 دانشگاه به شريف

دانشگاه صنعتي شريف از ميان دانشجويان ممتاز ورودي سال هاي 88 و 87، براي دوره كارشناسي ارشد سال تحصيلي 93-92، بدون آزمون دانشجو مي پذيرد.
براساس آئين نامه تسهيلات آموزشي براي دانشجويان ممتاز دوره كارشناسي دانشگاه و نيز پيرو مصوبات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه صنعتي شريف از ميان دانشجويان ورودي 88 و دو رشته اي هاي ورودي 87 اين دانشگاه و ساير دانشگاه هاي منتخب تعداد محدودي را بدون آزمون ورودي جهت ورود به دوره هاي كارشناسي ارشد مي پذيرد.
پذيرش دانش آموختگان منوط به تاييد سازمان سنجش خواهد بود.
متقاضيان بايد فرم درخواست خود را از تاريخ 8 آبان 91 تا 24 آبان 91 به دفتر استعدادهاي درخشان ارائه كنند.
دارا بودن حداقل معدل 17 و گذراندن حداقل 100 واحد درسي در مقطع كارشناسي، اتمام تحصيلات كارشناسي تا تاريخ 31 شهريور 92، داشتن رتبه هاي يك تا سه براي داوطلبان ساير دانشگاه ها، پرونده داوطلبان ساير دانشگاه ها كه رتبه يك تا سه را ندارند اما معدل آنان 18 و بالاتر است نيز قابل بررسي است.
صرفا در مورد داوطلبان رشته هاي شيمي و مهندسي مواد پرونده داوطلباني كه معدل بالاي 5/16 داشته و جزء 10 درصد نخست متقاضيان باشند، قابل بررسي خواهد بود.
پذيرش از ميان دانش آموختگان دانشگاه هاي صنعتي شريف، تهران، صنعتي اميركبير، صنعتي اصفهان، شيراز، علم و صنعت، فردوسي مشهد، تبريز، شهيد بهشتي و دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي خواهد بود.
 


اخبار ادبي و هنري

شكايت رئيس سازمان سينمايي از يك فيلم موهن
رئيس سازمان سينمايي از شكايت از فيلم موهن «يك خانواده محترم» خبر داد.
جواد شمقدري در حاشيه افتتاحيه جشنواره بين المللي فيلم رشد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره ساخت فيلم ميلياردي «سواديكا» گفت: همه فيلم ها را سازمان سينمايي مي سازد و همه فيلم ها را فارابي حمايت مي كند. اين به معناي اين است كه رقمي حدود 70 تا 80 درصد را حمايت مي كنيم.
براساس گزارش فارس، رئيس سازمان سينمايي همچنين در پاسخ به سوالي درباره فيلم «يك خانواده محترم» و جايزه گرفتن آن در جشنواره ابوظبي گفت: ما اعتراضمان را به فيلم «يك خانواده محترم» نشان داديم و شكايتي هم شده است و بقيه كار به دستگاه هاي ديگر برمي گردد كه بايد اين شكايت را رسيدگي كنند.
عدم همكاري سينماگران مطرح در ساخت يك فيلم ضدايراني
تهيه كنندگان يك فيلم ضدايراني در غرب نتوانسته اند نام هاي مطرح دنياي سينما را جذب خود كنند و گروهي از عوامل نه چندان موفق و سرشناس سينما در آن حضور يافته اند.
در شرايطي كه فيلم ضدايراني «آرگو» با عدم موفقيت مالي مواجه شده، رسانه ها خبر داده اند كه شركت فيلم سازي گمنام اينتانوم فيلم صنعت سينما به دنبال توليد فيلم ضدايراني ديگري به نام «زنداني تهران» است. اين فيلم براساس قصه كتابي به همين نام نوشته مارينا نعمت (نامت) ساخته مي شود كه در آن، خاطرات خود را به رشته تحرير درآورده است. قصه اين فيلم در سال 1982 و چند سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي اتفاق مي افتد.
براي كارگرداني فيلم «زنداني تهران»، كاري اسكاگلند فيلم ساز كانادايي دعوت به كار شده است، كه در كارنامه اش كارگرداني مجموعه تلويزيوني «امپراتوري برادراك» را دارد.
افتتاح قديمي ترين جشنواره ايران
جشنواره بين المللي فيلم رشد، قديمي ترين جشنواره سينماي كشور جمعه شب طي مراسمي در سينما فلسطين آغاز شد.
در اين مراسم جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره «سبك زندگي اسلامي»، تاكيد كرد: ما بايد در فيلم هاي سينمايي سبك درست زندگي اسلامي را نشان دهيم. حميدرضا كفاش دبير چهل و دومين جشنواره بين المللي فيلم رشد نيز گفت: يك هزار و 422 فيلم ايراني و خارجي به چهل و دومين جشنواره بين المللي فيلم رشد ارسال شده است كه از اين تعداد 176 فيلم ايراني و خارجي در بخش مسابقه جشنواره با يكديگر به رقابت مي پردازند.
مردم مصر خواستار منع اكران فيلم موهن به اهل بيت(ع) شدند
مردم مصر خواستار منع ادامه نمايش فيلمي داراي بخش هايي در توهين به اهل بيت(ع) شدند.
با آغاز تعطيلات ايام عيد قربان در مصر فيلم سينمايي «عبده موته» به كارگرداني «اسماعيل فاروق» در سينماهاي اين كشور اكران شده است. بنابر گزارش فارس، اين فيلم داراي صحنه هاي توهين آميز به ساحت حضرت زهرا(س) بوده است كه خشم مردم مصر و شيعيان اين كشور را در بر داشته است. به نوشته پايگاه الوفد «ائتلاف مسلمانان در دفاع از اهل بيت(ع)» در مصر در نامه اي خطاب به احمد الطيب شيخ الازهر خواستار دخالت وي در ممانعت از ادامه اكران اين فيلم شدند. در همين حال شيعيان مصر نيز در بيانيه اي رسمي خواستار مداخله الازهر شده و نسبت به سكوت الازهر انتقاد كردند. «بهاء انور محمد» سخنگوي شيعيان مصر و مدير «مركز مصر فاطمي براي حقوق بشر» گفت: شيعيان به دنبال اتخاذ اقدامات قانوني هستند. شيخ يوسف البدري از علماي اهل تسنن مصر نيز در گفت وگو با پايگاه «صدي البلاد» اين اقدام در توهين به اهل بيت(ع) را حرام خواند.
 


نمره 20 وزير به حجاب دانش آموز خوزستاني

دانش آموز خوزستاني از وزير آموزش و پرورش نمره 20 حجاب را گرفت

اهواز - خبرنگاركيهان:
در مراسم استقبال از وزير آموزش و پرورش، دانش آموز خوزستاني از مقام عالي وزارت نمره 20 حجاب را كسب كرد .
در بدو ورود حميدرضا حاجي بابايي در فرودگاه اهواز، فاطمه جلالي به نمايندگي از دانش آموزان خوزستاني، ورود وزير و هيئت همراه را به سرزمين عشق و شهادت خيرمقدم گفت و پس از گفت وگوي صميمي با مقام عالي وزارت، حاجي بابايي ضمن تشكر ويژه از اين دانش آموز محجبه، از پوشش اسلامي او تشكر كرد. وزيرآموزش و پرورش جمعه شب در اهواز مركز استان خوزستان گفت: امسال با اجراي نظام آموزشي 3-3-6 درسطح كشور 60 هزاركلاس پايه ششم ايجاد و درمجموع 131 ميليون جلد كتاب چاپ شد.
حاجي بابايي در جمع مديران آموزش و پرورش خوزستان افزود: در طول تاريخ فعاليت آموزش وپرورش هيچ سالي به سختي امسال به دليل اجراي نظام آموزشي 3-3-6 نداشتيم.
همچنين مشاور وزير آموزش و پرورش اهداف سفر وزير به خوزستان را تشريح كرد و گفت: حضور در جمع 8 هزار نفري دانش آموزان شركت كننده در اردوي راهيان نور شلمچه، تجديد ميثاق با شهدا و آرمان هاي انقلاب اسلامي و شركت در هفتمين همايش مسئولان بسيج دانش آموزي سراسر كشور از جمله برنامه هاي حاجي بابايي در سفر به اين استان است .
سيدجمال صبح خيز در ادامه ديدار با نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و عيادت از دانش آموزان بروجني مصدوم سانحه تصادف اردوي راهيان نور كه در بيمارستان گلستان اهواز بستري هستند و نيز حضور در نشست صميمي با فرهنگيان استان خوزستان در اهواز را از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه وزير آموزش و پرورش به خطه جنوب ذكر كرد .

 


دكتر دستجردي دانشكده علوم پزشكي سيرجان را افتتاح كرد

دانشكده علوم پزشكي سيرجان با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بهره برداري رسيد.
تلاشهاي اوليه براي تاسيس اين دانشكده سال 1376 آغاز شد و به عنوان نخستين گام، دانشجويان رشته فوريتهاي پزشكي ورودي بهمن 1387 دانشگاه علوم پزشكي كرمان در سيرجان با عنوان آموزشكده فوريتهاي پزشكي در محل ساختمان بيمارستان كاشاني (سابق) مشغول به تحصيل شدند.
با پيگيريهاي انجام شده و جلب نظر مساعد مسئولان از جمله مصوبه تأسيس دانشكده علوم پزشكي در سفر سوم رئيس جمهور به استان كرمان و حمايت وزير بهداشت، موافقت اصولي تاسيس دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني سيرجان از شوراي گسترش وزارت بهداشت و درمان اول آذرماه سال 89 اخذ شد.
همچنين به دنبال آن مجوز تاسيس رشته هاي كارشناسي پرستاري، علوم آزمايشگاهي، هوشبري و كارشناسي ناپيوسته مامايي اخذ و رشته فوريتهاي پزشكي از دانشكده پرستاري، مامايي رازي كرمان به سيرجان منتقل شد.
230 دانشجو هم اكنون در همين رشته ها در دانشكده علوم پزشكي سيرجان مشغول به تحصيل هستند.
 


با حضور معاون اول رئيس جمهوري

كارخانه كنستانتره سنگ آهن زرند به بهره برداري رسيد

كارخانه كنستانتره سنگ آهن زرند با حضور معاون اول رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.
به گزارش مهر، اين كارخانه با سرمايه گذاري هفت هزار ميليارد ريال توسط بخش خصوصي احداث شده است و براي 150نفر به طور مستقيم و 400 نفر به طور غيرمستقيم اشتغال ايجاد مي شود.
ظرفيت توليد اين كارخانه دو ميليون تن در سال است كه با افتتاح اين طرح بزرگ صنعتي و معدني ظرفيت توليد كنستانتره سنگ آهن در كرمان به 12ميليون و 500 هزار تن در سال افزايش مي يابد. در اين مراسم وزير صنعت، معدن و تجارت نيز حضور داشت.
معاون اول رئيس جمهور در جلسه ستاد راهبردي استان كرمان راه هاي توسعه اين استان را مورد بررسي قرار داد.
محمدرضا رحيمي صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفيت هاي صنعتي، معدني و كشاورزي استان كرمان گفت: با تشكيل جلسه ستاد راهبردي كه تعدادي از وزيران نيز در آن حضور داشتند راه هاي توسعه شمال و جنوب استان كرمان بررسي شد.
رحيمي همچنين به افتتاح كارخانه كنستانتره فولاد جلال آباد شهرستان زرند اشاره كرد و افزود: اين طرح براي 150نفر به طور مستقيم و 400 نفر به طور غيرمستقيم اشتغالزايي مي كند.
اين طرح با ظرفيت دو ميليون تن در سال و با سرمايه گذاري هفت هزار ميليارد ريال احداث شده است.
 


با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين و وزير آموزش و پرورش

همايش 8 هزار نفري دانش آموزان دختر سراسر كشور در شلمچه آغاز شد

همايش 8 هزار نفري دانش آموزان بسيجي دختر سراسر كشور با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين و وزير آموزش و پرورش در مرز شلمچه آغاز شد .
به گزارش فارس، هدف از اين همايش تجديد ميثاق با 36 هزار دانش آموز شهيد كشور و برائت از جبهه استكبار جهاني در اهانت به پيامبر اسلام(ص) اعلام شده است.
حضور برخي مسئولان ستاد راهيان نور در اين مراسم معنوي، حال و هوايي خاص به فضاي حاكم در مرز شلمچه، ميعادگاه عاشقان جبهه هاي حق عليه باطل بخشيد .
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تاسيس راديو كتاب خبر داد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از راه اندازي راديو كتاب در هفته كتاب و كتابخواني خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سيدمحمد حسيني جمعه شب در نمايشگاه كتاب استان كرمان گفت: راديو كتاب طي هفته كتاب و كتابخواني به منظور معرفي كتاب ها، كتابخانه ها و مراكز نشر راه اندازي خواهد شد. وي برگزاري چنين نمايشگاه هايي را در ترويج فرهنگ كتابخواني موثر دانست و ادامه داد: نمايشگاه كتاب فرصتي مناسبي است تا افراد با تازه هاي كتاب آشنا شوند.
حسيني با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب درخصوص كتابخواني تصريح كرد: طي سال گذشته 28 نمايشگاه كتاب در كشور برپا شد كه مورد استقبال مردم قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه در هر شهرستان استان كرمان يك مجموعه فرهنگي و هنري فعاليت مي كند، بيان داشت: خوشبختانه طي سال هاي اخير اقدامات فرهنگي مطلوبي در كشور انجام شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در استان كرمان 180 موسسه قرآني و 700 كانون فرهنگي و هنري فعاليت مي كنند.
وي همچنين با اشاره به تالار بزرگ شهر كرمان بيان داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين طرح اواخر سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كتاب را آيينه تمام نماي فرهنگ يك كشور دانست و گفت: جشن دو برابر شدن شاخص هاي كتاب در كشور برپا مي شود.
حسيني درخصوص نمايشگاه كتاب كرمان تصريح كرد: در اين نمايشگاه كتاب ها با تخفيف 40 تا 50 درصدي در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
 


رئيس بسيج مستضعفين:

هيچ ايرادي به اردوي راهيان نور دانش آموزان بروجني وارد نيست

شهركرد - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در حادثه واژگوني اتوبوس هيچ ايرادي از نظر مديريتي به اردوي راهيان نور دانش آموزان بروجني وارد نيست.
سرتيپ محمدرضا نقدي در حاشيه سفر به استان چهارمحال وبختياري با اشاره به مطلب فوق افزود: سانحه واژگوني اتوبوس دانش آموزان بروجني و كشته شدن تعدادي از فرزندان ما در اين سانحه، حادثه تلخ و غم انگيزي بود كه موجب تاثر همه ملت ايران شد.
وي با اشاره به علت سفر خود به شهركرد اظهار كرد: به استان چهارمحال و بختياري آمدم تا از نزديك به خانواده بازماندگان اين حادثه تسليت عرض كرده و دلايل و اطلاعاتي كه همكارانم در سطح اين استان پس از وقوع حادثه واژگوني اتوبوس دانش آموزان در جمعه گذشته جمع آوري كرده اند را براي جمع بندي نهايي دريافت كنم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين به دلايل وقوع اين حادثه تلخ اشاره كرد و گفت: شواهد حاكي از آن است كه تمامي نكات فني در اين سفر به خوبي انجام شده است.
وي با اشاره به عدم انعكاس خبر نقص فني اتوبوس حامل دانش آموزان به مسئولان مربوطه، اذعان داشت: اين يك معماي بزرگ است كه درصدد يافتن جوابي براي آن هستيم.
نقدي با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از اين حادثه گفت: رسانه هاي بيگانه و به تبع آن برخي در داخل با القاي تصورات غلط در پي انحراف افكار عمومي هستند و به گونه اي موج سواري مي كنند كه گويا دانش آموزان را بدون هرگونه برنامه به اردوي راهيان نور مي برند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشورمان در ادامه با بيان اينكه نظر پليس راه درباره اين قبيل حوادث به لحاظ فني از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: از نظر مديريتي هيئت بازرسي ما در حال بررسي علت حادثه است و به زودي به جمع بندي نهايي در اين خصوص خواهيم رسيد.
وي اظهار كرد: اين جاده مشكل دارد و تراز ايمني در آن بالا نيست اما پليس راه اجازه عبور اتوبوس ها را به طور متعارف داده است و اگر جاده براي عبور مشكل دارد بايد از سوي پليس راه اعلام شود. نقدي خاطرنشان كرد: اگر جاده از نظر فني مشكل داشته باشد بايد از سوي مسئولان استاني اقدامات لازم در اين زمينه صورت گيرد و اين از حيطه اختيارات ما خارج است.
 


با حضور قائم مقام وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري

پنجمين جشنواره و نمايشگاه فكر برتردر گيلان برگزار شد

رشت-خبرنگار كيهان:
پنجمين جشنواره و نمايشگاه فكر برتر با حضور قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گيلان برگزار شد.
در اين جشنواره قرباني قائم مقام وزير علوم و تحقيقات و فناوري طي سخناني اظهار داشت: هم اكنون 31 پارك علم و فناوري در كشور است كه از اين تعداد 12 پارك به دليل ارتباطات بين المللي در راستاي تحقق و توسعه علم و فناوري برجسته هستند.
وي اضافه كرد: پارك علم و فناوري گيلان نيز در عرصه جهاني شدن پاركها تلاشهاي خوبي انجام داده به طوري كه در حال حاضر اين پارك دبيرخانه پاركهاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي و دبيرخانه فن بازار كشور است. در ادامه اين مراسم خسرو صادقي معاون توسعه و مديريت انساني استانداري گيلان گفت: دستگاههاي اجرايي استان نيم تا 3درصد بودجه سالانه خود را مي توانند براي انجام كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي استفاده كنند و بايد در سال جاري به اين مهم توجه ويژه اي شود چرا كه در سال گذشته برخي از دستگاههاي اجرايي استان بودجه هاي تحقيقاتي و پژوهشي خود را استفاده نكردند در حاليكه مي توانستند از اين امكان، براي انجام كارهاي پژوهشي و رفع مشكلات بهره ببرند.
برپايه اين گزارش، نمايشگاه فكر برتر در كنار جشنواره فكر برتر با 134 طرح در سالن دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت برگزار شد.
 


تاكيد معاون وزير صنعت بر صدور كالاهاي با ارزش افزوده

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه سياست هاي راهبردي صادرات بنا داريم از خام فروشي جلوگيري كرده و كالاهايي با ارزش افزوده بيشتر را صادر كنيم.
حميد صافدل در همايش روز ملي صادرات با تاكيد بر اين كه امروزه صادرات عامل تشخيص رشد و توسعه اقتصاد كشورهاست، اظهار داشت: اصلي ترين شاخص تمايز و برتري اقتصادها ارزش صادرات است و خوشبختانه در دو دهه اخير فعاليت هاي صادراتي در كشور ما شكل گرفت و توانستيم با كسب مهارت هاي لازم صادرات خود را از رقم 2 ميليارد دلار به بيش از 40 ميليارد دلار برسانيم و در صادرات اهداف بالاتري داريم كه با همت جدي شدني است.
معاون وزير صنعت و تجارت در ادامه اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال ارزش قراردادهاي خدمات فني و مهندسي در كشور به حدود 2 ميليارد دلار رسيد كه اين ميزان از رشد 24 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است. كه اين قراردادها به ترتيب مربوط به بخش هاي ساختمان سازي، نيرو، راه و پروژه هاي كوچك صنعتي هستند.
صافدل در ادامه با تاكيد بر توسعه نقش بخش هاي دانش بنيان در صادرات گفت: صادرات ما در قالب طرح هاي دانش بنيان در سال گذشته به 600 ميليون دلار رسيد و هدف گذاري ما براي امسال يك ميليارد دلار است وي در پايان خطاب به فعالان اقتصادي بر لزوم حفظ بازارهاي فعلي و هدف، كسب بازارهاي جديد با محوريت دانش محوري، بازاريابي با اتكا به اصول رقابت پذيري، توجه به برندسازي در صدور كالا به عنوان هويت آن تاكيد كرد.
 


مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

گروه هاي هنري استان ها تا 20 ميليون تومان حمايت مي شوند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
هر يك از گروه هاي هنري استان هاي كشور در صورت اجراي عمومي سالانه بين 15 تا 20 ميليون تومان كمك بلاعوض از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت مي كنند.
مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه بيست و چهارمين جشنواره تئاتر كشور به ميزباني خرم آباد، با اعلام خبر فوق گفت: تعداد گروه هاي دريافت كننده اين نوع حمايت محدوديت ندارد و به هر تعداد كه گروه هاي هنري در استان ها تشكيل شود تا سقف 20 ميليون تومان پرداخت مي كنيم. به گزارش خبرنگار ما، قادر آشنا افزود: براي هر يك از گروه هاي هنري براساس سوابق كاري آنها از جمله كيفيت آثار ارائه شده در قالب گروه هاي الف، ب و ج به ترتيب با اعتبار سه سال، دو سال و يك سال مجوز فعاليت صادر مي شود. وي حمايت از گروه هاي نمايشي را سياست محوري وزارت ارشاد اسلامي برشمرد و اظهار داشت: امسال تعداد 671 گروه در كشور ثبت نام كرده اند كه 420 گروه از آنها مورد حمايت قرار گرفته اند.
وي با تأكيد بر لزوم راه اندازي تئاتر شهر در همه استانهاي كشور گفت: براي راه اندازي تئاتر شهر استان ها و همچنين تعمير و تجهيز اين مراكز از جمله تشكيل، استقرار و اجراي برنامه تاسقف يكصد ميليون تومان به هر استان اختصاص مي دهيم.
 


افزايش 2 برابري اعتبارات بخش آب و خاك كشور

تبريز-خبرنگاركيهان:
مديركل دفتر توسعه سامانه هاي جهاد كشاورزي گفت: اعتبارات بخش آب و خاك كشور 2 برابر شده است.
«عبدالحسين بهنام زاده» در نشست بررسي مسايل آبياري تحت فشار آذربايجان شرقي گفت: دولت براي تحت پوشش قرار دادن اراضي كشاورزي با آبياري قطره اي، كاملا جدي و مصمم است.
وي تصريح كرد: در كشور 8 ميليون هكتار اراضي آبي وجود دارد كه هم اكنون يك ميليون و 200 هزار هكتار به سامانه آبياري قطره اي مجهز بوده و 5/3 ميليون هكتار نيز داراي قابليت تجهيز به اين سامانه را دارند.
بهنام زاده با تاكيد بر اين كه در مجموع از اول توسعه طرح آبياري نوين تاكنون بيش از يك ميليون و 200 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كشور، زير پوشش آبياري تحت فشار قطره اي قرار گرفته اند، آذربايجان شرقي را جزو استان هاي جدي و پيشرو در آبياري تحت فشار دانست. وي در عين حال گفت: براي امنيت غذايي كشور در سال هاي آينده، بايد به افزايش حداكثري بازده آبياري و جلوگيري از هدرروي و مصرف بي رويه آب توجه شود.
 


جمع آوري هزار ميليارد ريال زكات در كشور

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
هزار ميليارد ريال زكات در كشور جمع آوري شده و برآورد مي شود، اين ميزان تا پايان سال جاري به 1500 ميليارد ريال برسد.
دبير ستاد احياي زكات كشور در حاشيه همايش آموزشي و توجيهي عوامل جمع آوري گوشت و پوست قرباني عيد قربان در كلاله با اعلام اين خبر افزود: اگر مردم هر استان مانند مردم كلاله به حكم دين توجه كنند و مسئولان نيز تلاش كنند. همه كشور درباره ترويج زكات الگو مي شوند.
حسين نبي لو با اعلام اين كه مردم كلاله به عنوان الگو در سطح كشور مطرح شده اند، افزود: ظرفيت زيادي در عيد قربان و نذورات قرباني وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده شود. وي گفت: گوشت قرباني يك ظرفيت فراموش شده است كه اگر مديريت شود اثرگذاري آن بيشتر خواهد بود و با اين طرح فقر از بين مي رود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14